Σάββατο 9 Ιουνίου 2018

Η ομιλία του Άλκη Πούλη στην 10η Γενική Συνδιάσκεψη της Ομόνοιας


Σε υψηλούς τόνους κινήθηκε κατά την ομιλία του στην 10η Γενική Συνδιάσκεψη της ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ, που διεξάγεται σήμερα στους Αγίους Σαράντα, ο υποψήφιος για την προεδρία Άλκης Πούλης κάνοντας αναφορά σε πρακτικές υπογείων της Τρούμπας και για διαδικασίες που δεν γίνονταν ούτε τα χρόνια της πιο στυγνής δικτατορίας.
Επίσης, ο κύριος Πούλης έκανε μια σύντομη αναδρομή στην παρουσία και προσφορά του στην Οργάνωση, αλλά και στον χώρο της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας.

Διαβάστε το σύνολο της ομιλίας


Αγαπητοί συμπατριώτες, φίλοι και συναγωνιστές Ομονίτες

Χαίρομαι ιδιαίτερα που είμαι ανάμεσά σας σήμερα για άλλη μια φορά, δεν σας κρύβω όμως ότι χαίρομαι περισσότερο που οι πλειοψηφία από τους Ομονίτες δεν είναι ανάμεσά μας, αλλά εκεί έξω. Αυτό και μόνο μας δίνει κάποια ελπίδα για ανάκαμψη στο μέλλον.

Σας κούρασαν όλες αυτές οι κλασικές πολιτικές ομιλίες, πατρίδα, να ενωθούμε, όλοι μαζί, οι μεν οι δε έτσι και αλλιώς; Σαν να βιαζόμαστε να γίνουμε Ευρωπαίοι, σοβαροί και τυπολάτρες, και είμαι σίγουρος ότι αν συνεχίσουμε έτσι σε λίγο θα αρχίσετε να βαριέστε, αν δεν έχετε ήδη βαρεθεί.

Ας το κάνουμε λίγο πιο διαδραστικό λοιπόν και λίγο πιο εύθυμο, πιο σατιρικό.

Η σάτιρα με ι είναι ελληνική λέξη; Από ότι λένε οι γλωσσολόγοι όχι, λατινική είναι.

Οι σάτυροι με υ όμως, είναι Διονυσιακοί χαρακτήρες, ακόλουθοι του Διονύσου, και την ακριβή έννοια θα τη βρείτε στα λεξικά τι ακριβώς εννοούσαν οι Αρχαίοι μας πρόγονοι, δεν λέγονται τέτοιες λέξεις σε δημόσια ομιλία στο σύγχρονο πολιτισμένο κόσμο.

Η κωμωδία όμως, όπως  και η τραγωδία είναι ελληνικές.

Και δεν ξέρω σήμερα εδώ αν παίζουμε σε μια κωμωδία ή σε μια τραγωδία.
Πριν βγάλουμε συμπέρασμα, ας αναλύσουμε λοιπόν τις δύο ελληνικές έννοιες, μήπως καταλάβουμε καλύτερα:

Κωμωδία λοιπόν εκ του ορισμού του Αριστοφάνη:
Δύο αντίπαλοι ξεκινούν να αντιδικούν
Όταν μιλάει ο ένας, ο χορός (εσείς δηλαδή) τον διακόπτει με όχι και τόσο κομψό τρόπο και λέξεις ως συνηθίζει ο Αριστοφάνης
Όταν μιλάει ο άλλος, το ίδιο
Στο τέλος, δίνεται η ετυμηγορία του αγώνα (η λεγόμενη σφραγίδα) από το διαιτητή, που συνήθως είναι ο χορός, δηλαδή εσείς.
Σαν να είμαστε κοντά σε συμπέρασμα, ή μήπως όχι; 

Από την άλλη η τραγωδία (δηλαδή η ᾠδή των τράγων), λένε ότι είναι τραγούδι Χορού του οποίου τα μέλη είναι μεταμφιεσμένα σε Σατύρους (τραγόμορφους δαίμονες).
Η τραγωδία θα πρέπει να έχει αρχή, μέση και τέλος, και στο τέλος να επέρχεται η κάθαρσις.
Και πάντα, εξ ορισμού η τραγωδία τελειώνει με τον Κομμό: δηλαδή το θρήνο που εκτελείται από τον χορό και τους υποκριτές μαζί.
Δυσκολεύει το συμπέρασμα;

Οι αρχαίοι βέβαια το λύνανε εύκολα το ζήτημα όταν υπήρχαν διαμάχες. Πως; Με την χρυσή τομή. Άρα, σήμερα παίζουμε μια τραγική κωμωδία ή μια κωμική τραγωδία!
Εύκολο είδατε; Γι αυτό όλοι αγαπάνε τον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό και το Θέατρο!
Γι αυτό και εμείς είμαστε περήφανοι ως Έλληνες! Και θα είμαστε, ιδιαίτερα οι νέες γενιές, που παρότι κάνουμε τα πάντα να τους διώξουμε από τον τόπο μας, αυτοί επιμένουν να τον αγαπάνε αγνά και να αφήνουν μια ρίζα και εδώ!

Δεν ξέρω όμως εμείς αν θα είμαστε περήφανοι γι αυτό που κάνουμε σήμερα εδώ.

Μια διαδικασία που δεν έχει ξαναγίνει ούτε χρόνια της πιο στυγνής δικτατορίας, όπου τουλάχιστον το μπυρό κάθε χωριού συνεδρίαζε, διάλεγε τους καλύτερους κομμουνιστές, τους προετοίμαζε για το συνέδριο του κόμματος, τους έπαιρνε και καινούργια ρούχα και πηγαίνανε οργανωμένα να εκλέξουν τους καλύτερους εκπροσώπους σε κάθε ρέθι, μετά τους καλύτερους για να πάνε στο κεντρικό συνέδριο του Κόμματος. ΟΚ, θα μου πείτε, παμψηφεί όλοι, αλλά τουλάχιστον οι εκλογές (σε εισαγωγικά)  γίνονταν ανοιχτές και ενίοτε στην Πλατεία του χωριού.

Προς τιμήν του αγαπητού πρώην Προέδρου Βασίλη Μπολλάνου, 3.5 χρόνια πριν κάναμε μερικές τέτοιες συγκεντρώσεις, ήρθε νέος κόσμος σε ένα μεγάλο ποσοστό και δώσαμε μια ελπίδα αναγέννησης εκλέγοντας το Λεωνίδα Παππά. Ο Βασίλης Μπολλάνος δεν έκανε τίποτε άλλο από το να εγγυηθεί ότι η Οργάνωση την οποία υπηρέτησε και τον τίμησαν οι Ομονίτες με το κορυφαίο για τον τόπο αξίωμα, θα έχει μια συνέχεια με όση δημοκρατικότητα επέτρεπαν οι συνθήκες.

Αντιθέτως, ο Λεωνίδας Παππάς, παραιτήθηκε πριν ξεκινήσουν οι διεργασίες εκλογής νέου Προέδρου, έφυγε διαμαρτυρόμενος, αφήνοντας την Ομόνοια έρμαιο στα χέρια κάθε ενός που την χρειάζεται ως σημαία για να επιβιώσει πολιτικά.

Και εσύ που ήσουνα κε. Πούλη, που τόσο ευεργετηθήκατε από την Ομόνοια;

Δεν θα ήμουν σήμερα εδώ ως Σάτυρος, αν ακολουθούσα τις συστάσεις φίλων και την κοινή λογική, που λέει να μη συμμετέχεις σε διαδικασίες με προαποφασισμένο αποτέλεσμα.
Αλλά, γενικά δεν θα ήμουν ενεργό μέλος της Ομόνοιας, αν ακολουθούσα τη λογική και το Μάιο του 2013, ένα μήνα πριν τις Εθνικές εκλογές, όπου μετά από τιμητική πρόσκληση του Διονύσου ενεπλάκην πρώτη φορά ως Σάτυρος στις Εθνικές Εκλογές χωρίς καμία μαθηματική πιθανότητα, αλλά και ουσιαστική γνώση για τα δικά μας πολιτικά μας παίγνια.

Ούτε τον Οκτώβριο του 2013, όπου ενάντια σε οιανδήποτε κοινή λογική, δέχτηκα την περίεργη και όντως σατιρική για πολλούς επιλογή του ΚΕΑΔ να αναλάβει Υφυπουργικό θώκο στο «καυτό» Υπουργείο Εξωτερικών της Αλβανίας.

Δεν θα ήμουν όμως σήμερα εδώ, αν δεν δεχόμουνα το τελευταίο διάστημα, χωρίς καν να έχω εκδηλώσει ενδιαφέρον να είμαι υποψήφιος, κωμικοτραγικές επιθέσεις σε εισαγωγικά από τα μακροβιότερα και πλέον ευεργετημένα στελέχη της Ομόνοιας, με τρόπους και μεθόδους αλήστου μνήμης καθεστώτων και υπογείων καφενείων της πάλε ποτέ διάσημης Τρούμπας.

Οπότε σήμερα καλό είναι να δώσουμε μερικές απαντήσεις στις κωμικοτραγικές κατηγορίες.

Κατηγορείτε κύριοι με ή χωρίς εισαγωγικά, τον Πούλη, ότι ευεργετήθηκε από την Ομόνοια, τον βάλαμε από το παράθυρο, οπότε πρέπει να μη μιλάει και πολύ. Όντως χάρη στην τιμητική πρόσκληση της Ομόνοιας, γνώρισα νέο κόσμο, απέκτησα νέες εμπειρίες, επέστρεψα στον τόπο που τόσο αγαπάω, έκανα νέους και καλούς φίλους, γνώρισα και γνωρίζω κάθε μέρα γνήσιους πατριώτες
.

Αλήθεια πόσοι από εσάς ψηφίσατε Ομόνοια στις τελευταίες εκλογές;

Ξέχασα, συγχωρείστε με, δεν συμμετείχαμε ως οργάνωση λόγω συγκυριών!

Ωραία λοιπόν, πόσοι από εσάς ψήφισαν Ομόνοια-ΚΕΑΔ το 2013;

Σας διαβεβαιώνω λοιπόν με όσο κύρος μου έχει απομείνει ότι τα στελέχη της Ομόνοιας Αργυροκάστρου το 2013 οργάνωναν λεωφορεία και έστελναν ψηφοφόρους κατά 80% για άλλα κόμματα. Οι αριθμοί είναι σκληροί, δεν χρειάζονται καν ανάλυση.

Εκλογές ήταν και πέρασαν.

Έλαβα, χάρη στο διορισμό από το ΚΕΑΔ, 14 μισθούς ως υφυπουργός Εξωτερικών της Αλβανίας, τους 7 δεν τους δικαιούμουν καν, μιας και ουσιαστικά δεν ασκούσα τα καθήκοντά μου, αναμένοντας την αντικατάστασή μου από το Διόνυσο στην κωμωδία με τίτλο «συγκυβέρνηση» με πλήρη εισαγωγικά.

Βέβαια ως γνήσιος Αρχαίος Σάτυρος, γνωρίζω και την έννοια της χορηγίας, μια ευγενή πράξη κατ απαίτηση του χορού. Οπότε χορήγησα:

1 μισθό στην Νεολαία Δερβιτσάνης για την ανακατασκευή της πλατείας
3 μισθούς στο Σύλλογο Συνταξιούχων Ελληνοδιδασκάλων, στους ανθρώπους δηλαδή που κράτησαν ζωντανή τη γλώσσα και την παιδεία μας τα χρόνια της μαύρης δικτατορίας, για την επίπλωση και τον λειτουργικό εξοπλισμό του Μοναδικού Μουσείου που έχουμε φτιάξει ποτέ ως κοινότητα σε όλη την Επικράτεια, αυτό της Ελληνικής Παιδείας στη Βόδριστα Αργυροκάστρου, το οποίο σήμερα παρεμπιπτόντως, χάρη στην άγνοια ή αδιαφορία των Δεροπολιτών Δημοτικών Συμβούλων, μεταξύ αυτών και των εκλεγμένων από το ΚΕΑΔ, δεν λειτουργεί, ξέχασαν βλέπετε να του εκδώσουν μια άδεια.
Και τέλος, 2 μισθούς σε 2 νέους της περιοχής για να ολοκληρώσουν σημαντικές μελέτες και διδακτορικές διατριβές στην Ελλάδα.
Αυτά τα ολίγα, οπότε ας μας που οι υπόλοιποι Σάτυροι, σε ποιο σημείο του τόπου έβαλαν ένα λιθαράκι από τους Δημόσιους Θώκους που τους προσφέρει απλόχερα η Ομόνοια 20 και πλέον χρόνια.


Η δεύτερη κατηγορία είναι ότι ο Πούλης συνεργάζεται με τους «εχθρούς του λαού» σε άλλες παραστάσεις. Οι εχθροί βέβαια, αλλάζουν κάθε 2 ή το πολύ 4 χρόνια. Ενίοτε και εν μια νυκτί.

Και τι παραστάσεις παίξαμε για τους «εχθρούς»: αναδείχθηκε για πρώτη φορά και έγινε επισκέψιμη η Αρχαία Φοινίκη, να πούμε ένα μεγάλο μπράβο και στο Σωκράτη γι αυτό, φτιάξαμε το πρώτο ντοκιμαντέρ που προβάλει με τα υψηλότερα Ευρωπαϊκά στάνταρ τα θρησκευτικά και ιστορικά μας μνημεία, μέσα από πόλεμο κάθε μισαλλόδοξου γραφειοκράτη, θα αποκτήσει ο Βούρκος Πολιτιστικό Κέντρο στη Λιβαδειά, θα σωθεί και θα αναστηλωθεί το σημαντικότερο Θρησκευτικό μας Μνημείο, ο Άγιος Νικόλαος Μεσοποτάμου, θα δημιουργηθεί το πλέον σύγχρονο διαδραστικό Μουσείο Λαϊκού Πολιτισμού στη Δρόβιανη, κτλ.

Η φιλοσοφία των νέων ανθρώπων που αγαπάνε τον τόπο κύριοι είναι η συνεργασία για το καλό του τόπου, αφήνοντας για τα σημαντικότερα ζητήματα τις κομματικές ταυτότητες είτε στα σύνορα, είτε στο σπίτι μας.

Και βέβαια, αν κάπου αλλού αυτοί οι «εχθροί» περάσουν τις κόκκινες γραμμές, τότε δεν πτοούμεθα να είμαστε σκληροί απέναντί τους.

Αυτή τη φιλοσοφία δεν μπορεί καν να την κατανοήσει η προηγούμενη γενιά, διότι ζει μόνο δημιουργώντας εχθρούς, προδότες, αντιπάλους, χαφιέδες και μιζέρια.

Δυστυχώς της ιδίας νοοτροπίας ήταν και ο Λεωνίδας ο Παππάς, εξ ου και απέτυχε παταγωδώς να ορθοποδήσει την Ομόνοια και βρισκόμαστε εδώ σήμερα.

Δεν παράγουμε κύριοι ουσιαστική πολιτική, υπεραξίες, συνέργειες για το καλό του τόπου στην καθημερινότητά του, εξ ου και μας εγκατέλειψαν οι ψηφοφόροι εδώ και μια δεκαετία.
Ακόμη χειρότερα, και στα ουσιαστικά ζητήματα, τα ζωτικά για τον τόπο, όπως τα εθνικά και μειονοτικά δικαιώματά μας, είμαστε απλά ταλαντούχοι λόγιοι και ντελάλιδες στις πλατείες και στους εξώστες.


Και θα σας φέρω ένα τραγικό παράδειγμα.
Στον σημαντικότερο Νομό για εμάς, το πλαίσιο για τις μειονότητες στην Αλβανία, βρέθηκα μπροστά στην πλέον δυσάρεστη έκπληξη στην καριέρα μου ως Σάτυρος.
Φαντάζεστε να πουλάς ένα προϊόν 20 χρόνια σε μία εταιρεία, να το διαφημίζεις με όλα τα μέσα και τελικά όταν εμφανιστεί ο πελάτης απλά να μην το έχεις;
Αυτό έπαθε η Ομόνοια όταν ήρθε η ώρα να συζητηθεί ο Νόμος Πλαίσιο για τις Μειονότητες στην Αλβανία.

Στη συνεδρίαση της Επιτροπής με συμμετοχή των περισσότερων φορέων υπό τον πρόεδρο της Ομόνοιας και του ΚΕΑΔ, λίγες μέρες πριν την προθεσμία λήξης της δημόσιας διαβούλευσης του νόμου, ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ καμία ολοκληρωμένη εισήγηση, πλαίσιο, κείμενο θέσεων, παρά παρατηρήσεις γενικές και αόριστες από όλους.

Ο ένας έφερε πρόχειρες εκτυπώσεις νόμων άλλων χωρών που ούτε καν τις είχε μελετήσει 20 χρόνια στο προσκήνιο της Μειονότητας, άλλοι γνωστοί κριτές των πάντων είχαν στείλει κατεβατά που μόνο το όνομά τους δεν έγραφε πάνω, οι φίλοι εξ Ελλάδος γενικές κατευθυντήριες παρατηρήσεις, κτλ. Κάποιοι ειδικοί που προτάθηκαν εκ μέρους του ΚΕΑΔ, του κόμματος των μειονοτήτων, στις συζητήσεις σε μια συνάντηση διαβούλευσης δεν καταλάβαιναν τα ουσιώδη ζητήματα και τις σημαντικές παγίδες του προτεινομένου νόμου.

Εκεί κατάλαβα κύριοι, ΠΟΥ πάσχουμε: επιφανειακή ενασχόληση με τα ουσιαστικά προβλήματα επιβίωσής μας, όσο βαρύ και αν ακούγεται.

Ανέλαβα λοιπόν την πρωτοβουλία τυπικά από την Επιτροπή να συνθέσω τις απόψεις, και εβρισκόμενος σε πραγματικό ΣΟΚ στη διαδρομή Άγιοι Σαράντα-Ιωάννινα, μίλησα με όσους ήξερα, μπορούσα, και έφτιαξα σε δύο μέρες μια ομάδα δικών μας παιδιών που κάνουν καριέρα στους Σημαντικότερους Παγκόσμιους Οργανισμούς, τα οποία ακόμη και σήμερα θέλουν να παραμείνουν ανώνυμα, και σε τέσσερεις μέρες φτιάξαμε μαζί με φίλους από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ, με αρχή και τέλος.


ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ και όχι θεωρητικό, με ουσιαστικές παρεμβάσεις, και είμαι πολύ περήφανος για αυτά τα παιδιά, για όλο αυτό το ξενύχτι διαβούλευσης τόσες μέρες με το Ίντερνετ 24 ώρες ανοικτό, στα γραφεία, στους δρόμους και τα αεροδρόμια.

Το σχέδιο συζητήθηκε με όλους τους πολιτικούς παράγοντες της μειονότητας, κάναμε υποχωρήσεις σε θέματα εκλογικού νόμου και κάποιων τυπικών διαδικασιών όπου υπήρχαν ενστάσεις και το υπογράψανε όλοι:
Ομόνοια, ΚΕΑΔ, ΜΕΓΚΑ, οι Δήμαρχοι, ο Τάβος, ο Μάρτος, οι Βλαχόφωνοι.

Και για πρώτη φορά στα χρονικά, δεν στείλαμε μια επιστολή με σχόλια διαμαρτυρίας, αλλά ένα όντως ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΑ αναλυτικό νομοσχέδιο για το Αλβανικό Υπουργείο Εξωτερικών, καινοτόμο, που κάλυπτε ΟΛΕΣ τις πτυχές, όπως η ίδια η Πρόεδρος της Επιτροπής παραδέχθηκε σε λαϊκή διάλεκτο: φοβερό.

Εφαρμόστηκε; Προφανώς όχι, ούτε το περίμενε κανείς, αλλά αυτό δεν είναι λόγος εμείς ως η μεγαλύτερη μειονότητα της χώρας να μην είμαστε ουσιαστικοί και σοβαροί, παρά μια ζωή να διαμαρτυρόμαστε. Τα γραπτά μένουν και αποτελούν οδικό χάρτη.

Ας προχωρήσουμε λοιπόν στον επίλογο για να μην κουραστείτε και άλλο.

Μια αναφορά στο παράρτημα που έκανε εξαιρετική δουλειά και μας δείχνει το δρόμο, το Παράρτημα Κορυτσάς, οι Βλαχόφωνοι Έλληνες, ένα σημαντικό κομμάτι μας. Εμείς μιλάμε και τη γλώσσα σας και για εμάς είστε από τα πιο ζωντανά μας κομμάτια.

Τινιισίτς Ρεμένι, βόι σβι τζέκ ουν μάρι μπράβο τσι αβέτς βρούτε Ομόνοια. Τσινέτς νσους ρετζιτίνα αβόστε, κουλτούρα σι σούφλιτου αβόστου ντιτ του Ελλάδε.
Ομόνοια έστι κάσα αβόστε.

Και σε ελεύθερη μετάφραση από τη γλώσσα των προγόνων σας:
Αδέρφια Βλαχόφωνοι Ρωμιοί, θέλω να σας πω ένα μεγάλο μπράβο που αγαπάτε την Ομόνοια. Κρατήστε ψηλά την ρίζα σας, την κουλτούρα και την ψυχή σας πάντα στραμμένη από την Ελλάδα.
Η Ομόνοια είναι το σπίτι σας.

Και κλείνοντας, μια μικρή αναφορά, στη θητεία του απελθόντος Προέδρου.

Κανείς δεν αμφισβήτησε την αγάπη του για τον τόπο. Αλλά έχει εμποτιστεί ανεπανόρθωτα με τη φιλοσοφία ωχαδερφισμού και εσωστρέφειας και απέτυχε παταγωδώς να δημιουργήσει συνθέσεις και συνέργειες στα ουσιαστικά ζητήματα.
Το σημαντικότερο κύριοι ήταν να φάτε σε εισαγωγικά ο ένας τον άλλον.

Και το αποτέλεσμα είναι να τρώτε τα σωθικά του τόπου και της Ομόνοιας, και το μέλλον των παιδιών μας.

Αυτός ο τραγικός σας τρόπος σκέψης, αυτή η αδιαφάνεια σε όλα, στη λειτουργία, στις δομές, στα οικονομικά της Οργάνωσης, οι ομηρικές μάχες εντός των οργάνων της Ομόνοιας επιπέδου Τρούμπας, δεν οδηγούν πουθενά.

Σε αυτά, εντός των οργάνων, ήμουν και θα είμαι ο πιο αυστηρός κριτής και αν θέλετε αντίπαλος, όπως και αντίστροφα, ο πιο ένθερμος υποστηρικτής των προσπαθειών για δημοκρατικές διαδικασίες, ένωση των υγειών δυνάμεων, νέο καταστατικό, ουσιαστική αναδιοργάνωση, όποιος και να την αναλάβει και να την εννοεί.

Και αν πιστεύετε ότι μετά την πλέον κωμικοτραγική Γενική Συνέλευση στην ιστορία της Ομόνοιας, ο λαός μας θα μας ακολουθήσει και ο τόπος θα μας έχει ανάγκη για να επιβιώσει, τότε πλανάστε οικτρά.

Η δικιά μας Ομόνοια κύριοι, είναι η Ομόνοια του μέλλοντος, που μπορεί να ενώσει όλους τους δημιουργικούς ανθρώπους, τη νέα γενιά, να συνθέσει διαφορετικές απόψεις, να φέρει την ένωση στα βασικά και κρίσιμα ζητήματα και ΔΕΝ μπορεί να δημιουργηθεί με νοοτροπίες και πρακτικές του παρελθόντος.

Μια Ομόνοια με κύρος που θα την εκτιμάνε ΟΛΟΙ και θα την υπολογίζουν ΟΛΟΙ ως αξιοπρεπή, αξιόπιστο και καταρτισμένο συνομιλητή.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο, ότι στη σημαντικότερη στιγμή των διαβουλεύσεων για να λυθούν χρονίζοντα ζητήματα μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας, ΔΕΝ είμαστε καν συμβουλευτικός παράγοντας, ακόμη και στα ζητήματα που άμεσα μας αφορούν, ΕΝΩ θα έπρεπε να είμασταν ο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΣ.

Έχουμε χάσει κάθε κύρος και αξιοπρέπεια.

Και αυτό το κύρος δεν το κερδίζεις από τη σημαία και την ιστορική φανέλα της Ομόνοιας, το κερδίζεις στον αγωνιστικό στίβο όταν φτιάχνεις ΟΜΑΔΑ, έχεις σχέδιο, στρατηγική, προπονητή, οικονομικούς πόρους, συνέργειες και βεβαίως φιλάθλους να γεμίζεις το γήπεδο και όχι χούλιγκαν για τους οποίους φταίει πάντα η διαιτησία, το στημένο πρωτάθλημα και οι συμπαίχτες.

Η Ομόνοια είναι στην καρδιά του 80% των Βορειοηπειρωτών, και να θέλετε με οποιοδήποτε τρόπο δεν μπορείτε να την ξεριζώσετε.

Όσο και να μας στοχοποιείτε, όσο και να μας διαβάλετε στα δικά σας πολυτελή υπόγεια και ανώγεια μια ως εθνικιστές, μία ως προδότες, μια ως σοσιαλιστές και μία ως δεξιούς, εμείς εδώ θα είμαστε και θα παραμείνουμε βαθιά δημοκράτες, ανοιχτοί σε όλους, φιλελεύθεροι και ευρωπαϊστές.

Το πολιτικό εκκρεμές μας είναι σταθερό στην αγνή αγάπη για το τόπο, σε αντίθεση με τη μικροπολιτική πυξίδα που έλκεται μόνο από την εξουσία.
Και αν είμαστε σήμερα τραγικοί;
Θα ξαναχαμογελάσουμε!
Και αν είμαστε οι χαμένοι;
Θα ξαναπολεμήσουμε και θα κερδίσουμε για τις επόμενες γενιές Βορειοηπειρωτών!
Και μια τελευταία ερώτηση σε εσάς το χορό της Οργάνωσης:
Αξίζει κανείς να είναι Σάτυρος σε αυτή την σημερινή Τραγωδία της Ομόνοιας;

Σας ευχαριστώ!

Το “Τίναγμα της Συκαμιάς” στη Δερβιτσάνη

Μέσα στις χιλιετηρίδες της παράδοσης και της ιστορίας μας, οι Έλληνες ανέκαθεν συναντάμε ατόφια κομμάτια της εθνικής μας ταυτότητας και συνείδησης. Ειδικά η περιοχή μας η οποία από τα πρώτα χρόνια αποτέλεσε την άπειρο γαία των Δωριέων και των Χαόνων, λάτρεψε τους θεούς της και συνδέθηκε μαζί τους διαμέσου των στοιχείων της φύσης.
Επί παραδείγματι τα δέντρα ήταν εκείνα τα οποία από αρχαιοτάτων χρόνων υπήρξαν οι συνδετικοί κρίκοι μεταξύ του θνητού και του αθάνατου κόσμου. Τρεις εκφάνσεις της πραγματικότητας μπορούνε κάλλιστα να εκφραστούν μέσω ενός δέντρου. Ο κόσμος των νεκρών κάτω από τη γη, ο κόσμος των έμβιων όντων επάνω αυτής και ο κόσμος των ουράνιων ορατών – αόρατων σωμάτων.
Η ελιά ως ιερό δέντρο της θεάς Αθηνάς, η δρυς ως σύμβολο του Ολυμπίου Διός παρά το Μαντείο της Δωδώνης, κι εκείνη – σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή – από την οποία έλαβε την ονομασία της η Δρυϊνούπολη (Δερόπολη) της Ηπείρου.
Στη Δερβι(η)τσάνη από τα πολύ παλιά χρόνια της εντόπιας ιστορίας μας, απαντάται το έθιμο του «Τινάγματος της Συκαμιάς». Ένα δέντρο ιερό στους Έλληνες, τόσο όσο και η άμπελος, καθότι θεωρούνται δέντρα καρποφόρα και υψηλής διατροφικής αξίας.
Έτσι κατά την 21η Μαϊου, εορτή των Αγίων Αυτοκρατόρων Κωνσταντίνου και Ελένης, κάθε νοικοκυριό μας, έκανε τη συγκομιδή των «συκαμιών», δηλαδή των μούρων. Μέχρι τότε θεωρούνταν ως βασική προϋπόθεση, κάθε σπίτι να έχει φυτεμένη (κυρίως) στο κέντρο της αυλής του, μια «συκαμιά» (μουριά), η οποία κατά τους θερινούς μήνες θα αποτελούσε χώρο δροσιάς λόγω του ίσκιου της, στον περιβάλλοντα χώρο. Επίσης η φτώχεια και οι λοιπές δυσκολίες της εποχής, δεν επέτρεπαν στους περισσότερους να έχουν γλυκίσματα και άλλα «σκευάσματα πολυτελείας» για τους ίδιους και τα παιδιά τους.
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΚΟΜΙΔΗΣ (ΤΙΝΑΓΜΑΤΟΣ)
Μετά την καθιερωμένη Θεία Λειτουργία στην Εκκλησιά του χωριού μας, ένα ευκίνητος νέος ανέβαινε επάνω στη συκαμιά (μουριά) και κάτω άλλοι τέσσερις νέοι, κρατώντας ένα καθαρό και λευκό σεντόνι τεντωμένο, περίμεναν να πέσουν όλα μέσα σε αυτό, ενόσω ο νέος χτυπούσε τα κλαδιά του δέντρου με ένα λείο ξύλο.
Έπειτα εύχονταν μεταξύ τους χρόνια πολλά και μάζευαν σε δοχεία τα συκάμια. Αφού έτρωγαν οι ίδιοι και οι οικείοι τους, έπαιρναν τα υπόλοιπα και πήγαιναν ως δώρο στους αρραβωνιασμένους μελλόνυμφους.
Με μεγάλη ευλάβεια οι τελευταίοι τα δέχονταν και τους ευχαριστούσαν.
Αυτές οι απλές και συνάμα εκ βάθους καρδίας κινήσεις, βοηθούσαν και συντηρούσαν τους δεσμούς των ανθρώπων. Ήθη καλά ριζωμένα στις συνήθειες των προγόνων μας, που βαστούν άρρηκτα τα θεμέλια της ψυχής μας.
πηγές – έρευνα – παραπομπές:
1.«Η Δερβητσάνη της Κάτω Δροπόλεως Αργυροκάστρου», Γεώργιος Χαραλάμπους Παπαδόπουλος, Αθήνα 1978
2.Πραγματεία πάνω στην Ιστορία των Θρησκειών, Mircea Eliade, Εκδόσεις Ι. Χατζηνικολή, Αθήνα 1981, μετάφραση Τσούτη Έλση.
3.Λεξικό Συμβόλων, Τζ. Κούπερ Πύρινος Κόσμος, Αθήνα 1992, μετάφραση Τσάκαλης Ανδρέας.
4.Φύση – Μύθος – Άνθρωπος (Αρ. 6, Μυθολογικά του Δέντρου), Συλλογικό έργο, Εκδόσεις Επτά Ημέρες, Εφημερίδα Καθημερινή, Αθήνα 2003.

Το διαβάσαμε εδώ

Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018

Τρεις υποψήφιοι για την προεδρία της Ομόνοιας

Το ερχόμενο Σάββατο, 9 Ιουνίου πραγματοποιείται στους Αγ. Σαράντα η 10 Γενική Συνδιάσκεψη της Δημοκρατικής Ένωσης Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας ΟΜΟΝΟΙΑ. Μετά την παραίτηση του Λεωνίδα Παππά από την προεδρία, έχει επικρατήσει σιγή από την πλευρά της οργάνωσης σε κεντρικό επίπεδο. Η συνδιάσκεψη οργανώνεται από εκλογική επιτροπή η οποία επιβλέπει τις διαδικασίες στα κατά τόπους παραρτήματα και συγκεντρώνει τις λίστες των συνέδρων και των υποψηφίων για την προεδρία.
Μετά την παραίτηση του Λ. Παππά, υπηρεσιακός Πρόεδρος έχει αναλάβει ο μέχρι τότε αντιπρόεδρος Φ. Μπελέρης ο οποίος κινήθηκε σε ήπιους τόνους αποφεύγοντας να θεωρηθεί ότι λειτουργεί επεμβατικά ώστε να επηρεάσει την τροχιά των εξελίξεων στην οργάνωση. Αντίθετα, έχει κινηθεί μέχρι τώρα ιδιαίτερα δραστήρια όσον αφορά την εκπροσώπηση της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας στην διαβούλευση για τους εφαρμοστικούς νόμους που ακολουθούν τον νόμο για τις μειονότητες και την επικοινωνία των θέσεων της ΕΕΜ προς την αλβανική πολιτεία, τους διεθνείς φορείς και τις ξένες πρεσβείες στα Τίρανα. Αν και το όνομά του ακούστηκε έντονα στους βορειοηπειρωτικούς κύκλους, και πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν πως έπρεπε να διεκδικήσει την προεδρία της οργάνωσης, δεν θα είναι υποψήφιος.

Τρεις φαίνεται πως θα είναι οι υποψήφιοι για την θέση του Προέδρου της οργάνωσης στην συνδιάσκεψη του Σαββάτου

Ο πρώτος που έκανε γνωστή την απόφασή του, πριν από αρκετούς μήνες για την διεκδίκηση της θέσης ήταν ο Δημοσθένης Ζιούλης ο οποίος κατάγεται από την περιφέρεια Δελβίνου και είναι μόνιμος κάτοικος Αθηνών. Ο Ζιούλης, αν και είναι ιδρυτικό στέλεχος του MEGA φαίνεται πως έχει από χρόνια αποστασιοποιηθεί από αυτόν τον σχηματισμό προσεγγίζοντας το ΚΕΑΔ.
Μόλις σήμερα, ο Άλκης Πούλης ανακοίνωσε με ένα λιτό μήνυμα στο Facebook ότι θα είναι υποψήφιος. Είναι μέλος του Προεδρείου της Ομόνοιας και υπήρξε υποψήφιος και στην προηγούμενη συνδιάσκεψη. Ο Πούλης κατάγεται από την Δρόπολη και διαμένει στα Ιωάννινα. Έχει διατελέσει Υφυπουργός Εξωτερικών της Αλβανίας, εκπροσωπώντας το ΚΕΑΔ στην συγκυβέρνηση με το Σοσιαλιστικό Κόμμα από τον Οκτώβριο του 2013 μέχρι τον Δεκέμβριο του 2014. Έχει υπάρξει υποψήφιος βουλευτής του ΚΕΑΔ στην περιφέρεια Αργυροκάστρου.
Τέλος, αν και δεν υπάρχει κάποια δημόσια ανακοίνωση, βέβαιη θεωρείται η υποψηφιότητα του Βασίλη Κάγιου από τους Αγίους Σαράντα. Ο Κάγιος μένει μόνιμα στους Αγίους Σαράντα και δραστηριοποιείται στην περιοχή ως πολιτικός μηχανικός. Είναι πρόεδρος του τοπικού Παραρτήματος της Ομόνοιας και υπήρξε υποψήφιος βουλευτής του ΚΕΑΔ στην περιφέρειά του.
Στην προηγούμενη συνδιάσκεψη, ο Κάγιος είχε κερδίσει στον πρώτο γύρο με 152 ψήφους έναντι 148 του Λ. Παππά και 67 του Πούλη. Στον δεύτερο γύρο όμως, νικητής είχε αναδειχθεί ο Παππάς με 190 ψήφους έναντι 170 υπέρ του Κάγιου

Τα διαδικαστικά:

Σύμφωνα με το καταστατικό της οργάνωσης και με βάση τις διαδικασίες που διενεργήθηκαν σε προηγούμενες συνδιασκέψεις, τα κατά τόπους παραρτήματα συνεδρίασαν πρόσφατα και εξέλεξαν τους συνέδρους τους.
Κατά την συνδιάσκεψη θα γίνουν δύο ψηφοφορίες:
-Μία για τον πρόεδρο, ο οποίος εκλέγεται με πλειοψηφία 50%+1 ψήφο. Αν δηλαδή από τους τρεις υποψηφίους κανείς δεν λάβει άνω του 50%, θα ακολουθήσει δεύτερος γύρος μεταξύ των δύο πρώτων.
-Μία για τα μέλη του Γενικού Συμβουλίου ο αριθμός των οποίων ορίζεται ανά παράρτημα.
Κατά την τελευταία συνδιάσκεψη τα μέλη του Γενικού Συμβουλίου είχαν κατανεμηθεί ανά παράρτημα ως εξής: Αργυροκάστρου 14, Αγίων Σαράντα 14, Δελβίνου 7, Χιμάρας 4, Κορυτσάς 3, Τιράνων 3, Αυλώνας 2, Βλαχόφωνοι 2, Διασπορά Αργυροκάστρου 3, Διασπορά Αγίων Σαράντα 5, Διασπορά Δελβίνου 3, Διασπορά Χιμάρας 2.

Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο

Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο

Τετάρτη 6 Ιουνίου 2018

“Ο Ράμα ανοίγει πόρτες στους τρομοκράτες του ISIS για να θολώσει τα νερά στην ΕΕ”- Pas muxhahedinëve, në Shqipëri do të vijnë edhe luftëtarët e kthyer nga ISIS. Pritet ndërtimi i qendrës për gjithë Ballkanin



Ένα Κέντρο για Συντονισμό των μαχητών του ISIS που επιστρέφουν  στα εδάφη των Βαλκανίων, θα δημιουργηθεί στην Αλβανία.


Η είδηση ανακοινώθηκε χθες, όχι όμως από την κυβέρνηση, αλλά από τον πρωθυπουργό της Βουλγαρίας, Μπόικο Μπορίσοφ, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου κατά του βίαιου εξτρεμισμού, που πραγματοποιήθηκε στα Τίρανα με την υποστήριξη του βασιλιά της Ιορδανίας.


«Στην Αλβανία θα γίνει ένα κέντρο συντονισμού για τους μαχητές που επιστρέφουν από το ISIS στις βαλκανικές χώρες», δήλωσε ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας, Μπορίσοφ, στην κοινή συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε χθες με τον πρωθυπουργό Ράμα.


Ο Μπόικο Μπορίσοφ είπε «πρότεινα κάθε κράτος να στείλει έναν αξιωματικό ως σύνδεσμο, για την καλύτερη οργάνωση του κοινού πολέμου».


Το κέντρο αυτό δεν είναι κάτι το νέο για την Αλβανία. 
Τον Μάιο του 2017, η υπουργός Άμυνας, Όλτα Τζάσκα, δήλωσε ότι θα δημιουργηθεί ένα Κέντρο Αριστείας για να μελετήσει το φαινόμενο των ξένων μαχητών στην Αλβανία.


Επιπρόσθετα, η ιδέα του Κέντρου αυτού αναφέρθηκε νωρίτερα . Σε άρθρο της, η  δημοσιογράφος Φατιόνα Μεϊντίνι, σημείωσε ότι ο συνταγματάρχης Μπαρδίλ Κολτσάκου, διευθυντής της Υπηρεσίας Πληροφοριών και της Υπηρεσίας Ασφαλείας, AISM, δήλωσε ότι «η Αλβανία έχει αναλάβει αυτήν την πρωτοβουλία αφού είδε το κενό που υπάρχει στον τομέα αυτόν στο ΝΑΤΟ».


Ο συνταγματάρχης Κολτσάκου διευκρίνισε ότι το φαινόμενο υπάρχει εδώ και δεκαετίες πριν αναπτυχθεί στο επίπεδο που βρέθηκε κατά τα τελευταία έτη.


«Έχουμε τη σωστή εμπειρία να συμβάλουμε στη  γνώση, τη μελέτη και την αντιμετώπιση  του φαινομένου των ξένων μαχητών. Η γεωγραφική θέση της Αλβανίας, ως μέρος των Δυτικών Βαλκανίων, έχει μετατραπεί σε χώρα προέλευσης των ξένων μαχητών και έχουμε δεσμευθεί να διακοινώσουμε την εμπειρία μας».


Σημειώνεται ότι εκτός από τα σχεδιαζόμενο κέντρα, στην Αλβανία υπάρχουν περίπου τρεις χιλιάδες Ιρανοί Μουτζαχεντίν, μέλη της ιρανικής αντιπολίτευσης, οι οποίοι είχαν φιλοξενηθεί παλαιότερα σε αμερικανικό στρατόπεδο του Ιράκ. Για αυτούς χτίσθηκε στο Μπάμπρου, κοντά στα Τίρανα, ένα 4όροφο κτήριο αξίας περίπου 950 χιλιάδων ευρώ.


Το αλβανικό δημοσίευμα επισημαίνει ότι η απόφαση αυτή του Έντι Ράμα ελήφθη μόνο και μόνο για να αποπροσανατολίσει την ΕΕ στις απαιτήσεις που προβάλλει στις διαπραγματεύσεις με την Αλβανία.


(Στοιχεία από exit.al)


--
               


Vizita e kryeministrit të Bullgarisë, Boyko Borissov, pak ditë më parë në Tiranë, nuk do të kishte ndonjë rëndësi të jashtëzakonshme nëse vendi i tij nuk do të mbante deri në fund të Qershorit Presidencën e radhës së BE-së. Gjatë konferencës për shtyp me homologun e tij Edi Rama, mesazhi i tij kryesor ishte se ka ende 2-3 vende që janë skeptike ndaj Shqipërisë dhe se deri në fund të muajit qershor kur të merret vendimi për hapjen e negociatave, duhet punuar me to.
Por teksa dha këtë mesazh dhe të gjitha mediat u morën me negociatat, kaloi pa u vënë shumë re një tjetër deklaratë e fortë e Borissov, raporton Panorama. “Në Shqipëri do të bëhet një qendër koordinimi për luftëtarët që kthehen nga ISIS në territorin e Ballkanit”, u shpreh Kryeministri i Bullgarisë Boyko Borissov, në konferencën e përbashkët për shtyp të mbajtur dje bashkë me Kryeministrin Rama.
Borissov, gjatë konferencës, foli pas kryeministrit Rama dhe të dy pas fjalimeve të rastit, nuk morën pyetje nga gazetarët. Në këtë mënyrë, Rama nuk e sqaroi më tej deklaratën e homologut bullgar, nëse ky është vetëm një variant që po diskutohet apo është vendosur tashmë. Shqipëria ka edhe një tjetër rast kur vendosi të strehojë muxhahedinët iranianë të përndjekur nga Teherani. Ndërkohë që për rastin e armëve kimike, qeveria u detyrua të tërhiqej nga miratimi që kishte dhënë, pas protestave të mëdha në Tiranë.

The Greek Secret


DO TË KETË SHKËMBIME STUDENTËSH MES UNIVERSITETIT TË VLORËS DHE ATYRE GREKE

Në një ceremoni të thjeshtë dhe emocionuese në Universitetin “Ismail Qemali” të Vlorës, ku prezentë ishin rektori, profesor z.Roland Zisi dhe zëvendës rektori z.Enkelejd Mehilli, Ambasadorja e Greqisë në Tiranë znj. Eleni Sourani akordoi tituj nderi dhe bursa te nivelit bachelor dhe master për vitin akademik 2018-2019 për dy nxënes të ekselencës të këtij Universitetit.

Studentët fituan bursat që ofroi Ambasada Greke në Shqipëri, në bazë të kritereve të përcaktuara të ekselencës dhe të njohjes së mirë të gjuhës greke.
Njëkohësisht, Ambasadorja e Greqisë u takua me studentë të Universitetit, të cilët, me mbështetjen e Ambasadës Greke në Shqipëri, realizuan një ekskursion mësimor-edukativ në Selanik në pranverën e 2018.
Në ekskursion morrën pjesë, të shoqëruar nga dy pedadogë, dhjetë stundentë të cilëve nuk u ishte dhenë mundësia më parë, të udhetojnë dhe të njohin Selanikun.
Gjatë fjalës së saj Ambasadorja Znj. Eleni Sourani, iu drejtua miqësisht studentëve duke theksuar rëndësinë e të qënit qytetar i botës për të përfituar prej shanseve që ofron globalizmi.
Ambasadorja e Greqisë dhe rektori i Universitetit shqiptar i cilësuan si të sukseshme aktivitetet e realizuara deri më tani me mbështetjen e Ambasadës Greke, duke u angazhuar jo vetëm për riorganizimin e tyre vitin e ardhshëm por edhe për ndërmarrjen e nismave të reja, të cilat avancojnë dije shkencore dhe mirëkuptimin mes njerëzve.

The Oxi Day Story - We are proud to be GREEKS!!!!!








Early in the morning of October 28th, 1940, the Greek Prime Minister was awoken to respond to a series of demands from a representative of the Axis Powers which would have allowed foreign troops free reign in Greece. His response was simple, yet firm: “Oxi” — No.
This video briefly tells that story of Oxi Day, an occasion routinely celebrated in Greece, and now, in Washington. Screened at the Foundation’s Black Tie Banquet on October 24th, it demonstrates the grit, tenacity, and love of country found not only in Greece but in the hearts of all truly free peoples.
http://www.oxidayfoundation.org/

Përplasje për “gjuhën maqedonase”

Teksa Athina dhe Shkupi  janë duke finalizuar bisedimet për çështjen e emrit, në Greqi ka marrë rrugë një tjetër debat që ka të bëjë me njohjen ose jo të “gjuhës maqedonase”.  Në polemika është përfshirë ministri i Jashtëm, Nikos Kotzias dhe një prej akademikëve më të njohur në Greqi, Jorgos Babiniotis, autori i Fjalorit Shqip-Greqisht.
Qeveria greke pretendon se “gjuha maqedonase” është pranuar nga Greqia në Konferencën e Tretë të Kombeve të Bashkuara për standardizimin e emrave gjeografikë, të mbajtur në Athinë para 41 vitesh.
Pas një shkrimi të Babiniotis, Kotzias reagoi duke thënë se edhe pse një gjuhëtar i shkëlqyer, Babiniotis nuk e njeh politikën e jashtme dhe mënyrën si  funksionon OKB. Por në një kundërpërgjigje gjuhëtari i njohur insiston se ajo që është thënë në lidhje me njohjen e "gjuhës maqedonase", nga konferenca e vitit 1977 është e pasaktë.
Replika e Babiniotit
Qëllimi im nuk ishte dhe nuk është që të replikoj në nivel politik me ministrin e Jashtëm, i cili po trajton kohët e fundit çështjen shumë të vështirë dhe komplekse të emrit . Me një shkrim të shkurtër timin (në Protagon.gr) doja të shpjegoja publikisht se në Konferencën e Kombeve të Bashkuara të mbajtur në vitin 1977 në Athinë,  çështja e vetme që u diskutua për të gjitha vendet që nuk përdorin alfabetin latin si (Kina, vendet arabe, Izraeli, India , vendet aziatike, Rusia, Jugosllavia, Greqia, Qiproja dhe të tjerët) ishte si këto vende për arsye të standardizimit (standardizimit) do të kryenin transliterimin e emrave gjeografikë me shkronja latine bazuar në transkriptet e propozuara nga vetë këto  vende.
Pra, si mund të nxjerrim konkluzionin dhe të pranojmë se në atë konferencë gjuha e Shkupit u njoh si maqedonase? Vetëm sepse alfabeti cirilik i të gjitha gjuhëve sllave të Bashkimit Sovjetik apo vendeve të Jugosllavisë (Serbia, Kroacia dhe Republika e Maqedonisë) u ra dakord për t’u transkriptuar me shkronja latine? Ky është pranimi dhe njohja e "gjuhës maqedonase" në vitin 1977? Unë pranoj për të kënaqur vetëbesimin e Ministrit se nuk e njoh diplomacinë, por problemi nuk është ai.
Problemi është të të metat gjuhësore të zotit Ministër për të kuptuar se tjetër gjë është njohja e serbo-bullgarishtes së Shkupit si " gjuhë maqedonase" dhe një tjetër gjë  të pranosh transferimin e një alfabeti (cirilik sllav) në një tjetër (latin) siç ndodhi në vitin 1977. Tjetër gjë si e njohin shkupjanët gjuhën e tyre që nga viti 1940 dhe tjetër gjë ta njohim edhe ne zyrtarisht me këtë emër si “gjuhë maqedonase”, duke pranuar premisën e një identiteti të rreme.

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1567) Αλβανία (913) ιστορία-historia (427) ορθοδοξία (422) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (312) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (290) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (268) Β Ήπειρος (246) ορθοδοξία-orthodhoksia (245) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) Κορυτσά-Korçë (128) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά Β Ήπειρος (112) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (100) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (65) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (58) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (52) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) πολιτισμός - kulturë (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (43) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (41) besimi orthodhoks (40) βίντεο (36) ιστορία ορθοδοξίας (36) Shqipëria (33) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (33) κομμουνισμός- komunizmi (33) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (27) πνευματικά (27) πολιτική-politikë (24) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)