Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2015

Πνευματικά και Σοφά Λόγια από τους Τρεις Ιεράρχες - Fjalë të urta nga tre Jerarkët (Arkondët)



ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

<<Θα πω για κάποιον ότι με αγαπάει, όχι μόνο όταν με επαινεί, αλλά και όταν με ελέγχει, για να με διορθώσει.>> 
<<Πλούσιος δεν είναι εκείνος που έχει πολλά, αλλά εκείνος που δεν έχει ανάγκη από τίποτε.>>
<<Μη θαυμάζεις τα σωματικά κάλλη, όταν λείπει η αρετή της ψυχής.>>
<<Τα χρήματα είναι καλά όταν με αυτά βοηθάς τους φτωχούς συνανθρώπους σου.>>

<<'Ενας και μόνο άνθρωπος με θεϊκή φωτιά στην καρδιά μπορεί να διορθώσει ολόκληρη πόλη.>>

<<Τα παιδιά πρέπει να είναι ντροπαλά και φρόνιμα για να τους επαινούν οι συνανθρώποί τους και να τους αγαπά ο Θεός. Να ασκηθούν στην εγκράτεια, την οικονομία, τη φιλοστοργία, την εργατικότητα και την υπακοή στους νόμους και στους αρχηγούς της πολιτείας.>>


ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ
<<Το πιο γλυκό πράγμα και όνομα είναι η ειρήνη, που όλοι την επαινούν, μόνο λίγοι τη στηρίζουν.>>

<<Τι να φοβηθείς σαν κλείσεις μέσα σου το Θεό;>>

<<Πώς το καταλαβαίνετε, να έχετε εσείς περισσεύματα και ο άλλος να πεινά;>>

<<Να τιμούμε τη μητέρα μας. Ο καθένας έχει την δική του μητέρα. Όλοι όμως έχουμε κοινή μητέρα την Πατρίδα και αυτήν πρέπει να τιμούμε ιδιαίτερα.>>

<<Η παιδεία είναι το πρώτο από τα αγαθά τα οποία έχουμε. Από αυτήν έχουμε ωφεληθεί στην ευσέβεια και λατρεία του Θεού. Δεν πρέπει να περιφρονούμε την παιδεία αλλά πρέπει να θεωρούμε αμαθείς και αμόρφωτους εκείνους που έχουν αυτή την αντίληψη.>>

<<Εφ΄ όσον είναι ακόμα καιρός ας επισκεφθούμε το Χριστό, ας τον υπηρετήσουμε, ας του δώσουμε τροφή, ας τον δεχθούμε στο σπίτι μας, ας τον τιμήσουμε. Κι όλα αυτά θα γίνουν στο πρόσωπο του κάθε συνανθρώπου μας που έχει ανάγκη.>>

 Σοφά Λόγια από τον Άγιο Βασίλειο το Μέγα.


Δεν γνωρίσαμε εμείς τον Θεό για τη δικαιοσύνη μας, αλλά ο Θεός μας γνώρισε διά μέσου της αγάπης του.

Πρέπει να μην ξεχνάμε ότι είναι αναρίθμητες οι ευκαιρίες που μας δίνει ο Θεός για να τελειοποιηθούμε.

Ο Θεός δίνει τη δύναμη που χρειάζεται στον άνθρωπο στους κόπους και τους αγώνες του για την αρετή.

Από την μνήμη των παρελθόντων και από την πείρα των παρόντων διδασκόμαστε για το μέλλον.

Όποιος γεύτηκε την γλυκύτητα του λόγου του Θεού και τον πρόδωσε, μοιάζει μ' εκείνον που άλλαξε το πολύτιμο διαμάντι μ' ένα χρωματιστό γυαλί.

Μια έφοδος του ένθεου δεν μπορεί να φέρει κακό, αν εμείς έχουμε όπλο την πίστη.

Η θεία βοήθεια από τη μια και η θέλησή μας από την άλλη φέρνουν την νίκη κατά του πονηρού.

Ο Θεός δεν εξετάζει τον άνθρωπο μερικώς, αλλά συνολικώς, για να σου διδάξει την αμεροληψία.

Η μολυσμένη ατμόσφαιρα και η κακία έχουν ένα κοινό σημείο: η μία μολύνει το σώμα και η άλλη την ψυχή.

Διατήρησε αγνή την ψυχή σου σαν το πολυτιμότερο κεφάλαιο στη ζωή σου.

Οι μέλισσες ούτε σε όλα τα άνθη πλησιάζουν ούτε προσπαθούν να τα σηκώσουν ολόκληρα, αλλά παίρνουν ότι τους είναι χρήσιμο και φεύγουν.

Η ψυχή μας εξομοιώνεται με όσα σπουδάζει και πράττει και με όσα αισθάνεται, σύμφωνα με την κατεύθυνση που της δώσαμε.


Όπως οι ληστές κρύβονται στα σκιερά μέρη για να ληστέψουν περαστικούς, έτσι και ο διάβολος κρύβεται στις απολαύσεις για να κυριεύσει την ψυχή μας.

Η κακία μοιάζει πολύ με την ατμόσφαιρα που μολύνει, όταν έχει δηλητηριώδεις αναθυμιάσεις.

Η πραγματική χαρά συμβαδίζει ουσιαστικά με την λύπη και τα δάκρυα.

Ο Θεός δεν έχει πάντοτε ανάγκη υπενθυμίσεως για τις ανάγκες μας, αλλά της ειλικρινούς διαθέσεώς μας.

Οι ημέρες της ζωής μας βιάζονται και δεν περιμένουν τον οκνηρό να διορθωθεί.

Το κακό και η αμαρτία ξεκινούν από τη δική μας προαίρεση.

Όταν ικανοποιείται η ανάγκη του φαγητού δεν πρέπει να λησμονείται η ευεργεσία του Θεού.

Όπως οι βαφείς βάφουν με χρώματα ανεξίτηλα, έτσι ανεξίτηλο πρέπει να μείνει μέσα μας το καλό.

Μην αφήνεις να διαμορφώνονται πονηρές ιδέες στο μυαλό σου τις ώρες της αναπαύσεως.

Η αποβολή μιας συνήθειας είναι δύσκολο, αλλά όχι και ακατόρθωτο έργο.

Zoom in (real dimensions: 450 x 593)

Τίποτε από τα γύρω μας δεν μένει αμετάβλητο, ούτε κι εμείς οι ίδιοι.

Δεν πρέπει να επιδιώκουμε την θεραπεία του κακού με το κακό.

Τα πράγματα του βίου αλλάζουν εύκολα δεσπότη, η αρετή μόνο είναι αναφαίρετο κτήμα.

Δώσε πρώτη κληρονομιά στα παιδιά σου την αρετή και ύστερα μοίρασέ τους και την περιουσία σου.

Η ψαλμωδία για τα παιδιά είναι άνεση και ευχαρίστηση, αλλά και αναφορά στον Θεό.

Όπως η φύση παίρνει λαμπρό χρώμα από τον ακτινοβόλο ήλιο, έτσι και η ψυχή μας από τα διδάγματα των πατέρων.

Να μην δίνεις άφθονο πλούτο στις ανέσεις σου αλλά στην ψυχή σου.
.

Όταν βλέπεις κάποιον να κλαίει για τα αμαρτήματά του, συμπάθησέ του και μιμήσου τον.

Να αποφεύγουμε την αμαρτία καθώς και τα άλογα ζώα τη δηλητηριώδη τροφή.

Να αποφεύγεις την αμαρτία, όπως το ελάφι το σχοινί και το πτηνό την παγίδα.

Από όποιο πράγμα αμαρτάνουμε ευκολότερα πρέπει να προφυλασσόμαστε περισσότερο.

Προσπάθησε να περισυλλέγεις τους ναυαγούς της αμαρτίας δείχνοντάς τους σανίδα σωτηρίας την ελπίδα του Θεού.

Όταν μας περιτριγυρίζει η φωτιά του κακού ή τα λιοντάρια της αμαρτίας, να ελπίζουμε στο Θεό για τη σωτηρία μας.

Να μην υπερπαχύνεις το σώμα σου, γιατί εξασθενείς την ψυχή σου.


Παράβλεπε τη σάρκα που είναι φθαρτή και επιμελού της ψυχής που είναι αθάνατη.

Ο Θεός μας σώζει από τους κινδύνους και όταν ακόμη χαθεί κάθε ελπίδα σωτηρίας.

Η θλίψη είναι φυσικό φαινόμενο και η μετάνοια θαυμάσια πράξη.

Όπως οι ιατρικές συμβουλές αποδεικνύονται ωφέλιμες όταν τηρούνται το ίδιο και οι πνευματικές.

Από το πλήθος των ανομιών μας και η φύση ακόμα στενάζει και έφυγαν από τα φυσικά τους όρια οι περιοχές του χρόνου.

Φύλαξε την πίστη σου προς τον Κύριο, όπως το κογχύλι το σώμα του από τον κίνδυνο.

Όπως τα αρπακτικά πουλιά έγιναν τροφοδότες και φύλακες του Ηλιού, έτσι και οι ασθένειες μας τροφοδοτούν την ελπίδα της αιώνιας ζωής.

Shën Joan Gojarti

-          Do të them për dikë se më do jo vetëm kur më lavdëron, por dhe kur më kontrollon për të më korrigjuar
-          I pasur nuk është ai që ka shumë por ai që nuk ka nevojë për asgjë.
-          Mos admiro bukuritë trupore, kur mungon virtyti i shpirtit
-          Paratë janë të mira kur me ato ndihmon njerëzit e varfër pranë teje.
-          Një njeri i vetëm me zjarr hyjnor, mund të korrigjojë të gjithë qytetin.
-          Fëmijët duhet të kenë turp dhe të jenë të urtë që t’i lavdërojnë njerëzit e tjer dhe t’i dojë Zoti. Të stërviten në vetëpërmbajtje, në ekonomi, në dhembshuri, në punë dhe në bindje në ligjet dhe në udhëheqësit e shtetit.


Shën Grigor Teologu.


-          Gjëja më e ëmbël dhe emër është paqja, që të gjithë e lavdërojnë, por pak e mbështetin.
-          Çfarë të kesh frikë pasi ke mbyllur brenda teje Zotin?
-          Si e kuptoni, juve t’iu teprojë dhe tjetri të ketë uri?
-          Të nderojmë nënën tonë. Secili ka nënën e tij. Por të gjithë kemi nënë Atdheun dhe këtë duhet ta nderojmë në veçanti.
-          Arsimi është gjëja e parë nga të mirat që kemi. Nga kjo kemi përfituar në respekt dhe adhurimin e Zotit. Nuk duhet të anashkalojmë edukimin por duhet të konsiderojmë të pashkolluar dhe të paedukuar ata që kanë një opinion të tillë.
-          Përderisa është akoma kemi kohë le të vizitojmë Krishtin, le t’i shërbejmë, le t’i japim ushqim, le ta pranojmë në shtëpinë tonë, le ta nderojmë. Dhe të gjitha këto të bëhen tek fytyra e çdo njeriu që kemi pranë dhe ka nevojë.



Shën Vasili i Madh.

-          Nuk e njohëm ne Zotin për shkak të drejtësisë sonë, por Zoti na njohu nëpërmjet dashurisë së tij.
-          Duhet të mos harrojmë që janë të panumërta mundësit që na jep Zoti për t’u përsosur.
-          Zoti jep fuqinë që duhet tek njeriu në mundimet dhe betejat e tij për virtytin.
-          Nga kujtesa e të shkuarave dhe nga eksperienca e të tashmeve mësojmë për të ardhmen.
-          Ai që shijoi ëmbëlsinë e fjalës së Zotit dhe e tradhëtoi, ngjason me atë që ndryshoi diamantin e çmuar me një xham me ngjyrë.

-          Ndihma hyjnore nga një anë dhe vullneti ynë nga ana tjetër sjellin fitoren kundër dinakut.

-          Zoti nuk e analizon njeriun pjesërisht por tërësisht, që të të mësojë paanshmërinë.

-          Atmosfera e infektuar dhe ligësia kanë një pikë të përbashkët: njëra infekton trupin tjetra shpirtin.

-          Ruaj të qashtër shpirtin tënd si kapitaln më të çmuar në jetën tënde.

-          Bletët as në të gjitha lulet afrohen, as përpiqen që t’i ngrejnë të gjitha, por marrin atë që është e dobishme dhe largohen.

-          Shpirti ynë bëhet i ngjashëm me ato sa studion, kryen dhe sa ndjen, sipas drejtimit që ne i dhamë.

-          Ashtu si hajdutët fshihen në vendet me hije që të vjedhin kalimtarët, kështu dhe djalli fshehet në kënaqësitë, që të zotërojë shpirtin tonë.

-          Ligësia ngjason shumë me atmosferën që infekton, kur ka gazra helmues.

-          Gëzimi i vërtetë ecën në ensecë me hidhërimin dhe lotët.

-          Zoti nuk ka gjithmonë nevojë për t’i kujtuar nevojat tona, por predispozitat tona të sinqerta.

-          Ditët e jetës sonë nxitojnë dhe nuk presin dembelin të korrigjohet.

-          E keqja dhe mëkati fillojnë nga predispozita tonë.

-          Kur sodisfaksohet nevoja e ushqimit nuk duhet të harrohet e mira e Zotit.

-           Ashtu si bojrat ngjyejnë me ngjyra të përhershme, kështu e përhershme duhet të mbete brenda nesh e mira.

-          Mos lejo të krijohen ide dinake në mendjen tënde gjatë orëve të çlodhjes.

-          Largimi i një zakoni është i vështirë por jo i paaritshëm.

-          Asgjë rreth nesh nuk mbetet e pandryshueshme, as ne vetë.

-          Nuk duhet të synojmë terapinë e së keqes me të keqe.

-          Gjërat e jetës ndryshojnë lehtë pronar, vetëm virtyti është pronë e pandryshueshme.

-          Jep trashëgimi të parë tek fëmijët e tu virtytin dhe më pas ndaju dhe pasurinë tënde.

-          E psalura për fëmijët është rrehatllëk dhe kënaqësi por dhe rreferim tek Zoti.

-          Ashtu si natyra merr ngjyra të ndritshme nga djelli rrezatues, kështu dhe shpirti ynë nga mësimet e etërve.

-          Të mos i japësh pasuri pafund rehatit tënd por shpirtit.

-          Kur shikon dikë të qajë për mëkatet e tij bashkëvuaj me të dhe imitoje.

-          Ti shmangemi mëkatit si dhe kafshtë e egra ushqimit helmues.

-          T’i shmangesh mëkatit si dreri litarit dhe zogu lakut.

-          Nga gjëja që biem më lehtë në mëkat duhet të ruhemi më tepër.

-          Përpiqu që të mbledhësh të mbytur të mëkatit duke iu treguar si mjet shpëtimi shpresën e Zotit.

-          Kur na rrethon zjarri i së keqes ose luanët e mëkatit të shpresojmë tek Zoti për shpëtimin tonë.

-          Të mos çosh në mbipeshë trupin tënd, sepse dobëson shpirtin tënd.

-          Anashkaloni trupin që është i degradueshëm dhe kujdesu për shpirtin që është i pavdekshëm.

Zoti na shpëton nga rreziqet dhe kur akoma ka humbur çdo shpresë shpëtimi.

Hidhërimi është një fenomen natyral dhe pendimi një veprim i mrekullueshëm.


Ashtu si këshillat mjekësore vërtetohen të dobishme kur ruhen e njejta gjë ndodh dhe me shpirtëroret.

Nga shumica e shkeljeve tona dhe natyra rënkon dhe u larguan nga kufijtë natyralë zonat e kohës.


Ruaj besimin tënd kundrejt Zotit si guacka trupin e saj nga rreziku.


Si shpendët grabitqarë u bënë ushqyes dhe mbrojtësë së Djellit, kështu dhe sëmundjet tona ushqejnë shpresën e jetës së përjetëshme.


Η Ελληνική Πρεσβεία: Ιδού γιατί ακυρώθηκε η επίσκεψη του Τσίπρα στα Τίρανα - Ambasada greke: Ja pse u anullua vizita e Tsipras në Tiranë


Kishte zëra se ishte Edi Rama që anulloi vizitën e Aleksis Tsipras në Tiranë dhjetorin e kaluar me kërkesë të kancelares gjermane, Angela Merkel. Por ambasada greke në Tiranë, e cila kishte përgatitur të gjitha detajet e vizitës së Aleksis Tsipras në kryeqytetin shqiptrar dhjetorin e kaluar, konfirmoi për ResPublica se ishin zhvillimet politike në Greqi që ndryshuan axhendën e kreut të SYRYZA-s.
E kontaktuar nga ResPublica zyra për shtyp e ambasadës greke në Tiranë sqaroi se gjithçka flitet për një ndërhyrje të zonjës Merkel është spekullim dhe se axhenda e kreut të SYRYZA-s u ndikua nga zhvillimet politike në Greqi që kishin të bënin me zgjedhjen e presidentit të vendit.
Pak ditë më parë edhe kryeministri Rama në emisionin “Shqip” dha të njëjtat arsye për anullimin e vizitës së Cipras duke thënë se kreu i SYRYZA-s  spostoi ardhjen në Tiranës pas krizës politike për zgjedhjen e presidentit të Greqisë.

Υπήρχαν φήμες που ήθελαν τον Έντι Ράμα να έχει ακυρώσει την επίσκεψη του κ Αλέξη Τσίπρα στα Τίρανα κατά το Δεκέμβριο που μας  πέρασε, μετά από αίτημα της γερμανίδας καγκελάριου Άγγελα Μέρκελ. Αλλά η Ελληνική Πρεσβεία στα Τίρανα, οι οποία είχε προετοιμάσει όλες τις λεπτομέρειες της επίσκεψης του Αλέξη Τσίπρα στην Αλβανική πρωτεύουσα κατά το Δεκέμβριο, επιβεβαίωσε για την ResPublica πως οι πολιτικές εξελίξεις  στην Ελλάδα άλλαξαν την ατζέντα του  πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ.
Μετά από επικοινωνία της παραπάνω εφημερίδας , το γραφείο τύπου της Πρεσβείας στα Τίρανα διευκρίνισε πως όλα όσα αναφέρονται γύρω από την παρέμβαση Μέρκελ είναι  εικασίες  και ότι η ατζέντα του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ επηρεάστηκε από  τις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα που είχαν σχέση με τις εκλογές του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Στην «Ομόνοια» χωρούν όλοι οι Έλληνες μειονοτικοί!

➤  Γράφει ο ΝΙΚΟΣ Θ. ΥΦΑΝΤΗΣ
  Ο δεύτερος γύρος των εκλογών της βορειοηπειρωτικής οργάνωσης «Ομόνοια», που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην πόλη των Αγίων Σαράντα, ανέδειξε νικητή τον κ. Λεωνίδα Παππά, πολιτικό μηχανικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, από το ηρωικό χωριό Αλύκο των Αγίων Σαράντα.
Οι εκλογές για την ανάδειξη της νέας ηγεσίας της «Ομόνοιας», όπως μας πληροφορούν, διεξήχθησαν σε κλίμα ήρεμο, χωρίς ακρότητες και διχασμούς, όπως αρμόζει σε πολιτισμένους και καλλιεργημένους ανθρώπους. Αναμετρήθηκαν οι: Λεωνίδας Παππάς και Βασίλης Κάγιος και ο μεν πρώτος υποψήφιος έλαβε 190 ψήφους και εξελέγη Πρόεδρος της «Ομόνοιας», ο δε δεύτερος έλαβε 170 ψήφους.

Μετά την εκλογή του ο νέος Πρόεδρος, που επαγγέλλεται την αλλαγή στην οργάνωση, απήυθυνε ενωτικό μήνυμα, τονίζοντας ότι η «Ομόνοια» είναι το «Κοινό σπίτι» όλων των Βορειοηπειρωτών, έχουν όλοι τη θέση τους στην οργάνωση και από κοινού, είπε, θα εργαστούμε για την αναδιάρθρωση, την ανασύνθεση και την αναβάθμισή της. Οι πληροφορίες για αλλαγή στην πορεία της «Ομόνοιας» και την άνθησή της «προς τα εμπρός» είναι ενθαρρυντικές  και ελπιδοφόρες.
Εκείνο που προέχει, στους δύσκολους καιρούς που περνούμε, είναι η νέα ηγεσία να αφήσει πίσω τις όποιες αντιπαραθέσεις και διχοστασίες και με πνεύμα σύμπνοιας, ομοψυχίας και ενότητας, να επιδιώξει να συσπειρώσει τον Βορειοηπειρωτικό κόσμο και, ανεξαρτήτως κοινωνικής προέλευσης, πολιτικής και ιδεολογικής τοποθέτησης, όλοι μαζί να αγωνιστούν για την επούλωση των πληγών και την επίλυση των ποικίλων προβλημάτων του μειονοτικού κόσμου.
Δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι. Όλοι να δώσουν τα χέρια και να εργαστούν για την αναδιάταξη και δραστηριοποίηση της «Ομόνοιας» και να ακολουθήσουν τον δρόμο της ευθύνης, του καθήκοντος και της αγάπης προς τους χειμαζόμενους Βορειοηπειρώτες.
Γράφαμε σε προηγούμενο σημείωμά μας ότι «η νέα ηγεσία να μείνει μακριά από φατριασμούς, μικροφιλοδοξίες και μικροκομματισμούς και να επιδιώξει η «Ομόνοια» να παραμείνει, πράγματι, ανεξάρτητη, ώστε να επιτύχει την πραγμάτωση των καταστατικών της σκοπών, για τους οποίους και ιδρύθηκε».
Είναι ανάγκη να πρυτανεύσει πνεύμα συνδιαλλαγής, ομοψυχίας και ενότητας, για να καταστεί η οργάνωση ουσιαστική κυψέλη, που θα συγκεντρώσει γύρω της όλα τα στοιχεία εκείνα, τα οποία αφιλοκερδώς θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, με μόνον γνώμονα την ανάπτυξη του τόπου και την προστασία του κόσμου από κακοποιά και άλλα στοιχεία που υπονομεύουν και δολιεύονται την μειονότητα με κάθε τρόπο και ακόμη που μηχανεύονται την συρρίκνωση, διάλυση και καταστροφή της.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο νέος Πρόεδρός της, μορφωμένος και καλλιεργημένος άνθρωπος, με ανοιχτές τις κεραίες, θα εργαστεί για την πρόοδο και προκοπή του τόπου και θα καταβάλλει προσπάθειες να λειτουργήσει η «Ομόνοια» πραγματικά ανεξάρτητη, χωρίς  κομματικούς ή άλλους εναγκαλισμούς. Τα οποία ελληνικά κόμματα υπάρχουν ή εκείνα που, ίσως, θα ιδρυθούν να λειτουργήσουν σύμφωνα με τα καταστατικά τους, αφήνοντας την «Ομόνοια» έξω από κομματικές αντιπαλότητες και προσωπικές φιλοδοξίες. Με έναν λόγο, άλλη να είναι η λειτουργική και καταστατική κατεύθυνση της «Ομόνοιας» και άλλη των κομματικών σχηματισμών. 
Στην «Ομόνοια» χωράνε όλοι οι Έλληνες μειονοτικοί, ανεξαρτήτως πολιτικής ή ιδεολογικής τοποθέτησης, ενώ τα κόμματα έχουν τους οπαδούς ψηφοφόρους τους και, βέβαια, ανταγωνίζονται για την καθιέρωση και επικράτησή τους στον μειονοτικό χώρο. Επομένως, οι όποιοι ανταγωνισμοί ανήκουν στα κόμματα, ενώ η ανεξάρτητη «Ομόνοια» είναι πάνω και πέρα από κόμματα, συγκεντρώνει στους κόλπους της όλον τον βορειοηπειρωτικό κόσμο.
Έχουμε την γνώμη ότι είχε ωριμάσει ο χρόνος για αναθεώρηση και επανεξέταση της λειτουργίας της οργάνωσης, η οποία, από λόγους άγνωστους, είχε αδρανοποιηθεί και δεν εξέπεμπε εμπιστοσύνη και σεβασμό, απαραίτητα στοιχεία ενός ζωντανού οργανισμού. Έδινε εικόνα αποτυχίας στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, χωρίς να καταφέρει να προωθήσει αιτήματα που απαιτούσαν λύσεις.
Τον απελθόντα πρόεδρο, τον κ. Μπολάνο, δεν είχα την τύχη να τον γνωρίσω, αλλά από τη θητεία του ως Πρόεδρος της «Ομόνοιας» και από τις ενέργειές του, διεπίστωνε κανείς ότι πρόκειται για Βορειοηπειρώτη εγνωσμένων πατριωτικών αισθημάτων, σοβαρό, συνετό και αφιερωμένο στην κατοχύρωση των μειονοτικών δικαιωμάτων. Ίσως, η πολύχρονη παραμονή του στη θέση του Προέδρου ανέκοψε τις όποιες αγωνιστικές του προσπάθειες, και δημιουργήθηκε, άθελά του, κενό λειτουργίας της «Ομόνοιας».
Είμαστε βέβαιοι ότι ο κ. Μπολάνος με την πείρα του και την αγάπη για τον πολύπαθο τόπο του θα βοηθήσει την νέα ηγεσία στο δύσκολο έργο της, ώστε να επιτύχει για το καλό και μόνο των συμπατριωτών μας.
Η νέα ηγεσία σταθερά, χωρίς αποκλεισμούς και αμφιταλαντεύσεις  να προβάλει τα προβλήματα που ταλανίζουν τον τόπο, οικονομικά, πολιτιστικά, μειονοτικά, προς κάθε κατεύθυνση και προς την αλβανική και προς την ελληνική κυβέρνηση και να επιζητεί τη λύση τους.
Να το γράψουμε για πολλοστή φορά ότι η «Ομόνοια», απελευθερωμένη και ανεξάρτητη από τα κόμματα, μπορεί να επιτελέσει ουσιαστικό έργο και να ανακουφίσει το ελληνικό στοιχείο που βάλλεται από παντού...
Ο νέος αέρας που έπνευσε στην «Ομόνοια» ελπίζουμε ότι θα διώξει την αδράνεια, τον μικροκομματισμό και την πνιγηρή ατμόσφαιρα και θα αλλάξει η μοίρα των Βορειοηπειρωτών. Από καρδιάς ευχόμαστε κάθε επιτυχία στη νέα ηγεσία.
πρωινός λόγος 

Τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν - Ὁμιλία τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου

Τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν (Ἑβρ. 13,7-16)
30 Ἰανουαρίου
Ὁμιλία τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης
π. Αυγουστίνου Καντιώτου

O BΡΑΧΟΣ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ

«Ἰησοῦς Χριστὸς χθὲς καὶ σήμερον ὁ αὐτὸς καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας» (Ἑβρ. 13,8).


image2.jpeg

ΜΙΛΗΣΑΜΕ ἄλλοτε γιὰ τὸ βίο, τοὺς ἀγῶνες καὶ τὰ ἔργα τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν, ποὺ ἑορτάζουν σήμερα. Ἰδιαιτέρως κάναμε λόγο γιὰ τὴν ἐπίδρασι ποὺ ἤσκησαν οἱ μορφές τους στὴν ἑλληνικὴ παιδεία. Τώρα ἀφορμὴ γιὰ διδασκαλία θὰ μᾶς δώσῃ ἕνα ῥητὸ ἀπὸ τὸ ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα ποὺ ἀκούσαμε. Τὸ ῥητὸ αὐτὸ λέει· «Ἰησοῦς Χριστὸς χθὲς καὶ σήμερον ὁ αὐτὸς καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας» (Ἑβρ. 13,8)

image3.jpeg

Χθές, σήμερα, αὔριο. Σ’ αὐτὰ τὰ τρία διακρίνεται, ἀγαπητοί μου, ὁ χρόνος. Καὶ πόσο γρήγορα φεύγει ὁ χρόνος! Τὸ σήμερα γίνεται χθὲς καὶ τὸ αὔριο γίνεται σήμερα. Ὁ χρόνος μοιάζει σὰν τὸν ποταμό, ποὺ μέρα – νύχτα τρέχει. Τρέχει ὅλο τὸ χρόνο. Ἀλλὰ τὸ νερό του δὲν εἶνε τὸ ἴδιο. Ἐὰν κανεὶς μπῇ στὸ ποτάμι καὶ σταματήσῃ κάπου, τὸ νερό, ποὺ λούζει τὸ κορμί του, δὲν εἶνε τὸ ἴδιο. Τὸ νερὸ μιὰ στιγμὴ τὸν ἀγγίζει καὶ ἀμέσως φεύγει καὶ ἔρχεται ἄλλο νερό, καὶ αὐτὸ φεύγει καὶ ἔρχεται ἄλλο, καὶ οὕτω καθεξῆς. Καὶ ἔτσι, ἂν μείνῃ μιὰ ὥρα μέσα στὸ νερό, χιλιάδες φορὲς θὰ ἔχῃ ἀλλάξει τὸ νερό, ἐνῷ ὁ ποταμὸς φαίνεται ὅτι εἶνε ὁ ἴδιος. Αὐτὸ συμβαίνει καὶ μὲ τὸ χρόνο. Σὰν ἕνα ποτάμι τρέχει διαρκῶς. Τὸ ἕνα λεπτὸ διαδέχεται τὸ ἄλλο, ἡ ὥρα τὴν ὥρα, ἡ ἑβδομάδα τὴν ἑβδομάδα, ὁ μήνας τὸ μῆνα, τὸ ἔτος τὸ ἔτος· καὶ ἔτσι περνοῦν τὰ χρόνια, καὶ τὸ νήπιο γίνεται παιδί, τὸ παιδὶ νέος, ὁ νέος ἄντρας, ὁ ἄντρας γέρος ἀσπρομάλλης. Καὶ ἐνῷ ὅλα φεύγουν καὶ ἀλλάζουν, ὁ χρόνος συνεχίζει τὸ δρόμο του. Μέχρι πότε; Ὁ Θεὸς ξέρει.
Χθές, σήμερα, αὔριο! Τὸ χθὲς εἶνε τὸ παρελθόν, τὰ περασμένα χρόνια. Εἶνε τὸ ἔτος ποὺ πρὶν ἕνα μῆνα μᾶς ἀποχαιρέτισε. Χθὲς εἶνε τὸ περσινό, τὸ προπέρσινο ἔτος… Καὶ συνεχῶς πηγαίνοντας πρὸς τὰ πίσω φθάνουμε σὲ διάφορες χρονολογίες, ποὺ μερικὲς ἀπ᾿ αὐτὲς ἄφησαν στὴν καρδιά μας ζωηρὲς ἀναμνήσεις, εὐχάριστες ἢ δυσάρεστες. Ἔτσι φθάνουμε στὸ δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, σὲ μία ἱστορικὴ ἡμερομηνία, τὴν 28η Ὀκτωβρίου 1940, ὅταν ἡ μικρά μας πατρίδα εἶπε τὸ «ὄχι» καὶ ἀγωνίστηκε στὴ Βόρειο Ἤπειρο γιὰ τὴν ἐλευθερία. Προχωρώντας ἀκόμη φθάνουμε στὸ 1914, στὸν πρῶτο παγκόσμιο πόλεμο. Κατόπιν στὸ 1912, ὅταν οἱ ὀρθόδοξοι λαοὶ τῶν Βαλκανίων ἑνωμένοι νίκησαν τοὺς ὀθωμανοὺς καὶ ἐλευθέρωσαν τὰ μέρη τους ἀπὸ τὴ σκλαβιά. Ἐὰν προχωρήσουμε ἀκόμη πρὸς τὰ πίσω, θὰ βρεθοῦμε μπροστὰ σὲ ἄλλα γεγονότα, ὅπως εἶνε ἡ Ἑλληνικὴ Ἐπανάστασι τοῦ 1821, ἡ ἐμφάνισι τοῦ Ναπολέοντος, ἡ Γαλλικὴ Ἐπανάστασι, ἡ ἀνεξαρτησία τῆς Ἀμερικῆς, ἡ ἅλωσι τῆς Κω᾿σταντινουπόλεως καὶ τόσα ἄλλα, ποὺ ἀναφέρει ἡ ἱστορία. Πηγαίνοντας συνεχῶς πρὸς τὰ πίσω θὰ φθάσουμε στὸ 1 μετὰ Χριστόν. Στὸ χρόνο δηλαδὴ πού, μέσα στὸ βαθὺ σκοτάδι τοῦ ἀρχαίου κόσμου, ἀνέτειλε τὸ ἄστρο τῆς Βηθλεέμ, γεννήθηκε ὁ Χριστός, ὁ Σωτὴρ τοῦ κόσμου. Καὶ ἂν θελήσουμε νὰ συνεχίσουμε τὴν πορεία στὰ χρόνια πρὸ Χριστοῦ, θὰ συναντήσουμε ἄλλα γεγονότα καὶ πρόσωπα· θὰ δοῦμε ὅτι τριακόσια καὶ περισσότερα χρόνια μιὰ σημαία κυμάτιζε σ᾿ ὅλο τὸν κόσμο, ἡ σημαία τῆς Ῥωμαϊκῆς αὐτοκρατορίας. Θὰ δοῦμε ὅτι, πρὸ τῆς Ῥωμαϊκῆς, ἄλλη σημαία κυμάτιζε· ἡ σημαία τῆς αὐτοκρατορίας ποὺ ἵδρυσε ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος ὁ Μακεδών. Πρὸ τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου θὰ δοῦμε τὶς βασιλεῖες τῶν Περσῶν, τῶν Βαβυλωνίων, τῶν Αἰγυπτίων. Κι ὅσο πᾶμε πρὸς τὰ πίσω, θὰ συναντήσουμε τοὺς πιὸ ἀρχαίους λαοὺς τοῦ κόσμου. Θὰ συναντήσουμε τὸν πρῶτο ἄνθρωπο, τὸν Ἀδὰμ καὶ τὴν Εὔα. Σταματᾷ ἐκεῖ ὁ χρόνος; Ὄχι. Πρὸ τοῦ Ἀδὰμ καὶ τῆς Εὔας ἔγιναν ἄλλα γεγονότα, ὅπως εἶνε ἡ δημιουργία τῶν πλανητῶν, τοῦ ἡλίου, τῆς σελήνης καὶ τῶν δισεκατομμυρίων ἀστέρων. Μέσα στὸ χρόνο ἔγιναν ὅλα αὐτά. Πότε ἀκριβῶς δὲν ξέρουμε. Ἡ ἐπιστήμη δὲν μπορεῖ νὰ καθορίσῃ ἀκριβῶς τὴ χρονολογία. Ὅλα δὲ αὐτά, ποὺ συνέβησαν ἀπὸ τὸν περασμένο χρόνο μέχρι τὸν πιὸ ἀπομακρυσμένο ἀπὸ μᾶς χρόνο, ἀποτελοῦν τὸ χθές. Μὲ τὸ χθὲς ἀσχολεῖται ἡ ἱστορία.Ἀλλὰ δὲν εἶνε μόνο τὸ χθές. Εἶνε καὶ τὸ σήμερα. Τὸ τί συμβαίνει σήμερα τὸ μαθαίνει ὁ ἄνθρωπος ἀπὸ τὶς ἐφημερίδες, τὰ ῥαδιόφωνα καὶ τὶς τηλεοράσεις. Μὲ τί δίψα οἱ ἄνθρωποι παρακολουθοῦν αὐτὰ ποὺ γίνονται σήμερα! Τὸ χθές, τὰ περασμένα, δὲν τοὺς ἐνδιαφέρουν. Ἀλλὰ πρέπει νὰ εἶνε βέβαιοι, ὅτι κ᾿ ἐκείνους ποὺ θὰ ζήσουν ὕστερα ἀπὸ 100 – 200 χρόνια δὲν θὰ τοὺς ἐνδιαφέρει τί κάνουν αὐτοὶ σήμερα. Λίγοι εἶνε αὐτοὶ ποὺ δὲν ἀπορροφῶνται ἀπὸ τὸ σήμερα, ἀλλὰ στρέφουν τὸ βλέμμα τους πρὸς τὸ παρελθὸν κι ἀνοίγουν τὴν ἱστορία καὶ διαβάζουν τί ἔκαναν οἱ ἄνθρωποι στὰ περασμένα χρόνια. Οἱ ἄλλοι ἄνθρωποι τὸ μυαλό τους τὸ ἔχουν στὸ σήμερα. Σήμερα τί θὰ φᾶνε, τί θὰ πιοῦνε. Σήμερα τί θὰ δοῦνε στὸν κινηματογράφο καὶ στὴν τηλεόρασι. Σήμερα… Ὅλο τὸ σήμερα. Τὸ χθὲς τὸ ἔχουν ξεχάσει. Ἔχουν ξεχάσει οἱ ἄνθρωποι αὐτοὶ καὶ τὸν πατέρα ἢ τὴ μητέρα τους, ποὺ χθὲς μόλις πέθαναν. Δὲν πᾶνε ποτέ στὸν τάφο τους νὰ κάνουν ἕνα τρισάγιο, ν᾿ ἀφήσουν λίγα λουλούδια. Οἱ πεθαμένοι, λένε, μὲ τοὺς πεθαμένους καὶ οἱ ζωντανοὶ μὲ τοὺς ζωντανούς. Τὸ σήμερα τοὺς ἐνδιαφέρει. Οὔτε ἀπὸ ποῦ ἔρχονται οὔτε ποῦ πηγαίνουν ἐξετάζουν.Οἱ πιὸ πολλοὶ ζοῦν τὸ σήμερα. Ὄχι σὰν πνευματικοὶ ἄνθρωποι, ἀλλὰ σὰν ὑλισταὶ μὲ σύνθημα· «Φάγωμεν καὶ πίωμεν, αὔριον γὰρ ἀποθνῄσκομεν» (Ἠσ. 22,13· Α΄ Κορ. 15,32).Χθές, σήμερα, αὔριο! Ὑπάρχουν καὶ ἄλλοι ποὺ ἀφήνουν τὸ παρελθὸν καὶ τὸ παρόν, τὸ χθὲς καὶ τὸ σήμερα, καὶ στρέφονται μὲ ἀγωνία πρὸς τὸ αὔριο. Τί θὰ γίνῃ; Θὰ ἔχουμε εἰρήνη ἢ πόλεμο; Θὰ εἴμαστε καλὰ ἢ θὰ πέσουμε βαρειὰ ἄρρωστοι; Θὰ ζήσουμε μὲ εὐτυχία ἢ μὲ δυστυχία; Τί θὰ γίνουν τὰ παιδιά μας; … Ὅλο ἀνησυχίες εἶνε. Τὸ μέλλον τοὺς ἀπασχολεῖ. Καὶ ἔτσι βρίσκουν κατάλληλη τὴ στιγμὴ οἱ μάγοι καὶ οἱ μάγισσες, οἱ ἀστρολόγοι καὶ τώρα τελευταῖα τὰ μέντιουμ, γιὰ νὰ ποῦν στοὺς ἀνθρώπους αὐτοὺς τί θὰ συμβῇ στὸ μέλλον.Ἀλλὰ γιατί τὰ λέμε ὅλα αὐτά; Γιατί κάνουμε λόγο γιὰ τὰ περασμένα; Γιατί μιλᾶμε γιὰ τὸ σήμερα καὶ γιὰ τὸ αὔριο; Γιατί, ὅπως επαμε, μᾶς δίνει ἀφορμὴ ὁ ἀπόστολος ποὺ διαβάζεται σήμερα, ἑορτὴ τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν. Ὁ ἀπόστολος μᾶς μιλάει γιὰ ΕΝΑΝ, ποὺ καὶ χθὲς ὑπῆρχε, καὶ σήμερα ὑπάρχει, καὶ αὔριο θὰ ὑπάρχῃ, καὶ θὰ ὑπάρχῃ αἰώνια. Οἱ ἄλλοι ἄνθρωποι, τὰ δισεκατομμύρια τῶν ἀνθρώπων, ἄλλοι ἀπὸ αὐτοὺς ἔζησαν χθές, δηλαδὴ στὸ παρελθόν. Μερικοὶ ἀπ᾿ αὐτοὺς δοξάστηκαν, ἀλλὰ ἔπειτα κι αὐτοὶ ἔσβησαν, πέθαναν, λησμονήθηκαν. Ἄλλοι πάλι ζοῦμε σήμερα, ἀλλὰ αὔριο δὲν θὰ ζοῦμε. Ἕνας τάφος μᾶς περιμένει. Ἄλλοι τέλος εἶνε ἀκόμη ἀγέννητοι. Θὰ γεννηθοῦν αὔριο, δηλαδὴ στὸ μέλλον, καὶ θὰ ζήσουν ὡρισμένα χρόνια, γιὰ νὰ πεθάνουν κι αὐτοὶ καὶ νὰ γίνουν χθές.

* * *

Ὦ ἀδελφοί μου! Μέσα σ᾿ αὐτὸ τὸ ἀδιάκοπο ῥεῦμα τοῦ χρόνου, ποὺ κυλάει καὶ παρασύρει τοὺς ἀνθρώπους σὰν τὰ κιτρινισμένα φύλλα ποὺ πέφτουν τὸ φθινόπωρο ἀπὸ τὰ δέντρα, μέσα σ᾿ αὐτὸ τὸ κανάλι τοῦ χρόνου, ΕΝΑΣ παραμένει. Μένει σὰν τὸ βράχο ποὺ χτυπιέται ἀπ᾿ ὅλες τὶς μεριές, ἀπ᾿ ὅλα τὰ κύματα, ἀλλ᾿ αὐτὸς μένει ἀκλόνητος αἰῶνες αἰώνων. Ὁ χρόνος, ποὺ οἱ ἀρχαῖοι πρόγονοί μας τὸν ὠνόμασαν πανδαμάτορα, γιατὶ τὰ πάντα νικᾷ καὶ καταστρέφει, ὁ χρόνος δὲν μπορεῖ νὰ κάνῃ τίποτα σ᾿ αὐτόν. Χθὲς καὶ σήμερα καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας εἶνε ὁ ἴδιος. Καὶ αὐτὸς εἶνε ὁ Ἰησοῦς Χριστός.
Ἄνθρωποι, πέσετε καὶ προσκυνῆστε τον! Εἶνε ὁ Θεός μας. Στὸ Χριστὸ πίστευαν οἱ πατέρες μας. Στὸ Χριστὸ πίστευαν οἱ Τρεῖς Ἱεράρχαι, οἱ μεγάλοι αὐτοὶ πατέρες τῆς Ἐκκλησίας τοὺς ὁποίους τιμοῦμε σήμερα, καὶ τὸ Χριστὸ κήρυξαν μὲ ὅλη τὴ δύναμί τους καὶ ἔφεραν στὴ θεογνωσία τὸν κόσμο. Καὶ σήμερα, ποὺ εἶνε ἡ ἑορτή τους, οἱ Τρεῖς Ἱεράρχαι μᾶς φωνάζουν· Πιστεύετε στὸ Χριστό!Στὸ Χριστὸ πιστεύουμε κ᾿ ἐμεῖς σήμερα. Στὸ Χριστὸ θὰ πιστέψουν αὔριο καὶ οἱ νέες γενεὲς ποὺ θ᾿ ἀκολουθήσουν.Ὁ Χριστὸς εἶνε ὁ βράχος τῶν αἰώνων. Ὅποιος πιστεύει στὸ Χριστὸ μὲ ὅλη του τὴν καρδιά, εἶνε σὰ᾿ νὰ ἔχῃ τὸ σπίτι του χτισμένο πάνω στὸ βράχο. Ἂς πέσουν πάνω του ὅλα τὰ ποτάμια. Ἂς ὁρμήσουν πάνω του ὅλα τὰ κύματα. Ἂς τὸν πολεμήσουν ὅλοι οἱ δαίμονες. Ὁ ἄνθρωπος ποὺ πιστεύει στὸ Χριστὸ εἶνε ἀσφαλής. Ὁ Χριστὸς «χθὲς καὶ σήμερον ὁ αὐτὸς καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας» (Ἑβρ. 13,8).

† ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος
Ὁμιλία ληφθεῖσα ἀπὸ τὴν Α΄ ἔκδοσι τοῦ βιβλίου Ἀπόστολος (Ἀθῆναι 1973). Μικρὰ συμπλήρωσις 30-1-2003.

Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015

Freedom House: Η Αλβανία μερικός ελεύθερη - Freedom House: Shqipëria, vend pjesërisht i lirë.

Το Freedom House έχει αξιολογήσει για ακόμη μια φορά την Αλβανία, "μερικός ελεύθερη". Ο βαθμός 3 σε κλίμακα από το 1 μέχρι το 7, μαρτυρά την στασιμότητα, ενώ στην Αλβανία έγινε υποψήφια χώρα προς ένταξη στην ΕΕ. " Η χώρα συνέχισε να υποφέρει τις συνέπειες και τις πολιτικές διαφορές, μαζί με την έλλειψη της αντιπολίτευσης από την βουλή, την ατιμωρησία των διοικούντων που κατηγορήθηκαν για διαφθορά και μια κληρονομιά  πολιτικών διορισμών στο δικαστικό σύστημα"


Freedom House ka vlerësuar sërish si “pjesërisht të lirë” Shqipërinë. Nota 3 në një shkallë vlerësimi nga 1 në 7, dëshmon për mbetje në vend, ndonëse Shqipërisë iu dha statusi i vendit kandidat. “Vendi vazhdoi të vuante pasojat e mosmarrëveshjeve politike, përfshirë bojkotimin e parlamentit nga opozita, mosndëshkimin e zyrtarëve dhe ish-zyrtarëve të lartë të akuzuar për korrupsion dhe një trashëgimi emërimesh politike në postet e gjyqtarëve”, vlerëson raporti.

NYT: Οι τσολιάδες του ΣΥΡΙΖΑ διώχνουν με τις κλωτσιές την ΕΚΤ! - New York Times, Coliatë e Sirizas dëbojnë me shqelma, BQE!


Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2015

Ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κοντά στα παιδιά (ΦΩΤΟ) - Kryepiskopi Anastas pranë fëmijëve (fotografi)

Ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κοντά στα παιδιά (ΦΩΤΟ)

Του Θάνου Θανόπουλου
Επίσκεψη στο Σπίτι της Ελπίδας και στην Θεολογική Ακαδημία "Ανάσταση του Χριστού" πραγματοποίησε ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων και πάσης Αλβανίας κ. Αναστάσιος.
Τον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας συνόδευαν οι Θεοφ. Επίσκοποι Απολλωνίας κ. Νικόλαος και Βύλιδος κ. Άστι.
Στο Σπίτι της Ελπίδας τα παιδιά υποδέχθηκαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό τον Μακαριώτατο, ενώ είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν μαζί του για το σχολείο και τα αγαπημένα τους θέματα.
Στην συνέχεια ο κ. Αναστάσιος μετέβη στην Θεολογική Ακαδημία, όπου μίλησε στους μαθητές, αναπτύσσοντας το σημαντικό και πολυσχιδές έργο που επιτελεί η Ορθόδοξη Εκκλησία τα τελευταία 20 χρόνια στην Αλβανία, εκπαιδεύοντας πάνω από 10.000 παιδιά, μία προσπάθεια για την οποία η Εκκλησία δαπανά πάνω από 1,1 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Τέλος ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ. Αναστάσιος έκοψε την Βασιλόπιτα και ευχήθηκε σε όλους καλή δύναμη για το νέο έτος.

Kryepiskopi Anastas pranë fëmijëve (fotografi)

Nga Thano Thanopoulo
Vizitë në Shtëpinë e Shpresës dhe në Akademinë Teologjike “Ngjallja e Krishtit” realizoi Kryepiskopi i Tiranës dhe gjithë Shqipërisë z Anastas.

Kryepiskopin e Shqipërisë shoqërohej nga Episkopët e Apollonisë imzot Nikollas dhe Bylisit imzot Asti.
Në Shtëpinë e Shpresës fëmijët e pritën me entuziazëm Fortlumturinë, ndërsa kishin mundësinë të flasin me të për shkollën dhe çështjet e tyre të dashura.

Në vazhdimësi Kryepsikopi Anastas shkoi në Akademinë Teologjike, ku foli tek fëmijët, duke zhvilluar veprën e rëndësishme dhe shumëllojshme që kryen Kisha Orthodhokse këto 20 viteve të fundit në Shqipëri, duke arsimuar mbi 10000 fëmijë, një përpjekje për të cilat Kisha harxhon nga 1,1 milion euro në vit.
Në fund Kryepiskopi Anastas preu Vasilopitën (bukën e Shën Vasilit) dhe i uroi të gjithë që të kenë bekime në vitin e ri.


alban-2
alban-1
alban-6
alban-3
alban-4
alban-7
alban-8
alban-9
alban-10
alban-11
alban-12

Βάζοντας τέλος στον εφιάλτη της Ελλάδας - Ending Greece’s Nightmare

Στη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ και τις αλλαγές που μπορεί να φέρει στην οικονομία της Ελλάδας αναφέρεται σεάρθρο του στους New York Times ο νομπελίστας οικονομολόγος, Πολ Κρούγκμαν.
"Ο Αλέξης Τσίπρας, ηγέτης της αριστερής πτέρυγας του συνασπισμού ΣΥΡΙΖΑ, θα γίνει ο επόμενος πρωθυπουργός της Ελλάδας. Θα γίνει ο πρώτος Ευρωπαίος ηγέτης, που εκλέγεται με την υπόσχεση να ''προκαλέσει'' την εφαρμογή των πολιτικών λιτότητας, που έχουν επιβληθεί στη χώρα από το 2010. Και φυσικά, θα υπάρξουν πολλοί, που θα σπεύσουν να τον συμβουλεύσουν, να εγκαταλείψει την υπόσχεσή του και να φερθεί υπεύθυνα", γράφει ο Κρούγκμαν.
"Αλλά πώς λειτούργησε αυτή η υπευθυνότητα στην Ελλάδα ως σήμερα;", διερωτάται κι εξηγεί.
"Για να καταλάβει κανείς τον πολιτικό σεισμό στην Ελλάδα, θα βοηθούσε να ρίξει μία ματιά στη συμφωνία της Ελλάδας με το ΔΝΤ τον Μάιο του 2010, σύμφωνα με την οποία, η λεγόμενη Τρόικα επέκτεινε τον δανεισμό της χώρας, με τη δέσμευση της κυβέρνησης να εφαρμόσει αυστηρή λιτότητα και μεταρρυθμίσεις. Είναι πράγματι ένα πολύ αξιομνημόνευτο κείμενο, με την χειρότερη δυνατή έννοια. Η Τρόικα, ενώ υποκρινόταν ότι σκέφτεται ρεαλιστικά, αθέμιτα ασκούσε στη χώρα μία οικονομική φαντασία. Και οι Έλληνες πληρώνουν έκτοτε το τίμημα αυτών των ψευδαισθήσεων της ελίτ".
Αυτό συνέβη, κατά τον οικονομολόγο, γιατί τα οικονομικά σχέδια που συνόδευαν τη συμφωνία, υπονοούσαν ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να προχωρήσει σε εφαρμογή των μέτρων λιτότητας, με μηδαμινό αντίκτυπο στην ανάπτυξη και την ανεργία.
"Η Ελλάδα ήταν ήδη σε ύφεση, όταν επετεύχθη η συμφωνία και σύμφωνα με τους ισχυρισμούς αυτών που την υπέγραψαν, η "κάτω βόλτα" θα τελείωνε σύντομα, ότι η οικονομική στενότητα θα διαρκούσε και το 2011 και από το 2012 και μετά, η χώρα θα γνώριζε ανάκαμψη. Η ανεργία, σύμφωνα πάντα με τη συμφωνία, θα σημείωνε μεγάλη αύξηση, από το 9,4% το 2009 στο 15% το 2012, αλλά θα μειωνόταν άμεσα στη συνέχεια".
"Αυτό που προκάλεσε στην πραγματικότητα, ήταν ένας οικονομικός και ανθρωπιστικός εφιάλτης. Απέχοντας κατά πολύ από το να τελειώσει το 2011, η ύφεση της ελληνικής οικονομίας γιγαντώθηκε. Η Ελλάδα έφτασε στον πάτο το 2014, οπότε και γνώρισε τεράστια οικονομική δυσπραγία, με την ανεργία να εκτοξεύεται στο 28% και ειδικά στους νέους να φτάνει το 60%. Και η εξυγίανση μόλις και μετά βίας προβλέπεται, με την προοπτική να επιστρέψει το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων σε προ-κρίσης επίπεδα, να είναι ανύπαρκτη".
"Τι πήγε λάθος;", συνεχίζει ο οικονομολόγος, απαντώντας, πως δεν φταίει το γεγονός ότι δεν τηρήθηκαν οι ελληνικές δεσμεύσεις για περικοπές. "Στην πραγματικότητα, η Ελλάδα γνώρισε δραματικές περικοπές σε μισθούς, υπηρεσίες και επιδόματα και μάλιστα σε βαθμό πολύ μεγαλύτερο από τα συμφωνηθέντα. Παρόλα αυτά, τα χρέη της Ελλάδας είναι σε χειρότερο επίπεδο από ό,τι όταν ξεκίνησε το πρόγραμμα".
"Η Ευρώπη να του δώσει μια ευκαιρία να βάλει τέλος στον εφιάλτη"
"Αν η Τρόικα ήταν πράγματι πιο ρεαλίστρια, θα κατανοούσε ότι απαιτούσε το αδύνατο", γράφει.
"Τώρα, που ο κ. Τσίπρας νίκησε, και νίκησε με μεγάλη διαφορά, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι καλό θα ήταν, να σταματήσουν το κήρυγμα και τις νουθεσίες, ώστε να φερθεί υπεύθυνα και να συμβαδίσει με το πρόγραμμά τους. Γιατί είναι γεγονός, ότι δεν έχουν καμία αξιοπιστία. Το πρόγραμμα που εφάρμοσαν στην Ελλάδα δεν έβγαζε κανένα απολύτως νόημα. Και ως εκ τούτου, δεν είχε καμία πιθανότητα επιβίωσης".
"Αν υπάρχει ένα πρόβλημα με τα σχέδια του ΣΥΡΙΖΑ, αυτό είναι ότι δεν είναι αρκετά ριζοσπαστικά. Η ανακούφιση του χρέους και η χαλάρωση της λιτότητας θα απάλυνε τον οικονομικό πόνο, αλλά είναι αμφίβολο, το εάν θα μπορούσε πράγματι να οδηγήσει σε δυναμική ανάκαμψη. Από την άλλη μεριά, δεν είναι ξεκάθαρο τι περισσότερο θα μπορούσε να κάνει οποιαδήποτε ελληνική κυβέρνηση, πέρα από το να εγκαταλείψει το ευρώ, κάτι για το οποίο όμως δεν είναι προετοιμασμένοι οι Έλληνες πολίτες. Πάντως, ο κ. Τσίπρας είναι πολύ πιο ρεαλιστής από τους αξιωματούχους και η Ευρώπη θα πρέπει να του δώσει μία ευκαιρία, να δώσει ένα τέλος στον εφιάλτη της χώρας του", καταλήγει.

..............................................

Ending Greece’s Nightmare

Paul Krugman
Alexis Tsipras, leader of the left-wing Syriza coalition, is about to become prime minister of Greece. He will be the first European leader elected on an explicit promise to challenge the austerity policies that have prevailed since 2010. And there will, of course, be many people warning him to abandon that promise, to behave “responsibly.”
So how has that responsibility thing worked out so far?
To understand the political earthquake in Greece, it helps to look at Greece’s May 2010 “standby arrangement” with the International Monetary Fund, under which the so-called troika — the I.M.F., the European Central Bank and the European Commission — extended loans to the country in return for a combination of austerity and reform. It’s a remarkable document, in the worst way. The troika, while pretending to be hardheaded and realistic, was peddling an economic fantasy. And the Greek people have been paying the price for those elite delusions.
You see, the economic projections that accompanied the standby arrangement assumed that Greece could impose harsh austerity with little effect on growth and employment. Greece was already in recession when the deal was reached, but the projections assumed that this downturn would end soon — that there would be only a small contraction in 2011, and that by 2012 Greece would be recovering. Unemployment, the projections conceded, would rise substantially, from 9.4 percent in 2009 to almost 15 percent in 2012, but would then begin coming down fairly quickly.
What actually transpired was an economic and human nightmare. Far from ending in 2011, the Greek recession gathered momentum. Greece didn’t hit the bottom until 2014, and by that point it had experienced a full-fledged depression, with overall unemployment rising to 28 percent and youth unemployment rising to almost 60 percent. And the recovery now underway, such as it is, is barely visible, offering no prospect of returning to precrisis living standards for the foreseeable future.
What went wrong? I fairly often encounter assertions to the effect that Greece didn’t carry through on its promises, that it failed to deliver the promised spending cuts. Nothing could be further from the truth. In reality, Greece imposed savage cuts in public services, wages of government workers and social benefits. Thanks to repeated further waves of austerity, public spending was cut much more than the original program envisaged, and it’s currently about 20 percent lower than it was in 2010.
Yet Greek debt troubles are if anything worse than before the program started. One reason is that the economic plunge has reduced revenues: The Greek government is collecting a substantially higher share of G.D.P. in taxes than it used to, but G.D.P. has fallen so quickly that the overall tax take is down. Furthermore, the plunge in G.D.P. has caused a key fiscal indicator, the ratio of debt to G.D.P., to keep rising even though debt growth has slowed and Greece received some modest debt relief in 2012.
Why were the original projections so wildly overoptimistic? As I said, because supposedly hardheaded officials were in reality engaged in fantasy economics. Both the European Commission and the European Central Bank decided to believe in the confidence fairy — that is, to claim that the direct job-destroying effects of spending cuts would be more than made up for by a surge in private-sector optimism. The I.M.F. was more cautious, but it nonetheless grossly underestimated the damage austerity would do.
And here’s the thing: If the troika had been truly realistic, it would have acknowledged that it was demanding the impossible. Two years after the Greek program began, the I.M.F. looked for historical examples where Greek-type programs, attempts to pay down debt through austerity without major debt relief or inflation, had been successful. It didn’t find any.
So now that Mr. Tsipras has won, and won big, European officials would be well advised to skip the lectures calling on him to act responsibly and to go along with their program. The fact is they have no credibility; the program they imposed on Greece never made sense. It had no chance of working.
If anything, the problem with Syriza’s plans may be that they’re not radical enough. Debt relief and an easing of austerity would reduce the economic pain, but it’s doubtful whether they are sufficient to produce a strong recovery. On the other hand, it’s not clear what more any Greek government can do unless it’s prepared to abandon the euro, and the Greek public isn’t ready for that.
Still, in calling for a major change, Mr. Tsipras is being far more realistic than officials who want the beatings to continue until morale improves. The rest of Europe should give him a chance to end his country’s nightmare.

Η Αλβανία θα πιέσει την Ελλάδα για τσάμηδες και συνταξιοδοτικό των Αλβανών μεταναστών



Ο σοσιαλιστής βουλευτής Ταουλάντ Μπάλλα, δήλωσε ότι οι σχέσεις Αλβανίας και Ελλάδας είναι παραδοσιακά εξαιρετικές, ανεξάρτητα από το ποιος κυβερνά.


Σε συνέντευξή του για το « A1Report», ο Μπάλλα αναφέρθηκε ότι το πρώτο θέμα στην ημερήσια διάταξη της κυβέρνησης των Τιράνων, είναι το «ζήτημα των Τσάμηδων»  και η αναγνώριση των συντάξεων.

«Οι σχέσεις Αλβανίας-Ελλάδας είναι παραδοσιακά εξαιρετικές, ανεξάρτητα από το ποιος κυβερνά  την Ελλάδα. Οι σχέσεις μεταξύ των δύο κυβερνήσεων θα είναι σε άριστο επίπεδο, ορισμένα εκκρεμή ζητήματα πρέπει να επιλυθούν.
 Στην αλβανική πολιτική ατζέντα είναι το τσάμικο ζήτημα. Επόμενο είναι η αναγνώριση των συντάξεων (των Αλβανών μεταναστών) από την Ελλάδα. Πρέπει να γίνει αυτό το μεγάλο βήμα από την κυβέρνηση Τσίπρα. Από την άλλη, έχει πραγματοποιηθεί μια θετική στάση  από τους Αλβανούς μετανάστες», δήλωσε ο Μπάλλα, υπονοώντας, προφανώς,  ότι οι Αλβανοί μετανάστες ψήφισαν το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ.

Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2015

¨Όλοι αναφέρθηκαν στην πολιτική αλλαγή στην Ελλάδα, μόνο τα Τίρανα σιωπούν!- αFolën të gjithë për ndryshimin politik në Greqi. Vetëm politika shqiptare mbajti heshtje konsensuale

Të majtët radikalë fituan bindshëm në Greqi, duke dalë në fushatë me deklarata kundër masave shtrënguese të vëna nga Europa, duke iu kundërvënë presionit gjerman dhe çfarë është më e rëndësishme duke konkuruar në zgjedhje demokratike, me rezultat të pakontestuar, certifikuar brenda 48 orësh. Për rrjedhojë edhe nëse dikush këtë do ta quante trill të hidhur të demokracisë, do të duhet ta pranonte si legjitim. Është kjo arsyeja që drejtues të ndryshëm shtetesh, duke nisur që nga presidenti amerikan, ai rus, ai i Parlamentit Europian, Martin Schultz, kanë uruar kryeministrin e ri grek, Alexis Tsipras. Kryeministri britanik ka folur për përkeqësim të situatës në Europë, presidenti francez Holande uroi drejtuesin e ri grek. Nisur nga këto qëndrime të hapura nga përfaqesues të vendeve demokratike ose jo, shtrohet pyetja pse mungoi një reagim nga Shqipëria? Një vend që ka mbi 600 mijë njerëz të vetët-nëse i konsideron ende të tillë kuptohet-do të duhej të ishte ndër të parët që do të mbante një qëndrim. Syriza ka premtime edhe për emigrantët, ka folur për marrëdhënie me fqinjët, por sërish, nga Tirana zyrtare askush nuk përcolli ndonjë mesazh. Madje as në rrjetet sociale, aty ku ka kohë që bubrron politika e vërtetë. Pseja nuk do shumë mend të kuptohet, por një minimum takti dhe mirësjelljeje, është pjesë e kulturës europiane ku liderët po bëjnë të pamundurën të na integrojnë. Aq më tepër që Syriza ka ardhur me votë në pushtet dhe është shumë e sigurtë që do të ikë me votë. Jo si në Shqipëri ku në pushtet vihet me certifikata dhe dublime në lista zgjedhësish dhe iket me pazar.
s.z

Οι ακραίοι αριστεροί κέρδισαν ξεκάθαρα στην Ελλάδα τις εκλογές, βγαίνοντας σε μια εκστρατεία εναντίων των μέτρων λιτότητας που έχει επιβάλει η Ευρώπη αντιστεκόμενοι στην γερμανική πίεση και αυτό που είναι το πιο σημαντικό μέσα από δημοκρατικές εκλογές, με αδιαμφισβήτητο  αποτέλεσμα, επικυρωμένο μέσα σε 48 ώρες. Ως αποτέλεσμα ακόμη και να κανείς θα το ονόμασε πικρό δημιούργημα της φαντασίας της δημοκρατίας, θα έπρεπε να το δεχτεί ως νόμιμο. Είναι αυτός ο λόγος που διάφοροι ηγέτες κρατών, από τον Πρόεδρος της Αμερικής, τον Ρώσο Πρόεδρο, τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ευχήθηκαν στον έλληνα πρόεδρος Αλέξη Τσίπρα. Ο βρετανός πρωθυπουργός έχει μιλήσει για  επιδείνωση της κατάστασης στην Ευρώπη, ο γάλλος πρόεδρος ευχήθηκε στον  νέο έλληνα ηγέτη. Εφορμώντας από αυτές τις δημόσιες δηλώσεις  των εκπροσώπων των δημοκρατικών η όχι χωρών, τίθεται το ερώτημα, ποιος ο λόγος της έλλειψης μιας αντίδρασης εκ μέρους της Αλβανίας; Μια χώρα που έχει πάνω από 600 χιλιάδες ανθρώπους- δικούς της- αν βασικά τους θεωρείς ακόμη έτσι- θα έπρεπε πρώτη να κάνει δηλώσεις.
Το ΣΥΡΙΖΑ έχει υποσχεθεί και πράγματα σχετικά με τους μετανάστες, έχουν αναφερθεί για τις σχέσεις με τους γείτονες, αλλά πάλη, από τα επίσημα Τίρανα κανένας δεν έστειλε κάποιο μήνυμα. Μάλιστα ούτε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης , όπου βράζει εδώ και καιρό η πραγματική πολιτική.  Το γιατί δεν θέλει και πολύ μυαλό για να το καταλάβεις, αλλά το ελάχιστο για λόγους ευγένειας, είναι μέρος του ευρωπαϊκού πολιτισμού     όπου οι ηγέτες κάνουν ότι μπορούν να μας εντάξουν. Επιπλέον το ΣΥΡΙΖΑ ήρθε στην εξουσία με την ψήφο και είναι αρκετά σίγουρο πως θα φύγει δια της ψήφου. Όχι όπως στην Αλβανίας όπου η εξουσία αρπάζεται με διπλά πιστοποιητικά και διπλές λίστες ψηφοφόρων και φεύγεις από  αυτήν με παζάρια.
Σ.Ζ

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1419) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (238) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) πολιτική-politikë (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)