Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Η Ελλάδα καλεί τον Υπάλληλο του Γραφείου Υπ Εξ Αλβανίας να τελέσει την Στρατιωτική του Θητεία! - Greqia thërret për ushtar shefin e Kabintetit të ministrit Bushati

Greqia kërkon thërret për të kryer shërbimin ushtarak, shefin e Kabintetit të ministrit të Jashtëm, Ditmir Bushati.
Pirro Vengu rezulton të jetë me pasaportë greke dhe sipas ligjeve të vendit fqinj, ai duhet të kryejë shërbimin ushtarak deri në moshën 40 vjec.
Gazeta “Panorama” shkruan se Vengut i ka mbërritur thirrja për ushtri nga Ministria e Brendshme në Greqi. Sipas legjislacionit, ai duhet të kryejë një shërbim ushtarak prej 6 muajsh.
Prej dy vjetësh ai mban detyrën e shefit të Kabinetit të ministrit Bushati. Mbetet për t’u parë nëse Bushati do t’i japë “leje” vartësit të tij./Lapsi.al/

Η Ελλάδα καλεί για να υπηρετήσει την Πατρίδα ο Υπεύθυνος του Γραφείου του Υπουργού Εξωτερικών της Αλβανίας κ Ντιτμίρ Μπουσάτη.

Ο Πύρρο Βένγκου έχει Ελληνική ταυτότητα και σύμφωνα με την νομοθεσία της Ελλάδας θα πρέπει να τελέσει την Στρατιωτική του Θητεία  μέχρι να συμπληρώσει το τεσσαρακοστό έτος (40) ηλικία τους.


Η Εφημερίδα Πανόραμα γράφει πως ο Βένγκου έχει λάβει έγγραφο από το Υπουργείο Εσωτερικών της Ελλάδος για να υπηρετήσει την στρατιωτική του  θητεία για 6 μήνες.


Εδώ και δύο χρόνια το ίδιο πρόσωπο είναι υπεύθυνος του γραφείου του Υπουργού Εξωτερικών Αλβανία κ Ντιτμίρ Μπουσάτι. Αναμένουμε να δούμε αν ο Υπ. Εξωτ Αλβανίας θα δώσει την άδεια στον υπάλληλο του να τελέσει τη στρατιωτική του θητεία για την «πατρίδα»

Μετάφραση Πελασγός 

Ο Άγιος Λουκάς και το έργο των Αποστόλων, Αρχιμ Επιφάνιος Χατζηγιάγκου 18 10 2015 - E Djela e 3 të e Llukait predikon p Mihail Sanellari 18 10 2015


Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2015

Βιβλιοπαρουσίαση: Το εθνικό χρέος προς τους άταφους ήρωες του 1940


Ο Εθνικός Σύλλογος «Βόρειος Ήπειρος 1914» 
σας προσκαλεί στην εκδήλωση με θέμα 
«Οι άταφοι Ήρωες του 1940 - ΄41 περιμένουν»,     
που θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015 
και ώρα 7:30 μ.μ. 
στο Πνευματικό Κέντρο του  Ιερού Ναού Ευαγγελίστριας Πειραιά 
(Γρηγορίου Λαμπράκη 41, 3ος όροφος).

Ομιλητές: 

• Γεώργιος  Σούρλας, τ. Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, επίτιμος Πρόεδρος Ένωσης Τέκνων, Συγγενών και Φίλων Άταφων Πεσόντων του Έπους 1940 –'41:
Το εθνικό μας χρέος προς τους άταφους Ήρωες του Βορειοηπειρωτικού Έπους 1940 - ΄41    

• Κωνσταντίνος  Ροδόπουλος, Ταξίαρχος ε.α.:
Παρουσίαση φωτογραφικού υλικού από τα πεδία των μαχών του Ελληνο-ιταλικού Πολέμου στην Βόρειο Ήπειρο

Συντονίζει ο Παναγιώτης Χαρατζόπουλος, Φυσικός Msc, Med            
Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιστημόνων Πειραιώς.

H παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα
Εθνικός Σύλλογος «Βόρειος Ήπειρος 1914»

e-mailesvh1914@gmail.com

Δεν πρέπει να ξεχνάμε τον δεδηλωμένο αλβανικό αλυτρωτισμό

Δεν πρέπει να ξεχνάμε τον δεδηλωμένο αλβανικό αλυτρωτισμό 
Υπάρχει έντονη φημολογία ότι η κυβέρνηση Τσίπρα έχει υποσχεθεί σε φίλους και δανειστές να αναγνωρίσει το Κόσοβο - Κοσσυφοπέδιο ως ανεξάρτητο κράτος. Τις προειδοποιητικές βολές έριξε, άλλωστε, ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, όταν προ μηνών επισκέφθηκε την Πρίστινα, πρωτεύουσα αυτού του αμφιλεγόμενου μορφώματος.

Το Κόσοβο, κοιτίδα της εθνικής και θρησκευτικής Ιστορίας των ορθόδοξων Σέρβων, κατακτήθηκε από τους Αλβανούς πρώτα με το δημογραφικό όπλο (υπεργεννητικότητα) και στη συνέχεια με την ένοπλη εξέγερση του UCK και τη βοήθεια από τους βομβαρδισμούς του ΝΑΤΟ το 1999. Η Ελλάς, η Κύπρος, η Ρουμανία, η Ισπανία και η Σλοβακία είναι οι χώρες της Ε.Ε. που δεν το έχουν αναγνωρίσει, η καθεμιά για τους δικούς της λόγους.

Για τα δύο κράτη του Ελληνισμού η αναγνώριση κράτους το οποίο δημιουργήθηκε από τη βίαιη απόσχιση σερβικού εδάφους θα σημάνει ότι, κατ' αναλογίαν, αποδεχόμαστε τη νομιμότητα του τουρκοκυπριακού ψευδοκράτους στην κατεχόμενη Κύπρο. Επίσης, θα δώσει επικίνδυνα μηνύματα στην Αγκυρα, η οποία επιθυμεί την αυτονόμηση της Θράκης μας χρησιμοποιώντας ως όργανα τα ακραία στοιχεία της μουσουλμανικής μειονότητας.

Η Ισπανία φοβάται τα αποσχιστικά κινήματα των Καταλανών και των Βάσκων, η Σλοβακία έχει ουγγρική μειονότητα με εθνικιστικές διαθέσεις και η Ρουμανία ανησυχεί για την πολυάριθμη ουγγρική μειονότητα, η οποία ζει στην Τρανσιλβανία. Και άλλοι, λοιπόν, πλην ημών, βλέπουν την πιθανή αναγνώριση του Κοσόβου ως ανεξαρτήτου κράτους ως απαρχή νομιμοποιήσεως ανεξέλεγκτων καταστάσεων.

Το πρόβλημα του Κοσόβου έχει άλλες δύο παραμέτρους: την ανάγκη προστασίας των ορθόδοξων ναών και μονών, που έχουν ήδη υποστεί επιθέσεις από φανατικούς Αλβανούς, και τη ρύθμιση της τύχης των εναπομείναντων Σέρβων, οι οποίοι έχουν συγκεντρωθεί στο βόρειο τμήμα γύρω από τη Μιτρόβιτσα. Ειδικά για την ορθόδοξη κληρονομιά του Κοσυφοπεδίου αξίζει να θυμίσουμε ότι οι Σέρβοι θεωρούν τα μοναστήρια της περιοχής ως τα ιερά και τα όσια του έθνους τους, ενώ οι περισσότερες αγιογραφίες ανάγονται στην ύστερη βυζαντινή εποχή και φιλοτεχνήθηκαν από τη Σχολή της Θεσσαλονίκης.

Και δεν πρέπει να ξεχνάμε τον δεδηλωμένο αλβανικό αλυτρωτισμό και τις ανθελληνικές δηλώσεις και ενέργειες του Αλβανού πρωθυπουργού Εντι Ράμα. Αν η Ελλάς αναγνωρίσει ένα δεύτερο αλβανικό κράτος στα Βαλκάνια, δηλαδή το Κόσοβο, είναι μαθηματικώς βέβαιο ότι θα αποθρασυνθούν οι Αλβανοί. Αμφισβητούν την υφαλοκρηπίδα μας, τρομοκρατούν τους Βορειοηπειρώτες, γκρεμίζουν ναούς, υποστηρίζουν την επιστροφή των Τσάμηδων - εγκληματιών πολέμου. Και εμείς θα τους κάνουμε δώρο την αναγνώριση του Κοσόβου; Και, αν δοθούν υποσχέσεις και ανταλλάγματα, ποιος εγγυάται ότι θα τηρηθούν;

Τα πάντα γύρω μας είναι ρευστά - στα Βαλκάνια, στην Ουκρανία, στην Τουρκία, στη Μέση Ανατολή. Ας προφυλάξουμε με σύνεση τα εθνικά μας συμφέροντα.

Κωνσταντίνος Χολέβας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ “NOTOS 2015” Πανελλήνια Συλλεκτική (4-10/11) και Διεθνής Φιλοτελική Έκθεση (12-15/11)




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

NOTOS 2015” Πανελλήνια Συλλεκτική (4-10/11) και Διεθνής Φιλοτελική Έκθεση (12-15/11)
Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου, Δωδεκανήσου 106, Περιστέρι
Σταθμός Μετρό: Ανθούπολη
Είσοδος ελεύθερη

Η Ελληνική Φιλοτελική Εταιρεία (www.hps.gr) διοργανώνει τη «διπλή» έκθεση NOTOS 2015: την Πανελλήνια Συλλεκτική (4-10 Νοεμβρίου) και τη Διεθνή Φιλοτελική (12-15 Νοεμβρίου), στο  Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου. Πρόκειται για ένα ξεχωριστό γεγονός για τους ελληνικούς και διεθνείς συλλεκτικούς κύκλους, αφού θα συμμετέχουν περισσότεροι από 250 έλληνες και ξένοι συλλέκτες, καθώς και φορείς πολιτισμού.
Η κορυφαία εκδήλωση είναι η Διεθνής Φιλοτελική Έκθεση στην οποία συναντούνται συλλέκτες από 36 χώρες, κυρίως από αυτές του Ευρωπαϊκού Νότου, με συλλογές αποκλειστικά φιλοτελικές. Κάθε χρόνο στην Ευρώπη, πραγματοποιούνται αρκετές διεθνείς φιλοτελικές εκθέσεις. Φέτος, μετά την πανευρωπαϊκή έκθεση του Λονδίνου, η NOTOS 2015 θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό φιλοτελικό γεγονός. Οι συλλογές που εκτίθενται τηρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές και οι εκθέτες συμμετέχουν στο διαγωνιστικό τμήμα επιδιώκοντας τη διάκρισή τους. Η κριτική επιτροπή αποτελείται από έμπειρους κριτές, διαπιστευμένους από την Παγκόσμια Φιλοτελική Ομοσπονδία. Η τελευταία μεγάλη Διεθνής Φιλοτελική Έκθεση που έγινε στην Ελλάδα ήταν η “Olymphilex 2004”, κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.
Κάποιες από τις συλλογές που πρόκειται να εκτεθούν αποτελούν εικονογραφημένες αφηγήσεις, χρησιμοποιώντας γραμματόσημα, φακέλους, κάρτες, σφραγίδες ή και άλλα ποικίλα εφήμερα. Άλλες φέρνουν στο φως λεπτομέρειες της πολιτικής, στρατιωτικής και οικονομικής ιστορίας όπως ακριβώς αναδύονται από αντικείμενα αλληλογραφίας διακοσίων και πλέον χρόνων. Κάποιες άλλες αναδεικνύουν την αισθητική και τη φαντασία του καλλιτέχνη-δημιουργού, ο οποίος χρόνια τώρα καλείται να αποδώσει εικόνες και μηνύματα εθνικού πολιτισμού, στον μικροσκοπικό χώρο που οριοθετείται από ένα γραμματόσημο. Θα εκτεθούν επίσης βιβλία, περιοδικά και κατάλογοι των τελευταίων ετών που αποτυπώνουν με τον καλύτερο τρόπο τον πλούτο της φιλοτελικής έρευνας. Ανάμεσα στα άλλα, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν και δώδεκα κορυφαία εκθέματα που συμμετέχουν στην Classe des Champions, εκθέματα δηλαδή που σε προηγούμενες παγκόσμιες ή πανευρωπαϊκές εκθέσεις έχουν βραβευθεί με την ύψιστη διάκριση.
Η πρωτοτυπία της φετινής διοργάνωσης έγκειται στο γεγονός ότι ως πρελούδιο της Διεθνούς Φιλοτελικής διοργανώνεται και μια Πανελλήνια Συλλεκτική Έκθεση. Για πρώτη φορά ο επισκέπτης θα μπορέσει να θαυμάσει συλλογές που αντικατοπτρίζουν το πάθος, το μεράκι και τη φαντασία ελλήνων συλλεκτών. Ανάμεσά τους θα εκτεθούν γραμματόσημα, κάρτες, φωτογραφίες, χαρτόσημα, ιστορικά τεκμήρια, αλληλογραφία, Ολυμπιακά ενθυμήματα, χάρτες, εφημερίδες, περιοδικά, σπιρτόκουτα, τραπουλόχαρτα, λαχεία, πέννες γραφής, ταχυδρομικές ζυγαριές, παιχνίδια, αυτοκινητάκια. Συμμετέχουν τόσο ιδιώτες συλλέκτες, όσο και έγκριτοι φορείς, ιδρύματα και οργανισμοί θεματοφύλακες αρχείων και τεκμηρίων.
Το σήμα της έκθεσης συμβολίζει πυξίδα, η κόκκινη βελόνα της οποίας γυρισμένη προς τον Νότο, ερμηνεύει χωρίς δυσκολία την ελληνική λέξη στις γλώσσες του κόσμου.
Η ΝΟΤΟΣ 2015 πραγματοποιείται με την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Φιλοτελικής Ομοσπονδίας (FEPA) και της Διεθνούς Ένωσης Φιλοτελικών Δημοσιογράφων (AIJP), καθώς και με την υποστήριξη των ΕΛΤΑ και του Δήμου Περιστερίου. Το ραντεβού των φιλοτελιστών φέτος στην Ελλάδα θα είναι μεγαλύτερο, αφού τις ημέρες της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν το ετήσιο Συνέδριο της FEPA και η  φετινή Γενική Συνέλευση των Φιλοτελικών Εμπειρογνωμόνων (AIEP).

Όλες οι πληροφορίες για την έκθεση: www.hps.gr/notos2015

Στέητ Ντιπάρτμεντ: Αλβανικές αυθαιρεσίες σε βάρος της Ορθοδοξίας

Στέητ Ντιπάρτμεντ: Αλβανικές αυθαιρεσίες σε βάρος της Ορθοδοξίας
Έκθεση του Στέητ Ντιπάρτμεντ για τις Θρησκευτικές Ελευθερίες ανά τον κόσμο, δόθηκε στη δημοσιότητα και εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το τμήμα που αναφέρεται στην Αλβανία.
Το κείμενο που κατά τη συνήθη πρακτική της Αμερικανικής διοίκησης εστιάζει σε θέματα και γεγονότα της δικής τους προτεραιότητας, αναφέρεται στην κατάσταση των θρησκευτικών κοινοτήτων κατά το έτος 2014.
Οι διατυπώσεις είναι πάντοτε διατυπωμένες με ιδιαίτερα προσεκτική γλώσσα ειδικά σε ότι αφορά την Αλβανία τόσο λόγω της τακτικής για την τήρηση των ισορροπιών της πολυθρησκευτικής σύνθεσης της κοινωνίας αλλά και λόγω της ειδικής εύνοιας που οι ΗΠΑ επιδεικνύουν συστηματικά για την εικόνα της Αλβανίας.
Με βάση όλα αυτά, η Έκθεση αναφέρει ειδικά θέματα που αφορούν στην Ορθόδοξη κοινότητα και τον επίσημο φορέα της την Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας.
Δεδομένου ότι μεγάλο μέρος του ποιμνίου συμπεριλαμβάνει τα μέλη της Εθνικής Ελληνικής Κοινότητας, αξίζει η αναφορά σε ορισμένα απ' τα ζητήματα που φέρνει στο φως. Εξ άλλου η ίδια η Έκθεση αναφερόμενη σε θέματα διακρίσεων εις βάρος Ορθοδόξων αναφέρει ότι είναι δύσκολο αυτά να ενταχθούν σε κατηγορία που οφείλονται σε αίτια εθνικής καταγωγής ή του θρησκεύματος.
Το σημαντικότερο ζήτημα που αναφέρει απ' την εισαγωγή της κιόλας η Έκθεση είναι η μεγάλη υστέρηση και η συστηματική αδιαφορία των κυβερνήσεων στην Αλβανία για την απόδοση της περιουσίας που οι θρησκευτικές κοινότητες διέθεταν και δημεύθηκε απ' το κουμουνιστικό καθεστώς.
Ειδικά για το ζήτημα αυτό αναφέρεται στην Ορθόδοξη Εκκλησία η οποία ενώ απ' τη φύση της και τα πολλά μοναστήρια που διέθετε (ειδικά στην παράκτια περιοχή της Αλβανίας) υπήρξε η πλέον ζημιωμένη και η πλέον αδικημένη.
Η Έκθεση αναφέρει πλέον των 890 κτισμάτων λατρείας που ακόμη δεν έχουν αποδοθεί στη δικαιούχο Εκκλησία, και συμπεριλαμβάνει εδώ και 50 εκκλησιαστικές ή μοναστηριακές ιδιοκτησίες που παρακρατούνται ακόμη ως στρατιωτικές εγκαταστάσεις.
Η Έκθεση για δεύτερη χρονιά και με προσεκτική γλώσσα αναφέρεται στην περίπτωση της Πρεμετής και του ι. Ναού των Εισοδίων της Θεοτόκου εκεί όπου αναφέρει ότι βιαίως έγινε έξωση κληρικών, πετάχτηκαν ιερά σκεύη και εικόνες, μεταφέροντας την πληροφορία ότι οι διαπραγματεύσεις επίλυσης συνεχίζονται. Προφανώς η Έκθεση αναφέρεται στο 2014 και δεν συμπεριλαμβάνει τα επεισόδια στους Δρυμάδες κατά τον Αύγουστο τρέχοντος.
Η έκθεση αναφέρεται ειδικά στο δυσμενές κλίμα που επιδιώκουν να δημιουργήσουν ορισμένα κέντρα μέσω των ΜΜΕ στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι ο πρώην Διευθυντής της Κρατικής Μυστικής Υπηρεσίας της Αλβανίας Φατός Κλόσι, είχε τολμήσει πέρυσι των Απρίλιο, λόγω και μόνο της Ελληνικής καταγωγής και ταυτότητας του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου να τον θεωρήσει ακόμη πιο επικίνδυνο απ' τους «Ισλαμιστές»;!
Σε ότι αφορά την θρησκευτική διαστρωμάτωση της κοινωνίας στην Αλβανία ή Έκθεση έχει ένα αρνητικό και κάποια άλλα θετικά σημεία αναφοράς. Υιοθετεί στην εισαγωγή τα αποτελέσματα της Απογραφής 2011 δίνοντας 57% στους μουσουλμάνους, 10% στους Καθολικούς και 7% στους Ορθοδόξους (από 23% παραδοσιακών αναφορών και άνω του 28% από εκτιμήσεις της Εκκλησίας) καθώς και μόνο 2% στους Μπεκτασί ήπιους μουσουλμάνους.
Δεν διαφεύγει και το γεγονός ότι άνω του 20% των ερωτηθέντων δεν ήταν ξεκάθαρη στην απάντηση τους. (σε επίσημο ανακοινωθέν της Ορθοδόξου Εκκλησίας από 2013 επισημαίνεται ότι αφορά τούτο τους Ορθόδοξους καθώς εις βάρος τους υπήρξε ιδιαίτερη επιθετικότητα πριν και κατά τη διάρκεια της Απογραφής)
Ωστόσο όμως σε άλλο σημείο έχει ειδική αναφορά στην αμφισβήτηση των αποτελεσμάτων της Απογραφής και στην αποχή που είχε ακολουθήσει η Εθνική Ελληνική Μειονότητα καθώς είχε εκτιμήσει ότι δεν γίνονταν σεβαστή η αρχή του εθνικού και θρησκευτικού αυτοπροσδιορισμού. Επιπλέον αναφέρει ότι τόσο η Ορθόδοξη Εκκλησία όπως και οι Καθολικοί και οι Μπεκτασί προχωρούν σε δική τους ανεξάρτητη αποτύπωση του θρησκευτικού τοπίου στη χώρα.
πηγή:epiruspost.gr
- See more at: http://himara.gr/4810-state-deparment-alvanikes-autheresies-se-varos-tis-orthodoxias#sthash.gvJAUvf0.dpuf

Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2015

Ερώτηση Ευρωβουλευτή Γιώργου Επιτήδειου για τους βανδαλισμούς στον Ιερό Ναό της Παναγίας στην Κορυτσά


Γραπτή ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή επιτροπή κατέθεσε ο Ευρωβουλευτής του Λαϊκού Συνδέσμου - Χρυσή Αυγή, Στρατηγός Γεώργιος Επιτήδειος, σχετικά με τους βανδαλισμούς που έχουν γίνει στον Ιερό Ναό της Παναγίας στην Κορυτσά.

Ακολουθεί η ερώτηση:
Αναμνήσεις από το καταπιεστικό και ανελεύθερο καθεστώς του Χότζα έρχονται στους Έλληνες της Βορείου Ηπείρου καθώς, για ακόμη μία φορά, βεβηλώθηκε ένας Ελληνορθόδοξος ναός. Συγκεκριμένα ο Ιερός Ναός της Παναγίας στην Κορυτσά, στις 05/10/2015, συλήθηκε από βάνδαλους που κατέστρεψαν τις πόρτες και τα παράθυρα του ναού και που έκλεψαν τις εισφορές τον πιστών που βρίσκονταν στο παγκάρι. 
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περιοχή υπάρχει μόνο αυτό το ξωκλήσι καθώς ο Ναός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου που υπήρχε καταστράφηκε από το καθεστώς Χότζα. 
Πρέπει να ληφθεί υπόψη, επίσης, το γεγονός ότι δεκάδες ελληνικές εκκλησίες κατεδαφίζονται ή βεβηλώνονται από το αλβανικό κράτος ή από εξτρεμιστικά στοιχεία που δρουν υπό την ανοχή του κράτους.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η Επιτροπή:
α. Προτίθεται να απαιτήσει από την αλβανική κυβέρνηση ναι σεβασθεί και διαφυλάξει τις θρησκευτικές ελευθερίες των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου;
β. Η καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από την αλβανική κυβέρνηση αποδεικνύει πως είτε η ΕΕ δεν της επισημαίνει την ανεπίτρεπτη αυτή συμπεριφορά είτε η αλβανική κυβέρνηση αδιαφορεί για τις επισημάνσεις αυτές. Τι από τα δύο συμβαίνει;
γ. Θα επηρεαστεί η ενταξιακή πορεία της Αλβανίας από τα συγκεκριμένα γεγονότα;

KRYEMINISTRI GENJEN DHE OFENDON ORTODOKSET PER KISHEN E SHEN THANASIT


Το κομποσχοίνη - Komboskini

Komboskini
 «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, Υἱὲ τοῦ Θεοῦ, ἐλέησόν με»
τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίου Διονυσίου Ἁγίου Ὄρους
Ἀγαπητοί μας ἀδελφοί,
Σαλπίζουμε ἐγερτήριο σάλπισμα.
Οἱ ἐχθροί μας δαίμονες δὲν κοιμοῦνται καὶ ἐργάζονται ἀκατάπαυστα νὰ μᾶς ρίξουν στὶς ἁμαρτίες καὶ ἐξαιτίας αὐτῶν καὶ τῶν παθῶν μας στὰ βάθη τῆς κόλασης. Μὲ ἄλλο τρόπο δὲν μποροῦμε νὰ τοὺς ἀντιμετωπίσουμε παρὰ μόνο μὲ τὴν προσευχή. Ἡ ἀνάγνωση πνευματικῶν βιβλίων εἶναι καλὴ καὶ ὠφέλιμη ἡ ἀνάγνωση ἢ παρακολούθηση τῶν ἀκολουθιῶν τῆς Ἐκκλησίας μᾶς βοηθοῦν ὅσους ἔχουν τὴ δυνατότητα νὰ τὰ κάνουν.
Γιὰ τοὺς πολλοὺς ὅμως ἕνας τρόπος ποὺ μπορεῖ νὰ ἀντικαταστήσει τοὺς ἄλλους τρόπους προσευχῆς εἶναι μὲ τὸ κομποσχοίνι. Σὲ κάθε κόμπο ἐπικαλεῖσαι τὸ ὄνομα τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ λέγοντας τὴ σύντομη εὐχὴ «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, Υἱὲ τοῦ Θεοῦ, ἐλέησόν με» ἢ ἁπλῶς « Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησόν με». Θὰ ἀρχίσεις μὲ τὸ: Δι᾿ εὐχῶν τῶν ἁγίων πατέρων ἡμῶν, Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ὁ Θεὸς ἡμῶν, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν. Δόξα σοι ὁ Θεός, Βασιλεῦ οὐράνιε, Τρισάγιον, Παναγία Τριάς, Πάτερ ἡμῶν. Τὸν Ν´ ψαλμόν. Μιὰ σύντομη αὐτοσχέδια προσευχὴ μία φορὰ τὴν ἡμέρα μὲ σύντομη δοξολογία, εὐχαριστία, ἐξομολόγηση, αἴτηση ἀφέσεως τῶν ἁμαρτιῶν σου, ἐνισχύσεώς σου καὶ τῶν ἐν Χριστῷ ἀδελφῶν σου στὸν ἀγώνα τὸν καλό, καὶ προσευχὴ μὲ κομποσχοίνι ὅπως παρακάτω:
Α. Ὁ Ἑσπερινός με κομποσχοίνι ἢ μὲ τὸ ρολόι χωρὶς κομποσχοίνι (κομποσχοίνι τῶν 300 κόμπων = τριακοσάρι, κομποσχοίνι τῶν 100 κόμπων = ἑκαστοστάρι).
Τρία τριακοσάρια τοῦ Χριστοῦ ἢ 15 λεπτὰ μὲ τὸ ρολόι.
Ἕνα τριακοσάρικο τῆς Παναγίας ἢ 5 λεπτὰ μὲ τὸ ρολόι.
Ἕνα ἑκατοστάρι τοῦ Ἁγίου της ἡμέρας ἢ 5 λεπτὰ μὲ τὸ ρολόι.
Ἕνα ἑκατοστάρι τοῦ Ἁγίου της Ἐνορίας ἢ 2 λεπτὰ μὲ τὸ ρολόι.
Ἕνα ἑκατοστάρι τοῦ Ἁγίου της ἑβδομάδος ἢ 2 λεπτὰ μὲ τὸ ρολόι.
Β. Τὸ Ἀπόδειπνον, τὸ ἴδιο ὡς ὁ Ἑσπερινός με ἐπιπλέον 2 τρακοσάρικα τῆς Παναγίας ἢ 10 λεπτὰ μὲ τὸ ρολόι.
Γ. Μεσονυκτικόν, τέσσερα τρακοσάρικα τοῦ Χριστοῦ σὲ 15 λεπτὰ μὲ τὸ ρολόι καὶ ἕνα τρακοσάρι τῆς Παναγίας ἢ 5 λεπτὰ μὲ τὸ ρολόι.
Δ. Ὄρθρος, ἐννέα τριακοσάρικα τοῦ Χριστοῦ ἢ μία ὥρα μὲ τὸ ρολόι, τρία τρακοσάρικα τῆς Παναγίας ἢ 15 λεπτὰ μὲ τὸ ρολόι. Ἀπὸ ἕνα ἑκατοστάρι τοῦ ἁγίου της ἡμέρας, τῆς ἐνορίας καὶ τῆς ἑβδομάδος ὡς στὸν ἑσπερινό, ἢ ἀπὸ δυὸ λεπτά, καὶ ἐπιπλέον ἕνα τρακοσάρι τῶν Ἁγίων Πάντων ἢ 5 λεπτὰ μὲ τὸ ρολόι.
Ε. Θεία Μετάληψις, τέσσερα τριακοσάρικα τοῦ Χριστοῦ ἢ 15 λεπτά. Ἕνα τρακοσάρικο τῆς Παναγίας ἢ 5 λεπτά.
Στ. Παράκλησις στὸν Χριστό, τὴν Παναγία ἢ σὲ Ἅγιο. Δυὸ τρακοσάρικα ἢ δέκα λεπτά.
Ζ. Ὧραι 1η, 3η, 6η καὶ 9η, ἕξι τριακοσάρικα τοῦ Χριστοῦ ἢ ½ ὥρα, δυὸ τρακοσάρικα τῆς Παναγίας ἢ 10 λεπτά.
Ἂν ἔχεις πολλὴ ἐλεύθερη ὥρα ταξιδεύοντας στὸ λεωφορεῖο, ἢ ὁπουδήποτε βρίσκεσαι, ἀντὶ νὰ πιάσεις κουβέντα μὲ τὸν ἕνα ἢ τὸν ἄλλο, κοίταξε τὸ ρολόι σου, κλείσου στὸν ἑαυτό σου καὶ λέγε τὴν εὐχὴ ὅπως εἴπαμε πιὸ πάνω.
Μὲ τὴν συνήθεια, τὴν ἀσταμάτητη προσοχὴ καὶ τὴν ἀδιάλειπτη προσευχὴ γίνεσαι δύσκολος στόχος τοῦ πονηροῦ. Μαζί με αὐτά, ἡ καλλιέργεια τῆς ἀγάπης, τῆς εὐσπλαχνίας, τῆς πίστης, τῆς συμπόνοιας, τῆς κατάνυξης, τῆς αὐτοκατηγορίας, τῆς ἐλπίδας στὸν Θεό, τῆς τακτικῆς ἐξομολόγησης καὶ Θείας Κοινωνίας, ἀποκτᾶς ἕνα γερὸ ὁπλοστάσιο καὶ καθιστᾶς τὸν ἑαυτό σου θωρακισμένο μὲ τὴν χάρη τοῦ Θεοῦ καὶ σχεδὸν ἀπρόσβλητον ἀπὸ τὰ θανατηφόρα βέλη τοῦ διαβόλου. Ὁ Κύριος εἶπε: «Ἄνευ ἐμοῦ οὐ δύνασθε ποιεῖν οὐδέν». Γι᾿ αὐτὸ γνωρίζοντας τὴν ἀσθένειά σου ταπεινώσου, καὶ ἔχε εἰς τὸν Θεὸ τὴν ἐλπίδα σου ἵνα μὴ καταισχυνθῇς καὶ δόξαζε κατὰ πάντα τῷ Πατρὶ καὶ τῷ Υἱῷ καὶ τῷ Ἁγίῳ Πνεύματι νῦν καὶ ἀεὶ καὶ εἰς τοὺς αἰώνας. Ἀμήν.
Στὰ κομποσχοίνια:
  • Τοῦ Χριστοῦ λέμε: Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησόν με.
  • Τῆς Παναγίας λέμε: Ὑπεραγία Θεοτόκε, σῶσόν με.
  • Τοῦ Ἁγίου της ἡμέρας: Ἅγιε… πρέσβευε ὑπὲρ ἐμοῦ.
  • Τοῦ Ἁγίου της ἐνορίας: Ἅγιε… πρέσβευε ὑπὲρ ἐμοῦ.
  • Τοῦ Ἁγίου της ἑβδομάδος: Ἅγιε… πρέσβευε ὑπὲρ ἐμοῦ.
    • Δευτέρα: Ἅγιοι Ἀρχάγγελοι, πρεσβεύσατε ὑπὲρ ἐμοῦ.
    • Τρίτη: Βαπτιστὰ τοῦ Χριστοῦ, πρέσβευε ὑπὲρ ἐμοῦ.
    • Τετάρτη καὶ Παρασκευή: Σταυρὲ τοῦ Χριστοῦ, σῶσον μὲ τὴ δυνάμει σου.
    • Πέμπτη: Ἅγιοι Ἀπόστολοι, πρεσβεύσατε ὑπὲρ ἐμοῦ καί, Ἅγιε Νικόλαε, πρέσβευε ὑπὲρ ἐμοῦ.
    • Σάββατο: Ἅγιοι Πάντες, πρεσβεύσατε ὑπὲρ ἐμοῦ.
    • Κυριακή: Παναγία Τριὰς (ὁ Θεός), ἐλέησόν με.
  • Γιὰ τὸν Ἄγγελο Φύλακα: Ἅγιε Ἄγγελέ μου, φύλαξέ με.

ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ

Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Σιναΐτης δίδαξε τὴν ἐργασία τῆς Νοερᾶς προσευχῆς ὄχι μόνο στοὺς Μοναχούς του Ἁγίου Ὄρους, ἀλλὰ ξεκινώντας ἀπὸ τὸ Ἅγιον Ὄρος πῆγε διδάσκοντας τὴ Νοερὰ προσευχὴ μέχρι τὴ Βλαχία, δηλαδὴ τὴ σημερινὴ Ρουμανία.
Ἐπίσης ὁ λαμπρός της Θεσσαλονίκης φωστήρας ἅγ. Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς ὄχι μόνο σε πολλὲς ὁμιλίες του παρακινοῦσε ὅλους τοὺς χριστιανοὺς νὰ προσεύχονται νοερὰ καὶ μὲ τὴν καρδιά τους, ἀλλὰ καὶ λόγον ὁλόκληρον ἔστειλε στοὺς Ἰωάννην καὶ Θεόδωρον τοὺς φιλοσόφους, ποὺ βρίσκονταν στὸν κόσμο, στὸν ὁποῖο λόγο ἀποκάλυψε σ᾿ αὐτοὺς ὅλα τὰ μυστήρια τῆς Νοερᾶς προσευχῆς.
Ὁ Ἅγιος Διάδοχος λέει ὅτι ὁ σατανᾶς δὲ θέλει ποτὲ νὰ μάθουν οἱ Χριστιανοὶ καὶ νὰ πιστεύουν ὅτι αὐτὸς βρίσκεται στὴν καρδιὰ καὶ ἀπὸ ἐκεῖ τοὺς πολεμάει, ἀλλὰ θέλει νὰ νομίζουν ὅτι τοὺς πολεμάει ἐξωτερικά. Κατόπιν τούτου οἱ περισσότεροι Χριστιανοὶ καὶ ἰδιαίτερα οἱ λογιώτατοι πολλὲς φορὲς πιστεύουν ὅτι οἱ λογισμοὶ ἔρχονται σ᾿ αὐτοὺς ὄχι ἐσωτερικά, δηλαδὴ ἀπὸ τὴν καρδιά, ἀλλὰ ἀπὸ τὴ λογική τους, δηλαδὴ τὶς σκέψεις τους καὶ τοῦτο, γιὰ νὰ μὴ μάθουν νὰ πολεμοῦν τὸ σατανᾶ μὲ τὴν καρδιακὴ μνήμη τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, δηλαδὴ μὲ τὴ Νοερὰ καὶ καρδιακὴ προσευχή!.. «Τῷ δὲ Βασιλεῖ τῶν αἰώνων, ἀφθάρτῳ, ἀοράτῳ, μόνῳ σοφῷ Θεῷ, τιμὴ καὶ δόξα εἰς τοὺς αἰώνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν».
«Ὅταν πονᾶς μὴ περπατᾶς σὲ δρόμους πατημένους
διάλεγε κάποια ἐρημικὰ μονοπάτια.
Κάτω ἀπὸ ξάστερο οὐρανὸ σὲ κάμπους ἀνθισμένους
προσευχήσου στοῦ Πλάστη ἐμπρὸς τὰ μάτια.
Κι ὅταν τὸ γλυκοχάραμα ξυπνοῦν τὰ ρόδα, οἱ κρίνοι,
θὰ ἰδῆς πόσο σὲ γιάτρεψε ἡ προσευχὴ ἐκείνη.»
................................................................................................................
Komboskini është një mjet lutjeje, nuk është diçka si “hajmali”, me veti magjike, që mbahet në dorë, por është gjë e shenjtë e krishtere orthodhokse, me të cilin lutemi.
Ashtu siç kemi shumë gjëra në kishë, edhe ky është një bekim i përgatitur dhe i dhënë nga ndonjë vëlla ose motër më Krishtin, një dëshmi e gjallë e një tradite të gjallë.
Komboskini është një mjet lutjeje për të gjithë besimtarët: si për klerikët, murgjërit ashtu edhe për laikët, pra për çdo shpirt që lutet. Ekziston shumëllojshmëri e madhe formash dhe madhësish komboskinësh.
Komboskinët bëhen në bazë të një tradite që buron nga thellësia e shekujve. Përmendet historia e një murgu që mendoi të bënte nyje në një litar dhe ta përdorë atë në rregullin e përditshëm të lutjes së tij. Mirëpo djalli ia zgjidhte nyjet nga litari dhe i bënte të kota përpjekjet e murgut të varfër. Atëherë iu shfaq një engjëll dhe i mësoi murgut një nyje të veçantë, të përbërë nga kryqe të njëpasnjëshme. Këto nyje djalli nuk mundi ti zgjidhte.
Çdokush mund ta mbajë komboskinin në xhep ose në ndonjë vend tjetër të veçantë, ku mund ta përdorë lehtësisht pa u vënë re, në mënyrë që të jetë i përshtatshëm për t’u lutur në mënyrë të fshehtë, pa tërhequr vëmendjen e të tjerëve. Gjithashtu komboskini mund të vendoset mbi ballin e krevatit tonë, në makinë së bashku me një kryq të vogël ose ikonë ose në vende të përshtatshme si kujtesë për lutje, si një lloj bekimi dhe një prezencë e shenjtë dhe hyjnore në jetën tonë.
Qëllimi kryesor i komboskinit është të na ndihmojë në lutjen tonë drejtuar Perëndisë dhe shenjtorëve të Tij.
Me komboskinin lutemi në dy mënyra:
1. Në çdo orë të lire, pa na parë të tjerët, fshehurazi, mbajmë me dorën e djathtë osë të majtë komboskinin dhe përparojmë nga një nyje në tjetrën me gishtin e madh të dorës dhe themi brenda nesh ose pëshpëritje të lehtë, pa bezdisur të tjerët, lutjen: “O Zot, Jisu Krisht, mëshiromë mua mëkatarin” ose “O Zot, Jisu Krisht, mëshiromë” ose “E Përmbishenjtë Hyjlindëse shpëtona” ose Ό Engjëll i shenjtë ose Ο Shën (….) ndërmjeto për mua”. Duke ndryshuar fjalët e këtyre lutjeve të shkurtra, në “mëshirona” ose “ndërmjeto për ne”, ose duke përfshirë emrin ose emrat e njerëzve për të cilët duam të lutemi – tashmë mund të lutemi edhe për të tjerët. Të njëjtën gjë mund të bëjmë edhe për të fjeturit (vdekurit): “Prehe, ο Zot, shpirtin e shërbëtorit/es tënd (….)”·
2. Në orën e lutjes sonë të rregullt (të “kanonit” që na ngarkoi ati ynë shpirtëror), mbajmë komboskinin me dorën e majtë dhe themi një nga një“lutjen”, duke përparuar me gishtin madh njëkohësisht nga një nyje dhe rrotullojmë komboskinin disa here, aq sa na udhëzoi ati ynë shpirtëror, duke bërë njëkohësisht me dorën e djathtë kryqin për çdo nyje.
* * *
Komboskini na ndihmon të themi një numër të caktuar lutjesh si edhe të përqendrohemi tek fjalët e lutjes kur i shqiptojmë. Ndërsa përqendrohemi, marrim kryqin e komboskinit në dorën tonë të majtë dhe e mbajmë lehtë atë midis gishtit të madh dhe gishtit tregues. Pastaj, duke bërë qetësisht shenjën e kryqit pëshpëritim lutjen e Jisuit. Si të jenë përqendruar mendimet e tona, ndoshta nuk do të nevojitet të vazhdojmë të bëjmë shenjën e kryqit ose që të themi lutjen me zë të lartë. Por kur vështirësohemi në përqendrim, përdorim shenjën e kryqit dhe pëshpëritjen si mjet ndihmës në këtë përqendrim.
Gjatë kësaj lutjeje pozicioni i qëndrimit tonë varet nga vetë personi, shëndeti dhe nga përgatitja e tij shpirtërore:disa mund të rrinë në këmbë, me kokë të ulur në pozicion përulësie, ndoshta disa duan të ngrenë here pas here duart e tyre, duke kërkuar mëshirë, disa të tjerë e ndjejnë më të nevojshme të ulen ose të gjunjëzohen, me kokë të ulur, që të kenë mundësi të përqendrohen. Lëvizjet trupore të metanisë (përkuljes) së vogël ose të madhe mund të ndihmojnë në nxehjen e lutjes dhe të japë shprehje të jashtme në të luturin tonë, kur përulemi përpara Perëndisë. Pra gjëja më e rëndësishme është të përqendrohemi në fjalët e lutjes gjatë përsëritjes.
Komboskini mund të përdoret duke u mbajtur në dorë edhe kur shkojmë në punë ose kur udhëtojmë. Në cilindo moment të ditës që të kujtohemi, le të mbajmë në dorën tonë një komboskin të vogël. Kombinimi i kësaj lëvizjeje me lutjen që bëhen në momente të tjera, do të na ndihmojë të përqendrohemi dhe të lutemi disa herë në vazhdim të ditës, kudo që të jemi dhe çfarëdo që të bëjmë. Ky është një hap i rëndësishëm në përmbushjen e porosisë “lutuni pa pushim”.
Në adhurimin tonë të përbashkët në kishë nuk duhet ta përdorim komboskinin sepse ne duhet të lutemi e të adhurojmë Perëndinë së bashku me të tjerët, me lutjet e Kishës, të drejtuar nga klerikët dhe psaltët.
*   *   *
I dashur lexues! Gjej edhe ti hapësira të tilla kohore gjatë ditës dhe mbushi rregullisht me thesaret e çmuara të lutjes, të cilat asnjë nuk mund të t’i vjedhë dhe që ti po i depoziton për llogarinë tënde në qiell. (shiko Mat6:20).
Leximi i rregullt i Shkrimit të Shenjtë, i jetëve të shenjtorëve dhe i teksteve të tjera shpresëtare e shpirtërore nga njerëz të mëdhenj të lutjes do të të ndihmojnë jashtëzakonisht, sepse përmbajnë këshilla dhe udhëzime të rëndësishme e frymëzuese, që çdo njeri të mësojë e të lutet si i krishterë.
N.q.s. ky komboskin i vogël të ndihmon të thuash një lutje, të të kujtojë të lutesh ose të të ndihmojë me ndonjë mënyrë të bëhesh njeri më lutësor, atëherë e ka përmbushur qëllimin e tij.


Botuar nga “KOSHERJA ORTODOKSE”
SELANIK

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1420) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (44) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)