Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Η ΔΕΕΕΜ-ΟΜΟΝΟΙΑ Αγίων Σαράντα σας προσκαλεί στον εορτασμό της Εθνικής μας επετείου 28ης Οκτωβρίου !

ΔΕΕΕΜ-ΟΜΟΝΟΙΑ
Παράρτημα Αγίων Σαράντα
________________________________________________        

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


Το  Δ.Σ  ΔΕΕΕΜ-ΟΜΟΝΟΙΑΣ, Παραρτήματος Αγίων Σαράντα , έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στην εκδήλωση αφιερωμένη στον εορτασμό της  Εθνικής επετείου της  28ης Οκτωβρίου  ,την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2015  και  ώρα  17:45 μ.μ, στο  κινοθέατρο  των Αγίων Σαράντα .
Η παρουσία σας  θα αποτελέσει για εμάς  ιδιαίτερη   τιμή!                                                 Εκ μέρου του Δ.Σ, με εκτίμηση 

Ο  Πρόεδρος


Βασίλειος Κάγιος

Χαιρετισμός Μακαριοτάτου Αρχιεπισκόπου Αλβανίας κ. Αναστασίου στην Διεθνή Διάσκεψη των Αθηνών με θέμα: “Θρησκευτικός και πολιτιστικός πλουραλισμός και ειρηνική συνύπαρξη στη Μέση Ανατολή” - Fjala hyrëse e Krypeiskopit Anastas me rastin e Konferencës Ndërkombëtare në Athninë me temë:" Plurarizmi fetar, kulturor dhe bashkëjetesa paqësore në Lindjen e Mesme!

Ακολουθεί η τοποθέτηση του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας κ. Αναστασίου στην Διεθνή Διάσκεψη των Αθηνών για το θέμα της Μέσης Ανατολής
Η ενσυνείδητη αποδοχή του θρησκευτικού και πολιτιστικού πλουραλισμού και η ειρηνική συνύπαρξη των διαφόρων κοινοτήτων μπορούν να προέλθουν από δυο αντίθετες αφετηρίες.
Είτε από την αδιαφορία για τη θρησκευτική πίστη είτε από τη συνειδητή βίωση της ουσίας της θρησκείας. Αντιστρόφως, η θρησκευτική μισαλλοδοξία ανάμεσα σε συνυπάρχουσες θρησκευτικές κοινότητες και πολιτιστικές παραδόσεις είναι δυνατόν να αναπτυχθεί α) από σπέρματα θρησκευτικού τύπου, π.χ. από έναν ακραίο φανατισμό β) από μη θρησκευτικές ρίζες π.χ. παράγοντες πολιτικούς, εθνικιστικούς, που χρησιμοποιούν τη θρησκεία για άλλες επιδιώξεις. Όλες αυτές οι ρίζες εξακολουθούν να είναι ισχυρές στην περιοχή της Μέσης Ανατολής.
Πάντως, ο ανθρώπινος πόθος για παγκόσμια ειρήνη παραμένει εναγώνιος. Κάθε λοιπόν προσπάθεια για μελέτη και αντιμετώπιση του πολυσύνθετου αυτού προβλήματος αποτελεί πολύτιμη προσφορά. Αξίζουν συνεπώς ολόψυχα συγχαρητήρια στο Υπουργείο Εξωτερικών της Ελληνικής Δημοκρατίας, στον επικεφαλής εξοχώτατο Υπουργό Εξωτερικών Καθηγητή κ. Νικόλαο Κοτζιά και τους εκλεκτούς συνεργάτες του, για την πρωτοβουλία να οργανωθεί το παρόν Διεθνές Συνέδριο. Χαιρετίζουμε με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη των εργασιών του και ευχόμεθα πολύκαρπη επιτυχία. Επιτρέψατέ μου εισαγωγικά να επισημάνω εν συντομία τρία σημεία.
1. Προσωπικά πιστεύω ότι η καλλιέργεια μιας υγιούς θρησκευτικής συνειδήσεως αποτελεί το σταθερότερο θεμέλιο της ειρηνικής συνυπάρξεως. Και όχι η θρησκευτική αδιαφορία.
Στις μονοθεϊστικές θρησκείες που δεσπόζουν στη Μέση Ανατολή διαπιστώνονται: α) αναζήτηση εσωτερικής ειρήνης˙ β) η χαλιναγώγηση της επιθετικότητος˙ γ) αρχές ειρηνικής συμβιώσεως˙ δ) επιδίωξη ειρηνικών σχέσεων με το Θεό˙ ε) παροτρύνσεις για την διατήρηση της ειρήνης σε όλη την ανθρωπότητα. Οι χριστιανοί ιδιαίτερα προσβλέπουν σε «Θεό Ειρήνης» και εκζητούν την επέμβαση Του.
Οι υπεύθυνοι μέσα στις θρησκευτικές κοινότητες οφείλουμε να καλλιεργήσουμε μια ειρηνική θεολογία και ανθρωπολογία, αντλώντας από τον πλούτο των θρησκευτικών μας αρχών και από τις καλύτερες σελίδες των παραδόσεών μας. Ιδιαίτερα καλούμεθα να στηλιτεύσουμε κάθε μορφή βίας. Τονίζοντας το χρέος παντός ανθρώπου να σέβεται τη θρησκευτική ελευθερία των συνανθρώπων του. Η βία εν ονόματι της θρησκείας βιάζει την ουσία της θρησκείας. Και κάθε έγκλημα στο όνομα της θρησκείας είναι έγκλημα κατά της ίδιας της θρησκείας. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί το λάδι της θρησκείας, για να δυναμώνει τη φωτιά των συγκρούσεων. Η θρησκεία είναι θείο δώρο, που γαληνεύει τις καρδιές, θεραπεύει τις πληγές και φέρνει πλησιέστερα άτομα και λαούς.
2. Η ειρήνη συνδέεται άμεσα με τη δικαιοσύνη. Ένας άδικος κόσμος δεν μπορεί να είναι ειρηνικός. Σαφής κανόνας στην Παλαιά Διαθήκη είναι: “ποιεῖν δίκαια καὶ ἀληθεύειν ἀρεστὰ παρὰ Θεῷ μᾶλλον ἢ θυσιῶν αἷμα.”(Παρ. 21,3) Στον αιώνα μας, η ειρήνη και η δικαιοσύνη έχουν προσλάβει ένα ακόμα συνώνυμο: ανάπτυξη. Η φτώχεια παραμένει ο χειρότερος τύπος βίας. Όταν οι άνθρωποι στερούνται των στοιχειωδών μέσων για την επιβίωσή τους, δεν είναι παράξενο να στρέφονται προς άλλες κατευθύνσεις και να υιοθετούν ακραίες θρησκευτικές αντιλήψεις για την επίτευξη μιας δίκαιης κοινωνίας.
Προφανώς, υπάρχει μια γενικότερη ευθύνη των μεγάλων δυνάμεων για τις κρίσεις της Μέσης Ανατολής. Αποφάσεις για βίαιες αλλαγές ηγεσιών και καθεστώτων, προμήθεια οπλισμού, απάθεια στις παράπλευρες απώλειες, με θύματα εκατομμυρίων αθώων και τεράστια κύματα προσφύγων, μόλυνση του περιβάλλοντος και καταστροφή σπάνιων μνημείων του πολιτισμού. Καιρός πλέον όλοι οι υπεύθυνοι να αποτινάξουν τον λήθαργο και να δράσουν επείγοντος και αποτελεσματικά, για την κατάπαυση της τρομερής αιματοχυσίας.
Η ειρήνη και η ασφάλεια θα εδραιωθούν με τη φροντίδα για κοινωνική δικαιοσύνη και ανάπτυξη των φτωχότερων κοινωνιών του πλανήτη. Θα είναι τραγικά πολιτικό λάθος, λόγω αμελείας ή υπεροψίας, να αφήνουμε να εξελιχθεί ένα νέο πολύμορφο προλεταριάτο, το οποίο θα καταχρασθεί την πνευματική “ατομική ενέργεια” μιας θρησκευτικής παραδόσεως.
3. Τελικά, το αντίθετο της ειρήνης δεν είναι ακριβώς ο πόλεμος, αλλά ο εγωκεντρισμός. Ο ατομικός, ο συλλογικός, ο εθνικός, ο φυλετικός. Αυτός επιστρατεύει τις ποικίλες μορφές βίας, που φονεύουν με διάφορους τρόπους την ειρηνική συμβίωση. Αυτός είναι ο εμπνευστής και τροφοδότης των μεγάλων ή μικρότερων συγκρούσεων και αυτός αδιάκοπα ανανεώνει το μίσος.
Το αντίδοτο στον εγωκεντρισμό δεν είναι οι γενικόλογες συμβουλές ούτε οι ποικίλοι νόμοι και οι κρατικοί μηχανισμοί καταστολής˙ αλλά η ενδυνάμωση της αγάπης μέσα στην κοινωνία. Μιας πολυδιάστατης έμπρακτης αγάπης που δεν περιορίζεται από σύνορα, προκαταλήψεις, ή κάθε είδους διακρίσεις. Εδώ βρίσκεται και η τεράστια δυνατότητα και συμβολή μιας υγιούς θρησκευτικής συνειδήσεως. Αυτή, ακόμα και σε συνθήκες μακροχρόνιων συγκρούσεων, χαρίζει τη δύναμη της συγχωρητικότητος και της συμφιλιώσεως. Η δύναμη της αγάπης, τελικά, είναι εκείνη που μπορεί να νικήσει την αγάπη της δύναμης, η οποία διαρκώς καταστρέφει την ειρήνη. Αστείρευτη πηγή αγάπης παραμένει η αλήθεια, την οποία με τον πιο λιτό και συγκλονιστικό τρόπο διατύπωσε ο ευαγγελιστής Ιωάννης: «Ὁ Θεὸς ἀγάπη ἐστί, καὶ ὁ μένων ἐν τῇ ἀγάπῃ ἐν τῷ Θεῷ μένει καὶ ὁ Θεὸς ἐν αὐτῷ.»(Ά Ιω. 4: 16).
Εύχομαι ολόψυχα, μέσα από τις εισηγήσεις, τις συζητήσεις και τον γενικότερο προβληματισμό της διασκέψεως μας, να αντλήσουμε πολύτιμο υλικό για μια πληρέστερη εμβάθυνση στο κρίσιμο θέμα που μας απασχολεί. Και να συνεχίσουμε με περισσότερο ενθουσιασμό να είμαστε εργάτες ειρήνης, με τη βεβαιότητα ότι ο αδιάκοπος αγώνας για την ειρήνη, τη δικαιοσύνη και την αλληλεγγύη είναι ό,τι πιο ουσιαστικό και πολύτιμο μπορεί κανείς να προσφέρει για την επιβίωση και την πολιτιστική ανάπτυξη της Μέσης Ανατολής.


Përkthimi është i ndaluar të përdoret nga persona të pa autorizuar pa ju rreferuar burimit.

Pason fjala e Kryepiskopit Anastas në Konferencën Ndërkombëtare të Athinë me temë Lindjen e Mesme.
Pranimi i ndërgjegjshëm i pluralizmit fetar, kulturor dhe bashkjetesa paqësore e komuniteteve të ndryshme mund të vijnë nga dy pikënisje të ndryshme.

Qoftë nga indiferenca për besimin fetar, qoftë për shkak të përjetimit të ndërgjegjshëm të esencës së fesë. Anasjelltas, urrejtja e ndërsjelltë fetare ndërmjet komuniteteve fetare bashkëekzistuese dhe traditave kulturore është e pamundur që të zhvillohet a) nga farëra të formës fetare psh një fanatizëm ekstrem, b) nga rrënjët jo-fetare psh faktorë politikë, nacionalistë, që përdorin fenë për qëllime të tjera. Të gjitha këto rrënjë vazhdojnë që të jenë të forta në zonën e Lindjes së Mesme.

Megjithatë dëshira njerëzore për paqe glogale mbetete ankthioze. Çdo përpjekje për studim dhe përballim të këtij programi kompleks përbën një ofertë të çmuar. Ja vlen si rrjedhim një të urojmë me gjithë shpirt Ministrinë e Jashtme të Republikës Greke, profesorin z Nikolao Kotzia dhe bashkëpunëtorët e tij të zgjedhur për iniciativën që kishte si qëllim të organizohej kjo Konferencën Ndërkombëtare. Përshëndetim me gëzim të veçantë fillimin e punimeve të kësaj konference dhe urojmë një sukses frutdhënës. Më lejoni si hyrje të theksoj shkurtimisht tre pika.



1.     Personalisht besoj se  përpunimi i një ndërgjegjie të shëndetëshme fetare përbën themelin më të qëndrueshëm të një bashkëjetese paqësore. Dhe jo indiferenca fetare.
Në fetë monoteiste që mbizotërojnë në Lindjen e Mesme vërehen: a) kërkimi i paqes së brendshme, b) kontrrolli i agresivitetit, c) principet e bashkëjetesës paqësore, d) arrijta e marrdhënieve paqësore me Zotin, e) nxitje për ruajtjen e paqes në të gjithë njerëzimin. Të krishterët në veçanti mbështeten tek “Zoti i Paqes” dhe kërkojnë ndërhyrjen e Tij.
Përgjegjësit brenda komuniteteve fetare, kemi si detyrim të përpunojmë një teologji dhe antropologji paqësore, duke konsumuar nga pasuria e principeve tona fetare dhe faqet më të ndritshme të traditave tona. Në veçanti thirremi që të qortojmë çdo lloj forme dhune. Duke theksuar detyrën e çdo njeriu që të respektojë lirinë fetare të bashkëqytetarëve të tij. Dhuna në emër të fesë dhunon esencën e fesë. Çdo krim në emër të fesë është krim kundër vetë fesë. Dikush nuk ka të drejtë që të përdorë vajin e fesë, për të forcuar zjarrin e përplasjeve. Feja është dhuratë hyjnore e cila qetëson zemrat, shëron plagët dhe sjell më afër popujt dhe personat.
2.     Paqja lidhet drejtpërdrjet  me drejtësinë. Një botë e padrejtë nuk mund të jetë paqësor. Një rregull i qartë në Dhjatën e Vjetër janë: “Veprim të bëhet e drejta dhe e vërteta është e pëlqyeshme për Zotin më shumë se sakrifica” (Fjalët e Urta 21,3). Në shekullin tonë, paqja dhe drejtësia kanë shtuar dhe një sinonim tjetër: zhvillimin. Varfëria mbetet forma më e keqe e dhunës. Kur njerëzit nuk kanë mjetet elementare për mbijetesën e tyre, nuk është e çuditëshme që të kthehen në drejtime të tjera dhe të adobtojnë koncepte ekstreme fetare për arritjen e një shoqërie më të drejtë.
Qartazi, ekziston një përgjegjësi më e përgjithëshme të forcave të mëdha për krizat e Lindjes së Mesme. Vendime për ndryshime të dhunëshme të udhëheqjeve dhe të pushteteve, armatosja, indiferencën për humbjet anësore, me viktima miliona të pafajshëm dhe valë të stërmëdha refugjatësh, ndotje të ambientit dhe shkatërrim të monumenteve të rralla të trashëgimisë kulturore. Erdhi koha tashmë që të gjithë përgjegjësit të zgjohen nga letargjia dhe të aktivizohen urgjentisht për ndalimin e gjakderdhjes.
Paqja dhe siguria do të konsolidohet me përkujdesjen për drejtësi shoqërore dhe zhvillimin e shoqërive më të varfëra të planetit. Do të ishte një gabim tragjik politik, për shkak të neglizhencës dhe arrogancës, të lejojmë të zhvillohet një proletariat i ri i shumëllojshëm, i cili do të keqpërdorë “energjinë atomike” shpirtërore të një tradite fetare.

3.     Si përfundim e kundërta e paqes nuk është ekzaktësisht lufta, por egocentrizmi. Personal, kolektiv, kombëtar, fisnor. Ai  aktivizon forma të larmishme të dhunës që vrasin me mënyra të ndryshme bashkëjetesën paqësore. Ai është frymëzuesi i përplasjeve të mëdha ose të vogla dhe ai në mënyrë të parreshtur rinovon urrejtjen.
Antidot për egocentrizmin nuk janë këshillat e përgjithëshme as ligjet e ndryshme dhe mekanizmat shtetëror të shtypjes por përforcimi i dashurisë brenda shoqërisë. Të një dashurie shumëdimensionale  që nuk kufizohet nga paragjykimet apo çdo lloj diference. Këtu gjendet dhe mundësia e madhe dhe ofrimi i një ndrëgjegjie të shëndetëshme fetare. Ajo, akoma dhe në kushte të përplasjeve afatgjata, falën forcën e pajtimit. Forca e dashurisë si përfundim është ajo që mund të fitojë dashurinë e forcës, e cila vazhdimisht shkatërron paqen. Burim i pashtershëm i dashurisë  mbetet e vërteta, të cilën në mënyrë më të thjeshtë dhe tronditëse formuloi Ungjillori Joan “ Perëndia është dashuri; edhe ai që mbetet në dashuri, mbetet në Perëndinë, edhe Perëndia në atë. ”. (1 Joanit 4:16).
Uroj me gjithë shpirt, nëpërmjet ligjëratave, bisedimeve dhe me problematikën e përgjithshme të kësaj konference, të konsumojmë material të çmuar për një thellim më të plotë mbi çështjet që na shqetëson. Dhe të vazhdojmë me më tepër entuziazëm që të jemi punëtorë të paqes, me sigurinë që beteja e pandalshme për paqe drejtësi dhe solidaritet është gjëja më esenciale dhe e çmuar që dikush mund të ofrojë për mbijetesën dhe zhvillimin kulturor të Lindjes së Mesme.

Për faqen Pelasgos Koritsas, T. B

Η Ελλάδα καλεί τον Υπάλληλο του Γραφείου Υπ Εξ Αλβανίας να τελέσει την Στρατιωτική του Θητεία! - Greqia thërret për ushtar shefin e Kabintetit të ministrit Bushati

Greqia kërkon thërret për të kryer shërbimin ushtarak, shefin e Kabintetit të ministrit të Jashtëm, Ditmir Bushati.
Pirro Vengu rezulton të jetë me pasaportë greke dhe sipas ligjeve të vendit fqinj, ai duhet të kryejë shërbimin ushtarak deri në moshën 40 vjec.
Gazeta “Panorama” shkruan se Vengut i ka mbërritur thirrja për ushtri nga Ministria e Brendshme në Greqi. Sipas legjislacionit, ai duhet të kryejë një shërbim ushtarak prej 6 muajsh.
Prej dy vjetësh ai mban detyrën e shefit të Kabinetit të ministrit Bushati. Mbetet për t’u parë nëse Bushati do t’i japë “leje” vartësit të tij./Lapsi.al/

Η Ελλάδα καλεί για να υπηρετήσει την Πατρίδα ο Υπεύθυνος του Γραφείου του Υπουργού Εξωτερικών της Αλβανίας κ Ντιτμίρ Μπουσάτη.

Ο Πύρρο Βένγκου έχει Ελληνική ταυτότητα και σύμφωνα με την νομοθεσία της Ελλάδας θα πρέπει να τελέσει την Στρατιωτική του Θητεία  μέχρι να συμπληρώσει το τεσσαρακοστό έτος (40) ηλικία τους.


Η Εφημερίδα Πανόραμα γράφει πως ο Βένγκου έχει λάβει έγγραφο από το Υπουργείο Εσωτερικών της Ελλάδος για να υπηρετήσει την στρατιωτική του  θητεία για 6 μήνες.


Εδώ και δύο χρόνια το ίδιο πρόσωπο είναι υπεύθυνος του γραφείου του Υπουργού Εξωτερικών Αλβανία κ Ντιτμίρ Μπουσάτι. Αναμένουμε να δούμε αν ο Υπ. Εξωτ Αλβανίας θα δώσει την άδεια στον υπάλληλο του να τελέσει τη στρατιωτική του θητεία για την «πατρίδα»

Μετάφραση Πελασγός 

Ο Άγιος Λουκάς και το έργο των Αποστόλων, Αρχιμ Επιφάνιος Χατζηγιάγκου 18 10 2015 - E Djela e 3 të e Llukait predikon p Mihail Sanellari 18 10 2015


Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2015

Βιβλιοπαρουσίαση: Το εθνικό χρέος προς τους άταφους ήρωες του 1940


Ο Εθνικός Σύλλογος «Βόρειος Ήπειρος 1914» 
σας προσκαλεί στην εκδήλωση με θέμα 
«Οι άταφοι Ήρωες του 1940 - ΄41 περιμένουν»,     
που θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015 
και ώρα 7:30 μ.μ. 
στο Πνευματικό Κέντρο του  Ιερού Ναού Ευαγγελίστριας Πειραιά 
(Γρηγορίου Λαμπράκη 41, 3ος όροφος).

Ομιλητές: 

• Γεώργιος  Σούρλας, τ. Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, επίτιμος Πρόεδρος Ένωσης Τέκνων, Συγγενών και Φίλων Άταφων Πεσόντων του Έπους 1940 –'41:
Το εθνικό μας χρέος προς τους άταφους Ήρωες του Βορειοηπειρωτικού Έπους 1940 - ΄41    

• Κωνσταντίνος  Ροδόπουλος, Ταξίαρχος ε.α.:
Παρουσίαση φωτογραφικού υλικού από τα πεδία των μαχών του Ελληνο-ιταλικού Πολέμου στην Βόρειο Ήπειρο

Συντονίζει ο Παναγιώτης Χαρατζόπουλος, Φυσικός Msc, Med            
Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιστημόνων Πειραιώς.

H παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα
Εθνικός Σύλλογος «Βόρειος Ήπειρος 1914»

e-mailesvh1914@gmail.com

Δεν πρέπει να ξεχνάμε τον δεδηλωμένο αλβανικό αλυτρωτισμό

Δεν πρέπει να ξεχνάμε τον δεδηλωμένο αλβανικό αλυτρωτισμό 
Υπάρχει έντονη φημολογία ότι η κυβέρνηση Τσίπρα έχει υποσχεθεί σε φίλους και δανειστές να αναγνωρίσει το Κόσοβο - Κοσσυφοπέδιο ως ανεξάρτητο κράτος. Τις προειδοποιητικές βολές έριξε, άλλωστε, ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, όταν προ μηνών επισκέφθηκε την Πρίστινα, πρωτεύουσα αυτού του αμφιλεγόμενου μορφώματος.

Το Κόσοβο, κοιτίδα της εθνικής και θρησκευτικής Ιστορίας των ορθόδοξων Σέρβων, κατακτήθηκε από τους Αλβανούς πρώτα με το δημογραφικό όπλο (υπεργεννητικότητα) και στη συνέχεια με την ένοπλη εξέγερση του UCK και τη βοήθεια από τους βομβαρδισμούς του ΝΑΤΟ το 1999. Η Ελλάς, η Κύπρος, η Ρουμανία, η Ισπανία και η Σλοβακία είναι οι χώρες της Ε.Ε. που δεν το έχουν αναγνωρίσει, η καθεμιά για τους δικούς της λόγους.

Για τα δύο κράτη του Ελληνισμού η αναγνώριση κράτους το οποίο δημιουργήθηκε από τη βίαιη απόσχιση σερβικού εδάφους θα σημάνει ότι, κατ' αναλογίαν, αποδεχόμαστε τη νομιμότητα του τουρκοκυπριακού ψευδοκράτους στην κατεχόμενη Κύπρο. Επίσης, θα δώσει επικίνδυνα μηνύματα στην Αγκυρα, η οποία επιθυμεί την αυτονόμηση της Θράκης μας χρησιμοποιώντας ως όργανα τα ακραία στοιχεία της μουσουλμανικής μειονότητας.

Η Ισπανία φοβάται τα αποσχιστικά κινήματα των Καταλανών και των Βάσκων, η Σλοβακία έχει ουγγρική μειονότητα με εθνικιστικές διαθέσεις και η Ρουμανία ανησυχεί για την πολυάριθμη ουγγρική μειονότητα, η οποία ζει στην Τρανσιλβανία. Και άλλοι, λοιπόν, πλην ημών, βλέπουν την πιθανή αναγνώριση του Κοσόβου ως ανεξαρτήτου κράτους ως απαρχή νομιμοποιήσεως ανεξέλεγκτων καταστάσεων.

Το πρόβλημα του Κοσόβου έχει άλλες δύο παραμέτρους: την ανάγκη προστασίας των ορθόδοξων ναών και μονών, που έχουν ήδη υποστεί επιθέσεις από φανατικούς Αλβανούς, και τη ρύθμιση της τύχης των εναπομείναντων Σέρβων, οι οποίοι έχουν συγκεντρωθεί στο βόρειο τμήμα γύρω από τη Μιτρόβιτσα. Ειδικά για την ορθόδοξη κληρονομιά του Κοσυφοπεδίου αξίζει να θυμίσουμε ότι οι Σέρβοι θεωρούν τα μοναστήρια της περιοχής ως τα ιερά και τα όσια του έθνους τους, ενώ οι περισσότερες αγιογραφίες ανάγονται στην ύστερη βυζαντινή εποχή και φιλοτεχνήθηκαν από τη Σχολή της Θεσσαλονίκης.

Και δεν πρέπει να ξεχνάμε τον δεδηλωμένο αλβανικό αλυτρωτισμό και τις ανθελληνικές δηλώσεις και ενέργειες του Αλβανού πρωθυπουργού Εντι Ράμα. Αν η Ελλάς αναγνωρίσει ένα δεύτερο αλβανικό κράτος στα Βαλκάνια, δηλαδή το Κόσοβο, είναι μαθηματικώς βέβαιο ότι θα αποθρασυνθούν οι Αλβανοί. Αμφισβητούν την υφαλοκρηπίδα μας, τρομοκρατούν τους Βορειοηπειρώτες, γκρεμίζουν ναούς, υποστηρίζουν την επιστροφή των Τσάμηδων - εγκληματιών πολέμου. Και εμείς θα τους κάνουμε δώρο την αναγνώριση του Κοσόβου; Και, αν δοθούν υποσχέσεις και ανταλλάγματα, ποιος εγγυάται ότι θα τηρηθούν;

Τα πάντα γύρω μας είναι ρευστά - στα Βαλκάνια, στην Ουκρανία, στην Τουρκία, στη Μέση Ανατολή. Ας προφυλάξουμε με σύνεση τα εθνικά μας συμφέροντα.

Κωνσταντίνος Χολέβας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ “NOTOS 2015” Πανελλήνια Συλλεκτική (4-10/11) και Διεθνής Φιλοτελική Έκθεση (12-15/11)




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

NOTOS 2015” Πανελλήνια Συλλεκτική (4-10/11) και Διεθνής Φιλοτελική Έκθεση (12-15/11)
Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου, Δωδεκανήσου 106, Περιστέρι
Σταθμός Μετρό: Ανθούπολη
Είσοδος ελεύθερη

Η Ελληνική Φιλοτελική Εταιρεία (www.hps.gr) διοργανώνει τη «διπλή» έκθεση NOTOS 2015: την Πανελλήνια Συλλεκτική (4-10 Νοεμβρίου) και τη Διεθνή Φιλοτελική (12-15 Νοεμβρίου), στο  Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου. Πρόκειται για ένα ξεχωριστό γεγονός για τους ελληνικούς και διεθνείς συλλεκτικούς κύκλους, αφού θα συμμετέχουν περισσότεροι από 250 έλληνες και ξένοι συλλέκτες, καθώς και φορείς πολιτισμού.
Η κορυφαία εκδήλωση είναι η Διεθνής Φιλοτελική Έκθεση στην οποία συναντούνται συλλέκτες από 36 χώρες, κυρίως από αυτές του Ευρωπαϊκού Νότου, με συλλογές αποκλειστικά φιλοτελικές. Κάθε χρόνο στην Ευρώπη, πραγματοποιούνται αρκετές διεθνείς φιλοτελικές εκθέσεις. Φέτος, μετά την πανευρωπαϊκή έκθεση του Λονδίνου, η NOTOS 2015 θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό φιλοτελικό γεγονός. Οι συλλογές που εκτίθενται τηρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές και οι εκθέτες συμμετέχουν στο διαγωνιστικό τμήμα επιδιώκοντας τη διάκρισή τους. Η κριτική επιτροπή αποτελείται από έμπειρους κριτές, διαπιστευμένους από την Παγκόσμια Φιλοτελική Ομοσπονδία. Η τελευταία μεγάλη Διεθνής Φιλοτελική Έκθεση που έγινε στην Ελλάδα ήταν η “Olymphilex 2004”, κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.
Κάποιες από τις συλλογές που πρόκειται να εκτεθούν αποτελούν εικονογραφημένες αφηγήσεις, χρησιμοποιώντας γραμματόσημα, φακέλους, κάρτες, σφραγίδες ή και άλλα ποικίλα εφήμερα. Άλλες φέρνουν στο φως λεπτομέρειες της πολιτικής, στρατιωτικής και οικονομικής ιστορίας όπως ακριβώς αναδύονται από αντικείμενα αλληλογραφίας διακοσίων και πλέον χρόνων. Κάποιες άλλες αναδεικνύουν την αισθητική και τη φαντασία του καλλιτέχνη-δημιουργού, ο οποίος χρόνια τώρα καλείται να αποδώσει εικόνες και μηνύματα εθνικού πολιτισμού, στον μικροσκοπικό χώρο που οριοθετείται από ένα γραμματόσημο. Θα εκτεθούν επίσης βιβλία, περιοδικά και κατάλογοι των τελευταίων ετών που αποτυπώνουν με τον καλύτερο τρόπο τον πλούτο της φιλοτελικής έρευνας. Ανάμεσα στα άλλα, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν και δώδεκα κορυφαία εκθέματα που συμμετέχουν στην Classe des Champions, εκθέματα δηλαδή που σε προηγούμενες παγκόσμιες ή πανευρωπαϊκές εκθέσεις έχουν βραβευθεί με την ύψιστη διάκριση.
Η πρωτοτυπία της φετινής διοργάνωσης έγκειται στο γεγονός ότι ως πρελούδιο της Διεθνούς Φιλοτελικής διοργανώνεται και μια Πανελλήνια Συλλεκτική Έκθεση. Για πρώτη φορά ο επισκέπτης θα μπορέσει να θαυμάσει συλλογές που αντικατοπτρίζουν το πάθος, το μεράκι και τη φαντασία ελλήνων συλλεκτών. Ανάμεσά τους θα εκτεθούν γραμματόσημα, κάρτες, φωτογραφίες, χαρτόσημα, ιστορικά τεκμήρια, αλληλογραφία, Ολυμπιακά ενθυμήματα, χάρτες, εφημερίδες, περιοδικά, σπιρτόκουτα, τραπουλόχαρτα, λαχεία, πέννες γραφής, ταχυδρομικές ζυγαριές, παιχνίδια, αυτοκινητάκια. Συμμετέχουν τόσο ιδιώτες συλλέκτες, όσο και έγκριτοι φορείς, ιδρύματα και οργανισμοί θεματοφύλακες αρχείων και τεκμηρίων.
Το σήμα της έκθεσης συμβολίζει πυξίδα, η κόκκινη βελόνα της οποίας γυρισμένη προς τον Νότο, ερμηνεύει χωρίς δυσκολία την ελληνική λέξη στις γλώσσες του κόσμου.
Η ΝΟΤΟΣ 2015 πραγματοποιείται με την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Φιλοτελικής Ομοσπονδίας (FEPA) και της Διεθνούς Ένωσης Φιλοτελικών Δημοσιογράφων (AIJP), καθώς και με την υποστήριξη των ΕΛΤΑ και του Δήμου Περιστερίου. Το ραντεβού των φιλοτελιστών φέτος στην Ελλάδα θα είναι μεγαλύτερο, αφού τις ημέρες της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν το ετήσιο Συνέδριο της FEPA και η  φετινή Γενική Συνέλευση των Φιλοτελικών Εμπειρογνωμόνων (AIEP).

Όλες οι πληροφορίες για την έκθεση: www.hps.gr/notos2015

Στέητ Ντιπάρτμεντ: Αλβανικές αυθαιρεσίες σε βάρος της Ορθοδοξίας

Στέητ Ντιπάρτμεντ: Αλβανικές αυθαιρεσίες σε βάρος της Ορθοδοξίας
Έκθεση του Στέητ Ντιπάρτμεντ για τις Θρησκευτικές Ελευθερίες ανά τον κόσμο, δόθηκε στη δημοσιότητα και εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το τμήμα που αναφέρεται στην Αλβανία.
Το κείμενο που κατά τη συνήθη πρακτική της Αμερικανικής διοίκησης εστιάζει σε θέματα και γεγονότα της δικής τους προτεραιότητας, αναφέρεται στην κατάσταση των θρησκευτικών κοινοτήτων κατά το έτος 2014.
Οι διατυπώσεις είναι πάντοτε διατυπωμένες με ιδιαίτερα προσεκτική γλώσσα ειδικά σε ότι αφορά την Αλβανία τόσο λόγω της τακτικής για την τήρηση των ισορροπιών της πολυθρησκευτικής σύνθεσης της κοινωνίας αλλά και λόγω της ειδικής εύνοιας που οι ΗΠΑ επιδεικνύουν συστηματικά για την εικόνα της Αλβανίας.
Με βάση όλα αυτά, η Έκθεση αναφέρει ειδικά θέματα που αφορούν στην Ορθόδοξη κοινότητα και τον επίσημο φορέα της την Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας.
Δεδομένου ότι μεγάλο μέρος του ποιμνίου συμπεριλαμβάνει τα μέλη της Εθνικής Ελληνικής Κοινότητας, αξίζει η αναφορά σε ορισμένα απ' τα ζητήματα που φέρνει στο φως. Εξ άλλου η ίδια η Έκθεση αναφερόμενη σε θέματα διακρίσεων εις βάρος Ορθοδόξων αναφέρει ότι είναι δύσκολο αυτά να ενταχθούν σε κατηγορία που οφείλονται σε αίτια εθνικής καταγωγής ή του θρησκεύματος.
Το σημαντικότερο ζήτημα που αναφέρει απ' την εισαγωγή της κιόλας η Έκθεση είναι η μεγάλη υστέρηση και η συστηματική αδιαφορία των κυβερνήσεων στην Αλβανία για την απόδοση της περιουσίας που οι θρησκευτικές κοινότητες διέθεταν και δημεύθηκε απ' το κουμουνιστικό καθεστώς.
Ειδικά για το ζήτημα αυτό αναφέρεται στην Ορθόδοξη Εκκλησία η οποία ενώ απ' τη φύση της και τα πολλά μοναστήρια που διέθετε (ειδικά στην παράκτια περιοχή της Αλβανίας) υπήρξε η πλέον ζημιωμένη και η πλέον αδικημένη.
Η Έκθεση αναφέρει πλέον των 890 κτισμάτων λατρείας που ακόμη δεν έχουν αποδοθεί στη δικαιούχο Εκκλησία, και συμπεριλαμβάνει εδώ και 50 εκκλησιαστικές ή μοναστηριακές ιδιοκτησίες που παρακρατούνται ακόμη ως στρατιωτικές εγκαταστάσεις.
Η Έκθεση για δεύτερη χρονιά και με προσεκτική γλώσσα αναφέρεται στην περίπτωση της Πρεμετής και του ι. Ναού των Εισοδίων της Θεοτόκου εκεί όπου αναφέρει ότι βιαίως έγινε έξωση κληρικών, πετάχτηκαν ιερά σκεύη και εικόνες, μεταφέροντας την πληροφορία ότι οι διαπραγματεύσεις επίλυσης συνεχίζονται. Προφανώς η Έκθεση αναφέρεται στο 2014 και δεν συμπεριλαμβάνει τα επεισόδια στους Δρυμάδες κατά τον Αύγουστο τρέχοντος.
Η έκθεση αναφέρεται ειδικά στο δυσμενές κλίμα που επιδιώκουν να δημιουργήσουν ορισμένα κέντρα μέσω των ΜΜΕ στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι ο πρώην Διευθυντής της Κρατικής Μυστικής Υπηρεσίας της Αλβανίας Φατός Κλόσι, είχε τολμήσει πέρυσι των Απρίλιο, λόγω και μόνο της Ελληνικής καταγωγής και ταυτότητας του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου να τον θεωρήσει ακόμη πιο επικίνδυνο απ' τους «Ισλαμιστές»;!
Σε ότι αφορά την θρησκευτική διαστρωμάτωση της κοινωνίας στην Αλβανία ή Έκθεση έχει ένα αρνητικό και κάποια άλλα θετικά σημεία αναφοράς. Υιοθετεί στην εισαγωγή τα αποτελέσματα της Απογραφής 2011 δίνοντας 57% στους μουσουλμάνους, 10% στους Καθολικούς και 7% στους Ορθοδόξους (από 23% παραδοσιακών αναφορών και άνω του 28% από εκτιμήσεις της Εκκλησίας) καθώς και μόνο 2% στους Μπεκτασί ήπιους μουσουλμάνους.
Δεν διαφεύγει και το γεγονός ότι άνω του 20% των ερωτηθέντων δεν ήταν ξεκάθαρη στην απάντηση τους. (σε επίσημο ανακοινωθέν της Ορθοδόξου Εκκλησίας από 2013 επισημαίνεται ότι αφορά τούτο τους Ορθόδοξους καθώς εις βάρος τους υπήρξε ιδιαίτερη επιθετικότητα πριν και κατά τη διάρκεια της Απογραφής)
Ωστόσο όμως σε άλλο σημείο έχει ειδική αναφορά στην αμφισβήτηση των αποτελεσμάτων της Απογραφής και στην αποχή που είχε ακολουθήσει η Εθνική Ελληνική Μειονότητα καθώς είχε εκτιμήσει ότι δεν γίνονταν σεβαστή η αρχή του εθνικού και θρησκευτικού αυτοπροσδιορισμού. Επιπλέον αναφέρει ότι τόσο η Ορθόδοξη Εκκλησία όπως και οι Καθολικοί και οι Μπεκτασί προχωρούν σε δική τους ανεξάρτητη αποτύπωση του θρησκευτικού τοπίου στη χώρα.
πηγή:epiruspost.gr
- See more at: http://himara.gr/4810-state-deparment-alvanikes-autheresies-se-varos-tis-orthodoxias#sthash.gvJAUvf0.dpuf

Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2015

Ερώτηση Ευρωβουλευτή Γιώργου Επιτήδειου για τους βανδαλισμούς στον Ιερό Ναό της Παναγίας στην Κορυτσά


Γραπτή ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή επιτροπή κατέθεσε ο Ευρωβουλευτής του Λαϊκού Συνδέσμου - Χρυσή Αυγή, Στρατηγός Γεώργιος Επιτήδειος, σχετικά με τους βανδαλισμούς που έχουν γίνει στον Ιερό Ναό της Παναγίας στην Κορυτσά.

Ακολουθεί η ερώτηση:
Αναμνήσεις από το καταπιεστικό και ανελεύθερο καθεστώς του Χότζα έρχονται στους Έλληνες της Βορείου Ηπείρου καθώς, για ακόμη μία φορά, βεβηλώθηκε ένας Ελληνορθόδοξος ναός. Συγκεκριμένα ο Ιερός Ναός της Παναγίας στην Κορυτσά, στις 05/10/2015, συλήθηκε από βάνδαλους που κατέστρεψαν τις πόρτες και τα παράθυρα του ναού και που έκλεψαν τις εισφορές τον πιστών που βρίσκονταν στο παγκάρι. 
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περιοχή υπάρχει μόνο αυτό το ξωκλήσι καθώς ο Ναός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου που υπήρχε καταστράφηκε από το καθεστώς Χότζα. 
Πρέπει να ληφθεί υπόψη, επίσης, το γεγονός ότι δεκάδες ελληνικές εκκλησίες κατεδαφίζονται ή βεβηλώνονται από το αλβανικό κράτος ή από εξτρεμιστικά στοιχεία που δρουν υπό την ανοχή του κράτους.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η Επιτροπή:
α. Προτίθεται να απαιτήσει από την αλβανική κυβέρνηση ναι σεβασθεί και διαφυλάξει τις θρησκευτικές ελευθερίες των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου;
β. Η καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από την αλβανική κυβέρνηση αποδεικνύει πως είτε η ΕΕ δεν της επισημαίνει την ανεπίτρεπτη αυτή συμπεριφορά είτε η αλβανική κυβέρνηση αδιαφορεί για τις επισημάνσεις αυτές. Τι από τα δύο συμβαίνει;
γ. Θα επηρεαστεί η ενταξιακή πορεία της Αλβανίας από τα συγκεκριμένα γεγονότα;

KRYEMINISTRI GENJEN DHE OFENDON ORTODOKSET PER KISHEN E SHEN THANASIT


Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1422) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)