Κυριακή 21 Μαΐου 2017

ΣΠΥΡΟΜΗΛΙΟΣ ΣΠΥΡΟΣ - SPIROMILIOS SPIROS

 
 ΣΠΥΡΟΜΗΛΙΟΣ ἤ ΣΠΥΛΙΟΜΗΛΙΟΣ ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΠΟΥΑΣ

Σπῦρος Σπυρομήλιος, ὁ Ἀθάλης Μπούας τοῦ Μακεδονικοῦ Ἀγῶνος καὶ ὁ Ἀϊτός τῆς Χιμᾶρας

Γόνος ἱστορικῆς οἰκογενείας τῆς Χιμᾶρας, ὁ Σπυρομήλιος γεννήθηκε τὸ 1864. Μὲ πρόθεσι νὰ εἰσαχθῇ στὴν Σχολὴ Ναυτικῶν Δοκίμων, πῆγε στὴν Ἀθῆνα, ἀλλά λόγῳ ὑπερβάσεως τοῦ ὁρίου ἡλικίας, δὲν ἔγινε δεκτὸς· τότε, μὲ προτροπὴ τοὺ θείου του, Μεράρχου Χωροφυλακῆς Ἰωάννου Σπυρομήλιου, κατετάγη στὸ Σῶμα Χωροφυλακῆς ὅπου ἐξελίχθη σύντομα σὲ ἀξιωματικό.

Ἔλαβε μέρος στὸν Ἑλληνοτουρκικό πόλεμο τοῦ 1897 ὡς ἐπικεφαλῆς χωροφυλάκων στὴν ἀπόβασι τῆς Ἠπειρωτικῆς Φάλαγγος στὴν Νικόπολη Πρεβέζης, καὶ στὶς ἐκεῖ διεξαχθεῖσες μάχες.

Στὸν Μακεδονικὸ Ἀγῶνα, ἀρχικῶς ὡς ἀξιωματικός μὲ τὴν ὑπό κάλυψι ἰδιότητα τοῦ Γραμματέος στὸ Ἑλληνικό Προξενεῖο Θεσσαλονίκης, ἦταν ὁ καλλίτερος πράκτορας τοῦ Ἑλληνικοῦ Κομιτάτου σ’ ὁλόκληρη τὴν Κεντρικὴ Μακεδονία, ὅπου μὲ τὸ ψευδώνυμο «Σουρῆς», ἔδινε πληροφορίες στὰ ἀνταρτικά Σώματα. Ἀργότερα, ὅταν ὁ ἀγῶνας ἐντατικοποιήθηκε, ἄφησε τὴν ἄχαρη γιὰ τὴν ἰδιοσυγκρασία του ἰδιότητα τοῦ πράκτορος καὶ βγῆκε στὸ βουνὸ, ὡς ἀρχηγός ἀντάρτικου σώματος, μὲ τὸ ψευδώνυμο «Μπούας».

Κατὰ τὴν διάρκεια τῆς Ἀνοίξεως τοῦ 1905, οἱ Ἕλληνες, ἀφοῦ δημιούργησαν τὰ βασικὰ στοιχεῖα μιᾶς ἐσωτερικῆς καὶ ἐξωτερικῆς ὀργανώσεως, πέρασαν στὴν ἐπίθεση βάσῃ ἑνός σχεδίου ποὺ προσέγγιζε τὶς προτάσεις τοῦ Κ. Μαζαράκη. Στὸ βιλαέτι Θεσσαλονίκης, ὑπῆρχαν ὀκτὼ κύρια Σώματα. Ἕνα ἀπό αὐτά ἦταν τοῦ Σπύρου Σπυρομήλιου, ἀποτελούμενο ἀπό 25 άνδρες, ποὺ ξεκίνησε γιὰ τὶς ἀνατολικές πλαγιὲς τοῦ Μοριχόβου, πρὸς τὴν Καρατζόβα.

Στὶς 30 Ἀπριλίου 1905, μαζὶ μὲ τὸ Σῶμα τοῦ Μαζαράκη, ξεκαθάρισαν τὴν περιοχὴ τοῦ Ἀλιάκμονα ἀπό βούργαρους ποὺ δροῦσαν ὡς πληροφοριοδότες, καὶ ἐξασφάλισαν ἀπόλυτα τὶς ἐπικοινωνίες τῶν Ἑλληνικών Σωμάτων μὲ τὴν ἐλεύθερη Ἑλλάδα.

Στὶς 3 Μαῒου, ἑνώθηκαν μὲ τὸ Σῶμα τοῦ Ἐμμανουήλ Κατσίγαρη, ποὺ βρισκόταν στὴν περιοχὴ ἀπό τὴν προηγούμενη χρονιὰ, καθῶς καὶ μὲ τὸ μικρὸ Σῶμα Γιοβάνη. Λίγο μετὰ ἀπό τὸν χωρισμὸ του ἀπό τὸν Μαζαράκη, γιὰ νὰ κατευθυνθῇ πρὸς τὸ Μπάχοβο (Πρόμαχοι), ὁ Καπετὰν Μπούας δέχτηκε ἐπίθεσι πρῶτα ἀπό ἐξαρχικούς (ποὺ εἶχαν εἰδοποιηθεῖ ἀπό ρουμανίζοντες Βλάχους), καὶ ἔπειτα ἀπό τούρκους ποὺ ἔσπευσαν γιὰ νὰ σταματήσουν τὴν συμπλοκή.

Ὁ Σπυρομήλιος τραυματίστηκε σοβαρὰ στὸ πόδι, ἀλλά ὁ Κρητικὸς ὁπλαρχηγός Κατσίγαρης, κατόρθωσε νὰ ὁδηγήσῃ τὸ Σῶμα σὲ ἕνα φιλικὸ σπίτι καὶ νὰ κρυφτοῦν μὲ ἀσφάλεια. Παράλληλα, ἡ ἐμφάνιση τοῦ Μαζαράκη, ἀπέσπασε μέρος τῶν πυρῶν τοῦ τουρκικοῦ ἀποσπάσματος.

25 Μαρτίου 1906, ἰδρύθηκε στὴν Ἀθήνα ἡ Ἠπειρωτική Ἐταιρεῖα (Ἠπειρωτικό Κομιτᾶτο) στὸ πρότυπο τῆς Φιλικῆς Ἑταιρείας, ἔχοντας ὡς ἐμπνευστή της, τὸν ὑπομοίραρχο Σπῦρο Σπηλιομήλιο. Σκοπὸς της ἦταν νὰ ἐξαπλωθῇ σ’ ὅλη τὴν Ἤπειρο, νὰ δημιουργήσῃ ἀνταρτικά σώματα καὶ μὲ αὐτά νὰ πολεμήσῃ καὶ νὰ ἐκδιώξῃ τὸν κατακτητή.

Ὅταν ἡ Ἑλλάς ξεκίνησε τὸν Ὀκτώβριο τοῦ 1912 τὸν ἱερό ἀγῶνα γιὰ τὴν Ἤπειρο, στὶς 5 Νοεμβρίου ὁ Σπυρομήλιος, ὁ θρυλικὸς καπετὰν Μπούας τοῦ Μακεδονικού Ἀγῶνα, καὶ Ἀετός τῆς Χιμᾶρας, τὴν ἀπελευθέρωσε.

Καὶ ὅταν τὸν Μάρτιο τοῦ 1914, ὁ Ἑλληνικός Στρατός, κατὰ διαταγὴ τῆς Κυβερνήσεως καὶ τῶν Μεγάλων Δυνάμεων, ἄρχισε τὴν ἀποχώρησή του ἀπό τὰ ἱερά χώματα τῆς Ἠπείρου, ὁ Σπυρομήλιος, ὄχι μόνο ἀρνήθηκε νὰ ἐκτελέσῃ τὶς ἀθηναϊκές ἐντολές ἐκκενώσεως, ἀλλά στὶς 9 Φεβρουαρίου, κηρύξε τὴν Αὐτονομία τῆς Χιμᾶρας, ὀργανώνοντας ἄμεσα τοπικὰ ἔνοπλα σώματα, τοὺς «Ἱερούς Λόχους».

Στὶς 19 Μαΐου τοῦ 1930, ὁ Ἀϊτός τῆς Χιμᾶρας, ὁ Καπετάνιος τοῦ Μακεδονικοῦ Ἀγῶνα, πέθανε στὴν Ἀθῆνα μακριὰ ἀπό τὴν ἀγαπημένη του πατρικὴ γῆ, τὴν ὁποία δὲν μπόρεσε νὰ δῇ ἐλεύθερη. Στὴν διαθήκη ποὺ ἄφησε, ζήτησε νὰ ταφῇ ἐκεῖ, ὅμως οἱ αλβανοί, φοβούμενοι καὶ νεκρὸ ἀκόμη τὸν ἡρωικό ἀρχηγό, ἀρνήθηκαν τὸν ἐνταφιασμό στὴν γενέτειρά του.

Spiro Spiromiljo, Athali Bua i betejës Maqedonase dhe Shqiponja e Himarës

Pasardhës i një familje historike të Himarës, Spiromiljo u lind në vitn 1864. Me dëshirë që të studionte në Shkollën e Marinës, shkoi në Athinë, por për shkak të moshës së madhe nuk u pranua, atëhere me propozim të xhaxhait të tij, Udhëheqës i Divizionit të Korofillakëve Joan Spiromilio, u rëndit në Trupën e Korofillakëve ku dhe u bë shpejt oficer.

Mori pjesë në luftën Greko-Turke më 1897 si udhëheqës i korofillakëve të Batalionit Epirot në Nikopol të Prevezës dhe në betejat që u zhvilluan atje.


Në betejën për Maqedoninë, në fillim  si oficer me cilësinë e sekretarit të Konsullatës Greke të Thessalonikit, ishte agjenti më i mirë i Komitetit Helen në të gjithë Maqedoninë Qëndrore, ku me pseudonimin “Suris”, jepte informacione  tek trupat partizane. Më vonë, kur beteja u intesifikua, braktisi rolin e si agjent, që ishte i papërshtatshëm për karakterin e tij dhe doli në mal, si udhëheqës i një gurpi partizan, me pseudonimin “Buas”.


Gjatë Pranverës të vitit 1905, Helentë, pasi krijuan elementët bazë të një organizate të brendshme dhe të jashtme, kaluan në sulm duke pasur si bazë një plan që ishte pran  propozimeve të K Mazarakit. Në vilajetin e Thessalonikit, kishte 8 grupe kryesore. Një prej tyre ishte e Spiro Spiromilios që përbëhej nga 25 burra, që u nis për tek pllajat lindore të Morihovut drejt Kraxovës.


Më 30 Prill 1905, bashkë me Trupat e Mazarakit, spastruan zonën e Aliakmonas nga bullgarët që ishin spiunë, dhe siguruan plotësisht komunikimin e Trupave Helene me Greqinë e çliruar.



Më 3 Maj, u bashkuan me Trupat e Emmanouil Katsigari që gjendej në zonë nga viti i kaluar, pasi dhe me trupat e pakta të Jovanit.  Pak më vonë nga ndarja e tij nga Mazaraki, që të shkonte drejt Bahovës (Promahë), Kapedan Bua u sulmua në fillim nga eksarkistët (që ishin lajmëruar nga Vëllehët pro rumanisë, arumunët)  dhe më pas nga Turqit që nxituan të merrnin pjesë në këtë përplasje.




Spiromiljoja u plagos rëndë në këmbë, por trimi kretian Katsigari, ja doli që ta çonte Trupën në një shtëpi mike që të fsheheshin për siguri. Paralelisht, shfaqja e Mazarakit tërhoqi një pjesë të zjarrit që vinte nga forcat turke.


25 Mars 1906 u themelua në Athinë një Eteri Epirote (Komitet Epirot) në formën e Filikis Eterias, duke pasur si frymëzues së saj Spiro Spiromilio. Qëllimi i saj ishte që të shtrihej në të gjithë Epirit, të krijojë trupa partizane dhe me ato të luftojë për të dëbuar pushtuesin.


Kur Greqia filloi në Tetor të 1912 betejën e shenjtë për Epirin, më 5 Nëntor Spiromilio, kapedani legjendar Buas i Betejës Maqedonase dhe Shqiponja e Himarës e çliroi.


Kur në Mars të 1914-ës, Ushtria Helene, pas urdhërit të Qeverisë dhe të Fuqive të Mëdha, filloi tërheqjen e saj nga vendet e shenjta të Epirit, Spiromiljoja jo vetëm që nuk pranoi të kryente urdhërat e Athinës për largim, por në 9 Shkurt, shpalli autonominë e Himarës, duke organizuar në të njejtën kohë trupa të armatosura, “Batalionet e Shenjta”.



Më 19 Maj të vitit 1930, Shqiponja e Himarës, Kapedani i betejës Maqedonase, vdiq në Athinë larg atdheut të tij etëror, të cilin mundi që ta shikonte të lirë. Në testamentin që la, kërkoi që të varrosej atje, por shqiptarët, duke pasur frikë nga heroi legjendar mgjth se i vdekur tashmë nuk pranuan që të varrosej në vendlindjen e tij.


Ηρεμία πριν από νέα καταιγίδα στα Δ. Βαλκάνια; Οι «σπίθες» σε Σκόπια-Τίρανα-Πρίστινα και η στάση της Αθήνας

Ηρεμία πριν από νέα καταιγίδα στα Δ. Βαλκάνια; Οι «σπίθες» σε Σκόπια-Τίρανα-Πρίστινα και η στάση της Αθήνας
Του Νίκο Μελέτη
Προϋποθέσεις εξομάλυνσης της κατάστασης στα Δυτικά Βαλκάνια διαφαίνονται μετά από μια έντονη διπλωματική προσπάθεια των Βρυξελλών αλλά κυρίως της Ουάσιγκτον, όμως οι κίνδυνοι νέας εκτροπής, παραμένουν τόσο στα Σκόπια και στα Τίρανα αλλά κυρίως στο Κόσσοβο.
Τα «επιχειρήματα» του  Αμερικανού υφυπουργού εξωτερικών Χόιτ Μπράιαν Γι, ο οποίος ως πρώην πρόξενος στην Θεσσαλονίκη γνωρίζει καλά την περιοχή αποδείχθηκαν πολύ «πειστικά» τόσο προς τον  σκοπιανό πρόεδρο Ίβανοφ, ώστε να δώσει την εντολή στον ηγέτη της αντιπολίτευσης, αλλά και προς τον Αλβανό πρωθυπουργό και στον αρχηγό της αντιπολίτευσης στα Τίρανα ώστε να κάνουν αμοιβαίας υποχωρήσεις και να αποφευχθεί ένα δραματικό αδιέξοδο.
Η κινητοποίηση και η shuttle diplomacy Αμερικάνων και ευρωπαίων δεν ήταν άσχετη βεβαίως με την προσπάθεια της Μόσχας να επηρεάσει τις εξελίξεις και να επιστρέψει στα βαλκάνια.
Όμως κάθε άλλο πάρα υπάρχει πεδίο εφησυχασμού καθώς οι ισορροπίες είναι λεπτές και κάθε άλλο πάρα έχουν θαφτεί τα «τσεκούρια του πολέμου», μια και οι εντάσεις των τελευταίων μηνών, η σύγκρουση των διαφορετικών εθνικισμών και το σοβαρό έλλειμμα δημοκρατίας, έχουν αφήσει ανοικτούς λογαριασμούς.
Η Ε.Ε. επιχειρεί να δώσει θετικά καθησυχαστικά μηνύματα στις χώρες των Δυτικών Βαλκάνιων, πάρα το γεγονός ότι ένα νέο κύμα διεύρυνσης  δεν είναι στις προτεραιότητες της και η Φ. Μονγκερίνι έχει καλέσει τους ηγέτες των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων σε δείπνο εργασίας στις Βρυξέλλες την Τέταρτη, παραμονή της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ, θέλοντας να πείσει τις χώρες αυτές ότι υπάρχει ακόμη το ευρωπαϊκό «καρότο» εφόσον προχωρήσουν τον δρόμο των δημοκρατικών μεταρρυθμίσεων. 
Στα Σκόπια ο πρόεδρος Γκιόργκι Ίβανοφ υπέκυψε στις πιέσεις της διεθνούς κοινότητας και παρέδωσε την εντολή σχηματισμού κυβέρνησης στον ηγέτη του SDSM Ζόραν Ζάεφ, αφού προηγουμένως ο εντολοδόχος πρωθυπουργός δήλωσε ότι δεν δεσμεύεται από την Πλατφόρμα των Τιράνων, στην βάση της οποίας είχε επιτευχθεί η συνεργασία με τα Αλβανικά κόμματα που του προσέφεραν και τις αναγκαίες ψήφους στην Βουλή για τον σχηματισμό κυβέρνησης.
Βεβαίως από δω και πέρα η ΠΓΔΜ, μετά από μια δεκαετία διακυβέρνησης του Νίκολα Γκρουέφσκι, μπαίνει σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περίοδο. Κάθε κίνηση του κ. Ζάεφ  θα βρίσκεται υπό στενή παρακολούθηση από το VMRO-DPMNE που κυβέρνησε στα περισσότερα χρόνια από την κήρυξη της Ανεξαρτησίας της χώρας το 1991.
Ο κ. Ζάεφ θα πρέπει να ισορροπήσει ώστε να μην κατηγορηθεί για «αντεθνική» δραστηριότητα και υπονόμευση της ενότητας της ΠΓΔΜ, αλλά συγχρόνως να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των αλβανοφώνων που ένα μέρος τους ψήφισαν το κόμμα του στις εκλογές, αλλά και τους κυβερνητικούς εταίρους του από τα τρία αλβανόφωνα κόμματα.
Κάθε προσπάθεια πάντως να διερευνηθούν υποθέσεις μεγάλης διαφθοράς (που εμπλέκεται όλο το περιβάλλον του Γκρουέφσκι) είναι σαφές ότι θα οδηγήσει σε νέα σύγκρουση στο εσωτερικό.

Στα Τίρανα η συμφωνία που έγινε με την μεσολάβηση των Αμερικανών  αποσόβησε τουλάχιστον προς το παρόν μια ανεξέλεγκτη σύγκρουση και την διεξαγωγή εκλογών με αποχή της αντιπολίτευσης.
Ο πρωθυπουργός και αρχηγός του Σοσιαλιστικού κόμματος  Έντι Ράμα αποδέχθηκε ορισμένες από τις απαιτήσεις  του αρχηγού της αντιπολίτευσης και προέδρου του Δημοκρατικού Κόμματος Λ. Μπάσα ώστε να διασφαλισθούν οι συνθήκες για αδιάβλητες εκλογές και έτσι συμφωνήθηκε η μετάθεση των εκλογών για μια εβδομάδα στις 24 Ιουνίου, στις οποίες θα συμμετάσχει κανονικά η αντιπολίτευση.
Όμως και εδώ έχουν μείνει ανοικτοί λογαριασμοί, καθώς με την πρώτη ευκαιρία θα επανέλθουν στην επιφάνεια οι προσωπικές διάφορες και αντιπαλότητες που έφθασαν σε ακραία σημεία. Οι κατηγορίες για εμπλοκή του Ε. Ράμα στα κυκλώματα που καλλιεργούν και διακινούν ναρκωτικά, έχοντας μετατρέψει την Αλβανία σε «Κολομβία της Ευρώπης», θα επανέλθουν και στην προεκλογική περίοδο, αλλά και αμέσως μετά με το αίτημα  δικαστικής διερεύνησης τους.

Στο Κόσσοβο στις 10 Μαΐου η κυβέρνηση Ι. Μουσταφά έχασε την πλειοψηφία στην Βουλή και έτσι ο πρόεδρος Θάτσι προκήρυξε εκλογές για τον Ιούνιο, αφήνοντας σε εκκρεμότητα ένα σημαντικό ζήτημα, της οριοθέτησης των συνόρων με το Μαυροβούνιο, που έχει τεθεί και ως προϋπόθεση, μαζί με τον διάλογο με το Βελιγράδι, για την προώθηση των σχέσεων Κοσσόβου – Ε.Ε..
Ο πρόεδρος Θάτσι δεν ήταν αμέτοχος στο σκηνικό που στήθηκε, καθώς η κυβέρνηση έχασε την πλειοψηφία μετά την αποχώρηση από τον κυβερνητικό συνασπισμό του κόμματος PDK από το οποίο προέρχεται  ο ίδιος και στο  οποίο έχει τοποθετηθεί αρχηγός ο Κάντρι Βεσέλι.
Και αιφνιδιαστικά  στις 16 Μαΐου ανακοινώθηκε ότι το PDK σχηματίζει συνασπισμό και θα κατέλθει στις εκλογές με επικεφαλής τον Βεσέλι , τον Φάτμιρ Λιμάι και τον Ραμούς Χαραντινάι που προαλείφεται για πρωθυπουργός.
Κοινό χαρακτηριστικό και των τριών είναι ότι υπήρξαν οπλαρχηγοί του UCK στον πόλεμο του 1998-1999 που οδήγησε και στην απόσχιση του Κοσσόβου από την Σερβία και εκτός του Χαραντινάι για τον οποίο η Σερβία έχει εκδώσει ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης (συνελήφθη πρόσφατα στο Παρίσι αλλά δεν εκδόθηκε στο Βελιγράδι) αναμένεται ότι και για τους άλλους δυο θα ασκηθούν διώξεις από το Δικαστήριο της Χάγης που διερευνά τα εγκλήματα πολέμου και όσα έχουν διαπραχθεί από το οργανωμένο έγκλημα στο Κόσσοβο.
Η νίκη στις  εκλογές αυτού του συνασπισμού είναι σαφές ότι θα οδηγήσει σε σκλήρυνση της Πρίστινας, κάτι που θα έχει ως συνέπεια το να περιορισθεί η δυνατότητα συνεννόησης με την σερβική μειονότητα αλλά και με το Βελιγράδι, ενώ η μη έγκριση της συμφωνίας με το Μαυροβούνιο για τα σύνορα, θα επαναφέρει και πάλι στο τραπέζι τα σενάρια περί Μεγάλης Αλβανίας.
Η Αθήνα σε ότι αφορά τα Σκόπια παρακολουθεί με προσοχή τις εξελίξεις καθώς αναμένεται, μόλις σχηματισθεί η κυβέρνηση να υπάρξει πίεση από όλες τις πλευρές ώστε να δοθεί ώθηση στην ευρωατλαντική πορεία της χώρας. Κάθε προσπάθεια στήριξης της ευρωατλαντικής πορείας της ΠΓΔΜ  παρακάμπτοντας την Ελλάδα, θα πυροδοτήσει  νέες εντάσεις. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ανοικτοί δίαυλοι  τόσο με τον Ζάεφ όσο και με τους αλβανοφώνους ηγέτες, η Αθήνα πιστεύει ότι πρέπει να γίνουν προσεκτικά βήματα, καθώς μια βεβιασμένη ανακίνηση του ζητήματος της ονομασίας πιθανόν να δώσει «ανάσα ζωής» στους εθνικιστές του Γκρουέφσκι  που κατηγορώντας στην νέα κυβέρνηση για «προδοσία» θα κλείσουν οριστικά κάθε δυνατότητα συνεννόησης.
Σε ότι αφορά τον Αλβανικό παράγοντα, η Αθήνα γνωρίζει ότι τα σχέδια για την «Μεγάλη Αλβανία» κάθε άλλο παρά έχουν μπει στο συρτάρι, και αμέσως μόλις ξεκαθαρίσει το πολιτικό σκηνικό στα Τίρανα, και στο Κόσσοβο, θα πρέπει να υπάρχει διαρκής ετοιμότητα για την αντιμετώπιση κάθε είδους απειλής που θα στρέφεται εναντίον, των υπαρχόντων συνόρων στα Βαλκάνια και της αρχής της μη παρέμβασης στις εσωτερικές υποθέσεις των γειτονικών χωρών, με πρόσχημα  υπαρκτές η κατασκευασμένες μειονότητες.

Μητροπολίτης Κόνιτσας: Η Βόρεια Ήπειρος είναι ελληνική – Για «ΠΟΛΕΜΟ» μιλούν οι Αλβανοί

 
Διωγμό των βορειοηπειρωτών από τους Aλβανούς καταγγέλλουν οι κάτοικοι σε Πωγώνι και Κόνιτσα. Ο μητροπολίτης Κόνιτσας με μια συμβολική κίνηση απάντησε σε αυτές τι προκλήσεις.
«Λέω στους αδελφούς μου βορειοηπειρώτες, λίγη καρδιά, λίγο τσαγανό, λίγο υπερήφανο εθνικό φρόνημα και λίγη θέληση ζητώ» δήλωσε ο Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. Ανδρέας.Με αυτά τα λόγια και με τον χάρτη που δείχνει την προσάρτηση της Βορείου Ηπείρου στην Ελλάδα, ο Μητροπολίτης Κόνιτσας προσπάθησε να εμψυχώσει τους κατοίκους της Βορείου Ηπείρου, οι οποίοι καθημερινά δίνουν μάχη με τις ορέξεις των Αλβανών. Κατά την διάρκεια ομιλίας του στο χωριό Δελβινάκι τόνισε την απειλή που ακούει στο όνομα "Μεγάλη Αλβανία" .
«Η Αλβανία ονειρεύεται να αποκτήσει τα ελεύθερα ελληνικά εδάφη από τη Φλώρινα, την Καστοριά και τα Ιωάννινα μέχρι την Άρτα και την Πρέβεζα» πρόσθεσε ο Μητροπολίτης Κόνιτσας.
«Το μόνο που θα προστατεύσει τους Βορειοηπειρώτες είναι η επιστροφή της Βορείου Ηπείρου εκεί που ανήκει.. Μόνο στην Ελλάδα δηλαδή και πουθενά άλλου», δήλωσε στο Star ο εκπρόσωπος της Ιεράς Μητρόπολης Δρυϊνουπόλεως Πωγωνιανής και Κονίτσης, Δ.Καλιακμάνης.
Η κίνηση  του Μητροπολίτη εξόργισε τους Αλβανούς, οι οποίοι με άρθρα τους γράφουν :
- «Οι δηλώσεις αυτές αποτελούν υποκίνηση σε πόλεμο ανάμεσα στην Ελλάδα και Αλβανία»
-«Η αποκάλυψη του  χάρτη της Μεγάλης Ελλάδας με την προσάρτηση της Νότιας Αλβανίας είναι μια σοβαρή  πρόκληση»
Μάλλον οι Αλβανοί ξεχνούν τα παραληρήματα τους με την υποτιθέμενη  "Μεγάλη Αλβανία", τις προπαγάνδες τους μέσω τραγουδιών και φυσικά τον "διωγμό" των βορειοηπειρωτών απέ τα εδάφη τους.
«Τα παραμεθόρια χωριά μας υποφέρουν. Προσπαθούν να πάρουν τη γη των βορειοηπειρωτών και να τη δώσουν σε Αλβανούς του Βορρά. Περνάνε συμμορίες, χτυπάνε σπίτια. Έχουμε πάρα πολλά κρούσματα λεηλασίας εκκλησιών μας. Έχουμε αλλεπάλληλα χτυπήματα σε βάρος της Χειμάρρας. Οι Αλβανοί είναι ανεξέλεγκτοι», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της Ιεράς Μητρόπολης Δρυϊνουπόλεως Πωγωνιανής και Κονίτσης.
«Η πατρίδα….  μας έχει ξεχάσει και παλεύουμε μόνοι μας» καταγγέλλουν οι κάτοικοι σε χωριά όπως Γεωργουτσάτες, Κράπσι, Μπουλιαράτες και Δερβιτσάνη. Καθημερινά έρχονται αντιμέτωποι  με τους βανδαλισμούς και τις αλβανικές συμμορίες. Η κραυγή απόγνωσης ξεχειλίζει  και το παράπονο βγαίνει αβίαστα από τα χείλη των βορειοηπειρωτών, οι οποίοι πλέον "Φυλάττουν Θερμοπύλες" .

O Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος στο Άγιον Όρος (ΦΩΤΟ)

O Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος στο Άγιον Όρος (ΦΩΤΟ)

Προσκυνηματική επίσκεψη στο Περιβόλι της Κυρίας Θεοτόκου, στον Άθω, πραγματοποιεί από τη Δευτέρα ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας Αναστάσιος. Είναι η πρώτη επίσκεψη που πραγματοποιεί από την εκλογή του ως Προκαθημένου της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Αλβανίας.
Ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας έγινε θερμά δεκτός και συμφώνως με την Αγιορείτικη τάξη και παράδοση από τον Πρωτεπιστάτη Γέροντα Βαρνάβα, τα μέλη της Ιεράς Επιστασίας, τους Αντιπροσώπους του 20Ιερών Μονών καθώς και από τον Πολιτικό Διοικητή του Αγίου Όρους Αρίστο Κασμίρογλου.
Αφού τελέστηκε Δοξολογία στον ιστορικό Ναό του Πρωτάτου όπου προσκύνησε την πανίερη εικόνα της Παναγίας «Αξιον Εστι» ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος και η τιμία συνοδεία του επισκέφθηκαν το κτίριο της Ιεράς Κοινότητας όπου είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τα μέλη της Ιεράς Κοινότητας και τους Αντιπροσώπους. Αργότερα ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας αναχώρησε για τη Μονή Ξενοφώντος.

DW: Η άνοδος του ακραίου Ισλάμ στο Κοσσυφοπέδιο



Η γερμανική κυβέρνηση ανησυχεί για την αύξηση της επιρροής της ισλαμιστικής τρομοκρατίας στο Κοσσυφοπέδιο. Ένα περίπλοκο φαινόμενο που έρχεται να προστεθεί σε μια σωρεία σοβαρών κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων.
"Μεγάλες αποστολές ισλαμιστών από τη Σαουδική Αραβία δραστηριοποιούνται στο Κοσσυφοπέδιο και προωθούν την ουαχαμπίτικη ερμηνεία του Ισλάμ, μέσα από τη διδασκαλία Σαουδαράβων ιεροκηρύκων", γράφει η γερμανική κυβέρνηση σε απάντησή της μετά από σχετικό ερώτημα για τις σχέσεις Κοσσυφοπεδίου-Σαουδικής Αραβίας, το οποίο κατέθεσε η κοινοβουλευτική ομάδα της Αριστεράς. Εκτός από τη δράση των ιεροκηρύκων, διαβάζουμε στην απάντηση της γερμανικής κυβέρνησης ότι στο Κοσσυφοπέδιο δραστηριούνται επίσης "σε διαρκή βάση" Άραβες ιδιώτες επενδυτές, ΜΚΟ, αλλά και κρατικά και ημικρατικά ιδρύματα.
Σύμφωνα με τη βουλευτή της Αριστεράς Σεβίμ Νταγκντελέν, που υπέβαλε το σχετικό ερώτημα, το Κοσσυφοπέδιο τα τελευταία χρόνια έχει μετατραπεί σε κέντρο της ισλαμιστικής τρομοκρατίας στα Βαλκάνια, κι αυτό κάτω από το βλέμμα της διεθνούς στρατιωτικής δύναμης KFOR, η οποία βρίσκεται στην περιοχή και στην οποία συμμετέχουν 700 Γερμανοί στρατιώτες. Η ίδια υπογραμμίζει την ανάγκη η γερμανική κυβέρνηση να δώσει στη δημοσιότητα τα στοιχεία που γνωρίζει για τον αριθμό ισλαμιστών μαχητών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή του Κοσσυφοπεδίου, δεδομένου μάλιστα ότι στη Γερμανία ζουν περίπου 400.000 μετανάστες από την περιοχή αυτή.
Η εξάπλωση του Ισλαμικού Κράτους στη βαλκανική χερσόνησο
Το Κοσσυφοπέδιο έχει μόλις 2 εκατομμύρια κατοίκους. Από το 2012 μέχρι πέρυσι περί τα 316 άτομα, ανάμεσά τους γυναίκες και παιδιά, άφησαν το Κοσσυφοπέδιο με σκοπό να ενταχθούν στην τρομοκρατική οργάνωση Ισλαμικό Κράτος. Το λιγότερο 58 από αυτούς υπολογίζεται ότι είναι ήδη νεκροί, ενώ γύρω στους 120 ξαναγύρισαν πίσω, σημειώνει ο εκπρόσωπος τύπου του υπουργείου Εσωτερικών του Κοσσυφοπεδίου Μπακί Κελανί σε ερώτηση της Deutsche Welle. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κελανί αυτή την στιγμή εκκρεμούν κατηγορίες σε βάρος τουλάχιστον 240 ατόμων για οργάνωση και συμμετοχή σε τρομοκρατικές πράξεις, συμμετοχή σε τρομοκρατικές ενέργειες εκτός Κοσσυφοπεδίου, στρατολόγηση, υποστήριξη και χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Το 2013 συνελήφθησαν περίπου 130 κατηγορούμενοι. Οι αριθμοί αυτοί αποδεικνύουν ότι το ακραίο Ισλάμ σε μια χώρα κατά πλειοψηφία μουσουλμανική αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα, διότι παρά την τεράστια διεθνή στήριξη για την αντιμετώπισή του οι αρχές του Κοσσυφοπεδίου δεν έχουν καταφέρει ακόμα να θέσουν την κατάσταση υπό έλεγχο. Ο λόγος είναι ότι πίσω από τους αριθμούς βρίσκονται δυσεπίλυτα κοινωνικά προβλήματα: φτώχια, ανεργία που αγγίζει το 40%, έλλειψη προοπτικής. Ως εκ τούτου αυξάνεται η οργή και πολλοί ωθούνται στον ενστερνισμό ακραίων μορφών του Ισλάμ που προηγουμένως δεν υπήρχαν στη χώρα.
Η μουσουλμαμική ταυτότητα μεταβάλλεται
Σύμφωνα με στοιχεία ειδικών σε θέματα ασφάλειας, περίπου 50.000 Κοσοβάροι είναι σήμερα υποστηρικτές του συντηρητικού Ισλάμ. Η πλειοψηφία του πληθυσμού άλλωστε στο πιο πρόσφατα συσταθέν κράτος της Ευρώπης ασπάζονται το Ισλάμ. Αλβανοί, Ρομά, Τούρκοι, Βόσνιοι. Σήμερα, μπορεί να δει κανείς όλο και περισσότερες γυναίκες με μαντίλα σε αντίθεση με 15 χρόνια πριν, που κάτι τέτοιο αποτελούσε εξαίρεση. Ακόμα και οι γυναίκες που κυκλοφορούν με το πρόσωπό τους εντελώς καλυμμένο δεν αποτελούν σπάνιο φαινόμενο. Μάλιστα το παραδοσιακό Ισλάμ με επιρροές από το μυστικιστικό πνεύμα του σουφισμού, όπως είναι γνωστό από την περίοδο της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, σταδιακά αρχίζει να εκτοπίζεται και να επισκιάζεται από πιο αυστηρές μορφές του Ισλάμ, που φαίνεται να έχουν σαουδαραβική προέλευση. Το καλοκαίρι του 2016 το Ινστιτούτο Πολιτικών Σπουδών KIPRED δημοσίευσε έρευνα γύρω από την επιρροή της θρησκείας στην κοσοβαρική ταυτότητα. Σύμφωνα με τον συγγραφέα της έρευνας, Λουλτσίμ Πεσί, το 57% των Αλβανών στο Κοσσυφοπέδιο αυτοπροσδιορίζονται ως "Αλβανοί μουσουλμανικού δόγματος" ενώ το 32% "αρχικά ως μουσουλμάνοι και έπειτα ως Αλβανοί".
Τζαμιά και ιεροκήρυκες εν μέσω οικονομικής ένδειας
Ο προσηλυτισμός των Αλβανών στο Ισλάμ ξεκίνησε σταδιακά μετά τον πόλεμο του Κοσσυφοπεδίου. Η Σαουδική Αραβία, το Κουβέιτ και άλλα ισλαμικά κράτη επένδυσαν μαζικά στην ανοικοδόμηση της χώρας και στην ανακατασκευή των κατεστραμμένων τζαμιών, απέστειλαν ιεροκήρυκες και στήριξαν οικονομικά τα φτωχά στρώματα. Σήμερα υπάρχουν στο Κοσσυφοπέδιο 742 τζαμιά, στα οποία προστίθενται πολλά άλλα κτήρια θρησκευτικού χαρακτήρα αλλά και σχολεία μελέτης του Κορανίου. Σύμφωνα με τον πολιτικό επιστήμονα Άγκον Ντεμγιάχα, επί σειρά ετών η πολιτική ηγεσία ήταν αδιάφορη απέναντι σε όλες αυτές τις εξελίξεις. Επίσης και ο κοινωνιολόγος Σμαήλ Χασάν επιρρίπτει ευθύνες στο κακό εκπαιδευτικό σύστημα του Κοσσυφοπεδίου, το οποίο δεν κατάφερε να εμφυσήσει στους μαθητές την ιδέα μιας αυτόνομης ταυτότητας βασισμένης πάνω στη θρησκευτική ανεκτικότητα.
Πάντως άλλοι ειδικοί, όπως ο θεολόγος Μπεσά Ισμαΐλι εκτιμά ότι σε καμία περίπτωση η τρομοκρατία δεν θα πρέπει να συνδεθεί με το Ισλάμ εν γένει, υπενθυμίζοντας ότι στους κόλπους των απλών μουσουλμάνων πιστών του Κοσσυφοπεδίου εκλείπει ο εξτρεμισμός. Από την πλευρά του, ο Φλόριαν Κεχαγιά, διευθυντής του Κέντρου Σπουδών για την Ασφάλεια (KCSS) στο Κοσσυφοπέδιο θεωρεί ότι το πρόβλημα του ισλαμικού εξτρεμισμού οφείλεται στην κακή οικονομική κατάσταση της χώρας και στις αδύναμες κοινωνικές δομές που συνοδεύονται από μια γενικότερη έλλειψη προοπτικής. Όπως επισημαίνει, όλες οι προσπάθειες για διαφωτισμό αναφορικά με τα ζητήματα πίστης πέφτουν στο κενό λόγω των δύσκολων κοινωνικών προβλημάτων.
Αντελχάιντ Φάιλκε / Δήμητρα Κυρανούδη 

Πηγή: Deutsche Welle

Απάντηση στις ανυπόστατες κατηγορίες και την στοχοποίηση προσώπων από αλβανικά ΜΜΕ - Αποκαθιστούμε την πραγματικότητα για την εκδήλωση στην Κρανιά



Η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Εθνικού Συλλόγου "Βόρειος Ήπειρος 1914" στην Κρανιά των Αγίων Σαράντα στις 13 Μαΐου 2017 για την επέτειο της Αυτονομίας της Βορείου Ηπείρου και του Πρωτοκόλλου της Κερκύρας, αποτέλεσε αφορμή για να γραφτεί ακόμα ένα αλλοπρόσαλλο άρθρο από κάποιον αλβανό πασίγνωστο στην χώρα του για τις ασυναρτησίες και τα σενάρια επιστημονικής φαντασίας που δημοσιεύει κατά καιρούς.

Δεν θα δίναμε καμία σημασία στο συγκεκριμένο όργιο παραπληροφόρησης αν ο εν λόγω μυθιστοριογράφος δεν στοχοποιούσε κάποια πρόσωπα και αν στη συνέχεια αυτές οι κακοήθειες δεν αναδημοσιεύονταν από πλήθος αλβανικών "ενημερωτικών" ιστοσελίδων.

Γι' αυτό λοιπόν επισημαίνουμε τα εξής: 
1ον) Στην εκδήλωση δεν συμμετείχαν εκπρόσωποι κανενός κόμματος, είτε της Ελλάδας είτε της Αλβανίας. Ας μην γράφουν κάποιοι φανταστικές ειδήσεις για να έχουν περισσότερες αναγνώσεις. 

2ον) Καθ' όλη την διάρκεια της εκδήλωσης ήταν αναρτημένες στους ιστούς πίσω από το Μνημείο του Εξαίρετου Οπλαρχηγού της Ηπείρου Θύμιου Λιώλη τρεις σημαίες: της Ελλάδας, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Αλβανίας. Ο ισχυρισμός ότι η αλβανική σημαία κατέβηκε είναι ανυπόστατος και αυτό αποδεικνύεται από τις φωτογραφίες που παραθέτουμε. Ο αλβανός λιβελογράφος φρόντισε να παρερμηνεύσει μία φωτογραφία όπου η αλβανική σημαία έτυχε να καλύπτεται εκείνη τη στιγμή στον φακό από μία ελληνική που κρατούσε ένας από τους συμμετέχοντες στην εκδήλωση. 

3ον) Ο κ. Ευάγγελος Παπαχρήστος είναι από τα ελάχιστα δημόσια πρόσωπα εντός του Βορειοηπειρωτικού χώρου που εκφράζεται ανοικτά και με παρρησία για τα δικαιώματα του Ελληνισμού που παραμένει στα πάτρια εδάφη. Με το να αναπαράγεται ακόμα και σήμερα ο χαρακτηρισμός του ως "τρομοκράτη", αποδεικνύεται για άλλη μία φορά το πως εννοούν οι αλβανοί την ειρηνική διεκδίκηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τα οποία είναι κατοχυρωμένα από τους διεθνείς οργανισμούς και το ίδιο το αλβανικό κράτος.  

4ον) Η δασκάλα κυρία Μαρίνα Καϊση έχει βγει εδώ και χρόνια στη σύνταξη. Συνεπώς είναι γελοίο να ισχυρίζεται οποιοσδήποτε ότι ανάγκασε μαθητές να πάνε στην εκδήλωση. Αντίθετα μαθητές από τα χωριά Κρανιά, Φοινίκη και Μεσοπόταμος ήταν που συνέβαλλαν αποφασιστικά ώστε να πραγματοποιηθεί αυτή η εκδήλωση, ενημερώνοντας τους μεγαλύτερους και συμμετείχαν με ψυχή σε αυτή την συγκέντρωση τιμής στην μνήμη των προγόνων τους που αγωνίστηκαν για τα δίκαια τους και αποτελούν παράδειγμα για τις επόμενες γενεές. Η κυρία Καϊση από την πλευρά της απήγγειλε από την καρδιά της ένα συγκινητικό ποίημα που έγραψε η ίδια για την Βόρειο Ήπειρο και την ανάγκη να ξαναζωντανέψει ο τόπος.

και 5ον) Ούτε την ημέρα έγραψαν σωστά (η εκδήλωση έγινε το Σάββατο και όχι την Κυριακή), αλλά ούτε και τα ονόματα του ΠΑΣΥΒΑ και του ΕΣΒΗ 1914. Όσο για τους Έλληνες "παραστρατιωτικούς εξτρεμιστές", προφανώς γελάει και ο ίδιος που το έγραψε.





Εθνικός Σύλλογος Βόρειος Ήπειρος 1914

«Χτυπούσαν ανελέητα τα παιδιά με τα μαστίγια και τα τρυπούσαν με τα ξίφη τους. Παντού βλέπαμε πτώματα γυναικών, παιδιών και γερόντων». Μαρτυρίες από τη γενοκτονία των Ποντίων... Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/chtipousan-aneleita-ta-pedia-me-ta-mastigia-ke-ta-tripousan-me-ta-xifi-tous-pantou-vlepame-ptomata-ginekon-pedion-ke-geronton-martiries-apo-ti-genoktonia-ton-pontion/


 
 Χιλιάδες Πόντιοι εκτοπίστηκαν με τη βία από τα χωριά τους

Mustafa_Kemal_Ataturk «Πανταχόθεν του Πόντου αγγέλονται σφαγαί.. εις Κερασούντα.. εις Τραπεζούντα και αλλού. Εάν κατάστασις συνεχιστεί, Ελληνισμός Πόντου εξαφανισθήσεται, πριν η διπλωματία προλάβει ασχοληθεί περί αυτού». Με αυτό το απελπισμένο τηλεγράφημα τον Ιούλιο του 1920, η Επιτροπεία Ποντίων ενημέρωνε με σπαρακτικό τρόπο τον Ελευθέριο Βενιζέλο για τα γεγονότα που αποτέλεσαν την αρχή του τέλους του Ποντιακού Ελληνισμού. Κατά την περίοδο 1914- 1923, οι Τούρκοι θανάτωσαν πάνω από 200.000 Έλληνες του Πόντου. Ο ακριβής αριθμός των θυμάτων δεν έχει προσδιοριστεί, ωστόσο υπάρχουν ιστορικοί και ερευνητές, που υποστηρίζουν ότι αγγίζει τις 350.000. Η σφαγή ήταν αποτέλεσμα του σχεδίου εκτουρκισμού της ευρύτερης περιοχής του Πόντου και στόχος δεν ήταν μόνο οι Έλληνες, αλλά και οι Αρμένιοι. Οι διώξεις είχαν αρχίσει αρκετά χρόνια νωρίτερα, χωρίς όμως να έχουν τον χαρακτήρα της οργανωμένης γενοκτονίας. Χιλιάδες Πόντιοι εκτοπίστηκαν με τη βία από τα χωριά τους Την «εκκαθάριση» ξεκίνησε το κίνημα των Νεότουρκων το 1911, τη συνέχισε κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου και την ολοκλήρωσε με φριχτό τρόπο ο Μουσταφά Κεμάλ από το 1916 έως το 1923. Τα πρώτα χρόνια, οι Έλληνες του Πόντου οδηγούνταν στα λεγόμενα τάγματα εργασίας, τα Αμελέ Ταμπουρού, όπου μετά από εξαντλητικές πορείες και την ασιτία, οι περισσότεροι δεν άντεχαν και πέθαιναν. Αργότερα, οι διώξεις πήραν το χαρακτήρα της γενοκτονίας και οι Τούρκοι δεν έδειχναν κανένα έλεος. Σκότωναν εν ψυχρώ άνδρες γυναίκες και παιδιά. Οι συγκλονιστικές μαρτυρίες Στις 19 Μαΐου του 1919, ημερομηνία έχει καθοριστεί επίσημα σαν ημέρα μνήμης, ο Κεμάλ αποβιβάστηκε στη Σαμψούντα με τις δυνάμεις του. Τότε άρχισε η δεύτερη και πιο φριχτή φάση της ποντιακής τραγωδίας. Σύμφωνα με τον πρόξενο της Αυστρίας στην Τραπεζούντα: «οι Τούρκοι εφαρμόζουν τακτική εκτόπισης του πληθυσμού, δίχως διάκριση και δυνατότητα επιβίωσης, από τις ακτές στο εσωτερικό της χώρας, ώστε οι εκτοπισμένοι να είναι εκτεθειμένοι στην αθλιότητα και τον θάνατο από την πείνα». Στις 19 Μαΐου του 1919 ο Κεμάλ αποβιβάστηκε στη Σαμψούντα με τις δυνάμεις του Πολλοί, προκειμένου να σωθούν από τη σφαγή, κατέφυγαν στα γύρω βουνά, ενώ μεγάλο μέρος του πληθυσμού σκορπίστηκε στα βάθη της Μικράς Ασίας και την Ελλάδα. Οι μαρτυρίες όσων επέζησαν έχουν καταγραφεί και τεκμηριώνουν τη γενοκτονία. Σε άρθρο του δημοσιογράφου Τάσου Κοντογιαννίδη διαβάζουμε τη συγκλονιστική περιγραφή μιας αμερικανίδας δημοσιογράφου η οποία ήταν αυτόπτης μάρτυρας των γεγονότων:
«Καθ’ οδόν συναντούσαμε ομίλους γερόντων, παιδιών, σε μια ατέλειωτη πορεία μαρτυρίου, όπου έπεφταν νεκροί από την εξάντληση και από τα χτυπήματα των συνοδών Τούρκων. Οι περισσότεροι εκλιπαρούν τον θάνατον. Στην πόλη Μεζερέχ ξαφνικά ακούσαμε φωνές περίπου τριακοσίων μικρών παιδιών, μαζεμένων σε κύκλο. Είκοσι τσανταρμάδες – χωροφύλακες που κατέβηκαν από τα άλογά τους- χτυπούσαν σκληρά και ανελέητα τα παιδιά με τα μαστίγια και τα τρυπούσαν με τα ξίφη τους για να μην κλαίνε. Το θέαμα ήτο πρωτοφανές, φρικώδες! Τα παιδάκια έσκυβαν κι έβαζαν τα χεράκια τους πάνω στο κεφάλι για ν’ αποφύγουν τα χτυπήματα. Μία μητέρα που όρμησε για να σώσει το παιδί της δέχτηκε το ξίφος στην καρδιά κι έπεσε κατά γης. Πάθαμε νευρική κρίση! Παντού βλέπαμε πτώματα γυναικών, παιδιών και γερόντων. Η Αμερικανική Υπηρεσία υπολογίζει τους Έλληνες που εξολόθρευσαν οι Τούρκοι στη Σεβάστεια σε τριάντα χιλιάδες!» Οι Νεότουρκοι έβγαλαν και πολλές φωτογραφίες γύρω από τα πτώματά των Ελλήνων του Πόντου. Σε κάποιες φαίνονται να χαμογελούν… Τα φωτογραφικά ντοκουμέντα αποδεικνύουν αυτό που οι Τούρκοι αμφισβητούν. Ότι έγινε οργανωμένη γενοκτονία των Ποντίων. Τούρκοι φωτογραφίζονται δίπλα στο κρεμασμένο Πόντιο που βρήκε φρικτό θάνατο….... 

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/chtipousan-aneleita-ta-pedia-me-ta-mastigia-ke-ta-tripousan-me-ta-xifi-tous-pantou-vlepame-ptomata-ginekon-pedion-ke-geronton-martiries-apo-ti-genoktonia-ton-pontion/

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1428) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)