Παρασκευή 25 Αυγούστου 2017

Αυστραλός επιστήμονας ασπάζεται την ορθοδοξία και χειροτονείται ελληνορθόδοξος ιερέας

Ο Jeremy Krieg γεννήθηκε στην Νότια Αυστραλία και είναι ένα από τα τρία παιδιά μιας θρησκευόμενης χριστιανικής οικογένειας με γερμανικές ρίζες. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι πρόγονοί του μετανάστευσαν στην Αυστραλία γύρω στο 1840 οπότε και ασπάστηκαν τον λουθηρανισμό.

«Οι γονείς μου ήταν εκείνοι που πρώτοι δίδαξαν και εμπότισαν σε μένα τον ίδιο, αλλά και στα δύο μου αδέλφια, την αγάπη για το θεό και τη σημασία της χριστιανικής πίστης» εξηγεί σε συνέντευξή του στο «Νέο Κόσμο» ο 40χρονος σήμερα ελληνορθόδοξος ιερέας, ο οποίος είναι και πτυχιούχος Ηλεκτρονικής Μηχανολογίας, Φυσικών Επιστημών και Μαθηματικών.

«Όταν ολοκλήρωσα τις σπουδές μου εργάστηκα ως μηχανικός λογισμικού στον τομέα της άμυνας σε μια εταιρία που έφερε την ονομασία Defence Science Technology Organisation και μετέπειτα σε μια εταιρία ηλεκτρονικού διαδικτύου. Στην ηλικία των 28 χρόνων, συνειδητοποίησα ότι, παρά τις όποιες σπουδές μου και τη δυνατότητα που αυτές μου έδιναν να απαντήσω σε πολύπλοκα ζητήματα φυσικής, μαθηματικών και μηχανολογίας, αδυνατούσα να βρω απαντήσεις σε βαθύτερα ζητήματα που με απασχολούσαν και αφορούσαν την πίστη μου, η οποία ήδη αποτελούσε σημαντικό κομμάτι της ζωής μου» εξηγεί ο π. Ιερεμίας, ο οποίος με αφετηρία την διαπίστωση αυτή αποφάσισε να μελετήσει και να εντρυφήσει σε θρησκευτικά ζητήματα με απώτερο σκοπό να ανακαλύψει την αλήθεια για την πίστη του και -ει δυνατόν- να αλλάξει τη ζωή του, προσαρμόζοντάς την σε όποια αλήθεια ανακάλυπτε για την χριστιανοσύνη.

«Καθώς μεγάλωνα, είχα έρθει σε επαφή μόνο με τις θεωρίες του λουθηρανισμού, ενώ η αλήθεια είναι ότι αν και ανέκαθεν έτρεφα ιδιαίτερη εκτίμηση σε ό,τι αφορά την αξία των χριστιανικών μυστηρίων, απέρριπτα την ιδέα της ύπαρξης ενός Πάπα και γι’ αυτό έως τότε ένιωθα να με εκφράζει μερικώς μόνο ο λουθηρανισμός.

«Παρ’ όλα αυτά εξακολουθούσα να πιστεύω ότι ορισμένα διδάγματα της λουθηρανικής πίστης δεν ταυτίζονταν με όσα εγώ αντιλαμβανόμουν ως αλήθεια, γι’ αυτό και ξεκίνησα να μελετώ τα διδάγματα της Ορθόδοξης Εκκλησίας, αρχικά μέσα από το διαδίκτυο και μετέπειτα ακολουθώντας σπουδές Θεολογίας».

Ο πατέρας Ιερεμίας υποστηρίζει ότι αυτό που τον «τράβηξε» στην Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ότι -σε αντίθεση με τις υπόλοιπες- αυτή παραμένει πιστή σε όσα διακηρύττει και δεν αλλοιώνει ούτε επιτρέπει συμβιβασμούς «στο όνομα» της συλλογικής ένταξης και της καθολικής ενότητας.

Πεπεισμένος για την ορθότητα της απόφασής του, ο Αυστραλός μηχανολόγος επισκέφθηκε αρχικά την λιβανέζικη ορθόδοξη εκκλησία, η οποία υπάγεται στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αντιόχειας και το 2005 πήρε την μεγάλη απόφαση να βαφτιστεί ορθόδοξος.

«Λίγο αργότερα ξεκίνησαν οι πρώτες μου επαφές με την Ενορία Ιεράς Μονής Αγίου Νεκταρίου Croydon και, συγκεκριμένα, με την ομάδα πιστών εκεί, η οποία λειτουργούσε υπό την αιγίδα του αρχιμανδρίτη Σιλουάν» λέει ο πάτερ Ιερεμίας, ο οποίος δύο χρόνια αργότερα γνώρισε εκεί τη σημερινή σύζυγό του Ιωάννα, παιδί Ελλήνων μεταναστών με καταγωγή από την Ήπειρο και τον Πόντο, με την οποία ενώθηκε με τα δεσμά του γάμου την Κυριακή του Θωμά 2009.

«Συνεχίσαμε και εγώ και η πρεσβυτέρα να έχουμε ενεργή συμμετοχή στην Ενορία, να διδάσκουμε στο κατηχητικό και να ψέλνω στη λειτουργία».

Η αφοσίωση και το έργο του ζευγαριού τράβηξε την προσοχή του θεοφιλεστάτου Επισκόπου Δορυλαίου κ.κ. Νικάνδρου, ο οποίος προσέγγισε τον νεαρό τότε μηχανολόγο και του πρότεινε να χειροτονηθεί και να γίνει επίσημα μέλος της ελληνορθόδοξης Εκκλησίας.

«Με την ευλογία του αρχιεπισκόπου Αυστραλίας κ. Στυλιανού, χειροτονήθηκα διάκονος στις 12 Μαΐου 2012 από τον θεοφιλέστατο Επίσκοπο Δορυλαίου κ.κ. Νίκανδρο, και ιερέας στα τέλη του ίδιου χρόνου, οπότε και ξεκίνησα να λειτουργώ τα Σαββατοκύριακα ως εθελοντής ενώ συνέχισα να εργάζομαι ως μηχανικός».

Τα τελευταία δύο χρόνια ο πατέρας Ιερεμίας εργάζεται ως διευθυντής του Ελληνικού Κέντρου Πρόνοιας «Αγία Φιλοθέη» ενώ τα ελληνικά του βελτιώνονται μέρα με τη μέρα.

«Μαθαίνω την γλώσσα μαζί με την κορούλα μου, η οποία ήρθε στο κόσμο σχεδόν ένα μήνα μετά την χειροτονία μου και ήταν, μάλιστα, το πρώτο παιδάκι που βάφτισα. Την ονομάσαμε Στυλιανή για να τιμήσουμε τον άγιο αφού γεννήθηκε στις 26 Νοεμβρίου και θεωρούμε μεγάλη ευλογία το γεγονός πως η κόρη μου ήταν το πρώτο παιδί στο οποίο διάβασα τις προσευχές της 8ης μέρας και της Σαρακοστής.

Πόσο δύσκολο, όμως, είναι για τον ίδιο τον πάτερ να βρίσκεται σε ένα περιβάλλον όπου όλοι οι «αδελφοί» του είναι Έλληνες και πώς του συμπεριφέρονται οι ελληνορθόδοξοι πιστοί;

«Με υποδέχτηκαν όλοι πολύ θερμά, με όλη τους την καρδιά και μάλιστα πιστεύω πως όσοι με γνωρίζουν είναι μαζί μου πολύ πιο επιεικείς από ό,τι θα ήταν αν δεν ήμουν ξένος» παραδέχεται ο πάτερ Ιερεμίας, ο οποίος είναι ο τρίτος κατά σειρά ιερέας που χειροτονήθηκε σε ελληνορθόδοξη Εκκλησία της Αυστραλίας χωρίς να είναι Έλληνας ενώ όπως μας αποκαλύπτει δεν είναι πλέον μόνος στην Πολιτεία της Νότιας Αυστραλίας αφού πρόσφατα η ελληνορθόδοξη Εκκλησία υποδέχθηκε ακόμα έναν «ξένο» στους κόλπους της, τον πάτερ Δανιήλ.

«Με τον πατέρα Δανιήλ είμαστε και κουμπάροι, αλλά και ζωντανή απόδειξη ότι η ορθοδοξία δεν έχει γλώσσα και πατρίδα. Γι’ αυτό συμβουλεύω όλους όσοι επιθυμούν να ακολουθήσουν το ταξίδι αυτό να οπλιστούν με υπομονή και επιμονή για να μπορέσουν να ξεπεράσουν όλα τα εμπόδια και τις τυχόν δυσκολίες έχοντας το βλέμμα τους διαρκώς στραμμένο σε έναν και μοναδικό στόχο: να φτάσουν στην πραγματική αλήθεια, που δεν είναι άλλη από την πίστη στην ορθοδοξία.

«Ελπίζω ότι βλέποντας ανθρώπους σαν εμάς να ασπάζονται την ορθόδοξη πίστη και άλλοι συνάνθρωποι μας θα αρχίσουν να αναρωτιούνται και να ερευνούν την πίστη μας, κατανοώντας πως η θρησκεία που υπηρετούμε δεν ξεχωρίζει Έλληνες, Σέρβους, Ρώσους, Ρουμάνους, αλλά ανήκει σε όλους και είναι η ύψιστη έκφραση αγάπης του Θεού στον κόσμο αυτό» καταλήγει ο πάτερ.

neoskosmos.com

Ξεσηκώθηκε η Χειμάρρα και ματαίωσε τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου – Έντρομος ο εξωμότης Γκόρος

 Ξεσηκώθηκε η Χειμάρρα και ματαίωσε τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου – Έντρομος ο εξωμότης Γκόρος
Οι Χειμαρριώτες ματαίωσαν τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της πόλης τους, που είχε θέμα την «ανάπλαση» της Χειμάρρας, δηλαδή το σχέδιο καταπάτησης και υφαρπαγής των ελληνικών περιουσιών.
Τοπικές πηγές που μίλησαν στο TRIBUNE από τη Χειμάρρα, είπαν ότι η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ήταν προγραμματισμένη να γίνει το πρωί της Παρασκευής 25 Αυγούστου στις 11.00 τοπική ώρα.
Το δημοτικό συμβούλιο υπό την προεδρία του εξωμότη και ατιμασμένου δημάρχου Χειμάρρας Γιώργου Γκόρου, που η Ελληνική Δημοκρατία αφαίρεσε την υπηκοότητα, συναντήθηκε σε ένα εστιατόριο της Χειμάρρας, στο «Πόρτο Παλέρμο», που βρίσκεται απέναντι από το κάστρο του Αλή Πασά.
200 Χειμαρριώτες είχαν συγκεντρωθεί έξω από το εστιατόριο και περίμεναν να εισέλθουν στη συνεδρίαση, επειδή τους είχαν πει ότι θα ήταν «ανοιχτή», για να πουν τις απόψεις τους.
Τελευταία στιγμή όμως ο εξωμότης και ατιμασμένος Γιώργος Γκόρος αποφάσισε να καλέσει τη Δημοτική Αστυνομία και να μην επιτρέψει στους κατοίκους να εισέλθουν.
Τότε οι Χειμαρριώτες έσπασαν τον αστυνομικό κλοιό και μπήκαν με φωνές και διαμαρτυρίες με αποτέλεσμα να ματαιωθεί η συνεδρίαση.
Ο Γιώργος Γκόρος άφωνος και φοβισμένος είχε φωνάξει γύρω του δημοτικούς αστυνομικούς να τον προσέχουν, ενώ οι υπόλοιποι δημοτικοί σύμβουλοι, ταραγμένοι από την αντίδραση του λαού, παρέμεναν σιωπηλοί.

http://www.tribune.gr

Οι σχέσεις του ΚΚΕ με το σταλινικό κόμμα του Ενβέρ Χότζα (1945-1970) - Marrëdhëniet e Partise Komuniste Greke (PKG) me partinë staliniste (PPSH) të Enver Hoxhës (1945-1970)

 Φωτογραφία του Stavros Dagios.

Οι σχέσεις του ΚΚΕ με το σταλινικό κόμμα του Ενβέρ Χότζα (1945-1970) θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και συνωμοτικές, διακατεχόμενες από εικασίες, καχυποψία, αγάπη και αλληλοϋπονόμευση. Παρά ταύτα, το Κόμμα Εργασία Αλβανίας χρηματοδοτούσε το ΚΚΕ και καλούσε τους ταγούς του στην Αλβανία να παραθερίσουν, με όλες τις ανέσεις της εποχής. Φυσικά… με το αζημίωτο (στη συνέχεια θα παραθέσουμε σχετικά τεκμήρια). Υπό αυτές τις παραδοχές, θα μπορούσε ο Ζαχαριάδης, ο Κολιγιάννης και οι υπόλοιποι κουκουέδες να αρθρώσουν λόγο για τις συστηματικές εξοντώσεις του ελληνικού στοιχείου στη Βόρειο Ήπειρο από τους Αλβανούς ερυθρούς δικτάτορες;
.............................
Marrëdhëniet e Partise Komuniste Greke (PKG) me partinë staliniste (PPSH) të Enver Hoxhës (1945-1970) mund të cilësohen dhe si konspirative, përshkuar nga dyshimi, hamendësimet, mosbesimi, dashuria dhe sabotimi i ndërsjellë. Megjithatë, Partia e Punës e Shqipërisë financonte vijimisht PKG dhe ftonte krerët udhëheqës të tij për të kaluar pushimet verore në Shqipëri, me gjithë luksin e kohës. Sigurisht ... me shpagim (në vijim do të japim dokumente respektive). Nën këto rrethana, mundej Zahariadis, Koligiannis e komuniste te tjere udheheqes të artikulonin ankesa për eliminimin sistematik të elementit grek në Epirin e Veriut nga diktatorët e kuq shqiptarë?

Φωτογραφία του Stavros Dagios.

Πέμπτη 24 Αυγούστου 2017

Εορτή του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού σήμερα! - Festa e Shën Kozma Etollosit sot!


Εορτή του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού σήμερα!


«Δεν βλέπετε πώς αγρίεψε
το Γένος μας από την αμάθειαν και εγινήκαμεν ωσάν θηρία;»
Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός-Διδαχές΄

………….
Καθώς εις τον καιρόν του Νώε, οι άνθρωποι δεν επίστευον αλλά τον επεριγελούσαν, έως όπου ήλθεν εξάφνως η Οργή του Θεού και ο κατακλυσμός και έπνιξεν όλον τον κόσμον, ομοίως και τώρα Χριστιανοί μου εις την Δευτέραν Παρουσίαν του Χριστού μας δεν έχουν να πιστεύσουν οι άνθρωποι καθώς και τότε δεν επίστευσαν. Το ηξεύρω και εγώ Χριστιανοί μου, πως με περιγελούν και λέγουν: ''Τώρα ήλθες εσύ παλαιοκαλόγερε, να μας ειπείς λόγια εδικά σου''...

 Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
Festa e Shën Kozma Etollosit sot!


“Nuk e shikoni se si u egërsua fara jonë nga padituria dhe u bëmë si përbindësha?”

Shën Kozma Etollosi – Mësime


.........
Ashtu si në kohën e Noes, njerëzit nuk besonin por e tallnin, deri sa erdhi papritur Zemërimi i Zotit dhe kataklizmoja dhe mbyti gjithë botën, kështu dhe tani të Krishterë të dashur në Ardhjen e Dytë të Krishtit tonë nuk kanë për të besuar njerëzit ashtu si dhe  atëhere nuk besuan. E di dhe unë të Krishterët e mi, se si më tallin dhe thonë: “Tani na erdhe ti një copë kallogjer që të na thuash llafe të tuat”.....
Shën Kozma Etollosi

BE me qëndrim zyrtar, nazizmi dhe komunizmi ideologji terrori

 

"Dita evropiane e përkujtimit për viktimat e të gjitha regjimeve totalitare dhe autoritare përfaqëson vlerat e përbashkëta të Evropës dhe shteteve anëtare të saj”- ka shkruar në Twitter nënkryetari i Komisionit Evropian, Frans Timmermans duke i vënë kapak diskutimit të hapur nga qeveria greke, e cila kontestoi shenjën e barazisë mes nazizmit dhe komunizmit.
Deklaratat e zyrtarit europian erdhën gjatë  konferencës ndërkombëtare të mbajtur në Estoni me rastin e Ditës Evropiane të përkujtimit për viktimat e komunizmit dhe nazizmit, ku ishin të pranishëm të gjithë ministrat e Drejtësisë së vendeve të Bashkimit Europian. Konferenca mori karakterin e një konflikti, pasi  ministri grek i Drejtësisë kritikoi nismën e presidencës së estoneze të BE-së. Nga ana e tij, Ministri i Drejtësisë i Estonisë, Urmas Reinsalu, premtoi se do t'i përgjigjet me shkrim homologut grek, i cili argumentoi se nazizmi dhe komunizmi nuk mund të barazohen.
"Çuditërisht, kjo letër do të japë një shpjegim shumë të qartë për faktin se këto aktivitete janë jetike dhe të domosdoshme për të ardhmen tonë dhe kujtimin e miliona viktimave. Do të thosha se kjo nuk është çështje politike, por e bazuar në vlera dhe në ligj. Baza e kësaj është dinjiteti njerëzor " shtoi Reinsalu. Presidenti i Platformës Evropiane të kujtesës dhe ndërgjegjes (PEMC) Goran Lindblad, i cili gjithashtu mori pjesë në konferencën për shtyp, theksoi rëndësinë e dënimit të të gjitha regjimeve totalitare.
"Nuk është e nevojshme të krahasohen apo barazohen regjimet e ndryshme totalitare. Nuk ka nevojë. Ne vetëm duhet të shohim rezultatet e aktivitetit të tyre. Të dy tekstet -The" Mein Kampf " i Hitlerit dhe Karl Marx përfshijnë idenë e përdorimit të terrorit, në mënyrë që  diktaturat mbeten në pushtet. Komunistët janë në qeveri në Greqi, por nuk ka shumë qeveri të tilla. Nëse do të kishte më shumë, ata do të mendonin ndryshe. Prandaj shpresoj që t'i përgjigjeni me vendosmëri", iu drejtua tha Lindblad ministrit estonez.
Vlen të përmendet se grupi i së Majtës së Bashkuar Evropiane / Nordik Gjelbër (GUE / NGL) Parlamenti miratoi të martën një deklaratë në mbështetje të ministrit grek, duke e akuzuar Estoninë për politizim të Presidencën e BE-së, dhe akuzuar Talinin se konferenca që do të mbahej ishte "një fyerje ndaj kujtesës historike evropiane".
Nënkryetari i Komisionit Evropian, Frans Timmermans tha se Komisioni Evropian duhet të miratojë plotësisht temën e konferencës së presidencës së Estonisë. "Bashkëpunimi evropian, patriotizmi dhe vlerat tona na bëjnë të jemei ku ndodhemi. Le të hedhim poshtë nacionalizmin ekstrem që na dobëson të gjithëve. Kjo është BE, e themeluar mbi vlerat e respektit dhe dinjitetit njerëzor, lirisë, demokracisë” - thekson Timmermans.

Οι υμνητές του Χότζα, του Τσαουσέσκου και του Τείχους του Βερολίνου, είναι δημοκράτες;


Κάποιοι στην Ελλάδα, παλιοί υμνητές, ξαναχτίζουν το "τείχος του Βερολίνου" -Δοξάστε τους

Η Ελλάδα και πάλι έχει παρασυρθεί σε έναν ολισθηρό δρόμο, για την ακρίβεια την έχουν παρασύρει οι άλλοτε υμνητές βάρβαρων καθεστώτων και δικτατόρων που έκαναν εγκλήματα εναντίον των λαών τους και όχι μόνο.
Και όλα αυτά σε μια περίοδο που ο κόσμος, η ανθρωπότητα ολόκληρη έχει αλλάξει σελίδα, σε μια περίοδο που όλοι οι πολιτικοί επιστήμονες έχουν κατατάξει τα καθεστώτα αυτά, που ηττήθηκαν από την ίδια την ιστορία, στα απολυταρχικά, ολοκληρωτικά καθεστώτα.
Το ερώτημα που τίθεται είναι απλό:
Άνθρωποι που υπερασπίζονται καθεστώτα που στέρησαν τη ζωή εκατομμυρίων και τα βασικά δικαιώματα εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων, στο όνομα της όποιας ιδεολογίας, που έχτισαν τείχη και κατέστησαν ολόκληρες κοινωνίες και χώρες ανοικτές φυλακές, που δεν επέτρεψαν στους πολίτες τους να εκφραστούν στις κάλπες, αν συμφωνούν ή όχι με όσα τους επιβλήθηκαν δια της ΒΙΑΣ, όσοι άνθρωποι υπερασπίζονται τα καθεστώτα αυτά, έχουν το δικαίωμα να αυτοαποκαλούνται δημοκράτες;
Ιδού το ερώτημα!
http://infognomonpolitics.blogspot.al/ 

Nature: Οι σημερινοί Ελληνες είναι γενετικά παρόμοιοι με τους Μυκηναίους

 mykines
Οι σημερινοί Έλληνες είναι γενετικά παρόμοιοι σε μεγάλο βαθμό με τους Μυκηναίους σύμφωνα με τα κυριότερα ευρήματα μιας νέας πρωτοποριακής έρευνας Ελλήνων και ξένων επιστημόνων, οι οποίοι για πρώτοι φορά ανέλυσαν το αρχαίο DNA Μυκηναίων και Μινωιτών και το συνέκριναν με άλλους πληθυσμούς και με τους σύγχρονους Έλληνες.
Η αρχαιογενετική μελέτη, με επικεφαλής δύο Έλληνες γενετιστές του εξωτερικού, τον Ιωσήφ Λαζαρίδη του Τμήματος Γενετικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ της Βοστώνης και τον Γιώργο Σταματογιαννόπουλο του Πανεπιστημίου Ουάσιγκτον του Σιάτλ, η οποία δημοσιεύθηκε στο κορυφαίο επιστημονικό περιοδικό «Nature», εστίασε στην εποχή του Χαλκού (3η-2η χιλιετία π.Χ.).
Οι Μινωίτες και οι Μυκηναίοι είχαν μεγάλες γενετικές συγγένειες μεταξύ τους παρά τις όποιες διαφορές τους, κατάγονταν και οι δύο κυρίως από τους πρώτους νεολιθικούς γεωργούς στην περιοχή του Αιγαίου.
Η προέλευση των Μυκηναίων και των Μινωιτών απασχολεί τους αρχαιολόγους για πάνω από έναν αιώνα και οι σχετικές εκτιμήσεις βασίζονταν έως τώρα κυρίως σε αρχαιολογικά και γλωσσολογικά δεδομένα. Η νέα μελέτη ρίχνει πλέον νέο γενετικό φως στην καταγωγή τους, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι οι Μινωίτες -οι δημιουργοί της πρώτης ευρωπαϊκής γραφής (της Γραμμικής Α, που δεν έχει ακόμη διαβασθεί)- είχαν βαθιές ρίζες στο Αιγαίο και δεν προέρχονταν από κάποιον άλλο μακρινό εξελιγμένο πολιτισμό εκτός αιγαιακού χώρου.
Η γενετική ανάλυση συμπεραίνει ότι οι αρχικοί πρόγονοι τόσο των Μινωιτών όσο και των Μυκηναίων ήσαν κατά βάση ντόπιοι γεωργικοί πληθυσμοί από τη νεολιθική Δυτική Ανατολία, την ηπειρωτική Ελλάδα και τα νησιά του Αιγαίου.
Για πρώτη φορά μελετήθηκαν δείγματα αρχαίου DNA από οστά και δόντια 19 ατόμων, μεταξύ των οποίων δέκα Μινωιτών από την Κρήτη, από τις τοποθεσίες της Ιεράς Μονής Οδηγήτριας στα νότια του νομού Ηρακλείου και του σπηλαίου του Αγίου Χαραλάμπους στο οροπέδιο του Λασιθίου (2900-1700 π.Χ.), τεσσάρων Μυκηναίων από την Αργολίδα της Πελοποννήσου και τη Σαλαμίνα (1700-1200 π.Χ.) και τριών κατοίκων της νοτιοδυτικής Ανατολίας στην Τουρκία (2800-1800 π.Χ.).
Αυτά τα αρχαία γονιδιώματα συγκρίθηκαν με το αρχαίο DNA 332 ανθρώπων από γειτονικές χώρες και 2.616 συγχρόνων (μεταξύ των οποίων δύο σημερινών Κρητών).
Όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) ο Ι. Λαζαρίδης, «οι πρώτοι Νεολιθικοί πληθυσμοί της δυτικής Ανατολίας και της Ελλάδας ήσαν εξαιρετικά ομοιογενείς, απόγονοι ενός κοινού πρωτο-γεωργικού πληθυσμού που εξαπλώθηκε από την 7η χιλιετία π.Χ. ανά την Ευρώπη.
Τα νέα δεδομένα της μελέτης μας αποδεικνύουν πως τόσο οι Μυκηναίοι όσο και Μινωίτες προέρχονται κατά βάση, σε ποσοστό 75% έως 85%, από αυτό τον πρωτο-γεωργικό πληθυσμό».


Η ανατολική και η βόρεια γενετική συνεισφορά

Η έρευνα δείχνει ότι τόσο στους Μυκηναίους όσο και στους Μινωίτες υπάρχει επίσης μια μικρότερη ανατολική γενετική επιρροή, σε ποσοστό 10% έως 15%, από τη Δυτική Ασία, η οποία σχετίζεται με τους αρχαίους κατοίκους του Καυκάσου, της Αρμενίας και του Ιράν. Όμως οι Μυκηναίοι διέφεραν από τους Μινωίτες, επειδή είχαν στο DNA τους και μια βόρεια γενετική «συνεισφορά» από κυνηγούς-τροφοσυλλέκτες της ανατολικής Ευρώπης και της Σιβηρίας.
Αντίθετα, οι Μινωίτες δεν εμφανίζουν τέτοια γενετική κληρονομιά από τους πληθυσμούς των βορείων στεππών. Αυτό, κατά τους ερευνητές, σημαίνει ότι οι μετανάστες-επιδρομείς από το Βορρά εξαπλώθηκαν στην ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά δεν έφθασαν έως τη μινωική Κρήτη.
Σύμφωνα με τον κ. Λαζαρίδη, «οι Μυκηναίοι είναι γενετικά παρόμοιοι με τους Μινωίτες, αλλά έχουν κι ένα μικρό ποσοστό προέλευσης, της τάξης του 5% έως 15%, από βόρειους αρχαίους πληθυσμούς της ανατολικής Ευρώπης και Σιβηρίας, το οποίο δεν έχουν οι Μινωίτες. Αυτή η γενετική συνιστώσα φαίνεται πως εξαπλώθηκε μετά το 3.000 π.Χ. δυτικά σε όλη την Ευρώπη, μέσω ποιμενικών πληθυσμών από τις στέπες, που βρίσκονταν βόρεια από τον Εύξεινο Πόντο και την Κασπία».
Όπως αναφέρει ο Έλληνας επιστήμονας, «η ακριβής γεωγραφική προέλευση και η διαδρομή αυτών των βορείων και ανατολικών επιρροών θα διευκρινιστεί καλύτερα στο μέλλον, με δειγματοληψία περισσοτέρων γειτονικών αρχαίων πληθυσμών. Υποδεικνύει πάντως κάποιο βαθμό πληθυσμιακής μετακίνησης προς τον Αιγαιακό χώρο, ένα αρκετά εύλογο συμπέρασμα, αφού η Ελλάδα είναι η γεωγραφική γέφυρα ανάμεσα στην Ευρώπη και στην Ασία».
Η μελέτη δείχνει ότι «μετανάστες» από περιοχές βόρεια και ανατολικά του Αιγαίου μπορεί να συνέβαλαν στην ανάδυση των μεγάλων Αιγαιακών πολιτισμών της Εποχής του Χαλκού κατά τη δεύτερη και τρίτη χιλιετία π.Χ.
Όμως η έρευνα δεν διαπίστωσε κάποιο διακριτό γενετικό «αποτύπωμα» ούτε των Αιγυπτίων ούτε των Φοινίκων στο DNA των Μινωιτών ή των Μυκηναίων.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, «αυτό οδηγεί σε απόρριψη της υπόθεσης ότι οι πολιτισμοί του Αιγαίου δημιουργήθηκαν από μετανάστες που προέρχονταν από παλαιούς πολιτισμούς εκείνων των περιοχών (Μέσης Ανατολής ή Αφρικής)».

Η γενετική συνέχεια των Ελλήνων

Όσον αφορά τους σημερινούς Έλληνες, η έρευνα δείχνει ότι είναι γενετικά παρόμοιοι με τους Μυκηναίους, οι οποίοι ήσαν οι πρώτοι που έγραψαν την Ελληνική γλώσσα με τη Γραμμική Β.
Όπως είναι αναμενόμενο, με το πέρασμα του χρόνου έχει σήμερα πια επέλθει μια επιπλέον μείωση της γενετικής επιρροής των πρωτο-γεωργών.
«Το κύριο συμπέρασμα από την μελέτη μας», υπογραμμίζει ο κ. Λαζαρίδης, «είναι πως η πληθυσμιακή ιστορία της Ελλάδας έχει χαρακτηριστικά σημαντικής γενετικής συνέχειας, αλλά όχι πλήρους απομόνωσης».
Οι ερευνητές τονίζουν ότι δυο βασικά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν μελλοντικά, είναι πότε για πρώτη φορά οι κοινοί «ανατολικοί» πρόγονοι των Μινωιτών και των Μυκηναίων έφθασαν στο Αιγαίο και κατά πόσο οι «βόρειοι» πρόγονοι των Μυκηναίων έκαναν σποραδικές διεισδύσεις στην Ελλάδα για μεγάλο χρονικό διάστημα ή μία γρήγορη και μαζική μετανάστευση, όπως συνέβη στην Κεντρική Ευρώπη.
Άσχετα πάντως με τις απαντήσεις στα δύο αυτά ερωτήματα, οι ερευνητές επισημαίνουν ότι υπήρξαν δύο τουλάχιστον μεταναστευτικά ρεύματα προς το Αιγαίο, ένα από την Ανατολή και ένα από το Βορρά, τα οποία ήλθαν να προστεθούν στην αρχική μετανάστευση και διασπορά στον αιγαιακό και ελληνικό χώρο των εξ Ανατολής πρώτων γεωργών ήδη πολύ πριν την Εποχή του Χαλκού.
Σύμφωνα με τον κ. Λαζαρίδη, «είναι αξιοσημείωτο πόσο συνεχής έχει υπάρξει η κληρονομιά των πρώτων Ευρωπαίων γεωργών στην Ελλάδα και σε άλλες περιοχές της νότιας Ευρώπης, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι πληθυσμοί τους ήσαν πλήρως απομονωμένοι. Οι Έλληνες δεν αναδύθηκαν πλήρως σχηματισμένοι από τα βάθη της προϊστορίας, αλλά στην πραγματικότητα ήσαν πάντα ένας λαός στη διαδικασία του γίγνεσθαι, ένα «έργο σε εξέλιξη», καθώς μεταναστευτικά στρώματα δια μέσου των εποχών έρχονταν να προστεθούν, αλλά ποτέ δεν έσβησαν τη γενετική κληρονομιά των πληθυσμών της Εποχής του Χαλκού».
Στη μελέτη συμμετείχαν κορυφαίοι ξένοι επιστήμονες, όπως ο εξελικτικός γενετιστής Ντέηβιντ Ράιχ του Χάρβαρντ και ο Γιοχάνε Κράουζε, διευθυντής του Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ για την Μελέτη της Ανθρώπινης Ιστορίας στην Ιένα της Γερμανίας.
Από ελληνικής πλευράς συμμετείχαν επίσης οι Γιάννης Σταματογιαννόπουλος και Δήμητρα Λοτάκη (Πανεπιστήμιο Ουάσιγκτον), Γιάννης Μανιάτης (Εργαστήριο Αρχαιομετρίας «Δημόκριτου»), Μανώλης Μιχαλοδημητράκης (Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Κρήτης), Γιώργος Κορρές (Τμήμα Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών) και οι αρχαιολόγοι Γιάννης Τζεδάκης, Αντώνης Βασιλάκης, Αναστασία Παπαθανασίου και Ελένη Κονσολάκη-Γιαννοπούλου.
(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1427) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)