Παρασκευή 29 Ιουνίου 2018

Το εξώφυλλο της ποιητικής συλλογής «Ο Έρως» του Αλβανού εθνικού ποιητή Ναήμ Φράσσαρη (Κωνσταντινούπολη, 1895) - Kopertina e librit poetik "Dashuria" e poetit kombëtar shqiptar Naim Frashëri (Stamboll, 1895)

 Το εξώφυλλο της ποιητικής συλλογής «Ο Έρως» του Αλβανού εθνικού ποιητή Ναήμ Φράσσαρη (Κωνσταντινούπολη, 1895), γραμμένο στα ελληνικά από τον ίδιο τον ποιητή, αφού ήταν απόφοιτος της γνωστής Ζωσιμαίας Σχολής των Ιωαννίνων. Όπως βλέπετε, ο αλβανός εθνικός ποιητής κατείχε τη θέση του «Προέδρου του Συμβουλίου της Λογοκρισίας εν τω Αυτοκρατορικώ Υπουργείω της Παιδείας κτλ.», δηλαδή ήταν ο άνθρωπος που μπορούσε να υπογράψει προς κυκλοφορία εγχειρίδια στα ελληνικά άλλα όχι στα αλβανικά επειδή η ελληνική γλώσσα δεν υφίστασο κανένα εμπόδιο να διδαχθεί στα σχολεία και να χρησιμοποιηθεί στη δημόσια διοίκηση της Αυτοκρατορίας και στο εμπόριο, εν αντιθέσει με την αλβανική που διώκετο από το «Αυτοκρατορικό Υπουργείο της Παιδείας» (!). Βλέπετε επίσης ότι η συλλογή χρηματοδοτήθηκε από Έλληνες επιχειρηματίες και εκδότες στην Κωνσταντινούπολη. Τα υπόλοιπα συμπεράσματα δικά σας ….
.................................................................................................
Kopertina e librit poetik "Dashuria" e poetit kombëtar shqiptar Naim Frashëri (Stamboll, 1895), shkruar në greqisht nga vet autori, i cili kishte mbaruar Liceun e njohur Zosimea të Janinës. Siç e shihni, poeti kombëtar shqiptar ka mbajtur postin e "Kryetarit të Këshillit të Censurës në Ministrinë Perandorake të Arsimit, etj", pra ishte njeriu i cili mund të firmoste qarkullimin e teksteve në gjuhën greke, por jo në gjuhën shqipe, sepse gjuha greke nuk kishte asnjë pengesë për t’u mësuar në shkolla dhe për t’u përdorur në administratën publike të Perandarisë si dhe në shkëmbimet tregtare, në kundërvënie me shqipen që ndiqej nga "Ministria Perandorake e Arsimit" (!). Shikoni, gjithashtu se vëllimi poetik u financua nga njerëzit e botës greke të biznesit dhe nga botues grekë në Stambollit. Konkluzionet e tjera janë tuajat...

Stavros Dagios's Profile Photo, Image may contain: 1 personStavros Dagios

Φτάσαμε στο τέλος ;;;


Με μια εκτενή ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook, το πρώην μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ, Θωμάς Στέφος, παρουσιάζει την πολιτική κατάσταση μέσα και γύρω από την Οργάνωση των Βορειοηπειρωτών.

Σας παραθέτουμε αυτούσια την δημόσια αυτή τοποθέτηση.

Αυτά που συνέβησαν στη συνδιάσκεψη της Ομόνοιας (ο θεός να την κάνει) για μένα δεν ήταν έκπληξη.

Ήταν το σκηνικό που ζούσα τρία χρόνια στις συνελεύσεις της Ομόνοιας. Συμμετέχοντας στο προηγούμενου Γενικό Συμβούλιο , έβλεπα το 1/3 των μέλλων να προσπαθούμε να κάνουμε ουσιαστική κουβέντα για τα βορειοηπειρωτικά ζητήματα, κάποιοι άλλοι δεν έπαιρναν ποτέ θέση (με τη σιωπή τους ήταν σαν να λένε «δε θα βγάλω το φίδι από την τρύπα» ) και κάποιοι κράχτες που έρχονταν στην ουσία να χαλάνε τις συγκεντρώσεις.

Και τελείωναν πάντα με τον τσακωμό Ντούλε - Παππά γιατί ο πρώτος δεν έμαθε ποτέ να ακούει κριτική και ο δεύτερος δεν αποδέχτηκε ποτέ να κάνει το ρόλο των προκατόχων του δηλαδή να υποστηρίζει και να καλύπτει όλες τις αποφάσεις και όλα τα θέλω του. 

Βλέποντας να αναπαράγεται και να σχολιάζεται ποικιλοτρόπως η αντιπαράθεση των δύο προέδρων θεωρώ χρέος μου να τοποθετηθώ δημοσίως καθώς δεν πρόκειται για μία προσωπική διένεξη αλλά για το πώς αντιμετωπίζονται δύο θεσμοί που δεν είναι ιδιοκτησία κανενός προέδρου αλλά όλων των Βορειοηπειρωτών. 

Να πω κατ’ αρχήν πως δεν ήμουν παρόν, γιατί δε με ενημέρωσε κανείς από την οργανωτική επιτροπή αλλά αυτό λίγη σημασία έχει γιατί και να με καλούσαν δε θα πήγαινα γιατί μετά την παραίτηση του Λεωνίδα του Παππά γνώριζα τι θα ακολουθούσε. Η γνωστή παρέα θα μάζευε φίλους και γνωστούς για να βάλουν τη σφραγίδα βαθιά στη τσέπη για να μην τους την πάρει πλέον κανείς. 

Παρ όλα αυτά, διάβασα όλες τις ομιλίες και τα βίντεο που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο. 

Εντυπωσιάστηκα πολύ από την ομιλία του Αλκη του Πούλη και κάποια στιγμή που τη διάβαζα αναρωτήθηκα «που τα λέει αυτά ο Άλκης;» και θυμήθηκα το λαϊκό δικαστήριο του Kadri Hazbiu που ο κακομοίρης προσπαθούσε να πει λογικά πράγματα σε ένα λαϊκό δικαστήριο που ο Ενβέρης είχε στείλει άτομα για να βγάλουν απόφαση για να τον εκτελέσουν! ( όχι ότι ήταν καλύτερος ο Καντρης , καθίκι δολοφόνος ήταν κι αυτός )

Για το Λεωνίδα τον Παππά δε θα πω τίποτα γιατί πολλοί γνωρίζουν ότι είναι φίλος μου και η άποψη μου δεν θα είναι αντικειμενική. Θα πω μόνο κάτι που είχε πει ο αδερφός μου που δεν ασχολείται καθόλου με τα κοινά και όταν τον γνώρισε μου είπε επί λέξη: «Αυτός είναι πολύ καλός, δεν μπορεί να είναι πρόεδρος της Ομόνοιας» 

Αυτό όμως που δεν περίμενα να δω και με ανάγκασε να γράψω, ήταν η δεύτερη τοποθέτηση του προέδρου του ΚΕΑΔ. Δηλαδή η επίθεση του προς τον πρόεδρο της Ομόνοιας. Ομολογώ πως οι προηγούμενοι τσακωμοί τους είχαν περιεχόμενο και επιχειρήματα από τις δύο πλευρές. Αυτή τη φορά ο Ντούλες αντί να αντικρούσει με επιχειρήματα τα λεγόμενα του Παππά, δεν σχολίασε τίποτα από την ομιλία του αλλά άρχισε να κάνει κουτσομπολιό μεταφέροντας υποτιθέμενους προσωπικούς διαλόγους, στους οποίους «αποκάλυψε» ότι ο Λεωνίδας των εκβίαζε για να του δώσει το χρίσμα, την πρώτη φορά του δημάρχου και την δεύτερη του βουλευτή. 

Ομολογώ ότι και στις δύο αυτές εκλογές (του 2015 και 2017) εγώ του έλεγα πως πρέπει να είναι υποψήφιος και μου απαντούσε: «Αν έχω μια φιλοδοξία για τις εκλογές είναι να κατέβουν μαζί ΚΕΑΔ και ΜΕΓΚΑ γιατί δε θα αθροιστούν τα προηγούμενα ποσοστά τους αλλά θα δεις που στη συνέχεια θα δημιουργηθεί μεγάλο ρεύμα ενότητας. Αν το πετύχω, δε θέλω τίποτα άλλο» 

Στις τοπικές του 2015 ο πρόεδρος της Ομόνοιας είχε προτείνει στο ΜΕΓΚΑ να μην κατεβάσει υποψήφιο και να στήριζαν αυτόν που θα έβγαζε το ΓΣ. Η πρόταση αυτή είχε σταλεί επίσημα γραπτή και με σφραγίδα στους δύο προέδρους την οποία είχε κοινοποιήσει και σε εμάς ως μέλη του ΓΣ. Σας την παρουσιάζω στην δημοσιότητα και δεν χρειάζομαι την άδεια κανενός. 

Το ΜΕΓΚΑ τότε απάντησε γραπτώς ότι συμφωνεί. Όχι ίσως από πνεύμα ενότητας αλλά από ανάγκη γιατί τότε το ΚΕΑΔ ήταν στην κυβέρνηση Ράμα και γνώριζε ότι εάν συμμαχούσε το ΚΕΑΔ με το ΣΚ ήταν χαμένο από χέρι. Όλοι γνώριζαν επίσης ότι η συμμαχία ΚΕΑΔ - ΜΕΓΚΑ κέρδιζε το Φοινική περίπατο αλλά ο Ντούλες δεν απάντησε ποτέ γιατί αντί της ενότητας προτιμούσε τη συνεργασία με το Ράμα για να σβήσει το ΜΕΓΚΑ. 

Ας έρθουμε στον εκβιασμό: Εάν ο Λεωνίδας καιγόταν για το δημαρχείο ήταν τόσο βλάκας να ζητούσε την έγκριση της υποψηφιότητας του από το συγκεκριμένο ΓΣ; Ποιος δεν το ξέρει ότι δεν υπήρχε περίπτωση το συγκεκριμένο ΓΣ να τον ψήφιζε; Ούτε 20 από τους 65 του ΓΣ δεν είμασταν αυτοί που τον στηρίζαμε.

Στις βουλευτικές εκλογές του 2017, ήμουν από τους ανθρώπους που πίεζα τον Λεωνίδα να κατέβει αλλά ήταν κάθετος, «δεν με ενδιαφέρει το βουλευτιλίκι» ήταν η απάντηση του. Επέμενε ξανά για συνεργασία ΚΕΑΔ – ΜΕΓΚΑ συζητούσαμε ατέλειωτες ώρες τότε και λέγαμε ότι έπαιζαν δύο έδρες. Μία, στην Περιφέρεια Αυλώνας που θα έβγαινε μόνο αν ερχόταν και το ΜΕΓΚΑ στο ΚΕΑΔ και μία θα μας έδινε το ΔΚ από τις λίστες του αφού θα μπαίναμε στη συμμαχίας τους. Η πρόταση του Παππά ήταν να μπει στη σίγουρη θέση, δηλαδή στις λίστες του ΔΚ ο Ντούλες και στην Αυλώνα να δίναμε την πρώτη θέση στο ΜΕΓΚΑ αλλά με τη σημαία του ΚΕΑΔ. Ο Ντούλες θεωρούσε προσβλητική την πρόταση του Παππά και απέκλειε το ενδεχόμενο να μπει στη λίστα του ΔΚ (τελικά μπήκε και είχε για παρέα και τον φίλο του τον Tahiri). 

Αυτό που μου έκανε πιο πολύ εντύπωση στην ομιλία του φίλου μου και πρώην πρόεδρου πλέον, δεν είναι κάτι που διάβασα αλλά κάτι που δεν το βρήκα στην ομιλία του που εγώ θεωρώ το πιο σημαντικό. Μετά από πολλές προσπάθειες για την περιβόητη ενότητα, πριν από κάποιους μήνες, συμφωνήθηκε επιτέλους Ομόνοια, ΚΕΑΔ και ΜΕΓΚΑ να συμπορευτούν, με την παρέμβαση και βοήθεια και του εθνικού μας κέντρου. Από όσα γνωρίζω είχε συμφωνηθεί η δημιουργία μιας πενταμελής επιτροπής αναδιοργάνωσης, στην οποία θα προήδρευε ο Β. Μπολάνος ενώ οι τρεις πρόεδροι θα πρότειναν από ένα μέλος. Μετά από πολλές ζυμώσεις φαινόταν ότι όλα πάνε καλά και η πολυπόθητη συνάντηση, είχε οριστεί να γίνει μετά την εκδήλωση της επετείου ιδρύσεως της Ομόνοιας στις 28 Ιανουαρίου στη Δερβιτσάνη. Μετά το πέρας της εκδήλωσης, κάποιος εξαφανίστηκε αφήνοντας σύξυλους τους άλλους τέσσερις και τον εκπρόσωπο του εθνικού κέντρου. 

Δεν χρειάζεται να σας πω ποιος ήταν. Και τι είπε ο αθεόφοβος; «Δεν ωρίμασαν οι συνθήκες για κάτι τέτοιο»(!!!). Προφανώς, το σχέδιο ήταν προμελετημένο, ο Ντούλες ήθελε να περάσει άλλον ένα «σκόπελο» δεν ήθελε να ακουστούν οι αλήθειες από τον Παππά σε αυτή την εκδήλωση όπου θα συμμετείχαν εξέχουσες προσωπικότητες και τα κατάφερε. 

Φίλε μου Ευάγγελε τα ψέματα τελείωσαν, η γύμνια δεν καλύπτετε με φύλλα συκής. 

Τελικά δεν είναι άπειρα μόνο το σύμπαν και η βλακεία είναι και η αναισθησία κάποιων Βορειοηπειρωτών που βλέπουν μια πατρίδα να σβήνει και το μόνο που τους νοιάζει είναι η καρέκλα τους. 

Με τα τόσα ολίγα 
Καληνύχτα πατριώτες

ΤΟ ΠΑΡΟΝ: Συμφωνήθηκε μεταξύ Ελλάδος και Αλβανίας κατάργηση του όρου «Βόρεια Ήπειρος»

-Το έχει δεχτεί η κυβέρνηση

Την κατάργηση της αναφοράς στον όρο «Βόρεια Ήπειρος» φαίνεται ότι έχει συμφωνήσει η ελληνική κυβέρνηση, αποδεχομένη τον αλβανικό ισχυρισμό ότι υποκρύπτει αλυτρωτισμό και συνεπώς πρέπει να καταργηθεί.
Τι περιλαμβάνουν τα αλβανικά σχολικά βιβλία και εγχειρίδια είναι γνωστό και έχει παρουσιασθεί το τελευταίο διάστημα σε πολλά ελληνικά ΜΜΕ. Θέλει πολύ θράσος, ύστερα απ’ όλα αυτά, να ζητούν οι Αλβανοί την κατάργηση του όρου «Βόρεια Ήπειρος», και η Αθήνα να συμμορφώνεται.
Για τα Σκόπια αναγνωρίζουμε γεωγραφικό προσδιορισμό «Βόρεια Μακεδονία», μόνο για τη Βόρεια Ήπειρο δυσκολευόμαστε, μήπως και παρεξηγηθούν οι Αλβανοί και οι Τσάμηδες…
Και μιας και αναφερθήκαμε σε σχολικά βιβλία, τι ακριβώς θα πρέπει να αλλάξουμε στα σχολικά βιβλία για να ικανοποιηθεί η σκοπιανή πλευρά; Γιατί ο κ. Δημητρόφ ανακοίνωσε ήδη ότι λίαν προσεχώς θα συνεδριάσουν οι μεικτές επιτροπές για την αλλαγή των σχολικών βιβλίων. Να δείτε που θα ενοχοποιηθεί ο Μακεδονικός Αγώνας, θα απαιτηθεί να υποβληθεί συγγνώμη για τις αναφορές σε κομιτατζήδες και στη νεότερη ιστορία θα πρέπει να καταδικασθεί το εμπάργκο του Ανδρέα στα Σκόπια και η «αλυτρωτική» στάση και συμπεριφορά του αείμνηστου Κωνσταντίνου Καραμανλή. Όσο για την Πηνελόπη Δέλτα και τον Ίωνα Δραγούμη, οι αναφορές σε αυτούς θα πρέπει επίσης να εξαφανιστούν.
Αυτό δεν είναι επανεγγραφή, είναι διαγραφή της Ιστορίας. Ίσως γι’ αυτό ο Τζορτζ Σόρος ήταν από τους πρώτους που πανηγύρισαν τη συμφωνία…
Οι δημοτικές εκλογές του 2019 στην Αλβανία και η γενική απογραφή πληθυσμού που ακολουθεί το 2020 θα είναι καθοριστικής σημασίας για το μέλλον της ελληνικής εθνικής μειονότητας. Ενώ είναι εντελώς ασαφές το καθεστώς της απογραφής και του βαθμού ελευθερίας δήλωσης και καταγραφής της εθνικότητας, καθώς έχει παραπεμφθεί σε εφαρμοστικούς νόμους, η συμμετοχή της μειονότητας στις δημοτικές εκλογές είναι κρίσιμη.
Όμως, για να αντιστραφεί η φθίνουσα πορεία είναι καθοριστικό να υπάρξει άλλη ρότα στη μειονότητα. Αν δεν επιλεγούν επιφανείς υποψήφιοι που θα συσπειρώσουν τη μειονότητα, αλλά επιπλεύσουν και πάλι πρόσωπα με τα οποία ορισμένοι ηγέτες της μειονότητας κάνουν τα προσωπικά τους παζάρια, πότε με το Σοσιαλιστικό και πότε με το Δημοκρατικό Κόμμα, θα μπει η ταφόπλακα στη μειονότητα.
Και όλα αυτά συμβαίνουν όταν η Αθήνα, στα μουλωχτά, έχει υποβαθμίσει πλήρως όλα τα μειονοτικά ζητήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι στα σημαντικά κείμενα που αφορούν τις σχέσεις της Αλβανίας με την ΕΕ δεν υπάρχει αναφορά σε ελληνική μειονότητα, που είναι και η μεγαλύτερη διεθνώς αναγνωρισμένη μειονότητα της χώρας, ενώ, αντιθέτως, σε περίοπτη θέση βρίσκονται οι Ρομά και οι… Αιγύπτιοι.
exofrenikos@hotmail.com
ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο

Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο

Tsipras shpjegon për francezen “Le Point” si e drodhi pas referendumit

Revista e madhe franceze “Le Point”, publikoi të enjten një suplement prej 32 faqesh kushtuar Greqisë, me titullin e përgjithshëm “Greqia, Rilindja”. “Le Point”, publikon edhe një intervistë ekskluzive me kryeministrin grek, të titulluar “Aleksis Tsipras: Askush nuk e besonte”.
Në pyetjen e tyre të parë, gazetarët kanë bërë një përmbledhje: “Europianët vlerësojnë se reformat tuaja patën sukses dhe nuk keni nevojë për një tjetër program axhustimi, rritja ekonomike shkoi te 2% dhe do të mundeni sërish të merrni kredi nga tregjet. A jeni një njeri i lumtur?”.
“I lumtur… është vështirë të thuash, por sigurisht më i lumtur se më përpara”, përgjigjet Tsipras dhe shton: “Do të thosha se vendi im po shkon më mirë dhe se përzgjedhjet e vështira të viteve të fundit po japin fryte. Vendimet e guximshme duan kohë që të zbulojnë vlerën e tyre. Gjërat janë përmirësuar dhe ja ku jemi sërish në normalitet. Mirëpo, edhe pse fituam një betejë të vështirë, lufta vazhdon”.
Duke iu referuar referendumit të 5 korrikut 2015 dhe ndryshimit të politikës me nënshkrimin e marrëveshjes me kreditorët një javë më vonë, Tsipras shpjegon:
“Para referendumit vendi im ishte në një kurth. Kreditorët nuk na linin asnjë hapësirë… më kërkonin sakrifica kolosale, reforma befasuese, por pa para. Vendosëm të organizonim referendumin që Greqia të kthehej në brendësi të gjërave dhe të përfitojë një fuqi në negociatat. Referendumi u mundësoi të gjithëve të vetëdijesohen për presionet… T’ju kujtoj se asnjëherë nuk thashë që dua ta shoh Greqinë jashtë euros. Bëra një kompromis me kushte të vështira për Greqinë, por fituam mjaft kohë dhe para që t’i realizojmë përshtatjet me një mënyrë më normale. Dhe isha në gjendje të rikthehem te populli duke i ofruar një perspektivë”.
Kryeministri grek tha se partnerët europianë “disa herë ishin të pakënaqur” me të, pasi nuk i prisnin gjithë këto… “Mirëpo në fund të gjithë e kuptuan, kreditorët dhe vetë grekët. Sepse popullit i duhej thënë e vërteta. Po të mos bënim gjë, vendi do të kishte falimentuar. Përfundimisht, referendumi kishte mjaft vlera: nga njëra anë luajti rolin e valvulës demokratike të sigurisë, sepse grekët shprehën ndjenjat e tyre. Nga ana tjetër, mundësoi që të gjendej një marrëveshje më e mirë në dobi të të gjithëve”, ka shtuar Tsipras.
Vërejtjes së gazetarëve francezë që, në fakt, nuk u zgjodh që të bënte këto lloj reformash, Tsipras i përgjigjet: “Grekët e kuptuan se reformat do të na lejonin të përcaktojmë një perspektivë, një të ardhme, ndërsa ishim në një situatë falimentimi. Në ato moment, koha është gjëja më e çmuar për një qeveri që përballet me një krizë të tillë. Koha dhe e vërteta. Në 2015-n Greqia nuk kishte asnjë kredibilitet gjeopolitik. Sot, tre vjet më vonë, jemi çliruar nga ajo situatë. Jemi sërish një shtyllë stabiliteti. Greqi përbën pjesë të zgjidhjes, nuk është më Problemi”, ka nënvizuar kryeministri grek, në intervistën për revistën franceze “Le Point”.
Tribuna

Έγραψαν βιβλίο οι "Τσάμηδες", που αρνούνται τη συνεργασία με τους Ναζί και τα εγκλήματα!!!

Κυκλοφόρησε βιβλίο του Hektor Sejko (Έκτορα Σέικο), που παρουσίασε ο πρόεδρος του "Τσάμικου" κόμματος Σπετίμ Ιντρίζι, με τον τίτλο "Αντιφασιστικό Συνέδριο των Τσάμηδων", όπου παραποιείται βάναυσα και βεβηλώνεται η ιστορική αλήθεια, με τον αβάσιμο ισχυρισμό  ότι στη Θεσπρωτία οι Μουσουλμάνοι "Τσάμηδες"  δε συνεργάστηκαν με τους κατακτητές και δεν έκαναν εγκλήματα! Χρειάζεται θράσος   να υποστηρίζει κανείς ότι "οι Μουσουλμάνοι Τσάμηδες  δεν έγιναν οποιαδήποτε ημέρα συνεργάτες των εισβολέων Ναζί-Φασιστών και θυσιάστηκαν ηρωικά για να σταματήσει η επέλαση του Χίτλερ στη γη τους και όχι μόνο"!!! Μάλιστα ο συγγραφέας τολμά να γράψει ότι "τα στοιχεία, που παραθέτει", δεν στηρίζεται σε καμία απολύτως πηγή, μόνο ψέματα χρησιμοποιεί ως επιχειρήματα, "ακυρώνουν τις δίκες των Ιωαννίνων", όπου, ορθά, οι "Τσάμηδες" καταδικάστηκαν ως εγκληματίες πολέμου. Η καλύτερη απάντηση στα μυθεύματα του συγγραφέα είναι η εφημερίδα των Τιράνων "Bashkimi i Kombit", όπου στις 14.3.1944 δημοσιεύθηκαν οι κοινές ενέργειες των "Τσάμηδων" με τους Ναζί, που είχαν ως τραγικό αποτέλεσμα εκατοντάδες δολοφονίες, την πυρπόληση χιλιάδων σπιτιών κ.λπ. Μετά την αποχώρηση των Γερμανών, οι "Τσάμηδες"  συναισθανόμενοι τις συνέπειες από την συμπεριφορά τους στη διάρκεια της Κατοχής, αναζήτησαν  προστασία στην Αλβανία,   και 18.000 άτομα, εγκατέλειψαν την  Ελλάδα, ενώ με βάση  τα στοιχεία της απογραφής στις 7/4/1951, είχαν παραμείνει  στην Ελλάδα  123 "Τσάμηδες¨, που δεν είχαν συμμετάσχει στις εγκληματικές ενέργειες και δεν είχαν τίποτε να φοβηθούν.  Οι "Τσάμηδες" κατηγορήθηκαν για αξιόποινες πράξεις και για συνεργασία με τις κατοχικές δυνάμεις. Το Ειδικό Δικαστήριο Δωσίλογων των Ιωαννίνων, εκδίδει μέχρι το 1948, χίλιες επτακόσιες  και πλέον καταδικαστικές αποφάσεις εις βάρος των Τσάμηδων, με ποινή για πολλούς εξ' αυτών το θάνατο. Ακολούθως πραγματοποιήθηκε η  απαλλοτρίωση και διανομή των περιουσιών των "Τσάμηδων", η οποία επεβλήθη από την ανάγκη εποικισμού των περιοχών, ενώ υλοποιήθηκε και η διαδικασία για την αφαίρεση της ιθαγένειας. Κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης της Αλβανίας από τους  Χότζα και Αλία το ζήτημα των Τσάμηδων πέρασε ουσιαστικά στο  περιθώριο. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι ο Χότζα αντιμετώπισε στην αρχή τους Τσάμηδες, που κατέφυγαν στην Αλβανία με δυσπιστία, αφού  θεωρήθηκαν συνεργάτες των Ιταλών και γι΄ αυτό ένα μέρος τους μετακινήθηκε προς τα βόρεια της χώρας, στο Δυρράχιο, στο Φίερι και την Αυλώνα. 

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ: Θέμα "Τσαμουριάς" έβαλαν οι Ιταλοί το 1960, μέσω ΝΑΤΟ!!!

Ενώ ο Ενβέρ Χότζα δεν ασχολήθηκε ποτέ με το "Τσάμικο" ζήτημα, γιατί θεωρούσε ότι δεν υπάρχει, μετά το 1991 προέκυψαν οι παράλογες αξιώσεις των Αλβανών, θέμα "Τσαμουριάς" ανακινήθηκε το Μάιο του 1960, μέσω… ΝΑΤΟ! Σε έγγραφο του ιταλικού Γενικού Επιτελείου Άμυνας προς το αρχηγείο του ΝΑΤΟ, χαρακτηριζόταν ολόκληρη η περιοχή της Ηπείρου «ως έχουσα αλβανικόν χαρακτήρα». Οι συντάκτες του εγγράφου υποστήριζαν ότι: Η πλειοψηφία  του πληθυσμού στις περιοχές της Θεσπρωτίας, των Ιωαννίνων, της Πρέβεζας, της Άρτας και μέρους της Δυτικής Μακεδονίας στην περιοχή της Καστοριάς ήταν σαφώς αλβανική. Την Πίνδο κατοικούσαν «Βλαχορουμάνοι» συμπατριώτες των Αλβανών και αφοσιωμένοι στη Ρώμη. Η Ελλάδα τορπιλίζει οποιαδήποτε προσπάθεια για συνεννόηση των βαλκανικών χωρών με την επιμονή της να διατηρεί τις αξιώσεις της στη Βόρειο Ήπειρο. Στην Αθήνα προκλήθηκε σάλος. «Κακοήθης ιταλική έκθεσις προς το ΝΑΤΟ παρουσιάζει την Ήπειρο ως αλβανικήν» ήταν ο χαρακτηριστικός τίτλος του πρωτοσέλιδου ρεπορτάζ της αντιπολιτευόμενης «Ελευθερίας» και «Η ατιμία» ο τίτλος του κυρίου άρθρου της στις 31 Μαΐου 1960. Η αντιπολίτευση κατηγόρησε την κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή  ότι έφτασε τη χώρα στο σημείο να την προσβάλουν στενοί σύμμαχοι. Το υπουργείο Εξωτερικών έκανε διάβημα διαμαρτυρίας, η ιταλική κυβέρνηση εξέφρασε τη λύπη της και έκανε λόγο για ένα «τεχνικό έγγραφο» που «περιλαμβάνει πλάνες» και γι’ αυτό  αποσύρθηκε. Και μια λεπτομέρεια που έχει όμως τη σημασία της. Το θέμα της έκθεσης δεν «έσκασε» σε μια ανύποπτη στιγμή. Αντίθετα βγήκε σε μια στιγμή κατά την οποία στις  σχέσεις Αθηνών – Ρώμης, που ήταν εξαιρετικά φιλικές μέχρι εκείνη την ώρα,  εμφανίστηκαν προβλήματα. Ο λόγος; Η ιταλική κυβέρνηση αντιδρούσε στη σύνδεση της Ελλάδας με την ΕΟΚ φοβούμενη ότι τα ελληνικά γεωργικά προϊόντα θα ανταγωνίζονταν τα ιταλικά στις αγορές της Κοινότητας. 

Τετάρτη 27 Ιουνίου 2018

Ντίτμιρ Μπουσάτι: «Διαπραγματευόμαστε νέα συμφωνία για τις θαλάσσιες ζώνες»

 ÎÏ„ίτμιρ Μπουσάτι: «Διαπραγματευόμαστε νέα συμφωνία για τις θαλάσσιες ζώνες» 
Ο αλβανός υπουργός Εξωτερικών εμφανίζεται ικανοποιημένος από την πορεία των συζητήσεων με την Ελλάδα αλλά παραδέχεται ότι «έχουμε διαφορετικές απόψεις για το Τσάμικο»
 
Απόλυτα σαφής ότι η Ελλάδα και η Αλβανία διαπραγματεύονται μια εξ ολοκλήρου νέα συμφωνία για την οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών είναι, μιλώντας αποκλειστικά στο «Βήμα», ο Ντίτμιρ Μπουσάτι. Ο αλβανός υπουργός Εξωτερικών, που συναντήθηκε την περασμένη Πέμπτη στη Ρόδο με τον έλληνα ομόλογό του Νίκο Κοτζιά, αποφεύγει να απαντήσει για το ποιες είναι οι αλλαγές τις οποίες επιδιώκουν τα Τίρανα στη συμφωνία, αλλά σημειώνει ότι αυτή πρέπει να βασίζεται στην αρχή της ευθυδικίας και να γίνεται σεβαστή η απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου που ακύρωσε την προηγούμενη συμφωνία, του 2009. Τέλος, αναφορικά με το Τσάμικο, ο κ. Μπουσάτι επιβεβαιώνει τη διαφορά απόψεων με την Αθήνα, αλλά σημειώνει ότι η Αλβανία δεν θεωρεί το ζήτημα εδαφική διαφορά με την Ελλάδα. Ζητεί όμως τον σεβασμό των δικαιωμάτων μετακίνησης και ιδιοκτησίας για τους Τσάμηδες με βάση την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

Πριν από λίγους μήνες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε την έκθεση προόδου για την ενταξιακή διαδικασία της Αλβανίας. Είστε αισιόδοξος ότι η χώρα σας θα λάβει ημερομηνία έναρξης ενταξιακών συνομιλιών;
«Η άνευ όρων σύσταση της Κομισιόν σηματοδοτεί ένα μείζον ορόσημο στον ευρωπαϊκό δρόμο της Αλβανίας. Επιβεβαιώνει ότι η εφαρμογή μιας συνολικής μεταρρύθμισης στη Δικαιοσύνη συνεχίζεται, με αποτέλεσμα να έχει σημειωθεί καλή πρόοδος, και δείχνει τον δρόμο προς περισσότερη πρόοδο στις 5 προτεραιότητες-κλειδιά στην πορεία προς τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις. Σε σχέση με την εκτίμηση της Κομισιόν και τα Συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του Δεκεμβρίου 2016, που συνέστησαν το άνοιγμα ενταξιακών συνομιλιών, υπό τον όρο της συνέχισης της διαδικασίας αξιολόγησης των δικαστικών, μπορεί να πει κάποιος ότι η τελευταία έκθεση της Επιτροπής δηλώνει ξεκάθαρα ότι  αυτοί οι όροι έχουν πλέον εκπληρωθεί».

Ορισμένα κράτη-μέλη της ΕΕ, όπως η Γερμανία, έχουν εκφράσει επιφυλάξεις για χορήγηση ημερομηνίας έναρξης ενταξιακών συνομιλιών. Αυτό έγινε εμφανές στην επίσκεψη του πρωθυπουργού Ράμα στο Βερολίνο. Η Γαλλία εμφανίζεται επίσης απρόθυμη για περαιτέρω διεύρυνση. Τι απαντάτε;
«Κατά την άποψή μου, η επίσκεψη του πρωθυπουργού Ράμα επιβεβαίωσε τη συνεχιζόμενη και ισχυρή στήριξη της Γερμανίας προς τη διαδικασία ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης της Αλβανίας. Η ενταξιακή προοπτική των Δυτικών Βαλκανίων έχει επίσης επιβεβαιωθεί στη συμφωνία του κυβερνητικού συνασπισμού CDU - CSU - SPD. Εργαζόμαστε σκληρά ώστε να κάνουμε γνωστή την πρόοδο της Αλβανίας στα μέλη της Μπούντεσταγκ, κάτι που είναι κρίσιμης σημασίας, μια και αντιπροσωπεύουν τη γερμανική κοινή γνώμη. Οπως αναγνώρισε και η έκθεση της Κομισιόν, αναφορικά με τη μάχη κατά της διαφθοράς έχουμε θεσπίσει νέα νομοθεσία και έχουμε δημιουργήσει εξειδικευμένες θεσμικές μονάδες που χειρίζονται την έρευνα και τις δικαστικές διαδικασίες σε υποθέσεις διαφθοράς. Εχει επίσης ενταθεί η μάχη εναντίον του οργανωμένου εγκλήματος με αύξηση των αστυνομικών επιχειρήσεων σε συνεργασία με ευρωπαϊκές υπηρεσίες. Εγκρίθηκε επίσης νέος νόμος για την "Προστασία των Μειονοτήτων". Οι προβλέψεις του, συμπεριλαμβανομένου του ορισμού της εθνικής μειονότητας, του αυτοπροσδιορισμού και της συλλογής στοιχείων (σ.σ.: απογραφή), ευθυγραμμίζονται με τα εφαρμοζόμενα ευρωπαϊκά πρότυπα. Η Αλβανία έχει ένα καλό ιστορικό συνεργασίας τόσο με την Ελλάδα όσο και με άλλες γειτονικές χώρες- μέλη της ΕΕ στην αντιμετώπιση κοινών προκλήσεων σε τομείς όπως η παράνομη μετανάστευση, η καταπολέμηση της τρομοκρατίας, του οργανωμένου εγκλήματος κ.ά. Αυτή η συνεργασία δεν είναι μόνο πολιτική, αλλά και σε επίπεδο αστυνομικών αρχών και υπηρεσιών, ενώ πρόσφατα επεκτάθηκε και με χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Ολλανδία. Τα προηγούμενα χρόνια έδειξαν ότι οι προκλήσεις ασφαλείας υπήρξαν πιο οξείες, για χώρες μη μέλη της ΕΕ, οι οποίες πολλές φορές βρίσκονται στην προμετωπίδα των κοινών ευρωπαϊκών προκλήσεων, αλλά δεν είναι ακόμη οι ίδιες μέρος των κοινών απαντήσεων σε αυτές».

Ηταν οι ευρωπαϊκές φιλοδοξίες της Αλβανίας η κύρια κινητήριος δύναμη πίσω από τις διαπραγματεύσεις για την επίλυση των διμερών διαφορών με την Ελλάδα;
«Από την ανάληψη της εξουσίας το 2013, η αλβανική κυβέρνηση έθεσε ως στόχο, στο πλαίσιο του προγράμματος εξωτερικής πολιτικής, την ενίσχυση των σχέσεων με την Ελλάδα υπό το φως της στρατηγικής τους σημασίας για τις χώρες και τους λαούς τους. Εκτιμήσαμε ότι η δράση μας έπρεπε να προσανατολιστεί προς βιώσιμες λύσεις για προβλήματα που κληρονομήσαμε από το παρελθόν, με βάση το σύμφωνο φιλίας και σύμφωνα με το εσωτερικό νομικό πλαίσιο κάθε χώρας και το διεθνές δίκαιο. Εδώ και δύο χρόνια, με τον συνάδελφό μου υπουργό κ. Κοτζιά ξεκινήσαμε μια διαδικασία επίλυσης υπό μορφή πακέτου τόσο για παρελθόντα όσο και για τρέχοντα προβλήματα. Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 45 ετών από τη σύναψη διπλωματικών σχέσεων και 20 ετών από την υπογραφή του συμφώνου φιλίας ανακοινώσαμε στα Τίρανα τη δημιουργία ενός διμερούς μηχανισμού υψηλού επιπέδου. Από τις πρώτες συναντήσεις, ο μηχανισμός επέτρεψε να συζητήσουμε ανοιχτά, χωρίς ταμπού, με πνεύμα εμπιστοσύνης, καθορίζοντας μια συντονισμένη προσέγγιση για την ατζέντα των συνομιλιών. Ανάμεσα στα θετικά αποτελέσματα ήταν η δημιουργία, για πρώτη φορά, Κοινής Επιτροπής για Προξενικές Υποθέσεις με πρακτικά αποτελέσματα για τους πολίτες, καθώς και η επανενεργοποίηση των κοινών επιτροπών για τα κοιμητήρια ελλήνων στρατιωτών που έπεσαν σε αλβανικό έδαφος στον ελληνοϊταλικό πόλεμο, για τα σχολικά εγχειρίδια ή για τις μεταφορές. Ο σκοπός μας είναι το πακέτο μέτρων να θεσμοποιηθεί σε μια στρατηγική εταιρική σχέση μεταξύ των δύο χωρών. Αναγνωρίζοντας τις επιτυχίες του μηχανισμού, οι πρωθυπουργοί Ράμα και Τσίπρας ανακοίνωσαν στο Νταβός το άνοιγμα ενός νέου κεφαλαίου στις διμερείς σχέσεις. Οι δύο πρωθυπουργοί αναμένεται να υπογράψουν Δήλωση για τη Στρατηγική Εταιρική Σχέση κατά την προγραμματιζόμενη επίσκεψη του κ. Τσίπρα στα Τίρανα».

Πριν από λίγο καιρό διεξήχθη ο δεύτερος γύρος συνομιλιών για τον καθορισμό των θαλασσίων ζωνών στην Αθήνα. Διαπραγματεύεστε μια νέα συμφωνία ή απλώς προσαρμογές στη συμφωνία που υπεγράφη το 2009;
«Οπως ίσως γνωρίζετε, το αλβανικό Συνταγματικό Δικαστήριο έκρινε ότι η συμφωνία που υπεγράφη το 2009 δεν συνάδει με το αλβανικό Σύνταγμα και επομένως έπρεπε να υπακούσουμε σε αυτό. Πρέπει να επισημάνω ξανά ότι αυτό συνιστά δικό μας εσωτερικό νομικό πρόβλημα. Επειτα από μακρές συζητήσεις με την ελληνική πλευρά, από το 2014, φθάσαμε στις συναντήσεις της Κρήτης και της Κορυτσάς στην κοινή αναγνώριση της ανάγκης να διαπραγματευθούμε μια νέα συμφωνία που θα είναι αμοιβαία αποδεκτή και εφαρμόσιμη, βασισμένη στις αρχές του Διεθνούς Δικαίου της Θάλασσας και στη σχετική πρακτική».

Κατά την άποψή σας, σε ποιες βασικές αρχές του Δικαίου της Θάλασσας θα έπρεπε να βασίζεται η συμφωνία; Εχετε συμφωνήσει επί αυτών με την ελληνική πλευρά;
«Αυτό δεν είναι θέμα άποψης, αλλά διεθνούς δικαίου και των καλύτερων νομικών πρακτικών, που επίσης αποτέλεσαν τη βάση της απόφασης του αλβανικού Συνταγματικού Δικαστηρίου. Το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, που έχει διαμορφωθεί μέσα στον χρόνο από τη νομολογία και δεδικασμένα, έχει παράσχει έναν κατάλογο αρχών για την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών. Οι διαπραγματευτές μας επεξεργάστηκαν αρχές και μεθοδολογίες με σκοπό να παραχθεί ένα δίκαιο και ευθύδικο αποτέλεσμα για τις δύο πλευρές».

Πιο συγκεκριμένα, ποιες ακριβείς μεταβολές διεκδικείτε σε σχέση με τη συμφωνία του 2009; Διεκδικείτε, π.χ., το «κλείσιμο» συγκεκριμένων αλβανικών κόλπων;
«Βρισκόμαστε σε μια διαδικασία διαπραγματεύσεων στην οποία κάθε πλευρά παρουσιάζει τους ισχυρισμούς και τα επιχειρήματά της με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας, τις καλύτερες πρακτικές και το εσωτερικό της δίκαιο. Σκοπός είναι να φθάσουμε σε μια αμοιβαία επωφελή συμφωνία που πληροί τις ανησυχίες κάθε πλευράς και συμμορφώνεται πλήρως με το συνταγματικό πλαίσιο κάθε χώρας».

Μπορείτε να μας περιγράψετε την πρόοδο που έχει γίνει σε άλλα διμερή ζητήματα, όπως π.χ. επί του ελληνικού νόμου περί εμπολέμου καταστάσεως;
«Χάρη στην καλή θέληση των δύο κυβερνήσεων, έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα. Με χαρά εντάσσω σε αυτά την απόσυρση της ελληνικής επιφύλαξης για τη σφραγίδα της Χάγης (Apostile) στα αλβανικά προξενικά έγγραφα και επίσης την υπογραφή, στο Σούνιο, της συμφωνίας για την αμοιβαία αναγνώριση αδειών οδήγησης. Αλλα σημαντικά βήματα είναι η εφαρμογή της συμφωνίας για τα ελληνικά στρατιωτικά κοιμητήρια, την επιτυχή εργασία στην αναθεώρηση σχολικών εγχειριδίων και φυσικά την έναρξη συνομιλιών για θαλάσσια οριοθέτηση. Αναφορικά με τον νόμο περί εμπολέμου, αναμένουμε από την ελληνική πλευρά να διαχειριστεί με τον κατάλληλο τρόπο την κατάργησή του με όλα τα νομικά αποτελέσματα που συνεπάγονται».

Εσείς και ο πρωθυπουργός Ράμα έχετε επανειλημμένα εγείρει δημοσίως το θέμα των Τσάμηδων, ως διμερές. Η ελληνική πλευρά έχει πολλάκις αρνηθεί ότι το εν λόγω θέμα έχει συζητηθεί. Πού βρίσκεται η αλήθεια;
«Δεν είναι μυστικό ότι έχουμε διαφορετικές απόψεις με την Ελλάδα σχετικά με το πώς βλέπουμε το Τσάμικο. Πρόκειται για ένα ζήτημα που έχει συμπεριληφθεί στο πολιτικό πρόγραμμα της αλβανικής κυβέρνησης από το 2013, έπειτα από ομόφωνο ψήφισμα του Κοινοβουλίου. Συνεπώς, σε κάθε ευκαιρία και στο πλαίσιο αυτών των συνομιλιών παρουσιάζουμε τις απόψεις μας επί αυτού. Ο πρωθυπουργός Ράμα έχει επανειλημμένα απαντήσει σε ελληνικά μέσα ενημέρωσης και εγώ είχα επίσης την ευκαιρία να αναλύσω το σκεπτικό μας με όρους θεώρησης αυτού του ζητήματος ως υπόθεσης θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ελευθεριών στον 21ο αιώνα. Αυτό σχετίζεται με τα δικαιώματα ελεύθερης μετακίνησης, ιδιοκτησίας, μνήμης και σεβασμού στους προγόνους. Είναι επίσης ένα ζήτημα προσωπικής ευθύνης και όχι συλλογικής τιμωρίας. Εχουμε σαφώς δηλώσει ότι η Αλβανία δεν θεωρεί το Τσάμικο εδαφική διαφορά με την Ελλάδα και δεσμευόμαστε πλήρως στον σεβασμό του Χάρτη του ΟΗΕ, της Τελικής Πράξης του Ελσίνκι και του Πρωτοκόλλου της Φλωρεντίας, για το απαραβίαστο των συνόρων και την εδαφική ακεραιότητα. Η Αλβανία και η Ελλάδα είναι μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης και υποχρεωμένες να εφαρμόζουν τη νομολογία και τις κύριες αρχές στους τομείς της ιδιοκτησίας και του δικαιώματος μετακίνησης που προκύπτουν από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου».

Historiani Olsi Jazexhi për origjinën e Skënderbeut dhe të shqiptarëve


Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1422) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)