Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2018

«Ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός, τα συμφέροντα των Μεγάλων Δυνάμεων και η εγκατάλειψη από το Ελληνικό κράτος»

https://northernepirusmovement.blogspot.com/
Ομιλία της Γενικής Γραμματέως της Κίνησης για την Αναγέννηση της Βορείου Ηπείρου Αθηνάς Κρεμμύδα στην ημερίδα της Οικουμενικής Ομοσπονδίας Κωνσταντινουπολιτών για την 63η επέτειο των Σεπτεμβριανών με θέμα: "Οι ολέθριες συνέπειες της εξουσιομανίας η κατάκτηση και διατήρηση της εξουσίας στην ημεδαπή και οι αυτόχθονες Ελληνικές κοινότητες εκτός επικράτειας" (06/09/2018)



Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι,

Ευθύνη και χρέος όλων μας, ως Έλληνες, είναι να γνωρίζουμε το παρελθόν μας και την ιστορία μας για να σχεδιάσουμε το μέλλον που μας αξίζει. Σήμερα συμπληρώνονται 63 χρόνια από τα «Σεπτεμβριανά» που είχαν ως αποτέλεσμα τον ξεριζωμό της ευημερούσας ελληνικής μειονότητας από την Κωνσταντινούπολη και την δραματική και μη αναστρέψιμη συρρίκνωση της που ξεκίνησε το 1955.

Από αυτό το βήμα λοιπόν χαιρετίζω την πρωτοβουλία της «Οικουμενικής Ομοσπονδίας Κωνσταντινουπολιτών» για την διοργάνωση της εκδηλώσεως και εκφράζω την αμέριστη συμπαράσταση καθώς και τις ευχαριστίες όλων των βορειοηπειρωτών για την πρόσκληση. Θεωρώ ιδιαίτερα σημαντική την ευκαιρία που μας δίνεται να παρουσιάσουμε εν συντομία τα ιστορικά γεγονότα που οδήγησαν στην δημιουργία του «βορειοηπειρωτικού ζητήματος» καθώς επίσης τα προβλήματα και τις προκλήσεις που καλείται σήμερα να αντιμετωπίσει η Εθνική Ελληνική Μειονότητα στην Αλβανία, πολλά εκ των οποίων απορρέουν από λάθη και παραλείψεις που διαχρονικά διέπραξαν οι ελληνικές κυβερνήσεις.  

Από αρχαιοτάτων χρόνων, η Ήπειρος ήταν ιστορικά, εθνολογικά και γεωγραφικά ενιαία και αδιαίρετη. Η ιστορία της Ηπείρου ξεκινάει από τα βάθη των αιώνων και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη μοίρα του ελληνισμού. 

Ο διαχωρισμός της σε νότια και βόρεια Ήπειρο, είναι καθαρά τεχνικό κατασκεύασμα της ξένης διπλωματίας που έγινε στις αρχές του 20ου αιώνα. Οι σημαντικότεροι σταθμοί στην ιστορία της βορείου Ηπείρου είναι οι εξής:
  
  1. Ο Α’ Βαλκανικός Πόλεμος και η απελευθέρωση ολόκληρης της Ηπείρου το 1912-1913.
  1. Η προσάρτηση της βορείου Ηπείρου στο νεοσύστατο αλβανικό κράτος κατά παράβαση όλων των αρχών και κανόνων του Διεθνούς Δικαίου.

  1. Η εξέγερση των βορειοηπειρωτών εναντίων της αποφάσεως των Μεγάλων Δυνάμεων, η συγκρότηση της «Προσωρινής Κυβερνήσεως της Αυτονόμου Βορείου Ηπείρου» και η υπογραφή του Πρωτοκόλλου της Κερκύρας το 1914.

  1. Τα πολιτικά και διπλωματικά γεγονότα που διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην τύχη της βορείου Ηπείρου από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο έως τις αρχές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου όπου η βόρειος Ήπειρος απελευθερώθηκε για 3ηφορά από τον Ελληνικό Στρατό.

  1. Η εγκαθίδρυση του κομμουνιστικού καθεστώτος στην Αλβανία από το δικτάτορα Ενβέρ Χότζα, μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, και η απομόνωση των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου από τον εθνικό κορμό.

  1. Ο τελευταίος σταθμός στην ιστορία της βορείου Ηπείρου περικλείει τα πρόσφατα γεγονότα από την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος στην Αλβανία το 1990 έως σήμερα, τα οποία όπως όλα δείχνουν θα δρομολογήσουν και τις εξελίξεις του μέλλοντος όχι μόνο στις σχέσεις των δυο κρατών, Ελλάδας και Αλβανίας αλλά σε ότι αφορά και την τύχη του βορειοηπειρωτικού ελληνισμού.

Η έκβαση του βορειοηπειρωτικού ζητήματος από τις αρχές του 20ου αιώνα έως σήμερα επηρεάστηκε από πολλούς παράγοντες που σχετίζονται τόσο με τις διεθνείς εξελίξεις και τα συμφέροντα των Μεγάλων Δυνάμεων στην περιοχή των Βαλκανίων, όσο και με την εσωτερική πολιτική κατάσταση που επικρατούσε στην Ελλάδα σε διάφορες χρονικές περιόδους.

Ενδεικτικά λοιπόν αναφέρω κάποια ιστορικά παραδείγματα τα οποία αποδεικνύουν ότι ο συσχετισμός αυτών των παραγόντων παραμένει επίκαιρος έως σήμερα.

Το 1912 η Αλβανία κατέστη ανεξάρτητο κράτος και απέκτησε μεγάλες εδαφικές περιοχές της βορείου Ηπείρου προκαλώντας έτσι την δυσαρέσκεια της Ελλάδος. Οι Έλληνες αντιπρόσωποι υπέγραψαν την συνθήκη του Λονδίνου το 1913, κατόπιν προτροπής του Βενιζέλου. Οι αντιδράσεις ήταν έντονες. Οι αποφάσεις του Βενιζέλου θα προκαλέσουν ισχυρούς κλυδωνισμούς τόσο στην Αθήνα όσο και στην Ήπειρο.

Αρχικά ο Ελευθέριος Βενιζέλος αρνήθηκε να παραχωρήσει την περιοχή, καθώς εκεί ο ελληνικός στρατός μετά την απελευθέρωση των Ιωαννίνων (21 Φεβρουαρίου 1913) είχε απελευθερώσει και όλες τις πόλεις της Βορείου Ηπείρου. Ωστόσο, τον Φεβρουάριο του 1914 οι Μεγάλες Δυνάμεις έστειλαν υπόμνημα στο ελληνικό κράτος στο οποίο διαμήνυαν ότι αν δεν αποχωρούσαν οι ελληνικές δυνάμεις δεν θα γινόταν αναγνώριση των νησιών του Αιγαίου.... Ο εκβιασμός ήταν σαφέστατος…

Ο Ελληνικός Στρατός αναγκάζεται να υποχωρήσει.

Το Πανηπειρωτικό Συνέδριο ωστόσο αποφάσισε τη σύσταση της αυτοαποκαλούμενης «Αυτόνομης Δημοκρατίας της Βορείου Ηπείρου» με επικεφαλής τον Γεώργιο Χρηστάκη-Ζωγράφο. Η επίσημη ανακήρυξη έγινε την 17η Φεβρουαρίου του 1914. Η ημερομηνία αυτή όπως και η διακήρυξη που εξεδόθη  αποτελούν σημεία αναφοράς για την ιστορία του βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού.

Εντύπωση προκαλεί η στάση της Αθήνας η οποία όχι μόνον αρνήθηκε να ενισχύσει με άνδρες ή με οπλισμό τον Αυτονομιακό αγώνα, αλλά διέταξε μεταξύ άλλων, τον αποκλεισμό του λιμένος των Αγίων Σαράντα ώστε να αποτραπεί ο ανεφοδιασμός των βορειοηπειρωτών.

Ο Βενιζέλος παρότρυνε τους Βορειοηπειρώτες να μην αντισταθούν στης αποφάσεις των Μεγάλων Δυνάμεων. Μόνοι συμπαραστάτες τελικά στον αγώνα των βορειοηπειρωτών στάθηκαν οι εθελοντές από την Ελλάδα, την Κύπρο και οι ομογενείς του εξωτερικού.

Ο δίκαιος αγώνας των βορειοηπειρωτών για ελευθερία και ένωση με την Ελλάδα θα αλλάξει τα δεδομένα στην περιοχή και θα αναγκάσει όλους τους εμπλεκόμενους να καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Στο πλαίσιο αυτό υπεγράφη το Πρωτόκολλο της Κερκύρας από την Διεθνή Επιτροπή των Μεγάλων Δυνάμεων, τον πρόεδρο της Αυτονόμου Κυβερνήσεως της Βορείου Ηπείρου Γεώργιο Χρηστάκη Ζωγράφο καθώς και την αλβανική κυβέρνηση. 


Τον Δεκέμβριο του 1915 διεξήχθησαν στην Ελλάδα εκλογές. Κάλπες στήθηκαν και στην βόρειο Ήπειρο, όπου εξελέγησαν 18 βουλευτές. Η τότε κυβέρνηση Σκουλούδη αψήφησε τις αντιδράσεις των Ιταλών και προχώρησε στην επίσημη υποδοχή τους στην Αθήνα σε πανηγυρικό κλήμα. Οι αντιδράσεις της Ρώμης ωστόσο ήταν έντονες αναγκάζοντας και πάλι την ελληνική κυβέρνηση να υποχωρήσει.

Κατά την διάρκεια του Μεσοπολέμου, ο ελληνισμός της βορείου Ηπείρου υπέστη αφόρητες πιέσεις από το αλβανικό καθεστώς με στόχο κυρίως τα εκκλησιαστικά, σχολικά και γλωσσικά δικαιώματα του. Οι Έλληνες της περιοχής αναγκάστηκαν να απευθυνθούν στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, το 1935, το οποίο και τους δικαίωσε.

Στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο οι Έλληνες μπήκαν θριαμβευτές στα ελληνικά χωριά της Β. Ηπείρου. Ωστόσο, μετά την επίθεση των Γερμανών, ο Ελληνικός Στρατός εγκατέλειψε και πάλι την περιοχή...
  
Όταν ο πόλεμος τελείωσε, ο στρατηγός Ν. Ζέρβας εισηγήθηκε να ενσωματωθεί η Βόρειος Ήπειρος στην Ελλάδα. Στις 19 Οκτωβρίου 1944 ο Γεώργιος Παπανδρέου ως πρωθυπουργός, διακήρυξε ότι η Βόρειος Ήπειρος είναι αναπόσπαστο τμήμα της Ελληνικής επικράτειας...

Η προσπάθεια της Ελλάδας στη Διάσκεψη του Παρισιού για ενσωμάτωση της Βορείου Ηπείρου ήταν έντονη και επικεντρώθηκε σε επίκληση ιστορικών και εθνολογικών στοιχείων.

Το Νοέμβριο του 1946, στη διάσκεψη των τεσσάρων υπουργών Εξωτερικών στη Νέα Υόρκη, το βορειοηπειρωτικό συνδέθηκε με την επίλυση του Αυστριακού και του γερμανικού ζητήματος (τα 2 τελευταία  λύθηκαν δίχως όμως να λυθεί και το πρώτο).

Μετά το 1949 το ζήτημα των εδαφικών αξιώσεων της Ελλάδας κατά της Αλβανίας προβαλλόταν περισσότερο για εσωτερική κατανάλωση.

Κατά τη διακυβέρνηση Καραμανλή 1955-1963 παρατηρήθηκε στασιμότητα και ουσιαστικά ανυπαρξία διμερών σχέσεων με την Αλβανία. Θεωρητικά, πάντοτε παρέμεναν οι ελληνικές διεκδικήσεις επί της Βορείου Ηπείρου.

Ίδια κατάσταση επικράτησε και κατά την περίοδο 1963-1967. Η τότε ελληνική κυβέρνηση με επίσημες δηλώσεις της εγκατέλειψε κάθε προσπάθεια σύναψης σχέσεων με την Αλβανία δίχως παροχή αυτονομίας στη Β. Ήπειρο.

Αντίστοιχα και ο Γεώργιος Παπανδρέου τον Ιούλιο του 1964 δήλωσε ότι το θέμα της Β. Ηπείρου ήταν εκκρεμές στο Συμβούλιο υπουργών Εξωτερικών των Τεσσάρων Μεγάλων Δυνάμεων.

Στα χρόνια της Μεταπολιτεύσεως έως το 1990 η ελληνική εξωτερική πολιτική προσανατολίζεται σε μια πιο φιλική προσέγγιση με την κομμουνιστική Αλβανία συνάπτοντας κυρίως εμπορικές σχέσεις χωρίς να επεκτείνονται σε άλλες σημαντικές πρωτοβουλίες αφού τυπικά ακόμα υπήρχε η εμπόλεμη κατάσταση μεταξύ των δυο χωρών. Παρότι η Αλβανία εξέφραζε αγαθές προθέσεις, ουσιαστική βελτίωση στη θέση της μειονότητας δεν υπήρξε αφού τα λόγια δεν έγιναν πράξεις. Στης αρχές της δεκαετίας του ’80 η ελληνική διπλωματία προσανατολιζόταν στην άρση του εμπολέμου και την αντιμετώπιση των μεσεγγυήσεων των αλβανικών περιουσιών (όχι των Τσάμηδων) ώστε να μπορέσει και η Ελλάδα να θέσει αντίστοιχα το ζήτημα των κατασχεθέντων περιουσιών των βορειοηπειρωτών από το καθεστώς. Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει  είναι κατά πόσο μια τέτοια συμφωνία ήταν εφικτή, δεδομένων των κομμουνιστικών αντιλήψεων περί ιδιωτικής περιουσίας και το δεύτερο και σημαντικό ερώτημα είναι πως θα επηρέαζε η εξέλιξη αυτή τις έως τότε θέσεις και αξιώσεις της Ελλάδας για την Βόρειο Ήπειρο. Και φυσικά τα ερωτήματα αυτά παραμένουν επίκαιρα.

 Την ίδια δεκαετία η ελληνική κυβέρνηση έκανε λόγο για τον «σοσιαλιστικό παράδεισο της Αλβανίας», χωρίς όμως να κάνει την παραμικρή αναφορά στους Βορειοηπειρώτες και στα δεινά τους, την έντονη φτώχεια  και την παραβίαση των βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη γειτονική χώρα. Αυτό προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τα βορειοηπειρωτικά σωματεία στην Ελλάδα οι οποίοι δικαίως χαρακτήριζαν το βορειοηπειρωτικό ως εκκρεμές ζήτημα κάνοντας λόγο ταυτόχρονα για χιλιάδες Έλληνες πολιτικούς κρατούμενους στις αλβανικές φυλακές.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλεί η στάση των ελληνικών κυβερνήσεων, για το βορειοηπειρωτικό ζήτημα, από το 1990 έως σήμερα όταν το κομμουνιστικό καθεστώς στην Αλβανία καταρρέει προκαλώντας την μαζική φυγή των βορειοηπειρωτών από τις πατρογονικές τους εστίες προς την Ελλάδα.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 οι ελληνοαλβανικές σχέσεις παραμένουν τεταμένες.
Τον Ιούλιο του 1993, ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας Κωνσταντίνος Μητσοτάκης παραχώρησε συνέντευξη τύπου, με αφορμή την απέλαση του Μητροπολίτη Αργυροκάστρου από την κυβέρνηση Μπερίσα στην οποία έθεσε   έξη βασικά σημεία ως προϋπόθεση για τη βελτίωση των σχέσεων Ελλάδας – Αλβανίας. Ενδεικτικά αναφέρω :

  1. Την ανεμπόδιστη επιστροφή όλων των Ελλήνων της Αλβανίας στα σπίτια τους και επανάκτηση των περιουσιών τους.

  1. Την επιστροφή της εκκλησιαστικής περιουσίας που είχε κατασχέσει ο Χότζα από την Αρχιεπισκοπή Αλβανίας.

  1. Ίδρυση δημόσιων και ιδιωτικών μειονοτικών σχολείων με διδασκαλία της ελληνικής σε όλες τις βαθμίδες και πέραν των καθορισμένων μειονοτικών ζωνών.

  1. Ίσες ευκαιρίες για τους ομογενείς σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες.

Και το σημαντικότερο:

  1. Σύνδεση του καθεστώτος της Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία με το παν-Αλβανικό αίτημα της παραχωρήσεως αυτονομίας από τους Σέρβους στους Αλβανούς του Κοσόβου.

Ήταν ίσως η τελευταία φορά που Έλληνας πρωθυπουργός τοποθετείται επί της ουσίας για το βορειοηπειρωτικό ζήτημα, προβάλλοντας επιτέλους μια σοβαρή εθνική πολιτική η οποία όχι μόνο δεν εφαρμόστηκε ποτέ, αλλά στα χρόνια που ακολούθησαν η αδιαφορία και η υποχωρητικότητα των ελληνικών κυβερνήσεων επέφεραν ολέθριες συνέπειες για τον βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό.

Χαρακτηριστικό  είναι το παράδειγμα των ταραχών μετά την κατάρρευση των πυραμίδων το 1997 στην Αλβανία όπου τα επεισόδια περιέργως  επικεντρώθηκαν στην ευρύτερη περιοχή της βορείου Ηπείρου. Ομάδες συμμοριών και  ατάκτων στοχοποίησαν τα ελληνικά χωριά. Η παντελής απουσία του ελληνικού κράτους σε αυτήν την απειλή ανάγκασε τους Βορειοηπειρώτες να πάρουν μόνοι τους τα όπλα για να υπερασπιστούν τα χωριά τους.

Γενικότερα  θα ήταν χρήσιμο να υπενθυμίσω κάποια γεγονότα που αποδεικνύουν ότι οι ελληνικές κυβερνήσεις μετά το 1990 ικανοποίησαν αιτήματα της Αλβανίας χωρίς να εξασφαλίσουν τίποτα για τους Έλληνες της Βορείου Ηπείρου.

1991: Η Ελλάδα συναινεί στην ένταξη της Αλβανίας στον ΟΑΣΕ.

15 Ιανουαρίου 2009: Η Βουλή των Ελλήνων επικυρώνει την Σύνδεση και
Σταθεροποίηση της Αλβανίας με τις Ευρωπαϊκές Κοινότητες.

17 Φεβρουαρίου 2009, (κατά ιστορική ειρωνεία, ανήμερα της επετείου έναρξης του Αυτονομιακού Αγώνα...): Η Βουλή των Ελλήνων επικυρώνει την ένταξη
της Αλβανίας στο ΝΑΤΟ, με αντάλλαγμα την περίφημη συμφωνία για την ΑΟΖ την οποία φυσικά αργότερα ακύρωσαν.

27 Ιουνίου 2014: Η ΕΕ επί Ελληνικής προεδρίας αναγνωρίζει στην
Αλβανία καθεστώς υποψήφιας προς ένταξη χώρας.

Ένα μήνα μετά...

31 Ιουλίου 2014: Η αλβανική βουλή ψηφίζει την νέα διοικητική διαίρεση
με την οποία προσαρτάται στον Δήμο Χιμάρας η μουσουλμανική Επαρχία
Βρανίστι στοχεύοντας ξεκάθαρα στην αλλοίωση πληθυσμού.

Στο παρασκήνιο όμως τα δικαιώματα της ΕΕΜ λειτουργούν ως μοχλός πίεσης από την Ελλάδα στην Αλβανία όταν πρόκειται να προωθηθούν συμφωνίες οικονομικού και μόνο ενδιαφέροντος. 

Σήμερα η ΕΕΜ στην Αλβανία εκπέμπει σήμα κινδύνου.

Η δημογραφική αλλοίωση της περιοχής της βορείου Ηπείρου που ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του ‘90 και συνεχίζεται έως σήμερα με διάφορα νομικά προσχήματα καθώς και η υφαρπαγή των περιουσιών των βορειοηπειρωτών είναι ενδεικτικά των διαχρονικών προθέσεων του αλβανικού κράτους για τον αφελληνισμό της περιοχής.  

Η έξαρση του εθνικισμού στη γειτονική χώρα, τα τελευταία χρόνια έχει καλλιεργήσει την ανασφάλεια και τον φόβο των Ελλήνων για την επιστροφή ή την  παραμονή τους στις πατρογονικές τους εστίες. Όλοι θυμόμαστε την δολοφονία του Αριστοτέλη Γκούμα το 2010 επειδή μιλούσε ελληνικά.

Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην βόρειο Ήπειρο οφείλεται όχι μόνο στην αδιαφορία αλλά και στις εσφαλμένες αντιλήψεις όλων των ελληνικών κυβερνήσεων και κομμάτων από το 1993 και μετά οι οποίοι αντιμετώπισαν τους Βορειοηπειρώτες ως μελλοντικούς ψηφοφόρους και όχι ως μείζον εθνικό θέμα.

Ενδεικτικά αναφέρω ορισμένες εκ των αντιλήψεων αυτών που έχουν ακουστεί κατά καιρούς από ανώτερα κυβερνητικά στελέχη και όχι μόνο και πολλές φορές αγγίζουν τα όρια του μύθου.

1η εσφαλμένη αντίληψη
«Με την ένταξη της Αλβανίας στην ΕΕ θα επιλυθούν όλα τα προβλήματα των βορειοηπειρωτών όπως και τα διήμεροι ζητήματα μεταξύ των δυο χωρών»
(Υπενθυμίζω ότι με το ίδιο επιχείρημα η ελληνική Βουλή ψήφισε την ένταξη της Αλβανίας στο ΝΑΤΟ το 2009. Δύσκολα θα μπορούσε να πει κανείς ότι τα πράγματα από τότε έχουν αλλάξει προς το καλύτερο).

2ο λάθος
«Δεν πρέπει να εγείρουμε θέματα διεκδικήσεων στην βόρειο Ήπειρο γιατί κινδυνεύουμε στη Θράκη!...» (Σαφής οδηγία προς το διπλωματικό σώμα)
(Η αλήθεια είναι ότι ουδεμία σχέση έχει η ΕΕΜ στη Αλβανία η οποία είναι διεθνώς αναγνωρισμένη ως εθνική μειονότητα, με την μειονότητα της Θράκης που είναι θρησκευτική).   

3ο λάθος
«Οι βορειοηπειρώτες δεν χρειάζεται να έχουν δικό τους πολιτικό φορέα εκπροσώπησης στην αλβανική βουλή αλλά να ενταχθούν στα αλβανικά κόμματα.»
(Η απάντηση είναι ότι το 1991 όταν οι Βορειοηπειρώτες συσπειρώθηκαν γύρω από την «Δημοκρατική Ένωση ΕΕΜ» εξέλεξαν 5 βουλευτές στις 5 επαρχίες που τους επετράπη η κάθοδος στις εκλογές.  Σήμερα μετά βίας εκλέγεται 1 βουλευτής και αυτός κατόπιν συνεργασίας με αλβανικά κόμματα… Επίσης το ελληνικό κόμμα της μειονότητας δεν είχε την απαιτούμενη στήριξη από την Ελλάδα αφού τα ελληνικά κόμματα επέλεξαν να υποστηρίξουν και να ενισχύσουν με διάφορους τρόπους τα αντίστοιχα αλβανικά κόμματα…).
  
4ο λάθος
«Ο όρος «βόρειος Ήπειρος» δεν είναι συμβατός με την ελληνοαλβανική φιλία οπότε  θα πρέπει να αναφερόμαστε σε ομογενείς η ελληνόφωνες της νοτίου Αλβανίας».
(Τα συμπεράσματα δικά σας…..)

5ο λάθος
«Να καταργηθούν οι μειονοτικές ζώνες στην Αλβανία...»
(Εδώ τίθεται το ερώτημα κατάργηση ή διεύρυνση  των μειονοτικών ζωνών;…
Αυτή τη στιγμή η Αλβανία αναγνωρίζει ως μειονοτικά μόνο τα 99 χωριά της παραμεθορίου περιοχής αφήνοντας απ έξω τις μεγάλες πόλεις Δέλβινο, Αγ. Σαράντα, Πρεμετή, Κορυτσά και τη Χιμάρα. Να σημειωθεί ότι οι μειονοτικές ζώνες αποδίδουν και έναν γεωγραφικό προσδιορισμό στο χώρο).    

Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν ότι τα τελευταία χρόνια το ελληνικό κράτος δεν είχε ενιαία, σοβαρή εθνική γραμμή για τα κρίσιμα εθνικά μας θέματα.

Το δόγμα της εξωτερικής μας πολιτικής θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως φοβικό και ευθυνόφοβο.

Στις αρχές του 20ου αιώνα ο Ίων Δραγούμης έγραφε : «Τι χρησιμεύει ένα κράτος ελληνικό που αντί κάθε άλλη εξωτερική πολιτική διορίζει προξένους στην Ανατολή και πρεσβείες στη Δύση και τους ξεπροβοδίζει με την μονάκριβη ευχή και οδηγία: ‘Προσέχετε να μην γεννάτε ζητήματα’;…»

Ο ίδιος χαρακτήριζε την εξωτερική πολιτική τότε ως κοντόφθαλμη αρπάζοντας το πολύ-πολύ κάποιο «κόκκαλο» και αδιαφορώντας για τον πολύ ευρύτερο εκτός συνόρων ελληνισμό. Πίστευε επίσης ότι ως γνώμονα στην διαχείριση της εξωτερικής πολιτικής, πρέπει να έχει το ελληνικό κράτος, τα συμφέροντα του έθνους.

Με προβληματισμό διαπιστώνουμε ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει στην νοοτροπία της ελληνικής πολιτικής ελίτ.

Τα κυβερνώντα κόμματα κυρίως μετά το 1990 δείχνουν να διακατέχονται από ένα μόνιμο άγχος να μην δυσαρεστήσουν ξένες μεγάλες δυνάμεις και χάσουν την εύνοια τους και επομένως την εξουσία.

Κλείνοντας θα ήθελα να επισημάνω ότι οι τελευταίες εξελίξεις στα Βαλκάνια αλλά και η έξαρση του ακραίου επεκτατισμού στην Αλβανία, επιβάλλουν η Ελλάδα να διεκδικήσει το χαμένο της ρόλο στην ευρύτερη περιοχή. Πρέπει επιτέλους να σταματήσουν οι αφελείς ιδεοληψίες και δόγματα  από την  πλευρά των Αθηνών και να ακολουθήσουν βήματα διεκδικητικής πολιτικής για να ενισχυθεί ο Ελληνισμός της Βορείου Ηπείρου.

Σήμερα επιβάλλεται όσο ποτέ άλλοτε η οικονομική, κοινωνική, θρησκευτική, πολιτιστική και πολιτική επιβίωση της Ε.Ε.Μ στην Αλβανία.

Η φιλία, η σταθερότητα και η ειρήνη στην περιοχή προϋποθέτουν την έναρξη διαλόγου με τους γείτονες. Ο διάλογος, όμως, απαιτεί σκληρή διαπραγμάτευση και όχι υποχωρήσεις εν ονόματι μίας αόριστης φιλίας.

Οι Βορειοηπειρώτες έχουν βαρεθεί να είναι «η γέφυρα που ενώνει την Ελλάδα και την Αλβανία», γιατί έχουν βαρεθεί να τους ποδοπατάνε οι εκάστοτε κυβερνήσεις εκατέρωθεν.  

Η υποχωρητική στάση της Αθήνας, και η απουσία ενιαίας εθνικής πολιτικής για το βορειοηπειρωτικό ζήτημα συντείνουν στην συρρίκνωση και ενδεχομένως  τον αφανισμό της μειονότητας. Ας ελπίσουμε ότι τα λάθη του παρελθόντος και του παρόντος  δεν θα καταδικάσουν το μέλλον του βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας !



E Diela para Lartësimit të Kryqit, Mitropoliti i Korçës, Hirësia e Tij, Imzot † Joani !!!

Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου 2018

1ο Διεθνές Συνέδριο Αποδήμων Επτανησίων || Το μήνυμα του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας κ.κ. Αναστασίου

Με την ευχή «Καλή δύναμη» στο Περιφερειάρχη και σε όλους στους παριστάμενους στο «1ο Διεθνές Συνέδριο Αποδήμων Επτανησίων» ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας κ.κ. Αναστάσιος, αποχώρησε μετά το πέρας των εργασιών του Συνεδρίου, αφού πρώτα συνεχάρη τον Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων, για την «άψογη», όπως τη χαρακτήρισε, διοργάνωση και διεκπεραίωση του και του ευχήθηκε «καλή δύναμη».
«Έχετε υπ’ όψην σας πως όλοι τρέχουμε. Εγώ ανήκω και στις τρεις γενεές και παιδί και νέος και γέρος, αλλά νομίζω ότι όλοι μας έχουμε ξεπεράσει τις δυνάμεις μας. Έχουμε όμως μία κρυμμένη γεννήτρια αγάπης μέσα στην καρδιά μας, το θέμα είναι να τη βάλουμε να ζήσει για να μπορέσει να μεταφέρει όλη αυτή τη δύναμη, την αλήθεια, την ομορφιά και την αγάπη. Καλή δύναμη σε όλους μας» ήταν το μήνυμα του Αρχιεπισκόπου. Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας κ.κ. Αναστάσιος, χάρισε φεύγοντας στον Περιφερειάρχη, ένα από τα βιβλία του με την ιδιόχειρη υπογραφή του και θερμές ευχές.



Ενβέρ Χότζα. Ο Αλβανός «Στάλιν» των Βαλκανίων. Δίδαξε σε λύκειο της Κορυτσάς, πολέμησε τους Ιταλούς, «αυτοκτόνησε” τους αντιπάλους του, έκανε τους ναούς και τα τζαμιά στάβλους

Ο Ενβέρ Χότζα γεννήθηκε το 1908. Ήταν γόνος μιας πλούσιας οικογένειας μουσουλμάνων Αλβανών που ασχολούνταν με το εμπόριο.
Όταν τελείωσε το σχολείο σπούδασε νομικά στο Παρίσι. Δεν είναι βέβαιο αν πήρε το πτυχίο του. Ωστόσο οι έντονες πολιτικές ζυμώσεις της εποχής τον ώθησαν να ασπαστεί τις κομμουνιστικές ιδέες.
Ο Ενβέρ Χότζα την περίοδο του αντιστασιακού αγώνα.
Ο Ενβέρ Χότζα την περίοδο του αντιστασιακού αγώνα
Παρέμεινε αρκετά χρόνια στη Δύση και σε ηλικία 28 ετών διορίστηκε ιδιαίτερος γραμματέας του αλβανικού προξενείου στις Βρυξέλες. Επέστρεψε στη χώρα του το 1939 και διορίστηκε καθηγητής της γαλλικής γλώσσας στο Λύκειο της Κορυτσάς.
Πολύ γρήγορα, ο μαχητικός κομμουνιστής δήλωσε ανοικτά την αντίθεσή του στο καταπιεστικό καθεστώς του βασιλιά Αχμέτ Ζώγου Α΄.
Τον Απρίλιο του 1939 η Αλβανία κατελήφθη από τα φασιστικά ιταλικά στρατεύματα και ο Ζώγου εγκατέλειψε τη χώρα.
Τον καιρό εκείνο ο Χότζα εντάχθηκε στην «Κίνηση Εθνικής Απελευθέρωσης» η οποία είχε ως σκοπό την αντίσταση κατά των Ιταλών.
Ο Χότζα διακρίθηκε στην παράνομη δράση κατά των ιταλικών στρατευμάτων. Γι’ αυτή του τη δράση μάλιστα, καταδικάστηκε από τις αρχές κατοχής ερήμην σε θάνατο.
Δημιουργός ενός ισχυρού, για τα δεδομένα της χώρας, παρτιζάνικου κινήματος κατάφερε να αποκτήσει τον έλεγχο της χώρας, αμέσως μετά την αποχώρηση των γερμανικών στρατευμάτων.

Τον Δεκέμβριο του 1945, μετά από μια παρωδία εκλογών, αναδείχθηκε σε πρόεδρο της Αλβανίας.
Αναζητώντας  στήριξη στο εξωτερικό, αρχικά στράφηκε προς τη Γιουγκοσλαβία του Τίτο.
Λίγο αργότερα ωστόσο, εξαιτίας της αποπομπής του Γιουγκοσλάβου ηγέτη από την Κομιτέρν, ακύρωσε όλες τις οικονομικές συμφωνίες της χώρας του με τη Γιουγκοσλαβία και διέκοψε τις διπλωματικές σχέσεις.

Ο «πατερούλης” Χότζα με παιδιά τα οποία φορούν παραδοσιακές στολές.
Οι τιτοϊκοί συνεργάτες του είτε «αυτοκτόνησαν» είτε εκτελέστηκαν με την κατηγορία του προδότη. Την ίδια στιγμή 30.000 Αλβανοί και άγνωστος αριθμός Βορειοηπειρωτών φυλακίζονταν σε στρατόπεδα καταναγκαστικής εργασίας.
Ο νέος Αλβανός ηγέτης ακολουθούσε πιστά τα χνάρια του μέντορά του Στάλιν. Χαρακτηριστικό είναι ότι το αλβανικό σύνταγμα του 1950 ήταν πιστή αντιγραφή του σοβιετικού.
Το 1961 στο πλαίσιο της «αποσταλινοποίησης», ο Σοβιετικός ηγέτης Νικήτα Χρουτσώφ εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά του Χότζα και απαίτησε την παραίτησή του. Αντί γι’ αυτό, ο τελευταίος διέκοψε τις διπλωματικές σχέσεις της χώρας του με τη Σοβιετική Ένωση.
Νέος «προστάτης» της Αλβανίας αναδείχθηκε η μαοϊκή Κίνα. Και αυτή η συνεργασία όμως δεν ευοδώθηκε, με συνέπεια η μικρή βαλκανική χώρα να απομονωθεί και να είναι το ίδιο εχθρική τόσο με τις υπόλοιπες κομμουνιστικές χώρες όσο και με αυτές της Δύσης.
Παράλληλα, η Αλβανία ανακηρύχθηκε ως το πρώτο «αθεϊκό» κράτος στον κόσμο. Ο Χότζα εξαπέλυσε έναν απηνή διωγμό εναντίον κάθε μορφής θρησκείας. Άλλωστε ο ίδιος είχε επιβάλει ένα τέτοιο καθεστώς προσωπολατρίας, ώστε οι Αλβανοί δεν χρειάζονταν άλλον θεό. Εκκλησίες και τζαμιά μετατράπηκαν σε στάβλους και κρατικές αποθήκες. Πολύτιμα θρησκευτικά κειμήλια στη Βόρειο Ήπειρο καταστράφηκαν με τη δικτατορική κυβέρνηση των «Ελλήνων χριστιανών» της 21ης Απριλίου να αντιδρά με χλιαρότητα.
Τη δεκαετία του 1970 ο Χότζα προσέγγισε τις χώρες της Δύσης. Αυτό βέβαια δεν τον εμπόδισε να προβεί σε διαδοχικές εκκαθαρίσεις στον κρατικό μηχανισμό. Ανώτατα στελέχη της κυβέρνησης, η ηγεσία του στρατού ακόμα και παλαιοί σύντροφοι από τα χρόνια του αντάρτικου εκτελέστηκαν με συνοπτικές διαδικασίες.
Ο Χότζα την εποχή της παντοδυναμίας του.
Ο Χότζα την εποχή της παντοδυναμίας του
Την ίδια στιγμή τα παιδιά των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων μάθαιναν να υμνούν τον «πατερούλη Ενβέρ». Ο τελευταίος δεν προλάβαινε να απολαμβάνει τις «αυθόρμητες» εκδηλώσεις λατρείας του λαού προς το πρόσωπό του, να συγκεντρώνει όλες τις ανώτατες διακρίσεις στο πρόσωπο του και να μη χάνει ευκαιρία απόδειξης της μεγαλομανίας του.
Το 1975, κατά τη διάρκεια του 17ου συνεδρίου του κόμματος, η ανάγνωση της αναφοράς σχετικά με τη δράση του διήρκεσε 15 ώρες!
Ο Χότζα πέθανε στις 11 Απριλίου 1985. Τα 41 χρόνια της εξουσίας του «χάρισαν» στην Αλβανία, τον διόλου τιμητικό τίτλο της πιο καθυστερημένης χώρας στην Ευρώπη,  όσον αφορά στην ανάπτυξη, τις ατομικές ελευθερίες και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Ο Αλβανικός λαός αναμφίβολα υπέφερε και πλήρωσε ακριβά το τίμημα της απολυταρχικής διακυβέρνησής του.


Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2018

Έναρξη σχολικού έτους στο Ελληνοαβλανικού Σχολείου Όμηρος Κορυτσάς! - Fillimi i vitit shkollor në shkollën shqiptaro-greke Omiros në Korçë!


Ανακοίνωση
Αγαπητοί γονείς και μαθητές σας ενημερώνουμε πως η έναρξη του σχολικού έτους θα πραγματοποιηθεί στις 11 Σεπτεμβρίου 2018 και ώρα 10:00 π.μ. Σας περιμένουμε όλους με χαρά.
Ο Διευθυντής
Φιλίππου Στέργιος

................................
Lajmërim
Të dashur prindër dhe nxënës, ju informojmë se në shkollën tonë viti i ri shkollor do të fillojë më 11 shtator 2018 dhe ora 10:00. Ju presim me gëzim.
Drejtori
Filippou Stergios

Το διαβάσαμε εδώ - E LEXUAM KËTU

6 Σεπτεμβρίου 2018: Ημερίδα για τις αυτόχθονες Ελληνικές Κοινότητες εκτός Ελληνικού κράτους

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΤΩΝ

63η Επέτειος Σεπτεμβριανών 
ΤΟΥ ΠΟΓΚΡΟΜ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ 6-7/9/1955



Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2018, ώρα 6:30 μ.μ. 
Πνευματικό Κέντρο Κωνσταντινουπολιτών 
Δημητρίου Σούτσου 46, Αμπελόκηποι


Ημερίδα 

Οι Ολέθριες Συνέπειες της Εξουσιομανίας 
Η Κατάκτηση και Διατήρηση της Εξουσίας στην Ημεδαπή και 
οι Αυτόχθονες Ελληνικές Κοινότητες εκτός Επικράτειας



Συντονιστής: Άρης Πορτοσάλτε, Δημοσιογράφος

Ομιλητές:

- Γιώργος Κοντογιώργης,
Ομότιμος Καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου:
«Ο Ελληνισμός στα αζήτητα του Νεοελληνικού κράτους»

- Ανδρέας Θεοφάνους,
Πρόεδρος Κυπριακού Κέντρου Ευρωπαϊκών και Διεθνών Υποθέσεων, Καθηγητής Πανεπιστημίου Λευκωσίας:
 «Η ανατομία της κυπριακής τραγωδίας και τα υφιστάμενα διλήμματα»

- Αθηνά Κρεμμύδα,
Γενική Γραμματέας της Κίνησης για την Αναγέννηση της Βορείου Ηπείρου:
 «Ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός, τα συμφέροντα των Μεγάλων Δυνάμεων και η εγκατάλειψη από το Ελληνικό κράτος».

- Νικόλαος Ουζούνογλου,
Καθηγητής Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου - Πρόεδρος Οικουμενικής Ομοσπονδίας Κωνσταντινουπολιτών:
«Η μετά το 1923 τύχη του Ελληνισμού της Κωνσταντινούπολης και η διελκυστίνδα των Ελληνοτουρκικών σχέσεων υπό τον Άγγλο-Σαξονικό παράγοντα».

Πανεθνικό Συλλαλητήριο Σάββατο 8/9/2018 7 μ.μ. Θεσσαλονίκη


Απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου για δεύτερο γάμο Ιερέων - Vendim Historik i Patriarkanës Ekumenike për martesën e dytë të Klerikëve!



Η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου έλαβε την ιστορική απόφαση να επιτρέπεται του λοιπού ο δεύτερος γάμος των ιερέων, σε περίπτωση χηρείας τους ή εάν τους εγκαταλείπει η πρεσβυτέρα τους.
Διευκρινίζεται ότι δεν θα ισχύει για όσους εγκαταλείπουν τις πρεσβυτέρες τους και επιθυμούν να νυμφευθούν κάποια άλλη γυναίκα.
Υπογραμμίζεται ότι κάθε περίπτωση θα εξετάζεται χωριστά και θα αποστέλλεται από τον οικείο ποιμενάρχη και θα κρίνεται από την Ιερά Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Επίσης το μυστήριο του γάμου για τον δεύτερο γάμο των ιερέων θα είναι διαφορετικό, μία απλή προσευχή και σε πολύ στενό οικογενειακό κύκλο.
Εντός των επόμενων ημερών θα αποσταλεί επίσημο Γράμμα από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο με λεπτομέρειες και κατευθύνσεις.
Τονίζεται ότι ο «Εθνικός Κήρυκας» έχει αρθρογραφήσει κατά διαστήματα υπέρ του δεύτερου γάμου των ιερέων, σε περίπτωση χηρείας τους ή εγκατάλειψης τους από τις πρεσβυτέρες τους.
Sinodi i Shenjtë  i Patriarkanës Ekumenike mori një vendim historik duke lejuar martesën e dytë për klerikët në rastet kur humbasin bashkëshorten ose i  braktis ajo.

Sqarohet që nuk do të ketë fuqi për ata që braktisin bashkëshortet e tyre dhe që kërkojnë të martohen me një grua tjetër.

Gjithashtu theksohet se çdo rast do të analizohet më vete nga Mitropoliti vendas dhe do të gjykohet nga Sinodhi i Shenjtë i Patriarkanës Ekumenike.

Gjithashtu ceremonia, misteri i  martesës për kurorën e dytë të klerikëve do të jetë e ndryshme, dmth do të jetë një lutje e thjeshtë dhe në një rreth të ngushtë familjar.

Brenda ditëve në vijim do të dërgohet Letër zyrtare nga Patriku Ekumenik  Vartholome  me hollësitë dhe orientimet e nevojshme.

Gazeta fetare "Ethikos Kirikas" kishte shkruar disa herë pozitivisht në lidhje me martesën e dytë të klerikëve në rastet kur ata mbeten të ve ose i braktis bashkëshortja.

‘Ika sepse këtu të vrasin kot, politikanët e pacipë të shesin te kriminelët’!


Gazetari i kroniës, Flamur Vezaj, mori pak më parë vendimin drastik, duke mbyllur karrierën e tij gazetareske në Shqipëri për t’u vendosur në SHBA. Përmes një statusi në profilin e tij të ‘Facebook’, gazetari Vezaj ka renditur plot 51 arsye të këtij vendimi të guximshëm, mes të cilave nuk është vetëm frika e kërcënimeve, por edhe kushtet në punë.
Gazetari rendit edhe një sërë arsyesh të tjera tepër reale, që e kanë detyruar atë të heqë dorë nga profesioni, ku tregon më së miri sa e vështirë është të jetohet dhe të punohet në vendin tonë, pasi asgjë nuk është e sigurt dhe për çdo gjë duhet ‘mik’. Sipas tij, këto arsye janë të gjitha të vërteta dhe kanë detyruar jo vetëm atë, por edhe shumë shqiptarë të tjerë të largohen nga vendi.
51 arsyet Pse ika !!????
###
Ika sepse nuk kisha siguri per vete e familjen!
Ika sepse nuk kisha siguri ne pune!
Ika sepse nuk paguhesha sa duhet!
Ika sepse nuk merrja rrogen ne kohe!
Ika se une duhet te isha 24 ore ne gadishmeri e pronarin nuk guxoje ta pyesje pse vononte rrogen!
Ika sepse larg qofte nje semundje ne familje duhet te merrje kredi ne banke per shpenzimet!
Ika sepse shteti nuk te ofronte siguri e ndodhte qe shtetaret te “shisnin” te kriminelet”!
Ika sepse kercenimet i zgjidhja privatisht dhe i lodha familjen e miqt!
Ika sepse te shpallurit ne kerkim i gjejne me shpesh vrasesit e jo policia!
Ika sepse edhe po te ndodhte dicka ne kryet te detyres pas tre dite asnje nuk kujtohet per ty!
Ika sepse nuk doja te behesha “mercenar” i partive dhe krimineleve!
Ika sepse drejtesine duhet ta paguhash qe ta gezoje!
Ika se po te kritikoje qeverine (ministrin perkatese) ta heqin nusen nga puna!
Ika sepse sa here nderrohej drejtori institucionit duhej me shku me i gjet mik qe mos te heqin nusen nga puna!
Ika sepse ne administrate promovohen militantet dhe jo specialistet!
Ika sepse krimineli eshte me i respektuar para ligjit se qytetari i thjesht!
Ika sepse femijet e hajduteve te prones publike fshijne djersen me 500 eurosha!
Ika sepse arsimi eshte shkaterruar, eshte bere mesues edhe nje me diplome te blere e drejtor ai qe eshte denuar per shitje diplomash!
Ika sepse duhej te fusje mik per te fut femijet ne kopsht!
Ika sepse qe ne kopsht duhet te bleje dyshek, jastek, jorgan e mbulesa e me pas letra higjienike e sende tjera cdo muaj!
Ika sepse duhet te paguaje nen dore qe edukatorja (me rroge qesharake) ti nderronte femijet ne kohe qe mos te ftoheshin!
Ika sepse duhet te prisje ne radh qe te blesh librat e femijes!
Ika sepse femija ne shkolle nuk bente pushim te gjate se skishte ambiente!
Ika sepse femija nuk merrte dijen e duhur se mesuesja kishte 38 nxenes!
Ika sepse cdo muaj duhet te furnizoje klasen e femijes me letra A4 e sende tjera te nevojshme qe shkolla nuk ia siguronte!
Ika sepese ne cdo dimer femija duhej te vishej edhe ne klase me rroba te trasha se vinte i plevitosur nga shkolla!
Ika sepse femija ngrohej me frymarrjen e shokeve e shoqeve ne klase!
Ika sepse nuk kisha mundesi si politikanet apo ata qe jane prane tyre te shkolloj femijet jashte!
Ika sepse shendetesine e ka marr lumi!
Ika sepse shteti nuk te jep shpresa per sherimin e nje te semuri apo nje femije qe ka nevoj!
Ika sepse diagnostifokoheshe ne spitale si private e shteterore me semundje qe nuk i ke!
Ika sepse ne spitale cdo gje duhet te blere e paguar!
Ika sepse ne urgjencen e pediatrise duhet te presesh mbi nje ore per te vizituar femijen me temeperature!
Ika sepse ne Spitale private ke vetem sherbimin e hotelerise dhe do te paguash si hotel me 5 yje per nje nate e nuk ke ku te ngrohesh qumshtin!
Ika sepse merr gjobe nga policia pa te ndaluar ndonjehere e pa kryer shkelje!
Ika se me shume denohesh per rrip sigurimi se sa per shkelje semafori!
Ika sepse kriminelet kane dal nga strofulla dhe jane perzier me politikanet e shtetaret!
Ika sepse vrasjet tashme jane bere statistike dhe jo problem per parandalimin e tyre apo gjetjen e autoreve!
Ika sepse mungon cdo sherbim social!
Ika sepse ushqimet qe blen nuk i kontrollon njeri!
Ika sepse edhe studentet e mjekesis po i marrin provimet me para!
Ika sepse per nje gervishtje makine vritesh!
Ika sepse edhe ujin e pijshem nuk e ke te garantuar dhe duhet blere me shtrenjte nga te gjithe vende e rajonit!
Ika sepse fatura e dritave te vjen ne baze te tekave te faturistit!
Ika sepse per te paguar nje pastruese per shkallen duhet te ziheshe me komshinjet!
Ika sepse kompanit celulare te vjedhin cdo dite dhe asnje nuk e can koken!
Ika sepse per parkingun duhet te paguash e po ta vodhen makinen nuk ta gjen njeri!
Ika sepse fushat sportive dhe parqet quhen ambiente ne zhdukje!
Ika sepse politikanet nuk japin llogari por kerkojne nga qytetaret kur ankohen!
Ika sepse asnje politikane nuk perfundoj ne burg per korrupsion e vjedhje te prones publike apo edhe per shkaterrimin e Shqiperise!
Ika sepse u lodha nga gara e pacipe e politikaneve se kush e kush ta rrenoje me shume kete vend…..etj etj etj…
###
P.S. Mos me thoni qe nuk jane te verteta te gjithe keto! E qe mendoj se jane arsyet qe edhe shume shqiptar si puna ime jane larguar e po presin mundesin e largimit nga vendi, per fat te keq!!!
http://pamfleti.net/

ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΣΤΑ ΚΤΕΛ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ



Mέλη της Νεολαίας Χριστιανικών Σωματείων Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν κινητοποίηση, στο πλαίσιο του συλλαλητηρίου για τη Μακεδονία το οποίο είναι προγραμματισμένο για το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου, ημέρα των εγκαινίων της 83ης ΔΕΘ.
Νέες και νέοι έφτασαν με αυτοκίνητα στο σταθμό των ΚΤΕΛ Μακεδονία και ενημέρωσαν τον κόσμο για το συλλαλητήριο του Σαββάτου, φώναξαν συνθήματα και τραγούδησαν τραγούδια για την ελληνικότητα της Μακεδονίας.
Στη συνέχεια, κινήθηκαν στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης και το εμπορικό κέντρο One Salonica.

Όλοι οι Έλληνες της Κορυτσάς είναι μαζί σας αδέρφια στον αγώνα για την Μακεδονία μας

Ju kam dhj… mu në shqiponjën që bëni me kryqëzimin e duarve


Nga Mentor Kikia
Dashuria për Shqipërinë nuk tregohet duke bërë shqiponjën me duar.
Edi Rama lëshoi dy batuta, të shtunën në Vlorë, ndërsa fliste për turizmin, të cilat unë dua t’i risjell:
“Në drejtim të pastërtisë, kemi bërë përparime. Nga shumë pis, tani jemi pis”.
“Ju që e doni këtë vend, mos e tregoni dashurinë vetëm kur luan kombëtarja, por duke mos e ndotur atë”.
Qeveria e Ramës do të ikë duke mbajtur të njëjtat përgjegjësi dhe të njëjtat dështime në gjetjen e një zgjidhjeje për problemin e mbetjeve.
Por, sot dua të merrem me njerëzit. Këto foto i bëra këtë të dielë në Dajt. Shumë njerëz i frekuentojnë lëndinat e parkut. Kaq shumë kishte sa çdo ngastër hapësirë dukej si një mjedis feste. Tymi i zgarave dhe aroma e mishit të pjekur shpërndaheshin ngado.
Por, pisllëku ishte i pranishëm, po ashtu, ngado, në çdo cep. Ishin mbetje të vjetra, të një viti më parë ndoshta, e të javëve të fundit. U largova pa pritur fundin e gostisë, pasi nuk do të doja t’i shikoja shfrytëzuesit e natyrës të largoheshin njëri pas tjetrit duke lënë aty kanaçet e birrave, qeset e qymyrit, letrat, bidonat e ujit e pampersat e fëmijëve. Pikërisht!
Ju kam dhj… mu në shqiponjën që bëni me kryqëzimin e duarve. Mu në britmat nacionaliste më flamuj kuqezi e në nervin atdhetar që ju preket kur ju shajnë edhe një futbollist shqiptar në Zvicër.
Tregojeni dashurinë për këtë vend, duke e respektuar atë, duke e ruajtur e mbajtur pastër. Askujt nuk i kushton asgjë, që mbeturinat që prodhon ti fusë në një qese e ti zbresë në qytet me makinë. Ja me sa pak bëhesh atdhetar!

ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΙΑ: ΨΥΧΡΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ- GREQIA DHE SHQIPËRIA: LUFTA E FTOHTË


Τον Φεβρουάριο του 1946, ο τότε αναπληρωτής πρέσβης στην αμερικανική πρεσβεία της Μόσχας, George Frost Kennan (Τζόρτζ Φροστ Κέναν) έστειλε στην Ουάσιγκτον το περίφημο «Μακροσκελές Τηλεγράφημα», ίσως το πιο διαβόητο διπλωματικό έγγραφο που γράφτηκε ποτέ στην διπλωματική ιστορία. Το έγγραφο αυτό ήταν ένα κυνικό λίβελλο κατά του κομμουνιστικού συστήματος της Σοβιετικής Ένωσης και της σοβιετικής εξουσίας η οποία δεν επηρεαζόταν από τη λογική του διαλόγου, αλλά ήταν ιδιαίτερα ευαίσθητη στη λογική της βίας. H δύναμη της αντίστασης στη λογική αυτή, σύμφωνα με τον Κέναν, έπρεπε να έχει τη μορφή της διπλωματίας και της υπόγειας δράσης, όχι του συμβατικού πολέμου. Ήταν το δόγμα της «ανάσχεσης». Λίγους μήνες μετά (Μάρτιος 1947) ο πρόεδρος Τρούμαν υιοθετώντας απόλυτα τις θέσεις του Κέναν ενώπιον της αμερικανικής Γερουσίας σε μια ολιγόλεπτη ομιλία χρησιμοποίησε 18 φορές τη λέξη «ελευθερία» και στην ουσία κήρυξε το δόγμα Τρούμαν (ή αλλιώς τον «Ψυχρό Πόλεμο») ο ιδεολογικός εξοπλισμός του οποίου συνίστατο στο περίφημο τηλεγράφημα. Ο «Ψυχρός Πόλεμος» διήρκησε έως το 1989. Αργότερα ο Κέναν ομολόγησε, μεταμελημένος, ότι στο έγγραφο αυτό υπήρξε υπερβολικός και με το συναίσθημα της μεταμέλειας για τα δεινά που προκάλεσε στην ανθρωπότητα αναθεώρησε την επιθετική αιχμή του τηλεγραφήματος. Πέθανε το Μάρτιο 2005, σε ηλικία 101 ετών!! 
Η Ελλάδα και η Αλβανία ως περιφερειακές δυνάμεις ανήκουσες σε εχθρικά στρατοπέδου έζησαν το ζόφο του πολέμου αυτού ως θύματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα: για την είσοδο των πολιτών σε παραμεθόριές περιοχές και για τις δύο χώρες ισχύανε περιοριστικά μέτρα και ειδικές άδειες εισόδου.

...............................

Në shkurt të vitit 1946, ambasadori plotësues në Ambasadën e SHBA-së në Moskë, Xhorxh Frost Kenan (George Frost Kennan) përcolli për në Uashington dokumentin e famshëm me titull "Telegrami i gjatë", i cili është ndoshta dokumenti më famëkeq diplomatik shkruar ndonjëherë në historinë e diplomacisë për efektet politike që ka prodhuar në vijim. Ky dokument ishte një retorikë cinike kundër sistemit komunist të Bashkimit Sovjetik dhe të pushtetit të sovjetëve, e cila nuk kishte asnjë sensibilitet ndaj institucionit të logjikës së dialogut, por shfaqej shumë i ndjeshëm ndaj logjikës së dhunës. Forca e rezistences ndaj kesaj dhune, sipas Kenanit, duhet të kishte formën e diplomacisë dhe aktivitetit “nën rogoz” dhe jo të luftës konvencionale. Ishte doktrina e "pengimit". Disa muaj më vonë (mars 1947) Presidenti Truman miratonte totalisht pikëpamjet ekstremiste të Kenani-t para Senatit amerikan dhe në një fjalim disaminutësh përdori plot 18 herë fjalën "liri". Në fakt Trumani institucionalizonte Doktrinën Truman (ose "Luftën e Ftohtë") baza ideologjike dhe politike e së cilës përbëhej nga telegrami famëkeq i Kenan-it. "Lufta e Ftohtë" zgjati deri në vitin 1989. Më pas Kenan rrëfeu, i penduar, se ai dokument ishte i tepruar dhe, i përdëlluar për vuajtjet që i pat shkaktuar njerëzimit, revizionoi tehun agresiv të telegramit!! Vdiq në mars të vitit 2005, në moshën 101-vjeçare !!
Greqia dhe Shqipëria, si forca rajonale, pjesëtare në kampe të kundërta armiqësore, jetuan errësirën e kësaj lufte si viktima. Një shembull karakteristik: për vizitën e civilëve të thjeshtë në rajonet kufitare të të dy vendeve, ishin vendosur masa të rrepta kufizuese dhe lypseshin leje hyrjeje të veçantë.

Η «Μακεδονική Εκκλησία» ένα βήμα πιο κοντά στην Ανεξαρτησία! - Historike/Patriarkana do të njohë Kishën Ukrainase dhe Maqedonase pa konsensusin e Kishave të tjera!




Σκόπια.

Το Συμβούλιο του  Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Κωνσταντινούπολη που συνήλθε από τις 1 έως τις 3 Σεπτεμβρίου, αποφάσισε να κηρύξει την ανεξαρτησία των Εκκλησιών χωρίς την συγκατάθεση των άλλων Ορθόδοξων Εκκλησιών, αναφέρει το ‘Κανάλ 5’ των Σκοπίων.


Η απόφαση σημαίνει τη ρήξη με την προηγούμενη αρχή της συναίνεσης μεταξύ των εκκλησιών και όσοι γνωρίζουν την κατάσταση λένε ότι είναι μια θετική απόφαση και ένα βήμα προς την τελική διευθέτηση του καθεστώτος του μνημονίου συνεργασίας.


Ο αναλυτής των εκκλησιαστικών θεμάτων, Μπάνκο Γκιοργκιέφσκι, αναφέρει ότι η πορεία προς την ανεξαρτησία, προς το αυτοκέφαλον της Εκκλησίας, είναι πλέον ανοικτή.


Ο Γκεοργκιέφσκι αναμένει πρώτα την αλλαγή του καθεστώτος της Ουκρανικής Εκκλησίας και κατόπιν την αλλαγή του καθεστώτος του μνημονίου συνεργασίας, θεωρώντας ότι θα αναγνωρισθεί ως Αρχιεπισκοπή Αχρίδας.


 Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτή η πορεία των γεγονότων θα ανοίξει εντάσεις και θα δημιουργήσει ταραχές στις σχέσεις μεταξύ των Ορθόδοξων εκκλησιών.


Οι Εκκλησίες της Ρωσίας και της Σερβίας, εξέφρασαν, ήδη, την αντίθεσή τους στην ανεξαρτησία της Ουκρανικής και της ‘μακεδονικής’ Εκκλησίας, επιμένοντας ότι για να αποκτήσουν την ανεξαρτησία, θα πρέπει να υπάρξει συναίνεση όλων των Ορθόδοξων Εκκλησιών.


Βουλγαρικό δημοσίευμα της ‘News.bg’ επικαλούμενο πηγές προσκείμενες στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, γράφει ότι μέχρι το τέλος του μήνα θα υπάρξει αναγνώριση του αυτοκέφαλου της Εκκλησίας της Ουκρανίας, αλλά δεν έγινε ακόμη γνωστό σε ποιο στάδιο βρίσκεται η εξέταση του μνημονίου συνεργασίας.


Αυτή η εξέλιξη θα έχει ως συνέπεια την αναγνώριση και της ‘Μακεδονικής Εκκλησίας’ ως αυτοκέφαλης.

--
               


................................
Patriarkana Ekumenike e Konstandinopojës ka vendosur që të shpallë autoqefalinë e kishave që duan të jenë të pavarura pa marrë konsensusin e kishave të tjera. Kjo raportohet nga agjencia sllavomaqedonase, MIA, që referon një agjenci bullgare, news.bg. Sipas këtyre burimeve, vendimi është marrë në mbledhjen e Sinodit të Shenjtë mbajtur në datat 1-3 shtator të këtij viti. Ky vendim ka përftuar interpretimin e një akti që shkon kundër politikës së KIshës ruse dhe asaj serbe, të cilat kundërshtojnë autoqefalinë e Kishës "Maqedonase" dhe Ukrainase dhe që për këtë kanë kërkuar miratimin e kishave të tjera.
Sipas burimeve në fjalë, pritet që Patriarkana të lëshojë tomosin për autoqefalinë e kishës Ukrainase brenda këtij muaji, një vendim për të cilin Kisha Ruse ka paralajmëruar skizmën. Mbetet e paqartë se cila është situata për Kishën "Maqedonase"(FYROM), ndërkohë që brenda këtij debati duhet kujtuar se Kisha Shqiptare nuk është shprehur publikisht. Vlen të kujtohet vizita e Kirillit të Rusisë në Tiranë pak muaj më parë, gjatë së cilës ai theksoi disa herë miqësinë me Kryepeshkopin Janullatos.
Një sinjal sado i tërthortë për qëndrimin shqiptar përcillet sot teksa Lidhja e Intelektualëve Ortodoksë të Shqipërisë shpërndan në faqen e vet në Facebook, një letër proteste të Patriarkut serb, Irinej, dërguar Patriarkut Ekumenik, Vartholomeu, përmes së cilës ai kundërshton autoqefalinë e Kishës Ukrainase dhe akteve të tjera skizmatike. Irinej duket se ka hallin e precedentit që kjo krijon për Kishën Maqedonase dhe atë Malazeze, ndërkohë që vështirë të lexohet këtu se kujt i blaton aleancë KOASH.
Herezia e etnofiletizmit(ndarja kishtare në bazë konbësie) është një ndër fatkeqësitë më thelbësore të ortodoksisë bashkëkohore
shkruan Irinej, i cili në të vërtetë mban titullin e Patriarkut të serbëve.
Shtetet, popullsitë dhe “popujt” mes të cilëve kërkohet autoqefalia sot, kultivon në të vërtetë skizma politike dhe justifikon hapur aktivitetin e tyre shkatërrues duke invokuar interesat shtetërore dhe nacionale(Ukraina, Maqedonia e Veriut dhe Mali i Zi). Këto shtete u krijuan nga komunistët dhe shumica e tyre udhëhiqen sot nga ateistë, siç është edhe rasti i sunduesit ateist dhe të papagëzuar në Malin e Zi, Milo Gjukanoviç…
vijon më tej ai.
Duket se zhvillime të tilla po neutralizojnë të ashtuquajturën panortodoksi, teksa Patriarkana e Konstandinopojës, kryesisht e dominuar nga elementi grek, po luan fijet për të rifuqizuar veten përballë rivales së vet që është Kisha e Rusisë. Kjo përballje nuk është e re vetëm se tashmë me një rol të ndryshuar krahasuar me zhvillimet e shekullit të 18-të, kur Patriarkana bëri çmos ta ndalte zhvillime shkëputëse në Ballkan. Pak javë më parë një tjetër debat preku Ortodoksinë, por kësaj radhe nga SHBA ku u kërkua që qendra e Patriarkanës të zhvendosej aty, nisur nga premisa të zhvillimit dhe numerike. E qartë është se autoriteti i Patriarkanës është vënë seriozisht në dyshim.

Efekti WikiLeaks, kreu i opozitës greke: Nuk votojmë për ratifikimin e marrëveshjes së Prespës

WikiLeaks dikton politikat edhe Ballkan. Ndërkohë që Maqedonia dhe Greqia po përpiqen të legalizojnë Marrëveshjen e Prespës për emrin, disa publikime të rrjetit në fjalë i kanë hedhur beznizë zjarrit. Gazeta greke “Kathimerini” citon kreun e opozitës greke të Demokracisë së Re, Kyriakos Mitsotakis të jetë shprehur se ai dhe partia e tij nuk do të votojnë për ratifikimin e marrëveshjes që përcakton njohjen e Maqedonisë me emrin Republika e Maqedonisë Veriore. 
Kabllogrami i sotshëm nga WikiLieaks se Shkupi ka kërkuar që nga viti 2008 emrin Maqedonia Veriore dhe që populli i vet të quhen maqedonas që supozohet se flasin gjuhën maqedonase, konfirmon në mënyrë më tragjike atë që kemi theksuar këto muaj. Se kryeministri Alexis Tsipras, ministri i Mbrojtjes, Panos Kammenos dhe ministri i Jashtëm, Nikos Kotzias donin ta paraqisnin marrëveshjen e tyre shumë të rrezikshme – që kënaq kërkesat e Shkupit që janë bërë prej vitesh dhe aë janë hedhur poshtë nga qeveritë e mëparëshme – si një sukses për Greqinë. Po përsëris angazhimin tonë: Demokracia e Re nuk do ta ratifikojë këtë marrëveshje
tha Mitsotakis. 
Debati ka lindur pas publikimit të një kabllogrami të datës 29 korrik 2008, përpiluar nga ish-ambasadori amerikan në Maqedoni, Gillian Milovanoviç, ku tregohen objektivat e negociimit të Shkupit zyrtar që kanë qenë të njëjtat prej vitesh. Në një deklaratë për shtyp, ministri i Jashtëm grek, Kotzias i ka hedhur poshtë pretendimet e Mitsotakis, duke kujtuar se Gruevski nuk ka pranuar marrëveshje bazuar mbi emrin në fjalë, duke kërkuar për qëllime të brendshme vetëm emrin Maqedonia. 
Është për t’u dyshuar publikimi në këtë kohë nga WikiLeaks i këtoj kabllogrami që intereferon sërish në një çështje të ndjeshme ndërkufitare në Ballkan. Nëse i referohemi pretendimeve të ish-kandidates për president në ShBA, Hillary Clinton, sipas të cilës WikiLeaks bën lojën e Rusisë, fitohet një argument për të kuptuar se kush po vepron pas kësaj që po ndodh. Në analiza të ndrysjme është vënë në dukje se zgjidhja e problemeve kufitare e dobëson influencën ruse në Ballkan, ndërkohë që qeveria aktuale greke, pavarësisht origjinave ideologjike është pozicionuar shumë afër qëndrimeve të ShBA.

http://www.respublica.al/

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1427) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)