Πέμπτη 6 Αυγούστου 2020

Ερώτηση Κεφαλογιάννη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το αλυτρωτικό περιεχόμενο των αλβανικών σχολικών βιβλίων

Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Σταθεροποίησης και Σύνδεσης Ευρωπαϊκής Ένωσης-Αλβανίας με αφορμή τη συνεχιζόμενη στα σχολικά βιβλία της Αλβανίας αναφορά ελληνικών εδαφών ως δήθεν «αλβανικά εδάφη εκτός Αλβανίας», κατέθεσε σχετική ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. 

Η απάλειψη τέτοιων αναφορών και χαρτών στα σχολικά βιβλία της Αλβανίας μίας χώρας που πρόσφατα έλαβε ημερομηνία έναρξης των ενταξιακών της διαπραγματεύσεων δεν αποτελεί μόνο βασική προϋπόθεση για την εμπέδωση των σχέσεων καλής γειτονίας αλλά συμβάλλει στη σωστή εκπαίδευση της νέας γενιάς των Αλβανών σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές αρχές. 

Αναλυτικά η ερώτηση: 

«Στις 25 Μαρτίου 2020 το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο αποφάσισε την έναρξη διαπραγματεύσεων προσχώρησης με τη Δημοκρατία της Αλβανίας.

Μεταξύ της Ελλάδος και της Αλβανίας έχει συσταθεί Μικτή Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που έχει τεθεί σε ισχύ από το 2020. Η Επιτροπή συνεδριάζει σύμφωνα με το πνεύμα και τους σκοπούς της UNESCO και του Συμβουλίου της Ευρώπης και εξετάζει μεταξύ άλλων τις θεματικές γεωγραφίας και ιστορίας. 

Ήδη από το 2018 επήλθε συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών για απάλειψη από τα σχολικά βιβλία της Ιστορίας και της Γεωγραφίας της Αλβανίας η απάλειψη όρων όπως «αλβανικά εδάφη στην Ελλάδα» καθώς και απεικονιστικού υλικού (χάρτες, φωτογραφίες κ.λπ.) αντιστοίχου περιεχομένου. Η απάλειψη των χαρτών και των αναφορών στα σχολικά βιβλία της Αλβανίας σε τμήματα της Ελληνικής Επικράτειας ως δήθεν «αλβανικά εδάφη εκτός Αλβανίας» αποτελεί βασική προϋπόθεση για την εμπέδωση των σχέσεων καλής γειτονίας και συμβάλλει στην σωστή εκπαίδευση της νέας γενιάς των Αλβανών σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές αρχές.

Ενώ οι αλλαγές που συμφωνήθηκαν αποφασίστηκε να έχουν εφαρμογή από το Σεπτέμβριο του 2019, αυτές μέχρι σήμερα δεν έχουν πραγματοποιηθεί από αλβανικής πλευράς ενώ δεν έχει δοθεί καμία απάντηση στην ενημέρωση για το ζήτημα κάτι το οποίο έχει επανειλημμένως ζητήσει η ελληνική πλευρά. Κάτι που καθιστά πλέον προφανές ότι η αλβανική πλευρά δεν έχει καμία πρόθεση να τηρήσει τα υπεσχημένα. 

Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή: 

- Είναι σε γνώση της τα ανωτέρω;

- Σε τι ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε μία υπό ένταξη χώρα να τηρήσει τις δεσμεύσεις της που συνάδουν απόλυτα με την εμπέδωση των σχέσεων καλής γειτονίας και να απαλείψει απαράδεκτες αλυτρωτικές τάσεις κατά ενός κράτους μέλους από τα σχολικά της βιβλία;»

Τα νέα μέτρα στην Κακαβιά και τα εμπόδια στους Βορειοηπειρώτες


Πολλές είναι οι καταγγελίες που δεχόμαστε από την Δρόπολη, το Φοινίκι και την Χιμάρα για το μετρό της καραντίνας που θα επιβληθεί σε όσους περάσουν το τελωνείο της Κακαβιάς μετά τις 16 Αυγούστου, κάνουν λόγο για πιέσεις για την επιβολή της επταήμερής καραντίνας οι οποίες προήλθαν από την πολιτική πίεση του προέδρου της Ελληνικής Βουλής κ. Κωνσταντίνου Τασούλα στο γραφείο του Πρωθυπουργού

Μάλιστα κάποιοι πολιτικοί των Ιωαννίνων καυχιούνται ότι είναι προσωπική τους επιτυχία η εγκατάσταση του κλιμακίου του ΕΟΔΥ. Όχι κύριοι κάνετε λάθος, η Ελληνική Κυβέρνηση οφείλει να επιβάλλει την παρουσία του ΕΟΔΥ στην Κακαβιά όπως και σε όλα τα τελωνεία της χώρας.

Ελέω του κλεισίματος του Μαυρομματίου, η πλειοψηφία των μελών της ελληνικής μειονότητας περνάει από την Κακαβιά. Το παράδοξο είναι πως σύμφωνα με τα λεγόμενα του υφυπουργού πολιτικής προστασίας κ. Χαρδαλιάς, τα νεα μέτρα καθώς και η καραντίνα ισχύουν μόνο για το πέρασμα από την Κακαβιά, δηλαδή όσοι περνάνε από την Κρυσταλλοπηγή δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα απολύτως πρόβλημα

Είναι σίγουρο πως και τα κρούσματα που μπήκαν από την Αλβανία και νοσηλεύτηκαν στο Πανεπιστημιακό νοσοκομείο Ιωαννίνων και άλλα νοσοκομεία δεν είναι τόσα πολλά, συγκριτικά με άλλες εισόδους στην χώρα, που να δικαιολογούν αυτά τα στοχευμένα μέτρα.

Ως Βορειοηπειρώτες και φορολογούμενοι Έλληνες πολίτες αντιλαμβανόμαστε απόλυτα την σοβαρότητα της κατάστασης αλλά θεωρούμε πως τα συγκεκριμένα μέτρα μας δημιουργούν ένα αίσθημα αδικίας καθώς βλέπουμε πως ξαφνικά ενόχλησε η Κακαβιά ενώ τα υπόλοιπα σύνορα είναι στο απυρόβλητο.

Κατά την περίοδο του καλοκαιριού οι Βορειοηπειρώτες που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα επ ευκαιρία των καλοκαιρινών αδειών από τις εργασίες τους επισκέπτονται τα σπίτια τους τα οποία πολλές φορές βρίσκουν λεηλατημένα.

Επίσης αρκετοί υπερήλικες Βορειοηπειρώτες επισκέπτονται εβδομαδιαίως τα Ιωάννινα για επισκέψεις σε ιατρούς και αγορά φαρμάκων. Με αυτούς τι θα συμβεί;

Ένα άλλο καυτό θέμα αυτή την περίοδο αφορά τις περιουσίες των Βορειοηπειρωτών. Στην Αλβανία τρέχει η διαδικασία για την εγγραφή των περιουσιών και πολλοί Βορειοηπειρώτες κυρίως από την περιοχή της Χιμάρας είχαν προγραμματίσει τον μήνα αυτό να επισκεφθούν την γενέτειρα τους και να ξεκινήσουν τις διαδικασίες εγγραφής.

Καλούμε τους όλους όσους συνέβαλαν στο να ληφθούν αυτά τα μέτρα να τα διορθώσουν έστω για αυτόν τον μήνα:

-Με την τοποθέτηση του Κλιμακίου του ΕΟΔΥ επί 24ωρου βάσης στην Κακαβιά κατά τον μήνα Αύγουστο.

-Το μέτρο της καραντίνας είναι υπερβολή, καλό θα ήταν αυτό το μήνα να μην εφαρμοστεί- ειδάλλως να εφαρμοστεί σε όλα τα χερσαία σύνορα.

Εμάς τους Βορειοηπειρώτες δεν μας περίμενε κανένας Δήμος – Καμία ΜΚΟ





Του Μόντη Κολίλα*

Ήταν πριν ένα μήνα, στα τέλη Ιουνίου, όταν λαθρομετανάστες έπαιρναν τον λόγο στο Δημοτικό Συμβούλιο Αθηναίων και απαιτούσαν να τους παρασχεθούν σπίτια, περίθαλψη, ασφάλεια και λεφτά.

Ήρθαν απρόσκλητοι στην χώρα μας και μπήκαν παράνομα για να εγκατασταθούν στην Ελλάδα ως κανονικοί εισβολείς, εκφράζοντας απαιτήσεις από τον μεγαλύτερο Δήμο, αυτόν της πρωτεύουσας, σαν να τους χρωστάει.

Σήμερα, τέλη Ιουλίου, μαθαίνουμε ότι ο Δήμος Αθηναίων σχεδιάζει την δημιουργία δομής για την στέγαση των μεταναστών  που μεταφέρονται από τα νησιά!

Για αυτόν τον σκοπό μάλιστα υπάρχει και εντεταλμένη δημοτική σύμβουλος Υποστήριξης και Κοινωνικής Ένταξης Μεταναστών και Προσφύγων…

Όλα αυτά φυσικά δεν θα γινόντουσαν αν δεν υπήρχε το παρακράτος των ΜΚΟ που έχει καταργήσει τους θεμελιώδεις νόμους μίας ευνομούμενης πολιτείας.

Δεν ξέρω αν υπάρχει σε άλλη χώρα αυτό το παράδειγμα ρατσισμού και μίσους προς την ίδια σου την φυλή!

Όταν ήρθαμε εμείς οι Έλληνες της Βορείου Ηπείρου δειλά δειλά από το 1990 στην μητροπολιτική Ελλάδα, δεν τύχαμε της ευαισθησίας που απολαμβάνουν οι σημερινοί μετανάστες εισβολείς. Δεν υπήρχε για εμάς καμία μέριμνα και περίθαλψη από κανέναν Δήμο, από καμία ΜΚΟ…

Σχεδόν όλοι όσοι ήρθαμε στην Ελλάδα εκείνη την εποχή, «μετακομίσαμε» από το καλοκαίρι του 1990 και για έξι μήνες στα Τίρανα, έως ότου καταφέρουμε να πάρουμε την πολυπόθητη βίζα από την εκεί ελληνική πρεσβεία ώστε να έρθουμε νόμιμα στη μητέρα – πατρίδα.

Την μητέρα – πατρίδα για την οποία ακούγαμε κρυφά από τους γονείς μας, την βλέπαμε με αγωνία και λαχτάρα από την τηλεόραση, την ακούγαμε από το ραδιόφωνο και κλαίγαμε γι’ αυτήν. Και όλα αυτά με κίνδυνο για την ασφάλεια και την ζωή μας, αφού είχαμε τους ρουφιάνους της αλβανικής κρατικής ασφάλειας μέρα νύχτα έξω από τα παράθυρα μας.

Ήρθαμε στην Ελλάδα λοιπόν πριν 30 χρόνια και φτιάξαμε τις ζωές μας από το μηδέν, δουλεύοντας δύο και τρεις δουλειές, χωρίς να μας δώσει κανένα κράτος, κανένας Δήμος, καμία «οργάνωση» σαν τις σημερινές ΜΚΟ, επιδόματα και σπίτια με όλες τις ανέσεις.

Βεβαίως δεν ξεχνούμε και ευγνωμονούμε θερμά τους ιδιώτες που μας υποδέχθηκαν με ανοικτές αγκάλες, για αυτά που μας πρόσφεραν από το υστέρημα της τσέπης τους αλλά και το περίσσευμα της καρδιάς τους, όπως και την εκκλησία που βοήθησε στην αρχή αρκετούς από εμάς.

Όμως σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνεται με όλη αυτή την οργανωμένη υπερευαισθησία που υπάρχει σήμερα για τους παρανόμως εισελθόντες ισλαμιστές, που κουβαλούν μαζί και μωρά, ως απαραίτητα εργαλεία συναισθηματικού εκβιασμού.

Κάποτε δόθηκαν από το ελληνικό κράτος στους ηλικιωμένους μας επιδόματα των 350 ευρώ, με τα οποία μπορούσαν να κρατούσουν ζωντανά τα χωριά μας, ώστε να πηγαίνουμε και να βλέπουμε όρθια τα σπίτια που γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε.

Η ελληνική πολιτεία μιλούσε μεν για εμάς κάποιες φορές αλλά έκανε πως δεν καταλάβαινε την πραγματικότητα.

Έτσι τα επιδόματα αυτά καταργήθηκαν και σαν να μην έφτανε μόνο αυτό, δεν μας αναγνωρίζουν δικαίωμα να πάρουμε εθνική σύνταξη επειδή δεν έχουμε συμπληρωμένα 40 χρόνια διαμονής στην Ελλάδα. Τόσο εύκολα «ξεχάσαν» οι ιθύνοντες των Αθηνών ότι μέχρι το 1990 τα σύνορα ήταν ερμητικά κλειστά με ηλεκτροφόρα συρματοπλέγματα και μας έλεγαν από την αλβανική πλευρά «θα δείτε την Ελλάδα όταν δείτε το αυτί σας»!

Κάποιοι επαγγελματίες αντιρατσιστές έχουν βήμα σε όλα τα μέσα και μας μιλάνε συνέχεια περί «καταπολέμησης του ρατσισμού και της μισαλλοδοξίας».

Τον πραγματικό ρατσισμό και την πραγματική μισαλλοδοξία τα βιώσαμε και τα βιώνουμε εμείς οι Έλληνες της Βορείου Ηπείρου και από τις δύο πλευρές των συνόρων.

Στην Αλβανία ήμασταν πάντα οι «βρωμοέλληνες», κάτι που επιβεβαιώνεται και από την παρότρυνση της αλβανίδας υφυπουργού τουρισμού πριν λίγες μέρες να γίνεται μποϊκοτάζ σε όσα καταστήματα στην Β. Ήπειρο μιλάν οι εργαζόμενοι στα ελληνικά.

Από την άλλη, όπως οι Μικρασιάτες που σφαγιάστηκαν και ξεριζώθηκαν αλλά  στην μητροπολιτική Ελλάδα τους υποδέχτηκαν ως «τουρκόσπορους», έτσι και εμείς για πολλούς εδώ είμαστε ακόμα οι «Αλβανοί».   

Και ας δώσαμε στην πατρίδα τους μεγαλύτερους εθνικούς ευεργέτες, ας δώσαμε ήρωες και ολυμπιονίκες.

Και ας χάσαμε από τον αλβανικό σωβινισμό έναν Αριστοτέλη Γκούμα και έναν Κωνσταντίνο Κατσίφα.
Τώρα οι γέροντες μας χάνουν και τα λίγα που δικαιούνται.

Αλλά φαίνεται λεφτά υπάρχουν για όσους εισβάλλουν και εποικίζουν αυτή την χώρα και όχι για αυτούς που φυλάττουν Θερμοπύλες.

Ολοκληρώνω, επιστρέφοντας εκεί που άρχισα, στο Δημοτικό Συμβούλιο Αθηναίων και την δημοτική αρχή, στην οποία πριν λίγους μήνες απευθύναμε μία ερώτηση για την τύχη του πολύπαθου αγάλματος της επίσης πολύπαθης Βορείου Ηπείρου.

Όχι μόνο δεν έχουμε πάρει ακόμα καμία απάντηση, αντίθετα είδαμε να δίνουν το λόγο σε αλλοεθνείς και αλλόθρησκους που εισέβαλλαν στην Ελλάδα για να απαιτούν - και τελικά να τους αποδίδονται - αγαθά για τα οποία εμείς χύσαμε πολύ ιδρώτα.

Τέλος, δεν πειράζει που η Τουρκία - που μας στέλνει τους ισλαμιστές εποίκους - έκανε τζαμί την Αγιά Σοφιά, εδώ προχωράει κανονικά το τέμενος στον Βοτανικό!

Το «σφάξε με αγά μου να αγιάσω», φαίνεται ότι δεν ξεριζώνεται ποτέ από το DNA του κοτζαμπασικού πολιτικού συστήματος…

Δεν ζητάμε καμία χάρη, απλά περιμένουμε τουλάχιστον από κράτος και τοπική αυτοδιοίκηση να σταματήσουν να μας προκαλούν, να μας κοροϊδεύουν και να μας προσβάλλουν με τις περίεργες «ευαισθησίες» και προτεραιότητες τους…



*Ο Μόντης Κολίλας κατάγεται από την Χιμάρα και είναι αντιπρόεδρος της Κίνησης για την Αναγέννηση της Βορείου Ηπείρου

Κυριακή 2 Αυγούστου 2020

Από τι κινδυνεύουν τα παιδιά εάν φορούν μάσκα; - Nga çfarë rrezikohen fëmijët nëse mbajnë maska?


«Πάνω απ’ όλα όμως θα πρέπει να γνωρίζουμε ένα σοβαρό κίνδυνο που έχουν τα παιδιά όταν φορούν τη μάσκα.


Όλοι συμφωνούν ότι για να προστατεύει η μάσκα θα πρέπει να εφαρμόζει καλά γύρω από το στόμα και τη μύτη καλύπτοντας και το πηγούνι.


Όμως, μια τέτοια εφαρμογή αναπόφευκτα δυσκολεύει την αναπνοή.


Ένας ενήλικας, αν δεν έχει χρόνιο αναπνευστικό ή καρδιακό πρόβλημα, μπορεί να προσαρμοστεί και να ρυθμίσει ανάλογα την αναπνοή του. Ένα μικρό παιδί αυτό δε μπορεί να το κάνει. Πολύ περισσότερο αν τρέξει, παίξει, γελάσει ή φωνάξει!


Σ’ αυτήν την περίπτωση η αναπνοή του γίνεται πιο γρήγορη, πιο απότομη και πιο βαθιά. Αν λοιπόν το παιδί προσπαθήσει να πάρει μια απότομη και βαθιά αναπνοή μέσα από τη μάσκα, είναι σαν κάποιος να του έχει κλείσει το στόμα και τη μύτη με την παλάμη του.


Η προσπάθεια αναπνοής με φραγμένο το στόμα και τη μύτη δεν προκαλεί είσοδο του αέρα, όπως γίνεται στην κανονική αναπνοή.


Αυτό έχει δύο συνέπειες:


1. απότομη πτώση του οξυγόνου στο αίμα του παιδιού.


2. μεγάλη αύξηση της (αρνητικής) ενδοθωρακικής πίεσης.


Και τα δύο μαζί δυσκολεύουν την καρδιακή λειτουργία με κίνδυνο ή την καρδιακή ανακοπή ή την εμφάνιση οξέος πνευμονικού οιδήματος.


Και τα δυο μπορούν να οδηγήσουν σε αιφνίδιο θάνατο»


Αναστάσιος Χατζής,

MD, PhD, Παιδίατρος - Εντατικολόγος,

Διευθυντής Παιδιατρικής Μονάδας Εντατικής θεραπείας, Παιδιατρικό Κέντρο Αθηνών

Mbi gjithçka duhet të njohim rrezikun serioz që kanë fëmijët kur veshin maskë.



Të gjithë janë dakort se, që maska të mbrojë, duhet të puthitet mirë rreth gojës dhe hundës duke mbuluar dhe mjekrën.



Por një mbyllje e tillë, në mënyrë të pashmangshme do të vështirësojë frymëmarrjen.


Një adult nëse nuk ka problem të vjetër në frymëmarrje ose problem me zemrën, do të mund të përshtatet e të përshtatë respektivisht frymëmarrjen e tij. Një fëmijë i vogël nuk mund ta bëjë këtë gjë. Shumë më tepër nëse vrapon, luan, buzëqesh apo thërret!

Në këtë rast frymëmarrja bëhet më e shpejtë, më e menjëhershme dhe më e thellë. Nëse pra, një fëmijë përpiqet që të marrë një frymëmarrje më të thellë dhe të menjëhershme nëpërmjet maskës, është sikur dikush i ka mbyllur gojën dhe hundën me dorën e tij.


Përpjekja për frymëmarrje me gojën dhe hundën e mbyllur nuk shkakton hyrje të ajrit ashtu si ndodh me një frymëmarrje të rregullt.


Kjo ka dy rrjedhime:


1. Rrënie të menjëhershme të oksigjenit në gjakun e fëmijës.


2. Rritje (negative) të presionit brenda kraharorit.


Që të dyja sëbashku vështirësojnë funksionin kardiak me rrezik shkakëtimin e një infakti kardiak ose shfaqjen e një edeme polmunare akute.

Të dyja mund të na çojnë në një vdekje të menjëhershme”.


Anastasios Haxhis

MD, PhD, Pediatër, Reanimator,

Drejtor i Pavionit Pedriatik të terapisë intesive, Qendra Pedriatike e Athinës.


Γιατί καταφεύγουμε στη Παναγία; - Pse streohemi pranë së Tërëshenjtës?


Γιατί καταφεύγουμε στη Παναγία;


Η Παναγία είναι η ελπίδα των απελπισμένων, η χαρά των πικραμένων, το ραβδί των τυφλών, η άγκυρα των θαλασσοδαρμένων, η μάνα των ορφανεμένων.


Η θρησκεία του Χριστού είναι πονεμένη θρησκεία, ο ίδιος ο Χριστός καρφώθηκε απάνω στο ξύλο κ’ η μητέρα του η Παναγία πέρασε κάθε λύπη σε τούτον τον κόσμο.


Γι’ αυτό καταφεύγουμε σε Κεiνη που την είπανε οι πατεράδες μας:


«Καταφυγή», «Σκέπη του κόσμου», «Γοργοεπήκοο», «Γρηγορούσα», «Οξεία αντίληψη», «Ελεούσα», «Οδηγήτρια», «Παρηγορίτισσα» και χίλια άλλα ονόματα, που δεν βγήκανε έτσι απλά από τα στόματα, αλλά από τις καρδιές που πιστεύανε και που πονούσανε.


Μονάχα στην Ελλάδα προσκυνιέται η Παναγία με τον πρεπούμενο τρόπο ήγουν με δάκρυα με πόνο και με ταπεινή αγάπη.


Γιατί η Ελλάδα είναι τόπος πονεμένος, χαροκαμένος, βασανισμένος από κάθε λογής βάσανο.


Κι από τούτη την αιτία το έθνος μας στα σκληρά τα χρόνια βρίσκει παρηγοριά και στήριγμα στα αγιασμένα μυστήρια της ορθόδοξης θρησκείας μας, και παραπάνω από όλα στο Σταυρωμένο το Χριστό και στη χαροκαμένη μητέρα του, που πέρασε την καρδιά της σπαθί δίκοπο.


Σε άλλες χώρες τραγουδάνε την Παναγία με τραγούδια κοσμικά, σαν νάναι καμιά φιλενάδα τους, μα εμείς την υμνολογούμε με κατάνυξη βαθειά, θαρρετά μα με συστολή, με αγάπη μα και με σέβας, σαν μητέρα μας μα και σαν μητέρα του Θεού μας.


Ανοίγουμε την καρδιά μας να τη δει τι έχει μέσα και να μας συμπονέσει.


Η Παναγία είναι η πικραμένη χαρά της Ορθοδοξίας, «το χαροποιόν πένθος», «η χαρμολύπη» μας, «ο ποταμός ο γλυκερός του ελέους», «ο χρυσοπλοκώτατος πύργος και η δωδεκάτειχος πόλις».


Φώτης Κόντογλου

Pse streohemi pranë së Tërëshenjtës?


E Tërshenjta është shpresa e të dëshpëruarve, gëzimi i të hidhëruarve, bastuni i të verbërve, spiranca e të munduarve nga deti, nëna e jetimëve. 



Feja e Krishtit është një fe e dhembshur, vetë Krishti u gozhdua mbi dru dhe nëna e tij e Tërshenjta kaloi çdo trishtim në këtë botë. 


Prandaj streohemi tek Ajo që etërit tanë e quajtën:


Strehë” “Mbulesë e botës”, “Ajo që dëgjon shpejt”, “Ajo që shpejton në ndihmë” “Mendja e mprehtë” “E mëshirshmja”, “Udhërrfyesja” dhe mijëra emra të tjerë, që nuk dolën kështu thjesht nga gojët, por nga zemrat që besonin dhe dhimbnin. 



Vetëm në Greqi, së Tërshenjtës, i falen me mënyrën e duhur, me lotë dhe dhimbje dhe me dashuri të përulur. 


Kjo ndodh pasi Greqia është një vend i lënduar, i munduar, i torturuar nga çdo lloj mundimi. 


Kjo është dhe arsyeja që kombi ynë në vitet e ashpra gjen ngushëllim dhe mbështetje në misteret e shenjta të besimit tonë orthodhoks dhe mbi të gjitha në Krishtin e Kryqëzuar dhe nënën e djegur nga vdekja, që zemrën e saj e përshkroi thikë me dy tehë. 


Në vende të tjera i këndojnë së Tërshenjtës me këngë njerëzore, sikur të ishte ndonjë shoqja e tyre, por ne e hymnojmë me përulje të thellë, me kurajo por dhe me përmbajtje, me dashuri dhe me respekt, si nënën tonë por dhe si nënën e Zotit tonë. 



Hapim zemrën tonë që ta shohë se çfarë ka brenda që të na ngushëllojë. 


E Tërëshenjta është gëzimi i hidhur i Orthodhoksisë, “zia e gëzueshme”, “gëzimtrishtimi” ynë, “Lumi më i ëmbël i mëshirës”, “kulla i thurrur me ar dhe qyteti me dymbëdhjetë murre”. 


Foti Kontoglou.



Κυριακή Η' Ματθαίου Θαύματα από τον φυσικό κόσμο Αρχιμ Επιφάνιος Χατζηγιάγκου !!


Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1418) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (252) Β Ήπειρος (238) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (60) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (42) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) πολιτική-politikë (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)