Τρίτη 28 Αυγούστου 2018

O Κατρούγκαλος στην άτυπη σύνοδο των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων στο Δυρράχιο της Αλβανίας - Ministri i Jashtëm Plotësues i Greqisë, në samitin informal të Kryeministrave të Ballkanit Perendimor në Durrës



Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Κατρούγκαλος, εκπροσώπησε τη χώρα μας στην άτυπη σύνοδο των Πρωθυπουργών των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων (WB6) στο Δυρράχιο της Αλβανίας.
Αντικείμενο της συνόδου ήταν η προώθηση της περιφερειακής οικονομικής ολοκλήρωσης της περιοχής. Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών στην τοποθέτηση του αναφέρθηκε στην πάγια ελληνική θέση υπέρ της ευρωπαϊκής προοπτικής των Βαλκανικών χωρών, με ιδιαίτερη έμφαση στις πρόσφατες πρωτοβουλίες για την προώθηση της πολιτικής σταθερότητας και οικονομικής συνεργασίας στην περιοχή. Προεξάρχον παράδειγμα της πολιτικής αυτής ήταν η συμφωνία των Πρεσπών, η Ελλάδα όμως έχει αναπτύξει συστηματικά τις διμερείς και πολυμερείς σχέσεις της με όλες τις χώρες της περιοχής και έχει συνάψει συμφωνίες μεταφοράς τεχνογνωσίας και υποστήριξης με όλες τις υπό ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, βαλκανικές χώρες. Σε ό,τι αφορά το οικονομικό πεδίο υποστηρίζει και προωθεί ένθερμα πολιτικές ολοκλήρωσης και διασυνδεσιμότητας, ιδίως στους τομείς των μεταφορών και της ενέργειας.
Ο κ. Κατρούγκαλος υποστήριξε, επίσης, ότι παράλληλα με την οικονομική και την οικονομική διάσταση της ανάπτυξης, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί και στην κοινωνική της πλευρά. Δεν θα είναι προς όφελος των λαών της περιοχής να αποτελέσουν δεξαμενή φθηνού εργατικού δυναμικού για τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αντίθετα, θα πρέπει να επιδιώξουν να αναδείξουν τα στρατηγικά συγκριτικά τους πλεονεκτήματα στην βελτίωση της παραγωγικότητας, μέσω επενδύσεων στο ανθρώπινο κεφάλαιο και τις πολιτικές ενίσχυσης του κοινωνικού κράτους και των δικαιωμάτων και δεξιοτήτων των εργαζομένων τους.
Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο

Ministri i Jashtëm Plotësues i Greqisë, Giorgos Katrougalos përfaqesoi vendin tonë në samitin informal të Kryeministrave të vendeve të Ballkanit Perendimor (WB6) në Durrës të Shqipërisë. Tema kryesore e takimit ishte nxitja e integrimit ekonomik rajonal.Ministri i Jashtëm Plotësues në fjalën e tij iu referua qendrimit të palëkundur grek në favor të perspektivës europiane të vendeve të Ballkanit, duke theksuar nismat e fundit për mbështetjen e stabilitetit politik dhe bashkëpunimit ekonomik në rajon. Shembull domethenës i kësaj politike ishte marrëveshja e Prespës, por Greqia ka zhvilluar në mënyrë sistematike marrëdheniet e saj dypalëshe dhe shumëpalëshe me të gjitha vendet e rajonit dhe ka bërë marrëveshje ndihme nga ekperienca e saj më të gjitha vendet ballkanike kandidate për në BE.
Për sa i përket fushës ekonomike, mbështet dhe nxit me zell politika integrimi dhe ndërveprimi,vecanërisht në fushat e tranportit dhe të energjitikes. Z. Katrougalos nënvizoi, gjithashtu, se, sëbashku me dimensionin ekonomiktë zvillimit, duhet ti jepet rëndësi e vecantëdhe anës së saj sociale. Nuk do jetë në interesin e popujve të rajonit që ata të jenë rezervuarë i fuqisë së lirë punëtore për vendet e tjera europiane. Përkundrazi, do të duhet të synojnë të nxjerrin në pah avantazhet e tyre strategjike krahasuese në përmirsimin e produktivitetit, nëpërmjet investimeve në kapitalin njërzor dhe politikave të fuqizimit të shtetit social,të drejtave dhe aftësive të punëtorëve të tyre.

Κυριακή 26 Αυγούστου 2018

Λαμπρές οι εκδηλώσεις για τον εθνεγέρτη Άγιο Κοσμά


AGIOS KOSMAS KOLIKONTASI 2018


• Με λαμπρότητα γιορτάστηκε επί διήμερο η μνήμη του εθνεγέρτη και ισαποστόλου Κοσμά του Αιτωλού. 
Στο επίκεντρο βρέθηκε φυσικά το Μοναστήρι στο Κολικόντασι Βορείου Ηπείρου όπου βρίσκεται και ο τάφος του Αγίου, ενώ θρησκευτικές εκδηλώσεις έγιναν και σε άλλες περιοχές όπως στο Γραμμένο, την Κόνιτσα και το Ράγιο Θεσπρωτίας. 
Στο Κολικόντασι
Πλήθος κόσμου συνέρρευσε και χθες στη Μονή του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού στο Κολικόντασι Βορείου Ηπείρου, προκειμένου να παρακολουθήσει τις τελετές που έγιναν στη μνήμη του. Ανάμεσά τους και προσκυνητές από τα Γιάννενα με επικεφαλής τον Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκο Καχριμάνη. Στη Μονή τελέστηκε θεία λειτουργία, χοροστατούντος του Αρχιεπισκόπου Τιράνων και πάσης Αλβανίας Αναστάσιου και παρουσία δεκάδων Ελλήνων και Αλβανών Ιερέων. Παράλληλα, έγινε λιτάνευση της εικόνας του αγίου Κοσμά γύρω από το καθολικό του Μοναστηριού.
Tην Παραμονή το βράδυ τελέστηκε η ακολουθία του Εσπερινού και η ευλογία των πέντε άρτων, καθώς και το Μέγα Απόδειπνο, όπου προεξήρχε ο Μητροπολίτης Απολλωνίας και Φίερι Νικόλαος.
Στην Ήπειρο
• Πολλές οι εκδηλώσεις για τον Ισαπόστολο Κοσμά και στην Ήπειρο. Στο Γραμμένο, το χωριό απ’ το οποίο κατάγεται ο Άγιος εκ πατρός, τελέστηκε προχθές βράδυ Ιερή Αγρυπνία. Η τελετή έγινε στον Ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχών, στον οποίο εξάλλου φυλάσσεται τεμάχιο από το λείψανο του Πατροκοσμά, παρουσία πλήθους πιστών από τη γύρω περιοχή και τα Γιάννενα.
• Τη μνήμη του Αγίου τίμησε και φέτος με ιδιαίτερη επισημότητα η Μητρόπολη Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης. Προχθές το απόγευμα, παραμονή της εορτής τελέστηκε Μέγας Εσπερινός στον φερώνυμο Ναό της Κόνιτσας και ακολούθησαν σύντομη λιτάνευση του Λειψάνου και της εικόνας του Αγίου. Χθες το πρωί τελέστηκαν στο Ναό του Αγίου Κοσμά Όρθρος και Αρχιερατική Θεία Λειτουργία χοροστατούντος του Μητροπολίτη Ανδρέα. Τις εκδηλώσεις παρακολούθησαν οι αρχές της περιοχής και εκατοντάδες πιστοί. 
• Η μνήμη του Πατροκοσμά εορτάστηκε και στον ομώνυμο ναό του Ραγίου Θεσπρωτίας, όπου συγκεντρώθηκε πλήθος πιστών από τα περίχωρα και την Ηγουμενίτσα. Την παραμονή εψάλη εσπερινός μετ’ αρτοκλασίας, προς το τέλος του οποίου λιτανεύτηκε η εικόνα του Αγίου πέριξ του ναού. Χθες τελέστηκαν Όρθρος και Θεία Λειτουργία, παρουσία του Δημάρχου Φιλιατών Σπύρου Παππά, αντιδημάρχων και δημοτικών συμβούλων. Τόσο στο εσπερινό κήρυγμά του όσο και στο χθεσινό, ο πρεσβύτερος - θεολόγος π. Ηλίας Μάκος τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι «ο άγιος Κοσμάς αγωνίστηκε για την πνευματική καλλιέργεια των ανθρώπων, θυσιάστηκε για να αναγεννηθούν οι ψυχές των πονεμένων και υπόδουλων».

Ο Γεώργιος Καστριώτης έγραψε....-Gjergj Kastrioti shkroi....

΄
"Οι προπατέρες ημών ήσαν Ηπειρώτες, εκ των οποίων ηγέρθει εκείνος ο Πύρρος του οποίου την ορμήν οι Ρωμαίοι μόλις ηδυνήθησαν να αντικρούσουν"

Γεώγιος Καστριώτης Σκεντέρμπεη


"Etërit tanë ishin Epirotë, nga të cilët u ngrit ai Pirroja, vrullin e të cilit Romakët sapo mundën që ta përballonin"
Gjergj Kastrioti Skenderbeu

Ο Ερντογάν ζητά από τον Ράμα να απομακρύνει δύο υπουργούς! - E paprecedentë, Erdogan i kërkon Ramës largimin e dy ministrave



Ασφαλείς πηγές από την ιστοσελίδα Syri, μέσα από τους ανθρώπους δίπλα στον Πρωθυπουργό Ράμα, μας ενημερώνουν πως ο Τούρκος Πρόεδρος Ερντογαν, εδώ και μήνες έχει ζητήσει δύο πράγματα από τον Έντι Ράμα, συγκεκριμένα την απομάκρυνση δύο υπουργών από το κυβερνητικό σχήμα.

Ο πρώτος είναι ο Υπ. Εξωτερικών Ντιτμίρ Μπουσάτι, ενώ το δεύτερο πρόσωπο είναι άγνωστο. Ο λόγος για τον Μπουσάτι είναι ευνόητος ενώ για τον δεύτερο Υπουργό είναι αίνιγμα.

Ο Ράμα που έχει παραδοθεί ολοκληρωτικά στις αγκάλες του Ερντογάν έχει ζητήσει χρόνο  στο "αφεντικό" του στην Ασία   με την  δικαιολογία πως πρέπει να τελειώσουν οι συνομιλίες με τις Βρυξέλλες. Τώρα που από τις Βρυξέλλες δόθηκε κόκκινη κάρτα στην κυβέρνηση Ράμα, φαίνεται πως ο τελευταίος είναι αναγκασμένος να δράσει.

Αυτό μάλλον δικαιολογεί και την απομάκρυνση του Ντιτμίρ Μπουσάτι από την συμφωνία Βούτσις-Θάτσι-Ράμα, μια συμφωνία που μοιράζει το Κόσσβο. Τουλάχιστον ο Ντιτμίρ Μπουσάτι ζητά να φύγει ως "πατριώτης" και όχι ως "γουλενιστής".



Όπως και να έχει πάντως για τον "ασιάτη νταβατζή" του Ράμα ο Μπουσάτι είναι ένας "εντεψέζης". Όλο αυτό δείχνει πόσο χαμηλά έχει πέσει η ηθική και πολιτική ακεραιότητα όπως και η ανεξαρτησία στην λήψη των αποφάσεων του ηγέτη της αλβανικής Κυβέρνησης. Αποφάσεις που λαμβάνονται είτε υπό την καθοδήγηση του "Σουλτάνου του Ιστανμπούλ" είτε υπό την καθοδήγηση του εγκλήματος στην Αλβανία.

Μετάφραση επιμέλεια Πελασγός Κορυτσάς με πληροφορίες από

SYRI.net
Burime të sigurta për Syri-n pranë kabinetit të Kryeministrit Rama, bëjnë me dije se Presidenti turk Erdogan prej muajsh ka dy kërkesa për Edi Ramen, konkrerisht largimin e dy ministrave nga kabineti aktual.
I pari është Ditmir Bushati, minister i Jashtëm. I dyti mbetet enigmë. Por ndërsa arsyea për Bushatin është e kuptueshme, për ministrin e dyte mbetet enigmë.
Edi Rama i dorëzuar totalisht në preherin e Presidentit Erdogan i ka kërkur kohë “padronit” të tij në Azi me argumentin se sa të kaloj çeshtjen e negociatave me Brukselin. Tani që Bruksel i dha karton të kuq qeverisë Rama, duket se ky i fundit është i detyruar të veprojë.
Me shumë gjasa kjo justifikon edhe daljen nga rreshti të Ditmir Bushatit për marrëveshjen Vucic-Thaci-Rama, marrëveshje që e ndan Kosovën. Të pakten Ditmir Bushati kërkon të ikë si “Patriot” e jo si “Gylenist”.
Gjithsesi, për “Tutorin aziatik” të Ramës, Bushati mbetet një “Edepsëz”. E gjitha kjo tregon se sa poshtë ka rënë integriteti moral, politik dhe sovraniteti i vendimeve të kreut të qeverisë shqiptare. Vendime të marra ose nën diktatin e “Sulltanit të Stambollit’ ose nën diktatin e krimit në Shqipëri.
/SYRI.net

Η άνθιση των σχολείων στην Ήπειρο και ο ρόλος του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού!- Lulëzimi i shkollave në Epir dhe roli i Shën Kozma Etolosit!



Μετά την κατάκτηση της Ηπείρου και μέχρι τις αρχές του 17ου αιώνα, η Οθωμανική κατοχή κατέστρεψε τα πάντα. Στην Ήπειρο βασίλευε απόλυτο πνευματικό σκοτάδι. Αμάθεια, άγνοια και αμορφωσιά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά αυτής της περιόδου. Οι μονές και οι νάρθηκες των εκκλησιών αποδείχτηκαν καταφύγιο, μετά την υποδούλωση, σε πνευματικές εστίες του ελληνισμού, που δίδασκαν φτωχοί μοναχοί και παπάδες λίγα κολλυβογράμματα, όσο να κρατιέται ζωντανή η σπίθα του Γένους. Στοιχεία για την προ της Τουρκοκρατίας εποχή δεν υπάρχουν. Πληροφορίες βρίσκουμε μετά την επικράτηση της Τουρκοκρατίας. Το Δέλβινο καταλήφθηκε οριστικά το 1537. Σαν επακόλουθο της ανάπτυξης του εμπορίου με το εξωτερικό, της βιοτεχνίας και του σχηματισμού των πρώτων αστικών κέντρων, άνθισαν πολύ πρώιμα τα γράμματα στην Ήπειρο. Ταξιδεμένοι Ηπειρώτες, άφησαν περιουσίες ολόκληρες, για να ιδρυθούν και να συντηρηθούν σχολεία στη γενέτειρά τους. Τα αρχαιότερα σχολεία είναι των Ιωαννίνων, του Δελβίνου, του Αργυρόκαστρου, της Δρόβιανης κ.ά.
Έξω όμως από τα μεγάλα ή μικρά αστικά κέντρα, στα χωριά και στην ύπαιθρο επικρατούσε βαθύ σκοτάδι. Θρησκεία και παιδεία από αιώνες συνεργάζονταν στενά. Στα σκοτεινά χρόνια της Τουρκοκρατίας, τα πρώτα αμυδρά φώτα τα δώσανε τα «κρυφά σχολειά» στις υπόγειες κρύπτες των μοναστηριών. Το ρεύμα του εξισλαμισμού ανησύχησε την Εκκλησία, η οποία, μεταξύ άλλων μέτρων που έλαβε για την αναχαίτιση του κινδύνου τούτου, φρόντισε και για την σύσταση σχολείων.
Πρώτος που ανέλαβε ν’ ανοίξει σ’ όλα τα χωριά τα πρωτόγονα σχολεία του Νάρθηκα, ήταν ο Επίσκοπος Χιμάρας και Δελβίνου Μανασής το 1682. Αργότερα ακολουθεί η λαμπρή περίοδος του Κοσμά του Αιτωλού (1765-1779). Με τη δραστηριότητά του άνοιξε 200 κοινά σχολεία και δέκα ανώτερες σχολές. Αργότερα αρχίζει να ενδιαφέρεται και να φροντίζει συστηματικά για την ίδρυση και συντήρηση των σχολείων το Οικουμενικό Πατριαρχείο με τις κατά τόπους εκκλησιαστικές αρχές. Ιδρύονται ειδικοί σύλλογοι και αδελφότητες για την επιχορήγηση σχολείων, διδασκάλων και μαθητών. Έτσι, στις αρχές του αιώνα μας τα ελληνικά σχολεία στη Βόρειο Ήπειρο έφθασαν τον αριθμό των 350. Παρατηρούμε λοιπόν ότι η εκπαίδευση στον τόπο μας ως τα νεότερα χρόνια, εξαρτιόνταν άμεσα από το ενδιαφέρον και τη φροντίδα της εκκλησίας. Δικαιωματικά μπορούμε να πούμε ότι η θρησκεία διατήρησε και διαφύλαξε τον ελληνισμό και τα ελληνικά γράμματα στους σκοτεινούς αιώνες της Τουρκοκρατίας.
Στους ΧVII – XVIII αιώνες, κατόπιν της άδειας του Σουλτάνου (1630) να ανοιχτούν σχολεία στην ελληνική γλωσσά, άνοιξαν στις Μητροπόλεις του Δελβίνου (1862), της Χιμάρας και αργότερα στην Αβαρίτσα, στη Δίβρη κ.ά. Σ’ αυτά τα σχολεία προετοιμάζονταν κληρικοί και λαϊκοί. Τα μαθήματα διδάσκονταν από ανωτέρους κληρικούς των Μητροπόλεων. Η φιλεκπαιδευτική κίνηση γύρω στα 1870, είναι ζωηρή. Εκκλησιαστική παράγοντες, πρόκριτοι των κοινοτήτων, απόδημοι, όλοι καταβάλλουν σοβαρές και συστηματικές προσπάθειες, προαιρετικές εισφορές και προσωπική εργασία, για να ιδρύσουν σχολείο σε κάθε χωριό, να χτίσουν κατάλληλο σχολικό κτίριο, να εξασφαλίσουν τη μισθοδοσία δασκάλων κ.λ.π.

Χαράλαμπος Κίτσιος, Συνταξιούχος Ελληνοδιδάσκαλος στη Β. Ήπειρο

Pas zotërimit të Epirit deri në fillimet e shek. të 17-të, pushtimi osman shkatërroi gjithçka. Në Epir mbretëronte një errësirë e plotë shpirtërore. Padija, mungesa e formimit janë karakteristikat bazë të kësja periudhe. Monastiret dhe nartkekset e kishave u bënë streha, pas nënshtrimit, dhe vatra shpirtërore të helenizmit, ku jepnin mësim murgj dhe priftërinj të varfër, njohuri fillestare sa të mbahej e gjallë shkëndia e JENUS. Elementë për periudhën para Pushtimit Turk nuk ekzistojnë. Informacione gjejmë pas mbizotërimit të pushtetit Turk. Delvina u zotërua përfundimisht më 1537. Si rrjedhim i zhvillimit të tregtisë me vendet e tjera, të industrisë dhe të krijimit të qëndrave të para lulëzuan dhe njohuritë fillestare në Epir. Epirotë të udhëtuar, lanë pasuri të tëra, që të themeloheshin dhe të mbaheshin shkolla në vendlindjen e tyre. Shkollat më të lashta janë ato të Janinës, të Delvinës, të Gjirokastrës, të Dhrovianit etj.
Por larg qëndrave të mëdha apo të vogla qytetare, në fshatrat dhe në zonën rurale mbizotëronte errësira e thellë. Feja dhe arsimi për shekuj bashkëpunonte ngushtë. Në vitet e errëta të pushtimit Turk, dritat e para të dobëta i dhanë "shkollat e fshehura" në podrumet e manastireve. Rryma e islamizimit shqetësoi Kishën, e cila, ndër masat e tjera që mori ishte ndalimi i këtij rreziku, ajo u kujdes dhe për themelimin e shkollave.

I pari që mori pësipër që të hapë në të gjtha fshatrat shkolla elementare të Narteksit, ishte Peshkopi i Himarës dhe Delvinës Manasi më 1682. Më vonë pasoi periudha e ndritëshme e Shën Kozma Etolosit (1765-1779). Me aktivitetin e tij hapi 200 shkolla të përgjithëshme dhe dhjetë shkolla të larta. Më vonë filloi që të interesohej dhe të përkujdesej në mënyrë sistematike  për themeliin dhe financimin e shkollave të Patriarkanës Ekumenike së bashku me përfaqësitë kishtare lokale. Themelohen shoqata të veçanta dhe vëllazëri për financimin e shkollave, mësuesve dhe nxënësve. Kështu, në fillimet e shekullit që jetojmë, shkollat greke në Epirin e Veriut arritën numrin 350. Vërejmë pra se arsimi në vendin tonë deri në vitet e fundit, vareshin drejtpërdrejt nga interesimin dhe përkujdesja e kishës. Me të drejtë do të mund të themi se feja ruajti dhe mbrojti helenizmin dhe dijen helene në shekujt e errët të pushtimit Turk.
Në shek. e 17-18-të, pas lejës së Sulltanit (1630) që të hapen shkolla në gjuhën helene, u hapën në Mitropolinë e Delvinës (1682), të Himarës dhe më vonë në Avaritsa, në Divri etj. Në këto shkolla përgatiteshin klerikë dhe laikë. Mësimet jepeshin nga klerikë të lartë të Mitropolive. Lëvizja filo-edukuese rreth vitit 1870, është shumë e fortë. Faktorë kishtarë, udhëheqës të komunave, emigrantë, të gjithë bëjnë përpjekje serioze dhe sistematike, kontribute sipas mundësive dhe punë personale, për të themeluar një shkollë në çdo fshat, që të ndërtojnë një ndërtesë të përshtatëshme për shkollë, të sigurojnë rrogat e mësuesve etj.


Harallamb Kiço, Mësues në pension në Epirin e Veriut.

Σερβία - Αλβανία και Κόσοβο «μοιράζουν» τα Βαλκάνια - H Ελλάδα θα μιλήσει για την Βόρεια Ήπειρο;


Σερβία - Αλβανία και Κόσοβο «μοιράζουν» τα Βαλκάνια - H Ελλάδα θα μιλήσει για την Βόρεια Ήπειρο;


Ανακοινώθηκε πως οι πρόεδροι Σερβίας - Κοσόβου και ο πρωθυπουργός της Αλβανίας συμφώνησαν σε τριμερή συνάντηση κατά την οποία θα γίνει το πρώτο μυστικό παζάρι για την ανταλλαγή εδαφών μεταξύ Σερβίας και Κοσόβου.

Η συμμετοχή του Έντι Ράμα στη συνάντηση δίνει ξεκάθαρο μήνυμα για το μέλλον του Κοσόβου. Πριν λίγους μήνες Κόσοβο και Αλβανία συμφώνησαν σε τελωνειακή ένωση, καταργώντας ουσιαστικά τα οικονομικά σύνορα.

Η ένωση Αλβανίας και Κοσόβου είναι αναπόφευκτο ότι σιγά σιγά να έρθει.

Η ανταλλαγή αυτή θα γίνει με τις ευλογίες των ΗΠΑ οι οποίες δήλωσαν πως «δεν θα εναντιωθούν σε μία ενδεχόμενη συμφωνία για ανταλλαγή εδαφών». Όπως και στο Μακεδονικό φαίνεται να είναι υπέρ ενός ξεκαθαρίσματος στα Βαλκάνια που θα τους επιτρέψει να εντάξουν τις εναπομένουσες χώρες στο ΝΑΤΟ για να αποκόψουν την επιρροή της Ρωσίας στην περιοχή. 

Και το ερώτημα που δημιουργείται από όλα αυτά είναι το εξής. Η Ελλάδα που είναι;

Την ώρα που συντελείται μία από τις πιο σημαντικές διαπραγματεύσεις στα Βαλκάνια, η Ελλάδα είναι απούσα, τη στιγμή που έχει ανοιχτά εδαφικά ζητήματα με την Αλβανία.

Η Ελλάδα πρέπει άμεσα να ανοίξει το θέμα της Βορείου Ηπείρου από τη στιγμή που υπάρχει αναγνωρισμένη Ελληνική μειονότητα που αποτελεί πλειοψηφία στην περιοχή.

Είναι εγκληματικό τη στιγμή που μπαίνουμε σε διαπραγματεύσεις με την Αλβανία και και οι Αλβανοί βάζουν ζητήματα Τσαμουριάς η Ελλάδα να μην χρησιμοποιεί το δυνατότερο χαρτί που έχει.

Για να κατανοήσουμε το μέγεθος της ανοησίας της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής ο Νίκος Κοτζιάς δηλώνει πως δεν θα ανοίξει το θέμα της Β.Ηπείρου για να μην ανοίξουν οι Αλβανοί το θέμα Τσαμουριάς. Η διαφορά είναι ότι στην Β.Ήπειρο υπάρχει αναγνωρισμένη ελληνική μειονότητα χιλιάδων ενώ στην «ελληνική Τσαμουριά» δεν υπάρχει αλβανικός πληθυσμός. 

Δηλαδή η Ελλάδα συμφωνεί να εξισώσει ένα υπαρκτό ζήτημα με ένα ανύπαρκτο.

Πάντως το ορθότερο θα ήταν να ενταχθεί το ζήτημα της Β.Ηπέιρου σε ένα πλαίσιο γενικότερου Βαλκανικού ξεκαθαρίσματος. 

Δηλαδή η Ελλάδα πρέπει να πείσει τη Δύση ότι το ζήτημα ένωσης Αλβανίας με Κοσόβου συνδέεται άρρηκτα με τη Β.Ήπειρο, διότι σε μία ενδεχόμενη ένωση Κοσόβου κι Αλβανίας τελειώνει η επιχειρηματολογία ότι η Αλβανία είναι πολύ μικρή για να σταθεί χωρίς τη Βόρεια Ήπειρο.
http://www.pronews.gr


Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1479) Αλβανία (907) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (396) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (312) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (280) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (258) Β Ήπειρος (240) ορθοδοξία-orthodhoksia (239) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) Κορυτσά-Korçë (121) shqip (119) Κορυτσά Β Ήπειρος (109) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (62) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (58) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (47) ανθελληνισμός (44) πολιτισμός - kulturë (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (40) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (39) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (35) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (24) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)