Κυριακή 6 Μαΐου 2018

Ο αλβανός ιστορικός Όλσι Γιαζετζή τα λέει "έξω από τα δόντια" για την αλβανική ιστορία!- Historiani Olisi Jazexhi thotë mjaft të vërteta në lidhje me historinë shqiptare!

Ο ιστορικός με διδακτορικό τίτλο στο Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας στην Ιταλία για τον αλβανικό εθνικισμό ο Όλσι Γιαζετζή, έχει δώσει μια συνέντευξη στην ΠΓΔΜ, όπου αναφέρθηκε σε κάποιες αλήθειες που οι περισσότεροι ψευδο-ιστορικοί δεν τολμούν να τα πουν.

Στην εκπομπή ‘Vo Centar’ ο Όλσι Γιαζεντζή ομολόγησε πως  Σκεντερμπέι δεν ήταν αλβανός αλλά ελληνό-σλάβος.
Μάλιστα δήλωσε πως οι αλβανοί είναι ένα έθνος που εφευρέθηκε από τους τούρκους, ενώ το Κόσσοβο κατοικούνταν από σέρβους ορθοδόξους προτού έρθει η Οθωμανική Αυτοκρατορία.

Μερικές από τις δηλώσεις :

- Ο Σκεντερμπέϊ ήταν ελληνο-σλάβος πολεμιστής και η οικογένεια του είχε περιουσίες στην σημερινή Αλβανία. Η Αυστροουγγαρία αποφάσισε να τον κάνει ήρωα των αλβανών.
- Το καιρό που ο Σκεντερμπέϊ έκανε πόλεμο δεν υπήρχαν οι αλβανοί.

- Ο όρος Αλβανία αναφερόταν στην Κροατία και το Μαυροβούνιο.

- Πριν την έλευση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, στο Κόσσοβο η πλειοψηφία των κατοίκων ήταν ορθόδοξοι σέρβοι όπως και στα Σκόπια. Στην Αλβανία τα περισσότερα τοπωνύμια είναι σλάβικης προέλευσης. Με τον ερχομό των τούρκων ξεκίνησε η ισλαμοποίηση και αλβανοποίηση

- Οι αλβανοί έχουν αφομοιώσει τους σλάβους

- Η Μητέρα Τερέζα δεν ήταν αλβανίδα αλλά βλάχικης καταγωγής.


- Δεν υπάρχουν τρία αλβανικά κράτη στα Βαλκάνια, αφού το Κόσσοβο ελέγχεται από την μαφία.
- Ο Ιμπραχίμ Ρουγκόβα ήταν πράκτορας του Βατικανού.

Τα συμπεράσματα δικά σας

Ετοίμασε μετέρφρασε Πελασγός Κορυτσάς

Το βίντεο από την εκπομπή εδώ.



Historiani me gradën doktor të mbrojtur në Firence, Itali për nacionalizmin shqiptar Olsi Jazexhi, ka dhënë një intervistë për një televizion në FYROM, duke thënë disa të vërteta "jashtë dhëmbëve", ato të vërteta që nuk guxojnë ti thonë pseudohistorianët e tjerë.
Në emisionin ‘Vo Centar’, Jazexhi ka pohuar se Gjergj Kastriot Skënderbeu nuk ishte shqiptar, por greko-bullgar.
Madje ai ka deklaruar se shqiptarët janë një komb i shpikur nga turqit, ndërsa Kosova ka qenë e banuar nga serbët ortodoksë përpara se të mbërrinte Perandoria Osmane.
Disa nga deklaratat e Olsi Jazexhi :
Skënderbeu ishte një luftëtar greko-bullgar dhe familja e tij kishte prona në Shqipërinë e sotme. Austro-Hungaria vendosi ta bëjë hero të shqiptarëve.
-. Në kohën kur Skënderbeu zhvilloi luftën nuk ekzistonin shqiptarët.
-‘Albania’ ishte term që i referohej Kroacisë dhe Malit të Zi.
-Përpara ardhjes së Perandorisë Osmane, në Kosovë shumica e njerëzve ishin serb ortodoks, në FYROM gjithashtu. Në Shqipëri shumica e tomponimeve janë sllave. Me ardhjen e turqve filloi islamizimi dhe albanizimi.
-Shqiptarët kanë asimiluar sllavët.
-Nënë Tereza nuk është shqiptare, por vllehe.
-Nuk ka tre shtete shqiptare në Ballkan. Kosova është e dominuar nga mafia.
-Ibrahim Rugova ishte një agjent i Vatikanit.

Κόμμα ΕΕΜΜ: Τα προβλήματα κοινά αλλά και οι προσπάθειες συλλογικές

H δήλωση παραίτησης από την αρχηγία της οργάνωσης ΔΕΕΜ «ΟΜΟΝΟΙΑ», του  κυρίου Λεωνίδα Παππά, την προηγούμενη εβδομάδα  επανέφερε στη σκέψη της πλειοψηφίας  του Βορειοηπειρωτικού ελληνισμού πολλά και σοβαρά ερωτήματα για τις  τύχες της οργάνωσης και το εθνικο-πολιτικό μέλλον της ίδιας της ελληνικής μειονότητας. Σύμφωνα με τη δήλωση ο πρόεδρος παραιτήθηκε από την προσπάθεια επαναφοράς της Ομόνοιας στη αρχική της αποστολή που είναι η συσπείρωση και καθοδήγηση του Ελληνισμού στον αγώνα για τα εθνικά δικαιώματα και την προκοπή στην ιδιαίτερη πατρίδα. Και οι λόγοι που τον απογοήτευσαν: η έλλειψη της δημοκρατίας, η προσωπική πολιτική, η καθεστωτική καταστρατήγηση ολόκληρου του μηχανισμού της οργάνωσης και τη μετατροπή του σε βραχίονα εξυπηρέτησης ιδιοτελών και όχι κοινών συμφερόντων .
Το Κόμμα των Ελλήνων «Εθνική Ελληνική Μειονότητα για το Μέλλον», όλο αυτό το διάστημα έλπιζε σε μία συνεννόηση ευρύτερης κλίμακας για την εύρεση κοινής λύσης για το πολιτικό μέλλον της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, κατέβαλε αρκετές  προσπάθειες ώστε με ορθολογιστικούς όρους και προσπάθειες να επιτευχθεί η Συμμαχία των Ελλήνων- αυτό που κάποιοι το λένε Συσπείρωση. Και η επίτευξη αυτή να ήταν εντός της ΟΜΟΝΟΙΑΣ, με ανανεωμένους στόχους, με μαζική κινητικότητα και πατριωτική μαχητικότητα.
Η Ομόνοια είναι όλων των Ελλήνων και δεν πρέπει να παραμείνει στα χέρια μόνον μερικών αυτοαποκαλούμενων πατριωτών.
Στη σκέψη και τη συνείδησή μας αυτές τις στιγμές πρέπει να πρυτανεύσει η λογική , η σύνεση και η πολιτική ωριμότητα ώστε  να γεφυρωθούν  τα χάσματα  ,να ξεπεραστούν οι φοβίες, να ενωθούν όλες οι παρατάξεις  και να  συμβαδίσουμε στον αγώνα για τα δικαιώματά μας  για να ανταποκριθούμε όλοι μας επάξια στο χρέος που μας άφησαν οι πρόγονοί μας να παραμείνουμε αναλλοίωτοι στις πατρογονικές εστίες.
Κάνουμε έκκληση στην Επιτροπή διοργάνωσης της συνδιάσκεψης της Ομόνοιας να σταματήσει εγκαίρως τις  αρχαιρεσίες  χωρίς διαφάνεια και χωρίς τη συμμετοχή όλων των Ελλήνων, να καλεστεί στρογγυλή τράπεζα με την ευρύτερη αντιπροσώπευση όλου του πολιτικού και στελεχιακού φάσματος της μειονότητας στοχεύοντας στην εφαρμογή της δημοκρατικής αρχής των εκλογών της ηγεσίας της Ομόνοιας από τη βάση, αλλά και  στην ευρύτερη συνεννόηση να διεκδικήσουμε κοινή παρουσία στην τοπική και στην νομοθετική εξουσία όπου μπορούμε να επιβάλλουμε τις προτάσεις μας σε κάθε κυβέρνηση και σε κάθε κέντρο που διαχειρίζεται τις τύχες μας.
Αυτές τις στιγμές προσπερνάν πολλά και σοβαρά προβλήματα που σχετίζονται με εμάς όπως οι κυβερνητικές διατάξεις για την εφαρμογή του νόμου « Περί Μειονοτήτων», συζητείται ο εκλογικός νόμος κλπ, και θα έπρεπε να  συγχρονίζαμε τις ενέργειές μας ώστε απ’ αυτές τις νομοθετικές ρυθμίσεις να επωφελούνταν ουσιαστικά η δική μας μειονότητα. Τα προβλήματα είναι κοινά γι’ αυτό και οι προσπάθειες πρέπει να είναι συλλογικές.
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
30/4/2018

Παραθέτουμε και το δελτίο τύπου του κόμματος ΕΕΜΜ που δημοσιεύθηκε τον Φεβρουάριο που φαίνεται επίσης επίκαιρο

ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΙΑ ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΟΨΥΧΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ


Το Κόμμα των Ελλήνων «Εθνική Ελληνική Μειονότητα για το Μέλλον»  από την ίδρυσή του είχε ως κύριο και σημαντικότερο άξονα της δραστηριότητάς του τη συσπείρωση όλων των Ελλήνων γύρω από τους αδιαμφισβήτητα κοινούς εθνικούς και κοινωνικούς στόχους που για την επίτευξή τους καθίσταται απαραίτητη η εθνική ομοψυχία και κυρίως η κοινή στρατηγική μας για την  αποτελεσματική  χρήση όλων των απαραίτητων νόμιμων μέσων και τρόπων που παρέχει η διεθνή και ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις μειονότητες και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Στο πλαίσιο αυτό θεωρούμε επιτακτική και επίκαιρη ανάγκη τη σύγκλιση των φορέων  και παραγόντων που ασχολούνται άμεσα με τα θέματα της  Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας , γύρω από μια στρογγυλή τράπεζα για την εύρεση της κατάλληλης μορφής αριθμητικής ένωσης των δυνάμεων και κυρίως για την ποιοτική διευθέτηση αποτελεσματικών τακτικών επίτευξης των συμφωνημένων στόχων.
Μέχρι στιγμής  κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει παρά την επανειλημμένη έκκλησή μας σε θέματα μείζονος σημασίας  όπως ήταν η απογραφή του πληθυσμού, η διοικητική διαίρεση, η υφαρπαγή των περιουσιών, η παιδεία .
Παρόλα αυτά, χωρίς περιστροφές και μισόλογα, στηρίζουμε κάθε πρωτοβουλία που στοχεύει την πραγματική και όχι την εικονική ένωση των Ελλήνων. Και αυτό κατορθώνεται  μέσα από ξεκάθαρες δημοκρατικές διαδικασίες, μέσα από την εδραίωση της εμπιστοσύνης μεταξύ ηγεσιών και απλών ανθρώπων.
Για μας η Οργάνωση της Ομόνοιας ιδρύθηκε και πρέπει να λειτουργήσει ως το στέγαστρο όλων των Ελλήνων και στην πράξη να σεβαστεί δίκαια και ισότιμα την αληθινή προσφορά του κάθε ατόμου και του κάθε φορέα στα εθνικά προβλήματα και να  συμβάλει ώστε μεταξύ τους να υπάρχει κατανόηση, συνεργασία και συγκεκριμένο αποτέλεσμα εις όφελος της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας.
Το Κόμμα των Ελλήνων, επιθυμεί ειλικρινά την Ένωση των Ελλήνων και έχει συγκεκριμένες προτάσεις για αυτό το θέμα. Αρκεί όμως άμεσα να συσκεφτούν επίσημα από κοινού τα θεσμικά όργανα των πολιτικών κομμάτων και της οργάνωσης, αλλά και άλλοι παράγοντες που διατελούν σημαντικό ρόλο στα δικά μας πεπραγμένα. Η υπόθεση της ένωσης, της ομοψυχίας, της συμμαχίας, της συσπείρωσης-όπως και να την ονομάσουμε- δεν ανήκει σε μια και απαράλλαχτη ομάδα, αλλά είναι υπόθεση ολόκληρου του Ελληνισμού. Αν αυτά τα όργανα δε συμφωνήσουν σε μια κοινή πρόταση, είναι άμεσα απαραίτητο να προβούμε σε δημοψήφισμα ώστε στο σύνολό τους οι Έλληνες Βορειοηπειρώτες  να δώσουν την οριστική λύση στο ποια οργάνωση και εκπροσώπηση θέλει. Είναι μάταιο και χρονοβόρο να διαπληκτιζόμαστε μεταξύ μας για το ποιος έχει καλύτερο ή χειρότερο  προσανατολισμό. Έχουμε φτάσει στα όρια της αναξιοπιστίας και δεν έχουμε αντιληφθεί ότι η γης καταρρέει κάτω από τα πόδια μας: τα χωριά μας άδειασαν, οι περιουσίες μας  μεταγράφονται με πλαστογραφημένα έγγραφα και με την ευλογία της πολιτείας  σε άλλους, οι υποδομές μας υπολείπονται, η παρουσία μας στο δημόσιο και στα κέντρα αποφάσεων μειώνεται συνεχώς και η ασφάλειά και η ακεραιότητά  μας κινδυνεύει από ανυπόστατες και μη απειλές. Κι εμείς, με τη συμπεριφορά μας, δηλώνουμε την απουσία και την απραξία μας.
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
20/2/2018

Στα χνάρια του Ελληνικού Πολιτισμού



Στα χνάρια  του Ελληνικού Πολιτισμού
Στα χνάρια  του Ελληνικού Πολιτισμού
Διήμερη πολιτισμική εκδρομή πραγματοποιήθηκε στην αρχαία πόλη της Απολλωνίας, το μοναστήρι της Αρδενίτσας και στην πόλη μουσείο του Βερατίου.  Σκοπός η γνωριμία του αρχαίου  ελληνικού πολιτισμού, βαδίζοντας πάνω στα χνάρια του.
Η αρχαία πόλη της Απολλωνίας
Η αρχαία αυτή ελληνιστική πόλη στο Φίερι, πάνω σε λόφο των 92 στρεμμάτων που περιβάλλεται από μια πράσινη πεδιάδα και με μια εξαιρετική θέα, ιδρυθέντα το 588 π.Χ.,  ακτινοβολεί  ακόμα σήμερα. Μια πόλη με εξέχουσα σημασία και που απέχτησε μεγάλη φήμη και ακμή για το εμπόριο των ελληνικών πόλων με την ενδοχώρα της Ιλλυρίας. Μετά την Ρωμαϊκή κατάκτηση γίνεται σπουδαίο κέντρο γραμμάτων και τεχνών, μεγαλώνει η σημασία της, γεμίζει με δημόσια κτήρια: Βουλευτήριο, Γυμνάσιο, Στοές, Ωδείο, Βιβλιοθήκη, διάφορα μνημεία και πολυτελέστατες ιδιωτικές κατοικίες, που αποκαλύφθηκαν στις ανασκαφές που έγιναν το 1925. Στις ανασκαφές του 1957 αποκαλύφθηκαν πλήθος, αγάλματα και πλουσιότατη νεκρόπολη, με τάφους χρονολογούμενους από τον 6ο αιώνα ως την Ρωμαϊκή περίοδο. Στα Βυζαντινά χρόνια έγινε έδρα επισκόπου. Τον 13ο αι. ξεπροβάλει  η μεγάλη Μονή της Παναγίας (τιμώμενη στην Κοίμηση της Θεοτόκου) που θεωρείται ότι ιδρύθηκε πάνω στο ναό του Απόλλωνα.
Βλέπεις όλα αυτά και ξεχειλίζει η καρδιά σου για την φυλή σου,  τις ρίζες σου. Ρίζες που έχουν την βάση τους στα βάθη των αιώνων και που μπόρεσαν ν’ αφήσουν στην ανθρωπότητα μια τεράστια κληρονομιά. Μνημεία και έργα τέχνης, που δεν τα χωράει ο ανθρώπινος νους και που οι ξένοι τουρίστες, μα και οι ντόπιοι, που επισκέπτονται τον χώρο αυτόν κατά εκατοντάδες την ημέρα, μένουν έκπληκτοι με το μεγαλείο της Ελληνικής Φυλής. Ανεξαρτήτως που οι σημερινοί ιστορικοί, αρχαιολόγοι και ερμηνευτές διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα, επισκιάζοντας την ελληνικότητά τους και προβάλλοντας τα «Ιλλυρικά» και Ρωμαϊκά κατορθώματα. Ο ήλιος, όμως, δεν κρύβεται με τον κόσκινο.
Στην Αρδενίτσα
Σ’ έναν ψηλό λόφο βρίσκεται το ξακουστό μοναστήρι της Αρδενίτσας, στην Κολιόνια της Λιούσνιας. Ένα ξακουστό πανάρχαιο μοναστήρι, του 13ου αι. με την ιστορία και τις αξίες του. Ένα μοναστήρι που κάποτε βούιζε από τις φωνές των μοναχών και των εκατοντάδων πιστών που το επισκέπτονταν. Ένα μοναστήρι που έχει τη σφραγίδα των αγιογράφων: Κωνσταντίνο Σπαθαράκο  και των Κορυτσαίων Κωνσταντίνο και Αθανάσιο  Ζωγράφο από το 1741. Ένα μοναστήρι  γνωστό για τις παραστάσεις του μεγάλου μουσικολόγου Ιωάννου Κουκουζέλη. Ένα μοναστήρι το οποίο εξυπηρετούσε εκτός από τις θρησκευτικές και τις κάθε είδους ανθρώπινες ανάγκες, μεγάλου αριθμού μοναχών.  Ένα μοναστήρι που γλύτωσε στο τσακ από την αθεϊστική παλίρροια καταστροφής όσων έφερναν πάνω τους  σταυρό και  θρησκευτικά σύμβολα. Για να το γλυτώσει ο Επίσκοπος Ειρηναίος, ο οποίος γνωρίζονταν με τον δικτάτορα Χότζα, ο οποίος του έκανε το χατίρι, για να τον ξεκάνει αργότερα με τους σατανικούς τρόπους που διέθετε. Ένα μοναστήρι ακόμα, που έβαλε στέφανα ο Γεώργιος Καστριώτης με την μνηστή της καρδιάς του Ντονίκα. Τόσο φημισμένο και ξακουστό ήταν.
Το 1996 πέρασε στην δικαιοδοσία της Αρχιεπισκοπής της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας.
Στο Βεράτι
Το Βεράτι, (Βελέγραδα στον Μεσαίωνα),  είναι χτισμένο στους πρόποδες του βουνού Τομόρι και διαρρέεται από τον παραπόταμο του Άψου, Βερατινό (Οσούμ). Καθώς διασχίζεις την ανακαινισμένη λεωφόρο της πόλης έχεις μπροστά σου την πανάρχαια χαρακτηριστική συνοικία, με τα πολλά παράθυρα, όπου και η πόλη πήρε το υποκοριστικό «πόλη των χιλίων παραθύρων». Από τους φωτεινούς προβολείς τη νύχτα φαντάζει ως μια διαφημιστική εικόνα, ενώ ψηλά αντανακλούν τα φώτα της συνοικίας που βρίσκεται μέσα στο Καλιά, ο μόνος κατοικήσιμος, όπως αναφέρουν οι πηγές. Αριστερά μας ο ποταμός Οσούμ, με την παλιά πέτρινη γέφυρα της Γκορίτσας και την νέα, την σύγχρονη κρεμαστή γέφυρα.
Είναι Κυριακή του Θωμά. Η εκκλησία βρίσκεται στην άλλη όχθη του ποταμού, στην συνοικία Γκορίτσα. Οι πιστοί είχαν την ευκαιρία να είχαν μαζί τους τον Μητροπολίτη Βερατίου, Κανίνας και Αυλώνας, Σεβασμιότατο Ιγνάτιο.
Το Βεράτι φημίζεται και για τις πολλές εκκλησίες. Στο κέντρο η εκκλησία του Αγίου Δημητρίου.  Ο Ναός Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ του 14 αι. καρφωμένος στα σπλάχνα του απόκρημνου βράχου. Ο Ναός Αγίας Τριάδας στο Κάστρο κτίσμα του 13ου αι. όπου βρίσκονται κάποια σπαράγματα του μεγάλου  αγιογράφου Ονούφριου 16ος αι. Ο Ναός της Παναγίας κτισμένη  στα 1796, σήμερα μουσείο Ονούφριου, με το περίφημο ξύλινο τέμπλο του Κορυτσαίου Ιωάννη Τσετέρη. Ο Ναός του Αγίου Σπυρίδωνα. 13 στο σύνολο οι εκκλησίες μέσα στον Καλιά.
Στον Ναό της Μητρόπολης Βερατίου βρίσκεται ο «Κώδικας Βερατίου», ένα πολύτιμο ελληνικό χειρόγραφο της Καινής Διαθήκης, του 6ου αι. γραμμένος στην μεγαλογράμματη γραφή με αργυρά γράμματα και περιέχει τα ευαγγέλια του Ματθαίου και του Μάρκου.
 Μείναμε  έκπληκτοι απ’ αυτά που είδαμε. Έχουμε ακούσει για τις ρίζες του ελληνικού πολιτισμού, για την άπλα και την αρχαιότητά του, όμως άλλο να ακούσεις και άλλο να τα δεις συγκεκριμένα. Ιδίως στις σημερινές μέρες, που τα σχολικά εγχειρίδια όχι μόνον δεν τα αναφέρουν αλλά και διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα. Μόνον διαμέσου των επισκέψεων και της διαφήμισης τους, θα μάθει η νέα γενιά, τον ελληνικό θησαυρό που κρύβει αυτός ο χώρος…, ήταν το συμπέρασμα όλων.
Βαγγέλης Παπαχρήστος

"Η Φωνή της Αλβανίας" - Çfarë ishte “Zëri i Shqipërisë”



Η Φωνή της Αλβανίας (1879) εβδομαδιαία κοινωνική, πολιτική, πολιτιστική εφημερίδα στην Ελληνική γλώσσα και εν μέρη στην αλβανική. 
Το πρώτο τεύχος εκδόθηκε στις 29.09.1879 στην Αθήνα και συνέχισε να εκδίδεται μέχρι το 1880 όταν και έφτασε το 40ο τεύχος. 
Διευθυντής ήταν ο Αναστάσιος Κουλουριώτης 
Αποτελούσε όργανο της λεγόμενης "Αλβανικής Αναγέννησης" και πολεμούσε για τα δικαιώματα του αλβανικού λαού και της αφύπνισης της εθνικής συνειδήσεις στα  πλαίσια του ελληνισμού. 
Δημοσίευσε άρθρα σχετικά με το θέμα της αλβανικής γλώσσας, της εκπαίδευσης και του αλβανικού πολιτισμού. 
(Εκδιδόταν στα ελληνικά γιατί ήταν η γλώσσα που γνώριζαν καλύτερα και οι ίδιοι οι αλβανοί ) 

Zëri i Shqipërisë, (1879) ka qenë një gazetë e përjavshme politike, shoqërore e kulturore në gjuhën greke e pjesërisht shqip.
Numri i parë doli më 29.9.1879 në Athinë, vijoi deri më 1880, gjithsej 40 nr.
E drejtonte Anastas Kullurioti.
Ishte nga organet e para të shtypit shqiptar të Rilindjes Kombëtare.
Luftoi për mbrojtjen e të drejtave të popullit shqiptar, për zgjidhjen e forcimin e vetëdijes kombëtare..
Trajtoi dhe çështjet e gjuhës shqipe, e shkollës e të kulturës shqiptare.

Δημιουργία Κινήματος Ανασυγκρότησης της ΔΕΕΕΜ - "ΟΜΟΝΟΙΑ"

Ένα νέο Κίνημα Ανασυγκρότησης της ΔΕΕΕΜ - "ΟΜΟΝΟΙΑ" αναμένεται να εμφανισθεί στις 12 Μαΐου στην πόλη των Αγίων Σαράντα όπου θα γίνει και η πρώτη συνεδρίαση. Σύμφωνα με την προκήρυξη που εξασφαλίσαμε και σας την παρουσιαζουμε αποκλειστικά στο himara.gr, φαίνεται πως οι δημιουργοί του κινήματος αυτού είναι ιδρυτικά μέλη της μειονοτικής οργάνωσης οπως ο πρώην πρόεδρος της "ΟΜΟΝΟΙΑ" Σωτήρης Κυριαζάτης και ο Βαγγέλης Παπαχρήστος.
Σας παραθέτουμε παρακάτω ολόκληρη την προκήρυξη η οποία είχε σταλεί σε μέλη της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας.
Μετά από διαβουλεύσεις, συναντήσεις με διάφορα πρόσωπα, ηγετικά, διπλωματικά, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε την δύσκολη πορεία της ανασυγκρότησης της Ομόνοιας. Ένα εγχείρημα που ζητά την κατανόηση και την βούληση όλων. Ξεκινώντας από την δική σας βούληση. Αν συμφωνείτε, με την ανασυγκρότηση, να στείλετε τις ιδέες, απόψεις και προτάσεις σας μέχρι την 15ηΜαρτίου τηλεφωνικώς ή ηλεκτρονικά στα παρακάτω ή σ’ αυτό το e-mail που στέλνουμε τα υλικά.
ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ
Προς όλα τα τέκνα αυτού του τόπου και σκόρπια απανταχού
Απευθυνόμαστε σε όλους, για να σας ανακοινώσουμε:
Αποφασίσαμε και ξεκινάμε μια δύσκολη πορεία για την ανασυγκρότηση της Ομόνοιας. Είναι αναγκαιότητα.
Για μια νέα ανανεωμένη, ενιαία Ομόνοια, αναγέννησης και ανάπτυξης. Που να συμπεριλαμβάνει και να συσπειρώνει τα τέκνα αυτού του τόπου και σκόρπια παντού. Με μέλη και ταυτότητες μελών. Και την προσφορά όλων, κατά προαίρεση και δυνατότητα, για την νέα της πορεία.
Μια Οργάνωση με δυνατό στερέωμα. Με ένα Καταστατικό - Σύνταγμα, υποχρεωτικό για όλους. Που ν’ ανταποκρίνεται στον καιρό και ν’ αντέχει στο χρόνο.
Μια ανανεωμένη Οργάνωση με πολιτικό - κοινωνικό και πολιτιστικό χαρακτήρα. Δίνοντας έμφαση σε κάθε πτυχή ανάλογα με την στρατηγική και τους στόχους. Με μια πολυδιάστατη πολιτική, βάση του τριγώνου: Τίρανα-Αθήνα-Στρασβούργο, κόσμος. Με κύριο μέλημα και αντικείμενο την αναγέννηση και ανάπτυξη αυτού του τόπου και κόσμου.
Μια ανασυγκροτημένη Ομόνοια με φωνή, κύρος και ανάστημα. Που να παλεύει και να κερδίζει. Που να διεκδικεί τα δίκαια αιτήματα της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας. Τα δικαιώματά της. Νόμιμα. Ειρηνικά. Να απαιτεί κι όχι να επαιτεί. Με διάλογο. Υπεράνω κομμάτων. Αφέντρα κι όχι υπηρέτης κανενός. Να καθοδηγεί. Να συντονίζει. Να κυβερνά τον τόπο.
Μια ενιαία Ομόνοια που να ενδιαφέρεται για όλους και όλοι να φροντίζουν γι’ αυτήν. Όλοι να ’χουν κάποια πόρτα που να χτυπούν και ν’ ανοίγει. Να τους ακούει κάποιος. Να επικοινωνούν. Να λύνει και όχι να συσσωρεύει προβλήματα. Μια δημοκρατική, ανοιχτή Οργάνωση με φίλους και οπαδούς. Υποστηριχτές παντού.
Δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο. Όλοι οι ενδιαφερόμενοι μαζί μπορούμε να φτιάξουμε μια Ομόνοια και να την ανυψώσουμε παραπάνω απ’ ότι έχει φτάσει στο διάβα της, στην ιστορία της, στην πορεία της.
Γι’ αυτήν την ανανεωμένη, ενιαία Ομόνοια, αναγέννησης και ανάπτυξης, μαζί με την ομάδα πρωτοβουλίας και όλους τους ενδιαφερόμενους – Εσάς – προσφέρομαι, για μια περίοδο όχι παραπάνω από ένα χρόνο, να συνεισφέρω και να πάμε τέρμα την ολοκλήρωση της ανασυγκρότησής της.
Γι’ αυτήν την Οργάνωση, τέκνα αυτού του τόπου και σκόρπια απανταχού, διανοούμενοι, επιχειρηματίες, ταλέντα και προσωπικότητες… όλοι μπορούμε και πρέπει να συστρατευτούμε. Να δώσουμε το παρόν. Να συμβάλλουμε στην εξέλιξη και προκοπή αυτού του τόπου και κόσμου.
Είναι η στιγμή. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο έργο. Πιο μεγάλο επίτευγμα για μας. Για τη γενιά μας. Για όλους. Για να φτάσουμε στην επικοινωνία, συνεννόηση και αποφασιστικότητα για την ενότητα. Έχουμε χρέος γι’ αυτόν τον τόπο και κόσμο. Γεννηθήκαμε σ’ αυτόν. Μας κουνάρησε. Μας μεγάλωσε. Μας σπούδασε. Είμαστε και πρέπει να είμαστε ευγνώμονες. Γι’ αυτό όλοι πρέπει ν’ ανταποκριθούμε. Είναι αναγκαιότητα.
Όταν, πριν χρόνια, βρισκόμασταν ερμητικά κλεισμένοι στα συρματοπλέγματα, λέγαμε: «Αν θα ‘ρθει η ώρα της λευτεριάς, θα μας δείτε!». Και όσα τέκνα του τόπου αυτού βρίσκονταν μακριά στα ξένα, λέγανε: «Αν θ’ ανοίξουν τα σύνορα, θα μας δείτε!». Τώρα, από καιρό, η στιγμή, η ώρα αυτή, ήρθε για όλους. Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα. Τώρα δοκιμαζόμαστε.
Καλείστε και καλούμαστε ν’ απαντήσουμε: Συμφωνούμε με την ανασυγκρότηση; Ναι ή όχι; Αν ναι, τότε: Να σταλούν ιδέες, απόψεις, προτάσεις… Για την Ομόνοια που χρειαζόμαστε και θέλουμε.
Προτάσεις και ιδέες για την οργανωτική δομή και την λειτουργία της Οργάνωσης. Προτάσεις για τα ηγετικά στελέχη από τη βάση και μέχρι την κορυφή. Τον Γενικό Πρόεδρο, τον Πρόεδρο της Εφορευτικής Ελεγκτικής Επιτροπής, τον Πρόεδρο του Γενικού Συμβουλίου, για το Καταστατικό - Σύνταγμα κ. ά.
Προτάσεις και απόψεις, ακόμα και για το αν και τί μπορεί κάποιος να προσφέρει στις Επιτροπές Εργασίας που θα συγκροτηθούν. Όπως η Επιτροπή για το Καταστατικό – Σύνταγμα. Όπως επίσης η Επιτροπή που θα αφορά την σύνταξη της «προσθήκης» - συνημμένης στο υπάρχον Ψήφισμα της Ομόνοιας του 93 - για τα δικαιώματα τη Ε. Ε. Μειονότητας. Η συγκεκριμένη «προσθήκη» θα πρέπει να εμπεριέχει: τί κερδίσαμε; (πολλά, αλλά όχι όλα), τί μας ανήκει ακόμα και τί επιπλέον προτείνουμε. Βάσει των Διεθνών Συμβάσεων, των νόμων του κράτους, του Νόμο για τις Μειονότητες και του Συντάγματος.
Σας ευχόμαστε υγεία και δύναμη για το καλό όλων. Εύχομαι καλύτερη χρονιά το 2018, για όλους. Να ‘ναι και δική μας.
Εκ μέρους του Συμβουλίου Πρωτοβουλίας για την ανασυγκρότηση.
Πρώην Γενικός Πρόεδρος της Ομόνοιας
Σωτήρης Κυριαζάτης
Διαδικασία- χρονοδιάγραμμα- προτάσεις για την ανασυγκρότηση
1.Συγκρότηση Επιτροπών Εργασίας
Α)Επιτροπή Εργασίας για το Καταστατικό-Σύνταγμα της
ανασυγκροτημένης Ομόνοιας.
Βάσει του Καταστατικού που κατατέθηκε και εγκρίθηκε από το Πρωτοδικείο Τιράνων κι όλα τα υπάρχοντα Καταστατικά.
Κανονισμών λειτουργίας των Οργάνων από τη βάση μέχρι την κορυφή.
Καθήκοντα –υποχρεώσεις και αρμοδιότητες.
Σχέσεις κομμάτων, βουλευτών και Οργάνωσης.
Σχέσεις με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Β)Επιτροπή Εργασίας -Εφορευτική –Ελεγκτική Επιτροπή.
Για την οργάνωση και την διεξαγωγή των εκλογών σε όλα τα όργανά της.
Διαδικασία, Χρονοδιάγραμμα.
Γ)Επιτροπή εργασίας για το κείμενο.
Προσθήκη στο υπάρχον «Ψήφισμα» της Ομόνοιας 1993.
Τί κερδίσαμε;
Τί μας ανήκει ακόμα;
Τί επιπλέον προτείνουμε;
Όλα αυτά βάσει των Διεθνών Συμβάσεων, νόμων του κράτους για τις Μειονότητες και του Συντάγματος.
Δ)Επιτροπή εργασίας, για την λειτουργία της Οργάνωσης από τη βάση.
Εγγραφή μελών. Μητρώα σε κάθε χωριό (συμπεριλαμβανόμενα και τα σκόρπια τέκνα αυτού του τόπου, απανταχού).
Στοιχεία - δεδομένα. Καταστάσεις μελών σε κάθε πόλη. Έκδοση ταυτοτήτων μελών. Οικονομική συμβολή, κατά προαίρεση και δυνατότητα, για την εγγραφή και ταυτότητα.
Ε) Επιτροπή εργασίας Παιδείας, Θρησκείας, Πολιτισμού.
Ζ) Κεντρική Επιτροπή Ανασυγκρότησης
Απαρτίζεται από τους πρόεδρους των επιτροπών εργασίας κι άλλα αξιότιμα πρόσωπα. Υπηρεσιακή, μεταβατική για την ανασυγκρότηση της Ομόνοιας.
2. Χρονοδιάγραμμα
Α),Προκήρυξη (Δημοψήφισμα) προς όλα τα τέκνα αυτού του τόπου και σκόρπια απανταχού.
-Συμφωνούν, ναι ή όχι με την ανασυγκρότηση.
-Ιδέες, προτάσεις, προσφορά για την ανασυγκρότηση.
-Προτάσεις για τα ηγετικά στελέχη. Γεν. Πρόεδρο. Πρόεδρο Εφορευτικού-Εκλεκτικού Συμβούλιου και Πρόεδρο Γ. Συμβουλίου.
Συγκέντρωση όλων των πληροφοριών στο κεντρικό γραφείο της Οργάνωσης.
Β).Εκστρατεια ενημέρωσης - συσπείρωσης και οργάνωσης στην επικράτεια (αλβανική, ελληνική, κόσμος).
Γ).Οργανωτική-συνταγματική Συνδιάσκεψη.
Έγκριση Καταστατικού-Συντάγματος και κανονισμών λειτουργίας της οργάνωσης.
Δ).Γενική Συνδιάσκεψη.
Προγραμματικό Συνέδριο. Η πορεία της Οργάνωσης.
Σημείωση: Να εξεταστεί η αναγκαιότητα και δυνατότητα αιτημάτων.
Τί μας ανήκει και ζητούμε, προς Αθήνα, Στρασβούργο, κόσμος. Ειδική επιτροπή εργασίας.
Καθήκον και χρέος μας να βρούμε και ν’ αναδείξουμε άτομα ικανά να μας κυβερνήσουν.
Θέματα για συζήτηση και αιτήματα για την πιθανότητα συνάντησης με τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Εξωτερικών :
Πρώτον. Στρατηγική της Αθήνας για τον χώρο αυτόν.
Γι’ αυτόν τον τόπο και κόσμο. Τι ζητάει η Αθήνα απ’ την Εθνική Ελληνική Μειονότητα. Από μας.
Κίνητρα να γεμίζει ο τόπος και όχι ν’ αδειάζει. Απαράδεκτος, για να μην χαρακτηριστεί χειρότερα, ο όρος παραμονής (μακροχρόνιος ή και μόνιμος), για να δοθεί επίδομα. Αντί να δίνεται πρώτα εδώ, για να μην κλείνουν οι πόρτες απ’ έξω και αδειάζει ο τόπος.
Κίνητρα γι’ αυτούς που έρχονται να επενδύουν και να ζουν σ’ αυτόν τον τόπο. Καλώς αν εφαρμόζεται αυτή η στρατηγική για την Ίμβρο και Τένεδο.
Δεύτερον. Στήριξη της πρωτοβουλίας ανασυγκρότησης της Ελληνικής Κοινότητας και της οργάνωσής της, εφ’ όλης της ύλης, τουλάχιστον στα πρώτα βήματά της (Γραφεία, εξοπλισμό, έξοδα κινήσεως, τύπο κ.α.).
Τρίτον. Στήριξη για μια στενή συνεργασία των όμορων περιοχών.
Για μια ενιαία και όχι ενωμένη Ήπειρο. Μέσα στα επιτρεπτά πλαίσια της Ενωμένης Ευρώπης και των σχέσεων των δύο χωρών. Να φύγει το χάσμα που δημιούργησαν οι καιροί μεταξύ του Νοτίου και Βορείου τμήματος της Ηπείρου. Και να σβήσουν τα ακραία φαινόμενα υπερπατριωτών εκατέρωθεν, για να εκμεταλλεύονται και να κερδίζουν.
Τέταρτον. Στήριξη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Για μια «14η περιφερειακή ανάπτυξη». Στα επιτρεπόμενα ευρωπαϊκά πλαίσια και σχέσεων των δυο χωρών. Ενίσχυση υποδομών. Κάθε κοινότητα να’ χει τη δυνατότητα οδικής πρόσβασης με τα κέντρα της περιφέρειας. Κάθετοι δρόμοι. Ύδρευση. Παραγωγικές μονάδες. Και επεξεργασία προϊόντων κ. ά.
Πέμπτον. Στήριξη Παιδείας. Υγείας. Πολιτισμού.
Δυνατόν τα βιβλία να τυπώνονται στην Ελλάδα, για να μιλάνε ελληνικά. Εξοπλισμός σχολείων. Προετοιμασία και επιμόρφωση διδασκαλικού προσωπικού. Σεμινάρια βάση ειδικοτήτων κ. ά.
Εξοπλισμό, δυνατόν, και στα κέντρα υγείας. Προετοιμασία και επιμόρφωση ιατρικού προσωπικού. Κοινές εκδηλώσεις για την συγκρότηση και εξέλιξη των κοινών παραδόσεων. Ακόμα και εκσκαφές σε σημεία όπου υπάρχουν ενδείξεις για αρχαία μνημεία κ. ά.
Πρώην Γενικός Πρόεδρος της Ομόνοιας
και νυν προεδρεύων του Κινήματος
Σωτήρης Κυριαζάτης


Σάββατο 5 Μαΐου 2018

Τί εἶναι ἡ Παλαιὰ Διαθήκη; (β μέρος)


Αποτέλεσμα εικόνας για παλαιά διαθήκη


Τί εἶναι ἡ Παλαιὰ Διαθήκη; (β)
 π . Δ η μ η τ ρ ί ο υ Μ π ό κ ο υ

Μέσα στὸν κόσμο ὁ Θεός, κατὰ τὴν Παλαιὰ Διαθήκη, τοποθέτησε τὸν «κατ’ εἰκόνα καὶ καθ’ ὁμοίωσίν» του δημιουργηθέντα ἄνθρωπο, μὲ σκοπὸ νὰ ἄρχει, νὰ εἶναι βασιλεὺς καὶ κύριος ὅλων τῶν ἄλλων κτιστῶν πλασμάτων. «Κατ’ εἰκόνα σὴν καὶ ὁμοίωσιν πλαστουργήσας κατ’ ἀρχὰς τὸν ἄνθρωπον, ἐν Παραδείσῳ τέθεικας κατάρχειν σου τῶν κτισμά- των». Ὁ Θεὸς ὑποσχέθηκε «ἀθανασίαν ζωῆς καὶ ἀπόλαυσιν αἰωνίων ἀγαθῶν», ἂν ὁ ἄνθρωπος τηροῦσε τὶς ἐντολές του. Προκόπτοντας στὸ ἀγαθὸ καὶ ὁμοιούμενος πρὸς τὸν Δημιουργό του ὁ ἄνθρωπος, θὰ ὁδη- γοῦσε ταυτόχρονα καὶ τὴν ὑπόλοιπη κτίση στὸν προορισμό της. Ἀντὶ νὰ φτάσει ὅμως ὁ ἄνθρωπος στὴ θέωση, πραγματοποιώντας τὸ «καθ’ ὁμοίωσιν» μὲ τὴ δύναμη τοῦ «κατ’ εἰκόνα» ποὺ ἔβαλε ἐντός του ὁ Θεός, ἐξέπεσε ἀπὸ τὸν ἀρχικό του σκοπό. Ἀποδέχθηκε ὡς ἀλή- θεια τὴν ἀπάτη τοῦ ὄφεως-διαβόλου, ἀθέτησε τὴν ἐντολὴ τοῦ Κτίστου του καὶ ἐξορίσθηκε ἀπὸ τὸν Παράδεισο «εἰς γῆν ἐξ ἧς ἐλήφθη». Ἔτσι, «διὰ τοῦ ἀνθρώπου ἡ ἁμαρτία εἰσῆλθεν εἰς τὸν κόσμον καὶ διὰ τῆς ἁμαρτίας ὁ θάνατος». Μὲ τὴν πτώση του ὁ ἄνθρωπος συμπαρέσυρε στὴ φθορὰ καὶ τὴν κτίση ὁλόκληρη, ποὺ «συστενάζει καὶ συνωδίνει» πλέον μαζί του περιμένοντας τὴ μέλλουσα ἀποκατάστασή της (Ρωμ. 8, 19-22). Ἔτσι, μετὰ τὴν περιγραφὴ τῆς κοσμογένεσης (βλ. ΛΥΧΝΙΑ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ, ἀρ. φ. 407, Ἰούν. 2017), ἡ Παλαιὰ Διαθήκη παρουσιάζει τὶς ἐνέργειες καὶ τὸ σχέδιο τοῦ Θεοῦ γιὰ τὴν παλινόρθωση τοῦ ἀνθρώπου καὶ τοῦ κόσμου, καθόσον δὲν ἦταν δυνατὸν νὰ ξεχάσει ὁ Θεὸς «τὸ ἔργον τῶν χειρῶν» του. Τὸ σχέδιο αὐτὸ ὀνομάζεται Θεία Οἰκονομία. Περιλαμβάνει ὅλα ὅσα ἔκαμε ὁ Θεὸς «πολυμερῶς καὶ πολυτρόπως» γιὰ τὴν ἐπαναφορὰ τοῦ ἀνθρώπου στὸ «ἀρχαῖον κάλλος», στὴν προοπτικὴ τῆς ζωῆς, μὲ τὴν κατάργηση τοῦ ἔσχατου ἐχθροῦ, τοῦ θανάτου. «Οὐ γὰρ ἀπεστρά- φης τὸ πλάσμα σου εἰς τέλος ὃ ἐποίησας, ἀγαθέ, οὐδὲ ἐπελάθου ἔργου 2 Η ΘΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ; (β) χειρῶν σου, ἀλλ’ ἐπεσκέψω πολυτρόπως διὰ σπλάγχνα ἐλέους σου», ἀναφωνεῖ ὁ ἅγιος Βασίλειος. Τὸ σχέδιο τῆς Θείας Οἰκονομίας ἔχει σὰν κεντρικὸ ἄξονα τὴν ἐνανθρώπηση τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, τοῦ Χριστοῦ. Τὸ προαναγγέλλει συνεσκιασμένα ὁ Θεὸς κατὰ τὴν ἔξωση τοῦ ἀνθρώπου ἀπὸ τὸν Παρά- δεισο, κινούμενος ἀπὸ τὴν ἄμετρη εὐσπλαχνία του, γιὰ νὰ μὴν ἀφήσει χωρὶς ἐλπίδα τὸ ἀγαπημένο του πλάσμα. Ἐν συνεχείᾳ, τὸ φανερώνει διὰ μέσου τῶν γενεῶν ὅλο καὶ πιὸ καθαρά, φροντίζει ἐπιμελῶς γιὰ τὴ σταδιακή του ὑλοποίηση μέσα στὸ ἀνθρώπινο ἱστορικὸ γίγνεσθαι καὶ προετοιμάζει τὸν κόσμο γιὰ τὴν ἀποδοχή του. Ὁ Θεὸς ὁδηγεῖ τὰ πράγ- ματα πρὸς τὸ πλήρωμα τοῦ χρόνου γιὰ νὰ κλίνει τοὺς οὐρανούς, νὰ κατεβεῖ ἀπὸ τὸ μεγαλεῖο του καὶ νὰ ἔλθει στὸν τόπο καὶ τὸν χρόνο τοῦ ἀνθρώπου. Ἔτσι λοιπόν, ἐνῶ οἱ πάντες ἔχουν ἐκκλίνει ἀπὸ τὴν ὀρθὴ πίστη καὶ ἐξαχρειωθεῖ ὡς πρὸς τὰ ἤθη τους, ὁ Θεὸς διαλέγει ἕναν ἄνθρωπο πι- στό, τὸν Ἀβραάμ. Τὸν ξεχωρίζει ἀπὸ τὴ χώρα του καὶ ἀπὸ τὴ συγγένειά του γιὰ νὰ τὸν κάνει «πατέρα πλήθους ἐθνῶν». Τοῦ ὑπόσχεται ὅτι θὰ πληθύνει τὸ σπέρμα του «ὡς τοὺς ἀστέρας τοῦ οὐρανοῦ καὶ ὡς τὴν ἄμμον τὴν παρὰ τὸ χεῖλος τῆς θαλάσσης». Καὶ ὅτι θὰ εὐλογηθοῦν «ἐν τῷ σπέρματί» του, δηλαδὴ ἀπὸ κάποιον ἐξαιρετικὸ ἀπόγονό του, τὸν Χριστό, «πάντα τὰ ἔθνη τῆς γῆς» (Γεν. 22, 17-18). (ΛΥΧΝΙΑ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ, ἀρ. φ. 408, Ἰούλιος 2017) (Συνεχίζεται) 

Ἀ ν τ ι ύ λ η Ἱ. Ναὸς Ἁγ. Βασιλείου, 481 00 Πρέβεζα Τηλ. 26820-25861/23075/6980.898.504 e-mail: antiyli.gr@gmail.com Διαδίδω τὴν «Ἀ ν τ ι ύ λ η»

 Ἐκτυπώνω/προωθῶ σὲ φιλικά μου e-mails

Τί εἶναι ἡ Παλαιὰ Διαθήκη;(α μέρος)


Αποτέλεσμα εικόνας για παλαιά διαθήκη


Τί εἶναι ἡ Παλαιὰ Διαθήκη;
 (α) π . Δ η μ η τ ρ ί ο υ Μ π ό κ ο υ 

Ἡ Παλαιὰ Διαθήκη, εἶναι τὸ πρῶτο μέρος τῆς Ἁγίας Γραφῆς (τὸ ἄλλο εἶναι ἡ Καινὴ Διαθήκη). Ἀρχίζει μὲ «τὴν Μωσέως κοσμογένεσιν». Ὁ προφήτης Μωυσῆς, συγγραφέας τῶν πέντε πρώτων βιβλίων της (τῆς Πεντατεύχου, ὅπως λέγεται), περιγράφει τὴν ἁγιογραφικὴ κοσμο- γονία. Ἐξιστορεῖ ὅτι ὁ κόσμος ὅλος ἦλθε στὴν ὕπαρξη ἐκ τοῦ μηδενὸς μὲ τὴ δημιουργικὴ ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ, ποὺ ἐκφράσθηκε διὰ τοῦ πα- ντοδυνάμου του λόγου: «Αὐτὸς εἶπε καὶ ἐγενήθησαν, αὐτὸς ἔδωσε ἐντολὴ καὶ ἐκτίσθησαν». Οἱ ἀναφορὲς τῆς Ἁγίας Γραφῆς καὶ τῆς ἐκκλη- σιαστικῆς ὑμνολογίας στὸ κοσμογονικὸ γεγονὸς εἶναι πάμπολλες. «Κατ’ ἀρχὰς σύ, Κύριε, τὴν γῆν ἐθεμελίωσας καὶ ἔργα τῶν χειρῶν σού εἰσιν οἱ οὐρανοὶ» (Ψαλμ. 101, 26). «Ὁ κατ' ἀρχὰς τοὺς οὐρανούς, παντοδυ- νάμῳ σου Λόγῳ στερεώσας, Κύριε Σωτήρ…». «Ὁ στερεώσας κατ' ἀρχὰς τοὺς οὐρανοὺς ἐν συνέσει» κ.λ.π. Δύο ἀπολύτως σημαντικὰ στοιχεῖα προκύπτουν ἀμέσως ἀπὸ τὴ διήγηση γιὰ τὴν ἀρχέγονη προέλευση τοῦ κόσμου. Τὸ πρῶτο εἶναι ὅτι ὁ κόσμος δὲν εἶναι ἄναρχος. Ἔχει χρονικὴ ἀρχή. Δὲν προϋπῆρχε προ- αιωνίως. Προῆλθε ἀπὸ τὸ μηδέν. Ὑπῆρχε ἐποχὴ ποὺ ἦταν ἀνύπαρκτος. Ὁ μόνος ἄναρχος εἶναι ὁ Θεὸς στὴν τριαδική του μορφή, Πατήρ, Υἱὸς καὶ Ἅγιον Πνεῦμα. Αὐτός, μὲ τρόπο ἀκατάληπτο σὲ μᾶς, προϋπάρχει ἀπὸ πάντοτε. Δὲν ὑπῆρξε στιγμὴ ποὺ ὁ Θεὸς δὲν ὑπῆρχε. Εἶναι ὁ Ὢν, αὐτὸ εἶναι τὸ ὄνομά του ποὺ μποροῦμε νὰ γνωρίσουμε ἐμεῖς, ὅπως λέγει ὁ ἴδιος στὸν Μωυσῆ. Αὐτὸς ποὺ πραγματικὰ καὶ πάντοτε ὑπάρ- χει (στὰ ἑβραϊκά: Γιαχβέ). «Ὁ ὢν καὶ ὁ ἦν καὶ ὁ ἐρχόμενος». Τὸ δεύτερο στοιχεῖο εἶναι ὅτι ὁ κόσμος δὲν προέκυψε ἀπὸ μό- νος του. Δὲν ἦρθε ἀπὸ τὴν ἀνυπαρξία στὴν ὕπαρξη μὲ δική του δύ- ναμη, βούληση καὶ ἐνέργεια. Δὲν εἶναι δηλαδὴ αὐθύπαρκτος. Ἡ αἰτία τῆς γένεσής του βρίσκεται ἔξω ἀπὸ αὐτόν. Προῆλθε ἀπὸ τὸ δημιουρ- γικὸ πρόσταγμα, ἀπὸ συγκεκριμένη ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ. Ἐπειδὴ μόνο ὁ Θεὸς εἶναι αὐθύπαρκτος, πηγὴ ζωῆς καὶ ἔχει, συνεπῶς, τὴ δυ- νατότητα, ὅποτε θελήσει, νὰ παρέχει τὸ εἶναι καὶ σὲ ἄλλα ὄντα. 2 Η ΒΙΒΛΙΚΗ ΚΟΣΜΟΓΕΝΕΣΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ; (α) Ἡ δημιουργία λοιπὸν εἶναι καρπὸς τῆς ἐλεύθερης βούλησης καὶ τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ. Ὁ Θεὸς δὲν ἔκαμε τὸν κόσμο πιεζόμενος ἀπὸ κάποια δύναμη ἔξω καὶ πάνω ἀπὸ τὴ θέλησή του, οὔτε αἰσθανόμενος κάποια ἔλλειψη (μοναξιὰ) ἀπὸ τὴν ἀπουσία του. Ἦταν πλήρης ἐν ἑαυτῷ, ἔχοντας τέλεια ἐνδοτριαδικὴ ἀγαπητικὴ κοινωνία, περιχώρηση ἀγάπης τῶν τριῶν θεϊκῶν προσώπων μεταξύ τους. Ἡ θεία οὐσία δηλαδὴ ἔχει ὡς φυσική της ἐνέργεια τὴν ἀγάπη. Μὲ αὐτὴν κινεῖται πρὸς τὰ ἔξω, ἔρχεται σὲ κοινωνία μὲ ἄλλα ὄντα ἔξω ἀπὸ τὸν ἑαυτό της. Εἶναι μιὰ κίνηση ἐντελῶς φυσική, χωρὶς νὰ ὑπαγορεύε- ται ἀπὸ καμμιὰ ἐξωτερικὴ δύναμη. Μποροῦμε νὰ τὸ καταλάβουμε λίγο αὐτό, ἂν πάρουμε γιὰ παράδειγμα τὸν ἥλιο. Ὁ ἥλιος ἔχει τὴν οὐσία του καὶ ἀπὸ αὐτὴν παράγεται ἐνέργεια. Δὲν εἶναι δυνατὸν ἡ οὐσία τοῦ ἥλιου νὰ ὑπάρχει χωρὶς τὴν ἐνέργειά της, ἀλλὰ εἶναι ἀπολύτως φυσικό της ἰδίωμα νὰ θερμαίνει καὶ νὰ φωτίζει. Ἔτσι ἀκριβῶς καὶ ἡ θεία φύση ἔχει ὡς ἐνέργεια τὴν ἀγάπη. Γι’ αὐτὸ καὶ «ὁ Θεὸς ἀγάπη ἐστί». Ἀπὸ τὴ θεϊκὴ οὐσία πηγάζει μὲ ἐντελῶς φυσικὸ τρόπο ἡ θεία ἀγάπη, μιὰ ἀνέκφραστη ἐρωτικὴ φορά, μὲ τὴν ὁποία ὁ Θεὸς ἕλκει τὰ πάντα πρὸς τὸν ἑαυτό του, ὥστε νὰ γίνουν ὅλα μιὰ ἑνότητα, ἕνα σῶμα. Παρήγαγε τὸν κόσμο μὲ τὴ θέλησή του, κινού- μενος μόνο ἀπὸ τὴν ἀπέραντη ἀγάπη του. Σκοπός του ἦταν νὰ δώσει τὴ δυνατότητα καὶ σὲ ἄλλα ὄντα νὰ μετάσχουν στὴν ἀνέκφραστη ποι- ότητα τῆς δικῆς του ζωῆς. Νὰ γίνουν μέλη του, κομμάτι του, «μοίρα» του. (ΛΥΧΝΙΑ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ, ἀρ. φ. 407, Ἰούνιος 2017) (Συνεχίζεται) 


Ἀ ν τ ι ύ λ η Ἱ. Ναὸς Ἁγ. Βασιλείου, 481 00 Πρέβεζα Τηλ. 26820-25861/23075/6980.898.504 e-mail: antiyli.gr@gmail.com Διαδίδω τὴν «Ἀ ν τ ι ύ λ η»

Πέμπτη 3 Μαΐου 2018

Νικηφόρος Φωκάς, ο αυτοκράτορας που στον τάφο του έγραψαν την αλήθεια!- Niqiforos Fokas , Perandori që në varrin e tij u shkrua e vërteta!



Στον τάφο του βυζαντινού αυτοκράτορα Νικηφόρου Β’ Φωκά ήταν χαραγμένη η φράση «τους νίκησε όλους, εκτός από μια γυναίκα». Η επιγραφή συμπύκνωνε σε μια πρόταση, τη ζωή και το άδοξο τέλος του. Ο αυτοκράτορας βρέθηκε στην εξουσία το 963 και δολοφονήθηκε το 969 μέσα στο παλάτι του, την ώρα που κοιμόταν. Τη συνωμοσία για τον φόνο του είχε οργανώσει η σύζυγός του, Θεοφανώ, με τον εραστή της και ανιψιό του Νικηφόρου, τον μετέπειτα αυτοκράτορα Ιωάννη Τσιμισκή.

 Η εφαρμογή του σχεδίου


Το καλά οργανωμένο σχέδιο της Θεοφανούς είχε προγραμματιστεί να τεθεί σε εφαρμογή τα ξημερώματα της 10ης προς 11η Δεκεμβρίου. Οι συνωμότες βρίσκονταν από το απόγευμα στα ανάκτορα. Με τη βοήθεια της αυτοκράτειρας, πέρασαν στον γυναικωνίτη, ντυμένοι με γυναικεία ρούχα και κρυμμένα τα όπλα τους μέσα σε αυτά. Η κινητικότητα στο παλάτι ανησύχησε τον Νικηφόρο, ο οποίος διέταξε να γίνουν έρευνες. Δυστυχώς για εκείνον, ο έμπιστος που έστειλε ήταν προδότης και είχε ταχθεί με το μέρος της Θεοφανούς. Ενημέρωσε τον αυτοκράτορα ότι όλα ήταν καλά και εκείνος έπεσε ήσυχος για ύπνο. Η κρίσιμη ώρα πλησίαζε. Όλα ήταν έτοιμα και οι συνωμότες περίμεναν την άφιξη του Τσιμισκή, ο οποίος έλειπε από το παλάτι προκειμένου να μην κινήσει υποψίες. Παρά την κακοκαιρία στον Βόσπορο, ο Τσιμισκής κατάφερε να φτάσει στο παλάτι με μια βάρκα. Ο Νικηφόρος κοιμόταν στο πάτωμα, σε μια γωνία του δωματίου του. Ήταν μια συνήθεια που είχε αποκτήσει, όταν ήταν στρατιωτικός. Όταν οι συνεργοί της αυτοκράτειρας μπήκαν στο διαμέρισμά του και είδαν άδειο το κρεβάτι του, σάστισαν. Πίστεψαν ότι ο αυτοκράτορας είχε μάθει το σχέδιό τους και είχε εξαφανιστεί. Μετά από υπόδειξη ενός αυλικού, οι δολοφόνοι εντόπισαν τον Νικηφόρο. Τον πλησίασαν και ένας από αυτούς, ο ταξίαρχος Λέων Βαλάντης, τον χτύπησε στο πρόσωπο με το ξίφος του. Ο αυτοκράτορας δεν ξεψύχησε αμέσως, αλλά ξύπνησε αιμόφυρτος και προσπάθησε να ξεφύγει. Θρήσκος καθώς ήταν, άρχισε να προσεύχεται στην Παναγία. Πριν προλάβει να αντιδράσει, ο Ιωάννης και ένας από τους συνεργούς του του έδωσαν το καθοριστικό χτύπημα. Ο Νικηφόρος έπεσε νεκρός. Όταν οι φρουροί έφτασαν στο διαμέρισμά του ήταν ήδη αργά. Λίγες ώρες μετά τη δολοφονία, οι υποστηρικτές του Τσιμισκή βγήκαν στους δρόμους, φωνάζοντας «Ιωάννης, Αύγουστος και Βασιλεύς των Ρωμαίων». Η επιθυμία τους έγινε πράξη. Ο Ιωάννης Τσιμισκής, εν μια νυκτί, κατέλαβε τον θρόνο και έγινε ο νέος αυτοκράτορας.... 


Në varrin e Perandorit Bizantin Niqiforit të II-të Foka, ishte shënuar kjo shprehje: "i mundi që të gjithë përveç se një gruaje". Ky mbishkrim përmblidhte në një fjali jetën dhe fundin e tij të turpshëm.
Perandori u gjend në pushtet në vitin 963 dhe u vra në vitin 969 në pallatin e tij, gjatë kohës që flinte. Konspiracionin për vrasjen e tij e kishte organizuar e shoqja, Theofanoja, me të dashurin e saj dhe nipin e Niqiforit, perandorin që e pasoi, Joani Tsimiski.


Aplkimi i  planit


Plani i mirëorganizuar i Thofanosë ishte programuar që të aplikohej në të gëdhirë të datës 10 për 11 Dhjetor. Puçistët gjendeshin mbasdite në pallat. Me ndihmën e perandoreshës , kaluan në ambientin ku qëndronin gratë, të veshur me veshje grash dhe armët e tyre të fshehura në to. Lëvizja në pallat  e shqetësoi Niqiforin, i cili urdhëroi që të bëheshin investigime. Fatkeqësisht për atë, njeriu i tij i besuar ishte tradhëtar, dhe kishte kaluar në krahun e Theofanisë.
Informoi perandorin se të gjitha ishin në rregull dhe ai ra i qetë në gjumë.

Ora e caktuar po afront. Të gjitha ishin gati dhe puçistët prisnin arritjen e Tsimiskisë, i cili mungonte nga pallati me qëllim që të mos krijonte dyshime. Mgjth kohën e keqe në Bosfor, Tsimiskia ja doli që të arrinte në pallat me varkë. Niqiforoja po flinte në dyshme, në një kënd të dhomës së tij. Ishte një zakon që kishte fituar, kur ishte ushtarak. Kur bashkëpunëtorët e perandoreshës hynë në dhomën e tij dhe panë krevatin bosh, u shastisën. Besuan që perandori e kishte marrë vesh planin e tyre dhe ishte zhdukur. Pas udhëzimeve të një oborrtari, vrasësit e gjetën Niqiforon. Iu afruan dhe njëri prej tyre, oficeri Leon Valantis, e goditi me shpatë në fytyrë.

Perandori nuk dha shpirt menjëherë, por u zgjua i mbytur në gjak dhe u përpoq që të largohej. Si besimtar që ishte, filloi që t'i lutej së Tërëshenjtës. Para se të reagonte, Joani dhe një prej bashkëpunëtorëve të tij i dhanë goditjen finale. Niqiforoja ra i vdekur. Kur rojet arritën në apartamentin e tij ishte tepër vonë. Pak orë pas vrasjes, mbështetësit e Tsimiskisë dolën në rrugë duke thirrur " Joan Augusti dhe mbret i Romakëve" . Vullneti i tyre u bë vepër. Joani Tsimiski në një natë mori fronin dhe u bë Perandor.

Përgatiti përktheu Pelasgos Koritsas

Η Θεοφανώ...   Theofanoja

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1569) Αλβανία (913) ιστορία-historia (427) ορθοδοξία (422) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (312) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (291) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (268) Β Ήπειρος (246) ορθοδοξία-orthodhoksia (245) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) Κορυτσά-Korçë (128) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά Β Ήπειρος (112) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (100) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (65) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (58) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (52) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (44) ανθελληνισμός (44) πολιτισμός - kulturë (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (41) besimi orthodhoks (40) βίντεο (36) ιστορία ορθοδοξίας (36) Shqipëria (33) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (33) κομμουνισμός- komunizmi (33) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (27) πνευματικά (27) πολιτική-politikë (24) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)