Τρίτη 15 Μαΐου 2018

Το μυστήριο της καταγωγής των Αλβανών

Το μυστήριο της καταγωγής των Αλβανών


Ο χάρτης του Πτολεμαίου που δείχνει την περιοχή των Αλβανών,στην περιοχή του Καυκάσου
Πολλοί ακαδημαϊκοί και ιστορικοί, μάλιστα και αρκετοί διάσημοι, αναλύοντας το ζήτημα της πληθυσμιακής σύνθεσης των σημερινών Αλβανών, τους συνδέουν άμεσα με τους αρχαίους Ιλλυριούς.
Αντιθέτως κατά καιρούς η Ελληνική φυλή έχει μπει στο “μικρόσκοπιο” της ιστορίας και δεν είναι και λίγοι αυτοί που αμφισβητούν έντονα την Ελληνικότητα των σημερινών Ελλήνων.
Εκτός από την ουσία όλων αυτών των θεωριών που είναι ιστορικά ατεκμηρίωτες, είναι απορίας άξιον πως εφόσον αυτό μπορεί να ισχύει για το Ελληνικό έθνος, ωστόσο δεν μπορεί να ισχύει για τους επιδρομείς μας οι οποίοι κατόπιν και μας νόθευσαν. Ανεξερεύνητη παραμένει η προέλευση των σημερινών Αλβανών, η σημερινή ονομασία τους -διεθνής και ντόπια- καθώς και η γλώσσα τους.
Παρά την εντύπωση που επικρατεί ότι αυτοί οι πληθυσμοί υπήρξαν απόγονοι των αρχαίων Ιλλυρικών φύλων που ωστόσο κατά καιρούς επηρεάσθηκαν από Έλληνες και Ρωμαίους, υπάρχουν ισχυρότατες ενδείξεις πως οι σημερινοί Αλβανοί, η πλειοψηφία τους τουλάχιστον, προέρχονται όπως και οι Βούλγαροι, από περιοχές της Ασίας. Αυτή η υπόθεση ενισχύεται από το γεγονός της γλωσσικής ασυνέχειας αλλά και από την ποικιλομορφία της πληθυσμιακής σύνθεσης αυτών που σήμερα ονομάζονται Αλβανοί.
Αρκετοί συγχέουν την Αλβανία των Βαλκανίων με το Άλβανον κοντά στη Ρώμη. Άλλοι πάλι, θέλοντας να αιτιολογήσουν την διεθνή ονομασία της γειτονικής μας Αλβανίας, φέρνουν ως παράδειγμα την πόλη Ελμπασάν που ονομάζεται έτσι και από τους ίδιους τους Αλβανούς, χωρίς ωστόσο αυτοί οι ισχυρισμοί να έχουν μεταξύ τους καμία σχέση. Άλλωστε, οι ίδιοι οι Αλβανοί την χώρα τους δεν την αποκαλούν Αλβανία ,αλλά Shqiperia, όνομασία η οποία φαίνεται να προέρχεται από τον αετό, λέξη που ωστόσο είναι μοναδική μεταξύ όλων των άλλων ευρωπαϊκών γλωσσών και όχι μόνον (Αλβανικά: shqiponjë, Ελληνικά: αετός, Αγγλικά: eagle, Γερμανικά: Adler, Γαλλικά: aigle, Ιταλικά: aquila, Ισπανικά: águila).
Σκοπός του άρθρου είναι να αναδείξει την πληθυσμιακή και πολιτιστική ανάμειξη των ασιατών Αλβανών με τα Ιλλυρικά φύλλα, ανάμειξη από την οποία προέκυψε το σημερινό έθνος των Αλβανών.
Ξετυλίγοντας το μίτο
Είναι στα χρόνια της εκστρατείας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, όπου για πρώτη φορά καταγράφεται ιστορικά ένα -εχθρικό- έθνος με την ονομασία Αλβανοί, και με τη χώρα τους να βρίσκεται στη δυτική όχθη της Κασπίας. (Αρριανός).Τις ίδιες αναφορές συναντάμε στον Πλούταρχο, τον Στράβωνα, τον Κλαύδιο Πτολεμαίο, τον Διόδωρο το Σικελιώτη, τον Διονύσιο τον περιηγητή, καθώς και τον Στέφανο Βυζάντιο. Λίγο αργότερα, με την παρακμή της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και την ανάδειξη του Βυζαντίου, το ίδιο έθνος εμφανίζεται μακριά από την κοιτίδα του στην περιοχή του Καυκάσου, φτάνοντας μέχρι την καρδιά του Βυζαντίου. Πρόκειται για ένα σύμπλεγμα φυλών που προέρχεται από την ασιατική Αλβανία ,το σημερινό Dagestan. Το όνομα αυτών: Άβαροι. Η πρώτη κάθοδος τους γίνεται σταδιακά με κατάληξη νότια του Δούναβη, ενώ στη συνέχεια εγκαθίστανται μόνιμα στην Παννονία και την Παιονία. Μέχρι τον 5ο και 6ο αι. μ. Χ οι Άβαροι αναμιγνύονται με τους Σκορδίσκους και εγκαθίστανται στην περιοχή Σάλωνα της Δαλματίας, σημερινό Solin.Τότε ξεκίνησε και η ανάμιξη των Αβάρων με τα βόρεια Ιλλυρικά φύλλα, που λίγο παλαιότερα είχαν σπρώξει νοτιότερα γότθοι επιδρομείς. Ωστόσο η ονομασία Αλβανοί και Αλβανία παγιώθηκε πολύ αργότερα με αναφορές από την Άννα Κομνηνή καθώς και άλλους βυζαντινούς ιστορικούς. Και ενώ φαίνεται να μην υπάρχει καμία σχέση μεταξύ της παλαιάς Καυκάσιας Αλβανίας με τη σημερινή, στην πραγματικότητα η ιστορία μας δείχνει πως μερικές φορές οι φαινομενικές πλάνες συστήνουν εν τέλει η ιστορική αλήθεια περιοχή της αρχαίας Ιλλυρίας και της σημερινής Αλβανίας, έχει άμεση σχέση με τους Άβαρους. Δεν γνωρίζουμε το μέγεθος της επιρροής που άσκησαν αυτοί στην περιοχή, ωστόσο μπορούμε να συμπεράνουμε ότι ήταν μεγάλο λόγω του πληθυσμιακού όγκου μετανάστευσης από την Αλβανία του Καυκάσου.
ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΦΗ
Οι Αλβανοί απέκτησαν τη γραφή τους και το αλφάβητο τους, πολύ πρόσφατα και πάντως μετά τον 19ον αι. Μέχρι και τους ελληνιστικούς χρόνους αλλά και αρκετά αργότερα, οι πληθυσμοί της τότε οικουμένης γνώριζαν την Ελληνική γλώσσα και εφόσον δεν είχαν γραφή την οικειοποιούνταν. Ως τρανταχτό παράδειγμα μπορουμε να σκεφτούμε την γλώσσα στην οποία γράφτηκαν τα ιερά βιβλία του χριστιανισμού (Ευαγγέλια κ.ά.) καθώς και οι μεταφράσεις στην Ελληνική άλλων σημαντικών, ιερών και μη, βιβλίων όπως τα ιερά βιβλία των εβραίων (μετάφραση των Ο’) κ.λ.π.
Αλλά ακόμα και άλλα έθνη που δεν είχαν γραφή “υποχρεώθηκαν” να έχουν, όπως για παράδειγμα οι Σλάβοι που απέκτησαν μέσω του Κυριλλου την γνωστή γραφή που διατηρούν μέχρι και σήμερα.
ΟΙ ΣΛΑΒΟΙ ΕΛΑΒΑΝ ΑΛΦΑΒΗΤΟ ΚΑΙ ΓΡΑΦΗ… ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ, ΟΧΙ !!!
Είναι λοιπόν απορίας άξιον. Όταν οι Σλάβοι που προήλθαν απο πολύ μακρια μετά το 8ον αι. εκχριστιανίστηκαν και τους δόθηκε από έξωθεν γραφή, τότε πραγματικά ξενίζει το γεγονός, πώς ένα έθνος συγγενικό ή τουλάχιστον άμεσα γειτονικό στους Έλληνες και στον πολιτισμό τους, καθως και στην παγκοσμίως διαδεδομένη Ελληνική γλώσσα, όπως ήταν το Ιλλυρικό έθνος, να έμεινε εντελώς αποκομμένο απο τις τότε πολιτιστικές εξέλίξεις, αλλά και αργότερα οταν στα πλαίσια του χριστιανισμού δεν έγινε καμία προσπάθεια να γίνει κυριάρχη η Ελληνική γραφή ή έστω να τους δοθεί ένα αντίστοιχο όπως των σλάβων αλφάβητο.
Επίσης, η Ελληνική γλώσσα κατά την Ρωμαιο-Βυζαντινή περίοδο απο τα τέλη του 4ου μέχρι και τον 14ον αι. αποτελούσε, αν όχι την επίσημη γλώσσα της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, με βεβαιότητα όμως την κύρια γλώσσα όλων των τότε λεγόμενων ρωμιών, από τα Θέματα της κάτω Ιταλίας μέχρι και τα ανατολικότερα βυζαντινά Θέματα της Ασίας.
Είναι λογικό επομένως να τίθεται το ερώτημα. Πώς η σημερινή Αλβανία, παρά το ότι υπήρξε τόσο γειτονική στους Έλληνες και τόσο συγγενική σε αυτούς αλλά και τόσο στενα συνδεδεμένη με το Βυζάντιο., να έχει σήμερα άλλη γλώσσα και γραφή;
Η λογική επεξεργασία δεν βρίσκει άλλη απάντηση πέρα από την υπόθεση ότι κάτι συνέβη την περίοδο της Βυζαντινής εποχής που αλλοίωσε εθνολογικά και γλωσσολογικά την ευρύτερη περιοχή της σημερινής Αλβανίας.
Έτσι επιχειρώντας να προσεγγίσουμε την λύση αυτού του “προβλήματος”, δεν μπορούμε παρά να αντιπαραβάλουμε την λιγοστή είναι αλήθεια βιβλιογραφία γνωρίζοντας ωστόσο πως στην έρευνα μας οι πηγές είναι και λίγες και ασαφείς.
ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΑΝ ΜΟΝΟ ΣΛΑΒΟΙ ΚΑΙ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΡΟΥΛΟΙ ΚΑΙ ΑΒΑΡΟΙ.
Κατά τη Βυζαντινή περίοδο και ιδιαίτερα μετά την εγκατάσταση των Βουλγάρων στα νοτιότερα τμήματα της Βαλκανικής άρχισαν πολεμικές αναμετρήσεις μεταξύ των νεοφερμένων και της Βυζαντινής αυτοκρατορίας.
Στην αρχή και πριν από την είσοδο σλάβων και βούλγαρων στην Ανατολική-κεντρική Ευρώπη, είχαν αρχίσει τις επιδρομές τους οι Άβαροι και πριν από αυτούς οι Έρουλοι. Ωστόσο, κοινή αφετηρία στην πορεία των Βούλγαρων των Ερούλων και Αβάρων υπήρξε η ίδια γεωγραφική περιοχή, η περιοχή μεταξύ Μαύρης θάλασσας και Κασπίας, ενώ χρονολογικά η μετανάστευση τους προς τη Δύση άρχισε με πρώτους τους Ερούλους (Ελούρους κατα άλλους) τον 4ο αιώνα (300+ μ.Χ.) και συνεχίστηκε με τους Αβάρους. Ακολούθησαν οι Σλάβοι γενικότερα και η μετανάστευση ολοκληρώθηκε με τους Βούλγαρους, οι οποίοι κακώς συγκαταλέγονται στα σλαβικά φύλλα, εφόσον (όπως οι Άβαροι) ήταν Ούννοι στην καταγωγή.
ΟΙ ΑΒΑΡΟΙ ΠΡΟΗΛΘΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΝΤΑΓΚΕΣΤΑΝ
Το σημερινό Νταγκεστάν βρίσκεται δυτικά της Αρμενίας και αποτελεί ανεξάρτητη δημοκρατία της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Επίσης η ονομασία Νταγκεστάν σημαίνει ‘υψηλά ευρισκόμενη χώρα’, ή όπως θα λέγαμε και στα ελληνικά ‘Αλπική χώρα’.
Σήμερα ο πληθυσμός του Νταγκεστάν σύμφωνα με την επίσημη απογραφή του 2002 αποτελείται απο 30% Αβάρους (Avars), ακολουθούν οι Dargins με 16% οι Kumiks οι Lezgins με 13% καθώς και άλλες μικρότερες εθνότητες.
Το Νταγκεστάν απο την εποχή της Ρωμαϊκης αυτοκρατορίας μέχρι και τα πρωϊμα χρόνια του Βυζαντίου αποκαλούνταν Αλβανία οι δε κάτοικοι της Αλβανοί, γεγονός που είναι γνωστό από τις αναφορές των μεγάλων Ελλήνων και Λατίνων ιστορικών και γεωγράφων της κλασικής και ελληνιστικής περιόδου.
Ιστορικές αναφορές και αποδείξεις.
Ο Πλούταρχος (βίοι παράλληλοι) γράφει:
“Καταλιπών δέ φρουρόν Αρμενίας Αφράνιον αυτός εβάδιζε δια τών περιοικούντων τον Καύκασον εθνών άναγκαίως έπϊ Μιθριδάτην. Μέγιστα δε αυτών εστίν έθνη, Αλβανοί και Ίβηρες
Στράβωνος Γεωγραφία.
Εν αυτή δέ τη Αρμενία πολλά μέν όρη, πολλά δέ οροπέδια, έν οις ουδ αμπελος φύεται ραδίως. Πολλοί δε αύλωνες οί μέν μέαως, οι δέ και σφόδρα εύδαίμονες.. Καθάπερ τό Άραξηνόν πεδίον, δι ού ο Άράξης ποταμός ρέων εις τά άκρα της Αλβανίας και την Κασπίαν εκπίπτει θάλασσαν.
Άλλες αναφορές για την Αλβανία της Κασπίας γίνονται από τον Αρριανό στο έργο του ‘Αλεξάνδρου Ανάβασις ‘, όπου οι Αλβανοί βρίσκονται αντιμέτωποι ως εχθρικό τμήμα ενταγμένο στις περσικές δυνάμεις του Δαρείου κατά την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου. ”Ώς δέ ομού ήδη τά στρατότεδα έγίγνετο, ώφθη Δαρείος και οί άμφ΄ αυτόν, οί τε μηλοφόροι Πέρσαι και Ινδοί και Αλβανοί και Κάρες οι ανάσπαστοι και οί Μαρδοι τοξόται κατ΄ αυτόν Άλέξανδρον τεταγμένοι και την ίλην την βασιλικην.”
Από τον Κλαύδιο Πτολεμαίο διαβάζουμε : Αλβανοί, Σκύθαι.
Από τον Στέφανο Βυζάντιο, φιλόσοφο και γεωγράφο (4ου αιώνα μ.Χ.). διαβάζουμε:
Αλβανία χώρα προς τοις ανατολικοίς Ίβηρσιν. Εκεί δε και το έθνος οι Αλβανοί, ποιμενικοί και μετρίως πολεμικοί μεταξύ Ιβήρων και Κασπίας. Υπόκειται δε τη Σαρματία προς μεν τω Πόντω η Κολχική προς δε τή Κασπία η Αλβανία.
Υποστηρίζεται ότι οι πρώτοι κάτοικοι της Παννονίας υπήρξαν οι Ιλλυριοί (πελασγικός λαός και συγγενής των Ελλήνων). Η Παννονία σήμερα περιέχεται στα εδάφη των κρατών της Σερβίας, Βοσνίας, Μαυροβουνίου, Κοσσυφοπεδίου και βορείου Αλβανίας.
Ωστόσο από το βιβλίο “Ιστορία του Βασιλείου της Βαυαρίας και του εν αυτή Άρχοντος Οίκου” (επιτομή της Ιστορίας του Μιλβιλέρου, αρχές 19ου αιώνα), διαβάζουμε:
Ή των Λογγοβάρδων μετανάστασις παρέσχεν εις την Βοϊαρίαν νέους γείτονας διότι εις τά εν Παννονία οικητήρια των Λογγοβάρδων εισεχώρησαν οί Άβαροι, άγριον Ούννικον έθνος. Προεχώρουν οί Άβαροι επί μάλλον καί μάλλον εξ ανατολών ώστε περί τα μέσα της ογδόης έκατονταετηρίδος ειχον ηδη έκταθη μέχρι τοϋ Ένσου ποταμου έν Αυστρία. Τούτοις παρηκολούθησαν οί Σλάβοι, έθνος Σαρματικόν κατοικήσαντες την σημερινήν Καρινθίαν, Καρνίαν και Στυρίαν, και τελουντες ύπό τον Χάνην των Άβάρων Από την Μενάνδρου Ιστορία ‘ Έρουλοι και Άβαροι’, μαθαίνουμε
Οτι έδέξατο Ιουστινιανός παρά Αβάρων πρέσβεις, έφ ώ σφάς περιαθρήσαι γήν οποί το φύλον θήσονται τας οικήσεις. Και ο μεν βασιλεύς Ιουστίνου του στρατηγού σημήναντός οι, έν βουλή έποιήσατο ές την Έρούλων χώραν κατοικίσαι το έθνος, ένθα προ του ώκουν οι Ερούλοι. δευτέρα δε προσαγορεύεται Παιονία…
Ο Κωνσταντίνος Πορφυρογέννητος για την εποχή του Ηράκλειου γράφει:
…”Και επειδή η νυν Σερβλία καί παγανία καί η ονομαζομένη Ζαχλούμων χώρα καί Τερβουνία καί η των Καναλιτών υπό την εξουσίαν του βασιλέως Ρωμαίων υπήρχον, εγένοντο δε αι τοιούιαι χώραι έρημαι παρά τών Αβάρων από των εκείσε γαρ Ρωμάνους τους νύν Δελματίαν καί τό Δυρράχιον οίκούντας απήλασαν”…
Εδώ περιγράφεται η ερήμωση της Ιλλυρίας μέχρι και του Δυρραχίου και ο εποικισμός υπο των Αβάρων.
Ο Λαονικος Χαλκοκονδύλης (1430-1490), γράφει: Ουδόλως φρονώ ότι οί Αλβανοί ύπάρχουσιν Ίλλυρικόν γένος ώς τίνες λέγουσιν …
Απο την Γαλλική εγκυκλοπαίδεια, γραμμένη από επιτροπή Σοφών υπό την εποπτεία του Ιππότη D’ Arteau, μεταφρασμένη κατ΄ επιτομή από τη Γαλλική, το έτος 1862, διαβάζουμε:
ΑΛΒΑΝΙΑ: υπό των νεωτέρων γεωγράφων καλείται μία των επαρχιών της Ευρωπαϊκής Τουρκίας εκτεινομένη παρά το Αδριατικόν και το Ιόνιον πέλαγος και περιλαμβάνουσα δύο διακεκριμένας Επαρχίας των αρχαίων γεωγράφων την Ιλλυρίαν και Ήπειρο Η χώοα αυτή κατά τόν μεταίωνα εκαλείτο Αρβανέσση νύν δε καλείται Αρναούτ μέν υπο των Οθωμανών, Σκίπερη δέ υπό τών εγχωρίων ήτοι των Αλβανών οίτινες και εαυτούς όνομάζουσι σκιπετάρους. Οί κάτοικοι της εκτεταμένης ταύτης επαρχίας διαφέρουσιν από αλλήλων κατά τε την εθνικότητα την γλώσσαν και την θρησκείαν διότι το μέν μεσημβρινόν μέρος της Αλβανίας ήτοι την κυρίως Ήπειρον οικούσιν οί Ηπειρώται, όντες ομόγλωσσοι και Ομόθρησκοι με τους λοιπούς Έλληνας, το δε αρκτικόν ήτοι την Ιλλυρίαν, ήτις και δύναται νά ονομασθεί κυρίως Αλβανία κατοικούσιν οί Αλβανοί ανάμικτοι οντες μετά Σέρβων καϊ Οθωμανών καί Έλλήνων. Εκτός της αλβανικής γλώσσης η οποία διαιρείται εις πολλάς διαλέκτους και ιδιώματα, λαλείται έτι εν τη Αλβανία καί η Ελληνική, η τουρκική κλπ
Στις αρχές του 20αι. ο πρωθυπουργός της Σερβίας Πάσιτς δήλωνε περί του Αλβανικού ζητήματος, σε συνέντευξη που έδωσε στην Γαλλική εφημερίδα “Χρόνος”:
“Οι Αλβανοί ουδέποτε είχον ιστορικόν βίον και ουδέποτε υπήρξε Αλβανία με την γεωγραφική έννοιαν ήν δίδουσι σήμερον οι εν Ευρώπη, μάλιστα δε οι προπαγανδισταί. Ανεξαρτήτως απο το ζήτημα περί καταγωγής και γλώσσης των Αλβανών, είναι βέβαιον ότι είτε Ιλλυριοί ήσαν ούτοι αρχαιώθεν είτε μετανάστες εξ Ασίας, πολιτικόν βίον ουδέποτε έσχον”.
Βεβαίως τα λεγόμενα του Σέρβου πολιτικού και μάλιστα πρωθυπουργού, ο καθένας θα περίμενε να κρύβουν πολιτικές σκοπιμότητες.
Ωστόσο σε αυτό που πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή είναι η αναφορά του Πάσιτς στην Ασιατική καταγωγή των Αλβανών.
Στο Βιβλίο “Χρονογραφία της Ηπείρου και των όμορων Ελληνικών και Ιλλυρικών”, Ο Παναγιώτης Αραβαντινος επικεντρώνοντας στους Βούλγαρους, γράφει:
Βούλγαροι: Εθνος σκυθικόν κατοικούν παρά τον Βόλναν ποταμόν της Σαρματίας, τον παρά Ελλησι Βορυσθένην. Κατά το έτος 485 το βάρβαρον αυτό έθνος άγρίως και ληστρικώς έπεσκέφθη την Θράκην και κατά της ιδίας αυτής επαρχίας επανέλαβε τάς λεηλασίας και έπιδρομάς του, κατά τα έτη 479 και 501. Μετά ταϋτα συνενωθέντες μετά των Αβάρων καί Σλαβίνων συγκατώκουν εις Παιονίαν και Δακίαν. Εν έτει δε 538 έπι της βασιλείας του Ιουστιανού επιδραμόντες μετά των Αβάρων την Μοισίαν…

Πηγές:
Πλουταρχος, Βίοι παράλληλοι
Στράβωνος Γεωγραφικά
Κλαύδιος Πτολεμαίος
Στέφανος Βυζάντιος
Ιστορία του Βασιλείου της Βαυαρίας
Μενάνδρου Ιστορίαι
Κωνσταντινος Πορφυρογέννητος
Λαόνικος Χαλκοκονδύλης
Γαλλική Εγκυκλοπαίδεια
Γαλλική Εφημερίς “Παρισινός χρόνος”
Παναγιώτης Αραβαντινος
Επιμέλεια: Ελλήνων Δίκτυο

https://www.himara.gr/

Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο

Οι Βουλιαράτες Αργυροκάστρου τίμησαν την 104η επέτειο του Πρωτοκόλλου της Κέρκυρας


Το Σάββατο 12 Μαΐου 2018 πραγματοποιήθηκε στην σημαιοστολισμένη πλατεία Αγίου Κοσμά, στο χωριό Βουλιαράτες του Δήμου Δρόπολης στην Περιφέρεια Αργυροκάστρου, εκδήλωση για την 104η επέτειο της υπογραφής του Πρωτοκόλλου της Κερκύρας (17 Μαΐου 1914), με το οποίο οι Μεγάλες Δυνάμεις και η Αλβανία αναγνώριζαν την Αυτονομία της Βορείου Ηπείρου.

Στην εκδήλωση, την οποία συνδιοργάνωσαν ο Δήμος Δρόπολης, η Κοινότητα Βουλιαρατών και η Κίνηση για την Αναγέννηση της Βορείου Ηπείρου, παραβρέθηκαν δεκάδες κάτοικοι των Βουλιαρατών και των γύρω χωριών, καθώς και Βορειοηπειρώτες και φίλοι της Β. Ηπείρου που ήρθαν από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα και Ηγουμενίτσα.

Το παρόν στην πλατεία Αγίου Κοσμά, στο Μνημείο των Εκπαιδευτικών της Εθνικής Ελληνικής Κοινότητας που μαρτύρησαν την περίοδο 1944 - 1990, έδωσαν επίσης αντιπροσωπείες της Συντονιστικής Φοιτητικής Ένωσης Βορειοηπειρωτικού Αγώνα (ΣΦΕΒΑ) και του Συνδέσμου Συνταξιούχων Ελληνοδιδασκάλων Νομού Αργυροκάστρου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τους παρεβρισκόμενους χαιρέτισε πριν την έναρξη της εκδήλωσης ο Δήμαρχος Δρόπολης Αχιλλέας Ντέτσικας. 

Την επετειακή εκδήλωση παρουσίασε ο κ. Ορέστης Κουρεμένος. 
Η εκπαιδευτικός Ευτυχία Παππά διάβασε μία σύντομη ιστορική αναδρομή με την δημιουργία του Βορειοηπειρωτικού Ζητήματος και την διεξαγωγή του Αυτονομιακού Αγώνα του 1914, που οδήγησε στην υπογραφή του Πρωτοκόλλου της Κερκύρας. Σημείωσε επίσης ότι Έλληνες δεν είναι μόνο οι κάτοικοι των 99 χωριών που αναγνωρίζει το αλβανικό κράτος αλλά ο Ελληνισμός στην Β. Ήπειρο έχει ιστορικά πολύ μεγαλύτερο γεωγραφικό εύρος, όπως αποδεικνύει και το γεγονός ότι οι Εθνικοί Ευεργέτες και οι ηγέτες του Αυτονομιακού Αγώνα κατάγονταν κυρίως από την Λιτζουριά, καθώς και από την Πρεμετή, την Χιμάρα και την Κορυτσά.  

Ο εκπαιδευτικός Σταύρος Γκίνος απηύθυνε επίκαιρη ομιλία, περιγράφοντας τα τρέχοντα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Ελληνισμός της Βορείου Ηπείρου, όπως την πληθυσμιακή και γεωγραφική αλλοίωση, την μη αναγνώριση της ελληνικότητας των κατοίκων πολλών βορειοηπειρωτικών περιοχών, τον περιορισμό της ελληνικής γλώσσας στην Παιδεία και τον δημόσιο λόγο, την υφαρπαγή εκτάσεων που ανήκουν σε Έλληνες από αλλοεθνείς και αλλόθρησκους, την τρομοκράτηση των Ελλήνων κ.α.
Ανέφερε επίσης τους τομείς στους οποίους οι Έλληνες της Βορείου Ηπείρου δικαιούνται να έχουν αυτοδιαχείριση στις περιοχές που αποτελούν πλειοψηφία όπως στο ιδιοκτησιακό, στην Παιδεία, στον Πολιτισμό, την διαχείριση των φυσικών πόρων και την αυτοδιοίκηση. 

Στον χαιρετισμό του ο υπεύθυνος Πολιτισμού του Δήμου Δρόπολης Δημήτρης Μεϊντής είπε: "Είμαστε εδώ, θα είμαστε εδώ και θα παραμείνουμε εδώ για να τιμούμε αυτή την ημέρα και στα 104 χρόνια και να είμαστε πάντα γεροί και δυνατοί ώστε αυτή την επέτειο να συνεχίζουμε να την τιμούμε". 

Ο Πρόεδρος της Κοινότητας Βουλιαρατών Δημήτρης Κουρεμένος ευχαρίστησε όσους παραβρέθηκαν στην εκδήλωση για την 104η επέτειο του Πρωτοκόλλου της Κερκύρας. Ιδιαίτερα ευχαρίστησε την Κίνηση για την Αναγέννηση της Βορείου Ηπείρου για την πρωτοβουλία και την συνεργασία στην πραγματοποίηση της συγκέντρωσης και ειδικά "όσους διήνυσαν 500 χιλιόμετρα για να βρεθούν εδώ και να συμπαρασταθούν σε εμάς για τα δικαιώματα που διεκδικούμε τόσα χρόνια".

Ο Πρόεδρος της Κίνησης για την Αναγέννηση της Βορείου Ηπείρου Δημήτρης Περδίκης στον χαιρετισμό του ανέφερε ότι το ελληνικό κράτος δεν έκανε όσα έπρεπε για την Βόρειο Ήπειρο, παράλληλα όμως απηύθυνε έκκληση να μην αδειάσει από Έλληνες αυτός ο τόπος που έχει ελληνική ιστορία χιλιάδων ετών. Τόνισε επίσης την ανάγκη ενότητας μεταξύ των Βορειοηπειρωτών σε μία κεντρική εθνική πλατφόρμα μέσω της οποίας θα οικοδομούνται θεσμοί σε κάθε επίπεδο οι οποίοι θα μπορούν να διεκδικήσουν και να κερδίσουν ένα καθεστώς αυτονομίας με καλύτερους όρους ανάπτυξης όπως ισχύει για διάφορες εθνικές μειονότητες σε κράτη της Ευρώπης. Με αυτόν τον τρόπο, όπως σημείωσε, θα έχει ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός δυνατότητες επιβίωσης στις πατρογονικές τους εστίες.

Ο κ. Περδίκης δώρισε στον υπεύθυνο Πολιτισμού του Δήμου Δρόπολης Δημήτρη Μεϊντή και στον Πρόεδρο της Κοινότητας Βουλιαρατών Δημήτρη Κουρεμένο τιμής ένεκεν και ως ανάμνηση της εκδήλωσης, το βιβλίο του Διδάκτορα Διεθνούς Δικαίου Ιωάννη Παπαφλωράτου "Ο Ελληνισμός της Βορείου Ηπείρου μέσα από άγνωστα ντοκουμέντα". 

Στεφάνια στο Μνημείο της πλατείας Αγίου Κοσμά κατέθεσαν ο Πρόεδρος της Κίνησης για την Αναγέννηση της Βορείου Ηπείρου Δημήτρης Περδίκης και από κοινού ο υπεύθυνος Πολιτισμού του Δήμου Δρόπολης Δημήτρης Μεϊντής με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Συνταξιούχων Ελληνοδιδασκάλων Βασίλη Λαχανά.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την απαγγελία του ύμνου της Αυτονόμου Ηπείρου από τον κ. Μόντη Κολίλα και τον εθνικό ύμνο. 























Ο λόγος της εκπροσώπου της νεολαίας της Ομόνοιας Κορυτσάς, στην Εκλογική Συνδιάσκεψη!- Fjala e mbajtur nga përfaqësuesja e rinisë së Omonias Korçë në Konferencën Zgjedhore!




Καλησπέρα σε όλους
Είμαι ενθουσιασμένη και είναι τιμή για μένα να στέκομαι ενώπιών σας σήμερα. Είμαι η Fjoralda, και μαζί με μια ομάδα νέων (Ελένη, Ήβη, Ρομίνα, Κατερίνα, Petrika Marsel κλπ.), έχουμε αναλάβει τη λειτουργία της ομάδας της νεολαίας Κορυτσάς. Η ομάδα μας αποτελείται από νέους που έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα και έχουν μεγαλώσει εκεί, επέστρεψαν στην Αλβανία, επέστρεψαν στη χώρα τους, στην Κορυτσά για να προσφέρουν την πολύτιμη εμπειρία τους. Αποτελείται από νέους ανθρώπους που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στην Αλβανία, αλλά ακολουθούν  τις ρίζες και την ελληνική καταγωγή και είναι υπερήφανοι. Αποτελείται από νέους που έχουν σπουδάσει σε αναγνωρισμένα πανεπιστήμια της Ελλάδας και της Ευρώπης, με διάφορα ειδικότητες όπως, οικονομολόγοι, δικηγόροι, γιατροί, καθηγητές, μηχανικοί και με ιδιωτικές δραστηριότητες. Γνωρίζουμε ότι περπατάμε σε παρθένα μονοπάτια, αλλά είμαστε αισιόδοξοι επειδή, ως μέλη αυτής της κοινότητας, έχουμε πολλά να κάνουμε για την νεολαία. Πρέπει όχι μόνο να γνωρίζουμε, να αξιολογούμε τα χαρακτηριστικά και τις συνεισφορές σας, αλλά να τα προωθούμε και να τα εμβαθύνουμε. Η κοινωνία σήμερα είναι γενικά αντιφατική από κάθε άποψη και η νεολαία είναι κάπως αδιάφορη. Στόχος μας είναι η ευαισθητοποίηση των νέων. Το έργο που κάναμε μέχρι τώρα έχει δείξει ότι όταν οι νέοι οργανώνονται, ενεργοποιούνται, είναι σε θέση να αναλάβουν την ευθύνη και να εκμεταλλευτούν όλες τις ικανότητες που έχουν για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα της πραγματικότητας.
Μαζί ανοίξαμε και την σελίδα "Rinia Omonoia Korce - Νεολαία Ομόνοιας Κορυτσάς" , που θα μετατραπεί σε χώρο αναγνώρισης και συζήτησης. Πρόκληση για εμάς είναι και η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας.
Για το σκοπό αυτό, αποφασίσαμε ότι μέσα στο διάστημα 2018-2019 θα επεκτείνουμε τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στη νεολαία της οργάνωσής μας, με δωρεάν μαθήματα και βοήθεια σε όλες τις περιοχές της Κορυτσάς.
Επίσης σκοπεύουμε να γνωρίσουμε όλη την ιστορική, πολιτιστική κληρονομιά της Κορυτσάς και των ιστορικών της κέντρων, όπως το Μοσχόπολη, την Χότσιστα την Κολώνια,  την Ελλάδα.
Ευχαριστούμε τον κ. Γρηγόρη Καραμέλο  και την ομάδα του, για την ευκαιρία που μας έδωσαν σαν νεολαία, την εμπιστοσύνη που δείχνουν προς εμάς, λόγοι που μας ενθαρρύνουν περισσότερο για να σας διαβεβαιώσουμε  ότι όσον αφορά τις ευρωπαϊκές αξίες, την ελευθερία και τα ανθρώπινα δικαιώματα, τα πρότυπα του δικαίου κράτους που έχει ο πυρήνας της Ομονοίας, θα συνεχίσουμε να το πράττουμε.
Και θα ήθελα να κλείσω με μια έκφραση του Πλάτωνα : Η αρχή είναι τo πιο σημαντικό κομμάτι για κάθε δουλειά.  Ευχαριστίες.

Pershendetje te gjitheve!
Jam e emocionuar dhe ndjehem e nderuar qe ndodhem sot para jush. Une jam Fjoralda, qe se bashku me nje grup te rinjsh (Eleni, Ivi, Romina, Katerina,Petrika, Marsel etj), kemi marre persiper funksionimin e grupit te te rinjve Korce.
Grupi jone perbehet nga te rinj, te cilet kane lindur ne Greqi dhe jane ritur andej, jane kthyer ne Shqiperi, kane shkuar perseri me studime ne vendin e tyre te lindjes dhe me pas jane rikthyer ne Korce per te dhene kontributin, eksperiencen e tyre te cmuar.
Perbehet nga te rinj te cilet kane lindur dhe jane rritur ne Shqiperi, por qe ndjekin rrenjet e tyre te origjines greke duke qene krenar per te.
Perbehet nga te rinj te cilet kane studiuar ne universitetet me prestigjoze te Greqise dhe Europes, me profesione te ndryshme si ekonomiste, juriste, mjeke, profesore, inxhiniere si dhe me aktivitetet e tyre private.
E dime qe po ecim ne shtigje te pacenuara me perpara, por e ndiejme veten shume te motivuar sepse si anetare te ketij komuniteti, ne te rinjte kemi shume per te bere.
Na takon bara qe jo vetem te njohim, vleresojme atributet dhe kontributet tuaja, por ti avancojme dhe thellojme me shume ato.
Shoqeria sot ne pergjithesi eshte mjaft e polarizuar ne te gjitha aspektet dhe rinia eshte deri diku indiferente.
Pikerisht ketu qendron dhe objektivi yne, tek sensibilizimi i te rinjve. Puna qe kemi bere deri tani, ka treguar se kur te rinjte organizohen, aktivizohen, jane ne gjendje te marrin pergjegjesi dhe te shfrytezojne gjithe aftesite qe ata kane per te perballuar problemet e realitetit.
Ne kemi filluar me faqen e internetit “Rinia Omonia Korce”- “Neolea Omonias Koricas”, te cilen do ta zhnderojme ne nje faqe njohje dhe debati. Sfide per ne eshte dhe mesimi i gjuhes greke.
Per kete kemi vendosur qe brenda vitit 2018-2019 do ta shtrijme mesimin e gjuhes greke tek te rinjte e organizates sone, me kurse falas dhe asistence ne te gjitha zonat e qarkut te Korces. Gjithashtu synojme te njihemi me gjithe trashegimnine historike, kulturore te Korces dhe qendrave historike te saj, si Voskopoja, Hocishti, Kolonja etj si dhe te Greqise.
Falenderojme Z. Ligoraq Karamelo me grupin e tij, per mundesine qe na kane dhene ne te rinjve, per besimin qe tregojne ndaj nesh, arsye keto qe na motivojne me shume, per t’iu siguruar ju se vlerat europiane, lirite dhe te drejtat e njeriut, standardet e shtetit te se drejtes qe organizata Omonia ka ne themel te saj, ne do i cojme akoma me tej.
Ne fund doja ta mbyllja me nje shprehje te Platonit: “Fillimi eshte pjesa me e rendesishme e cdo pune”. Faleminderit.

Δευτέρα 14 Μαΐου 2018

Ο Ερντογάν δηλώνει: Θα πάρουμε τον έλεγχο και στην Αλβανία.- Deklarata e fortë e presidentit turk Erdogan: Do marrim kontrollin edhe në Shqipëri

Ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν προσπαθεί εδώ και καιρό να παρέμβει στα Βαλκάνια. Χθες ο αρχηγός της Τουρκίας, μίλησε για την Αλβανία, διηγούμενος για το τρόπο με τον οποίο προσπαθεί να διεισδύσει στα εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Αλβανία.

"Εμείς προχωρούμε κάθε μέρα. Το Ίδρυμα Μaarif στην Αλβανία συνεχίζει την διαδικασία του ελέγχου στα εκεί εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Φυσικά εμείς συνεχίζουμε τις συζητήσεις. Αργά η γρήγορα εμείς θα καταστρέψουμε αυτό το κίνημα. Τους αρέσει ή όχι, η Τουρκία θα συνεχίζει να είναι όσο το δυνατόν ποιο δυνατή "είπε ο Ερντογάν κατά την ομιλία του εκεί, γράφει η τουρκική σελίδα   YeniSafak”.

Ο Ερντογάν εκφωνούσε έναν λόγο μπροστά από τους ξένους φοιτητές, που σπουδάζουν στην Τουρκία, ενώ δεν δίστασε να ασκήσει κριτική για τις χώρες που στηρίζουν το κίνημα του Φετουλάχ Γκιουλέν, συμπεριλαμβανομένου και την χώρα μας.

Επίσης πρόσθεσε πως έχουν ληφθεί τα κατάλληλα προληπτικά  μέτρα  ώστε οι φοιτητές να μην πέσουν θύματα της τρομοκρατικής οργάνωσης FETO η οποία όπως είπες αυτός είναι εχθρός του ισλάμ και της Τουρκίας.
Αναφερόμενος στην Αλβανία , ο πρόεδρος της Τουρκίας είπε πως η Αλβανία δυστυχώς είναι υπό μία μορφή κατάκτησης της τρομοκρατικής οργάνωσης FETO.
Presidenti turk Rexhep Tajip Erdogan po mundohet prej kohësh të ndërhyjë në Ballkan. Dje lideri i Turqisë foli për Shqipërinë duke treguar se po mundohet të ndërhyjë në institucionet arsimore në Shqipëri.

“Ne avancojmë çdo ditë, Fondacioni ynë Maarif në Shqipëri vazhdon procesin e marrjes së kontrollit ndaj institucioneve të atjeshme arsimore.
Sigurisht, ne vazhdojmë bisedimet. Herët a vonë ne do ta shkatërrojmë këtë lëvizje. Ju pëlqen apo jo, Turqia do të vazhdojë të jetë gjithnjë e më e fuqishme.” tha Erdogan gjatë një fjalimi atje, shkruan media turke “YeniSafak”.
Erdogan po fliste në një fjalim para studentëve të huaj, të cilët studiojnë në Turqi, ku nuk kurseu kritikat as për vendet që mbështesin lëvizjen e Fetullah Gulen, përfshirë dhe vendin tonë.
Ai shtoi se janë marrë masat e nevojshme parandaluese që studentët të mos shfrytëzohen nga organizatat terroriste FETO, e cila, siç tha ai, është armik i islamit dhe Turqisë.
Duke iu referuar vendit tonë, Presidenti turk tha se Shqipëria për fat të keq është nën një lloj të pushtimit të organizatës terroriste FETO.

ΤΟΥΡΚΙΑ , Ο ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ - ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΡΓΑΚΟΣ 2 5 2018

Nα ζει κανείς ή να μη ζει; - Te rrosh a te mos rrosh




Nα ζει κανείς ή να μη ζει; Ιδού η απορία.
Τι είναι πλέον ευγενές; Να ζει, να υποφέρει
της Τύχης τα τοξεύματα και σφενδονίσματά της
ή εις βασάνων πέλαγος τα όπλα ν' αντιτάξει
και να ιδεί το τέλος των με την αντίστασίν του;
Απέθανε – κοιμήθηκε· ιδού! Και μ' έναν ύπνο
να παύει ο πονόκαρδος και τα δεινά τα χίλια
που είν' η μοίρα της σαρκός, συντέλεια θα ήτο
να την ορέγεται κανείς ενθέρμως! ‒ Ν' αποθάνει,
να κοιμηθεί. ‒ Να κοιμηθεί; Να ονειρεύετ' ίσως!
Ιδού, ιδού το πρόσκομμα! Διότι στου θανάτου
τον ύπνον τούτον άραγε τι όνειρα θα έλθουν,
αφού αποτινάξομεν την σκέπην την φθαρτήν μας;
Αυτό μας φέρει δισταγμούς· αυτό είν' η αιτία
που κάμνει τόσον μακρινόν της συμφοράς τον βίον.
Διότι ποίος ήθελε ποτέ να υποφέρει
του κόσμου τον περίγελον και την καταδρομήν του,
τυράννων καταπίεσιν, τρανών υπεροψίαν,
τα βάσανα του έρωτος του καταφρονημένου,
του νόμου τη βραδύτητα, το ύφος των εντέλει
ή και τα κολαφίσματα οπού συχνοαρπάζει
η μετριόφρων αρετή από τους αναξίους,
ενώ του ήτο δυνατόν το παν να εξοφλήσει
μ' ένα κεντρί! Ποιος ήθελε φορτία να σηκώνει,
και να ιδρώνει, να βογγά απ' της ζωής το βάρος,
εάν του μετά θάνατον ο φόβος, ‒αν ο τόπος
ο άγνωστος, οπού ποτέ κανένας ταξιδιώτης
ακόμη δεν εγύρισεν από τα σύνορά του‒
εάν δεν μας εκλόνιζαν αυτά την θέλησίν μας,
ώστε κανείς να προτιμά τα βάσανα που έχει,
παρά να τρέξει μόνος του εις άλλα που δεν ξεύρει.



Te rrosh a te mos rrosh
Hamleti - William Shakespeare
(Përktheu Fan Stilian Noli)
Të rrosh a të mos rrosh – kjo është çështja:
M’ e lart’ është vallë të durosh.
Hobe, shëgjeta fati të tërbuar
A të përballsh një det të turbull helmesh
Me arm’ e funt t’u japsh. Të vdeç – të flesh –
Jo më – dhe me një gjumë të mbarosh
Çdo zemer-dhëmbje, mijëra tronditje,
Që trupi prej natyrës trashëgon.
Ja nje qellim që duhet dëshëruar
Me gjithë shpirt. Të vdeç – të fleç; të fleç?
E nofta t’ëndërrosh! ah, këtu ngec;
Se c’ëndrra shohim n’ ate gjumë-vdekje,
Pasi na shkundet kjo pështjellj’ e mortme,
Kjo frikë na qëndron; ja arësyja
Që aq’ e zgjat një jetë me mjerime;
Se kush duron përbuzjen dhe kamcikun’ e botës,
Zullumn’ e shtypësit, përdhunën e krenarit,
Lëngimn’ e dashuris’ së paperfillur,
Vonimn’ e ligjes, gojë-çthurjen e zyrtarit,
Dhe shkelmet, që çdo vlerë zemër-gjërë
Nga të pavlërshmit merr, kur munt t’ a lanjë
Hesapin fare me një copë thike?
Kush vallë barra mban e kush dërsin,
Renkon nënë një jetë të mërzitur,
Po vetëm tmerr’ I asaj diç pas vdekjes –
Vëndit të pazbuluar, nga s’ na kthehet
Kurr’ udhetari – na trullos vullnetin,
Dhe vuajmë të ligat që po kemi
Se sa të hidhemi n’ato që s’ dimë.
Kështu na bën ndërgjegjia gjuh’ frikaçe;
Kështu dhe ngjyr’ e gjall’ e rezollutes
Sëmuret, verdhet nga hij’ e mejtimit,
Dhe pllane të mëdha e rëndësore
Ndalen, përçajnë rrjedhjen, dhe humbasin
Emrin e vepërimit. Hesht tani!
E bukura Ofeli! Ëngjëll, ne lutjet
Mëkatet m’ I kujto të gjitha…



Ομόνοια Παράρτημα Κορυτσάς Εκλογική Επιτροπή - Δελτίο Τύπου- Omonia,dega e Korces Komisioni elektoral

Image result for deeem omonoia
Ομόνοια Παράρτημα Κορυτσάς
Εκλογική Επιτροπή

Δελτίο Τύπου

Η Δημοκρατική Ένωση της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας “Ομόνοια”, παράτημα Κορυτσάς το Σάββατο στις 12 Μαϊού, στην αίθουσα του καθεδρικού ναού της Κορυτσάς διοργάνωσε την Γενική Εκλογική Συνδιάσκεψη. Στην συνδιάσκεψη αυτή έλαβαν μέρος 197 αντιπρόσωποι, των 27 τοπικών οργανώσεων, πρώην πρόεδροι, παλαιά μέλη της Ομόνοιας, εκλεγμένοι στις τοπικές εκλογές και 25 καλεσμένοι .
Η εκλογική διαδικασία πριν από την Συνδιάσκεψη ήταν αρκετά έντονη, η επιτροπή καθόρισε τις αρμοδιότητες, προγραμμάτισε και έθεσε όρια, έδωσε οδηγίες σύμφωνα με το καταστατικό της οργάνωσής μας. Η συμμετοχή στις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν ήταν μεγάλη αφού 1500 άτομα συμμετείχαν σ’ αυτές, πράγμα που δείχνει το ενδιαφέρων και την επιθυμία των μελών και των υποστηρικτών για να είναι μέρος της συζήτησης και της επίλυσης των προβλημάτων. Θα πρέπει να τονίσουμε εδώ το γεγονός πως εξελέγησαν πολλοί νέοι (σε ηλικία) και αρκετές γυναίκες σε διοικητικές θέσεις των τοπικών οργανώσεων μέσα από μια δημοκρατική διαδικασία.
Μια καινοτομία αποτελεί για την οργάνωση μας το γεγονός της σύστασης της Νεολαίας της Ομόνοιας Κορυτσάς, με περίπου 43 μέλη, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι μορφωμένοι, και στους οποίους ανήκει και το 25% των θέσεων του διοικητικού συμβουλίου του παραρτήματος.
Η συνδιάσκεψη με το τρόπο που διοργανώθηκε είχε μεγάλη συμμετοχή από εκπροσώπους από όλες τις γενιές , και διακρήθηκε για το δημοκρατικό πνεύμα και είχε ως θέμα: “Μαζί για την πρόοδο της Ομογένειας και όλης της Κορυτσάς” καθορίζοντας τοιουτοτρόπως και τους στόχους.
Στο τέλος τις εκλογικής διαδικασίας η συνδιάσκεψη επέλεξε κατά πλειοψηφία το κ Γρηγόρη Καραμέλο ως πρόεδρο του Τμήματος και την Διοικητική Επιτροπή αποτελούμενοι από 25 μέλη.

Για την εκλογική επιτροπή, η πρόεδρος Εφταλή Τζόγα.

Omonia,dega e Korces
Komisioni elektoral

Njoftim per media

Bashkimi Demokratik i Minoritetit Etnik Grek "Omonia", dega Korce zhvilloi diten e shtune ,date 12 maj,ne sallen e katedrales ne Korce Konferencen e pergjithshme zgjedhore. Ne te moren pjese 197 delegate,te zgjedhur nga 27 oraganizata, ish drejtues e anatre te vjeter te Omonias, ish te zgjedhur lokale si dhe 25 te ftuar.
Procesi zgjedhor para konferences ishte mjaft intesiv, komisioni ndau detyrat, programoi afatet e dha udhezime sipas statutit te organizates sone. Pjesemarrja ne takimet e zhvilluara ishte rreth 1500 vete, cka tregon interesimin dhe deshiren e antareve e simpatizanteve per te qene pjese e diskutimit e zgjidhjes se problemeve. Per tu theksuar eshte fakti se u zgjodhen drejtues te rinj te organizatave permes nje procesi demokratik , te rinj ne moshe e mjaft femra. Risi per degen tone perben edhe ngritja e Neoles te deges, me rreth 43 antare,shumica te arsimuar , te cileve iu afrua 25 % e vendeve ne keshillin drejtues te deges.
Konferenca me menyren si u zhvillua tregoi jo vetem pjesemarrje te larte me perfaqesi te te gjithe brezave,por shenoi nivel demokratik dhe u udhehoq nga motoja: "Μαζι για την προοδο της Ομογενειας και ολης της Κορυτσας" duke percaktuar edhe objektiva per kete qellim.
Ne fund te procesit zgjedhor konferenca e deges zgjodhi me shumice votash z.Ligoraq Karamelo,kryetar te deges dhe Keshillin Drejtues me 25 antare.
Per Komisionin elektoral
Kryetare
Eftali Xoga

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1569) Αλβανία (913) ιστορία-historia (427) ορθοδοξία (422) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (312) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (291) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (268) Β Ήπειρος (246) ορθοδοξία-orthodhoksia (245) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) Κορυτσά-Korçë (128) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά Β Ήπειρος (112) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (100) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (65) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (58) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (52) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (44) ανθελληνισμός (44) πολιτισμός - kulturë (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (41) besimi orthodhoks (40) βίντεο (36) ιστορία ορθοδοξίας (36) Shqipëria (33) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (33) κομμουνισμός- komunizmi (33) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (27) πνευματικά (27) πολιτική-politikë (24) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)