Τρίτη 31 Μαρτίου 2015

25η Μαρτίου στη Β. Ήπειρο: Κάλεσμα για ενότητα



25η Μαρτίου στη Β. Ήπειρο: Κάλεσμα για ενότητα
Για μία ακόμη φορά οι συλλογοι της ΣΦΕΒΑ και του ΠΑΣΥΒΑ έδωσαν το παρόν στη Βόρειο Ηπειρο στους εορτασμούς για την εθνική μας παλιγγενεσία. Πάνω από 15 χρόνια, συνειδητά τα μέλη των συλλόγων μας επιλέγουν να εορτάσουν κοντά στα αδέλφια μας τις εθνικές επετείους για δύο λόγους. Πρώτον για να πάρουμε δύναμη και κουράγιο από αυτούς που σε πολύ δυσκολότερες συνθήκες, κράτησαν Χριστό και Ελλάδα στις καρδιές τους και δεύτερον για να δώσουμε το μήνυμα ότι υπάρχουν Ελληνες που δεν ξεχνάνε τους Βορειοηπειρώτες και  στέκονται κοντά τους στις χαρές και τις λύπες αλλά και στον καθημερινό τους αγώνα για να παραμείνουν Ελληνες στη γη των πατέρων τους.
                Χαρήκαμε ιδιαίτερα με την παρουσία μας στην Κορυτσά και στη Δερβιτσάνη Αργυροκάστρου καθώς αντικειμενικά δεν ήταν δυνατόν να παρεβρεθούμε και στις άλλες περιοχές που τιμήθηκε πανηγυρικά η επέτειος. Στην Κορυτσά καμαρώσαμε την άψογη οργάνωση, την εξαιρετική χορωδία και τα εκπληκτικά θεατρικά δρώμενα, για τα οποία αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στους διδασκάλους και μαθητές του ελληνικού σχολείου ΟΜΗΡΟΣ. Συγκινηθήκαμε με την βράβευση από την τοπική ΟΜΟΝΟΙΑ των 2 αγωνιστών για την πίστη και την πατρίδα, του κ. Βασιλείου Κολάτση και της κ. Ερμιόνης Αντρέα, ενώ με χαρά σημειώσαμε και την παρουσία πολλών επισήμων από την Ηπειρο και Δυτική Μακεδονία που έκαναν τον κόπο να έλθουν στην Κορυτσά, την μητρόπολη των ελληνικών γραμμάτων και του πολιτισμού.
                Στην Δερβιτσάνη ανήμερα της εθνικής επετείου, καμαρώσαμε τον εθνικό παλμό των μαθητών στην παρέλαση, χειροκροτήσαμε με την καρδιά μας τη νεολαία του χωριού με την ηπειρώτικη λεβεντιά, και θαυμάσαμε το χορευτικό με τις Δροπολίτισσες που «στα νυφικά ντυμένες, σαν ναν θεές φανταχτερές, αρχαίες, αραδιασμένες», (Ν. Κατσαλίδας) σέρνουν το χορό της συνέχειας του ελληνισμού στα αγιασμένα ετούτα εδάφη. Στο τέλος δακρύσαμε με τα ξεκάθαρα μηνύματα αγάπης για την πατρίδα και πόθου για την ελευθερία που άγγιξε 3 φορές, αλλά  δεν  έμεινε τελικά  στο Βόρειο κομμάτι της Ηπείρου.
                Κεντρικό μήνυμα σε πολλούς από τους χαιρετισμούς των επισήμων  ήταν και το καυτό ζήτημα της ενότητας των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου  με αφορμή περιστατικά εμφυλίων διενέξεων κατά την περίοδο της επαναστάσεως του 1821, θέμα που προβάλλει εξαιρετικά επίκαιρο  και την περίοδο που διανύουμε. Παίρνοντας αφορμή από μία «αιρετική» εκ πρώτης όψεως τοποθέτηση του νέου γενικού προέδρου της ΟΜΟΝΟΙΑΣ κ. Λεωνίδα Παππά, θα θέλαμε να καταθέσουμε κάποιες σκέψεις και προβληματισμούς  πάνω στο σοβαρό αλλά και τόσο παρεξηγημένο αυτό θέμα.
                Για τη ΣΦΕΒΑ και τον ΠΑΣΥΒΑ η Ενότητα της Βορειοηπειρωτικής κοινότητας είναι εκ των ων ουκ άνευ για την πρόοδο του τόπου και την επίλυση του εθνικού θέματος. Η  Ενότητα όμως απαιτεί κοινούς στόχους, κοινές αξίες και ήθη, κοινά ιδανικά και κυρίως κοινές θυσίες. Η Ενότητα είναι επιθυμητή μόνο στο βαθμό που θα τιμά, θα αγωνίζεται και θα διεκδικεί τα διεθνώς κατοχυρωμένα εθνικά δίκαια των Βορειοηπειρωτών με βάση τους αγώνες του 1914 και του 1935. Ενότητα που θα  στοχεύει στην ρωμαλέα παρουσία του ελληνισμού στις πατρογονικές του εστίες και όχι στη δημιουργία μίας άχρωμης, άοσμης και εκφυλισμένης μειονοτικής συνείδησης και αυτής στο βαθμό που θα μας επιτρέπει η μεγαλοψυχία των Αλβανών. Ενότητα που θα αναδεικνύει και θα έχει ως πρότυπο τους αντιστασιακούς της περιόδου του κομμουνιστικού καθεστώτος και όχι τους βολεμένους και ριψάσπιδες της περιόδου εκείνης. Στα τελευταία χρόνια παρατηρήσαμε συχνά να διαφημίζεται urbi et orbi η θέληση για ενότητα αλλά στην πράξη αυτό να  μεταφράζεται σε προνόμια για ολίγους, βόλεμα και τακτοποίηση ημετέρων, προσωπική πολιτική επιβίωση, αποκλεισμό και εξουθένωση πολιτικών αντιπάλων με κάθε μέσο. Αν η ενότητα ζητείται για να πετύχουμε 1 ή 2 θέσεις υφυπουργών ή κρατικών παραγόντων ή ακόμη χειρότερα εκπροσώπων της Αλβανίας στην πατρίδα μας και όχι για να λύσουμε τα  φλέγοντα ζητήματα του τόπου, τότε δεν  χρειάζεται στη Βόρειο Ηπειρο τέτοια ενότητα. Αν ενότητα σημαίνει να πανηγυρίζουμε ηλιθίως γιατί οι Αλβανοί μας άφησαν να κερδίσουμε  τις 9 (παλαιότερα και 2 τώρα ) αμιγείς ελληνικές ελληνικές επαρχίες, και εμείς να δεχόμαστε να ξεπουλήσουμε τον αγώνα στη Χιμάρρα και την Κορυτσά, δεν χρειάζεται στη Βόρειο Ηπειρο τέτοια ενότητα. Αν  ενότητα σημαίνει να βλέπουμε, όπως στο παρελθόν, πολιτικούς και  διπλωματικούς εκπροσώπους της Ελλάδος (ευτυχώς λίγους) να  αποκλείουν την πρόσβαση στα προξενεία στο 60%  των Ελλήνων και να κάνουν πολιτική υπέρ συγκεκριμένων αλβανικών κομμάτων, σε τίποτα δεν μας ωφελεί τέτοια ενότητα. Για εμάς ΕΝΟΤΗΤΑ σημαίνει υπεράσπιση των δικών μας ανθρώπων, υπεράσπιση της ιστορίας, της παιδείας, των παραδόσεων, των περιουσιών, της πολιτιστικής κληρονομιάς, υπεράσπιση τελικά της ελληνικής παρουσίας στον τόπο αυτό. Στον αγώνα αυτόν δεν πρέπει να περισσεύει κανείς αλλά και κανείς δεν πρέπει να θεωρεί δεδομένη κληρονομικώ δικαίω οποιαδήποτε θέση και αξίωμα. Δόξα τω Θεώ η Βόρειος Ηπειρος είναι γεμάτη από άξια στελέχη μεγαλύτερα και μικρότερα στην ηλικία που περιμένουν να αξιοποιηθούν.
                Υπό αυτήν την έννοια συμφωνούμε με τη διαπίστωση του Γενικού Προέδρου της ΟΜΟΝΟΙΑΣ  ο οποίος μας θύμισε μια δυσάρεστη αλήθεια από την επανάσταση του 1821 τονίζοντας ότι οι περισσότεροι από τους αγωνιστές που πανθομολογουμένως τιμούμε σήμερα, στην εποχή τους έπεσαν θύματα των πολιτικών τους αντιπάλων, που τους συκοφάντησαν εν πολλοίς ως διασπαστές της ενότητας (Καποδίστριας, Κολοκοτρώνης, Νικηταράς, Καραισκάκης, Μπότσαρης, Μαντω Μαυρογένους κ.α.) Οι εν λόγω αγωνιστές, συκοφαντήθηκαν, μισήθηκαν και κυνηγήθηκαν από ζηλόφθονες και ανίκανους ανθρώπους με μηδενική ως επί το πλείστον προσφορά στον αγώνα (προεστούς, φαναριώτες ανύπαρκτους οπλαρχηγούς), οι οποίοι έρποντας και γλύφοντας, πάτησαν στον αγώνα των άλλων, αναρριχήθηκαν σε θέσεις κλειδιά και έφτασαν να ορίζουν τις τύχες του έθνους. Ωστόσο σήμερα αυτοί είναι που τιμώνται γιατί παρήγαγαν ΕΡΓΟ ενώ οι διώκτες τους  έχουν παραδοθεί στη λήθη και τη χλεύη της  Ιστορίας.
                Είναι πρέπον λοιπόν όλοι όσοι ασχολούνται με τον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό, από την ελληνική πολιτεία και τις διπλωματικές αρχές, τους εκκλησιαστικούς φορείς, τους παράγοντες  και την ηγεσία της Βορειοηπειρωτικής κοινότητας αλλά και τους συλλόγους,  να πορευθούν ενωμένοι στον κοινό αγώνα, στη βάση εθνικών στόχων και αξιών. Διαφορετικά  η ενότητα δεν έχει κανένα νόημα και όπως λέγει και ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος «κρείσσον επαινετός πόλεμος ειρήνης χωριζούσης Θεώ» . Είναι προτιμότερη η διαφωνία και η διαφοροποίηση από την ψευδεπίγραφη ειρήνη και ενότητα που θα μας μετατρέψει σε χυλό και θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στο θάψιμο του Βορειοηπειρωτικού ζητήματος.   
25η Μαρτίου στη Β. Ήπειρο: Κάλεσμα για ενότητα

Σκάνδαλο στον αγώνα Αλβανίας Αρμενίας, αλβανοί σήκωσαν τουρκικοί σημαία! - Incidenti/ Tifozët shqiptarë nxorën flamurin turk përpara armenëve (video)

Σκάνδαλο στον αγώνα Αλβανίας Αρμενίας. 
Λίγοι ήταν οι οπαδοί της Αρμένικης ομάδας στο " Έλμπασαν Αρένα" όπου και διεξήχθη ο αγώνας Αλβανίας Αρμενίας και αυτοί είχαν μια στιγμή που άναψαν τα αίματα τους. Προκλήθηκαν από αλβανούς οπαδούς όταν οι τελευταίοι έβγαλαν την Τουρκική σημαία για να την επιδείξουν. Ξέρουμε τα προβλήματα που έχουν οι Αρμένιοι με τους Τούρκους και την γενοκτονία που έκαναν εναντίον των Αρμενίων.  Ήταν η αλβανική αστυνομία που απέτρεψε τα χειρότερα και απομάκρυνε το άτομο με την τουρκική σημαία. Δείτε και μόνοι σας στις εικόνες που προσφέρουμε. Φυσικά οι Αλβανοί ξέρουν πως οι Τούρκοι είναι οι γονείς τους άρα δικαιολογείται να σηκώνουν την σημαία του "μπαμπά"/γονέων  τους. 

Tifozët e paktë të Armenisë që panë ndeshjen në stadiumin “Elbasan Arena” patën një moment mjaft të tensionuar gjatë zhvillimit të ndeshjes. Ata u provokuan nga disa tifozë shqiptarë që u nxorën përpara flamurin e Turqisë. Dihet tashmë konflikti i hershëm mes dy vendeve dhe akuzat për gjenocidin që Turqia ka shkaktuar mbi popullin armen.  Ishte policia shqiptare ajo e cila nuk lejoi që situata të përkeqësohej duke larguar personin me flamur dhe duke qetësuar armenët. Për më shumë shihni pamjet.  

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος : Αν σου πω.... - Shën Joan Gojarti : Nëse të them.....

- Αν σου πω, νήστεψε πολλές φορές μου προβάλλεις ως δικαιολογία την ασθένεια του σώματος.
- Αν σου πω, δώσε στους φτωχούς μου λες ότι είσαι φτωχός και έχεις να αναθρέψεις παιδιά.
- Αν σου πω να έρχεσαι τακτικά στις Συνάξεις της Εκκλησίας, μου λες, έχω διάφορες μέριμνες.
- Αν σου πω, πρόσεχε αυτά που λέγονται στην Εκκλησία και κατανόησε το βάθος των λόγων του Θεού, μου προβάλλεις ως δικαιολογία την έλλειψη μορφώσεως.
- Αν σου πω, φρόντισε να βοηθήσεις ψυχικά τον αδελφό σου, μου λες ότι δεν υπακούει όταν τον συμβουλεύω, αφού πολλές φορές του μίλησα και περιφρόνησε τα λόγια μου.
Βέβαια, δεν ευσταθούν οι προφάσεις αυτές και όλα αυτά είναι χλιαρά λόγια, αλλά, παρά ταύτα, μπορείς να προφασίζεσαι…
- Αν όμως σου πω, άφησε την οργή και συγχώρεσε τον αδελφό σου, ποια από τις προφάσεις αυτές μπορείς να χρησιμοποιήσεις;
Διότι νομίζω, δεν μπορείς να φέρεις ως πρόφαση ούτε ασθένεια σώματος, ούτε φτώχεια, ούτε αμάθεια, ούτε απασχόληση και μέριμνα, ούτε τίποτε άλλο.
Γι’ αυτό απ’ όλες σου τις αμαρτίες, αυτή η αμαρτία θα σου είναι ασυγχώρητη. Αλήθεια, πως θα μπορέσεις να υψώσεις τα χέρια σου στον Ουρανό; Πως θα κινήσεις τη γλώσσα σου να προσευχηθείς; Πως θα ζητήσεις συγνώμη;
Ακόμη κι’ αν θέλει ο Θεός να σου συγχωρήσει τις αμαρτίες, δεν Του το επιτρέπεις εσύ, επειδή δεν συγχωρείς τις αμαρτίες του αδελφού σου.
Διότι, αν εσύ ο ίδιος εκδικηθείς και επιτεθείς εναντίον του, είτε με λόγια, είτε με ανάλογες συμπεριφορές, είτε με κατάρες, ο Θεός δεν θα επέμβει πλέον, αφού εσύ ανέλαβες την τιμωρία Του. Και όχι μόνο δεν θα επέμβει, αλλά και από σένα θα ζητήσει λόγο, διότι φέρθηκες υβριστικά προς Αυτόν.
Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος

- Nëse të them mbaj kreshmë shumë herë me nxjer si justifikim pamundësinë trupore.
- Nëse të them, jep tek të varfërit më thua që je i varfër dhe duhet të rritësh fëmijët e tu.
- Nëse të them që të vish shpesh shpesh në Mledhjet e Kishës , më thua,kam punë të ndryshme.
- Nëse të them ki kujdes për ato sa thuhen në Kishë dhe kupto thellësinë e fjalëve të Zotit, më nxjerr si justifikim mungesën e edukimit.
- Nëse të them , kujdesu të ndihmosh shpirtërisht vëllain tënd, më thua se nuk bindet kur e këshilloj, pasi shpesh herë i fola dhe i injoroi fjalët e mia.

Sigurisht nuk qëndrojnë këto justifikime  dhe të gjitha këto janë fjalë të vakëta,por mgjth këto mund të justikohesh...
- Por nëse të them, lere indinjatën tënde dhe fale vëllain tënd, cilat nga këto justifikime do të përdorësh?

Sepse mendoj, që nuk mund të sjellësh si justifikim as sëmundjen e trupit, as varfërinë, as mosedukimin, as marrjen me punë të tjera, as edhe ndonjë gjë tjetër.
Për këtë nga të gjitha mëkatet tënde, ky mëkat është i pafalshëm. Me të vërtetë, si do të mundesh që të ngrehësh duart tënde në Qiell? Si do të lëvizësh gjuhën që të lutesh? Si do të kërkosh të falur?
Edhe sikur të dojë Zoti të të falë mëkatet, nuk Ja lejon ti, sepse nuk fal mëkatet e vëllait tënd.
Sepse, nëse ti vetë hakmerresh dhe sulmon kundër ti, qoftë me fjalë, qoftë me sjellje respektive, qoftë me mallkime, Zoti nuk do të ndërhyjë më, pasi ti more përsipër ndëshkimin e Tij. Dhe jo vetëm nuk do të ndërhyjë, por dhe nga ty do të kërkojë llogari, sepse u solle në mënyrë ofenduese ndaj Tij.
Shën Joan Gojarti.

Το Κόμμα των τσάμηδων στην συγκυβέρνηση με το Ράμα, Καιρός να φύγει το ΚΕΑΔ! - Çamët me një tumbë fantastike në aleancë me Ramën, erdhi koha të ikë PBDNJ!

Duke bërë një kollotumbë të mahnitëshme z Idrizi e vërtetoi që është një çam i vërtetë dhe ju ngjet gjyshërve të tij të cilët shkonin nga frynte era për përfitime maksimale. Ata dhe ky aventurieri shfrytëzojnë gjithçka, plagë të vjetra urrejtje, gënjeshtra për të përfituar gjithçka, kështu bënin dhe paraardhësit e tyre që nuk bënin dhëndër atë që nuk dinte të vidhte. Dhe ja erdhi çasti.
Kryeministri i Shqipërisë ka “firmosur” sot marrëveshje bashkëpunimi me PDIU-në, ose partinë e çamëve. “Së bashku me PDIU-në do të jemi në bashkëqeverisje dhe stacioni i parë i këtij bashkëpunimi do të jenë zgjedhjet vendore të 21 qershorit. Në disa qarqe kontributi i PDIU-së ka qenë konkret”, tha kryeministri. Dhe sërish me të njëjtën frazë të dalë boje të një demagogjie sa për konsum deklarativ, kryeministri ka përsëritur atë që e dëgjojmë qëkur ai bujti në politikë, pa qenë asnjëherë politikan. “Nuk kemi emra konkretë, pasi do të jenë konsensualë. Ne besojmë te bashkimi i kontributeve dhe jo tek ndarja e sinoreve”, tha ai. Ky përkufizim çliron edhe kreun e PDIU-së nga pesha e madhe e politikës së pazareve, pasi mbledhja e fundit e Këshillit Kombëtar të kësaj partie, vendosi me unanimitet që PDIU nuk është parti e pazareve.
Mgjth se vërtetohet qartë që bëhet fjalë për një pseudo parti e cila ka si qëllim pazare të larta dhe përfitime të shumta.
Ndërsa Idrizi hyn pra i mbetet Dules dhe PBDNJ-së të dalë sa më shpejt nga një kualicion ku dëmi është shumë i madh për minoritetin. Si mund të jesh në një kualicion me mashtruesit dhe ata që kanë përfituar deri tani duke shfrytëzuar urrejtjen ndaj komunitetit helen në Shqipëri por dhe ndaj Greqisë. Zoti Dule kjo nuk gëlltitet dot nga helenët në Shqipëri prandaj bëj zgjidhjen e duhur sa më shpejt.
 Me informacione nga respublica.al
Κάνοντας μια τεράστια τούμπα ο Ιντριζι πρόεδρος του κόμματος των τσάμηδων, επιβεβαίωσε πως είναι γνήσιος τσάμης και ότι μοιάζει στους παππούδες του που πήγαιναν όπου φυσούσε για να κερδίσουν με οποιοδήποτε τρόπο. Αυτοί και αυτός ο τυχοδιώκτης εκμεταλλεύονται τα πάντα για να επωφεληθούν οικονομικά, ξύνουν παλαιές πληγές, λένε ψέματα όπως και οι πρόγονοι τους που δεν έκαναν κάποιον γαμπρό αν δεν ήξερε να κλέψει.
Και να ήρθε η στιγμή και έπεσε στην αγκαλιά του Ράμα ο οποίος υπέγραψε σύμφωνο συνεργασία με το κόμμα PDIU η το κόμμα των τσάμηδων. « Μαζί με το κόμμα αυτό είμαστε στην συγκυβέρνηση και η πρώτη στάση της συνεργασίας αυτής θα είναι στις τοπικές εκλογές στις 21 Ιουνίου. Σε μερικούς κύκλους η προσφορά του κόμματος των τσάμηδων ήταν συνεπείς», είπε ο πρωθυπουργός. Και ξανά με μια δημαγωγική φράση που έχει ξεθωριάσει ο πρωθυπουργός το έχει επαναλάβει αυτό ακούσαμε από την στιγμή που μπήκε ο ίδιος στην πολιτική, χωρίς να είναι ποτέ πολιτικός. « Δεν έχουμε συγκεκριμένα ονόματα αφού θα είναι συμβιβαστικά. Εμείς πιστεύουμε στην ένωση των προσφορών και όχι στο μοίρασμα των συνόρων» είπε αυτός. Αυτός ο ορισμός γλύτωσε και τον Ιντρίζι από τις κριτικές μέσα στο κόμμα αφού το Συνέδριο τους είχε καταλήξει πως δεν είναι κόμμα παζαριών αν και οι πράξεις τους μόνο αυτό δείχνουν. Ενώ ο Ιντρίζι μπαίνει καιρός να βγει και ένας άλλος, ο κ Ντούλε και το ΚΕΑΔ όσο το δυνατόν πιο γρήγορα φυσικά γιατί η ζημιά από την συνεργασία αυτή είναι τεράστια για την Ελληνική Μειονότητα. Δεν μπορείς κ Ντούλε να είσαι στην ίδια πλευρά  και να συγκυβερνάς με τους λωποδύτες, τους απατεώνες και όσους οφείλουν την ύπαρξη τους στην πολιτική σκηνή  χάρη στο μίσος εναντίων των Έλλήνων και της Ελλάδας. Αυτό δεν μπορούμε να το καταπιούμε εμείς οι Έλληνες. Για το λόγο αυτό όσο το δυνατόν πιο γρήγορα πάρε την σωστή απόφαση.   

Η Αγια- Σοφιά και ο Παρθενώνας, οι μήτρες της Επανάστασης του 1821

Η Αγια- Σοφιά και ο Παρθενώνας, οι μήτρες της Επανάστασης του 1821
Η Αγια- Σοφιά και ο Παρθενώνας, οι μήτρες της Επανάστασης του 1821
Γράφει ο Φώτιος Μιχαήλ, ιατρός
Από το 1453 μέχρι το 1821 πραγματοποιήθηκαν πάνω από 100 κατά τόπους επαναστατικά κινήματα και τουλάχιστο 6 οργανωμένες επαναστάσεις.
Το 1462 επαναστατεί η Λέσβος.
Το 1481 ξεσηκώνεται η Ήπειρος.
Το 1571 επαναστατούν Ρούμελη και Ήπειρος μαζί.
Το 1585 επαναστατεί η Ακαρνανία.
Το 1617, με επικεφαλής τον Επίσκοπο Σταγών Διονύσιο, απελευθερώνονται τα Τρίκαλα.
Το 1678 επαναστατεί η Πιερία με αρχηγό τον Επίσκοπο Κίτρους Νικόλαο.  κ.ο.κ.
Λένε μερικοί, ότι τάχα η Επανάσταση του ’21 είναι απότοκος του λεγόμενου Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού.
Αλήθεια, στα 1462 και στα 1481 τί επικρατούσε στην Ευρώπη; Επικρατούσε Διαφωτισμός ή μήπως μεσουρανούσε μαύρος και απάνθρωπος Μεσαίωνας; Ασφαλώς, Μεσαίωνας, απολυταρχικός, φεουδαρχικός και προπάντων φράγκικος στα μέτρα του Καρλομάγνου και των αιρετικών απογόνων του. Από πού κι ως πού, λοιπόν, το Απελευθερωτικό Κίνημα των Ελλήνων κατά των Τούρκων είναι ''πνευματικό τέκνο του διαφωτισμού''; 
Εδώ είναι, που ο Λόγος του Μεγάλου Στρατηλάτη Θεόδωρου  Κολοκοτρώνη, ακυρώνει εντελώς κάθε παρόμοια αντίληψη: ’’ Όταν επιάσαμε τα άρματα, είπαμε πρώτα υπέρ Πίστεως και έπειτα υπέρ Πατρίδος ’’.  Επανάσταση για την Ορθοδοξία και την Ελλάδα. Πού τον βρήκαμε τον Διαφωτισμό στα λόγια του Κολοκοτρώνη;
Ο Στρατηγός Μακρυγιάννης, στα Απομνημονεύματά του, μας παραδίδει επίσης πειστικότατο δείγμα για τα κίνητρα και τους σκοπούς της Επανάστασης. Κίνητρα και σκοπούς, που ανάγονται στο Πνεύμα και τα κατορθώματα των Αρχαίων προγόνων μας και όχι στις ταξικές διεκδικήσεις του ’’Ευρωπαϊκού σκοταδισμού’’.
Διηγείται: ’’Είχα δυο αγάλματα περίφημα, μια γυναίκα κι’ ένα βασιλόπουλο, ατόφια – φαίνονταν οι φλέβες· τόση εντέλειαν είχαν. Όταν χάλασαν τον Πόρον, τα ’χαν πάρη κάτι στρατιώτες και εις τ’ Άργος θα τα πουλούσαν κάτι Ευρωπαίων· χίλια τάλλαρα γύρευαν. Άντεσε κ’ εγώ εκεί, πέρναγα· πήρα τους στρατιώτες, τους μίλησα· «Αυτά, και δέκα χιλιάδες τάλλαρα να σας δώσουνε, να μην το καταδεχτήτε να βγουν από την πατρίδα μας. Δι’ αυτά πολεμήσαμεν».
Για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, για την Δωδώνη, για τους Δελφούς, για την Αμφίπολη και την Μαρώνεια πολεμήσαμε, δηλώνει ξεκάθαρα ο μεγάλος μας Στρατηγός Μακρυγιάννης. Υπάρχουν ακόμη αμφιβολίες;
Φτάνει πια τόση παραχάραξη και τόση διαστρέβλωση της Ιστορικής μας Αλήθειας εν ονόματι της όποιας ιδεολογικής ''προκρούστειας κλίνης''. Ας διαβάσουμε, επιτέλους, και λίγη Ιστορία κατευθείαν από τις Πηγές και όχι από τα ράφια των κομματικών μας γραφείων. Και τούτο για έναν και μόνο λόγο: Την διακονία της Αλήθειας και της Ενότητας του Λαού μας, που, την περίοδο αυτή, την χρειαζόμαστε τόσο πολύ… 

27 Μαρτίου 2015

Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

Ο Ευθύμιος Μήτκος ο Έλληνας εκ Κορυτσάς που βοήθησε στην δημιουργία της Αλβανικής Γλώσσας - Konferencë ndërkombëtare për Thimi Mitkon, ëndërra e tij Greko-Shqiptare

Një Konferencë Shkencore Ndërkombëtare Kushtuar Jetës dhe Veprës së Thimi Mitkos me rastin e 195 vjetorin e Lindjes  së tij (1820)  u zhvillua në Korçë nën prëkujdesjen e Bashkisë Korçë, Universitetit Fan S Noli, Fakultetit të Edukimit dhe Filologjisë.  Pjesmarrja ishte shumë e madhe si nga studiues të vendit si dhe nga vendet fqinje. Në këtë kontekst ishte dhe pjesmarrja e z Dhori Qiriazi i cili është një prej lektorëve të Albanonligjisë në Universitetin e Aristotelit Thessaloniki. Ceremonine e hapi prof. Ali Jashari, Dekan i Fakultetit të Edukimit dhe Filologjisë, pasoi përshëndetja e z Gjergji Mero, rektor i Universitetit Fan S Noli dhe e Kryetarit të Bashkisë Korçë z Sotiraq Filo. Pas tij u nderuar një prej familjarëve të Thimi Mitkos  (pas vdekjes së tij) me motiv kontributin patriotik të shumëllojshmë që ai ofroi gjatë gjithë jetës.
Nderoi me prezencën e tij këtë ceremoni dhe Mitropoliti i Korçës Hirësi Joani, dhe Konsulli i Përgjithshëm i Greqisë z Joani Pedhioti.
Në fund për të ftuarve dhe folësve iu dha mundësia të blejnë Leksigrafinë e z Thimi Mitko.
Ajo që është e rëndësishme konstatohet nga vetë konferenca  dhe ne do të nënvizojmë shkurtimisht vjen nga vetë Thimi Mitko. Bëhet fjalë për një personalitet të veçantë me kulturë dhe prejardhje helno-orthodhokse familja e të cilit në vitin 1820 ka kontribuar për themelimin dhe krijimin e shkollës Greke në Korçë. Por jo vetëm kaq ai ndihmoi me shumë mënyra për shkrimin e gjuhës shqipe dhe krijmin e shkollës shqipe. Arsyeja që ai e bënte këtë lidhet me filozofinë e jetës së tij të cilën nuk mund ta kuptojë dikush që nuk lexon në greqishten e kulluar të tij ato mendime që ai shprehte. Ai imagjinonte dy popuj vëllezër që kishin prejardhje nga pellazgët dhe  mendonte që popullit shqiptar i cili ishte një prej vëllezërve i nevojitej të kulturohej nëpërmjet gjuhës së tij që të arrijë nivelin kulutor të vëllait tjetër që është populli grek dhe të dy së bashku të jetojnë në harmoni dhe dashuri në një atdhe të përbashkët. Kjo ishte arsyeja që punonte aq shumë për edukimin e popullit shqiptar nëpërmjet gjuhës së tij. Thimi Mitko është dhe nga ata shkencëtarë të kohës që ndër të tjera ka vërtetuar se si emërtimi i Korçës vjen nga emërtimi i zonës në kohën e Bizantit i cili ishte Korestos nga Korasion (vajzë)- më pas Koritsa –  shqipëruar Korçë dhe dokumentat e tij shkojnë që prej viti 720.
Ndoshta mendja e tij e ndritur dhe filozofia e tij e bazuar në fakte historike do të ishte një shembull, një mësim i mirë për të gjithë ata sa sot mbjellin urrejtje ndërmjet Shqipëris dhe Greqisë.
Për më tepër po ofrojmë një teks me material historik të botuar nga kumtuesit në këtë konferencë ku mund të lexoni në greqisht dhe shqip mendimet e vetë Thimi (Efthim Mitkos).
Ένα Διεθνές Συνέδριο αφιερωμένο στην ζωή και στο έργο του Ευθύμιου Μήτκο (Θύμιο Μήτκο) με την ευκαιρία της 195-ης επετείου από την Γέννηση του (1820) έλαβε χώρα στην Κορυτσά υπό την μέριμνα του Δημαρχείου Κορυτσά, του Πανεπιστημίου Φαν Ν Νόλι, το Τμήμα Παιδαγωγικής και Φιλολογίας. Η συμμετοχή ήταν πολύ μεγάλη και αρκετοί μελετητές από την Αλβανία και το εξωτερικό Ελλάδα, Σκόπια, Ιταλία ήρθαν για να αναφερθούν στο έργο του.
Στο πλαίσιο αυτό ήταν και η Συμμετοχή του κ Δώρη Κυριαζή  Λέκτορας Γλωσσολογίας του Φιλολογικού ΑΠΘ εκ Κορυτσάς. Την έναρξη του συνεδρίου την έκανε ο καθ. Αλή Γιασάρη, Κοσμήτορας του Τμήματος Παιδαγωγικής και Φιλολογίας. Ακολούθησε ο χαιρετισμός του Γκέργκη Μέρο Πρύτανης Πανεπιστημίου Κορυτσάς, έπειτα χαιρέτισε ο Δήμαρχος Κορυτσάς ο κ Σωτηράκη Φίλο. Μετά από αυτόν τιμήθηκε απόγονος της Οικογένειας Μήτκο με την δικαιολογία την απεριόριστη πατριωτική  προσφορά του για την δημιουργία της αλβανικής γλώσσας.
Τίμησε με την παρουσία του και ο Μητροπολίτης Κορυτσάς Ιωάννης, ο Γ.Π της Ελλάδος στην Κορυτσά κ Ιωάννης Πεδιώτης.
Αυτό που είναι σημαντικό για μάς   και βγαίνει και από το συνέδριο και θα το παρουσιάσουμε πολύ συνοπτικά προέρχεται από τον ίδιο το Ευθύμιο (Θύμιο) Μήτκο.
Γίνεται λόγος για μια ιδιαίτερη προσωπικότητα με πολιτισμό και καταγωγή ελληνορθόδοξη η οικογένεια του οποίου έχει προσφέρει στην δημιουργία του Ελληνικού Σχολείου στην Κορυτσά. Αλλά όχι μόνο αυτό, ο ίδιος βοήθησε για την γραφή της αλβανική γλώσσας αλλά και την δημιουργία της αλβανική γλώσσας μέσα σε συγκεκριμένα φιλοσοφικά και ιστορικά πλαίσια. Στην ουσία η φιλοσοφία της ζωής του δεν μπορεί να την κατανοήσει κανείς αν δεν διαβάσει την Εισαγωγή του στο Ελληνοαλβανικό Σύγγραμμα Μέλισσα όπου εκφράζει τις απόψεις του με την καθαρότερη δυνατόν ελληνική γλώσσα. Αυτός ονειρευόταν δυο λαούς που είναι αδέρφια και είχαν κοινή καταγωγή, κοινούς προγόνους, τους πελασγούς. Θεωρούσε πως ένας αδελφός (ο Αλβανικός λαός) χρειαζόταν να μορφωθεί και να αναπτυχθεί μέσω της ανάπτυξης της γλώσσας του, πράγμα που θα βοηθήσει να εξελίχθη και να προοδεύσει ώστε να φτάσει τον άλλο αδερφό (τον Ελληνικό λαό) με σκοπό να ζήσουν μαζί σε κοινή πατρίδα και χώρα με αγάπη και αρμονία.
Ο Ευθύμιος είναι ένας λάτρεις της ιστορίας και επιστήμονας και είναι από αυτούς που μελέτησε αρκετά την ιστορία της περιοχής της Κορυτσάς για την οποία με βάση έγραφα αναφέρει πως την βρίσκει στα Βυζαντινά χρυσόβουλα με την ονομασία Κορεστός από το Κοράσιον μετέπειτα Κορυτσά και μάλιστα την βλέπει την ονομασία από το 720 (περιοδικό Πανδώρα, δεν το έχουμε)
Ίσως η φιλοσοφία του και το φωτισμένο του μυαλό να μας βοηθήσει για μας ένα παράδειγμα και μάθημα για όσους σπέρνον μίσος μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας.
Σας προσφέρουμε παρακάτω ένα κείμενο Ελληνικά και Αλβανικά για να μπορείτε να έχετε μια πληρέστερη εικόνα για την μεγάλη αυτή προσωπικότητα που αντί να την κατηγορήσει κανείς πρέπει να την μελετήσει με προσοχή.










Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1419) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (238) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) πολιτική-politikë (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)