Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

Ανάγκη... ΟΜΟΝΟΙΑΣ στις δημοτ. εκλογές της Αλβανίας!


Του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΜΠΑΡΚΑ
Το παρόν σημείωμα αφορά τις δικαιολογημένες εθνικές ανησυχίες των Ελλήνων Βορειοηπειρωτών για τις δημοτικές εκλογές του Ιουνίου τρέχοντος στην Αλβανία.  Σε πρώτη γραμμή αφορά το γεγονός ότι οι υποψήφιοι δήμαρχοι θα παράγουν την ρεάλ πολιτική στις περιοχές με συμπαγή ελληνικό πληθυσμό στην ε.ε. Μειονότητα. 
Όμως, η πολιτική στρατηγική που επέλεξε να ακολουθήσει η Μειονότητα (επίσημοι και μη παράγοντες) νομίζω ότι οδηγεί στα ίδια λάθη του παρελθόντος. Κάνουμε εκκλήσεις, όταν χρειάζονται πράξεις. Αναζητούμε να εκλέξουμε τους καλύτερους, όταν δεν μπορούμε να θέσουμε κριτήρια που θα θέτουν το πλαίσιο του ποθούμενου καλύτερου. Βλέπουμε ότι οι άλλοι έχουν στόχους που είναι σε βάρος μας και εμείς αρκούμαστε με τη διαπίστωση. 
Μιλούμε για ενότητα (σε προφορικό λόγο) και καθημερινά εξυπηρετούμε τη διάσπαση. Στο πολυσχιδή σχήμα διάσπασης που μαστίζει από χρόνια το εξασθενισμένο κορμί της Μειονότητας, τελευταία φαίνεται να καταγράφεται και μια νέα διάσταση. Αυτή μεταξύ του θεσμού του προέδρου της ΟΜΟΝΟΙΑΣ και του κατεστημένου του Ντούλε. Πρόκειται για αντιπαραθέσεις στο δίδυμο ΟΜΟΝΟΙΑ - ΚΕΑΔ, υπεύθυνο μέχρι ενοχής για τον κατακερματισμό των δυνάμεων στην Εθνική Ελληνική Μειονότητα και για τον προσανατολισμό των ενεργειών της στην καλλιέργεια εσωστρέφειας. (Ταραχοποιοί με ύποπτο και επικίνδυνο εθνικά παρελθόν, ταυτισμένοι άμεσα με το περιβάλλον του Ντούλε, επιδιώκουν να θέσουν σε ομηρία τον πρόεδρο της ΟΜΟΝΟΙΑΣ και το Γενικό της Συμβούλιο. Ταυτόχρονα, ο Β. Ντούλες με τη… σφραγίδα του ΚΕΑΔ στη τσέπη ψάχνει λύσεις που θα ενισχύουν το δικό του κατεστημένο).
Βασικό αδύνατο σημείο της προσπάθειας που εστιάζεται στο «να εκλέξουμε τους καλύτερους δημάρχους», είναι ότι κινούμαστε στις επιλογές του κατεστημένου, δηλαδή, στην ανάγκη να βρούμε τη λύση στις συμμαχίες με τα αλβανικά κόμματα που δρουν στο χώρο της Μειονότητας. Στις προηγούμενες δημοτικές εκλογές αποφάσισε για τη νίκη του ΚΕΑΔ στις περιοχές με αμιγή ελληνικό πληθυσμό η συμμαχία με το Σοσιαλιστικό Κόμμα Αλβανίας. Στη Χιμάρα που δεν λειτούργησε η συμμαχία αυτή το ΚΕΑΔ έχασε, μάλιστα με υποψήφιο τον πρόεδρο της ΟΜΟΝΟΙΑΣ και μέχρι τότε δήμαρχο Χιμάρας. Επιβεβαιώνεται ότι οι απλοί Έλληνες που στήριξαν αλβανικά κόμματα στις περιοχές με αμιγή ελληνικό πληθυσμό είχαν καταλάβει ότι οι ομογενείς θεσμοί ήταν εθνικά περισσότερο επικίνδυνοι από τους άλλους. Έτσι, από κοινού με την ψήφο διαμαρτυρίας εναντίον τους πέταξαν στην τελευταία εκλόγιμη θέση τους εκπροσώπους αυτών. Συνεπώς, η όποια λύση για επιλογή του καλύτερου Έλληνα με τη λογική αυτή, θα οδηγήσει σε σχεδόν ταυτόσημα με τα μέχρι τώρα αποτελέσματα.  
Θα συμβάλλει σ’ αυτό και το γεγονός ότι οι άκαρποι εγωισμοί και συμφέροντα κάποιων δικών μας επιχειρηματιών, δε θα τους εμποδίσουν ούτε αυτή τη φορά να επιδείξουν τη δύναμή τους, ενώ είναι συνυπεύθυνοι για το καταστρεπτικό φαινόμενο της εξαγοράς ψήφου. 
Η πρότασή μου έχει ως εξής: Από τη στιγμή που οι παράγοντες, που πιο πάνω ανέφερα, με τις τόσο αρνητικές επιπτώσεις στα κοινά εθνικά συμφέροντα είναι ελληνικής καταγωγής, τότε προτείνω στην ηγεσία της ΟΜΟΝΟΙΑΣ να αναλάβει πρωτοβουλία για να καθίσουν σε κοινό τραπέζι όλοι αυτοί -πολιτικοί, οικονομικοί πολιτιστικοί και λοιποί παράγοντες. Επιτρέπει την υλοποίηση της πρωτοβουλίας το γεγονός ότι τα φτερά των παλιών «γερακιών» του κατεστημένου έχουν ξεφτίσει και τα νύχια και το ράμφος τους έχουν γυρίσει προς τα μέσα! Η τράπεζα αυτή να έχει βασικό στόχο, ώστε οι παράγοντες από μέρος του προβλήματος να μετατραπούν σε μέρος της λύσης του, για να θέσουμε από κοινού τα εθνικά συμφέροντα που μας ενώνουν όλους, πάνω από τα ιδεολογικά και προσωπικά. 
Χρειάζεται ανάπτυξη διαλόγου με βάση, ας υποθέσουμε, δέκα συγκεκριμένους εθνικούς στόχους, καθορισμό πλαισίων που πρέπει να εκπληρώνει ο εκάστοτε υποψήφιος και συμμαχίες που θα επιτρέπουν την επίτευξη του στόχου μας.  Έτσι, θα ανατρέψουμε τη ζυγαριά από το να επιλέγουμε υποψήφιους με το σκεπτικό να εξυπηρετούν πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα ενός συγκεκριμένου κύκλου και του κατεστημένου σε βάρος των εθνικών, στο αντίθετο. Από το να επιλέγουμε συμμαχίες με κόμματα τα οποία θα αποφασίζουν ουσιαστικά τους υποψήφιους και εμείς θα έχουμε απλώς την ταμπέλα, (όπως μέχρι σήμερα), σε συμμαχίες που θα εξυπηρετούν τους δικούς μας κοινούς σκοπούς και θα θέσουν σε σωστές βάσεις τη συνεργασία με τους συμμάχους αυτούς. Από στείρες εκκλήσεις για ενότητα, σε ζωτικές και αποφασιστικές πράξεις ενότητας.  
Πιστεύω ότι η ώρα δεν έχει φτάσει απλώς... έχουμε πιάσει πάτο και με την κακία που μας χαρακτηρίζει είμαστε ικανοί να διαλύσαμε και το ισχυρό εθνικό μας στερέωμα... Η ΟΜΟΝΟΙΑ, η οποία δεν είναι μόνο ο πρόεδρος και ούτε το Γενικό της Συμβούλιο το οποίο διορίστηκε για να υποστηρίξει το κατεστημένο και να εγκλωβίσει τον πρόεδρο, πρέπει να κατανοηθεί πολύ πιο πέρα από το στεγνό αυτό σχήμα. Στην προκειμένη περίπτωση, η ΟΜΟΝΟΙΑ έχει την ιστορική ευθύνη να κάνει το άνοιγμα προς κάθε κατεύθυνση και όχι να αρκεστεί με την έκκληση να ενσκήψουν «όλοι» σ’ αυτη. Το πρώτο είναι εφικτό διότι αποτελεί επιτακτική ιστορική αναγκαιότητα. Το δεύτερο αποτελεί μια λαϊκίστικη νοοτροπία που μοιάζει με ρόλο Πιλάτου, δηλαδή σημαίνει ότι εγώ έκανα το χρέος μου...
Όμως, κάθε λεπτό είναι χρυσός. Κάθε καθυστέρηση εξυπηρετεί το κατεστημένο που δρα με την τακτική του τετελεσμένου γεγονότος: «λόγω χρονικών περιθωρίων θα επιλέξετε αυτό που σας προτείνω…», δηλαδή την πλήρη καταστροφή!

Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Αποκλειστικά για τον Πελασγό Κορυτσάς: Η “ΟΜΟΝΟΙΑ” των Ελλήνων της Αλβανίας και οι προκλήσεις της

Αποκλειστικά για τον Πελασγό Κορυτσάς 

Η “ΟΜΟΝΟΙΑ” των Ελλήνων της Αλβανίας και οι προκλήσεις της


 Τον Ιανουάριο του 2015 διεξήχθησαν οι εκλογές της “Ομόνοιας”, συλλόγου της εθνικής ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία, όπου ο νεοεκλεγείς πρόεδρος κ. Λεωνίδας Παππάς διαδέχθηκε στο αξίωμα τον κ. Βασίλη Μπολλάνο, πρώην δήμαρχο της Χειμάρρας.

Η οργάνωση “Ομόνοια” αποτελεί δημόσια έκφραση των Βορειοηπειρωτών, ενώ συνδέεται άρρηκτα με τη λειτουργία του κόμματος “Ένωση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα” (ΚΕΑΔ), το οποίο εκπροσωπεί την εθνική ελληνική μειονότητα καθώς και άλλες μειονότητες στο πολιτικό γίγνεσθαι της Αλβανίας. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ, κ. Ευάγγελος Ντούλες, έχει διατελέσει πρόεδρος της “Ομόνοιας”. Θα ήταν πρέπον να μελετηθούν ορισμένα από τα πιο φλέγοντα προβλήματα που ταλανίζουν την οργάνωση αυτή, τα οποία θα αποτελέσουν πρόκληση για το νέο πρόεδρο.

Το ιδιαίτερο ύφος του απερχόμενου προέδρου – κυρίως κατά τη διάρκεια της δημαρχίας του – όσον αφορά την αμφισβήτηση του αλβανικού εθνικισμού, καθώς και την αντίσταση απέναντι στις εθνικιστικές τάσεις των Αλβανών, ήγειρε την ευαισθησία πολλών Ελλήνων της μειονότητας. Το γεγονός αυτό ενδεχομένως  προκάλεσε εκ νέου τη δραστηριοποίηση ορισμένων μελών της “Ομόνοιας”. Από την άλλη, η δίψα ορισμένων για εξουσία, καθώς και η πολιτική των “αλβανικών” κομμάτων να αντλούν ψήφους από την ελληνική μειονότητα, διέσπασε την τελευταία σε τουλάχιστον δύο πολιτικά κόμματα, στο φιλο-Ραμαϊκό ΚΕΑΔ, καθώς και στο φιλο-Μπερισικό κόμμα του ΜΕΓΑ. Η διάσπαση της μειονότητας οδήγησε τους περισσοτέρους να συσπειρώνονται και να ψηφίζουν μη μειονοτικά κόμματα, ανήκοντα κυρίως στο κεντροαριστερό πολιτικό φάσμα. Αυτό ήλθε ως αποτέλεσμα της πολιτικοποίησης της ελληνικής μειονότητας προς όφελος των “αλβανικών” κομμάτων, και, πολύ περισσότερο, της απογοήτευσης σημαντικού μέρους αυτής της μειονότητας προς τους εκπροσώπους της, είτε μελών της “Ομόνοιας” είτε του ΚΕΑΔ.


Πολλοί “την ψώνισαν” μόλις απέκτησαν ένα αξίωμα στο κόμμα, ενώ σχεδόν εξαφανίστηκαν, όταν ανέλαβαν κάποιο υπουργείο, κάποια διεύθυνση ή εν πάση περιπτώσει κάποια θέση στη δημόσια διοίκηση. Το φαινόμενο της “γραφειοκρατικοποίησης”, είχε ως αποτέλεσμα, σχεδόν πάντα, την αποστασιοποίηση των εκλεγμένων από τους ψηφοφόρους μόλις την επαύριο των εκλογών.
Η ανάδειξη υποψηφίων με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο και με μοναδικό κριτήριο την επιχειρηματική τους δράση ναι μεν διευκολύνει χρηματικά την εκάστοτε εκλογική εκστρατεία, αλλά έχει ως συνέπεια το κυνήγι του χρηματικού κέρδους και όχι την εκπροσώπευση των αιτημάτων της μειονότητας. Επιπλέον, οι εκπρόσωποι αυτοί αδυνατούν να ανταποκριθούν στο έργο της διαπραγμάτευσης με την κεντρική εξουσία προς όφελος της μειονότητας.

Η διαφθορά αποτελεί μελανή σελίδα όχι μόνο για το κοινωνικο-πολιτικό γίγνεσθαι της Αλβανίας και της Ελλάδας, αλλά είναι παρούσα και στην ίδια την ελληνική μειονότητα. Η διαφθορά εντείνει την ουσιαστική αποστασιοποίηση των εκλεγμένων από τη μειονότητα, πολλαπλασιάζει τα πλούτη τους, καθώς και αυξάνει το οικονομικό χάσμα μεταξύ αυτών και του απλού λαού.

Επίσης, οι αργοί ρυθμοί στη διαδοχή των γενεών ενισχύουν περαιτέρω την αναποτελεσματικότητα της “Ομόνοιας”. Η ασθενής συμμετοχή των νέων σε συνδυασμό με τη “μονοπωλιακή” θέση των μεγαλύτερων σε ηλικία προσώπων στερεί από την οργάνωση αυτή ενέργεια, δυναμικότητα, διάλογο, μεγαλύτερη κοινοτική επιδοκιμασία και νομιμοποίηση. Ο σεβάσμιος ρόλος των προσωπικοτήτων μεγάλης ηλικίας έχει ανάγκη να εμπλουτιστεί από την προοδευτική σκοπιά της νεολαίας. Επιπρόσθετα, εξίσου σημαντική είναι η διαπαιδαγώγηση της τελευταίας. Ως εκ τούτου, ο νεοεκλεγείς πρόεδρος Λεωνίδας Παππάς με την επιπρόσθετη εμπειρία ως πρώην πρόεδρος της νεολαίας μπορεί να προσφέρει πολλά.

Συμπερασματικά, προκειμένου η “Ομόνοια” να κατορθώσει να επηρεάσει τις αποφάσεις της αλβανικής κυβέρνησης, καθώς και της ελληνικής, θα πρέπει πρώτα να υπερπηδήσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει στο εσωτερικό της. Πρέπει να βρεθούν περισσότερο λειτουργικοί μηχανισμοί για την αποτελεσματικότερη και δημοκρατικότερη οργάνωση της “Ομόνοιας”, έτσι ώστε η μειονότητα να διατηρήσει την ταυτότητά της.
Μόνο με αυτό τον τρόπο θα καταφέρει να διαπραγματευτεί με σημαντικότατες προκλήσεις που η κοινωνία αντιμετωπίζει καθημερινά, όπως η ανεργία, η φτώχεια, το περιβάλλον, το θέμα των συντάξεων, τις σχέσεις με την εκκλησία και τους συλλόγους Βλάχων και ούτω καθεξής. 
                                                   Ιορδάνης Γιώργη

(Jordan Jorgji)

Απόφοιτος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών *Μεταπτυχιακό στο Διεθνείς Σχέσεις και Στρατηγικές Σπουδές του Παντειου Πανεπιστημίου Αθηνών * Διδάκτωρ Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Παντειου Πανεπιστημίου Αθηνών


Παρακαλούμε όσοι αναδημοσιεύσουν το άρθρο να βάλουν την πηγή.

Εορτασμός της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου στα Τίρανα με την παρουσία του αλβανού πρωθυπουργού

Εορτασμός της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου στα Τίρανα με την παρουσία του αλβανού πρωθυπουργούΔεξίωση με την ευκαιρία της Εθνικής Εορτής για την 25η Μαρτίου, παρέθεσε ο Πρέσβης της Ελλάδος στην Αλβανία κ. Λεωνίδας Ροκανάς σε κεντρικό ξενοδοχείο των Τιράνων. Στη δεξίωση παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτειακής και πολιτικής ηγεσίας της χώρας, εκπρόσωποι του διπλωματικού σώματος και του επιχειρηματικού κόσμου, εκπρόσωποι των θρησκευτικών κοινοτήτων, του ΚΕΑΔ και της ΟΜΟΝΟΙΑΣ, άνθρωποι της τέχνης και των γραμμάτων, των Μ.Μ.Ε, έλληνες πολίτες και ομογενείς που ζουν στα Τίρανα κ.α.
Με την παρουσία τους τίμησαν την εορτή ο Πρόεδρος της Αλβανικής Δημοκρατίας Μπουγιάρ Νισάνι, ο πρωθυπουργός Έντι Ράμα, οι υπουργοί Πολιτισμού, Καινοτομίας και Γεωργίας, κ.κ. Μιρέλα Κουμπάρο, Μιρέλα Χαρίτο και Εντμόντ Παναρίτι αντίστοιχα, οι υφυπουργοί Γεωργίας Γιάννης Μπάμπης (ΚΕΑΔ), Περιβάλλοντος Ολιάνα Ύφτι (ΚΕΑΔ), Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης Ερίσα Τζίτζο (κόμμα του Μέτα), Άμυνας Πέτρο Κώτσι (πρόεδρος του κόμματος «Αληθινό ΣΚ 91»), ο ΓΓ του ΥΠΕΞ Κυριάκο Κύρκο, ο Αρχηγός της κοινοβουλευτικής ομάδας και Πρόεδρος της Εθνικής Συνέλευσης του ΣΚ Γκραμός Ρούτσι, οι βουλευτές του ΣΚ: Άρτα Ντάντε, πρώην ΥΠΕΞ, πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής, Βαλεντίνα Λέσκαϊ μέλος της Επιτροπής Εξωτερικών Θεμάτων της Βουλής, Ταουλάντ Μπάλλα, υπαρχηγός της Κ.Ο του ΣΚ και αντιπρόεδρος της Επιτροπής της Βουλής για την Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση, Παντελή Μαϊκο, πρώην Π/Θ, μέλος της Νομικής Επιτροπής της Βουλής και πρόεδρος της Επιτροπής Φιλίας Αλβανίας – ΗΠΑ, Ανδρέας Μάρτος, έλληνας μειονοτικός, μέλος της Οικονομικής Επιτροπής της Βουλής, Μουσά Ουλκίνι, μέλος της Επιτροπής Παιδείας και Μ.Μ.Ε της Βουλής, Υλλι Ζιτσίστι μέλος της Επιτροπής της Βουλής για θέματα Απασχόλησης και Υγείας, οι βουλευτές του ΔΚ Γκεντς Πόλλο, πρώην υπουργός καινοτομίας, νυν πρόεδρος Επιτροπής Παιδείας και Μ.Μ.Ε της Βουλής, Μαϊλίντα Μπρέγκου, πρώην υπουργός ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, νυν Πρόεδρος Επιτροπής Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης, Εντουάρντ Σελάμι, πρώην πρόεδρος του ΔΚ, νυν μέλος της Επιτροπής Εξωτερικών Θεμάτων της Βουλής, ο βουλευτής του Σοσιαλιστικού Κινήματος Ολοκλήρωσης και πρώην υπουργός υγείας Βαγγέλης Τάβος, ο πρώην βουλευτής του ΔΚ, πρώην ΥΠΕΞ και πρώην πρόεδρος του ΔΚ Τριτάν Σέχου, οι πρόεδροι του Σοσιαλδημοκρατικού κόμματος Σκεντέρ Γκινούσι (πρώην πρόεδρος της Βουλής) και της Κοινωνικής Δημοκρατίας Πασκάλ Μίλο (πρώην ΥΠΕΞ Αλβανίας), ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας κ. Αναστάσιος, Πρέσβεις και μέλη αντιπροσωπειών άλλων χωρών, ο επικεφαλής της Αποστολής του ΟΑΣΕ στην Αλβανία, πρέσβης Florian Raunig καθώς και ο επικεφαλής Πολιτικών Υποθέσεων της Αντιπροσωπείας της Ε.Ε στην Αλβανία Clive Rumbold, στελέχη του ΚΕΑΔ, ο νέος πρόεδρος ΟΜΟΝΟΙΑΣ κ. Λεωνίδας Παππάς με στελέχη της οργάνωσης, ο πρώην βουλευτής ΚΕΑΔ και νυν στέλεχος του MEGA Θωμάς Μήτσου, η πρόεδρος της Κρατικής Επιτροπής Μειονοτήτων Κωνσταντίνα Βεζιάνη, ο πρόεδρος του Ανωτάτου Δικαστηρίου Τζεζαίρ Ζαγκανιόρι και πολλοί άλλοι.
Από το δημοσιογραφικό χώρο παρευρέθηκαν μεταξύ άλλων οι: Ylli Ndroqi, ιδιοκτήτης του ομίλου Ora News, Ylli Rakipi, Γενικός Δ/ντης του σταθμού Ora News, Gezim Podgorica, Δ/ντής του Αλβανικού Πρακτορείου Ειδήσεων, Ilir Babaramo, Δ/ντής Ειδήσεων στον τηλεοπτικό σταθμό A1 Report, Frrok Çupi προϊστάμενος σύνταξης στην ε/φ Κόχα Γιον, Genc Mlloja και Denisa Hunci, Δ/ντής και συντάκτης αντίστοιχα της ε/φ Albanian Daily News, Φίλιπ Τσάκουλι, της εκπομπής Fiks Fare του σταθμού Top Channel, η δημ/φος Fjodora Fjora με εκπομπή στο σταθμό News 24, Llazar Semini, ανταποκριτής του Associated Press, Ani Ruci ανταποκριτής της Deutsche Welle, Arben Papadhopoulli από Info Center της Ε.Ε, ο ανταποκριτής του ΑΠΕ για Αργυρόκαστρο Παναγιώτης Μπάρκας, ο ιδιοκτήτης του σταθμού MAD Albania και δ/ντής της διαφημιστικής εταιρείας Le Spot Θοδωρής Τσάμης, o Νίκος Παπαδόπουλος, δ/ντής του Love Radio κ.α.
Από τον ακαδημαϊκό χώρο παρευρέθηκαν μεταξύ άλλων, ο πρύτανης του Πολυτεχνείου Τιράνων Γιωργάκη Κατσάνη, ο Αντιπρύτανης του New York University Κωνσταντίνος Γιακουμής, ο Αριστοτέλης Σπύρου, πρόεδρος της ελληνο-αλβανικής Φιλολογικής Ένωσης, η καθηγήτρια του Τμήματος Ελληνικής Γλώσσας στο Πανεπιστήμιο Τιράνων Μιρέλα Μήτρου, καθώς και άλλα μέλη του διδακτικού προσωπικού.
Παρευρέθηκαν επίσης ο πρόεδρος του Αλβανικού Κέντρου Κινηματογράφου Ιλίρ Μπούτκα, η πρόεδρος του Φεστιβάλ Μαρία Κράγια, Ζάνα Τσέλα, ο πρώην Υποδιευθυντής του Θεάτρου Όπερας και Μπαλέτου Βάσο Τόλε, ο Εντμόπντ Ντόκο, δ/ντής Ορχήστρας της Όπερας Τιράνων, ο Μπεσίμ Πετρέλα, συντονιστής  Δημοσίων Σχέσεων στην Ακαδημία Τεχνών Αλβανίας και Δ/ντης του Tirana Jazz Festival.
Ο Πρέσβης κ. Λεωνίδας Ροκανάς στο χαιρετισμό του, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, στη σημασία της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, η οποία αποτέλεσε πρότυπο και για άλλους λαούς της Βαλκανικής, στις διμερείς σχέσεις Ελλάδας-Αλβανίας που γνωρίζουν συνεχή βελτίωση, στη σημαντική οικονομική παρουσία της Ελλάδας στην Αλβανία, όπου η χώρα μας παραμένει ο μεγαλύτερος επενδυτής επί σειρά ετών, στην υποστήριξη που παρείχε και παρέχει η Ελλάδα στην Αλβανία στην πορεία της προς την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση αλλά και στην ανάγκη εκπλήρωσης από πλευράς της Αλβανίας των υποχρεώσεων και των μεταρρυθμίσεων που απαιτεί η σχετική διαδικασία.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο του χαιρετισμού του Πρέσβη κ. Λεωνίδα Ροκανά:
Σήμερα γιορτάζουμε την απελευθέρωση της Ελλάδας. Δεν είναι απλά απελευθέρωση αλλά αναγέννηση του έθνους μας. Ο βρετανός ρομαντικός ποιητής Percy Bysshe Shelley είπε «οι Έλληνες εγείρονταν από τις στάχτες των ερειπίων τους» (the Greeks were rising from the 'ashes of their ruin).
Το 1830 η Ελλάδα έγινε ένα από τα πρώτα ανεξάρτητα εθνικά κράτη στην Ευρώπη και στον κόσμο. Πολλοί άλλοι βεβαίως ακολούθησαν, όπως οι καλοί μας γείτονες και φίλοι στα Βαλκάνια, ιδιαίτερα κατά την περίοδο 1878-1923. Η ανεξαρτησία της Ελλάδας αποτέλεσε ένα καταλυτικό γεγονός που οδήγησε στην απελευθέρωση πολλών λαών και τη δημιουργία εθνικών κρατών στην Ευρώπη.
Σήμερα είμαστε ιδιαίτερα ευγνώμονες σε όλους τους Έλληνες και τους μη Έλληνες, τους αποκαλούμενους φιλέλληνες, που πολέμησαν ενάντια στις αντιξοόητες - και μερικοί απ’ αυτούς έδωσαν και τη ζωή τους- ώστε να διασωθεί η πίστη μας και να ξαναγίνουμε ελεύθεροι. Αυτό είναι το μήνυμα της επανάστασης του 1821 και το μήνυμα της ελληνικής ιστορίας.
Ένας από τους μεγαλύτερους φιλέλληνες, ο διάσημος ρομαντικός ποιητής Λόρδος Βύρων, σε ένα από τα πιο γνωστά έργα του, το Childe Harold's Pilgrimage, έγραψε: «Το πνεύμα της ελευθερίας τρέμοντας κάτω από τη μάστιγα της τουρκικής χείρας, από τη γέννηση μέχρι το θάνατο σκλαβωμένο» (Spirit of Freedom trembling beneath the scourge of Turkish hand, from birth till death enslaved). Αυτή ήταν η κατάσταση την οποία έπρεπε να αντιμετωπίσουμε. Η ελευθερία, η μεγαλύτερη και βαθύτερη έννοια που κληρονόμησε ο ελληνικός πολιτισμός προς την ανθρωπότητα, είναι το μοναδικό στοιχείο που χαρακτηρίζει συνολικά την ιστορία και τον πολιτισμό μας. Είναι η ιδέα που κυριαρχεί στον εθνικό μας ύμνο.
Εκατόν ενενήντα τρία χρόνια έχουν περάσει από τότε που η Ελλάδα έγινε ξανά ανεξάρτητο έθνος. Και σήμερα, ευλογημένοι από τον Θεό, είμαστε ένα από το πιο εύπορα κράτη στον κόσμο. Πράγματι, η Ελλάδα, παρά την κρίση, συμπεριλαμβάνεται στις τριάντα πιο πλούσιες χώρες του κόσμου. Με υπερηφάνεια υπογραμμίζω ότι, όπως και η Αλβανία, είμαστε σημαντικός παράγοντας για την ειρήνη, τη σταθερότητα, την ευημερία και την ανάπτυξη στην περιοχή μας. Η Ελλάδα θα συνεχίσει με αποφασιστικότητα αυτή την πολιτική για σταθεροποίηση, ειρήνη, ευημερία και ανάπτυξη στα Βαλκάνια, καθώς περιβαλλόμαστε από ένα τρίγωνο μεγάλης κρίσης, που επικρατεί στην Ουκρανία, στο Νότο και στα ανατολικά μας.
Η Ελλάδα, μετά από χρόνια βαθιάς ύφεσης και μετά από επώδυνες θυσίες του ελληνικού λαού, βρίσκει το δρόμο της για έξοδο από την κρίση. Νομίζω θα βγούμε από την κρίση ισχυρότεροι, με νέα και πολλά υποσχόμενη κυβέρνηση. Η κυβέρνηση διαπραγματεύεται σκληρά μέσα στην ευρωζώνη, στην οποία θέλουμε να παραμείνουμε, μια καλύτερη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης εστιάζονται πρώτα στην αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης και δεύτερον στη δημιουργία περισσότερης ανάπτυξης. Περισσότερη ανάπτυξη η οποία, είμαι βέβαιος όπως και στο παρελθόν, θα είναι επίσης πολύ ευεργετική και για την Αλβανία.
Θα ήθελα επίσης να αναφερθώ στις σχέσεις Ελλήνων και Αλβανών και όχι τη απλά τη σχέση Ελλάδας-Αλβανίας. Οι σχέσεις μας με τον αλβανικό λαό, βαθιές, ισχυρές και για αιώνες, αν όχι για χιλιάδες χρόνια, είναι θεμελιώδεις και πολύ ιδιαίτερες σχέσεις και όχι απλά στρατηγικές. Πρώτα απ’ όλα, είναι διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ λαών και ατόμων. Δεύτερον, οικονομικές, πολύ βαθιές και αλληλένδετες. Η Ελλάδα είναι διαχρονιικά ο μεγαλύτερος επενδυτής στην Αλβανία και μάλιστα, παρά την κρίση, οι επενδύσεις αυξάνονται τα τελευταία χρόνια. Οι χώρες μας είναι επίσης συνδεδεμένες με τις δύο κοινότητες, που έχουμε εκατέρωθεν των συνόρων και οι οποίες ευημερούν. Από τη μια, τις εκατοντάδες χιλιάδες των Αλβανών στην Ελλάδα, για τους οποίους είμαστε πολύ υπερήφανοι. Πρόκειται για σκληρά εργαζόμενους οικογενειάρχες που έχουν συμβάλει σημαντικά και στην ελληνική οικονομία. Και από την άλλη, την ελληνική εθνική μειονότητα στην Αλβανία που θεωρούμε παράγοντα σταθερότητας και προόδου ιδίως για την ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας. Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι γι αυτούς και χαιρετίζουμε την σημερινή τους παρουσία στην εκδήλωσή μας.
Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής να επαναλάβω ότι οι διμερείς μας σχέσεις γνωρίζουν μια νέα άνθηση, ιδιαίτερα μετά την ανάληψη των καθηκόντων της νέας αλβανικής κυβέρνησης, (το 2013). Σε ανοδική πορεία, οι σχέσεις μας έχουν βελτιωθεί, εντατικοποιηθεί και έχουν επεκταθεί σε πολλούς τομείς. Είχαμε πολλές επισκέψεις πολιτικών και αξιωματούχων, επαναλειτουργία μεικτών επιτροπών και ώθηση σε όλα τα επίπεδα συνεργασίας.
Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ στο ευρωπαϊκό μέλλον της χώρας, το οποίο όλοι στηρίζουμε σθεναρά και θέλουμε να προχωρήσει ομαλά. Η Ελλάδα, καθώς συνέβη κατά τη διάρκεια της προεδρίας της, είναι ιδιαίτερα ευτυχής για τη χορήγηση του καθεστώτος της υποψήφιας χώρας προς ένταξη στην ΕΕ. Στεκόμαστε δίπλα σας. Θα είμαστε δίπλα σας στην ευρωπαϊκή σας πορεία. Σας ευχαριστούμε γιατί όσα έχετε κάνει μέχρι σήμερα αναφορικά με την πρόοδό σας προς την ΕΕ, είναι αξιοσημείωτα. Είμαστε υπερήφανοι για την πρόοδο που επιτύχατε. Τώρα είναι σημαντικό να συνεχίσετε τις μεταρρυθμίσεις και να έχετε το σθένος να συνεχίσετε με αποφασιστικότητα, καθώς πρόκειται για το καλό όλων. Όσο το συντομότερο, τόσο το καλύτερο. Οι μεταρρυθμίσεις και οι αλλαγές που ζητά η ΕΕ είναι για το καλό της χώρας και των πολιτών της. Δεν είναι κριτήρια έξωθεν επιβαλλόμενα. Είναι ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και οικονομικής ανάπτυξης. Η Ελλάδα και οι επενδυτές της Ελλάδας θα είναι στο πλευρό σας.
Σας ευχαριστώ.


Γεώργιος Καστριώτης Σκεντέρμπεης

Το Βίντεο ανήκει στον Κεραυνοφόρο12

Τρίτη 31 Μαρτίου 2015

25η Μαρτίου στη Β. Ήπειρο: Κάλεσμα για ενότητα



25η Μαρτίου στη Β. Ήπειρο: Κάλεσμα για ενότητα
Για μία ακόμη φορά οι συλλογοι της ΣΦΕΒΑ και του ΠΑΣΥΒΑ έδωσαν το παρόν στη Βόρειο Ηπειρο στους εορτασμούς για την εθνική μας παλιγγενεσία. Πάνω από 15 χρόνια, συνειδητά τα μέλη των συλλόγων μας επιλέγουν να εορτάσουν κοντά στα αδέλφια μας τις εθνικές επετείους για δύο λόγους. Πρώτον για να πάρουμε δύναμη και κουράγιο από αυτούς που σε πολύ δυσκολότερες συνθήκες, κράτησαν Χριστό και Ελλάδα στις καρδιές τους και δεύτερον για να δώσουμε το μήνυμα ότι υπάρχουν Ελληνες που δεν ξεχνάνε τους Βορειοηπειρώτες και  στέκονται κοντά τους στις χαρές και τις λύπες αλλά και στον καθημερινό τους αγώνα για να παραμείνουν Ελληνες στη γη των πατέρων τους.
                Χαρήκαμε ιδιαίτερα με την παρουσία μας στην Κορυτσά και στη Δερβιτσάνη Αργυροκάστρου καθώς αντικειμενικά δεν ήταν δυνατόν να παρεβρεθούμε και στις άλλες περιοχές που τιμήθηκε πανηγυρικά η επέτειος. Στην Κορυτσά καμαρώσαμε την άψογη οργάνωση, την εξαιρετική χορωδία και τα εκπληκτικά θεατρικά δρώμενα, για τα οποία αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στους διδασκάλους και μαθητές του ελληνικού σχολείου ΟΜΗΡΟΣ. Συγκινηθήκαμε με την βράβευση από την τοπική ΟΜΟΝΟΙΑ των 2 αγωνιστών για την πίστη και την πατρίδα, του κ. Βασιλείου Κολάτση και της κ. Ερμιόνης Αντρέα, ενώ με χαρά σημειώσαμε και την παρουσία πολλών επισήμων από την Ηπειρο και Δυτική Μακεδονία που έκαναν τον κόπο να έλθουν στην Κορυτσά, την μητρόπολη των ελληνικών γραμμάτων και του πολιτισμού.
                Στην Δερβιτσάνη ανήμερα της εθνικής επετείου, καμαρώσαμε τον εθνικό παλμό των μαθητών στην παρέλαση, χειροκροτήσαμε με την καρδιά μας τη νεολαία του χωριού με την ηπειρώτικη λεβεντιά, και θαυμάσαμε το χορευτικό με τις Δροπολίτισσες που «στα νυφικά ντυμένες, σαν ναν θεές φανταχτερές, αρχαίες, αραδιασμένες», (Ν. Κατσαλίδας) σέρνουν το χορό της συνέχειας του ελληνισμού στα αγιασμένα ετούτα εδάφη. Στο τέλος δακρύσαμε με τα ξεκάθαρα μηνύματα αγάπης για την πατρίδα και πόθου για την ελευθερία που άγγιξε 3 φορές, αλλά  δεν  έμεινε τελικά  στο Βόρειο κομμάτι της Ηπείρου.
                Κεντρικό μήνυμα σε πολλούς από τους χαιρετισμούς των επισήμων  ήταν και το καυτό ζήτημα της ενότητας των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου  με αφορμή περιστατικά εμφυλίων διενέξεων κατά την περίοδο της επαναστάσεως του 1821, θέμα που προβάλλει εξαιρετικά επίκαιρο  και την περίοδο που διανύουμε. Παίρνοντας αφορμή από μία «αιρετική» εκ πρώτης όψεως τοποθέτηση του νέου γενικού προέδρου της ΟΜΟΝΟΙΑΣ κ. Λεωνίδα Παππά, θα θέλαμε να καταθέσουμε κάποιες σκέψεις και προβληματισμούς  πάνω στο σοβαρό αλλά και τόσο παρεξηγημένο αυτό θέμα.
                Για τη ΣΦΕΒΑ και τον ΠΑΣΥΒΑ η Ενότητα της Βορειοηπειρωτικής κοινότητας είναι εκ των ων ουκ άνευ για την πρόοδο του τόπου και την επίλυση του εθνικού θέματος. Η  Ενότητα όμως απαιτεί κοινούς στόχους, κοινές αξίες και ήθη, κοινά ιδανικά και κυρίως κοινές θυσίες. Η Ενότητα είναι επιθυμητή μόνο στο βαθμό που θα τιμά, θα αγωνίζεται και θα διεκδικεί τα διεθνώς κατοχυρωμένα εθνικά δίκαια των Βορειοηπειρωτών με βάση τους αγώνες του 1914 και του 1935. Ενότητα που θα  στοχεύει στην ρωμαλέα παρουσία του ελληνισμού στις πατρογονικές του εστίες και όχι στη δημιουργία μίας άχρωμης, άοσμης και εκφυλισμένης μειονοτικής συνείδησης και αυτής στο βαθμό που θα μας επιτρέπει η μεγαλοψυχία των Αλβανών. Ενότητα που θα αναδεικνύει και θα έχει ως πρότυπο τους αντιστασιακούς της περιόδου του κομμουνιστικού καθεστώτος και όχι τους βολεμένους και ριψάσπιδες της περιόδου εκείνης. Στα τελευταία χρόνια παρατηρήσαμε συχνά να διαφημίζεται urbi et orbi η θέληση για ενότητα αλλά στην πράξη αυτό να  μεταφράζεται σε προνόμια για ολίγους, βόλεμα και τακτοποίηση ημετέρων, προσωπική πολιτική επιβίωση, αποκλεισμό και εξουθένωση πολιτικών αντιπάλων με κάθε μέσο. Αν η ενότητα ζητείται για να πετύχουμε 1 ή 2 θέσεις υφυπουργών ή κρατικών παραγόντων ή ακόμη χειρότερα εκπροσώπων της Αλβανίας στην πατρίδα μας και όχι για να λύσουμε τα  φλέγοντα ζητήματα του τόπου, τότε δεν  χρειάζεται στη Βόρειο Ηπειρο τέτοια ενότητα. Αν ενότητα σημαίνει να πανηγυρίζουμε ηλιθίως γιατί οι Αλβανοί μας άφησαν να κερδίσουμε  τις 9 (παλαιότερα και 2 τώρα ) αμιγείς ελληνικές ελληνικές επαρχίες, και εμείς να δεχόμαστε να ξεπουλήσουμε τον αγώνα στη Χιμάρρα και την Κορυτσά, δεν χρειάζεται στη Βόρειο Ηπειρο τέτοια ενότητα. Αν  ενότητα σημαίνει να βλέπουμε, όπως στο παρελθόν, πολιτικούς και  διπλωματικούς εκπροσώπους της Ελλάδος (ευτυχώς λίγους) να  αποκλείουν την πρόσβαση στα προξενεία στο 60%  των Ελλήνων και να κάνουν πολιτική υπέρ συγκεκριμένων αλβανικών κομμάτων, σε τίποτα δεν μας ωφελεί τέτοια ενότητα. Για εμάς ΕΝΟΤΗΤΑ σημαίνει υπεράσπιση των δικών μας ανθρώπων, υπεράσπιση της ιστορίας, της παιδείας, των παραδόσεων, των περιουσιών, της πολιτιστικής κληρονομιάς, υπεράσπιση τελικά της ελληνικής παρουσίας στον τόπο αυτό. Στον αγώνα αυτόν δεν πρέπει να περισσεύει κανείς αλλά και κανείς δεν πρέπει να θεωρεί δεδομένη κληρονομικώ δικαίω οποιαδήποτε θέση και αξίωμα. Δόξα τω Θεώ η Βόρειος Ηπειρος είναι γεμάτη από άξια στελέχη μεγαλύτερα και μικρότερα στην ηλικία που περιμένουν να αξιοποιηθούν.
                Υπό αυτήν την έννοια συμφωνούμε με τη διαπίστωση του Γενικού Προέδρου της ΟΜΟΝΟΙΑΣ  ο οποίος μας θύμισε μια δυσάρεστη αλήθεια από την επανάσταση του 1821 τονίζοντας ότι οι περισσότεροι από τους αγωνιστές που πανθομολογουμένως τιμούμε σήμερα, στην εποχή τους έπεσαν θύματα των πολιτικών τους αντιπάλων, που τους συκοφάντησαν εν πολλοίς ως διασπαστές της ενότητας (Καποδίστριας, Κολοκοτρώνης, Νικηταράς, Καραισκάκης, Μπότσαρης, Μαντω Μαυρογένους κ.α.) Οι εν λόγω αγωνιστές, συκοφαντήθηκαν, μισήθηκαν και κυνηγήθηκαν από ζηλόφθονες και ανίκανους ανθρώπους με μηδενική ως επί το πλείστον προσφορά στον αγώνα (προεστούς, φαναριώτες ανύπαρκτους οπλαρχηγούς), οι οποίοι έρποντας και γλύφοντας, πάτησαν στον αγώνα των άλλων, αναρριχήθηκαν σε θέσεις κλειδιά και έφτασαν να ορίζουν τις τύχες του έθνους. Ωστόσο σήμερα αυτοί είναι που τιμώνται γιατί παρήγαγαν ΕΡΓΟ ενώ οι διώκτες τους  έχουν παραδοθεί στη λήθη και τη χλεύη της  Ιστορίας.
                Είναι πρέπον λοιπόν όλοι όσοι ασχολούνται με τον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό, από την ελληνική πολιτεία και τις διπλωματικές αρχές, τους εκκλησιαστικούς φορείς, τους παράγοντες  και την ηγεσία της Βορειοηπειρωτικής κοινότητας αλλά και τους συλλόγους,  να πορευθούν ενωμένοι στον κοινό αγώνα, στη βάση εθνικών στόχων και αξιών. Διαφορετικά  η ενότητα δεν έχει κανένα νόημα και όπως λέγει και ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος «κρείσσον επαινετός πόλεμος ειρήνης χωριζούσης Θεώ» . Είναι προτιμότερη η διαφωνία και η διαφοροποίηση από την ψευδεπίγραφη ειρήνη και ενότητα που θα μας μετατρέψει σε χυλό και θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στο θάψιμο του Βορειοηπειρωτικού ζητήματος.   
25η Μαρτίου στη Β. Ήπειρο: Κάλεσμα για ενότητα

Σκάνδαλο στον αγώνα Αλβανίας Αρμενίας, αλβανοί σήκωσαν τουρκικοί σημαία! - Incidenti/ Tifozët shqiptarë nxorën flamurin turk përpara armenëve (video)

Σκάνδαλο στον αγώνα Αλβανίας Αρμενίας. 
Λίγοι ήταν οι οπαδοί της Αρμένικης ομάδας στο " Έλμπασαν Αρένα" όπου και διεξήχθη ο αγώνας Αλβανίας Αρμενίας και αυτοί είχαν μια στιγμή που άναψαν τα αίματα τους. Προκλήθηκαν από αλβανούς οπαδούς όταν οι τελευταίοι έβγαλαν την Τουρκική σημαία για να την επιδείξουν. Ξέρουμε τα προβλήματα που έχουν οι Αρμένιοι με τους Τούρκους και την γενοκτονία που έκαναν εναντίον των Αρμενίων.  Ήταν η αλβανική αστυνομία που απέτρεψε τα χειρότερα και απομάκρυνε το άτομο με την τουρκική σημαία. Δείτε και μόνοι σας στις εικόνες που προσφέρουμε. Φυσικά οι Αλβανοί ξέρουν πως οι Τούρκοι είναι οι γονείς τους άρα δικαιολογείται να σηκώνουν την σημαία του "μπαμπά"/γονέων  τους. 

Tifozët e paktë të Armenisë që panë ndeshjen në stadiumin “Elbasan Arena” patën një moment mjaft të tensionuar gjatë zhvillimit të ndeshjes. Ata u provokuan nga disa tifozë shqiptarë që u nxorën përpara flamurin e Turqisë. Dihet tashmë konflikti i hershëm mes dy vendeve dhe akuzat për gjenocidin që Turqia ka shkaktuar mbi popullin armen.  Ishte policia shqiptare ajo e cila nuk lejoi që situata të përkeqësohej duke larguar personin me flamur dhe duke qetësuar armenët. Për më shumë shihni pamjet.  

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος : Αν σου πω.... - Shën Joan Gojarti : Nëse të them.....

- Αν σου πω, νήστεψε πολλές φορές μου προβάλλεις ως δικαιολογία την ασθένεια του σώματος.
- Αν σου πω, δώσε στους φτωχούς μου λες ότι είσαι φτωχός και έχεις να αναθρέψεις παιδιά.
- Αν σου πω να έρχεσαι τακτικά στις Συνάξεις της Εκκλησίας, μου λες, έχω διάφορες μέριμνες.
- Αν σου πω, πρόσεχε αυτά που λέγονται στην Εκκλησία και κατανόησε το βάθος των λόγων του Θεού, μου προβάλλεις ως δικαιολογία την έλλειψη μορφώσεως.
- Αν σου πω, φρόντισε να βοηθήσεις ψυχικά τον αδελφό σου, μου λες ότι δεν υπακούει όταν τον συμβουλεύω, αφού πολλές φορές του μίλησα και περιφρόνησε τα λόγια μου.
Βέβαια, δεν ευσταθούν οι προφάσεις αυτές και όλα αυτά είναι χλιαρά λόγια, αλλά, παρά ταύτα, μπορείς να προφασίζεσαι…
- Αν όμως σου πω, άφησε την οργή και συγχώρεσε τον αδελφό σου, ποια από τις προφάσεις αυτές μπορείς να χρησιμοποιήσεις;
Διότι νομίζω, δεν μπορείς να φέρεις ως πρόφαση ούτε ασθένεια σώματος, ούτε φτώχεια, ούτε αμάθεια, ούτε απασχόληση και μέριμνα, ούτε τίποτε άλλο.
Γι’ αυτό απ’ όλες σου τις αμαρτίες, αυτή η αμαρτία θα σου είναι ασυγχώρητη. Αλήθεια, πως θα μπορέσεις να υψώσεις τα χέρια σου στον Ουρανό; Πως θα κινήσεις τη γλώσσα σου να προσευχηθείς; Πως θα ζητήσεις συγνώμη;
Ακόμη κι’ αν θέλει ο Θεός να σου συγχωρήσει τις αμαρτίες, δεν Του το επιτρέπεις εσύ, επειδή δεν συγχωρείς τις αμαρτίες του αδελφού σου.
Διότι, αν εσύ ο ίδιος εκδικηθείς και επιτεθείς εναντίον του, είτε με λόγια, είτε με ανάλογες συμπεριφορές, είτε με κατάρες, ο Θεός δεν θα επέμβει πλέον, αφού εσύ ανέλαβες την τιμωρία Του. Και όχι μόνο δεν θα επέμβει, αλλά και από σένα θα ζητήσει λόγο, διότι φέρθηκες υβριστικά προς Αυτόν.
Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος

- Nëse të them mbaj kreshmë shumë herë me nxjer si justifikim pamundësinë trupore.
- Nëse të them, jep tek të varfërit më thua që je i varfër dhe duhet të rritësh fëmijët e tu.
- Nëse të them që të vish shpesh shpesh në Mledhjet e Kishës , më thua,kam punë të ndryshme.
- Nëse të them ki kujdes për ato sa thuhen në Kishë dhe kupto thellësinë e fjalëve të Zotit, më nxjerr si justifikim mungesën e edukimit.
- Nëse të them , kujdesu të ndihmosh shpirtërisht vëllain tënd, më thua se nuk bindet kur e këshilloj, pasi shpesh herë i fola dhe i injoroi fjalët e mia.

Sigurisht nuk qëndrojnë këto justifikime  dhe të gjitha këto janë fjalë të vakëta,por mgjth këto mund të justikohesh...
- Por nëse të them, lere indinjatën tënde dhe fale vëllain tënd, cilat nga këto justifikime do të përdorësh?

Sepse mendoj, që nuk mund të sjellësh si justifikim as sëmundjen e trupit, as varfërinë, as mosedukimin, as marrjen me punë të tjera, as edhe ndonjë gjë tjetër.
Për këtë nga të gjitha mëkatet tënde, ky mëkat është i pafalshëm. Me të vërtetë, si do të mundesh që të ngrehësh duart tënde në Qiell? Si do të lëvizësh gjuhën që të lutesh? Si do të kërkosh të falur?
Edhe sikur të dojë Zoti të të falë mëkatet, nuk Ja lejon ti, sepse nuk fal mëkatet e vëllait tënd.
Sepse, nëse ti vetë hakmerresh dhe sulmon kundër ti, qoftë me fjalë, qoftë me sjellje respektive, qoftë me mallkime, Zoti nuk do të ndërhyjë më, pasi ti more përsipër ndëshkimin e Tij. Dhe jo vetëm nuk do të ndërhyjë, por dhe nga ty do të kërkojë llogari, sepse u solle në mënyrë ofenduese ndaj Tij.
Shën Joan Gojarti.

Το Κόμμα των τσάμηδων στην συγκυβέρνηση με το Ράμα, Καιρός να φύγει το ΚΕΑΔ! - Çamët me një tumbë fantastike në aleancë me Ramën, erdhi koha të ikë PBDNJ!

Duke bërë një kollotumbë të mahnitëshme z Idrizi e vërtetoi që është një çam i vërtetë dhe ju ngjet gjyshërve të tij të cilët shkonin nga frynte era për përfitime maksimale. Ata dhe ky aventurieri shfrytëzojnë gjithçka, plagë të vjetra urrejtje, gënjeshtra për të përfituar gjithçka, kështu bënin dhe paraardhësit e tyre që nuk bënin dhëndër atë që nuk dinte të vidhte. Dhe ja erdhi çasti.
Kryeministri i Shqipërisë ka “firmosur” sot marrëveshje bashkëpunimi me PDIU-në, ose partinë e çamëve. “Së bashku me PDIU-në do të jemi në bashkëqeverisje dhe stacioni i parë i këtij bashkëpunimi do të jenë zgjedhjet vendore të 21 qershorit. Në disa qarqe kontributi i PDIU-së ka qenë konkret”, tha kryeministri. Dhe sërish me të njëjtën frazë të dalë boje të një demagogjie sa për konsum deklarativ, kryeministri ka përsëritur atë që e dëgjojmë qëkur ai bujti në politikë, pa qenë asnjëherë politikan. “Nuk kemi emra konkretë, pasi do të jenë konsensualë. Ne besojmë te bashkimi i kontributeve dhe jo tek ndarja e sinoreve”, tha ai. Ky përkufizim çliron edhe kreun e PDIU-së nga pesha e madhe e politikës së pazareve, pasi mbledhja e fundit e Këshillit Kombëtar të kësaj partie, vendosi me unanimitet që PDIU nuk është parti e pazareve.
Mgjth se vërtetohet qartë që bëhet fjalë për një pseudo parti e cila ka si qëllim pazare të larta dhe përfitime të shumta.
Ndërsa Idrizi hyn pra i mbetet Dules dhe PBDNJ-së të dalë sa më shpejt nga një kualicion ku dëmi është shumë i madh për minoritetin. Si mund të jesh në një kualicion me mashtruesit dhe ata që kanë përfituar deri tani duke shfrytëzuar urrejtjen ndaj komunitetit helen në Shqipëri por dhe ndaj Greqisë. Zoti Dule kjo nuk gëlltitet dot nga helenët në Shqipëri prandaj bëj zgjidhjen e duhur sa më shpejt.
 Me informacione nga respublica.al
Κάνοντας μια τεράστια τούμπα ο Ιντριζι πρόεδρος του κόμματος των τσάμηδων, επιβεβαίωσε πως είναι γνήσιος τσάμης και ότι μοιάζει στους παππούδες του που πήγαιναν όπου φυσούσε για να κερδίσουν με οποιοδήποτε τρόπο. Αυτοί και αυτός ο τυχοδιώκτης εκμεταλλεύονται τα πάντα για να επωφεληθούν οικονομικά, ξύνουν παλαιές πληγές, λένε ψέματα όπως και οι πρόγονοι τους που δεν έκαναν κάποιον γαμπρό αν δεν ήξερε να κλέψει.
Και να ήρθε η στιγμή και έπεσε στην αγκαλιά του Ράμα ο οποίος υπέγραψε σύμφωνο συνεργασία με το κόμμα PDIU η το κόμμα των τσάμηδων. « Μαζί με το κόμμα αυτό είμαστε στην συγκυβέρνηση και η πρώτη στάση της συνεργασίας αυτής θα είναι στις τοπικές εκλογές στις 21 Ιουνίου. Σε μερικούς κύκλους η προσφορά του κόμματος των τσάμηδων ήταν συνεπείς», είπε ο πρωθυπουργός. Και ξανά με μια δημαγωγική φράση που έχει ξεθωριάσει ο πρωθυπουργός το έχει επαναλάβει αυτό ακούσαμε από την στιγμή που μπήκε ο ίδιος στην πολιτική, χωρίς να είναι ποτέ πολιτικός. « Δεν έχουμε συγκεκριμένα ονόματα αφού θα είναι συμβιβαστικά. Εμείς πιστεύουμε στην ένωση των προσφορών και όχι στο μοίρασμα των συνόρων» είπε αυτός. Αυτός ο ορισμός γλύτωσε και τον Ιντρίζι από τις κριτικές μέσα στο κόμμα αφού το Συνέδριο τους είχε καταλήξει πως δεν είναι κόμμα παζαριών αν και οι πράξεις τους μόνο αυτό δείχνουν. Ενώ ο Ιντρίζι μπαίνει καιρός να βγει και ένας άλλος, ο κ Ντούλε και το ΚΕΑΔ όσο το δυνατόν πιο γρήγορα φυσικά γιατί η ζημιά από την συνεργασία αυτή είναι τεράστια για την Ελληνική Μειονότητα. Δεν μπορείς κ Ντούλε να είσαι στην ίδια πλευρά  και να συγκυβερνάς με τους λωποδύτες, τους απατεώνες και όσους οφείλουν την ύπαρξη τους στην πολιτική σκηνή  χάρη στο μίσος εναντίων των Έλλήνων και της Ελλάδας. Αυτό δεν μπορούμε να το καταπιούμε εμείς οι Έλληνες. Για το λόγο αυτό όσο το δυνατόν πιο γρήγορα πάρε την σωστή απόφαση.   

Η Αγια- Σοφιά και ο Παρθενώνας, οι μήτρες της Επανάστασης του 1821

Η Αγια- Σοφιά και ο Παρθενώνας, οι μήτρες της Επανάστασης του 1821
Η Αγια- Σοφιά και ο Παρθενώνας, οι μήτρες της Επανάστασης του 1821
Γράφει ο Φώτιος Μιχαήλ, ιατρός
Από το 1453 μέχρι το 1821 πραγματοποιήθηκαν πάνω από 100 κατά τόπους επαναστατικά κινήματα και τουλάχιστο 6 οργανωμένες επαναστάσεις.
Το 1462 επαναστατεί η Λέσβος.
Το 1481 ξεσηκώνεται η Ήπειρος.
Το 1571 επαναστατούν Ρούμελη και Ήπειρος μαζί.
Το 1585 επαναστατεί η Ακαρνανία.
Το 1617, με επικεφαλής τον Επίσκοπο Σταγών Διονύσιο, απελευθερώνονται τα Τρίκαλα.
Το 1678 επαναστατεί η Πιερία με αρχηγό τον Επίσκοπο Κίτρους Νικόλαο.  κ.ο.κ.
Λένε μερικοί, ότι τάχα η Επανάσταση του ’21 είναι απότοκος του λεγόμενου Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού.
Αλήθεια, στα 1462 και στα 1481 τί επικρατούσε στην Ευρώπη; Επικρατούσε Διαφωτισμός ή μήπως μεσουρανούσε μαύρος και απάνθρωπος Μεσαίωνας; Ασφαλώς, Μεσαίωνας, απολυταρχικός, φεουδαρχικός και προπάντων φράγκικος στα μέτρα του Καρλομάγνου και των αιρετικών απογόνων του. Από πού κι ως πού, λοιπόν, το Απελευθερωτικό Κίνημα των Ελλήνων κατά των Τούρκων είναι ''πνευματικό τέκνο του διαφωτισμού''; 
Εδώ είναι, που ο Λόγος του Μεγάλου Στρατηλάτη Θεόδωρου  Κολοκοτρώνη, ακυρώνει εντελώς κάθε παρόμοια αντίληψη: ’’ Όταν επιάσαμε τα άρματα, είπαμε πρώτα υπέρ Πίστεως και έπειτα υπέρ Πατρίδος ’’.  Επανάσταση για την Ορθοδοξία και την Ελλάδα. Πού τον βρήκαμε τον Διαφωτισμό στα λόγια του Κολοκοτρώνη;
Ο Στρατηγός Μακρυγιάννης, στα Απομνημονεύματά του, μας παραδίδει επίσης πειστικότατο δείγμα για τα κίνητρα και τους σκοπούς της Επανάστασης. Κίνητρα και σκοπούς, που ανάγονται στο Πνεύμα και τα κατορθώματα των Αρχαίων προγόνων μας και όχι στις ταξικές διεκδικήσεις του ’’Ευρωπαϊκού σκοταδισμού’’.
Διηγείται: ’’Είχα δυο αγάλματα περίφημα, μια γυναίκα κι’ ένα βασιλόπουλο, ατόφια – φαίνονταν οι φλέβες· τόση εντέλειαν είχαν. Όταν χάλασαν τον Πόρον, τα ’χαν πάρη κάτι στρατιώτες και εις τ’ Άργος θα τα πουλούσαν κάτι Ευρωπαίων· χίλια τάλλαρα γύρευαν. Άντεσε κ’ εγώ εκεί, πέρναγα· πήρα τους στρατιώτες, τους μίλησα· «Αυτά, και δέκα χιλιάδες τάλλαρα να σας δώσουνε, να μην το καταδεχτήτε να βγουν από την πατρίδα μας. Δι’ αυτά πολεμήσαμεν».
Για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, για την Δωδώνη, για τους Δελφούς, για την Αμφίπολη και την Μαρώνεια πολεμήσαμε, δηλώνει ξεκάθαρα ο μεγάλος μας Στρατηγός Μακρυγιάννης. Υπάρχουν ακόμη αμφιβολίες;
Φτάνει πια τόση παραχάραξη και τόση διαστρέβλωση της Ιστορικής μας Αλήθειας εν ονόματι της όποιας ιδεολογικής ''προκρούστειας κλίνης''. Ας διαβάσουμε, επιτέλους, και λίγη Ιστορία κατευθείαν από τις Πηγές και όχι από τα ράφια των κομματικών μας γραφείων. Και τούτο για έναν και μόνο λόγο: Την διακονία της Αλήθειας και της Ενότητας του Λαού μας, που, την περίοδο αυτή, την χρειαζόμαστε τόσο πολύ… 

27 Μαρτίου 2015

Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

Ο Ευθύμιος Μήτκος ο Έλληνας εκ Κορυτσάς που βοήθησε στην δημιουργία της Αλβανικής Γλώσσας - Konferencë ndërkombëtare për Thimi Mitkon, ëndërra e tij Greko-Shqiptare

Një Konferencë Shkencore Ndërkombëtare Kushtuar Jetës dhe Veprës së Thimi Mitkos me rastin e 195 vjetorin e Lindjes  së tij (1820)  u zhvillua në Korçë nën prëkujdesjen e Bashkisë Korçë, Universitetit Fan S Noli, Fakultetit të Edukimit dhe Filologjisë.  Pjesmarrja ishte shumë e madhe si nga studiues të vendit si dhe nga vendet fqinje. Në këtë kontekst ishte dhe pjesmarrja e z Dhori Qiriazi i cili është një prej lektorëve të Albanonligjisë në Universitetin e Aristotelit Thessaloniki. Ceremonine e hapi prof. Ali Jashari, Dekan i Fakultetit të Edukimit dhe Filologjisë, pasoi përshëndetja e z Gjergji Mero, rektor i Universitetit Fan S Noli dhe e Kryetarit të Bashkisë Korçë z Sotiraq Filo. Pas tij u nderuar një prej familjarëve të Thimi Mitkos  (pas vdekjes së tij) me motiv kontributin patriotik të shumëllojshmë që ai ofroi gjatë gjithë jetës.
Nderoi me prezencën e tij këtë ceremoni dhe Mitropoliti i Korçës Hirësi Joani, dhe Konsulli i Përgjithshëm i Greqisë z Joani Pedhioti.
Në fund për të ftuarve dhe folësve iu dha mundësia të blejnë Leksigrafinë e z Thimi Mitko.
Ajo që është e rëndësishme konstatohet nga vetë konferenca  dhe ne do të nënvizojmë shkurtimisht vjen nga vetë Thimi Mitko. Bëhet fjalë për një personalitet të veçantë me kulturë dhe prejardhje helno-orthodhokse familja e të cilit në vitin 1820 ka kontribuar për themelimin dhe krijimin e shkollës Greke në Korçë. Por jo vetëm kaq ai ndihmoi me shumë mënyra për shkrimin e gjuhës shqipe dhe krijmin e shkollës shqipe. Arsyeja që ai e bënte këtë lidhet me filozofinë e jetës së tij të cilën nuk mund ta kuptojë dikush që nuk lexon në greqishten e kulluar të tij ato mendime që ai shprehte. Ai imagjinonte dy popuj vëllezër që kishin prejardhje nga pellazgët dhe  mendonte që popullit shqiptar i cili ishte një prej vëllezërve i nevojitej të kulturohej nëpërmjet gjuhës së tij që të arrijë nivelin kulutor të vëllait tjetër që është populli grek dhe të dy së bashku të jetojnë në harmoni dhe dashuri në një atdhe të përbashkët. Kjo ishte arsyeja që punonte aq shumë për edukimin e popullit shqiptar nëpërmjet gjuhës së tij. Thimi Mitko është dhe nga ata shkencëtarë të kohës që ndër të tjera ka vërtetuar se si emërtimi i Korçës vjen nga emërtimi i zonës në kohën e Bizantit i cili ishte Korestos nga Korasion (vajzë)- më pas Koritsa –  shqipëruar Korçë dhe dokumentat e tij shkojnë që prej viti 720.
Ndoshta mendja e tij e ndritur dhe filozofia e tij e bazuar në fakte historike do të ishte një shembull, një mësim i mirë për të gjithë ata sa sot mbjellin urrejtje ndërmjet Shqipëris dhe Greqisë.
Për më tepër po ofrojmë një teks me material historik të botuar nga kumtuesit në këtë konferencë ku mund të lexoni në greqisht dhe shqip mendimet e vetë Thimi (Efthim Mitkos).
Ένα Διεθνές Συνέδριο αφιερωμένο στην ζωή και στο έργο του Ευθύμιου Μήτκο (Θύμιο Μήτκο) με την ευκαιρία της 195-ης επετείου από την Γέννηση του (1820) έλαβε χώρα στην Κορυτσά υπό την μέριμνα του Δημαρχείου Κορυτσά, του Πανεπιστημίου Φαν Ν Νόλι, το Τμήμα Παιδαγωγικής και Φιλολογίας. Η συμμετοχή ήταν πολύ μεγάλη και αρκετοί μελετητές από την Αλβανία και το εξωτερικό Ελλάδα, Σκόπια, Ιταλία ήρθαν για να αναφερθούν στο έργο του.
Στο πλαίσιο αυτό ήταν και η Συμμετοχή του κ Δώρη Κυριαζή  Λέκτορας Γλωσσολογίας του Φιλολογικού ΑΠΘ εκ Κορυτσάς. Την έναρξη του συνεδρίου την έκανε ο καθ. Αλή Γιασάρη, Κοσμήτορας του Τμήματος Παιδαγωγικής και Φιλολογίας. Ακολούθησε ο χαιρετισμός του Γκέργκη Μέρο Πρύτανης Πανεπιστημίου Κορυτσάς, έπειτα χαιρέτισε ο Δήμαρχος Κορυτσάς ο κ Σωτηράκη Φίλο. Μετά από αυτόν τιμήθηκε απόγονος της Οικογένειας Μήτκο με την δικαιολογία την απεριόριστη πατριωτική  προσφορά του για την δημιουργία της αλβανικής γλώσσας.
Τίμησε με την παρουσία του και ο Μητροπολίτης Κορυτσάς Ιωάννης, ο Γ.Π της Ελλάδος στην Κορυτσά κ Ιωάννης Πεδιώτης.
Αυτό που είναι σημαντικό για μάς   και βγαίνει και από το συνέδριο και θα το παρουσιάσουμε πολύ συνοπτικά προέρχεται από τον ίδιο το Ευθύμιο (Θύμιο) Μήτκο.
Γίνεται λόγος για μια ιδιαίτερη προσωπικότητα με πολιτισμό και καταγωγή ελληνορθόδοξη η οικογένεια του οποίου έχει προσφέρει στην δημιουργία του Ελληνικού Σχολείου στην Κορυτσά. Αλλά όχι μόνο αυτό, ο ίδιος βοήθησε για την γραφή της αλβανική γλώσσας αλλά και την δημιουργία της αλβανική γλώσσας μέσα σε συγκεκριμένα φιλοσοφικά και ιστορικά πλαίσια. Στην ουσία η φιλοσοφία της ζωής του δεν μπορεί να την κατανοήσει κανείς αν δεν διαβάσει την Εισαγωγή του στο Ελληνοαλβανικό Σύγγραμμα Μέλισσα όπου εκφράζει τις απόψεις του με την καθαρότερη δυνατόν ελληνική γλώσσα. Αυτός ονειρευόταν δυο λαούς που είναι αδέρφια και είχαν κοινή καταγωγή, κοινούς προγόνους, τους πελασγούς. Θεωρούσε πως ένας αδελφός (ο Αλβανικός λαός) χρειαζόταν να μορφωθεί και να αναπτυχθεί μέσω της ανάπτυξης της γλώσσας του, πράγμα που θα βοηθήσει να εξελίχθη και να προοδεύσει ώστε να φτάσει τον άλλο αδερφό (τον Ελληνικό λαό) με σκοπό να ζήσουν μαζί σε κοινή πατρίδα και χώρα με αγάπη και αρμονία.
Ο Ευθύμιος είναι ένας λάτρεις της ιστορίας και επιστήμονας και είναι από αυτούς που μελέτησε αρκετά την ιστορία της περιοχής της Κορυτσάς για την οποία με βάση έγραφα αναφέρει πως την βρίσκει στα Βυζαντινά χρυσόβουλα με την ονομασία Κορεστός από το Κοράσιον μετέπειτα Κορυτσά και μάλιστα την βλέπει την ονομασία από το 720 (περιοδικό Πανδώρα, δεν το έχουμε)
Ίσως η φιλοσοφία του και το φωτισμένο του μυαλό να μας βοηθήσει για μας ένα παράδειγμα και μάθημα για όσους σπέρνον μίσος μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας.
Σας προσφέρουμε παρακάτω ένα κείμενο Ελληνικά και Αλβανικά για να μπορείτε να έχετε μια πληρέστερη εικόνα για την μεγάλη αυτή προσωπικότητα που αντί να την κατηγορήσει κανείς πρέπει να την μελετήσει με προσοχή.










Η Τουρκία δεν επιτρέπει την εκμάθηση της Αλβανική Γλώσσας, η Ελλάδα το επιτρέπει αλλά εδώ την βλέπουν ως εχθρό - Turqia nuk lejon shkollën shqipe- Greqia e lejon por këtu është armik!

 Turqia nuk lejon shkollën shqipe Në Turqi jetojnë rreth 6 milionë shqiptarë të harruar apo asimiluar; atyre nuk u lejohet ta mësojnë gjuhën shqipe as si gjuhë të huaj. Nëpër shkolla publike e private, si dhe universitete mund të mësohet anglisht, frëngjisht, gjermanisht dhe italisht, por sistemi arsimor turk nuk e lejon shkollimin në gjuhën shqipe.
Në asnjë universitet turk nuk ka katedër të gjuhës shqipe, kur vetëm në Itali ka shtatë të tilla. Katedra të gjuhës shqipe ka edhe në disa vende të tjera, ku prania shqiptare është shumë e vogël ose pothuajse mungon si në Rusi dhe në Kinë.
Në Stamboll flitet gjerësisht rusisht, ndërsa shqiptarët që punojnë në treg, me vështirësi të flasin shqip, madje disa prej tyre, të përmalluar të ftojnë brenda dyqanit të vetë, se vetëm atje e ndjejnë se mund ta flasin gjuhën e tyre, pa u dënuar.


Në Greqi shqiptarët e kanë këtë të drejtë ka dhe katetëdër Albanologjie por sërish të gjithë sulmojnë Greqinë dhe asnjëherë Turqinë. Greqia ka shpëtuar shumë njerëz të këtij vendi, ekonomikisht dhe shpirtërisht i ka bërë me karrirë, i ka shkolluar ju ka dhënë shumë gjëra dhe sërish të këqijtë janë ata ndërsa të mirët ata që nuk kanë dhënë asgjë si Turqit por veçse kanë shkatërruar.

indeksionline
Η Τουρκία δεν επιτρέπει την εκμάθηση της αλβανική γλώσσας . Στην Τουρκία ζουν 6 εκατομμύρια αλβανοί (για μας τούρκοι εξ Αλβανίας)  που  έχουν αφομοιωθεί η ξεχαστεί  και δεν τους επιτρέπεται η εκμάθηση της αλβανικής ούτε ως ξένη γλώσσα. Στα δημόσια σχολεία και ιδιωτικά, όπως και στα πανεπιστήμια μπορούν να μάθουν Αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά αλλά το εκπαιδευτικό σύστημα της Τουρκίας δεν επιτρέπει την εκμάθηση της αλβανικής γλώσσας.
 Σε κανένα πανεπιστήμιο στην Τουρκία δεν υπάρχει έδρα αλβανική γλώσσας. Στην Κωνσταντινούπολη μιλάνε πολύ ρώσικα ενώ οι αλβανοί που δουλεύουν στην αγορά δύσκολα μιλούν αλβανικά, και όταν μιλούν το κάνουν μέσα στο μαγαζί τους για να μην τους δει κανείς.

Στην Ελλάδα τι γίνεται. Οι αλβανοί έχουν όλα τα δικαιώματα και αν και μαθαίνουν αλβανικά, μιλάνε αλβανικά , στο ΑΠΘ μπορούν να μάθουν αλβανικά, παραπονούνται και   εδώ μέσα τι δεν λένε εναντίων της Ελλάδας και των Ελλήνων.

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1428) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)