Πέμπτη 9 Ιουλίου 2015

Και νέα προκλητική εκδήλωση από τους «Τσάμηδες» της Αλβανίας

 TSAMHDES 7 7 15
• Νέα ανθελληνική πρόκληση στην περιοχή Kllogjer των Αγίων Σαράντα, στα σύνορα Αλβανίας- Ελλάδας, όπου πραγματοποιήθηκε η 71η επέτειος της δήθεν γενοκτονίας (από τους Έλληνες) των αποκαλούμενων «Τσάμηδων»!

Εκεί, υπάρχει ένα μνημείο που έστησε το κόμμα των Αλβανοτσάμηδων,  όπου εκπρόσωποί του κατάθεσαν στεφάνια και λουλούδια. Ο πρόεδρος του κόμματος PDIU, Σπετίμ Ίντιζι, επανέλαβε τις γνωστές ανιστόρητες κορώνες, περί αναγνωρίσεως της υποτιθέμενης γενοκτονίας και διεκδικήσεως των περιουσιών τους στην Ελλάδα. Ωστόσο πολλοί Αλβανοί αυτή τη φορά γύρισαν την πλάτη στους «Τσάμηδες». Τους αγνόησαν πολίτες και αλβανικά μέσα ενημέρωσης, χαρακτηρίζοντάς τους ακραίους εθνικιστές!

Έκαιγαν σπίτια με τους Ναζί! 

Ανεξάρτητα από τις ορέξεις των «Τσάμηδων», στην εφημερίδα των Τιράνων «Bashkimi i Kombit», στις 14.3.1944, δημοσιεύθηκαν οι κοινές ενέργειες των «Τσάμηδων» με τους Ναζί, το Φεβρουάριο του 1944, που είχαν ως τραγικό αποτέλεσμα την πυρπόληση 25.000 σπιτιών και τη δημιουργία 100.000 προσφύγων. Μετά την αποχώρηση των Γερμανών, οι Τσάμηδες συναισθανόμενοι τις συνέπειες από την συμπεριφορά τους στη διάρκεια της κατοχής, αναζήτησαν προστασία στην Αλβανία, και 18.000 άτομα, εγκατέλειψαν την Ελλάδα, ενώ με βάση τα στοιχεία της απογραφής της 7/4/1951, είχαν παραμείνει στην Ελλάδα 123 Τσάμηδες.

1.700 καταδικάστηκαν σε θάνατο!

Στη συνέχεια οι Τσάμηδες κατηγορήθηκαν για αξιόποινες πράξεις και για συνεργασία με τις κατοχικές δυνάμεις. Το Ειδικό Δικαστήριο Δωσίλογων των Ιωαννίνων, εκδίδει μέχρι το 1948, χίλιες επτακόσιες και πλέον καταδικαστικές αποφάσεις εις βάρος των Τσάμηδων, με ποινή για πολλούς εξ αυτών το θάνατο. Πραγματοποιήθηκε η απαλλοτρίωση και διανομή των περιουσιών των Τσάμηδων η οποία επεβλήθη από την ανάγκη εποικισμού των περιοχών, ενώ υλοποιήθηκε και η διαδικασία για την αφαίρεση της ιθαγένειας. Κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης της Αλβανίας από τους Χότζα και Αλία το ζήτημα των Τσάμηδων πέρασε ουσιαστικά στο περιθώριο.
***
Μάλιστα, ο Χότζα αντιμετώπισε στην αρχή τους Τσάμηδες με δυσπιστία, αφού θεωρήθηκαν συνεργάτες των Ιταλών και γι’ αυτό ένα μέρος τους μετακινήθηκε προς τα βόρεια της χώρας. Μετά από όλο αυτό το διάστημα της σιωπής γύρω από τους Τσάμηδες, με την πτώση του κομμουνισμού στην Αλβανία το 1991, το ζήτημά τους ανασύρουν στην επικαιρότητα οι Αλβανοί κάθε φορά που ανακύπτει κλίμα έντασης στις σχέσεις Ελλάδας-Αλβανίας.
H.M.
πηγή

Τετάρτη 8 Ιουλίου 2015

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΕ ΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΑΠΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ!!!


Μέρκελ για την ΕΕ: Έξω η Ελλάδα - μέσα η Αλβανία

Τι μηνύματα στέλνει η Γερμανίδα καγκελάριος με την διήμερη περιοδεία σε Αλβανία, Σερβία και Βοσνία - Δίνει διαβεβαιώσεις για στήριξη της ευρωπαϊκής τους προοπτικής  και την ίδια στιγμή δηλώνει απο τα Τίρανα πώς τα "πράγματα στην Ελλάδα δεν πάνε"

Ενώ η καγκελάριος της Γερμανίας Ανγκέλα Μέρκελ αλλάζει ρόλους με τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε και εμφανίζεται ως η σκληρή απέναντι στην Ελλάδα που αποδέχεται ακόμη και grexit, την ίδια ώρα περιοδεύει στα Βαλκάνια και αφήνει ελπίδες για ευρωπαική πορεία στην Αλβανία.
Η κα Μέρκελ πήρε επάνω της το παιχνίδι με την Ελλάδα τόσο στην συνάντησή της με τον κ. Ολάντ στο Παρίσι όπου διαμόρφωσαν την κοινή γραμμή, όσο και στην τριμερή με τον Έλληνα πρωθυπουργό την Τρίτη το απόγευμα αλλά και στην Σύνοδο Κορυφής όπου εκφράστηκε εχθρότητα προς την Ελλάδα από τα κράτη δορυφόρους του Βερολίνου. 
Η κα Μέρκελ επιμένει στο δόγμα “αλληλεγγύη αντί μεταρρυθμίσεων”, σκληραίνει την ρητορική της και εμφανίζεται άκαμπτη. Αφήνει δε να εννοηθεί ότι η ΕΕ έχει προετοιμαστεί ακόμη και για τις οικονομικές συνέπειες ενός grexit, για το οποίο δημοσίως διατείνεται ότι μπορεί να αντιμετωπίσει ακόμη και στο πολιτικό πεδίο.


Την ώρα όμως που δηλώνει έτοιμη να ωθήσει την Ελλάδα εκτός Ευρώπης διαβεβαιώνει τα κράτη των Βαλκανίων ότι η ευρωπαική τους προοπτική είναι εξασφαλισμένη. Μία ημέρα μετά την Σύνοδο Κορυφής η καγκελάριος της Γερμανίας ξεκίνησε διήμερη περιοδεία σε Αλβανία, Σερβία και Βοσνία.

Από την Αλβανία  ενημέρωσε πως δεν υπάρχει καμία τεχνητή καθυστέρηση των διαδικασιών ένταξης τόσο της γειτονικής χώρας, όσο και των υπολοίπων κρατών των Δυτικών Βαλκανίων.
Διευκρίνισε βέβαια, ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη των χωρών στην ΕΕ, είναι να καλύπτονται οι όροι που έχουν τεθεί για τη δημόσια διοίκηση και το δικαστικό σύστημα.

Η Καγκελάριος της Γερμανίας επισκέπτεται τις τρεις χώρες προκειμένου να διαπιστώσει την πρόοδο που έχει επιτελεστεί, καθώς και να συζητήσει για οικονομικά και ενεργειακά θέματα. Πριν λίγες ημέρες, η Άγγελα Μέρκελ ενέκρινε ποσό 107.500.000 ευρώ προς την Αλβανία, προκειμένου να επενδυθούν στους τομείς της ενέργειας και της ύδρευσης. 

Α' Διεθνές Συνέδριο Ψηφιακών Μέσων και Ορθοδόξου Ποιμαντικής.

    Στις 7-9 Μαΐου έλαβε χώρα στο Ξενοδοχείο Divani Apollon Palace στην Γλυφάδα της Αθήνας το 1ο Διεθνές Συνέδριο Ψηφιακών Μέσων και Ορθόδοξης Ποιμαντικής, με τίτλο: «Ὕδωρ ζῶν», το οποίο διοργανώθηκε από το διαδικτυακό περιοδικό «ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ» σε συνεργασία με τις Ορθόδοξες διαδικτυακές πύλες Orthodox Christian Network (ΗΠΑ) και Bogoslov (Ρωσία).
    Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την Αιγίδα του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, ενώ συμμετείχαν 75 ειδικοί επί του θέματος Ορθόδοξοι κληρικοί και λαϊκοί από 21 χώρες. Εκπροσωπήθηκαν όλες οι Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες και αυτόνομες Εκκλησίες. Και εκφωνήθηκαν χαιρετισμοί - μηνύματα των Προκαθημένων τους. το Αυτό γεγονός βεβαιώνει το αυξημένο ενδιαφέρον όλου του Ορθόδοξου κόσμου για το θέμα της χρήσης των ψηφιακών μέσων στο ποιμαντικό έργο της Εκκλησίας αλλά και την οικουμενική ενότητα της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Από την Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας συμμετείχε ο π. Χαράλαμπος Γκιόκας.
    Σκοπός της Συνάντησης, ηταν η αλληλογνωριμία των υπευθύνων των Ορθόδοξων Ψηφιακών Μέσων, και ο συντονισμός των προσπαθειών τους προς μία αποτελεσματικότερη διάδοση του Ευαγγελίου. Η απο κοινού προσπάθειας για τη σπορά της ορθοδόξου χριστιανικής παραδόσεως προς πάντα άνθρωπον καλής θελήσεως.

+ Αναστάσιος
Αρχιεπίσκοπος Tιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας
ΜΗΝΥΜΑ- ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ

προς τους διοργανωτές και τους μετέχοντες στο
Α' Διεθνές Συνέδριο Ψηφιακών Μέσων και Ορθοδόξου Ποιμαντικής.

Αθήνα 7-9 Μαΐου 2015

    Λίαν αγαπητοί μου,
    Χριστός Ανέστη!
   Από έκπληξη σε έκπληξη μας οδηγούν τα άλματα της Επιστήμης και της Τεχνολογίας στον τομέα των ηλεκτρονικών μέσων ενημερώσεως και επικοινωνίας. Άμεσο αποτέλεσμα, ως γνωστόν, είναι η επιταχυνομένη διασύνδεση των ανθρώπων και των λαών μεταξύ τους, με τρία σαφή χαρακτηριστικά: Παγκόσμια εμβέλεια, ταχύτητα, ευκολία χρήσεως. Πρόκειται για μια πρωτοφανή επανάσταση στον τρόπο διαδόσεως των ιδεών, ασυγκρίτως περισσότερο εντυπωσιακή και πολύπλευρη από την  ανακάλυψη της τυπογραφίας. Το Διαδίκτυο και ό,τι συνδέεται με τη χρήση του (Facebook, Tweeter, LiveStreaming, YouTubeκ.τ.λ) επιταχύνει τη δυναμική της παγκοσμιοποιήσεως. Λύνει προβλήματα ποικίλα, δημιουργώντας νέα. 
    Σ’ αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες οι Χριστιανοί καταρχήν στεκόμαστε με θαυμασμό , επαναλαμβάνοντας «Ὡς ἐμεγαλύνθη τὰ ἔργα σου, Κύριε· πάντα ἐν σοφίᾳ ἐποίησας» (Ψαλ. 103: 24),διότι γνωρίζουμε ότι κάθε επίτευγμα του ανθρώπου οφείλεται στα χαρίσματα και στις δυνατότητες που του χάρισε ο σοφός Δημιουργός. Και ότι η ανθρώπινη δημιουργικότητα είναι μια ακόμη έκφραση των ιδιοτήτων του «κατ’ εικόνα Θεού» πλασθέντος ανθρώπου.
    Τον θαυμασμό οφείλει να συνοδεύει  η ευθύνη, για την ορθή χρήση των ψηφιακών μέσων μεταδόσεως του λυτρωτικού λόγου του Θεού της αγάπης, ώστε τα νέα αυτά μέσα να μην καταλήξουν να γίνουν αποκλειστικώς όργανα τα οποία θα ενισχύουν τη σύγχυση, το μίσος, τη διαφθορά, τα οποία θα στηρίζουν μια παγκοσμιοποίηση αδικίας, ψεύδους και συγκρούσεων. Αλλά να τεθούν στη διακονία του Ευαγγελίου, συμβάλλοντας σε μια παγκοσμιοποίηση αλληλεγγύης, ειρήνης και δικαιοσύνης. Εδώ βρίσκεται η τεράστια πρόκληση και για τους Ορθοδόξους του 21ου αιώνος.
    Δοξάζουμε τον Τριαδικό Θεό, διότι όλες σχεδόν οι Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες έχουν ήδη δείξει ένα σημαντικό ενδιαφέρον γι’ αυτό τον τομέα. Χαιρετίζουμε και συγχαίρουμε από καρδίας τους πρωτεργάτες και τους μετέχοντες εις το παρόν «Διεθνές Συνέδριο», την πρωτοβουλία του οποίου είχε η "Πεμπτουσία" υπό την αιγίδα του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου.
* *
     Οι νέες δυνατότητες που προσφέρονται επιβάλλεται να αξιοποιηθούν ιδιαίτερα προς δύο κατευθύνσεις: Την ενότητα της Ορθοδοξίας και την αποστολική της μαρτυρία στην Οικουμένη. Όπως τονίστηκε στα Μηνύματα των δύο τελευταίων Συνάξεων των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών στην Κωνσταντινούπολη, αυτά τα δύο παραμένουν κεντρικά θέματα για τη σύγχρονη Ορθοδοξία. Τα ψηφιακά μέσα καλούνται να προσφέρουν, πέρα από τις ειδήσεις, ουσιαστική συμβολή στον τομέα της Ποιμαντικής και της Θεολογίας, για την εμβάθυνση στο νόημα της εν Χριστώ σωτηρίας και τη βίωση του Ευαγγελίου στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται. 
    Η δεύτερη μεγάλη πρόκληση είναι να χρησιμοποιηθούν ορθά για τη μαρτυρία της Ορθοδοξίας στη σύγχρονη οικουμένη. Πρώτον, τον επανευαγγελισμό των συνανθρώπων μας, που έχουν βυθιστεί στην άγνοια και την αδιαφορία. Δεύτερον για τη διάδοση του Ορθοδόξου μηνύματος σε νέα περιβάλλοντα. Όταν ο Αναστάς Χριστός έδωσε στους αποστόλους την τελευταία εντολή του, «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντατὰ ἔθνη» (Ματθ. 28:19),εκείνοι, για την επιτέλεση του έργου τους, χρησιμοποίησαν τα μέσα μεταφορών και επικοινωνίας της τότε εποχής: οδοιπορία, άμαξες, πλοία, επιστολές κ.τ.λ. Σήμερα προστίθενται νέες δυνατότητες. Η εντολή: «Πορευθέντες…» όμως παραμένει η αυτή: Προχωρήστε, μεταφέρετε το λυτρωτικό μήνυμα και σε άλλες περιοχές πολιτιστικές. Χρειάζεται μια έξοδος από τα κλειστά ενδιαφέροντα μας που περιορίζονται στον εαυτό μας, την ενορία μας, την τοπική Εκκλησία μας με ορίζοντα την οικουμένη: «Πάντα τὰ ἔθνη».
    Τέλος, προσοχή μην απορροφηθούμε από το περιτύλιγμα, από την εξωτερική εμφάνιση των ιστοσελίδων. Το κρίσιμο παραμένει το περιεχόμενο του μηνύματος. Και για να επιτυγχάνουμε σ’ αυτό, πρέπει η προσπάθεια να γίνεται με σοβαρή μελέτη, ταπείνωση, προσευχή, ως έκφραση αγάπης στον Θεό και στους αποδέκτες. Σαν μια μυστική λειτουργία, που διαρκώς εμπνέεται από την θεία Λειτουργία.
    Εύχομαι ολόψυχα πλούσια καρποφορία στις εργασίες του Συνεδρίου, καθώς και στα έργα του καθενός συνέδρου και στη δημιουργική συνεργασία όλων σας στο μέλλον. «Ο δε Θεός πάσης χάριτος …ἀυτός καταρτίσει ὑμᾶς, στηρίξει, σθενώσει, θεμελιώσει· αὐτῷ ἡ δόξα καὶ τὸ κράτος εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων· ἀμήν». ( Α΄ Πετρ. 5:10 )
    Με ολόψυχη αγάπη εν Χριστώ αναστάντι,

Ο Αρχιεπίσκοπος, Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας
+Αναστάσιος

(Video) Koncerti i 2 koreve ruse: të Konservatorit të Moskës dhe korit “Klasik”, në Qendrën Kulturore të Katedrales “Ngjallja”, Tiranë, 7.6.2015.-(Video) Συναυλία των 2 ρωσικών χωρωδιών: του Ωδείου της Μόσχας και της χωρωδίας «Κλάσικ», στο Πολιτιιστικό Κέντρο του Καθεδρικοού Ναού των Τιράνων, 7.6.2015.


Τρίτη 7 Ιουλίου 2015

Συγχώρεση σημαίνει ΑΓΑΠΗ ! - Falje do të thotë DASHURI!

1). Όταν εκδικείσαι εξισώνεσαι μέ τόν εχθρό σου, όταν συγχωρείς μοιάζεις μέ τόν Θεό.
2). Δέν μετρώ πόσες φορές πρέπει νά συγχωρώ τόν αδελφό μου. Θά τόν συγχωρήσω μιά γιά πάντα.
3). Η συγχώρηση είναι τό άρωμα τής βιολέτας πάνω στό πόδι πού τήν συνθλίβει.
4). Όταν λείπει από τήν ψυχή τό πνεύμα τής συγχωρητικότητος, ή προσευχή χάνει τό νόημά της.
5). Όποιος δέν συγχωρεί τούς άλλους, σπάζει τήν γέφυρα από τήν οποία πρέπει νά περάσει ό ίδιος.
6). Συγχώρα τούς άλλους συχνά, τόν εαυτό σου ποτέ.
7). Όταν συγχωρούμε τούς άλλους, ανοίγουμε τόν δρόμο νά μάς συγχωρήσει.
8). Κάθε άνθρωπος πρέπει νά έχει ένα νεκροταφείο.Εκεί μέσα θά θάβει τά σφάλματα καί τίς αδυναμίες τών άλλων.
9). Όταν συγχωρείς δέν αλλάζεις τό παρελθόν, αλλά σίγουρα αλλάζεις τό μέλλον.  
10). Η ικανοποίηση πού προέρχεται από τήν εκδίκηση, δέν διαρκεί παρά μιά στιγμή, ενώ ή ικανοποίηση πού προέρχεται από τήν συγνώμη είναι αιώνια.
11). Νά συγχωρείς καί νά ξεχνάς. Όταν θάβεις ένα ψόφιο σκυλί, δέν είναι ανάγκη νά αφήσεις τήν ουρά του έξω από τό χώμα.
12). Εάν ό αναμάρτητος Χριστός συγχωρούσε τούς άλλους, πώς μπορώ εγώ ό αμαρτωλός νά μήν κάνω τό ίδιο;
13). Συγχωρώ σημαίνει ΑΓΑΠΩ !!!!

  1.      Kur hakmerresh barazohesh me armikun tënd, kur fal ngjan me Zotin.
   2.      Nuk numëroj sa herë duhet të fal vëllain tim. Do ta fal njëherë e përgjithmonë.
   3.      Falja është aroma e violetës mbi këmbën që e shtyp.
    4.      Kur mungon nga shpirti fryma  e faljes lutja humbet kuptimin e saj.
      5.      Ai i cili nuk fal të tjerët thyhen urrën nga e cila duhet të kalojë vetë.
      6.      Fali të tjerët shpesh, veten kurrë.
     7.      Kur falim të tjerët hapim rrugën që të na falë.
     8.      Çdo njeri duhet të ketë një varrezë. Atje brenda do të varrosë gabimet dhe dobësitë e të tjerëve.
       9.      Kur fal nuk ndryshon të kaluarën por me siguri që ndryshon të ardhmen.
      10. Kënaqësia që vjen nga hakmarrja nuk zgjat veçse një çast, ndërsa kënaqësia që vjen nga falja është e përjetëshme.
    11. Të falësh dhe të harrosh. Kur varros një qen të ngordhur nuk është e nevojshme t’ia lesh bishtin e tij jashtë.
    12. Nëse Krishti i pamëkatshëm falte të tjerët, si mundem unë mëkatari të mos bëj të njejtën gjë?
       13. Fal do të thotë DUA.

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1419) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (238) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) πολιτική-politikë (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)