Τετάρτη 12 Αυγούστου 2015

Το "τελευταίο αντίο"στον Θεόδωρο Βεζιάνη,....το σύμβολο του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού(βίντεο -φωτορεπορτάζ)





-"Ημουν παρών στο τραγικό τροχαίο ,όταν το αυτοκίνητο εξετράπη και στη συνέχεια ανετράπη η άσφαλτος γέμισε απο τις τελευταίες εφημερίδες "Το Οραμα "που ο Θόδωρος είχε στο αυτοκίνητό του..... 
Αυτό φαίνεται ήταν και το τελευταίο μήνυμα που ήθελε να αφήσει σε όλους εμάς ..."
Στην τελευταία του κατοικία οδηγήθηκε σήμερα το μεσημέρι ,το σύμβολο του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού,ο Θεόδωρος Βεζιάνης ,που βρήκε τραγικό θάνατο ,όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε εξετράπη της πορείας του και ανετράπη στον οδικό άξονα Αργυροκάστρου- Κακαβιάς εχθές το μεσημέρι .
Μέσα σε βαρύ και συγκινησιακά φορτισμένο κλίμα   τον αποχαιρέτησαν οι οικείοι του ,η οικογένειά του ,τα παιδιά του ,τα εγγόνια του ,οι συγχωριανοί του στη Φράστανη του Δήμου Αργυροκάστρου  και οι συναγωνιστές του ..

Βαθιά συγκινημένος και ο Περιφερειάρχης Ηπείρου ,κ.Αλέξανδρος Καχριμάνης, που ταξίδεψε απο τα Ιωάννινα για να ευχηθεί "καλό ταξίδι" στον ακούραστο αγωνιστή ,Θεόδωρο Βεζιάνη. 
Στις 14.30 ώρα Ελλάδος εψάλη επιμνημόσυνη δέηση στην οικία του  στη Φράστανη και στη συνέχεια  η πομπή  κατευθύνθηκε προς το χωριό Χλωμό της επαρχίας Πωγωνίου ,εκεί όπου  στις 16.00 ώρα Ελλάδος (15.00 ώρα Αλβανίας)  έγινε  η κηδεία και η ταφή του. 
Ο Θόδωρος Βεζιάνης υπήρξε απο τα ιδρυτικά μέλη της Δημοκρατικής Ενωσης Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας "ΟΜΟΝΟΙΑ ".
Διετέλεσε για σειρά ετών πρόεδρος στο παράρτημα της ΟΜΟΝΟΙΑ στο Αργυρόκαστρο και υπήρξε και μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΟΜΟΝΟΙΑ.

ενώ ήταν ένας απο τους  πέντε  που το καθεστώς Μπερίσα είχε στείλει στη φυλακή το 1994 με την κατηγορία  για δράσεις  κατά της Αλβανίας. 


Λόγια συγκίνησης για τον Θεόδωρο Βεζιάνη 

"Σήμερα αποχαιρετούμε το σύμβολο του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού ,η παρακαταθήκη που αφήνει πίσω του ο Θεόδωρος είναι τεράστια και το ενωτικό του πνεύμα δεν μας εμπνέει απλά αλλά μας ελέγχει"δήλωσε στην κάμερα του epirus-tv-news ο Λεωνίδας Παπάς ,Γενικός Πρόεδρος ΟΜΟΝΟΙΑΣ.

για να προσθέσει "Θα μπορούσα να πω πολλά για τον Θόδωρο αλλά  έχω ανάγκη να σταθώ μόνο σε κάτι που με συγκλόνισε !
Ημουν παρών στο τραγικό τροχαίο ,όταν το αυτοκίνητο εξετράπη και στη συνέχεια ανετράπη η άσφαλτος γέμισε απο τις τελευταίες εφημερίδες "Το Οραμα "που ο Θόδωρος είχε στο αυτοκίνητό του. 
Αυτό φαίνεται ήταν και το τελευταίο μήνυμα που ήθελε να αφήσει σε όλους εμάς ..."
Τα βαθιά συλλυπητήριά του εξέφρασε και ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στο Αργυρόκαστρο ,κ.Βασίλειος Τόλιος 
"Είναι ιστορική και συμβολική  μορφή ο Θεόδωρος Βεζιάνης ,είναι συλλογική και μεγάλη  η σημερινή λύπη "υπογράμμισε   εμφανώς συγκινημένος στην κάμερα του epirus-tv-news
Βαθιά συγκινημένος  εμφανίστηκε και ο δημοσιογράφος και επι σειρά ετών φίλος του  και συναγωνιστής του ακόμη και στα δύσκολα χρόνια της φυλακής το 1994 ,ο κ.Βαγγέλης Παπαχρήστος. 
"Η απώλειά του μας γέμισε θλίψη ...ο Θόδωρος που μαζί φτιάξαμε το 1991 την ΟΜΟΝΟΙΑ θα μείνει ανεξίτηλα στη μνήμη όλων μας για τους αγώνες που έδωσε για τα προβλήματα των Βορειοηπειρωτών "υπoγράμμισε για τον αδελφικό του φίλο και συνάδελφο μεταξύ άλλων  ,ο κ.Παπαχρήστος
Συλλυπητήριο μήνυμα έστειλε και ο Μητροπολίτης Δρυϊνουπολεως Πωγωνιανης και Κονίτσης κ.Ανδρέας αναφέροντας μεταξύ άλλων:"Ευχή μου και προσευχή μου ο Κύριος να αναπαύσει την ψυχή του εν χώρα ζώντων ,να παρηγορεί τους οικείους του και να αναδεικνύει νέους αγωνιστές "

(Αλβανία:Αποστολή Λευτέρης Ζαφείρης )
πηγή

Τρίτη 11 Αυγούστου 2015

Ο ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ - DOSTOJEFSKI PËR KRISHTIN


Του Σεβ. Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ
=====


Ἄς τό κατανοήσουμε ὅλοι: δικαιοσύνη, ἀξιοπρέπεια καί ἀλήθεια χωρίς Χριστό δέν μποροῦν νά ὑπάρξουν. Ἁπλά δέν μποροῦν νά ὑπάρξουν. Ἄς θυμηθοῦμε τήν μαρτυρία τοῦ Ρώσου διανοουμένου καί λογοτέχνη, τοῦ Φιοντόρ Ντοστογιέφσκυ, ὁ ὁποῖος πρίν ἀπό 150 περίπου χρόνια ἀπευθυνόμενος στούς ὁμοεθνεῖς του, ὅταν ἐκεῖνοι διαλέγονταν μέ ἀθεϊστικά ἰδεολογήματα ἔλεγε: «Πιστεύω ὅτι δέν ὑπάρχει τίποτε πιό ὄμορφο, πιό βαθύ, πιό συμπαθητικό, πιό λογικό, πιό ζωντανό καί τέλειο ἀπό τόν Χριστό. Καί λέω στόν ἑαυτό μου, μέ ζηλόφθονη ἀγάπη, ὄχι μόνο ὅτι δέν ὑπάρχει τίποτε, ἀλλ’ ὅτι δέν μπορεῖ νά ὑπάρχει.

Ἐπί πλέον, ἄν κάποιος μου ἀπεδείκνυε ὅτι ὁ Χριστός δέν ταυτίζεται μέ τήν ἀλήθεια κι ὅτι, στήν πραγματικότητα, ἡ ἀλήθεια εἶναι ἐκτός Χριστοῦ, θά προτιμοῦσα τότε νά παραμείνω μέ τόν Χριστό, παρά νά πάω μέ τήν ἀλήθεια…».

DOSTOJEFSKI PËR KRISHTIN
E Mitropolitit të Pireut imzot Serafimit.

Le ta kuptojmë që të gjithë: drejtësi, dinjitet dhe e vërtetë pa Krishtin nuk mund të ekzistojnë. Thjesht nuk mund të ekzistojnë. Le të kujtojmë dëshminë e intelektualit dhe shkrimtarit Rus, Fjodor Dostojefski, i cili rreth 150 vjet më parë duke ju drejtuar bashkëkombësve të tij, kur ata diskutonin me bazë ideologji ateiste, thoshte: "Besoj se nuk ekziston asgjë më e bukur, më e thellë, më simpatike, më llogjike, më e gjallë dhe e përsosur se sa Krishti. Dhe i them vetes, me dashuri ziliqare, jo vetëm që nuk ekziston asgjë, por dhe nuk mund të ekzistojë.
Për më tepër, nëse dikush më vërtetonte se Krishti nuk përputhet me të vërtetën dhe se  në realitet, e vërteta ndodhet jashtë Krishtit, do të preferoja atëhere që të mbetem me Krishtin, se sa të shkoj me të vërtetën...."

Η σφαγή στο χωριό Παραμυθιά από τους Τσάμηδες και η μάχη του Ναπολέοντα Ζέρβα εναντίον τους (βίντεο)... - Masakra në fshatin Paramithia nga gjermanët dhe Çamët, beteja e Napoleon Zervës kundër tyre (video me titra shqip)

Τσάμηδες κατά την ώρα επιθεώρησης από Γερμανό αξιωματικό των ΕΣΕΣ-Trupat Çame me veshje gjermane të cilat inspektohen nga një oficer i ESES-it. 
Ο Ναπολέων Ζέρβας ήταν ο αρχηγός της αντιστασιακής οργάνωσης ΕΔΕΣ (Εθνικός Δημοκρατικός Ελληνικός Σύνδεσμος), που ιδρύθηκε από τον ίδιο το 1941, αλλά ξεκίνησε επίσημα τη δράση του, τον Οκτώβριο του 1942. Αρχικά συνεργάστηκε με τον πολιτικό του αντίπαλο και αρχηγό του ΕΛΑΣ, Άρη Βελουχιώτη, για την ανατίναξη της γέφυρας του Γοργοποτάμου. Αργότερα όμως, συγκρούστηκαν μέχρι τελικής εξόντωσης. Ο Ναπολέων Ζέρβας αποτελεί μέχρι σήμερα, μια από τις πιο αμφιλεγόμενες μορφές της αντίστασης. Οι ΕΛΑΣίτες τον κατηγορούσαν ότι ακολουθούσε τυφλά τις οδηγίες των Βρετανών, από τους οποίους είχε προνομιακή χρηματοδότηση. Ο ίδιος, στα χρόνια της Κατοχής, συγκρούστηκε με τις ένοπλες δυνάμεις των Τσάμηδων, που είχαν φορέσει τις στολές των Γερμανών και έκαναν εκκαθαριστικές επιχειρήσεις στην Ήπειρο, σε βάρος του ελληνικού πληθυσμού. Οι Τσάμηδες ήταν οι περίπου 20.000 μουσουλμάνοι, που μιλούσαν την αλβανική γλώσσα και κατοικούσαν στην Ήπειρο, στην περιοχή Τσαμουριά, την περίοδο της Κατοχής. Ένα από τα εγκλήματά τους, που έμεινε στην ιστορία, είναι η σφαγή της Παραμυθιάς, η εκτέλεση δηλαδή των προκρίτων της πόλης. Συνολικά φονεύτηκαν 58 άτομα. Ο Ζέρβας στη συνέχεια πολιόρκησε και κατέλαβε την Παραμυθιά, προστατεύοντας έτσι τους Ηπειρώτες από τους Τσάμηδες, που συνεργάζονταν με τους Γερμανούς κατακτητές. Οι Τσάμηδες φοβήθηκαν την τιμωρία και τα αντίποινα και εγκατέλειψαν την περιοχή, για να μη λογοδοτήσουν στα δικαστήρια δοσίλογων. Ωστόσο, ακόμα και σήμερα, παρουσιάζουν τα γεγονότα με διαφορετικό τρόπο. Υποστηρίζουν ότι δήθεν αγωνίστηκαν κατά των Γερμανών και ότι δεν υπήρξαν συνεργάτες τους. Η «Μηχανή του Χρόνου» παρουσιάζει στοιχεία και φωτογραφίες, που αποδεικνύουν πως οι Τσάμηδες συνεργάστηκαν με τους Ναζί, καθώς και μαρτυρίες ανθρώπων από την περιοχή.... 
πηγή


Napoleon Zerva ishte udhëheqësi i organizatës, rezistencës greke ndaj pushtuesve, me emërtimin EDES –Lidhja Kombëtare Demokratike Helene, e cila u themelua nga ai vetë më 1941, por që filloi aktivitetin e saj zyrtar më Tetor të 1942. Në fillim bashkëpunoi me kundërshtarin e tij politik të ELAS, Ari Velouhioti, për hedhjen në erë të urrës së Gorgopotamit. Por më vonë, u pëplasën deri në eliminimin e plotë. Napoleon Zerva përbën deri më sot një prej figurave më kontradiktore të rrezistencës. ELAS-itët e akuzonin se ndiqte në mënyrë të verbër udhëzimet e Britanikëve, nga të cilët kishte dhe financim parësor. Ai vetë, në vitet e Pushtimit, u përplas me forcat e armatosura Çame, që kishin veshur veshjet e ushtarëve gjermanë dhe që kryen fushata spastrimi në Epir në kurriz të popullatës Helene. Çamët ishin pothuajse 20000 myslymanë , që flisnin gjuhën shqipe dhe banonin në Epir, në zonën Çamëri, gjatë pushtimit. Një prej krimeve të tyre që mbeti në histori ishte masakra e Paramithisë dmth ekzekutimi i personaliteteve të rëndësishme të qytetit. Në total u vranë 58 persona. Zerva në vazhdim luftoi dhe pushtoi Paramithjanë, duke mbrojtur kështu Epirotët nga Çamët, të cilët bashkëpunonin me pushtuesit gjermanë. Çamët u trembën nga ndëshkimi dhe kundërveprimi i vëndasve, kështu që braktisën zonën që të mos dilnin dhe para gjykatave të tradhëtarëve. Ndërkaq, akoma dhe sot i paraqesin ngjarjet historike në mënyrë të ndryshme. Pretendojnë se gjoja luftuan kundër gjermanëve dhe se nuk ishin bashkëpunëtorë të tyre. Faqja “Mihani tou Hronou – Makineria e Kohës” ju paraqet materiale dhe fotografi që vërtetojnë se Çamët bashkëpunuan me Nazistët, por dhe dëshmi nga njerëzit e kësaj zone....

Përgatitën për Pelasgos Koritsas: Helenët Korcarë Thessaloniki

Marrë nga Mihani tou Hronou

Κυριακή 9 Αυγούστου 2015

Ερώτηση Βουλευτή Μάξιμου Χαρακόπουλου σχετικά με τα οικονομικά προβλήματα των Εκπαιδευτηρίων ¨Όμηρος!

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: Τα Ελληνικά Εκπαιδευτήρια «Όμηρος» σε Κορυτσά και Χιμάρα βρίσκονται σε κίνδυνο λόγω οικονομικών προβλημάτων

Εδώ και χρόνια στη περιοχή της Κορυτσάς και της Χιμάρας λειτουργούν τα πρότυπα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια «Όμηρος», υπόδειγμα παροχής υψηλής γνώσης και προαγωγής υψηλών αξιών, ανεξάρτητα από την εθνική ταυτότητα των μαθητών που φοιτούν σε αυτά. Στα εκπαιδευτήρια, τα οποία δημιουργήθηκαν με την οικονομική συνδρομή Ελλήνων επιχειρηματιών, στα πρότυπα των παλαιών ευεργετών του Γένους, διδάσκουν τόσο αποσπασμένοι από το Υπουργείο Παιδείας εκπαιδευτικοί όσο και ντόπιοι διδάσκαλοι. Η καλή φήμη των σχολείων αυτών είχε ως αποτέλεσμα στο παρελθόν την προσέλκυση και μεγάλου αριθμού μαθητών αλβανικής εθνότητας.
Η σπουδαιότητα που έχει τόσο για ελληνική μειονότητα της Βορείου Ηπείρου όσο και ως γέφυρα φιλίας μεταξύ της Αλβανίας και της Ελλάδας η λειτουργία του εκπαιδευτηρίων σε Κορυτσά και Χιμάρα είναι αυτονόητη. Πολλώ δε μάλλον που οι συγκεκριμένες περιοχές δεν αναγνωρίζονται ως μειονοτικές από το αλβανικό κράτος, οπότε η ελληνική γλώσσα δεν διδάσκεται σε δημόσια σχολεία. Να σημειωθεί ότι στις ίδιες περιοχές είναι έντονη τα τελευταία χρόνια η ισλαμική παρουσία, ενώ και λειτουργεί και τουρκικό εκπαιδευτήριο για ευνόητους λόγους.
Δυστυχώς, όμως, λόγω της οικονομικής κρίσης που ταλανίζει την πατρίδα μας αλλά και της αβελτηρίας αρμοδίων φορέων τα εκπαιδευτήρια «Όμηρος» έχουν αφεθεί να αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα, που θέτουν εν αμφιβόλω την ίδια τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα, υπάρχουν πληροφορίες που κάνουν λόγο για μη καταβολή των μισθών στους μη αποσπασμένους διδάσκοντες, από τον Φεβρουάριο και εντεύθεν, γεγονός που τους έχει δημιουργήσει αφόρητη κατάσταση και πρόβλημα επιβίωσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μισθοί των διδασκάλων και νηπιαγωγών αυτής της κατηγορίας κυμαίνονται από τα 270 έως τα 400 ευρώ. Σοβαρότατο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι, όπως οι φύλακες και οι καθαρίστριες που επίσης παραμένουν απλήρωτοι, ενώ οι μηνιαίοι μισθοί τους δεν ξεπερνούν τα 175 ευρώ.
Ο κίνδυνος, επομένως, για τα ελληνικά εκπαιδευτήρια να βάλουν «λουκέτο» είναι πλέον ορατός, όπως ορατή είναι η απειλή τα παιδιά στις περιοχές της Κορυτσάς και της Χιμάρας να πάψουν να διδάσκονται την ελληνική γλώσσα. Αν συμβεί κάτι τέτοιο θα πρόκειται το δίχως άλλο για μια άνευ προηγουμένου αποτυχία εθνικών διαστάσεων, που θα είναι στίγμα για την ελληνική πολιτεία.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1.    Γνωρίζετε για τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια «Όμηρος» στις περιοχές της Κορυτσάς και της Χιμάρας. Πώς προτίθεσθε να συμβάλετε στην επίλυσή τους, ώστε να πληρωθούν οι διδάσκοντες, και να μην κινδυνεύσει η φήμη των καλών αυτών εκπαιδευτηρίων;
2.    Προτίθεσθε να ενισχύσετε στο μέλλον τη λειτουργία των εν λόγω εκπαιδευτηρίων ώστε να επιτελέσουν αρτιότερα το ρόλο τους, ως γέφυρα πολιτισμού και φιλίας μεταξύ της Ελλάδας και της Αλβανίας και να διατηρήσουν το υψηλό επίπεδο παροχής γνώσης που απέκτησαν τα παρελθόντα έτη;   

4 Αυγούστου 2015

Ο ερωτών βουλευτής:


Μάξιμος Χαρακόπουλος 

Να μη μπει ‘‘λουκέτο’’ στα εκπαιδευτήρια «Όμηρος» σε Κορυτσά και Χιμάρα


ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Βουλευτής Λαρίσης-ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 5 Αυγούστου 2015

ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡΟΣ ΥΠ. ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:

Να μη μπει ‘‘λουκέτο’’ στα εκπαιδευτήρια «Όμηρος» σε Κορυτσά και Χιμάρα

Σε έξαρση η ισλαμιστική προπαγάνδα στην Β. Ήπειρο

Να συμβάλλουν στην επίλυση των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων στα δύο ελληνικά εκπαιδευτήρια «Όμηρος» στην Κορυτσά και τη Χιμάρα, και να ενισχυθεί περαιτέρω η λειτουργία τους ώστε να επιτελέσουν αρτιότερα το ρόλο τους, καλεί με ερώτησή του ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος τους υπουργούς Εξωτερικών κ. Νίκο Κοτζιά και Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Αριστείδη Μπαλτά.
Ο Θεσσαλός πολιτικός στην ερώτησή του επισημαίνει ότι «εδώ και χρόνια στη περιοχή της Κορυτσάς και της Χιμάρας λειτουργούν τα πρότυπα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια «Όμηρος», υπόδειγμα παροχής υψηλής γνώσης και προαγωγής υψηλών αξιών, ανεξάρτητα από την εθνική ταυτότητα των μαθητών που φοιτούν σε αυτά. Στα εκπαιδευτήρια, τα οποία δημιουργήθηκαν με την οικονομική συνδρομή Ελλήνων επιχειρηματιών, στα πρότυπα των παλαιών ευεργετών του Γένους, διδάσκουν τόσο αποσπασμένοι από το Υπουργείο Παιδείας εκπαιδευτικοί όσο και ντόπιοι διδάσκαλοι. Η καλή φήμη των σχολείων αυτών είχε ως αποτέλεσμα στο παρελθόν την προσέλκυση και μεγάλου αριθμού μαθητών αλβανικής εθνότητας». Και συνεχίζει επισημαίνοντας ότι «η σπουδαιότητα που έχει τόσο για την ελληνική μειονότητα της Βορείου Ηπείρου όσο και ως γέφυρα φιλίας μεταξύ της Αλβανίας και της Ελλάδας η λειτουργία του εκπαιδευτηρίων σε Κορυτσά και Χιμάρα είναι αυτονόητη. Πολλώ δε μάλλον που οι συγκεκριμένες περιοχές δεν αναγνωρίζονται ως μειονοτικές από το αλβανικό κράτος, οπότε η ελληνική γλώσσα δεν διδάσκεται σε δημόσια σχολεία. Να σημειωθεί ότι στις ίδιες περιοχές είναι έντονη τα τελευταία χρόνια η ισλαμική παρουσία, ενώ λειτουργεί και τουρκικό εκπαιδευτήριο για ευνόητους λόγους».
«Δυστυχώς, όμως» τονίζει ο κ. Χαρακόπουλος «λόγω της οικονομικής κρίσης που ταλανίζει την πατρίδα μας αλλά και της αβελτηρίας αρμοδίων φορέων τα εκπαιδευτήρια ‘‘Όμηρος’’ έχουν αφεθεί να αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα, που θέτουν εν αμφιβόλω την ίδια τη συνέχιση της λειτουργίας τους. Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα, υπάρχουν πληροφορίες που κάνουν λόγο για μη καταβολή των μισθών στους μη αποσπασμένους διδάσκοντες, από τον Φεβρουάριο και εντεύθεν, γεγονός που τους έχει δημιουργήσει αφόρητη κατάσταση και πρόβλημα επιβίωσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μισθοί των διδασκάλων και νηπιαγωγών αυτής της κατηγορίας κυμαίνονται από τα 270 έως τα 400 ευρώ. Σοβαρότατο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι, όπως οι φύλακες και οι καθαρίστριες που επίσης παραμένουν απλήρωτοι, ενώ οι μηνιαίοι μισθοί τους δεν ξεπερνούν τα 175 ευρώ».
Ο πρώην υπουργός καταλήγει τονίζοντας ότι «ο κίνδυνος, επομένως, για τα ελληνικά εκπαιδευτήρια να βάλουν ‘‘λουκέτο’’ είναι πλέον ορατός, όπως ορατή είναι η απειλή τα παιδιά στις περιοχές της Κορυτσάς και της Χιμάρας να πάψουν να διδάσκονται την ελληνική γλώσσα. Αν συμβεί κάτι τέτοιο θα πρόκειται το δίχως άλλο για μια άνευ προηγουμένου αποτυχία εθνικών διαστάσεων, που θα είναι στίγμα για την ελληνική πολιτεία».



Στην επισυναπτόμενη φωτογραφία ο Μάξιμος Χαρακόπουλος κατά την επίσκεψή του την 25η Μαρτίου 2015 στα Εκπαιδευτήρια “Όμηρος” στην Κορυτσά με μέλη του διδακτικού προσωπικού, το βουλευτή Κοζάνης κ. Γιώργο Κασαπίδη και τον πρόεδρο της Ομόνοιας κ. Λεωνίδα Παπά.

ΟΜΟΝΟΙΑ:«Η απώλεια του Θ. Βεζιάνη γεμίζει με θλίψη τον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η απώλεια του Θεόδωρου Βεζιάνη γεμίζει με θλίψη τον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό. Η Δημοκρατική Ένωση Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας «ΟΜΟΝΟΙΑ», έχασε σήμερα έναν από τους πατέρες της.
Το μαχητικό, ενωτικό και δημιουργικό του πνεύμα που τον χαρακτήριζε και εξέπεμπε μέχρι την τελευταία του πνοή θα συνεχίζει να μας εμπνέει αλλά και να μας ελέγχει.
Η προσφορά του στην οργάνωση μας αποτελεί ανεκτίμητη παρακαταθήκη.
Στη σύζυγό του και στα παιδιά του, εκφράζουμε τα ειλικρινή συλλυπητήριά μας!
Άγιοι Σαράντα 06/08/2015
Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας


Πηγή: www.himara.gr

Παρασκευή 7 Αυγούστου 2015

ΠΑΡΑΚΛΗΣΙΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ

ΠΑΡΑΚΛΗΣΙΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
«Διάσωσον ἀπὸ κινδύνων τοὺς δούλους σου, Θεοτόκε, ὅτι πάντες μετὰ Θεὸν εἰς σὲ καταφεύγομεν ὡς ἄρρηκτον τεῖχος καὶ προστασίαν»
(Παρακλητικὸς κανὼν)

ΠΑΡΑΚΛΗΣΙΣ, ἀγαπητοί μου Χριστιανοί, παράκλησις πρὸς τὴν ὑπεραγία Θεοτόκο Μαρία.
―Ὄχι, λένε. Ἐμεῖς δὲν θέλουμε παρακλήσεις καὶ εὐχέλαια καὶ ἁγιασμούς.
Ποιοί εἶνε αὐτοί; Εἶνε οἱ ἄθεοι. Καὶ ἐκτὸς ἀπ᾿ αὐτοὺς εἶνε καὶ οἱ χιλιασταὶ ἢ γιεχωβῖτες καὶ ἄλλοι ἀκόμη αἱρετικοί, ὅπως οἱ διαμαρτυρόμενοι. Ὅλοι αὐτοὶ ἀφρίζουν ἀπὸ τὴν κακία τους ὅταν ἀκοῦνε, ὅτι ἐμεῖς οἱ ὀρθόδοξοι κάνουμε Παράκλησι πρὸς τὴν Παναγία. Αὐτοὶ λένε καὶ γράφουν, ὅτι μόνο στὸ Γιεχωβᾶ κάνουμε προσευχὴ καὶ ὄχι σὲ ἄνθρωπο. Ἡ Παναγία εἶνε ἄνθρωπος…
Τί ἔχουμε ν᾿ ἀπαντήσουμε σ᾿ αὐτοὺς τοὺς ἀντιχρίστους; Ἀπαντοῦμε συντόμως τὰ ἑξῆς.
Ἐμεῖς οἱ ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ δὲν λέμε, ὅτι κάνουμε τὴν προσευχή μας στὴν Παναγία, ἀλλ᾿ ὅτι μὲ τὶς δεήσεις καὶ τὶς παρακλήσεις, ποὺ κάνουμε πρὸς τὴν Παναγία, τὴν παρακαλοῦμε νὰ προσευχηθῇ αὐτὴ στὸ Χριστὸ γιὰ μᾶς. Ἀλλὰ τὸ νὰ ζητοῦμε τὴν προσευχὴ τῆς Παναγίας, αὐτὸ δὲν τὸ ἀπαγορεύει ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ, ἡ ἁγία Γραφή, ποὺ κρατᾶνε στὰ χέρια τους κι αὐτοὶ οἱ θεομπαῖκται χιλιασταί. Ἄνοιξε, ἄνθρωπέ μου, ἄνοιξε τὴν ἁγία Γραφή, τὴν Καινὴ Διαθήκη, Ἐπιστολὴ Ἰακώβου, κεφάλαιο 5ο, στίχο 16. Ἐκεῖ θ᾿ ἀκούσῃς τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιο νὰ λέῃ· «Ἐξομολογεῖσθε ἀλλήλοις τὰ παραπτώματα, καὶ εὔχεσθε ὑπὲρ ἀλλήλων, ὅπως ἰαθῆτε·πολὺ ἰσχύει δέησις δικαίου ἐνεργουμένη» (Ἰακ. 5,16). Ἀκοῦτε, Χριστιανοί μου; Νὰ ἐξομολογῆσθε, λέει, τὶς ἁμαρτίες σας. Νὰ προσεύχεσθε ὁ ἕνας γιὰ τὸν ἄλλο· γιατὶ ἡ προσευχή, ὅταν γίνεται ἀπὸ ἕνα δίκαιο ἄνθρωπο, ἔχει πολλὴ δύναμι. Καὶ σὰν ἀπόδειξι τῆς δυνάμεως, ποὺ ἔχει ἡ προσευχὴ τοῦ δικαίου ἀνθρώπου, ἀναφέρει ἕνα παράδειγμα ἁγίου. Τρία χρόνια καὶ ἕξι μῆνες εἶχε νὰ βρέξῃ. Ὅλα εἶχαν ξεραθῆ. Τὰ πηγάδια καὶ οἱ ποταμοὶ στέρεψαν. Τὰ ζῷα ψοφοῦσαν. Οἱ ἄνθρωποι πέθαιναν. Δυστυχία μεγάλη. Ποιός σταμάτησε τὸ κακό; Ποιός ἔκανε τὸν οὐρανὸ νὰ γεμίσῃ ἀπὸ σύννεφα, νὰ πέσῃ βροχὴ καὶ νὰ ποτίσῃ κάμπους καὶ βουνά; Ὁ προφήτης Ἠλίας. Αὐτὸς μὲ τὴν προσευχή του ἔκλεισε καὶ ἄνοιξε τὸν οὐρανό.
Ἡ προσευχὴ τοῦ προφήτου Ἠλία εἶχε δύναμι. Καὶ ὄχι μόνο τοῦ προφήτου Ἠλία, ἀλλὰ καὶ οἱ προσευχὲς τῶν ἄλλων ἁγίων, ποὺ ἀναφέρει ἡ Γραφή, εἶχαν δύναμι. Καὶ τώρα ἐρωτοῦμε τοὺς γιεχωβῖτες: Ἐὰν οὶ προσευχὲς τοῦ προφήτου Ἠλία καὶ τῶν ἄλλων ἁγίων ἀκούγωνται καὶ γίνωνται θαύματα, πῶς δὲν θ᾿ ἀκούγωνται οἱ προσευχὲς καὶ οἱ δεήσεις τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου; Ποιός ἅγιος καὶ ποιά ἁγία μπορεῖ νὰ συγκριθῇ μὲ τὴν ἁγιότητα τῆς Θεοτόκου; 
Ἡ Θεοτόκος δὲν εἶνε μία συνηθισμένη γυναίκα. Μέσα ἀπὸ τὰ ἑκατομμύρια τῶν γυναικῶν, ποὺ πέρασαν ἀπὸ τὸν κόσμο, αὐτὴν διάλεξε ὁ Θεὸς νὰ γίνῃ μητέρα τοῦ μονογενοῦς του Υἱοῦ, τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ὑπῆρξε ἡ κόρη, ἡ παρθένος, ἡ ἀμόλυντος. Ὑπῆρξε ἡ κεχαριτωμένη, ἡ γεμάτη ἀπὸ καλωσύνη καὶ ἀρετή. Ἡ Παναγία ἦταν ἕνας κρίνος μέσα στὰ ἀγκάθια τοῦ ἁμαρτωλοῦ κόσμου. Ἦταν πιὸ καθαρὴ καὶ πιὸ λαμπρὴ ἀπὸ τὶς ἀκτῖνες τοῦ ἥλιου. Μητέρα τοῦ Χριστοῦ ἀξιώθηκε νὰ γίνῃ. Στὰ σπλάχνα της εἶχε τὸ Χριστό. Γιὰ τὸ Χριστὸ ὑπέφερε πολύ. Ἤπιε πικρὰ ποτήρια. Καὶ ὣς τὸ τέλος ἔμεινε κοντὰ στὸ Χριστὸ καὶ ἄκουσε ἀπὸ τὸ στόμα του τὰ τελευταῖα λόγια. Ἀγαποῦσε τὸ Χριστὸ ἡ Παναγία καὶ ὁ Χριστὸς ἀγαποῦσε τὴ μητέρα του. Καὶ ἂν ὁ Χριστὸς ἀκούῃ τὶς προσευχὲς τῶν ἄλλων ἁγίων, πόσο περισσότερο ἀκούει τὶς προσευχὲς καὶ δεήσεις τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου;
Τὰ λίγα αὐτὰ λόγια ἀρκοῦν γιὰ ν᾿ ἀποδείξουν, πόσο μακριὰ ἀπὸ τὴν ἀλήθεια τοῦ εὐαγγελίου εἶνε οἱ γιεχωβῖτες καὶ ὅλοι οἱ αἱρετικοί, ποὺ χλευάζουν ἐμᾶς τοὺς ὀρθοδόξους, ἐπειδὴ κάνουμε παρακλήσεις πρὸς τὴν ὑπεραγία Θεοτόκο. Οἱ παρακλήσεις μας πρὸς τὴν Θεοτόκο στηρίζονται πάνω σὲ βράχο. Καὶ βράχος ἀκλόνητος εἶνε τὸ ῥητὸ τῆς Καινῆς Διαθήκης ποὺ ἀναφέραμε πιὸ πάνω.
«Πολὺ ἰσχύει δέησις» ὑπεραγίας Θεοτόκου, ὅταν βεβαίως κ᾿ ἐμεῖς ζοῦμε σύμφωνα μὲ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, ὅπως ἔζησε καὶ ἡ Θεοτόκος.
Πάλι ἐπαναλαμβάνουμε καὶ λέμε, ὅτι δὲν προσευχόμεθα στὴν Παναγία σὰ᾿ νὰ εἶνε Θεός, ἀλλὰ τὴν παρακαλοῦμε νὰ προσευχηθῇ αὐτὴ γιὰ μᾶς τοὺς ἁμαρτωλούς. Νὰ προσευχηθῇ στὸν Υἱό της, τὸν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν, ὁ ὁποῖος ἔχει τὴ δύναμι νὰ ἐλεῇ καὶ νὰ σῴζῃ τὸν κόσμο. Αὐτὸ κηρύττουμε ἐμεῖς οἱ ὀρθόδοξοι, ὅταν ψάλλουμε στὴ θεία Λειτουργία «Ταῖς πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου, Σῶτερ, σῶσον ἡμᾶς». Κέντρο τῆς σωτηρίας μας εἶνε ὁ Χριστός. Ἀπὸ τὸ Χριστὸ παίρνουν δύναμι ὅλοι οἱ ἅγιοι καὶ ἐξαιρέτως ἡ Παναγία.
* * *
Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἔχει δύο παρακλητικοὺς κανόνες στὴν ὑπεραγία Θεοτόκο. Ὁ ἕνας εἶνε ὁ Μέγας Παρακλητικὸς Κανών, ποὺ τὸν ἔκανε ὁ Θεόδωρος Λάσκαρις ὁ αὐτοκράτωρ. Ὁ ἄλλος εἶνε ὁ Μικρὸς Παρακλητικὸς Κανών, ποὺ τὸν ἔκανε ἕνας μοναχός, ὁ Θεοστήρικτος. Καὶ οἱ δυὸ αὐτοὶ Κανόνες εἶνε ὡραιότατοι καὶ γλυκύτατοι. Στάζουν μέλι πνευματικό. Εὐφραίνεται ἡ ψυχὴ τοῦ ὀρθοδόξου χριστιανοῦ ποὺ ἀκούει τοὺς παρακλητικοὺς κανόνες. Παρηγορεῖται ὁ πονεμένος, παίρνει ἐλπίδα καὶ θάρρος ὁ ἀπελπισμένος.
Οἱ δύο παρακλητικοὶ κανόνες ψάλλονται ἐναλλὰξ τὸ Δεκαπενταύγουστο, ποὺ οἱ ὀρθόδοξοι πρὸς τιμὴν τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου νηστεύουν καὶ προσεύχονται. Ὁ Μικρὸς Παρακλητικὸς Κανὼν ἐκτὸς ἀπὸ τὸ Δεκαπενταύγουστο ψάλλεται καὶ σὲ ἄλλες περιπτώσεις, ποὺ οἱ Χριστιανοὶ διατρέχουν κάποιο κίνδυνο. Καὶ στοὺς δύο κανόνες λέμε·
«Διάσωσον ἀπὸ κινδύνων τοὺς δούλους σου, Θεοτόκε, ὅτι πάντες μετὰ Θεὸν εἰς σὲ καταφεύγομεν ὡς ἄρρηκτον τεῖχος καὶ προστασίαν».
Στὸ τροπάριο αὐτὸ ἡ Παναγία ὀνομάζεται «τεῖχος ἄρρηκτον». Τί θὰ πῇ «τεῖχος ἄρρηκτον»; Γιὰ νὰ καταλάβουμε τὸ τροπάριο αὐτό, πρέπει νὰ ἔχουμε ὑπ᾿ ὄψιν, ὅτι στὰ παλιὰ τὰ χρόνια οἱ πόλεις εἶχαν κάστρα. Εἶχαν δηλαδὴ κτισμένους γύρω – γύρω ψηλοὺς τοίχους μὲ πύργους, ὅπως εἶνε ὁ γνωστὸς Λευκὸς Πύργος τῆς Θεσσαλονίκης. Τὰ τείχη εἶχαν σιδερένιες πόρτες, καὶ ὅταν γινόταν ἐπιδρομὴ ἐχθρῶν, οἱ κάτοικοι κλείνονταν μέσα στὴν πόλι καὶ ἦταν ἀσφαλισμένοι. Ὁ ἐχθρὸς δὲν μποροῦσε εὔκολα νὰ κυριεύσῃ τὸ κάστρο. Στρατιῶτες στέκονταν ψηλὰ πάνω στὰ τείχη καὶ φύλαγαν τὴν πόλι.
Σὰν τὸ κάστρο εἶνε καὶ ἡ ὑπεραγία Θεοτόκος. Ὑψώνει τὰ χέρια της στὸν Κύριο καὶ παρακαλεῖ γιὰ τοὺς Χριστιανούς· καὶ ὁ Χριστὸς ἀκούει τὶς προσευχὲς τῆς ἁγίας του Μητέρας καὶ κάνει τὰ θαύματά του σ᾿ ἐκείνους, ποὺ μὲ ἁγνὴ καρδιὰ καὶ ἀκράδαντη πίστι προσεύχονται στὸ Θεό. Βεβαίως μοναδικὸς Σωτήρας τοῦ κόσμου εἶνε ὁ Χριστός. Ἀλλὰ κοντὰ στὸ Χριστὸ στέκονται οἱ ἅγιοι καὶ μάλιστα ἡ ὑπεραγία Θεοτόκος. Καὶ ὅπως οἱ ἅγιοι, ὅταν ζοῦσαν ἐδῶ στὴ γῆ, παρακαλοῦσαν τὸ Χριστὸ γιὰ τὴ σωτηρία τῶν Χριστιανῶν, ἔστι καὶ τώρα, κι ἀκόμη περισσότερο τώρα, ποὺ βρίσκονται στοὺς οὐρανούς, ἐξακολουθοῦν νὰ προσεύχωνται στὸ Χριστό. Μὲ τὴν προσευχὴ γίνεται ἡ ἐπικοινωνία ὅλων τῶν Χριστιανῶν. Ἔτσι πρέπει ἐμεῖς οἱ ὀρθόδοξοι νὰ βλέπουμε τὶς δεήσεις τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου, ὅπως καὶ ὅλων τῶν ἁγίων τὴς πίστεώς μας.
* * *
Ναί, οἱ παρακλήσεις καὶ δεήσεις τῆς Παναγίας μας κάνουν θαύματα. Σῴζουν ἀπὸ διαφόρους κινδύνους τοὺς πιστοὺς Χριστιανούς. Βιβλία πολλὰ μποροῦσε κανεὶς νὰ γράψῃ, γιὰ νὰ περιγράψῃ τὰ θαύματα ποὺ ἐν ὀνόματι τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ κάνει ἡ Παναγία. Γι᾿ αὐτὸ στὸ στόμα κάθε πιστοῦ Χριστιανοῦ ποὺ κινδυνεύει, ἔρχεται τὸ γλυκὺ ὄνομα τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου. Τὴν καλοῦν σὲ βοήθεια. Τὴν παρακαλοῦν μὲ δάκρυα, ὅπως τὰ παιδιὰ τὴ μητέρα τους. Ναί, ἡ Παναγία εἶνε ἡ γλυκειὰ Μητέρα ὅλων τῶν Χριστιανῶν.
«Παναγιά μου», φωνάζει αὐτὸς ποὺ εἶνε βαρειὰ ἄρρωστος καὶ κινδυνεύει νὰ πεθάνῃ. «Παναγιά μου», φωνάζουν οἱ χῆρες καὶ τὰ ὀρφανά, ποὺ ἔχουν μένει χωρὶς προστάτη. «Παναγιά μου», φωνάζει ὁ φτωχός. «Παναγιά μου», φωνάζει καὶ ὁ ναυαγὸς ποὺ παλεύει μὲ τὰ ἄγρια κύματα τοῦ ὠκεανοῦ. «Παναγιά μου», φωνάζει ὁ ξενιτεμένος. «Παναγιά μου», φωνάζουν μικροὶ καὶ μεγάλοι. Ἀλλὰ ―τί περίεργο!― κι αὐτοὶ ἀκόμη οἱ ἄθεοι καὶ ἄπιστοι, ποὺ βλαστημοῦν τὴν Παναγία, ἔρχονται στιγμὲς ποὺ ἀναγκάζονται νὰ γονατίσουν καὶ νὰ ποῦν· «Παναγιά, συχώρεσέ μας, δὲ᾿ θὰ σὲ ξαναβλαστημήσουμε». «Παναγιά μου», κράζουν τὰ ἄτομα καὶ οἱ οἰκογένειες. Ἀλλὰ τὴν Παναγία ἐπικαλεῖται καὶ τὸ ἔθνος μας, ποὺ τόσες φορὲς τὸ ἔσωσε ἀπὸ κινδύνους.
(ἀπὸ τὸ περιοδικὸ «Σταυρός», 1974, σελ. 115-117)

† ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος

O Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης Ανδρέας για τον θάνατο του Θεόδωρου Βεζιάνη


Δήλωση του προέδρου της ΝΔ για τον θάνατο του Θεόδωρου Βεζιάνη

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Ευάγγελος Μεϊμαράκης, για την απώλεια του Θεόδωρου Βεζιάνη, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Ο Ελληνισμός αποχαιρετά σήμερα το Θεόδωρο Βεζιάνη, ιδρυτικό μέλος της Δημοκρατικής Ένωσης “Ομόνοια” και, για πολλά χρόνια, Πρόεδρο του Παραρτήματός της στο Αργυρόκαστρο.
Έναν ακούραστο αγωνιστή για τη Δημοκρατία, τα δικαιώματα και τις ελευθερίες του ανθρώπου, την ελευθερία του λόγου και την ελευθεροτυπία, τα δικαιώματα των Ελλήνων στη Βόρειο Ήπειρο.
Στους οικείους του εκφράζω τα πιο ειλικρινή συλλυπητήριά μου».
- See more at: http://www.himara.gr/4690-dilosi-proedrou-nd-gia-ton-thanato-tou-theodorou-veziani?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook#sthash.h8kwQHwH.dpuf

Πηγή: www.himara.gr

Πέμπτη 6 Αυγούστου 2015

ΟΜΙΛΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ (Αγ.Κυρίλλου Αλεξανδρείας) - Predikim mbi Metamorfozën (Shën Qirili i Aleksandrisë.

ΟΜΙΛΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ (Αγ.Κυρίλλου Αλεξανδρείας)
Οι καλοί αθλητές ευχαριστιούνται με τα χειρο­κροτήματα των θεατών, και με την προσμονή του επάθλου προπονούνται κι ετοιμάζονται για τη νίκη που τους αξίζει. Το ίδιο κι όσοι επιδιώκουν να πετύχουν την απόλαυση των θείων δωρεών, όσοι ποθούν να συμμετάσχουν στην προορισμένη για τους αγίους αιώνια ζωή· αναλαμβάνουν όλοπρόθυμα τους αγώνες πού συνεπάγεται ή χριστιανική ευσέβεια, και κατορθώνουν να φτάσουν οέ ϋψος αρετής, γιατί αρ­νούνται το δρόμο της καθόλου αποδοτικής οκνηρίας και της άνανδρης δειλίας· αντίθετα, ατρόμητοι κατα­τροπώνουν κάθε πειρασμό, και αδιαφορούν για τους εναντίον τους διωγμούς, και θεωρούν ευτύχημα και πλούτο τους τα παθήματα για το Χριστό. Κι όλα αυτά γιατί ποτέ δεν ξεχνούν τα γραφόμενα του "Αποστόλου Παύλου «ότι ουκ άξια τα παθήματα τον νυν καιρόν προς την μέλλουσα δόξα άποκαλυφθηναι εις ημάς».


Ό ίδιος ό Κύριος μας ό Ιησούς Χριστός, άλλωστε, μεταχειρίστηκε μια θαυμαστά προσαρμοσμένη στην ανάγκη μέθοδο για να βοηθήσει τους αγίους Αποστόλους να κατα­λάβουν αυτό το θέμα. Τους είπε: «Ει τις θέλει οπίσω μου ελθειν, απαρνησασοω εαυτόν,και άράτω τον σταυρόν εαυτού, και άκολουθείτω μοι, "Ος γαρ θέλει την ψυχήν αυτού οώσαι, απολέσει αυτήν ός δέ άπολέση την ψυχή αυτού ένεκεν εμού, ευρήσει αυτήν». Ή εντολή αυτή του Χριστού είναι σωτήρια· αρμόζει σε διαλεχτούς, εξασφαλίζει την αιώνια δόξα, κάνει να περιμένει κανείς με λαχτάρα το τέρμα του βίου. Γιατί ή επιλογή του πάθους για χάρη του Χριστού δε μένει χωρίς ανταπόδοση· αντίθετα, έχει ως αποτέλεσμα την απόλαυση της αιώνιας ζωής και δόξας.
Ωστόσο, την εποχή που οι μαθητές δεν είχαν πάρει ακόμη τη δύναμη με την έπιφοίτηση του Άγιου Πνεύ­ματος ήταν φυσικό να διακατέχονται από ανθρώπινη αδυναμία. "Ετσι δε δίστασαν, αφού πέρασε από το νου τους, να ρωτήσουν: Μα πώς είναι δυνατόν ν' αρνηθεί κανείς τον εαυτό του; "Η πώς γίνεται να ξαναβρίσκει κανείς τη ζωή του μια και την χάσει; "Ή ποιο ισοδύ­ναμο βραβείο μπορούν να περιμένουν όσοι υποστούν αυτή την απώλεια της ζωής; και ποιες δωρεές έχουν να εισπράξουν;
Προκειμένου, λοιπόν, ό Χριστός να τους αποσπάσει τη σκέψη άπ' αυτές τις αμφιβολίες, να τους προστατεύσει άπ' το να παγιδευτούν σ' αυτές τις απορίες, και κατά κάποιο τρόπο να τους εμπνεύσει γεν­ναίο φρόνημα, γεννώντας μέσα τους το ζήλο για τη δόξα που θα τους προσφερ­θεί, τους λέει: «Λέγω ύμΐν, είσί τίνες των ώδε έστηκότων, οϊτινες ου μη γεύσονται θάνα­τον, έως αν ίδωσι την βασιλείαν του Θεού»."

Αραγε επρόκειτο να μηκυνθεί τόσο πολύ ή περίο­δος της ζωής τους, ώστε να φτάσουν σε κείνη την εποχή οπόταν, καθώς θα ολοκληρώ­νεται ή προκαθορισμένη πο­ρεία του κόσμου, θα κατέβει από τον ουρανό ό Κύριος για να εγκαθιδρύσει την προορι­σμένη για τους διαλεχτούς βασιλεία; Βέβαια και κάτι τέτοιο θα μπορούσε οπωσδήποτε να πραγματοποιηθεί από το Θεό. Όλα είναι δυνατά σ αυτόν, τίποτε δεν υπάρχει ακατόρθωτο ή αθεράπευτο για τα παντοδύνα­μα κελεύσματα του. Έξαλλου, βασιλεία ονομάζει τη θέα της δόξας, μέσα στην οποία θα εμφανισθεί τότε, όταν θ' αστράψει ή γη με την παρουσία του. Γιατί τότε θα έρθει περιβλημένος τη δόξα του θεού Πατρός και όχι μέσα στην ανθρώπινη ασημαντότητα.
Πώς, λοιπόν, προσφέρει τη θέα αυτού του θαύματος σ' εκείνους που έδωσε την υπόσχεση; Ανεβαίνει στο ορός παίρνοντας μαζί του τρεις άπ' αυτούς, τους πιο διαλε­χτούς· μεταμορφώνεται ακτινοβολώντας μια εξαιρετική λαμπρότητα ταιριαστή μόνο στο Θεό, έτσι πού τα ενδύ­ματα του να φαίνονται διάφανα από το αντιφέγγισμα του φωτός· περιστοιχίζεται από το Μωυσή και τον Ηλία, οι όποιοι κουβεντιάζουν μεταξύ τους για «την έξοδον αυτόν, ην έμελλε πληρούν εν Ιερουσαλήμ», δηλαδή για το μυστήριο της ένσαρκης οικονομίας του Κυρίου, για το πάθος του το σωτήριο, τον τίμιο σταυ­ρό του, εννοώ. "Αλλωστε, είναι αλήθεια πώς ό μωσαϊκός νόμος και οι διακηρύξεις των αγίων προφητών είχαν προαναγγείλει το μυστήριο του Χριστού.
Συγκαλεί, λοιπόν, στο πλευρό του το Μωυσή και τον Ηλία, δυο άνδρες πού διακρίθηκαν στο διαφέντεμα των δικαιωμάτων του Θεού. Γιατί ό Μωυσής ήταν εκείνος πού παρέδωσε το νόμο, και μπορούσαν να αντιληφθούν οι Ιουδαίοι πώς δεν θα παρέβλεπε την, καθώς νόμιζαν, παράβαση του. Κι ό Ηλίας πάλι αγωνίστηκε για την επι­κράτηση της δόξας του Θεού, και δε θα παρίστατο και δε θα υπάκουε σ' έναν άντίθεο πού ονόμαζε τον εαυτό του ισότιμο θεό, χωρίς να είναι αυτό που ισχυριζόταν και χωρίς να του ταιριάζει αυτό πού έκανε.
Είναι και μια άλλη αίτια πού σ' αυτή τη συνάφεια πρέπει να ειπωθεί. Ό Χριστός μεταμορφώθηκε έτσι για να πληροφορηθούν όλοι ότι εξουσιάζει εξίσου τη ζωή και το θάνατο. Γι' αυτό είναι πού φέρνει και το ζωντανό, τον Ηλία, πού ξέρουμε ότι ανελήφθη, και το νεκρό, το Μωυσή. "Αλλωστε, οι δυο άνδρες πού εμφανίστηκαν δεν έμειναν σιωπηλοί, σαν φαντάσμα­τα, αλλά μιλούσαν μεταξύ τους για την ένδοξη πορεία του Χριστού στην Ιερουσαλήμ, δηλαδή για το πάθος, το σταυρικό θάνατο και την ανάσταση του.
Σύμφωνα με την ευαγγελική περιγραφή οι μακάριοι μαθητές, όση ώρα ό Χριστός ήταν αφοσιωμένος στην προσευχή, νύσταξαν καί τους πήρε ό ύπνος - πόση συγκατάβαση στις ανθρώπινες ανάγκες. Ύστερα, όμως, ξύπνησαν και παρακολούθησαν τη σεβάσμια καί παρά­δοξη μεταμόρφωση του Κυρίου. Ό θεσπέσιος Πέτρος νόμισε τότε πώς έφτασε ίσως ή ώρα της επικράτησης της βασιλείας του Θεού, καί εκδηλώνοντας την προτίμηση του για διαμονή πάνω στα βουνά την ώρα της συντέ­λειας του κόσμου, προτείνει, χωρίς να καταλαβαίνει τις συνέπειες, να στηθούν τρεις σκηνές. 'Αλλά δεν είχε φτά­σει ή στιγμή της ολοκλήρωσης του κύκλου των αιώνων, κι ούτε ήταν ή κατάλληλη ώρα να απολαύσουν οι διαλεχτοί τη συμμετοχή τους στην έπαγγελμένη ελπίδα "Αλλωστε ό Παύλος λέει· «'Ός μετασχηματίσει το σώμα της ταπεινώσεως ημών, εις το γενέσθαι αυτό σύμμορφον τω σώματι της δόξης αύτού», δηλαδή του Χριστού. Μια όμως καί ή πορεία του θεϊκού σχεδίου για τη λύτρωση του ανθρώπου βρισκόταν ακόμα στην αρχή της καί καθόλου δεν είχε ολοκληρωθεί, πώς θα ήταν δυνατό ό Χριστός πού ήρθε στη γη εξαιτίας της αγάπης του προς τον κόσμο, να έχει σταματήσει να θέλει να θυσιαστεί για χάρη του; Γιατί έσωσε ολόκληρη την ανθρωπότητα υπο­μένοντας το σαρκικό θάνατο καί παράλληλα καταργών­τας τον με την ανάσταση από τους νεκρούς. Είναι ολοφάνερο, λοιπόν, ότι ό Πέτρος δεν είχε ακριβή συνεί­δηση αυτού πού είπε.
- Εντούτοις, συγχρόνως με την παράδοξη καί απε­ρίγραπτη θέα της δόξης του Χριστού, συνέβη καί κάτι ακόμα, χρήσιμο καί αναγκαίο στην ενίσχυση της πίστης σ' αυτόν, τόσο των μαθητών, όσο και των κατοπινών χριστιανών. Ακούστηκε, δηλαδή, από ψηλά φωνή του Θεού Πατρός να λέει «Ούτος εστίν ό Υίός μου ό αγαπητός, εν ώ ευδόκησα, αύτού άκούετε». Καί καθώς ακουγόταν ή φωνή, λέει ό ευαγγελι­στής, εγκαταλείφθηκε μόνος ό Χριστός.
Πράγματι, όταν ό Θεός-Πατήρ έδωσε σαν μέσα από τα σύννεφα την εντολή στους αγίους Αποστόλους λέγοντας «Αύτού άκούετε», ό Μωυσής ήταν φευγάτος κι ό Ηλίας δεν ήταν, επίσης, έκεί,μόνον ό Χριστός ήταν μπροστά. "Ετσι δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τους διέταξε να υπακούσουν σ' αυτόν. "Αλλωστε, ό Χριστός είναι ό σκοπός κι ή ολοκλήρωση του νόμου καί των προφητών. Γι' αυτό ακριβώς είχε βροντοφωνήσει στον Ιουδαϊκό λαό· «Ει έπιστευετε Μωσεί, έπιστευετε αν έμοί περί γαρ εμού εκείνος έγραψεν».
Καί επειδή οι Ιουδαίοι, αδιαφορώντας για την εντολή του πάνσοφου Μωυσή, και αθετώντας το λόγο του Θεού πού τους μεταδόθηκε με τους αγίους προφήτες, έμειναν ως το τέλος προσηλωμένοι στην πλάνη τους, στερήθηκαν μια για πάντα τα αγαθά πού υποσχέθηκε ό Θεός στους προγόνους τους.«Υπακοή γαρ υπέρ θυσίαν αγαθή, και ή έπακρόασις, υπέρ στέαρ άρνών», όπως έχει γραφτεί."Ασχετα όμως με τους Ιουδαίους, έμείς πού απο­δεχτήκαμε ανεπιφύλακτα τη φανέρωση του Θεού, μακάρι με κάθε τρόπο να απολαύσουμε Ολα τα αγαθά πού προξενήθηκαν από τον ερχομό του Χριστού στον κόσμο· δια του οποίου καί μαζί μ' αυτόν ας δοξάζε­ται κι επικρατεί ό Θεός Πατήρ καί το "Αγιον Πνεύμα στους ατέλειωτους αιώνες. 'Αμήν.
Predikim mbi Metamorfozën (Shën Qirili i Aleksandrisë.

Atletët e mirë kënaqen me duartrokitjet e spektatorëve dhe me stimul çmimin stërviten dhe përgatiten për fitoren që meritojnë. Njësoj dhe ata sa duan të arrijnë kënaqësinë e dhuratave hyjnore, sa dëshirojnë që të marrin pjesë në jetën e përjetëshme të destinuar për shenjtorët, i kryejnë me dëshirë të plotë betejat që vijnë si rrjedhim i besimit të krishterë dhe arrijnë në lartësinë e virtytit, sepse mohojnë rrugën e dembelizmit dhe të frikës që nuk sjell asnjë dobi, në kundështim të pafrikësuar mposhtin çdo lloj ngacmimi,nuk ju bëhet vonë për përndjekjet kundër tyre, i konsiderojnë fatmirësi dhe pësime për Krishtin. Të gjitha këto sepse kurrë nuk harrojnë ato sa ka shkruar “Apostull Pavlli: Sepse unë mendoj se vuajtjet e kohës së tanishme nuk vlejnë të barazohen me lavdinë që do të zbulohet ndër ne.
Vetë Zoti ynë Jesu Krisht, përdori një metodë të përshtatur sipas nevojës që të ndihmonte Apostujt e Shenjtë që të kuptonin këtë çështje. Ju tha: “ Ai që do të vijë prapa meje, të mohojë veten të mbajë Kryqin e tij dhe të më ndjekë”. “Ai që do të shpëtojë shpirtin e tij, ta humbasë atë, ai që do të humbasë shpirtin e tij për mua, do ta gjejë atë”. Ky urdhër i Krishtit është shpëtues, iu shkon të përzgjedhurve, siguron lavdinë e përjetëshme, e bën dikë që të presë fundin e jetës me padurim. Sepse zgjedhja e pësimit për hir të Krishtit nuk mbetet pa shpërblim, në të kundërt ka si rezultat shijimin e jetës dhe lavdisë së përjetëshme.
Megjithatë në kohën që nxënësit nuk kishin marrë akoma fuqinë me zbritjen e Shpirtit të Shenjtë ishte normale që të zotëroheshin nga dobësia njerëzore. Kështu nuk nguruan, pasi ju kaloi në mendje mendimi, që të pyesin: Po si është e mundur dikush të mohojë vetveten? “Si mund të ndodhë që dikush të rigjejë jetën e tij pasi e ka humbur?” “Ose çfarë shpërblimi të njëvlefshëm mund të presin të gjithë ata sa pësojnë këtë humbje të jetës? Dhe, Cilat dhurata do të përfitojnë?
Në mënyrë, pra, që Krishti të largonte mendimin nga këto dyshime, ti mbrojë nga mundësia të izolohen nga këto pyetje dhe në një farë mënyre tiu frymëzojë një moral  të lartë, duke lindur brenda tyre zellin për lavdinë që do t’iu ofrohej, ju thotë: “Me të vërtetë po ju them juve se janë ca nga ata që rrinë këtu, të cilët nuk do të ngjërojnë vdekje, deri sa të shohin të Birin e njeriut duke ardhur në mbretërinë e tij.”  Mos vallë do të zgjatej kaq shumë jeta e tyre, sa të arrinin në atë kohë kur, pasi do të përfundonte rrugëtimi i paracaktuar i botës, do të zbriste prej qiellit Zoti që të themelonte mbretërinë e destinuar për të zgjedhurit? Sigurisht që diçka e tillë do të mundej padiskutim që të realizohej nga Zoti. Të gjitha sa janë të mundura për Atë, asgjë nuk është e paarritëshme dhe e pashërueshme për urdhëresat e tij të gjithpushtetëshme.  Për më tepër, mbretëri quan pamjen e lavdisë, brenda së cilës do të shfaqet atëhere, kur do të vetëtijë toka nga prezenca e tij. Sepse atëhere do të vijë i rrethuar nga lavdia e Atit jo nëpërmjet imazhit të  parëndësishëm njerëzor.
Si, pra, e ofron pamjen e kësaj mrekullie tek ata që dha premtimin? Ngjitet në mal duke marrë me vete tre prej tyre, më të zgjedhurit, shpërfytyrohet duke rrezatuar një ndriçim të shkëlqyer të denjë vetëm për Zotin, në atë mënyrë që veshjet e tij u bënë të tejdukshme nga forca e dritës dhe rrethohet nga Moisiu dhe Ilia të cilët bisedojnë ndërmjet tyre për “ daljen e tij, që do të plotësohej në Jeruzalem”, dmth kuptohet që flisnin, për misterin e ekonomisë së trupëzuar të Zotit, për pësimin e tij shpëtimtar, për kryqin e tij të nderuar. “Siç dihet është e vërtetë që ligji i Moisiut dhe shpalljet e profetëve të shenjtë e kishin paralajmëruar, misterin e Krishtit”.
Thërret pra, në krahun e tij Mosiun dhe Ilian, dy burra që u dalluan në ruajtjen e të drejtave të Zotit. Sepse Moisiu ishte ai që dorëzoi ligjin, dhe  Judenjtë mund ta konceptonin që nuk do të anashkalonte atë që ata e mendonin si shkelje. Ilia sërish luftoi për mbizotërimin e lavdisë së Zotit, dhe nuk do të ishte prezent as do të bindej në një kundërzot që quante veten të barabartë me Zotin,  pa qënë ajo që pretendonte dhe pa iu përputhuar ajo që bënte.
Është një shkak tjetër që në këtë marrdhënie duhet të përmendet. Krishti u shpërfytyruar kështu që të informohen të gjithë se zotëron njësoj si jetën ashtu dhe vdekjen. Për këtë arsye sjell të gjallë, Ilian që e dimë se u ngjit në qiell me trup, dhe Moisiun e Vdekur. “Ndër të të tjera të dy burrat që u shfaqën nuk mbetën të heshtur, si fantazma, por flisnin ndëmjet tyre për rrugëtimin e lavdishëm të Krishtit në Jeruzalem, dmth për pësimi, vdekjen në kryq dhe ngjalljen e tij.
Sipas pjesës ungjillore, nxënësve të lumur, për sa kohë Krishti ishte i dedikuar tek lutja, iu erdhi gjumi dhe fjetën – sa i ndjeshëm në nevojat njerëzore. Por më pas, u zgjuan dhe ndoqën shpërfytyrimin e respektuar dhe paradoksal të Zotit. Petroja i veçantë kujtoi se atëhere erdhi dhe çasti i mbizotërimit të mbretërisë së Zotit, dhe duke shprehur preferencën e tij për qëndrim në mbi male gjatë kohës së fundit të  botës, propozon pa kuptuar pasojat, që të ndërtohen tre çadra. Por nuk ka arritur çasti i plotësimit të ciklit të shekujve, dhe as ishte çasti i përshtatshëm  që të shijojnë të përzgjedhurit pjesmarrjen e tyre në shpresën e paralajmëruar. Shën Pavlli thotë: “Sepse qytetaria jonë është në qiejt, prej nga ku edhe presim Shpëtimtarin, Zotin Jisu Krisht, i cili do të shndërrojë trupin e përuljes sonë, që të bëhet në një formë me trupin e lavdisë së tij” dmth të Krishtit Por mqs rrugëtimi i planit hyjnor  për shpëtimin e njeriut ishte akoma në fillim dhe nuk ishte aspak përmbushur, si do të ishte e mundur që Krishti që erdhi në botë për shkak të dashurisë kundrejt botës, të kishte ndaluar së dashuri të sakrifikohej për të? Sepse shpëtoi të gjithë njerëzimin duke duruar vdekjen trupore dhe në të njejtën kohë duke anulluar atë (vetë vdekjen) me ngjalljen prej së vdekurish. Është pra e qartë që Petroja nuk kishte ndërgjegjësuar plotësisht për ato sa tha.
-Me gjithë këtë në të njejtën kohë me pamjen e papërshkrueshme dhe paradoksale të shpërfytyrimit të lavdisë së Krishtit, ndodhi dhe diçka tjetër, e duhur dhe nevojshme për përforcimin e besimit sa tek ai sa dhe tek nxënësit e tij dhe të krishterët e mëvonshëm. Dmth u dëgjua nga lart zëri i Atit Perëndi duke thënë: “Ky është Biri im i dashur që e pëlqeva, atë të dëgoni”, Moisiu ishte kalimtar dhe Ilia  nuk ishte gjithashtu, atje vetëm Krishti ishte përpara. Kështu që nuk ka dyshim që i urdhëroi që t’i binden atij. “Për më tepër, Krishti është qëllimi dhe plotësimi i ligjit dhe i profetëve. Për këtë pikërisht kishte thirrur fort tek populli Judaik. “Nëse besoni Moisiun besoni tek unë sepse për mua ai ka shkruar”
Mqs Judenjtë duke qënë indiferentë për urdhëresën e Moisiut të gjithëditur, dhe duke shkelur fjalën e Zotit që ju transmetua me profetët e shenjtë, mbetën deri në fund të dedikuar në mashtrimin e tyre, iu hoqën njëherë e mirë të gjitha të mirat që Zoti ju premtoi parardhësve të tyre. “Bindja është një sakrificë më e mirë se sa deshinjtë e majmë”, siç është dhe shkruar “Por pavarësisht Judenjëve, ne që pranuam në mënyrë të padiskutueshme  shfaqjen e Zotit, uroj me çdo mënyrë të shijojmë Të gjitha të mirat që u shkakëtuan nga ardhja e Krishtit në botë, nëpërmjet të cilit dhe bashkë me Atë le të lavdërohet dhe të mbizotërojë Ati dhe Shpirti i Shenjtë në jetë të jetëve Amin.

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1428) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)