ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΉ ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΉ ΙΣΤΟΡΙΚΉ ΟΡΘΌΔΟΞΗ ΤΩΝ ΚΟΡΥΤΣΑΙΩΝ ΗΠΕΙΡΩΤΏΝ - GAZETË ELEKTRONIKE, KULTURORE, HISTORIKE, ORTHODHOKSE E KORÇARËVE EPIROTË
Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015
Στον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο το Βραβείο Ιεραποστολικής Δράσης, Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Ανθρωπισμού από τα G. Sciacca
Μια από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες της εποχής μας, με παγκόσμια ακτινοβολία, τον Αρχιεπίσκοπο Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας κ.κ. Αναστάσιο, πρόκειται να τιμήσουν τα Διεθνή Βραβεία “Giuseppe Sciacca” με το ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής «Ιεραποστολικής Δράσης, Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Ανθρωπισμού».
Η XIV επίσημη τελετή απονομής των βραβείων, θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2015 στις 5:30 μ.μ., στην Aula Magna του Ποντιφικού Πανεπιστημίου Urbaniana, στην πόλη του Βατικανό, παρουσία των εκκλησιαστικών, πολιτικών και στρατιωτικών αρχών, επιστημόνων και καλλιτεχνών, και με τη συμμετοχή εθνικού και διεθνή τύπου και τηλεοπτικών δικτύων.
Η πρόταση για τη βράβευση του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου έγινε από την Γενική Γραμματέα Βίκυ Μπαφατάκη, η οποία δήλωσε μετά την ανακοίνωση του βραβείου: «Είναι ύψιστη τιμή για όλους μας η βράβευση του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου, ενός σπουδαίου ιεράρχη, μοναδικού ανθρώπου που αφιέρωσε τη ζωή του στον άνθρωπο και στον πολιτισμό. Με τη σοφία του μας οδηγεί σε ξέφωτα πνευματικότητας και ανθρωπισμού».
Με σπουδές στη Θεολογία, τη Θρησκειολογία, την Εθνολογία, ο Προκαθήμενος της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας, είναι μεταξύ άλλων, Ομότιμος Καθηγητής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, επίτιμο Μέλος της Ακαδημίας Αθηνών και Διδάκτωρ Θεολογίας και Φιλοσοφίας σε πολλά πανεπιστήμια ανά τον κόσμο. Είναι επίσης Πρόεδρος του «Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών» (2006-) και επίτιμος Πρόεδρος της «Παγκοσμίου Διασκέψεως των Θρησκειών για την Ειρήνη» (2006-).
Ανέπτυξε ευρύτατο ιεραποστολικό και κοινωνικό έργο για πολλά χρόνια. Στο πλαίσιο μιας παγκόσμιας προοπτικής, πρωτοστατεί στην εφαρμογή πρωτοποριακών προγραμμάτων στους τομείς εκπαίδευσης, υγείας, κοινωνικής πρόνοιας, αγροτικής ανάπτυξης, πολιτισμού και οικολογίας στην Αλβανία, συμβάλλοντας καθοριστικά στο σύγχρονο ευρωπαϊκό πρόσωπό της. Συγχρόνως, έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην άμβλυνση των αντιθέσεων στα Βαλκάνια. Γλωσσομαθής και πολυγραφότατος συγγραφέας, έχει τιμηθεί με πλήθος διεθνών βραβείων, ενώ το 2000 υπήρξε υποψήφιος για το βραβείο Νόμπελ Ειρήνης.
Πέρα όμως από το κοινωνικό του έργο, δημιουργεί μια σύγχρονη πολιτιστική ταυτότητα για τη χώρα του, με κορωνίδα το κτιριακό συγκρότημα στο κέντρο των Τιράνων, που αποτελείται από τον Νέο Καθεδρικό της “Αναστάσεως του Χριστού”, το Κωδωνοστάσιο, το Συνοδικό Μέγαρο, το Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο και το παρεκκλήσιο της “Γέννησης”, εκεί όπου ο ιδιοφυής εικαστικός Χρήστος Παπανικολάου εντυπωσιάζει με την εφαρμογή μιας καινοτόμου τεχνικής στην εκκλησιαστική ζωγραφική. Πρόκειται για ένα αρχιτεκτονικό και αισθητικό επίτευγμα, σύμβολο ενότητας και αναγέννησης της χώρας, που αποτελεί “αξία” της αλβανικής κοινωνίας.
Τα Διεθνή Βραβεία “Giuseppe Sciacca” (www.premiosciacca.it) είναι ένας από τους μεγαλύτερους εθελοντικούς θεσμούς παγκοσμίως. Στοχεύουν στον πολιτιστικό, επιστημονικό και κοινωνικό εθελοντισμό, στη φιλία και την κοινή πρόοδο των εθνών, στις ανθρώπινες αξίες και τους νέους. Ιδρύθηκαν πριν από 14 χρόνια, από τον κληρικό και Καθηγητή Νομικής, Don Bruno Lima, στη μνήμη του Giuseppe Sciacca, ενός 26χρονου φοιτητή Αρχιτεκτονικής, πρότυπο ήθους και προσφοράς στην κοινωνία.
Σημαίνουσες προσωπικότητες έχουν τιμηθεί όπως ο 16χρονος Αμερικανός Jacob Barnett με αυτισμό, ιδιοφυΐα στα μαθηματικά και τη φυσική με δείκτη ευφυΐας υψηλότερο του Αϊνστάιν, ο επίσης Αμερικανός Cody McCasland παραολυμπιονίκης, ο 10χρονος Oυκρανός Vitali Nechaiev παγκόσμια διάνοια στην ιστορία και Καθηγητής Πανεπιστημίου, ο Καθηγητής Παιδοκαρδιοχειρουργικής Αυξέντιος Καλαγκός, ο ερευνητής Jack Andraka κ.λ
Ο Θανάσης Πότσης αφήνει το ΚΕΑΔ για χάρη του Σοσιαλιστικού κόμματος
Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες, ο πρόεδρος των Βλάχων στην Αλβανία και αντιπρόεδρος της ΟΜΟΝΟΙΑ, Θανάσης Πότσης, προ ημερών δήλωσε την παραίτησή του στον πρόεδρο του ΚΕΑΔ Βαγγέλη Ντούλε. Εδώ και πολλά χρόνια ο κ. Πότσης ήταν ενεργό μέλος του κόμματος και κατέβαινε υποψήφιος στην περιοχή της Kορυτσάς.
Οι ίδιες πηγές μας ενημέρωσαν πως ο κ. Πότσης έχει ήδη συμφωνήσει να προσχωρήσει στις τάξεις του Σοσιαλιστικού κόμματος του Έντι Ράμα. Άγνωστοι παραμένουν οι λόγοι για τους οποίους ο πρόεδρος των βλάχων επέλεξε να μεταπηδήσει σε ένα κόμμα με αυστηρώς ανθελληνική ατζέντα.
Αυτό που τώρα μένει να δούμε, είναι εάν ο Θανάσης Πότσης θα παραιτηθεί και από την θέση του αντιπροέδρου της ΟΜΟΝΟΙΑΣ.
Πηγή: http://www.himara.gr
Σχόλιο: Αυτά είναι που μας καταστρέφουν, το δήθεν και ο ελληνισμός που πουλάμε μέχρι να κερδίσουμε όσα έχουμε στόχο. Έπειτα πάμε εκεί που μας συμφέρει για να πετύχουμε άλλα. Δεν ξέρουμε αν έμεινε πια τσίπα σε κάποιους. Δεν ξέρουμε πως τ΄ονομάζουν οι άλλοι αλλά εμείς θα το ονομάσουμε "βρουτισμό".
Στο μάτι των αλβανών και εκκλησία στο Λούκοβο;
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Σήμερα στους Αγίους Σαράντα 28-10-2015 εγώ ο Γκεζίμ Γκούγκα Διευθυντής της δικαστικής αστυνομίας της Αστυνομικής Διεύθυνσης των Αγίων Σαράντα σύμφωνα με το άρθρο 308 του Ποινικού Κώδικα ζητάω να ενημερωθεί για να παρουσιαστεί στην Διεύθυνση της Αστυνομίας Αγίων Σαράντα στο Τμήμα των Ανοικτών Εγκλημάτων την ημερομηνία 2 – 11 – 2015, ημέρα Δευτέρα ώρα 10 π.μ., τον πολίτη Ρομπέρτο Θωμά Χαϊδη, γεννημένο στο Λούκοβο των Αγίων Σαράντα και κάτοικο στο Λούκοβο Αγίων Σαράντα.
Η παρουσία του ζητείται για να του γίνουν ερωτήσεις σχετικά με την ανοικοδόμηση της εκκλησίας του Αγίου Νικολάου στην τοποθεσία Σπηλιά Λουκόβου.
Από τις ανακρίσεις σχετικά με αυτήν την ποινική δίωξη είναι απαραίτητο να ερωτηθείτε και εσείς σαν άτομο υπό ανάκριση.
Σε περίπτωση που δεν παρουσιαστείτε την καθορισμένη ημέρα και ώρα, εφόσον δεν έχετε νόμιμη δικαιολογία, προειδοποιείστε ότι σύμφωνα με το άρθρο 308 του Ποινικού Κώδικα μπορεί να διαταχθεί υποχρεωτική συνοδεία στην Αστυνομική Διεύθυνση των Αγίων Σαράντα.
Διευθυντής Δικαστικής Αστυνομίας
Γκεζίμ Γκούγκα
Το σχόλιο μας: Το γεγονός ότι ο κ. Ρομπέρτος Χαϊδης από το Λούκοβο Χιμάρας και η οικογένεια του έχουν μπει στο στόχαστρο των αλβανικών αρχών είναι γνωστό εδώ και δύο χρόνια.
Αυτό που τώρα δημιουργεί απορία είναι η πρόφαση για την οποία των καλεί η Δικαστική Αστυνομία των Αγίων Σαράντα.
Πρόκειται απλώς για μία αυθαίρετη αφορμή η κλήση για ερωτήσεις σχετικά με τον Ιερό Αγίου Νικολάου στο Λούκοβο ή έβαλαν παράλληλα στο μάτι οι αλβανοί και αυτή την εκκλησία;;;
πηγή
πηγή
Ἡ Ἁγία Σκέπη
Ἡ Ἁγία Σκέπη
π. Δημητρίου Μπόκου
Ὁ προκεχωρημένος λόχος εἶχε στρατοπεδεύσει
σὲ μιὰ ψηλὴ ἀπόμερη πλαγιά. Ὁ π. Ἀλέξιος, στρατιωτικὸς ἱερέας, θέλησε νὰ
συμπαρασταθεῖ στοὺς στρατιῶτες καὶ νὰ τοὺς προετοιμάσει. Τὸ χιόνι ἔπεφτε πυκνό.
Στὰ δυὸ μέτρα δὲν ξεχώριζες ἄνθρωπο.
- Ποῦ θὰ πᾶς, παπούλη; Θὰ
χαθεῖς μὲς στὰ χιόνια, εἶπε ὁ συνταγματάρχης.
- Ἔχω τὴν Παναγιὰ μαζί
μου, ἀπάντησε ὁ ἱερέας καὶ ἔβγαλε ἀπὸ τὴν τσέπη του μιὰ εἰκόνα τῆς Παναγίας. Αὔριο
τὰ παιδιὰ θὰ ριχτοῦν στὴ μάχη. Πρέπει νὰ πάω.
Μέσα ἀπὸ δύσβατα μονοπάτια κατάφερε
κάποτε νὰ φτάσει. Οἱ στρατιῶτες καὶ ὁ λοχαγὸς ἐνθουσιάστηκαν μὲ τὴν ἄφιξή του
καὶ θαύμασαν τὴν πίστη του. Στὴν ἀπορία τους πῶς τὰ κατάφερε, τοὺς εἶπε:
- Ἡ Παναγία μὲ προστάτευσε.
Ὁ λόχος συγκεντρώθηκε. Ὁ ἱερέας τοὺς μίλησε μὲ ἀγάπη, τοὺς ἐνδυνάμωσε.
Τοὺς προετοίμασε γιὰ τὴν αὐριανὴ Θεία Λειτουργία.
- Νὰ λειτουργήσουμε στὸ
ξέφωτο, λέει στὸν λοχαγό. Ἐκεῖ θὰ εἴμαστε ἀσφαλεῖς.
Ὁ ἀξιωματικὸς τρόμαξε.
- Ὄχι, πάτερ μου, θὰ
γίνουμε στόχος στὰ ἀεροπλάνα. Εἶναι πολὺ ἐπικίνδυνο. Νὰ μείνουμε ἐδῶ, κάτω ἀπ’ τὰ
δέντρα, ἀνάμεσα στ’ ἀντίσκηνα.
Ὅμως παράξενο, ὁ π. Ἀλέξιος δὲν ὑποχώρησε.
Ἄρχισε η Θεία Λειτουργία. Πλησίαζε στὸ τέλος της, ὅταν φάνηκε στὸν ὁρίζοντα ἕνα
σμῆνος ἀπὸ ἐχθρικὰ ἀεροπλάνα.
- Θεέ μου, προσευχήθηκε
μυστικὰ ὁ ἱερέας. Πρόλαβε τὸ κακό. Μὴν πάρω στὸ λαιμό μου τόσα παλικάρια.
Τὰ ἀεροπλάνα ἔφτασαν κι ἄρχισαν νὰ βομβαρδίζουν μὲ μανία. Οἱ
βόμβες ἔπεφταν στὰ δέντρα πάνω ἀπ’ τὰ ἀντίσκηνα. Στὸ ξέφωτο ἁπλώθηκε ἕνα λευκὸ
σύννεφο ποὺ σκέπασε τὰ πάντα.
Τὴν ἀγωνία διαδέχεται ἡ χαρά. Ὁλόκληρος ὁ λόχος γονατιστὸς
προσεύχεται πάνω στὸ χιόνι. Εὐχαριστεῖ γιὰ τὴν ἀνέλπιστη σωτηρία του. Τὰ ἀεροπλάνα
φεύγουν, ἡ Λειτουργία συνεχίζεται. Τὰ παλικάρια πλησιάζουν καὶ κοινωνοῦν γεμᾶτα
εὐγνωμοσύνη γιὰ τὸν Θεὸ καὶ τὴν Παναγία (διασκευὴ
ἀπὸ τὸ περιοδ. «Ἡ Ζωὴ τοῦ Παιδιοῦ»).
Οἱ Χριστιανοὶ πάντα θεωροῦσαν τὴν
Παναγία σκέπη τοῦ κόσμου. Ἡ Ἐκκλησία ἔχει εἰδικὴ ἑορτὴ τῆς Ἁγίας Σκέπης (1η
Ὀκτωβρίου), γιὰ νὰ θυμᾶται τὸ γεγονὸς τῆς ἐμφανίσεως τῆς Παναγίας στὸν ναὸ τῶν
Βλαχερνῶν, ὅπου ἐν ὥρᾳ Θείας Λειτουργίας, μπροστὰ στὰ μάτια τοῦ «διὰ Χριστὸν
σαλοῦ» ἁγίου Ἀνδρέα, ἅπλωσε πάνω ἀπὸ τὸν λαὸ τὸ φωτεινὸ πέπλο της, γιὰ νὰ δείξει
ὅτι σκέπει τοὺς ἀνθρώπους ποὺ τὴν ἐπικαλοῦνται.
Ἰδιαιτέρως πολλὰ θαυμαστὰ γεγονότα κατὰ
τὸν πόλεμο τοῦ ’40, σὰν αὐτὸ ποὺ προαναφέρθηκε, ἔδωσαν στὸ ἔθνος ὁλόκληρο τὴν αἴσθηση,
ὅτι ἡ Παναγία δὲν ἐγκατέλειψε τὸν πιστό της λαό, ἀλλὰ συνεχίζει νὰ τὸν σκεπάζει
«ἀπὸ πάσης προσβολῆς ἐναντίων». Ἡ
διαπίστωση αὐτὴ ὤθησε τὴν Ἐκκλησία νὰ μεταφέρει τὴν ἑορτὴ τῆς Ἁγίας Σκέπης ἀπὸ τὴν
1η στὴν 28η Ὀκτωβρίου (ἡμέρα τῆς ἐθνικῆς ἑορτῆς).
Βέβαια ὁ «πιστὸς λαὸς» τῆς Παναγίας δὲν
ταυτίζεται μὲ ἕνα συγκεκριμένο ἔθνος. Περιλαμβάνει τὰ ἐγκατεσπαρμένα σὲ ὅλα τὰ ἔθνη τῆς γῆς πιστὰ
τέκνα της. Ἀκόμα κι ἂν ἀνήκουν σὲ ἀντίπαλα στρατόπεδα. Ἐκείνη τὰ
σκεπάζει καὶ τὰ σώζει, ἐφ’ ὅσον καὶ αὐτὰ τὴν ἀναγνωρίζουν ὡς μητέρα τους.
Πῶς μπόρεσε ὅμως ἡ Παναγία νὰ γίνει
σκέπη ὅλου τοῦ κόσμου;
Ἐπειδὴ ἡ καρδιά της, γεμάτη ἀπὸ εὐγνωμοσύνη πρὸς τὸν Θεὸ ποὺ «ἐπέβλεψεν ἐπὶ τὴν ταπείνωσιν τῆς δούλης αὐτοῦ»
(Λουκ. 1, 48)
καὶ ποὺ τὴν ἐπέλεξε γιὰ μητέρα τοῦ Υἱοῦ Του, γέμισε καὶ ἀπὸ ἀγάπη. Ἀγάπη γι’ Αὐτὸν
ποὺ γέννησε, ἀλλὰ καὶ γιὰ ὅλα τὰ πλάσματά Του. Ὁ Θεὸς τὴν ὑπερύψωσε ἐπειδὴ ὑπῆρξε
πάντοτε ἡ ταπεινὴ δούλη Του (πρβλ. Ἰακ. 4,
6).
Ἔτσι ἡ μητρική της καρδιὰ ἐπλάτυνε. Ἔγινε Πλατυτέρα τῶν οὐρανῶν. Ἀγκάλιασε
τοὺς πάντες. Χώρεσε μέσα της τὴν κτίση ὁλόκληρη. Ἔγινε σκέπη ὅλου τοῦ κόσμου.
Μπορεῖ νὰ τρέχει ὁπουδήποτε τὴν καλεῖ τὸ κάθε παιδί της.
Δὲν
θὰ μποροῦσε νά ’ναι καὶ γιὰ μᾶς προστασία ἡ Παναγία; Κι ἀντὶ νὰ τὴν καλοῦμε μόνο
στὴν ὥρα τῆς ἀνάγκης μας, δὲν θά ’ταν σωστότερο νὰ ζοῦμε κάθε στιγμὴ μὲ τὸν
τρόπο ποὺ θά ’θελε ἐκείνη; Ἂν τὴ θέλουμε γιὰ μητέρα μας, δὲν πρέπει νὰ τὴν
κάνουμε νὰ καμαρώνει κι ἐκείνη λίγο γιὰ τὰ παιδιά της;
(ΛΥΧΝΙΑ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ, ἀρ. φ. 363, Ὀκτ. 2013)
Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2015
Δείτε αυτή την κυρία - Ας μην ξεχάσουμε ποτέ...
|
Οι Έλληνες Βλάχοι - CILËT JANË VLLEHËT. (VLLEHËT PASARDHËS TË HELENËVE)
Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2015
ΥΠΟΥΛΑ ΣΧΕΔΙΑ ΡΑΜΑ ΜΕ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ!:Επιδιώκει αλλοίωση του Ελληνικού στοιχείου με εγκατάστασή τους στη Ν. Αλβανία
Χώρους κοντά στα σύνορα αναζητά για τη φιλοξενία τους
- Νέα καταδίκη της Αλβανικής Κυβέρνησης από την Ε.Ε. για την κατεδάφιση του Ιερού Ναού στους Δρυμάδες
• Δεν πέρασε πολύς καιρός από τότε που η Αλβανική Κυβέρνηση εξέφραζε τη «δυσαρέσκειά» της προς την Ελλάδα για την εισροή παράνομων μεταναστών από το έδαφός της προς την Αλβανία, ζήτημα που είχε τεθεί -σύμφωνα με πληροφορίες - και σε συναντήσεις αξιωματούχων των δύο χωρών.
Μόλις προχθές όμως η Αλβανική Κυβέρνηση, δια του Πρωθυπουργού της Έντι Ράμα- όπως έγραψε ο «Π.Λ.» στη χθεσινή του έκδοση- δήλωσε ότι η Αλβανία είναι … πρόθυμη και ετοιμάζεται να φιλοξενήσει μέχρι και 10.000 πρόσφυγες.
Η διαφοροποίηση της πολιτικής της Αλβανικής Κυβέρνησης, κάθε άλλο παρά τυχαία είναι: Η εθνικιστική κυβέρνηση των Τιράνων, όπως εκτιμούν διπλωματικοί κύκλοι, θεωρεί ότι μπροστά της έχει μια «χρυσή» ευκαιρία, αφενός να αλλοιώσει το Ελληνικό στοιχείο της Νότιας Αλβανίας, αφετέρου να εξασφαλίσει σχετικά εύκολα ευρωπαϊκά κονδύλια. Αλλά και ακόμη να διασκεδάσει τις εντυπώσεις της καταδίκης της από την Ε.Ε., τόσο για τις εθνικιστικές εξάρσεις, όσο και για την κατεδάφιση του Ιερού Ναού του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες Χειμάρας.
Όλα στη Β. Ήπειρο!
Οι σκοπιμότητες που υποκρύπτει η στάση του Αλβανού Πρωθυπουργού, ως προς την πληθυσμιακή αλλοίωση του Νότου και ειδικότερα του χώρου στον οποίο ζει η μεγάλη μάζα της Ελληνικής Μειονότητας, αποκαλύπτονται και από το γεγονός, ότι οι χώροι που ετοιμάζονται για φιλοξενία προσφύγων είναι πολύ κοντά στα ελληνοαλβανικά σύνορα.
Συγκεκριμένα εξετάζονται παλιά στρατόπεδα στους Αγίους Σαράντα, δύο στρατόπεδα και ένα παλιό αεροδρόμιο στο Αργυρόκαστρο, ενώ παλιά στρατόπεδα έχουν επιλεγεί κατ΄ αρχή και στην περιοχή της Κορυτσάς.
Αν τελικά εγκατασταθούν πρόσφυγες, δεν αποκλείεται μελλοντικά η Αλβανική Κυβέρνηση να θελήσει να «κρατήσει» έναν σημαντικό αριθμό από αυτούς, ώστε να εγκατασταθούν μόνιμα σε περιοχές του Νότου, πριμοδοτώντας τους παράλληλα με περιουσιακά στοιχεία, χωρίς να υπάρχουν γι αυτό και πολλές εστίες αντίστασης, αφού σε διεθνές επίπεδο, θα εμφανίζονται τέτοιου είδους κινήσεις ως ανθρωπιστικές. Μακροπρόθεσμα κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι οι πρόσφυγες μπορεί να χρησιμοποιηθούν ως μοχλός πίεσης και κατά της Ελλάδος.
Ψάχνουν για λεφτά
Εξίσου σημαντική παράμετρος για την Αλβανική Κυβέρνηση Ράμα είναι και τα οικονομικά οφέλη που προσδοκά από τη φιλοξενία προσφύγων. Αυτός είναι και ο λόγος που η έκφραση της επιθυμίας να φιλοξενηθούν πρόσφυγες, έγινε αφού οριστικοποιήθηκαν οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το προσφυγικό, με τον Έντι Ράμα να συμμετέχει με άλλους Βαλκάνιους ηγέτες στη σύνοδο που έγινε την περασμένη εβδομάδα. Η οικονομική κρίση σε Ελλάδα (κυρίως) και σε Ιταλία (δευτερευόντως) έχει επηρεάσει σε πολύ σημαντικό βαθμό την Αλβανική οικονομία, που παρουσιάζει σημάδια ύφεσης και επηρεάζει αρνητικά μεγάλο αριθμό εργαζομένων της. Έτσι πλέον αναζητά πόρους από κάθε διαθέσιμη πηγή και φυσικά η φιλοξενία προσφύγων, αντιμετωπίζεται ως μιας πρώτης τάξης ευκαιρία.
Καταδίκες από Ε.Ε.
ΣΗ Κυβέρνηση Ράμα, με την εκδήλωση «επιθυμίας» να φιλοξενήσει πρόσφυγες, ελπίζει να «ξεχαστούν» ή και να υποβαθμιστούν οι ανθελληνικές της πράξεις και κυρίως η πρόσφατη «επιχείρηση» κατεδάφισης του Ιερού Ναού Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες Χειμάρας, την οποία καταδίκασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Συγκεκριμένα μόλις χθες από τη Νέα Δημοκρατία/Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα δόθηκε στη δημοσιότητα η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε ερώτηση που είχε καταθέσει ο ευρωβουλευτής Μανώλης Κεφαλογιάννης. Σε αυτή τονίζεται ότι «ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θρησκευτικών ελευθεριών αποτελούν θεμελιώδεις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Απαιτείται λοιπόν από μια υποψήφια προς ένταξη χώρα να υπηρετεί το κράτος δικαίου και να διαφυλάττει την ανεξιθρησκεία και την πολιτιστική κληρονομιά. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποδίδει εξαιρετικά μεγάλη σημασία στα ζητήματα θρησκευτικής ελευθερίας των υπό ένταξη κρατών. Το τεράστιο αυτό έλλειμμα σεβασμού, που παρατηρείται στην Αλβανία θα αναφερθεί σχετικά στην προσεχή ετήσια Έκθεση Προόδου».
Να σημειωθεί ότι και την περασμένη εβδομάδα η Ε.Ε.- απαντώντας σε άλλη ερώτηση του Μ. Κεφαλογιάννη- για πράξεις αμφισβήτησης των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και σε σειρά προκλητικών εθνικιστικών δηλώσεων του Αλβανού Πρωθυπουργού Έντι Ράμα περί δημιουργίας της «Μεγάλης Αλβανίας», είχε καλέσει την Αλβανική Κυβέρνηση να σεβαστεί τις σχέσεις καλής γειτονίας με την Ελλάδα.
Οριστική η ρήξη με ΚΕΑΔ
Η ανθελληνική- εθνικιστική ρητορεία και οι πράξεις που τη συνοδεύουν του Αλβανού Πρωθυπουργού Έντι Ράμα, οδηγούν πλέον σε οριστική ρήξη τις σχέσεις του με την Ένωση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΚΕΑΔ)- που εκπροσωπεί ένα τμήμα της Ελληνικής Μειονότητας- με την οποία συμπορεύτηκε στις προηγούμενες βουλευτικές εκλογές. Ο Πρόεδρος του Κόμματος Βαγγέλης Ντούλες σε συνέντευξή του στη «Φωνή της Αμερικής» ανακοίνωσε πως τον ερχόμενο Ιανουάριο στο Γενικό Συμβούλιο του Κόμματος θα αποφασιστεί και επίσημα η λήξη της συμμετοχής του ΚΕΑΔ στην συμμαχία των κομμάτων που κυβερνούν την Αλβανία από τον Οκτώβρη του 2013.
Ο κ. Ντούλες καταφέρθηκε κατά του συμμαχικού σχήματος που κυβερνά την Αλβανία την τελευταία διετία, υποστηρίζοντας ότι επηρεάζεται από τις ανθρώπινες αδυναμίες των Ράμα – Μέτα, ενώ ανέφερε ότι η Αλβανία δεν κατάφερε να ανοίξει τις συνομιλίες για ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, επειδή δεν λειτουργεί δημοκρατικά το πολιτικό της σύστημα.
πηγή
Αγαπητοί φίλοι σας θυμίζουμε πως στην Κορυτσά υπάρχει και τουρκικό, μουσουλαμνικό, θρησκευτικό σχολείο, Μεντρεσέ που θα καλύψει όλες τις ανάγκες των προσφύγων για σπουδές και σχολείο. Άρα καταλαβαίνεται τι πρόκειται να γίνει. Η μόνη ελπίδα για τα παιδιά μας παραμένει το Ελληνικό Σχολείο Κορυτσάς "Όμηρος" και το Λύκειο Πλάτων.
Αγαπητοί φίλοι σας θυμίζουμε πως στην Κορυτσά υπάρχει και τουρκικό, μουσουλαμνικό, θρησκευτικό σχολείο, Μεντρεσέ που θα καλύψει όλες τις ανάγκες των προσφύγων για σπουδές και σχολείο. Άρα καταλαβαίνεται τι πρόκειται να γίνει. Η μόνη ελπίδα για τα παιδιά μας παραμένει το Ελληνικό Σχολείο Κορυτσάς "Όμηρος" και το Λύκειο Πλάτων.
Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2015
Γρηγόρης Καραμέλος :Ύπουλο παιχνίδι με την ορθοδοξία στην Αλβανία - Ligoraq Karamelo: Loje tinzare me orthodhoksine ne Shqiperi
nga Ligoraq
Karamelo
Kur dolen rezultatet
e Censusit 2011 te gjithe u shokuam me shifren 6.78%, qe tregonte perqindjen
e orthodhokseve ne raport me popullsine e pergjithshme ne Shqiperi. Pati
reagime te ashpra nga kasha orthodhokse, organizata, individe nga
vendi e te huaj. Aso kohe, PBDNJ ne opozite e perkrah PS. Iu kerkoi
drejtuesve te kesaj te fundit se duhet te reagojme politikisht sepse kjo
eshte nje shifer jashte cdo realiteti. Ata jo vetem nuk reaguan, por na
akuzuan se "po perdorni fene per qellime politike".
Tani qe koha u be
deshmitare e mjaft ngjarjeve te lidhura me kishen orthodhokse kostatojme se
ajo nuk ishte nje rastesi, por fillimi i zbatimit te nje skenari tendencioz e
dashakeqes ndaj orthodhoksise ne Shqiperi. Pse kemi te drejte ta themi kete? Kjo
sepse:
- Vitet e fundit
jane shfaqur disa veprime qe kane prapavije te dukshme antiorthodhoksise: ku
mund te vecohen, vjedhja e demtimi i shfrenuar i kishave-i pandeshkuar, tjetersimi
i kishes se Shen Merise Permet, prishja e kishes se Shen Thanasit ne Dhermi, goditja
e priftit ne Sarande, heqja e rrethimit te jashtem tek Katedralja e madhe ne
Tirane, etj
- Ka nje
arbitraritet te spikatur vetem ndaj komunitetit orthodhoks, duke mos
respektuar e shkelur marreveshjen midis kishes orthodhokse e shtetit ne
shume pika te saj
- Ka mungese te
theksuar deshire e vullneti ne moskthimin e pronave te panumerta te ketij
komuniteti dhe asnje perpjekje per zgjidhje ligjore per tia rikthyer
objektet e tjetersuara nga te tretet. Ende shteti mban kisha momunente
kulture dhe ikona te kishes neper depo e muzeume, duke mos ia lene kishes
orthodhokse te administroje pasurine e saj.
- Ka perpjekje
sistematike per te denigruar figuren e kontributin kolosal te udheheqesit te
ketij komuniteti, Fortlumturise se Tij Anastasit ne ringritjen e ringjalljen
e besimit e institucioneve orthodhokse ne Shqiperi, (per habi atij ende nuk i
eshte dhene shtetesia shqiptare!)
Te gjitha keto, por edhe te tjera, do te vazhdonin te endeshin kaotikisht te
hamendesuara ne mendjen time, por ajo qe m' i perforcoi dhe me nxiti e me
imponoi t'i shkruaj ishte fjala e kryeministrit ne interpelancen parlamentare
te dt.15.10.2015 me deputetin e njekohesisht kryetarin e PBDNJ-se. Aty u
provua se keto qe ndodhen nuk qenkan te rastesishme. Dikujt i intereson e po
punon qe komuniteti orthodhoks te jete minoritet ndaj komuniteteve te tjera
fetare, ne vlere, ne permbajtje ne numer, ne kontribut shoqeror dhe per ta
paraqitur si te tille po aktivizohen mekanizma te ndryshem. Si u zvogelua ky
komunitet kaq papritur, kur dihet qe historikisht ai qendron tek shifrat
25-35 % dhe qe ata qe e kane braktisur ate numerohen me gishtat e
dores(perfshi edhe kryeministrin tone), ndersa ata qe e perqafojne besimin
orthodhoks shtohen me mijra. Por nje zvogelim i tille behet me karshillek per
ta paraqitur Shqiperine si te tille qe ne fene e krishtere dominon feja
katolike dhe kete o bejne cmos ta shtrijne edhe prapa ne kohe. Kjo deshmohet
edhe me kishat orthodhokse ne veri te vendit qe tashme nuk egzistojne, me
dyzimin e fese te Gjergj Kastriotit,etj. Nga ana tjeter keto veprime cojne ne
thellimin e percarjes dhe te antagonizmit midis dy besimeve te krishtera, duke
e kaluar besimin orthodhoks ne inferioritet me besimin katolik. Ndryshe si te
shpjegohet aktivizimi i kryeministrit katolik, ne nje rast te paprecedente, te
nderhyje ne punet e brendshme te nje komuniteti, (kur feja eshte e ndare nga
shteti) te promovoje nje rryme percarese ne orthodhoksi, unitizmin, e cila ka
perenduar ne kete vend, duke deshtuar shekuj me pare. Ose perpiqet tju veshe
murgjve katolike te shek. te 17-te, petkun patriotik, duke iu atribuar
mesimin e gjuhes shqipe ne zonen e Bregut, duke nenkuptuar e pranuar se aty
banoret nuk e dinin gjuhen shqipe, nuk e flisnin ate.!! Nderhyn e mban ne
goje kontributin e kryepeshkopit, udheheqesit shpirteror te ketij komuniteti. Provokon percarje ne gjirin e komunitetit orhodoks, duke ngaterruar qellimisht kombesine me fene. Orthodhokset
ne Shqiperi, por edhe kudo ne bote jane te gjithe vellezer ne Krishtin, pavaresisht
se nga kombesia mund te jene shqiptare,greke,vllehe, bullgare, serbe etj. Padyshim, ata jane teper te lidhur shpirterisht
midis tyre, sepse ne themel te formimit e te karakterit te tyre qendrojne
vlerat universale e virtytet e cmuara te besimit orthodhoks, te misheruara e
trasheguara e te pandryshuara brez pas brezi ne shekuj.Sa per kombesine, ajo
eshte nje e drejte vetiake e bazuar ne dokumentat themelore e Karten
Universale te te Drejtave te Njeriut dhe nuk mund te thuash qe
"orthodhokset shqiptare nuk jane greke", por ata jane shqiptare, greke,
vllehe, bullgare, serbe etj dhe ata i mbron Kushtetuta e
Republikes se Shqiperise.
Nga
Ligoraq Karamelo
|
Γρηγόρης Καραμέλος.
(Φυσικός- Πρώην Βουλευτής
Κορυτσάς με το ΚΕΑΔ, Πρώην Πρόεδρος Ομόνοιας)
Όταν δημοσιεύτηκαν
τα αποτελέσματα της Απογραφής κατά το έτος 2011 όλοι συγκλονιστήκαμε με το
ποσοστό 6,78 % το οποίο στην ουσία έδειχνε και το ποσοστό των ορθοδόξων σε
σχέση με το γενικό πληθυσμό στην Αλβανία. Υπήρχαν έντονες αντιδράσεις από την
Ορθόδοξη Εκκλησία, διάφορες οργανώσεις, εγχώριες και
ξένες.
Τότε το ΚΕΑΔ στην αντιπολίτευση
και στο πλευρό του Σοσιαλιστικού Κόμματος, ζήτησε από τους αρχηγούς του ΣΚ ν’
αντιδράσουν πολιτικά γιατί ο αριθμός αυτός είναι εκτός πραγματικότητας, δεν
παρουσιάζει την αλήθεια. Εκείνοι όχι μόνο δεν αντέδρασαν αλλά μας κατηγόρησαν
πως «χρησιμοποιούσαμε την θρησκεία για πολιτικούς λόγους».
Τώρα που ο χρόνος
έγινε μάρτυρας πολλών γεγονότων που έχουν σχέση με την Ορθόδοξη Εκκλησία,
διαπιστώνουμε πως η απογραφή δεν ήταν κάτι τυχαίο, αλλά η αρχή της εφαρμογής ενός
μεροληπτικού και κακόβουλου σεναρίου εναντίων της Ορθοδοξίας στην Αλβανία.
Γιατί έχουμε δίκαιο όταν το λέμε αυτό?
-
Τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί στην
Αλβανία πράξεις με ευδιάκριτο αντι-ορθόδοξο φόντο, όπου θα ξεχωρίζαμε, την
συνεχόμενη και ανεξέλεγκτη και ατιμώρητη βεβήλωση των ορθόδοξων ναών, την
καταστροφή του Ναού της Παναγίας στην Πρεμετή, η καταστροφή του ναού του
Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες, η ασκούμενη βία σε ιερέα στους Αγίους
Σαράντα, η αφαίρεση της σιδερένιας περίφραξης από το Καθεδρικό Ναό στα Τίρανα
κ.α.
-
Διακρίνεται μια
ιδιαίτερη αυθαιρεσία η οποία στρέφεται ενάντια στην ορθόδοξη κοινότητα, δείχνοντας ασέβεια και καταπατώντας την
συμφωνία μεταξύ της ορθόδοξης εκκλησίας και του κράτους σε πολλά σημεία.
-
Υπάρχει έντονη
έλλειψη βούλησης και επιθυμίας για την επιστροφή των αμέτρητων εκκλησιαστικών
περιουσιών που στην ουσία ανήκουν στην ορθόδοξη κοινότητα αλλά και καμία
προσπάθεια για νόμο - πλαίσιο που θα
επέτρεπε την επιστροφή των ιδιοκτησιών που τώρα πια έχουν αλλοτριωθεί από τρίτους.
Ακόμη το κράτος κρατά κάποια «μνημεία πολιτισμού» και ιερές εικόνες της εκκλησίας
σε διάφορες αποθήκες μουσείων, χωρίς να δίνει το δικαίωμα της αυτοδιαχείρισης
της περιουσίας της στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
-
Υπάρχει
συστηματική προσπάθεια για την υποβάθμιση του προσώπου αλλά και της τεράστιας
προσφοράς του αρχηγού της κοινότητας αυτής, του Μακαριότατου Αρχιεπισκόπου
Αναστασίου, στην ανασυγκρότηση και ανάστασης της πίστης και των
εκκλησιαστικών ιδρυμάτων στην Αλβανία (είναι να απορεί κανείς για
το γεγονός πως δεν του έχει δοθεί ακόμα η αλβανική υπηκοότητα!).
Όλα
αυτά αλλά και πολλά άλλα θα μπορούσαν να περιτριγυρίσουν χαοτικά στο μυαλό
μου, αλλά αυτό που ενίσχυσε και με υποκίνησε και υποχρέωσε να γράψω ήταν ο
λόγος που κράτησε στη βουλή ο πρωθυπουργός κατά την επερώτηση που έγινε στις 15-10-2015
από τον βουλευτή και συγχρόνως και πρόεδρο του ΚΕΑΔ. Εκεί αποδείχθηκε πως
αυτά που συνέβησαν δεν ήταν τυχαία. Σε κάποιον συμφέρει, και εργάζεται με στόχο η ορθόδοξη
κοινότητα να μειονεκτεί σε σύγκριση με
τις άλλες θρησκευτικές κοινότητες, σε αξία, ουσία, αριθμούς, κοινωνική
προσφορά και για να την παρουσιάζει ως τέτοια, δραστηριοποιούνται διάφοροι μηχανισμοί.
Πως μίκρυνε αυτή η κοινότητα τόσο ξαφνικά, όταν ξέρουμε ιστορικά πως αποτελεί
τουλάχιστον το 25-35% του πληθυσμού και ότι αυτοί που την εγκατέλειψαν μετρούνται στα δάκτυλα ενός χεριού
(συμπεριλαμβανομένου εδώ και τον πρωθυπουργό μας), ενώ αυτοί που αγκαλιάζουν
την ορθόδοξη πίστη είναι κατά χιλιάδες. Αλλά μια τέτοια σμίκρυνση γίνεται για
λόγους αντιπαλότητας με στόχο να παρουσιάσουν την Αλβανία ως μια χώρα όπου οι
χριστιανοί κατά πλειοψηφία είναι καθολικοί και γι’ αυτό κάνουν ότι μπορούν να
το επεκτείνουν βαθιά στο χρόνο. Αυτό το μαρτυρούν και οι ορθόδοξες εκκλησίες
στα βόρεια της χώρας που τώρα πια δεν υπάρχουν, ο θρησκευτικός δυισμός του Γεωργίου Καστριώτη κ. α. Από την άλλη
πλευρά αυτές οι πράξεις οδηγούν στην εμβάθυνση της διχόνοιας και του ανταγωνισμού
μεταξύ της Ορθοδοξίας, τοποθετώντας την ορθοδοξία κατώτερα σε σχέση με το
καθολικισμό. Αλλιώς πώς να εξηγηθεί η ενεργοποίηση του καθολικού
πρωθυπουργού, σε μια ανεπανάληπτη περίπτωση παρέμβασης στις εσωτερικές
υποθέσεις μιας κοινότητας, (όπου η θρησκεία διαχωρίζεται από το κράτος) να
προωθεί ένα διχαστικό ρεύμα κατά της ορθοδοξίας όπως είναι ο ουνιτισμός, το
οποίο έχει δύση στην χώρα αυτή αιώνες πριν. Ή να προσπαθεί να ντύσει τους καθολικούς
μοναχούς του ΙΖ αιώνα, με το πατριωτικό μανδύα, αποδίδοντας
τους την εκμάθηση της αλβανικής γλώσσας στις παραθαλάσσιες περιοχές, υπονοώντας
και αποδεχόμενος πως εκεί οι κάτοικοι δεν ήξεραν την αλβανική γλώσσας και δεν
την μιλούσαν!!
Παρεμβαίνει
και αναφέρεται στην προσφορά του Αρχιεπισκόπου τον πνευματικό ηγέτη αυτής της
κοινότητας.
Προκαλεί
διχόνοια στους κόλπους της ορθόδοξης κοινότητας, μπερδεύοντας την εθνικότητα
με την θρησκεία. Οι Ορθόδοξοι στην Αλβανία, αλλά και παντού στο κόσμο είναι
εν Χριστό αδέρφια, ανεξάρτητα από την εθνικότητα μπορεί να είναι, Αλβανοί, Έλληνες,
Βλάχοι, Βούλγαροι, Σέρβοι κλπ.
Αναμφίβολα
αυτοί είναι συνδεδεμένοι πνευματικά μεταξύ τους, διότι στη βάση της μόρφωσης
και του χαρακτήρα τους στέκονται οι παγκόσμιες αξίες και ανεκτίμητες αρετές της ορθόδοξης πίστης, ενσαρκωμένα και
κληρονομημένα και αμετάβλητα από γενιά
σε γενιά στους αιώνες. Όσο αφορά την εθνικότητα, αυτή είναι προσωπικό δικαίωμα
το οποίο βασίζεται στα Παγκόσμια Χάρτα των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και δεν
μπορείς να πεις «οι ορθόδοξοι αλβανοί δεν είναι έλληνες», αλλά αυτοί είναι, Αλβανοί,
Έλληνες, Βλάχοι, Βούλγαροι, Σέρβοι κλπ και αυτούς τους προστατεύει το
Σύνταγμα της Αλβανικής Δημοκρατίας.
Γρηγόρης
Καραμέλος.
Αποκλειστικά για το Πελασγός Κορυτσάς.
|
Την Ελλάδα βλέπουν ως τη Μεγαλύτερη απειλεί οι Αλβανοί (αν και αυτή τους τάισε τόσα χρόνια)- Greqia kërcënim i parë për shqiptarët në perceptim, Serbia në vend të dytë
Shqiptarët
shohin Greqinë si kërcënimin e tyre të pare. 31.6% e të anketuarve publikuar
gjatë inagurimit te Qendres për Marrëdhëniet Shqiptaro-Serbe e mendojnë këtë,
ndërsa Serbinë e shohin të dytën në listën e disa vendeve të përfshira në
anketim me 27.8%.
Qytetarët shqiptarë besojnë në shumicën e tyre se mes Shqipërisë dhe Serbisë janë tashmë kushtet për ndërtimin e marrëdhënieve miqësore, por shumica dërrmuese e të anketuarve, në masën 72%, nuk ka asnjë dyshim se përgjegjëse për ndeshjen në Beograd ishte Serbia. Sipas gazetës Express Megjithë përceptimin, shoqëria shqiptare në shumicën e saj më të madhe i mendon si “normale” marrëdhëniet mes Shqipërisë dhe Serbisë. 45.6% e të anketuarve mendojnë kështu, përkundër rreth 29% e të pyeturve që i mendojnë “të këqija”. |
Οι Αλβανοί βλέπου την Ελλάδα ως την πρώτη τους απειλή, το 31,6 των ερωτηθέντων
όπως δημοσιεύτηκε κατά τα εγκαίνια του Κέντρου για τις Αλβανό-Σερβικές σχέσεις,
το σκέφτονται αυτό, ενώ η Σερβία εμφανίζετε δεύτερη στην λίστα των χωρών που
συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα με ποσοστό
27,8 %. Οι αλβανοί πολίτες πιστεύουν στην πλειοψηφία τους πως μεταξύ Αλβανίας
και Σερβίας υπάρχουν πια οι προϋποθέσεις για φιλικές σχέσεις, αλλά το 72% των
ερωτηθέντων βλέπει ως υπεύθυνη για όσα συνέβησαν στο Βελιγράδι στον αγώνα μεταξύ
της Αλβανίας και Σερβίας, την Σερβία. Σύμφωνα με την εφημερίδα express ανεξάρτητα
από την αντίληψη, η αλβανική κοινωνία κατά πλειοψηφία βλέπει τις σχέσεις
μεταξύ Σερβίας και Αλβανία ως «φυσιολογικές» σε ποσοστό 45,6% σε αντίθεση με το 29% που θεωρεί πως οι
σχέσεις είναι «κακές».
Φαίνεται ξεκάθαρα πως η Ανθελληνική Προπαγάνδα από τα ΜΜΕ εναντίων της
Ορθόδοξης Εκκλησίας, της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας και γενικά εναντίων της
Ελλάδας αποδίδει. Αν και στην Ελλάδα ζουν τουλάχιστον 500.000 αλβανοί οι
οποίοι σε λίγο θα είναι Έλληνες πολίτες, η ανθελληνική προπαγάνδα μολύνει
καθημερινά και αυτούς αφού παρακολουθούν τα Αλβανικά ΜΜΕ. Ελπίζουμε κάποια
μέρα να ξυπνήσουμε διότι δεν μπορεί ενώ με την Σερβία να έχουν κάνει πόλεμο
ενώ η Ελλάδα να τους ταΐζει να την βλέπουν ως την πρώτη απειλή. Αυτό ξεπερνά
κάθε κοινή λογική.
Σχόλιο Πελασγός Κορυτσάς
|
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!
-
Πέρασαν 30 χρόνια από την 18 η Απριλίου 1994, την «μαύρη νύχτα» στα χρονικά της μεταπολίτευσης στην Αλβανία σε βάρος της ...
Ετικέτες
ενημέρωση
(2161)
ενημέρωση-informacion
(1427)
Αλβανία
(904)
ορθοδοξία
(422)
ιστορία-historia
(374)
Εθνική Ελληνική Μειονότητα
(366)
ελληνοαλβανικές σχέσεις
(311)
ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks
(277)
Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek
(253)
Β Ήπειρος
(239)
ορθοδοξία-orthodhoksia
(234)
ορθόδοξη πίστη
(222)
εθνικισμός
(195)
διωγμοί
(162)
τσάμηδες
(122)
shqip
(119)
Κορυτσά-Korçë
(118)
Κορυτσά Β Ήπειρος
(103)
informacion
(100)
Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος
(97)
ορθόδοξη ζωή
(96)
ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse
(76)
διωγμοί - përndjekje
(61)
ορθόδοξο βίωμα
(59)
εθνικισμός-nacionalizmi
(56)
ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας
(55)
Ελλάδα-Αλβανία
(48)
Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë
(45)
ανθελληνισμός
(44)
Ελληνικό Σχολείο Όμηρος
(43)
πολιτισμός - kulturë
(43)
besimi orthodhoks
(40)
Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά
(39)
Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare
(37)
ιστορία ορθοδοξίας
(36)
βίντεο
(34)
Shqipëria
(32)
ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821
(32)
κομμουνισμός- komunizmi
(30)
πνευματικά
(27)
Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës
(24)
πολιτική-politikë
(23)
απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës
(22)
αλβανικά
(21)
εκπαίδευση
(21)
Αρχαία Ελλάδα
(20)
helenët-Έλληνες
(19)
κομμουνισμός
(19)
Greqia
(17)
Βλαχόφωνοι Έλληνες
(15)