Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2020

Χρήστος Μάστορας: Κυριε Πρωθυπουργέ, είμαστε Βορειοηπειρώτες και όχι νοτιοαλβανοί






Τη στιγμή που σας γράφω, βράζω μέσα μου από θυμό. Με το ζόρι καταφέρνω να πληκτρολογήσω.Η λέξη Βορειοηπειρώτης δεν είναι συνώνυμη με τη λέξη Νοτιοαλβανός. Μιλάμε για τους Ελληνες που έχουν τη γλώσσα τους ελληνική και την κουλτούρα τους Ηπειρώτικη. Όχι οτι είναι κάτι το σπουδαίο η το ιδιαίτερο να γεννιέσαι Έλληνας ή Αλβανός. Αυτό δεν το επιλέγεις εσύ. Όπως δυο ξαδέρφια από την Κοσοβίτσα Πωγωνίου δεν επέλεξαν να γεννηθούν στο ίδιο χωρίο αλλά ο καθένας βρίσκεται απο την άλλη πλευρά των συνόρων. Ο ένας να ζει στην Ελλάδα της δημοκρατίας και ο άλλος ίσως σε καμια φυλακή του Χότζα. Αυτό που έχει σημασία όμως για κάποιον είναι να του στερείται η αλήθεια του και αλήθεια για μένα είναι ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ! Η Αλήθεια αποτελείται από τη λέξη Λήθη και το α- το στερητικό(Αυτό που δεν ξεχάστηκε)! Κι εσείς μας στερήσατε την αλήθεια μας! ΞΕΧΑΣΑΤΕ δηλαδή κύριοι! 

Μου στέλνει σήμερα ο πατέρας μου ένα γεγονός που τα media έκαναν αβαβά, λέγοντας μου τη φράση "τελικά δεν μας θεωρούν Έλληνες γιε μου". Πρόκειται για κάτι που ο Πρωθυπουργός που τόσοι Βορειοηπειρώτες στηρίξαμε, επέλεξε να μην τηρήσει. Την αδικία που δεσμέυτηκε κι ο ίδιος, σε σχέση με τις συντάξεις των Βορειοηπειρωτών και τον απεχθή νομο Κατρούγκαλου, οτι θα διορθώσει.

Οι Βορειοηπειρώτες λοιπόν παρά το γεγονός ότι έχουν εκπληρώσει απόλυτα τις υποχρεώσεις τους προς το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας ΤΟΥΣ και ΜΑΣ, λαμβάνουν κατά πολύ μειωμένη σύνταξη σε σχέση με τους Ελλαδίτες που έχουν τα ίδια ένσημα! 

Κι όμως εν ετει 2020 αντιμετωπιζόμαστε ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας! ΞΑΝΑΛΕΩ δεν είναι πιο σπουδαίο να είσαι από κάπου και δεν επιλέξαμε να είμαστε ΕΛΛΗΝΕΣ αλλά τι να κάνουμε; Είμαστε δυστυχώς η ευτυχώς και κάποιοι προγονοι μας έφτυσαν αίμα επειδή ακριβώς ηταν Έλληνες στις φυλακές του απολυταρχικού κράτους του Χότζα. Και τελικά κάποιοι απʼαυτούς συνεχίζουν να είναι φυλακισμένοι στην ίδια τους τη χώρα! Διορθώστε το λάθος κύριε Πρωθυπουργέ γιατί αν δεν τον κάνετε, κάποια στιγμή θα διορθώσουμε κι εμείς το λάθος που κάναμε στις κάλπες!
 
Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο

Αντιδράσεις Αλβανών για την προτομή του Βασίλειου Σαχίνη στη Δερβιτσάνη

Αλβανοτσάμηδες και ακραίοι Αλβανοί αντέδρασαν αρνητικά στην τοποθέτηση της προτομής του ηγέτη του «Μετώπου Απελευθέρωσης Βορείου Ηπείρου», Βασίλειου Σαχίνη στη Δρόπολη.


Επίσης, η αλβανική ιστοσελίδα 27.al που δημοσιεύει συχνά-πυκνά για τους Αλβανοτσάμηδες και το κόμμα τους, το «Κόμμα Δικαιοσύνης, Ενσωμάτωσης και Ενότητας»- PDIU,  φιλοξενεί σήμερα την ανακοίνωση του.


Σε αυτήν,  καλεί την αλβανική κυβέρνηση και πρωτίστως τον Πρωθυπουργό Έντι Ράμα,  να βγάλει τα "μαύρα γυαλιά" και να ανοίξει τα μάτια του για να υπερασπιστεί την κυριαρχία, την εδαφική ακεραιότητα καθώς την κρατική και την αλβανική αξιοπρέπεια.
«Η σιωπή σχετικά με τα δικαιώματα των Αλβανών της τσαμουριάς και η συζήτηση με την ελληνική πλευρά για την αφαίρεση του ονόματος ‘τσαμουριά’ από τα κείμενα της αλβανικής ιστορίας, οι επικίνδυνες και ανήσυχες παραλείψεις στη διαδικασία «Απογραφής του πληθυσμού 2020», είναι κώδωνες συναγερμού», αναφέρει η ανακοίνωση του PDIU.


«Το PDIU διαμαρτύρεται για την αντι-αλβανική προτομή του Βασίλειου Σαχίνη στη Δερβιτσάνη,  γνωστός από την ιστορία και τους Αλβανούς ως ηγέτης των σφαγών στη νότια Αλβανία, ιδρυτής και ηγέτης της τρομοκρατικής οργάνωσης ΜΑΒΗ (Μέτωπο Απελευθέρωσης Βορείου Ηπείρου), για την απελευθέρωση της Βορείου Ηπείρου,  έναν (γεωγραφικό) όρο χωρίς ιστορική βάση και χωρίς ειρήνη…» σημειώνει χαρακτηριστικά το PDIU.

--

Το 1942 ο Βασίλειος Σαχίνης μαζί με άλλους πατριώτες της ελληνικής μειονότητας ίδρυσε την οργάνωση ΜΑΒΗ. Η Οργάνωση έδρασε κατά των κατοχικών ιταλικών δυνάμεων και κατόπιν κατά των γερμανικών καθώς και κατά των αλβανικών οργανώσεων.
Στις 17 Νοεμβρίου 1943 συνελήφθη από στελέχη του αλβανικού κομμουνιστικού κόμματος και εκτελέστηκε.

--
               

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2020

Επιστολή Αλβανίας προς Ιεροσολύμων :Τα κάνετε χειρότερα…



Τον έντονο προβληματισμό του πως η απόφαση του Πατριάρχη Ιεροσολύμων να συγκαλέσει σύναξη Προκαθημένων στο Αμμάν της Ιορδανίας ,θα περιπλέξει αντί να βοηθήσει την κατάσταση, εκφράζει με σύντομη πλην όμως αυστηρή επιστολή του ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος προς τον Θεόφιλο.
Ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας που έχει πάρει περίεργη θέση στο Ουκρανικό, ουδέποτε αμφισβήτησε τον Πρώτο ρόλο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ιεραρχία της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Το αυτό πράττει και τώρα.
Παρά τις αντιρρήσεις που έχει εκφράσει ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος για τον τρόπο με τον οποίο το Φανάρι αντιμετώπισε το ουκρανικό ζήτημα, αρνείται να συμμετάσχει στην Σύναξη του Πατριάρχη Ιεροσολύμων, λέγοντας του κατά λέξη: «Ἡ Ὑμετέρα, ὅμως, πρότασις διά συνάντησιν εἰς Ἰορδανίαν, ὅπως πλέον εἶναι πρόδηλον, ἀντί νά συμβάλῃ εἰς τήν βελτίωσιν τῆς ἑνότητος θά περιπλέξῃ ἔτι πλεῖον τήν ἐπιβαλλομένην θεραπευτικήν ἀγωγήν. Διό δέν δυνάμεθα νά μετάσχωμεν εἰς τήν προτεινομένην συνάντησιν».
ΙΔΟΥ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΛΒΑΝΙΑΣ
Ἐν Τιράνοις, 8 Ἰανουαρίου2020
Μακαριώτατε καί Θειότατε Πατριάρχα τῆς Ἁγίας Πόλεως Ἱερουσαλήμ καί πάσης Παλαιστίνης, ἐν Χριστῷ τῷ Θεῷ λίαν ἀγαπητέ καί περιπόθητε ἀδελφέ καί συλλειτουργέ, κύριε Θεόφιλε, τήν Ὑμετέραν Θειοτάτην Μακαριότητα ἐν Κυρίῳ κατασπαζόμενοι, ὑπερήδιστα προσαγορεύομεν.
Mετά προσοχῆς ἐμελετήσαμεν τό ἀπό 12ης Δεκεμβρίου 2019 Γράμμα τῆς Ὑμετέρας Θειοτάτης Μακαριότητος, διά τοῦ ὁποίου προσκαλείτε τούς Προκαθημένους τῶν Ὀρθοδόξων Αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν εἰς μίαν «ἀδελφικήν συνάντησιν ἐν ἀγάπῃ» εἰς Ἰορδανίαν κατά τά τέλη Φεβρουαρίου ἐ. ἔ. Οὐ παύομεν φρονοῦντες, ὅπως ἔχομεν ἐπισήμως ἐγγράφως διατυπώσει ἀπό τάς ἀρχάς τοῦ λήξαντος ἔτους, ὅτι: «Στοιχοῦσα τῷ περί συνοδικότητος πνεύματι τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου, ἡ κατ’ Ἀλβανίαν Ὀρθόδοξος Αὐτοκέφαλος Ἐκκλησία ἀπευθύνει θερμήν παράκλησιν, ὅπως τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον, ἀξιοποιοῦν τό κατ’ἐξοχήν προνόμιον τοῦ συντονισμοῦ τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, συγκαλέσῃ τό συντομώτερον δυνατόν Πανορθόδοξον Σύναξιν ἤ Σύνοδον, προκειμένου νά προληφθῇ ὁ ἐμφανής κίνδυνος δημιουργίας ὀδυνηροῦ Σχίσματος, ἀπειλοῦντος τήν ἀξιοπιστίαν τῆς Ὀρθοδοξίας και τήν πειστικήν αὐτῆς μαρτυρίαν εἰς τόν σύγχρονον κόσμον.» (Γράμμα πρός τήν Α.Θ.Π. τόν Οἰκουμενικόν Πατριάρχην κ.κ. Βαρθολομαῖον, 14ης Ἰανουαρίου 2019). Καί ἐπίσης εἰς τήν «Έκκληση –Δέηση για την υπέρβαση της εκκλησιαστικής πολώσεως», τήν ἀποσταλεῖσαν τήν 20η Νοεμβρίου 2019 πρός ἅπαντας τούς Προκαθημένους, ἐπανελάβομεν: «Η πρωτοβουλία για τη θεραπευτική αγωγή της νέας πραγματικότητος ανήκει αναμφιβόλως στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Αλλά και όλες οι Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, όλοι ανεξαιρέτως οι Ορθόδοξοι, έχουμε ευθύνη να συμβάλουμε στη συμφιλίωση».
Ἡ Ὑμετέρα, ὅμως, πρότασις διά συνάντησιν εἰς Ἰορδανίαν, ὅπως πλέον εἶναι πρόδηλον, ἀντί νά συμβάλῃ εἰς τήν βελτίωσιν τῆς ἑνότητος θά περιπλέξῃ ἔτι πλεῖον τήν ἐπιβαλλομένην θεραπευτικήν ἀγωγήν. Διό δέν δυνάμεθα νά μετάσχωμεν εἰς τήν προτεινομένην συνάντησιν.
Εὐχόμενοι ὅπως «ὁ ἐπιφανείς Χριστός ὁ Θεός ἡμῶν», ὁδηγήσῃ τούς ἔχοντας ἰδιαιτέραν εὐθυνην ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ Αυτόῦ «ἣν περιεποιήσατο διὰ τοῦ ἰδίου αἵματος» εἰς ὁδούς συμφιλιώσεως καί εἰρήνης, διατελοῦμεν μετά πάσης τιμῆς καί βαθυτάτης ἀγάπης ἐν Χριστῷ τῷ ἐπιφανέντι Θεῷ καί φωτίσαντι τόν κόσμον.
Τῆς Ὑμετέρας Θειοτάτης Μακαριότητος,
ἀγαπητός ἐν Αὐτῷ ἀδελφός
† Ἀναστάσιος

Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2020

Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ


Κωνσταντίνος Χολέβας – Πολιτικός Επιστήμων
Ο Θουκυδίδης είναι παγκοσμίως γνωστός για την εξιστόρηση του Πελοποννησιακού Πολέμου και η ανάλυσή του για τις σχέσεις μεταξύ πόλεων-κρατών αποτελεί σήμερα τη βάση της ρεαλιστικής σχολής των Διεθνών Σχέσεων. Κάποτε στο σχολείο διδασκόμασταν αναλυτικά τον Επιτάφιο του Περικλέους, έναν ύμνο προς τη δημοκρατία και την πατρίδα, τον οποίο κατέγραψε ο Θουκυδίδης. Τον Επιτάφιο διδάσκονται σπουδαστές σε όλο τον κόσμο. Ελπίζω να αποκατασταθεί στην Ελλάδα η ορθή διδασκαλία του.
Ο Αλιμούσιος (από το σημερινό Καλαμάκι) στρατηγός, ιστορικός και πολιτικός αναλυτής έχει ήδη από τον Ε΄ αιώνα π.Χ. προβλέψει τη σημασία του πληθυσμιακού παράγοντος ως στοιχείου ισχύος μιας χώρας. Σήμερα επανέρχεται η συζήτηση για το δημογραφικό πρόβλημα και κρίνω σκόπιμο να θυμίσω τις επισημάνσεις του Θουκυδίδη για το ζήτημα αυτό.
Χωρίς να παραβλέπει τη σημασία των ποιοτικών και ηθικών παραμέτρων ο Θουκυδίδης τονίζει την αξία της πληθυσμιακής ισχύος. Στο Β, 44 των Ιστοριών του γράφει: «Ἄνδρες γάρ πόλις καί οὐ τείχη οὐδέ νῆες ἀνδρῶν κεναί». Κατά μετάφρασιν Ελευθερίου Βενιζέλου: Οι άνδρες αποτελούν τας πόλεις και όχι τείχη και πλοία κενά ανδρών.
Το κατ’ εξοχήν δημογραφικού ενδιαφέροντος απόσπασμα του Θουκυδίδη περιέχεται στον Επιτάφιο. Στο Β, 44 βάζει στο στόμα του Περικλέους τα εξής λόγια προς τους γονείς των Αθηναίων νεκρών του πρώτου έτους του πολέμου: « Όσοι είστε ακόμη σε ηλικία για τεκνοποιία πρέπει να υπομένετε τη συμφορά με μεγαλύτερη καρτερία, με την ελπίδα αποκτήσεως και άλλων τέκνων. Διότι η νέα τεκνοποιία όχι μόνον ατομικά θα κάνει πολλούς από σας να λησμονήσουν τους νεκρούς τους, αλλά και στην πόλη θα προσφέρει διπλή ωφέλεια: Και λόγω μη ελαττώσεως του πληθυσμού και λόγω ασφαλείας». (Ἔκ τε τοῦ μή ἐρημοῦσθαι καί ἀσφαλείᾳ).
Ο Θουκυδίδης παρατηρεί εύστοχα ότι η μείωση του πληθυσμού οδηγεί σε ερήμωση της χώρας και αυξάνει τους κινδύνους για την ελευθερία της, ενώ ο ικανοποιητικός ρυθμός γεννητικότητος ενισχύει την άμυνα εναντίον πάσης επιβουλής.
Επειδή σήμερα μας απασχολεί η επιθετικότητα της γειτονικής Τουρκίας, η οποία παρουσιάζει υψηλή γεννητικότητα και μεγάλο ποσοστό νέων στο σύνολο του πληθυσμού, ο Θουκυδίδης στο Δ, 92 δίνει την εξής διαχρονική συμβουλή: «Τότε μόνον εξασφαλίζει κάποιος την ελευθερία του απέναντι στους γείτονες, όταν είναι ικανός και έτοιμος να τους αντιμετωπίζει»!
Χαίρομαι, διότι η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται τη σπουδαιότητα του δημογραφικού προβλήματος και προβαίνει σε οικονομική ενίσχυση των νέων γονέων. Πιστεύω ότι παραλλήλως πρέπει να δοθεί έμφαση στην ψυχική και πνευματική προετοιμασία των νέων αγοριών και κοριτσιών. Πρέπει να τους φέρουμε σε επαφή με τα κείμενα των Πατέρων της Εκκλησίας και των Αρχαίων κλασικών συγγραφέων. Ο Θουκυδίδης παραμένει πάντα επίκαιρος!
Άρθρο στην ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 2.2.2020

Εκδήλωση για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας (9 Φεβρουαρίου) διοργανώθηκε χθες, από την Πρεσβεία της Ελλάδος στην Αλβανία! - Ambasada e Greqisë në Shqipëri organizoi dje një aktivitet me rastin e e Ditës Botërore të Gjuhës Greke (9 shkurt


Η εικόνα ίσως περιέχει: 8 άτομα, άτομα κάθονται και εσωτερικός χώρος

Ambasada e Greqisë në Shqipëri, Sektori i Gjuhës Greke të Kolegjit Universitar ΄΄Logos’’ dhe Departamenti i Gjuhës Greke të Universitetit të Tiranës, organizuan dje një aktivitet me rastin e e Ditës Botërore të Gjuhës Greke (9 shkurt). Në eventin që u zhvillua në ambjentet e Kolegjit Universitar ΄΄Logos’’, përshëndetën Ambasadorja e Greqisë në Shqipëri, z. Sophia Philippidou, Rektorja e Kolegjit Universitar ΄΄Logos’’, z. Nikoleta Mita, Përgjegjësja e Sektorit e Gjuhës dhe Civilizimit Grek të Kolegjit Univeristar ΄΄Logos’’, z. Vasiliki Apostolouda dhe Përgjegjësja e Departamentit të Gjuhës Greke të Universitetit të Tiranës, z. Sofia Delijorgji. Profesorja Emeritus e gjuhësisë e Universitetit Aristoteleio të Thessalonikit, z. Anna Anastasiadi – Simeonidi, paraqiti kumtesën me temë: “Κοntributi i gjuhës së lashtë greke në formulimin e terminologjisë shkencore ndërkombëtare”. U shfaq gjithashtu një video e përtitur nga Sekretaria e Përgjithëshme e Diplomacisë Publike të Ministrisë së Jashtme Greke. Në këtë aktivitet me interes morën pjesë, Kryepiskopi i Tiranës, Durrësit dhe Gjithë Shqipërisë, z. Anastasi, kryetari i PBDNJ-së, Vangjel Dule, përfaqësues të botës akademike, pedagogë, studentë dhe shumë të tjerë.
------
Εκδήλωση για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας (9 Φεβρουαρίου) διοργανώθηκε χθες, από την Πρεσβεία της Ελλάδος στην Αλβανία, τον Τομέα Ελληνικής Γλώσσας του Πανεπιστημιακού Κολεγίου «Λόγος» και το Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας του Πανεπιστημίου Τιράνων. Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στους χώρους του Πανεπιστημιακού Κολεγίου «Λόγος», χαιρετισμό απηύθυναν η Πρέσβυς της Ελλάδος στην Αλβανία, κα Σοφία Φιλιππίδου, η Πρύτανης του Πανεπιστημιακού Κολεγίου «Λόγος», κα Νικολέττα Μίτα, η Πρόεδρος του Τομέα Ελληνικής Γλώσσας του Πανεπιστημιακού Κολεγίου «Λόγος», κα Βασιλική Αποστολούδα και η Πρόεδρος του Τμήματος Ελληνικής Γλώσσας του Πανεπιστημίου Τιράνων, κα Σοφία Δεληγιώργη. Η ομότιμη καθηγήτρια γλωσσολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κα Άννα Αναστασιάδη-Συμεωνίδη, παρουσίασε τεκμηριωμένη εισήγηση με θέμα «Η συμβολή της αρχαίας ελληνικής γλώσσας στη διαμόρφωση της διεθνούς επιστημονικής ορολογίας», ενώ προβλήθηκε βίντεο της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διπλωματίας του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών.
Στην ενδιαφέρουσα εκδήλωση συμμετείχαν ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας κ. Αναστάσιος, ο Πρόεδρος του ΚΕΑΔ κ. Βαγγέλης Ντούλες, εκπρόσωποι του ακαδημαϊκού χώρου, εκπαιδευτικοί, φοιτητές και πλήθος κόσμου.Η εικόνα ίσως περιέχει: 13 άτομα, άτομα κάθονταιΗ εικόνα ίσως περιέχει: 3 άτομα, οθόνη, πίνακας, γραφείο και εσωτερικός χώροςΗ εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, πλήθος και εσωτερικός χώρος
Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, άτομα κάθονται, πλήθος και εσωτερικός χώροςΗ εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, κάθεται και εσωτερικός χώρος

Τμήμα Ελληνικών Αργυροκάστρου: Εκδήλωση αφιερωμένη στην Παγκόσμια Ημέρα της ελληνικής γλώσσας

Στην Παγκόσμια Ημέρα της Ελληνική Γλώσσας (9 Φεβρουαρίου) ήταν αφιερωμένη εκδήλωση που έγινε σήμερα στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου. Την εκδήλωση οργάνωσε το Προξενείο της Ελλάδας στο Αργυρόκαστρο, σε συνεργασία με το Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας και Ελληνικού Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου και αποτελεί πλέον, σύμφωνα με τον πρύτανη του Πανεπιστημίου, Μπεκτάς Μέμα, μια πολιτιστική παράδοση για το πανεπιστήμιο του οποίου ηγείται. Ήταν επίσης, μια σύμπραξη τριών πανεπιστημίων, Αργυροκάστρου, Δυτικής Μακεδονίας και Ιωαννίνων.

Η καθηγήτρια εφαρμοσμένης γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Ελένη Γρίβα, «ξενάγησε» το ακροατήριο στις χώρες που έχει σήμερα «παρουσία» η ελληνική γλώσσα. Η λέκτορας του Τμήματος Ελληνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου, Κωστάντω Ξέρα, αναφέρθηκε στην διαχρονική παρουσία της ελληνικής γλώσσας στην Αλβανία.

Στη συνέχεια έγινε η παρουσίαση πλατφόρμας για τις σύγχρονες μεθόδους εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, προϊόν συνεργασίας των Πανεπιστημίων Αργυροκάστρου και Δυτικής Μακεδονίας.

Την εκδήλωση παρακολούθησαν ο Πρόξενος Αργυροκάστρου Λάμπρος Κακίσης, η βουλευτής Αργυροκάστρου Αρτεμισία Μάλιου, ο Περιφερειάρχης Αργυροκάστρου Αστριτ Αλιαγ, ο Δήμαρχος Αργυροκάστρου Φλιαμουρ Γκολεμι, ο Δήμαρχος Φοινικαίων και πρόεδρος του ΜΕΓΚΑ Χρήστος Κίτσιος, ο Δήμαρχος Δρόπολης Δημήτρης Τόλης, ο πρόεδρος της ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ Βασίλης Κάγιος, ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ Βαγγέλης Ντούλες και η Πρόεδρος της Επιτροπής Μειονοτήτων  Κωνσταντίνα Βεζιανη. Την Εκδήλωση χαιρέτισαν ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στο Αργυρόκαστρο Λάμπρος Κακισης, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αργυροκάστρου Μπεκτας Μέμα, καθώς κι οι εκπρόσωποι από την ακαδημαϊκή κοινότητα, ενώ προσήλθαν ελληνοδιδάσκαλοι, φοιτητές και καθηγητές του Πανεπιστημίου Αργυροκάστρου και άλλοι.

25 χρόνια από την αποφυλάκιση των πέντε της Ομόνοιας: τα μηνύματα είναι ακόμα νωπά

25 χρόνια από την αποφυλάκιση των πέντε της Ομόνοιας: τα μηνύματα είναι ακόμα νωπά
Πέρασαν 25 χρόνια από την 10η  Φεβρουαρίου 1995, την ημέρα του Αγίου Χαραλάμπους, που αν και το Ακυρωτικό Δικαστήριο αποφάσισε την απελευθέρωση με αναστολή των πέντε ηγετών της Οργάνωσης Ομόνοια, που έντεκα μήνες υπέστησαν τα πιο φρικτά βασανιστήρια και ανακρίσεις στην περίφημη δίκη των Τιράνων, που άρχισε κι αυτή σε μια μεγάλη γιορτή της Ορθοδοξίας, την 15η Αυγούστου την Ημέρα της Παναγίας της Θεοτόκου, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αρνήθηκε ν’ αναγνωρίσει την απόφαση αυτή.
Αν και ο αναπληρωτής Πρέσβης  Χιλ - ένας διπλωμάτης καριέρας, αργότερα πρέσβης των ΗΠΑ σε μερικές σοβαρές χώρες, ακόμη   και βοηθός Γραμματέας του Κράτους για υποθέσεις της Άπω Ανατολής και του Ειρηνικού - τηλεφώνησε στον Αλβανό Πρόεδρο.  Ο Χιλ δεν του μετέδωσε κανένα τελεσίγραφο ή διαταγή, αλλά μόνον του είπε:
-Κύριε Πρόεδρε, σας συγχαίρω και στο όνομα του Αμερικανού Προέδρου για την αποφυλάκιση των πέντε Αλβανών πολιτών με ελληνική εθνικότητα. Είναι μια χειρονομία που αξίζει να αξιολογηθεί σοβαρά.
Ο Πρόεδρος, ξαφνιασμένος και μ’ ένα παγωμένο χαμόγελο, μόνον μουρμούρισε:
-Ναι, αλλά αυτοί δεν αποφυλακίστηκαν ακόμα…
-Έχουν ελευθερωθεί, έχουν ελευθερωθεί, του είπε ο Χιλ και έκλεισε το τηλέφωνο.
Μερικές ώρες αργότερα άρχισε η δίκη για την τελεσίδικη απόφαση.
Αν και ακολούθησε ο διάλογος αυτός, ο Αλβανός Πρόεδρος επέμενε στην δική του απόφαση, μια απόφαση φθονερή θανατηφόρα, για να υποκύψει την οργάνωση των Ελλήνων της Αλβανίας, την Ομόνοια, να υποκύψει την Εθνική Ελληνική Μειονότητα και η φθονερή του ράβδος ήταν ορατή κατά τη διάρκεια όλης της εντεκάμηνης ανάκρισης και δίκης.
« Για σας γίνεται μεγάλος θόρυβος και έχει μεγάλες αντιθέσεις στο δικαστήριο. Είναι πολλοί ξένοι. Έχουν έρθει μεγάλα κεφάλια από το εξωτερικό, αλλά ΑΥΤΟΣ δεν θέλει να σας αποφυλακίσει. Έχει μεγάλες αντιθέσεις. Ο  βοηθός Γενικού Εισαγγελέα  δεν υπογράφει την απόλυσή σας. Στο δικαστήριο σάς υπερασπίστηκε με σθένος ο  πρόεδρος του Ακυρωτικού Δικαστηρίου...»  Αυτά ήταν τα μηνύματα της παραμονής της απόφασης.
Αν και η απόφαση πάρθηκε η ώρα 12 το μεσημέρι, η άδεια εξόδου από τα κελιά, που σήμαινε την απελευθέρωσή μας,  δόθηκε στις 12 τα μεσάνυχτα.
Πάρα πολλοί πλησίασαν εκείνο το βράδυ. Κάμερες, δημοσιογράφοι… Η είδηση διαδόθηκε αστραπιαία σ’ όλη τη χώρα και ευρύτερα. Χάρηκαν Αλβανοί και Έλληνες που παρακολουθούσαν με κομμένη την ανάσα την περίφημη δίκη. Χάρηκαν που είχε ένα αίσιο τέλος, διότι οι λαοί  θέλουν να ζήσουν αρμονικά και ειρηνικά και δεν συμμερίζονται τις εθνικιστικές τάσεις των προυχόντων τους,  τάσεις που δύσκολα να απελευθερωθούν από το αρρωστημένο μυαλό εκείνων που μόνον νερό των άλλων κουβαλούν και που πάνω σε τέτοιες τάσεις στήνουν την πολιτική τους.
Για την εντεκάμηνη παραμονή μας, τα λέει ξεκάθαρα ο αείμνηστος Παναγιώτης Μάρτος στο ημερολόγιό του:
…Αγκαλιαστήκαμε, φιληθήκαμε, κλάψαμε. Εγώ γελούσα με τον πόνο και τη χαρά μου. Αυτές με ρωτούσαν για την υγεία μου, εγώ για τα παιδιά. Απέφευγα τις ερωτήσεις. Αυτές κοιτούσαν τα ροζιασμένα χέρια μου και ανήσυχη η γυναίκα μου με ρώτησε:
-Γιατί  έχεις  κάλλους στα χέρια; και δάκρυσε.
-Δούλευα με τον κασμά και το σκεπάρνι, της είπα χαμογελώντας. Χωρίς δουλειά θα μας άφηναν; Έτοιμο θα μας τάιζαν; Αν δεν δουλέψεις δεν τρως,  σοσιαλιστική αρχή ή όχι;
-Εσύ πάντα με κοροϊδία τα λες. Πες μου γιατί;
-Από την καλοπέραση. Τα λέμε στο σπίτι.
Ακόμα σήμερα τα χέρια μου είναι σακατεμένα από τα γκλομπ του δήμιου Τσένι. Τα χέρια δεμένα στο σιδερένιο τραπέζι και με χτυπούσε από πάνω στις κλειδώσεις, στα δάχτυλα και στα νύχια. Μεσαιωνικοί τρόποι βασανιστηρίων. Αν κοιμάται το ποτάμι, κοιμήθηκα κι εγώ. Εκατό μέτρα πιο κάτω  από το σπίτι του θείου μου ήταν το Δεύτερο Τμήμα,  το κέντρο της ΣΙΚ, που κάθισα από τις δεκαεννιά Απριλίου μέχρι τις εφτά Σεπτεμβρίου. Τι μαρτύρια, τι βάσανα…! Πώς μπορούσα να κλείσω μάτι; Πώς; Πόσες ερωτήσεις βασάνιζαν την ψυχή και το νου μου για το αύριο. Το καρδιοχτύπι ατέλειωτο. Το μέλλον, ο τόπος… με απασχολούσαν μέρα και νύχτα…

Βαγγέλης Παπαχρήστος

E Diela e Taksambledhësit dhe Fariseut- Mitropoliti i Korçës, Hirësia e Tij † imzot Joani!!


Η προσευχή του Τελώνη και του Φαρισαίου Αρχιμ Επιφάνιος Χατζηγιάγκου!


Οι παραβολές της μετανοίας, κ. Αθανάσιος Παπαρνάκης Καθηγητής στο Τμήμα Ποιμαντικής Θεολογίας στο ΑΠΘ!


Η ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΉ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΓΥΡΏΣ … ΜΙΑΣ ΚΡΥΦΉΣ ΑΣΚΗΤΡΙΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΌΣΜΟ.


✴Η Αργυρώ γεννήθηκε στην Κρήτη σ’ ένα χωριό έξω από το Ηράκλειο γύρω στα 1920. Ήταν μια λεβέντισσα, όμορφη, καλοστημένη! Αγαπήθηκαν μ’ έναν νέο, αλλά πριν προλάβουν να παντρευθούν κηρύχθηκε ο πόλεμος.Το παλληκάρι έφυγε και πολέμησε στην Αλβανία τους Ιταλούς. Μετά την συνθηκολόγηση κατέβηκε στην Κρήτη για να αγωνιστεί κι εκεί εναντίον των Γερμανών. Κάποια στιγμή βρίσκεται αιχμάλωτος των Γερμανών να οδηγείται προς εκτέλεσιν.
Πληροφορείται η Αργυρώ τα καθέκαστα και τρέχει στον τόπο της εκτέλεσης. Δέκα Έλληνες είναι στημένοι στον τοίχο κι απέναντί τους δέκα Γερμανοί με προτεταμμένα τα όπλα τους περιμένουν τη διαταγή για να πυροβολήσουν. Η Αργυρώ αγέρωχη, περήφανη, όμορφη σαν θεά περνάει μπροστά τους και μία μία κατεβάζει τις κάνες των όπλων.
Όλοι σαστίζουν. Ο στρατιωτικός υπεύθυνος της εκτέλεσης την φωνάζει μπροστά του.
«Τι κάνεις εκεί; Τι θέλεις; «Ο αρραβωνιαστικός μου είναι εδώ. Ή θα τον ελευθερώσεις ή χτύπα κι εμένα!».
Ο άνθρωπος υποκλίνεται. Τέτοιο θάρρος, τέτοια αφοσίωση δεν την έχει ξαναδεί. «Πάρ’ τον και φύγε!» της λέει.
Μα η Αργυρώ δεν σταματά εδώ. Και τα άλλα παλικάρια είναι Έλληνες, είναι χωριανοί της. Με περίσσιο θάρρος αντιλέγει! «Όχι! Ή όλους ή στήσε με κι εμένα στον τοίχο!» και με τα λόγια αυτά προχωράει προς τους κατάδικους.
Ο διοικητής έχει μείνει άφωνος. Οι στρατιώτες τους το ίδιο.
Στέλνει μήνυμα στον ίδιο τον Φύρερ, ο οποίος εκφράζει τον θαυμασμό του και την επιθυμία του να γνωρίσει αυτή την ηρωική Ελληνίδα. Και χαρίζεται η ζωή σε όλους…
Η Αργυρώ κι ο αγαπημένος της παντρεύονται. Αποκτούν ένα παιδάκι. Μετά την γέννα εκδηλώνεται η φοβερή λέπρα στην Αργυρώ. Πρέπει να αφήσει τον άντρα της, το νεογέννητο αγγελούδι της, το σπιτικό της, όλο το στήσιμο της ζωής της και να απομονωθεί στην Σπιναλόγκα, το νησί των καταραμένων. Την περιμένει η κοινή μοίρα αυτών των απόκληρων…
Ο πατέρας μένει μ’ ένα λεχούδι στα χέρια. Αναζητάει τροφό για να του το αναστήσει και βρίσκει βοήθεια από μια γυναίκα στα Χανιά, στην άλλη άκρη της Κρήτης. Περνούν λίγοι μήνες. Η Αργυρώ καίγεται απ΄τη στέρηση του σπλάχνου της και παίρνει μια τρελή απόφαση. Νύχτα βουτάει στη θάλασσα και διασχίζει κολυμπώντας την απόσταση μέχρι την απέναντι στεριά.
Έχει κάνει εναν μπόγο τα ρούχα της και τά ‘χει δέσει πάνω στο κεφάλι της. Περπατάει εφτά μερόνυχτα, μόνη, κρυπτόμενη για να μην την αντιληφθούν και την πετροβολήσουν, σχεδόν άσιτη και άποτη και κάποια στιγμή φθάνει στα Χανιά και βρίσκει το σπίτι της τροφού -είχε πάρει τις πληροφορίες της από τα μηνύματα που της έστελνε ο άντρας της.
Το βρίσκει έρημο. Κάθεται παράμερα στην αυλή και περιμένει. Κάποια στιγμή έρχονται κάποιοι, μια γυναίκα, δυο-τρεις γριές. Από μακριά τους μιλάει, τους συστήνεται. «Μόνο να μου πείτε αν είναι καλά το παιδί μου. Μόνο να το δω από μακριά!» τους λέει. «Το παιδί σου πέθανε χθες το βράδυ! Μόλις το κηδέψαμε, ερχόμαστε από τα μνήματα…». Μαζεύει τα συντρίμμια της, τον πόνο της και παίρνει το δρόμο της επιστροφής…
Περνούν λίγα χρόνια. Εκείνη πάντα στην Σπιναλόγκα.
Παίρνει μήνυμα από τον άντρα της πως θέλει να παντρευτεί.
Εκείνος είναι νέος και δεν υπάρχει καμιά ελπίδα σωτηρίας και επιστροφής για την Αργυρώ. «Μ΄όλη μου την καρδιά και την αγάπη μου!», του απαντάει. Και την ημέρα του γάμου κάνει πάλι την ίδια παράτολμη ενέργεια.
Βγαίνει κολυμπώντας και παρευρίσκεται στο γάμο, πάλι από μακριά. Κι όταν τελειώνει το μυστήριο πλησιάζει τη νύφη και της φωνάζει «Έχεις καλόν άντρα. Να τον αγαπάς!…» και της αφήνει και το δώρο της, ένα χρηματικό ποσό που το μάζεψε ψίχουλο-ψίχουλο από το επίδομα που της έδιναν.
Και σε κάθε παιδί που γεννούσε αυτή η γυναίκα, έβγαινε με τον ίδιο τρόπο στη βάφτισή του κι άφηνε ένα δώρο, ό,τι μπορούσε η φτώχια της να προσφέρει…Το 1957 το Λεπροκομείο της Σπιναλόγκα κλείνει. Έχει φθάσει κι εδώ το φάρμακο της λέπρας. Όσοι είχαν την νόσο σε πρώιμα στάδια θεραπεύθηκαν και επέστρεψαν στα σπίτια και στις οικογένειές τους.
Οι παλιοί ασθενείς, στους οποίους είχαν προκληθεί ορατές ανεπανόρθωτες βλάβες και οι οποίοι ως επί το πλείστον είχαν ξεχαστεί και από τις οικογένειές τους, αν και θεωρούνταν ασφαλείς πλέον με την θεραπεία στην οποία είχαν και αυτοί υποβληθεί, μεταφέρθηκαν σε ειδική πτέρυγα του Νοσοκομείου Λοιμωδών Νόσων στην Αγία Βαρβάρα Αττικής.
Εδώ η Αργυρώ θα γίνει μια ταπεινή διάκονος των πιο ηλικιωμένων ασθενών. Θα γνωρίσει τον Άγιο Νικηφόρο το λεπρό και τον Άγιο Ευμένιο Σαριδάκη και θα βιώσει την άπειρη αγάπη του Θεού. Θα πάρει και θα δώσει αγάπη και προσφορά, θα αγιάσει με τη ύπαρξή της εκείνον τον ταλαίπωρο τόπο.
Μαζί με δυο-τρεις άλλες ομοιοπαθείς γυναίκες έπλεναν, καθάριζαν, περιποιούνταν και νεκροστόλιζαν, όταν ερχόταν η ώρα τους, τις λεπρές αδελφές. Αξιοσημείωτο είναι και το τάμα που είχαν από παλιά κάνει: «Κάνε, Θεέ μου, να βρεθεί το φάρμακο για τη λέπρα, όχι για μας, για τους νέους που χάνουν την αξιοπρέπεια και τη ζωή τους και δεν θα φάμε λάδι στον αιώνα!!!». Κι αφού βρέθηκε το φάρμακο έπρεπε να κρατήσουν την υπόσχεση. Και την κράτησαν. Και δεν έβαλαν λάδι στο στόμα τους…
Και το Πάσχα για να κάνουν κατάλυση βουτούσαν το δάχτυλο, το κολοβωμένο απ’ την αρρώστια, στο λάδι της καντήλας και το ακουμπούσαν στα χείλη τους για να τιμήσουν την ημέρα την Ανάστασης χωρίς να πατήσουν τον όρκο τους… Αυτή ήταν η Αργυρώ. Ποιος ξέρει πόσα άλλα διαμάντια έκρυβε η μαρτυρική ζωή της! Αλλά ο Θεός την εφανέρωσε και το λείψανό της ευωδίαζε!

Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2020

Νεαρή, τυφλή Αιγυπτία, συγκλόνισε με τα άψογα Ελληνικά της (βίντεο)

Φωτογραφία: Επίσημη ιστοσελίδα της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου/https://ekkairo.org/
ΚΑΙΡΟ. Η ίδια δεν μπόρεσε να δει τη συγκίνηση που προκάλεσε σε όλους τους παρισταμένους στο Ελληνικό Πολιτιστικό Κέντρο Καΐρου, κατά τον προχθεσινό εορτασμό για την Παγκόσμια Ημέρα της Ελληνικής Γλώσσας, στην αιγυπτιακή πρωτεύουσα. Ομως, τα μάτια των παρισταμένων, που μπορούσαν να την δουν, γέμισαν από δάκρυα. Μία συγκίνηση που δεν μπόρεσαν να κρύψουν ούτε και οι επίσημοι, όταν η 22χρονη Αντι Ελ Αραμπι παραλάμβανε το ελληνικό πτυχίο της «Γ2», που κατέκτησε ως η πρώτη Αιγυπτία με ολοκληρωτικό πρόβλημα όρασης.
Μία εκπληκτική ιστορία ξετυλίχθηκε προχθές, σαν ένα παραμύθι, στα μάτια όσων την παρακολουθούσαν.
Η 22χρονη Αντι, δεν μπορούσε να τους δει, αλλά τους «έβλεπε» όλους με τα αισθήματα της καρδιάς της, που ήταν συγκλονισμένοι από την προσπάθειά της.
Με τον διευθυντή του Ελληνικού Πολιτιστικού Κέντρου Καΐρου και στιχουργό Χρίστο Παπαδόπουλο να αγγίζει τις πιο λεπτές χορδές της ψυχής όλων όσοι παρακολουθούσαν, δείχνοντάς τους το ειδικό βιβλίο, λευκό σε πρώτη όψη, από το οποίο η νεαρή Αιγυπτία έμαθε την Ελληνική, αλλά γεμάτο από γνώσεις που μόνον οι έχοντες προβλήματα όρασης μπορούν να δουν…
Με την Αιγυπτία, Αντι Ελ Αραμπι, που η Ελληνική Γλώσσα, την οποία πρωτάκουσε στο ελληνικό πρόγραμμα της κρατικής αιγυπτιακής ραδιοφωνίας, της εμφύσησε την αγάπη σε μία Ελλάδα την οποία έμαθε μέσα από τους ήχους μόνον: μέσα από τα τραγούδια, τις ειδήσεις, τις περιγραφές των συντελεστών των ραδιοφωνικών εκπομπών. Για να φτάσει να δώσει τελικά η 22χρονη Αντι τις εξετάσεις -οι οποίες λόγω της ιδιομορφίας της γραφής κράτησαν 12 ολόκληρες ώρες, γράφοντας όλο αυτό το διάστημα με το σύστημα «Μπράιγ»- και να κατακτήσει το πτυχίο της Γ2 της ελληνικής γλώσσας (που είναι ισάξιο με τις γνώσεις Ελληνικής Γλώσσας από ελληνικό Γυμνάσιο -Λύκειο), δείχνοντας έτσι την αγάπη της στην Ελλάδα, όπως την περιέγραψε και η δασκάλα της, η Αιγυπτιώτισσα Αγγελική Σκούμπη, με τον κόσμο να χειροκροτεί θερμά την νεαρή Αιγυπτία.
Μία Αιγυπτία, που τιμά πλέον όσο λίγοι στην Ελλάδα, καθώς είναι φοιτήτρια του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου του Καΐρου.
Τα πιο θερμά συγχαρητήρια έλαβε η Αντι Ελ Αραμπι από τον Ελληνα πρέσβη (και επίσης Αιγυπτιώτη) Νίκο Γαριλίδη και τον γενικό πρόξενο της Ελλάδας στο Κάιρο κ. Γιώργο Δασκαλόπουλο.
Στην Αντι Ελ Αραμπι και όλους τους σπουδαστές και καθηγητές της Ελληνικής Γλώσσας, αφιέρωσε τη χθεσινή εορταστική εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, ο διευθυντής του Κέντρου, Χρίστος Παπαδόπουλος, κάνοντας τον απολογισμό του έργου το 2019, ενώ ευχαρίστησε τους δύο πυλώνες τού φορέα, την ελληνική πρεσβεία στην Αίγυπτο και την Ελληνική Κοινότητα Καΐρου.
Από την πλευρά του, ο Ελληνας πρέσβης επαίνεσε όλους τους συντελεστές του Κέντρου για το σπουδαίο έργο, στο πρόσωπο του διευθυντή του, που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια επικεφαλής του πολιτιστικού αυτού ελληνικού πυλώνα πολιτισμού και φιλίας Ελλάδας και Αιγύπτου.

Η Ελλάδα θα εκδώσει δύο αναμνηστικά κέρματα για την επέτειο των 2.500 ετών από την ιστορική μάχη των Θερμοπυλών, που έγινε το 480 π.Χ-Greqia do të emetojë dy monedha përkujtimore me rastin e 2.500-vjetorit të betejës historike të Termopileve, që u zhvillua në vitin 480 para Krishtit.


Monedha përkujtimore për 2.500-vjetorin e Betejës së Termopileve

Greqia do të emetojë dy monedha përkujtimore me rastin e 2.500-vjetorit të betejës historike të Termopileve, që u zhvillua në vitin 480 para Krishtit.
Monedha e parë përkujtimore me vlerë prej 2 eurosh që paraqet një përkrenare të lashtë greke, do të qarkullojë në të gjithë Eurozonen.
Monedha e dytë përkujtimore prej 10 eurosh do të jetë e destinuar për koleksionistet.
Beteja e Termopileve konsiderohet si një nga më të rëndësishmet në historinë botërore, për shkak të kontributit të saj vendimtar në shpëtimin e qytetërimit perëndimor, në një periudhë kritike.
“Molon labe”
------
Αναμνηστικά κέρματα για τα 2.500 χρόνια από τη Μάχη των Θερμοπυλών
Η Ελλάδα θα εκδώσει δύο αναμνηστικά κέρματα για την επέτειο των 2.500 ετών από την ιστορική μάχη των Θερμοπυλών, που έγινε το 480 π.Χ.
Το πρώτο αναμνηστικό κέρμα των δύο ευρώ που απεικονίζει ένα αρχαίο ελληνικό κράνος, θα κυκλοφορήσει σε ολόκληρη την ευρωζώνη.
Το δεύτερο αναμνηστικό κέρμα των 10 ευρώ θα απευθύνεται σε συλλέκτες.
Η μάχη των θερμοπυλών θεωρείται ως μια από τις σημαντικότερες στην παγκόσμια ιστορία, λόγω της καίριας συμβολής της στη διάσωση του δυτικού πολιτισμού, σε μια κρίσιμη περίοδο.
«Μολών Λαβέ»
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.


Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα

Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2020

Η Ελλάδα ετοιμάζεται να συνδράμει την Αλβανία μετά τον σεισμό

Τη συνδρομή της Ελλάδας, με την τεχνογνωσία της, για την αποκατάσταση των πληγέντων από τον σεισμό του Νοεμβρίου μνημείων της Αλβανίας, συζήτησαν οι υπουργοί Πολιτισμού των δύο χωρών, στο περιθώριο της 6ης συνάντησης των υπουργών Πολιτισμού της ΝΑ Ευρώπης, που έγινε χθες, Σάββατο, στη Ριέκα της Κροατίας.
Η Ελλάδα ετοιμάζεται να συνδράμει την Αλβανία μετά τον σεισμόΑντικείμενο της συζήτησης ανάμεσα στις δύο υπουργούς Πολιτισμού ήταν η γενικότερη κατάσταση της Αλβανίας μετά τον σεισμό της 26ης Νοεμβρίου 2019, αλλά και οι συγκεκριμένες ζημιές στην πολιτιστική κληρονομιά της Αλβανίας.
«Η υπουργός Πολιτισμού της Αλβανίας Ελβα Μαργκαρίτι είπε στην Ελληνίδα ομόλογό της ότι ετοιμάζει σχετικό κατάλογο, προκειμένου το ΥΠΠΟΑ να εξετάσει, πού μπορεί να συνδράμει» αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση το υπουργείο Πολιτισμού. Ζήτησε επίσης «η συνεργασία ανάμεσα στις δύο χώρες να συστηματοποιηθεί, διότι η Ελλάδα έχει πολύ μεγάλη τεχνογνωσία σε θέματα συντήρησης και αποκατάστασης κινητών και ακίνητων μνημείων».
Σημειώνεται ότι μετά το σεισμό στη γειτονική χώρα, η υπουργός Πολιτισμού της Αλβανίας με επιστολή της στη Λίνα Μενδώνη ζητούσε τη συνδρομή του ΥΠΠΟΑ «για τις εκτεταμένες ζημίες που προκάλεσε ο σεισμός και οι μετασεισμοί στην πολιτιστική κληρονομιά της Αλβανίας, σε πολλούς αρχαιολογικούς χώρους και κάστρα».
Ιδιαίτερα, η Αλβανή υπουργός Πολιτισμού ζητούσε τεχνική υποστήριξη για τις καταστροφές στο Δυρράχιο, στα Τίρανα και στη Κρούγια. «Σε αυτόν τον ιδιαίτερο τομέα», έγραφε η κ. Μαργκαρίτι, «μπορείτε να μας παρέχετε σημαντική βοήθεια με το εξειδικευμένο τεχνικό σας στελεχιακό δυναμικό, ώστε να αποκατασταθεί το συντομότερο η πολιτιστική μας κληρονομιά, που είναι η εθνική μας υπερηφάνεια».
Η κ. Μενδώνη απάντησε στην Αλβανή ομόλογό της ότι η Ελλάδα και το ΥΠΠΟΑ «είναι έτοιμο να προσφέρει κάθε δυνατή βοήθεια και συνδρομή για την αποκατάσταση των ζημιών στα μνημεία και τους αρχαιολογικούς χώρους της γειτονικής χώρας».

Did you know you speak Greek?


Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1422) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)