Τετάρτη 29 Απριλίου 2015

Ο Ισμαήλ Κεμαλ ο μεγάλος φιλέλληνας και η εφημερίδα του! - DOKUMENT HISTORIK: ISMAIL QEMALI, GAZETA E TIJ GREKO-SHQIPTARE DHE ARTIKULLI I TIJ MBI HELENIZMIN

Faqja e parë e Gazetës Greko- Shqiptare SOTIRIA-SHPËTIMI, të botuar nga Ismail Qemali. Pjesë nga artikulli i dytë mbi Destinacionin e Helenizmit do ta gjeni më poshtë. 






Faqja e fundit e Gazetës në Shqip. 
Ισμαήλ Κεμάλ, ο μέγας φιλέλληνας

Ο Ισμαήλ Κεμάλ, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος πρωθυπουργός του Αλβανικού κράτους, ήταν μέγας φιλέλληνας και ήθελε την ένωση της Αλβανίας με την Ελλάδα ως μια Ελληνοαλβανική Ομοσπονδία και υπέγραψε μάλιστα και Ειδικό Πρωτόκολλο για Ελληνοαλβανική Ομοσπονδία με Έλληνες στις 22 Μαρτίου του 1907.

Ο Ισμαήλ Κεμάλ είχε αποφοιτήσει από τη Ζωσιμαία Σχολή Ιωαννίνων και ομιλούσε και έγραφε απταίστως τα Ελληνικά. Έτρεφε φιλικά αισθήματα προς τους Έλληνες και τον Ελληνικό πολιτισμό.

Το 1901 στις Βρυξέλλες εξέδωσε μια αλβανική εφημερίδα, αλλά σε ελληνικά γλώσσα, που την έγραφε ο ίδιος και μόνο η τελευταία της σελίδα, από το δεύτερο φύλλο που κυκλοφόρησε ήταν γραμμένη στην αλβανική γλώσσα. Ο τίτλος αυτής της εφημερίδας ήταν: ΣΩΤΗΡΙΑ-ΑΛΒΑΝΙΑ (ΕΛΛΗΝΟ-ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΚΔΙΔΟΜΕΝΗ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΤΟ ΜΗΝΑ). Συνολικά εξέδωσε μόνο πέντε φύλλα. Χαρακτηριστικό των φιλελληνικών του αισθημάτων είναι το άρθρο που δημοσιεύει στην πρώτη σελίδα του δεύτερου φύλλου της εφημερίδας ΣΩΤΗΡΙΑ-ΑΛΒΑΝΙΑ με τίτλο Ο ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, το οποίο είναι ένας πραγματικός ύμνος για την Ελλάδα. 

Όλα τα τεύχη της εφημερίδας του έχουν δημοσιευθεί στο βιβλίο ‘Ελλάς και Αλβανία στις αρχές του εικοστού αιώνα’ του Θάνου Αναγνωστόπουλου- Παλαιολόγου, εκδοτικός οίκος Κυρομάνος.

Ας δούμε τι ο Ισμαήλ Κεμάλ γράφει για την Ελλάδα, τους Έλληνες και τον Ελληνικό πολιτισμό.

ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
Έθνος έχον αναμφισβήτητον μεγαλείον παρελθόν και δικαίωμα προσδοκίας μεγάλου μέλλοντος εν Ανατολή είναι το Ελληνικό. Αφίνομεν κατά μέρος τας υπηρεσίας, τας οποίας το μέγα τούτο έθνος έκαμεν εις όλην εν γένει την ανθρωπότητα, διαδίδον εις τα απώτερα μέρη της υφηλίου τον πολιτισμόν και την επιστήμην ως ουσίαν ευεργετικήν και δικαίως αποκτών τίτλους διά την ευγνωμοσύνην της ανθρωπότητος. Αλλά τοιούτον ως υπάρχει την σήμερον, το Ελληνικόν έθνος αποτελεί το κυριώτερον και σπουδαιότερον στοιχείον της Ανατολής. Εν πρώτοις ως πληθυσμός η Ελληνική φυλή μετά τους Τούρκους και Άραβας υπερτερεί όλας τας άλλας της Ανατολής φυλάς. Γεωγραφικώς δε κατέχει την πρώτην και πρωτίστην θέσιν εν Ανατολή. Το ωραιότερον μέρος της Μεσογείου είναι θάλασσα Ελληνική. Η Προποντίς είναι σχεδόν όλη Ελληνική. Όλαι αι νήσοι του Αρχιπελάγους, του Αιγαίου, του Ιονικού κόλπου, της Προποντίδος είναι Ελληνικαί. Όλαι σχεδόν αι παραλίαι της Μικράς Ασίας από των προπόδων του Ταύρου μέχρι της Ηρακλείας του Πόντου είναι Ελληνικαί. Η Ιλλυρική χερσόννησος, υφ’ όλας τας εισβολάς των ξένων εθνών και ορδών διετήρησεν όλας τας προς τας δύο θάλασσας χώρας, από του στομίου του Δουνάβεως μέχρι του Αμβρακικού κόλπου Ελληνικάς.

Έθνος ως το Ελληνικόν, έχον ένδοξον μέλλον, κατέχον τας σπουδαιοτέρας χώρας της Ανατολής, δικαιούται ενεργώς να μεριμνά περί της τύχης της Ανατολής, ης είναι ιστορικώς και γεωγραφικώς ο πολυτιμότερος συγκύριος. Είμεθα βέβαιοι ότι πας Έλλην έχει συνείδησιν του δικαιώματος τούτου, όπερ αποτελεί τον προορισμόν του Ελληνισμού, και εν ταυτώ της συνεπαγομένης υποχρεώσεώς του.

Όταν λέγομεν Ελληνισμόν δεν εννοούμεν τους εν τω Ελληνικώ κράτει ευρισκομένους Έλληνας, εννοούμεν όλους τους Έλληνας, ων ο πληθυσμός υπερβαίνειν τους εν Ανατολή ευρισκομένους λαούς, των Τούρκων και των Αράβων εξαιρουμένων. Ημείς, οι μη Έλληνες, επιθυμούμεν και από καρδίας ευχόμεθα να ίδωμεν τον Ελληνισμόν ως τον ισχυρότερον παράγοντα της Ανατολής.

Τι εξετάζομεν ημείς; Ποίος ο προορισμός του Ελληνισμού. Ο Έλλην έχει συνείδησιν του προορισμού του; Ποία τα μέσα διά την πραγματοποίησιν αυτού; Κατά τόσον δε μάλλον μας ενδιαφέρει το ζήτημα, καθ όσον είμεθα πεπεισμένοι ότι ο προορισμός του Έλληνος είναι και προορισμός του ομαίμου Αλβανού και ότι η τύχη του ενός εξαρτάται εκ της τύχης του άλλου.

Δεν έχομεν την απαίτησιν να δώσωμεν ψυχολογικήν ανάλυσιν έθνους ως το ελληνικόν ούτε τολμώμεν ν’ αποφανθώμεν περί τούτου. Εκείνο όμως, όπερ μετά πεποιθήσεως δυνάμεθα να κηρύξωμεν εκ των προτέρων είναι ότι ποτέ ο Έλλην δεν θα υποπέση εις τον εκφυλισμόν. Η ιστορία τους ήτις είναι και η ιστορία της ανθρωπότητος παρουσιάζει όλα τα εχέγγυα της διασώσεως της ελληνικής φύσεως και πάσης ηθικής διαφθοράς και εκφυλισμού. Η ιστορία της ανθρωπότητος μας παρουσιάζει πολλά έθνη άπερ συρόμενα παρά της ορμής των μεγάλων εισβολών ηδυνήθησαν να διασώσωσι την εθνικήν των ατομικότητα. Κανέν όμως τούτων δεν δύναται να παραβληθή με το ελληνικόν έθνος.

Ο Έλλην, κατά πρώτον, είναι ο τύπος της τελειότητος και της μορφής και της ψυχής του ανθρώπου. Ουδέν έθνος προ αυτού ηδυνήθη να σχηματίση ιδέαν περί του ωραίου και του καλού. Ουδέν έθνος προ αυτού ηδυνήθη να καθέξη και εκτιμήση το αίσθημα της ελευθερίας. Οι διαδεχθέντες τους Μακεδόνας Ρωμαίοι κατέκτησαν μεν την Ελλάδα, εκηρύχθησαν δε προστάται του ελληνικού πολιτισμού, και διά της υλικής ισχύος των κατώρθωασν να πραγματοποιήσουν ό, τι η ηθική των Ελλήνων δύναμις δεν είχε κατορθώσει. Οι Ρωμαίοι δεν ήσαν εχθροί του Ελληνισμού, ήσαν μάλλον οι συμπληρωταί του. Εις όλας τας ρωμαϊκάς κτήσεις η ελληνική γλώσσα, τα ελληνικά γράμματα ήσαν σεβαστά, οι Έλληνες καίτοι υποτελείς εθεωρούντο ως ανώτεροι των Ρωμαίων. Ρήτορες, φιλόσοφοι, ποιηταί, στρατηγοί και αυτοί οι αυτοκράτορες δεν εθήρευον άλλην δόξαν παρά την παρομοίωσιν μετά τινος των Ελλήνων και δεν εθεωρούντο ικαναποιημένοι παρά ότε η αρετή των επεβεβαιούτο παρά των Ελλήνων.

Η Βυζαντινή αυτοκρατορία κατήντησεν επί τέλους Ελληνική Αυτοκρατορία.

Έθνος λοιπόν μη εκφυλιζόμενον απέναντι τόσων συμφορών και περιπετειών δεν δύναται να εκφυλισθή ούτε να θεωρηθή υποκείμενον εις εκφυλισμόν.

Ο Έλλην και ο ομαίμων αυτού Αλβανός διετήρησαν, ο εις μετά περισσοτέρας λεπτότητος, ο άλλος μετά κάποιας τραχύτητος, την ψυχικήν υπεροχήν και την ιδιότητα του συζήν μεθ΄όλων των εθνών και εγκλιματίζεσθαι εις όλους τους τόπους και εις όλα τα κλίματα. Υπάρχουν έθνη μεγάλα τα οποία διά της υπεροχής και της καρτερίας επεβλήθησαν εις όλα τα μέρη της υφηλίου και εσχημάτισαν κολοσσιαία κράτη, όπως οι Αγγλο-Σάξωνες. Κανέν όμως έθνος δεν ομοιάζει τους Έλληνας. Ο Έλλην το πάλαι και την σήμερον μεταβαίνει εις όλας τας ζώνας, εις όλα τα κλίματα του κόσμου, όπου αποκαθίσταται όχι ως ξένος αλλά ως οικείος. 


ΜΑΡΙΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
 Të tjera burime këtu, këtu këtu,
Ismail Qemali, Filogreku i Madh.


Ismail Qemali i cili ishte dhe kryeministri i parë i shtetit Shqiptar, ishte një filogrek i madh dhe donte bashkimin e Shqipërisë në një Federatë Greko-Shqiptare. Ai nënshkroi një Protokoll të Posatshëm me Grekët më 22 Mars të 1907.


Ismail Qemali kishte mbaruar studimet në Shkolla Zosimea e Janinës . Fliste dhe shkruante në mënyrë të përsosur Greqisht. Ushqente ndjenja miqësore kundrejt Helenëve  dhe kulturës Helene.




Më 1901 në Bruksel publikoi një gazetë shqiptare, por në gjuhën greke, që e shkruante ai vetë  dhe vetëm faqja e fundit nga gazeta e dytë që qarkulloi ishte e shkruar në shqip. Titulli i kësaj gazete ishte: SHPËTIMI-SHQIPËRI =ΣΩΤΗΡΙΑ-ΑΛΒΑΝΙΑ (GAZETË GREKO-SHQIPTARE QË BOTOHET DY HERË NË MUAJ). Në total publikoi vetëm pesë numra. Shprehje karakteristike e ndjenjave të tij filogreke ishte artikulli që publikon në faqen e parë të numërit të dytë të gazetës Shpëtimi-Shqipëri me titullin “DESTINACIONI I HELENIZMIT”, i cili përbënte një himn të vërtetë për Greqinë.



Të gjithë numrat e gazetës të tij janë të publikuara në librin “Greqia dhe Shqipëria në fillimet e shek të 20-të” të Thano Anagnostopoulo-Palaiologu, shtëpia e botimit Kiramanos




Le të shohim se çfarë Ismail Qemali shkruan për Greqinë, grekët dhe Kulturën Greke.

DESTINACIONI I HELENIZMIT

(Po ju prezantojmë disa nga pjesët kryesore të artikullit i cili më lart në fotografi ndodhet i gjithi)

Një komb që ka një të kaluar madhështore  të padiskutueshme dhe të drejtën për pritshëmri të një të ardhme madhështore është ai Grek. Lemë mënjanë shërbimet që ky komb i madh i ka bërë të gjithë njerëzimit, duke përhapur në pikat më të largëta të globit kulturën dhe shkencën si esencë të dobishme dhe me të drejtë marrin tituj nëpërmjet mirënjohjes së njerëzimit. Por kjo është prezente dhe sot, kur kombi Grek përbën elementin më kryesor dhe më të vlefshëm të Lindjes. Si fillim si popullatë raca Greke me Turqit dhe Arabët i tejkalon të gjitha racat e tjera të Lindjes. Ndërsa Gjeografikisht mban vendin e parë dhe parësor në Lindje. Vendi më i bukur i Mesdheut është det Grek. Proponti është pothuajse i gjithi Grek. Të gjithë ishujt e Detit Egje, të gjirit Jonik të Propondidhës (Emërtimi i Detit Marmara hyrja për në Evksino Ponto) janë pothuajse të gjitha Greke.
Të gjitha pothuajse  brigjet e Azisë së vogël nga këmbët e Tavrut deri në Heraklia të Pontit janë Greke. Gadishulli Ilirik, me gjithë invazionet e kombeve dhe ordhive ruajti të gjitha vendet në të dyja detet që nga gryka e Danubit deri në Gjirin Ambrakik, Greke.

Komb si helenët duke pasur një të ardhme të ndritshme duke pasur vendet më të mira të Lindjes, i takon në mënyrë aktive të kujdeset mbi fatin e Lindjes, mqs është historikisht dhe gjeografikisht bashkëzotëruesi më i çmuar.
Jemi të sigurt që çdo Helen ka në ndërgjegjie këtë të drejtë e cila përbën dhe destinacionin e Helenizmit, dhe si rrjedhim të kësaj dhe të detyrimeve të tij.



Kur themi Helenizëm nuk kuptojmë Grekët që ndodhen brena shtetit Helen, nënkuptojmë të gjithë Helenët,  të cilët si popull i tejkalojnë popujt që gjenden në Lindje, duke përjashtuar Turqit dhe Arabët.  Ne, jo helenët, dëshirojmë me zemër të shohim Helenizmin si faktorin më të fortë të Lindjes.


Çfarë analizojmë ne? Cili është destinacioni i Helenizmit. Çdo Helen e ka në ndërgjegjie destinacionin e tij? Por cilat janë mjetet për realizimin e këtij qëllimi? Kaq shumë na intereson çështja pasi jemi të bindur se destinacioni i Helenit është destinacion i Shqiptarit që ka të njejtin gjak me të dhe fati i njërit varet nga tjetri.


Nuk kërkojmë që të japim një analizë psikologjike të një kombi si ai helen, as guxojmë që të nxjerrim rezultate mbi këtë. Por atë, të cilën me bindje mund të shpallim më përpara është se Heleni nuk do të degjenerojë. Historia e tyre e cila është dhe historia e njerëzimit paraqet të gjitha garancitë e shpëtimit të natyrës helene  dhe të çdo korruptimi moral dhe degjenerim. Historia e njerëzimit na paraqet shumë kombe të cilat të tërhequra nga vrulli i invazioneve të mëdha mundën të shpëtojnë personalitetin e tyre kombëtar. Por asnjë nga këto nuk mund të krahasohet me kombin helen.

Heleni, pikë së pari, është tipi i  përsosmërisë si i formës ashtu dhe i shpirtit të njeriut. Asnjë komb para tij nuk mundi të krijonte idenë mbi të bukurën dhe të mirën.

Asnjë komb para tij nuk mundi të lindë dhe të vlerësojë ndjenjën e lirisë. Trashëguesit e tyre Maqedonas dhe Romakë vërtet e pushtuan Greqinë, por u shpallën mbrojtës së kulturës helene, dhe nëpërmjet forcës materiale të tyre ja dolën mbanë që të realizojnë atë që morali i forcës Greke nuk kishte arritur.

Romakët nuk ishin armiq të Helenizmit, ishin më tepër plotësues të tij. Në të gjtiha zonat e pushtuara nga romakët, gjuha greke, shkronjat greke, ishin të respektuara, Helenët mgjth se të nënshtruar konsideroheshin më të ngritur se Romakët. Oratorët, filozofët, poetët, gjeneralët dhe vetë Perandorët nuk ndoqën tjetër lavdi përveç asaj që do të ti bënte të ngjashëm me Helenët dhe nuk do të konsideroheshin të kënaqur përveç se kur virtyti i tyre do të konfirmohej nga vetë Helenët.



Perandoria Bizantine u katandis  më në fund Perandori Helene.

Komb pra që nuk degjeneroi para të gjitha këtyre të këqijave dhe aventurave nuk mundet të degjenerojë as të konsiderohet objekt degjenrimi/tjetërsimi.  




Heleni dhe Shqiptari që është me të njejtin gjak me atë, rujatën, me hollësitë më të shumta, i dyti me një farë trashësie, superioritetin shpirtëror dhe cilësinë e bashkëjetesës me të gjithë kombet dhe familjarizohet  në të gjitha vendet dhe në të gjitha klimat.
Ekzistojnë kombe të mëdha të cilat nëpërmjet superioritetit dhe durimit mbizotëruan dhe u imponuan në të gjitha vendet e globit dhe krijuan shtete kolosale si Anglo – Saksonët. Por asnjë komb nuk ngjan me Helenët. Helenët si më parë dhe tani shkon në të gjitha zonat, në të gjitha llojet e klimave të botës, ku vendoset si i huaj por dhe si vendas...

Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Διασπασμένοι ξανά οι Β/Ηπειρώτες στις δημοτικές εκλογές της 21ης Ιουνίου

✔ Άκαρπη για κοινή κάθοδο και η τελευταία σύσκεψη στους Αγ. Σαράντα

EKLOGES MEIONOTHTA
 • Παρά τις προσπάθειες που έγιναν εκ μέρους της Ομόνοιας, την οργάνωση όλων των Ελλήνων της Αλβανίας,  για μια κοινή υποψηφιότητα και την υποστήριξή της από τα δύο κόμματα  ΚΕΑΔ και ΜΕΓΚΑ, η Εθνική Ελληνική Μειονότητα κατεβαίνει διασπασμένη και διχασμένη στις εκλογές της 21ης Ιουνίου.
Αυτό οριστικοποιήθηκε τελικά στην τελευταία σύσκεψη του Γενικού Συμβουλίου, που έλαβε χώρα το Σάββατο στους Αγίους Σαράντα.
Το Γενικό Συμβούλιο, ύστερα από έντονες συζητήσεις, γιατί όχι και προστριβές,  οριστικοποίησε τις υποψηφιότητες  για τους Δήμους, που πρωταρχικό ρόλο έχει η Ελληνική Κοινότητα, αλλά και στους Δήμους που υπάρχει ένα έντονο ελληνικό στοιχείο και άλλοι υποστηριχτές και καλοθελητές της.

Οι υποψήφιοι
Στο Δήμο της Δρόπολης εγκρίθηκε η μοναδική υποψηφιότητα του Κώστα Ζήσου. Στο Δήμο των Αγίων Σαράντα, μεταξύ των τεσσάρων υποψηφίων, επικράτησε το όνομα του Υφυπουργού Γεωργίας Γιάννη Μπάμπη που κέρδισε των άλλων αντιπάλων: Χαράλαμπου Παντέχη, Ηρώδη Δαλιάνη και  Σωκράτη Σπύρου.
Στο Δήμο της Χιμάρας θα δώσει τη μάχη με τον συμπατριώτη του σοσιαλιστή  Γ. Γκόρο  ο Φρέντης Μπελέρης. Στο Δήμο της Κονίσπολης, όπου συμπεριλαμβάνεται και η επαρχία του Μουρσιού, με έντονο ορθόδοξο και ελληνικό στοιχείο, εγκρίθηκε η υποψηφιότητα του Αναστάση Γκούντα, ενώ στο Δήμο του Δελβίνου ο Λαέρτης Στεφανίδης. 
Το άλλο κόμμα της Ελληνικής Κοινότητας, το ΜΕΓΚΑ, ανακοίνωσε τους δικούς του υποψηφίους: Τον Βαγγέλη Γκέλιο στο Δήμο της Δρόπολης, τον Χριστάκη Κίτσιο στο Δήμο της Φοινίκης και τον  γιατρό Νίκο Κούρη στο Δήμο των Αγίων Σαράντα. Στους άλλους Δήμους, σύμφωνα με πληροφορίες του κόμματος, θα υποστηριχτούν οι υποψήφιοι που εκπροσωπούν τον Ελληνισμό.

Η απάρνηση του ΣΚ
Η Ελληνική Κοινότητα ζούσε με τον παλμό των γεγονότων και μέχρι την τελευταία στιγμή ήλπιζε σε μια κοινή υποψηφιότητα των δύο κομμάτων. Το σοσιαλιστικό κόμμα, με το οποίο συνεργάζεται και συγκυβερνά το ΚΕΑΔ, μολονότι υποσχέθηκε την στήριξή του σε δύο Δήμους,  Δρόπολης και Φοινίκης, απαρνήθηκε την υπόσχεση αυτή και κατεβάζει δικούς του υποψηφίους.  Διαφορετική στάση κράτησε με το κόμμα των «Τσάμηδων» που τους υποστηρίζει και τους παραχώρησε τρεις Δήμους.
Καλά έκανε κι απαρνήθηκε για να καταλάβει ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός πως όλα τα αλβανικά κόμματα την ίδια πολιτική ακολουθούν απέναντί του, περισσότερο δε ο Ράμα που ονειρεύεται μια μεγάλη Αλβανία, και πως είναι καιρός όλοι μαζί να ενωθούν και να υποστηρίξουν τον δικό τους υποψήφιο.

Η πρόταση του ΜΕΓΚΑ
Όπως ανάφερε ο εκπρόσωπος τύπου του ΜΕΓΚΑ έγιναν οι απαιτούμενες ενέργειες για κοινή υποψηφιότητα με την επιστολή της 31η Μαρτίου, όπου ανάμεσα στ’ άλλα αναφέρεται: «Στο ψηφοδέλτιο της Συμμαχίας των Ελλήνων το όνομα του υποψηφίου Δημάρχου να φέρει την επωνυμία των δύο κομμάτων ΚΕΑΔ-ΜΕΓΚΑ. Τα δύο κόμματα να παρουσιάσουν στους Δήμους Φοινίκης, Δρόπολης, Χιμάρας, Αγ. Σαράντα, Κονίσπολης, το καθένα το δικό του συνδυασμό για τα Δημοτικά Συμβούλια. Στην υπόλοιπη επικράτεια οφείλουν να καταλήξουν σε κοινό συνδυασμό. 
Τα δύο κόμματα δεσμεύονται ώστε μετά τις δημοτικές εκλογές να προωθήσουν από κοινού στην κυβέρνηση της χώρας τα σχέδια ανάπτυξης των Δήμων, την εφαρμογή στην πράξη των αυτοδιοίκητων δικαιωμάτων που απορρέουν από το Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας του Συμβουλίου της Ευρώπης και κυρίως των συνταγματικών δικαιωμάτων για την προβολή, διατήρηση και ανάπτυξη της εθνικής κληρονομιάς και ταυτότητας».

Αποτέλεσμα
Η λέξη αποτέλεσμα με δύο έννοιες: Σαν αποτέλεσμα: Όλες οι προσπάθειες και οι ελπίδες του εδώ Ελληνισμού για να υπάρχει μια κατανόηση και να πάνε ομαδικά και ενωτικά στις τοπικές εκλογές δεν βρήκαν ανταπόκριση. 
Περιμένουμε και ελπίζουμε στα θετικά αποτελέσματα αυτής της διάσπασης.
Όπως και να ’χει το πράγμα, οι αίτιοι κάποτε πρέπει να λογοδοτήσουν σ’ αυτόν το λαό…

Ντόναλντ Λού: «Άτομα με ύποπτο παρελθόν στις λίστες υποψηφίων δημάρχων στην Αλβανία»

Ο Πρεσβευτής των ΗΠΑ στα Τίρανα, Ντόναλντ Λου, δήλωσε ότι στους καταλόγους των υποψηφίων δημάρχων στης εκλογές της 21ς Ιούνιο έχει και άτομα πιθανόν με σκοτεινό παρελθόν και εμπλεκόμενοι σε εγκληματικές δραστηριότητες.
«Υποσχεθήκαμε ότι θα ελέγξουμε τους καταλόγους υποψηφίων δημάρχων για να ανακαλύψουμε άτομα που συνελήφθησαν ή έχουν καταδικαστεί για σοβαρά αδικήματα, τόσο εδώ στην Αλβανία όσο και σε άλλες χώρες. Σε γενικές γραμμές αισθανόμαστε καλά για το περιεχόμενο των καταλόγων, για την παρουσία ενός μεγάλου αριθμού γυναικών. Έχουμε εντοπίσει όμως αρκετά άτομα που πιθανόν να έχουν σκοτεινό παρελθόν και ανάμιξη σε εγκληματικές δραστηριότητες, και αυτό το συζητάμε με τους πολιτικούς ηγέτες», δήλωσε ο πρέσβης των ΗΠΑ Ντόναλντ Λου.
Μετά από τη δήλωση αυτή, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Νίκο Πελεσι, ανέφερε ότι η δήλωση του κ. Λου θα πρέπει να εξεταστεί προσεκτικά για να διασφαλιστεί η ακεραιότητα των υποψηφίων.
Εν το μεταξύ βουλευτής του κυβερνώντος Σοσιαλιστικού Κόμματος κατηγόρησε το Δημοκρατικό Κόμμα της αντιπολίτευσης ότι έχει συμπεριλάβει στους καταλόγους της ος υποψήφιους δημάρχους 9 άτομα με ύποπτο παρελθόν και με επιβαρυμένο ποινικό μητρώο.
Στην Αλβανία εξακολουθεί να προκαλεί ανησυχία το γεγονός ότι στην πολιτική ζωή της χώρας δραστηριοποιούνται και προσπαθούν να εισέλθουν άτομα με σκοτεινό και ύποπτο παρελθόν.
Το Αλβανικό Κοινοβούλιο ανέθεσε σε ad hoc επιτροπή του το έργο να ελέγξει το παρελθόν ανώτερων αξιωματούχων και πολιτικών, για να αποφευχθεί η παρουσία όσων εμπλέκονται με την μυστική υπηρεσία του κομμουνιστικού καθεστώτος (η περιβόητη "Sigurimi") και εκείνων που πιθανόν να εμπλέκονται με ομάδες οργανωμένου εγκλήματος ή άλλες εγκληματικές δραστηριότητες.




Πηγή: www.himara.gr

" Απαράδεκτες και αποσταθεροποιητηκές " χαρακτήρισαν τα Τίρανα της δηλώσεις του Ρωσικού ΥΠΕΞ για τα τελευταία γεγονότα στην ΠΓΔΜ

"Το αλβανικό Υπουργείο Εξωτερικών θεωρεί απαράδεκτες και αποσταθεροποιητικές της κατηγορίες του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών εναντίον δύο κυρίαρχων κρατών, της Αλβανίας και του Κοσόβου για τα πρόσφατα γεγονότα στη Μακεδονία" (ΠΓΔΜ) αναφέρει ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του Αλβανικού Υπουργείου Εξωτερικών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, εκπρόσωποί του αλβανικού ΥΠΕΞ κάλεσαν για διευκρινίσεις και εξέφρασαν την δυσαρέσκειά της αλβανικής κυβέρνησης για την στάση αυτί της Μόσχας, στον Πρέσβη της Ρωσικής Ομοσπονδίας στα Τίρανα, Αλέξανδρος Καρπουσιν.
"Οι δηλώσεις αυτές αποτελούν εκβιασμό και δεν εξυπηρετούν κανένα εποικοδομητικό κλίμα στην περιοχή, και ουτε της αποδεκτές απο όλες της χώρες αρχές του διεθνούς δικαίου ", αναφέρει η ανακοίνωση.
"Η Αλβανία είναι μέλος του ΝΑΤΟ και υποψήφια χώρα γαι ένταξη στην ΕΕ, και κάθε εκβιασμός εκ μέρους της Ρωσίας, θα το αντιμετώπιση σε αυτό το πλαίσιο... Η Ρωσική Ομοσπονδία πρέπει να κοιτάξει κατάματα την πραγματικότητα στα Δυτικά Βαλκάνια, όπου η ανεξαρτησία του Κοσόβου αποτελεί μια σημαντική συμβολή για το μέλλον της δημοκρατίας και της περιφερειακής σταθερότητας", καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείο Εξωτερικών της Αλβανίας.
Στην ανακοίνωση του το Ρωσικό ΥΠΕΞ είχε εκφράσει λίγες μέρες πριν "τη βαθιά ανησυχία μετά τις πληροφορίες για το περιστατικό στα σύνορα μεταξύ ΠΓΔΜ- Σερβίας, όπου ομάδα ενόπλων πήραν τον έλεγχο του συνοριακου φυλάκιου στην περιοχή Γκουσνιτσα στο έδαφος της ΠΓΔΜ”.."
Σε αυτή την κατάσταση, πρωταρχικό ρόλο παίζει η σοβαρή έλλειψη του κράτους δικαίου και της ασφάλειας στο Κοσσυφοπέδιο, και η συνέπειες του άλυτου αυτού προβλήματος στο σύνολό του», ανέφερε η ανακοίνωση."
"Το γεγονός αυτό δεν μπορεί να αγνοηθεί περισσότερο, καθώς και η συνεχής αναφορές στην ‘Μεγάλη Αλβανία’", ανέφερε το Ρωσικό ΥΠΕΞ, σε ανακοίνωσή του, που προκαλεσε την αντίδραση των Τιράνων.




Πηγή: www.himara.gr

Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

Η ενθάρρυνση του Έντι Ράμα για τη Μεγάλη Αλβανία


Βελιγράδι.

Οι δηλώσεις του Αλβανού πρωθυπουργού, Έντι Ράμα,  ο οποίος  διακατέχεται από την πεποίθηση της αναδιαμόρφωσης των συνόρων στα Βαλκάνια ενώ για το ζήτημα αυτό  μία από τις πιο ισχυρές χώρες του κόσμου δεν έχει προβεί σε καμία δήλωση για το αυτό, γράφει η  σερβική εφημερίδα  «Politika».


Η εφημερίδα σημειώνει για  τη συνάντηση του Αλβανού υπουργού Εξωτερικών με τη βοηθό Γραμματέα των ΗΠΑ,Victoria Nuland, την περασμένη εβδομάδα.

Η Nuland δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι οι ΗΠΑ υποστηρίζουν την Αλβανία και ότι υπεγράφη συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας, με την οποία επισημοποιήθηκε η σχέση αυτή.

Η εφημερίδα αναφέρει, επίσης, και την υπογραφή της συμφωνίας- το Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, και έκτοτε αγαπημένο θέμα του Αλβανού πρωθυπουργού έγινε η Μεγάλη Αλβανία.

Ένα μήνα αργότερα ήρθε το τηλεκατευθυνόμενο ελικόπτερο με έναν χάρτη της Μεγάλης Αλβανίας κατά τη διάρκεια ενός αγώνα ποδοσφαίρου στο Βελιγράδι.

Αργότερα, κατά τη συνάντηση με το Σέρβο ομόλογό του, Αλεξαντάρ Βούτσιτς, ζήτησε από τη Σερβία να αναγνωρίσει το Κοσσυφοπέδιο, καθώς και ότι την πρωτοχρονιά η κατοικία του Αλβανού πρωθυπουργού είχε εμφανισθεί η σημαία της Μεγάλης Αλβανίας, σημειώνει χαρακτηριστικά.

Η ΟΜΟΝΟΙΑ ΟΥΡΑ ΤΟΥ ΚΕΑΔ

Όταν φεύγεις από τον τόπο σου και μιλάς, παλεύεις, χορεύεις… μακριά απ’ αυτόν, οργανωμένος σε φορείς - σφραγίδες… σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Γιάννενα κι όπου αλλού…, χωρίς καμιά επιρροή στον κόσμο, οι ντόπιοι - έχουν το ελεύθερο - το βρίσκουν αυλή κι αλώνι να κάνουν ότι νομίζουν…

Άλλοτε ύπουλα, είτε φανερά, ξεκούμπησαν - με διάφορους τρόπους από τα πάτρια εδάφη - τα υγιέστατα μυαλά.

Για να μείνει - όπως κι έγινε - όλη η διαχείριση, η εξουσία, στα χέρια τους.

Να βάζουν κόκκινες, κίτρινες, μπλε γραμμές στην άσκηση της πολιτικής και να μην τις σέβονται…

Να συνεργάζονται μ’ οποιοδήποτε αλβανικό κόμμα εξουσίας κι ας έχει μέσα στο συνασπισμό και τους Τσιάμηδες.

Ν’ ανεξαρτητοποιούν την κάθοδο του ΚΕΑΔ στις τοπικές εκλογές - «δαγκώνοντας» σίδερο.

«Σπόντας» τα μούτρα του Ράμα με το «γενναίο πατριωτικό όχι».

Αλλά… στηρίζοντας τον κυβερνητικό συνασπισμό…, για να μην αποχωριστούν την κουτάλα.

Την άρπα…

(Πολιτική πράξη αυτή εκτός λογικής.

Που αρμόζει μια χαρά με τα ιδιοτελή τους συμφέροντα).

Το Γ.Σ. της Ομόνοιας - πλέον επικίνδυνο κατεστημένο - λέει «ναι» σ’ οτιδήποτε προτείνει ο Ντούλες - η «επένδυση» του Ελληνισμού.

Ψήφισε όλα τα επιλεγμένα τσιράκια του για υποψηφίους Δημάρχους. Χωρίς να λάβει υπόψη, ν’ αφουγκραστεί τη φωνή της εκλογικής βάσης… 

… Εμείς οι «ξενιτεμένοι» μείναμε στον χαζοχαρούμενο ειρωνικό, εγωιστικό, ανεύθυνο… διάλογο, κυρίως στο facebook.

Η πολυπόθητη ένωση του Ελληνισμού της Αλβανίας - προεκλογική ιδέα και υπόσχεση του νέου Γενικού Προέδρου, της Εθνικής μας Οργάνωσης, Λεωνίδα Παππά, απέτυχε…

Όμως το «γιατί», δεν το μάθαμε.

Ότι τη διάσπαση διαρκώς την προκαλεί ο Ντούλες κι η παρέα του…

… Έτσι η Ομόνοια, όπως δείχνουν οι εξελίξεις, παραμένει ουρά, συνιστώσα του ΚΕΑΔ…

Καθόμαστε μακριά από κάθε έντιμη, ανατρεπτική, αποτελεσματική… πρωτοβουλία, που μπορεί, να προλάβει, ν’ αποκλείσει λανθασμένους χειρισμούς.

Είμαστε φλου…

Με τέτοια δημιουργημένη κατάσταση… αρκετός κόσμος  απογοητευμένος, αγανακτισμένος, δεν θα κατέβει να ψηφίσει.

Δεν θα βγει καν απ’ το σπίτι του…

Με την αποχή, τη δυσαρέσκεια, τα φακελωμένα ευρώ, που θα διανεμηθούν σε ψηφοφόρους, την ψήφο διαμαρτυρίας στη γενικότητα… περισσότερο προβλέπεται να βγουν Δήμαρχοι οι αντάρτες υποψήφιοι.

… Που μέχρι χθες όλοι τους ήταν το καμάρι της Ομόνοιας - ΚΕΑΔ.   


Γιώργος ΜΥΤΙΛΗΣ

26/04/2015

Το χάσμα Παππά - Ντούλε μεγαλώνει.



Αργυρόκαστρο, Τίρανα και Κορυτσά, επέβαλαν την υποψηφιότητα Γιάννη Μπάμπη

Ηλεκτρισμένη ήταν η ατμόσφαιρα στην χθεσινή σύγκλιση του Γενικού Συμβουλίου. Και αυτό γιατί οι υποψήφιοι για το δήμο Φοινίκης ήταν τέσσερις:  Ο Γιάννης Μπάμπης, ο Λάμπης Παντέχης, ο Ηρώδης Νταλιάνης και ο Σωκράτης Σπύρος.  
Το προηγούμενο βράδυ είχε προηγηθεί συνάντηση του Ντούλε με τους δύο <<υποτακτικούς του>>,  Γιάννη Μπάμπη και Λάμπη Παντέχη, ώστε να κατέβει ένας από αυτούς. Κατέβηκαν τελικά και οι δύο καθώς η συνάντηση αυτή έληξε με τα δύο άτομα να μην τα βρίσκουν και τον Ντούλε να υπόσχεται πως θα κρατήσει ουδέτερη στάση (κάτι που όπως θα καταλάβετε στη συνέχεια δεν έγινε).

Η χθεσινή συνεδρίαση λοιπόν, ξεκίνησε με τον κ.Παππά, ο οποίος στην ομιλία του κατηγόρησε τον κ.Ντούλε ότι δεν στήριξε τις προσπάθειες του ίδιου για σύσσωμη κάθοδο του Ελληνισμού στις εκλογές, αλλά αντί αυτού επέλεξε να συνεργαστεί με το Σοσιαλιστικό Κόμμα Αλβανίας για να πολεμήσει κάποιους άλλους Έλληνες.

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο κ.Νούλες λέγοντας ότι είναι ικανοποιημένος από το επίτευγμα του, με το οποίο η αριστερή συμμαχία του αφήνει ελεύθερους τους δήμους Φοινίκης και Δερόπολης. Ενώ παράλληλα κατηγόρησε το ΜΕΓΚΑ για την διάσπαση. Σε αυτό το σημείο ο κ.Παππάς τον διέκοψε λέγοντας ότι σε πρόταση που είχε κάνει ο ίδιος σε ΜΕΓΚΑ και ΚΕΑΔ για κοινούς υποψηφίους που θα εκλέγονταν από το Συμβούλιο της Ομόνοιας, το ΜΕΓΚΑ απάντησε θετικά σε αντίθεση με τον κ.Ντούλε που δεν απάντησε ποτέ. Την ίδια στιγμή ο κ. Ντούλες αποχώρησε εκνευρισμένος από την αίθουσα λέγοντας «καλέστε με όταν είναι η ψηφοφορία».


Στη συνέχεια επικράτησε μία σύγχυση και ο κ. Παππάς ζήτησε ένα διάλειμμα για μία μίνι σύσκεψη με τα 20 περίπου μέλη του Συμβουλίου που είναι κάτοικοι του νέου δήμου Φοινίκης ώστε να είναι αυτή η ομάδα που θα προτείνει τον υποψήφιο. Σε αυτή τη σύσκεψη  ο  έπαρχος Λιβαδειάς κ. Νταλιάνης και ο  έπαρχος Φοινίκης κ. Σπύρου δέχτηκαν να αποσύρουν την υποψηφιότητα τους, δηλώνοντας τη στήριξη τους στον κ.Παντέχη.

Και ενώ όλοι περίμεναν πως υποψήφιος θα είναι ο Παντέχης, ο κ.Ντούλες επέβαλε τελικά γραμμή στα μέλη από Αργυρόκαστρο, Τίρανα και Κορυτσά και έτσι το τελικό αποτέλεσμα ήταν 32-20 υπέρ του Γιάννη Μπάμπη.

Ελληνο-αιγυπτιακός πάπυρος δίνει τη λύση για να ξεπεράσουμε το hangover - Papiri 1900 vjeçar greko-egjiptian na jep zgjidhje që të kalojmë dehjen.

Μπορεί ένα κολιέ από βότανα, περασμένο στο λαιμό ενός μεθυσμένου, να κάνει το θαύμα του; Αυτό μάλλον πίστευαν οι άνθρωποι του 2ου αιώνα μ.Χ., όπως αποκαλύπτει ένας αρχαίος πάπυρος γραμμένος στα ελληνικά, ο οποίος βρέθηκε στην Αίγυπτο. Ο ηλικίας περίπου 1.900 ετών ιατρικός πάπυρος είχε βρεθεί, μαζί με τουλάχιστον 500.000 άλλους, στην αρχαία αιγυπτιακή πόλη της Οξυρρύγχου πριν από σχεδόν έναν αιώνα. Η μετάφρασή του έγινε μόλις πρόσφατα και ο πάπυρος φυλάσσεται στη Βιβλιοθήκη Σάκλερ του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, στη Βρετανία. Ανάμεσα σε άλλες θεραπείες και συνταγές, το κείμενο -ένα ελληνιστικό αμάλγαμα ελληνικής και αιγυπτιακής σοφίας- παρέχει συμβουλές για το ξεμέθυσμα, το οποίο προφανώς ανέκαθεν συνιστούσε ένα πρόβλημα για τους ανθρώπους που έπιναν ένα ποτηράκι παραπάνω. Η οδηγία στον μεθυσμένο ήταν να πλέξει φύλλα αλεξανδρινής χαμαιδάφνης (Ruscus racemosus L.) και να τα φορέσει... κολάρο γύρω από τον λαιμό του. Το εν λόγω φυτό θεωρείτο κατάλληλο για θεραπεία του πονοκέφαλου και κατ' επέκταση για τα μεθεόρτια του μεθυσιού. Το κατά πόσο κάποιος ξεμεθούσε -πολύ περισσότερο όταν δεν το έπινε, αλλά το φορούσε σαν κολιέ- αυτό είναι άλλο θέμα. Η μετάφραση και παρουσίαση στο ευρύ κοινό των παπύρων της Οξυρρύγχου είναι μία αργή και κοπιώδης εργασία. Μόλις εκδόθηκε ο τόμος υπ. αρ. 80, που περιέχει τη μετάφραση 30 ιατρικών παπύρων, μεταξύ των οποίων αυτός με τις συμβουλές για το μεθύσι. Όπως δήλωσε η καθηγήτρια Βίβιαν Νάτον του University College του Λονδίνου (UCL), πρόκειται για «τη μεγαλύτερη συλλογή ιατρικών παπύρων, που έχει δημοσιευτεί μέχρι σήμερα». Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει θεραπείες (;) για τις αιμορροϊδες, το έλκος, τα χαλασμένα δόντια, κολλύρια για τα μάτια κ.α., ενώ δεν λείπουν και περιγραφές για οφθαλμιατρικές χειρουργικές επεμβάσεις (μάλλον χωρίς αναισθητικό...).
Mundet një varëse me bimë farmaceutike në qafën e një të dehuri të bëjë mrekulli? Këtë besonin njerëzit në shekullin e 2-të pas Krishtit, siç na zbulon një papir i lashtë i shkruar në greqisht, i cili u gjend në Egjipt. Papiri mjekësor i prej 1900 vjetësh është gjendur së bashku me 500.000 të tjerë, në qytetin e lashtë Egjiptian të Oksirrighu pothuajse para një shekulli. Përkthimi i tij u bë kohët e fundit dhe papiri rruhet në bibliotekën e Sakler të Universitetit të Oksfortdit në Britani. Ndër të terapitë e tjera dhe recetat, teksti- një ndërthurrje e mençurisë egjiptiane dhe asaj greke – na ofron këshilla për të larguar dehjen, të cilën me sa duket përbënte gjithmonë një problem për njerëzit kur pinin një gotë më tepër. Udhëzimi tek i dehuri ishte të thurrte fletët e dafinës aleksiandriane dhe ti vishte si kollaro rreth qafës së tij. Bima në fjalë konsiderohet e përshtatëshme për terapinë e dhimbjes së kokës dhe si rrjedhim dhe të ditës pas të dehurit. Se sa dikujt i dilte e dehura – shumë më tepër kur nuk pinte, por e mbante si varëse – kjo është tjetër çështje. Përkthimi dhe paraqitja në publikun e gjërë të papirëve të Oksirighu-së është një punë e ngadaltë dhe e lodhëshme. Sapo u botua vëllimi me nr 80, që përmban përkthimin e 30 papirëve mjekësore, ndër të cilët ajo me këshillat për dehjen. Siç deklaroi profesorja Vivian Naton e University College të Londrës (UCL), bëhet fjalë për “koleksionin më të madh të papirëve mjekësorë”. Ndër të tjera përfshin terapi për suhadhet, ulçera, dhembet e prishur, pastrimin për sytë etj, ndërsa nuk mungonin dhe përshkrimet për ndërhyrje okuliste kirurrgjikale (ndoshta pa anestezi)

Κυριακή 26 Απριλίου 2015

Γιάννης Μπάμπης: ο «εκλεκτός» του Ντούλε για υποψήφιο Δήμαρχο Φοινικιού

Τελικά η κλίκα Ντούλε επέλεξε για υποψήφιο Δήμαρχο Φοινικιού ένα από τα μέλη της, τον Γιάννη Μπάμπη.
Τι εννοώ με την λέξη «κλίκα » ;
Η «κλίκα Ντούλε» είναι οι άνθρωποι που ακολουθούν τυφλά τον Ντούλε με αντάλλαγμα προσωπικά οφέλη, άτομα που δεν εντοπίζουν κανένα λάθος του και δεν ασκούν καμιά κριτική απέναντι του. Για αυτούς τα προβλήματα των Ελλήνων είναι όλα λυμένα ενώ ο Ντούλες είναι ο μοναδικός ηγέτης που κανείς δεν μπορεί να τον αντικαταστήσει.
Πως επιβίωσε ο Ντούλες όλα αυτά τα χρόνια να είναι εκπρόσωπος της ΕΕΜ στην Αλβανική Βουλή χωρίς να έχει παράγει έργο ;
Ο Ντούλες έχοντας σαν προσόν την καλή του ρητορική, με διάφορους τρόπους προσπάθησε, και πέτυχε, να καλύψει την αδράνεια και ανικανότητα του για την λύση των πολλών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Βορειοηπειρώτες στον Αλβανικό και Ελλαδικό χώρο.
Επιβίωσε όλα αυτά τα χρόνια γιατί :
- Εκμεταλλεύτηκε πατριωτισμό και εθνικισμό των Ελλήνων Αγ. Σαράντα, Δελβίνου, Χιμάρας, Δερόπολης και παντού.
- Βόλευε το Αλβανικό κράτος και παρακράτος, γιατί δεν τους δημιούργησε ποτέ έντονα προβλήματα στους Διεθνείς Οργανισμούς.
- Βόλευε όλες τις Αλβανικές Κυβερνήσεις , γιατί δεν διαπραγματευτικέ ποτέ για θέματα κοινού οφέλους , όπως εθνικά και έργα υποδομής , αλλά σαν στόχο είχε την βουλευτική του καρέκλα και Κυβερνητικά αξιώματα της κλίκας του.
- Βόλευε και τις Ελληνικές Κυβερνήσεις, γιατί δεν ζήτησε ποτέ την ύπαρξη μιας στρατηγικής υποστήριξης της ΕΕΜ, σε όλους τους τομείς.
- Εξόντωνε πολιτικά όποιον θεωρούσε απειλή, δεν κράτησε δίπλα του ανθρώπους με άποψη, φοβούμενος μην του πριονίσουν την καρέκλα.
- Δεν επέτρεψε με τον τρόπο του να ενταχτεί μια νέα γενιά στην Ομόνοια, σπουδαγμένη σε Ελλάδα και Αλβανία, φοβούμενος το δικό του μέλλον.
Με Αλβανική πολιτική νοοτροπία έχει ελέγξει όλα αυτά τα χρόνια την Ομόνοια εξολοκλήρου, με αυτούς τους τρόπους :
- Κανόνιζε σε κάθε Γενική Συνδιάσκεψη να πασάρει την λίστα του για τα μέλη του Γενικού Συμβουλίου. Τις τελευταίες 4 εκλογές ειδικά, για τα μέλη του Γενικού Συμβουλίου ποτέ δεν έγινε καταμέτρηση ψήφων, απλά διορίζονταν τα άτομα της λίστας Ντούλε (και εδώ προκαλώ όποιον έχει διαφορετική άποψη να αποδείξει το αντίθετο)
- Πάντα επέλεγε τον Γενικό Πρόεδρο της Ομόνοιας, εκτός του τελευταίου που η πλειοψηφία των εκλεκτόρων (τους οποίους επέλεξαν οι Έπαρχοι του) είπαν επιτέλους «όχι» στο Ντούλε
- Με τον τρόπο του «έδιωχνε» πολλούς διανοουμένους Έλληνες να πάνε σε Αλβανικά Κόμματα και πολλοί να μείνουν αδιάφοροι, πράγμα που τον βολεύει για να μείνει μόνος του και τα άτομα που τον πλαισιώνουν να είναι άτομα που δεν εκφράζουν άποψη.
O Ντούλες έχοντας τον έλεγχο του Γενικού Συμβουλίου, το παίζει άνετος με τις υποψηφιότητες και περνά γραμμή να ψηφιστούν άτομα της κλίκας του. Αυτό έκανε και τώρα με τον Δήμο Φοινικιού, επέλεξε τον δικό του Γιάννη Μπάμπη.
Ποιός είναι όμως ο Γιάννης Μπάμπης ;
Ο Γιάννης Μπάμπης τα τελευταία χρόνια για τον Ντούλε είναι ένα από τα σημαντικότερα μέλη τις κλίκας του. Τον τιμά το γεγονός ότι δεν δούλεψε ούτε μια μέρα εκτός Αλβανίας ως οικονομικός μετανάστης, πολλοί όμως αυτό το θεωρούν ανικανότητα να εργαστεί στο εξωτερικό όπως πολύ συμπατριώτες μας.
Με την ευλογία της Ομόνοιας, του Σοσιαλιστικού Κόμματος, του Αγροτικού κόμματος , κλπ. έχει εργαστεί σε διαφορές κρατικές δουλειές όπως Διευθυντής Υδάτων και Διευθυντής Δασών για τον νόμο Αγ. Σαράντα. Με το «μεροκάματο» του Διευθυντή κατάφερε και έφτιαξε ξενοδοχείο μεγάλης αξίας.
Ο Γιάννης Μπάμπης ως Διευθυντής Δασών οπού ήταν για αρκετά χρόνια έχει την κυριότερη ευθύνη για τις υφαρπαγές λιβαδιών και δασών από ψευδής πρώην ιδιοκτήτες. Η ευθύνη αυτή του καταλογίζεται για την αδράνεια υπεράσπισης και την μη ενημέρωση των Έπαρχων και Βουλευτών της Ομόνοιας, για κάθε δίκη που γινόταν σε βάρος των χωριών της ΕΕΜ. Δεν γνωρίζω εάν ενημέρωνε κιόλας τον πρόεδρο του Κεαδ και της Ομόνοιας και αυτοί κάθονταν με σταυρωμένα χέρια.
Γιατί έχει ευθύνη ο Διευθυντής Δασών επιλεγμένος από την Ομόνοια-Κεαδ για τις υφαρπαγές λιβαδιών και δασών ;
Μέχρι το 2008 όλα τα λιβάδια και δάση στην Αλβανία ήταν κατά κάποιο τρόπο περιουσία-κατοχή των Υπουργιών που υποτάσσονταν οι Διευθύνσεις Δασών στους αντίστοιχους Νομούς. Όταν δικάζονταν στο πρωτοδικείο κάθε αίτηση πρώην ιδιοκτήτη, η Διεύθυνση Δασών εκπροσωπούσε το Αλβανικό κράτος ως εναγόμενος και είχε νομική υποχρέωση να αρνηθεί κάθε αίτηση τους, ενώ στην περίπτωση που «δικαιώνονταν» οι ψευδής πρώην ιδιοκτήτες στο πρωτοδικείο, είχε νομική υποχρέωση να κάνει έφεση αυτή την απόφαση. Εάν έκανε κάτι από αυτά και υπερασπιζόταν τις εκτάσεις αυτές πολλά από τα λιβάδια και δάση δεν θα ήταν σήμερα ιδιοκτησία τους. Αντί αυτού σε πολλές τέτοιες δίκες ο Γιάννης και οι εκπρόσωποι του ήταν απών, ενώ σε άλλες που ήταν παρόν συμφωνούσε με την αίτηση των ψευδών πρώην ιδιοκτήτων, δεν γνωρίζω εάν έκανε έστω και μια έφεση.
Τελικά, ο Γιάννης Μπάμπης έχει ευθύνη για τις υφαρπαγές λιβαδιών και δασών από τους ψευδής πρώην ιδιοκτήτες,γιατί δεν υπερασπίστηκε στα δικαστήρια τα συμφέροντα της ΕΕΜ και δεν ενημέρωσε τους εκπροσώπους της για το τη συμβαίνει με τις υφαρπαγές λιβαδιών και δασών. Την στάση του Γιάννη Μπάμπη για κάθε υπόθεση που δικάζονταν στο πρωτοδικείο είναι καταγραμμένη στα πρακτικά της κάθε υπόθεσης στο αρχείο του Δικαστηρίου.
Όπως τόνισα πιο πάνω, ο Ντούλες έχοντας τον απόλυτο έλεγχο του Γενικού Συμβουλίου περνά γραμμή για το ποιός θα πάρει το χρίσμα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι εάν τα μέλη του Γενικού συμβουλίου έβαζαν σωστά κριτήρια πριν ψηφίσουν, ο Γιάννη Μπάμπης δεν θα προκρινόταν ποτέ. Προσωπικά θεωρώ πως μια σοβαρή και αξιοπρεπή υποψηφιότητα θα ήταν αυτός που θα έχει τα παρακάτω κριτήρια :
1. Να έχει σωστό εθνικό φρόνημα
2. Να είναι μορφωμένος
3. Να έχει ηγετικές και διοικητικές ικανότητες
4. Να βάζει τα συμφέροντα των Δημοτών πάνω από τα κομματικά.
5. Να είναι καλός γνώστης του Αλβανικού Δικαίου
6. Να μπορεί να επικοινωνεί άνετα την Αγγλική γλώσσα
7. Να υλοποιήσει αρκετά άρθρα της Σύμβασης Πλαισίου του Συμβουλίου της Ευρώπης για την Προστασία των Μειονοτήτων.
8. Να έχει συγκεκριμένη ατζέντα και να απαιτεί από Αλβανική και Ελληνική Κυβέρνηση για θέματα όπως :
-Παιδεία
-Υγεία
-Ασφάλεια
-Περιουσιακά, κοινά και ιδιωτικά
-Έργα υποδομής
-Προγράμματα ανάπτυξης
Προσωπική μου άποψη, ο Γιάννη Μπάμπης δεν τηρεί σχεδόν τίποτα από αυτά. Η επιλογή του είναι απλά για να εξυπηρετεί τα συμφέροντα του Ντούλε, δίχως να τους νοιάζει το καλό αυτού του τόπου.
Θέλουμε σοβαρή, ικανή και αξιοπρεπή Διοίκηση σε όλους τους Δήμους μας. Εμείς το αποφασίζουμε αυτό με την ψήφο μας.
Ηλίας Θανάσης




Πηγή: www.himara.gr

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1479) Αλβανία (907) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (396) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (312) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (280) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (258) Β Ήπειρος (240) ορθοδοξία-orthodhoksia (239) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) Κορυτσά-Korçë (121) shqip (119) Κορυτσά Β Ήπειρος (109) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (62) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (58) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (47) ανθελληνισμός (44) πολιτισμός - kulturë (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (40) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (39) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (35) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (24) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)