Τετάρτη 15 Απριλίου 2015

Ωμοί εκβιασμοί από Τουρκία και Αλβανία για αναγνώριση «Βόρειας Κύπρου» και Κοσόβου. - Shtypi grek: Rama ka marrë dritën jeshile nga SHBA dhe BE për deklaratat për bashkim kombëtar

Του Γιώργου Παυλόπουλου
Εντονη κινητικότητα καταγράφεται το τελευταίο διάστημα στα μέτωπα της «Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου» και του Κοσόβου, προμηνύοντας εξελίξεις εντός του έτους.
Οι «πάτρονές» τους, δηλαδή η Τουρκία στη μία περίπτωση και η Αλβανία στην άλλη, εντείνουν τις πιέσεις προς την απέναντι πλευρά -αφενός την Κυπριακή Δημοκρατία και την Ελλάδα και, αφετέρου, τη Σερβία- προκειμένου να αρθούν τα εμπόδια που υπάρχουν για την αναγνώριση ως ισότιμα και ανεξάρτητα κράτη της ΤΔΒΚ και του Κοσόβου και την ένταξή τους στους διεθνείς οργανισμούς. Σε αντίθετη περίπτωση, όπως απειλούν άμεσα ή έμμεσα, θα προχωρήσουν υιοθετώντας το μοντέλο της Ρωσίας στην Κριμαία.
Προφανώς, Άγκυρα και Τίρανα θεωρούν ότι οι συνθήκες που υπάρχουν αυτή την περίοδο προσφέρονται για να διεκδικήσουν και να πετύχουν λύσεις που θα ικανοποιούν σε μεγάλο βαθμό τα συμφέροντά τους, καθώς Λευκωσία, Αθήνα και Βελιγράδι βρίσκονται σε δύσκολη θέση, τόσο οικονομικά όσο και πολιτικά. Φαίνεται δε πως έχουν πάρει το πράσινο φως και από την πλευρά των ΗΠΑ και της ΕΕ, που επίσης θα ήθελαν να κλείσουν αυτά τα δύο μέτωπα, πολύ περισσότερο καθώς η ευρύτερη περιοχή μοιάζει με πυριτιδαποθήκη η οποία είναι έτοιμη να εκραγεί. Η αλήθεια μάλιστα είναι ότι, πέρα από τη γενικότερη συγκυρία, τα όσα έχουν συμβεί τους τελευταίους μήνες στην Κύπρο και το Κόσοβο έχουν ουσιαστικά στρώσει το έδαφος για ένα νέο γύρο διαπραγματεύσεων, στη βάση παλαιότερων ή ανανεωμένων σχεδίων (όπως το Σχέδιο Ανάν).
Στην Κύπρο, πιο συγκεκριμένα, η αμφισβήτηση της ΑΟΖ από την Άγκυρα και η «εμπρηστική» παρουσία του «Μπαρμπαρός» στην περιοχή είχε αποτελέσει την αφορμή για τη διακοπή των συνομιλιών από τη Λευκωσία τον περασμένο Οκτώβριο. Τώρα, λοιπόν, η αποχώρηση του ερευνητικού σκάφους και μη ανανέωση της NAVTEX δίνει την ευκαιρία της επαναπροσέγγισης, με όλα τα θέματα να είναι στο τραπέζι, συμπεριλαμβανομένης της συνεκμετάλλευσης των υδρογονανθράκων. Από την άλλη, όσον αφορά το Κόσοβο, η μαζική ροή δεκάδων χιλιάδων μεταναστών προς τον ευρωπαϊκό Βορρά που παρατηρείται εδώ και μήνες, «ανάγκασε» την ΕΕ να στρέψει ξανά το βλέμμα της στην Πρίστινα και τις σχέσεις της με το Βελιγράδι.
Σε αυτό το σκηνικό, γίνονται ήδη τα επόμενα βήματα και στα δύο μέτωπα. Στη μεν Κύπρο, ο νέος ειδικός διαπραγματευτής του ΟΗΕ -ο 25ος κατά σειρά!- διαρρέει πως έχει ήδη διασφαλίσει την υπόσχεση Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων ότι θα επιστρέψουν στο τραπέζι, μετά τις εκλογές που θα διεξαχθούν στην ΤΔΒΚ στις 19 Απριλίου. Παρά δε το γεγονός ότι ο Νορβηγός διπλωμάτης Έσπεν Άιντα δέχθηκε χθες έντονες επικρίσεις από την κυβέρνηση και την αντιπολίτευση στη Λευκωσία, επειδή αμφισβήτησε την παραβίαση της κυπριακής ΑΟΖ από την Τουρκία, αυτό δεν θεωρείται πιθανό να ακυρώσει το νέο γύρο διαπραγματεύσεων που έχει δρομολογηθεί -στο φόντο, φυσικά, της απειλής της Άγκυρας ότι εφόσον δεν υπάρξει σύντομα λύση, θα «αναγκαστεί» να ενσωματώσει και τυπικά την ΤΔΒΚ.
Στο Κόσοβο, την ίδια στιγμή, η κατάσταση εξελίσσεται πιο... ωμά. Πρωταγωνιστής είναι και πάλι ο «εμπρηστικός» Αλβανός πρωθυπουργός, Έντι Ράμα, ο οποίος δήλωσε την Δευτέρα: «Η ένωση της Αλβανίας με το Κόσοβο είναι αναπόφευκτη και πέραν κάθε αμφισβήτησης. Το θέμα είναι πώς θα γίνει στο πλαίσιο της ΕΕ, ως μια φυσική διαδικασία την οποία θα κατανοήσουν οι πάντες ή ως αντίδραση στην εθελοτυφλία και την αδιαφορία της ΕΕ;».
Όπως ήταν αναμενόμενο, βεβαίως, η αντίδραση από το Βελιγράδι ήταν άμεση και έντονη, με τον Σέρβο πρωθυπουργό, Αλεξάντερ Βούτσιτς -ο οποίος έχει προϊστορία συγκρούσεων με τον Ράμα- να διαβεβαιώνει ότι Αλβανία και Κόσοβο «δεν θα ενωθούν ποτέ» και να καλεί τα Τίρανα να πάψουν να προκαλούν αστάθεια στην περιοχή. Μέχρι χθες το απόγευμα, πάντως, οι Βρυξέλλες σιωπούσαν...
Τα δύο «κρατικά μορφώματα»
ΤΔΒΚ: Η «Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου» δημιουργήθηκε ουσιαστικά μετά το πραξικόπημα κατά του Μακαρίου και την τουρκική εισβολή του 1974 και ανακηρύχθηκε επισήμως στις 15 Νοεμβρίου 1983 -όμως, μέχρι σήμερα, μόνο η Τουρκία την έχει αναγνωρίσει ως ανεξάρτητο κράτος. Επίσημο νόμισμα των 300.000 περίπου κατοίκων της (ανάμεσα στους οποίους υπάρχουν πλέον και δεκάδες χιλιάδες έποικοι) είναι η τουρκική λίρα, ενώ κυρίαρχος τομέας της οικονομίας είναι ο τουρισμός. Με τη βοήθεια της Άγκυρας, το ΑΕΠ της έχει σχεδόν τετραπλασιαστεί από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 μέχρι σήμερα, φτάνοντας τα 16 δισ. δολάρια.
Κόσοβο: Το Κόσοβο έθεσε τις βάσεις για την ανεξαρτησία του το 1999 όταν, μετά τους βομβαρδισμούς κατά της Σερβίας, μετατράπηκε ουσιαστικά σε προτεκτοράτο του ΟΗΕ, της ΕΕ και του ΝΑΤΟ. Περίμενε όμως μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου 2008 για την ανακηρύξει επισήμως, ενώ μέχρι τώρα έχει αναγνωριστεί σχεδόν από τα μισά (108) κράτη-μέλη του ΟΗΕ. Σήμερα έχει σχεδόν 1,9 εκατ. κατοίκους, με πάνω από το 90% να είναι Αλβανοί. Επίσημο νόμισμά του είναι το ευρώ, ενώ με ονομαστικό ΑΕΠ 7,2 δις δολαρίων, είναι από τις φτωχότερες χώρες της Ευρώπης. Τον Ιούνιο του 2009 εντάχθηκε στο ΔΝΤ και την Παγκόσμια Τράπεζα.
Në një shkrim ku parashikon zhvillime të rëndësishme të politikës rajonale në vitin 2015 gazeta greke “Imerisia” merr në analizë përpjekjet diplomatike të Tiranës dhe Ankarasë për të nxitur njohjen e Kosovës nga Beogradi dhe Qipros Turke nga Athina. Në të kundërt kërcënimi direkt apo indirekt sipas gazetës është ripërsëritja e një skenari të ngjashëm me atë të Krimesë në Ukrainë. Gazeta shkruan se Ankaraja dhe Tirana konsiderojnë se në kushtet aktuale të një dobësimi politik dhe ekonomik të Athinës dhe Beogradit është më e lëhtë që të arrihen disa zgjidhje që pengojnë anëtarësimin e Kosovës dhe Qipros Turke në organizmat ndërkombëtarë. Po ashtu “Imerisia” thotë se Shtetet e Bashkuara dhe Bashkimi Evropian i kanë dhënë dritën jeshile Tiranës dhe Ankarasë të lëvizin në këtë drejtim. Në këtë kontekst komentohen edhe deklaratat e fundit të kryeministrit Rama për bashkimin kombëtar herët a vonë të e shqiptarëve ose nën ombrellën e Brukselit ose si një proces i natyrshëm.

Τρίτη 14 Απριλίου 2015

ΕΘΝΟΣ: Προηγούνται άλλα προξενεία για... λουκέτο



Ελπίζουμε να διαψευσθεί επισήμως από το υπουργείο Εξωτερικών η καταγγελία που έγινε από βορειοηπειρωτικές οργανώσεις ότι μεθοδεύεται το κλείσιμο του ελληνικού Γενικού Προξενείου Κορυτσάς. 

Οι οικονομικές δυσχέρειες είναι γνωστές και η υποχρέωση προσαρμογής του υπουργείου Εξωτερικών είναι αναγκαία. 
Ωστόσο, εάν υπάρχει λόγος να κλείσουν κάποια προξενεία, ας αρχίσουμε από εκείνα που λειτουργούν στις χώρες της ΕΕ και στις ΗΠΑ, τα οποία δεν έχουν πια κανέναν λόγο να παραμένουν ανοιχτά, εκτός ίσως από αυτά που πρέπει να διατηρηθούν για ιστορικούς λόγους. 

Αλλά, βλέπετε, μια μετάθεση στην Ατλάντα, το Χιούστον, το Λος Αντζελες, τη Στουτγάρδη, τη Φρανκφούρτη ή τη Μασσαλία είναι πάντα προτιμότερη από μια μετάθεση στην Κορυτσά...

από τη στήλη "ΓΡΑΦΙΚΟΤΗΤΕΣ" της εφημερίδας ΕΘΝΟΣ


ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΤΣΑ

Η αναστάτωση στην Κορυτσά είναι μεγάλη στις τάξεις των Ελλήνων. Ο λόγος: οι ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ότι στις προθέσεις του ΥΠΕΞ είναι το κλείσιμο του ελληνικού προξενείου στην πόλη.
 Σύμφωνα με τα όσα μας είπαν Βορειοηπειρώτες που επικοινώνησαν μαζί μας, η ανησυχία είναι μεγάλη, καθώς η μη ξεκάθαρη στάση του υπουργείου τους κάνει να αισθάνονται «ότι η Ελλάδα για άλλη μία φορά μας εγκαταλείπει και μας αφήνει μόνους να αντιμετωπίσουμε τον εθνικισμό των Αλβανών». Και λένε πως «το κλείσιμο του Ελληνικού Προξενείου ισοδυναμεί με εθνικό έγκλημα εκ μέρους της Ελλάδος», αν φυσικά ισχύουν τα όσα ακούγονται.
Οι Βορειοηπειρώτες, σε επαφές που έχουν μέσω των οργανώσεών τους με παράγοντες του ΥΠΕΞ, τονίζουν πως «η Κορυτσά μαζί με τη Μοσχόπολη υπήρξαν οι πόλεις – λίκνα του ελληνικού πολιτισμού, των ελληνικών γραμμάτων στην ευρύτερη περιοχή». Επίσης, υπενθυμίζουν πως στη Μοσχόπολη ιδρύθηκε το πρώτο ελληνικό τυπογραφείο, μετά από αυτά της Κωνσταντινούπολης και της Σμύρνης αλλά και την δράση της Νέας Ακαδημίας Μοσχοπόλεως, από τον 18ο αιώνα, την καταγωγή από την περιοχή των εθνικών ευεργετών Μπάγκα, και Σίνα, την εκπροσώπηση στο ελληνικό κοινοβούλιο της περιοχής από τον Σκενδέρη, αλλά και τους Σμολένσκι, Τέρπο και τους μητροπολίτες Παντελεήμων Κοτόκο και Πολύκαρπο Δαρδαίο.
Τέλος, οι Βορειοηπειρώτες στηλιτεύουν και τον τρόπο με τον οποίο ο πρόξενος συμπεριφέρθηκε στην τελευταία απογραφή πληθυσμού στην Αλβανία. Την ανησυχία των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου έχει προκαλέσει επίσης η απόπειρα δημιουργίας από τους Ρουμάνους προξενείου (έχουν βάλει στο μάτι το κουτσοβλαχικό στοιχείο και προσπαθούν να το οικειοποιηθούν). Καλό θα ήταν ο κ. Κοτζιάς να ξεκαθαρίσει ότι δεν υπάρχει θέμα παύσης λειτουργίας του ελληνικού προξενείου.
Νίκος Χιδίρογλου
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ 

Ερώτηση βουλευτή Χ.Α. Ηλία Παναγιώταρου για την αναστολή λειτουργίας του Γενικού Προξενείου Κορυτσάς

ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: «Σχετικά με την αναστολή λειτουργίας του Γενικού Προξενείου Κορυτσάς»

Σύμφωνα με  πληροφορίες, το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδος σχεδιάζει να αναστείλει μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2015 την λειτουργία του Γενικού Προξενείου στην Κορυτσά για «οικονομικούς λόγους». Τις πληροφορίες ενισχύει το γεγονός ότι ο νυν Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στην Κορυτσά Ιωάννης Πεδιώτης παραμένει στη θέση του, ενώ η θητεία του κανονικά έχει λήξει από τον Νοέμβριο του 2014, όταν και συμπλήρωσε τρία έτη στην συγκεκριμένη υπηρεσία. Η αντικατάσταση του κ. Πεδιώτη, σύμφωνα με τις έντονες φήμες, δεν έχει πραγματοποιηθεί επειδή δεν προβλέπεται να αναλάβει κάποιος άλλος διπλωμάτης τη θέση του και ως εκ τούτου παραμένει εκεί μέχρι να κλείσει οριστικά το Ελληνικό Προξενείο. 

Παράλληλα υπάρχουν φήμες ότι το υπουργείο Εξωτερικών στην Αθήνα σχεδιάζει την «αναβάθμιση» του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στο Αργυρόκαστρο, γεγονός που θα δημιουργήσει τα οικονομικά αίτια που θα οδηγήσουν στο κλείσιμο του Προξενείου της Κορυτσάς.
Είναι γνωστό ότι το Ελληνικό Προξενείο στην Κορυτσά αποτελεί έναν φάρο για τον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό σε μία Περιφέρεια που το αλβανικό κράτος δεν αναγνωρίζει πουθενά ύπαρξη Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας με τα ανάλογα δικαιώματα που προβλέπουν οι διεθνείς συμβάσεις. 

Το κλείσιμο του  Προξενείου στην Κορυτσά κρίνεται ως εθνικά εγκληματική ενέργεια, ειδικά αυτή την εποχή όπου 1) οργιάζει στην περιοχή η ρουμανική προπαγάνδα εις βάρος του βλαχόφωνου πληθυσμού που διεξάγεται από το Προξενείο που έχει εγκαταστήσει εκεί το Βουκουρέστι εδώ και περίπου δύο χρόνια. 2) Εξαπλώνεται η ισλαμική προπαγάνδα, μέσω του τουρκικού θρησκευτικού εκπαιδευτηρίου που λειτουργεί στην Κορυτσά και 3)Συνεχίζεται απρόσκοπτα η προπαγάνδα των σκοπιανών γύρω από την «μακεδονική» μειονότητα στις όχθες της Πρέσπας.  
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Με δεδομένη την εθνική αποστολή του Ελληνικού Προξενείου της Κορυτσάς, τι θα γίνει σχετικά με την συνέχιση της λειτουργίας του;

Ελήφθησαν υπόψη οι ιδιαιτερότητες της περιοχής και η γνώμη των βορειοηπειρωτικών συλλόγων και φορέων για να ληφθεί απόφαση για την τύχη του Προξενείου;

Γιατί ενώ για ζητήματα ήσσονος σημασίας βρίσκονται κονδύλια, δεν γίνεται το ίδιο προκειμένου να εξασφαλιστεί η λειτουργία του Ελληνικού Προξενείου της Κορυτσάς;

Αθήνα, 06/04/2015
Ο ερωτών Βουλευτής
Ηλίας Παναγιώταρος
Βουλευτής Β’ Αθηνών
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ

Εντυπωσιακό βίντεο ρουκετοπόλεμου: Έγινε η νύχτα μέρα στο Βροντάδο - Video impresionuese nga një traditë e rrallë e Pashkës në Hio të Greqisë!


Οι καμπάνες δεν θα χτυπήσουν παντού - Χριστιανοί υπό διωγμό στη Μέση Ανατολή και την Αφρική

ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΖΙΜΑΣ
Οι προσευχές των χριστιανών σε εκκλησία της Δαμασκού συνοδεύονται από αγωνία για την τύχη τους καθώς και χιλιάδων ομοθρήσκων τους, όχι μόνο στη Συρία, αλλά και σε άλλες χώρες της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής. Εκεί που την προσδοκία της Ανάστασης σκιάζει ο φόβος από την ωμή φονική βία τζιχαντιστών.
Ενα αναμμένο κερί στα χαλάσματα κάποιας κατεστραμμένης εκκλησίας στο ερειπωμένο Χαλέπι στη Συρία. Μια προσευχή για τους δύο αγνοούμενους ορθόδοξους χριστιανούς μητροπολίτες που απήχθησαν πριν από τρία χρόνια. Ενα βιαστικό «Χριστός Ανέστη» σε σκηνή σε προσφυγικό καταυλισμό κάπου στο Κεντρικό Ιράκ. Μια γυναικεία σκιά που γλιστράει με χίλιες προφυλάξεις μεσάνυχτα στην «εκκλησία των σκλάβων» σε γειτονιά ελεγχόμενη από ακραίους ισλαμιστές, στην Τρίπολη της Λιβύης, για να ανάψει το καντήλι. Στο Σινά ο ηγούμενος της ιστορικής Μονής της Αγίας Αικατερίνης αναφωνεί «δεύτε λάβετε Φως», υπό την προστασία των όπλων των Βεδουίνων...

Πάσχα στη Μέση Ανατολή, στη γενέτειρα του χριστιανισμού. Η εβδομάδα των παθών ατέλειωτη. Οι χριστιανοί σε έναν άλλο σταυρό μαρτυρίου προσδοκούν στην ανάστασή τους, που όμως φαντάζει μακριά. «Ο λαός έχει πίστη και ελπίδα, μετά τη σταύρωση έρχεται η ανάσταση», λέει στην «Κ» ο πρύτανης του Ορθόδοξου Θεολογικού Πανεπιστημίου Μπαλαμπάντ του Λιβάνου, πατήρ Πορφύριος Γκιοζί.

Θρησκευτική εκκαθάριση

Ο διωγμός συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, με ελάχιστη, ωστόσο, έως καθόλου προβολή του εντεινόμενου δράματος των διωκομένων. Οι φρικαλεότητες των τζιχαντιστών εκτόπισαν από την παγκόσμια επικαιρότητα τη θρησκευτική εκκαθάριση στην οποία εξακολουθούν να επιδίδονται συστηματικά οι φανατικοί του «Ισλαμικού Κράτους» στη Συρία και το Ιράκ και τώρα στη Λιβύη. Και έπρεπε να έρθουν οι σφαγές τον περασμένο μήνα 21 χριστιανών Κοπτών στη Βεγγάζη από το ISIS και των 147 χριστιανών φοιτητών στην Κένυα από Σομαλούς τζιχαντιστές τη Μεγάλη Εβδομάδα του Πάσχα των καθολικών για να ταρακουνήσουν την παγκόσμια χριστιανοσύνη κάνοντάς την να συνειδητοποιήσει με τον πιο δραματικό τρόπο ότι η ισλαμική τρομοκρατία πέρασε την Ερυθρά Θάλασσα και απειλεί τους χριστιανούς της Αφρικής. Η πίστη χαλυβδώνεται με την τήρηση της παράδοσης και την άσκηση των θρησκευτικών καθηκόντων, λένε οι θεολόγοι. Πόσοι όμως πιστοί μπορούν να ανταποκριθούν στο κάλεσμα για λατρευτικές δραστηριότητες όταν το διακύβευμα είναι η ίδια τους η ζωή, όπως τώρα στη Μέση Ανατολή;

Σε αυτές τις συνθήκες, παρ’ όλα αυτά, και με ορμητήριο τον Λίβανο, αλλά και τη Δαμασκό όπου τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα, ο ορθόδοξος Πατριάρχης Αντιοχείας Ιωάννης επιχειρεί παράτολμες επισκέψεις σε πόλεις και χωριά για να εμψυχώσει τους εναπομείναντες πιστούς που όμως όλο και λιγοστεύουν, καθώς εντείνεται το αίσθημα της ανασφάλειας. «Μόνο έτσι μπορείς να στεριώσεις τον λαό σου στον τόπο του», τονίζει ο πρύτανης του Μπαλαμπάντ και προσθέτει:

«Εδώ στον Λίβανο όπου έχουν καταφύγει εκατομμύρια χριστιανοί, όλα θα γίνουν κανονικά. Στη Συρία είναι κάποιες περιοχές που για λόγους ασφαλείας οι άνθρωποι δεν θα ασκήσουν τα λατρευτικά τους καθήκοντα. Εκεί είναι αδύνατο να γίνουν λειτουργίες. Ολη η Βορειοανατολική Συρία έχει καταληφθεί από το ISIS και δεν υπάρχουν πλέον χριστιανοί. Στη Μααλούλα, την πόλη όπου μιλούν τη γλώσσα που μιλούσε ο Χριστός, έχουν επιστρέψει κάποιοι χριστιανοί, αλλά το Μοναστήρι της Αγίας Θέκλας είναι σε άθλια κατάσταση έχοντας υποστεί μεγάλες ζημιές από την επίθεση των τζιχαντιστών και οι μοναχές δεν μπορούν να γυρίσουν. Υπάρχει όμως ενοριακός ναός όπου θα λειτουργηθούν οι ελάχιστοι χριστιανοί. Στη Δαμασκό θα γίνει περιφορά Επιτάφιων και Ανάσταση.

»Στο Χαλέπι υπάρχουν κάποιες ενορίες, λίγες, που κάνουν λειτουργία. Η χριστιανική Εκκλησία είναι ακόμα ζωντανή. Κανείς δεν ξέρει πόσοι έχουν απομείνει, θα έλεγα ότι παραμένει το 25% των χριστιανών απ’ αυτούς που ήταν. Εμειναν άνθρωποι και είναι η ελπίδα για την ανάσταση που θα ’ρθει. Ο λαός έχει πίστη».

Ο βοηθός του Πατριάρχη, επίσκοπος Δαμασκού Μωυσής, σε τηλεφωνική του επικοινωνία με την «Κ» από τη συριακή πρωτεύουσα, είπε πως στις «ελεύθερες περιοχές», εννοώντας αυτές που ελέγχει ο Ασαντ, θα τελεστεί σε όλους του ναούς η θεία λειτουργία και μάλιστα τη Δευτέρα του Πάσχα θα μεταδοθεί η δοξολογία της Ανάστασης από την κρατική ραδιοτηλεόραση. Ελάχιστες καμπάνες θα ηχήσουν για να αναγγείλουν την Ανάσταση του Χριστού στο Ιράκ και αυτές σε κάποιους, λιγοστούς, χριστιανικούς ναούς στην πρωτεύουσα Βαγδάτη, όπου όμως δεν επιτρέπεται η περιφορά Επιταφίου για να μην προκληθούν οι μουσουλμάνοι. Στα στρατόπεδα προσφύγων του Κεντρικού και Νότιου Ιράκ κάποιες σκηνές θα μετατραπούν τη νύχτα της Ανάστασης για λίγο σε εκκλησίες για να ακουστεί το «Χριστός Ανέστη», ενώ λόγος δεν μπορεί να γίνει για θρησκευτικές τελετές σε κατεχόμενες από το «Ισλαμικό Κράτος» περιοχές. «Στην καλύτερη περίπτωση, να ανάψει κάποιος κρυπτοχριστιανός ένα κεράκι στα ερείπια κάποιας γκρεμισμένης εκκλησίας αν αποφασίσει να ρισκάρει...», λέει στην «Κ» ένας Ιρακινός πρόσφυγας, καθολικός χριστιανός, που διέφυγε από τη Μοσούλη και ζει προσωρινά στη Θεσσαλονίκη.

Στην Τρίπολη της Λιβύης

Με κίνδυνο της ζωής της, μια γυναίκα στην Τρίπολη της Λιβύης ίσως επιχειρήσει να ανάψει τα καντήλια στον Ναό του Αγίου Γεωργίου, τον μοναδικό πλέον σε αυτή τη χώρα μετά τη διάλυσή της και την επέλαση των τζιχαντιστών. Πρόκειται για Ελληνίδα παντρεμένη με ντόπιο, στην οποία -και φεύγοντας αναγκαστικά- ο μητροπολίτης Λιβύης Θεοφύλακτος άφησε τα κλειδιά να ανοίγει κάπου κάπου την «εκκλησία των σκλάβων», όπως αποκαλείται, γιατί φτιάχτηκε τον 15ο αιώνα για τις ανάγκες κάποιων Ελλήνων χριστιανών σφουγγαράδων που είχαν πωληθεί ως σκλάβοι των Οθωμανών. «Αν τα καταφέρει, θα είναι καλό, εγώ θα λειτουργήσω και θα προσευχηθώ για λογαριασμό του ποιμνίου μου, που αναγκάστηκε στο σύνολό του να εγκαταλείψει τη Λιβύη από τον φόβο των ισλαμιστών, από μια εκκλησία στην Κατερίνη, όπου είμαι πλέον εξόριστος...», λέει στην «Κ» ο κ. Θεοφύλακτος. «Μέχρι την επανάσταση κάναμε περιφορά του Επιταφίου και στο κέντρο της πρωτεύουσας, Τρίπολη. Τούτο το Πάσχα θα είναι το πρώτο χωρίς ούτε δείγμα χριστιανού στη Λιβύη...», τονίζει.

Στο βιβλικό Ορος Σινά, οι μοναχοί και όσοι χριστιανοί τολμήσουν, λόγω των αυξανόμενων κρουσμάτων αιματηρών επιθέσεων ισλαμιστών στη χερσόνησο, να ταξιδέψουν για προσκύνημα στο ιστορικό ελληνορθόδοξο χριστιανικό Μοναστήρι της Αγίας Αικατερίνης, θα τελέσουν τη λειτουργία της Ταφής και της Ανάστασης με βυζαντινή μεγαλοπρέπεια, αλλά και με τις... κάννες των όπλων των Βεδουίνων «προτεταμένες» για τον κίνδυνο επιδρομών τζιχαντιστών, που έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους με αποκρουστικές ενέργειες στο Ορος του Μωυσή. Είναι φυλές Βεδουίνων, μουσουλμάνων στο θρήσκευμα, που έχουν δημιουργήσει ασπίδα προστασίας του μοναστηριού από τους ακραίους ομοθρήσκους τους, καθώς γι’ αυτούς αποτελεί πηγή ζωής λόγω του τουρισμού.

«Προσευχόμαστε...»

«Η πανούκλα καλπάζει τώρα και στην Αφρική, προσευχόμαστε για τη ζωή των εδώ χριστιανών. Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε;», είπε σε τηλεφωνική επικοινωνία του με την «Κ» μέλος χριστιανικής ιεραποστολής στο Ναϊρόμπι. Η σφαγή των χριστιανών στο Πανεπιστήμιο Garissa της Κένυας έκανε πιο ζοφερό το σκηνικό διώξεων των χριστιανών το φετινό Πάσχα και έχει συνταράξει τον χριστιανικό πλανήτη, προκαλώντας μεγάλη ανησυχία. Οι χριστιανικοί ναοί στην Κένυα φρουρούνται, μετά την τελευταία δολοφονική επίθεση, από δυνάμεις ασφαλείας που φοβούνται νέο κύκλο βίας από τους εξτρεμιστές ισλαμιστές.

Υπό το άγρυπνο βλέμμα των αστυνομικών αρχών θα γίνουν οι τελετές του Επιταφίου και της Ανάστασης και στην Αίγυπτο. Ο φόβος τρομοκρατικών ενεργειών σε βάρος των Κοπτών χριστιανών έχει αυξήσει στον ανώτατο βαθμό τα μέτρα προστασίας τους, ειδικά μετά τη σφαγή είκοσι ενός εξ αυτών στη Λιβύη όπου εργάζονταν. Για το ακραίο Ισλάμ, Αραβας χριστιανός ισοδυναμεί με προδοσία και η τιμωρία είναι μία: θάνατος.
Kαθημερινή

Δευτέρα 13 Απριλίου 2015

Το μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη- Πάσχα 2015 - Mesazhi i Patrikut Ekumenik për Pashkë 2015

+ Β Α Ρ Θ Ο Λ Ο Μ Α Ι Ο Σ
ΕΛΕΩι ΘΕΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ - ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ 
ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
ΠΑΝΤΙ Τῼ ΠΛΗΡΩΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΧΑΡΙΝ, ΕΙΡΗΝΗΝ ΚΑΙ ΕΛΕΟΣ 
ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΕΝΔΟΞΩΣ ΑΝΑΣΤΑΝΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ
Ἀδελφοὶ συλλειτουργοὶ καὶ τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,
Χριστὸς Ἀνέστη!
Ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι πιστοὶ ἑορτάζομεν καὶ ἐφέτος χαρμοσύνως τὴν Ἀνάστασιν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ ψάλλομεν: «Θανάτου ἑορτάζομεν νέκρωσιν, Ἅδου τὴν καθαίρεσιν, ἄλλης βιοτῆς τῆς αἰωνίου ἀπαρχήν· καὶ σκιρτῶντες ὑμνοῦμεν τὸν Αἴτιον» (τροπάριον τοῦ Κανόνος τῆς Ἀναστάσεως).
Καὶ ἐνῷ ἡμεῖς χαρμοσύνως ἑορτάζομεν τὴν Ἀνάστασιν τοῦ Κυρίου, ὡς πραγματικότητα ζωῆς καὶ ἐλπίδος, πέριξ ἡμῶν, ἐν τῷ κόσμῳ, ἀκούομεν τὰς κραυγὰς καὶ τὰς ἀπειλὰς τοῦ θανάτου, τὰς ὁποίας ἐκτοξεύουν ἐκ πολλῶν σημείων τῆς γῆς ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι πιστεύουν ὅτι δύνανται νὰ λύσουν τὰς διαφορὰς τῶν ἀνθρώπων διὰ τῆς θανατώσεως τῶν ἀντιπάλων, γεγονὸς τὸ ὁποῖον καὶ ἀποτελεῖ τὴν μεγαλυτέραν ἀπόδειξιν τῆς ἀδυναμίας των.
Διότι, διὰ τῆς προκλήσεως τοῦ θανάτου τοῦ συνανθρώπου, διὰ τῆς ἐκδικητικότητος κατὰ τοῦ ἑτέρου, τοῦ διαφορετικοῦ, δὲν βελτιώνεται ὁ κόσμος, οὔτε ἐπιλύονται τὰ προβλήματα τῶν ἀνθρώπων. Εἶναι, ἄλλωστε, ὑπὸ πάντων παραδεκτὸν καὶ ἀναγνωριζόμενον, ἰδιαιτέρως δὲ ὑπὸ τῶν σκεπτομένων ἀνθρώπων πάσης ἐποχῆς, ὅτι τὸ κακὸν νικᾶται διὰ τοῦ ἀγαθοῦ καὶ οὐδέποτε διὰ τοῦ κακοῦ. 
Τὰ προβλήματα ἐπιλύονται ἀληθῶς διὰ τῆς ἀναγνωρίσεως καὶ τῆς τιμῆς τῆς ἀξίας τοῦ προσώπου καὶ διὰ τοῦ σεβασμοῦ τῶν δικαιωμάτων του. Καὶ ἀντιστρόφως, τὰ παντὸς εἴδους προβλήματα δημιουργοῦνται καὶ ὀξύνονται ἐκ τῆς περιφρονήσεως τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου καὶ τῆς καταπατήσεως τῶν δικαίων αὐτοῦ, ἰδιαιτέρως τοῦ ἀδυνάτου, ὁ ὁποῖος πρέπει νὰ δύναται νὰ αἰσθάνεται ἀσφαλὴς καὶ ὁ ἰσχυρὸς νὰ εἶναι δίκαιος διὰ νὰ ὑπάρξῃ εἰρήνη. 
Ἀλλὰ ὁ Χριστὸς ἀνέστη ἐκ τῶν νεκρῶν καὶ ἀπέδειξε καὶ μὲ αὐτὸν τὸν τρόπον τὴν ἀδυναμίαν τοῦ θανάτου νὰ ἐπικρατήσῃ καὶ νὰ ἐπιφέρῃ σταθερὰν μεταβολὴν εἰς τὸν κόσμον. Αἱ δημιουργούμεναι διὰ τοῦ θανάτου καταστάσεις εἶναι ἀναστρέψιμοι, διότι, παρὰ τὰ φαινόμενα, εἶναι προσωριναί, δὲν ἔχουν ρίζαν καὶ ἰκμάδα, ἐνῷ ἀοράτως παρὼν εἶναι ὁ πάντοτε νικήσας τὸν θάνατον Χριστός. 
Ἡμεῖς, οἱ ἔχοντες τὴν ἐλπίδα μας εἰς Αὐτόν, πιστεύομεν ὅτι τὸ δικαίωμα τῆς ζωῆς ἀνήκει εἰς ὅλους τοὺς ἀνθρώπους. Ἡ Ζωὴ καὶ ἡ Ἀνάστασις προσφέρονται ὑπὸ τοῦ πατήσαντος τὸν θάνατον καὶ τὴν ἰσχύν αὐτοῦ ἐπὶ τῶν ἀνθρώπων, Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ εἰς Αὐτὸν μόνον καὶ εἰς τὴν διδασκαλίαν Του ὁ ἄνθρωπος πρέπει νὰ ἐλπίζῃ.
Ἡ πίστις εἰς τὸν Χριστὸν ὁδηγεῖ εἰς τὴν Ἀνάστασιν, εἰς τὴν Ἀνάστασιν πάντων ἡμῶν, ἡ πίστις καὶ ἡ ἐφαρμογὴ τῆς διδασκαλίας Του εἰς τὴν ζωήν μας ὁδηγοῦν εἰς τὴν σωτηρίαν πάντων ἡμῶν, ἀλλὰ καὶ εἰς τὴν ἀντιμετώπισιν τῶν προβλημάτων μας ἐν τῷ κόσμῳ.
Ἀδελφοὶ καὶ τέκνα, 
Τὸ μήνυμα τῆς Ἀναστάσεως, ἡ ὑπέρβασις αὕτη τῆς ἀνθρωπίνης ἀδυναμίας, εἶναι τὸ κήρυγμα τῆς ζωῆς ἔναντι τῆς φθορᾶς τοῦ κόσμου καὶ τῆς περιπετείας τῶν ἀνθρωπίνων, καὶ εἰς αὐτὸ προσκαλοῦμεν ἀπὸ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, ἡμεῖς ὁ ἐλέῳ Θεοῦ Προκαθήμενος τῆς ἐν ἀληθείᾳ Ὀρθοδόξου ἀγάπης, πάντα ἄνθρωπον εἰς γνῶσιν καὶ βίωσιν, φρονοῦντες ὅτι μόνον δι᾿ αὐτοῦ θὰ ἐπανευρεθῇ ἡ «κλαπεῖσα» ὑπὸ τῆς ἀνθρωπίνης συγχύσεως «ἐλπὶς ἡμῶν» καὶ τοῦ κόσμου παντός.
Εἴθε τὸ φῶς τῆς Ἀναστάσεως νὰ φωτίζῃ τὰς καρδίας ὅλων διὰ νὰ χαίρωνται ὁμοῦ μετὰ τῶν συνανθρώπων των ἐν ἀγάπῃ, εἰρήνῃ καὶ ὁμονοίᾳ ἐν τῷ Υἱῷ καὶ Λόγῳ τοῦ Θεοῦ, ὁ Ὁποῖος εἶναι τὸ Φῶς τοῦ κόσμου, ἡ Ἀλήθεια καὶ ἡ Ζωή.
Αὐτῷ μόνῳ, τῷ Ἀναστάντι ἐκ νεκρῶν Κυρίῳ τῆς δόξης, τῷ «ζωῆς κυριεύοντι καὶ θανάτου δεσπόζοντι», τῷ ζῶντι εἰς τοὺς αἰῶνας καὶ τοῖς «ἐν τοῖς μνήμασι ζωὴν χαριζομένῳ», ἡ δόξα καὶ ἡ τιμὴ καὶ ἡ εὐχαριστία. Ἀμήν.
Φανάριον, Ἅγιον Πάσχα ,βιε΄
† Ὁ Κωνσταντινουπόλεως
διάπυρος πρὸς Χριστὸν Ἀναστάντα
εὐχέτης πάντων ὑμῶν

+ VARTHOLOMEU
ME MËSHIRËN E ZOTIT KRYEPISKOP I KONSTANDINUPOJËS- ROMËS SË RE
DHE PATRIK IKUMENIK I TË GJITHË PLOTËSISË SË KISHËS, HIR, PAQE DHE MËSHIRË PREJ NGJALLJES SË LAVDISHME TË KRISHTIT.


Të dashur vëllezër/motra  bashkëmeshtarë dhe bij/bija të dashur më Zotin,
Krishti u Ngjall!
Të gjithë besimtarët Orthodhoksë festojmë të gëzuar dhe sivjet Ngjalljen e Zotit tonë Jesu Krisht dhe Psalim:
“Kremtojmë vrasjen e vdekjes, rrëzimin e Ferrit, nisjen e një jete tjatër të ameshuar dhe duke kërcyer himnojmë shkaktarin” (tropar i Kanonit të Ngjalljes)

Dhe ndërsa ne festojmë me gëzim Ngjalljen e Krishtit, si realitet jete dhe shprese, rreth nesh, në botë dëgjojmë klithma dhe kërcënimet e vdekjes  të cilat lançojnë nga shumë pika të botës ata të cilët besojnë se munden të zgjidhin diferencat ndërmjet njerëzve nëpërmjet vrasjes së kundërshtarëve, gjë e cila përbën dhe vërtetimin më të madh të dobësisë së tyre.
Sepse nëpërmjet shkaktimit të vdekjes së të afërmit, nëpërmjet hakmarrjes kundrejt tjetrit, të ndryshmit, nuk përmirësohet bota, as zgjidhen problemet e njerëzve.  Është nga të gjithë e pranueshme dhe e konstatuar, në veçanti nga njerëzit mendimtarë në të gjitha kohërat, që e keqja mundet nëpërmjet të mirës dhe asnjëherë nëpërmjet të keqes.
Problemet zgjidhen me të vërtetë nëpërmjet pranimit dhe nderimit të vlerës së personit dhe nëpërmjet respektit të të drejtave të tij. Dhe anasjelltas, problemet e çdo lloji  krijohen dhe thellohen nga injorimi i personit njeri dhe shkeljes së të drejtës së tij, në veçanti të të dobëtit i cili duhet të ndjehet i sigurt dhe i forti të jetë i drejtë që të ketë paqe.
Por Krishti u ngjall nga të vdekurit dhe vërtetoi dhe me këtë mënyrë pamundësinë e vdekjes që të mbizotërojë dhe të sjellë një ndryshim të qëndrueshëm në botë. Situatat e krijuara nëpërmjet vdekjes mund të përmbysen, sepse, përtej aparencave, janë të përkohëshme nuk kanë rrënjë dhe vitalitet, ndërsa e tashme e padukshme është gjithmonë Krishti duke mundur vdekjen.
Ne që kemi shpresën tonë tek Ai, besojmë se e drejta e jetës iu përket të gjithë njerëzve. Jeta dhe Ngjallja ofrohen nën Atë që shkeli vdekjen dhe forcën e Atij mbi njerëzit, vetë Jesu Krishtit dhe vetëm tek Ai dhe në doktrinën e Tij njeriu duhet të shpresojë.
Besimi tek Krishti udhëzon në Ngjalljen, në Ngjalljen e të gjithëve ne besimi dhe praktikimi i doktrinës së Tij në jetën tonë na udhëzojnë në shpëtimin e të gjithëve ne, por dhe në përballimin e problemeve tona në këtë botë.
Vëllezër, motra, bij e bija.
Mesazhi i Ngjalljes, ky tejkalim i pamundësisë njerëzore, është predikim i jetës ndaj degradimit të botës dhe të peripecisë të njerëzoreve, dhe në këtë ju ftojmë nga Patriarkana Ekumenike, ne , Primati me mëshirën e Zotit, i Dashurisë së vërtetë Orthodhokse,  i çdo njeriu në dijeni dhe përjetim, duke menduar se vetëm nëpërmjet tij do të rigjendet “shpresa jonë”, por dhe e gjithë botës, e “vjedhur” nga konfuzionin njerëzor .
Qoftë drita e Ngjalljes të ndriçojë zemrat e të gjithë njerëzve  që të gëzohen njësoj bashkë me njerëzit e tjerë me dashuri, paqe dhe unitet, me Birin dhe Fjalën e Perëndisë, i Cili është Drita e botës, e Vërteta dhe Jeta.

Atij vetëm, të Ngjallurit nga të vdekurit Zotit të lavdisë, “që jetën zotëron dhe vdekjen mbizotëron”,  ai që jeton në jetë të jetëve dhe që “ju fal jetën të vdekurve”, i përket lavdia nderimi dhe falenderimi. Amin.
Në Fanar, Pashkën e Shenjtë 2015.

† I Konstandinupojës lutës i flaktë drejt Krishtit të Ngjallur për të gjithë ju.

Λαμπρή και μεγαλοπρεπής Ανάσταση στη Μόσχα (ΦΩΤΟ+ΒΙΝΤΕΟ) - Festim madhështor i Pashkës në Moskë! (Fotografi Video)

0anastasi rosia-25
0anastasi rosia-3
0anastasi rosia-4
0anastasi rosia-5
0anastasi rosia-6
0anastasi rosia-7
0anastasi rosia-8
0anastasi rosia-9
0anastasi rosia-1
0anastasi rosia-10
0anastasi rosia-11
0anastasi rosia-27
0anastasi rosia-12
0anastasi rosia-2
0anastasi rosia-13
0anastasi rosia-14
0anastasi rosia-15
0anastasi rosia-16
0anastasi rosia-17
0anastasi rosia-18
0anastasi rosia-19
0anastasi rosia-20
0anastasi rosia-21
0anastasi rosia-22
0anastasi rosia-23
0anastasi rosia-24
0anastasi rosia-30
0anastasi rosia-31
0anastasi rosia-32
0anastasi rosia-33
0anastasi rosia-34
0anastasi rosia-35
0anastasi rosia-36
0anastasi rosia-37

Απίστευτος ως εθνικιστής

Ο τίτλος του άρθρου είναι δανεισμένος. Τον χρησιμοποίησε, αναφερόμενος στον Edi Rama, πρωθυπουργό της χώρας, Αλβανός εκδότης-δημοσιογράφος. Τον βρήκα ως καταλληλότερο, για να αναφερθώ σε εκείνον, με αφορμή μια δήλωσή του, που προκάλεσε την παρέμβαση της Σερβίας στον OHE, ζητώντας να προχωρήσει ο οργανισμός σε διάβημα-διαμαρτυρία προς τα Τίρανα. Στα πλαίσια κοινής συνέντευξης με τον υπουργό Εξωτερικών του Κοσόβου, Hashim Thaçi, ο Rama, που δυστυχώς, μετά την άνοδο στην εξουσία, δεν είναι η πρώτη φορά που προσπαθεί να δείξει περισσότερο «πατριώτης» απ' ό,τι είναι, σε μια «πονηρή» ερώτηση για «πιθανή ένωση Αλβανίας – Κοσόβου στο μέλλον», έπεσε στην παγίδα και απάντησε πως «αν αυτή δεν επέλθει στα πλαίσια της ενωμένης Ευρώπης, με την κοινή μας συμμετοχή σε αυτή, κάποια στιγμή θα γίνει με τον κλασικό τρόπο».  
Είναι ο Edi Rama τελικά, ένας (άλλος) εθνικιστής στο Πρωθυπουργικό Μέγαρο των Τιράνων ή αυτό το «κοστούμι» δεν του πάει και το «φοράει» ως ψεύτικο πατριωτικό μανδύα, για εσωτερική «πασαρέλα»; Να πω την αλήθεια, μ' έχει μπερδέψει. Δεν θα τον περιέγραφα ως «πολιτικό φακίρη», που μέσω εθνικιστικής πίεσης, γίνεται «επαίτης» της εισόδου της χώρας στην ΕΕ. Η Αλβανία έχει ήδη το στάτους υποψήφιας προς ένταξη χώρας και εξαρτάται από την ίδια να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις που έχει η υποψηφιότητα. Δεν μπορώ να διανοηθώ πως (και) ο Edi Rama, αναμένει από τις Βρυξέλλες κάποια χάρη. Για να γίνει πλήρες μέλος της ΕΕ, η Αλβανία πρέπει να καταβάλει η ίδια προσπάθειες να προσεγγίσει τα ευρωπαϊκά standards. Όχι τόσο επειδή είναι απαίτηση της ΕΕ, αλλά επειδή έτσι θα αλλάξει η ζωή των κατοίκων της. Δεν είναι εύκολη υπόθεση, αλλά για τις δυσκολίες που συναντά, η τελευταία που της φταίει είναι η ΕΕ. Και ακόμα περισσότερο, δεν της φταίει η Σερβία για να την προβοκάρει.
Η «γκετοποίηση» των Αλβανών του Κοσόβου από την άλλη -που ούτε του Rama φαντάζομαι του διαφεύγει πως είναι κράτος που δημιουργήθηκε από την «κακή Ευρώπη» και τις ΗΠΑ- που ήταν και η αφορμή της «κορώνας» του Αλβανού ηγέτη, βεβαίως και δεν βοηθά τον εξευρωπαϊσμό της περιοχής. Μόνο οι πολίτες της νεότερης ευρωπαϊκής χώρας δεν έχουν το δικαίωμα ελεύθερης μετακίνησης στη ζώνη Σένγκεν κι αυτό τους έχει κάνει να είναι εξαιρετικά θυμωμένοι και να  μεταναστεύουν ξανά ομαδικά, περίπου σαν σε περίοδο πολέμου. Να σημειωθεί πως το Κόσοβο έχει ως επίσημο νόμισμα το ευρώ. Ένα από τα παράδοξα του κοινού νομίσματος και αυτό. Η φτώχεια των κατοίκων της, όμως, περισσότερο ως αποτέλεσμα της διεφθαρμένης πολιτικής του νέου «κολλητού» του Rama, Hashim Thaçi, μπορεί να «διαβαστεί», παρά ως αποτέλεσμα της απομόνωσης από την... παλιοΕυρώπη.    
«Η ελπίδα που διαψεύστηκε, καταθλίβει και αποθαρρύνει» έχει γράψει ο Βολτέρος και «κολλάει γάντι» στα λεγόμενα του Rama. Η άνοδός του στην εξουσία, μετά τον γνωστό και μη εξαιρετέο Μπερίσα, υπήρξε, δικαίως, μεγάλη ελπίδα. Που αν διαψευστεί, θα καταθλίβει και θα αποθαρρύνει. Και όχι μόνο τους Αλβανούς. Τα Βαλκάνια έχουν ανάγκη από πολιτικούς και πολιτικές με ευρωπαϊκό προσανατολισμό, που δεν θα τρέφουν με τα λόγια τους, ασχέτως πού απευθύνονται, το αυτοτροφοδοτούμενο εθνικιστικό ρεύμα της περιοχής. Αυτή, όμως, η φράση, ασχέτως του ακροατηρίου, τον κάνει σίγουρα απίστευτο. Για άλλους απίστευτο εθνικιστή και για άλλους απίστευτο ως εθνικιστή. Πιστεύω (ακόμα) ότι συμβαίνει το δεύτερο. Και επιμένω ότι αυτό το «κοστούμι» δεν του πάει καθόλου. Το δείχνει αρκετά «κοντό», παρά το ανάστημά του. Η Ευρώπη είναι εκεί, με τα καλά και τα κακά της, αλλά ο δρόμος για να φτάσει επιτέλους η Αλβανία, δεν είναι ούτε οι «κούφιες» απειλές της ηγεσίας της, ούτε το κτύπημα του ποδιού στο έδαφος, ως κακομαθημένο παιδί. Και βέβαια, πριν φτάσει στην Ευρώπη, αποδοτικότερο θα ήταν να φτάσει η Ευρώπη στην Αλβανία. Ο Rama υπήρξε ελπίδα για αυτό. Ακόμα, πολλοί τον βλέπουν ως τέτοια. Αν διαψευστεί και αυτή, δυστυχώς η Αλβανία και το Κόσοβο θα «ενωθούν». Όχι, όμως, με τον κλασικό τρόπο που αναφέρθηκε αυτός, αλλά μέσω της αποτυχίας τους. Μέσω της φτώχειας και της εσωστρέφειας, των εχθροτήτων, του εθνικισμού, της διαφθοράς και της μιζέριας. Με τον κλασικό Βαλκανικό τρόπο, εν τέλει.
Niko Ago

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1569) Αλβανία (913) ιστορία-historia (427) ορθοδοξία (422) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (312) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (291) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (268) Β Ήπειρος (246) ορθοδοξία-orthodhoksia (245) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) Κορυτσά-Korçë (128) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά Β Ήπειρος (112) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (100) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (65) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (58) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (52) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (44) ανθελληνισμός (44) πολιτισμός - kulturë (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (41) besimi orthodhoks (40) βίντεο (36) ιστορία ορθοδοξίας (36) Shqipëria (33) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (33) κομμουνισμός- komunizmi (33) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (27) πνευματικά (27) πολιτική-politikë (24) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)