Δευτέρα 3 Αυγούστου 2015

Συνάντηση της ΑΝΥΠΕΞ κ.Αναγνωστοπούλου με τον Πρέσβη της Αλβανίας κ. Dervishi

Καμία αναφορά στους Έλληνες της Βορείου Ηπείρου
Την Παρασκευή 31 Ιουλίου, η Αναπληρώτρια Υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, κα Σία Αναγνωστοπούλου, δέχθηκε στο γραφείο της τον Πρέσβη της Αλβανίας στη χώρα μας, κ. Dashnor Dervishi.
Κατά τη συνάντηση, συζητήθηκαν πολλές πτυχές των ελληνοαλβανικών σχέσεων, καθώς και η ευρωπαϊκή προοπτική της Αλβανίας. Η κα Αναπληρώτρια Υπουργός επανέλαβε την υποστήριξη της Ελλάδας προς την ευρωπαϊκή πορεία της γειτονικής χώρας. Από την πλευρά του, ο Αλβανός Πρέσβης αναφέρθηκε σε παλαιότερη πρόσκληση του Αλβανού Πρωθυπουργού προς τον Έλληνα ομόλογό του να επισκεφθεί τα Τίρανα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για ακόμη μια φορά στις συναντήσεις που πραγματοποιούνται στο ΥΠΕΞ της Ελλάδος με τους διπλωμάτες της Αλβανικής κυβέρνησης δεν έχει γίνει καμία αναφορά στους Έλληνες της Βορείου Ηπείρου από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
- See more at: http://www.himara.gr/4683-sinantisi-tis-anypex-anagnostopoulou-me-ton-presvi-tiw-alvanias-dervisi?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook#sthash.Jfhfsf3r.dpuf

Πηγή: www.himara.gr

«…ΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ…» – Άκου τον Γέροντα!!!

ΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ
Mαρτυρία Τσιαλίκη Χρήστου,
Υποστρατήγου ε.α,
Θεολόγος, Κομοτηνή.
«Το 1992 βρεθήκαμε περίπου 20 άνθρωποι στο υπαίθριο αρχονταρίκι του Γέροντα & τον ακούγαμε με προσοχή καθισμένοι στα κούτσουρα.
Κάποια στιγμή, σταμάτησε για λίγο, ήρθε προς το μέρος μου & μου είπε:
«Χρήστο, πάμε εμείς προς το δέντρο να τα πούμε οι 2 μας;»
Εκεί ειπώθηκαν, μεταξύ άλλων, & τα παρακάτω:
» Γέροντα», του είπα, «έχω την εξής απορία:
Οι μάρτυρες του Ελληνικού Γένους & της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας υπερβαίνουν τα 10.000.000.
Ο καλός Θεός δε θα λυπηθεί κάποτε τους Έλληνες κι όλο αυτό το αίμα των Μαρτύρων,
ώστε να μας δώσει την Κωνσταντινούπολη πάλι πίσω; Ως πότε θα την κρατούν οι Τούρκοι στα χέρια τους;»
«Παιδί μου, Χρήστο», μου απάντησε,
«Ο Θεός μας λυπήθηκε το 1920 και ήθελε να μας τη δώσει.
Τα θωρηκτά «Αβέρωφ» και «Κιλκίς»
είχαν ελλιμενιστεί στον Κεράτιο κόλπο της Πόλης, Αλλά εμείς, τότε, είχαμε 1 μεγάλη αμαρτία. Ήμασταν βλάσφημοι.
Βρίζαμε τα θεία και, δυστυχώς – ξέρω ότι θα σε στενοχωρήσω, αλλά πρέπει να σου πω – περισσότερο βλάσφημοι ήταν οι Έλληνες Αξιωματικοί. Η Τουρκία έχει τα κόλλυβα στο ζωνάρι της & θα διαλυθεί. Εγώ είμαι γέρος, δε θα προλάβω να τα δω.
ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Εσύ, όμως, είσαι νέος & θα τα δεις.»
«Γέροντα, καλά είναι όλα αυτά που μου λέτε, αλλά πότε;»
«Το πότε το ξέρει μόνον Ο Θεός. Όταν εγώ, το 1986 & το 1987, σας έλεγα ότι θα διαλυόταν η Σοβιετική Ένωση, δεν με πιστεύατε. Δε διαλύθηκε; Έτσι θα διαλυθεί και η Τουρκία.
Θα λειτουργήσουν οι πνευματικές δυνάμεις κατά τέτοιο τρόπο, που τα συμφέροντα των μεγάλων θα επιβάλουν να δοθεί η Πόλη στην Ελλάδα. Εσείς οι στρατιωτικοί
Από κει θα έρθει η απειλή.»
«Γέροντα, άμα φτύσουμε, οι Αλβανοί θα πνιγούν στο σάλιο μας, και σεις λέτε ότι θα έλθει η απειλή από την Αλβανία; Δεν μπορώ να το πιστέψω.»
«Άκου τον Γέροντα!!!», μου απάντησε.
ΠΑΝΑΓΟΥΔΑ
Από το βιβλίο
«Μαρτυρίες Προσκυνητών
Γέροντας Παϊσιος ο Αγιορείτης,
1924 – 1994 –
Β΄Τόμος, σελ. 384-385.
Νικολάου Ζουρνατζόγλου,
Επισμηναγού, ε.α.
Εκδόσεις Αγιοτόκος Καππαδοκία.»
– Για την αντιγραφή: αμφοτεροδέξιος.-
πηγή

Π. Γεώργιος Μεταλληνός: Η τραγικότητα των αιρετικών

Π. Γεώργιος Μεταλληνός: Η τραγικότητα των αιρετικών


Π. Γεώργιος Μεταλληνός: Η τραγικότητα των αιρετικών
ΠΟΙΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΛΥΚΟΙ
Ἡ τραγικότητα τῶν αἱρετικῶν
Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου ∆. Μεταλληνοῦ
Στὶς αἱρέσεις καὶ τοὺς αἱρετικοὺς στρέφει τὴν προσοχή µας τὸ ἀποστολικὸ ἀνάγνωσµα τῆς προσεχοῦς Κυριακῆς (Τίτ. 3, 8-15). Πολλὲς ἑρµηνεῖες ἔχει λάβει ὁ Ὅρος «αἱρετικὸς» ἀπὸ τοὺς ἑρµηνευτές, καὶ µάλιστα τοὺς νεωτέρους, στὸ χῶρο τῆς Κ. ∆ιαθήκης.
Ὑπάρχει ὅµως καὶ ἡ συγκεκριµένη σηµασία, ποὺ ἔλαβε ὁ Ὅρος στὴ γλώσσα τῶν Ἁγίων Πατέρων, στὴ γλώσσα τῆς Ὀρθοδοξίας. Γιὰ τοὺς ἁγίους Πατέρας µας «αἱρετικὸς» σηµαίνει: διαστρεβλωτὴς τῆς πίστεως, τῆς ἀποκεκαλυµµένης Ἀληθείας, τοῦ θεόθεν δεδοµένου τρόπου σωτηρίας. Αἵρεση δέ, εἶναι ἀλλοτριωµένη ἐκδοχὴ τοῦ Προσώπου τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ, ποὺ δὲν µπορεῖ νὰ ὁδηγήσει στὴ σωτηρία, στὴ θέωση, τὸν ἄνθρωπο καὶ νὰ λυτρώσει ἀπὸ τὸ κακὸ τὸν κόσµο. Οἱ ἅγιοι Πατέρες τῆς ἐν Χαλκηδόνι ∆´ Οἰκουµενικῆς Συνόδου (451), ποὺ τιµᾶ τὴν προσεχῆ Κυριακὴ ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία σ᾽ ὅλο τὸν κόσµο, αὐτὴ τὴ σηµασία τοῦ ὅρου ἐπιβάλλουν νὰ κρατήσουµε καὶ µεῖς στὶς παρακάτω σκέψεις.

Οἱ ἅγιοι Πατέρες, γνήσιοι θεολόγοι
Γιὰ νὰ κατανοήσουµε τὴν τραγικότητα, µέσα στὴν ὁποία ζοῦν καὶ κινοῦνται οἱ αἱρετικοί, πρέπει νὰ δοῦµε τὸ διαµετρικὰ ἀντίθετό τους µέγεθος, δηλαδὴ τοὺς ἁγίους Πατέρες, στὸ κύριο ἔργο τους, τὴν θεολογία. Βέβαια ὁ ἐγκλωβισµένος στὰ κοινωνιολογικὰ σχήµατα τῶν καιρῶν µας θὰ σπεύσει ἐδῶ νὰ διαµαρτυρηθεῖ, µὴ µπορώντας νὰ ἐννοήσει, ὅτι ὅλο τὸ ἔργο τῶν Πατέρων, σὲ κάθε ἐποχή, εἶναι θεολογία. Γιατί ἑνωµένοι µὲ τὸ Θεὸ ἀντιµετωπίζουν οἱ Πατέρες ὄχι µόνο τὰ προβλήµατα τῆς πίστεως, ἀλλὰ καὶ ὅλης τῆς ζωῆς. Θεὸ - Ἀλήθεια προσφέρουν, ἀντιµετωπίζοντας κρίσεις δογµατικές, ἀλλὰ Θεὸ - Ἀλήθεια προσφέρουν ποιµαίνοντας τὰ πνευµατικά τους τέκνα καὶ ὁδηγώντας τα στὸ πλαίσιο τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς, ποὺ εἶναι ἡ ἁγιοπνευµατικὴ κοινωνία.
Οἱ Ἅγιοι Πατέρες θεολογοῦν πάντα µὲ τὸν φωτισµὸ τοῦ Ἁγίου Πνεύµατος. Γίνονται πρῶτα δοχεῖα καὶ Ναοὶ τοῦ Πνεύµατος, µὲ τὴν χάρη τοῦ Θεοῦ καὶ τὸν πνευµατικό τους ἀγώνα, καὶ καταξιώνονται νὰ γίνουν Πνευµατοκίνητοι, Θεοκίνητα στόµατα τοῦ Λόγου καὶ χεῖρες τοῦ Πνεύµατος. Ἡ θεολογία τους εἶναι, ἔτσι, ἔκφραση τῶν µυστικῶν ἐµπειριῶν τους. Ἐκφράζουν αὐτό, ποὺ τὸ Πνεῦµα ἀποκαλύπτει µέσα τους, σκορπίζουν γύρω τὸ φῶς Του.Λέγουν αὐτό, ποὺ βλέπουν, στὴ φωτισµένη καὶ θεοφόρο καρδιά τους. ∆ὲν εἶναι, λοιπόν, οἱ στοχαστὲς καὶ φιλόσοφοι τοῦ κόσµου, οἱ διανοητὲς - ὅπως λέµε. Ὁ στοχασµός µας δὲν µπορεῖ ποτὲ νὰ γίνει Θεολογία. Μένει φιλοσοφία, µεταφυσική, ἀναζήτηση ἀνθρώπινη.
Ἡ Θεολογία τῶν Πατέρων εἶναι τὸ ἀποτέλεσµα τῆς παρουσίας τοῦ Ἁγίου Πνεύµατος µέσα τους. Αὐτὸ ὁµολογεῖ ἕνας ἀπὸ τοὺς λίγους, ποὺ δίκαια πῆραν τὸ ὄνοµα τοῦ Θεολόγου τῆς Ἐκκλησίας, ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος: «∆ὲν εἶναι τοῦ καθενός, νὰ φιλοσοφεῖ γύρω ἀπὸ τὸ Θεό. ∆ὲν εἶναι τοῦ καθενός. Αὐτὸ τὸ πρᾶγµα δὲν εἶναι τόσο φθηνὸ καὶ ταπεινό... ∆ὲν εἶναι τοῦ καθενός, παρὰ µόνο τῶν δοκιµασµένων καὶ ὅσων ἔχουν προχωρήσει στὴ θεωρία (δηλαδὴ στὴ θέα τοῦ Θεοῦ) καὶ ποὺ προηγουµένως ἔχουν καθαρισθεῖ καὶ στὴν ψυχὴ καὶ τὸ σῶµα, ἢ τουλάχιστον καθαρίζονται τώρα». Οἱ ἅγιοι Πατέρες ἔχουν κάθε δικαίωµα νὰ λέγουν: «ἔδοξε τῷ Πνεύµατι τῷ Ἁγίῳ καὶ ἡµῖν» χωρὶς τὸν παραµικρὸ κίνδυνο νὰ κατηγορηθοῦν γιὰ ἔπαρση.
Ὅπως ἐντελῶς φυσικὰ καὶ ἀπροσποίητα διεκήρυξαν οἱ Ἁγιορεῖτες Ἡσυχαστὲς στὸν Τόµο τοῦ 1341: «Ταῦτα ὑπὸ τῶν Γραφῶν ἐδιδάχθηµεν, ταῦτα παρὰ τῶν ἡµετέρων Πατέρων παρελάβοµεν, ταῦτα διὰ τῆς µικρᾶς ἐγνώκαµεν πείρας...». Ἡ ταπεινοφροσύνη τους φαίνεται στὸ «µικρᾶς»· εἶναι ὅµως ἀναγκασµένοι νὰ µιλήσουν καὶ γιὰ τὴν δική τους θεοπτικὴ ἐµπειρία.

Οἱ Αἱρετικοί, οἱ ἀθεράπευτοι «θεραπευτές»
Ἡ αἵρεση δὲν εἶναι ἁπλὰ λογικὸ λάθος, οὔτε οἱ αἱρετικοὶ ἁπλῶς ἀστοχοῦν στὴν εὕρεση τῆς ἀλήθειας. Στὴν περίπτωσή τους συµβαίνει κάτι βαθύτερο καὶ οὐσιαστικότερο. Κατὰ τὸ γράµµα γνωρίζουν τὴν Γραφή, κατὰ τρόπο -πολλὲς φορὲς- ἐκπληκτικό. Τοὺς λείπει ὅµως κάτι οὐσιαστικὸ, καὶ ἡ ἔλλειψή του τοὺς διαφοροποιεῖ ριζικὰ ἀπὸ τοὺς Πατέρες. Τοὺς λείπει ἡ ἁγιοπνευµατικὴ ἐµπειρία τῶν Πατέρων. Ὁ ἐσωτερικὸς φωτισµὸς τοῦ Πνεύµατος. Γιατί δὲν ἔχουν περάσει τὴν θεραπεία τῆς Ἐκκλησίας. Μπορεῖ ἠθικὰ νὰ εἶναι (ἐξωτερικὰ) ἀνεπίληπτοι. ∆ὲν ἔχουν ὅµως µέσα τους τὸ Πνεῦµα. ∆ὲν βλέπουν, λοιπόν, ὅσα βλέπουν ἐν Πνεύµατι οἱ Πατέρες. Μπορεῖ διανοητικὰ νὰ εἶναι ἐκπληκτικὰ ἀνεπτυγµένοι. Εἶναι πράγµατι γεγονός, ὅτι ὅλοι οἱ µεγάλοι αἱρετικοὶ ἐντυπωσιάζουν µὲ τὴν πολυγνωσία καὶ «σοφία» τους! Ἀκόµη καὶ σήµερα... ∆ὲν ἔχουν ὅµως καθαρὴ τὴν καρδιά, οὔτε ἔχουν µεταβληθεῖ σὲ ναοὺς τοῦ Ἁγίου Πνεύµατος. Ἡ αἵρεση προϋποθέτει κακὴ ἢ ἀνύπαρκτη θεραπεία. Γι’ αὐτὸ γιὰ τοὺς αἱρετικοὺς ἡ Θεολογία εἶναι διανοητικὴ - ἐπιστηµονικὴ ὑπόθεση, λογικὸ καὶ συλλογιστικὸ παιχνίδι. Ἡ ἐµπειρία τῆς θεώσεως, ποὺ καταξιώνει τοὺς Πατέρες, εἶναι αὐτό, ποὺ τοὺς λείπει. Γι’ αὐτὸ ὁ αἱρετικὸς δὲν µπορεῖ νὰ διακρίνει στὸ κρίσιµο σηµεῖο τὴν ἀλήθεια ἀπὸ τὴν πλάνη. Γιατί δὲν βλέπει µέσα του τὴν ἀλήθεια, δὲν τὴν γνωρίζει στὴν καρδιά του. ∆ὲν ἔχει τὸ ὄχηµα τῆς «νοερᾶς προσευχῆς» καὶ γι’ αὐτὸ δὲν µπορεῖ νὰ φτάσει στὸν «δοξασµό», ποὺ εἶναι ἡ ἀποκάλυψη τῆς «πάσης ἀληθείας» ἀπὸ τὸ Ἅγιον Πνεῦµα.
Ἐδῶ ἀκριβῶς ἀποκαλύπτεται καὶ ἡ τραγικότητα ὅλων τῶν αἱρετικῶν, καὶ πρὸ πάντων τῶν αἱρεσιαρχῶν. Ἀφώτιστοι οἱ ἴδιοι, ζητοῦν νὰ φωτίσουν. Ἀθεράπευτοι οἱ ἴδιοι, ζητοῦν νὰ θεραπεύσουν. Ἄθεοι οἱ ἴδιοι (δηλαδὴ χωρὶς τὸν ἀληθινὸ Θεό), ζητοῦν νὰ θεολογήσουν. Θὰ µπορούσαµε νὰ παροµοιάσουµε τοὺς αἱρετικοὺς µὲ ψευτογιατροὺς καὶ τσαρλατάνους, ποὺ ἀπατοῦν. Ἀλλ’ εἶναι κάτι χειρότερο: εἶναι γιατροί, ποὺ προσφέρουν δολοφονικὴ θεραπεία, ποὺ σκοτώνει τὸν ἄνθρωπο αἰώνια. Εἶναι φαρµακοποιοί, ποὺ κυκλοφοροῦν φάρµακα δηλητηριασµένα - ἀλλοιωµένα, ποὺ εἶναι ἐπικίνδυνα γιὰ τὴν δηµόσια ὑγεία, καὶ ὄχι τὴν σωµατική, ἀλλὰ τὴν πνευµατικὴ καὶ αἰώνια.

Ἡ διαφορὰ στὰ πράγµατα
Ἀκολουθώντας τὴν πατερικὴ θεώρηση τῆς αἱρέσεως, µποροῦµε νὰ συνειδητοποιήσουµε τὴν φθοροποιὸ δύναµή της στὴν ἱερὴ ὑπόθεση τῆς σωτηρίας µας. Μέσα στὴν ἄµβλυνση τῶν πνευµατικῶν µας αἰσθητηρίων, πολὺ συχνὰ τοποθετοῦµε τὴ διαφορὰ Ὀρθοδοξίας καὶ αἱρέσεων σὲ ἐπίπεδο λεκτικῶν ἢ τυπικῶν παραλλαγῶν. Αὐτὸ ὁδηγεῖ στὴν ἐλαχιστοποίηση τῆς διαφορᾶς καὶ στὴν ἐντύπωση, ὅτι ἡ διαφωνία εἶναι γιὰ ἀσήµαντα πράγµατα, ποὺ µποροῦν εὔκολα µὲ κάποια καλὴ διάθεση καὶ φραστικὴ βελτίωση νὰ θεραπευθοῦν. Αὐτὸ γίνεται στὸν οἰκουµενι(στι)κὸ διάλογο. Καὶ τοῦτο συµβαίνει, γιατί συνήθως νοοῦµε τοὺς ἑαυτούς µας ὡς Ὀρθοδόξους καὶ παραβάλλουµε τοὺς ἑτεροδόξους πρὸς τοὺς ἑαυτούς µας. ∆ὲν εἶναι περίεργο, λοιπόν, ὅτι διακρίνουµε περισσότερες ὁµοιότητες ἀπὸ διαφορές! Ἂν δοῦµε ὅµως τὶς αἱρέσεις ἀπὸ πλευρᾶς πραγµατικότητος πατερικῆς καὶ ἀντιπαραθέσουµε στὴν ἑτεροδοξία τῆς ἐποχῆς µας τοὺς Ἁγίους µας Πατέρες, τότε θὰ διαπιστώσουµε, ὅτι πρόκειται γιὰ διαφορὰ πραγµάτων καὶ ὄχι λέξεων. Πρόκειται γιὰ διαφορὰ πρωταρχικὰ θεραπευτικῆς µεθόδου. Ἡ πνευµατικότητα τῆς Ὀρθοδοξίας γεννᾶ Ἁγίους Πατέρες, ἐνῷ ἡ «πνευµατικότητα» τῶν αἱρέσεων σπείρει τὸν ὄλεθρο. Γι’ αὐτὸ οἱ Ἅγιοι Πατέρες θὰ µένουν πάντα τὰ «πάγχρυσα στόµατα τοῦ Λόγου», ποὺ θὰ καλοῦν ὄχι µόνο τοὺς αἱρετικοὺς καὶ ἑτεροδόξους, ἀλλὰ καὶ µᾶς τοὺς κατ’ ὄνοµα µόνο ὀρθοδόξους, στὴν γνήσια ἐν Χριστῷ θεραπεία, ποὺ ὁδηγεῖ στὸν δοξασµὸ καὶ τὴν ἀληθινὴ Θεολογία.

Ορθόδοξος Τύπος, 17/7/2015

Κυριακή 2 Αυγούστου 2015

«Υποχρεώνουν τους Βορειοηπειρώτες σε εξαλβανισμό των ονομάτων τους!»

Μετά τη λαμπρή τελετή που έγινε στο Μνημείο των Ηρώων στην Πάτρα από το Σύλλογο Βορειοηπειρωτών για την επέτειο της ανακήρυξης της αυτονομίας της Βορείου Ηπείρου, ο Βουλευτής κ Νίκος Ι. Νικολόπουλος έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις προς τα Μ.Μ.Ε:
«Ακόμα ένα χαρακτηριστικό δείγμα της προσπάθειας να αφεθεί σε αποσύνθεση η ελληνικότητα της Βορείου Ηπείρου δίνει η Κυβέρνηση με μια απόφαση που αναστατώνει και προκαλεί προβλήματα στο μεγάλο κομμάτι Βορειοηπειρωτών που ζει στην Ελλάδα.
Σήμερα μου καταγγέλθηκε η εξής πληροφορία: Υπουργικές εγκύκλιοι προβλέπουν ότι τα ονόματα των Βορειοηπειρωτών στα μητρώα Δημοσίων Υπηρεσιών πρέπει να αναγράφονται με λατινικούς χαρακτήρες!
Οι Βορειοηπειρώτες Ομογενείς βρίσκονται σε δύσκολη θέση καθώς με αυτόν τον τρόπο υφίστανται εξαλβανισμό των ονομάτων τους στην Ελλάδα.
Ο Βουλευτής Αχαΐας Νίκος Ι. Νικολόπουλος δήλωσε ότι κατέθεσε Ερώτηση προς τους αρμόδιους Υπουργούς που τονίζει:
«Η διαμαρτυρία των Βορειοηπειρωτών είναι λογική και δίκαιη καθώς και η Αρχή Προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, απεφάνθη, μετά από προσφυγή ομογενούς, ότι η επίμαχη εγκύκλιος αντίκειται σε βασικές διατάξεις του Συντάγματος. Αναφέρει ότι π.χ. η χορήγηση ΑΦΜ σε αλλοδαπά φυσικά πρόσωπα από την εκάστοτε αρμόδια ΔΟΥ, με την καταχώρηση των στοιχείων αυτών με λατινικούς χαρακτήρες και όχι με χαρακτήρες της επίσημης γλώσσας του ελληνικού Κράτους, αποτελεί δυσμενή διάκριση σε βάρος των αλλοδαπών φυσικών προσώπων, σε σχέση με τα φυσικά πρόσωπα ελληνικής υπηκοότητας».
Ο μαχητικός Βουλευτής ερωτά τους Υπουργούς αν είναι σε ισχύ οι ανωτέρω εγκύκλιο και αν θα τις ανακαλέσουν, ώστε να πάψει αυτή η απαράδεκτη υποτίμηση και διάκριση που εκτός της εθνικής προσβολής δημιουργεί και προβλήματα στην καθημερινότητα και στη δουλειά των αδελφών μας, ομοεθνών Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου.
Επίσης ζητά από τους Υπουργούς να απαντήσουν αν πιστεύουν ότι είναι σωστό να συμβαίνει αυτό εις βάρος των Βορειοηπειρωτών και τέλος ζητά να μάθει ποιος τους οδήγησε ή τους ανάγκασε να ξεπουλήσουν τα απαράγραπτα ανθρώπινα δικαιώματα των χιλιάδων αδούλωτων αδελφών μας και με ποια ανταλλάγματα...
«Είναι τουλάχιστον γελοίο να εκδίδονται από την Κυβέρνηση του Μνημονίου, στο ίδιο πρόσωπο, έγγραφο απόδοσης ΑΦΜ στα ελληνικά, βιβλιάριο υγείας στα αλβανικά, εγγραφή στους Ειδικούς Εκλογικούς Καταλόγους στα αλβανικά, δίπλωμα οδήγησης με επώνυμο στα ελληνικά και όνομα στα αλβανικά», τόνισε ο κ. Νικολόπουλος και κατέληξε: «Ο εξαλβανισμός των ονομάτων που επιχειρεί η Κυβέρνηση Παπανδρέου, είναι απαράδεκτος και προσβλητικός. Η απόπειρα εξευτελισμού των ομογενών από τον κ. Ραγκούση πρέπει να σταματήσει πάραυτα. Να κρατήσει για τον εαυτό του τα λατινοελληνικά και τα φραγκολεβαντίνικα! Οι Βορειοηπειρώτες έχουν δικαίωμα να διεκδικούν το αυτονόητο. Το όνομά τους να αναγράφεται στην μητρική τους γλώσσα».

a

Ο εφιάλτης του Ενβέρ Χότζα επιστρέφει στο χωριό Κούδεσι της Χιμάρα

Το Κούδεσι είναι ένα ορεινό χωριό της Χιμάρας, σκαρφαλωμένο σε μία πλαγιά των Ακροκεραυνίων, σε μια κοιλάδα που οδηγεί στο Ιόνιο πέλαγος.
Όλοι οι κάτοικοι του χωριού είναι ελληνορθόδοξοι Βορειοηπειρώτες, με ποιο διάσημο τον Σωτήρη Νίνη, τον διεθνή ποδοσφαιριστή του Παναθηναϊκού.
Πριν λίγες εβδομάδες ο Κότσο Κοκδήμα, μεγαλοεπιχειρηματίας με έδρα τα Τίρανα και βουλευτής του Σοσιαλιστικού Κόμματος Αλβανίας προσφέρθηκε να εξωραΐσει την κεντρική πλατεία του χωριού. Εξ όσων δηλώνουν οι κάτοικοι τόσο ο σοσιαλιστής δήμαρχος της Χιμάρας Γκέργη Γκόρο όσο και ο αρχηγός του Σοσιαλιστικού Κόμματος Αλβανίας και πρωθυπουργός της χώρας Έντι Ράμα αποδέχθηκαν και στήριξαν την προσφορά του.
Όταν τελικά άνοιξε ο χώρος στο κοινό, οι κάτοικοι βρέθηκαν μπροστά σε μια τεράστια έκπληξη. Οι φρεσκοβαμμένοι τοίχοι των κτισμάτων της πλατείας ήσαν γεμάτοι με συνθήματα και ρήσεις της εποχής του κομμουνιστικού καθεστώτος, όπως: «Ζήτω η κεντρική επιτροπή και το κόμμα με αρχηγό τον σύντροφο Ενβέρ Χότζα» ή «Ζήτω ο οδηγητής και αγαπημένος σύντροφος Ενβέρ Χότζα». Άλλα συνθήματα αναφέρονται στην… ύλη του συντρόφου Ενβέρ Χότζα, στις ιστορικές αποφάσεις του κομματικού συνεδρίου και σε άλλα παρόμοια.
Πίνοντας τον καφέ στο καφενείο του χωριού ακούσαμε να μας λένε για τα τρελά που συμβαίνουν σε αυτή την χώρα, όπως ακούσαμε και τον κομματάνθρωπο που με στόμφο υπερασπίστηκε τον αλβανισμό της περιοχής και το σκηνικό που βλέπαμε.
Δημήτρης Περδίκης
- See more at: http://www.himara.gr/4682-o-efialtis-tou-enver-hotza-epistrefei-sto-xorio-koudesi-tis-ximaras?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook#sthash.gmA8JtoH.dpuf

Πηγή: www.himara.gr

Η Αλβανία το 90 σε φωτογραφίες! - Shqipëria e viteve 90 në fotografi!




Πως ήταν η Αλβανία στα μάτια ενός ξένου το έτος 1990. Ιδού 16 φωτογραφίες από τον Άγγλο φωτογράφο Μαρτιν Παρρ, ο οποίος ήρθε στην χώρα μας με υποδυόμενος τον αρχαιολόγο για να δει τις αρχαιότητες της χώρας αλλά μπόρεσε να τυπώσει την πραγματικότητα που η Αλβανία έκρυβε. Δείτε τις φωτογραφίες. 

 Si ishte Shqipëria e vitit 1990 në syrin e një të huaji. Këto 16 foto janë bërë nga fotografi anglez Martin Parr, i cili erdhi në vendin tonë i maskuar si arkeolog për të parë lashtësinë e këtij vendi, por në fakt arriti të fiksojë një Shqipëri që propaganda zyrtare thuajse nuk e tregonte kurrë. Këto janë imazhet e rralla që ai na ka lënë...

ALBANIA. Gjirokastër. Statue of Hoxha in his hometown. A commercial photographer. 1990.
ALBANIA. Gjirokastër- Αργυρόκαστρο. Statue of Hoxha in his hometown. A commercial photographer. 1990.
ALBANIA. Tirana. Food store. 1990.
ALBANIA. Tirana. Food store. 1990.

ALBANIA. Tirana. Bakery's till. 1990.
ALBANIA. Tirana. Bakery’s till. 1990.

ALBANIA. Berat. Queuing for tickets in a cafe kiosk. 1990.
ALBANIA. Berat. Queuing for tickets in a cafe kiosk. 1990.

ALBANIA. Berat. Concert crowd. 1990.
ALBANIA. Berat. Concert croëd. 1990.
ALBANIA. Tirana. Children show. 1990.














ALBANIA. Tirana. Children show. 1990.
ALBANIA. Saranda. School children with their teacher. 1990.
ALBANIA. Saranda. School children with their teacher. 1990.
ALBANIA. Tirana. Nursery kids. 1990.
ALBANIA. Tirana. Nursery kids. 1990.
ALBANIA. Ksamil. School. 1990.
ALBANIA. Ksamil. School. 1990.
ALBANIA. Tirana. Statue of Hoxha.1990.
ALBANIA. Tirana. Statue of Hoxha.1990.
ALBANIA. Tirana. Skenderbeg Square. 1990.
ALBANIA. Tirana. Skenderbeg Square. 1990.
ALBANIA. Tirana. 1990.
ALBANIA. Tirana. 1990.
ALBANIA. Tirana. Hairdresser. 1990.
ALBANIA. Tirana. Hairdresser. 1990.
ALBANIA. Shkoder. Bread Shop. 1990.
ALBANIA. Shkoder. Bread Shop. 1990.
ALBANIA. Shkoder. Bread Shop. 1990.
ALBANIA. Shkoder. Bread Shop. 1990.
ALBANIA. Vlorë. 1990.
ALBANIA. Vlorë. 1990.

Το κόμμα των Τσάμηδων επενδύει στον Ισλαμισμό....


Σε μία εκπομπή σε Αλβανική Τηλεόραση εμφανίστηκε η νέα Δημοτικό Σύμβουλος στο Δήμο Τιράνων η οποία έχει εκλεγεί με το κόμμα των τσάμηδων. Μάλιστα η κυρία έκανε και ανάλυση πάνω στην σημασία του "τσάμικου ζητήματος" που σύμφωνα μ΄αυτήν και το κόμμα της είναι κάτι που αφορά την Αλβανία. Αυτά που μπορεί κανείς να συμπεράνει είναι πως οι τσάμηδες δεν ξέχασαν την πραγματική τους καταγωγή εξ ανατολής, δεν σταμάτησαν να επενδύουν σ΄ ένα νεκρό όραμα που προσβλέπει στην  αναβίωση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Εκεί αισθάνονταν δυνατοί με τα αδέρφια τους, για το λόγο αυτό τους δέχτηκε και η Τουρκία γιατί τους θεωρούσε αίμα τους όπως και είναι άλλωστε. Φαίνεται επίσης πως επενδύουν στην ισλαμοποιήση της χώρας προσβλέποντας και οι ίδιοι στα οικονομικά, πολιτικά και κοινωνικά κέρδη που επιφέρει η εικόνα ενός ισλαμικού κόμματος στην Αλβανία και φυσικά όλα τα οφέλη που θα προέρχονται από μια τέτοια εικόνα από την Τουρκία και τον Ερντογάν ο οποίος συγκινείται από τέτοιες προσπάθειες στα Βαλκάνια από τα απομεινάρια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας . Είναι ξεκάθαρο πια πως οι τσάμηδες επενδύουν δυνατά στο οθωμανικό και ισλαμικό τους παρελθών και μάλλον θέλουν να το χρησιμοποιήσουν ως τελευταίο χαρτί ενίσχυσης του ρόλου τους.
Ε Α Κ

Εξω ἀπὸ τὴν ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ δὲν ὑπάρχει σωτηρία

ΜΑΣ ΔΙΔΕΤΑΙ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ

Aπό το βιβλίο του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου
«ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΣΤΟΥΣ ΕΣΧΑΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ» (Βιβλιο Β΄, σελ.3-6)
εκδοση Γ΄ επηυξημένη, 2015

Ἡ προφητεία του Κυρίου που πραγματοποιεῖται στις μέρες μας·
«῞Ωσπερ αἱ ἡμέραι τοῦ Νῶε….» (Mατθ. 24, 37)

Κυβωτ. Νωε

ΘΥΜΑΣΤΕ, ἀγαπητοί μου, τὴν σχετικὴ διήγηση τῆς ῾Αγίας Γραφῆς; ῾Η γενεὰ ποὺ ζοῦσε τὴν ἐποχὴ τοῦ Νῶε, παρεσύρθηκε ἀπὸ τὴν δύναμι τοῦ κακοῦ, κατεπάτησε τὸν ἠθικὸ Νόμο, ἔπνιξε τὴ φωνὴ τῆς συνειδήσεως καὶ ζοῦσε ὡς ἄθεα στὸν κόσμο. ᾿Αποτέλεσμα τῆς ὑλιστικῆς αὐτῆς ἀντιλήψεως ἦτο ἡ παγκόσμια διαφθορά. ῾Η ἀνθρωπότης ἐπιδόθηκε στὴν λαγνεία, τὴν ἰκανοποίησι τῶν ἁμαρτωλῶν ὀρέξεων καὶ ἐπιθυμιῶν. Ἡ πίστις, ἡ ἀγάπη, ἡ ἐλπίδα, ἡ δικαιοσύνη ἐξέλιπαν. ῾Η εἰκόνα τοῦ Θεοῦ ἐξαφανίσθηκε. ῾Η ὕλη ἐκυριάρχησε. Κτῆνος δίποδο κατάντησε ὁ ἄνθρωπος, σάρκα χωρὶς πνευματικὴ ἰκμάδα. ῞Οπως γράφει χαρακτηριστικὰ ἡ Γραφή «ἡ γῆ ἐπλήσθη ἀδικίας».
῾Η γῆ, ἡ κατοικία τοῦ ἀνθρώπου, ἔγινε ἀκάθαρτη. Οἱ δρόμοι, οἱ πλατεῖες, τὰ σπίτια, τὰ βουνά, οἱ κάμποι, τὰ πάντα ἐμολύνθηκαν, ὁ κόσμος ἐβρώμισε καὶ εἶχε ἀνάγκη ἑνὸς γενικοῦ καθαρισμοῦ. ῾Ο κόσμος «προσώζεσε καὶ ἐσάπησε» κατὰ τὸν ψαλμῳδό, ἦτο μία πληγή, ἡ ὁποία ἐγέμισεν ἀπὸ πῦον, ἀπὸ ἀκαθαρσία, καὶ ὁ ἱατρὸς ἔπρεπε νὰ πάρῃ τὸ νυστέρι, ν’ ἀνοίξῃ τὸ ἀπόστημα, νὰ καυτηριάσῃ, νὰ καθαρίσῃ τὸν ἄνθρωπο. Καὶ ὁ Πάνσοφος καὶ ὁ Δίκαιος Θεὸς ἔκαμε τὴν ἔγχείρησι, τὸν καθαρμό. Τὸν ἔκανε διὰ τοῦ κατακλυσμοῦ….
Ἡ ἐποχή μας ὅμοια μὲ τὴν ἐποχὴ τοῦ Νῶε
Αὐτὸ ἦτο τὸ τραγικὸν τέλος τοῦ ἀρχαίου κόσμου, ὁ ὁποῖος εἶχε ἀποστατήσει ἀπὸ τὸν Θεό. ᾿Αλλὰ καὶ ἡ σημερινή μας ἐποχὴ ἔχει πολλὲς ὀμοιότητας μὲ τὴν ἐποχὴ τοῦ Νῶε. ῾Ο Κύριος προφήτευσε ὅτι θὰ καταντήσωμε εἰς μία τέτοια ἐποχή. «῞Ωσπερ αἱ ἡμέραι τοῦ Νῶε»! ῾Η διαφθορὰ ἀτόμων, οἰκογενειῶν, κοινωνιῶν καὶ λαῶν ἔχει αὐξηθεῖ εἰς τὸ κατακόρυφο. Εἶνε ἀδύνατον εἰς τὸν μικρὸ τοῦτο χῶρο νὰ ἀναφέρωμε στατιστικές, παραδείγματα, νὰ περιγράψωμε λεπτομερῶς τὴν ἠθικὴ καὶ κοινικὴ διαφθορά τῆς κοινωνίας. Τόσον μόνον γράφομε, ὅτι οὐδέποτε ἄλλοτε ὁ κόσμος καταπάτησε τὶς ἐντολὲς τῆς Θεοῦ ὅσο σήμερα. ῾Ως πρὸς δὲ τὴν ἀδικίαν καὶ τὴν ἐγκληματικότητα ἡ ἐποχή μας ὑπερέβη τὴν ἐποχὴν τοῦ Νῶε. Μὲ φρίκη οἱ μέλλουσες γενεὲς θὰ διαβάζουν τὰ ἐγκλήματα τὶς ἁδικίες τοῦ αἰῶνος μας. ῾Η γῆ, παρὰ τ’ ἀναρίθμητα σχολεῖα, Πανεπιστήμια καὶ ᾿Ακαδημίας, «ἐπλήσθη ἀδικίας».
Ἡ προθεσμία περνᾶ ἄπρακτη
Οἱ ἡμέρες μᾶς κυλοῦν «ὥσπερ αἱ ἡμέραι τοῦ Νῶε! Οἱ κήρυκες τοῦ Θείου Λόγου, οἱ ὁποῖοι συνιστοῦν μετάνοιαν καὶ ἐπιστροφὴ, ἐμπαίζονται καὶ χλευάζονται, ὅπως ἐνεπαίζετο καὶ ἐχλευάζετο ὁ Νῶε, ποὺ συνιστοῦσε μετάνοια εἰς τοὺς συγχρόνους του. 120 χρόνια προθεσμία εἶχε δώσει ὁ Κύριος γιὰ νὰ μετανοήσῃ ἡ γενεὰ τοῦ Νῶε. ᾿Εν τούτοις οὔτε ἕνας μετανόησε. ῾Η προθεσμία πέρασε ἄπαρκτη γιὰ τοὺς ἀνθρῴπους ἐκείνους.
᾿Αδελφοί μου συναμαρτωλοί! ῎Ας τὸ καταλάβωμε, ὅτι σύμφωνα μὲ τὴν προφητεία τοῦ Κυρίου, οἱ ἡμέρες μας εἶνε «ὥσπερ αἱ ἡμέραι Νῶε». 

Δὲν πηγαίνουμε καθόλου καλά. Τὰ σημεῖα τῶν καιρῶν αὐξήθηκαν, ὁ διεθνὴς ὁρίζωντας θολώνει, μαῦρα σύννεφα συμπυκνώνονται, κεραυνοὶ πέφτουν, ἀστραπταὶ φαίνονται, ἀκοαὶ πολέμων ἀκούονται, τὰ ἔθνη ἀνάστατα, νομίζεις ὅτι ἀπὸ στιγμὴ σὲ στιγμὴ θ’ ἀνοίξουν οἱ καταρρᾶκτες τοῦ οὐρανοῦ γιὰ νὰ ρίξουν στὰ κεφάλια τῶν ἀνόμων, ὅλων μας, ὄχι πλέον νερό, ἀλλὰ φωτιά ποὺ θὰ καίῃ χίλιες φορὲς περισσότερο ἀπὸ τὸν ἡλιο…
Τί πρέπει νὰ κάνουμε
’Ολίγος καιρός μᾶς δίδεται ὡς προθεσμία. Τί πρέπει νὰ κάμωμε; Νὰ ἀκούσωμε τὴν φωνὴ τῆς σωτηρίας. Ποία ἡ φωνή; Εἶνε ἡ φωνή, ἡ ὁποία εἶπε εἰς τὸν Νῶε· «εἴσελθε σὺ καὶ πᾶς ὁ οἷκος σου εἰς τὴν κιβωτό». ‘Η ἰδία φωνὴ λέγει τώρα καὶ πρὸς ἡμᾶς τούς χριστιανοὺς ῞Ελληνας· ῞Ελληνες! Εἰσέλθετε τὸ ταχύτερον εἰς τὴν κιβωτό. ᾿Ιδοὺ ἔρχεται παγκόσμιος θύελλα διὰ νὰ σαρώση τὸν κόσμον. — Κιβωτὸς δέ, ὅπως ἀπεδείχθη καὶ σ᾽ ἄλλες περιστάσεις τῆς φυλῆς μας, εἶνε ἡ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. Αὐτὴ εἶνε τὸ πλοῖο, ποὺ ὅποιος μπῇ ἐγκαίρως θὰ σωθῇ. Τὸ πλοῖο αὐτὸ ταξιδεύει 20 αἰῶνας. Δὲν φοβᾶται τρικυμίας καὶ θύελλας. Κατάρτι εἶνε ὁ Τίμιος Σταυρός. ῎Αγκυρα ἡ ἐλπίδα. Τιμόνι τὸ Εὐαγγέλιο, οἱ Κανόνες, ἡ διδασκαλία τῶν Πατέρων. Καὶ πλοίαρχος ὁ ΧΡΙΣΤΟΣ, ποὺ ζῆ καὶ βασιλεύει εἰς τοὺς αἰῶνας.

᾿Αδελφέ! Τί κάθεσαι; Πρὶν ἀνοίξουν οἱ καταρράκται, πίστευσαι στὸν Χριστό, μπές ἐσὺ καὶ ἡ οἰκογένειά σου εἰς τὴν κιβωτὸ καὶ θὰ σωθῇς. ῎Εξω ἀπὸ τὴν ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ δὲν ὑπάρχει σωτηρία.

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1569) Αλβανία (913) ιστορία-historia (427) ορθοδοξία (422) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (312) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (291) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (268) Β Ήπειρος (246) ορθοδοξία-orthodhoksia (245) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) Κορυτσά-Korçë (128) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά Β Ήπειρος (112) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (100) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (65) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (58) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (52) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (44) ανθελληνισμός (44) πολιτισμός - kulturë (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (41) besimi orthodhoks (40) βίντεο (36) ιστορία ορθοδοξίας (36) Shqipëria (33) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (33) κομμουνισμός- komunizmi (33) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (27) πνευματικά (27) πολιτική-politikë (24) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)