Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2015

Συγκλονίζει το μήνυμα Ιάπωνα Ορθόδοξου Ιερέα για την Ελλάδα. Αξίζει να το διαβάσετε!

"Ἁπό τήν ἀρχαιότητα μέχρι σήμερα, μας ἔχετε δώσει τὸ φῶς"
 
Με ένα συγκινητικό μήνυμά του από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, ο ορθόδοξος Ιερέας Δημήτριος Τανάκα, ο οποίος έζησε στην Ελλάδα και σπούδασε στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναφέρεται στη χώρα μας λέγοντας τα εξής:
 
"Ἀγαπητοί μου Ἑλληνες καὶ Ἑλληνίδες, ἀγωνιζόμενοι ἐν Χριστῶ μετά παρρησίας καὶ ὑπομονῆς. Ἡ γενναιοδωρία σας εἶναι τόσο μεγάλη καὶ ἀνεκτίμητη. Αὐτό γνωρίζω πολύ καλά ἀπὸ τὴ δική μου ἐμπειρία. Μετά μεγάλης ἀγάπης καὶ ἐλεημοσύνης, ἀποδέχθηκε όχι μόνο ἑμένα, ἀλλά καὶ ὅλους ὅσους ἔρχονται σὲ σάς, καλούς ή κακούς. Ποτέ δὲν παραπονέθηκε ἀκόμη καὶ ὅταν κάποιοι ξένοι ἔκαναν κάτι δυσάρεστο γιὰ ἑσάς. Αὐτό ὁφείλεται στὸ γεγονός ὅτι ξέρετε τὶ εἶναι ἡ δικαιοσύνη. Ἁπό τήν ἀρχαιότητα μέχρι σήμερα, μας ἔχετε δώσει τὸ φῶς.
 
Ἡ Ἑλλάδα εἶναι τὸ φῶς τοῦ κόσμου ποὺ ἀποκαλύπτεται ἀπό τόν Θεό, τὸ ὁποίο εἶναι ἀπόρθητο ἀπό κανέναν. Εἶναι τὸ φῶς νὰ φωτίσει τόν κόσμο καὶ νὰ λάμψει τὶς ψυχές τῶν ἀνθρῶπων. Αὐτό γιατί ἠ Ἑλλάδα ἀναφέρεται καὶ γράφεται ὠς 希臘 στὰ Ἰαπωνικά: τὸ αἰώνιο φῶς τῆς ἐλπίδος. Τὸ φῶς αὐτό εἶναι τόσο λαμπρό καὶ φωτεινό, ποὺ κανείς δὲν μπορεῖ νὰ ξεφύγει ἀπό αὐτό, όπως αναφέρει το portnews.gr.
 
Ἄν κάποιος εἶναι πρόθυμος νὰ τὸ ἀποδεχθεῖ καὶ νὰ φωτιστεῖ ἀπό αὐτό, τὸ μυαλό καὶ ὁ νοῦς του, θὰ ἀνοίξει καὶ δεῖ τόν κόσμο, πραγματικό καὶ ἀληθινό κόσμο, μπροστά του. Αντίθετα, ἄν κάποιος εἶναι ἀπρόθυμος νὰ τὸ ἀποδεχθεῖ, θὰ ἐπιστρέψει στὸ σκοτάδι, ἀκόμα καὶ μὲ τὰ μάτια του ανοιχτά, ἀκριβῶς ὅπως ὁ Πλάτων περιγράφει στήν παραβολή τοῦ σπηλαίου. Ἐγώ ταπεινῶς πιστεύω καὶ θέλω νὰ εἶμαι ἕνας ἀπὸ τοὺς φωτισμένους καὶ αφυπνισμένους ἀπὸ τήν Ἑλλάδα καὶ τήν Ὀρθοδοξία.
 
Ἡ Ἰαπωνία εἶναι μακριά καὶ ἡ προσευχή μου εἶναι ταπεινή. Εἶμαι ἁμαρτωλός καὶ ἀνάξιος Θεοῦ δοῦλος, ἀλλά ὅμως δὲν ἔχω καμία ἀμφιβολία. Ἡ Ἑλλαδα ζεῖ διότι ὁ Χριστός, ἡ Παναγία καὶ οἱ Ἅγιοι πάντες εἶναι πάντα μαζί σας.
Κύριε καὶ Θέε μου Χριστέ, παρακαλῶ νὰ ἀξιώσετε ἑμένα τόν ἁμαρτωλό καὶ ἀνάξιο νὰ Σᾶς ἐπικαλοῦμαι καὶ νὰ πῶ:
Ἀναστήτω ὁ Θεός, καὶ διασκορπισθήτωσαν οἱ ἐχθροὶ αὐτοῦ, καὶ φυγέτωσαν ἀπὸ προσώπου αὐτοῦ οἱ μισοῦντες αὐτόν. Ἀμήν."
Τμήμα ειδήσεων pronews.gr

Αλβανία: Εγκληματικότητα και διαφθορά κρατούν μακριά τους ξένους επενδύτες

Ο Αλβανικός λαός εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να ζει υπό συνθήκες φτώχειας για την επόμενη δεκαετία.
Η Αλβανία θα παραμείνει μεταξύ των φτωχότερων χωρών στην Ευρώπη τα επόμενα 10 χρόνια. Αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας πρόσφατης έκθεσης της εταιρείας ερευνών ΒΜΙ σε συνεργασία με την Fitch Ratings, (και οι δύο εταιρείες είναι μέλη του Fitch Group, το οποίο είναι η κορυφαία εταιρεία στον κόσμο παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών με δραστηριότητες σε περισσότερες από 30 χώρες)
Σύμφωνα με την έκθεση, υπάρχει απαισιοδοξία για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, παρ 'όλο που η Αλβανία ήταν η μόνη χώρα στην Ευρώπη που κατάφερε να αποφύγει την ύφεση της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Η έκθεση τονίζει επίσης το υψηλό επίπεδο της εγκληματικότητας και της διαφθοράς που κρατούν μακριά τις ξένες επενδύσεις. Στην έκθεση αναφέρεται επίσης το υψηλό επίπεδο της γραφειοκρατίας και ότι η αγορά εργασίας, εξαρτάται από το δημόσιο τομέα
- See more at: http://himara.gr/4740-alvania-egklimatikotita-kai-diafthora-kratoun-makria-tous-ksenous-ependytes#sthash.37XE9CUb.dpuf

Πηγή: www.himara.gr

Γκόρος: «Ναι, έχω ελληνική ταυτότητα και δεν υπάρχει πρόβλημα»

Είναι ο άνθρωπος που έδωσε εντολή να κατεδαφιστεί η εκκλησία του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες

Αίσθηση προκάλεσε στην Αλβανία η αποκάλυψη του «Πρώτου ΘΕΜΑτος» πως ο δήμαρχος Χειμάρρας Γιώργος Γκόρο(ς) -που έδωσε εντολή να κατεδαφιστεί η εκκλησία του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες- διαθέτει ελληνική ταυτότητα και διαβατήριο.
Όλες οι μεγάλες αλβανικές εφημερίδες και ρεπορτάζ ειδήσεων τηλεοπτικών σταθμών αφιέρωσαν μεγάλο χώρο και χρόνο στο δημοσίευμα του «Πρώτου ΘΕΜΑτος».

Απαντώντας, μάλιστα, ο δήμαρχος Χειμάρρας σε ερώτηση δημοσιογράφου -της εφημερίδας Panorama- δήλωσε προκλητικά: «Είναι αλήθεια, δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Την ελληνική ταυτότητα την έχω πάνω από ένα χρόνο».



Ο κ. Γκόρος -ο ίδιος αρέσκεται να αποκαλείται αλβανιστί Γκιέργκι Γκόρο- αρνείται δημοσίως πως ο πληθυσμός της Χειμάρρας είναι ελληνικής καταγωγής, αν και ο ίδιος απέκτησε ελληνική ταυτότητα ως ομογενής. Ουσιαστικά, πρόκειται για δήμαρχο-«μαριονέτα» συμφερόντων που επιδιώκουν να σβήσουν την ελληνική παρουσία στην περιοχή, προκειμένου να βάλουν χέρι στις ιδιοκτησίες ομογενών, οι οποίες θεωρούνται εξαιρετικά «φιλέτα» στην παραθαλάσσια ζώνη της Αλβανίας.

Τα συμφέροντα αυτά σχετίζονται άμεσα με την κυβέρνηση Ράμα, καθώς και το βουλευτή Αυλώνας του Σοσιαλιστικού Κόμματος, Κότσο Κοκδήμα, επίσης ελληνικής καταγωγής από το χωριό Κηπαρό της Χειμάρρας. Ο κ. Κοκδήμα θεωρείται από τους πλέον ισχυρούς επιχειρηματίες και εκδότες σήμερα στην Αλβανία και από τους έμπιστους συνεργάτες του πρωθυπουργού Ράμα, αν και παλαιότερα ήταν στο πλευρό του Σαλί Μπερίσα.

Ο κ. Γκόρο(ς) δεν είναι ο μοναδικός ομογενής που έχει λάβει ελληνική υπηκοότητα και στρέφεται με τις πράξεις του κατά των συμπατριωτών του, αλλά και κατά της Ελλάδας.

Σύμφωνα με το άρθρο 17 του Κ.Ε.Ι., στις περιπτώσεις που κάποιο πρόσωπο μπορεί να κηρυχθεί έκπτωτο της ελληνικής ιθαγένειας, είναι και: «Όποιος κατά τη διαμονή του στην αλλοδαπή ενήργησε προς όφελος αλλοδαπού κράτους πράξεις ασυμβίβαστες προς την ιδιότητα του Έλληνα και αντίθετες προς τα συμφέροντα της Ελλάδας».

Στην προκειμένη περίπτωση -και ειδικά μετά την κατεδάφιση της εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου- ο κ.Γκόρο(ς) ενήργησε με τις πράξεις του αντίθετα προς τα συμφέροντα της Ελλάδας.

Πλέον, το αρμόδιο υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης έχει το λόγο.
Παναγιώτης Σαββίδης - protothema.gr
- See more at: http://himara.gr/4741-goros-nai-exo-elliniki-tautotita-kai-den-yparxei-provlima#sthash.1lC4W2Lm.dpuf

Πηγή: www.himara.gr

ΤΟ ΠΑΡΟΝ: Τι απέδωσε το γλείψιμο των τελευταίων μηνών στα Τίρανα;

Υπουργείο εξω(φρεν)ικών

• Είναι θλιβερή η εικόνα του ελληνικού ΥΠΕΞ, που βρίσκεται σε διακοπές από τις 20 Ιουλίου, να αναφέρει ως τελευταίες δραστηριότητές του την επίσκεψη του κ. Αμανατίδη στο Φανάρι και τις συζητήσεις του με τον προκάτοχό του Άκη Γεροντόπουλο.

Τέτοια περίοδο παρακμής είναι πραγματικά δύσκολο να θυμηθεί κανείς στη Β. Σοφίας.

• Και τότε, ξαφνικά, πρόεκυψε το θέμα του Ναού του Αγίου Αθανασίου στη Χειμάρρα. Και αφού έκανε, εκ του ασφαλούς, τη «σκληρή» ανακοίνωσή του ο εκπρόσωπος του ελληνικού ΥΠΕΞ Κ. Κούτρας, γνωρίζοντας ποια θα είναι η απάντηση, έσπευσε να… χαιρετίσει τη λογική απάντηση του αλβανικού ΥΠΕΞ.

• Προφανώς, μη θέλοντας να διδαχθούν τίποτα και εγκλωβισμένοι στη στρατηγική του κ. Κοτζιά για περικύκλωση των Σκοπίων, με αιχμή τον αλβανικό παράγοντα, νόμιζαν ότι και τους «σκληρούς» θα κάνουν για τις ανάγκες του εσωτερικού μετώπου, καθώς θα τρέχουν για ψήφους, και τους Αλβανούς θα καλοπιάσουν.

• Αποτέλεσμα ήταν ότι βγήκε ο Έντι Ράμα, ο πρωθυπουργός της Αλβανίας, και με ειρωνικό τρόπο τους εξέθεσε χοντρά, καθώς επανέλαβε τους γνωστούς ισχυρισμούς των Αλβανών περί Χειμάρρας.

Και είχαμε τελικά τη γνωστή κατάληξη με την κατεδάφιση του ναού…

• Αντί λοιπόν να ασχολούνται μόνο με επικοινωνιακά παιχνιδάκια με τους Αλβανούς, ας μας πουν τελικά τι απέδωσε το γλείψιμο των τελευταίων μηνών στα Τίρανα. Γιατί αυτό που έχουμε καταλάβει είναι ότι αυτό που πέτυχαν είναι μόνο και μόνο να κερδίσει η Αλβανία την αναστολή και των ελληνικών ερευνών σε οικόπεδο του Ιονίου, το οποίο αμφισβητούν οι Αλβανοί στην προσπάθειά τους να ακυρώσουν στην πράξη τη Συμφωνία οριοθέτησης Θαλασσίων Ζωνών.



Ο εξωφρενικός
ΤΟ ΠΑΡΟΝ

«Το δις εξαμαρτείν…» για το Υπουργείο Παιδείας (και στην Αλβανία!)

Μετά  την πρόσφατη γενική κατακραυγή του εκπαιδευτικού κόσμου (ακόμη και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου!) για τις κάκιστες και αναξιοκρατικές επιλογές των 13 Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης σε όλη  την επικράτεια (μόνο 5 από τους 13 είχαν μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών), με μοναδικό αξιολογικό κριτήριο τα κομματικά «πιστοποιητικά» που αμφισβητήθηκαν κι αυτά από τους ίδιους τους συνδικαλιστικούς τους και εκπαιδευτικούς φορείς, η ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων προχωρά στην επιλογή των πρώτων Σ.Ε. (Συντονιστών Εκπαίδευσης) Εξωτερικού με τον ίδιο αδιαφανή και αναξιοκρατικό τρόπο, δείχνοντας ότι δεν έμαθε από τα τελευταία λάθη της και προκαλώντας το αίσθημα δικαιοσύνης της κοινής γνώμης.
               
Μεσούντος  ενός «θερμού» πολιτικά και περιβαλλοντικά ελληνικού καλοκαιριού και ενώ ήταν σε εξέλιξη η νομότυπη και αξιολογική διαδικασία για την επιλογή των 11 από τους 13 Συντονιστές Εκπαίδευσης του Εξωτερικού, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας απέδειξε έμπρακτα ότι το «δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού», προβαίνοντας στην πρώτη καταφανώς παράνομη και προδήλως αναξιοκρατική επιλογή  Συντονιστή Εκπαίδευσης (Σ.Ε.) για την Αλβανία.

Αν και είναι γνωστό ότι εδώ και χρόνια η επιλογή των Σ.Ε. στις γειτονικές χώρες Αλβανία και Τουρκία για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση των ομογενών μας εκεί, γίνεται με απευθείας έκδοση Υπουργικής Απόφασης (Υ.Α.), αυτό δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι πρέπει να καταστρατηγείται ο Ν. 4027/2011 που προβλέπει τα προσόντα επιλογής των Συντονιστών Εκπαίδευσης του Εξωτερικού. 
Σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο Ν. 4027/2011 (άρθρο 14)  και την εκπαιδευτική νομοθεσία για την επιλογή των Σ.Ε. στο εξωτερικό προβλέπεται ως ελάχιστο τυπικό προσόν, η επαρκή γνώση (επίπεδο Γ2) τουλάχιστον της γλώσσας στη χώρα υποδοχής ή η γνώση μιας άλλης βασικής ξένης γλώσσας (σε επίπεδο επάρκειας - Γ2)  και συνεκτιμούνται η εκπαιδευτική προϋπηρεσία στη συγκεκριμένη χώρα αποστολής, άλλο πτυχίο ΑΕΙ, μεταπτυχιακοί τίτλοι, επιμόρφωση σε θέματα διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης-ξένης γλώσσας, σχετικό συγγραφικό ή δημοσιευμένο έργο κ.λ.π.
                
Η επιλογή του εκπαιδευτικού Πληροφορικής (ΠΕ19) Σωτηρούδα Βασίλειου (Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης), η οποία έγινε με συνοπτικές και αδιαφανείς διαδικασίες, (βλ. ΑΔΑ 7Υ4Δ465ΦΘ3-ΕΩ8),  δεν πληροί κανένα από τα παραπάνω αξιολογικά κριτήρια που ορίζει ο νόμος (Ν. 4027/2011) της Υπουργικής Απόφασης, εκθέτοντας ανεπανόρθωτα για άλλη μία φορά το Υπουργείο Παιδείας και την ηγεσία του, που φαίνεται να υπακούει άκριτα σε άνομα συμφέροντα ή και σε εντολές εξω-εκπαιδευτικών παραγόντων, εξυπηρετώντας τις δικές τους επιδιώξεις και σκοπιμότητες, χωρίς να υπολογίζει την νομιμότητα, δικαιοσύνη και αξιοκρατία στον ευαίσθητο εκπαιδευτικό χώρο που θυσιάζεται έτσι στο βωμό της μικροκομματικής και προσωπικής σκοπιμότητας.
Ελπίζουμε ο απερχόμενος Υπουργός Αρ. Μπαλτάς, αφού ενημερωθεί έγκυρα να επανορθώσει και να ανακαλέσει, όπως είχε κάνει σε ανάλογη περίπτωση και ο προκάτοχός του Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος (βλ. ΑΔΑ Β4ΘΓ9-ΤΦ3), πριν έχει τραυματιστεί θανάσιμα η αξιοκρατία και η εμπιστοσύνη του εκπαιδευτικού κόσμου και της κοινής γνώμης στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την Πολιτεία γενικότερα…
Αλλά και το συναρμόδιο Υπουργείο Εξωτερικών γνωρίζει ή τηρεί ένοχη σιωπή;
                
Καθώς έγκυρες πληροφορίες που έχουν περιέλθει στη διάθεση του «Ελεύθερου Λόγου» Αργυροκάστρου μιλούν για την πρώτη ένσταση που έχει ήδη κατατεθεί στο Υπουργείο Παιδείας από άλλον εκπαιδευτικό - υποψ. Συντονιστή Εκπαίδευσης που υπηρετεί ήδη κι αυτός στην Αλβανία, αυτό το καλοκαίρι προβλέπεται όχι μόνο «θερμό» αλλά και «μακρύ» για το θέμα της επιλογής του Συντονιστή Εκπαίδευσης στην Αλβανία.
                
Μία νόμιμη, δίκαιη αλλά και επωφελής απόφαση διορισμού Συντονιστή Εκπαίδευσης για την εκπαίδευση του πολυπαθούς  βορειοηπειρωτικού ελληνισμού μπορεί να βρεθεί, όπως και στο παρελθόν, αρκεί ο Υπουργός, που ενδεχομένως δέχθηκε εξωθεσμικές πιέσεις, να τολμήσει να ανακαλέσει την απόφασή του και να μην «κόβει και ράβει» Υ.Α. καθ’ υπόδειξη του Γενικού Γραμματέα κ. Χασάπη που «κατακρεουργεί» το αίσθημα δικαίου αλλά και τις αρμοδιότητες της υψηλής θέσης του στο Υπουργείο Παιδείας.
                
Τολμήστε κ. Υπουργέ! Τελικά, σε αυτήν την πολιτεία και κοινωνία που είναι σε κρίση, φλέγεται και πνέει τα «λοίσθια» δεν υπάρχει κανείς για να βροντοφωνάξει αποφασιστικά: «Αιδώς Αργείοι!»;  

Έστω και τώρα προεκλογικά ας διορθωθούν τα κακώς κείμενα...



Η απόφαση διορισμού του κ. Βασίλειου Σωτηρούδα 




Η απόφαση ανάκλησης του κ. Γερασιμίδη από τη θέση του μορφωτικού ακολούθου στο Προξενείο Αργυροκάστρου ως ανάλογο προηγούμενο

Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2015

10 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΣΑΜΗΔΕΣ10 PYETJE DHE PËRGJIGJE MBI ÇAMËT.

Οι Τσάμηδες με στολή του κατακτητή -Çamët me veshje të ushtrisë pushtuese.

τοῦ Κωνσταντίνου Χολέβα
  Πολιτικοῦ Ἐπιστήμονος
 Τόν τελευταῖο καιρό γίνεται καί πάλι συζήτηση γιά τούς "Τσάμηδες". Ἡ ἀλβανική προπαγάνδα ἐπαναφέρει ἕνα ζήτημα τό ὁποῖο δημιουργεῖ ἀρνητικό κλῖμα στίς ἑλληνοαλβανικές σχέσεις καί προκαλεῖ ἤδη τήν ἀνησυχία πολλῶν Ἑλλήνων, ἰδίως στίς περιοχές που συνορεύουν μέ τήν Ἀλβανία, δηλαδή στούς Νομούς τῆς Δυτικῆς Μακεδονίας καί τῆς Ἠπείρου. Γιά νά δώσουμε μιά σύντομη εἰκόνα τοῦ θέματος κατά τρόπο κατανοητό ἀπό τόν ἀναγνώστη παρουσιάζουμε δέκα ἐρωτήσεις μέ τίς ἀντίστοιχες ἀπαντήσεις γιά τό θέμα τῶν Τσάμηδων.
1) Τί σημαίνει ἡ ὀνομασία Τσάμης Μέ τό ὄνομα αὐτό ἐννοοῦμε μία ὁμάδα Μουσουλμάνων πού ἔζησαν στήν Θεσπρωτία ἀπό τόν 17ο μέχρι τά μέσα τοῦ 20οῦ αἰῶνος. Ἡ λέξη ἀποτελεῖ παραφθορά τοῦ ὀνόματος Θύαμις, ὅπως ἦταν γνωστός στήν ἀρχαιότητα ὁ ποταμός Καλαμᾶς.
2) Πῶς βρέθηκε στήν Θεσπρωτία αὐτή ἡ ὁμάδα; Οἱ Τσάμηδες ἀποτελοῦν τούς ἀπογόνους ἐξισλαμισθέντων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν τῆς Ἠπείρου. Πολλοί ἀπ' ἀυτούς ἐξισλαμίσθηκαν βιαίως μετά τήν ἀτυχῆ ἐξέγερση τοῦ Ἐπισκόπου Τρίκκης Διονυσίου ( τοῦ "Σκυλοσόφου") στίς ἀρχές τοῦ 17ου αἰῶνος, ἐνῷ ἄλλοι προσεχώρησαν ἑκουσίως στό Ἰσλάμ γιά νά ἀποκτήσουν ἀξιώματα (Σπαχῆδες) . Ἡ ἀλλαγή θρησκεύματος ὁδήγησε πολύ γρήγορα καί στήν μεταστροφή τῆς ἐθνικῆς συνειδήσεως. Ἔγιναν Τουρκαλβανοί καί φανατικοί διῶκτες τῶν Ρωμηῶν. Τοῦτο μαρτυρεῖ ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη Πίστη ἀποτελεῖ ἕνα ἰσχυρότατο στοιχεῖο τῆς ἐθνικῆς μας ταυτότητος.
3) Πῶς παρέμειναν στόν ἑλλαδικό χῶρο μετά τήν ἀνταλλαγή τῶν πληθυσμῶν;  Βάσει τῆς συνθήκης τῆς Λωζάννης τοῦ 1923 οἱ Ἀλβανόφωνοι Μουσουλμάνοι τῆς Θεσπρωτίας κρίθηκαν ὡς "ἀνταλλάξιμοι". Ὅμως ἡ τότε Κυβέρνηση τοῦ Στρατηγοῦ Θεοδώρου Παγκάλου δέν τούς ἔστειλε στήν Ἀλβανία μέ τήν ἐλπίδα ὅτι ἡ χειρονομία αὐτή θά μετροῦσε θετικά στίς σχέσεις μας μέ τό νεοσύστατο ἀλβανικό κράτος. Δυστυχῶς ἀπό τότε μέχρι σήμερα ἡ ἐμπράκτως ἐκδηλούμενη καλή διάθεση τῆς χώρας μας δέν ἀποδίδει τά ἀναμενόμενα ἀπό ἀλβανικῆς πλευρᾶς. Βλέπουμε ἄλλωστε τήν ἀρνητική στάση τῶν Τιράννων ἔναντι τῶν Βορειοηπειρωτῶν.
4) Γιατί κατηγοροῦνται γιά ἀνθελληνική δράση; Κατά τήν Ἰταλική ἐπίθεση ἐναντίον τῆς χώρας μας τρία ἀπό τά δεκατέσσερα συμπράξαντα ἀλβανικά τάγματα ἦσαν στελεχωμένα ἀπό Τσάμηδες, πού ἐπεδόθησαν σέ ἀκατονόμαστες ἀδικοπραγίες. Στήν διάρκεια τῆς Κατοχῆς οἱ Τσάμηδες ἔγιναν οἱ καλύτεροι συνεργάτες τῶν Ἰταλῶν Φασιστῶν καί διέπραξαν μύριες ὅσες βιαιότητες εἰς βάρος τῶν συγχωριανῶν τους Ὀρθοδόξων Ἑλλήνων. Μέ ὀργανωτή τήν Ἀλβανική Ἐθνική Ἐπιτροπή ( ΞΙΛΙΑ) καί ἀρχηγούς τήν περιώνυμη οἰκογένεια Ντίνο Μπέη διέπραξαν λεηλασίες, σφαγές καί δολοφονίες καί ἐμπρησμούς κατοικιῶν. Σύνθημά τους ἦταν ὅτι ὅλη ἡ Ἤπειρος μέχρι καί τήν Πρέβεζα πρέπει νά γίνει ἀλβανική! Μετά τήν συνθηκολόγηση τῶν Ἰταλῶν οἱ Τσάμηδες συνεργάσθηκαν μέ τούς Γερμανούς κατακτητές και συνέχισαν τά ἐγκλήματα μέ ἀποκορύφωμα τήν μαζική ἐκτέλεση 49 προκρίτων τῆς Παραμυθιᾶς στίς 29/9/1943.
5) Πῶς ἔφυγαν ἀπό τήν πατρίδα μας; Οἱ Τσάμηδες κατεδιώχθησαν ἀπό τίς ὁμάδες Ἐθνικῆς Ἀντιστάσεως τοῦ Ναπολέοντος Ζέρβα (ΕΔΕΣ) . Ἀποφασιστικές ἦταν οἱ ἑλληνικές νίκες στήν πρώτη μάχη τῆς Μενίνας ( Νεράιδας) στίς 17 καί 18/8/1944 καί στήν δεύτερη μάχη τῆς Μενίνας στίς 20 καί 21/9/1944. Πολλοί Γερμανοί καί Τσάμηδες κατέφυγαν γιά να σωθοῦν στήν Ἀλβανία, τούς δέ ἐνόπλους Τσάμηδες ἀκολούθησαν καί οἱ οἰκογένειές τους.
6) Ὑπάρχουν καταδίκες εἰς βάρος τους;  Βεβαίως. Τό 1945 τό Εἰδικό Δικαστήριο Δοσιλόγων Ἰωαννίνων κατεδίκασε ἐρήμην 1930 Τσάμηδες ἐπί συνολικοῦ πληθυσμοῦ 19.000 ( Ὁ ἕνας στούς δέκα ἦταν ἐγκληματίας πολέμου! ). Πολλοί κατεδικάσθησαν στήν ποινή τοῦ θανάτου, ἀλλά εὑρίσκοντο ἤδη ἀσφαλεῖς στήν Ἀλβανία, ἐνῷ ἡ ἀγροτική περιουσία τους ἀπεδόθη βάσει νόμου στούς ἀκτήμονες τῆς πςεριοχῆς πού εἶχαν ζήσει "στό πετσί τους" τήν ἀγριότητα τῶν Τσάμηδων. Σήμερα ζοῦν στήν Ἑλλάδα μόνο 56 Τσάμηδες.
Πίνακας Εγκλημάτων
Δολοφονηθέντες υπό των Τσάμηδων, μόνων ή εν συνεργασία με τα στρατεύματα Κατοχής              632
Εξαφανισθέντες και αρπαχθέντες ως όμηροι             428
Βιασμοί γυναικών και κορασίδων 209
Απαγωγαί 31
Πυρποληθείσαι οικίαι             2332
Λεηλατηθέντα ολοσχερώς χωρία 53
Διαρπαγέντα Αιγοπρόβατα         37556
Βοοειδή                     9285
Ιπποειδή                   4148
Πουλερικά(ολίγων μόνο χωρίων) 30000
Κυψέλαι                            742

7) Πῶς ἐπανῆλθε τό θέμα στήν ἐπικαιρότητα Τό ζήτημα τῶν Τσάμηδων ἐπανῆλθε τά τελευταῖα χρόνια ἀπό μία ὀργανωμένη ἐκστρατεία τῆς ἀλβανικῆς προπαγάνδας, ἡ ὁποία στηρίζεται καί ἀπό τά δύο μεγάλα κόμματα, Δημοκρατικό καί Σοσιαλιστικό. Ἀναφέρουμε ἐνδεικτικά ὅτι τόν Νοέμβριο τοῦ 1999 ὁ Ἀπελευθερωτικός Στρατός τοῦ Κοσσυφοπεδίου ἀπεφάσισε τήν συγκρότηση "Ἀνεξάρτητης Ταξιαρχίας τῆς Τσαμουριᾶς". Ἡ  πολιτική Ὀργάνωση "Τσαμερία" ἱδρύθηκε στά Τίραννα  τό 1991 καί πραγματοποιεῖ ἐκδόσεις "Ντοκουμέντων" μέ τήν ὑποστήριξη τῆς Γενικῆς Διευθύνσεως τῶν Ἀρχείων τοῦ Ἀλβανικοῦ Κράτους. Τόν Ἰούνιο τοῦ 2000 τό Δημοτικό Συμβούλιο τῶν Τιράννων ἔδωσε τό ὄνομα Τσαμουριά (δηλ. Θεσπρωτία) σέ ἕνα ἀπό τούς δρόμους τῆς ἀλβανικῆς πρωτεύουσας καί στήν ἐκδήλωση αὐτή ὁ πρώην Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας Σαλί Μπερίσα ζήτησε τήν "ἐπίλυση τοῦ Τσάμικου ζητήματος". Στίς 25 Ἰουλίου 2000 ἡ Ἐπιτροπή Ἐξωτερικῶν Ὑποθέσεων τῆς Ἀλβανικῆς Βουλῆς ἀνεκοίνωσε ὅτι ἡ Τσαμουριά ἀποτελεῖ ἐθνική ὑπόθεση γιά τή Ἀλβανία καί ὅτι θά "διεκδικήσουμε τήν ἐπιστροφή τῶν περιουσιῶν τῶν Τσάμηδων" ! Στόν κρατικό τηλεοπτικό δίαυλο ΕΤ-3 δηλώσεις περί ὑπάρξεως ἀνοικτοῦ θέματος Τσάμηδων ἔκαναν προσφάτως ὁ Ἀλβανός Σοσιαλιστής ἡγέτης Φάτος Νάνο καί ὁ ἀρχηγός τῶν ἐξεγερθέντων Ἀλβανῶν στά Σκόπια Ἀχμέτι.
8) Τί ἐπιδιώκει οὐσιαστικά ἡ Ἀλβανία; Ἐκ πρώτης ὄψεως τό σημερινό αἴτημα φαίνεται νά ἐπικεντρώνεται στήν ἐπιστροφή τῶν περιουσιῶν τῶν Τσάμηδων, ἤδη ὅμως ἀρχίζει νά διαφαίνεται καί ἡ ἐδαφική διεκδίκηση γιά τήν περιοχή τῆς Θεσπρωτίας καί εὐρύτερα γιά τήν ἐντός Ἑλληνκῆς Ἐπικρατείας Ἤπειρο. Οἱ Ἀλβανοί τῶν Σκοπίων δημοσιεύουν ἀναφανδόν στό Διαδίκτυο χάρτη μέ τά "ἐθνολογικά σύνορα τῆς Ἀλβανίας", ὅπου περιλαμβάνονται ἡ Καστοριά, τά Ἰωάννινα, ἡ Πρέβεζα κ.ἄ.! Πάντως σέ ἔνα βαθμό ἡ προπαγάνδα περί Τσάμηδων χρησιμοποιεῖται καί ὡς ἀντιπερισπασμός γιά νά ξεχάσουμε τήν συνεχιζόμενη καταπίεση τῶν δικαιωμάτων τῶν Ἑλλήνων ἐντός Ἀλβανίας.
9) Ποιά πρέπει νά εἶναι ἡ ἀντίδρασή μας; Ἡ Κυβέρνηση καί οἱ διπλωματικές μας ὑπηρεσίες πρέπει νά διακηρύττουν καί πρός τήν Ἀλβανία καί πρός κάθε ἄλλη χώρα ἤ Διεθνῆ Ὀργανισμό ὅτι ἐμεῖς δέν συζητοοῦμε κἄν τό θέμα , διότι δέν εἶναι δυνατόν νά δικαιωθοῦν οἱ ἐγκληματίες πολέμου ἤ οἱ ὑποβόσκουσες ἐδαφικές διεκδικήσεις. Σέ ἐπίπεδο δέ ἰδιωτικῶν καί πολιτιστικῶν φορέων πρέπει νά ἀπαντοῦμε μέ ἐπιχειρήματα σοβαρά καί κατανοητά ἀπό τό διεθνές κοινό. Πρωτίστως δέ ὀφείλουμε ὅλοι μαζί , Κυβέρνηση, Κόμματα, Ἐκκλησία καί πολίτες,  νά ζητοῦμε τόν σεβασμό τῶν δικαιωμάτων τῆς Ἑλληνικῆς Κοινότητος στήν Ἀλβανία.
10) Ποιοί ἄλλοι προσπαθοῦν νά ἐκμεταλλευθοῦν τό θέμα αὐτό; Τό κατασκευασμένο ἀπό τήν Ἀλβανία ζήτημα προσπαθεῖ νά ἀξιοποιήσει καί ἡ τουρκική προπαγάνδα εἰς βάρος μας, ὅπως φαίνεται καί ἀπό τήν ἱστοσελίδα τοῦ Τουρκικοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν στό Διαδίκτυο (ΙΝΤΕΡΝΕΤ). Ἄρα τό θέμα χρειάζεται προσοχή ἐκ μέρους μας καί ὄχι ἀδιαφορία. Ἔχουμε διαπιστώσει κατά τίς τελευταῖες δεκαετίες ὅτι ὅποτε ὑποτιμήσαμε προπαγανδιστικά τεχνάσματα γειτονικῶν χωρῶν βγήκαμε ζημιωμένοι ( π.χ. Μακεδονικό).



nga KOSTANDIN HOLEVA

Shkencëtar Politik.

Kohët e fundit po bëhet sërish një bisedë për “Çamët”. Propaganda shqiptare risjell një çështje  e cila krijon një klimë negative në marrdhëniet grekoshqiptare dhe nxit një shqetësim tek shumë grekë, në veçanti të atyre që janë në kufi me Shqipërinë dmth në Prefekturat e Maqedonisë Perendimore dhe Epirit. Për të dhënë një pamje të shkurtër të kësaj çështjeje  në mënyrë të kuptueshme për lexuesin do të paraqitim 10 Pyetje  me përgjigjet përkatëse për çështjen e Çamëve.



1)     Çfarë do të thotë emërtimi Çam? Me këtë emër nënkuptojmë një grup Myslymanësh që jetuan në Thesproti nga shekulli i 17 deri në i 20-të. Fjala përbën shtremëbrim të emrit Thiamis, siç ishte i njohur në lashtësi  lumi Kalama.

2)     Si u gjend në Thesproti ky grup? Çamët përbëjnë pasardhësit e Orthodhoksëve të islamizuar në Epir. Shumë prej tyre u islamizuan me dhunë pas kryengritjes të dështuar të Episkopit të Trikkit Dhionis (të “Skilosofit”) në fillimet e shekullit të 17 të, ndërsa të tjerë iu bashkuan me vullnet të lirë Islamit për të marrë grada të ndryshme (Spahinj). Konvertimi, ndryshimi i fesë udhëzoi shumë shpjet dhe në një shndërrim të ndërgjegjies kombëtare. U kthyen në turkoshqiptarë dhe përndjekës fanatikë të Helenëve. Kjo vërteton që Besimi Orthodhoks përbën një element të fortë të identitetit tonë kombëtar.

3)     Si qëndruan në ambjentin helen pas këmbimit  të popullatave? Me bazë marrveshjen e Lozanës më 1923 Myslymanët shqipfolës të Thesprotisë u gjykuan të  “këmbyeshëm”. Por atëhere Qeveria e Gjeneralit Theodhor Pagalo nuk i dërgoi në Shqipëri me shpresën se ky xhest  do të ndikonte pozitivisht në marrdhëniet tona me shtetin e sapo krijuar Shqiptar. Fatkeqësisht që prej atëhere deri më sot predispozita e mirë e shfaqur me vepra nga vendi ynë nuk jep rezultatet e pritura nga krahu shqiptar. Shikojmë, ndër të tjera, pozicionin negativ të Tiranës kundër Voriepirotëve.

4)     Përse akuzohen për aktivitet anti-grek? Gjatë sulmit italian kundër vendit tonë tre nga 14 batalionet që merrnin pjesë me forcat italiane, të përbëra nga Çamë,  kryen veprime të dhunshme dhe të papërshkrueshme. Gjatë kohës së Pushtimit Çamët u bënë bashkëpuntorët më të mirë të Italianëve dhe Fashistëve dhe kryen një mijë e një të këqija në kurriz të bashkëfshatarëve të tyre Grekë Orthodhoksë. Me organizator Këshillin Shqiptar Kombëtar (KSILIA) dhe udhëheqës familjen e njohur Dino Bej kryen plaçkitje, therje, vrasje dhe djegje shtëpish. Parulla e tyre ishte që i gjithë Epiri deri në Prevezë duhet të bëhet shqiptar! Pas marrveshjes së Italianëve Çamët bashkëpunuan me pushtuesit Gjermanë dhe vazhduan krimet me kulm ekzekutimin e 49 krerëve të Paramithisë më 29/9/1943.


5)     Si u larguan nga atdheu ynë? Çamët u përndoqën nga Grupet e Rezistencës Kombëtare të Napoleon Zervës (EDES). Ishin deçizive fitoret greke në vijën e parë të Meninës (Neraidës) më 17 dhe 18/8/1944 dhe në betejën  dytë të Meninës më 20 dhe 21 Shtator 1944. Shumë Gjermanë dhe Çamë që të shpëtonin gjetën strehë në Shqipëri, ndërsa luftëtarët Çamë i ndoqën dhe familjet e tyre.



6)     Ekzistojnë dënime në kurriz të tyre? Sigurisht më 1945 me një Gjyq të Veçantë të tradhëtarëve të Janinës dënoi në mungesë 1930 Çamë nga një popullatë totale prej 19.000 (një në dhjetë veta ishte kriminel lufte!). Shumë i dënuan me vdekje, por kishin shpëtuar dhe gjendeshin në Shqipëri, ndërsa pasuria e tyre bujqësore u dha në bazë të ligjit tek të papronët e zonës që kishin përjetuar “në lëkurën e tyre” egërsinë e Çamëve. Sot jetojnë në Greqi vetëm 56 Çamë.





Tabelë me Krime.
Të vrarë nga Çamët, vetëm ose me bashkëpunim me pushtuesit   632 persona

Të zhdukur dhe të rrëmbyer si pengje 428 persona
Përdhunime grash dhe vajzash 209

Rrëmbime                         31

Shtëpi të djegura            2332

Fshatra të plaçkitura plotësisht 53

Kafshë (gjë e gjallë) të rrëmbyera 37556.
Lopë                  9285
Kuaj                  4148
Shpendë (vetëm në disa fshatra) 30000

Koshere                 742


7)     Si erdhi sërish kjo temë në rendin e ditës? Çështja e çamëve rierdhi në skenë vitet e fundit nga një fushatë e organizuar e propagandës shqiptare, e cila mbështet nga dy partitë e mëdha, PD dhe PS. Po përmendim si shembull që në Nëntor të 1999 Ushtria Çlirimitare e Kosovës vendosi krijmin e “Brigadës së Pavaruar të Çamërisë”. Organizata politike “Çamëria” u themelua në Tiranë më 1991 dhe kryen botime “Dokumentash” me mbështetjen e Drejtorisë së Përgjithëshme të Arkivit të Shtetit Shqiptar. Më Qershor të 2000 Këshili i Tiranës i dha emrin Çamëri (dmth Thesproti) në një prej rrugët e kryeqytetit, në këtë ceremoni ish Presidenti Sali Berisha kërkoi “zgjidhjen e çështjes çame”. Më 25 Korrik 2000 Këshilli i Çështjeve të Jashtme të Parlamentit Shqiptar shpalli që Çamëria përbën një çështje kombëtare për Shqipërinë dhe që do “të kërkojmë kthimin e pasurisë së Çamëve”! Në kanalin tv et-3 deklarata mbi një çështje të hapur Çame bëri ish-udhëheqësi socialit Fatos Nano dhe udhëheqësi i shqiptarëve në Shkupti Ahmeti.


8)     Çfarë synon në esencë Shqipëria? Me shikimin e parë çështja  e sotme duket se lidhet me kthimin e pronave të Çamëve, por tashmë ka filluar të duken dhe pretendimet territoriale për zonën e Thesprotisë  dhe më gjërë të të gjithë zonës së Epirit që ndodhet brenda territorit grek.  Shqiptarët e Shkupit publikojnë kudo në internet hartën “me kufijtë etnikë të Shqipërisë”, ku përfshihen Kosturi, Janina, Preveza, etj! Mgjth atë në një nivel propaganda mbi çamët përdoret si diversion që të harrojmë shtypjen e të drejtave të Grekëve brenda Shqipërisë.



9)     Cili duhet të jetë reagimi ynë?
Qeveria dhe shërbimet tona dipllomatike duhet të shpallin kundrejt Shqipërisë dhe çdo vendi tjetër në Organizatat Ndërkombëtare se ne nuk e diskutojmë fare këtë çështje, sepse nuk është e mundur që të fitojnë të drejta kriminelët e luftës ose pretendimet territoriale që ushqehen nga ajo. Në nivelin e institucioneve private dhe kulturore duhet të përgjigjemi  e argumenta seriozë dhe të kuptueshëm nga publiku ndërkombëtar. Kryesisht jemi të detyruar të gjithë së bashku, Qeveria, Partitë, Kisha dhe qytetarët, të kërkojmë respektin e të drejtave të Komunitetit Helen në Shqipëri.

10)  Cilët janë të tjerët, që dëshirojnë të shfrytëzojnë këtë çështje?
Këtë çështje të krijuar nga Shqipëria  përpiqet që  ta shfrytëzojë dhe propaganda turke në kurrizin tonë, ashtu siç duket dhe nga faqja e Ministrisë së Jashtme Turke në internet. Pra çështja kërkon një kujdes të madh dhe jo indiferencë. Kemi konstatuar gjatë dhjetëvjeçarëve të fundit që sa herë nënvlerësuam krijimet propagandistike dolëm të dëmtuar (psh. Çështja Maqedone).

Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2015

Ελληνοποιήσαμε τον άνθρωπο του Εντι Ράμα! Του δώσαμε ιθαγένεια και βγάλαμε μόνοι μας τα μάτια μας

Ο δήμαρχος της Χειμάρρας Γιώργος Γκόρος βρίσκεται πίσω από την κατεδάφιση του ναού του Αγίου Αθανασίου, προωθώντας την αρπαγή των ελληνικών περιουσιών και την αλλοίωση της εθνοτικής σύνθεσης της περιοχής

Η πρόσφατη κατεδάφιση της εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου στη Χειμάρρα από συνεργεία της αλβανικής Πολεοδομίας προκάλεσε νέα ένταση στις ελληνοαλβανικές σχέσεις και οδήγησε την Αθήνα να συνδέσει ευθέως τις αποφάσεις της κυβέρνησης Ράμα με τις φρικιαστικές πράξεις του Ισλαμικού Κράτους. 


Η απαράδεκτη ενέργεια των Τιράνων να κατεδαφίσουν ξημερώματα έναν τόπο λατρείας αποτελεί ουσιαστικά «επίδειξη ισχύος» της αλβανικής κυβέρνησης, η οποία εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις πολιτικές εξελίξεις και την οικονομική κρίση στην Ελλάδα προκειμένου να υφαρπάξει ακίνητα-φιλέτα ομογενών στην παραθαλάσσια περιοχή της Χειμάρρας. Σύμμαχος και συμπαραστάτης του Αλβανού πρωθυπουργού Εντι Ράμα στις μεθοδεύσεις αυτές είναι ο «σύντροφος» δήμαρχος Χειμάρρας Γιώργος Γκόρος -ο ίδιος αρέσκεται να αποκαλείται αλβανιστί Γκιέργκι Γκόρο-, ο οποίος αν και δηλώνει σκληρός Αλβανός και «αλλεργικός» σε καθετί που θυμίζει Ελλάδα, πολιτογραφήθηκε... Ελληνας δηλώνοντας ψευδώς ως μόνιμο τόπο κατοικίας τα Ιωάννινα.


Ο άνθρωπος που έδωσε εντολή να κατεδαφιστεί η εκκλησία του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες Χειμάρρας, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις εντός και εκτός Αλβανίας, διαθέτει ελληνική ταυτότητα και διαβατήριο.

 Πρόκειται για τον δήμαρχο Χειμάρρας Γιώργο Γκόρο, ο οποίος λειτουργεί σαν μαριονέτα συμφερόντων που επιδιώκουν να σβήσουν την ελληνική παρουσία στην περιοχή προκειμένου να βάλουν χέρι στις ιδιοκτησίες ομογενών, οι οποίες θεωρούνται εξαιρετικά φιλέτα στην παραθαλάσσια ζώνη της Αλβανίας.Οπως αποκαλύπτει το «ΘΕΜΑ», στις 29/4/2014 η τότε γενική γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας Βασιλική Ευταξά υπέγραψε και έκανε αποδεκτή την αίτηση που είχε καταθέσει σχεδόν έναν χρόνο πριν (30/7/2013) ο κ. Γκόρος, του Σωκράτη και της Σεμινέ, προκειμένου να πολιτογραφηθεί Ελληνας και να αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια. Η απόφαση δημοσιεύτηκε στις 14/5/2014, οπότε και ο κ. Γκόρος πήρε ελληνική ταυτότητα που εκδόθηκε από την Αστυνομική Διεύθυνση Ιωαννίνων, περιοχή την οποία δήλωσε ως τόπο μόνιμης διαμονής.

Να σημειωθεί πως την ίδια περίοδο που το ελληνικό κράτος παραχωρούσε την ελληνική ιθαγένεια στον κ. Γκόρο -ως ομογενή αλλοδαπό- ο ίδιος ως δήμαρχος Χειμάρρας -και δηλωμένος Αλβανός- συναινούσε στα σχέδια της κυβέρνησης Ράμα για εθνοτική και πολιτιστική αλλοίωση της περιοχής, επιβάλλοντας, στο πλαίσιο του αλβανικού «Καλλικράτη», συνένωση με τον μουσουλμανικό δήμο Βράνιστα. Μάλιστα έτσι πέτυχε την πρόσφατη επανεκλογή του στον Δήμο Χειμάρρας.



Ο σύντροφος Γκιέργκι

Ο 50χρονος Γιώργος (ή Γκιέργκι) Γκόρο(ς) είναι τέκνο μεικτού γάμου, αφού η μητέρα του Σεμινέ είναι Τουρκαλβανή μουσουλμάνα. Είναι απόφοιτος του Στρατιωτικού Λυκείου των Τιράνων που λειτουργούσε επί κομμουνιστικού καθεστώτος. Στη συνέχεια σπούδασε στη Στρατιωτική Ακαδημία, ενώ διορίστηκε στη θέση του γραμματέα της Νεολαίας του κόμματος στην ίδια σχολή μετά από έγκριση του δικτάτορα Ενβέρ Χότζα. Γρήγορα βρέθηκε να διδάσκει ως καθηγητής τα μελλοντικά στελέχη των αλβανικών Ενόπλων Δυνάμεων της εποχής.

Το 1990, με την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος, ακολούθησε το μεγάλο κύμα μετανάστευσης προς την Ελλάδα ως Ελληνας Βορειοηπειρώτης. Μάλιστα έλαβε και το Ειδικό Δελτίο Ταυτότητας Ομογενή (ΕΔΤΟ), μπαινοβγαίνοντας ελεύθερα στα σύνορα. Στην Ελλάδα εργάστηκε ως τεχνίτης σε εταιρεία που κατασκευάζει πισίνες και σε διάφορες άλλες εργασίες, συνεχίζοντας ωστόσο να έχει σχέση με πρώην «συντρόφους» του, οι οποίοι μεταλλάχθηκαν από κομμουνιστές του Χότζα σε σοσιαλιστές. 


Από τις πρώτες αποφάσεις του κ. Γκόρο ως δημάρχου Χειμάρρας (που εδώ τον βλέπουμε με τον πρωθυπουργό Εντι Ράμα) ήταν να εκδιώξει συνεργείο του ΟΑΣΕ που εργαζόταν για να καταρτίσει ο δήμος Κτηματολόγιο ώστε οι ομογενείς να αποκτήσουν επίσημους τίτλους ιδιοκτησίας

Ο αλβανικός εμφύλιος του 1997 και το σκάνδαλο με τις «πυραμίδες» που οδήγησε στην παραίτηση του Σαλί Μπερίσα σηματοδότησε την επιστροφή του κ. Γκόρο στην Αλβανία, όπου και εντάχθηκε στο Σοσιαλιστικό Κόμμα του Φάτος Νάνο με στόχο να ικανοποιήσει τη φιλοδοξία του να εκλεγεί δήμαρχος Χειμάρρας. Ωστόσο, παρά τις προσπάθειες, το 2000 δεν πήρε το χρίσμα και όταν το κατάφερε, το 2003, έχασε από τον ομογενή Βασίλη Μπολάνο, πρωταγωνιστώντας σε επεισόδια κατά ομογενών που κατηγόρησε στα αλβανικά δικαστήρια επειδή κρατούσαν την ελληνική σημαία! 

Την ίδια περίοδο ήταν ιδιοκτήτης beach bar στην παραλία της Χειμάρρας, ενώ, αξιοποιώντας στη συνέχεια τις γνωριμίες του στο κυβερνών Σοσιαλιστικό Κόμμα, διορίστηκε -για μία σχεδόν πενταετία- προϊστάμενος στον αλβανικό ΟΤΕ της πόλης και από το 2007 έως το 2011 διευθυντής σε υποκατάστημα γνωστής ελληνικής τράπεζας που λειτουργεί στη Χειμάρρα. 

Χρησιμοποιώντας μονίμως ανθελληνική φρασεολογία, επιχειρεί να θέσει εκ νέου υποψηφιότητα για τον Δήμο Χειμάρρας το 2007, αλλά δεν παίρνει το χρίσμα από το Σοσιαλιστικό Κόμμα. Στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010 θα καταφέρει τελικά να επικρατήσει του ομογενή Βασίλη Μπολάνου, έχοντας τη στήριξη του κρατικού μηχανισμού. Τότε ΚΕΑΔ και Ομόνοια -τα κόμματα που εκπροσωπούν την ελληνική μειονότητα στην Αλβανία- είχαν κάνει ευθέως λόγο για εκλογικό αποτέλεσμα «βίας και νοθείας». 



Από τον Ιούλιο Καίσαρα στον καθολικό ιεραπόστολο

Ως δήμαρχος Χειμάρρας ταυτίστηκε απόλυτα με τις μεθοδεύσεις των Τιράνων να αλλάξουν τον ελληνικό χαρακτήρα της περιοχής, έχοντας στόχο τις παραθαλάσσιες εκτάσεις ομογενών. Δεν είναι τυχαίο ότι από τις πρώτες αποφάσεις του ήταν να εκδιώξει συνεργείο του ΟΑΣΕ από την περιοχή, που εργαζόταν προκειμένου να καταρτίσει ο δήμος Κτηματολόγιο, οπότε θα ξεκαθαριζόταν το ιδιοκτησιακό καθεστώς της γης και οι ομογενείς θα αποκτούσαν επιτέλους τίτλους ιδιοκτησίας, που πεισματικά τα Τίρανα -για ευνόητους λόγους- αρνούνται να τους αποδώσουν. Η ιδέα του να κατασκευάσει τεράστιο άγαλμα του Ρωμαίου αυτοκράτορα Ιούλιου Καίσαρα στη Χειμάρρα, επειδή σύμφωνα με τον ίδιο πέρασε από την περιοχή, έγινε ανέκδοτο στην Αλβανία και έμεινε στα χαρτιά.



Ο κ. Γκιέργκι Γκόρο θέλει στη θέση της κατεδαφισμένης εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου να τοποθετήσει άγαλμα του καθολικού επισκόπου και ιεραπόστολου Νίλο Καταλάνο, ο οποίος είχε προσπαθήσει αποτυχημένα να στρέψει τους ελληνορθόδοξους της Χειμάρρας στον καθολικισμό ή την ουνία. Πάνω το ΦΕΚ με την πολιτογράφησή του ως Ελληνα

Σήμερα ο ίδιος είναι θιασώτης της τοποθέτησης ανδριάντα στη θέση της κατεδαφισμένης εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου του καθολικού επισκόπου και ιεραπόστολου Νίλο Καταλάνο -έζησε τον 7ο αιώνα-, ο οποίος προσπάθησε αποτυχημένα να στρέψει τους ελληνορθόδοξους κατοίκους της Χειμάρρας στον καθολικισμό ή την ουνία. Παρά τις αντιδράσεις κατοίκων της περιοχής, που μάλιστα στις πρόσφατες εκλογές τον υπερψήφισαν, ο κ. Γκόρο έδωσε το πράσινο φως για την κατεδάφιση της εκκλησίας, που ο πρωθυπουργός Εντι Ράμα αποκάλεσε προκλητικά «γκαράζ αυτοκινήτων». 



Ελληνας στην Ελλάδα, σκληρός Αλβανός στην Αλβανία

Ο κ. Γκόρο, που μπαινοβγαίνει ελεύθερα στην Ελλάδα -ως «σοσιαλιστής» είχε παλαιότερα και επίσημες επαφές με το ΠΑΣΟΚ στην Αθήνα- επιδεικνύοντας την ελληνική του ταυτότητα στα σύνορα, λειτουργεί αποδεδειγμένα ως σκληρός Αλβανός - και δικαίωμά του.


Ωστόσο, δημιουργούνται ερωτηματικά για τις ελληνικές αρχές που του απέδωσαν την ελληνική ιθαγένεια όταν με τη συμπεριφορά του (που ήταν γνωστή πριν από την κατάθεση της αίτησής του τον Ιούλιο του 2013) στρέφεται όχι μόνο κατά των ομογενών συμπατριωτών του στην Αλβανία, αλλά και κατά της χώρας που τον τίμησε αποδίδοντάς του την ελληνική ιθαγένεια. 

Ο ίδιος εμφανίζεται βασιλικότερος του βασιλέως. Πρόσφατα δήλωσε προκλητικά ότι στις δημοτικές εκλογές χρησιμοποίησε φυλλάδια στην ελληνική γλώσσα προκειμένου να ενημερωθούν οι «Αλβανοί» συμπατριώτες του που ζουν στην Ελλάδα. Ο ίδιος είναι απόλυτα ταυτισμένος με την εθνικιστική ρητορική της κυβέρνησης Ράμα, που θέλει τους Ελληνες της Χειμάρρας «δίγλωσσους» Αλβανούς. 

Μέσω του κ. Γκόρο τα Τίρανα προωθούν σχέδιο υφαρπαγής της περιουσίας των εκεί ομογενών. Πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθεια αυτή παίζει και ο βουλευτής Αυλώνας του Σοσιαλιστικού Κόμματος Κότσο Κοκδήμα, ελληνικής καταγωγής, από το χωριό Κηπαρό της Χειμάρρας, ο οποίος θεωρείται από τους πλέον ισχυρούς επιχειρηματίες σήμερα στην Αλβανία και από τους έμπιστους συνεργάτες του Ράμα, αν και παλαιότερα ήταν στο πλευρό του Σαλί Μπερίσα. Ο Κοκδήμα -που είναι και εκδότης εφημερίδας- αποκάλυψε πρόσφατα ότι θα είναι βασικός σπόνσορας σε εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στο Πανεπιστήμιο Αυλώνας στη μνήμη του καθολικού ιεραποστόλου Καταλάνο.

Σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές, η κυβέρνηση Ράμα επιχειρεί να κερδίσει την εύνοια του Βατικανού αλλά και την ψήφο των καθολικών, οι οποίοι αγγίζουν το 17% του πληθυσμού της χώρας. Ωστόσο η Καθολική Εκκλησία της Αλβανίας καταδίκασε την κατεδάφιση του ναού, δηλώνοντας την υποστήριξη και συμπαράστασή της στην Ορθόδοξη Εκκλησία.

πηγή

Δρυμάδες: Αστυνομικοί απειλούν τον ιερέα του Αγ. Αθανασίου να αποχωρήσει για να συνεχιστούν τα έργα

Ένταση επικράτησε σήμερα το πρωί στον χώρο που βρίσκονται τα συντρίμμια του Αγίου Αθανασίου. Αστυνομικοί με πολιτικά ρούχα προσπάθησαν εκ νέου να απομακρύνουν τους κατοίκους που παραμένουν επι καθημερινής βάσεως στο σημείο μαζί με τον ιερέα της εκκλησίας. Οι δημοτικές αρχές θέλουν να απομακρύνουν τα συντρίμμια της εκκλησίας και να προχωρήσουν τις εργασίες ανέγερσης του καθολικού μνημείου.
Εμφανώς εκνευρισμένοι οι αστυνομικοί απείλησαν άπαντες με προσαγωγές και έλαβαν απ' τον ιερέα πληρωμένη απάντηση «Μόνο νεκρό θα με πάρετε από εδώ».
- See more at: http://himara.gr/4737-drymades-astynomikoi-apeiloun-ton-ierea-tou-agiou-athanasiou-na-apoxorisei-gia-na-synexistoun-ta-ega#sthash.baIMX2uz.dpuf

Πηγή: www.himara.gr

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1479) Αλβανία (907) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (396) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (312) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (280) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (258) Β Ήπειρος (240) ορθοδοξία-orthodhoksia (239) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) Κορυτσά-Korçë (121) shqip (119) Κορυτσά Β Ήπειρος (109) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (62) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (58) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (47) ανθελληνισμός (44) πολιτισμός - kulturë (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (40) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (39) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (35) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (24) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)