ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΉ ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΉ ΙΣΤΟΡΙΚΉ ΟΡΘΌΔΟΞΗ ΤΩΝ ΚΟΡΥΤΣΑΙΩΝ ΗΠΕΙΡΩΤΏΝ - GAZETË ELEKTRONIKE, KULTURORE, HISTORIKE, ORTHODHOKSE E KORÇARËVE EPIROTË
Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016
«Απλώς ξεροκατάπια. Είναι κι αυτό μια πράξη αντίστασης»
Οι Χριστιανοί, οι Ορθόδοξοι δεν
είναι κότες, γι’ αυτό σ’ όλους τους αγώνες του Έθνους για ελευθερία ήταν
στην πρώτη γραμμή. (Δέχεσαι προσβολές και ειρωνείες από τους
ψευτοπροοδευτικούς του τύπου είσαι φασίστας, σκοταδιστής και λοιπά. Αν
απαντήσεις δυναμικά ακούς την γνωστή επωδό: «Και το παίζεις και
χριστιανός». «Αν δεν ήμουν δεν θα έμενα στα λόγια, θα σου είχα σπάσει το
κεφάλι», όπως απάντησε σε ανάλογη περίπτωση, ευφυώς, αγαπητός φίλος και
αδελφός)
Θέτω στους
αναγνώστες τον εξής προβληματισμό: Είσαι Έλληνας και πηγαίνεις
μετανάστης, και όχι λαθρομετανάστης, ας πούμε στην Σουηδία. Βρίσκεις
δουλειά και γνωρίζεις μια κοπέλα, ντόπια, ιθαγενή, και βγαίνεις μαζί
της. Ένα βράδυ κάθεσαι σ’ ένα «μπαρ» με το κορίτσι. Κάποια στιγμή
παρουσιάζεται ένας μεγαλόσωμος Σουηδός, ορμά στο τραπέζι σου πιάνει «με
μεγάλη οικειότητα» τον ώμο του κοριτσιού και σε δείχνει με αποτροπιασμό
λέγοντάς της: «Αυτό εδώ πού το βρήκες;».
Ερωτώ: Πώς θα
αντιδρούσε ένας αξιοπρεπής, ένας σωστός και πραγματικός άντρας; Ή, αν
ήταν αψύς και οξύθυμος, θα άρχιζε στις σφαλιάρες και τις κλοτσιές τον
βλαμμένο και αγενή Σουηδό, ή μετά από ένα λαμπρό… ξεχεστήριο, θα έφευγε
και κοιτούσε την δουλειά του. Υπάρχει και φιλότιμο να πάρει η ευχή.
Εξηγώ την προαναφερόμενη ιστορία για τον διαπληκτισμό στο... «μπαρ».
Κάποιος γονέας,
οργισμένος, με παρέπεμψε σε κείμενο, το οποίο φιλοξενείται στο «Τετράδιο
Εργασιών» της Νεοελληνικής Γλώσσας της Β’ Γυμνασίου (σελ. 26), με τίτλο
«...Γιατί ήμουν ξένος».
Παραθέτω το κείμενο ως έχει, για να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε.
«Δεν ξεχνώ ένα
επεισόδιο από τα πρώτα χρόνια στη Σουηδία. Μόλις είχα συναντήσει την
κοπέλα, της οποίας θα γινόμουν σύζυγος, όπως αποδείχθηκε, κι ένα όμορφο
καλοκαιρινό βράδυ καθόμασταν σ’ ένα μπαρ προσπαθώντας να
προσανατολιστούμε ο ένας στα χωρικά ύδατα του άλλου. Εκείνη πήρε ένα
ποτήρι άσπρο κρασί, εγώ μία μπίρα.
Τότε παρουσιάζεται
ένας άντρας της ηλικίας μου, ανάμεσα είκοσι πέντε και τριάντα, στέκεται
στο τραπέζι μας και με μεγάλη οικειότητα την πιάνει από τον ώμο, μετά
δείχνει εμένα και τη ρωτάει: “Αυτό εδώ πού το βρήκες;”.
Εκείνη κοκκίνισε,
προσπάθησε να ξεπεράσει την αμηχανία της μ’ ένα γελάκι. Εγώ δεν είπα
τίποτα. Τότε ζύγιζα πενήντα έξι κιλά κι εκείνος σίγουρα πάνω από
ογδόντα. Απλώς ξεροκατάπια. Είναι κι αυτό μία πράξη αντίστασης.
Ύστερα από λίγο φύγαμε. Τη ρώτησα αν τον γνώριζε και η απάντηση με αιφνιδίασε. Όχι. Ιδέα δεν είχε ποιός ήταν.
Τι σημασία είχαν
τέτοιες ή παρόμοιες σκηνές; Τι σήμαινε για κείνη να διαλέξει έναν άντρα,
που όλοι, απολύτως όλοι, μπορούσαν ανά πάσα στιγμή να τον
αμφισβητήσουν; Γονείς κι αδέλφια, φίλοι και φίλες, γνωστοί και άγνωστοι.
Πόση δύναμη έχει ξοδέψει για να υπερασπιστεί την εκλογή της; Πόσες
φορές αμφέβαλλε αν έκανε σωστά, αν άξιζε τον κόπο; Όχι γιατί ήμουν εγώ,
αλλά γιατί ήμουν ξένος». ( Tι ωραίο κείμενο για παιδιά! Ιστορίες για
…μπαρόβιους. Εύγε στα σαϊνια του υπουργείου που το ανακάλυψαν).
Έχω ακούσει
πολλούς τα τελευταία χρόνια να διαμαρτύρονται, να οδύρονται μάλλον,
διότι έλλειψε το αντιστασιακό ήθος του λαού μας, η λεβεντιά. Είναι
υπερβολικοί! Μπορεί να μην βλέπουμε γύρω μας πράξεις αντίστασης, να
είναι οι περισσότεροι «απραγέστεροι των βατράχων και αφωνότεροι των
ιχθύων», αλλά καμμιά ανησυχία δεν πρέπει να μας κατέχει. Τα σχολικά
βιβλία ετοιμάζουν την νέα γενιά των Καραϊσκάκηδων, των ατρόμητων και
άφοβων αντιστασιακών του μέλλοντος. Ιδού, λοιπόν, η νέα μορφή
αντίστασης, την οποία, αν είχαν ανακαλύψει οι πρόγονοί μας, θα
αποφεύγαμε ποταμούς αιμάτων και θυσιών!
Όταν φτύνουν
κατάμουτρα την αξιοπρέπειά σου, τον ανδρισμό σου (τώρα θα θιχτούν οι...
«συμφωνημένες»), όταν σε ποδοπατούν σαν ελεεινό σκουλήκι και σε
εξευτελίζουν, αντιδράς, κατά το σχολικό βιβλίο, με την εξής απροσμέτρητη
ηρωϊκή πράξη: ξεροκαταπίνεις, βάζεις την ουρά στα σκέλια και φεύγεις
κατησχυμμένος. (Θα την ονομάζαμε και μνημονιακή αντίδραση).
Διαβάζουμε στο
κείμενο ότι το δειλό και ευτελές αυτό ανθρωπάριο-ο κιοτής, ο
καντιποτένιος για να χρησιμοποιήσω γλώσσα του Εικοσιένα-κατάπιε την
προσβολή του Σουηδού, γιατί σκέφτηκε ότι ζύγιζε 56 κιλά κρέας. Ο
Καραϊσκάκης δεν ζύγιζε παραπάνω. Ισχνός, ασθενής - τα παλληκάρια του
πολλές φορές τον κουβαλούσαν στις μάχες για να τους ορμηνεύει, ξαπλωμένο
σ’ ένα πρόχειρο φορείο, σε ξυλοκρέβατο - όμως «ήτο το φόβητρον των
Τούρκων και των Ελλήνων το περιτείχισμα» (Περραιβός), ο ηρωικώς αθλήσας,
«Αχιλλέας της Ρωμηοσύνης» κατά τον Παλαμά. (Είχε κι ένα γυναικείο
παλιόβρακο, γράφει ο Φωτιάδης, με τ’ όνομα «το βρακί της Κατερίνας» που
το φορούσε στους χέστηδες. Αλίμονο σ’ όποιον δείλιαζε. Ντροπιαζόταν όλη η
οικογένειά του).
Μικρόσωμος ήταν και
ο Κολοκοτρώνης, αλλά κι αυτός φόβος και τρόμος των Τούρκων. Πήγε κάποτε
κάποιος να δει από κοντά τον φοβερό πολέμαρχο. Περίμενε να δει κανένα
θεριό, κάποιον γίγαντα. Μόλις τον είδε, είπε απορών: «αυτός είναι ο
Κολοκοτρώνης;». Και είπε ο θυμόσοφος Γέρος του Μοριά το εξής νόστιμο:
«Καλύτερα να μας ακούν, παρά να μας βλέπουν».
Όσο για το
ξυλοκόπημα παραπέμπω σ’ έναν άλλο απροσκύνητο λιοντάρι της Επανάστασης,
τον Μακρυγιάννη, που συνήθιζε να δέρνει ανηλεώς κάτι απολειφάδια της
κακιάς ώρας.
Διαβάζω στα απομνημονεύματά του και αγαλλιώ:
«Αφού είμουνα εις
την Αρκαδιά, άκουγα τον πρόβοδον των Αράπηδων, ντρεπόμουν να καθήσω με
τις γυναίκες, με τρακόσιους άντρες διαλεχτούς οπούχα. Το λέγω του
διοικητή της Αρκαδιάς, να του αφήσω έναν αξιωματικόν με πενήντα
ανθρώπους και να πάγω με τους άλλους εις την ανάγκη της πατρίδας. Μ’
αποκρίνεται: “Δεν έχεις να πας πουθενά, ότι εγώ είμαι από κείνους που
κατεβάζω κι ανεβάζω στρατηγούς”. Είταν ένας μπαρμπέρης, φίλος του
αρχηγού Κολοκοτρώνη και του Πρωτοσύγκελου κι αλλουνών. Εγώ ‘λεγα να πάγω
να σκοτωθώ με τους οχτρούς, αυτός γύρευε να μου γκρεμίσει τον βαθμό
μου. Του μίλησα δι’ αυτό, του κακοφάνη. Είπε ενού ανηψιού του, οπούχε
εις το ψωμί και γεμεκλίκια και μας τάκοψε. Πήγα και τον έπιασα και
τόδωσα ένα ξύλο διά πεθαμόν, κι αν δεν πήδαγε από το παλεθύρι κάτου ο
διοικητής, δεν ξέρω αν έμενε ζωντανός».
Το διαβάζεις και σου έρχεται να φωνάξεις: Δώσ’ του κι άλλη μια, για μας, του κοπρίτη....
Ο Μακρυγιάννης ήταν
γνήσιος και βαθύτατα ορθόδοξος, «η ανδρεία του, η τόσο επιβλητική
λεβεντιά του, η μέχρις αυτοθυσίας αγάπη του για την πατρίδα, την
θρησκεία, την ηθική και την δικαιοσύνη, επήγαζαν και ενισχύονταν από την
ζωντανή πίστη του στην πρόνοια του Θεού και από τις συχνές προσευχές
του», γράφει ο μακαριστός Γέροντας Θεόκλητος ο Διονυσιάτης στο βιβλίο
του για τον Μακρυγιάννη. (εκδ. «Ο Άθωνας», σελ. 10). Όμως όταν
χρειαζόταν το ξυλοκόπημα, το έριχνε και «διά πεθαμόν» μάλιστα.
Οι Χριστιανοί, οι
Ορθόδοξοι δεν είναι κότες, γι’ αυτό σ’ όλους τους αγώνες του Έθνους για
ελευθερία ήταν στην πρώτη γραμμή. (Δέχεσαι προσβολές και ειρωνείες από
τους ψευτοπροοδευτικούς του τύπου είσαι φασίστας, σκοταδιστής και λοιπά.
Αν απαντήσεις δυναμικά ακούς την γνωστή επωδό: «Και το παίζεις και
χριστιανός». «Αν δεν ήμουν δεν θα έμενα στα λόγια, θα σου είχα σπάσει το
κεφάλι», όπως απάντησε σε ανάλογη περίπτωση, ευφυώς, αγαπητός φίλος και
αδελφός).
Στο κείμενο του
σχολικού βιβλίου, ο λαγόκαρδος Γραικύλος, ξεροκατάπιε από φόβο και αυτό
ήταν «πράξη αντίστασης». Αυτό είναι το είδος αντίστασης που διδάσκει το
υπουργείο παιδείας, διότι «έκαστος κρίνει τα πράγματα κατά το ίδιον
νόσημα». Όταν σε κυβερνούν, εδώ και δεκαετίες, δουλοπρεπείς και
υποταγμένοι στους ξένους Νενέκοι, τι περιμένεις;
Πηγή
«Δυστυχισμένοι Έλληνες. Αναθεματισμένοι κυβερνήτες» Μακρυγιάννης
«Δυστυχισμένοι Έλληνες. Αναθεματισμένοι κυβερνήτες» Μακρυγιάννης |
«Για να σωθεί η Ελλάδα /στους καιρούς τους ύστατους/
θέλει έναν Καιάδα /γκρεμοτσακίστε τους»
Ν. Γκάτσος
Το
νεοελληνικό κράτος το ελευθέρωσαν οι Έλληνες, αλλά το έστησαν οι
Βαυαροί και το κυβερνούν 10-15 οικογένειες, δυναστείες πολιτικών. Το
κράτος αυτό, αντί να αναδείξει τις αρετές του λαού, την αντοχή, την
καρτερία, το πνεύμα θυσίας και αυταπάρνησης, που το κράτησαν όρθιο στα
χρόνια της πολυαίωνης σκλαβιάς, «φρόντισε» να εκλύσει τις χειρότερες
ροπές του και να υποσκάψει τον εσώτερο χαρακτήρα του, το φιλότιμό του.
Από την πρώτη ημέρα του ελεύθερου βίου του, οι δαίμονες της πατρίδας, οι
πολιτικοί του, κατακερμάτισαν τον λαό σε κομματικά σουλτανάτα. «Οι
πολιτικοί μας και οι ξένοι τρώγονταν και καθένας κοίταζε να περισκύση η
δική του φατρία. Άλλος το ήθελε Αγγλικόν, άλλο Ρούσικον, άλλος Γαλλικόν…
τήραγαν να πάρουν κάνα λεπτό, ότι εις την Ελλάδα ηύραν αλώνι ν’
αλωνίσουν». (Μακρυγιάννης, «Απομνημονεύματα»). Το κράτος αυτό το
ανέστησε το αίμα του λαού του, με τους πολέμους του ’12-’13, για να
έρθουν μετά οι άπληστες κομματικές συμμορίες, να το βυθίσουν στο Διχασμό
και να το οδηγήσουν στο μικρασιατικό σφαγείο. Το κράτος αυτό είδε τον
ανθό του να πολεμά με ηρωισμό στα βουνά της Ηπείρου και της Μακεδονίας
αυτοκρατορίες ολάκερες, για να βρεθεί μετά από έξι χρόνια εμφυλίου
αιματοκυλίσματος, ντροπιασμένο, ερειπωμένο «παλιόψαθα των εθνών». Γιατί;
Για το ποια «φατρία θα περισκύση».
«Α,
ναι, πόσες ανόητες μάχες, ηρωισμοί και θυσίες και ήττες κι άλλες μάχες,
για πράγματα που κιόλας ήταν από άλλους αποφασισμένα», θρηνεί ο Ρίτσος
στην «Ελένη». Το κράτος αυτό έδιωξε τα καλύτερα παιδιά του στα ξένα και
στοίβαξε τα υπόλοιπα σε τρισάθλιες τερατουπόλεις, μεταβάλλοντας τα σε
κομματικά υποζύγια τυχοδιωκτών και απατεώνων. Το κράτος αυτό με
εκφυλιστική απάθεια και δειλία ανέχτηκε ένα σφύζον και θαυμαστό κομμάτι
του Ελληνισμού, να ποδοπατείται και να δηώνεται από τις ορδές του
Αττίλα. Το κράτος αυτό, αντί να συνέλθει από την καταστροφή, επανέφερε
τους ίδιους «εθνοσωτήρες» και τα εκγονά τους για να συνεχίσουν απτόητοι
το ψεύτισμα των ψυχών και την διάλυση της πατρίδας. Και βαπτίζει τους
διαγουμιστές της Κύπρου φίλους και τους στηρίζει αναίσχυντα στην επέλασή
τους προς την Δύση. Το κράτος αυτό ανέχθηκε μία δράκα σλαβοτουρκόγυφτων
να μαγαρίζει το όνομα της Μακεδονίας και να τους εκλιπαρεί ψοφοδεώς για
συνεννόηση.
Το
κράτος αυτό επέτρεψε σε μία ολιγομελή, άνομη ομάδα καλαναρχών, να
μετατρέψει τη διασκέδαση και την ενημέρωσή του, σε διδασκαλείο ηθικής
παραλυσίας και διαφθοράς. Την παιδεία σε αναξιοκρατικό άντρο,
μπουκώνοντας τα παιδιά με άχρηστες γνώσεις και γεμίζοντάς τα «με μιαν
αρρωστιάρικη ανησυχία, για το πώς θα βγάλουν το ψωμί τους μονάχα». Και
επιτρέπει να κυκλοφορούν μες στις τάξεις βιβλία-προπαγανδιστικά
σκουπίδια, πολύ πιο επικίνδυνα από Τουρκοκρατίες.
Το
κράτος αυτό καταμόλυνε ακόμα και την Δικαιοσύνη- «πράγμα πολλών χρυσίων
τιμιώτερον» κατά τον Πλάτωνα. Οι ανεπάγγελτοι, επαγγελματίες πολιτικοί,
όταν κρίνονται για ατασθαλίες παράγοντες του αντίπαλου κόμματος,
εκθειάζουν την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης. Όταν λογοδοτούν οι ίδιοι
προπηλακίζουν τη Δικαιοσύνη και διαπομπεύουν τους λειτουργούς της
εκτοξεύοντας ύβρεις και ονειδισμούς. Το κράτος αυτό κομματικοποίησε τις
«ένστολες» δυνάμεις του τόπου, διαβρώνοντας την επαγγελματική τους
συνείδηση. Τα νέα ιδεώδη των στρατιωτικών είναι οι γρήγορες προαγωγές
και οι διοικήσεις. Το κράτος αυτό εμπορευματοποίησε τον έξοχο πολιτισμό
μας. Η ελληνική μουσική παράδοση ψυχομαχεί. Την περιφρονούν οι
Ελληνόπαιδες, την μυκτηρίζουν, υποτονθορίζοντας (=μουρμουρίζοντας) τις
«μουσικές δημιουργίες» των διαφημιστικών. Κατάντησε την νεολαία
νευρόσπαστο, λικνιζόμενο στους ρυθμούς του κάθε μασκαρά, που υποδύεται
τον καλλιτέχνη. Το ανίκανο κομματικό κράτος διέφθειρε την γλώσσα μας -
«εργαλείο μαγείας και φορέα ηθικών αξιών» (Ελύτης). Από τον 19ο αι.
ακόμη ο συγγραφέας Χουρμούζης διεκτραγωδεί και γράφει για τα εκτρώματα
της γλωσσικής ξενομανίας των Ελλήνων: «Συμπεριφορά γελοιωδεστάτη...
ξιπασμένων οψιπλούτων αηδεστάτη επίδειξις! Πτωχοαλαζονεία αξία οίκτου,
γλώσσα παρδαλή!».
Το
κομματικό αυτό κράτος νοικιάζει μισθοφόρους «ψευτοδιανοούμενους», για
ευνουχισμό της κοινωνίας και άλωση των ψυχών. «Γνωρίζω μερικούς όπου
σχεδόν εντρέπονται να λέγωσιν ότι είναι Έλληνες!», έγραφε συγγραφέας του
18ου αι.
Το
κράτος αυτό, το ψευτορωμαίικο, ανέχεται εδώ και δεκαετίες να το
απομυζούν τρεις-τέσσερις οικογένειες και τα πορφυρογέννητα, πολλές φορές
κνωδαλώδη, βλαστάρια τους, ομού με τις στρατιές των κηφήνων, των
σφουγγοκωλάριων που τους δορυφορούν. Και όταν στέρεψε η ευρωπαϊκή θηλή,
φόρτωσαν στον λαό τις μαγαρισιές και τις ανομίες τους, ρίχνοντάς τον
βορά στα νύχια της τοκογλυφικής κτηνωδίας.
«Στ’
όνομα της αλήθειας, ας μου συγχωρεθεί η σημερινή οργή, οργή ιερή και
χίλες φορές δίκαιη. Χρόνια τώρα κάνω υπομονή, για να αποθρασύνουνται
ολοένα αυτά τα φουσκωμένα χαρτοφάναρα. Η Ελλάδα είναι εκεινού που
δωρίζει σ’ αυτή έργα τιμημένα, κανωμένα με αίμα και με υπομονή, έργα που
τα κάνει μονάχα η αγάπη. Δεν έχει κανένα δικαίωμα απάνω στην Ελλάδα ο
«γυμνοσάλιαγκας», που τον καθίζει στην «έδρα» κάποιος ασήμαντος
πολιτικός. Αυτά τα πρόσωπα που λέγω, τα πήρανε δεν ξέρω ποιοί από τις
επαρχίες, κάτι δασκαλάκια φοβισμένα, και τα θρονιάσανε στα υπουργεία,
στα Πανεπιστήμια και στ’ άλλα πόστα της πολιτείας, και γινήκανε, αυτά τα
ψοφήμια, θηρία ανήμερα, να καταξεσκίσουν κάθε άξιον εργάτη….
Καθαρίστε
από την πνευματική πανούκλα τη δυστυχισμένη την Ελλάδα, για να
μπορέσουνε να δουλέψουνε οι άξιοι δουλευτάδες…. Τα σκουλήκια που είπα,
για να σώσουνε την τιποτένια ύπαρξή τους, δεν αφήνουνε καμμιά άξια ψυχή
να ορθοποδήσει, από συμφέρον κι από φθόνο. Όλοι τούτοι οι πνευματικοί
σαλταδόροι έχουνε πιάσει τα πόστα, όλα τα πόστα, κι η δύναμή τους είναι
ιερή συμμαχία που έχουνε κάνει μεταξύ τους, ενώ ο καθένας είναι σαν μιά
μυτζήθρα, που παριστάνει το κάστρο. Αλλά είναι δεμένοι μεταξύ τους, όπως
είναι οι κάμπιες κολλημένες η μία στον πισινό της άλλης. Μόλις τις
χωρίσει κανένας ψοφάνε. Έτσι πρέπει να γίνει και με τις ανθρωποκάμπιες
που μαραζώνουνε το πνευματικό ολόδροσο δέντρο της φυλής μας.
Τίμια αδέρφια μου, Έλληνες καθαρογεννημένοι, ξεριζώστε αυτά τα φαρμακερά βρωμοχόρταρα!»
(Φώτης Κόντογλου, «Μυστικά Άνθη», σελ. 338, εκδ. «Αστήρ»)
Νατσιός Δημήτριος, δάσκαλος Κιλκίς
9 Φεβρουαρίου 1914: Ο Ταγματάρχης Σπύρος Σπυρομήλιος υψώνει πρώτος τη Σημαία της Αυτονόμου Ηπείρου στη Χιμάρα
Tο τηλεγράφημα του Σπυρομήλιου στους Μητροπολίτες Δρυϊνουπόλεως Βασίλειο και Βελλάς και Κονίτσης Σπυρίδωνα:
«Χειμάρρα 9-2-1914, Προς Πρόεδρον Συνελεύσεως. Στρατηγός (σ.σ. Αναστάσιος Παπούλας) έρχεται Αργυρόκαστρον αύριον εξ Ιωαννίνων όπως φυλακίσει υμάς STOP. Έδωσεν διαταγήν συλλήψεως και ματαιώσεως ανταρσίας STOP. Εκκένωσις αρχίζει εκ Κορυτσάς 16 (σ.σ. Φεβρουαρίου) STOP. Αύριο πρωί κηρύξατε αυτονομίαν. Πράττω ίδιος. Σπυρομήλιος».
Στις 9 Φεβρουαρίου 1914 ο ταγματάρχης Σπύρος Σπυρομήλιος καταλύει τις ελληνικές αρχές και κηρύσσει την Χιμάρα αυτόνομη, εκδίδοντας άλλη μια ιστορική προκήρυξη:
«Όταν παν ιερόν και όσιον ποδοπατείται, όταν ο πολιτισμός του 20ου αιώνος μετατρέπεται σε αγριότητα προϊστορικών εποχών και η δουλεμπορία ανυψούται εις έργον φιλάνθρωπον, μόνον και μόνον δια να εξυπηρετηθώσι συμφέροντα και επιβληθή η βία των ισχυρών, οι λαοί οι υφιστάμενοι τοιαύτην κατάπτυστον αδικίαν είναι κύριον να προτιμήσωσιν τον θάνατον.
Η Ήπειρος, Ελληνική από αρχαιοτάτης εποχής, η Ήπειρος από έτους ηνωμένη μετά του Ελληνικού κράτους, η Ήπειρος πωλείται ως δούλη εις τους Τουρκαλβανούς, οίτινες δεν γνωρίζουσι ούτε δύνανται να προσδιωρίσωσι την εθνικότητα των και οι οποίοι σήμερον εξαπατώνται ίνα γίνωσι, μετ’ ολίγον, υποχείριον, ομού με τους Ηπειρώτας εις τας αρπακτικάς διαθέσεις των ισχυρών. Η Ήπειρος διαμαρτύρεται και κηρύσσει ότι δεν ανέχεται τοιαύτην δουλεία και αν η Μητέρα Ελλάδα δεν δύναται να την υπερασπίση ούτε θα υποδουλωθεί πάλιν ούτε τον εθνισμό της σκέπτεται να απωλέση. Δεν ενωνόμεθα με την Ελλάδα; Δεν θα αποτελέσωμεν όμως και τμήμα του αλβανικού Βασιλείου. Θα μείνωμεν Έλληνες έχοντες την θρησκείαν, τα γράμματα και την ... H ΣYNEXEIA ΕΔΩ ...
Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016
Τα χειρόγραφα της Νεκράς Θαλάσσης
Τα «χειρόγραφα της Νεκράς Θαλάσσης» ή του «Κουμράν» είναι μια συλλογή περίπου 900 Ιουδαϊκών χειρογράφων. Τα
πιο γνωστά κείμενα ανάμεσα στα χειρόγραφα είναι τα αρχαία θρησκευτικά
κείμενα που βρέθηκαν σε έντεκα διαφορετικά σπήλαια στη περιοχή Κουμράν,
στην έρημο της Ιουδαίας, κατά μήκος της δυτικής ακτής της Νεκράς
Θάλασσας.
Σημεία όπου βρέθηκαν τα χειρόγραφα |
Έγγραφα, επιστολές και πάπυροι, διασώθηκαν σχεδόν
ανέπαφοι, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των ευρημάτων αποτελείται από χιλιάδες
περγαμηνές ακόμα και θραύσματα παπύρων. Είναι γραμμένα στην εβραϊκή,
αραμαϊκή και ελληνική γλώσσα. Η μεγάλη σημασία των χειρογράφων αφορά
στην αναζήτηση του αυθεντικού πρωτότυπου της Παλαιάς Διαθήκης.
Μια κατσίκα και η περιέργεια ενός βεδουίνου έγιναν η αιτία της σπουδαίας ανακάλυψης
Για χιλιάδες χρόνια στην έρημο της Ιουδαίας υπήρχαν θαμμένα μυστικά στη άμμο που περίμεναν τον νεαρό Βεδουίνο Μωχάμετ Εδ-Διβ.
Το 1947 ο δεκαπεντάχρονος βοσκός από τη νομαδική φυλή Τααμιρέ έχασε μια κατσίκα από το κοπάδι του.
Το 1947 ο δεκαπεντάχρονος βοσκός από τη νομαδική φυλή Τααμιρέ έχασε μια κατσίκα από το κοπάδι του.
Ο Μωχάμετ Εδ-Βιδ και ο Βοηθός του Τζούμα |
Η είσοδος της πρώτης σπηλιας που εξερευνήθηκε |
Ζήτησε άμεσα τη βοήθεια ενός άλλου γιδοβοσκού για να μπει στη σπηλιά
και να ανοίξει τα πήλινα δοχεία. Και οι δύο μαζί διεύρυναν λίγο ακόμη το
άνοιγμα, για να μπορέσουν να περάσουν.
Έτσι, βρέθηκαν μέσα σε
σπήλαιο όπου στο βάθος, ήταν τοποθετημένα το ένα δίπλα στο άλλο, μια
σειρά άθραυστα πιθάρια, με πήλινα καλύμματα. Απ” αυτά, που ήταν συνολικά
οκτώ, τα επτά βρέθηκαν κενά, προφανώς συλλημένα από παλαιότερη ανάλογη
επίσκεψη. Το ένα από αυτά περιείχε οχτώ κυλίνδρους τυλιγμένους με λινά
υφάσματα επιχρισμένα με μια κολλώδη ουσία. Οι βοσκοί τα πήραν μαζί τους.
Τα πήλινα δοχεία μέσα στο οποία βρέθηκαν τα πρώτα χειρογραφα |
Η εμπορική αξία και οι…διαπραγματεύσεις
Ο
βοσκός, που είχε εντοπίσει τα χειρόγραφα πρώτος με τη βοήθεια των
συντρόφων του, μετέφερε τα ευρήματα στη Βηθλεέμ σε έναν έμπορο
αρχαιοτήτων για να τα αξιολογήσει. Ο έμπορος μέσα από την εμπειρία του
κατάλαβε ότι είχε να κάνει με έναν θησαυρό αμύθητης αξίας. Έστειλε τους δυο βοσκούς πίσω στις σπηλιές για του φέρουν τα ευρήματα που είχαν απομείνει. Επέστρεψαν με άλλους εφτά παπύρους στα χέρια.
Στην αγορά κατέφθαναν
κάθε τόσο νέα αποσπάσματα χειρογράφων. Στους αγοραστές προσφέρονταν και
άλλα αρχαία αντικείμενα όπως πιθάρια, λύχνοι, στάμνες και πιάτα. Οι
αγοραστές πλήθαιναν. Ανάμεσα τους συγκαταλέγονταν Πανεπιστήμια,
αρχαιολογικές υπηρεσίες, ειδικοί καθηγητές, αρχαιολόγοι, αρχαιοπώλες,
αρχαιοκάπηλοι και συλλέκτες. Είχαν διαμορφωθεί οι τιμές ενώ τα
χειρόγραφα πωλούνταν με τον τετραγωνικό πόντο.
Το έργο του καθηγητή Σουκενίκ
Όταν ο καθηγητής
αγόρασε τους παπύρους, έκανε σκοπό της ζωής του να ανακαλύψει τη
σημαντικότητα των ευρημάτων. Αψηφώντας τις αραβο-ισραηλινές εντάσεις,
ταξίδεψε για να συναντήσει τον Αρμένιο μεσολαβητή που του εξασφάλισε τα
χειρόγραφα. Σε αυτή την «παράνομη» συνάντηση ο καθηγητής παρέλαβε ένα
κομμάτι δέρματος για να το εξετάσει. Με την πρώτη ματιά ο Σουκενίκ
κατάλαβε την αρχαία γραφή.
Πρόθυμος να μάθει αλλά και να αποκτήσει ακόμα περισσότερα χειρόγραφα
συνάντησε τον κάτοχο των τριών παπύρων. Με το που ξετύλιξε και
αντίκρισε τα γραπτά έμεινε έκπληκτος βλέποντας κείμενα στην εβραϊκή
γλώσσα, που ήταν τουλάχιστον χίλια χρόνια παλαιότερος από κάθε άλλο
βιβλικό εύρημα.
Οι επίσημες ανασκαφές
Οι επίσημες ανασκαφές άρχισαν στις 21 Ιανουαρίου και τελείωσαν στις 3 Μαρτίου του 1952. Ερευνήθηκαν στην περιοχή Μουραμπάατ τέσσερα σπήλαια και τα εκεί
ευρήματα καλύπτουν μια χρονική περίοδο άνω των πέντε χιλιετιών, από την
τέταρτη π.Χ. χιλιετία ως και τις αρχές της δεύτερης χιλιετίας μ.Χ.
Το
σύνολο των ανασκαφών στην περιοχή του Κουμράν, έδωσε στους ερευνητές
μια αρκετά μεγάλη συγκομιδή ευρημάτων. Από τις 270 περιοχές που
ερευνήθηκαν με ανασκαφή, στις 29 από αυτές βρέθηκαν διάφορα αρχαιολογικά
αντικείμενα ενώ σε 11 σπήλαια βρέθηκαν χειρόγραφα.
Οι επιστήμονες αρίθμησαν τα σπήλαια σύμφωνα με τη σειρά ανεύρεσής
τους με αριθμούς από το 1 έως το 11 συνοδευόμενους από το κεφαλαίο
γράμμα Q (Qumran – Κουμράν): 1Q, 2Q, 3Q, 4Q … 11Q. Τα πλουσιότερα σε
απόδοση σπήλαια είναι τα 1Q, 4Q και 11Q. Ειδικά για το σπήλαιο 4Q, οι
ειδικοί υπολογίζουν σε 400 περίπου τα βιβλία που έπρεπε αρχικά να είχαν
τοποθετηθεί στα πιθάρια που βρέθηκαν εκεί.
Ο Roland De Vaux και Gerald Lankester με την ομάδα τους στην έρημο της Ιουδαίας κατά την περίοδο των ανασκαφών
|
Αν και τα ίδια τα χειρόγραφα χρονολογούνται συνολικά από τα μέσα του 3ου
π.Χ. αιώνα ως τα μέσα του 1ου μ.Χ. αιώνα, αποδείχθηκε ότι η πλειοψηφία
τους γράφηκε κατά το διάστημα μεταξύ του 1ου π.Χ. και 1ου μ.Χ. αιώνα.
Τα παλαιότερα από τα χειρόγραφα αυτά περιέχουν βιβλικά κείμενα. Από τα πιο χαρακτηριστικά ευρήματα είναι στο σπήλαιο Q1, ο Μέγας Κύλινδρος του Ησαΐα, το Εγχειρίδιο της πειθαρχίας των Εσσαίων, ο Πόλεμος των Υιών του φωτός κατά των Υιών του σκότους.
To σπήλαιο Q3 μεταξύ άλλων έκρυβε τους γνωστούς ως «ορειχάλκινους
κυλίνδρους» που περιείχαν έναν κατάλογο θησαυρών των εσσαϊκών ιερών,
καθώς και τους τόπους όπου ήταν κρυμμένοι.
Στο σπήλαιο Q4 βρέθηκε το
σημαντικότερο τμήμα της βιβλιοθήκης των Εσσαίων όπου περίπου 100
χειρόγραφα περιέχουν βιβλικά κείμενα και αποτελούν το σύνολο σχεδόν των
εβραϊκών γραφών.
Η είσοδος της τέταρτης σπηλιάς |
Η είσοδος της ενδέκατης σπηλιάς |
Σε μια τρίτη περιοχή στα κεντρικά παράλια περίπου της Νεκράς Θάλασσας
και ονομάζεται Ουάντι Σεϊγιάλ, βρέθηκαν αξιόλογα χειρόγραφα, όπως μια
ελληνική μετάφραση του 1ου μ.Χ. αιώνα των 12 μικρών προφητών και πολλά
έγγραφα αραμαϊκά και ελληνικά.
Κομμάτι από πάπυρο γραμμενο στα ελληνικά |
Μία τέταρτη περιοχή 10 χιλιόμετρα βόρεια της αρχαίας Ιεριχούς έκρυβε
40 έγγραφα σε πολύ κακή κατάσταση, τα οποία είχαν κρύψει Σαμαρείτες,
πριν αντιμετωπίσουν τους στρατιώτες του Μεγάλου Αλεξάνδρου (331 π.Χ.).
Πρόκειται για νομικά έγγραφα γραμμένα στην αραμαϊκή γλώσσα με μεγάλη
ιστορική αξία.
Τα χειρόγραφα των σπηλαίων της περιοχής του Κουμράν, διακρίνονται ανάλογα με το περιεχόμενο τους σε δύο βασικές κατηγορίες:
-Στα βιβλικά κείμενα και υπομνήματα
-Στα εξωβιβλικά κείμενα
-Στα εξωβιβλικά κείμενα
Βίντεο με τις τοποθεσίες των σπηλιών
βίντεο με την περιγραφή για τα «χειρόγραφα της Νεκράς Θάλασσας»:...
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/ta-chirografa-tis-nekras-thalassas-i-tichea-anakalipsi-apo-ena-vosko-ta-poulise-se-exeftelistiki-timi-logo-agnias-eno-i-mesolavites-ploutisan-ke-i-epistimones-archisan-tis-anaskafes/
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/ta-chirografa-tis-nekras-thalassas-i-tichea-anakalipsi-apo-ena-vosko-ta-poulise-se-exeftelistiki-timi-logo-agnias-eno-i-mesolavites-ploutisan-ke-i-epistimones-archisan-tis-anaskafes/
Βίντεο με περιγραφή για τα «χειρόγραφα της Νεκράς Θάλασσας»
(Υπάρχουν υπότιτλοι στα ελληνικά. Δεν είναι ενσωματωμένοι.)
Το σημάδι του Θεού - Shenja e Zotit
Αληθινή ιστορία
Το σημάδι του Θεού
Ήταν περασμένη η ώρα
την Κυριακή το βράδυ, όταν ο ιερέας του ναού αποφάσισε να τηλεφωνήσει στην
πρεσβυτέρα του στο σπίτι, για να της πει ότι σε λίγο θα κινήσει για το σπίτι. Άφησε
το τηλέφωνο να χτυπήσει πολλές φορές, αλλά εκείνη δεν απάντησε.
Ο ιερέας
παραξενεύτηκε, αλλά αποφάσισε να τακτοποιήσει κάποιες τελευταίες εκκρεμότητες
προτού ξανατηλεφωνήσει. Όταν το έκανε ύστερα από λίγα λεπτά, εκείνη απάντησε
αμέσως.
«Γιατί δεν απάντησες
την πρώτη φορά;» τη ρώτησε.
«Μα δεν χτύπησε άλλη
φορά!» του είπε εκείνη.
Δεν έδωσαν παραπάνω σημασία στο
γεγονός και ασχολήθηκαν με τα τρέχοντα θέματα της οικογένειάς τους.
Την επόμενη μέρα ο
ιερέας δέχτηκε ένα τηλεφώνημα στο ναό.
«Μου τηλεφωνήσατε
χθες», ακούστηκε μια ανδρική φωνή από την άλλη άκρη του τηλεφώνου.
«Εγώ;» ρώτησε ο
ιερέας.
«Ναι, χτύπησε πολλές
φορές, αλλά δεν το σήκωσα», απάντησε ο άνδρας.
Αμέσως ήρθε στο νου
του ιερέα το περιστατικό με το τηλεφώνημα που έκανε στην πρεσβυτέρα του.
«Α! Ναι!» έκανε ο
ιερέας. «Ήθελα να τηλεφωνήσω στη σύζυγό μου και κατά λάθος τηλεφώνησα σε σας!»
«Δεν πειράζει», τον
καθησύχασε ο άγνωστος. «Μόνο θα ήθελα να σας πω με δυο λόγια την ιστορία μου.
Χθες λοιπόν είχα αποφασίσει να δώσω τέλος στη ζωή μου. Δεν άντεχα να υποφέρω
άλλο. Είχα κουραστεί. Δεν έχει σημασία το πώς και το γιατί.
Προτού όμως το κάνω
αυτό, είχα πει στον Θεό ότι, αν δεν θέλει να αυτοκτονήσω, να μου στείλει ένα σημάδι. Τότε χτύπησε το
τηλέφωνο. Κοίταξα την αναγνώριση κλήσης και έγραφε ‘‘Αγία Τριάδα’’.
Μόλις το είδα, μέσα
στον πανικό μου και την ένταση της κατάστασης που βίωνα, φοβήθηκα να απαντήσω. Κι
έτσι το σημάδι που ζήτησα μου ήρθε μέσα από το τηλεφώνημά σας»!
Ο ιερέας χαμογέλασε και από μέσα
του ευχαρίστησε τον Θεό για τούτο το δώρο ζωής. Χάρηκε τόσο πολύ που ήταν
εφημέριος του ιερού ναού της Αγίας Τριάδας και το τηλέφωνο της εκκλησίας ήταν
καταχωρημένο στον τηλεφωνικό κατάλογο.
Σχόλιο από «Αντιύλη»: Σύμπτωση! θα πουν
μερικοί. Εμείς όμως λέμε αγάπη, άγρυπνη έγνοια, πρόνοια του Θεού, που είναι «ο βάθει
σοφίας φιλανθρώπως πάντα οικονομών και το συμφέρον πάσιν απονέμων», επειδή όλα είναι δικά Του
δημιουργήματα, «έργα χειρών αυτού» και
δεν χαίρεται με την απώλεια ούτε ενός πλάσματός Του. Το ευτύχημα είναι ότι τίποτε τυχαίο δεν υπάρχει στη ζωή, γιατί την
κρατάει στα χέρια Του, την κυβερνάει σοφά ο μόνος που μ’ αγαπάει αληθινά και
απέραντα. Το θέμα είναι να μην Του χαλάω
εγώ τα σχέδιά Του με τις ελεύθερες, αλλ’ όχι πάντα συμφέρουσες επιλογές μου («πάντα μοι έξεστιν, αλλ’ ου πάντα συμφέρει»
[Α΄ Κορ. 6, 12]).
.................................
Histori e Vërtetë
Shenja e Zotit
Ishte ora e vonët të Djelë në mbrëmje kur prifti i kishës vendosi që të
merrte në telefon presviterën, bashkëshorten e tij në shtëpi. E la telefonin të
binte disa herë por ajo nuk u përgjigj.
Prifti u çudit por vendosi që të mbarojë disa punë të fundit para se ta
merrte sërish. Kur këtë e bëri pak më vonë, ajo u përgjigj menjëherë.
“Përse nuk u përgjigje herën e parë” e pyeti.
“Nuk ra telefoni herë tjetër” u përgjigj ajo.
Nuk i dhanë rëndësi ngjarjes dhe vazhduan me problemet e tyre familjare.
Ditën tjetër prifti mori një telefonatë në kishë.
“Më morët në telefon dje”, u dëgjua një zë burrëror nga krahu tjetër i
telefonit.
“Unë?” pyeti prifti.
“Po, u dëgjua disa herë zilja e telefonit por nuk e dëgjoja” u përgjigj
burri.
Menjëherë i erdhi në mendje priftit rasti me telefonatën bëri tek bashkëshortja e tij.
“A! Po!” tha prifti. “Doja të merrja bashkëshorten time dhe gabimisht ju
kam marrë juve!”
“Nuk ka problem” e qetësoi i panjohuri. “Vetëm do të doja t’iu thoja me dy fjalë historinë time. Dje pra kisha
vendosur që ti jepja fund jetës sime.
Nuk duroja që të vuaja më. Isha i lodhur. Nuk kishte më rëndësi se si apo pse.
Por para se ta bëja këtë, i kisha thën Zotit se, nëse nuk dëshiron që unë
të vras veten të më drëgojë një shenjë. Atëhere u dëgjua telefoni. Pashë në
ekran dhe shkruante “Shën Trinia”.
Sapo e pashë në panik dhe tensionin e gjëndjes që përjetoja, u frikësova që
të përgjigjesha. Kështu shenja që kërkova
më erdhi nga telefonata tuaj”!
Prifti buzëqeshi dhe brenda tij falenderoi Zotin për këtë dhuratë jete. U
gëzua kaq shumë që ishte famulltar i kishës së Shën Trinisë dhe telefoni i
kishës ishte në katalogun e telefonit.
Koment nga Anti-ili: Rastësi do të thonë disa. Por ne e quajmë dashuri,
përkujdesje e vazhdueshme, përkujdesje e Zotit, që është “Filanthrop i urtësisë
së thellë i cili përkujdeset për të gjithë dhe jep gjithmonë më të mirën për të
gjithë” sepse të gjitha krijesat e Tij “janë nga duart e Tij” dhe nuk gëzohet
për humbjen qoftë dhe të një krijese të Tij. Fatmirësia është se asgjë të
rastësishme nuk ka në jetë, sepse e mban në duart e Tij, e qeveris me urtësi ,
i vetmi që më do me të vërtetë dhe pafundësisht. Çështja është të mos ia prish
unë planet e Tij me zgjidhjet e mia të
lira por jo gjithmonë në të mirën time .
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!
-
Κορυτσά το 1994 Korça 1994 Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι τραβηγμένες το 1994 από το φωτογράφο Josef Koudelka .... Fotogra...
-
Το φαινόμενο Θεοφάνης Μαυρομάτης (Φαν Νόλι) Η σκοτεινή πλευρά της Σελήνης Fenomeni Theofan Mavromati (Fan Noli) Ana e er...
-
[Φωτο: Φιρμάνι του Αλή Πασά, 1810, γραμμένο σε δημοτική γλώσσα. Όλες οι διαταγές και συμφωνίες του Αλή διατυπώνονταν στην καθ...
-
Faqja e parë e Gazetës Greko- Shqiptare SOTIRIA-SHPËTIMI, të botuar nga Ismail Qemali. Pjesë nga artikulli i dytë mbi Destinacionin e Hel...
-
Ο Έντι Ράμα, αδιαφιλονίκητος νικητής των πρόσφατων βουλευτικών εκλογών στην Αλβανία, έχει κατά καιρούς βρεθεί στο επίκεντρο φημών που τον ...
Ετικέτες
ενημέρωση
(2161)
ενημέρωση-informacion
(1569)
Αλβανία
(913)
ιστορία-historia
(427)
ορθοδοξία
(422)
Εθνική Ελληνική Μειονότητα
(366)
ελληνοαλβανικές σχέσεις
(312)
ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks
(291)
Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek
(268)
Β Ήπειρος
(246)
ορθοδοξία-orthodhoksia
(245)
ορθόδοξη πίστη
(222)
εθνικισμός
(195)
διωγμοί
(162)
Κορυτσά-Korçë
(128)
τσάμηδες
(122)
shqip
(119)
Κορυτσά Β Ήπειρος
(112)
informacion
(100)
Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος
(100)
ορθόδοξη ζωή
(96)
ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse
(76)
διωγμοί - përndjekje
(65)
ορθόδοξο βίωμα
(59)
εθνικισμός-nacionalizmi
(58)
ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας
(55)
Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë
(52)
Ελλάδα-Αλβανία
(48)
Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare
(44)
ανθελληνισμός
(44)
πολιτισμός - kulturë
(44)
Ελληνικό Σχολείο Όμηρος
(43)
Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά
(41)
besimi orthodhoks
(40)
βίντεο
(36)
ιστορία ορθοδοξίας
(36)
Shqipëria
(33)
ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821
(33)
κομμουνισμός- komunizmi
(33)
Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës
(27)
πνευματικά
(27)
πολιτική-politikë
(24)
απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës
(22)
αλβανικά
(21)
εκπαίδευση
(21)
Αρχαία Ελλάδα
(20)
helenët-Έλληνες
(19)
κομμουνισμός
(19)
Greqia
(17)
Βλαχόφωνοι Έλληνες
(15)