Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2015

Τί κάνω τώρα Θεέ μου; (Αληθινή Ιστορία) - Çfarë të bëj tani o Zot? (histori e vërtetë).

Τί κάνω τώρα Θεέ μου; (Αληθινή Ιστορία)
Ετούτη είναι μια αληθινή ιστορία, που μας την αφηγήθηκε κάποιος που την έζησε από κοντά.
Ο άντρας και η γυναίκα ήταν πρόσφυγες από την Σμύρνη.
Ο παππούς που μας είπε γι αυτούς, τους γνώρισε στην Αθήνα.
Ήταν μόνοι, κατάμονοι, δίχως συγγενείς όπως οι περισσότεροι από τους ξεσπιτωμένους της Ανατολής. Ούτε παιδιά είχαν.
Δυο απλοί και πονεμένοι άνθρωποι που ποτέ δεν έδειξαν τον πόνο τους. Μόνο την ελπίδα τους στον Κύριο που ξημερώνει τις μέρες έβλεπες και την φτώχεια τους που δεν γινόταν να κρυφτεί.
Σε ένα ημιυπόγειο ο άντρας είχε ένα μικρομάγαζο και πουλούσε ελιές. Πάνω απ' αυτό, ένα τετράγωνο δωμάτιο ήταν η ...οικία τους. Σπίτι να το κάνει ο Θεός: Σε μιαν άκρη τα σιδερένια τρίποδα με τις ξύλινες τάβλες και αυτό ήταν το κρεββάτι, παραδίπλα ένα κουτσό τραπέζι, δύο μπακιρένια κύπελλα για να πίνουν νερό, μια γκαζιέρα, μια καρβουνισμένη κατσαρόλα και λίγα ρούχα σκεπασμένα με ένα σεντόνι.
Το "οίκημα" νοικιασμένο.
Πόσες ελιές θα μπορούσε να πουλήσει ο χριστιανός για να καζαντίσουν;
Έπειτα ήταν και οι φτωχότεροι απ' αυτούς και οι ανήμποροι που δεν έπρεπε να μείνουν νηστικοί....Οι πένητες συνέδραμαν τους φτωχούς και αμφότεροι έλεγαν "δόξα τω Θεώ", γιατί έτσι είναι γραμμένο στις Γραφές και το ζευγάρι ήξερε καλά τα μαθηματικά του Θεού, την αριθμητική των δύο χιτώνων.
Τα χρόνια πέρασαν, το "μαγαζί" έκλεισε, τα χρόνια εκείνα συντάξεις δεν υπήρχαν, οι φτωχούληδες του Θεού άρχισαν να ζητιανεύουν στις γωνίες.
Μετά ούτε αυτό, καθώς γέρασαν πολύ και αρρώστησαν. Αν κάποιος τους έδινε ένα κομμάτι ψωμί έτρωγαν, αν όχι έπεφταν για ύπνο νηστικοί.
"Έχει ο Θεός" έλεγαν και πάλι "έχει ο Θεός" είπαν και όταν τα ταπεινά τους ρούχα έγιναν κουρέλια, όταν τα μπακιρένια κύπελλα πρασίνισαν από την πολυκαιρία, όταν δεν είχαν να πληρώσουν το νοίκι. Αχ αυτό το νοίκι...χρόνια το είχαν απλήρωτο. Φώναζε ο ιδιοκτήτης αλλά μετά "ξεχνούσε" το χαμόσπιτο και αυτοί συνέχιζαν την χαμοζωή τους, μη λείποντας από την εκκλησία και χαμογελώντας με εμπιστοσύνη σε όλες τις εικόνες του ναού.
Τόσοι άγιοι που βασανίστηκαν, ένας Αφέντης που σταυρώθηκε, η Μάνα που κάηκε η καρδιά Της και τούτοι που δεν έπαθαν τίποτε, θα σκιαχτούν;
Σκιάχτηκαν ωστόσο την ημέρα που ο ιδιοκτήτης τους είπε να φύγουν γιατί ήθελε να το γκρεμίσει το σπίτι. Θα έκανε πολυκατοικία.
Να φύγουν και να πάνε πού;
Εδώ αγαπήθηκαν, ευλογήθηκαν, χόρτασαν, πείνασαν, έκλαψαν, ήλπισαν, εδώ ήταν το σβηστό -πια- καντηλάκι τους, έδώ τα κουρέλια τους, εδώ τα σκουριασμένα από την αχρησία κουταλοπήρουνά τους.
Αυτή η πόρτα έκλεινε έξω τις βροχές, τα χιόνια, τους καιρούς και από μέσα ζούσαν το εύκρατον της δωρισμένης ελπίδας.
Τώρα;
"Τί να κάνω τώρα Θεέ μου ;" ύψωσε τα χέρια προς το ταβάνι με τους ξεχαρβαλωμένους τσατμάδες, ο γέρος.
Την άλλη μέρα ήρθε ο δικαστικός κλητήρας, με τα χαρτιά της έξωσης.
-"Πρέπει να φύγετε".
-"Πού να πάμε ;"
Ο άνθρωπος κοίταξε ένα γύρω το αχούρι, που υποδυόταν το σπίτι.....Κοίταξε και τους σκελετωμένους γέρους.
"Έχω ένα δωμάτιο που περισσεύει" είπε σιγανά.
"Δεν έχουμε λεφτά" είπε ντροπαλά ο γέρος.
"Πάμε" είπε ο κλητήρας και καθώς δεν είχαν και τίποτε να μετακομίσουν, έφυγαν αμέσως.
Τους πήρε με το αυτοκίνητο, τους πήγε στο δικό του σπίτι, η γυναίκα του τους έπλυνε, τους έντυσε, τους τάισε, παιδιά δεν είχαν και τούτοι, το δωμάτιο ήταν φωτεινό, καθαρό, με κουρτίνες που τους άρεσε να τις πάνε πέρα δώθε (καθώς στο χαμόσπιτο δεν είχαν κουρτίνες...).
Έπεσαν στα πατώματα οι γέροι να ευχαριστούν, να κλαίνε, να ευλογούν, να εύχονται, να δοξάζουν.
"Θα έχουμε κι μεις συντροφιά" είπε η γυναίκα του κλητήρα. Αυτό μόνον....
Τώρα πια οι γέροι έπρεπε να συνηθίσουν την μυρωδιά του φρέσκου ψωμιού που έρχεται ζεστό από τον φούρνο, το πώς ευωδιάζει το φαγητό που βράζει καθώς και το πώς απαντάει ο Χριστός στους δικούς Του, όταν Τον ρωτάνε "Τί να κάνω τώρα Θεέ μου ;"

Çfarë të bëj tani o Zot?
(histori e vërtetë).

Kjo është një histori e vërtetë, që na i tregoi dikush i cili e përjetoi nga afër.


Burri dhe gruaja ishin emigrantë nga Smirni

Gjyshi që na foli për ta, i kishte njohur në Athinë. Ishin vetëm, plotësisht vetëm, pa të afërm si shumica e të shpërngulurve nga Lindja. A fëmijë nuk kishin.

Dy njerëz të thjeshtë dhe të munduar që kurrë nuk e treguan dhimbjen e tyre. Vetëm  shpersën  e tyre në Zoti që gëdhin ditët shikoje dhe varfërinë e tyre e cila nuk fshihej.


Në një gjysmëpodrum burri kishte një dyqan të vogël dhe shiste ullinj. Mbi të një dhomë e vogël ishte shtëpia e tyre. Shtëpi ta bëjë Zoti: në një anë trekëmbëshit prej hekuri me dërrasat prje druri dhe ky ishte krevati, ngjitur një tavolinë çalamane, dy gota bakri për ujën, një vatër gatimi, një tenxhere të djegur pak rroba të mbuluara me një çaraçaf.



Shtëpia me qira.


Sa ullinj mund të shiste i gjori që të mbahej?

Më pas kishte dhe më të varfër se ata dhe të pamundurit që duhej të mos mbeteshin pa ngrënë... Të uriturit ndihmonin të varfërit dhe thoshin sëbashku “Lavdi Perëndisë”, sepse kështu është e shkruar në Shkrimet dhe çifti dinte shumë mirë matematikën e Zotit, matematikën e dy rrobave.



Koha kaloi “dyqani” u mbyll, vitet për pension nuk ekzistonin, të varfërit e Zotit filluan të lypin qosheve.


Pastaj as këtë nuk mundeshin sepse u plakën shumë dhe u sëmurën. Nëse dikush ju jepte një copë bukë e hanin, nëse jo flinin pa ngrënë.


“Ka Zoti” theshin dhe sërish “ka Zoti”, thanë dhe kur rrobat e tyre të thjeshta u bënë lecka dhe godat prej bakri u bënë jeshile nga përdorimi, ku nuk kishin të paguanin të paguanin as qiranë. Ah kjo qiraja... vite që nuk e paguanin dot.
Thërriste i zoti i shtëpisë por më pas “harronte” shtëpinë e humbur dhe ata vazhdonin jetën e tyre të humbur, duke mos munguar nga kisha dhe duke buzëqeshur me besim në të gjitha ikonat e kishës.

Kaq shumë shenjtorë u torturuan një Zoti që u kryqëzua, e Mamaja që ju dogj zemra e Saj dhe ata që nuk pësuan gjë do të frikësohen?


U frikësuan ndërkaq një ditë kur i zoti ju tha që të largohen sepse do ta prishte shtëpinë. Do të ndërtonte pallat.


Të ikin e të shkojnë ku?

Këtu u dashuruan, u bekuan, u ngopën, u urtësuan, qanë, shpresuan, këtu ishte kandilja tashmë e shuar,  këtu leckat e tyre, këtu dhe pirunjtë e tyre të ndryshkur nga mospërdorimi.


Kjo derë mbante jashtë shirat, dëborën, kohët dhe nga brenda jetonin zotërimin e shpresës së falur.

Tani?

“Çfarë të bëj tani o Zot?” ngriti duart drejt tavanit me mëngët e coptuara plaku.


Ditën tjetër erdhi përmbaruesi, me dokumentat e gjykatës për nxjerrjen jashtë të tyre.

-          “Duhet të ikni”.

-          “ Ku të shkojmë”

Ai njeri pa rreth e rrotull ahurin që quhej shtëpi.... Pa dhe pleqtë e skeletosur.


“Kam një dhomë që më tepron” tha me ngadalë.


“Nuk kemi para” tha i turpëruar plaku.


“Shkojmë” tha përmbaruesi dhe pasi nuk kishin gjë për të marrë ikën menjëherë.


I mori në makinë i çoi në shtëpinë e tij, gruaja e tij i pastroi i veshi, i ushqehu, fëmijët nuk kishin  as këta, dhoma ishte e ndritëshme, e pastër, me kurtina që ju pëlqente ti çonin andej –këtej.


Rranë në gjunjë në dysheme pleqtë që të falenderojnë të qajnë , të bekojnë, të urojnë të lavdërojnë.

“Do të kemi dhe ne shoqëri” i tha gruas përmbaruesi. Këtë vetëm......


Tashmë pleqtë duhet të mësohen me erën e bukës së freskët që vjen e nxehtë nga furra, se si  mban erë gjella kur zjen pasi dhe se si përgjigjet Krishti tek njerëzit e tij, kur e pyesin “Çfarë të bëj tani o Zot?”.

Πόλεμος μεταξύ Γκιουλέν και Ερντογάν για τον έλεγχο των τουρκικών σχολείων στα Βαλκάνια.-Fushata armiqësore e Erdoganit kundër Gylenit- kërkon nga shtetet që t'ia mbyllin shkollat

Fushata armiqësore e Erdoganit kundër Gylenit- kërkon nga shtetet që t'ia mbyllin shkollat

Ministria e Arsimit e Turqisë është duke punuar rreth një program për të zëvendësuar shkollat e organizuara dhe drejtuara nga lëvizjen Gulen jashtë vendit, tha presidenti i Turqisë, Recep Tayyip Erdoğan të enjten gjatë vizitës së tij zyrtare në Etiopi, raporton Anadolu Agency (AA).

Erdogan i bëri këto komente në një konferencë të përbashkët për shtyp me kryeministrin e Etiopisë, Hailemariam Desalegn. "Në vendet që viziton Kryeministri ynë, ministrat, tanë dhe perssonalisht vetë do të iu tregoj udhëheqësve të vendeve që vizitojmë në lidhje me pozicionet e lëvizjes së drejtuar nga Gulen, institucionet që kjo lëvizje ka, ato duhet të mbyllen dhe zëvendësohen, ndërsa ministria jonë e Arsimit do të sigurojë të njëjtin shërbim ", tha presidenti Erdogan.
Ai tha se Ministria Turke e Arsimit është duke punuar rreth këtij plani dhe do të përfundojë së shpejti. “Ministria është duke punuar së bashku me Asamblenë e Përgjithshme të Bordit të Marrëdhënieve të Jashtme Ekonomike, e cila është e lidhur me Ministrinë e Ekonomisë” ka pohuar presidenti turk
Erdogan tha se strukturat e "shtetit paralel" janë një kërcënim për sigurinë kombëtare të Turqisë. Lëvizja Gulen e drejtuar nga kleriku Fethullah Gulen me qendrim në SHBA, është i akuzuar për përpjekje për të përmbysur qeverinë turke, me anë të strukturave paralele në institucionet shtetërore. “Shteti paralel” i referohet lëvizjes së Gulen që është i akuzuar për infiltrimin e anëtarëve të saj në institucionet kyçe, duke përfshirë policisë, gjyqësorin dhe institucione të tjera brenda Turqisë. /aa/
Οι εχθροπραξίες μεταξύ Ερντογάν και Γκιουλέν επεκτείνετε στα Βαλκάνια. Ο Ερντογάν ζητά από τις χώρες αυτές να του κλείσουν τα σχολεία.

Το Υπουργείο Παιδείας της Τουρκίας εργάζεται γύρω από ένα πρόγραμμα για να αντικαταστήσει τα οργανωμένα σχολεία που διοικούνται από το Γκιουλέν στο εξωτερικό, είπε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας της Τουρκίας Recep Tayyip Erdoğan την Πέμπτη κατά την επίσημη του επίσκεψη στην Αιθιοπία μεταδίδει το πρακτορείο  Anadolu Agency (AA). Ο Ερντογάν έκανε αυτά το σχόλια σε μια συνέντευξη τύπου με τον πρωθυπουργό της Αιθιοπίας Hailemariam Desalegn. « Στα μέρη που επισκέπτεται, ο πρωθυπουργός μας, οι υπουργοί μας και εγώ ο ίδιος θα δείξουμε στους ηγέτες των χωρών που επισκεπτόμαστε τις στάσεις του κινήματος που κατευθύνεται από το Γκιουλέν , τα ιδρύματα που έχει αυτό το κίνημα  πρέπει να κλείσουν η να αντικατασταθούν, ενώ το Υπουργείο Παιδείας μας θα προσφέρει την ίδια υπηρεσία», είπε ο πρόεδρος Ερντογάν.
Αυτός είπε πως το Τουρκικό Υπουργείο Παιδείας δουλεύει γύρω από αυτό το σχέδιο και θέλει να το τελειώσει το συντομότερο.
«Το Υπουργείο δουλεύει μαζί με την  Γενική Συνέλευση του Διοικητικού Συμβουλίου για τις Εξωτερικές Οικονομικές Υποθέσεις, η οποία συνδέεται με το Υπουργείο Οικονομικών» έχει ομολογήσει ο τούρκος Πρόεδρος Ερντογάν, είπε πως η δομές του «παράλληλου κράτους» είναι μια απειλή για την εθνική ασφάλεια της Τουρκίας. Το κίνημα Γκιουλέν που καθοδηγείται από τον Φετουλλάχ Γκιουλεν με έδρα τις ΗΠΑ, έχει κατηγορηθεί για προσπάθειες ανατροπής της τουρκικής κυβέρνησης. «Το παράλληλο κράτος» αναφέρεται στο κίνημα Γκιουλέν που έχει κατηγορηθεί για την  διείσδυση μελών του σε ιδρύματα κλειδιά, συμπεριλαμβάνοντας την αστυνομία, το δικαστήριο και τα άλλα ιδρύματα της Τουρκίας.

Σχόλιο: Ενώ δηλαδή η Τουρκία θα επενδύσει στα δεκάδες σχολεία του Γκιουλεν στα Βαλκάνια και ειδικά στην Αλβανία που υπάρχον δεκάδες σχολεία και Πανεπιστήμια του κινήματος , εμείς δεν ξέρουμε τι θα γίνει με τα δικά μας, όταν κατά πάσα πιθανότητα πάει να γίνει κυβέρνηση ένα κόμμα που περισσότερο της ενδιαφέρουν  οι ξένοι και τα δικαιώματα τους, παρά οι Έλληνες ομογενείς του εξωτερικού και ιδιαίτερα της Αλβανίας. Τουλάχιστον αυτό ξέρουμε μέχρι τώρα, η πορεία θα δείξει. Πάντως υπάρχει μια ανησυχία για το μέλλον όλων τον ελληνικών σχολείων στην Αλβανία και ειδικά για το Σχολείο Όμηρος στην Κορυτσά για την οποία δεν ξέρουμε τι προθέσεις θα έχει μια κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Βρείτε την Ελληνική και την Αλβανική γλώσσα στην Εικόνα αυτή - Gjeni gjuhën shqipe dhe atë greke në këtë ilustrim të “The Guardian”

Είναι μια εικόνα από την Μήνα Σουντενμπέργκ που δείχνει το χάρτη των υπαρκτών γλωσσών σήμερα στο κόσμο τονίζοντας την σχέσει μεταξύ ινδοευρωπαϊκών γλωσσών   και των Ουραλικών. Η δημιουργός λέει πως πρέπει να κάθεσαι σε απόλυτη ησυχία για να καταλάβεις γιατί μερικές γλώσσες κατανοούν η μία την άλλη. -   
Është një ilustrim i Minna Sundberg që tregon hartën e gjuhëve që ekzistojnë sot në botë duke nënvizuar lidhjen mes gjuhëve Indo-Europiane dhe atyre Urale. Krijuesja thotë se duhet të qëndrosh në heshtje, duke vënë ilustrimet së bashku mund të kuptosh se përse disa gjuhe e kuptojnë njëra tjetrën.

Λ.Παπάς: Προτεραιότητά μας έκθεση για προβλήματα της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας

Λ. Παππάς


του Θοδωρή Ασβεστόπουλου
Αλλαγή σελίδας πραγματοποιήθηκε στην «Ομόνοια», την οργάνωση που
ιδρύθηκε στις 11 Ιανουαρίου 1991 με σκοπό την εκπροσώπηση των Ελλήνων
της Βορείου Ηπείρου, μετά την πτώση του κομουνιστικού καθεστώτος στην
Αλβανία. Την περασμένη Κυριακή, ύστερα από τις εκδηλώσεις για την 24η
επέτειο ίδρυσης της οργάνωσης, πραγματοποιήθηκε ο δεύτερος γύρος των
εκλογών για τη θέση του προέδρου, όπου νικητής αναδείχθηκε ο πολιτικός
μηχανικός κ. Λεωνίδας Παππάς. Πρόκειται για έναν νέο στην ηλικία
ομογενή αλλά παλαίμαχο στους αγώνες στέλεχος για την διεκδίκηση των
ανθρωπίνων δικαιωμάτων της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία,
γεγονός που προκάλεσε κλίμα αισιοδοξίας .
Μιλώντας στο ΚΑΝΑΛΙ 1 για τις προτεραιότητες που θέτει ως πρόεδρος της
Ομόνοιας ο κ. Παππάς δήλωσε τα εξής:
«Σε πρώτη φάση αυτό που πρέπει να γίνει είναι να ενισχύσουμε τις δομές
της οργάνωσης. Να ανακτήσουμε γραμματειακή υποστήριξη, αλλά και
επικοινωνία με όλους τους Βορειοηπειρώτες που ζουν ανά την Ελλάδα αλλά
και τους συμπατριώτες μας που παραμένουν στα πατρώα εδάφη, κάτι που θα
κατορθώσουμε με τακτική έκδοση εφημερίδας και άλλα μέσα».
Παράλληλα σημείωσε ότι θα καταρτιστεί σύντομα μία έκθεση που θα σταλεί
στους αρμόδιους διεθνείς οργανισμούς, η οποία θα αναφέρεται σε όλα τα
προβλήματα της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, με βασικότερα αυτά της
Παιδείας, του περιουσιακού και της ιδιοκτησίας των Βορειοηπειρωτών,
καθώς και της διοικητικής διαίρεσης, δηλαδή το αντίστοιχο σχέδιο
«Καλλικράτης» στην αλβανική επικράτεια, χρησιμοποιώντας όλα τα μέσα
για την επίλυση τους.
«Φυσικά για να γίνουν όλα αυτά θα πρέπει να εντάξουμε στις δομές της
Ομόνοιας νέο αίμα, με έντιμους και ικανούς ανθρώπους», τόνισε με νόημα
ο κ. Παππάς, προαναγγέλλοντας ουσιαστικά ένα άνοιγμα της οργάνωσης η
οποία χαρακτηρίστηκε από εσωστρέφεια την τελευταία δεκαετία.
Ο νέος πρόεδρος της Ομόνοιας, είχε την ευκαιρία να συναντήσει από την
πρώτη κιόλας μέρα της θητείας του τον Έλληνα Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά
στην Ηγουμενίτσα, όπου του έθεσε το πάγιο αίτημα των Ελλήνων της
Βορείου Ηπείρου προς το εθνικό κέντρο: την επαναφορά των συντάξεων του
ΟΓΑ προς τους ηλικιωμένους ομογενείς.
«Ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός έχει ανάγκη να αισθανθεί ισότιμο μέλος
του οικουμενικού Ελληνισμού και όχι ένα ξεχασμένο κομμάτι του»,
υπογράμμισε ο κ. Παππάς στην παρέμβαση του ενώπιον του κ. Σαμαρά, ενώ
αναφέρθηκε και στο ταμπού που υπάρχει στην Ελλάδα, σχετικά με το
Βορειοηπειρωτικό, καθώς δεν έχει στην πολιτική ατζέντα τη θέση που του
αρμόζει.
Ο Λεωνίδας Παππάς τόνισε την ανάγκη ένωσης όλων των Βορειοηπειρωτών
γύρω από την Ομόνοια προκειμένου να πετύχει τους σκοπούς της. Έθεσε
όμως ως απαραίτητη προϋπόθεση η ίδια η οργάνωση να πείσει ότι
εργάζεται για τον τόπο τους και όχι για τα ιδιοτελή συμφέροντα κάποιων
στελεχών της, που οδήγησαν σε ευκαιριακές συμμαχίες με τα αλβανικά
κόμματα και κυβερνήσεις και προκάλεσαν διασπάσεις τα τελευταία δέκα

Η ελληνική εκπομπή "Περπατώντας στον τόπο μας"

Παρακολουθήστε την νεα ελληνική εκπομπή "Περπατώντας στον τόπο μας" που προβλήθηκε χθές από την δημόσια ραδιοτηλεόραση Αργυροκάστρου (RTGJ) με παρουσιαστή τον δημοσιογράφο κ. Δημήτρη Κίκη.



Πηγή: www.himara.gr

Μάζης:«Η Βόρειος Ήπειρος απελευθερώθη 3 φορές εντός ολιγοτέρων των 30 ετών»

Ιδιαίτερη αναφορά στο Βορειοηπειρωτικό στη βιβλιοπαρουσίαση του έργου του Δρος Παπαφλωράτου «Η Ιστορία του Ελληνικού Στρατού (1833-1949)»
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 16 Ιανουαρίου άλλη μια, διευρυμένη αυτή τη φορά παρουσίαση, του έργου του Δρος Ιωάννη Παπαφλωράτου, Νομικού–Διεθνολόγου και Καθηγητού της Σχολής Εθνικής Αμύνης με τίτλο«Η Ιστορία του Ελληνικού Στρατού (1833-1949). Η Δράση των I-VIII Μεραρχιών Πεζικού» από της εκδόσεις Σάκκουλα.
Της Αθηνάς Κρεμμύδα* – 23/01/2015
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» του δήμου Παπάγου–Χολαργού παρουσία και του Υπουργού Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαου Δένδια ο οποίος απηύθυνε ένα σύντομο χαιρετισμό τονίζοντας την μεγάλη προσφορά του βιβλίου στην μεταλαμπάδευση της πλούσιας Ελληνικής Ιστορίας στις επόμενες γενεές. Χαιρετισμό απηύθυνε επίσης και ο δήμαρχός Παπάγου–Χολαργού κ. Ηλίας Αποστολόπουλος, ενώ την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός κ. Μιχαήλ Κωσταράκος ο οποίος προλογίζει και το βιβλίο μαζί με τον Αντιστράτηγο ε.α. και Επίτιμο Διοικητή ΙΧ Μεραρχίας Πεζικού κ. Δημήτριο Τόρβα. Την παρουσίαση συντόνισε ο κ. Χρήστος Μπολόσης, Υποστράτηγος ε.α. ενώ η παρουσίαση του έργου έγινε από τον Δρ. Ιωάννη Παρίση, Υποστράτηγο ε.α. και από τον Καθηγητή Γεωπολιτικής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ιωάννη Μάζη.
Αίσθηση, τέλος, προκάλεσε στο κοινό η τοποθέτηση του καθηγητού γεωπολιτικής κ. Μάζη, ο οποίος επεσήμανε την ιδιαίτερη αναφορά του συγγραφέα στο Βορειοηπειρωτικό ζήτημα και επέλεξε να δώσει ιδιαίτερη έμφαση σε αυτό λέγοντάς τα εξής:
«Οφείλω με ιδιαίτερη χαρά να επισημάνω ότι ο συγγραφέας αποδίδει την δέουσα προσοχή στο λεγόμενο βορειοηπειρωτικό ζήτημα, το οποίο είναι ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα υποκεφάλαια του βιβλίου όπως έγραψε και η γνωστή βιβλιοκριτικός κα Χαρίκλεια Δημακοπούλου στην εφημερίδα «Εστία». Περιγράφει με ενάργεια και πληρότητα την πορεία συστάσεως του αλβανικού κράτους και την σταδιακή τύχη του βορειοηπειρωτικού ελληνισμού, συχνά εγκαταλελειμμένου από την Αθήνα. Ο αναγνώστης μαθαίνει ότι: όχι μόνον αλβανικό έθνος δεν υπήρχε αλλά ούτε καν αλβανικό λεξικό, ενώ η παιδεία της ευρυτέρας περιοχής ευρίσκετο εις χείρας των Ελλήνων. Και όμως, επεκράτησε η πολιτική εξωγενών παραγόντων και δη δύο Μεγάλων Δυνάμεων της εποχής, οι οποίες κατόρθωσαν να δημιουργήσουν ένα αλβανικό κράτος εκ του μηδενός και μάλιστα με διευρυμένη εδαφική επικράτεια. Είναι ίσως ελάχιστα γνωστό ότι η Βόρειος Ήπειρος απελευθερώθη 3 φορές εντός ολιγοτέρων των 30 ετών. Δυστυχώς, όμως τα συμφέροντα των Μεγάλων Δυνάμεων επεκράτησαν και αυτή ουδέποτε ενεσωματώθη εις τον Εθνικό κορμό.»
* Ραδιοφωνικής παραγωγού της εκπομπής «Βόρειος Ήπειρος.GR»




Πηγή: www.himara.gr

Ανακοίνωση της Δ.Ε.Ε.Ε.Μ «ΟΜΟΝΟΙΑ» για τις Εθνικές εκλογές της Κυριακής

ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
Αγαπητοί συμπατριώτες!
Η ιστορία και η δημοκρατία μας καλεί σε λίγες μέρες να είμαστε και εμείς
παρόντες στη διαδικασία εκλογής του νέου Κοινοβουλίου και της Νέας Ελληνικής
Κυβέρνησης.
Ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός, που πάλεψε αρκετά να του αναγνωριστεί ακόμα
και αυτό το δικαίωμα (της ψήφου), δεν θα είναι αμέτοχος στο μέλλον της
πατρίδας.
Ένα από τα κριτήρια της επιλογής των υποψηφίων ας είναι η καταγωγή από
την ιδιαίτερη μας πατρίδα αλλά και η προσφορά άλλων πολιτευτών που εμπράκτως
έδειξαν τη στήριξη τους προς τον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό. Όχι ως μία
τοπικιστική προσέγγιση αλλά γιατί η «άγνωστη» σε πολλούς κοινότητα μας πρέπει
να αποκτήσει στον οικουμενικό ελληνισμό τη θέση που της αρμόζει. Τέτοιοι
υποψήφιοι θεωρούμε πως υπάρχουν σε όλους τους συνδυασμούς.
Η Δ.Ε.Ε.Ε.Μ «ΟΜΟΝΟΙΑ», όπως έκανε στα 24 χρόνια παρουσίας της, έχει ως
μόνη ιδεολογία την προάσπιση των δικαιωμάτων της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας
και ευελπιστεί στην καλή συνεργασία της νέας κυβέρνησης που ο ελληνικός λαός θα
επιλέξει.
Εκ του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας
ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ




Πηγή: www.himara.gr

Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

Ο σκοπός μας δεν είναι να καταδικάζουμε το κακό, αλλά να το διορθώνουμε. - Qëllimi ynë nuk është të dënojmë të keqen, por ta korrigjojmë.


Με την καταδίκη ο άνθρωπος μπορεί να χαθεί, με την κατανόηση και βοήθεια θα σωθεί.
Το κακό αρχίζει από τις κακές σκέψεις.
Όταν πικραίνεσαι και αγανακτείς, έστω μόνο με τη σκέψη, χαλάς την πνευματική ατμόσφαιρα.
Εμποδίζεις το Αγιο Πνεύμα να ενεργήσει και επιτρέπεις στο διάβολο να μεγαλώσει το κακό.
Εσύ πάντοτε να προσεύχεσαι, να αγαπάς και να συγχωρείς, διώχνοντας από μέσα σου κάθε κακό λογισμό.

Γέροντας Πορφύριος 


Me dënimin e njeriut mund të humbasë, me mirëkuptim dhe ndihmë do të shpëtojë.

E keqja fillon nga mendimet e këqija. Kur hidhërohesh dhe indinjohesh, qoftë dhe vetëm me mendimin, prish atmosferën shpirtërore.

Pengon Shpirtin e Shenjtë që të veprojë dhe i lejon djallit të zmadhojë të keqen.

Ti gjithmonë të lutesh, të duash dhe të falësh, duke dëbuar nga brenda çdo mendim të keq.

Jerond Porfiri

Ὁ Ἅγιος Ἀναστάσιος ὁ Ὁσιομάρτυρας ὁ Πέρσης - Oshënar dëshmor Anastas Persiani.

Χρόνια πολλά στον αγαπημένο μας Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο. Ο Θεός να του δίνει υγεία και κάθε ευλογία για να τον έχουμε κοντά μας. 
Për shumë vjet gëzuar Kryepiskopit tonë të dashur Anastas. Perëndia ti falë shëndet dhe çdo bekim që ta keim për shumë vjet pranë. 
Ὁ Ἅγιος Ἀναστάσιος γεννήθηκε στὸ χωριὸ Ραχὴζ τῆς Περσίας, τῆς ἐπαρχίας Ρασνουνί. Ὀνομαζόταν Μαγουνδάτ, ἦταν υἱὸς τοῦ μάγου Μὰβ καὶ ὑπηρέτησε στὸ στρατὸ ἐπὶ τῶν ἡμερῶν τοῦ βασιλέως Χοσρόη τοῦ Β’ (590 – 628 μ.Χ.), ὁ ὁποῖος κατέλαβε τὰ Ἱεροσόλυμα καὶ μετέφερε στὴ χώρα του τὸν Τίμιο Σταυρὸ (614 μ.Χ.). Τότε ὁ Μαγουνδὰτ θέλησε νὰ μάθει, ἀφοῦ ἄκουσε περὶ αὐτοῦ καὶ τῶν ἐπιτελουμένων θαυμάτων, γιατί οἱ Χριστιανοὶ τιμοῦσαν αὐτόν. Ἔτσι, ἀφοῦ διδάχθηκε ἀπὸ κάποιον πιστὸ ὅτι μὲ τὸν σταυρικὸ θάνατο τοῦ Κυρίου λυτρώθηκε τὸ γένος τῶν ἀνθρώπων, πίστεψε στὸν Χριστό. Ἔπειτα, συμμετέχοντας στὴν ἐκστρατεία τῶν Περσῶν κατὰ τῆς Κωνσταντινουπόλεως, βρέθηκε στὴ Χαλκηδόνα. Κατὰ τὴν διαμονή του ἐκεῖ, ἀφοῦ πληροφορήθηκε ὅτι ὁ Ἡράκλειος κατατρόπωσε τοὺς Πέρσες, πῆγε στὴν Ἱεράπολη καὶ ἀπὸ ἐκεῖ στὰ Ἱεροσόλυμα ὅπου βαπτίσθηκε ὑπὸ τοῦ Πατριάρχη Μοδέστου,  πρὸς τὸν ὁποῖο τὸν ὁδήγησε ὁ ἱερεὺς τοῦ πανίερου Ναοῦ τῆς Ἀναστάσεως καὶ ἔλαβε τὸ ὄνομα Ἀναστάσιος. Στὴν συνέχεια ἐκάρη μοναχὸς στὴ μονὴ τοῦ Ἀββᾶ Ἰουστίνου ἢ κατ’ ἄλλους στὴ μονὴ τοῦ Ἁγίου Σάββα. Μετὰ ἀπὸ ἑπταετὴ ἄσκηση καὶ διαβάζοντας καθημερινὰ τοὺς βίους τῶν Ἁγίων καὶ τὰ μαρτύριά τους, τοὺς ζήλεψε καὶ προσευχόταν νὰ ἀξιωθεῖ τὸ μαρτυρικὸ τέλος αὐτῶν. Ἔτσι, ὅταν κατὰ τὴν παραχώρηση τοῦ Κυρίου, εἶδε σὲ ὄνειρο ὅτι ἀνέβηκε στὸ ὄρος Κυρίου καὶ στάθηκε στὸν ἅγιο τόπο Αὐτοῦ καὶ ἐκεῖ ἤπιε ἕνα χρυσὸ ποτήρι γεμάτο κρασί, θεώρησε ὅτι σκιαγραφόταν τὸ μέλλον καὶ τὸ μαρτύριό του. Γι’ αὐτό, γονυπετὴς καὶ ἔνδακρυς, ζήτησε τὴν εὐχὴ τοῦ προεστῶτος ἱερέως τῆς μονῆς γιὰ τὴ μακάρια  ἀποδημία του, δηλαδὴ τὴν πορεία του πρὸς τὸ μαρτύριο.
Ἀφοῦ κοινώνησε τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων κατευθύνθηκε πρὸς τὴν Διόσπολη, γιὰ νὰ προσευχηθεῖ στὸν Ἅγιο Μεγαλομάρτυρα Γεώργιο καὶ ἔφθασε στὴν Καισάρεια τῆς Παλαιστίνης. Ἐκεῖ, ὅταν εἶδε κάποιους μάγους ὁμοεθνεῖς του, ἔλεγξε καὶ χλεύασε τὰ σοφίσματα καὶ τὴν ἀσέβειά τους. Τότε ἐκεῖνοι τὸν συνέλαβαν καὶ τὸν ὁδήγησαν στὸν ἄρχοντα Μαρζαβανά. Ὁ ἄρχοντας διέταξε νὰ ἀφεθεῖ ἐλεύθερος, ἀρκεῖ νὰ ἀρνηθεῖ τὸν Χριστὸ ἐνώπιον ἑνὸς μόνο προσώπου. Ὅμως ὁ Ἀναστάσιος μὲ πνευματικὴ ἀνδρεία ἀπάντησε:«Μὴ δῴη μοι ὁ Θεὸς τῆς ἀγαπήσεως  ἐκπεσεῖν τοῦ Χριστοῦ μου». Ὁ Μαρζαβανὰς θύμωσε καὶ ἔδωσε ἐντολὴ νὰ μεταφέρει βαριὲς πέτρες χωρὶς καμιὰ ἀνάπαυλα. Τὰ βασανιστήρια συνεχίστηκαν μέχρι ποὺ ὁδηγήθηκε ἐνώπιον τοῦ βασιλέως τῶν Περσῶν Χοσρόη. Ἀλλὰ καὶ μπροστὰ στὸν βασιλιὰ δὲν φοβήθηκε. Τὸν κτύπησαν ἀλύπητα, μέχρι θανάτου, μὲ ραβδιά. Τὸ μαρτύριο ἦταν καθημερινό. Στὸ τέλος τὸν κρέμασαν ἀπὸ τὸ ἕνα χέρι καὶ διὰ βρόχου τὸν ἔπνιξαν καὶ ἀπέκοψαν τὴν κεφαλὴ αὐτοῦ. Τὸ μαρτύριό του ἔγινε τὸ 628 μ.Χ. μὲ ἄλλους 70 Χριστιανοὺς Μάρτυρες. Ἡ Σύναξη τοῦ Ἁγίου ἐτελεῖτο στὸ Μαρτύριό του, ποὺ βρισκόταν ἐντὸς τοῦ Ἁγίου Φιλήμονος, στὸ Στρατήγιο.

Ishte magjistar dhe bir magjistari, që më parë quhej Magundat. Shërbente në ushtrinë e mbretit Hosroi II (590-628), që ishte fillimisht pushtues i shumë krahinave bizantine, madje edhe të vetë Jerusalemit (614). Kryqi i Nderuar u rrëmbye atëherë në Persi, por mrekullitë e shumta të Tij atje u bënë shkak që Krishterimi të merrte një përhapje të gjerë, madje, ai tërhoqi dhe interesimin e Magundatit.

Kështu dezertoi nga ushtria persiane që kishte arritur sërish kundër Konstandinopojës dhe shkoi në qytetin e afërt të Hierapolit të Frigjisë.

Më vonë, në Jerusalem, pagëzohet me emrin Anastas nga patriku shën Modesti (16 dhjetor) dhe bëhet murg në Manastirin e Shën Savës ose ka shumë mundësi në Manastirin e Shën Anastasit , ku igumen ishte ava Justini.

Ndërkohë jetët e shenjtorëve i ndezin etjen për martirizim. Prandaj pas shtatë vjetësh shkon në Qesarinë e Palestinës që ishte nën pushtimin persian.

Këtu vë në lojë disa magë. Pra e njohin, e kapin dhe e burgosin. Ai iu nënshtrohet poshtërimeve dhe torturave nga të afërmit e tij, ngaqë i kishte ‘turpëruar’ me ndërrimin e besimit. Më pas e qëlluan me shkopinj në kurriz dhe ai duroi pa lëvizur edhe pse ishte i zgjidhur, siç kishte kërkuar.

Kur i thanë Hosroit për kapjen e tij, ai urdhëroi që të lirohej në qoftë se do të ndërronte besimin, qoftë edhe vetëm në dukje para një njeriu të vetëm!

Oshënari nuk pranon, ndaj e çojnë në Persi, ku e rrahin mizorisht, i shtrëngojnë këmbët me mors druri deri në kockë, i lidhin mbi vete një gur të rëndë dhe e varin me një dorë, së fundi e mbysin me litar së bashku me shtatëdhjetë të krishterë të tjerë, madje atij i presin edhe kokën (628).

Pas një dhjetëvjeçari një episkop romak mori nga Persia lipsanin e nderuar, i cili më pas u ruajt në Qesari, në Konstandinopojë dhe në Romë. Transferimi i lipsanit kremtohet më 24 janar.

Anastas, greqisht = ai që ka lidhje me ngjalljen.

Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015

Η ΟΜΟΝΟΙΑ θα διεκδικήσει τους δήμους Δρόπολης, Φοινίκης και Χιμάρας


Η ΟΜΟΝΟΙΑ θα διεκδικήσει τους δήμους Δρόπολης, Φοινίκης και Χιμάρας

Λίγες ημέρες μετά την εκλογή του στην ηγεσία της ΟΜΟΝΟΙΑΣ, ο κ. Λεωνίδας Παππάς, σε συνέντευξή του στο αλβανικό τηλεοπτικό κανάλι News24 μιλά για τους στόχους της ΟΜΟΝΟΙΑΣ και θέτει ως προτεραιότητα την προστασία των δικαιωμάτων της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας.
Ο κ. Παππάς τόνισε πως η ΟΜΟΝΟΙΑ θα προσανατολιστεί στην ενότητα της ελληνικής μειονότητας στην χώρα, που σύμφωνα με τον ίδιο, για χρόνια είναι κατακερματισμένη και χωρισμένη σε διάφορες πολιτικές δυνάμεις και κόμματα.ς σχέσεις και σε τέτοιες συνθήκες η ελληνική μειονότητα έχει ανάγκη για μία ενιαία ανεξάρτητη εκπροσώπηση. Αν ζούσαμε σε μια υγιή δημοκρατία θα μου φαινόταν φυσιολογικό οι ελληνικής καταγωγής πολίτες να προσχωρούν σε διάφορα κόμματα. Δυστυχώς όμως, ζούμε σε ένα κράτος όπου η ΕΕΜ έχει πολλά ανοιχτά ζητήματα και ανάγκες, ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να υπάρχει μια ανεξάρτητη και αξιοπρεπής εκπροσώπηση».
Παρά την δυσαρέσκεια για την διοικητικοί μεταρρύθμιση, ο κ. Παππάς δήλωσε πως η ελληνική μειονότητα θα διεκδικήσει τρεις δήμους, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα συμμετέχει και σ' άλλους δήμους, συμπεριλαμβανομένων και των Τιράνων.
«Εμείς θα έχουμε πρωταγωνιστικό ρόλο σε τρεις δήμους όπου η πλειοψηφία ή σχεδόν όλοι οι κάτοικοι είναι έλληνες, όπως είναι ο νέος Δήμος της Δρόπολης, της Φοινίκης και της Χιμάρας. Η μειονότητα όμως δεν αποτελείται μόνο από αυτούς τους τρεις δήμους. Έχουμε σημαντική παρουσία πολιτών, ελληνικής καταγωγής στο δήμο των Αγίων Σαράντα, στο δήμο του Αργυροκάστρου, της Κορυτσάς ακόμα και στην πρωτεύουσα τα Τιράνων όπου υπάρχει μια μεγάλη ελληνική κοινότητα».
Σχετικά με την συμμετοχή του ΚΕΑΔ στην Αλβανική Κυβέρνηση ο κ. Παππάς είπε πως η ΟΜΟΝΟΙΑ δεν έχει εκφραστεί μέχρι σήμερα και αν πρόκειται να γίνει, αυτό αφορά τα συλλογικά όργανα. Ως προς τις ενδεχόμενες συνεργασίες για τις τοπικές εκλογές του Ιουνίου ο κ. Παππά είπε πως «Η ΟΜΟΝΟΙΑ και το ΚΕΑΔ θα επιδιώξουν ευρύτερες συμμαχίες, με στόχο την καλύτερη εκπροσώπηση προς όφελος της κοινότητας και όχι ιδιοτελών συμφερόντων"

Πηγή: www.himara.gr

Τούρκος Δημοσιογράφος διερωτάται: Μήπως δεν είμαστε Τούρκοι, αλλά... Ρωμιοί ή Αρμένιοι; - Gazetari Turk pyet veten: Mos ndoshta nuk jemi turq, por....Rumë (Grekë) ose Armenë?

Τούρκος Δημοσιογράφος διερωτάται: Μήπως δεν είμαστε Τούρκοι, αλλά... Ρωμιοί ή Αρμένιοι;

Μεγάλη αίσθηση προκάλεσε στην Τουρκία ένα άρθρο του γνωστού και επώνυμου Τούρκου αρθογράφου της τουρκικής εφημερίδας, TarafAhmet Altan, επί τη ευκαιρία της δημόσιας συζήτησης που άνοιξε τελευταία ο ίδιος ο Ταΐπ Ερντογάν, για την μεγάλη τούρκο-οθωμανική ιστορική κληρονομιά. Σε αυτό το άρθρο ο Altan ομολογεί δημόσια ότι οι Τούρκοι δεν… είναι Τούρκοι, αλλά έχουν κοινή ελληνική και αρμενική καταγωγή.

Ο
Altan, αφού επικρίνει έντονα όλες τις δηλώσεις που έχουν γίνει τελευταία από διάφορους Τούρκους πολιτικούς ότι θα πρέπει οι Τούρκοι να επιστέψουν στην μεγαλόπρεπη οθωμανική τους κληρονομιά και αφού τις χαρακτηρίζει… «προγονικές παλάβρες» (Ecdadımız palavraları), δηλώνει με ξεκάθαρο τρόπο ότι οι σημερινοί κάτοικοι της Τουρκίας δεν έχουν καμία σχέση με τα τουρκικά φύλα που είχαν έρθει στη περιοχή από τον δέκατο και ενδέκατο αιώνα και μετά. 

Στο συγκλονιστικό αυτό άρθρο του Τούρκου δημοσιογράφου –αρθρογράφου, στην εφημερίδα
Taraf, αναφέρεται ότι οι Οθωμανοί ίδρυσαν την πρώτη τους ηγεμονία το 1299, ενώ τα πρώτα τουρκικά φύλα είχαν έρθει στην Μικρά Ασία μετά το 1071. Σύμφωνα λοιπόν με τον Τούρκο αρθρογράφο, δεν μπορεί στη συνέχεια να εξαφανίστηκαν οι γηγενείς κάτοικοι που αριθμούσαν πολλά εκατομμύρια

Αλλά ο Ahmet Altan δεν περιορίζεται να καταρρίψει τον μύθο της τουρκικής καταγωγής των σημερινών μουσουλμάνων κατοίκων της σύγχρονης Τουρκίας. Προχωρεί και σε έντονη κριτική κατά του Ισλαμιστή Ταϊπ Ερντογάν και του νεο-οθωμανικού του επιτελείου, κατηγορώντας τους ότι βασίζονται σε μυθικές ιστορικές αναφορές που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Μάλιστα δεν διστάζει να καταρρίψει και τον καλλιεργούμενο τελευταία μύθο για τους «ένδοξους – ήρωες», Τούρκους σουλτάνους.

Ο 
Altan αναφέρει πως οι περισσότεροι σουλτάνοι ήταν ηγεμόνες νωθροί που ξόδευαν τον χρόνο τους στα χαρέμια, χωρίς να έχουν ιδέα τι γίνεται στην αυτοκρατορία. Άλλοι ήταν μέθυσοι, όπως ο περίφημος Σελίμ ο δεύτερος, γιος του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπή, άλλοι άρρωστοι, ενώ άλλοι πέθαναν από το πολύ αλκοόλ, όπως ο Μουράτ ο Τέταρτος.

Ο Τούρκος αρθρογράφος καταλήγει στο συμπέρασμα ότι
αντί οι σημερινοί Τούρκοι να πιστεύουν ιστορικά ψεύδη, θα πρέπει να ξαναγράψουν την ιστορία τους και να ανακαλύψουν τις πραγματικές τους ρίζες. Όπως υποστηρίζει και αυτό είναι το συγκλονιστικό για ένα σύγχρονο Τούρκο δημοσιογράφο, οι σημερινοί κάτοικοι της Τουρκίας θα πρέπει να αποδεχτούν την… ελληνο-αρμενική τους καταγωγή και να αναδείξουν ξανά τον πολιτιστικό πλούτο της Μικράς Ασίας, που έχει σαν βάση του τους λαούς που η σύγχρονη τουρκική ιστορία θέλει να διδάσκει ότι εξαφανίστηκαν, ως δια μαγείας, μετά την έλευση των τουρκικών φυλών.

Η δημόσια αυτή ομολογία ενός επώνυμου Τούρκου αρθρογράφου, που έγινε σε μια μεγάλης κυκλοφορίας τουρκική εφημερίδα, ότι δηλαδή οι σημερινοί κάτοικοι της Τουρκίας έχουν κοινή ελληνική –αρμενική και κουρδική καταγωγή, σίγουρα είναι άλλο ένα συγκλονιστικό επεισόδιο της μεγάλης συζήτησης για το «
Kimlik Meselesi», δηλαδή της μεγάλης «Κρίσης Ταυτότητας» που διέρχεται η σημερινή Τουρκία που θέλει να προβάλλεται σαν υπερδύναμη, αλλά στην πραγματικότητα παρουσιάζεται σαν ένα οικοδόμημα που τρίζει συθέμελα.


Gazetari Turk pyet veten: Mos ndoshta nuk jemi turq, por....Rumë (Grekë) ose Armenë?

Përshtypje të madhe shkaktoi në Turqi artikulli i gazetarit të njohur të gazetës turke, Taraf, Ahmet Altan, me rastin e diskutimit publik që u hap ditët e fundit nga vetë Taip Erdogani, për trashëgiminë e madhe turko-osmane. Në këtë artikull Altani pohon hapur se Turqit... nuk janë Turq, por kanë një origjinë të përbashkët greke dhe armene.




Altani, pasi gjykoi fort të gjitha deklaratat që janë bërë kohët e fundit nga politikanë Turq të ndryshëm që do të duhet Turqit të kthehen në trashëgimin e tyre madhështore osmane dhe pasi i karakterizon ..... “pallavra prohistorike”, (Ecdadımız palavraları), deklaron në mënyrë të qartë se banorët e sotëm të Turqisë nuk kanë asnjë lidhje me fiset turke që kishin erdhur në këtë zonë nga shekulli i 10-të dhe i 11-të e më pas.



Ky artikull tronditës i gazetarit Turk- shkrues, në gazetën Taraf, thotë se Osmanët themeluan hegjemoninë e tyre të parë më 1299, ndërsa fiset turke kishin erdhur në Azinë e vogël pas 1071. Sipas artikullshkruesit turk, nuk mundet në vazhdim të jenë zhdukur popullatat vendase që numëroheshin  me shumë miliona.



Por Ahmet Altan nuk ndalon së rrëzuari mitin e prejardhjes turke të myslymanëve banorë të Turqisë së sotme
Vazhdon dhe në kritikë të fortë kundër Islamikut Taip Erdogan dhe grupit të tij neo-otomanist, duke i akuzuar se bazohen në histori dhe rreferime mitike që nuk kanë asnjë lidhje me realitetin.



Bile nuk ngurron që të rrëzojë dhe mitin e përpunuar kohët e fundit nga “heronj-të lavdishëm”, sulltanët Turq.


Altani thotë se shumica e sulltanëve ishin udhëheqës të zbehtë dhe konsumonin kohën e tyre nëpër hareme, pa pasur as idenë minimale se çbëhej në perandori. Të tjerë ishin pijanikë, si Selimi i dytë, djali i Sulejmanit të Madhërishëm, të tjerë të sëmurë, ndërsa të tjerë vdiqën nga alkoli si Murati i Katërt.



Artikullshkruesi turk pëfundon me rezultatin se në vend që turqit e sotëm të besojnë gënjeshtra historike, do të duhej të rishkruanin historinë e tyre dhe të zbulojnë rrënjët e tyre të vërteta. Siç pretendon dhe kjo është dhe impresionuesja për një gazetar modern Turk, banorët e sotëm të Turqisë do të duhet të pranojnë.... origjinën e tyre heleno-armene dhe të shpalosin sërish pasurinë kulturore të Azisë së Vogël, që ka si bazë popujt që historia moderne turke do që të mësojë se u zhdukën si me magji, pas ardhjes të fiseve turke.







Ky pohim publik i një gazetari të njohur turk, që u bë në një gazetë të madhe turke, që dmth banorët e sotëm të Turqisë kanë prejardhje të përbashkët greko-armene dhe kurde, me siguri është një episod tjetër tronditës i diskutimit të madh për “Kimlik Meselesi”, dmth të “Krizës së Idenitetit” që po kalon Turqia e sotme që do të duket si superfuqi, por në realitet paraqitet si një strukturë që tronditet nga themelet.

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1418) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (252) Β Ήπειρος (238) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (60) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (42) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) πολιτική-politikë (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)