Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015

Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο στα Τίρανα (ΦΩΤΟ) - Liturgji Arkihieratike në Tiranë (fotografi)

Σήμερα, Κυριακή, 6 Σεπτεμβρίου 2015, ετελέσθη στον Ορθόδοξον Καθεδρικόν Ναόν της Αναστάσεως του Χριστού στα Τίρανα Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο προεξάρχοντος του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Τιράνων και πάσης Αλβανίας κ. Αναστασίου, με τη συμμετοχή των εκπροσώπων των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών, που λαμβάνουν μέρος στη Διαθρησκειακή Συνάντηση η οποία διοργανώνεται από την Κοινότητα του Αγίου Αιγιδίου.
Η εκδήλωση φέρει το θέμα: "Η ειρήνη είναι πάντα δυνατή - θρησκείες και πολιτισμοί σε διάλογο".
Έλαβαν μέρος στην Θεία Λειτουργία: οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Βελγίου κ. Αθηναγόρας (Οικουμενικό Πατριαρχείο), Ζιμπάμπουε και Αγκόλας κ. Σεραφείμ (Πατριαρχείο Αλεξανδρείας), Μπορισπόλ κ. Αντώνιος (Πατριαρχείο Μόσχας), Μαυροβουνίου και Παραθαλάσσης κ. Αμφιλόχιος (Πατριαρχείο Σερβίας), Τιμισοάρα κ. Ιωάννης (Πατριαρχείο Ρουμανίας), Αχαΐας κ. Αθανάσιος (Εκκλησία της Ελλάδας), ο Αρχιεπίσκοπος Μπιαλιστόκ κ. Ιάκωβος (Εκκλησία της Πολωνίας), καθώς και οι Μητροπολίτες και Επίσκοποι της Εκκλησίας της Αλβανίας, αλλά και οι ιερείς και διάκονοι των διαφόρων κατά τόπων Ορθοδόξων Εκκλησιών. Ἔψαλαν οι δύο χορωδίες του Καθεδρικού Ναού. Συμμετείχαν πολλοί πιστοί και εκπρόσωποι των διαφόρων Εκκλησιών, που συμμετέχουν στη Συνάντηση.
Εκήρυξε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βελγίου κ. Αθηναγόρας, εκπρόσωπος της Αυτού Θειοτάτη Παναγιότης του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, ο οποίος μίλησε για την ανάγκη για νόημα, για αρμονία, για αμοιβαίο σεβασμό και ειρήνη στον κόσμο που ζούμε.
Μίλησε επίσης για το υφιστάμενο πρόβλημα των προσφύγων, σε σχέση με την περικοπή του σημερινού Ευαγγελίου, όπου πολλοί είναι οι καλεσμένοι στο γάμο, αλλά λίγοι αναλμβάνουν τις ευθύνες τους.
"Ωστόσο, καλούμαστε μάλλον περισσότερο να είμαστε υπηρέτες του Κυρίου, δια την προώθηση των προαναφερθεντων αρετών στους ανθρώπους γύρω μας", είπε ο Μητροπολίτης Βελγίου.
Στο τέλος της λειτουργίας μίλησε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος, λόγια από την καρδιά του σε όλους τους παρευρισκόμενους και τους ευχαρίστησε για την παρουσία τους τονίζοντας τη σημασία της συνεργασίας για το καλό όλων.
Το έργο του Μακαριωτάτου είναι όντως ένα μεγάλο θαύμα!

....................................................................
Sot, dt. 6 shtator 2015 ne Katedralen "Ngjallja e Krishtit", Tirane, u krye Liturgjia Arkihieratike me perfaqes te Kishave Orthodhokse (Patriarkanave dhe Kishave Autoqefale).
Liturgjia u kryesua nga Kryepiskopi i Tiranes, Durresit dhe i Gjithe Shqiperise, Fortlumturia e Tij, z. Anastas,. Gjithashtu bashkemeshuan edhe anëtaret e Sinodit eë Shenjte te Shqiperise.
Kisha katedrale e mbushur me besimtarë orthodhokse priti edhe besimtare (klerike e laike) katolike, protestante, kopte etj. nga vende te ndryshme te botes.
Mitropoliti i Belgjikës, Hiresia e Tij, Athinagora, përfaqësues i Patriarkanës Ekumenike, mbajti predikimin e dites duke lidhur leximin biblik me mundesine e realizimit te paqes ne bote.
Në fund te Liturgjise, Kryepiskopi Anastas, pershendeti te gjithe pjesemarresit, vecanerisht komunitetin e Sant' Egidios qe ne bashkepunim me Kishen Orthodhokse ashtu dhe Katolike krijoi mundesine e Takimit Nderfetar e Nderkombetar, qe fillon sot ne Tirane dhe mbledh te perfaqesues te te gjitha feve nga e gjithe bota.
Me pas perfaqesite pjesemarrese u priten ne nje pritje te ngrohte ne Sallen e Pritjes se Qendres Sinodale.
Foto: Dhjakonesha Aleksandria Ritsi




































Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2015

Ποιά Κυβέρνηση χρειαζόμαστε!!!

ΠΟΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ

        Γράφει ο Δημήτρης Περδίκης

         Τους οκτώ τελευταίους μήνες ζούμε μια εθνική περιπέτεια. Στις εκλογές του περασμένου Ιανουαρίου ο λαός παρασύρθηκε από υποσχέσεις γεμάτες λαϊκισμό και δημαγωγία. Υποσχέσεις που ήσαν εκ των πραγμάτων αδύνατο να υλοποιηθούν ακόμα και σε επίπεδο επιστημονικής φαντασίας. Έχουμε βέβαια σαν λαός την τάση να πιστεύουμε σε θαύματα, στον από μηχανής Θεό, στο νερό του Καματερού και σε πολλά άλλα τέτοια. Θα θυμάστε, πριν όχι πολύ καιρό που είχε παρουσιαστεί κάποιος κάτοχος ενός παλαιού ομολόγου, που ισχυριζότανε πως με αυτό θα έλυνε τα οικονομικά προβλήματα της πατρίδας μας. Το θέμα το είχαν πάρει τα ΜΜΕ και το είχαν ανεβάσει στην κορυφή. Όλα αυτά για ένα παλαιό ομόλογο, χωρίς καμία χρηματιστηριακή αξία παρά μόνο με κάποιο μικρό ενδιαφέρον από κάποιους συλλέκτες που αποτιμάται  γύρω στο ένα ευρώ.
        Έτσι δώσαμε την εξουσία, το τιμόνι της Ελλάδας, σε ένα κόμμα, προϊόν συγκόλλησης διαφόρων αριστεριστικών συνιστωσών με μία ποικιλία ιδεοληψιών σε ένα τοπίο θολό το οποίο με την πάροδο των μηνών σκοτείνιαζε όλο και πιο πολύ. Αποτελεί ίσως πανευρωπαϊκό ρεκόρ σε καιρό ειρήνης τόσης έκτασης οικονομική καταστροφή σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.
         Η οκτάμηνη αυτή περιπέτεια με τα πειράματα της κυβέρνησης Τσίπρα μας στοίχησε γύρω στα εννενήντα δισεκατομμύρια ευρώ. 8600 ευρώ ανά κάτοικο ή κάπου 430 εκατομμύρια ευρώ για κάθε ημέρα που η κυβέρνηση Τσίπρα κρατούσε το τιμόνι. Εφτά μήνες απολάμβανε την εξουσία σαν ένα παιδί που εκστασιάζεται με τα νέα του παιχνίδια. Και όταν μετά τις εμφανίσεις του σε όλα τα σαλόνια της Ευρώπης άρχιζε να βαριέται, να ένα δημοψήφισμα σαν πυροτέχνημα. Και τώρα να μια ακόμα εκλογική αναμέτρηση, την στιγμή που αυτό ήταν το ότι χειρότερο στην βαριά λαβωμένη, οικονομικά και όχι μόνο, πατρίδα μας. Τα παιδία έπαιζε και παίζει.
        Προσπαθώ να βαθμολογήσω την θητεία της κυβέρνησης Τσίπρα.
Αίσθηση εθνικής ευθύνης, τι βαθμό να βάλω; Αίσθημα λαϊκής ανασφάλειας, εδώ τι; Οικονομικά επιτεύγματα! Διαχείριση ρεύματος λαθρομεταναστών!
Καταπολέμηση ανεργίας! Ξένες επενδύσεις! Χειρισμός εθνικών θεμάτων! Αφήνω την βαθμολόγηση σε σας. Χαρακτηριστικό είναι και αυτό: Η υπηρεσιακή κυβέρνηση μέσα σε μία εβδομάδα κατόρθωσε να δώσει λύσεις σε προβλήματα που η κυβέρνηση Σούριζα δεν μπορούσε ή δεν ήθελε επιλύσει επί εφτά μήνες.
        Τώρα ζητάει πάλι την ψήφο του ελληνικού λαού. Παρά το ότι ο Σύριζα βρίσκεται σε κατάσταση διάλυσης και αποσύνθεσης, παρά τα αποτελέσματα του κυβερνητικού έργου, τα δημοσκοπικά ποσοστά του παραμένουν αρκετά ψηλά. Υπάρχει λοιπόν πιθανότητα να ξαναζήσουμε μία κυβέρνηση Τσίπρα - Σύριζα. Μία κυβέρνηση που δεν θα πιστεύει και κατά βάθος δεν θα θέλει να υλοποιήσει τις μεταρρυθμίσεις και τα όσα άλλα συμφώνησε και υπέγραψε.
Μία κυβέρνηση ενός χώρου που δεν πιστεύει στην ιδιωτική οικονομία, που δεν αισθάνεται την εθνική και κοινωνική ευθύνη της αποστολής της, που δεν ενδιαφέρεται η πανάρχαια κοιτίδα των Ελλήνων, ο τόπος σύμβολο που γέννησε την δημοκρατία και τις επιστήμες, αν αλλοτριωθεί από μερικά εκατομμύρια τριτοκοσμικών μουσουλμάνων.
        Χρειάζεται να υπάρξει μια αλλαγή ηγέτη και κυβερνητικού σχήματος στην χώρα μας. Ένας πρωθυπουργός που να έχει την αίσθηση της ευθύνης των ενεργειών του απέναντι στον ελληνισμό και στην επιβίωση ενός ολόκληρου λαού. Που θα έχει την ωριμότητα, την πείρα, την γνώση και την θέληση να βγάλει την χώρα μας από την απελπιστική θέση που βρίσκεται. Ένα κυβερνητικό σχήμα που θα έχει γνώση, θέληση και όρεξη για πολύ δουλειά.
        Γι’ αυτό θεωρώ επιβεβλημένο να υψώσουμε όσο μπορούμε το πιο ψηλό ανάχωμα, για να μην ξαναζήσουμε τον εφιάλτη των τελευταίων εφτά μηνών.  



Διαμαρτυρία για την καταστροφή του Αγιου Αθανασίου Δρυμάδες.

Ο Εθνικός Σύλλογος Βόρειος Ήπειρος 1914 καλεί όλους τους εθνικά σκεπτόμενους Έλληνες στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί έξω από την Πρεσβεία της Αλβανίας στην Αθήνα, την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015, ώρα 6:00 μ.μ., με αφορμή την κατεδάφιση του Ιερού Ναού Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες του Δήμου Χιμάρας.

Η πράξη αυτή από την πλευρά του αλβανικού κράτους, με ενορχηστρωτή τον ντόπιο γενίτσαρο "τοποτηρητή" της κυβέρνησης Ράμα, βουλευτή Κότσο Κοκεδήμα και εκτελεστικό όργανο τον επίσης γενίτσαρο Δήμαρχο Χιμάρας Γκέργκι Γκόρο, δείχνει για μία ακόμα φορά πόσο βάναυσα καταπατούνται τα δικαιώματα του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού, έχοντας προηγούμενο στην εποχή του κομουνιστικού αθεϊστικού καθεστώτος του αλήστου μνήμης δικτάτορα Ενβέρ Χότζα.

Παράλληλα όμως πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψιν και το ανεκδιήγητο επιχείρημα αυτών που έδωσαν την εντολή για την κατεδάφιση του Ιερού Ναού του Αγίου Αθανασίου, περί σημείου ενταφιασμού ενός ρωμαιοκαθολικού προπαγανδιστή του 17ου αιώνα ο οποίος επιχείρησε, ανεπιτυχώς φυσικά, να προσηλυτίσει στον παπισμό τους κατοίκους της Χιμάρας, Έλληνες Χριστιανούς Ορθόδοξους στην ολότητα τους.
Η πρόθεση του βουλευτή Κοκεδήμα να στηθεί στη θέση του ναού ένα μνημείο για τον ουνίτη "ιεραπόστολο" Νίλο Καταλάνο, έχει ως σκοπό να αλλοιώσει την ιστορία της περιοχής, ξαναγράφοντας την από την αρχή, όπως γίνεται εδώ και δεκαετίες αντίστοιχα με τα αρχαιολογικά μνημεία στην Φοινίκη, στο Βουθρωτό, την Αντιγόνεια, την Ανδριανούπολη και αλλού.
Όλα αυτά επειδή οι αρχαιότητες και οι εκκλησίες φωνάζουν ότι η Βόρειος Ήπειρος είναι προαιώνια Ελληνική γη.

Μην ξεχνάμε ότι οι αλβανοί δολοφόνησαν τον Αύγουστο του 2010 τον Αριστοτέλη Γκούμα στη Χιμάρα επειδή μιλούσε ελληνικά, ενώ τον Οκτώβριο του 2014 εισέβαλαν στην Δερβιτσάνη φωνάζοντας "Να φύγετε Έλληνες, θα σας κάψουμε Χριστιανοί!". Τώρα έρχονται και γκρεμίζουν μία εκκλησία, αποδεικνύοντας ότι δεν διαφέρουν σε πολλά από τους τζιχαντιστές που πνίγουν στο αίμα το Ιράκ και τη Συρία. Συνεπώς σύμφωνα με μαθηματική πρόοδο, σε λίγο καιρό στη Βόρειο Ήπειρο θα εξαφανίσουν ολόκληρο χωριό...

Οι καταστάσεις αυτές δεν μας επιτρέπουν να είμαστε απαθείς και οφείλουμε να αντιδράσουμε δυναμικά εάν δεν θέλουμε να αφανιστεί ο Ελληνισμός της Βορείου Ηπείρου, τόσο με την έντονη διαμαρτυρία κατά του αλβανικού κράτους όσο και με την συνεχή ενημέρωση της ελληνικής κοινής γνώμης.

Γι' αυτό λοιπόν την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015 και ώρα 6 το απόγευμα, όλοι παρόντες έξω από την αλβανική πρεσβεία στην Αθήνα, Βεκιαρέλη Αριστ. 7, παράδρομος της Λεωφόρου Κηφισίας, Φιλοθέη - πλησιέστερη στάση λεωφορείων ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ.
Εξυπηρετούν οι γραμμές: 550 Π.ΦΑΛΗΡΟ - ΚΗΦΙΣΙΑ, 19 ΜΟΥΣΕΙΟ - ΧΑΛΑΝΔΡΙ
610 ΦΙΛΟΘΕΗ - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, Α7 ΚΑΝΙΓΓΟΣ - ΚΗΦΙΣΙΑ - Ν.ΕΡΥΘΡΑΙΑ,

602 Ν.ΙΩΝΙΑ - ΚΑΛΟΓΡΕΖΑ - ΣΤΑΘ.ΠΑΝΟΡΜΟΥ (ΚΥΚΛΙΚΗ), Ε14 ΣΥΝΤΑΓΜΑ - ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.  

ΕΘΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ 1914
esvh1914@gmail.com




Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2015

ΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΑΡΙΝΑΣ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΔΡΥΜΑΔΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ




«Η ενέργεια των αλβανικών αρχών να κατεδαφίσουν το ναό του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες της Χειμάρρας, παρά τις αντιρρήσεις που είχε εκφράσει η Ορθόδοξη Εκκλησία της γειτονικής χώρας, συνιστά ευθεία και θρασύτατη πρόκληση σε βάρος της ελληνικής μειονότητας καθώς και επίδειξη αδιαλλαξίας. Πολύ περισσότερο μάλιστα, όταν προηγήθηκαν οι υβριστικές και άκρως προσβλητικές δηλώσεις του πρωθυπουργού της Αλβανίας κ. Ράμα με τις οποίες είχε προδικάσει την τύχη του ναού χαρακτηρίζοντάς τον ως «οικοδόμημα που μοιάζει με γκαράζ».

Δυστυχώς η αλβανική κυβέρνηση του κ. Ράμα δείχνει να μην αντιλαμβάνεται και - ακόμη χειρότερα - να παραγνωρίζει τις συνέπειες τέτοιων προκλήσεων σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο».

Οι ΑΝ ΕΛ για το ναό του Αγίου Αθανασίου!

xrisoveloniΣυνέντευξη παραχώρησε σήμερα η κ. Μαρίνα Χρυσοβελώνη ,εκπρόσωπος Τύπου των ΑΝ .ΕΛ και βουλευτής Μαγνησίας ,στην εκπομπή »ό,τι πεις εσύ»( Γιώργος Γκόντζος). Για την συμμετοχή των Ανεξάρτητων Ελλήνων στην συγκυβέρνηση τόνισε πως »η συνεργασία  με τον ΣΥΡΙΖΑ ήταν εποικοδομητική ,έντιμη και οι ΑΝ.ΕΛ έπαιξαν ένα καθοριστικό ρόλο..»
Χαρακτήρισε »άριστη » την θητεία των υπουργών και υφυπουργών των ΑΝ.ΕΛ  και υπενθύμισε  παρεμβάσεις τους σε μια σειρά θέματα..
»Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες »,είπε, »είναι ένα κόμμα το οποίο πρέπει να συμμετέχει όχι μόνο στην βουλή αλλά και στην κυβέρνηση..Οι πολίτες πρέπει να εκτιμήσουν την σταθερή θέση και τον σπουδαίο ρόλο τους σ” αυτή την συγκυβέρνηση …»
Έκανε αναφορά σε πρόσφατες δημοσκοπήσεις ενώ στην αρχή της συζήτησης μίλησε για  την δήλωσή της για την κατεδάφιση του ναού του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες από την Αλβανική Κυβέρνηση στην οποία τονίζονταν τα εξής:
«Η ενέργεια των αλβανικών αρχών να κατεδαφίσουν το ναό του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες της Χειμάρρας, παρά τις αντιρρήσεις που είχε εκφράσει η Ορθόδοξη Εκκλησία της γειτονικής χώρας, συνιστά ευθεία και θρασύτατη πρόκληση σε βάρος της ελληνικής μειονότητας καθώς και επίδειξη αδιαλλαξίας. Πολύ περισσότερο μάλιστα, όταν προηγήθηκαν οι υβριστικές και άκρως προσβλητικές δηλώσεις του πρωθυπουργού της Αλβανίας κ. Ράμα με τις οποίες είχε προδικάσει την τύχη του ναού χαρακτηρίζοντάς τον ως «οικοδόμημα που μοιάζει με γκαράζ».
Δυστυχώς η αλβανική κυβέρνηση του κ. Ράμα δείχνει να μην αντιλαμβάνεται και – ακόμη χειρότερα – να παραγνωρίζει τις συνέπειες τέτοιων προκλήσεων σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο».
Ακούστε την συνέντευξη
πηγή

Καλοσχεδιασμένο έγκλημα σε βάρος των Χιμαριωτών!

- Γράφει ο ΝΙΚΟΣ Θ. ΥΦΑΝΤΗΣ
Πριν λίγες ημέρες βάνδαλοι Αλβανοί, μπράβοι της κυβέρνησης, «επίλεκτα» κυβερνητικά σώματα, κατεδάφισαν με μπουλντόζες τον ιερό ναό του Αγίου Αθανασίου στο ελληνοχώρι Δρυμάδες  της Χιμάρας. Ο ναός ισοπεδώθηκε, μεταβλήθηκε σε σωρό από πέτρες, σκεπάζοντας στα μπάζα ιερά κειμήλια και εικόνες Αγίων. Οι Έλληνες κάτοικοι του χωριού μπροστά στον κατερειπωμένο ναό τους, που έκρυβε μέσα του χαρές, λύπες, αλλά και ελπίδες για το μέλλον, δεν μπορούσαν να συγκρατήσουν τα δάκρυά τους. Ανείπωτη θλίψη και οργή για το εγκληματικό ανοσιούργημα.
Το απονενοημένο επιχείρημα των Αλβανών για το γκρέμισμα του ναού ήταν ότι δήθεν ο ναός ήταν αυθαίρετο κτίσμα. Στην περίπτωση της κατεδάφισης του ναού είναι θλιβερό ότι, δυστυχώς, όπως γράφεται στον ελληνικό τύπο, σ’ αυτήν την περίπτωση, αλλά και σε άλλες, το αλβανικό καθεστώς, βρίσκει συνεργούς και συμπαραστάτες και στην τοπική αυτοδιοίκηση και σε μερικούς «διανοούμενους» του μειονοτικού χώρου. Όταν και εμείς, αντί να προσπαθούμε να κρατήσουμε μακριά από τους Έλληνες και τον γεωγραφικό τους χώρο τα αλβανικά χέρια, τους δίνουμε χέρι βοηθείας για προσωπικούς και μικροκομματικούς λόγους, τότε να περιμένουμε και χειρότερα, όπως με θρασύτητα δηλώνει και ο πρωθυπουργός της Αλβανίας.
Ο Αλβανός πρωθυπουργός, ο πολύς Έντι Ράμα, και μετά το γκρέμισμα του ναού συνέχισε την προκλητική του στάση  δηλώνοντας ότι «είναι για γέλια και για κλάματα που ένα οικοδόμημα σαν γκαράζ το ονομάζουν εκκλησία και διαμαρτύρονται γιατί επαναφέρουμε στη ζωή την κληρονομιά μας». Τώρα ποια... κληρονομιά κρυβόταν κάτω από τον ναό είναι πράγματι για γέλια!
Πολύ σωστά ο εκπρόσωπος του Ελληνικού υπουργείου των Εξωτερικών δήλωσε ότι «ουδείς αχαριστότερος του ευεργετηθέντος» για να συμπληρώσει ότι η ανίερη αυτή πράξη δεν διαφέρει από τις πράξεις των Τζιχαντιστών. Οι δηλώσεις του Αλβανού Πρωθυπουργού προκάλεσαν την έντονη αντίδραση και του εκπροσώπου της Νέας Δημοκρατίας, ο οποίος δήλωσε ότι «...με τέτοιες δηλώσεις του ο πρωθυπουργός της Αλβανίας ξεπέρασε σε προκλητικότητα και αμετροέπεια τον ίδιο τον εαυτό του».
Την θρασύτατη πρόκληση της αλβανικής κυβέρνησης με την κατεδάφιση του ναού καταδίκασε και το Κόμμα  Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΚΕΑΔ), κόμμα ελληνικό, που συμμετέχει μάλιστα στην κυβέρνηση, δηλώνοντας  ότι «πρόκειται για κρατικό βανδαλισμό, αυθαιρεσία, αλαζονεία, βία και υποκρισία, που απομακρύνουν τον αλβανικό λαό από το αλβανικό όνειρο».
Η αλβανική κυβέρνηση έκανε μια εντυπωσιακή κίνηση για να δείξει την μουσουλμανική της στάση και την απόλυτη εξάρτησή τους από την Τουρκία. Η ισοπέδωση του ναού μας γυρίζει χρόνια πίσω, στην εποχή της δικτατορίας του Εμβέρ Χότζα, όταν με κομπασμό βροντοφώναζε ότι ήταν το πρώτο αθεϊστικό κράτος στον κόσμο, όταν κατεδάφιζε εκκλησίες και έκαιγε εκκλησιαστικά βιβλία και εικόνες αγίων. Ακριβώς την ίδια πολιτική εφαρμόζει και σήμερα η αλβανική κυβέρνηση. Η επιλογή του ελληνικού χωριού Δρυμάδες στην περιοχή της Χιμάρας κρύβει σκοπιμότητες. Στη Χιμάρα η αλβανική κυβέρνηση έδειξε το βάρβαρο πρόσωπό της.
Η Χιμάρα που αντιστέκεται, η Χιμάρα που δεν υποκύπτει, που δεν κάμπτεται από εκβιασμούς και βιαιότητες, βρίσκεται στο «μάτι του κυκλώνα»για τους Αλβανούς, οι οποίοι επιδιώκουν με θεμιτά και αθέμιτα μέσα να δημιουργούν καταστάσεις και να εκφοβίζουν τους Χιμαριώτες.
Πρόσφατη είναι η δολοφονία του Έλληνα Χιμαριώτη Αριστοτέλη  Γκούμα από Αλβανό, για τον μόνο λόγο ότι μιλούσε τη μητρική του γλώσσα, τα ελληνικά.
Βαριά πλανάται η σκιά της βαρβαρότητας στην ηρωική  Χιμάρα. Οι εναπομείναντες Έλληνες στα άγια χώματα της Χιμάρας και ολόκληρης της Βορείου Ηπείρου βιώνουν τον εφιάλτη του αφανισμού. Να υπενθυμίσουμε ότι οι Ηπειρώτες ραγιάδες κατά την μακρόχρονη περίοδο της Οθωμανικής κυριαρχίας υπέφεραν από Τουρκαλβανούς, οι οποίοι σκότωναν, βίαζαν και καταπίεζαν με κάθε τρόπο τους δυστυχισμένους σκλάβους. Ευτυχώς, παρουσιάστηκε η αγία μορφή του Πατροκοσμά, ο οποίος με τους πύρινους λόγους του σταμάτησε το ρεύμα της εξωμοσίας που είχε απλωθεί στον ηπειρωτικό χώρο. Το ίδιο συνέβη και μετά την απελευθέρωση και την υπαγωγή του Βόρειου ηπειρωτικού τμήματος στο αλβανικό κράτος, με αποκορύφωμα, όπως γράψαμε, την περίοδο του κομμουνιστικού καθεστώτος υπό τον Εμβέρ Χότζα και τους διαδόχους του. Γκρέμιζαν ναούς, αποσχημάτιζαν ιερείς, με αποτέλεσμα να επικρατεί φόβος και τρόμος στο ελληνικό στοιχείο.
Δυστυχώς, το ίδιο συμβαίνει και σήμερα στην επίπλαστη δημοκρατία της Αλβανίας με την προσποιητή και υποκριτική συμπεριφορά της αλβανικής ηγεσίας, η οποία επιπίπτει ορμητικά και με εχθρική διάθεση εναντίον των Ελλήνων.
Και βέβαια πρόκειται για ένα καλομελετημένο και καλοσχεδιασμένο έγκλημα σε βάρος των Χιμαριωτών, οι οποίοι αντιστέκονται στα σχέδια των Αλβανών, που σκοπεύουν στην αφομοίωση και τον αφανισμό τους.
Όμως, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν οι ηγέτες των Αλβανών και οι παρατρεχάμενοί τους ότι οι Χιμαριώτες κρατούν ψηλά τη σημαία του Ελληνισμού και όσα χτυπήματα και αν δέχονται, τόσο περισσότερο γιγαντώνεται η πίστη τους στην ορθοδοξία και γιγαντώνονται οι ελληνικές τους ρίζες και καταβολές.

Συγκλονίζει το μήνυμα Ιάπωνα Ορθόδοξου Ιερέα για την Ελλάδα. Αξίζει να το διαβάσετε!

"Ἁπό τήν ἀρχαιότητα μέχρι σήμερα, μας ἔχετε δώσει τὸ φῶς"
 
Με ένα συγκινητικό μήνυμά του από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, ο ορθόδοξος Ιερέας Δημήτριος Τανάκα, ο οποίος έζησε στην Ελλάδα και σπούδασε στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναφέρεται στη χώρα μας λέγοντας τα εξής:
 
"Ἀγαπητοί μου Ἑλληνες καὶ Ἑλληνίδες, ἀγωνιζόμενοι ἐν Χριστῶ μετά παρρησίας καὶ ὑπομονῆς. Ἡ γενναιοδωρία σας εἶναι τόσο μεγάλη καὶ ἀνεκτίμητη. Αὐτό γνωρίζω πολύ καλά ἀπὸ τὴ δική μου ἐμπειρία. Μετά μεγάλης ἀγάπης καὶ ἐλεημοσύνης, ἀποδέχθηκε όχι μόνο ἑμένα, ἀλλά καὶ ὅλους ὅσους ἔρχονται σὲ σάς, καλούς ή κακούς. Ποτέ δὲν παραπονέθηκε ἀκόμη καὶ ὅταν κάποιοι ξένοι ἔκαναν κάτι δυσάρεστο γιὰ ἑσάς. Αὐτό ὁφείλεται στὸ γεγονός ὅτι ξέρετε τὶ εἶναι ἡ δικαιοσύνη. Ἁπό τήν ἀρχαιότητα μέχρι σήμερα, μας ἔχετε δώσει τὸ φῶς.
 
Ἡ Ἑλλάδα εἶναι τὸ φῶς τοῦ κόσμου ποὺ ἀποκαλύπτεται ἀπό τόν Θεό, τὸ ὁποίο εἶναι ἀπόρθητο ἀπό κανέναν. Εἶναι τὸ φῶς νὰ φωτίσει τόν κόσμο καὶ νὰ λάμψει τὶς ψυχές τῶν ἀνθρῶπων. Αὐτό γιατί ἠ Ἑλλάδα ἀναφέρεται καὶ γράφεται ὠς 希臘 στὰ Ἰαπωνικά: τὸ αἰώνιο φῶς τῆς ἐλπίδος. Τὸ φῶς αὐτό εἶναι τόσο λαμπρό καὶ φωτεινό, ποὺ κανείς δὲν μπορεῖ νὰ ξεφύγει ἀπό αὐτό, όπως αναφέρει το portnews.gr.
 
Ἄν κάποιος εἶναι πρόθυμος νὰ τὸ ἀποδεχθεῖ καὶ νὰ φωτιστεῖ ἀπό αὐτό, τὸ μυαλό καὶ ὁ νοῦς του, θὰ ἀνοίξει καὶ δεῖ τόν κόσμο, πραγματικό καὶ ἀληθινό κόσμο, μπροστά του. Αντίθετα, ἄν κάποιος εἶναι ἀπρόθυμος νὰ τὸ ἀποδεχθεῖ, θὰ ἐπιστρέψει στὸ σκοτάδι, ἀκόμα καὶ μὲ τὰ μάτια του ανοιχτά, ἀκριβῶς ὅπως ὁ Πλάτων περιγράφει στήν παραβολή τοῦ σπηλαίου. Ἐγώ ταπεινῶς πιστεύω καὶ θέλω νὰ εἶμαι ἕνας ἀπὸ τοὺς φωτισμένους καὶ αφυπνισμένους ἀπὸ τήν Ἑλλάδα καὶ τήν Ὀρθοδοξία.
 
Ἡ Ἰαπωνία εἶναι μακριά καὶ ἡ προσευχή μου εἶναι ταπεινή. Εἶμαι ἁμαρτωλός καὶ ἀνάξιος Θεοῦ δοῦλος, ἀλλά ὅμως δὲν ἔχω καμία ἀμφιβολία. Ἡ Ἑλλαδα ζεῖ διότι ὁ Χριστός, ἡ Παναγία καὶ οἱ Ἅγιοι πάντες εἶναι πάντα μαζί σας.
Κύριε καὶ Θέε μου Χριστέ, παρακαλῶ νὰ ἀξιώσετε ἑμένα τόν ἁμαρτωλό καὶ ἀνάξιο νὰ Σᾶς ἐπικαλοῦμαι καὶ νὰ πῶ:
Ἀναστήτω ὁ Θεός, καὶ διασκορπισθήτωσαν οἱ ἐχθροὶ αὐτοῦ, καὶ φυγέτωσαν ἀπὸ προσώπου αὐτοῦ οἱ μισοῦντες αὐτόν. Ἀμήν."
Τμήμα ειδήσεων pronews.gr

Αλβανία: Εγκληματικότητα και διαφθορά κρατούν μακριά τους ξένους επενδύτες

Ο Αλβανικός λαός εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να ζει υπό συνθήκες φτώχειας για την επόμενη δεκαετία.
Η Αλβανία θα παραμείνει μεταξύ των φτωχότερων χωρών στην Ευρώπη τα επόμενα 10 χρόνια. Αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας πρόσφατης έκθεσης της εταιρείας ερευνών ΒΜΙ σε συνεργασία με την Fitch Ratings, (και οι δύο εταιρείες είναι μέλη του Fitch Group, το οποίο είναι η κορυφαία εταιρεία στον κόσμο παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών με δραστηριότητες σε περισσότερες από 30 χώρες)
Σύμφωνα με την έκθεση, υπάρχει απαισιοδοξία για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, παρ 'όλο που η Αλβανία ήταν η μόνη χώρα στην Ευρώπη που κατάφερε να αποφύγει την ύφεση της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Η έκθεση τονίζει επίσης το υψηλό επίπεδο της εγκληματικότητας και της διαφθοράς που κρατούν μακριά τις ξένες επενδύσεις. Στην έκθεση αναφέρεται επίσης το υψηλό επίπεδο της γραφειοκρατίας και ότι η αγορά εργασίας, εξαρτάται από το δημόσιο τομέα
- See more at: http://himara.gr/4740-alvania-egklimatikotita-kai-diafthora-kratoun-makria-tous-ksenous-ependytes#sthash.37XE9CUb.dpuf

Πηγή: www.himara.gr

Γκόρος: «Ναι, έχω ελληνική ταυτότητα και δεν υπάρχει πρόβλημα»

Είναι ο άνθρωπος που έδωσε εντολή να κατεδαφιστεί η εκκλησία του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες

Αίσθηση προκάλεσε στην Αλβανία η αποκάλυψη του «Πρώτου ΘΕΜΑτος» πως ο δήμαρχος Χειμάρρας Γιώργος Γκόρο(ς) -που έδωσε εντολή να κατεδαφιστεί η εκκλησία του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες- διαθέτει ελληνική ταυτότητα και διαβατήριο.
Όλες οι μεγάλες αλβανικές εφημερίδες και ρεπορτάζ ειδήσεων τηλεοπτικών σταθμών αφιέρωσαν μεγάλο χώρο και χρόνο στο δημοσίευμα του «Πρώτου ΘΕΜΑτος».

Απαντώντας, μάλιστα, ο δήμαρχος Χειμάρρας σε ερώτηση δημοσιογράφου -της εφημερίδας Panorama- δήλωσε προκλητικά: «Είναι αλήθεια, δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Την ελληνική ταυτότητα την έχω πάνω από ένα χρόνο».



Ο κ. Γκόρος -ο ίδιος αρέσκεται να αποκαλείται αλβανιστί Γκιέργκι Γκόρο- αρνείται δημοσίως πως ο πληθυσμός της Χειμάρρας είναι ελληνικής καταγωγής, αν και ο ίδιος απέκτησε ελληνική ταυτότητα ως ομογενής. Ουσιαστικά, πρόκειται για δήμαρχο-«μαριονέτα» συμφερόντων που επιδιώκουν να σβήσουν την ελληνική παρουσία στην περιοχή, προκειμένου να βάλουν χέρι στις ιδιοκτησίες ομογενών, οι οποίες θεωρούνται εξαιρετικά «φιλέτα» στην παραθαλάσσια ζώνη της Αλβανίας.

Τα συμφέροντα αυτά σχετίζονται άμεσα με την κυβέρνηση Ράμα, καθώς και το βουλευτή Αυλώνας του Σοσιαλιστικού Κόμματος, Κότσο Κοκδήμα, επίσης ελληνικής καταγωγής από το χωριό Κηπαρό της Χειμάρρας. Ο κ. Κοκδήμα θεωρείται από τους πλέον ισχυρούς επιχειρηματίες και εκδότες σήμερα στην Αλβανία και από τους έμπιστους συνεργάτες του πρωθυπουργού Ράμα, αν και παλαιότερα ήταν στο πλευρό του Σαλί Μπερίσα.

Ο κ. Γκόρο(ς) δεν είναι ο μοναδικός ομογενής που έχει λάβει ελληνική υπηκοότητα και στρέφεται με τις πράξεις του κατά των συμπατριωτών του, αλλά και κατά της Ελλάδας.

Σύμφωνα με το άρθρο 17 του Κ.Ε.Ι., στις περιπτώσεις που κάποιο πρόσωπο μπορεί να κηρυχθεί έκπτωτο της ελληνικής ιθαγένειας, είναι και: «Όποιος κατά τη διαμονή του στην αλλοδαπή ενήργησε προς όφελος αλλοδαπού κράτους πράξεις ασυμβίβαστες προς την ιδιότητα του Έλληνα και αντίθετες προς τα συμφέροντα της Ελλάδας».

Στην προκειμένη περίπτωση -και ειδικά μετά την κατεδάφιση της εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου- ο κ.Γκόρο(ς) ενήργησε με τις πράξεις του αντίθετα προς τα συμφέροντα της Ελλάδας.

Πλέον, το αρμόδιο υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης έχει το λόγο.
Παναγιώτης Σαββίδης - protothema.gr
- See more at: http://himara.gr/4741-goros-nai-exo-elliniki-tautotita-kai-den-yparxei-provlima#sthash.1lC4W2Lm.dpuf

Πηγή: www.himara.gr

ΤΟ ΠΑΡΟΝ: Τι απέδωσε το γλείψιμο των τελευταίων μηνών στα Τίρανα;

Υπουργείο εξω(φρεν)ικών

• Είναι θλιβερή η εικόνα του ελληνικού ΥΠΕΞ, που βρίσκεται σε διακοπές από τις 20 Ιουλίου, να αναφέρει ως τελευταίες δραστηριότητές του την επίσκεψη του κ. Αμανατίδη στο Φανάρι και τις συζητήσεις του με τον προκάτοχό του Άκη Γεροντόπουλο.

Τέτοια περίοδο παρακμής είναι πραγματικά δύσκολο να θυμηθεί κανείς στη Β. Σοφίας.

• Και τότε, ξαφνικά, πρόεκυψε το θέμα του Ναού του Αγίου Αθανασίου στη Χειμάρρα. Και αφού έκανε, εκ του ασφαλούς, τη «σκληρή» ανακοίνωσή του ο εκπρόσωπος του ελληνικού ΥΠΕΞ Κ. Κούτρας, γνωρίζοντας ποια θα είναι η απάντηση, έσπευσε να… χαιρετίσει τη λογική απάντηση του αλβανικού ΥΠΕΞ.

• Προφανώς, μη θέλοντας να διδαχθούν τίποτα και εγκλωβισμένοι στη στρατηγική του κ. Κοτζιά για περικύκλωση των Σκοπίων, με αιχμή τον αλβανικό παράγοντα, νόμιζαν ότι και τους «σκληρούς» θα κάνουν για τις ανάγκες του εσωτερικού μετώπου, καθώς θα τρέχουν για ψήφους, και τους Αλβανούς θα καλοπιάσουν.

• Αποτέλεσμα ήταν ότι βγήκε ο Έντι Ράμα, ο πρωθυπουργός της Αλβανίας, και με ειρωνικό τρόπο τους εξέθεσε χοντρά, καθώς επανέλαβε τους γνωστούς ισχυρισμούς των Αλβανών περί Χειμάρρας.

Και είχαμε τελικά τη γνωστή κατάληξη με την κατεδάφιση του ναού…

• Αντί λοιπόν να ασχολούνται μόνο με επικοινωνιακά παιχνιδάκια με τους Αλβανούς, ας μας πουν τελικά τι απέδωσε το γλείψιμο των τελευταίων μηνών στα Τίρανα. Γιατί αυτό που έχουμε καταλάβει είναι ότι αυτό που πέτυχαν είναι μόνο και μόνο να κερδίσει η Αλβανία την αναστολή και των ελληνικών ερευνών σε οικόπεδο του Ιονίου, το οποίο αμφισβητούν οι Αλβανοί στην προσπάθειά τους να ακυρώσουν στην πράξη τη Συμφωνία οριοθέτησης Θαλασσίων Ζωνών.



Ο εξωφρενικός
ΤΟ ΠΑΡΟΝ

«Το δις εξαμαρτείν…» για το Υπουργείο Παιδείας (και στην Αλβανία!)

Μετά  την πρόσφατη γενική κατακραυγή του εκπαιδευτικού κόσμου (ακόμη και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου!) για τις κάκιστες και αναξιοκρατικές επιλογές των 13 Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης σε όλη  την επικράτεια (μόνο 5 από τους 13 είχαν μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών), με μοναδικό αξιολογικό κριτήριο τα κομματικά «πιστοποιητικά» που αμφισβητήθηκαν κι αυτά από τους ίδιους τους συνδικαλιστικούς τους και εκπαιδευτικούς φορείς, η ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων προχωρά στην επιλογή των πρώτων Σ.Ε. (Συντονιστών Εκπαίδευσης) Εξωτερικού με τον ίδιο αδιαφανή και αναξιοκρατικό τρόπο, δείχνοντας ότι δεν έμαθε από τα τελευταία λάθη της και προκαλώντας το αίσθημα δικαιοσύνης της κοινής γνώμης.
               
Μεσούντος  ενός «θερμού» πολιτικά και περιβαλλοντικά ελληνικού καλοκαιριού και ενώ ήταν σε εξέλιξη η νομότυπη και αξιολογική διαδικασία για την επιλογή των 11 από τους 13 Συντονιστές Εκπαίδευσης του Εξωτερικού, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας απέδειξε έμπρακτα ότι το «δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού», προβαίνοντας στην πρώτη καταφανώς παράνομη και προδήλως αναξιοκρατική επιλογή  Συντονιστή Εκπαίδευσης (Σ.Ε.) για την Αλβανία.

Αν και είναι γνωστό ότι εδώ και χρόνια η επιλογή των Σ.Ε. στις γειτονικές χώρες Αλβανία και Τουρκία για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση των ομογενών μας εκεί, γίνεται με απευθείας έκδοση Υπουργικής Απόφασης (Υ.Α.), αυτό δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι πρέπει να καταστρατηγείται ο Ν. 4027/2011 που προβλέπει τα προσόντα επιλογής των Συντονιστών Εκπαίδευσης του Εξωτερικού. 
Σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο Ν. 4027/2011 (άρθρο 14)  και την εκπαιδευτική νομοθεσία για την επιλογή των Σ.Ε. στο εξωτερικό προβλέπεται ως ελάχιστο τυπικό προσόν, η επαρκή γνώση (επίπεδο Γ2) τουλάχιστον της γλώσσας στη χώρα υποδοχής ή η γνώση μιας άλλης βασικής ξένης γλώσσας (σε επίπεδο επάρκειας - Γ2)  και συνεκτιμούνται η εκπαιδευτική προϋπηρεσία στη συγκεκριμένη χώρα αποστολής, άλλο πτυχίο ΑΕΙ, μεταπτυχιακοί τίτλοι, επιμόρφωση σε θέματα διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης-ξένης γλώσσας, σχετικό συγγραφικό ή δημοσιευμένο έργο κ.λ.π.
                
Η επιλογή του εκπαιδευτικού Πληροφορικής (ΠΕ19) Σωτηρούδα Βασίλειου (Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης), η οποία έγινε με συνοπτικές και αδιαφανείς διαδικασίες, (βλ. ΑΔΑ 7Υ4Δ465ΦΘ3-ΕΩ8),  δεν πληροί κανένα από τα παραπάνω αξιολογικά κριτήρια που ορίζει ο νόμος (Ν. 4027/2011) της Υπουργικής Απόφασης, εκθέτοντας ανεπανόρθωτα για άλλη μία φορά το Υπουργείο Παιδείας και την ηγεσία του, που φαίνεται να υπακούει άκριτα σε άνομα συμφέροντα ή και σε εντολές εξω-εκπαιδευτικών παραγόντων, εξυπηρετώντας τις δικές τους επιδιώξεις και σκοπιμότητες, χωρίς να υπολογίζει την νομιμότητα, δικαιοσύνη και αξιοκρατία στον ευαίσθητο εκπαιδευτικό χώρο που θυσιάζεται έτσι στο βωμό της μικροκομματικής και προσωπικής σκοπιμότητας.
Ελπίζουμε ο απερχόμενος Υπουργός Αρ. Μπαλτάς, αφού ενημερωθεί έγκυρα να επανορθώσει και να ανακαλέσει, όπως είχε κάνει σε ανάλογη περίπτωση και ο προκάτοχός του Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος (βλ. ΑΔΑ Β4ΘΓ9-ΤΦ3), πριν έχει τραυματιστεί θανάσιμα η αξιοκρατία και η εμπιστοσύνη του εκπαιδευτικού κόσμου και της κοινής γνώμης στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την Πολιτεία γενικότερα…
Αλλά και το συναρμόδιο Υπουργείο Εξωτερικών γνωρίζει ή τηρεί ένοχη σιωπή;
                
Καθώς έγκυρες πληροφορίες που έχουν περιέλθει στη διάθεση του «Ελεύθερου Λόγου» Αργυροκάστρου μιλούν για την πρώτη ένσταση που έχει ήδη κατατεθεί στο Υπουργείο Παιδείας από άλλον εκπαιδευτικό - υποψ. Συντονιστή Εκπαίδευσης που υπηρετεί ήδη κι αυτός στην Αλβανία, αυτό το καλοκαίρι προβλέπεται όχι μόνο «θερμό» αλλά και «μακρύ» για το θέμα της επιλογής του Συντονιστή Εκπαίδευσης στην Αλβανία.
                
Μία νόμιμη, δίκαιη αλλά και επωφελής απόφαση διορισμού Συντονιστή Εκπαίδευσης για την εκπαίδευση του πολυπαθούς  βορειοηπειρωτικού ελληνισμού μπορεί να βρεθεί, όπως και στο παρελθόν, αρκεί ο Υπουργός, που ενδεχομένως δέχθηκε εξωθεσμικές πιέσεις, να τολμήσει να ανακαλέσει την απόφασή του και να μην «κόβει και ράβει» Υ.Α. καθ’ υπόδειξη του Γενικού Γραμματέα κ. Χασάπη που «κατακρεουργεί» το αίσθημα δικαίου αλλά και τις αρμοδιότητες της υψηλής θέσης του στο Υπουργείο Παιδείας.
                
Τολμήστε κ. Υπουργέ! Τελικά, σε αυτήν την πολιτεία και κοινωνία που είναι σε κρίση, φλέγεται και πνέει τα «λοίσθια» δεν υπάρχει κανείς για να βροντοφωνάξει αποφασιστικά: «Αιδώς Αργείοι!»;  

Έστω και τώρα προεκλογικά ας διορθωθούν τα κακώς κείμενα...



Η απόφαση διορισμού του κ. Βασίλειου Σωτηρούδα 




Η απόφαση ανάκλησης του κ. Γερασιμίδη από τη θέση του μορφωτικού ακολούθου στο Προξενείο Αργυροκάστρου ως ανάλογο προηγούμενο

Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2015

10 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΣΑΜΗΔΕΣ10 PYETJE DHE PËRGJIGJE MBI ÇAMËT.

Οι Τσάμηδες με στολή του κατακτητή -Çamët me veshje të ushtrisë pushtuese.

τοῦ Κωνσταντίνου Χολέβα
  Πολιτικοῦ Ἐπιστήμονος
 Τόν τελευταῖο καιρό γίνεται καί πάλι συζήτηση γιά τούς "Τσάμηδες". Ἡ ἀλβανική προπαγάνδα ἐπαναφέρει ἕνα ζήτημα τό ὁποῖο δημιουργεῖ ἀρνητικό κλῖμα στίς ἑλληνοαλβανικές σχέσεις καί προκαλεῖ ἤδη τήν ἀνησυχία πολλῶν Ἑλλήνων, ἰδίως στίς περιοχές που συνορεύουν μέ τήν Ἀλβανία, δηλαδή στούς Νομούς τῆς Δυτικῆς Μακεδονίας καί τῆς Ἠπείρου. Γιά νά δώσουμε μιά σύντομη εἰκόνα τοῦ θέματος κατά τρόπο κατανοητό ἀπό τόν ἀναγνώστη παρουσιάζουμε δέκα ἐρωτήσεις μέ τίς ἀντίστοιχες ἀπαντήσεις γιά τό θέμα τῶν Τσάμηδων.
1) Τί σημαίνει ἡ ὀνομασία Τσάμης Μέ τό ὄνομα αὐτό ἐννοοῦμε μία ὁμάδα Μουσουλμάνων πού ἔζησαν στήν Θεσπρωτία ἀπό τόν 17ο μέχρι τά μέσα τοῦ 20οῦ αἰῶνος. Ἡ λέξη ἀποτελεῖ παραφθορά τοῦ ὀνόματος Θύαμις, ὅπως ἦταν γνωστός στήν ἀρχαιότητα ὁ ποταμός Καλαμᾶς.
2) Πῶς βρέθηκε στήν Θεσπρωτία αὐτή ἡ ὁμάδα; Οἱ Τσάμηδες ἀποτελοῦν τούς ἀπογόνους ἐξισλαμισθέντων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν τῆς Ἠπείρου. Πολλοί ἀπ' ἀυτούς ἐξισλαμίσθηκαν βιαίως μετά τήν ἀτυχῆ ἐξέγερση τοῦ Ἐπισκόπου Τρίκκης Διονυσίου ( τοῦ "Σκυλοσόφου") στίς ἀρχές τοῦ 17ου αἰῶνος, ἐνῷ ἄλλοι προσεχώρησαν ἑκουσίως στό Ἰσλάμ γιά νά ἀποκτήσουν ἀξιώματα (Σπαχῆδες) . Ἡ ἀλλαγή θρησκεύματος ὁδήγησε πολύ γρήγορα καί στήν μεταστροφή τῆς ἐθνικῆς συνειδήσεως. Ἔγιναν Τουρκαλβανοί καί φανατικοί διῶκτες τῶν Ρωμηῶν. Τοῦτο μαρτυρεῖ ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη Πίστη ἀποτελεῖ ἕνα ἰσχυρότατο στοιχεῖο τῆς ἐθνικῆς μας ταυτότητος.
3) Πῶς παρέμειναν στόν ἑλλαδικό χῶρο μετά τήν ἀνταλλαγή τῶν πληθυσμῶν;  Βάσει τῆς συνθήκης τῆς Λωζάννης τοῦ 1923 οἱ Ἀλβανόφωνοι Μουσουλμάνοι τῆς Θεσπρωτίας κρίθηκαν ὡς "ἀνταλλάξιμοι". Ὅμως ἡ τότε Κυβέρνηση τοῦ Στρατηγοῦ Θεοδώρου Παγκάλου δέν τούς ἔστειλε στήν Ἀλβανία μέ τήν ἐλπίδα ὅτι ἡ χειρονομία αὐτή θά μετροῦσε θετικά στίς σχέσεις μας μέ τό νεοσύστατο ἀλβανικό κράτος. Δυστυχῶς ἀπό τότε μέχρι σήμερα ἡ ἐμπράκτως ἐκδηλούμενη καλή διάθεση τῆς χώρας μας δέν ἀποδίδει τά ἀναμενόμενα ἀπό ἀλβανικῆς πλευρᾶς. Βλέπουμε ἄλλωστε τήν ἀρνητική στάση τῶν Τιράννων ἔναντι τῶν Βορειοηπειρωτῶν.
4) Γιατί κατηγοροῦνται γιά ἀνθελληνική δράση; Κατά τήν Ἰταλική ἐπίθεση ἐναντίον τῆς χώρας μας τρία ἀπό τά δεκατέσσερα συμπράξαντα ἀλβανικά τάγματα ἦσαν στελεχωμένα ἀπό Τσάμηδες, πού ἐπεδόθησαν σέ ἀκατονόμαστες ἀδικοπραγίες. Στήν διάρκεια τῆς Κατοχῆς οἱ Τσάμηδες ἔγιναν οἱ καλύτεροι συνεργάτες τῶν Ἰταλῶν Φασιστῶν καί διέπραξαν μύριες ὅσες βιαιότητες εἰς βάρος τῶν συγχωριανῶν τους Ὀρθοδόξων Ἑλλήνων. Μέ ὀργανωτή τήν Ἀλβανική Ἐθνική Ἐπιτροπή ( ΞΙΛΙΑ) καί ἀρχηγούς τήν περιώνυμη οἰκογένεια Ντίνο Μπέη διέπραξαν λεηλασίες, σφαγές καί δολοφονίες καί ἐμπρησμούς κατοικιῶν. Σύνθημά τους ἦταν ὅτι ὅλη ἡ Ἤπειρος μέχρι καί τήν Πρέβεζα πρέπει νά γίνει ἀλβανική! Μετά τήν συνθηκολόγηση τῶν Ἰταλῶν οἱ Τσάμηδες συνεργάσθηκαν μέ τούς Γερμανούς κατακτητές και συνέχισαν τά ἐγκλήματα μέ ἀποκορύφωμα τήν μαζική ἐκτέλεση 49 προκρίτων τῆς Παραμυθιᾶς στίς 29/9/1943.
5) Πῶς ἔφυγαν ἀπό τήν πατρίδα μας; Οἱ Τσάμηδες κατεδιώχθησαν ἀπό τίς ὁμάδες Ἐθνικῆς Ἀντιστάσεως τοῦ Ναπολέοντος Ζέρβα (ΕΔΕΣ) . Ἀποφασιστικές ἦταν οἱ ἑλληνικές νίκες στήν πρώτη μάχη τῆς Μενίνας ( Νεράιδας) στίς 17 καί 18/8/1944 καί στήν δεύτερη μάχη τῆς Μενίνας στίς 20 καί 21/9/1944. Πολλοί Γερμανοί καί Τσάμηδες κατέφυγαν γιά να σωθοῦν στήν Ἀλβανία, τούς δέ ἐνόπλους Τσάμηδες ἀκολούθησαν καί οἱ οἰκογένειές τους.
6) Ὑπάρχουν καταδίκες εἰς βάρος τους;  Βεβαίως. Τό 1945 τό Εἰδικό Δικαστήριο Δοσιλόγων Ἰωαννίνων κατεδίκασε ἐρήμην 1930 Τσάμηδες ἐπί συνολικοῦ πληθυσμοῦ 19.000 ( Ὁ ἕνας στούς δέκα ἦταν ἐγκληματίας πολέμου! ). Πολλοί κατεδικάσθησαν στήν ποινή τοῦ θανάτου, ἀλλά εὑρίσκοντο ἤδη ἀσφαλεῖς στήν Ἀλβανία, ἐνῷ ἡ ἀγροτική περιουσία τους ἀπεδόθη βάσει νόμου στούς ἀκτήμονες τῆς πςεριοχῆς πού εἶχαν ζήσει "στό πετσί τους" τήν ἀγριότητα τῶν Τσάμηδων. Σήμερα ζοῦν στήν Ἑλλάδα μόνο 56 Τσάμηδες.
Πίνακας Εγκλημάτων
Δολοφονηθέντες υπό των Τσάμηδων, μόνων ή εν συνεργασία με τα στρατεύματα Κατοχής              632
Εξαφανισθέντες και αρπαχθέντες ως όμηροι             428
Βιασμοί γυναικών και κορασίδων 209
Απαγωγαί 31
Πυρποληθείσαι οικίαι             2332
Λεηλατηθέντα ολοσχερώς χωρία 53
Διαρπαγέντα Αιγοπρόβατα         37556
Βοοειδή                     9285
Ιπποειδή                   4148
Πουλερικά(ολίγων μόνο χωρίων) 30000
Κυψέλαι                            742

7) Πῶς ἐπανῆλθε τό θέμα στήν ἐπικαιρότητα Τό ζήτημα τῶν Τσάμηδων ἐπανῆλθε τά τελευταῖα χρόνια ἀπό μία ὀργανωμένη ἐκστρατεία τῆς ἀλβανικῆς προπαγάνδας, ἡ ὁποία στηρίζεται καί ἀπό τά δύο μεγάλα κόμματα, Δημοκρατικό καί Σοσιαλιστικό. Ἀναφέρουμε ἐνδεικτικά ὅτι τόν Νοέμβριο τοῦ 1999 ὁ Ἀπελευθερωτικός Στρατός τοῦ Κοσσυφοπεδίου ἀπεφάσισε τήν συγκρότηση "Ἀνεξάρτητης Ταξιαρχίας τῆς Τσαμουριᾶς". Ἡ  πολιτική Ὀργάνωση "Τσαμερία" ἱδρύθηκε στά Τίραννα  τό 1991 καί πραγματοποιεῖ ἐκδόσεις "Ντοκουμέντων" μέ τήν ὑποστήριξη τῆς Γενικῆς Διευθύνσεως τῶν Ἀρχείων τοῦ Ἀλβανικοῦ Κράτους. Τόν Ἰούνιο τοῦ 2000 τό Δημοτικό Συμβούλιο τῶν Τιράννων ἔδωσε τό ὄνομα Τσαμουριά (δηλ. Θεσπρωτία) σέ ἕνα ἀπό τούς δρόμους τῆς ἀλβανικῆς πρωτεύουσας καί στήν ἐκδήλωση αὐτή ὁ πρώην Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας Σαλί Μπερίσα ζήτησε τήν "ἐπίλυση τοῦ Τσάμικου ζητήματος". Στίς 25 Ἰουλίου 2000 ἡ Ἐπιτροπή Ἐξωτερικῶν Ὑποθέσεων τῆς Ἀλβανικῆς Βουλῆς ἀνεκοίνωσε ὅτι ἡ Τσαμουριά ἀποτελεῖ ἐθνική ὑπόθεση γιά τή Ἀλβανία καί ὅτι θά "διεκδικήσουμε τήν ἐπιστροφή τῶν περιουσιῶν τῶν Τσάμηδων" ! Στόν κρατικό τηλεοπτικό δίαυλο ΕΤ-3 δηλώσεις περί ὑπάρξεως ἀνοικτοῦ θέματος Τσάμηδων ἔκαναν προσφάτως ὁ Ἀλβανός Σοσιαλιστής ἡγέτης Φάτος Νάνο καί ὁ ἀρχηγός τῶν ἐξεγερθέντων Ἀλβανῶν στά Σκόπια Ἀχμέτι.
8) Τί ἐπιδιώκει οὐσιαστικά ἡ Ἀλβανία; Ἐκ πρώτης ὄψεως τό σημερινό αἴτημα φαίνεται νά ἐπικεντρώνεται στήν ἐπιστροφή τῶν περιουσιῶν τῶν Τσάμηδων, ἤδη ὅμως ἀρχίζει νά διαφαίνεται καί ἡ ἐδαφική διεκδίκηση γιά τήν περιοχή τῆς Θεσπρωτίας καί εὐρύτερα γιά τήν ἐντός Ἑλληνκῆς Ἐπικρατείας Ἤπειρο. Οἱ Ἀλβανοί τῶν Σκοπίων δημοσιεύουν ἀναφανδόν στό Διαδίκτυο χάρτη μέ τά "ἐθνολογικά σύνορα τῆς Ἀλβανίας", ὅπου περιλαμβάνονται ἡ Καστοριά, τά Ἰωάννινα, ἡ Πρέβεζα κ.ἄ.! Πάντως σέ ἔνα βαθμό ἡ προπαγάνδα περί Τσάμηδων χρησιμοποιεῖται καί ὡς ἀντιπερισπασμός γιά νά ξεχάσουμε τήν συνεχιζόμενη καταπίεση τῶν δικαιωμάτων τῶν Ἑλλήνων ἐντός Ἀλβανίας.
9) Ποιά πρέπει νά εἶναι ἡ ἀντίδρασή μας; Ἡ Κυβέρνηση καί οἱ διπλωματικές μας ὑπηρεσίες πρέπει νά διακηρύττουν καί πρός τήν Ἀλβανία καί πρός κάθε ἄλλη χώρα ἤ Διεθνῆ Ὀργανισμό ὅτι ἐμεῖς δέν συζητοοῦμε κἄν τό θέμα , διότι δέν εἶναι δυνατόν νά δικαιωθοῦν οἱ ἐγκληματίες πολέμου ἤ οἱ ὑποβόσκουσες ἐδαφικές διεκδικήσεις. Σέ ἐπίπεδο δέ ἰδιωτικῶν καί πολιτιστικῶν φορέων πρέπει νά ἀπαντοῦμε μέ ἐπιχειρήματα σοβαρά καί κατανοητά ἀπό τό διεθνές κοινό. Πρωτίστως δέ ὀφείλουμε ὅλοι μαζί , Κυβέρνηση, Κόμματα, Ἐκκλησία καί πολίτες,  νά ζητοῦμε τόν σεβασμό τῶν δικαιωμάτων τῆς Ἑλληνικῆς Κοινότητος στήν Ἀλβανία.
10) Ποιοί ἄλλοι προσπαθοῦν νά ἐκμεταλλευθοῦν τό θέμα αὐτό; Τό κατασκευασμένο ἀπό τήν Ἀλβανία ζήτημα προσπαθεῖ νά ἀξιοποιήσει καί ἡ τουρκική προπαγάνδα εἰς βάρος μας, ὅπως φαίνεται καί ἀπό τήν ἱστοσελίδα τοῦ Τουρκικοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν στό Διαδίκτυο (ΙΝΤΕΡΝΕΤ). Ἄρα τό θέμα χρειάζεται προσοχή ἐκ μέρους μας καί ὄχι ἀδιαφορία. Ἔχουμε διαπιστώσει κατά τίς τελευταῖες δεκαετίες ὅτι ὅποτε ὑποτιμήσαμε προπαγανδιστικά τεχνάσματα γειτονικῶν χωρῶν βγήκαμε ζημιωμένοι ( π.χ. Μακεδονικό).



nga KOSTANDIN HOLEVA

Shkencëtar Politik.

Kohët e fundit po bëhet sërish një bisedë për “Çamët”. Propaganda shqiptare risjell një çështje  e cila krijon një klimë negative në marrdhëniet grekoshqiptare dhe nxit një shqetësim tek shumë grekë, në veçanti të atyre që janë në kufi me Shqipërinë dmth në Prefekturat e Maqedonisë Perendimore dhe Epirit. Për të dhënë një pamje të shkurtër të kësaj çështjeje  në mënyrë të kuptueshme për lexuesin do të paraqitim 10 Pyetje  me përgjigjet përkatëse për çështjen e Çamëve.



1)     Çfarë do të thotë emërtimi Çam? Me këtë emër nënkuptojmë një grup Myslymanësh që jetuan në Thesproti nga shekulli i 17 deri në i 20-të. Fjala përbën shtremëbrim të emrit Thiamis, siç ishte i njohur në lashtësi  lumi Kalama.

2)     Si u gjend në Thesproti ky grup? Çamët përbëjnë pasardhësit e Orthodhoksëve të islamizuar në Epir. Shumë prej tyre u islamizuan me dhunë pas kryengritjes të dështuar të Episkopit të Trikkit Dhionis (të “Skilosofit”) në fillimet e shekullit të 17 të, ndërsa të tjerë iu bashkuan me vullnet të lirë Islamit për të marrë grada të ndryshme (Spahinj). Konvertimi, ndryshimi i fesë udhëzoi shumë shpjet dhe në një shndërrim të ndërgjegjies kombëtare. U kthyen në turkoshqiptarë dhe përndjekës fanatikë të Helenëve. Kjo vërteton që Besimi Orthodhoks përbën një element të fortë të identitetit tonë kombëtar.

3)     Si qëndruan në ambjentin helen pas këmbimit  të popullatave? Me bazë marrveshjen e Lozanës më 1923 Myslymanët shqipfolës të Thesprotisë u gjykuan të  “këmbyeshëm”. Por atëhere Qeveria e Gjeneralit Theodhor Pagalo nuk i dërgoi në Shqipëri me shpresën se ky xhest  do të ndikonte pozitivisht në marrdhëniet tona me shtetin e sapo krijuar Shqiptar. Fatkeqësisht që prej atëhere deri më sot predispozita e mirë e shfaqur me vepra nga vendi ynë nuk jep rezultatet e pritura nga krahu shqiptar. Shikojmë, ndër të tjera, pozicionin negativ të Tiranës kundër Voriepirotëve.

4)     Përse akuzohen për aktivitet anti-grek? Gjatë sulmit italian kundër vendit tonë tre nga 14 batalionet që merrnin pjesë me forcat italiane, të përbëra nga Çamë,  kryen veprime të dhunshme dhe të papërshkrueshme. Gjatë kohës së Pushtimit Çamët u bënë bashkëpuntorët më të mirë të Italianëve dhe Fashistëve dhe kryen një mijë e një të këqija në kurriz të bashkëfshatarëve të tyre Grekë Orthodhoksë. Me organizator Këshillin Shqiptar Kombëtar (KSILIA) dhe udhëheqës familjen e njohur Dino Bej kryen plaçkitje, therje, vrasje dhe djegje shtëpish. Parulla e tyre ishte që i gjithë Epiri deri në Prevezë duhet të bëhet shqiptar! Pas marrveshjes së Italianëve Çamët bashkëpunuan me pushtuesit Gjermanë dhe vazhduan krimet me kulm ekzekutimin e 49 krerëve të Paramithisë më 29/9/1943.


5)     Si u larguan nga atdheu ynë? Çamët u përndoqën nga Grupet e Rezistencës Kombëtare të Napoleon Zervës (EDES). Ishin deçizive fitoret greke në vijën e parë të Meninës (Neraidës) më 17 dhe 18/8/1944 dhe në betejën  dytë të Meninës më 20 dhe 21 Shtator 1944. Shumë Gjermanë dhe Çamë që të shpëtonin gjetën strehë në Shqipëri, ndërsa luftëtarët Çamë i ndoqën dhe familjet e tyre.



6)     Ekzistojnë dënime në kurriz të tyre? Sigurisht më 1945 me një Gjyq të Veçantë të tradhëtarëve të Janinës dënoi në mungesë 1930 Çamë nga një popullatë totale prej 19.000 (një në dhjetë veta ishte kriminel lufte!). Shumë i dënuan me vdekje, por kishin shpëtuar dhe gjendeshin në Shqipëri, ndërsa pasuria e tyre bujqësore u dha në bazë të ligjit tek të papronët e zonës që kishin përjetuar “në lëkurën e tyre” egërsinë e Çamëve. Sot jetojnë në Greqi vetëm 56 Çamë.





Tabelë me Krime.
Të vrarë nga Çamët, vetëm ose me bashkëpunim me pushtuesit   632 persona

Të zhdukur dhe të rrëmbyer si pengje 428 persona
Përdhunime grash dhe vajzash 209

Rrëmbime                         31

Shtëpi të djegura            2332

Fshatra të plaçkitura plotësisht 53

Kafshë (gjë e gjallë) të rrëmbyera 37556.
Lopë                  9285
Kuaj                  4148
Shpendë (vetëm në disa fshatra) 30000

Koshere                 742


7)     Si erdhi sërish kjo temë në rendin e ditës? Çështja e çamëve rierdhi në skenë vitet e fundit nga një fushatë e organizuar e propagandës shqiptare, e cila mbështet nga dy partitë e mëdha, PD dhe PS. Po përmendim si shembull që në Nëntor të 1999 Ushtria Çlirimitare e Kosovës vendosi krijmin e “Brigadës së Pavaruar të Çamërisë”. Organizata politike “Çamëria” u themelua në Tiranë më 1991 dhe kryen botime “Dokumentash” me mbështetjen e Drejtorisë së Përgjithëshme të Arkivit të Shtetit Shqiptar. Më Qershor të 2000 Këshili i Tiranës i dha emrin Çamëri (dmth Thesproti) në një prej rrugët e kryeqytetit, në këtë ceremoni ish Presidenti Sali Berisha kërkoi “zgjidhjen e çështjes çame”. Më 25 Korrik 2000 Këshilli i Çështjeve të Jashtme të Parlamentit Shqiptar shpalli që Çamëria përbën një çështje kombëtare për Shqipërinë dhe që do “të kërkojmë kthimin e pasurisë së Çamëve”! Në kanalin tv et-3 deklarata mbi një çështje të hapur Çame bëri ish-udhëheqësi socialit Fatos Nano dhe udhëheqësi i shqiptarëve në Shkupti Ahmeti.


8)     Çfarë synon në esencë Shqipëria? Me shikimin e parë çështja  e sotme duket se lidhet me kthimin e pronave të Çamëve, por tashmë ka filluar të duken dhe pretendimet territoriale për zonën e Thesprotisë  dhe më gjërë të të gjithë zonës së Epirit që ndodhet brenda territorit grek.  Shqiptarët e Shkupit publikojnë kudo në internet hartën “me kufijtë etnikë të Shqipërisë”, ku përfshihen Kosturi, Janina, Preveza, etj! Mgjth atë në një nivel propaganda mbi çamët përdoret si diversion që të harrojmë shtypjen e të drejtave të Grekëve brenda Shqipërisë.



9)     Cili duhet të jetë reagimi ynë?
Qeveria dhe shërbimet tona dipllomatike duhet të shpallin kundrejt Shqipërisë dhe çdo vendi tjetër në Organizatat Ndërkombëtare se ne nuk e diskutojmë fare këtë çështje, sepse nuk është e mundur që të fitojnë të drejta kriminelët e luftës ose pretendimet territoriale që ushqehen nga ajo. Në nivelin e institucioneve private dhe kulturore duhet të përgjigjemi  e argumenta seriozë dhe të kuptueshëm nga publiku ndërkombëtar. Kryesisht jemi të detyruar të gjithë së bashku, Qeveria, Partitë, Kisha dhe qytetarët, të kërkojmë respektin e të drejtave të Komunitetit Helen në Shqipëri.

10)  Cilët janë të tjerët, që dëshirojnë të shfrytëzojnë këtë çështje?
Këtë çështje të krijuar nga Shqipëria  përpiqet që  ta shfrytëzojë dhe propaganda turke në kurrizin tonë, ashtu siç duket dhe nga faqja e Ministrisë së Jashtme Turke në internet. Pra çështja kërkon një kujdes të madh dhe jo indiferencë. Kemi konstatuar gjatë dhjetëvjeçarëve të fundit që sa herë nënvlerësuam krijimet propagandistike dolëm të dëmtuar (psh. Çështja Maqedone).

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1428) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)