Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

Περί Οικουμενικού Πατριάρχη: «Αλήθεια συμβαδίζει η Ορθοδοξία με την Ορθοπραξία του;»

Επικειμένης της επισκέψεως του οικουμενιστή Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου στη Χίο, συντάσσονται αυτές οι γραμμές των οποίων η δημοσίευσή θα συμπέσει με την άφιξή του, την 11η Σεπτ. 2015. Με την ευκαιρία τούτη επιθυμώ να φέρω εις γνώση των αναγνωστών ή να ανασύρω στη μνήμη των, κάποια γεγονότα από το παρελθόν, που δεν είναι ικανός ο χρόνος να σκιάσει.
Αναμφιβόλως η επίσκεψίς του, αποτελεί ιστορικό και μόνον γεγονός, επ” ουδενί όμως θρησκευτικό. Κλήρος και λαός θα υποδεχθεί αυτόν όπως προγραμματίζεται από την Μητρόπολη Χίου μετά πάσης Τιμής ως τον Προκαθήμενο πασών των Ορθοδόξων Εκκλησιών, ως τον κατέχοντα το ύπατο θρησκευτικό αξίωμα και τον θεσμό τον οποίον εκπροσωπεί, αλλά και ως τον συνεχιστή της σκλαβωμένης Εκκλησίας του Γένους μας εις την Κωνσταντινούπολη, την Βασιλεύουσα των καρδιών μας, παρ” όλα τα σοβαρότατα και επαναλαμβανόμενα δυστυχώς ατοπήματά του, εις βάρος του Σώματος της Ορθοδόξου Αγίας μας Εκκλησίας, όπως ο διάλογος μετά των αιρετικών παπικών, τα συλλείτουργα και οι συμπροσευχές με αυτούς (αφού η αίρεσις του παπισμού ούτε καν θρησκεία είναι, επειδή δεν γίνεται παραδεκτό το Άγιο και ζωοποιό Πνεύμα από εκείνους).
Και όχι μόνον, ο προκαθήμενος έχει μακράν «ιστορία» πολύ πέρα από τις επαφές με τους παπικούς:
1. Kοινή Ορθοδοξομουσουλμανική εμφάνισίς του στην Ατλάντα της Τζώρτζια ΗΠΑ στις 29 Οκτωβρίου 2009 με προσφορά από τον κ. Βαρθολομαίο του Κορανίου προς τον πρόεδρο της Coca Cola, αποκαλώντας ο κ. Βαρθολομαίος το Κοράνι Άγιο Βιβλίο (!!!)
(Αλήθεια συμβαδίζει η Ορθοδοξία με την Ορθοπραξία του;;;)
2. Kοινή Ορθοδοξοεβραϊκή εμφάνισή του σε Συναγωγή της Νέας Υόρκης την 28η Οκτωβρίου 2009, αποκαλώντας την συναγωγή Ευλογημένη (!!!) ενώ συνεχίζοντας επί λέξει ανέφερε: Έχουμε κοινό παρελθόν που μας ενώνει όπως τα θρησκευτικά βιβλία που μοιραζόμαστε, όπως οι Πατριάρχες και οι προφήτες. (Και τότε εμείς οι Ορθόδοξοι τι την θέλουμε την Κενή Διαθήκη; αφού κατά τον Πατριάρχη καλή είναι και η Παλαιά που μας «ενώνει»;)
Κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο [Λόγος Β” §γ”] : «δεν τρομάζεις με το να έρχεσαι και να κοινωνείς από την Αγία τράπεζα και να παίρνεις μέρος στην κοινωνία του Τιμίου αίματος εσύ που επικοινώνησες μ” εκείνους πού έχυσαν το αίμα του Χριστού; Δεν ανατριχιάζεις; δε φοβάσαι που έκανες τέτοιες παρανομίες;
Και τι λέγει ο 65ος Αποστολικός Κανόνας της Εκκλησίας μας;
«Εί τις κληρικός, ή λαϊκός εισέλθοι εις συναγωγήν Ιουδαίων, ή αιρετικών προσεύξασθαι, ο μεν καθαιρείσθω, ο δε αφοριζέσθω».
«Αν ένας κληρικός (ιερωμένος) ή λαϊκός (απλός πιστός) εισέλθει σε συναγωγή Ιουδαίων, ή προσευχηθεί με αιρετικούς, ο μεν πρώτος καθαιρείται, ο δε δεύτερος αφορίζεται».
3. Εις την Καμπέρα της Αυστραλίας το 1991, σε Γροιλανδία 2007 και Ασσίζη της Ιταλίας 2011 εις πανθρησκειακάς συμπροσευχάς του με τον Πάπα, Προτεστάντες, Μονοφυσίτες, Ιουδαίους Ραββίνους, Ισλαμιστές, Θιβετιανούς Μοναχούς, Μάγους ακόμη και Ινδιάνους, Βουδιστές, Ειδωλολάτρες, Παγανιστές και Σατανιστές. (!!!) Εις δε την Γροιλανδία η συμπροσευχή εγένετο εμπρός σε μια κρυστάλλινη σφαίρα, στο ειδώλιο της Γαίας, στο υπέρτατο Όν της ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΓΑΙΑΣ (!!!) (Λησμόνησε τον όντως, Μόνον Έναν Τριαδικό Θεό. Πατέρα, Υιόν και το Άγιον Πνεύμα.)
Τοιουτοτρόπως, κατ” επέκτασιν και ένεκα της παγίας τακτικής του, ο κ. Βαρθολομαίος, ο επιφανής Πατριάρχης της παγκοσμιοποιήσεως, κατέστη φίλος των αιρετικών και εχθρός των Ορθοδόξων και όλων όσων Τιμίως τον ήλεγξαν ως παραβάτην του Ορθοδόξου δόγματος διά τα οικουμενιστικά έκτροπα εις τα οποία μετά μεγίστης σπουδής επεδώθη. (διωκόμενοι Εσφιγμενίτες Μοναχοί, αείμνηστος Θεολόγος Νικόλαος Σωτηρόπουλος – επιβολή επαισχύντου αφορισμού του μέχρις εσχάτων!!!).
Παρά ταύτα, τινές ελλαδικές Μητροπόλεις του αποδίδουν Τιμάς ως να είναι «Ευλογημένος ο Ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου», ανεπαίσχυντα κωφεύουσες και σιωπούσες!!! Όμως, εν τη προσπαθεία τους αυτή, και καθ” υπερβολήν του μέτρου, παραβαίνουν κατά πολύ τον ψυχοσωτήριο προορισμό που ετάχθησαν να υπηρετούν, τον οποίο και λίαν προκλητικώς επικαλούνται (!!!) ευκαίρως και ακαίρως, περιοριζόμεναι κατ” ουσίαν, αποκλειστικώς εις τα γηϊνα, τα πρόσκαιρα και τα φθαρτά και τα ματαιόδοξα.
Όμως ο κ. Βαρθολομαίος είναι μόνον ενάντιος του πνεύματος της Ορθοδοξίας – Ορθοπραξίας; Όχι δυστυχώς. Κατέστη ενάντιος και του πνεύματος της Εθνικής Παλιγγενεσίας του 1821, το οποίον εορτάζομε και Τιμούμε εκάστην 25η Μαρτίου. Ιδού τι είπε: «Δυστυχώς οι δύο λαοί διέκοψαν την υπέροχη συμβίωση των 400 χρόνων όταν ξεσηκώθηκαν κάτι ξεβράκωτοι το 1821 και δημιούργησαν τις γνωστές προστριβές». Η είδηση κατεγράφη από τις εφημερίδες «Αυριανή» της 26ης Οκτωβρίου 1991 και «Ελεύθερη Ώρα» της 30ης Οκτωβρίου 1991. Με απλές κουβέντες λοιπόν διεκήρυξε ότι οι ξεβράκωτοι ήρωες και απελευθερωτές πρόγονοί μας, χάλασαν την «ωραία σχέση» που είχαμε με τους Τούρκους.
Αυτά τα ολίγα θεωρώ ότι αρκούν και έκαστος συμπολίτης μας, ας πράξει κατά την καρδία του.
Σταμάτης Κουτσοδόντης
Εφημερίδα «Πολίτης» 9 Σεπτ. 2015
Εφημερίδα «Χιώτικη Διαφάνεια» 10 Σεπτ. 2015




Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2015

Η ΕΙΡΗΝΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΕΦΙΚΤΗ

Αναστάσιος (Γιαννουλάτος)
Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας
Επίτιμο Μέλος της Ακαδημίας Αθηνών

    Η πιο τραγική βία σήμερα είναι η κατάχρηση του όρου «ειρήνη» από ανθρώπους που στην πραγματικότητα δεν την πιστεύουν. Παρ’ όλα αυτά, ο ανθρώπινος πόθος για μία παγκόσμια ειρηνική συνύπαρξη παραμένει σταθερός. Κάθε μία προσπάθεια λοιπόν ανανεώσεως του ενδιαφέροντος για την ειρήνη και εμβαθύνσεως του νοήματός της είναι μια πολύτιμη προσφορά στην πορεία της ανθρωπότητος. Και το Διεθνές Συνέδριό μας, δόξα τῷ Θεῷ, ανήκει σε αυτή την κατηγορία.
    Αποτελεί ιδιαίτερη χαρά και τιμή για την Ορθόδοξο Αυτοκέφαλο Εκκλησία της Αλβανίας να είναι συνδιοργανώτρια της παρούσης 28ης Διεθνούς Συναντήσεως για την Ειρήνη , με την κοινότητα του Sant’ Egidio και τη Συνέλευση των Καθολικών Επισκόπων της Αλβανίας (Conference of Catholic Bishops of Albania).
    Κατ' αρχήν θα θέλαμε να εκφράσουμε τις εγκάρδιες ευχαριστίες και το θερμό «καλωσόρισμα» προς όλους τούς εκλεκτούς συνέδρους, πού ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή μας. «Ἡ εἰρήνη τοῦ Θεοῦ, ἡ ὑπερέχουσα πάντα νοῦν» (Φιλ. 4:7) ας γεμίζει τη ζωή καθενός και ας καταυγάζει τις ψυχές μας κατά την περίοδο των εργασιών του παρόντος Συνεδρίου.
    Η Αλβανία, όπως είναι στους περισσοτέρους γνωστό, κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνος αντιμετώπισε σοβαρές δοκιμασίες και κυρίως ένα μακροχρόνιο αθεϊστικό διωγμό. Από το 1991, όμως, έχει εμπεδωθεί η θρησκευτική ελευθερία και συνάμα καλλιεργείται η ειρηνική συνύπαρξη των θρησκευτικών κοινοτήτων, καθώς επίσης και εκείνων που δεν ανήκουν σε κάποια θρησκευτική κοινότητα. Οι οδυνηρές αναμνήσεις από τις πολεμικές αιματοχυσίες του προηγουμένου αιώνα, τόσο από τους δύο παγκοσμίους πολέμους, όσο και από τις αιματηρές συγκρούσεις στο τέλος του στην περιοχή των Δυτικών Βαλκανίων, συμβάλλουν στο να επιτείνεται ο πόθος για την ειρήνη σε όλες τις διαστάσεις της.
    Ὁ τίτλος του θέματος του Συνεδρίου μας, «Η ειρήνη είναι πάντα εφικτή» (Peace is always possible), φαίνεται δυναμικός και αισιόδοξος. Οι ειδήσεις, όμως, που μεταδίδονται συνεχώς τον τελευταίο καιρό από όλα τα μέσα ενημερώσεως, με τις άγριες συγκρούσεις που προβάλλουν σε διάφορες περιοχές του πλανήτη, έρχονται να σκιάσουν με σύννεφα βαριά την αισιοδοξία μας για τη δυνατότητα μιας παγκόσμιας ειρήνης. Έτσι προσθέτουν στη διατύπωση του θέματός μας και ένα ερωτηματικό στο τέλος: «Είναι πάντοτε εφικτή η ειρήνη;»(“Is peace always possible?”) Μέσα σε αυτήν την αμφίβολη πραγματικότητα, οι εργασίες της παρούσης 28ης Διεθνούς Συναντήσεως για την Ειρήνη ασφαλώς θα αποτελέσουν μια ελπιδοφόρο αναζήτηση, προσφέροντας δημιουργικές προτάσεις στο κρίσιμο θέμα της ειρήνης.
    Εισαγωγικά, θα ήθελα να επισημάνω εν συντομία πέντε σημεία:
    1. Για να γίνει δυνατό το εκ πρώτης όψεως αδύνατο, η επικράτηση δηλαδή της παγκόσμιας ειρήνης, κεντρικό ρόλο έχουν και οι θρησκευτικές κοινότητες. Ανάλογα με τις κατευθύνσεις, τις οποίες αντλούν οι οπαδοί τους από τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις, μπορούν να στηρίζουν ή να υπονομεύουν, σε τοπικό, περιφερειακό ή παγκόσμιο επίπεδο, την ειρήνη. Απαραίτητο, λοιπόν, προαπαιτούμενο, για να γίνει η ειρήνη δυνατή, είναι η ειρήνη μεταξύ των θρησκειών.
    Το ζήτημα της ειρήνης μεταξύ των θρησκειών, που διαλέγονται με κατανόηση, είναι προφανώς πολύπλοκο και ασφαλώς δεν έχουμε καμία διάθεση συγκρητισμού. Ο αληθινός σεβασμός της θρησκευτικής ελευθερίας κάθε ανθρώπινου προσώπου και της αξιοπρέπειάς του παραμένει το στέρεο θεμέλιο για ειρηνική συνύπαρξη. Υπάρχουν σπουδαία στοιχεία και ειρηνοφόρες εμπνεύσεις στα κοιτάσματα της διδασκαλίας των μεγάλων θρησκειών, τα οποία οφείλουν να εντοπισθούν με προσοχή, να χρησιμοποιηθούν και να αποβούν παραγωγικά για μία παγκόσμια ειρήνη. Οι ειρηνικές φωνές που βγαίνουν από τους πνεύμονες των παγκοσμίων θρησκειών πρέπει να ενταθούν και επίμονα να προβληθούν, με το κήρυγμα, την κατήχηση, τις διαλέξεις, με κάθε μορφή επικοινωνίας.
    Προς αυτή την κατεύθυνση συμβάλλουν ασφαλώς όλες οι πρωτοβουλίες για διάλογο μεταξύ των θρησκειών και των πολιτισμών. Και είμαστε ευγνώμονες σε όλους εκείνους που αγωνίζονται προς αυτή την κατεύθυνση, όλως ιδιαιτέρως στην Κοινότητα του Sant’ Egidio για τη συστηματική και εμπνευσμένη προσπάθειά της κατά τις τελευταίες δεκαετίες.
    2. Η θρησκευτική συνείδηση με την ποικιλία των μορφών της έχει τη δυνατότητα να συμβάλλει με διαφόρους τρόπους στην ανάπτυξη ειρηνοφόρων τάσεων και, γενικότερα, την καλλιέργεια της ειρήνης σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο.
    Στα περισσότερα θρησκεύματα ευρίσκουμε: Πρώτον μία αναζήτηση για εσωτερική ειρήνη. Δεύτερον χαλίνωση της επιθετικότητας. Τρίτο κοινό χαρακτηριστικό είναι η επιδίωξη ειρηνικών σχέσεων με την ύψιστη Πραγματικότητα, είτε αυτή νοείται απρόσωπη είτε ως προσωπικός Θεός. Τέταρτον έχουν θεσμοθετηθεί από τις θρησκείες αρχές για να διευκολύνουν την ειρηνική συμβίωση μέσα σε κάθε ιδιαίτερη κοινωνική ομάδα. Και τέλος καταβάλλονται προσπάθειες για τη διατήρηση της ειρήνης πέρα από τη συγκεκριμένη θρησκευτική κοινότητα προς την ανθρωπότητα.
    Όλοι όσοι συνειδητά θρεσκεύουμε οφείλουμε να διερευνήσουμε και να προωθήσουμε μία ειρηνική θεολογία και ανθρωπολογία, αντλώντας από τον πλούτο των θρησκευτικών μας διδασκαλιών και από τις καλύτερες σελίδες της ιστορίας των θρησκευτικών μας παραδόσεων. Τονίζοντας συγχρόνως το καθήκον κάθε ανθρώπου να αντιτίθεται στη βία, και εργαζόμενοι για τη συμφιλίωση και τη διαρκή ειρήνη στην υφήλιο. Η νέα γενιά, όλως ιδιαιτέρως, χρειάζεται μία συνειδητή αγωγή ειρήνης, η οποία να τροφοδοτείται και να εμπνέεται από πνευματικές θρησκευτικές πηγές.
    3. Η αναζήτηση της ειρήνης προϋποθέτει σταθερή υπεράσπιση και ενδυνάμωση της δικαιοσύνης. Ανέκαθεν, ιδιαίτερα όμως στην εποχή μας, προβάλλει με εκρηκτικούς τρόπους η σχέση που έχει η ειρήνη με τη δικαιοσύνη. Ο δεσμός αυτός απαντά σε πολλά θρησκεύματα. Ειλικρινής πόθος για την ειρήνη σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο, εκφράζεται με την αληθινή επιθυμία και με αγώνα για τη δικαιοσύνη. Ένας άδικος κόσμος δεν μπορεί να είναι ειρηνικός. Σήμερα, ειρήνη και δικαιοσύνη έχουν προσλάβει ένα ακόμη συνώνυμο: ανάπτυξη. Και όλοι μας μπορούμε και οφείλουμε να συμβάλλουμε για την ανάπτυξη των πτωχότερων περιοχών. Η φτώχεια παραμένει ο χειρότερος τύπος βίας. Όταν οι άνθρωποι, κοντά μας ή μακριά μας, στερούνται των στοιχειωδώς αναγκαίων για την επιβίωσή τους, δεν είναι παράξενο να στραφούν προς άλλες κατευθύνσεις και να υιοθετήσουν άλλες ακραίες θρησκευτικές αντιλήψεις για τη επίτευξη μιας δίκαιης κοινωνίας και τη νοηματοδότηση της ζωής και του θανάτου.
    Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με το πρόβλημα της τρομοκρατίας που δεσπόζει τα τελευταία χρόνια, θεωρούμε ότι οι δυτικές κοινωνίες, που διαθέτουν οικονομική, επιστημονική και στρατιωτική δύναμη, οφείλουν να προχωρήσουν σε μια δημιουργική αυτοκριτική. Να δουν καθαρότερα την ευθύνη και το χρέος τους στις νέες παγκόσμιες διαστάσεις. Η ειρήνη και η ασφάλεια, για την οποίαν όλοι μιλούμε, θα εξασφαλισθούν με τη φροντίδα για κοινωνική δικαιοσύνη και την ανάπτυξη των πτωχότερων κοινωνιών του πλανήτη. Θα είναι τραγικό, πνευματικά και πολιτικά, λόγω αμελείας ή υπεροψίας, να αφήσουμε να εξελιχθεί ένα νέο, πολύμορφο προλεταριάτο, το οποίο θα επαναστατεί βίαια, καταχρώμενο την πνευματική "ατομική ενέργεια" μιας συγκεκριμένης θρησκευτικής παραδόσεως.
    4. Κάτι που συχνά λησμονείται, -ενώ συνιστά τον πυρήνα της ειρήνης- και η θρησκευτική συνείδηση οφείλει να το επισημαίνει, είναι ότι η ειρήνη αρχίζει από μέσα μας, από το βάθος της υπάρξεώς μας. Συνδέεται με την ταπείνωση, τη συγγνώμη, την ελευθερία από το μίσος από την πικρία, τη ζήλεια. Ανθεί με τη διαρκή κοινωνία με τον Θεό της ειρήνης. Ιδιαίτερα το χριστιανικό νόημα της εσωτερικής ειρήνης είναι βαθύτερο και ευρύτερο από την απάθεια των Στωϊκών. Δεν περιορίζεται στην αδιαφορία για ότι συμβαίνει γύρω μας. Διαφυλάσσοντας την εσωτερική μας ειρήνη θα είμαστε ικανοί να ζούμε με τους άλλους «εί δυνατόν τό ἐξ ημῶν (ὑμῶν), μετά πάντων ανθρώπων εἰρηνεύοντες» (Ρωμ. 12,18).
    5. Σε τελευταία ανάλυση, το αντίθετο της ειρήνης δεν είναι ο πόλεμος αλλά ο εγωκεντρισμός: ο ατομικός, ο συλλογικός, ο εθνικός, ο φυλετικός. Αυτός επιστρατεύει τις ποικίλες μορφές βίας, που δολοφονούν με διαφόρους τρόπους την ειρήνη. Αυτός είναι ο εμπνευστής και τροφοδότης των μεγάλων ή μικρότερων συγκρούσεων, αυτός τις πυρπολεί με μίση διαρκείας.
    Το αντίδοτο στον εγωισμό δεν αποτελούν οι γενικόλογες ηθικές συμβουλές και παροτρύνσεις. Ούτε οι νομικές διατυπώσεις και οι μηχανισμοί καταστολής. Αλλά η ενδυνάμωση της αγάπης. Μιας πολυδιάστατης αγάπης, έμπρακτης, ανιδιοτελούς, που δεν περιορίζεται από σύνορα, προκαταλήψεις και κάθε είδους διακρίσεις. Εδώ βρίσκεται η τεράστια δυνατότητα και συμβολή μιας υγιούς θρησκευτικής συνειδήσεως. Αυτή, ακόμα και σε συνθήκες μακροχρονίων συγκρούσεων, χαρίζει τη δύναμη της συγχωρητικότητος και της συμφιλιώσεως. Η δύναμη της αγάπης τελικά νικά την αγάπη για δύναμη, η οποία καταστρέφει την ειρήνη.
* *
    Καθένας μας, ανάλογα με τις θρησκευτικές καταβολές του, καθοδηγείται στον αγώνα για την ειρήνη. Και από αυτή την προσωπική πίστη αντλούμε έμπνευση και δύναμη. Ιδιαίτερα σε όσους ακολουθούν μονοθεϊστικές θρησκείες, δεσπόζει η βεβαιότητα ότι η ειρήνη είναι δώρο του Θεού. Και ότι ο άνθρωπος καλείται να το προσλάβει και να συνεργήσει στην ενδυνάμωσή του, με σεβασμό προς κάθε ανθρώπινο πρόσωπο, ανεξαρτήτως πολιτικών, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων.
    Ελπίζω ότι, μέσα ἀπό τις εισηγήσεις, τις συζητήσεις και τον γενικότερο προβληματισμό του Συνεδρίου μας, θα αντλήσουμε πολύτιμο υλικό για πληρέστερη εμβάθυνση στο κρίσιμο θέμα της ειρήνης, των προϋποθέσεων και των δυνατοτήτων για την επίτευξή της• ακόμη και έμπνευση για να συνεχίσουμε με μεγαλύτερο ενθουσιασμό να είμαστε εργάτες ειρήνης. Με τη βεβαιότητα ότι «μακάριοι οἱ εἰρηνοποιοί, ὅτι αὐτοί υἱοί Θεοῦ κληθήσονται» (Ματθ. 5:9).
    Ο αγώνας για την ειρήνη βαθειά μέσα μας, στο φυσικό περιβάλλον, στην κοινότητά μας, σε όλον τον κόσμο είναι πρωταρχικό μας καθήκον. Και στον 21ο αιώνα θα πρέπει να αποτελεί πρωταρχική μας μέριμνα, με τη βεβαιότητα ότι ο Θεός είναι ειρήνη. Ο Θεός είναι πάντοτε με τους ειρηνοποιούς, εμπνέοντας και ενισχύοντάς τους στις προσπάθειες και τους αγώνες τους για την ειρήνη.

 

Μάξι Βέλλο: Οι Αλβανία είναι ισλαμική χώρα και οι αλβανοί το ίδιο με τους μετανάστες που έρχονται από εκεί. - Maksi Velo: Shqipëria vend islamik dhe shqiptarët me kulturë si emigrantët nga vendet orientale!

Shpërthimi i Maks Velos: Artistët tanë, kriminelë dhe injorantë. Jemi vend islamik dhe oriental

“Nuk është vend ky për të bërë art. Është vend islamik dhe oriental. Është orient”. Janë deklaratat e forta të rradhës të piktorit dhe artistit Maks Velo në ceremoninë e hapjes së ekspozitës së tij “Retrospektivë” në Galerinë Kombëtare të Arteve. I ngacmuar nga gazetarët Velo tha se Shqipëria nuk ka ditur të vlerësojë artin e vërtetë. Sipas tij, shqiptarët janë njëlloj si emigrantët që vijnë nga lindja e Mesme.
“I shef ti ata emigrantët që sulen nga andej. Dinë ata çështë piktura. Hë? Ta pret mendja ty se dinë ata çështë piktura? Ja kështu janë shqiptarët!” – thotë Velo.     
Artisti shkoi edhe më tej kur akuzoi drejtorët e kaluar të GKA-së si kriminelë dhe injorantë.

Έκρηξη του Μάξι Βέλλου* : Οι ηθοποιοί μας, εγκληματίες και  ηλίθιοι . Είμαστε ισλαμική χώρα και οριέντ.

(* Μάξι Βέλλο, ελληνικής καταγωγής , διανοούμενος, καλλιτέχνης γεννημένος στην Δάρδα Κορυτσάς. Διώχτηκε από τη Δικτατορία του Ε Χότζα και πέρασε πολλά χρόνια στη φυλακή).
………………………..
«Δεν είναι χώρα αυτή για να κάνεις τέχνη. Είναι μια ισλαμική χώρα και μεσανατολική. Είναι μεσανατολική»
Αυτές είναι οι σκληρές δηλώσεις από τον ζωγράφο και καλλιτέχνη Μάξι Βέλλο στα εγκαίνια της έκθεσης του « Αναδρομή» στην Εθνική Πινακοθήκη της Αλβανίας. Λαμβάνοντας αφορμή από τους δημοσιογράφους ο Βέλλο είπε πως η Αλβανία δεν ήξερε να εκτιμήσει τη πραγματική τέχνη. Σύμφωνα μ΄ αυτόν, οι αλβανοί είναι το ίδιο με τους μετανάστες από τη μέση ανατολή.
«Τους βλέπεις αυτούς τους μετανάστες. Ξέρουν αυτοί τι είναι ένας πίνακας. Ε!!! Αντιλαμβάνεσαι εσύ, πως ξέρουν τι είναι ένας πίνακας;  Έτσι είναι οι αλβανοί!»  - λέει ο Βέλο.
Ο καλλιτέχνης πήγε και πιο πέρα όταν χαρακτήρισε τους  προηγούμενους διευθυντές της Εθν.Πιν. ως εγκληματίες και ανόητους.

31ο Πανελλήνιο Αντάμωμα Βλάχων αφιερωμένο στα 150 χρόνια από το θάνατο του Εθνικού Ευεργέτη Ευάγγελου Ζάππα


Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Βλάχων διοργανώνει το 31ο Πανελλήνιο Αντάμωμα Βλάχων το τριήμερο 11, 12 και 13 Σεπτεμβρίου 2015 στο Λεκανοπέδιο Αττικής.

Το πρόγραμμα του ανταμώματος διαμορφώνεται ως εξής:

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015
ΠΕΙΡΑΙΑΣ, Πλατεία Δημοτικού Θεάτρου
20:00 μ.μ. Παρουσίαση λαϊκών δρώμενων, ηθών και εθίμων απο την πλούσια πολιτιστική παράδοση του Βλαχόφωνου Ελληνισμού.

Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2015
ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ
19:00 μ.μ Παρουσίαση σε ομάδες των χορευτικών συγκροτημάτων της Ομοσπονδίας μας με βάση την κοινή καταγωγή τους.


Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2015
ΚΑΛΛΙΜΑΡΜΑΡΟ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
10:15 π.μ. «Ο Μεγάλος Χορός» - «Κόρλου Μάρι», με την συμμετοχή όλων των Συλλόγων που συμμετέχουν στο Αντάμωμα.

Είσοδος ελεύθερη


Πηγή βίντεο: ΠΟΠΣ ΒΛΑΧΩΝ (youtube)

Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2015

Τα «μυστικά» της αλβανικής πρόκλησης στους Δρυμάδες


Tην πλήρη αποτυχία των πολιτικών που ακολούθησαν οι ελληνικές κυβερνήσεις έναντι της Αλβανίας και στηριχτήκαν πότε σε ιδεολογικές - πολιτικές συγγένειες πότε σε αυτοσχεδιασμούς και υποτιθέμενες προσωπικές σχέσεις, επιβεβαίωσε πανηγυρικά το επεισόδιο στις Δρυμάδες με την κατεδάφιση του Ναού του Αγίου Αθανασίου.

Ένα περιστατικό το οποίο δεν ήταν ούτε τυχαίο, ούτε αποσπασματικό, αλλά ενορχηστρώθηκε από κορυφαίους παράγοντες του κυβερνώντος Σοσιαλιστικού Κόμματος του πρωθυπουργού Έντι Ράμα και είχε σαφή και ξεκάθαρο στόχο όχι μόνο την Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας αλλά και την ίδια την Ελλάδα.

Η Αθήνα, η οποία δεν κατάφερε την τελευταία 25ετία να διαμορφώσει μια πάγια, συνεπή και αποτελεσματική πολιτική έναντι των Τιράνων, όχι μόνο δεν μπόρεσε να προστατεύσει ουσιαστικά την παραμονή και ευημερία της ελληνικής εθνικής μειονότητας στις εστίες της, αλλά βλέπει να γίνεται καθημερινά στόχος των Τιράνων, είτε με αιχμή το θέμα των Τσάμηδων (που αποτελεί πλέον επίσημη πολιτική της κυβέρνησης Ράμα), είτε με το θέμα της Συμφωνίας Οριοθέτησης Θαλασσίων Ζωνών, είτε με τις πιέσεις που ασκούνται στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Στο θέμα της Συμφωνίας Οριοθέτησης Θαλασσίων ζωνών, υπενθυμίζεται ότι αποτελεί το Βατερλώ της εξωτερικής πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, καθώς, τελικά, αντί να ασκηθεί πίεση στα Τίρανα για αποδοχή της Συμφωνίας, οδηγήθηκε η Αθήνα στη σιωπηρή αμοιβαία αναστολή ερευνών σε θαλάσσια οικόπεδα για τα οποία είχε ήδη προκηρύξει διαγωνισμό για σεισμογραφικές έρευνες.

Και μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η Αθήνα δεν χρησιμοποίησε ποτέ εποικοδομητικά (και όχι απειλητικά) τα δύο μεγάλα χαρτιά που είχε στα χέρια της, την ευρωατλαντική πορεία της Αλβανίας αλλά και την άμεση εξάρτηση της αλβανικής οικονομίας από την Ελλάδα, καθώς ακόμη και τώρα, εν μέσω κρίσης, τα εμβάσματα από την Ελλάδα αποτελούν βασικό πόρο για την αλβανική οικονομία.

Το τελευταίο επεισόδιο στις Δρυμάδες με την κατεδάφιση του Ναού του Αγίου Αθανασίου επιβεβαιώνει αυτό το αρνητικό και γεμάτο καχυποψία περιβάλλον των ελληνοαλβανικών σχέσεων.

Οι ανακοινώσεις του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, που κλιμακώθηκαν σταδιακά, με κορύφωση τον παραλληλισμό της καταστροφής του ναού με το έργο των τζιχαντιστών, δεν έφεραν αποτέλεσμα, παρά μόνο τα ειρωνικά σχόλια του Έντι Ράμα και τις προειδοποιήσεις για μη εμπλοκή της Ελλάδας σε εσωτερικές υποθέσεις της Αλβανίας.

Παρά το γεγονός ότι ο Ναός του Αγίου Αθανασίου, με επίσημα αλβανικά έγγραφα αλλά και με βάση την απογραφή του 1921, αποτελεί ιδιοκτησία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας, ο Έντι Ράμα ενέπαιξε αυτούς που «θρηνούν και υπερασπίστηκαν το σκανδαλώδες οικοδόμημα της αποκαλούμενης εκκλησίας, ένα κτίσμα που κατασκευάσθηκε από την προσωπική βαναυσότητα της δεκαετίας του '90 πάνω σε ένα πολιτιστικό μνημείο, το οποίο κανείς δεν θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι είναι Εκκλησία...».

Και ο κ. Ράμα πρόσθεσε ότι «οι αλβανοί ορθόδοξοι είναι αλβανοί πολίτες, που έχουν το κράτος τους, που δεν είναι προτεκτοράτο καμιάς άλλης χώρας… Κάθε επέμβαση σε αυτό το πλαίσιο αποτελεί απαράδεκτη επέμβαση στις εσωτερικές υποθέσεις της Αλβανίας...».

(Βεβαίως, ο κ. Ράμα δεν εξηγεί γιατί κατεδαφίστηκαν τα πάντα αφού κατά τους ισχυρισμούς του ο Ναός του Αγίου Αθανασίου είχε κτισθεί σε θεμέλια και τοιχία πολιτιστικού μνημείου…).

Του όλου σχεδίου ηγείται το αγαπημένο «παιδί» του Έντι Ράμα, ο βουλευτής του Σοσιαλιστικού Κόμματος Κότσιο Κοκεδήμα (ελληνικής καταγωγής), ο οποίος υποστήριξε ότι ο ναός, που κτίστηκε μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, κτίστηκε στα θεμέλια παλαιότερου ναού όπου βρισκόταν και ο τάφος του καθολικού Επισκόπου Δυρραχίου Νίλο Καταλάνο (17ος αιώνας), ο οποίος διέδωσε τον καθολικισμό στην Αλβανία και προσπάθησε να προσηλυτίσει τους Ορθόδοξους στην Ουνία…

Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα Τίρανα και το Βατικανό έχουν συμφωνήσει για την ανέγερση ανδριάντα του Καταλάνο στο σημείο του ναού που κατεδαφίστηκε, προκειμένου να τιμηθεί η πρόσφορα του στην Αλβανία. Ο Καταλάνο είχε συνδεθεί ιδιαίτερα με την Αλβανία, καθώς θεωρείται ότι συνέβαλε στην προώθηση της διδασκαλίας της αλβανικής γλώσσας, που μόλις στις αρχές του 20ού αιώνα απέκτησε δικό της αλφάβητο.

Όλα αυτά βεβαίως εντάσσονται στη γενικότερη προσπάθεια που μεθοδικά οργανώνει η αλβανική κυβέρνηση για την ολοκλήρωση της προσπάθειας αφελληνισμού της Χειμάρρας, την οποία πρωτοξεκίνησε το κομμουνιστικό καθεστώς Χότζα. Και φυσικά πρόκειται περί μεθόδευσης που δεν έχει μόνο… ιδεολογικά ή εθνικά χαρακτηριστικά, αλλά κρύβονται και πολύ σημαντικά οικονομικά συμφέροντα.

Η υφαρπαγή ελληνικών περιουσιών στη Χειμάρρα αποτελεί στόχο συγκεκριμένων κύκλων, οι οποίοι παλαιότερα συνδέονταν με τα επιχειρηματικά σχέδια τουριστικής ανάπτυξης εταιρειών συνδεδεμένων με τον Μπερίσα, ενώ και τώρα ο Κοκεδήμα και άλλοι παράγοντες του Σοσιαλιστικού Κόμματος έχουν συνδεθεί με επιχειρηματικά συμφέροντα που επιδιώκουν την τουριστική ανάπτυξη σε ελληνικές περιουσίες.

Καθώς η ηλικία αλλά και η βεβαρημένη υγεία του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου, ενός ποιμενάρχη που μπόρεσε να κρατήσει ζωντανή και να συστήσει την Αλβανική Ορθόδοξη Εκκλησία μετά τους διωγμούς του κομμουνιστικού καθεστώτος, εκ των πραγμάτων θα θέσουν τα προσεχή χρόνια θέμα διαδοχής, είναι προφανής ο στόχος του αλβανικού καθεστώτος να ενοχοποιήσει κάθε σχέση της Εκκλησίας με το ελληνικό στοιχείο, που αποτελεί όμως τον βασικό κορμό των ορθόδοξων της Αλβανίας. Και στο πλαίσιο αυτό επιχειρούνται εντάσεις και προβοκάτσιες, προκειμένου να πάρουν το πάνω χέρι στη διαχείριση της Αλβανικής Εκκλησίας αλβανοί ορθόδοξοι, ελεγχόμενοι απευθείας από τα Τίρανα. Εξάλλου, στην Αλβανία, ανεξαρτήτως κομμάτων, τα τελευταία χρόνια η Ορθόδοξη Εκκλησία θεωρείται ότι παίζει ρόλο αναχώματος στον αλβανικό αλυτρωτισμό και τις ιδέες περί Μεγάλης Αλβανίας, καθώς ποτέ δεν ταυτίσθηκε με τον αλβανικό εθνικισμό.

Κωνσταντίνος Τσάκαλος 

πηγή

Ενισχύουμε την Ελληνική παιδεία στην Βόρειο Ήπειρο, βοηθάμε τα παιδιά μας

Αγοράστε τώρα σχολικά UNICEF & βοηθήστε τα παιδιά του κόσμου να πάνε σχολείο!” Εμείς σας προτείνουμε να αγοράσετε ένα απλό τετράδιο των 0,30 ευρώ και να το αποστείλετε είτε στον σύλλογο Ιερός Λόχος 2012 είτε στα γραφεία της ΣΦΕΒΑ Θεσσαλονίκης και να βοηθήστε τα Ελληνόπουλα της Βορείου Ηπείρου μας να μετέχουν στην Ελληνική παιδεία.
ΣΦΕΒΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τσιμισκή 126 – Τ.Κ. 546 21 – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τηλέφωνα.: 6932 306904, +30(231)0270 812, +30(231)0279068
F.A.X.: +30(231)0284303
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: thessaloniki@sfeva.gr
- See more at: http://himara.gr/4752-enisxyoume-tin-elliniki-paidia-stin-vorio-ipiro-voithame-ta-paidia-mas#sthash.3QYK10Rg.dpuf

Πηγή: www.himara.gr

Αλβανοί «ληστές» ξυλοκόπησαν τον Ιερέα των Αγ. Σαράντα και πατέρα του προέδρου της Ομόνοιας Λεωνίδα Παππά

Επιστρέφοντας στο σπίτι του χτες, απόγευμα Δευτέρας, ο πατέρας του προέδρου της «Ομόνοιας» και ιερέας της πόλης των Αγ. Σαράντα δέχτηκε άνανδρη επίθεση ξυλοκοπήματος από φερόμενους ως ληστές. Οι δράστες ακολούθησαν τον ηλικιωμένο ιερέα έως την πόρτα του σπιτιού του και εκεί τη στιγμή που έκλεινε η πόρτα δέχτηκε επίθεση. Οι 2 γεροδεμένοι άντρες με μαύρα και καπέλο να κρύβει το πρόσωπό τους, προσποιήθηκαν τους αστυνομικούς της Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών και με την επίδειξη όπλου ακινητοποίησαν τον άτυχο ιερέα, δένοντας του τα χέρια.
Στην συνέχεια τον έσυραν στο σπίτι και άρχισαν να τον γρονθοκοπούν, απειλώντας τον με την κάννη του όπλου κολλημένη στο κεφάλι του. Και ενώ τον ρωτούσαν για χρήματα, δεν φάνηκε να τους ενδιαφέρει να ψάξουν, πάρα μόνο συνέχιζαν να κλωτσάνε και να βασανίζουν τον ανήμπορο πατέρα Χρήστο. Τον μετέφεραν στην τουαλέτα και άδειασαν πάνω του όλα τα απορρυπαντικά. Εκείνη τη στιγμή ήταν που ακούστηκε θόρυβος απ τους γείτονες και έτσι οι δράστες τράπηκαν σε φυγή. Ο πάτερ Χρήστος μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο των Αγ. Σαράντα όπου του παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες. Ευτυχώς βρίσκεται εκτός κινδύνου με αρκετά όμως χτυπήματα στο πρόσωπο και στο σώμα.
Λαμβάνοντας υπόψιν τα δεδομένα, οι φερόμενοι ως ληστές φαίνεται να γνώριζαν καλά το πρόγραμμα του ιερέα καθώς τη στιγμή της επίθεσης βρίσκονταν ολομόναχος στο σπίτι. Το γεγονός πως δεν αφαίρεσαν το παραμικρό απ το σπίτι και περιορίστηκαν στην επίθεση και μόνο μας δημιουργεί ερωτηματικά, κατά πόσο το συμβάν ήταν τυχαίο. Διότι δεν μιλάμε μόνο για έναν απλό ιερέα, αλλά και για τον πατέρα του Προέδρου της πολιτικής οργάνωση ΔΕΕΕΜ «Ομόνοια» ο οποίος, με τις καταγγελτικές τους δηλώσεις τελευταία για την κατεδάφιση του Ιερού Ναού Αγ. Αθανασίου στους Δρυμάδες της Χιμάρας, προκάλεσε δυσαρέσκειες σε αλβανικούς κύκλους.
Ευχόμαστε ταχεία ανάρρωση στον πάτερ Χρήστο και ελπίζουμε οι αρμόδιοι να επιληφθούν του θέματος και να μην προσπεραστεί και αυτή η επίθεση, όπως συμβαίνει με δεκάδες άλλες που λαμβάνουν χώρα καθημερινά στις περιοχές της Βορείου Ηπείρου.
Νεολαία Βορειοηπειρωτών / 08-09-2015



πηγή

ΚΟΜΜΑ ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ – ΚΕΑΔ Γραφείο Τύπου- PBDNJ- Deklaratë për shtyp

ΚΟΜΜΑ ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ – ΚΕΑΔ
Γραφείο Τύπου
 
Δήλωση Τύπου
Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας και καταδικάζουμε απερίφραστα την πράξη βίας εις βάρος του Ορθόδοξου ιερέα Χρήστο Παπά, που συνέβη σε περιοχή όπου ιστορικά και σε σημαντικούς αριθμούς ζεις και δραστηριοποιείται η Εθνική Ελληνική Κοινότητα.
Χωρίς να θέλουμε να κρίνουμε εκ των προτέρων τα κίνητρα των δραστών ή άλλες λεπτομέρειες του συμβάντος  θεωρούμε την αποτρόπαιη αυτή πράξη βίας προϊόν του κλίματος ανασφάλειας και της βαθύτατης αδιαλλαξίας που τον τελευταίο χρόνο διαπερνά την κοινωνία. Η ανύψωση χείρας κατά ενός κληρικού και ταυτοχρόνως ηλικιωμένου ατόμου αποδεικνύει την έντονη ηθική κρίση και είναι πέραν κάθε κώδικα συμπεριφοράς που παραδοσιακά έχει τηρηθεί απ’ την εγχώρια κοινωνία.
Παροτρύνοντας τις αρμόδιες αρχές να διαλευκάνουν το γρηγορότερο την υπόθεση, τον  εντοπισμό των αυτουργών και την διάθεση τους ενωπίω της δικαιοσύνης.
Τίρανα, στις 9 Σεπτέμβρη 2015
Deklaratë për shtyp – Tiranë, 09 shtator 2015

...............................................
Deklaratë për shtyp
Shprehim indinjatën e thellë dhe dënojmë pa asnjë ekuivok aktin e dhunës ndaj Meshtarit Orthodhoks Kristo Papa të ndodhur në zonën ku historikisht, dhe në numra të konsiderueshëm, jeton dhe zhvillon aktivitetin e tij Komuniteti Etnik Grek.
Pa paragjykuar motivet dhe hollësitë e tjera të ngjarjes, e konsiderojmë këtë agresion të shëmtuar produkt të klimës të pa sigurtë dhe intolerances së thellë që përshkon kohët e fundit shoqërinë tonë. Ngritja e dorës ndaj një kleriku dhe njëkohësisht një personi të moshuar tregon krizën e thellë morale dhe është jashtë çdo kodi që tradicionalisht është respektuar nga shoqëria e jonë.
Duke nxitur autoritetet kompetente për zbardhje sa më shpejtë të ngjarjes, kapjen e autoreve dhe vënien e tyre para drejtësisë.
Tiranë, 09 shtator 2015

Εκκλησία για ορθόδοξους και καθολικούς θέλουν να χτίσουν οι Αλβανοί στη θέση του Αγίου Αθανασίου

Επιχειρώντας την πλαστογράφηση της ιστορικής πραγματικότητας σε μια περιοχή, όπου κυριαρχεί το ελληνικό στοιχείο


Μία εκκλησία, που θα αποτελέσει κοινό τόπο λατρείας Ορθόδοξων και Καθολικών, θέλουν να χτίσουν τα Τίρανα, στη θέση της κατεδαφισμένης εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου στις Δρυμάδες Χειμάρρας, επιχειρώντας την πλαστογράφηση της ιστορικής πραγματικότητας σε μια περιοχή, όπου κυριαρχεί το ελληνικό στοιχείο.
Η κυβέρνηση Ράμα έχει δρομολογήσει την ανέγερση ενός ναού-μνημείου, που θα είναι αφιερωμένος στη μνήμη του καθολικού επισκόπου Νίλο Καταλάνο, ο οποίος τον 17ο αιώνα επιχείρησε να στρέψει τον ορθόδοξο πληθυσμό της περιοχής προς τον καθολικισμό, χωρίς αποτέλεσμα. Ο Καταλάνο τιμάται από τους Αλβανούς, επειδή φέρεται να προώθησε τη διδασκαλία της αλβανικής γλώσσας -για την ιστορία, η Αλβανία απέκτησε αλφάβητο μόλις το 1908.

Ο ίδιος ο Ράμα, με πρόσφατες δηλώσεις του, επιβεβαίωσε τις σχετικές πληροφορίες: «Στο μέρος αυτό θα χτιστεί μια εκκλησία που θα τιμήσει την εικόνα της παλιάς εκκλησίας και να επιστρέψει με αυτόν τον τρόπο σε έναν τόπο όπου θα εκτεθεί η αλβανική παράδοση που υπήρχε σ' αυτό το έδαφος» δήλωσε προκλητικά, επαναλαμβάνοντας τον ισχυρισμό του πως δεν κατεδαφίστηκε εκκλησία, αλλά ένα... γκαράζ : «Σ' αυτό το μέρος ήταν μια εκκλησία που ήταν το λίκνο της αλβανικής γλώσσας. Πολλά μας καταλογίζουν και πολλά λέγονται για το ζήτημα αυτό, πως εμείς δήθεν καταστρέψαμε μια εκκλησία. Αυτό ήταν ένα γκαράζ και όχι εκκλησία».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο στενός συνεργάτης του Ράμα -και βουλευτής του Σοσιαλιστικού Κόμματος- Κότσο Κοκδήμα, ο οποίος υποστήριξε δημόσια πως το 1992 ομογενείς από τις Δρυμάδες βεβήλωσαν τάφο που βρισκόταν δίπλα από την εκκλησία του Αγίου Αθανασίου και που, σύμφωνα με τον ισχυρισμό του, ήταν θαμμένος ο Καταλάνο.

Ο Κοκδήμα, ελληνικής καταγωγής από το χωριό Κηπαρό της Χειμάρρας, θεωρείται από τους πλέον ισχυρούς επιχειρηματίες σήμερα στην Αλβανία και είναι ιδιοκτήτης μίας από τις μεγαλύτερες εφημερίδες της χώρας, με μόνιμη ανθελληνική ρητορική.

Ο ίδιος αποκάλυψε πρόσφατα πως θα είναι βασικός σπόνσορας σε εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στο πανεπιστήμιο Αυλώνας, στη μνήμη του επισκόπου Καταλάνο.

Στους ισχυρισμούς Κοκδήμα, απάντησε ο πρώην δήμαρχος Χειμάρρας -και πρόεδρος του κόμματος «Ομόνοια»- Βασίλης Μπολάνος.

«Η εκκλησία του Αγίου Αθανασίου προηγείται της παρουσίας των ρωμαιοκαθολικών ιεραποστόλων στην περιοχή της Χειμάρρας, οι οποίοι εμφανίστηκαν μετά το 1670 και κατόπιν αιτήσεως των Χειμαρριωτών, όταν επιχείρησαν να συνάψουν διάφορες συμμαχίες, προκειμένου να αναστείλουν την επέκταση των Οθωμανών στην περιοχή τους, που τελούσε σε αυτόνομο καθεστώς» λέει ο κ. Μπολάνος, επισημαίνοντας: «Αξίζει να θυμίσω μια έκφραση των ίδιων των ρωμαιοκαθολικών ιεραποστόλων μετά την οριστική τους αποχώρηση από τη Χειμάρρα, το 1790: "Οι άνθρωποι ετούτων των περιοχών νιώθουν περήφανοι για την ορθόδοξη θρησκεία τους, είναι άνθρωποι χαρισματικοί και γεμάτοι αγάπη για τον τόπο τους, τόσο όσο είναι πρόθυμοι να θυσιάσουν κάθε τι πολύτιμο γι’ αυτό" έγραφαν οι ίδιοι στα ημερολόγιά τους και είναι η καλύτερη απάντηση στους ισχυρισμούς του κ. Κοκδήμα» λέει ο πρώην δήμαρχος Χειμάρρας.

Την ίδια ώρα ο Σαλί Μπερίσα χαρακτηρίζει «κρατικό έγκλημα» την κατεδάφιση της ορθόδοξης εκκλησίας στις Δρυμάδες, συγκρίνοντάς το με το διωγμό των θρησκειών επί  Χότζα, και υπενθύμισε καταγγελία που είχε κάνει το 1990 στη Βουλή ο Φάτος Νάνο, σύμφωνα με την οποία, όταν ο Ράμα ζούσε στο Παρίσι τη δεκαετία του 1990, ασχολήθηκε με πωλήσεις κλεμμένων εικόνων από εκκλησίες της Αλβανίας.

«Πρόκειται για απαίσια πράξη, για επιστροφή της μαύρης εποχής του 1967 της κομμουνιστικής δικτατορίας, όταν οι Χότζα, Αλία, αλλά και ο πατέρας του σημερινού πρωθυπουργού, Κριστάκ Ράμα, προχώρησαν στην κατεδάφιση χιλιάδων εκκλησιών, τζαμιών και τεκέδων σε όλη τη χώρα. Χιλιάδες εικόνες, ιερά βιβλία και άλλα αντικείμενα αξίας των χώρων λατρείας καταληστεύτηκαν και εξαφανίστηκαν από τις συμμορίες του Χότζα» δήλωσε ο πρώην πρωθυπουργός της Αλβανίας, προκαλώντας αίσθηση. 

ΤΟ ΓΕΦΥΡΙ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ / ΜΟΣΧΟΠΟΛΗ - Urra e SHËN e PREMTES/ VOSKOPOJË


Βρίσκεται στην άκρη της θρυλικής Μοσχόπολης, μετά τα τελευταία προς βορρά σπίτια. Εκεί, με τη βοήθειά του, ο δρόμος διαβαίνει το ποτάμι του Παπανικόλα και συνεχίζει -κάποτε καλντεριμωτός- για το μοναστήρι του Προδρόμου. Το γεφύρι όμως ειπώθηκε έτσι, της Αγίας Παρασκευής, από διπλανή, κατεστραμμένη σήμερα εκκλησία. Κατασκευάστηκε το 1895 στη θέση παλαιότερου.

«…επιτροπεία, ήτις επίσης ιδιαιτέρας εξάρσεως και μνείας τυγχάνει αξία, είναι εκείνη η του επιζώντος εισέτι κ. Ναούμ Νικ. Στίργια, (1890-1916) καθ’ ην, χάρις εις την λελογισμένην αυτού διαχείρησιν, ανηγέρθη ανακαινισθείσα τελείως η λιθίνη γέφυρα Αγίας Παρασκευής».
Μητροπολίτης Ξάνθης Ιωακείμ Μαρτινιανός (1875-1953)
.................................................................................
Ndodhet në skaj të Voskopojës legjendare, pas shtëpive të fundit veriore. Atje, me ndihmën e saj, rruga kalon lumin e Papanikollas dhe vazhdon - dikur me kalldrëm- për në Manastirin e Shën Prodhromit. Por kjo urrë mori emrin e Shën e Premtes për shkak të Kishës që ndodhej atje afër, e cila u shkatërrua dhe u rindërtua tashmë. Urra u ndërtua më 1895 -ën në vend të një të vjetre. 

".... nën këshillin, i cili gjithashtu vlerësohet tepër dhe në veçanti, është ai që gjatë kohës që ishte gjallë Naum Nik. Stirija (1890-1916) pasi falë menaxhimit të tij të llogjikshëm, u ndërtua duke u rindërtuar plotësisht urra prej guri e Shën e Premtes" 
Mitropoliti i Ksanthit Joakim Martiniani (1875-1953). 

Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2015

Θύμα άγριου ξυλοδαρμού ο πατέρας του Προέδρου της ΟΜΟΝΟΙΑΣ

Ο 74χρονος πατέρας του Προέδρου της ΟΜΟΝΟΙΑΣ Λεωνίδα Παππά, έπεσε θύμα της μανίας δυο κουκουλοφόρων κακοποιών. Αφού τον παρακολούθησαν εισέβαλαν στην κατοικία του, τον έδεσαν χειροπόδαρα και άρχισαν να τον ξυλοκοπούν με μανία. Μετά από λίγα λεπτά αποχώρησαν με άδεια χέρια.
Οι πρώτες πληροφορίες μιλούν για ληστεία όμως δεν εκλάπη κάτι από την κατοικία. Η αστυνομία διερευνά τα αίτια της επίθεσης.
Το θύμα είναι Ιερέας στην εκκλησία του Αγίου Χαράλαμπου στην περιοχή των Αγίων Σαράντα όπου και κατοικεί.
Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως η κατάστασή του είναι σταθερή και δεν διατρέχει κίνδυνο.
- See more at: http://www.himara.gr/4750-thyma-agriou-ksylodarmou-o-pateras-tou-proedrou-tis-omonoias?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook#sthash.eNglH9GR.dpuf

Πηγή: www.himara.gr

'Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΉ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΟΡΥΤΣΑΣ' - Ελευθέριος Απ. Καρακίτσιος.(Ολόκληρη η Διατριβή) - “Helenizmi në zonën Mitropolike të Korçës” – Eleftherios Ap. Karakitsios- protopresviter-professor Dr.Th

''Ο ελληνισμός στην μητροπολιτική περιφέρεια Κορυτσάς'' - Ελευθέριος Απ. Καρακίτσιος.

Διδακτορική διατριβή. 
Υποβληθείσα στο Τμήμα Ποιμαντικής και
Κοινωνικής Θεολογίας του Α.Π.Θ.
Θεσ/νίκη 2010


ΠΕΡΙΛΗΨΗ 

Γιά τήν ἀνάπτυξη τοῦ θέματος «Ὁ Ἑλληνισμός στήν Μητροπολιτική περιφέρεια Κορυτσᾶς» περιληπτικά ἐργασθήκαμε ὡς κάτωθι: Ἀρχικά καθορίσαμε τόν ἐν λόγῳ χῶρο γεωγραφικά, ἐρευνήσαμε τόν Ἑλληνισμό στήν πορεία του ἀπό τήν προϊστορική ἐποχή, στήν Ρωμαϊκή κυριαρχία, στήν Βυζαντινή ἐποχή δειγματοληπτικά. 
∆ιά πρώτη φορά φέρουμε στήν δημοσιότητα μέ βάση τουρκικά κατάστιχα τοῦ 15ου αἰῶνος τήν Ὀθωμανική κυριαρχία στήν περιοχή. Τεκμηριώσαμε τήν ὕπαρξη τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Κορυτσᾶς πού ἀπετέλεσε ἀνά τούς αἰῶνες τόν φάρο τοῦ Ἑλληνισμοῦ σέ ὁλόκληρη τήν περιοχή, μαζί μέ τίς ἐπισκοπές. Ἡ κοινωνική διάρθρωση, ἡ ἐκκλησιαστική ὀργάνωση, οἱ σύλλογοι–συντεχνίαι, δωρηταί μέ τά κληροδοτήματα, ἡ ἐκπαίδευση ἀπό τόν 15ον αἰώνα μέχρι τόν 20όν αἰώνα κυριαρχοῦν καί ἀναδεικνύουν τήν ζωή τοῦ Ἑλληνισμοῦ ἕως τό 1914, ὁρόσημο δημιουργίας ἀλβανικοῦ Κράτους. 
Πρώτη φορά γίνεται προσέγγιση καταγραφῆς καταλόγων τῶν χωρίων, τῶν Ἱ. Ναῶν, τῶν Ἀρχιερέων, τῶν Ἱερέων, τῶν διδασκάλων, τῶν σχολείων τῆς Μητροπολιτικῆς περιφέρειας πού περικλείεται σήμερα στό κράτος τῆς Ἀλβανίας. Γίνεται μία ἐρευνητική προσέγγιση τοῦ λαοῦ τῶν Ἀρβανιτῶν < Σκιπιτάρων < Ἀλβανῶν, τήν σύστασή τους σέ κράτος ἀπό τίς Μεγάλες ∆υνάμεις μέ βάση τά συμφέροντά τους. Φέρνουμε στήν δημοσιότητα ἀπό ἀρχεῖα βορειοηπειρωτῶν τήν πάλη τους γιά τήν Ἐλευθερία τους ἐναντίον τῆς ὑποταγῆς τους στόν ἀλβανικό ζυγό παρά τήν ἀπελευθέρωσή τους τέσσερες φορές καί τήν ἐπιμονή τῶν μεγάλων ἀφεντικῶν νά κρατήσουν τό κράτος τῆς Ἀλβανίας. Πρώτη φορά ἔρχονται στήν δημοσιότητα κρατικά ἀλβανικά ἔγγραφα πού δείχνουν τήν δολιότητα γιά τήν ἀνακήρυξη τῆς Αὐτοκεφάλου Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ἀλβανίας, τόν ἀπηνῆ διωγμό τῶν Βορειοηπειρωτῶν περιόδου 1925-1939, 1941-1990 μέ χιλιάδες φυλακισμένους, ἐξορίστους, δολοφονημένους, τόν πλήρη ἐξαλβανισμό μπροστά στήν ἀδιαφορία καί ἀνικανότητα τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους καί τῆς κομμουνιστικῆς κυριαρχίας τῶν πενήντα χρόνων. Η περίοδος 1991-2010 συμπληρώνει τήν ζοφερή εἰκόνα τοῦ Ἑλληνισμοῦ τῆς περιοχῆς αἰτία τοῦ Ἀλβανισμοῦ καί τοῦ νεοελληνισμοῦ τῶν κρατούντων τῆς κεντρικῆς ἐξουσίας τῶν Ἀθηνῶν. 
Στό παράρτημα δίνομε λίγα δείγματα πού φανερώνουν τό μεγαλεῖο τοῦ Ἑλληνισμοῦ μέχρι τήν ἀλλοτρίωσή του ἀπό τόν Ἀλβανισμό.

Λεζάντα εικόνας: Ἀρχεῖον Ἀλεξάνδρου Γκιάτα. Ἡ πόλη τῆς Κορυτσᾶς τό 1937. Ὁ νέος μητροπολιτικός ναός τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς, τό σημερινό μητροπολιτικό κτίριο, στό μέσον ὁ Ἱ. Ναός Ἁγίου Χαραλάμπους (18ος αἰ.) κατεδαφίσθη τό 1967. Τό ἔτος 2009 παρεχωρήθη ὁ χῶρος ἀπό τόν μητροπολίτη Κορυτσᾶς Ἰωάννη Peluschi νά ἐπεκταθῆ τὸ κτῖσμα τοῦ σχολείου!

Διαβάστε περισσότερο ή κατεβάστε

“Helenizmi në zonën Mitropolike të Korçës” – Eleftherios Ap. Karakitsios- protopresviter-professor Dr.Th

Temë Doktorature

E dorëzuar në Degën e Teologjisë Baritore dhe Sociale të Universitetit Aristotel të Thessalonikit në 2010

Përmbledhje.

Për zhvillimin e temës “Helenizmi në zonën Mitropolike të Korçës” shkurtimisht punuam si më poshtë: Në fillim caktuam zonën gjeografike në fjalë dhe hulumtuam Helenizmin e saj gjatë rrugëtimin që prej periudhës parahistorike, nën zotërimin Romak, në periudhën Bizantine, shkurtimisht.
Për herë të parë sjellim të dhëna me bazë arkivin turk të shek të 15-të gjatë periudhës Osmane në këtë zonë.
Vërtetojmë ekzistencën e  Mitropolisë së Shenjtë të Korçës, që ndër shekuj përbënte farin e Helenizmit në të gjithë zonën, bashkë me Peshkopatat. Rënditja shoqërore, organizimi kishtar, shoqata dhe lidhje, dhurues dhe trashëgimi, arsimin nga shek. i 15-të deri tek ai i  20-të ku mbizotëron dhe shëmbëllen jeta e Helenizmit deri në vitin 1914, vit i krijimit të shtetit shqiptar.
Për herë të parë studiohet dhe rregjistrohet katalogu i fshatrave, të Kishave të Shenjta, të Kryepriftërinjëve, të Klerikëve, të mësuesve të zonës Mitropolike që përfshihet sot në shtetin Shqiptar.
Kryhet një interpretim shkencor i popullit Arvanitë-Shqiptarë, organizmin e tyre në shtet nga Fuqitë e Mëdha me bazë interesat e tyre. Sjellim në publik nga arkivat e vorioepirotëve, betejën e tyre kundër nënshtrimit nën zgjedhën shqiptare dhe këmbënguljen e zotërve të mëdhenj që të mbajnë shtetin Shqiptar.
Për herë të parë publikohen shkresa zyrtare shqiptare që tregojnë dinakërinë për shpalljen e Kishës Autoqefale Orthodhokse të Shqipërisë, përndjekiet e egëra ndaj voriepirotëve gjatë periudhës 1925-1939, 1941 – 1990, me mijëra të burgosur, të internuar, të vrarë, shqiptarizimin e tyre, para indiferencës dhe paaftësisë të Shtetit Grek dhe të pushtetit komunist për pesëdhjet vjet. Periudha 1991-2010 plotëson pamjen e zymta të Helenizmit të zonës për shkak të shqiptarizimit dhe neohelenizmit të atyre që kanë pushtetin qëndror në Athinë.
Në pjesën shtesë ofrojmë shembuj konkretë që tregojnë madhështinë e Helenizmit deri në tjetërsimin e tij nga shqiptarizmi.
Kopertina: Arkivi i Aleksandër Gjatës. Qyteti i Korçës në vitin 1937. Kisha e re e Burimit Jetëdhënës, ndërtesa e Mitropolisë së Shenjtë, në mes Kisha e Shenjtë e Shën Harallambit shek i 18-të e cila u prish më 1967. Në vitin 2009 pjesë e këtij ambjenti u dha nga Mitropoliti i Korçës Joan Pelushi për zgjerim të ndërtesës ku strehohet shkolla!   

Lexoni ose arkivoni të gjithë këtë studim, doktoraturë duke shkelur linjën e mëposhtme:

                      


Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1427) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)