Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015

Πρόγραμμα εκδηλώσεων για την Εθνική Εορτή της 28 Οκτωβρίου από το Γενικό Προξενείο Κορυτσάς!


Ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδος στην Κορυτσά Γεώργιος Αλαμάνος
                                                     σας προσκαλεί
στις εκδηλώσεις για τον εορτασμό της Επετείου του «ΟΧΙ»
οι οποίες θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015
                                                                 

  ----------------------------------------------------------------------------------------------
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
11:00                 Δοξολογία στην Εκκλησία της Παναγίας και         κατάθεση στεφάνων στο ηρώο του χωριού          Μπομποστίτσα.
12:30                    Σχολική εκδήλωση των         μαθητών του Εκπαιδευτηρίου    
                               «ΟΜΗΡΟΣ»  Κορυτσάς.
13:45                  Δεξίωση στο Ξενοδοχείο «Grand Hotel ».

H "ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ" για το επίδομα του ΟΓΑ


Προς :

κ. Αλέξη Τσίπρα                   – Πρωθυπουργό της Ελλάδος, Πρόεδρο Σύριζα
κ. Νικόλαο Βούτση               – Πρόεδρο Βουλής των Ελλήνων
κ. Γιώργο Κατρούγκαλο      – Υπουργό Εργασίας Κοιν. Ασφάλισης και Κοιν. Αλληλεγγύης
κ. Βαγγέλη Μειμαράκη        –  Πρόεδρο Νέας Δημοκρατίας, αρχηγό Αξιωματικής Αντιπολίτευσης  
κ. Νικόλαο Μιχαλολιάκο     –  Γεν. Γραμματεα του Λαϊκού Συνδέσμου Χρυσή Αυγή
κα. Φωτεινή Γενηματά         –  Πρόεδρο ΠΑΣΟΚ
κ. Δημήτρη Κουτσούμπα     –  Γενικό Γραμματέα ΚΚΕ
κ. Σταύρο Θεοδωράκη         –  Πρόεδρο «Ποτάμι»
κ. Παναγιώτη Καμένο          –  Πρόεδρο «Ανεξάρτητων Ελλήνων»   

κ. Βασίλη Λεβέντη                –  Πρόεδρο «Ένωσης Κεντρώων»   


Κοινοποίηση :

Στα 300 μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου
 

Θέμα: Επαναχορήγηση Οικονομικού Επιδόματος ΟΓΑ προς τους υπερήλικες ομογενείς 


Αξιότιμοι κύριοι,
Ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός, ως αναπόσπαστο κομμάτι του Ελληνικού Έθνους, βιώνει και αυτός τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης και  αγωνιά για το μέλλον της Ελλάδας.

Η κατάργηση του οικονομικού βοηθήματος ΟΓΑ προς του υπερήλικες ομογενείς με το νόμο 4093/12, χαρακτηρίστηκε από όλο το φάσμα των πολιτικών δυνάμεων της χώρας από άδικη μέχρι απάνθρωπη πολιτική πράξη, καθώς δεν επρόκειτο για ένα επώδυνο μέτρο περικοπών, όπως πολλά άλλα, αλλά για πλήρη κατάργηση με ότι αυτό συνεπάγεται.
Είχαμε από τότε τη διαβεβαίωση της εκάστοτε κυβέρνησης ότι το βοήθημα αυτό, που δεν έχει μόνο κοινωνικές αλλά και εθνικές προεκτάσεις, θα επανέρχονταν το συντομότερο.
Τον Απρίλιο του 2015, με νόμο που ψηφίστηκε στη Βουλή των Ελλήνων (4331), προβλέπονταν η  επαναχορήγηση του επιδόματος έστω και μειωμένου (260 από 360 ευρώ). Παρά την ακατανόητη γραφειοκρατία που προβλεπόταν και την καθυστέρηση  έξι μηνών για την εφαρμογή του μέτρου,  η κοινότητα μας δέχτηκε με ανακούφιση την συγκεκριμένη νομοθετική πράξη.

Η είδηση ότι το πολυνομοσχέδιο με το προαπαιτούμενα που αναμένεται να έρθει προς ψήφιση την ερχόμενη Παρασκευή προβλέπει την κατάργηση του νόμου 4331/15, πλημυρίζει με αγανάκτηση και θυμό όλα τα μέλη της κοινότητας μας.

 Αξιότιμοι κύριοι,

Είμαστε ευγνώμονες προς το ελληνικό κράτος για τα όσα προσέφερε σε δύσκολους καιρούς προς την κοινότητα μας. Είμαστε περήφανοι γιατί η πλειοψηφία των εθνικών ευεργετών ( Ζάππας, Σίνας, Μπάγκας, Ζωγράφος, Αρσάκης κ.α.)  κατάγονται από την ιδιαίτερη μας πατρίδα. Είμαστε ακόμα περήφανοι για τα σημερινά γηρατειά του τόπου μας, γιατί είναι η γενιά που διατήρησε την ελληνικότητα αυτού του τόπου ίσως στην πιο δύσκολη ιστορική μας περίοδο από δημιουργίας του ελληνικού κράτους.

Σε αυτούς τους ανθρώπους δεν αξίζει αυτή η αντιμετώπιση. Δεν ζητάμε ελεημοσύνη. Ζητάμε να αισθανθούμε ισότιμοι πολίτες ενός κράτους δικαιοσύνης και αλληλεγγύης, κάτι που κατοχυρώνεται συνταγματικά.

Θέλουμε να πιστεύουμε, πως ο νόμος 4331 που ψηφίστηκε στη Βουλή των Ελλήνων τον περασμένο Απρίλιο, όχι μόνο δεν θα καταργηθεί, αλλά θα βελτιωθεί απαλείφοντας τους  όρους εκείνους που ταλαιπωρούν τους συνταξιούχους μας με περιττές και άνευ περιεχομένου  γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Με εκτίμηση
Λεωνίδας Παππάς
Γενικός Πρόεδρος 
Άγιοι Σαράντα 13/10/2015

De Biasi vs Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος - De Biasi vs Kryepiskopi Anastas!

Του Niko Ago
Όλοι οι ποδοσφαιρόφιλοι της Ευρώπης, έμαθαν χθες για την πρόκριση της εθνικής ποδοσφαίρου της Αλβανίας, στα τελικά του Euro 2016 στη Γαλλία. Η μικρή βαλκανική χώρα, για πρώτη φορά στην ιστορία της, θα γευτεί το νέκταρ της συμμετοχής σε ένα τόσο μεγάλο ποδοσφαιρικό ραντεβού. Οι πάντες στην Αλβανία, το γιορτάζουν. Και όχι μόνο στην Αλβανία. Σε κάθε γωνιά της Γης, όπου υπάρχουν Αλβανοί- και πραγματικά έχουν φτάσει σε κάθε γωνιά της Γης- χθες το γιόρτασαν με την ψυχή τους. Σπανίως ένα αθλητικό γεγονός, έκανε αυτό το έθνος, τόσο χαρούμενο. Η χαρά συγκρίνεται μόνο με εκείνη των Ελλήνων (και των φιλελλήνων), για την κατάκτηση του Euro 2004 στην Πορτογαλία.
Και όπως τότε με την Ελλάδα, και τώρα με την Αλβανία, «πρωτομάστορας» της επιτυχίας είναι ένας ξένος. Ή, για να το πω καλύτερα, ένας προπονητής που δεν γεννήθηκε στη χώρα. Γερμανός ο «Ρεχακλής», Ιταλός ο Gianni De Biasi. Αλλά και οι δυο, έγιναν «δικοί μας». Οι Έλληνες τον Όττο και οι Αλβανοί τον «Xhani», τους βλέπουν ως συμπατριώτες, τους εκ-τιμούν βαθιά κι έχουν και όλα τα δίκαια. Και αυτοί, το αξίζουν με το παραπάνω. Στη δε περίπτωση του προπονητή της Αλβανίας, το πράγμα έχει γίνει ακόμα πιο επίσημο. Κατέχει ήδη αλβανικό διαβατήριο, ζει πια σχεδόν μόνιμα στα Τίρανα, μιλάει υποφερτά αλβανικά, εργάζεται με τεράστιο πάθος για τη χώρα, προωθεί το ποδόσφαιρό της και όχι μόνο. Κάνει τα πάντα ως ένας άνθρωπος που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αλβανία. Προσφέρει και του επιστρέφεται η προσφορά, με γενναιοδωρία.
Ο De Biasi, ανέλαβε προπονητής της εθνικής ομάδας της χώρας, στις 14 Δεκεμβρίου 2011. Δηλαδή, θέλει ακόμα δυο μήνες για να συμπληρώσει τέσσερα χρόνια στη εργασίας και προσφοράς στη χώρα. Μετά από δική του επιθυμία, του απονεμήθηκε αλβανική ιθαγένεια από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τιμής ένεκεν, και από τον Ιούνιο, κατέχει πια διαβατήριο και είναι (και) Αλβανός πολίτης. Ο ίδιος το χάρηκε πολύ, το δηλώνει με καμάρι. Και καλά κάνει. Το αξίζει και με το παραπάνω. Οι άνθρωποι που προσφέρουν, όπως ο De Biasi, πρέπει να τύχουν εκτίμησης. Αλλά. Αλλά, υπάρχει ένα αλλά. Κι ένα γιατί.
Αλλά, γιατί, άραγε, δεν έχει δώσει ακόμα η Αλβανική Πολιτεία, αλβανικό διαβατήριο στον Αρχιεπίσκοπο Τιράνων και πάσης Αλβανίας, Αναστάσιο; Ζει μόνιμα στη χώρα από το 1991. Από το 1992, είναι Αρχιεπίσκοπος και ακόμα, δεν έχει διαβατήριο. Μετά από 24 χρόνια. Παρά το γεγονός πως το θέλει. Και το δικαιούται. Περισσότερο από πολλούς. Περισσότερο απ’όλους τους ξένους που πάτησαν το πόδι τους εκεί, από την πτώση της δικτατορίας και μέχρι σήμερα. Το δικαιούται ως ο άνθρωπος που έχει προσφέρει τόσα πολλά, σε μια χώρα που τη βρήκε στην άβυσσο, κυριολεκτικά και από κάθε άποψη, και βοήθησε και αυτός, να σταθεί στα πόδια. Που «γιάτρεψε» πληγές που είχε ανοίξει η δικτατορία του Enver Hoxha – που γκρέμισε εκκλησίες και τζαμιά, φυλάκισε και ταπείνωσε θρησκευτικούς λειτουργούς, κάθε δόγματος- και ένωσε τους χριστιανούς κάθε εθνικότητας που ζουν στη χώρα. Που βοήθησε ακόμα κι εκεί που δεν υπάρχουν χριστιανοί ορθόδοξοι. Που προτίμησε να φτιάξει υδραγωγεία, νοσοκομεία και σχολεία, αντί εκκλησιών.
Θα χρειαζόταν ξεχωριστό βιβλίο, για να γραφτούν, μόνο επιγραμματικά, τα όσα έχει προσφέρει ο Αναστάσιος στην Αλβανία. Θα πρέπει να είσαι «τυφλός» για να μην τα δεις. Αλλά κι έτσι, όλο και σε κάτι θα «τρακάρεις». Είναι τόσα. Μα πάνω απ’όλα, έχει προσφέρει πνευματική ειρήνη. Είναι τεράστια τύχη για την Αλβανία, ανεξάρτητα στο που κι αν πιστεύει ο καθένας, η ύπαρξη του Αναστάσιου εκεί.
Για αυτό και για πολλά άλλα, η απόδοση ιθαγένειας στον Αναστάσιο, θα αποτελούσε μεγάλη τιμή. Όχι, όμως, για τον ίδιο αλλά για την Αλβανία. Μια αλβανική παροιμία λέει, «το σπίτι ανήκει στον Θεό και τον φιλοξενούμενο». Ελάτε, λοιπόν, κυβερνήτες της Αλβανίας, τιμήστε τον Αναστάσιο. Είναι ιεροσυλία η σύγκριση του Αναστάσιου με τον (κάθε) De Biasi αλλά κάντε το ελάχιστο, όπως κάνατε (το μέγιστο) για εκείνον. Και τότε, θα σας βγάλουν το καπέλο αρκετοί. Εκτός, φυσικά, από αυτούς που βλέπουν εχθρούς παντού. Εκτός κι αν κλωτσάνε καλά το τόπι ή κοουτσάρουν σωστά την εθνική ομάδα.
Nga Niko Ago.


Të gjithë miqtë e futbollit Europian, mësuan për kualifikimin e kombëtarës Shqiptare, në finalet e Euro 2016 në Francë. Ky vend i vogël ballkanik, për herë të parë në historinë e tij, do të shijojë nektarin e pjesmarrjes në një takim kaq të madh futbollistik. Të gjithë në Shqipëri festuan. Dhe jo vetëm në Shqipëri. Në çdo kënd të globit ku ekzistonin Shqiptarë – dhe me të vërtetë që kanë arritur të shkojnë në çdo cep të Tokës - festuan me gjithë shpirt.

Rrallë një ngjarje sportive, bëri këtë komb kaq shumë të gëzuar. Gëzimi krahasohet vetëm me atë të Helenëve (dhe të filohelenëve) për fitoren e Europianit në vitin 2014 në Portugali.


Dhe si atëhere Greqia dhe tani Shqipëria, “për herë të parë usta” i suksesit është një i huaj. Ose që ta them më mirë, një trainer që nuk u lind në vend. Gjermani “Rehaklis”, Italiani Gianni De Biasi. Por që të dy u bënë “tonit”.
Grekët Otton dhe Shqiptarët “Xhanin”, i shohin si bashkëkombas, i çmojnë (nderojnë) thellë dhe kanë të gjithë të drejtën që ta bëjnë këtë. Dhe ata, e meritojnë këtë por dhe shumë më tepër. Në rastin e trainerit të Shqipërisë, gjëja është më zyrtare. Tashmë ka fituar shtetësinë shqiptare, jeton tashmë pothuajse gjithmonë në Tiranë, flet një shqipe të pranueshme, punon me pasion të stërmadh për vendin, i përforcon vazhdimisht futbollin e vendit dhe jo vetëm. Bën gjithçka si një njeri që u lind dhe u rrit në Shqipëri. Ofron dhe i kthehet ky kontribut, pa kursim.


De Biasi, mori përsipër skuadrën kombëtare të vendit, më datën 14 Dhjetor të 2011. Dmth, do akoma dhe dy muaj për të plotësuar katër vjet pune dhe kontributi në vend. Pas dëshirës së tij, iu dorëzuar kombësia shqiptare nga Presidenti i Republikës, për ta nderuar, dhe që prej Qershorit, mban tashmë dhe është (dhe) qytetar Shqiptar. Ai vetë u gëzua shumë dhe e deklaron me nder. Shumë mirë bën. E meriton atë dhe shumë më tepër. Njerëzit që ofrojnë, si De Biasi, duhet të nderohen. Por. Por ekziston një “por”. Dhe një përse.


Por përse  vallë nuk i ka dhënë akoma Shteti Shqiptar pashaportën shqiptare Kryepiskopit të Tiranës dhe gjithë Shqipërisë, Anastasit? Jeton në mënyrë të përherëshme në këtë vend që prej vitit 1991. Nga 1992, është Kryepiskop dhe akoma nuk ka pashaportë. Pas 24 vjetësh. Mgjth faktit që ai e do. Dhe i takon. Më tepër se të gjithëve. Më tepër se shumë të tjerë. Më tepër se të gjithë të huajt që shkelën këmbën në këtë vend që prej rrënies të diktaturës deri më sot.


I takon si njeriu që ka ofruar kaq shumë, në një vend që e gjeti në ferr, në kuptimin e plotë të fjalës në çdo drejtim, dhe ndihmoi dhe ai që të qëndronte më këmbë.

Që “shëroi” plagë që kishte hapur diktatura e Enver Hoxhës – i cili shkatërroi kishat dhe xhamitë, burgosi dhe përuli funksionarë fetarë të çdo doktrine – dhe bashkoi të krishterët e çdo dogme që jetojnë në vend. Që ndihmoi akoma dhe atje ku nuk ka të krishterë orthodhoksë. Që preferoi që të ndërtojë ujësjellsa, spitale dhe shkolla në vend të kishave.


Do të duhej një libër i veçantë që të shkruhen, vetëm duke i përmendur, ato sa ka ofruar Anastasi në Shqipëri. Duhet të jesh “i verbër” që të mos i shikosh.

Por dhe kështu të ishte, diku , në një diçka do të ishte penguar. Janë kaq shumë. Por mbi të gjitha, ka ofruar paqe shpirtërore. Është një fat i madh për Shqipërinë, pavarësisht se ku dhe nëse beson dikush, ekzistenca e Anastasit atje.
 Për këtë dhe shumë të tjera, dhënia e nënshtetësisë tek Anastasi, do të përbënte një nder të madh. Por jo vetëm për atë, por dhe për të gjithë Shqipërinë. Një fjalë e urtë shqiptare thotë, “shtëpia i përket Zotit dhe mikut”. Ejani pra ju udhëheqës të Shqipërisë, nderoni Anastasin. Është përdhosje krahasimi i Anastasit me (çdo) De Biasi, por bëni minimalen, siç bëtë (maksimalen) për atë. Atëhere do t’iu heqin kapelen mjaft të tjerë. Përveç , sigurisht atyre që shohin armiq kudo. Vetëm nëse (këta) godasin mirë topin ose trjanojnë mirë skuadrën kombëtare.  

Përktheu. T. M

Το πρόγραμμα επετειακών εκδηλώσεων 28ης Οκτωβρίου του προξενείου Αργυροκάστρου !

Το πρόγραμμα επετειακών εκδηλώσεων 28ης Οκτωβρίου του προξενείου Αργυροκάστρου
Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2015
Στρατιωτικό Κοιμητήριο Κλεισούρας
10:00 - 10:45 Επιμνημόσυνη δέηση (Νέα Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου, Κλεισούρα Πρεμετής)
Κατάθεση στεφάνων επισήμων
Στρατιωτικό Κοιμητήριο στους Βουλιαράτες 
08:15 - 10:15 Θεία Λειτουργία (Ιερός Ναός Αγίου Αθανασίου)
12:00 - 12:30 Δοξολογία (Ιερός Ναός Αγίου Αθανασίου)
12:45 - 13:45 Επιμνημόσυνη δέηση (Ιερός Ναός Αγίας Σκέπης)
Προσκλητήριο νεκρών
Ενός λεπτού σιγή
Κατάθεση στεφάνων επισήμων, συγγενών πεσόντων, καθώς και εκπροσώπων ελληνικών/ομογενειακών φορέων και συλλόγων
Χαιρετισμός Α.Ε Πρέσβεως της Ελλάδος στα Τίρανα κ. Λεωνίδα Ροκανά
Μαθητική εκδήλωση
Εθνικοί Ύμνοι
Παράθεση Γεύματος (Κεντρική Πλατεία-μετά το πέρας της τελετής)
ΥΠΌ ΤΗΝ ΑΙΓΊΔΑ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΎ
ΠΡΟΞΕΝΕΊΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟ ΑΡΓΥΡΟΚΆΣΤΡΟ
- See more at: http://himara.gr/4807-to-programma-epeteiakon-ekdiloseon-28is-oktovriou-tou-prokseniou-argyrokastrou#sthash.izLv2fXX.dpuf

Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2015

Τελικά λόγια του αέρα οι υποσχέσεις για τις συντάξεις των Ομογενών: Κατάργηση διατάξεων που ψηφίστηκαν ερήμην των δανειστών

Δεν δίδεται καμία παράταση στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων για την εφαρμογή του συντελεστή βιωσιμότητας (ρήτρας μηδενικού ελλείμματος), καθώς η κυβέρνηση προχωρά σε κατάργηση διατάξεων που ψηφίστηκαν ερήμην των δανειστών

κατάργηση διατάξεων που ψηφίστηκαν ερήμην των δανειστών
Την κατάργηση διατάξεων που ψηφίστηκαν ερήμην των δανειστών προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών, “Μέτρα για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων”, που περιλαμβάνει τα προαπαιτούμενα του Οκτωβρίου για το ασφαλιστικό, στο πλαίσιο του τρίτου μνημονίου. Ειδικότερα, καταργούνται διατάξεις των νόμων 4331 και 4325/2015. Έτσι δεν δίδεται καμία παράταση στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων για την εφαρμογή του συντελεστή βιωσιμότητας (σ.σ. ρήτρας μηδενικού ελλείμματος), δεν θα δοθεί μηνιαία σύνταξη 260 ευρώ ανασφάλιστων υπερηλίκων ομογενών, παύει να ισχύει η αποποινικοποίηση των οφειλών στον ΟΑΕΕ, σταματά ο συμψηφισμός χρεών στον ΟΑΕΕ και μελλοντικής σύνταξης ενός ασφαλισμένου και καταργείται η δυνατότητα των ασφαλισμένων του ΕΤΑΑ να επιλέγουν έως δύο κατώτερες ασφαλιστικές κλάσεις.
Συγκεκριμένα θα πάψει να ισχύει:
– Η παράταση έως την 31η Δεκεμβρίου 2015 των προθεσμιών για την εφαρμογή του συντελεστή βιωσιμότητας ώστε να αποφεύγεται η δημιουργία ετησίων ελλειμμάτων σε ταμειακή και δεδουλευμένη βάση, για το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ), τους ειδικούς Κλάδους και Λογαριασμούς των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Αεροπορίας και Ναυτικού (ΜΤΣ, ΜΤΑ, ΜΤΝ).
Η παροχή μηνιαίας σύνταξης 260 ευρώ ανασφάλιστων υπερηλίκων ομογενών εφόσον συντρέχουν οι εξής προϋποθέσεις: α) Έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας τους. β) Δεν λαμβάνουν σύνταξη από οποιονδήποτε Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ή το Δημόσιο στην Ελλάδα ή το εξωτερικό μεγαλύτερη από το πλήρες ποσό της συνταξιοδοτικής παροχής, λόγω γήρατος, γ) Το συνολικό ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημά τους, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των 4.320 ευρώ ή, στην περίπτωση εγγάμων, το συνολικό ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των 8.640 ευρώ.
– Η μη -εισαγωγή για συζήτηση στην αρμόδια εισαγγελία υποθέσεων οφειλετών του ΟΑΕΕ και του ΕΤΑΑ για τις οποίες έχει ασκηθεί ποινή και τη διακοπή της εκτέλεσης όσων έχουν εκδικαστεί.
– Η δυνατότητα συμψηφισμού οφειλών – συντάξεων, αν το οφειλόμενο ποσό εισφορών δεν είναι μεγαλύτερο των πενήντα πέντε (55) μηνιαίων συντάξεων κατώτατων ορίων ανά κατηγορία σύνταξης, όπως αυτά ισχύουν κάθε φορά για κάθε ασφαλιστικό φορέα ή Τομέα και ανάλογα με τον τρόπο υπολογισμού της σύνταξης, στα οποία περιλαμβάνεται η κύρια οφειλή, καθώς και τα πρόσθετα τέλη, οι τόκοι, οι επιβαρύνσεις και ποσά από αναγνωρίσεις χρόνων ασφάλισης, και όχι πέραν του ποσού των είκοσι πέντε χιλιάδων (25.000) ευρώ.
– Η δυνατότητα επιλογής σε μία εκ των δύο κατωτέρων ασφαλιστικών κλάσεων στους ασφαλισμένους στον κλάδο κύριας ασφάλισης του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολούμενων (ΕΤΑΑ) – Τομέας Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΣΜΕΔΕ), Τομέας Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών (ΤΣΑΥ), Τομέας Ασφάλισης Νομικών (ΤΑΝ) – που έχουν υπαχθεί στην ασφάλιση οποιουδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης ή στο Δημόσιο από 1.1.1993 και εφεξής, και να παραμείνουν σε αυτή μέχρι 31.12.2016.
– Η υποχρεωτική ασφάλιση στον Τομέα Σύνταξης Προσωπικού Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης (ΤΣΠΕΑΘ) και στο Λογαριασμό Ανεργίας Προσωπικού Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης του Ε.Τ.Α.Π.-Μ.Μ.Ε., των δημοσιογράφων που απασχολούνται με την ιδιότητα του συντάκτη κατά κύριο επάγγελμα με σχέση εξαρτημένης εργασίας στα Γραφεία Τύπου αθλητικών ομοσπονδιών που έχουν αναγνωριστεί από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (με την προϋπόθεση ότι έχουν συμπληρώσει πενταετή ασφάλιση στον Τομέα Σύνταξης Προσωπικού Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης (Τ.Σ.Π.Ε.Α.Θ.) του Ε.Τ.Α.Π.-Μ.Μ.Ε. και δεν είναι τακτικοί ή μόνιμοι υπάλληλοι του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., δημοσίων επιχειρήσεων ή Ο.Τ.Α).

«Γιατί η Αυστρία επεδίωκε τη δημιουργία αλβανικού κράτους» - Der Standard: Pse Austria kërkonte krijimin e shtetit shqiptar

Der Standard: Pse Austria kërkonte krijimin e shtetit shqiptar
Μια από τις μεγαλύτερες εφημερίδες της Αυστρίας, η «Der Standard» φιλοξενεί ένα μεγάλο άρθρο βασισμένο σε αρχεία και έγγραφα προξένων Αυστριακών, που γράφουν για την επιδίωξη της Αυστρο-Ουγγαρίας, από την εποχή της Οθωμανικής Κυριαρχίας, για τη δημιουργία ενός αλβανικού κράτους.
Τα έγγραφα αναμένεται να τα παρουσιάσει προσεχώς σε βιβλίο του ο ιστορικόςOliver Jens Schmitt.
«Η Αυστρία δεν θέλει να παρέμβει σχετικά με τα προβλήματα στα Βαλκάνια. Όμως, κατά την τελευταία φάση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, 1870-1914, πολλά έγγραφα από τα αυστριακά προξενεία στη Μιτρόβιτσα, Πρίζρεν και Σκόπια, αποκάλυπταν ότι  το Κοσσυφοπέδιο δεν ήταν απλά ένα πρόβλημα μεταξύ Αλβανών και Σέρβων, αλλά κάτι περισσότερο από αυτό», γράφει στην εισαγωγή του έργου ο ιστορικός Oliver Schmitt , που έχει ελέγξει όλα τα αρχεία και τα έγγραφα της εποχής εκείνης.

Σύμφωνα με τον ελβετικής καταγωγής ιστορικό, Oliver Jens Schmitt, (γεννήθηκε στη Βασιλεία της Ελβετίας), ο οποίος έχει γράψει αρκετά βιβλία για την ιστορία των Αλβανών, η Αυστρία είχε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα γεγονότα στο Κοσσυφοπέδιο από ό, τι η Οθωμανική Αυτοκρατορία, στην κατοχή της οποίας βρισκόταν.

«Η αυστροουγγρική μοναρχία, είχε στείλει πολλούς ειδικούς στην περιοχή των Βαλκανίων. Αυτό ήταν ένα έργο  πέρα από αυτήν», λέει ο ιστορικός στην αυστριακή εφημερίδα.

Επισημαίνει ότι η Αυστρία είχε βλέψεις στα Βαλκάνια από τον  δέκατο όγδοο αιώνα, όταν άρχισε να επιζητά την προστασία των Αλβανών Καθολικών, αλλά αντιμετώπιζε ανταγωνισμό από την Ιταλία και τη Γαλλία.

Σύμφωνα με ένα έγγραφο του 1899, που υπογράφει ο αυστριακός πρόξενος Ritter Alfred Rappaport, ο καθολικός κλήρος έπρεπε να παίξει ηγετικό ρόλο στη διαμεσολάβηση του αλβανικού πληθυσμού στην Αυστρο-ουγγρική Αυτοκρατορία.

Η απομόνωση της Σερβίας

Ο Ritter Alfred Rappaport τονίζει, επίσης, την τάση της δημιουργίας ενός αλβανικού κράτους, καθώς με τον τρόπο αυτόν θα αποδυνάμωνε η Σερβία.
«Η κύρια ιδέα της κρατικής προπαγάνδας μας είναι να χρησιμοποιήσουμε τις στιγμές όπου χρησιμοποιείται ο διαχωρισμός του Βιλαετίου του Κοσσυφοπεδίου (και τα Σκόπια ανήκαν σε αυτό) για τα συμφέροντά μας» γράφει ο Αυστριακός πρόξενος.

Σύμφωνα με τον πρόξενο, αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί «δίνοντας στους καθολικούς κληρικούς τη φυσική τους θέση στο πολιτικό σύστημα της αυστρο-Ουγγαρίας, αποδυναμώνοντας την ορθόδοξη  Σερβία».

Ο πρόξενος, Rappaport, θα τονίσει ότι υπήρχαν πολλά προβλήματα με τους Αλβανούς Μουσουλμάνους, οι οποίοι δεν είχαν κανένα ενδιαφέρον για δημιουργία αλβανικού κράτους. Σε έγγραφό του στις 19 Οκτωβρίου 1899, αναφέρει:

«Οι Αλβανοί Μουσουλμάνοι είναι πολύ δύσκολο να πεισθούν για τη δημιουργία ενός αλβανικού κράτους, με το δεδομένο ότι η πλειοψηφία  τους είναι φανατικά προσηλωμένη στην Οθωμανική Πύλη».

Σύμφωνα με τον ίδιο οι Αλβανοί μουσουλμάνοι θα μπορούσαν να πολεμήσουν εύκολα για τους Σέρβους Μουσουλμάνους στο Σάντζακ, αλλά όχι για δημιουργία ενός αλβανικού κράτους.

Ο ιστορικός Oliver Schmitt σημειώνει ότι η κατάσταση του Κοσσυφοπεδίου όπως ήταν τότε, συνδέεται με τη σημερινή κατάσταση, καθώς πολλές εξωτερικές δυνάμεις επιδιώκουν την επιρροή τους στους Αλβανούς για συμφέροντά τους, με τελικό στόχο την αποδυνάμωση της Σερβίας, γράφει το αλβανικό δημοσίευμα του inaonline.

πηγή
...............................................................................................

Gazeta më e madhe e majtë austriake, Der Standard, ka bërë një shkrim të gjatë ku tregon dokumenta të vjetra arkivore sesi konsulantët austriakë dëshironin krijimin e një shtetit shqiptar. Të gjitha dokumentat pritet të dalin pas pak, nga historiani Oliver Schmidt.
“Austria nuk dëshiron të intervenojë më në problemet e Ballkanit. Mirëpo në fazën e fundit të Perandorisë Osmane, 1870-1914, shumë dokumenta nga konsulatat austriake në Mitrovicë, Prizren dhe Shkup nxjerrin në pah se Kosova nuk ishte një problem vetëm mes shqiptarëve dhe serbëve, por edhe më shumë se aq,” shkruan në hyrje të artikullit gazeta austriake, duke treguar edhe fitimin e një projekti shkencor nga historiani Oliver Schmidt, për të kontrolluar të gjitha arkivat dhe dokumentat nga ajo kohë.
Projekti kryesor i politikës së jashtme
Sipas historianit zviceran, Oliver Jens Schmidt, që ka shkruar disa libra mbi historinë e shqiptarëve, Austria kishte më shumë informacion mbi ndodhitë në Kosovë sesa Perandoria Osmane.
“Monarkia austro-hungareze ka dërguar shumë njohës të regjionit në Ballkan. Kjo ishte një projekt i jashtëm i saj,” thotë Schmidt për Der Standard, transmeton Bota sot.
Ai gjithashtu tregon se kjo histori fillon edhe më herët në shekullin e XVIII-të ku Austria dëshironte mbrojtjen e katolikëve shqiptarë, por hasi në konkurencë nga Italia dhe Franca. Sipas një dokumenti të 1899, të dhënë nga konsuli austriak Alfred Ritter Rappaport, kleri katolik duheshte të luan rolin kryesor në ndërmjetësimin e popullatës shqiptare me perandorinë Austro-hungareze.
Të dobësohet Serbia
Rappaport nxjerr në pah gjithashtu edhe tendencën e krijimit të një shtetit shqiptar, pasi vetëm në këtë formë do dobësohej Serbia.
“Ideja kryesore e propagandës së shtetit tonë, është që të shfrytëzohen momentet ku ndarja e Vilajetit të Kosovës të përdoret për interesat tona,” citohet të ketë thënë konsulati austriak. Kjo sipas tij mund të arrihet “duke ju dhënë vendin natyral klerit katolik në sistemin tonë politik dhe dobësimin e Serbisë”.
Por sipas Rappaport , këtu kishte pak probleme, se jo vetëm katolikët, por edhe muslimanët shqiptarë nuk kishin shumë interes për krijimin e shtetit shqiptar. Në dokumentin e 19 Tetorit 1899, ai raporton:
“Muhamedanët shqiptarë është e vështirë ti bindësh për një shtet shqiptar, pasi shumica e tyre janë të lidhur fanatikisht me Portën e Lartë. Po ashtu, lidhja nacionale mes katolikëve dhe muslimanëve shqiptarë është e dobët, pasi ata drejtohen më shumë kah feja.”
Rappaport tregon gjithashtu fakte sesi muslimanët shqiptarë do ishin të gatshëm të luftojnë për mbrojtjen e muslimanëve sllavë në sanxhak, por jo edhe për krijimin e shtetit shqiptar.
Historia “përsëritet”
Për ta bërë më të kapshme historinë e Kosovës atëherë, Oliver Schmidt e lidh me gjendjen e situatës sot, ku shumë forca të jashtme kërkojnë ndikimin dhe aplikimin e interesave të veta.
“Problemi i interesave të ndryshme në Kosovë në fundin e Perandorisë Osmane është i ngjashëm si sot”, pretendon historiani Schmidt.
“Prezena multi etnike e Euleksit në Kosovë, ka si qëllim krijimin e forcave lokale në Kosovë, për ti përdorur më pas për interesat e secilit shtet,” vazhdon ai.
Projekti i fituar nga Oliver Schmodt, do ketë edhe analizën e mbështetjes së Austro-Hungarisë ndaj fashistëve kroat të Ustashëve dhe organizatës sllave të VMRO-së./Bota sot

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ – 72

ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ
ΑΧΡΩΜΗ και ΑΟΣΜΗ πολιτικά, με μόνη επιδίωξη ,την προσφορά στον αγώνα για τα δίκαια της Βορείου Ηπείρου

Γ΄Σεπτεμβρίου 13, 5ος Όροφος, 104 32 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ.: 2103815376 -- Fax: 2103832341 email: perdikis.dim@cyta.gr & arvan@hol.gr

                                                                                               
                                                                                                  ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2015

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ  ΔΕΛΤΙΟ – 72


H Χιμάρα χρειάζεται ελληνικό λύκειο, ΤΩΡΑ

      Το ελληνικό σχολείο της Χιμάρας συμπληρώνει φέτος τα εννέα χρόνια από την επαναλειτουργία του. Το σχολείο πρωτολειτούργησε γύρω στο 1775 με την έλευση εκεί και τις παραινέσεις του Άγιου Κοσμά του Αιτωλού. Το 1945 το καθεστώς Χότζα είχε απαγορεύσει την λειτουργία του τιμωρώντας την Χιμάρα που είχε απόσχει του δημοψηφίσματος για την έγκριση της λαϊκής δημοκρατίας. Από τότε και για πάνω από 60 χρόνια το αίτημα για ελληνικό σχολείο είχε γίνει πόθος και αγώνας για τους Χιμαριώτες. Χάρη στην αρωγή της ελληνικής πολιτείας το σχολείο έγινε πραγματικότητα το 2007, ένα σχολείο πρότυπο που έμοιαζε με κολλέγιο σε σύγκριση με τα αντίστοιχα αλβανικά σχολεία.
       Είχε αρχίσει με μία τάξη, την 1η δημοτικού, δεν υπήρχαν, βλέπετε, μαθητές στην πόλη με μαθησιακό επίπεδο μεγαλύτερο. Τα παιδιά αυτά τελείωσαν φέτος την 3η γυμνασίου, σε ένα σχολείο που πλέον ασφυκτιά από έλλειψη χώρου. Τα νήπια στεγάζονται στον… γυναικωνίτη της εκκλησίας των Αγίων Πάντων και άλλες τάξεις χρησιμοποιούν για αίθουσες διδασκαλίας… γειτονικά καταστήματα.
      Φέτος πολλοί μαθητές θα συνεχίσουν στο αλβανικό σχολείο χωρίς το παραμικρό μάθημα ελληνικής γλώσσας. Ελληνικό λύκειο δεν υπάρχει στην Χιμάρα. Η ελληνική παιδεία εδώ σταμάτησε για πολλά παιδιά στα οποία σε ένα χρόνο θα προστεθούν και άλλα.
      Υπάρχει απόφαση του δημοτικού συμβουλίου της Χιμάρας με το οποίο παραχωρείται παλαιό σχολικό κτήριο για την στέγαση του λυκείου. Αυτά που λείπουν είναι τα χρήματα για την ανακαίνιση του παλαιού κτηρίου και την μετατροπή του σε ένα σύγχρονο, από κάθε άποψη, εκπαιδευτήριο. Το κόστος των εργασιών αυτών είναι 200.000 ευρώ συν τα λειτουργικά έξοδα των τριών τάξεων του λυκείου. Όταν για κάποιες κομματικές φιέστες δαπανώνται δεκάδες εκατομμύρια και για την ανακαίνιση πέντε αεροσκαφών δαπανήθηκαν πεντακόσια εκατομμύρια ευρώ, το ποσό αυτό δείχνει τόσο ελάχιστο. Και όμως το ελληνικό κράτος δείχνει αρνητικό. Ζητείται λύση, άμεση λύση ώστε στην επόμενη σχολική χρονιά να είναι έτοιμο. Ζητείται άμεσα η χρηματοδότηση και αν η σημερινή κυβέρνηση συνεχίζει να αρνείται, ας βρεθεί η χρηματοδότηση από ένα ίδρυμα, έναν ευεργέτη, έναν οργανισμό. Γιατί ο ελληνισμός αυτό το οφείλει, στην Χιμάρα, στην Βόρειο Ήπειρο, στους Βορειοηπειρώτες ευεργέτες, στους αγώνες της Χιμάρας για την Ελλάδα και τον ελληνισμό.
        
Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας κατά των αλβανικών ενεργειών

       Στις 11 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκαν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας κατά της κατεδάφισης του ναού του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες Χιμάρας και κατά της επίθεσης και του ξυλοδαρμού του Ιερέα Χρήστου Παππά στους Αγίους Σαράντα. Στην Αθήνα η συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε έξω από την αλβανική πρεσβεία στην λεωφόρο Κηφισίας και οργανώθηκε από τον «Εθνικό Σύλλογο Βόρειος Ήπειρος 1914». Στην Θεσσαλονίκη πραγματοποιήθηκε έξω από το αλβανικό προξενείο.
Οι αλβανικές αρχές κατεδάφισαν ιερό ναό στους Δρυμάδες Χιμάρας

       Στις 20 Αυγούστου ε.έ. εργάτες του δήμου με συνοδεία της δημοτικής αστυνομίας έφθασαν στον ναό του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες της Χιμάρας και άρχισαν την κατεδάφισή του. Μαζεύτηκε κόσμος, πολλοί πιστοί που προσπαθούσαν να αποτρέψουν την κατεδάφιση. Την ημέρα οι εργάτες κατεδάφιζαν και το βράδυ οι πιστοί ξαναχτίζανε. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τις 26 Αυγούστου. Τότε έφθασαν ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις από τα Τίρανα και συνεργείο κατεδάφισης με σύγχρονα μέσα. Πριν να ξημερώσει είχαν σωριάσει την εκκλησία σε σωρούς ερειπίων. Μία εκκλησία πολλών αιώνων παλιά με παραδόσεις που την συνέδεαν με την άφιξη τον 17ο αιώνα του καθολικού ιερωμένου Καταλάνο και την προσπάθεια του Βατικανού να προσδέσει την περιοχή στον καθολικισμό, χωρίς όμως επιτυχία. Στα χρόνια του κομμουνισμού η εκκλησία είχε μεταβληθεί σε ερειπιώνα και μετά την πτώση του οι κάτοικοι την είχαν ξαναχτίσει. Η πράξη αυτή των αλβανικών αρχών  ήταν απαράδεκτη και καταδικάστηκε παντού, στην Αλβανία αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Ποια λοιπόν μπορεί να είναι τα κίνητρα αυτής πράξης; Θεωρείται πως η κατεδάφιση της εκκλησίας εντάσσεται στις προσπάθειες των Αλβανών να παραποιήσουν την ιστορική αλήθεια και να εμφανίσουν, ιδιαίτερα στην περιοχή της Χιμάρας, πως δεν διαβιεί από αρχαιοτάτων χρόνων το ελληνικό στοιχείο, αλλά πως είναι και ήταν ανέκαθεν… αλβανική. Δηλαδή πως δεν υπάρχουν μειονοτικά δικαιώματα στην περιοχή που να τους δεσμεύουν και άρα πως μπορούν ανενόχλητοι να θέσουν σε εφαρμογή το σχέδιο «Νέα Χιμάρα», δηλαδή την υφαρπαγή των περιουσιών των κατοίκων και την εκχώρησή τους σε μεγαλοεπενδυτές για τουριστική εκμετάλλευση χωρίς τις δεσμεύσεις που υπάρχουν για τις μειονοτικές ζώνες. Πιο αναλυτικά αναφερόμαστε στο θέμα αυτό σε ένα άλλο άρθρο.

Θύμα ξυλοδαρμού ο ιερέας του Αγίου Χαραλάμπους στους Αγίους Σαράντα

         Ο ιερέας του ναού του Αγίου Χαραλάμπους των Αγίων Σαράντα και πατέρας του προέδρου της «Ομόνοιας» Λεωνίδα Παππά, Χρήστος, δέχθηκε επίθεση από δυο κουκουλοφόρους στην είσοδο της οικίας του στην πόλη των Αγίων Σαράντα. Οι δυο άντρες του δήλωσαν πως είναι αστυνομικοί της δίωξης ναρκωτικών και εισήλθαν στο σπίτι όπου τον έδεσαν και άρχισαν να τον ξυλοκοπούν με μανία. Μετά από λίγη ώρα αποχώρησαν χωρίς να αφαιρέσουν τίποτα. Το θύμα μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο όπου του παρασχέθηκαν τα δέοντα. Είναι εκτός κινδύνου.

Ο εφιάλτης του Ενβέρ Χότζα επιστρέφει στο Κούδεσι

              Το Κούδεσι είναι ένα ορεινό χωριό της Χιμάρας, σκαρφαλωμένο σε μία πλαγιά των Ακροκεραυνίων, σε μια κοιλάδα που οδηγεί στο Ιόνιο πέλαγος.
Όλοι οι κάτοικοι του χωριού είναι ελληνορθόδοξοι Βορειοηπειρώτες, με ποιο διάσημο τον Σωτήρη Νίνη, τον διεθνή ποδοσφαιριστή του Παναθηναϊκού.
       Πριν λίγες εβδομάδες ο Κότσο Κοκδήμα, μεγαλοεπιχειρηματίας με έδρα τα Τίρανα και βουλευτής του Σοσιαλιστικού Κόμματος Αλβανίας προσφέρθηκε να εξωραΐσει την κεντρική πλατεία του χωριού. Εξ όσων δηλώνουν οι κάτοικοι τόσο ο σοσιαλιστής δήμαρχος της Χιμάρας Γκέργη Γκόρο όσο και ο αρχηγός του Σοσιαλιστικού Κόμματος Αλβανίας και πρωθυπουργός της χώρας Έντι Ράμα αποδέχθηκαν και στήριξαν την προσφορά του. Όταν τελικά άνοιξε ο χώρος στο κοινό, οι κάτοικοι βρέθηκαν μπροστά σε μια τεράστια έκπληξη. Οι φρεσκοβαμμένοι τοίχοι των κτισμάτων της πλατείας ήσαν γεμάτοι με συνθήματα και ρήσεις της εποχής του κομμουνιστικού καθεστώτος, όπως: «Ζήτω η κεντρική επιτροπή και το κόμμα με αρχηγό τον  σύντροφο Ενβέρ Χότζα» ή «Ζήτω ο οδηγητής και αγαπημένος σύντροφος Ενβέρ Χότζα». Άλλα συνθήματα αναφέρονται στην… ύλη του συντρόφου Ενβέρ Χότζα, στις ιστορικές αποφάσεις του κομματικού συνεδρίου και σε άλλα παρόμοια.
Τα μειονοτικά δικαιώματα και οι αλβανικές… ζαβολιές

        Όταν η Αλβανία έγινε μέλος της Κοινωνίας των Εθνών κατέθεσε έγγραφο προς τον οργανισμό με το οποίο δήλωσε πως θα σεβαστεί τα δικαιώματα της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας. Από τότε σε κάθε βήμα και σε κάθε ερώτηση απαντά πως σέβεται την Ε.Ε.Μ.
Αυτό βέβαια καθησυχάζει τόσο τους Έλληνες όσο και τους διεθνείς θεσμικούς συνομιλητές της. Αν όμως κάποιος ρωτούσε γιατί δεν επιτρέπει όσα απορρέουν από την συνθήκη για τις μειονότητες, για παράδειγμα, στην Χιμάρα, θα άκουγε από τον Αλβανό συνομιλητή του πως… δεν υπάρχουν Έλληνες στην Χιμάρα. Βλέπουμε λοιπόν πως ο Αλβανός έχει κάτι άλλο στo μυαλό του όταν μιλάει για ελληνική μειονότητα και κάτι άλλο ο ξένος συνομιλητής του.
Η Αλβανία έχει υπογράψει την ευρωπαϊκή συνθήκη πλαίσιο περί προστασίας των εθνικών μειονοτήτων και η συνθήκη έχει ψηφιστεί και έχει γίνει νόμος από την αλβανική βουλή. Ένα πολύ βασικό σημείο είναι πως ενώ στην Συμφωνία Πλαίσιο υπάρχει το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού (Σύμβαση Πλαίσιο: Άρθρο 3.1), η Αλβανία αρνείται αυτό το δικαίωμα, θεωρώντας αυθαίρετα πως μειονοτικό δικαίωμα υπάρχει μόνο μέσα στις καλούμενες μειονοτικές ζώνες. Ακόμα δεν αποδέχεται ούτε την ελληνική εθνική καταγωγή των Ελληνόβλαχων παρά την επιθυμία τους να αυτοπροσδιορίζονται έτσι. Αυτό είναι σημαντικό επειδή όπου κατοικεί εθνική μειονότητα η εδαφική έκταση της περιοχής αυτής πρέπει να είναι προστατευόμενη από υφαρπαγή από ξένα προς την μειονότητα στοιχεία ακόμα και με νόμιμες κατά τα άλλα αγορές εδαφικών εκτάσεων. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία στην περιοχή της Χιμάρας όπου είναι φανερή η πρόθεση των Αλβανών να υφαρπάξουν την γη των γηγενών κατοίκων για να κάνουν τουριστικές μπίζνες. Οι μεθοδεύσεις των αλβανικών αρχών για να περάσουν… τις απόψεις τους είναι πολλές αλλά και κραυγαλέες. Οι εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Ιούνιο έδειξαν πως η ανάδειξη των δικών τους ανθρώπων ως δημάρχων για τον πλήρη έλεγχο της περιοχής όπου διαβιεί η Ελληνική Εθνική Μειονότητα περιλαμβάνει τα εξής 1. Υποσχεσιολογία των πάντων για τα πάντα. Θέλεις διορισμό; Παραθαλάσσιο οικόπεδο; Νομιμοποίηση αυθαιρέτου; Την αυλή του γείτονα; 2. Αγορά ψήφων. Για λίγα ευρώ εξαγοράζονται ψήφοι, οι δύσκολοι λαμβάνουν τα διπλά. 3. Άνοιγμα καλπών, αφαιρείται ποσότητα ψηφοδελτίων που αντικαθίσται με ίση ποσότητα άλλων ετοιμασμένων ψηφοδελτίων. Η οικειοποίηση του χώρου όπου κατοικούν, αυτόχθονες από χιλιετιών, τα μέλη της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας, προχωρά με την παραχάραξη των πραγματικών δεδομένων όσο και της ιστορίας. Έχουν γραφτεί και έχουν δηλωθεί τόσα πολλά και τόσα απίστευτα από τα πιο επίσημα χείλη, αναφέρω μερικά: «Στην Χιμάρα πριν από το 1990 κανείς δεν δήλωνε Έλληνας, μετά όσοι πήγαν στην Ελλάδα έπαιρναν χρήματα για να δηλώνουν Έλληνες» «Οι Χιμαριώτες μάθανε ελληνικά κάνοντας εμπόριο με την Κέρκυρα», «Ποιο εύκολα θα βρείτε Εσκιμώο στην Σαχάρα παρά Έλληνα στην Χιμάρα», «Οι αρχαίες μας επιγραφές είναι στα ελληνικά γιατί τότε αυτά ήσαν διεθνής γλώσσα». Όλες οι αρχαίες ελληνικές πόλεις και τα μνημεία βαφτίζονται ιλλυρικά, και με αυτό εννοούν αλβανικά. Άλλα βαφτίζονται ρωμαϊκά ή ακόμα εβραϊκά. Οτιδήποτε άλλο εκτός από ελληνικά. Τα τελευταία χρόνια όμως έχουμε μια αύξηση όλων των μεθοδεύσεων και των δηλώσεων που σκοπό έχουν την εξαφάνιση κάθε ελληνικού ίχνους, την μείωση της ορθοδοξίας και την μεγιστοποίηση κάθε απαίτησης απέναντι στην Ελλάδα. Σε αυτά τα πλαίσια η τελευταία αλβανική απογραφή έδειξε… ως δεύτερη μεγαλύτερη θρησκευτική ομάδα στην Αλβανία την καθολική ενώ είναι στους πάντες γνωστό πως μετά την μουσουλμανική, που είναι βέβαια πρώτη, η δεύτερη μεγαλύτερη είναι η ορθόδοξη, ενώ η καθολική είναι μικρή, η οποία διαβιεί κυρίως στην βορειοδυτική Αλβανία.
      Από την άλλη πλευρά οι αλβανικές εδαφικές διεκδικήσεις γίνονται πιο συχνές και μάλιστα δια στόματος και του ίδιου του πρωθυπουργού. Το θέμα των Τσάμηδων έχει αναδειχθεί από τα Τίρανα σε «γενοκτονία» από τους Έλληνες όπως λένε, ενώ στην πραγματικότητα το 1940 ως 1944 οι Τσάμηδες είναι αυτοί που διέπραξαν φρικτά εγκλήματα κατά των Ελλήνων στην Θεσπρωτία. Αυτά όλα χρειάζονται μεθοδική αντιμετώπιση για να μη παγιωθούν με το χρόνο. 
Το βορειοηπειρωτικό σε συνδιάσκεψη του ΟΑΣΕ στην Βαρσοβία

         Στην συνδιάσκεψη για την εφαρμογή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων του ΟΑΣΕ που πραγματοποιήθηκε στην Βαρσοβία 21/9 ως 2/10 2015 εκπρόσωποι του Εθνικού Συλλόγου Βόρειος Ήπειρος 1914 συμμετείχαν και έθεσαν τα προβλήματα του βορειοηπειρωτικού ελληνισμού τόσο κατά την διάρκεια των εργασιών όσο και στο περιθώριο και ζήτησαν την εφαρμογή του Πρωτοκόλλου της Κέρκυρας και την απόδοση αυτονομίας στην Βόρειο Ήπειρο. Αντίδραση, όχι ιδιαίτερα επιτυχής, υπήρξε από τον 1ο γραμματέα της αλβανικής πρεσβείας στην Βαρσοβία Shkelzen Macukulli. H ύπατη εκπρόσωπος του ΟΑΣΕ για τις εθνικές μειονότητες Astrid Thors ήταν ήδη ενήμερη πάνω σε προβλήματα του ΒΗπειρωτικού ελληνισμού και ζήτησε να έχει τακτική ενημέρωση.  

Το πρέπον του Ανδρέα Μαρτίνου

         Ο Ανδρέας Μαρτίνος, Βορειοηπειρώτης από τους Δρυμάδες της Χιμάρας είναι μέλος της κίνησής μας και φίλος. Η φιλοπατρία του είναι τρόπος ζωής. Με τις ανύπαρκτες ουσιαστικά δυνάμεις του έδωσε τον δικό του αγώνα απέναντι στο πανίσχυρο και φρικώδες καθεστώς της χοτζικής Αλβανίας. Φυλακίστηκε και πέρασε πολλά χρόνια στα αλβανικά κελιά και στα κάτεργα. Οι αφηγήσεις του έγιναν βιβλίο με τίτλο «Το πρέπον του Ανδρέα Μαρτίνου» που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις ΠΕΛΑΣΓΟΣ του Γιάννη Γιαννάκενα.

Βεβήλωσαν τον ναό της Παναγίας στην Κορυτσά

      Ο ναός της Παναγίας στην Κορυτσά βεβηλώθηκε για πολλοστή φορά από ανεύθυνα και επικίνδυνα άτομα. Στις 7/10 το πρωί στις 6 η ώρα ο νεωκόρος βρήκε κατεστραμμένες πόρτες και παράθυρα, κλεμμένες αλυσίδες και κλειδαριές. Είχαν κλαπεί και τα παγκάρια. Αμέσως κάλεσε την αστυνομία για να βρει τους ενόχους. Προκαλεί ανησυχία, όμως, το γεγονός πως η καταστροφή ήταν τέτοια που δεν σου έδινε την εντύπωση πως οι δράστες είχαν ως στόχο την κλοπή. Αυτό μάλλον αποτελεί την δικαιολογία και δημιουργεί άλλοθι για όσα είχαν γίνει. Οι καταστροφές σ' όλες τις πλευρές και στο εσωτερικό του ναού αλλά και το γεγονός πως αφού αφαίρεσαν κάθε κάγκελο και μπορούσαν να μπουν από την πόρτα επέλεξαν το παράθυρο απλώς επιβεβαιώνει τις υποψίες μας πως πρόκειται για βεβήλωση που είχε στόχο τη τρομοκράτηση των ορθοδόξων και ως κίνητρο το θρησκευτικό μίσος. Πηγή: himara.gr
Σκοτώθηκε σε τροχαίο ο Θοδωρής Μπεζιάνης
     Ο Θοδωρής Μπεζιάνης, το ιστορικό στέλεχος της ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ άφησε την τελευταία του πνοή στον οδικό άξονα Αργυροκάστρου - Κακαβιάς στις 5 Αυγούστου. Μετέφερε προς το Πωγώνι με το τζιπ του ομογενείς από την Αμερική. Η έντονη αυγουστιάτικη μπόρα συνέβαλε και το αυτοκίνητο έφυγε από την πορεία του και ανετράπη. Ο Θ. Μπεζιάνης υπήρξε ένας από τα πέντε στελέχη της «Ομόνοιας» που είχαν καταδικαστεί το 1994 στην δίκη των πέντε. Ήταν ο εκδότης της εφημερίδας «Το Όραμα» και είχε αναπτύξει στην Δρόπολη σημαντική επιχείρηση οινοποιίας. Την προηγουμένη του θανάτου του είχε δημοσιεύσει στο «Όραμα» σημαντικό άρθρο με τίτλο «Να σταματήσει ο βραχνάς εσείς κι εμείς - Είμαστε όλοι Έλληνες». Αναφερόταν στις διχαστικές τάσεις που παρατηρούνται ανάμεσα στους Βορειοηπειρώτες και στις διακρίσεις ανάμεσα σε καλούς και κακούς, σε «πατριώτες» και «προδότες» και για την ανάγκη πραγματικής ομοψυχίας.
Υπεύθυνος ύλης: Το Δ.Σ. της Κίνησης για την Αναγέννηση της Βορείου Ηπείρου.


Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1571) Αλβανία (913) ιστορία-historia (427) ορθοδοξία (422) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (312) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (293) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (268) Β Ήπειρος (246) ορθοδοξία-orthodhoksia (245) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) Κορυτσά-Korçë (129) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά Β Ήπειρος (112) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (100) ορθόδοξη ζωή (97) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (77) διωγμοί - përndjekje (65) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (58) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (52) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (44) ανθελληνισμός (44) πολιτισμός - kulturë (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (41) besimi orthodhoks (40) βίντεο (36) ιστορία ορθοδοξίας (36) Shqipëria (33) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (33) κομμουνισμός- komunizmi (33) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (27) πνευματικά (27) πολιτική-politikë (24) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)