Τρίτη 25 Αυγούστου 2015

Ο προβοκάτορας Έντι Ράμα ρίχνει λάδι στην φωτιά

Καθώς τα επεισόδια και οι προσπάθειες τον αλβανικών αρχών να κατεδαϕίσουν το Ναό του Αγίου Αθανασίου στο χωριό Δρυμάδες της Χιμάρας, οι κάτοικοι του οποίου είναι ελληνικής καταγωγής, με το επιχείρημα ότι ανεγειρει αυθαίρετα χωρίς άδεια το 1994, συνεχίζουν, ο πρωθυπουργός της Αλβανίας Έντι Ράμα φαίνεται να ρίχνει λάδι στην φωτιά. Ο ίδιος αναφέρθηκε στις δηλώσεις του Έλληνα εκπροσώπου του Υπουργείου Εξωτερικών που καταδίκασε τις ενέργειας αυτές.
Όταν ερωτήθηκε από πολίτη στο Τwitter κατά την διάρκεια ανοιχτής επικοινωνίας με το κοινό, για το πώς σχολιάζει της δηλώσεις των ελληνικών αρχών για το θέμα του Ναού του Αγίου Αθανασίου και αν της βλέπει ως παρέμβαση στα εσωτερικά της Αλβανίας απάντησε: "Το κάνανε συχνά στο παρελθόν, Το κάνουν ακόμα, αλλά πιο σπάνια. Θα τους χρειαστεί λίγος ακόμη χρόνος να το συνειδητοποίησουν".
Ξεχνά ο ανιστόρητος πρωθυπουργός της Αλβανίας ότι οι κάτοικοι αυτοί είναι ελληνικής καταγωγής, καθώς δεν αφήνει ευκαιρία χωρίς να σχολιάσει τα γεγονότα με τους συμπατριώτες του Αλβανούς στην ΠΓΔΜ απαιτώντας τα δικαιώματα τους.
Εν το μεταξύ η Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας καταδίκασε σκληρά αυτά τα γεγονότα, "που θίγουν την περιουσία και την ελευθερία της θρησκευτικής πίστεως. Απευθύνει έκκληση στους πιστούς να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους ενώπιον των προκλήσεων και να παραμείνουν αποφασισμένοι στην υπεράσπιση του ναού. Απαιτεί από το κράτος να αναλάβει τις νομικές ευθύνες που απορρέουν από το Νόμο αρ. 10057/22.01.2009 «Για την επικύρωση της συμφωνίας μεταξύ του Υπουργικού Συμβουλίου της Δημοκρατίας της Αλβανίας και της Ορθόδοξης Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Αλβανίας» που εγγυάται το άθικτο (απαραβίαστο) των χωρών λατρείας και την προστασία τους από το κράτος".
Η Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας ανακοίνωσε οτι θα ανασκευάσει το Ναό του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες, ο οποίος είναι περιουσία της βάσει νομικών πράξεων και δικαστικών αποφάσεων. "Η Εκκλησία είναι η μόνη αρχή, αναγνωρισμένη δια του νόμου, η οποία μπορεί να αναλάβει την ανέγερση των ορθόδοξων χώρων λατρείας. Είναι γνωστό κι από το Υπουργείο Πολιτισμού και το Ινστιτούτο Μνημείων ότι αυτός ο ναός δεν είναι πολιτιστικό μνημείο" αναφέρει η ανακοίνωση.
Και σήμερα εκατοντάδες κάτοικοι έχουν συγκεντρωθεί έξω από το ήδη μισογκρεμισμένο Ναό για να μην επιτρέψουν στης αρχές να συνεχίσουν το καταστροφικό τους έργο.
- See more at: http://himara.gr/4717-o-provokatoras-rama-rixnei-ladi-sti-fotia#sthash.8IqlZz0k.dpuf

Πηγή: www.himara.gr

Αυτή είναι η ειδοποίηση για την κατεδάφιση του Ναού του Αγίου Αθανασίου

Σήμερα ενημερώθηκε ανεπίσημα ο ιερέας του Αγίου Αθανασίου πως τελικά η κατεδάφιση θα ξεκινήσει αύριο. Παρόλα αυτά η απόφαση κατεδάφισης δεν γράφει ημερομηνία έναρξης αλλά γράφει «Η απόφαση κατεδάφισης μπορεί να εκτελεστεί από σήμερα και μπρος»
Αξίζει να αναφέρουμε κάποιες λεπτομέρειες σχετικά με το έντυπο της απόφασης κατεδάφισης:
1. Οι αρχές αναγνωρίζουν την ύπαρξη της εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου στον χώρο σε αντίθεση με τον δήμαρχο Χιμάρας που αναφέρει πως το μόνο που υπάρχει είναι ένα ερειπωμένο κτίσμα.
2. Η απόφαση του δήμου εκδόθηκε την Κυριακή 23 Αυγούστου, δηλαδή οι διαδικασίες κατεδάφισης που έγιναν την Τετάρτη 19 και Πέμπτη 20 Αυγούστου έγιναν παράνομα.
3. Η απόφαση του δήμου συνάχθηκε και υπεγράφη την Κυριακή 23 Αυγούστου, το δημαρχείο τις Κυριακές είναι κλειστό.
4. Ο δήμος Χιμάρας ζητάει απ΄τον Αυλώνα να βοηθήσει με εξοπλισμό και αστυνομικές δυνάμεις, δηλαδή είχαν υπολογίσει εξαρχής το ενδεχόμενο να υπάρξουν συγκρούσεις με τους κατοίκους
- See more at: http://himara.gr/4716-auti-einai-i-idopoiisi-gia-tin-katedafisi-tou-naou-tou-agiou-athanasiou#sthash.SlNjHRgs.dpuf

Πηγή: www.himara.gr

Δευτέρα 24 Αυγούστου 2015

Ιερομάρτυρας Κοσμάς ο Αιτωλός στην Κολικόνταση - Hierodëshmor Kozmai nga Etolia në Kolkondas (Fier).



Ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, γεννήθηκε στὸ Μονοδένδρι τῆς Αἰτωλοακαρνανίας, ἀπὸ γονεῖς εὐσεβεῖς, ποὺ τοῦ ἔμαθαν τὰ πάντα γύρω ἀπὸ τὸν Χριστιανισμό. Σὲ ἡλικία 20 χρόνων πῆγε στὸ Ἅγιο Ὄρος, γιὰ νὰ σπουδάσει στὸ σχολεῖο τῆς Μονῆς Βατοπεδίου. Στὴν συνέχεια πῆγε στὴν Μονὴ Φιλοθέου, ὅπου ἐκάρη μοναχὸς καὶ χειροτονήθηκε καὶ ἱερέας.
Ὁ Κοσμᾶς ὅμως, δὲν μποροῦσε νὰ ἡσυχάσει. Ἤθελε νὰ διδάξει ὅλους τοὺς σκλαβωμένους Ἕλληνες γιὰ τὸν Χριστό. Θεωροῦσε ὅμως τὸν ἑαυτό του ἀδύνατο γιὰ νὰ τὸ κάνει. Μὲ Θεία ὅμως φώτιση πῆγε στὴν Κωνσταντινούπολη καὶ συνάντησε τὸν ἀδελφό του, Χρύσανθο, ὁ ὁποῖος ἦταν δάσκαλος. Αὐτὸς τὸν βοήθησε στὴν ρητορική, ὥστε νὰ μπορεῖ νὰ διδάξει.
Στὴν συνέχεια, ἀφοῦ πῆρε τὴν ἄδεια τοῦ πατριάρχη, γύρισε στὴν Ἑλλάδα καὶ κυριολεκτικὰ τὴν ὄργωσε ἀπὸ ἄκρη σὲ ἄκρη. Ἀπ’ ὅπου πέρναγε πλῆθος πιστῶν «ραγιάδων», τὸν ἄκουγε μὲ πολλὴ προσοχή. Εἶναι χαρακτηριστικὸ αὐτὸ ποὺ εἶπε κάποτε στὴν ὁμιλία του σ’ ἕνα χωριὸ: «Ἦρθα στὸ χωριό σας νὰ σᾶς κηρύξω τὸν λόγο τοῦ Θεοῦ. Δίκαιο λοιπὸν εἶναι νὰ μὲ πληρώσετε γιὰ τὸν κόπο μου. Ὄχι ὅμως μὲ χρήματα, γιατί τί νὰ τὰ κάνω; Ἡ πληρωμή μου εἶναι νὰ βάλετε τὰ λόγια του Θεοῦ στὴν καρδιά σας γιὰ νὰ κερδίσετε τὴν αἰώνια ζωή».
Ἀπ’ ὅπου πέρασε ἐκτὸς ἀπὸ τὶς διδασκαλίες ποὺ ἔκανε, ἔκτιζε σχολεῖα, βοηθοῦσε τοὺς ἀπόρους καὶ γενικῶς ἔκανε πολλὰ καλά.
Τελικὰ ἐπειδὴ ἔκανε κακὸ στοὺς Τούρκους, συνελήφθη καὶ ἀπαγχονίστηκε τὸ 1779.


Mësonjës i flaktë i Kishës, i barabartë me apostujt. Emrin e pagëzimit e kishte Konsta. Lindi më 1714, në një fshat të Etolisë (krahinë përballë Patrës) nga prindër shpresëtarë - babai, tezgjaist, e kishte origjinën nga Epiri.
Në moshë të re u emërua mësues në Nafpakt (qytet përballë Patrës) dhe më pas u arsimua më tepër në shkollën e Athoniadhës, në Malin e Shenjtë.
Më 1759 qethet murg në Manastirin e Filotheut në Malin e Shenjtë. Gjithashtu dorëzohet prift.
Gjendja e rajasë është e dëshpëruar. Errësirë e dendur paditurie, privime, gjindja e egërsuar, shtypje, taksa të padurueshme, kështu që fshatra të tërë islamizohen! Besimi rrezikohet! Atë Kozmai nuk qetësohet, derisa vendos të kujdeset për vëllezërit e tij. Në moshën 46-vjeçare shkon në Konstandinopojë dhe merr nga patriarku bekim për predikim.
Në 28 vitet e tjera të jetës së tij udhëton në mënyrë të habitshme midis Konstandinopojës, ishujve të Egjeut, Peloponezit, ishujve të Jonit, Serbisë dhe Shqipërisë.
Predikon këmbënguljen në Orthodhoksi dhe si shenjë të dukshme të saj, mbajtjen e pushimit të së dielës. Për këtë bie në konflikt me hebrenjtë, të cilët bënin tregti të dielën. Thekson dashurinë praktike, lufton pamoralshmërinë dhe vë në pah vlerën madhështore të virtytit dhe të dëlirësisë.
Rekomandon arsimin dhe lufton për të, duke ngritur më shumë se 200 shkolla, numër fantastik për kushtet e atëhershme. E bën zakon të thotë: “Shkolla hap kishat”. Profetizon pa gabuar dhe bën çudira.
Populli, komitët, e respektojnë thellësisht dhe islamizimet reshtin. Por hebrenjtë e urrejnë, u japin para turqve, të cilët, megjithëse e vlerësojnë, lëshojnë pe dhe vendosin vdekjen e tij. E varin në pemë më 24 (ose 4). 8. 1779 në Berat dhe pastaj e hedhin në lumin Osum.
Ali Pasha i Tepelenës ndërton, me shpenzimet e tij, një kishë të bukur, në Kolkondas, pikërisht në vendin ku u nxor dhe u varros trupi i tij, duke i dhënë kështu masën e vlerës hierodëshmorit. Konsiderohet si mbrojtës i arsimit.
Kozma, rrjedh nga greqishtja, kozmos do të thotë: stoli ose bota, e cila është një stoli e madhe.

Επιλύθηκαν οι οικονομικές εκκρεμότητες προς τους εκπαιδευτικούς στα Εκπαιδευτήρια Όμηρος!

Με χαρά σας ενημερώνουμε πως τακτοποιήθηκαν όλες οι οικονομικές εκκρεμότητες προς τους εκπαιδευτικούς και τους άλλους υπαλλήλους, των Εκπαιδευτηρίων Όμηρος. Η εξέλιξη αυτή μας χαροποιεί ιδιαίτερα διότι όπως είχαμε αναφέρει σε άρθρο μας έπρεπε η νέα σχολική χρονιά να ξεκινήσει χωρίς το άγχος των πληρωμών. Μόνο έτσι όλοι (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί) θα ένοιωθαν ασφαλείς για το μέλλον του Εκπαιδευτικού αυτού Ιδρύματος που αποτελεί  το πιο σημαντικό  πράγμα που έχει απομείνει για τους Έλληνες ομογενείς στην Κορυτσά και που προσφέρει ποικιλοτρόπως στην τοπική κοινωνία.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όσους συνέδραμαν στην επίλυση αυτού του προβλήματος. Ιδιαίτερα όσους έδειξαν την αγάπη τους έμπρακτα. Ευχαριστούμε τη Βουλευτή Σταυρούλα Ξουλίδου, Β’ Περιφέρειας Θεσσαλονίκης ΑΝ.ΕΛ, το Βουλευτή Λαρίσης ΝΔκ Μάξιμο Χαρακόπουλο, τη Βουλευτή Καστοριάς ΝΔ κ Μαρία Αντωνίου, για το άμεσο ενδιαφέρων που εξέφρασαν έμπρακτα με επερωτήσεις προς τους αρμόδιους Υπουργούς για την άμεση επίλυση του σοβαρού αυτού προβλήματος με τραγικές προεκτάσεις. Επίσης Ευχαριστούμε όλους τους αφανείς ήρωες, πατριώτες, που εργάζονται και προσφέρουν στον ελληνισμό χωρίς να φαίνονται και να αποζητούν δόξα, αλλά με πίστη στο Θεό μάχονται για τα δίκαια της πατρίδας και των συμπατριωτών τους γεμάτη από ανιδιοτελή αγάπη. Η ελπίδα μας στηρίζεται στο Θεό και στους αφανείς αυτούς ήρωες.
Ευχαριστούμε όσους είναι αρμόδιοι για το οικονομικά, από τα ανώτερα στα κατώτερα κλιμάκια της κυβέρνησης που χωρίς να χρονοτριβούν κίνησαν τις διαδικασίες ώστε να ταχτοποιηθεί γρήγορα το θέμα.  
Ελπίζουμε το πρόβλημα αυτό να μην επαναληφθεί και η λύση που δόθηκε να μην είναι προσωρινή.

Το Ελληνικό Προξενείο και το Ελληνοαλβανικό Σχολείο αποτελούν την μόνη έκφραση της αγάπης της πατρίδας μας. Αυτά τα δύο είναι ότι πιο σημαντικό μας έχει απομείνει. Αν τα χάσουμε, χάνουμε την ψυχή μας. 

Ο ευεργέτης Χρηστάκης Ζωγράφος - Bamirësi Kristaq Zografi














Ο Χρηστάκης Ζωγράφος (1820-1896) ήταν μέγας ευεργέτης του Έθνους.
Καταγόταν από το Κεστοράτι της Βορείου Ηπείρου. Αποφοίτησε από την Ζωσιμαία σχολή Ιωαννίνων. Εργαζόταν στην Κωνσταντινούπολη και στο Παρίσι ως τραπεζίτης. Γρήγορα κατάφερε να επιτύχει επαγγελματικά και να αγοράσει μεγάλες αγροτικές εκτάσεις (τσιφλίκια) στους νομούς Τρικάλων και Καρδίτσας. Στήριξε ιδιαίτερα την ελληνική παιδεία με τη χρηματοδότηση και ίδρυση σχολείων (Ζωγράφεια διδασκαλεία).
Συνέβαλε στην ίδρυση σχολείων αρρένων και θηλέων στην πατρίδα του στο Κεστοράτι, και στο Αργυρόκαστρο.
Ο Χ. Ζωγράφος κάλυπτε επίσης σε συνεχή βάση όλα τα έξοδα διατροφής και ενδυμασίας 60 υπότροφων σπουδαστών (30 αρρένων και 30 θηλέων), επιμελών μαθητών, τέκνων φτωχών οικογενειών.
Οι γενναίες δωρεές που προσέφερε σε κάθε τομέα των γραμμάτων και των επιστημών, συνέβαλαν αποφασιστικά στη μόρφωση των υπό oθωμανικό ζυγό κυρίως ελληνικών πληθυσμών. Το Ζωγράφειο Λύκειο στην Κωνσταντινούπολη πήρε το όνομά του, λόγω αστρονομικού ποσού που πρόσφερε για την ανέγερσή του.
Είχε τέσσερα παιδιά, τον Γεώργιο Χρηστάκη – Ζωγράφο, την Μαρία Ζωγράφου, σύζυγο του Κωνσταντίνου Καραπάνου, την Σοφία, σύζυγο Αλέξανδρου Ρώμα, και την Θεανώ Ζωγράφου, σύζυγο του Λεωνίδα Δεληγεώργη.

Kristaq Zografos  (1820-1896) ishte një prej bamirësve të Kombit  Helen. Kishte prejadhje nga Kestorati (Qestorati) i Epirit të Veriut. Studioi në shkollën Zosimea të Janinës. Punonte në Konstandinupojë dhe në Paris si bankier. Shpjet arriti që të kishte sukses në profesion dhe të blinte siperfaqe toke të mëdha (çifliqe) në Prefekturat e Trikalës dhe të Kardhicës. Mbështeti në veçanti arsimin helen duke financuar themelimin e shkollave. (Mesenjtoret Zografia).
Ndihmoi në themelimin e shkollave të djemve dhe të vajzave në atdheun e tij Kestoratin  në Gjirokastër.

Kristaq Zografos mbulonte vazhdimisht të gjitha nevojat në veshje dhe ushqime të 60 studentëve me bursa (30 djemve dhe 30 vajzave), që ishin nxënës të mirë dhe kishin prejardhje nga familje të varfëra.

Dhuratat e mëdha që ofroi në çdo aspekt të edukimit dhe të shkencave, ndihmuan në mënyrë deçizive në edukimin, gjatë zgjedhës osmane, kryesisht të popullatave helene. Liceu Zografio në Konstandinupojë mori emrin e tij, për shkak shumës marramendëse që ofroi për ndërtimin e tij.

Kishte katër fëmijë, Gjeorgjio Kristaq- Zografon, Maria Zografon, bashkëshortja e Konstandin Karapanos, Sofian, bashkëshorten e Aleksandër Roma, dhe Theano Zografon, bashkëshorten e Leonidha Delijorgjit.


πηγή

Απογραφή των αρχαιολογικών ευρημάτων στο Βουθρωτό

Τα αρχαιολογικά αντικείμενα που έχουν βρεθεί στα ερείπια της αρχαίας ελληνικής πόλης Βουθρωτόν (όσα δεν εκλάπησαν και δεν φυγαδεύτηκαν στο εξωτερικό) έχουν απογραφεί και ταξινομηθεί από το αρχαιολογικό μουσείο του Βουθρωτού στην Αλβανία.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του αλβανικού υπουργείου Πολιτισμού, στην εθνική βάση δεδομένων του εθνικού κέντρου απογραφής Πολιτιστικής Ιδιοκτησίας έχουν απογραφεί και καταλογογραφηθεί 790 αντικείμενα από την αρχαία πόλη Βουθρωτόν.
Το δημοσίευμα επισημαίνει ότι η διαδικασία καταγραφής έχει ολοκληρωθεί και παρέχει τεκμηρίωση σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα και το νομικό πλαίσιο της χώρας για την αναγνώριση του κάθε αντικειμένου.
Με άλλα λόγια έχουν τα αρχαιολογικά ευρήματα έχουν σημειωμένο επάνω τους, την αρίθμηση του αλβανικού υπουργείου. Επειδή όμως οι έρευνες στην αρχαία πόλη δεν έχουν περατωθεί, η συνεργασία με το γραφείο διαχείρισης και συντονισμού του Βουθρωτού είναι μια συνεχής διαδικασία, όπως επισημαίνεται στο αλβανικό δημοσίευμα.


Πηγή: www.himara.gr

Κυριακή 23 Αυγούστου 2015

Απάντηση Εκπροσώπου ΥΠΕΞ σε χθεσινή ανακοίνωση Εκπροσώπου Αλβανικού ΥΠΕΞ σχετικά με τα επεισόδια που έλαβαν χώρα στον Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου στους Δρυμμάδες Χειμάρρας

«Ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά είναι τα όσα διαλαμβάνονται στη χθεσινή ανακοίνωση του Εκπροσώπου του Αλβανικού Υπουργείου Εξωτερικών σχετικά με τις δεσμεύσεις της Αλβανίας για τον σεβασμό και την απόλυτη προστασία των ατομικών, θρησκευτικών και περιουσιακών δικαιωμάτων των μειονοτήτων στη συγκεκριμένη χώρα.

Η Ελλάδα, όπως άλλωστε το πράττει μέχρι σήμερα, θα βρίσκεται στο πλευρό της γειτονικής χώρας στην πορεία της προς την Ευρώπη, υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι η Αλβανία ανταποκρίνεται πλήρως σε όλες τις υποχρεώσεις της που προβλέπονται από το διεθνές δίκαιο και το ευρωπαϊκό κεκτημένο.

Αυτός, άλλωστε, είναι και ο λόγος που το Υπουργείο Εξωτερικών αναμένει την απάντηση αλλά και τη λήψη άμεσων μέτρων από την πλευρά της αλβανικής κυβέρνησης για όσα συνέβησαν στον Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου στους Δρυμμάδες Χειμάρρας».

Η Ακαδημία του Πλάτωνα και οι εξαιρετικοί σπουδαστές της - Akademia e Platonit dhe nxënësit e saj të shkëlqyer


Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
Συμπληρώθηκαν 2400 χρόνια από την ίδρυση της Ακαδημίας του Πλάτωνα. Η Ακαδημία ιδρύθηκε από τον Πλάτωνα στην Αθήνα το 387 π. Χ. και έκλεισε οριστικά το 529 μ.Χ. Βρίσκονταν σε ένα άλσος του προαστίου των Αθηνών την Ακαδήμεια, αφιερωμένο στον Αθηναίο ήρωα Ακάδημο, από το όνομα του οποίου προέρχεται και η ονομασία της. Αναφέρεται ότι στην είσοδο της Ακαδημίας υπήρχε η επιγραφή: «γεωμέτρητος μηδες εσίτω». Αυτή η σχολή είχε ως στόχο να εκπαιδεύσει «φιλοσόφους πολιτικούς», οι οποίοι θα είχαν τα κατάλληλα εφόδια να κυβερνήσουν, σύμφωνα µε την πολιτική θεωρία του Πλάτωνα.

Λειτουργούσε όπως τα σύγχρονα πανεπιστήμια, αναπτύσσοντας τους τομείς του γνωστικού ενδιαφέροντος της εποχής από φιλοσοφία έως μαθηματικά και αστρονομία.

Η Ακαδημία του Πλάτωνα είναι το αρχαιότερο Πανεπιστήμιο στον κόσμο και το μακροβιότερο μέχρι σήμερα. Λειτούργησε 916 χρόνια!

Ο ιδρυτής της ο Πλάτωνας, είναι ο μεγαλύτερος φιλόσοφος όλων των εποχών. Διδάσκεται όλους τους αιώνες σε όλες τις φιλοσοφικές σχολές. Δεν θεωρείται σήμερα κανείς φιλόσοφος, αν δεν έχει μελετήσει τον Πλάτωνα. Άλλωστε όπως μας λέει ο Άλφρεντ Νορθ Γουαϊτχεντ «
Όλη η Δυτική Φιλοσοφία είναι μια σειρά από υποσημειώσεις στον Πλάτωνα» (Alfred North Whitehead- 1861-1947) «Διαδικασία και πραγματικότητα (1929), επανέκδοση. 1979».

Το συγγραφικό έργο του Πλάτωνα είναι αρχικά μνήμη και φήμη, εξιδανικευτική, του βίου και του θανάτου και του ήθους του Σωκράτη, αλλά και ανάπτυξη, ευμέθοδη και πολύπτυχη της διδασκαλίας του. 

Τα έργα του Πλάτωνα (36) εκτός από την Απολογία και τις Επιστολές είναι γραμμένα σε μορφή διαλόγου. Ως κεντρικό πρόσωπο στους διαλόγους, εκτός από έναν, τους Νόμους, παρουσιάζεται ο Σωκράτης, ακόμη και όταν σε κάποιον διάλογο σαν να παραμερίζεται σε θέση ακροατή.

Ο χρυσούς αιώνας (5ος π. Χ.) θα καρποφορήσει και θα γεννήσει την Ακαδημία. Ο Σωκράτης δάσκαλος του Πλάτωνα και αυτός με τη σειρά του δάσκαλος του Αριστοτέλη. 20 χρόνια έμεινε στην Ακαδημία ο Αριστοτέλης, μέχρι που απεβίωσε ο δάσκαλός του. 

Η Παιδεία της Ακαδημίας θα μεταλαμπαδευτεί, από τον Αλέξανδρο, μαθητή του Αριστοτέλη, σε όλη την ανθρωπότητα. Τα ελληνικά, το αρχαίο ελληνικό πνεύμα, η φιλοσοφία, οι επιστήμες, ο Πολιτισμός θα διαδοθεί σε όλη τη γη.

Οι ιδέα της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης και του ωραίου έχει διαδοθεί παντού. Η ελληνική γλώσσα, εργαλείο στη προαγωγή του ανθρώπου γεννά και μεταδίδει τις αιώνιες αξίες. Τότε είναι που συμβαίνει το Πλήρωμα του χρόνου.

Τότε έρχεται ο Χριστός με το ανυπέρβλητο μήνυμα της Αγάπης και της Θυσίας Του. Το μήνυμα του Χριστού, θα εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο, σε πρόσφορο έδαφος μέσα από τα Ευαγγέλια, στην Ελληνική γλώσσα. Η Νέα θρησκεία γεννιέται. Η Ακαδημία, θα ζήσει ακόμη μέχρι να σπουδάσουν και οι Πατέρες της Νέας Θρησκείας.

Ο Βασίλειοςο Γρηγόριος θα είναι φοιτητές της Ακαδημίας του Πλάτωνα και θα σπουδάσουν όλες τις επιστήμες. Ρητορική, Νομοθεσία, Ιατρική, Μαθηματικά, Αστρονομία. Ο Ιωάννης θα σπουδάσει στον νεοπλατωνιστή Λιβάνιο. Αυτοί θα πάρουν το μήνυμα της Αγάπης και θα θεμελιώσουν τη νέα θρησκεία, βασισμένοι στον κόσμο των Ιδεών του «θείου» Πλάτωνα και όλου του αρχαίου ελληνικού πνεύματος.

Ο Σωκράτης στην Απολογία του, κατά Πλάτωνα λέγει:
«
όντας βέβαιος ότι δεν έχω αδικήσει κανέναν, δεν πρόκειται φυσικά να αδικήσω τον εαυτό μου» συνεχίζει ο Σωκράτης, «δεν θα προτείνω λοιπόν κάτι κακό, τι να φοβηθώ; μήπως αυτό που προτείνει ο Μέλητος; (τον θάνατο) αφού δεν ξέρουμε καλά καλά αν είναι κακό ή καλό, τι να προτείνω; να μείνω φυλακή; τι θα με ωφελούσε το να είμαι δούλος; εξορία; θα ήμουν ασυλλόγιστος αν δεν μπορούσα να σκεφτώ ότι εσείς που είστε συμπολίτες μου δεν μπορέσατε να με υποφέρετε θα μπορέσουν οι ξένοι. Και θα μπορούσε να μου πει κανείς ότι θα μπορούσα να φύγω από την Αθήνα και να πάω κάπου και να σωπάσω, αλλά δεν είναι δυνατόν αυτό διότι θα ήταν σαν να παράκουα τον θεό, άλλωστε... Η ζωή δεν έχει κανένα νόημα αν δεν μιλάμε για την αρετή.»

Το 371 ο αυτοκράτορας Ουάλης, μέσω του έπαρχου Μόδεστου, απειλεί με θάνατο τον Βασίλειο, διότι «ενσπείρει καινά δαιμόνια»:

- Μόδεστος:
 Μα δεν φοβάσαι λοιπόν τη δύναμη της εξουσίας μου;
- Βασίλειος: Τι να φοβηθώ; Δημεύσεις περιουσίας; Δεν έχω τίποτα που να μου ανήκει. Εξορία; «Του Κυρίου η γη και το πλήρωμα αυτής». Βασανιστήρια; Το ασθενικό μου κορμί Θα υποκύψει αμέσως. Θάνατο; Αυτόν ποθώ κι εγώ, για να ενωθώ το συντομότερο με το Θεό μου!

Ο Μέγας Βασίλειος, είπε τα ίδια με τον Σωκράτη, καμιά διαφορά. Ο μαθητής ανταποκρίθηκε στο μήνυμα του πρώτου δασκάλου:
«Η ζωή δεν έχει κανένα νόημα αν δεν μιλάμε για την αρετή». 
Και ανταποκρίθηκε στο μήνυμα, πιστός στο Λόγο του Θεού, του Τελευταίου Δασκάλου.

Η Ακαδημία είχε εκτελέσει το σκοπό της, στα χίλια έτη της λειτουργίας της και έκλεισε εκπληρώνοντας το δικό της μέρος στο σχέδιο του Θεού. 
Η Ακαδημία έκλεισε οριστικά και αμετάκλητα, 
όμως το Φως της, φωτίζει και θα φωτίζει στους αιώνες.

Nën përkujdesjen e Sofia Drekut

U mbushën 2400 vjet (27 shtator 2013) nga themelimi i Akademisë së Platonit. Akademia u themelua nga Platoni në Athinë në vitin 387 para Krishtit, dhe u mbyll përfundimisht më 529 pas Krishtit. Shkolla ndodhej në një pyll në të dalë të Athinës që quhej Akadhemi, sepse i ishte dedikuar heroit Athineas Akadhimo, emrin e të cilit mori dhe vetë ajo. Përmendet që në hyrje të Akademisë ekzistonte mbishkrimi: “asnjë i paedukuar mbi gjeometrinë të mos hyjë”. Kjo shkollë kishte si qëllim që të edukojë “politikanë filozofë”, të cilët do të kishin aftësitë e duhura që të qeverisin, sipas teorisë politike të Platonit.

Funksionoi si universitetet moderne, duke zhvilluar degë mbi fushat e njohurive të asaj kohe deri në matematika dhe astronomia.

Akademia e Platonit është Universiteti më i lashtë në botë dhe më jetëgjati deri më sot. Funksionoi 916 vjet!
Themeluesi i saj Platoni, është filozofi më i madh i të gjitha kohërave. Mësohet në të gjithë shekujt dhe në të gjitha shkollat filozofike. Nuk konsiderohet sot asnjeri filozof, nëse nuk ka studiuar Platonin.
Siç thotë dhe Alfred North Whitehead “E gjithë Filozofia Perendimore është një volum që përbëhet nga nënshënimet e Platonit” (Alfred North Whitehead- 1861-1947)
“Procedura dhe e vërteta (1929), ribotim 1979”.


Vepra letrare e Platonit është si fillim memorje dhe famë, idealuese, e jetës dhe e vdekjes dhe e moralit të Sokratit, por dhe zhvillim, metodik dhe i shumëanshëm i doktrinës së tij.


Veprat e Platonit (36) përveç Apologjisë dhe Letrat janë të shkruara në mënyrë Dialogu.
Si personazh kryesor në dialogët, përveç njërit, Ligjet, paraqitet Sokrati, akoma dhe kur në ndonjë dialog sikur lihet në pozicionin e spektatorit.


Shekulli i artë (i 5-ti para Krishtit) do të çelë dhe do të lindë Akademinë. Sokrati mësues i Platonit dhe ai me rradhën e tij mësues i Aristotelit. 20 vjet  qëndroi në Akademi Aristoteli, deri sa vdiq mësuesi i tij.


Edukimi i Akademisë do të transmetohet, nga Aleksandri, nxënësi i Aristotelit, tek i gjithë njerëzimi. Helenishtja, fryma e lashtë helene, filozofia, shkencat, Kultura do të përhapet në të gjithë botën.

Ideja e lirisë, demokracisë, drejtësisë dhe e së bukurës është përhapur kudo. Gjuha greke, vegël në shtytjen e njeriut që të lind dhe transmeton vlerat e përjetëshme. Atëherë është çasti kur ndodh dhe Plotësimi i kohës.


Atëhere vjen Krishti me mesazhin e patejkalueshëm të Dashurisë dhe të Sakrificës së Tij. Mesazhi i Krishtit, do të përhapet në të gjithë botën, në tokë pjellore nëpërmjet Ungjijëve, në gjuhën Greke. Feja e re lindet. Akademia, do të jetojë akoma deri sa të studiojnë Etërit e Fesë së Re.







Vasili, Grigori do të jenë studentë të Akademisë të Platonit dhe do të studiojnë të gjitha shkencat. Retorikë, Juridikë, Mjekësi, Matematikë, Astronomi. Joani do të studiojë tek neoplatonisti Livano. Ata do të marrin mesazhin e Dashurisë dhe do të themelojnë fenë e re, duke u bazuar në botën e Ideve të “xhaxha” Platonit dhe të gjithë shpirtit të lashtë grek.

Sokrati në Apologjinë e tij, sipas Platonit thotë: “duke qënë i sigurt që askujt nuk i kam bërë padrejtësi, nuk bëhet fjalë natyrisht që ti bëj padrejtësi vetes time”, vazhdon Sokrati, “nuk do të propozoj pra diçka të keqe, nga çfarë të kem frikë? Mos ndoshta nga ajo që propozon Meliti (vdekjen) pasi nuk e dimë shumë mirë nëse është e keqe ose e mirë, çfarë të propozoj? Të qëndroj në burg? Për çfarë do të më ndihmonte që të jem shërbëtor? Internimin? Do të isha i pamend nëse nuk do të mundja të mendoja që ju që jeni bashkëqytetarët e mi nuk mundët të më duroni, do të munden të huajt.
Dhe do të mund të më thoshte dikush se do të mundesha të largohem nga Athina dhe të shkoj diku dhe të hesht, por kjo nuk është e mundur sepse do të ishte sikur të mos i bindesha zotit, përtej kësaj.... jeta nuk ka asnjë kuptim nëse nuk flasim për virtytin.”

Më 371 Perandori Ualis, nëpëmjet udhëheqësit të zonës Modesto, kërcënon me vdekje Vasilin sepse “mbjell demonë të rinj”:

-          Modestoja: Po si, nuk ke frikë pra nga forca e pushtetit tim?
-          Vasili: Nga çfarë të kem frikë? Konfiskimin e pasurisë? Nuk kam asgjë që më përket. Internim? “E Zotit është toka dhe gjithçka mbi të”. Torturat? Trupi im i dobët do të nënshtrohet menjëherë. Vdekjen? Atë e dëshiroj dhe unë, që të bashkohem sa më shpejt me Zotin tim!


Shën Vasili, tha të njejtat me Sokratin, asnjë ndryshim. Nxënësi u përgjigj në mesazhin e mësuesit të parë:
“Jeta nuk ka asnjë kuptim nëse nuk flasim për virtytin”.
Ju përgjigj mesazhit, i besimtar në Fjalën e Zotit, Mësuesit të fundit.



Akademia kishte kryer qëllimin e saj, në një mijë vjet të funksionit të saj dhe u mbyll duke plotësuar pjesën e saj në planin e Zotit.


Akademia u mbyll plotësisht dhe në mënyrë të parevokueshme, por Drita e saj, ndriçon dhe do të ndriçojë në shekuj.

Η Κοίμηση της Θεοτόκου στην Μπομποστίτσα Κορυτσάς (φωτογραφίες- βίντεο) - Fjetja e së Tërëshenjtës në Boboshticë të Korçës!




Σάββατο 22 Αυγούστου 2015

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ Γραφείο Τύπου Παραβιάζεται ξανά ο ναός τους Αγίου Αθανασίου και απειλείται η ζωή του ιερέα

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ
 
Γραφείο Τύπου
 
Παραβιάζεται ξανά ο ναός τους Αγίου Αθανασίου και απειλείται η ζωή του ιερέα
 
 
   Σήμερα, Παρασκευή, 21 Αυγούστου 2015, ένα άλλο, ακόμα πιο βαρύ επεισόδιο συνέβη στον ιερό ναό του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες. Άγνωστά άτομα που επέβαιναν πάνω σε αυτοκίνητα χωρίς πινακίδες, εκμεταλλευόμενα τη μεσημεριανή ανάπαυλα, γκρέμισαν με βάνδαλο τρόπο τη τσιμεντένια σκεπή του ναού. Τη στιγμή που έγιναν αντιληπτοί από τον ιερέα, κάτοικος Δρυμάδων, πάνω στη βιασύνη τους να απομακρυνθούν, παρ’  ολίγο να τον πατήσουν, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή του.
   Εκ μέρους της τοπικής εκκλησιαστικής αρχής έγινε ποινική καταγγελία έναντι της ενέργειας για την καταστροφή της περιουσίας υπό ειδικές συνθήκες, για σκόπιμη απόπειρα πρόκλησης δυστυχήματος και υποκίνηση κοινωνικής σύγκρουσης.
   Οι Ορθόδοξοι πιστοί των Δρυμάδων είναι σοκαρισμένοι από την τυφλή βία που εκτυλίσσεται κατά του συγκεκριμένου ιερού χώρου τους κι από την κλιμακούμενη ενέργεια ιεροσυλίας και καταστροφής. Αυτοί απαιτούν σθεναρά την άμεση αντίδραση των αρμοδίων κρατικών φορέων για την αποκάλυψη των ενόχων και την παρέμβαση τους για να σταματήσει κάθε προσπάθεια περεταίρω καταστροφής. Οι πιστοί είναι εξοργισμένοι και με τη στάση ορισμένων ΜΜΕ κι ατόμων, που επιχειρούν να πολιτικοποιήσουν και να νομιμοποιήσουν τη βία και την καταστροφή, μάλλον και να δημιουργήσουν ψευδοεθνικιστική διαίρεση. 
   Η Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας καταδικάζει σκληρά αυτά τα γεγονότα, που θίγουν την περιουσία και την ελευθερία της θρησκευτικής πίστεως. Απευθύνει έκκληση στους πιστούς να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους ενώπιον των προκλήσεων και να παραμείνουν αποφασισμένοι στην υπεράσπιση του ναού. Απαιτεί από το κράτος να αναλάβει τις νομικές ευθύνες που απορρέουν από το Νόμο αρ. 10057/22.01.2009 «Για την επικύρωση της συμφωνίας μεταξύ του Υπουργικού Συμβουλίου της Δημοκρατίας της Αλβανίας και της Ορθόδοξης Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Αλβανίας» που εγγυάται το άθικτο (απαραβίαστο) των χωρών λατρείας και την προστασία τους από το κράτος. 
   Η Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας θα ανασκευάσει το Ναό του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες, ο οποίος είναι περιουσία της βάσει νομικών πράξεων και δικαστικών αποφάσεων. Η Εκκλησία είναι η μόνη αρχή, αναγνωρισμένη δια του νόμου, η οποία μπορεί να αναλάβει την ανέγερση των ορθόδοξων χώρων λατρείας. Είναι γνωστό κι από το Υπουργείο Πολιτισμού και το Ινστιτούτο Μνημείων ότι αυτός ο ναός δεν είναι πολιτιστικό μνημείο. 
 
Γραφείο Τύπου
Της Αρχιεπισκοπής

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1427) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)