Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2015

Τα «μυστικά» της αλβανικής πρόκλησης στους Δρυμάδες


Tην πλήρη αποτυχία των πολιτικών που ακολούθησαν οι ελληνικές κυβερνήσεις έναντι της Αλβανίας και στηριχτήκαν πότε σε ιδεολογικές - πολιτικές συγγένειες πότε σε αυτοσχεδιασμούς και υποτιθέμενες προσωπικές σχέσεις, επιβεβαίωσε πανηγυρικά το επεισόδιο στις Δρυμάδες με την κατεδάφιση του Ναού του Αγίου Αθανασίου.

Ένα περιστατικό το οποίο δεν ήταν ούτε τυχαίο, ούτε αποσπασματικό, αλλά ενορχηστρώθηκε από κορυφαίους παράγοντες του κυβερνώντος Σοσιαλιστικού Κόμματος του πρωθυπουργού Έντι Ράμα και είχε σαφή και ξεκάθαρο στόχο όχι μόνο την Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας αλλά και την ίδια την Ελλάδα.

Η Αθήνα, η οποία δεν κατάφερε την τελευταία 25ετία να διαμορφώσει μια πάγια, συνεπή και αποτελεσματική πολιτική έναντι των Τιράνων, όχι μόνο δεν μπόρεσε να προστατεύσει ουσιαστικά την παραμονή και ευημερία της ελληνικής εθνικής μειονότητας στις εστίες της, αλλά βλέπει να γίνεται καθημερινά στόχος των Τιράνων, είτε με αιχμή το θέμα των Τσάμηδων (που αποτελεί πλέον επίσημη πολιτική της κυβέρνησης Ράμα), είτε με το θέμα της Συμφωνίας Οριοθέτησης Θαλασσίων Ζωνών, είτε με τις πιέσεις που ασκούνται στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Στο θέμα της Συμφωνίας Οριοθέτησης Θαλασσίων ζωνών, υπενθυμίζεται ότι αποτελεί το Βατερλώ της εξωτερικής πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, καθώς, τελικά, αντί να ασκηθεί πίεση στα Τίρανα για αποδοχή της Συμφωνίας, οδηγήθηκε η Αθήνα στη σιωπηρή αμοιβαία αναστολή ερευνών σε θαλάσσια οικόπεδα για τα οποία είχε ήδη προκηρύξει διαγωνισμό για σεισμογραφικές έρευνες.

Και μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η Αθήνα δεν χρησιμοποίησε ποτέ εποικοδομητικά (και όχι απειλητικά) τα δύο μεγάλα χαρτιά που είχε στα χέρια της, την ευρωατλαντική πορεία της Αλβανίας αλλά και την άμεση εξάρτηση της αλβανικής οικονομίας από την Ελλάδα, καθώς ακόμη και τώρα, εν μέσω κρίσης, τα εμβάσματα από την Ελλάδα αποτελούν βασικό πόρο για την αλβανική οικονομία.

Το τελευταίο επεισόδιο στις Δρυμάδες με την κατεδάφιση του Ναού του Αγίου Αθανασίου επιβεβαιώνει αυτό το αρνητικό και γεμάτο καχυποψία περιβάλλον των ελληνοαλβανικών σχέσεων.

Οι ανακοινώσεις του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, που κλιμακώθηκαν σταδιακά, με κορύφωση τον παραλληλισμό της καταστροφής του ναού με το έργο των τζιχαντιστών, δεν έφεραν αποτέλεσμα, παρά μόνο τα ειρωνικά σχόλια του Έντι Ράμα και τις προειδοποιήσεις για μη εμπλοκή της Ελλάδας σε εσωτερικές υποθέσεις της Αλβανίας.

Παρά το γεγονός ότι ο Ναός του Αγίου Αθανασίου, με επίσημα αλβανικά έγγραφα αλλά και με βάση την απογραφή του 1921, αποτελεί ιδιοκτησία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας, ο Έντι Ράμα ενέπαιξε αυτούς που «θρηνούν και υπερασπίστηκαν το σκανδαλώδες οικοδόμημα της αποκαλούμενης εκκλησίας, ένα κτίσμα που κατασκευάσθηκε από την προσωπική βαναυσότητα της δεκαετίας του '90 πάνω σε ένα πολιτιστικό μνημείο, το οποίο κανείς δεν θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι είναι Εκκλησία...».

Και ο κ. Ράμα πρόσθεσε ότι «οι αλβανοί ορθόδοξοι είναι αλβανοί πολίτες, που έχουν το κράτος τους, που δεν είναι προτεκτοράτο καμιάς άλλης χώρας… Κάθε επέμβαση σε αυτό το πλαίσιο αποτελεί απαράδεκτη επέμβαση στις εσωτερικές υποθέσεις της Αλβανίας...».

(Βεβαίως, ο κ. Ράμα δεν εξηγεί γιατί κατεδαφίστηκαν τα πάντα αφού κατά τους ισχυρισμούς του ο Ναός του Αγίου Αθανασίου είχε κτισθεί σε θεμέλια και τοιχία πολιτιστικού μνημείου…).

Του όλου σχεδίου ηγείται το αγαπημένο «παιδί» του Έντι Ράμα, ο βουλευτής του Σοσιαλιστικού Κόμματος Κότσιο Κοκεδήμα (ελληνικής καταγωγής), ο οποίος υποστήριξε ότι ο ναός, που κτίστηκε μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, κτίστηκε στα θεμέλια παλαιότερου ναού όπου βρισκόταν και ο τάφος του καθολικού Επισκόπου Δυρραχίου Νίλο Καταλάνο (17ος αιώνας), ο οποίος διέδωσε τον καθολικισμό στην Αλβανία και προσπάθησε να προσηλυτίσει τους Ορθόδοξους στην Ουνία…

Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα Τίρανα και το Βατικανό έχουν συμφωνήσει για την ανέγερση ανδριάντα του Καταλάνο στο σημείο του ναού που κατεδαφίστηκε, προκειμένου να τιμηθεί η πρόσφορα του στην Αλβανία. Ο Καταλάνο είχε συνδεθεί ιδιαίτερα με την Αλβανία, καθώς θεωρείται ότι συνέβαλε στην προώθηση της διδασκαλίας της αλβανικής γλώσσας, που μόλις στις αρχές του 20ού αιώνα απέκτησε δικό της αλφάβητο.

Όλα αυτά βεβαίως εντάσσονται στη γενικότερη προσπάθεια που μεθοδικά οργανώνει η αλβανική κυβέρνηση για την ολοκλήρωση της προσπάθειας αφελληνισμού της Χειμάρρας, την οποία πρωτοξεκίνησε το κομμουνιστικό καθεστώς Χότζα. Και φυσικά πρόκειται περί μεθόδευσης που δεν έχει μόνο… ιδεολογικά ή εθνικά χαρακτηριστικά, αλλά κρύβονται και πολύ σημαντικά οικονομικά συμφέροντα.

Η υφαρπαγή ελληνικών περιουσιών στη Χειμάρρα αποτελεί στόχο συγκεκριμένων κύκλων, οι οποίοι παλαιότερα συνδέονταν με τα επιχειρηματικά σχέδια τουριστικής ανάπτυξης εταιρειών συνδεδεμένων με τον Μπερίσα, ενώ και τώρα ο Κοκεδήμα και άλλοι παράγοντες του Σοσιαλιστικού Κόμματος έχουν συνδεθεί με επιχειρηματικά συμφέροντα που επιδιώκουν την τουριστική ανάπτυξη σε ελληνικές περιουσίες.

Καθώς η ηλικία αλλά και η βεβαρημένη υγεία του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου, ενός ποιμενάρχη που μπόρεσε να κρατήσει ζωντανή και να συστήσει την Αλβανική Ορθόδοξη Εκκλησία μετά τους διωγμούς του κομμουνιστικού καθεστώτος, εκ των πραγμάτων θα θέσουν τα προσεχή χρόνια θέμα διαδοχής, είναι προφανής ο στόχος του αλβανικού καθεστώτος να ενοχοποιήσει κάθε σχέση της Εκκλησίας με το ελληνικό στοιχείο, που αποτελεί όμως τον βασικό κορμό των ορθόδοξων της Αλβανίας. Και στο πλαίσιο αυτό επιχειρούνται εντάσεις και προβοκάτσιες, προκειμένου να πάρουν το πάνω χέρι στη διαχείριση της Αλβανικής Εκκλησίας αλβανοί ορθόδοξοι, ελεγχόμενοι απευθείας από τα Τίρανα. Εξάλλου, στην Αλβανία, ανεξαρτήτως κομμάτων, τα τελευταία χρόνια η Ορθόδοξη Εκκλησία θεωρείται ότι παίζει ρόλο αναχώματος στον αλβανικό αλυτρωτισμό και τις ιδέες περί Μεγάλης Αλβανίας, καθώς ποτέ δεν ταυτίσθηκε με τον αλβανικό εθνικισμό.

Κωνσταντίνος Τσάκαλος 

πηγή

Ενισχύουμε την Ελληνική παιδεία στην Βόρειο Ήπειρο, βοηθάμε τα παιδιά μας

Αγοράστε τώρα σχολικά UNICEF & βοηθήστε τα παιδιά του κόσμου να πάνε σχολείο!” Εμείς σας προτείνουμε να αγοράσετε ένα απλό τετράδιο των 0,30 ευρώ και να το αποστείλετε είτε στον σύλλογο Ιερός Λόχος 2012 είτε στα γραφεία της ΣΦΕΒΑ Θεσσαλονίκης και να βοηθήστε τα Ελληνόπουλα της Βορείου Ηπείρου μας να μετέχουν στην Ελληνική παιδεία.
ΣΦΕΒΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τσιμισκή 126 – Τ.Κ. 546 21 – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τηλέφωνα.: 6932 306904, +30(231)0270 812, +30(231)0279068
F.A.X.: +30(231)0284303
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: thessaloniki@sfeva.gr
- See more at: http://himara.gr/4752-enisxyoume-tin-elliniki-paidia-stin-vorio-ipiro-voithame-ta-paidia-mas#sthash.3QYK10Rg.dpuf

Πηγή: www.himara.gr

Αλβανοί «ληστές» ξυλοκόπησαν τον Ιερέα των Αγ. Σαράντα και πατέρα του προέδρου της Ομόνοιας Λεωνίδα Παππά

Επιστρέφοντας στο σπίτι του χτες, απόγευμα Δευτέρας, ο πατέρας του προέδρου της «Ομόνοιας» και ιερέας της πόλης των Αγ. Σαράντα δέχτηκε άνανδρη επίθεση ξυλοκοπήματος από φερόμενους ως ληστές. Οι δράστες ακολούθησαν τον ηλικιωμένο ιερέα έως την πόρτα του σπιτιού του και εκεί τη στιγμή που έκλεινε η πόρτα δέχτηκε επίθεση. Οι 2 γεροδεμένοι άντρες με μαύρα και καπέλο να κρύβει το πρόσωπό τους, προσποιήθηκαν τους αστυνομικούς της Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών και με την επίδειξη όπλου ακινητοποίησαν τον άτυχο ιερέα, δένοντας του τα χέρια.
Στην συνέχεια τον έσυραν στο σπίτι και άρχισαν να τον γρονθοκοπούν, απειλώντας τον με την κάννη του όπλου κολλημένη στο κεφάλι του. Και ενώ τον ρωτούσαν για χρήματα, δεν φάνηκε να τους ενδιαφέρει να ψάξουν, πάρα μόνο συνέχιζαν να κλωτσάνε και να βασανίζουν τον ανήμπορο πατέρα Χρήστο. Τον μετέφεραν στην τουαλέτα και άδειασαν πάνω του όλα τα απορρυπαντικά. Εκείνη τη στιγμή ήταν που ακούστηκε θόρυβος απ τους γείτονες και έτσι οι δράστες τράπηκαν σε φυγή. Ο πάτερ Χρήστος μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο των Αγ. Σαράντα όπου του παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες. Ευτυχώς βρίσκεται εκτός κινδύνου με αρκετά όμως χτυπήματα στο πρόσωπο και στο σώμα.
Λαμβάνοντας υπόψιν τα δεδομένα, οι φερόμενοι ως ληστές φαίνεται να γνώριζαν καλά το πρόγραμμα του ιερέα καθώς τη στιγμή της επίθεσης βρίσκονταν ολομόναχος στο σπίτι. Το γεγονός πως δεν αφαίρεσαν το παραμικρό απ το σπίτι και περιορίστηκαν στην επίθεση και μόνο μας δημιουργεί ερωτηματικά, κατά πόσο το συμβάν ήταν τυχαίο. Διότι δεν μιλάμε μόνο για έναν απλό ιερέα, αλλά και για τον πατέρα του Προέδρου της πολιτικής οργάνωση ΔΕΕΕΜ «Ομόνοια» ο οποίος, με τις καταγγελτικές τους δηλώσεις τελευταία για την κατεδάφιση του Ιερού Ναού Αγ. Αθανασίου στους Δρυμάδες της Χιμάρας, προκάλεσε δυσαρέσκειες σε αλβανικούς κύκλους.
Ευχόμαστε ταχεία ανάρρωση στον πάτερ Χρήστο και ελπίζουμε οι αρμόδιοι να επιληφθούν του θέματος και να μην προσπεραστεί και αυτή η επίθεση, όπως συμβαίνει με δεκάδες άλλες που λαμβάνουν χώρα καθημερινά στις περιοχές της Βορείου Ηπείρου.
Νεολαία Βορειοηπειρωτών / 08-09-2015



πηγή

ΚΟΜΜΑ ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ – ΚΕΑΔ Γραφείο Τύπου- PBDNJ- Deklaratë për shtyp

ΚΟΜΜΑ ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ – ΚΕΑΔ
Γραφείο Τύπου
 
Δήλωση Τύπου
Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας και καταδικάζουμε απερίφραστα την πράξη βίας εις βάρος του Ορθόδοξου ιερέα Χρήστο Παπά, που συνέβη σε περιοχή όπου ιστορικά και σε σημαντικούς αριθμούς ζεις και δραστηριοποιείται η Εθνική Ελληνική Κοινότητα.
Χωρίς να θέλουμε να κρίνουμε εκ των προτέρων τα κίνητρα των δραστών ή άλλες λεπτομέρειες του συμβάντος  θεωρούμε την αποτρόπαιη αυτή πράξη βίας προϊόν του κλίματος ανασφάλειας και της βαθύτατης αδιαλλαξίας που τον τελευταίο χρόνο διαπερνά την κοινωνία. Η ανύψωση χείρας κατά ενός κληρικού και ταυτοχρόνως ηλικιωμένου ατόμου αποδεικνύει την έντονη ηθική κρίση και είναι πέραν κάθε κώδικα συμπεριφοράς που παραδοσιακά έχει τηρηθεί απ’ την εγχώρια κοινωνία.
Παροτρύνοντας τις αρμόδιες αρχές να διαλευκάνουν το γρηγορότερο την υπόθεση, τον  εντοπισμό των αυτουργών και την διάθεση τους ενωπίω της δικαιοσύνης.
Τίρανα, στις 9 Σεπτέμβρη 2015
Deklaratë për shtyp – Tiranë, 09 shtator 2015

...............................................
Deklaratë për shtyp
Shprehim indinjatën e thellë dhe dënojmë pa asnjë ekuivok aktin e dhunës ndaj Meshtarit Orthodhoks Kristo Papa të ndodhur në zonën ku historikisht, dhe në numra të konsiderueshëm, jeton dhe zhvillon aktivitetin e tij Komuniteti Etnik Grek.
Pa paragjykuar motivet dhe hollësitë e tjera të ngjarjes, e konsiderojmë këtë agresion të shëmtuar produkt të klimës të pa sigurtë dhe intolerances së thellë që përshkon kohët e fundit shoqërinë tonë. Ngritja e dorës ndaj një kleriku dhe njëkohësisht një personi të moshuar tregon krizën e thellë morale dhe është jashtë çdo kodi që tradicionalisht është respektuar nga shoqëria e jonë.
Duke nxitur autoritetet kompetente për zbardhje sa më shpejtë të ngjarjes, kapjen e autoreve dhe vënien e tyre para drejtësisë.
Tiranë, 09 shtator 2015

Εκκλησία για ορθόδοξους και καθολικούς θέλουν να χτίσουν οι Αλβανοί στη θέση του Αγίου Αθανασίου

Επιχειρώντας την πλαστογράφηση της ιστορικής πραγματικότητας σε μια περιοχή, όπου κυριαρχεί το ελληνικό στοιχείο


Μία εκκλησία, που θα αποτελέσει κοινό τόπο λατρείας Ορθόδοξων και Καθολικών, θέλουν να χτίσουν τα Τίρανα, στη θέση της κατεδαφισμένης εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου στις Δρυμάδες Χειμάρρας, επιχειρώντας την πλαστογράφηση της ιστορικής πραγματικότητας σε μια περιοχή, όπου κυριαρχεί το ελληνικό στοιχείο.
Η κυβέρνηση Ράμα έχει δρομολογήσει την ανέγερση ενός ναού-μνημείου, που θα είναι αφιερωμένος στη μνήμη του καθολικού επισκόπου Νίλο Καταλάνο, ο οποίος τον 17ο αιώνα επιχείρησε να στρέψει τον ορθόδοξο πληθυσμό της περιοχής προς τον καθολικισμό, χωρίς αποτέλεσμα. Ο Καταλάνο τιμάται από τους Αλβανούς, επειδή φέρεται να προώθησε τη διδασκαλία της αλβανικής γλώσσας -για την ιστορία, η Αλβανία απέκτησε αλφάβητο μόλις το 1908.

Ο ίδιος ο Ράμα, με πρόσφατες δηλώσεις του, επιβεβαίωσε τις σχετικές πληροφορίες: «Στο μέρος αυτό θα χτιστεί μια εκκλησία που θα τιμήσει την εικόνα της παλιάς εκκλησίας και να επιστρέψει με αυτόν τον τρόπο σε έναν τόπο όπου θα εκτεθεί η αλβανική παράδοση που υπήρχε σ' αυτό το έδαφος» δήλωσε προκλητικά, επαναλαμβάνοντας τον ισχυρισμό του πως δεν κατεδαφίστηκε εκκλησία, αλλά ένα... γκαράζ : «Σ' αυτό το μέρος ήταν μια εκκλησία που ήταν το λίκνο της αλβανικής γλώσσας. Πολλά μας καταλογίζουν και πολλά λέγονται για το ζήτημα αυτό, πως εμείς δήθεν καταστρέψαμε μια εκκλησία. Αυτό ήταν ένα γκαράζ και όχι εκκλησία».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο στενός συνεργάτης του Ράμα -και βουλευτής του Σοσιαλιστικού Κόμματος- Κότσο Κοκδήμα, ο οποίος υποστήριξε δημόσια πως το 1992 ομογενείς από τις Δρυμάδες βεβήλωσαν τάφο που βρισκόταν δίπλα από την εκκλησία του Αγίου Αθανασίου και που, σύμφωνα με τον ισχυρισμό του, ήταν θαμμένος ο Καταλάνο.

Ο Κοκδήμα, ελληνικής καταγωγής από το χωριό Κηπαρό της Χειμάρρας, θεωρείται από τους πλέον ισχυρούς επιχειρηματίες σήμερα στην Αλβανία και είναι ιδιοκτήτης μίας από τις μεγαλύτερες εφημερίδες της χώρας, με μόνιμη ανθελληνική ρητορική.

Ο ίδιος αποκάλυψε πρόσφατα πως θα είναι βασικός σπόνσορας σε εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στο πανεπιστήμιο Αυλώνας, στη μνήμη του επισκόπου Καταλάνο.

Στους ισχυρισμούς Κοκδήμα, απάντησε ο πρώην δήμαρχος Χειμάρρας -και πρόεδρος του κόμματος «Ομόνοια»- Βασίλης Μπολάνος.

«Η εκκλησία του Αγίου Αθανασίου προηγείται της παρουσίας των ρωμαιοκαθολικών ιεραποστόλων στην περιοχή της Χειμάρρας, οι οποίοι εμφανίστηκαν μετά το 1670 και κατόπιν αιτήσεως των Χειμαρριωτών, όταν επιχείρησαν να συνάψουν διάφορες συμμαχίες, προκειμένου να αναστείλουν την επέκταση των Οθωμανών στην περιοχή τους, που τελούσε σε αυτόνομο καθεστώς» λέει ο κ. Μπολάνος, επισημαίνοντας: «Αξίζει να θυμίσω μια έκφραση των ίδιων των ρωμαιοκαθολικών ιεραποστόλων μετά την οριστική τους αποχώρηση από τη Χειμάρρα, το 1790: "Οι άνθρωποι ετούτων των περιοχών νιώθουν περήφανοι για την ορθόδοξη θρησκεία τους, είναι άνθρωποι χαρισματικοί και γεμάτοι αγάπη για τον τόπο τους, τόσο όσο είναι πρόθυμοι να θυσιάσουν κάθε τι πολύτιμο γι’ αυτό" έγραφαν οι ίδιοι στα ημερολόγιά τους και είναι η καλύτερη απάντηση στους ισχυρισμούς του κ. Κοκδήμα» λέει ο πρώην δήμαρχος Χειμάρρας.

Την ίδια ώρα ο Σαλί Μπερίσα χαρακτηρίζει «κρατικό έγκλημα» την κατεδάφιση της ορθόδοξης εκκλησίας στις Δρυμάδες, συγκρίνοντάς το με το διωγμό των θρησκειών επί  Χότζα, και υπενθύμισε καταγγελία που είχε κάνει το 1990 στη Βουλή ο Φάτος Νάνο, σύμφωνα με την οποία, όταν ο Ράμα ζούσε στο Παρίσι τη δεκαετία του 1990, ασχολήθηκε με πωλήσεις κλεμμένων εικόνων από εκκλησίες της Αλβανίας.

«Πρόκειται για απαίσια πράξη, για επιστροφή της μαύρης εποχής του 1967 της κομμουνιστικής δικτατορίας, όταν οι Χότζα, Αλία, αλλά και ο πατέρας του σημερινού πρωθυπουργού, Κριστάκ Ράμα, προχώρησαν στην κατεδάφιση χιλιάδων εκκλησιών, τζαμιών και τεκέδων σε όλη τη χώρα. Χιλιάδες εικόνες, ιερά βιβλία και άλλα αντικείμενα αξίας των χώρων λατρείας καταληστεύτηκαν και εξαφανίστηκαν από τις συμμορίες του Χότζα» δήλωσε ο πρώην πρωθυπουργός της Αλβανίας, προκαλώντας αίσθηση. 

ΤΟ ΓΕΦΥΡΙ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ / ΜΟΣΧΟΠΟΛΗ - Urra e SHËN e PREMTES/ VOSKOPOJË


Βρίσκεται στην άκρη της θρυλικής Μοσχόπολης, μετά τα τελευταία προς βορρά σπίτια. Εκεί, με τη βοήθειά του, ο δρόμος διαβαίνει το ποτάμι του Παπανικόλα και συνεχίζει -κάποτε καλντεριμωτός- για το μοναστήρι του Προδρόμου. Το γεφύρι όμως ειπώθηκε έτσι, της Αγίας Παρασκευής, από διπλανή, κατεστραμμένη σήμερα εκκλησία. Κατασκευάστηκε το 1895 στη θέση παλαιότερου.

«…επιτροπεία, ήτις επίσης ιδιαιτέρας εξάρσεως και μνείας τυγχάνει αξία, είναι εκείνη η του επιζώντος εισέτι κ. Ναούμ Νικ. Στίργια, (1890-1916) καθ’ ην, χάρις εις την λελογισμένην αυτού διαχείρησιν, ανηγέρθη ανακαινισθείσα τελείως η λιθίνη γέφυρα Αγίας Παρασκευής».
Μητροπολίτης Ξάνθης Ιωακείμ Μαρτινιανός (1875-1953)
.................................................................................
Ndodhet në skaj të Voskopojës legjendare, pas shtëpive të fundit veriore. Atje, me ndihmën e saj, rruga kalon lumin e Papanikollas dhe vazhdon - dikur me kalldrëm- për në Manastirin e Shën Prodhromit. Por kjo urrë mori emrin e Shën e Premtes për shkak të Kishës që ndodhej atje afër, e cila u shkatërrua dhe u rindërtua tashmë. Urra u ndërtua më 1895 -ën në vend të një të vjetre. 

".... nën këshillin, i cili gjithashtu vlerësohet tepër dhe në veçanti, është ai që gjatë kohës që ishte gjallë Naum Nik. Stirija (1890-1916) pasi falë menaxhimit të tij të llogjikshëm, u ndërtua duke u rindërtuar plotësisht urra prej guri e Shën e Premtes" 
Mitropoliti i Ksanthit Joakim Martiniani (1875-1953). 

Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2015

Θύμα άγριου ξυλοδαρμού ο πατέρας του Προέδρου της ΟΜΟΝΟΙΑΣ

Ο 74χρονος πατέρας του Προέδρου της ΟΜΟΝΟΙΑΣ Λεωνίδα Παππά, έπεσε θύμα της μανίας δυο κουκουλοφόρων κακοποιών. Αφού τον παρακολούθησαν εισέβαλαν στην κατοικία του, τον έδεσαν χειροπόδαρα και άρχισαν να τον ξυλοκοπούν με μανία. Μετά από λίγα λεπτά αποχώρησαν με άδεια χέρια.
Οι πρώτες πληροφορίες μιλούν για ληστεία όμως δεν εκλάπη κάτι από την κατοικία. Η αστυνομία διερευνά τα αίτια της επίθεσης.
Το θύμα είναι Ιερέας στην εκκλησία του Αγίου Χαράλαμπου στην περιοχή των Αγίων Σαράντα όπου και κατοικεί.
Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως η κατάστασή του είναι σταθερή και δεν διατρέχει κίνδυνο.
- See more at: http://www.himara.gr/4750-thyma-agriou-ksylodarmou-o-pateras-tou-proedrou-tis-omonoias?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook#sthash.eNglH9GR.dpuf

Πηγή: www.himara.gr

'Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΉ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΟΡΥΤΣΑΣ' - Ελευθέριος Απ. Καρακίτσιος.(Ολόκληρη η Διατριβή) - “Helenizmi në zonën Mitropolike të Korçës” – Eleftherios Ap. Karakitsios- protopresviter-professor Dr.Th

''Ο ελληνισμός στην μητροπολιτική περιφέρεια Κορυτσάς'' - Ελευθέριος Απ. Καρακίτσιος.

Διδακτορική διατριβή. 
Υποβληθείσα στο Τμήμα Ποιμαντικής και
Κοινωνικής Θεολογίας του Α.Π.Θ.
Θεσ/νίκη 2010


ΠΕΡΙΛΗΨΗ 

Γιά τήν ἀνάπτυξη τοῦ θέματος «Ὁ Ἑλληνισμός στήν Μητροπολιτική περιφέρεια Κορυτσᾶς» περιληπτικά ἐργασθήκαμε ὡς κάτωθι: Ἀρχικά καθορίσαμε τόν ἐν λόγῳ χῶρο γεωγραφικά, ἐρευνήσαμε τόν Ἑλληνισμό στήν πορεία του ἀπό τήν προϊστορική ἐποχή, στήν Ρωμαϊκή κυριαρχία, στήν Βυζαντινή ἐποχή δειγματοληπτικά. 
∆ιά πρώτη φορά φέρουμε στήν δημοσιότητα μέ βάση τουρκικά κατάστιχα τοῦ 15ου αἰῶνος τήν Ὀθωμανική κυριαρχία στήν περιοχή. Τεκμηριώσαμε τήν ὕπαρξη τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Κορυτσᾶς πού ἀπετέλεσε ἀνά τούς αἰῶνες τόν φάρο τοῦ Ἑλληνισμοῦ σέ ὁλόκληρη τήν περιοχή, μαζί μέ τίς ἐπισκοπές. Ἡ κοινωνική διάρθρωση, ἡ ἐκκλησιαστική ὀργάνωση, οἱ σύλλογοι–συντεχνίαι, δωρηταί μέ τά κληροδοτήματα, ἡ ἐκπαίδευση ἀπό τόν 15ον αἰώνα μέχρι τόν 20όν αἰώνα κυριαρχοῦν καί ἀναδεικνύουν τήν ζωή τοῦ Ἑλληνισμοῦ ἕως τό 1914, ὁρόσημο δημιουργίας ἀλβανικοῦ Κράτους. 
Πρώτη φορά γίνεται προσέγγιση καταγραφῆς καταλόγων τῶν χωρίων, τῶν Ἱ. Ναῶν, τῶν Ἀρχιερέων, τῶν Ἱερέων, τῶν διδασκάλων, τῶν σχολείων τῆς Μητροπολιτικῆς περιφέρειας πού περικλείεται σήμερα στό κράτος τῆς Ἀλβανίας. Γίνεται μία ἐρευνητική προσέγγιση τοῦ λαοῦ τῶν Ἀρβανιτῶν < Σκιπιτάρων < Ἀλβανῶν, τήν σύστασή τους σέ κράτος ἀπό τίς Μεγάλες ∆υνάμεις μέ βάση τά συμφέροντά τους. Φέρνουμε στήν δημοσιότητα ἀπό ἀρχεῖα βορειοηπειρωτῶν τήν πάλη τους γιά τήν Ἐλευθερία τους ἐναντίον τῆς ὑποταγῆς τους στόν ἀλβανικό ζυγό παρά τήν ἀπελευθέρωσή τους τέσσερες φορές καί τήν ἐπιμονή τῶν μεγάλων ἀφεντικῶν νά κρατήσουν τό κράτος τῆς Ἀλβανίας. Πρώτη φορά ἔρχονται στήν δημοσιότητα κρατικά ἀλβανικά ἔγγραφα πού δείχνουν τήν δολιότητα γιά τήν ἀνακήρυξη τῆς Αὐτοκεφάλου Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ἀλβανίας, τόν ἀπηνῆ διωγμό τῶν Βορειοηπειρωτῶν περιόδου 1925-1939, 1941-1990 μέ χιλιάδες φυλακισμένους, ἐξορίστους, δολοφονημένους, τόν πλήρη ἐξαλβανισμό μπροστά στήν ἀδιαφορία καί ἀνικανότητα τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους καί τῆς κομμουνιστικῆς κυριαρχίας τῶν πενήντα χρόνων. Η περίοδος 1991-2010 συμπληρώνει τήν ζοφερή εἰκόνα τοῦ Ἑλληνισμοῦ τῆς περιοχῆς αἰτία τοῦ Ἀλβανισμοῦ καί τοῦ νεοελληνισμοῦ τῶν κρατούντων τῆς κεντρικῆς ἐξουσίας τῶν Ἀθηνῶν. 
Στό παράρτημα δίνομε λίγα δείγματα πού φανερώνουν τό μεγαλεῖο τοῦ Ἑλληνισμοῦ μέχρι τήν ἀλλοτρίωσή του ἀπό τόν Ἀλβανισμό.

Λεζάντα εικόνας: Ἀρχεῖον Ἀλεξάνδρου Γκιάτα. Ἡ πόλη τῆς Κορυτσᾶς τό 1937. Ὁ νέος μητροπολιτικός ναός τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς, τό σημερινό μητροπολιτικό κτίριο, στό μέσον ὁ Ἱ. Ναός Ἁγίου Χαραλάμπους (18ος αἰ.) κατεδαφίσθη τό 1967. Τό ἔτος 2009 παρεχωρήθη ὁ χῶρος ἀπό τόν μητροπολίτη Κορυτσᾶς Ἰωάννη Peluschi νά ἐπεκταθῆ τὸ κτῖσμα τοῦ σχολείου!

Διαβάστε περισσότερο ή κατεβάστε

“Helenizmi në zonën Mitropolike të Korçës” – Eleftherios Ap. Karakitsios- protopresviter-professor Dr.Th

Temë Doktorature

E dorëzuar në Degën e Teologjisë Baritore dhe Sociale të Universitetit Aristotel të Thessalonikit në 2010

Përmbledhje.

Për zhvillimin e temës “Helenizmi në zonën Mitropolike të Korçës” shkurtimisht punuam si më poshtë: Në fillim caktuam zonën gjeografike në fjalë dhe hulumtuam Helenizmin e saj gjatë rrugëtimin që prej periudhës parahistorike, nën zotërimin Romak, në periudhën Bizantine, shkurtimisht.
Për herë të parë sjellim të dhëna me bazë arkivin turk të shek të 15-të gjatë periudhës Osmane në këtë zonë.
Vërtetojmë ekzistencën e  Mitropolisë së Shenjtë të Korçës, që ndër shekuj përbënte farin e Helenizmit në të gjithë zonën, bashkë me Peshkopatat. Rënditja shoqërore, organizimi kishtar, shoqata dhe lidhje, dhurues dhe trashëgimi, arsimin nga shek. i 15-të deri tek ai i  20-të ku mbizotëron dhe shëmbëllen jeta e Helenizmit deri në vitin 1914, vit i krijimit të shtetit shqiptar.
Për herë të parë studiohet dhe rregjistrohet katalogu i fshatrave, të Kishave të Shenjta, të Kryepriftërinjëve, të Klerikëve, të mësuesve të zonës Mitropolike që përfshihet sot në shtetin Shqiptar.
Kryhet një interpretim shkencor i popullit Arvanitë-Shqiptarë, organizmin e tyre në shtet nga Fuqitë e Mëdha me bazë interesat e tyre. Sjellim në publik nga arkivat e vorioepirotëve, betejën e tyre kundër nënshtrimit nën zgjedhën shqiptare dhe këmbënguljen e zotërve të mëdhenj që të mbajnë shtetin Shqiptar.
Për herë të parë publikohen shkresa zyrtare shqiptare që tregojnë dinakërinë për shpalljen e Kishës Autoqefale Orthodhokse të Shqipërisë, përndjekiet e egëra ndaj voriepirotëve gjatë periudhës 1925-1939, 1941 – 1990, me mijëra të burgosur, të internuar, të vrarë, shqiptarizimin e tyre, para indiferencës dhe paaftësisë të Shtetit Grek dhe të pushtetit komunist për pesëdhjet vjet. Periudha 1991-2010 plotëson pamjen e zymta të Helenizmit të zonës për shkak të shqiptarizimit dhe neohelenizmit të atyre që kanë pushtetin qëndror në Athinë.
Në pjesën shtesë ofrojmë shembuj konkretë që tregojnë madhështinë e Helenizmit deri në tjetërsimin e tij nga shqiptarizmi.
Kopertina: Arkivi i Aleksandër Gjatës. Qyteti i Korçës në vitin 1937. Kisha e re e Burimit Jetëdhënës, ndërtesa e Mitropolisë së Shenjtë, në mes Kisha e Shenjtë e Shën Harallambit shek i 18-të e cila u prish më 1967. Në vitin 2009 pjesë e këtij ambjenti u dha nga Mitropoliti i Korçës Joan Pelushi për zgjerim të ndërtesës ku strehohet shkolla!   

Lexoni ose arkivoni të gjithë këtë studim, doktoraturë duke shkelur linjën e mëposhtme:

                      


Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015

Αθ. Ε. Καραθανάσης: Μοσχόπολη - Διεθνές Συμπόσιο, Θεσ/νίκη 1999


Μοσχόπολις, Διεθνές Συμπόσιο, Θεσσαλονίκη 31 Όκτ. - 1 Νοεμβρ. 1996, εκδ. Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών - Μακεδονική Βιβλιοθήκη, άρ. 91, Θεσσαλονίκη 1999, σσ. 287.
Αθ. Ε. Καραθανάσης, Βιβλιοκρισίες.

Ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Πρακτικά του Βαρώνου Κωνσταντίνου Μπέλλιου του Μακεδόνος


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΥΓΕΝΕΣΤΑΤΟΥ ΒΑΡΩΝΟΥ ΚΥΡΙΟΥ 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΠΕΛΛΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΟΣ
Συλλεγέντα υπό των αυταδέλφων Δ. και Ν. ΑΡΓΥΡΙΑΔΩΝ των εκ Σιατίσης της Μακεδονίας.
ΕΝ ΒΙΕΝΝΗ ΤΗΣ ΑΟΥΣΤΡΙΑΣ
εκ της τυπογραφίας Αντωνίου Μπένκο, πρώην Αϋπούλου.
1838



πηγή

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1427) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)