Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016

Μιχάλης Μαγειρίας: Τα Βλάχικα, είναι αποκλειστικά και μόνον προφορική γλώσσα!.- Mihali Mageiria: Gjuha Vllahe është vetëm gjuhë e folur!.





Ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Βλαχικής Αμφικτιονίας και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βλάχων Μιχάλης Μαγειρίας μιλάει στον «Πρωϊνό Λόγο».
Δήλωση – «καταπέλτης», με αφορμή την προσπάθεια των Μακεδοναρμάνων να κατασκευάσουν μια «εθνική» διάλεκτο… Συνέντευξη στον Κώστα Αγορη
• «Τα βλάχικα που ομιλούνται από Έλληνες, δεν είναι ούτε ξένη ούτε μειονοτική γλώσσα. Είναι μια άλλη, προφορική ασφαλώς γλώσσα, και συνιστούν στοιχείο της υπερχιλιετούς προφορικής πολιτισμικής κληρονομιάς της ελληνικής πατρίδας μας». Αυτό υπογραμμίζει με ιδιαίτερη έμφαση σε συνέντευξή του στο «Π.Λ.» ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Βλαχικής Αμφικτιονίας κ. Μιχάλης Μαγειρίας, δίνοντας μ’ αυτό τον τρόπο μια ηχηρή και αποστομωτική απάντηση στην προσπάθεια τελευταία, των λεγόμενων Μακεδοναρμάνων, να κατασκευάσουν μια «εθνική» γλώσσα με βάση το βλάχικο ιδίωμα. Απόπειρα που εντάσσεται στα πλαίσια μιας ευρύτερης προπαγανδιστικής πολιτικής, η οποία στοχεύει στην ανάδειξη ξεχωριστής βλάχικης εθνότητας στην Βαλκανική και φυσικά στην ανακίνηση θέματος περί δήθεν βλάχικης μειονότητας και στην χώρα μας. «Δεν υπήρξε ποτέ ξεχωριστό βλάχικο πολιτικό κίνημα κι αντίστοιχο γλωσσικό πρόγραμμα ή αίτημα», ξεκαθαρίζει ο κ. Μαγειρίας, ενώ μιλώντας περί βλάχικης γλώσσας υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, ότι οι Έλληνες Βλάχοι ανέκαθεν χρησιμοποιούν την ελληνική ως γραπτή γλώσσα για διοικητικές, εκκλησιαστικές, εκπαιδευτικές και κάθε είδους ανάγκες τους. Ταυτόχρονα τάσσεται υπέρ μιας τεκμηριωμένης επιστημονικής καταγραφής της προφορικής βλάχικης παράδοσης και κληρονομιάς, με μοναδικό στόχο να διασωθεί η συγκεκριμένη γλώσσα και στο μέλλον. Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΕΡ.: Κύριε πρόεδρε, με αφορμή δημοσιεύματα στον τύπο, έντυπο και ηλεκτρονικό, καθώς και αναρτήσεις σε ιστολόγια ή ψηφοφορίες στο facebook, σχετικά με τη βλάχικη γλώσσα ποιά είναι θέση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων;
ΑΠ.: Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Αυτό που ονομάζουμε βλάχικη γλώσσα είναι τα βλάχικα. Δηλαδή, το σύνολο των βλάχικων προφορικών διαλέκτων. Όταν μιλάμε για τη βλάχικη γλώσσα (νεολογισμοί: αρωμουνική, αρμάνικη) στο χώρο της Νοτίου Βαλκανικής εννοούμε τα βλάχικα, που είναι μόνο προφορική γλώσσα.
ΕΡ.: Παρατηρώ ότι είστε ιδιαίτερα προσεκτικός στη διατύπωσή σας. Απ’ τη μια λέτε τα βλάχικα, ενώ από την άλλη κάνετε λόγο για προφορική γλώσσα…
ΑΠ.: Τα βλάχικα, σύμφωνα και με τους ειδικούς γλωσσολόγους, είναι το σύνολο των διαλέκτων μίας μη ομογενοποιημένης και μη κωδικοποιημένης προφορικής γλώσσας. Η γλώσσα αυτή παραμένει μέχρι σήμερα προφορική. Δεν έχει αποκτήσει μία ενιαία μορφή, κοινά αποδεκτή, από όλες τις ομάδες των βλαχόφωνων, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στις γύρω Βαλκανικές Χώρες. Δεν τέθηκε ποτέ θέμα απ’τους Βλάχους των ελληνικών χωρών για εγγραμματισμό, πολύ δε περισσότερο για γραπτή χρήση των βλάχικων.
 Ε.Ρ.: Ποιά είναι η σχέση των βλάχικων με άλλες νεολατινικές γλώσσες στα Βαλκάνια;
AΠ.: Να σας πω προηγουμένως κάτι εμπειρικό. Για να καταλάβετε καλύτερα και όσα είπα πριν, αλλά και όσα θα πω στη συνέχεια. Εμείς στη Μηλιά, στο Μέτσοβο, μιλάμε μια παρόμοια βλάχικη διάλεκτο. Στα διπλανά μας χωριά, Γρεβενίτι, Περιβόλι, Αβδέλα, άλλη. Λίγο βορειότερα στην Αετομηλίτσα και τη Σαμαρίνα μιλούν διαφορετικά. Στο Κεφαλόβρυσο επίσης αρκετά διαφορετικά. Θέλω να πω ότι έχουμε διαφορετικές διαλεκτικές ομάδες εδώ στο χώρο το δικό μας, καταρχήν. Κι αυτές μας είναι σήμερα γνωστές από την επικοινωνία που έχουμε τις τελευταίες δεκαετίες. Οι διάλεκτοι της βλαχικής Διασποράς στις γειτονικές μας χώρες συγγενεύουν με τις προαναφερόμενες.
ΕΡ.: Το καταλαβαίνω αυτό που λέτε, αλλά για να επανέλθω, ρωτώ ποια είναι η σχέση των βλάχικων με τη ρουμανική γλώσσα, για παράδειγμα.
 ΑΠ.: Τα βλάχικα ΔΕΝ είναι διάλεκτος της ρουμανικής γλώσσας! Αυτό είναι σαφές. Μην ξεχνάτε άλλωστε ότι κι αυτή ως εθνική γλώσσα προέκυψε από παραδουνάβιες βλάχικες διαλέκτους μόλις τον 19ο αιώνα. Οι ειδικοί γλωσσολόγοι θεωρούν ότι τα βλάχικα είναι μία από τις τέσσερις ρομανικές, δηλαδή νεολατινικές, γλώσσες της Βαλκανικής λατινικής που μιλούνταν στην Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Οι άλλες είναι η ιστρορομανική, η δακορομανική και η μογλενορομανική.
 ΕΡ.: Αλήθεια, τα βλάχικα είναι μια γλώσσα που γράφεται τελικά ή όχι;
 ΑΠ.: Για κάθε γλώσσα μπορεί να υπάρξει ένα τρόπος γραφής. Δεν κατέστη απαραίτητο σε μας για τα βλάχικα, διότι θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ανεκάθεν χρησιμοποιούμε την ελληνική ως γλώσσα γραπτή και για τις ανάγκες μας εκπαιδευτικές, εκκλησιαστικές, διοικητικές ή άλλες εκφραστικές. Δε νοείται στο χώρο μας διαφορετικά! Δεν υπήρξε ποτέ ξεχωριστό βλαχικό πολιτικό κίνημα κι αντίστοιχο γλωσσικό πρόγραμμα ή αίτημα. Η θλιβερή παρένθεση της ρουμανικής προπαγάνδας ήταν κάτι τελείως διαφορετικό και δεν επιδέχεται εκ των υστέρων ψευδεπίγραφων ερμηνειών και χρήσεων. Τώρα, οι ειδικοί επιστήμονες ακολουθούν τους κανόνες της επιστήμης τους κι ο εγγραμματισμός των βλάχικων ως νεολατινικής γλώσσας από αυτούς γίνεται κυρίως με το λατινικό αλφάβητο και τη χρήση κάποιων ελληνικών στοιχείων. Δε βλέπω κάτι το μεμπτό. Κάθε άλλο. Πιστεύω ότι με περισσή σοβαρότητα εργάζονται για την καταγραφή και διάσωση της προφορικής βλάχικής μας κληρονομιάς χωρίς τυμπανοκρουσίες, σε καθαρά επιστημονικό κι ακαδημαϊκό πλαίσιο. Αυτό συνάδει και με την καταστατική αναφορά και δέσμευση της ΠΟΠΣΒ για τη διατήρηση της γλώσσας, όχι όμως για κατασκευή γλώσσας. Τους γνωρίζω και έχουν κληθεί κατ’ επανάληψη σε εκδηλώσεις της Ομοσπονδίας. Το σημειώνω διότι δεν μου αρέσει η ισοπεδωτική υπεραπλούστευση και γενίκευση που λειτουργεί αποπροσανατολιστικά. Θέλω να το καταστήσω για άλλη μια φορά ξεκάθαρο. Τα βλάχικα που ομιλούνται από Έλληνες, δεν είναι ούτε ξένη ούτε μειονοτική γλώσσα. Είναι μια άλλη, προφορική ασφαλώς γλώσσα, και συνιστούν στοιχείο της υπερχιλιετούς προφορικής πολιτισμικής κληρονομιάς της ελληνικής πατρίδας μας. Κι έτσι πρέπει να αντιμετωπίζονται. Η επιστημονική καταγραφή, μελέτη και διάσωσή τους είναι η καλύτερη απάντηση τόσο στους αδαείς κινδυνολογούντες φοβικούς, όσο και στους λογής – λογής επαγγελματίες ακτιβιστές, ιδεοληπτικούς αυτόκλητους προστάτες, κι αυτούς ακόμη τους κατασκευαστές σήμερα μιας «εθνικής» «αρμάνικης γλώσσας». ΕΡ: Γνωρίζετε όμως ότι γίνεται μια τέτοια προσπάθεια από το Συμβούλιο των Αρμάνων ή Μακεδοναρμάνων και από άλλες ΜΚΟ…
ΑΠ.: Ακούστε. Καταρχήν για να είμαι δίκαιος. Η θέση μας σ’αυτό το ζήτημα ήταν, είναι και παραμένει ξεκάθαρη κι έχει εκφρασθεί με τον ποιό επίσημο τρόπο. Πρώτον: Το «Συμβούλιο των Αρμάνων» ή «Μακεδοναρμάνων», όπως αυτοαποκαλείται, είναι όργανο ΞΕΝΟ προς τους Έλληνες Βλάχους εντός κι εκτός Ελλάδος. Δεν έχει καμιά ηθική ούτε και πολιτική ή άλλη νομιμοποίηση από μας. Δεύτερον: Η γλώσσα που προωθεί ως εθνικά «αρμάνικη», γνωρίζω ότι είναι μία από τις διαλέκτους των έξω. Όσων Βλάχων, δηλαδή θυμάτων της ρουμανικής προπαγάνδας, μετεγκαταστάθηκαν οικειοθελώς και αυτοβούλως στη Δοβρουτσά της Ρουμανίας τη δεκαετία του 1920 ως Ρουμάνοι άποικοι, απ’ τη Μακεδονία μας. Πρόκειται για μια γλώσσα, αν θέλετε υπό κατασκευή, στα πλαίσια του καινοφανούς εθνικού ιδεολογήματος των αυτοαποκαλούμενων «Αρμάνων» ή «Μακεδοναρμάνων» ως ξεχωριστού διαβαλκανικού έθνους. Όσο για τις γνωστές ΜΚΟ, που θίξατε, και την δήθεν «επιστημονική» θέση τους. Αυτή έχει τόση αξία όση κι η εργολαβική δραστηριότητά τους στην υπηρεσία της εθνικής αποδόμησης και του εθνομηδενισμού.
πηγή: Εδώ και Εδώ





 Kryetari i Amfiktionisë Botërore Vllahe dhe i  Federatës Panhellenike të Vëllehëve Mihail Mageirias foli për gazetën “Proino Logo”.
Deklaratë – “bombë” pas përpjekjes së maqedonoarmanëve që të ndrëtojnë një dialekt “kombëtar”... Intervistë e Kosta Agorit.
-         “Gjuha  vllahe e  cila flitet nga grekët, nuk është gjuhë e huaj por as gjuhë e një minoriteti. Është një gjuhë tjetër, një gjuhë e folur sigurisht, që përbën element të trashëgimisë gojore kulturore të më tepër së njëmijëvjet, të atdheut tonë helen”. Këtë thekson me forcë në intervistën e tij në (P.L) kryetari i Amfiktionisë Botërore Vllahe, z Mihali Mageiria, duke dhënë me këtë mënyrë një përgjigje të fortë dhe gojëmbyllëse, ndaj përpjekjeve të Maqdonoarmanëve, që të ndërtojnë një gjuhë “kombëtare” me bazë dialektin vllah. Kjo përpjekje është pjesë e një politike më të gjërë propagandistike, e cila ka si qëllim të nxjerrë në dritë një komb të veçantë vllah në Ballkan dhe natyrisht ritrazimin e çështjes mbi gjoja minoritetit vllah në vendin tonë. “Nuk ekzistonte kurrë një lëvizje e veçantë vllahe dhe një program gjuhor respektiv ose kërkesë”, sqaron z Mageiria, ndërsa duke folur mbi gjuhën vllahe, nënvizon, ndër të tjera, se vllehët Grekë gjithmonë përdornin si gjuhë të shkruar për të gjitha nevojat e tyre, administrative, kishtare dhe arsimore  e jo vetëm, gjuhën greke.
Në të njejtën kohë ai është dakort për një rregjistrim shkencor të bazuar në fakte, në lidhje me traditën gojore vllahe, me qëllim bazë që të shpëtonte kjo gjuhë e caktuar dhe në të ardhmen. Intervista:
PY- Zoti kryetar, duke marrë shkasë nga publikimet në shtypin e shkruar dhe elektronik, si dhe disa artikuj në faqe elektronike apo votimet në facebook, në lidhje me gjuhën vllahe, cili është mendimi i Federatës Panhelenike të Shoqatave Kulturore?
-         Përgj: Si fillim të sqarojmë diçka. Ajo që quajmë gjuhë vllahe është vllaçja. Dmth, tërërsia e dialekteve gojore vllahe. Kur flasim për gjuhën vllahe (neologjizma: aromune, armëne) në zonën e Ballkanit  Jugor nënkuptojmë vllaçen, që është vetëm një gjuhë gojore.
-         PY: Vërej se jeni shumë i kujdesshëm në formulimin tuaj. Nga njëra anë flisni për gjuhë vllahe dhe nga ana tjetër  flisni për gjuhë të folur....
-         Përgj. Gjuha vllahe, sipas specialistëve glosologë është një grupim i dialekteve të një gjuhe të folur të homogjenizuar dhe të koduar. Kjo gjuhë mbetet deri më sot e folur. Nuk ka marrë një formë të unifikuar, të pranueshme gjërësisht, nga të gjitha grupimet e vllahofolësve, sa në Greqi aq dhe në vendet Ballkanike përreth. Nuk është ngritur kurrë çështje nga Vllehët e tokave helene për gërmëzimin, gramtizimin, dhe jo më të flitej dhe për përdorim të shkruar të gjuhës vllahe.
-         PY: Cila është marrdhënia e gjuhës vllahe me të tjera gjuhë neolatinike të Ballkanit?
-         Përgj: T’ iu them në fillim diçka eksperienciale. Që të kuptoni më mirë ato sa thashë më parë, por dhe ato sa do të them në vazhdim. Ne në Milia, në Metsovo, flasim një dialekt vllah të ngjashëm. Në fshatrat fqinje, Greveniti , Perivoli, Avdhela, tjetër (dialekt). Pak më në veri në Aetomilitsa dhe në Samarinë flasin ndryshe. Në Kefalovriso gjithashtu mjaft ndryshe. Dua të them, fillimisht,  se kemi disa grupe dialektike të ndryshme këtu në ambjentin përreth nesh. Këto sot na janë të njohura nga komunikimi që kemi në dhjetëvjeçarët e fundit. Dialektet e Diasporës vllahe në vendet tona fqinje janë të pëarfërta me ato sa thamë më lart.
-         PY: E kuptoj këtë që thoni, por po e ripërmend, pyes se cila është marrdhënia e gjuhës vllahe me rumanishten, për shembull.
-         Përgj: Gjuha Vllahe NUK është dialekt i gjuhës rumune! Kjo është e qartë. Mos harroni se dhe ajo si gjuhë kombëtare rrjedhoi nga dialketet vllahe pranë Danubit vetëm gjatë shekullit të 19-të.
Gjuhëtarët specialistë e konsiderojnë gjuhën vllahe si një prej katër romaniket, dmth gjuhët Ballanike neolatine që fliteshin në Perandorinë Romake Lindore. Të tjerat janë histromanishtia, dakoromanishtia dhe moglenoromanishtia.
PY: Me të vërtetë, gjuha vllahe, si përfundim,   është një gjuhë që shkruhet  apo jo?
-         Përgj: Për çdo gjuhë mund ekzistojë një  mënyrë që të shkruhet. Nuk u bë e nevojshme tek ne për gjuhën vllahe, sepse duhet që të dini se gjithmonë përdorim greqishten si një gjuhë të shkruar për nevojat arsimore, kishtare, administrative ose shprehore. Nuk imagjinohet në ambientin tonë ndryshe! Nuk ekzistonte asnjëherë një lëvizje e shkëputur vllahe ose ndonjë program respektiv apo kërkesë.  Kjo kllapë e shëmtuar e propagandës rumune ishte diçka plotësisht e ndryshme dhe nuk pranon interpretime apo pëdorime, të mëvonëshme të falsifikuara. Tani shkencëtarët specialistë ndjekin rregullat e shkencës së tyre dhe gramatizimi i gjuhës vllahe si një gjuhë neolatine nga ata, bëhet kryesisht me alfabetin latin dhe përdorimin e disa elementëve grekë. Nuk shikoj diçka të keqe. Në të kundërt. Besoj që me seriozitet të theksuar po punojnë për rregjistrimin dhe shpëtimin e traditën sonë gojore vllahe pa shumë zhurmë dhe brenda një konteksti të pastër shkencor dhe akademik.  Kjo lidhet dhe me premtimin e POPSV për ruajtjen e guhës, por jo ndërtimin e një gjuhe. I njoh dhe kanë qënë shpesh prezentë në eventet e Federatës.  Po e theksoj se nuk më pëlqen thjeshtëzimi sheshues dhe një përgjithësim i cili funksionon në mënyrë çorientuese.  Dua që të bëj të qartë edhe një herë. Gjuha Vllahe që flitet nga Helenët, nuk është një gjuhë e huaj as gjuhë minoritare. Është sigurisht,  një gjuhë tjetër, gojore. Dhe përbën element të trashëgimisë kulturore gojore të më shumë se njëmijë vitesh të atdheut tonë helen. Kështu duhet dhe të përballohet. Rregjistrimi shkencor, studimi dhe ruajtja e e tyre është përgjigjia më e mirë tek ata frrikacakë të pacipë të cilët iu përmendin rreziqet,  si dhe ndaj të gjithë porfesionistëve aktivistët të fiksuar, të lloj-llojit që janë vetëshpallur shpëtimtarë,  por dhe ndaj atyre ndërtuesve të sotëm të një “gjuhe armane” “kombëtare”.
-         PY: Është në dijeninë tuaj që sot bëhet një përpjekje e tillë  nga Këshilli i Armanëve ose Maqedonoarmanëve dhe nga të tjera OJQ.....
-         Përgj: Dëgjoni. Si fillim që të jem i drejtë. Pozicioni ynë për këtë çështje ishte, është dhe do të mbetet i qartë dhe është shprehur me mënyrën më zyrtare. E para: “Këshilli i Armanëve” ose “Maqedonoarmanëve”, siç vetëshpallen, është organ i HUAJ në lidhje me Vëllehet Helenë brenda dhe jashtë Greqisë. Nuk ka as një lloj ligjshmërie morale ose politike nga ne.
E Dyta: Gjuha të cilën po promovon si “armane” kombëtare, e di se është një prej dialektet e atyre jashtë. Dmth e atyre Vllehëve viktima të propagandës rumune të cilët u zhvendosën me dëshirën e tyre me vullnet të lirë në Dovruca të Rumanisë në dhjetëvjeçarin e 1920-ës si kolonizatorë rumunë nga Maqedonia jonë. Bëhet fjalë për një gjuhë, nëse doni , nën ndërtim brenda një konteksti  të idologjisë të saposhfaqur të vetëshpallurve “Armanë”ose “Maqedonarmane” si një komb të veçantë ndërballkanik. Për sa i përket OJQ-ve të njohura, që përmendët dhe gjoja pozicionin e tyre “shkencor”. Kjo ka aq vlerë sa dhe aktiviteti sipëmarrës e tyre në shërbim të destrukturimit kombëtar dhe të  zhdukjes së çdo gjëje që ka lidhje me identitetin kombëtar.

Përktheu Pelasgos Koritsas

Ιταλοί αστυνομικοί στην ελληνο-αλβανική μεθόριο για να μείνουν οι πρόσφυγες στην Ελλάδα

Πέφτουν οι μάσκες στο προσφυγικό. Κοινές περιπολίες ξεκινούν Ιταλοί και Αλβανοί αστυνομικοί στην ελληνο-αλβανική μεθόριο, για την αποτροπή διέλευσης προσφυγικών ροών. Στόχος να μην περάσουν πρόσφυγες δια της Αδριατικής στα ιταλικά εδάφη!


Άνδρες της ιταλικής αστυνομίας θα περιπολούν από κοινού με Αλβανούς συναδέλφους τους στην ελληνο-αλβανική μεθόριο για την αποτροπή διέλευσης προσφυγικών/μεταναστευτικών ροών από την Ελλάδα με προορισμό την Ευρώπη μέσω Αδριατικής, μετά το κλείσιμο του βαλκανικού διαδρόμου.

AdTech Ad
Η συμφωνία για μικτές περιπολίες επετεύχθη κατά την συνάντηση που είχαν πρόσφατα στην Ρώμη οι υπουργοί Εσωτερικών των δυο χωρών, Αντζελίνο Αλφάνο και Φαϊμίρ Ταχίρι και προβλέπει ιταλική βοήθεια σε προσωπικό και τεχνικά μέσα για τον αποτελεσματικότερο έλεγχο της μεθορίου με την Ελλάδα.
Πληροφορίες που μεταδίδουν ΜΜΕ των Τιράνων αναφέρουν, ότι οι κοινές περιπολίες θα ξεκινήσουν στο αμέσως επόμενο διάστημα, ίσως και από μεθαύριο Σάββατο.

Μάλιστα στο πλαίσιο της συνεργασίας συναντήθηκαν στην Αυλώνα οι αρχηγοί της αστυνομίας των δύο χωρών, για να εξειδικεύσουν την συμφωνία των πολιτικών τους προϊσταμένων.

Η Ιταλία σπεύδει να προσφέρει βοήθεια στα Τίρανα καθώς ανησυχεί ότι ενδεχόμενη επιλογή της Αλβανίας ως ενδιάμεσης χώρας, από τα καραβάνια των προσφύγων, θα οδηγήσει τους πρόσφυγες, δια της Αδριατικής, στα εδάφη της.

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016

Ντούλες: “Ανήκω στην Εθνική Ελληνική Μειονότητα και είμαι υπερήφανος γι’αυτό” Σκληρή αντιπαράθεση Ντούλε – Ράμα στη Βουλή



Στη  σημερινή ολομελή συνεδρίαση της  Βουλής, οι βουλευτές  του ΔΚ, μετά την ομιλία του πρώην προέδρου του κόμματος και πρώην Π/Θ Σαλί Μπερίσα, ο οποίος ζήτησε από την κυβέρνηση ΄΄ να φέρει την νομιμότητα ΄΄ στη Βουλή, υπονοώντας  να απαλλαγεί η Βουλή από βουλευτές με βεβαρημένο  παρελθόν, αποχώρησαν από την αίθουσα. Στη συνέχεια στο βήμα της Βουλής ανέβηκε ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ και βουλευτής  Βαγγέλης Ντούλες, ο οποίος άσκησε κριτική στην κυβέρνηση ότι απέτυχε στην αποστολή της. Παραθέτουμε στη συνέχεια τις  δηλώσεις Ντούλε και την απάντηση του Π/Θ Ράμα σήμερα ση Βουλή.
Ντούλες: «Ο καθένας φέρει την ευθύνη των πρωτοβουλιών που αναλαμβάνει. Έχουμε σήμερα μια πολιτική τάξη με εγκληματικά στοιχεία στις γραμμές της, και μια διεφθαρμένη  δικαιοσύνη. Πρόκειται για το πιο επικίνδυνο  για τις τύχες της χώρας κοκτέιλ. Από την άλλη, από πλευράς του κ. Π/Θ, ακούμε  σοφίσματα  περί νομιμότητας και ομαλότητας. Υπάρχουν πολλά πράγματα, για τα οποία θα πρέπει να είμαστε όχι μόνο με το νόμο, αλλά και με την ηθική. Η σημερινή κυβέρνηση αποτελεί μια αποτυχία. Δεν μπορώ να αναφερθώ στους λόγους για τους οποίους αποχώρησε η αντιπολίτευση, αλλά ρωτώ: Δεν είναι άραγε η Βουλή αυτή σε διαδικασία αποποινικοποίησης;  Ο Π/Θ  συμπεριφέρεται με δύο μέτρα και δύο σταθμά, σε επαφές με εκπροσώπους της Διεθνούς Κοινότητας  παραδέχεται ότι υπάρχουν τέτοια φαινόμενα, εδώ μας λέει ότι εδώ και ένα μήνα ασχολούμαστε με μια κούφια υπόθεση, και ότι  αυτή η υπόθεση, απλώς είναι η υπόθεση κάποιου. Δεν μπορείτε να αποφύγετε  αυτές τις ευθύνες. Ναι, υπάρχουν άτομα με εγκληματικό παρελθόν και  γι΄ αυτό δεν φταίμε εμείς,  είσαι εσύ ο ίδιος  που έχεις υπογράψει για την είσοδο των εγκληματικών στη Βουλή.  Δεν μπορείς να  ξεφύγεις  (της ευθύνης)  και να κρύβεσαι πίσω από το δάκτυλο. Είστε σε δύσκολη θέση. Δεχθείτε ότι αποτύχατε ως κυβέρνηση, ο Π/Θ  τρέμει διότι δεν κατάφερε να τηρήσει τις υποσχέσεις . Χάσατε  και καταναλώσατε σε βάρος του ΣΚ, την υπόθεση που σας εμπιστεύτηκε  και αποτελούσε τότε για την αντιπολίτευση  την ηθική υπεροχή της. Για δύο χρόνια τα χάσατε όλα αυτά ( Ο βουλευτής Εριόν Μπράτσε μιλά από τη θέση  του. Ντούλες προς Μπρατσε : Μην  κάνετε σαν κουτάβι, κύριε Μπράτσε!)
Ήρθατε με την υπόσχεση μιας Αλβανίας με θέσεις εργασίας, τρέμετε όμως όταν σου υπενθυμίζουν τις θέσεις εργασίας, υποσχέθηκες την Αλβανία της ευημερίας, δεν θέλεις όμως να σου υπενθυμίζουν τους φτωχούς. Αποτύχατε και για τις ελεύθερες εκλογές. Η πολιτική ζωή μιας χώρας είναι θησαυρός αυτής της χώρας, και όχι μονοπώλιο κάποιου προέδρου. Μην τυφλωθείτε  από εφήμερα συμφέροντα, είστε σε αδιέξοδο, εκδηλώνεται τάσεις ολοκληρωτισμού. Επιστρέψτε πίσω στο 2013, εγκαταλείψτε τους μονόλογους, η χώρα έχει ανάγκη τις μεταρρυθμίσεις και όχι τις ομιλίες και τα σοφίσματα».
Ράμα: «Βαγγέλη, είσαι ένας καλός Έλληνας, έλα και γίνε συστατικό του ΣΚ και σε διαβεβαιώνω  ότι θα καταστήσουμε εφικτό εκείνο που μοιάζει ανέφικτο, θα σε κάνουμε και φίλο με τον  Shpetim Idrizi.
Βαγγέλη έχασες τα πάντα,  δεν σου φταίει το ΣΚ, εγώ, ούτε και η κυβέρνηση, που στις Επαρχίες που τις κάναμε Δήμους για να σεβαστούμε τη Μειονότητα, εσύ έχασες τα πάντα. Λες ότι δεν κάναμε ελεύθερες και αδιάβλητες εκλογές, αυτό όμως  δεν στέκει καθόλου. Όχι Βαγγέλη, σου το έχω πει φιλικά, έχεις μόνο έναν δρόμο, έλα γίνουν μέλος του ΣΚ, έχεις τις αξίες σου, εκπροσωπείς μια κοινότητα την οποία εκτιμούμε πολύ. Σε καλώ απευθυνόμενος στην λογική και όχι στο θυμό σου. Εγώ σε βλέπω σαν δικό μας συστατικό.  Σε δεχόμαστε και ζεβζέκη, αλλά δικό μας, σε διαβεβαιώνω ότι θα αισθάνεσαι καλύτερα».
Ο Π/Θ  Ράμα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα, μίλησε και για την Ε – Α Συμφωνία για τις θαλάσσιες ζώνες, τονίζοντας ότι η κυβέρνησή του δεν μπορεί να δεχθεί να χαρίσει  τετραγωνικά χλμ που έδωσαν οι προδότες.
«Η Συμφωνία για τα θαλάσσια σύνορα, στην πράξη είναι προδοσία.  Πως μπορεί η κυβέρνηση μιας χώρας, να χαρίσει, να παραδώσει  δικά της τετραγωνικά χλμ. Είναι προφανές, εκείνοι που διαπραγματεύτηκαν, τελούσαν υπό μεγάλη πολιτική πίεση. Εμείς Βαγγέλη, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα, ούτε με την Ελλάδα, ούτε με σένα. Δεν ευθύνεται η Ελλάδα για το γεγονός ότι στα Τίρανα βρήκε μερικούς προδότες, βρήκε, πήρε, δεν μπορεί όμως να τα κρατήσει, εμείς  δεν μπορούμε να το δεχθούμε. Γι΄ αυτό το λόγο κάναμε διάλογο, θέλουμε να δώσουμε λύση σ΄ εκείνο το πρόβλημα. Εκείνο το πρόβλημα ούτε ξεχνιέται, ούτε  σβήνεται, και πάνω απ΄ όλα, δεν μπορεί να είναι ένα βαρίδι στα πόδια των δύο χωρών».
«Ποτέ, σε καμία περίπτωση  δεν χρησιμοποίησα, παρά μόνο με περιφρόνηση, τον όρο αποποινικοποίηση. Η Αλβανία δεν είναι μια ζούγκλα στη Βραζιλία. Είναι ντροπή να μιλάς  για  πολιτική  τάξη με εγκληματικά στοιχεία. Αυτή δεν είναι η Βουλή των εγκληματιών, αλλά η Βουλή ανδρών και γυναικών που σημείωσαν επιτυχίες  στη ζωή τους. Και ποιοι είναι οι εγκληματίες εδώ, κύριε μου; Εγώ πιστεύω ότι η ηθική ακεραιότητα  του χαρακτήρα σου  δεν θα σου επέτρεπε ποτέ να καθόσουν μαζί με εγκληματίες. Βαγγέλη, εγκληματία δεν σε κάνει  η αθυροστομία εκείνου που δεν σε θέλει,  αλλά  η εγκληματική δραστηριότητα, που διερευνάται και καταδικάζεται ως τέτοια. Εγκληματία δεν σε κάνει το γεγονός , διότι έτσι λέει ο Μπερίσα. Εκείνα που λέει ο Μπερίσα, είναι φύλα επαίνου για μένα, ανεξάρτητα  ότι η γεύση αυτής της λασπολογίας  είναι  φοβερή, ιδίως για εκείνους που δεν έχουν συνηθίσει μ΄ αυτή,  ιδίως για τις οικογένειες , για τα παιδιά μας, που ακούνε κάθε είδους βρομιάς  από το βήμα της Βουλής.»
Ντούλες : «Πρώτον, για τους χαρακτηρισμούς, έχουν σχέση με το φαινόμενο. Δεν πρέπει να λυπούμαστε  όταν αναλαμβάνουμε καθορισμένους ρόλους. Για εκείνο που είπε ο κ. Ράμα, εγώ δεν θέλω να δώσω έμφαση  στο  γεγονός ότι οι φίλοι είναι  πολύτιμοι, η αλήθεια όμως είναι και πιο πολύτιμη από την φιλία. Επιλέξατε  ένα δρόμο στον οποίο δεν έχετε πλεονεκτήματα. Για τη Συμφωνία για τη θάλασσα, δεν θέλω να επεκταθώ. Παρακαλώ τα Μ.Μ.Ε  να μην πέσουν  θύμα σήμερα  αυτού του θέματος. Ο εθνικισμός,  τελευταία στέγη ποιανού είναι; Εγώ, κ. Π/Θ, δεν έχω χάσει εκλογές, αλλά είμαι βέβαιος ότι εκλογές  και μπορεί να μην κερδίσω. Δεν μπορώ να κερδίσω, όταν απέναντί μου έχω τους αρχικλέφτες  της κυβέρνησης. Εγώ δεν μπορώ να κερδίσω εκλογές, είμαι ειλικρινής και έχω επίγνωση, και θα τις χάσω όσες φορές δεν έχουμε ισότιμες εκλογικές διαδικασίες. Και κάτι άλλο, κ. Π/Θ. Με καλέσατε  να  γίνω μέλος του ΣΚ, υπάρχει  μια συστηματική διαφοροποίηση  μεταξύ εσάς και των μελών, και συνεχίζω να τρέφω σεβασμό για μερικούς απ΄ αυτούς, και όχι για μερικούς άλλους  που  πούλησαν «την υπερηφάνεια τους για εκχωρήσεις δικαιωμάτων». Με τιμά η προσφορά να προσχωρήσω σε ένα μεγάλο κόμμα. Θα δεχόμουν εάν δεν υπήρχε το ΚΕΑΔ και θα γινόμουν μέλος του ΣΚ του Νάνο, του Μάϊκο και του Μέτα, όχι όμως  του ΣΚ έτσι όπως το κατάντησε  ο Ράμα».
Ράμα: «Βαγγέλη, εφόσον  τώρα δεν είναι χαμένος χρόνος να ασχοληθεί κανείς μαζί σου, αντίθετα, μια και άνοιξες ένα παράθυρο όπου  υπάρχει περιθώριο  για δουλειά, θα ζητήσω από τον Παντελή  (το Μάϊκο),  να δουλέψει μαζί σου , ώστε να δει το ΣΚ όπως το βλέπεις εσύ. Διότι το ΣΚ δεν είναι το Ράμα, σε καλώ μάλιστα να μετάσχεις  και στο δημοψήφισμα. Είμαι βέβαιος πως αυτή τη στιγμή μίλησε ο καλύτερος εαυτός σου, μίλησε  εκείνο το κομμάτι σου που είναι σοσιαλιστικό. Σου μιλώ ειλικρινά, εξέτασε αυτή την προσφορά, το μυαλό σου να μην θολώσει από την προσωρινή μνησικακία που έχεις για μένα, εσύ δεν είσαι άνθρωπος  πρωτόγονου  μίσους αλλά άνθρωπος που σέβεται την αρχαιότητα  καθώς και εκείνο που είπες : οι φίλοι είναι πολύτιμοι, αλλά η αλήθεια πιο πολύτιμη από τη φιλία. Για τους φίλους σου, για μένα, γίνου  μέλος του ΣΚ. Και ένα μέρος του κινήματος της Μειονότητας, να επιστρέψει στο σπίτι. Η Μειονότητα επιστρέφει στην σοσιαλιστική οικογένεια, η οποία έχει δείξει  αγάπη και διαλλακτικότητα, συμπεριλαμβανομένης και σένα. Έχεις δώσει αγάπη, αλλά έχεις πάρει περισσότερη αγάπη απ΄ αυτό το κόμμα. Σ΄ αυτή την εκστρατεία  για αύξηση  των μελών του κόμματος, είναι καθήκον μου να σε καλέσω να γίνεις μέλος. Εγώ  γνώριζα ότι  αυτοί έφυγαν, αλλά σου λέω ότι είναι στο καφενείο. Καλά  έφυγαν από δω, αλλά δεν γνωρίζουν που να πάνε. Είναι όλοι στο καφενείο, εκτός του Μπερίσα. Εσύ δεν έχεις τη θέση σου ούτε από δω, ούτε στο καφενείο, ούτε και έξω από την υπόθεσή μας.

Το «Τσάμικο» ξανά σε επικίνδυνη έξαρση!.. - "Çështja çame" sërish në rrjedhë rë rrezikshme..

Batalioni Nuri Dino i përbërë nga çamë në krahë të pushtuesve nazistë- Το τάγμα Νούρι Ντίνο




Από το διαδίκτυο πληροφορούμαστε ότι  οι Τσάμηδες προσέφυγαν  στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο της Χάγης, που εξετάζει κυρίως εγκλήματα πολέμου. Εκεί κατατέθηκε ο φάκελος για τις διεκδικήσεις των από την Ελλάδα, ο οποίος έγινε δεκτός από τον Εισαγγελέα. Οι Τσάμηδες ζητούν πέρα από αποζημιώσεις πολλών δις, εδάφη της Ηπείρου, όπως της Ηγουμενίτσας, της Πάργας κι άλλων περιοχών.
Το θέμα φυσικά δεν είναι κάτι νέο, αλλά δεν πρέπει να αφήνει αδιάφορες τις αρμόδιες αρχές του κράτους μας. Είναι γνωστή η συμπεριφορά των Τσάμηδων  από την πρώτη ημέρα της κηρύξεως του πολέμου  της Ιταλίας εναντίον της χώρας μας. Ας ανακεφαλαιώσουμε  μερικές ενέργειές τους: 
Το Καλοκαίρι του 1940, ομάδες Tσάμηδων από την Ήπειρο που  είχαν δραπετεύσει στην Αλβανία ενσωματώνονταν  στα  αλβανικά τάγματα στο πλευρό των  ιταλικών στρατευμάτων  που  εισέβαλαν στην  περιοχή των Φιλιατών μέχρι τον Καλαμά. Το σώμα του στρατού αυτού έφερε το όνομα «Σώμα Στρατού Τσαμουριάς». Εκεί είχαν ενσωματωθεί τρία αλβανικά τάγματα μελανοχιτώνων και χίλιοι περίπου άτακτοι υπό τον Αζίζ Τσάμη και χρησιμοποιήθηκαν κυρίως  ως οδηγοί των Ιταλών και δολιοφθορείς.
Ομάδες από ένοπλους Τσάμηδες συνοδεύουν τους ιταλούς και εισέρχονται στις πόλεις της Θεσπρωτίας ως ελευθερωτές. Με την είσοδο των στρατευμάτων στη Θεσπρωτία οι Τσάμηδες με την ενθάρρυνση των Ιταλών προέβησαν σε δολοφονίες κάθε μέρα  φιλήσυχων πολιτών ξεκινώντας από τους άρχοντες. Το όργιο των δολοφονιών  που διέπραξαν οι Τσάμηδες συνεπικουρούμενοι  και από τα στρατεύματα κατοχής δεν περιγράφονται.
Ξεκινώντας τις δολοφονίες τους από 27 Απριλίου 1941 με τον  Χρήστο Πιτούλη και το Δ/ντή Νομαρχίας Θεσπρωτίας  στην Ηγουμενίτσα μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου του ‘44 που η Θεσπρωτία και όλη η πατρίδα μας ελευθερώθηκε από τους κατακτητές,  εκατοντάδες αθώοι Θεσπρωτοί έπεσαν θύματα της εγκληματικής μανίας των Τσάμηδων.
Καταμετρημένα τα θύματα των Θεσπρωτών από τους Τσάμηδες, με τη συνεργασία των Ιταλών  και Γερμανών ανέρχονται συνολικά στα 764. 
Δε θα αναφερθούμε στις καταστροφές που διέπραξαν σε βάρος της περιουσίας των Θεσπρωτών οι Tσάμηδες στην περίοδο της κατοχής, ούτε στις αρπαγές ζώων και άλλων περιουσιακών στοιχείων, παρά μόνο δυο λόγια για την γενική καταστροφή της περιοχής του Φαναρίου.
Στις 27 Ιουλίου 1943,  800 ένοπλοι Τσάμηδες υπό τον Νουρί Ντίνο, με τη βοήθεια  και γερμανικού τμήματος εισέβαλαν στα χωριά του Φαναρίου και πυρπόλησαν και τους 24 οικισμούς, απήγαγαν ομήρους 306, εφόνευσαν πλέον των 800, βίασαν γυναίκες και παρθένες  μπροστά στα μάτια των  οικείων τους, απήγαγαν 50 κορίτσια για τα χαρέμια τους και λεηλάτησαν όλον τον κινητό πλούτο της ευφοροτάτης περιοχής του  Φαναρίου.
Φυσικά οι Τσάμηδες είχαν ιδρύσει κυβέρνηση Θεσπρωτίας με τον τίτλο ΞΙΛΙΑ και χωροφυλακή, τη ΤΖΕΝΤΑΡ ΜΕΡΙΑ. Πίεσαν τους κοινοτάρχες της περιοχής να υπογράψουν  προσχώρηση της περιοχής τους στην Αλβανία, κάτι που δεν το κατόρθωσαν, αλλά    συνεχώς προσπαθούσαν. Αποκορύφωμα της εγκληματικής τους δράσης ήταν και η εκτέλεση των 49 προκρίτων της Παραμυθιάς, κάτι που συγκλόνισε το πανελλήνιο.
Αυτοί οι άνθρωποι αρνήθηκαν φιλίες, υποχρεώσεις, υπηκοότητα, γιατί υπήκοοι  Έλληνες ήταν και προσχώρησαν στα στρατεύματα κατοχής, τα βοήθησαν με ένοπλα τμήματά τους και πρόδωσαν τον τόπο όπου γεννήθηκαν και μεγάλωσαν. Φεύγοντας οι κατακτητές τους ακολούθησαν οικογενειακώς και κατέφυγαν στην Αλβανία.
Μάταια τους πρότεινε τότε ο Ν. Ζέρβας να παραδώσουν τα όπλα και να  αποχωρήσουν από τα κατοχικά στρατεύματα, αυτοί επέμεναν μέχρι τέλους. Ακόμα  και στη μάχη της Μενίνας (18-20 Αυγούστου 1944 ) πολεμούσαν με λύσσα τους αντάρτες του Ζέρβα. Μάταια λίγο μετά ο εκπρόσωπος του Δ. Ερυθρού Σταυρού τους συνιστούσε να επιστρέψουν στις εστίες τους και να μη φύγουν στην Αλβανία. Αυτοί επέμεναν μέχρι τέλους.
Το 1971 που υπηρέτησα ως επιθεωρητής Δημ. Σχολείων, στις πρώτες μισθοδοτικές καταστάσεις που υπέγραψα ήταν και το όνομα του Αll ze Xarie,  ιεροδιδάσκαλου Πολυνερίου. Αυτόν τον Τσάμη ιεροδιδάσκαλο τον πλήρωνε   κανονικά το ελληνικό δημόσιο ως την ημέρα του θανάτου  του,  το 1973. Κανένας δεν τον δίωξε γιατί ο άνθρωπος δεν είχε διαπράξει κανένα έγκλημα και δεν ακολούθησε τους ομοθρήσκους του Τσάμηδες που  λιποτάκτησαν σε ξένη χώρα. Τώρα λοιπόν τι ζητάνε;
Με την αποχώρηση των  Γερμανών από την Πατρίδα  μας πάνω από 18.000 Τσάμηδες συναισθανόμενοι τις συνέπειες  των εγκλημάτων που διέπραξαν στη διάρκεια της κατοχής, δραπέτευσαν μαζί τους στην Αλβανία. Στη συνέχεια κατηγορήθηκαν για εγκληματικές πράξεις και για συνεργασία με τις κατοχικές δυνάμεις και πολλοί από αυτούς καταδικάστηκαν από το Εφετείο Δοσιλόγων ερήμην με την ποινή του θανάτου.
Το 1952 οι περιουσίες τους δόθηκαν για αποκατάσταση ακτημόνων γεωργών και κτηνοτρόφων και φυσικά από το 1947 τους είχε αφαιρεθεί η ελληνική υπηκοότητα. Καθ’ όλη τα η διάρκεια της εγκαταστάσεώς των στην Αλβανία προέβαιναν σε ανθελληνικές εκδηλώσεις και παράνομες απαιτήσεις από τη Πατρίδα μας.
Τώρα πλέον αντιπροσωπεία των Τσάμηδων που αποτελούνταν από εκπροσώπους κομμάτων δικηγόρους, καθηγητές πανεπιστήμιου, ιστορικούς και ιερείς, κατέθεσαν  πολυσέλιδο φάκελο σχετικό με τις διεκδικήσεις τους κυρίως στην Παραμυθιά, την Πρέβεζα την Άρτα, αλλά και σε άλλες περιοχές της Ηπείρου.
Το θέμα, αν και είναι σοβαρό, έχει αποσιωπηθεί κατά περίεργο λόγο από τα Ελληνικά MME και είναι μια πρωτοφανής εξέλιξη για το Ελληνικό κράτος. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «paramythia-online.gr», ο σχετικός φάκελος περιείχε τέσσερα αρχεία και πιο συγκεκριμένα:
- Το πρώτο αφορά την αναγνώριση της υποτιθέμενης γενοκτονίας.
- Το δεύτερο  αφορά αναφορές για τα υποτιθέμενα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας από τις ελληνικές κυβερνήσεις από το 1913 μέχρι το 1945.
- Το τρίτο αφορά την διεκδίκηση επαναπατρισμού των υποτιθέμενων εκτοπισμένων πληθυσμών.
- Και το τέταρτο αρχείο αφορά την επιστροφή των ακινήτων που υποστηρίζει ότι ανήκουν σε Τσάμηδες.
Οι αποφάσεις του Δικαστηρίου της Χάγης (φωτό) είναι δεσμευτικές για τις εμπλεκόμενες χώρες και μπορεί οι διεκδικήσεις των Τσάμηδων να είναι γελοίες και ανυπόστατες, ωστόσο κανείς δεν ξέρει πού θα καταλήξει το θέμα, αν συνυπολογίσουμε το… χάιδεμα στους Τσάμηδες από την Αμερική αλλά και Ευρωπαϊκές χώρες
Ύστερα από τα παραπάνω είναι  καιρός να βρεθούν οι αρμόδιες υπηρεσίες της χώρας μας σε εγρήγορση πριν να είναι αργά. Και  επί πλέον πρέπει  και οι κάτοικοι της μαρτυρικής Θεσπρωτίας  να  ξεσηκώσουν, αφού οι ίδιοι, άρχοντες και αρχόμενοι, κατανοήσουν τις θλιβερές συνέπειες μιας άτυχης απόφασης του Δικαστηρίου της Χάγης, κάθε παράγοντα εντός και εκτός της χώρας που μπορεί να διαφωτίσει με επιχειρήματα και αποδείξεις τις  ανυπόστατες διεκδικήσεις των Τσάμηδων.
Nëpërmjet internetin informohemi se Çamët depozituan në Gjykatën Penale Ndërkombëtare të Hagës një padi, e cila ka si temë ivestigimi krimet e luftës. Atje u depozitua një zarf për pretendimet e tyre ndaj Greqisë, i cili u pranua nga Prokurori. Çamët kërkojnë përtej dëmshpërblimeve të shumë miliardave, sipërfaqe të Epirit, si Igumenica, Parga dhe shumë zona të tjera.
Natyrisht çështja nuk është  diçka e re, por nuk duhet që të lerë indiferente institucionet përkatëse të shtetit tonë. Është e njohur sjellja e çamëve nga dita e parë e shpalljes së luftës ndaj Italisë kundër shtetit tonë. Le të përmbledhim shkurtimisht disa prej veprimeve të tyre: Në verë të 1940ës, grupe Çamësh nga Epiri që ishin arratisur në Shqipëri u instaluan në batalionet shqiptare në krah të forcave ushtarake të italianëve që hynë në zonën e Filiatëve deri në Kalama. Trupi i kësaj ushtrie  mbante emrin “Korpusi Ushtarak i Çamërisë”.  Në këtë korpus bënin pjesë tre batalione shqiptare kamiçanera-këmishëzinj dhe një mijë afërsisht milicë nën udhëheqjen e Aziz Çamit dhe u përdorën kryesisht si udhërrëfyes të Italianëve dhe si sabotues.
Grupe të armatosura me çamë shoqërojnë italianët dhe hyjnë në qytetet e Thesprotisë si çlirimtarë.  Me hyrjen e ushtrisë në Thesproti Çamët me inkurajimin e Italianëve kryen vrasje të përditëshme ndaj qytetarëve të thjeshtë dhe të qetë duke filluar nga ajka e shoqërisë. Orgjia e vrasjeve që kryen çamët të shoqëruar nga fuqitë pushtuese nuk përshkruhen dot. Duke filluar vrasjet e  tyre më 27 Prill të 1941 me Kristo Pitulin dhe Drejtuesin e Prefekturës së Thesprotisë në Igumenicë deri në fund të Shtatorit të 1944 ku dhe Thesprotia  dhe i gjithë atdheu tonë u çlirua nga pushtuesit, me qindra thesprotianë të pafajshëm ranë viktima të manisë vrasëse të çamëve.

Të numëruar viktimat e Thesprotisë nga Çamët, me bashkëpunimin e Italianëve dhe Gjermanëve janë në total 764.

Nuk do të përmendim këtu shkatërrimet që kryen në kurriz të pasurisë së thesprotianëve çamët gjatë periudhës së pushtimit  as rrëmbimet e kafshëve dhe pasurive të tjera, por vetëm dy fjalë për shkatërrimin e zonës së Fanarit.

Më 27 Korrik të 1943, 800 çamë të armatosur nën udhëheqjen e Nuri Dino, me ndihmë të një grupi ushtarak gjerman hynë në fshatrat e Fanarit dhe dogjën që të 24 laget, rrëmbyen 306 pengje, vranë më tepër se 800, përdhunuan gra dhe vajza para syve të të afërmëve të tyre, rrëmbyen 50 vajza për haremet e tyre dhe plaçkitën të gjithë pasurinë e lëvizëshme të zonës pjellore të Fanarit.
Natyrisht çamët kishin themeluar një qeveri të Thesprotisë me emirin KSILIA dhe Polici, Xhandarmarinë. Ushtruan presion ndaj kryepleqëve të zonës që të nënshkruanin dorëzimin e zonës së tyre ndaj Shqipërisë, diçka që nuk ja dolën dot mbanë mgjth se përpiqeshin vazhdimisht.  Kulmi i aktivitetit të tyre vrasës ishte  dhe ekzekutimi i 49 intelektualëve të Paramithiasë, diçka që tronditi opinionin publik grek.
Këta njerëz mohuan miqësitë, detyrimet, nënshtetësinë, sepse ishin nënshtetas Grekë, dhe u instaluan në forcat pushtuese, të cilat i ndihmuan me grupimet e tyre të armatosura dhe tradhëtuan vendin ku u lindën dhe u rritën.
Duke u larguar pushtuesit e tyre i ndoqën familjarisht dhe ikën në Shqipëri.
Për më kot ju propozoi N Zerva që të dorëzonin armët dhe të largohen nga forcat pushtuese, ata këmbëngulnin deri në fund. Akoma dhe në betejën e Meninas (18-20 Gusht 1944) luftonin me tërbim partizanët e Zervës. Për më kot përfaqësuesi i Kryqit të Kuq Ndërkombëtar i takonte që të ktheheshin në shtëpitë e tyre dhe të mos largoheshin në Shqipëri. Ata këmbëngulnin deri në fund.

Në vitin 1971 që unë personalisht kam shërbyer si inspektor i Shkollave Fillore, në listat e para të rrogave që nënshkrova ishte dhe emri Ali ze Xarie, klerik-mësonjës i Polinerit. Këtë mësonjës fetar Çam e paguante rregullisht shteti grek deri në ditën e fundit të jetës së tij më 1973. Asnjë nuk e dëboi sepse ky njeri nuk kishte kryer asnjë krim dhe nuk ndoqi bashkëfetarët e tij Çamë që braktisën vendin dhe shkuan në vend të huaj. Tani pra çfarë kërkojnë?

Me ikjen e Gjermanëve nga atheu ynë Greqi, mbi 18 000 Çamë duke ndjerë rrjedhimet e krimeve që kryen gjatë kohës së pushtimit, ja mbathën së bashku me vetë pushtuesit  në Shqipëri. Në vazhdim u akuzuan  për vepra kriminale dhe për bashkëpunim me forcat pushtuese dhe shumë prej tyre u dënuan nga Apeli i Tradhëtarëve në mungesë dhe me dënim me vdekje.

Më 1952 pasuritë e tyre u dhanë për të rregulluar me pasuri bujqit pa prona dhe blektorët dhe natyrisht që prej vitit 1947 ju ishte hequr nënshtetësia greke. Gjatë gjithë kohës së vendosjes së tyre në Shqipëri kryenin demostrime anti-greke dhe kërkesa të jashtëligjëshme nga Atdheu ynë.

Tashmë përfaqësi e Çamëve që përbëhet nga përfaqësues partish avokatë, profesorë univeristeti, historianë dhe klerikë, dorëzuan një zarf me shumë faqe i cili ka lidhje me pretendimet e tyre kryesisht në Paramithia, Prevezë dhe Artë por dhe në zona të tjera të Epirit.
Çështja mgjth se është serioze është mbytur nga mediat greke dhe përbën një zhvillim të papërsëritur  për shtetin Helen. Sipas informacioneve eksluzive të «paramythia-online.gr»,  zarfi në fjalë kishte katër arkiva dhe më konkretisht:
-          Zarfi i parë ka lidhje me njohjen e genocidit të supozuar.
-          Zarfi i dytë përmban të dhëna për krime të supozuara ndaj njerëzit nga qeveritë greke që prej vitit 1913 deri në vitin 1945.
-          Zarfi i  tretë ka lidhje me pretendimin për riatdhesim të popullatave që supozohet se janë dëbuar.
-          Zarfi i  katërt ka lidhje me rikthimin e pasurive të paluajtshme të cilat pretendohet se ju përkasin çamëve.

Vendimet e Gjykatës së Hagës janë të detyrueshme për vendet ku drejtohen dhe mund që pretendimet e çamëve të jenë qesharake dhe të pabaza por askush nuk e di se ku do të përfundojë kjo çështje, nëse llogaritim dhe përkëdheljen ndaj çamëve nga Amerika dhe vendet Europiane.
Pas atyre sa u përmendën më lart ka erdhur koha që të gjenden shërbimet përkatëse të vendit tonë në gadishmëri para se të jetë vonë. Për më tepër duhet që banorët e Thesprotisë së vuajtur të aktivizojnë, pasi ata vetë, udhëheqës dhe njerëz së thjeshtë, të kuptojnë rrjedhimet e thella të një vendimi të padrejtë të Gjykatës së Hagës,  çdo faktor brenda dhe jashtë vendit  i cili mund të ndirçojë me argumenta dhe vërtetime pretendimet e pabaza të çamëve.


Βουλευτής "σκυλάκι" του Ράμα πουλάει μαγκιά και πιάνει στο στόμα του την Ελλαδα! - Deputet "kone" i Ramës ka kurajon dhe zë në gojë Greqinë!

Ο κοντός αριστερά "το σκυλάκι" Μπράτσε,ενώ απέναντι ο ανεπιθύμητος Μαριν Μεμα 
Αφού ο βουλευτής και πρόεδρος του ΚΕΑΔ ονόμασε τον βουλευτή του ΣΚ, και δεξί χέρι του Ραμα, "σκυλάκι" ο τελευταίος απάντησε μέσω μιας φωτογραφίας που δημοσίευσε δίπλα στο δημοσιογράφο Μαριν Μέμα, ανεπιθύμητο πρόσωπο για την Ελλάδα, ορκισμένος ανθέλληνας και ακραίος, βλακώδης διαστρεβλωτής της ιστορίας που μέσα από τις επομπές του σπέρνει μίσος μεταξύ των δύο χωρών. 
Το σχόλιο που συνόδευε την φωτογραφία που ανάρτησε το "σκυλάκι" ανέφερε:
"Χαιρετίσματα Βαγγέλ Ντούλε, σκυλάκι για την Αλβανία γίνομαι, σκυλί για την Ελλάδα σου ποτέ!", ξεχνώντας αυτός ο κύριος πως αυτή η Ελλάδα έκανα αυτό το μωρό και πολλούς άλλους εδώ στην Αλβανία ανθρώπους και τους τάισε και με τα λεφτά της Ελλάδας (το ΠΑΣΟΚ τα έστελνε ) έρχονταν τα λεωφορεία στην εκλογική του περιφέρεια και πολλές άλλες στην Αλβανία για να ψηφίσουν το ΣΚ για να γίνει το μούτρο αυτό βουλευτής. με τα λεφτά της Ελλάδας αυτό το.................. που δεν αξίζει να του προσάπτει κανείς ούτε επίθετα, πουλά μαγκιά, δίπλα σ' αυτόν που επίσης δεν θα τον ήξερε κανείς στο κόσμο αυτό εάν δεν διαστρέβλωνε την ιστορία και δεν έσπερνε  ψέματα και μίσος εναντίων της Ελλάδας. 
Με λίγα λόγια, αυτές οι υπάρξεις που δεν αξίζει κανείς να τους ονομάσει ανθρώπους,  υπάρχουν εξαιτίας της Ελλάδας, και έχουν το θράσος να την αναφέρουν. Αλλά είναι γνωστό πως "Ουδείς ασφαλέστερος εχθρός εκ του ευεργετηθέντος"
Πελασγός 
 ......
Pasi kreu i PBDNJ Vangjel Dule e quajti Braçen “kone”, deputeti socialist i është përgjigjur me tone të larta nacionaliste,  përmes një selfie me dy gazetarë, një prej tyre Marin Mema , person i shpallur “non grata” nga Greqia dhe antigrek i betuar i cili duke mos qënë në asnjë mënyrë historian shtrembëron historinë në mënyrë skandaloze dhe mbjell vetëm urrejtje ndërmjet dy vendeve .
Komenti i konkës së Ramës që i pëlqen me sa duket ti lëpihet mirë atij ka qënë:
“Të fala Vangjel. Kone për Shqipërinë bëhem, qen për Greqinë tënde kurrë!”, duke harruar ky zotëri që ajo Greqia i ka dhënë këtij buzëqumështit dhe shumë të tjerëve në këtë vend bukë, dhe me paratë e Greqisë (nga Pasoku) vinin autobuzat në zonën e tij dhe në të gjithë Shqipërinë për të votuar  për PS-në, e për tu bërë ku gjysmë njeriu deputet, me paratë e Greqisë ky ........... që as ja vlen ti vësh epitet, ka tangërllik dhe shet mend, ndërsa ai që ka ngjitur nuk do të ekzistonte në këtë botë as si qënie nëse nuk mbillte me emisionet e tij gënjeshtra dhe urrejtje në shërbim të kush e di kujt, kundra Greqisë.
Pra me pak fjalë të dy ekzistojnë në sajë të Greqisë dhe një fjalë e urtë greke thotë "Asnjë nuk është armik më i sigurt se sa ai person që ka përfituar bamirësi nga ty"   
  Me informacione nga /LAPSI.AL/
Πελασγός

Ο ολοκληρωτισμός και ανθελληνισμός του Ράμα σε έξαρση…



Σε ένα προσφιλή όπλο της αλβανικής πολιτικής τάξης προσέφυγε σήμερα ο Πρωθυπουργός της Αλβανίας Έντι Ράμα, προκειμένου να διαχειριστεί αδιέξοδα της εσωτερικής πολιτικής. Πρόκειται για τον ανθελληνισμό και την αναζήτηση ελληνικού δακτύλου όσες φορές εγκλωβίζεται στο πέλαγος της διαφθοράς και κακιάς διαχείρισης της διακυβέρνησης. Οι τόνοι ήταν υψηλοί κατά την απρόσμενη αντιπαράθεση του με τον Πρόεδρο του ΚΕΑΔ κ. Βαγγέλη Ντούλε. Ο κ. Ντούλες έλαβε το λόγο και αναφέρθηκε στην ανάγκη πρακτικής εφαρμογής της διαδικασίας αποποινοκοποίησης του πολιτικού βίου. Είναι επιβεβαιωμένο πλέον ότι στη Βουλή της Αλβανίας, με κλειστές λίστες, άρα με αποκλειστική ευθύνη των αρχηγών των κομμάτων, υπάρχουν βουλευτές κατηγορούμενοι έως και για δολοφονίες. Αυτή η ανάγκη οδήγησε σε μια επίπονη επιμονή της Πρεσβείας των ΗΠΑ στα Τίρανα να εγκριθεί απ’ τη Βουλή σχετικός νόμος άμεσης κάθαρσης. Επειδή η ώρα της αλήθειας πλησιάζει και ο Ράμα φαίνεται να μην μπορεί να απεγκλωβιστεί απ’ το φάσμα των βουλευτών που εμπίπτουν των προβλέψεων του Νόμου, εκείνος προσπαθεί να ρίξει τη μπάλα στις κερκίδες.
Ο Ντούλες, με μακρόχρονη εμπειρία στη Βουλή και με πλεονέκτημα το ανυπέρβλητο ήθος του πολιτικού και προσωπικού του βίου έβαλε σήμερα το δάκτυλο στην πληγή. Εκεί πόνεσε και προκάλεσε την αντίδραση αρχικώς ενός αυλικού υπηρέτη του Ράμα, του βουλευτή Μπράτσε και στη συνέχεια του ίδιου του Πρωθυπουργού Ράμα. Ο πρώτος καυχόμενος ότι είναι πιστό σκυλί της Αλβανίας και της αλβανικής υπόθεσης και ο δεύτερος αρκετά πιο προχωρημένος σε πατριωτικές και ανθελληνικές κορώνες. Δύσμοιροι όμως και οι δύο. Έχουν την αίσθηση ότι η αγάπη για την πατρίδα μπορεί να τους δικαιολογήσει σε πράξεις που την έχουν μετατρέψει σε τσιφλίκι και την γδέρνουν μέρα και νύκτα.
Αυτό όμως έχει λίγη σημασία. Εκείνο στο οποίο πρέπει να εστιάσει η σοβαρή προσέγγιση είναι το γεγονός ότι για άλλη μια φορά προσπαθούν ρητορικά και προπαγανδιστικά να υποδείξουν ως υπεύθυνο την Αθήνα και την αυτόνομη πολιτική έκφραση της εδώ μειονότητας να την κωλύσουν με την πλάτη στον τοίχο ότι λειτουργεί ως δάκτυλος της Αθήνας. Ταινία που έχει παιχτεί πολλές φορές.
Σημαδιακό το γεγονός ότι τέτοιες μέρες το 1997 η Βουλή της Αλβανίας είχε μετατραπεί σε ανακριτικό γραφείο για τον εντοπισμό της μεγάλης ελληνικής συνωμοσίας ανατροπής του Μπερίσα και αναστάτωσης της χώρας, όχι απ’ τις παρατράπεζες αλλά απ’ τις ελληνικές μυστικές υπηρεσίες.
Σήμερα ο Ράμα κατηγόρησε το Ντούλε ότι η επιθετικότητα του πηγάζει απ’ το γεγονός της ακύρωσης της Συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας για τον ορισμό των θαλάσσιων ζωνών και συνόρων. Ντροπή! Η μη συμμόρφωση στα διεθνές δίκαιο αποτελεί πλέον και λόγω να καυχάται μια κυβέρνηση που θέλει να οδηγήσει τη χώρα στην ΕΕ. Τα αδιέξοδα των πολιτικών του οδηγούν πλέον το Ράμα και την ομάδα του σε καταστάσεις παράνοιας.
Ήταν όμως και απειλητικός. Την ώρα που χάνει κυριολεκτικά το κόμμα του λόγω του αυταρχισμού και των πρακτικών που καμιά σχέση δεν έχουν με το Δυτικό πολιτισμό παρά με τις πρακτικές της Ανατολής, ο Ράμα απειλεί ότι θα επιχειρήσει την πολιτική εξαφάνιση του Ντούλε και κυρίως του πολιτικού σχηματισμού του οποίου ηγείται. Ο Ράμα απεκάλυψε ότι απεργάστηκε την ήτα του ΚΕΑΔ στις τοπικές εκλογές επεξηγώντας και στους πλέον δύσπιστους, αυτό το οποίο φαίνονταν ξεκάθαρα ότι είχε καταφέρει ακόμη και μηχανισμούς της Αθήνας να παρασύρει στο δικό του παιχνίδι. Θέλει όμως το δικό του χώρο τούτο να περιγραφεί.
Ο Ράμα παρανοϊκός και αποκαλυπτικός έδειξε ότι ο ολοκληρωτισμός του απειλεί όχι μόνο το κόμμα του αλλά την ομαλή λειτουργία της δημοκρατίας. Δείχνει όμως και τόσο αδύναμος ώστε να καυχάται ότι θα διαλύσει το ΚΕΑΔ το οποίο εκ των πραγμάτων μικρός σχηματισμός δύναται να διαλυθεί απ’ το κράτος όταν επιλεγεί για εχθρός. Ο ολοκληρωτισμός όμως όταν στοχεύει μειονοτικές ομάδες συνήθως πλησιάζει την ώρα του θανάτου του.
Σε ότι αφορά την μειονότητα, το Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό και τους εν γένει όσους τον συμπαρίστανται με όποιο τρόπο στον αγώνα του μπορούν ευκολότερα να βγουν συμπεράσματα. Δεν υπάρχουν περιθώρια για κατακερματισμό της ψήφου. Τα περιθώρια έχουν στενέψει και για διπλωματικούς ελιγμούς.  Ο Πρωθυπουργός και οι συν αυτώ σήμερα απέδειξαν ότι η καχυποψία τους για την Αθήνα είναι στοιχείο που δεν μπορούν να το αποβάλουν…

Παρέμβαση ΕΣΒΗ 1914 σε επετειακή εκδήλωση για τους άταφους Πεσόντες του Βορειοηπειρωτικού Έπους 1940 - ΄41



Το μέλος του προεδρείου του ΕΣΒΗ 1914
Λευτέρης Πρίφτης
στο βήμα της εκδήλωσης
ΕΝΩΣΗ ΣΥΓΓΕΝΩΝ ΠΕΣΟΝΤΩΝ
ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 1940 - 41

ΑΘΗΝΑ, 09.03.2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με άταφους τους ήρωες 1940 - 41 δεν έχει θέση  η Αλβανία στην Ευρωπαϊκή 'Ένωση

    - Να ζητηθεί από την Κυβέρνηση και όλες τις πολιτικές δυνάμεις να  θέσουν ως προϋπόθεση για την ένταξη της Αλβανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση τη μεγάλη ανθρωπιστική και εθνική εκκρεμότητα με τους 7976  πεσόντες στα πεδία των μαχών της Βορείου Ηπείρου κατά το Έπος 1940 – 41, που σχεδόν στο σύνολό τους παραμένουν άταφοι ή προσωρινά θαμμένοι  επί 75 χρόνια. 

    - Να ζητηθεί από τους Έλληνες πολίτες -εάν δεν ανταποκριθούν οι θεσμικοί παράγοντες- να συστρατευθούν  με κάθε πρόσφορο μέσο στην προσπάθεια της Ένωσης για να τεθεί τέλος στην απάνθρωπη αυτή κατάσταση και να διαμηνύσουν προς κάθε κατεύθυνση, ότι με άταφους τους πεσόντες δεν πρόκειται να ενταχθεί η Αλβανία στην Ε.Ε.

v  - Να εξεταστεί το ενδεχόμενο προσφυγής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, με την επίκληση του μη σεβασμού και της μη τήρησης των θεμελιωδών και απαράγραπτων δικαιωμάτων,  όπως ορίζονται από το Διεθνές Δίκαιο και την Οικουμενική Διακήρυξη  του Ο.Η.Ε.

Αυτές οι προτάσεις έγιναν δεκτές μετά από εισήγηση του Γ. Σούρλα Επίτιμου Πρόεδρο της Ένωσης, ο οποίος μαζί με τον Πρόεδρο Αρ. Μπουλούκο, ενημέρωσαν τους παρευρισκόμενους για τις ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, τα προβλήματα που έχουν ανακύψει από την στάση της αλβανικής πλευράς και την αδράνεια της ελληνικής αλλά και τις προοπτικές που διαγράφονται.

Στην επετειακή εκδήλωση που οργάνωσε η Ένωση Συγγενών Πεσόντων για την  9η Μαρτίου 1941, ημέρα κατά την οποία άρχισε η εαρινή επίθεση των Ιταλών ομιλητές ήταν  Δημήτριος Σκαρβέλλης Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ και Παναγιώτης Κωνσταντόπουλος, Αντιστράτηγος ε.α. Αναφέρθηκαν στην ηρωική αντίσταση των ελληνικών δυνάμεων στο απόρθητο Ύψωμα 731, γεγονότα που έκριναν την νικηφόρα έκβαση του ελληνοϊταλικού πολέμου στο Ύψωμα, που βαφτίστηκε οι «Θερμοπύλες που δεν έπεσαν», όπου ο Μουσολίνι παρακολουθούσε προσωπικά τη συντριβή των Ιταλικών Δυνάμεων.

Ο Επίτιμος Πρόεδρος                                                            Ο Πρόεδρος 

 Γεώργιος Σούρλας                                                               Αρ. Σούρλας    


Σημείωση ΕΣΒΗ 1914: Το παρόν στην εκδήλωση έδωσε και ο Εθνικός Σύλλογος Βόρειος Ήπειρος 1914. Στις παρεμβάσεις που ακολούθησαν τις ομιλίες, μεταξύ άλλων πήρε το λόγο το μέλος της προεδρικής τριανδρίας του Συλλόγου κ. Ελευθέριος Πρίφτης, αναφέροντας τρία στοιχεία:

1ον) Στην εκδήλωση που πραγματοποίησε ο ΕΣΒΗ 1914 στις 26/10/2014 στο Πολεμικό Μουσείο με θέμα "Το Έπος της Βορείου Ηπείρου 1940 - 1941", ο Αντιστράτηγος ε.α. Σταύρος Δερματάς αποκάλυψε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ότι οι Ιταλοί περισυνέλεξαν σωρούς πολλών Ελλήνων πεσόντων στρατιωτών, τις οποίες και μετέφεραν στην Ιταλία, προκειμένου να συμπληρώσουν τον αριθμό των δικών τους νεκρών! Πολλούς από τους δικούς της πεσόντες η ιταλική πλευρά δεν μπόρεσε να τους βρει και για να καλυφθεί το κενό πήραν στη θέση τους μεγάλο αριθμό σωρών Ελλήνων Ηρώων, από τα πρόχειρα ελληνικά στρατιωτικά νεκροταφεία που είχαν κάνει οι ίδιοι οι Ιταλοί κυρίως στην περιοχή της Κλεισούρας. 
Συνεπώς πολλοί από τους Έλληνες πεσόντες εφόσον δεν βρεθούν ποτέ στα άγια χώματα της Βορείου Ηπείρου, μάλλον θα πρέπει να αναζητηθούν στην Ιταλία!

2ον) Για να μπει η Αλβανία στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν θα πρέπει να έχει διαφορές με κάποιο άλλο κράτος - μέλος. Εκτός από το ζήτημα το Άταφων Ηρώων του 1940 - ΄41, η Αλβανία βρίσκεται ακόμα σε εμπόλεμη κατάσταση με την Ελλάδα, αφού μέχρι σήμερα δεν έχει υπογραφεί Συνθήκη Ειρήνης μεταξύ των δύο χωρών. Άρση του εμπολέμου δεν έχει γίνει επίσημα και όποια άλλη συμφωνία έχει γίνει ανάμεσα σε Ελλάδα και Αλβανία απλούστατα είναι παράνομη.


3ον) Εκτός από τους 7.976 Έλληνες πεσόντες, στη Βόρειο Ήπειρο περιμένουν την δικαίωση και άλλοι 400.000 ζωντανοί. Είναι οι Έλληνες της αλύτρωτης αυτής περιοχής... 

Από τον πολιτικό κόσμο της Ελλάδας, ο Βουλευτής Λακωνίας της Νέας Δημοκρατίας Αθανάσιος Δαβάκης δεσμεύτηκε να μεταφέρει το ζήτημα στην Επιτροπή Αμύνης και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής. Θα παρακολουθούμε αν μείνει στα λόγια ή αν προχωρήσει σε πράξεις.

Ιδιαίτερα θετική εντύπωση έκανε το γεγονός ότι όλοι όσοι πήραν το λόγο, είτε οι κεντρικοί ομιλητές είτε όσοι έκαναν παρεμβάσεις, αναφέρονταν σε "Έπος της Βορείου Ηπείρου", "Βουνά της "Βορείου Ηπείρου" και "Βορειοηπειρωτικό Μέτωπο" και όχι σε άλλους πολιτικό - γεωγραφικούς όρους που λανθασμένα έχουν επικρατήσει. Προφανώς κάτι αλλάζει... 

Από την πλευρά του ο Εθνικός Σύλλογος Βόρειος Ήπειρος 1914 θα είναι στο πλευρό της Ένωσης Συγγενών Πεσόντων Έπους 1940 - ΄41, υπέρ της δικαίωσης του δίκαιου αιτήματος της, προκειμένου οι Ήρωες του Βορειοηπειρωτικού Έπους να βρουν επιτέλους την ανάπαυση που τους αξίζει.




Ερώτηση Ν. Κακλαμάνη προς Υπ.Εξ. για τις προκλητικές διεκδικήσεις της Αλβανίας

EΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ: Τον Υπουργό Εξωτερικών κ. Ν. Κοτζιά
Στις 19 Ιουνίου 2015 έλαβα απάντηση σε προηγούμενη Ερώτησή μου, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, την οποία είχα υποβάλλει σχετικά με προκλήσεις της Αλβανικής κυβέρνησης, οι οποίες αφορούσαν και την αναβάθμιση της συνεργασίας με το εθνικιστικό κόμμα των Τσάμηδων PDIU. Σε αυτήν ανάμεσα στα άλλα, τονίζατε ότι: «Επισημαίνεται ότι, το Υπουργείο Εξωτερικών παρακολουθεί, αδιαλείπτως, ως οφείλει, όλες τις δημόσιες τοποθετήσεις των ιθυνόντων της γειτονικής χώρας και δεν μπορεί παρά να παρεμβαίνει άμεσα σε περίπτωση που αυτές στρέφονται καθ΄οιονδήποτε τρόπο κατά της χώρας μας».
Ωστόσο, πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΟ ΠΑΡΟΝ», αναφέρει πως διάφοροι ακραίοι στα Τίρανα και την Αλβανική διασπορά κινούνται σε συνεργασία με τις οργανώσεις των Τσάμηδων για να κάνουν θόρυβο στο εξωτερικό. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, πληροφορίες αναφέρουν ότι κατατέθηκε στην Εισαγγελία του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης ο «φάκελος της Τσαμουριάς», με βασικό αίτημα φυσικά την επιστροφή των Τσάμηδων στις «εστίες» τους. Στις ίδιες επιδιώξεις και στοχεύσεις, εντάσσονται και οι προτάσεις του κόμματος των Τσάμηδων για την εκπροσώπηση της Αλβανικής διασποράς με συγκεκριμένο αριθμό εδρών στην Αλβανική Βουλή και ταυτόχρονα για τη δημιουργία Υπουργείου Διασποράς, που μεταξύ άλλων θα προωθεί τα ζητήματα και τα αιτήματα των Αλβανών μεταναστών που κατοικούν στην Ελλάδα.
Κατά συνέπεια, η Ελληνική Διπλωματία είναι ανάγκη να διαλευκάνει τυχόν αλήθεια των παραπάνω δημοσιευμάτων και να αντιδράσει άμεσα, ώστε να προστατέψει τα εθνικά μας συμφέροντα και να διασφαλίσει πως οι προκλήσεις της Αλβανικής κυβέρνησης δεν θα φέρουν κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
- Έχει κατατεθεί «φάκελος Τσαμουριά» στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης; Ποιοι τον έχουν υποβάλλει, ποιο ακριβώς είναι το αίτημά τους, και ποια προβλέπεται να είναι η πορεία εξέτασής του;
- Με ποιο τρόπο θα προστατέψει το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών τα εθνικά μας συμφέροντα σε περίπτωση που έχει κατατεθεί ο «φάκελος Τσαμουριά» στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, αλλά και σε ενδεχόμενη σύσταση Υπουργείου Διασποράς από την Αλβανική κυβέρνηση;
ΑΘΗΝΑ 7-3-2016
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ




Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1569) Αλβανία (913) ιστορία-historia (427) ορθοδοξία (422) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (312) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (291) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (268) Β Ήπειρος (246) ορθοδοξία-orthodhoksia (245) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) Κορυτσά-Korçë (128) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά Β Ήπειρος (112) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (100) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (65) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (58) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (52) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (44) ανθελληνισμός (44) πολιτισμός - kulturë (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (41) besimi orthodhoks (40) βίντεο (36) ιστορία ορθοδοξίας (36) Shqipëria (33) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (33) κομμουνισμός- komunizmi (33) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (27) πνευματικά (27) πολιτική-politikë (24) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)