Πέμπτη 14 Απριλίου 2016

Τον αφανισμό του Ελληνικού στοιχείου επιδιώκει η Κυβέρνηση Ράμα

ΝΕΕΣ ΑΡΠΑΓΕΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ ΟΜΟΓΕΝΩΝ!

- Αφαίρεσαν τίτλους ιδιοκτησίας από 123 κατοίκους των Δρυμάδων Χιμάρας!

-  Αρνούνται την παραχώρηση ναών στην Αλβανική Ορθόδοξη Εκκλησία
- Συνεχίζεται η προφυλάκιση του πρώην Υπουργού Σπ. Ξέρρα

- Κράτος εν κράτει στη Ν. Αλβανία ο Κ. Κοκδήμα

DRYMADES
• Απτόητη και ανενόχλητη η κυβέρνηση Έντι Ράμα, συνεχίζει το έργο της για τον αφανισμό του Ελληνικού στοιχείου της Αλβανίας.
Τα επεισόδια είναι διαδοχικά, οι προκλήσεις κατά της Ελλάδος συνεχείς, δίχως παρά ταύτα να αποτελούν εμπόδια στους υπουργούς της Αλβανικής Κυβέρνησης να έρχονται στην Ελλάδα και να ζητούν τη στήριξή της, τόσο σε επίπεδο διμερών σχέσεων, όσο και σε ζητήματα που αφορούν τις διαδικασίες ένταξης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και στο μεγάλο θέμα των ημερών, το προσφυγικό, όπως έπραξαν στις πρόσφατες επισκέψεις τους στην Αθήνα οι Υπουργοί Εξωτερικών και Εσωτερικών. 
Το θέμα των θαλάσσιων συνόρων είναι ένα από εκείνα για τα οποία η Αλβανία και ειδικά η Κυβέρνηση Ράμα, στρέφεται ευθέως κατά των Ελληνικών συμφερόντων, «υπακούοντας» ουσιαστικά στις προτροπές της Τουρκίας, που δεν επιθυμεί με τίποτε να δημιουργηθεί προηγούμενο που θα επηρεάσει και τις αντίστοιχες διευθετήσεις στο Αιγαίο. Εξίσου όμως σοβαρά τα ζητήματα που ανοίγονται στην περιοχή της Χιμάρας, με επίκεντρο το ιδιοκτησιακό των Ομογενών, αλλά και μια σειρά άλλων πράξεων της Αλβανικής Κυβέρνησης που στοχοποιεί σε κάθε ευκαιρία Ελληνικής καταγωγής και συνείδησης Αλβανούς πολίτες.

Η περίπτωση Ξέρρα
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι άλλωστε η σύλληψη και η προφυλάκιση κατά παράβαση ακόμη και αυτού του Αλβανικού νομικού πλαισίου, του Βορειοηπειρώτη πρώην Υπουργού Εργασίας Σπύρου Ξέρρα. Οι προσφυγές κατά της άδικης προφυλάκισής του απορρίφθηκαν και από τα τρία δικαστικά όργανα, με τελευταία την απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου που έκρινε νόμιμη την απόφαση  κράτησής  του, η οποία στηρίχτηκε στην εκτίμηση ότι μπορεί να αλλοιώσει στοιχεία της προδικαστικής διαδικασίας, παρά τον γεγονός ότι πλέον δεν έχει καμία δυνατότητα εισόδου στο Υπουργείο Εργασίας.

123 οικογένειες χωρίς περιουσίες
Η υπόθεση Ξέρα, όπως πανταχόθεν ομολογείται, χρησιμοποιείται από το Αλβανικό κατεστημένο, ως παράδειγμα «υποταγής» και «σιωπής» στα σχέδια της Κυβέρνησης. Και είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για τη νέα «επίθεση» κατά των Ομογενών της Χιμάρας και συγκεκριμένα των Δρυμάδων, όπου ξεκινά διαδικασία ακύρωσης των τίτλων ιδιοκτησίας 123 οικογενειών, που δόθηκαν πριν 22 χρόνια, όταν είχε δηλαδή αποκατασταθεί η Δημοκρατία (με τα όποια προβλήματά της). Η απόφαση φέρει μάλιστα ημερομηνία 1 Απριλίου 2016 και η ανάρτηση της λίστας σε καφενείο του χωριού, έγινε σχεδόν ταυτόχρονα με την επίσκεψη του Έλληνα Πρέσβη στα Τίρανα κ. Ροκανά, στη Χιμάρα όπου το βασικό θέμα των συναντήσεών του ήταν το περιουσιακό.

Ο ρόλος Κοκδήμα
Άλλωστε πριν τεθούν στο στόχαστρο οι κάτοικοι των Δρυμάδων, το Αλβανικό κατεστημένο είχε κάνει επίδειξη δύναμης μέσα στην πόλη της Χιμάρας, όπου εκτός της αφαίρεσης τίτλων ιδιοκτησίας από οικογένειες ομογενών,  κατεδαφίστηκε με συνοπτικές διαδικασίες παραλιακή ιδιοκτησία ομογενούς και στη θέση της κατασκευάζεται νέο κτίριο. Η συγκεκριμένη δεν είναι βέβαια η μόνη αυθαιρεσία στη Χιμάρα, στην οποία δρα ο στενός φίλος του Έντι Ράμα, βουλευτής και επιχειρηματίας Κότσο Κοκδήμα, τον οποίο ο πρώην πρωθυπουργός Σαλί Μπερίσα τον αποκαλεί «ληστή», ενώ άλλοι του έχουν αποδώσει τον τίτλο του «Αλή Πασά της Νότιας Αλβανίας», από τον οποίο περνάνε όλες οι αποφάσεις, ακόμη και οι διορισμοί καθαριστριών, όπως έχει δηλώσει πρόσφατα ο Πρόεδρος του ΚΕΑΔ (και πρώην   σύμμαχος του Ράμα) Βαγγέλης Ντούλες.

Στο στόχαστρο και οι εκκλησίες
Ένα άλλο επίσης μεγάλο ζήτημα, που αφορά το περιουσιακό, έχει να κάνει με τη μη απόδοση στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας της περιουσίας της, ακόμη και των Ιερών Ναών. Με το πρόσχημα μάλιστα ότι ορισμένες από αυτές έχουν χαρακτηριστεί ως πολιτιστικά μνημεία, η κυβέρνηση Ράμα, επεμβαίνει και πραγματοποιεί εργασίες αποκατάστασης και συντήρησης χωρίς την άδεια, ούτε καν την ενημέρωση της Αρχιεπισκοπής.  Πριν λίγες ημέρες εγκαινίασε τις εργασίες αναστήλωσης στον Ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα, στο Βούνο της Χιμάρας, που είναι το χωριό από το οποίο κατάγεται η μητέρα του Αλβανού Πρωθυπουργού. Όμως οι εργασίες συντήρησης και αναστήλωσης, που γίνονται σε ναούς,  δεν είναι και τόσο «αθώες», αφού πίσω από αυτές κρύβονται και πάλι σκοπιμότητες που σχετίζονται με ιδιοκτησιακά ζητήματα. Μάλιστα από εκμυστηρεύσεις που γίνονται από στελέχη της Αλβανικής Κυβέρνησης, υπάρχουν σκέψεις να ανακληθούν και ορισμένες παραχωρήσεις ναών που έγιναν στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας. 
Μία από αυτές είναι ο Ι. Ν. Υπαπαντής του Σωτήρα στους Δρυμάδες, που έχει μπει στο «μάτι» των Αλβανών, εξαιτίας της πολύ καλής θέσης του που έχει στην παραλία!

Τα χειρότερα έπονται
Ο προβληματισμός στους ομογενείς της Χιμάρας, αλλά και άλλων περιοχών της Νότιας Αλβανίας και ειδικά της παραθαλάσσιας προς Αγίους Σαράντα, είναι έντονος μετά τη διαδικασία που άρχισε από τις Δρυμάδες. Προάγγελος άλλωστε των εξελίξεων υπήρξε ο ίδιος ο Ράμα, που μιλώντας την περασμένη εβδομάδα στο Βούνο, είχε ανακοινώσει ότι εντοπίστηκαν «παράνομοι» τίτλοι ιδιοκτησίας στις Δρυμάδες, που είναι η αρχή για μαζική αφαίρεση σε όλη τη Χιμάρα. Πιθανολογείται μάλιστα ότι ανάλογη διαδικασία θα δρομολογηθεί τις επόμενες ημέρες και στα χωριά Γκιλεκάτες, Κοντράκια, Ηλία και Παλάσσα. Στη συγκεκριμένη περιοχή, τον κυβερνητικό σχεδιασμό εξυπηρετεί ο Δήμαρχος Χιμάρας Γ. Γκόρος που έχει εκλεγεί με τη στήριξη του Σοσιαλιστικού Κόμματος, έχει αποκτήσει την Ελληνική Υπηκοότητα, αλλά παρ’  όλο αυτό δρα ως ανθέλληνας.

Αλλοίωση πληθυσμού
Με την αφαίρεση των τίτλων ιδιοκτησίας, ανοίγει ο δρόμος για πλήρη πληθυσμιακή αλλοίωση αφού ο περιουσίες μπορούν να δοθούν σε Αλβανούς υπηκόους των οποίων έχουν κατασχεθεί περιουσίες από το κομμουνιστικό καθεστώς ακόμη και στα Τίρανα, ενώ όσες «κρύβουν» επιχειρηματικό ενδιαφέρον μπορούν να δοθούν έναντι 1 ευρώ σε επιχειρηματίες για την ανάπτυξη του τουρισμού.

Τι κάνει η Ελλάδα;
Το ερώτημα μετά από όλα αυτά, είναι για το τι κάνει η Ελλάδα για να σταματήσει τις αυθαιρεσίες και τις μεθοδεύσεις του Αλβανικού κατεστημένου. Από ότι δείχνουν τα αποτελέσματα σχεδόν τίποτε. Κι όταν δεν υπήρξαν ουσιαστικές παρεμβάσεις σε διακρατικό επίπεδο και σε διεθνείς οργανισμούς από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, που όσο νάναι είχαν μια καλύτερη προσέγγιση στην προάσπιση των δικαιωμάτων των Βορειοηπειρωτών μας, είναι μάλλον ουτοπία να αναμένονται τέτοιες από τη σημερινή συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ, με τις γνωστές της ιδεοληψίες. Εκείνοι όμως που πρέπει να κινητοποιηθούν είναι οι κάτοικοι και οι καταγόμενοι από τη Χιμάρα, που πρέπει να προασπίσουν τα δικαιώματά τους, αλλά και την ιστορική διαδρομή της περιοχής, που άντεξε τις πιέσεις και τον ανθελληνισμό του καθεστώτος Χότζα - Αλία και κινδυνεύει να αφελληνιστεί επί εκλεγμένων κυβερνήσεων.

http://proinoslogos.gr/

Σας συκοφάντησαν; - Shpifën kundra jush!

Αντιμετώπιση ενός αιρετικού

ΟΣΙΟΥ ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ ΤΟΥ ΕΓΚΛΕΙΣΤΟΥ
Σας συκοφάντησαν. Δεν είστε ένοχος. Οφείλετε, ωστόσο, να υπομείνετε τη συκοφαντία μεγαλόψυχα. Και η υπομονή σας αυτή θα είναι ο κανόνας, το θεραπευτικό επιτίμιο, για παράπτωμα που διαπράξατε και για το οποίο είστε ένοχος. Μέσα στη συκοφαντία, επομένως, είναι κρυμμένο το έλεος του Θεού…

Μολονότι δεν είναι εύκολο, πρέπει οπωσδήποτε να συμφιλιωθείτε με τους συκοφάντες σας. Με μίσος στην καρδιά, δεν μπορεί να σωθεί κανείς. Γι΄αυτό οφείλουμε να αντιδρούμε με αυταπάρνηση στα εμπαθή αισθήματά μας. Έτσι εξαφανίζονται και οι θλίψεις. Η εμπάθεια, βλέπετε, είναι που γεννάει τη θλίψη.

Γνωρίζω πόσο δύσκολα υποφέρεται η συκοφαντία. Είναι λάσπη -μα λάσπη ιαματική. Υπομονή! Αργά ή γρήγορα θα λήξει η δοκιμασία. Ο Γιατρός των ψυχών θα αφαιρέσει το τσουχτερό κατάπλασμα…

Συκοφαντούσαν και τον Κύριο: «Ιδού άνθρωπος φάγος και οινοπότης, τελωνών φίλος και αμαρτωλών» (Ματθ. 11:19). «Δαιμόνιον έχει και μαίνεται» (Ιω. 10:20). Τι μεγάλη δόξα, να μετέχουμε στα παθήματα του Χριστού!

Σηκώστε ταπεινά κι αγόγγυστα το σταυρό σας. Μη λιποψυχείτε. Αν η συνείδησή σας δεν σας κατακρίνει, μπορείτε να υψώνετε πάντα με θάρρος το βλέμμα σας στο Θεό και να στέκεστε με παρρησία μπροστά Του. Τι πιο σπουδαίο απ’ αυτό;…

Να ζείτε και να φέρεστε φυσιολογικά. Το πώς σας βλέπουν οι άλλοι να μην το λογαριάζετε. Μόνο του Θεού η κρίση έχει βαρύτητα, ως αλάθητη. Εμείς οι άνθρωποι δεν γνωρίζουμε καλά-καλά ούτε τον ίδιο μας τον εαυτό, πολύ περισσότερο τον πλησίον.

(Οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου, Χειραγωγία στην Πνευματική Ζωή, Ι. Μ. Παρακλήτου, Εκδ. ε΄, 2005, σ. 18-19)
http://www.impantokratoros.gr/


Oshënar Theofani Egklisti (i mbylluri)

Shpifën ndaj jush. Nuk jeni fajtor.  Por duhet ndërkaq që të duroni shpifjen me zemërgjërësi. Dhe durimi juaj do të jetë rregull, kanon, shpërblim shërues, për shkeljen që bëtë dhe për të cilën jeni fajtorë.  Në brendësi të shpifjes, si rrjedhim, është fshehur mëshira e Zotit...

Mgjth se nuk është e lehtë, duhet me patjetër të pajtoheni me shpifësit tuaj. Me urrejtje në zemër nuk mundet të shpëtojë dikush. Për këtë arsye kemi si detyrim që të reagojmë me vetëmohim në ndjenjat tona të apasionuara. Kështu zhduken dhe hidhërimet. Empatia, është ajo që lind hidhërimin.
E di se sa me vështirësi durohet shpifja. Është baltë  por një baltë shëruese. Durim! Herët apo vonë, do të mbarojë prova. Mjeku i shpirtrave do të eliminojë cipën djegëse....

Shpifën dhe Zotin: “Ja një njeri që ha e pi, mik i tagrambledhësve dhe i mëkatarëve” (Mattheu 11 :19). “Demon ka dhe humbet toruan” (Joani 10:20).  Sa lavdi të madhe, të marrim pjesë në pësimet e Krishtit!

Ngrini me përulësi dhe pa mundim kryqin tuaj. Mos humbisni kurajon.  Nëse ndërgjegjia juaj nuk ju gjykon, mund të ngrini gjithmonë me guxim shikimin tuaj tek Zoti dhe të qëndroni me kurajo para Tij. Çfarë gjë më të madhe se kjo?
Të jetoni dhe të silleni llogjikisht. Se si ju shikojnë  të tjerët mos e llogaritni. Vetëm gjykimi i Zotit ka rëndësi,si i pagabueshëm. Ne njerëzit nuk njohim mirë as veten tonë, pa le të njohim të afërmin.

(Oshënar Theofani i Mbylluri, Udhëzime në Jetën Shpirtërore, I M Paraklitu,Botimi i 5-të 2005 fq 18-19)

ΟΙ ΑΦΑΝΕΙΣ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ


Oι Χειμαρριώτες στην Ορεινή Ταξιαρχία Ρίμινι.

37551_10150220147960285_249999745284_13636914_1567404_nOι Χειμαρριώτες στην Ορεινή Ταξιαρχία Ρίμινι.

Σε κάθε ευκαιρία, σε κάθε εθνικό προσκλητήριο, τα παιδιά της έδωσαν το παρών. Κι αυτό όλοι το γνωρίζουν, όπως γράφει και ο συμπατριώτης μας δάσκαλος και ποιητής Πέτρος Σίμος:

…»Σαν ποιος Έλληνας στον κόσμο, άκουσε όνομα Χιμάρα και δεν ένιωσε πόνο, πίκρα και λαχτάρα».

Έτσι και το 1944, με την επικράτηση των Αλβανών κομμουνιστών, και τους Γερμανούς ακόμα στην πατρίδα, για να αποφύγουμε την αναγκαστική ένταξη και στρατολόγηση από Αλβανούς κομμουνιστές και Γερμανούς καταχτητές, 21 νέοι Χιμαριώτες, μεταξύ των οποίων και εγώ, αποφασίσαμε να φύγουμε από τη Χιμάρα με ιταλικό πλοίο, επιταγμένο από τους Άγγλους, για τη μεταφορά πολεμοφοδίων στους Αλβανούς αντάρτες.

Ήταν 14 Αυγούστου 1944. Την επομένη 15 Αυγούστου, ανήμερα της Παναγίας, φτάσαμε στο Μπρίντιζι και στις 16 το πρωί, στο Μπάρι, σε στρατόπεδο συγκεντρώσεως. Στις 5 Οκτωβρίου 1944, όλοι εμείς οι 21 Χιμαριώτες με χαρά και υπερηφάνεια καταταχτήκαμε εθελοντές στον Ελληνικό Στρατό. Στην ιστορική Ελληνική Ορεινή Ταξιαρχία,

που τμήμα των Συμμαχικών Δυνάμεων είχε ήδη πρώτη απελευθερώσει το Ρίμινι και έγινε γνωστή ως Ταξιαρχία Ρίμινι. Ύστερα από τρεις μήνες εκπαίδευση στο Τορίνο Ιταλίας, τον Ιανουάριο 1945 νιώσαμε περισσότερη εθνική χαρά και υπερηφάνεια, γιατί πήγαμε στην Αθήνα μας, και από εκεί στον ωραίο Βόλο. Την αναμνηστική φωτογραφία που καταχωρίζεται την βγάλαμε την ημέρα του Πάσχα 1945, στην Εξωραϊστική Βόλου.Oι 21 Χιμαριώτες που καταταχτήκαν εθελοντές στην Ορεινή Ταξιαρχία
Κίμων Μπολάνος, Τεύκρος Μπολάνος, Αθανάσιος Μπολλάνος, Δαμιανός Μπελέρης, Γεώργιος Μπούρμπος, Σπύρος Μποντίνης, Μιλτιάδης Γκόρος, Πέτρος Γκόρος, Ευρηστέας Γκιώνης, Χρήστος Λάζαρης, Αχιλλέας Μήλως, Κώστας Κοκαβέσης, Δήμος Κοκαβέσης, Αλέκος Καρζής, Σπύρος Τσούρας, Βασίλειος Βήτος, Παύλος Βεϊζής, Γεώργιος Ζώτος, Δημήτριος Ράπος, Μιλτιάδης Ρόντος, Χρήστος Δήμας, Σπύρος Βεϊζής.

Το 1940, Χιμαρριώτες δραπέτευσαν από τον αλβανικό στρατό και προσχώρησαν ως εθελοντές στον Ελληνικό Στρατό, και πολέμησαν κατά των Ιταλών: Νικόλαος Γκιώνης, Αυγερινός Μποντίνης, Ηλίας Κολίλιας, Μανώλης Ράπος, Κώστας Ρόντος, Κώστας Κρέκος (Σύνολον 31 Χιμαριώτες).
https://vorioipirotes.com/

Αλβανίδα Υπουργός Πολιτισμού: Θα κρατήσουμε τις ορθόδοξες εκκλησίες για συναυλίες

Εξηγήσεις αναφορικά με την αμφιλεγόμενη απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού να παραχωρήσει σε ιδιώτες τη χρήση πολιτιστικών μνημείων συμπεριλαμβανομένων μοναστηριών και εκκλησιών, έδωσε η Υπουργός Πολιτισμού της Αλβανίας, Μιρέλα Κουμπάρο, σε συνέντευξη που παραχώρησε σε δημοσιογράφο της αλβανικής εφημερίδας Gazeta Shqiptare και δημοσιεύτηκε στις 6 Απριλίου.
Η κ. Κουμπάρο ισχυρίστηκε πως ο λόγος της παραχώρησης των πολιτιστικών μνημείων σε ιδιώτες είναι η αδυναμία του αλβανικού κράτους να τα διαχειριστεί καθώς οι οικονομικοί πόροι του Υπουργείου Πολιτισμού δεν επαρκούν για την κάλυψη των εξόδων φύλαξης, αναστήλωσης και διαχείρισης των μνημείων.
Προς το τέλος της συνέντευξης η δημοσιογράφος ρώτησε την Υπουργό για την τύχη των εκκλησιών που διαχειρίζεται το κράτος:
"Η απόφαση αυτή ανοίγει το δρόμο για την επιστροφή μοναστηριών και εκκλησιών στην Εκκλησία; Ιδιαίτερα στην Ορθόδοξη Εκκλησία η οποία έχει ζητήσει τη διαχείριση μοναστηριών και εκκλησιών που έχουν κηρυχθεί πολιτιστικά μνημεία και τα διαχειρίζεται το κράτος; Ειδικά τώρα που το κράτος κηρύσσει οικονομική αδυναμία να διατηρεί τη διαχείρισή τους;"
Η Υπουργός απάντησε:
"...Η μόνη δυνατή συνεργασία για τις εκκλησίες θα ήταν η ένωση των οικονομικών πόρων για την αναστήλωσή τους. Για το λόγο αυτό καλώ τις θρησκευτικές κοινότητες να συμβάλλουν σε αυτό για το κοινό καλό. Από την άλλη μεριά εγώ νομίζω πως οι εκκλησίες είναι πολύ καλός τόπος για τη διοργάνωση κοινωνικών και πολιτισμικών εκδηλώσεων όπως συναυλιών, εκθέσεων, φόρουμ κλπ."
Μετά την πασαρέλα μόδας που διοργανώθηκε πρόσφατα στις Ορθόδοξες εκκλησίες του Μπεράτι και του Ελμπασάνι φαίνεται πως είναι καιρός να δούμε και συναυλίες στους ιερούς ναούς και στους τόπους λατρείας της χριστιανοσύνης.
Ο Εκσκαφέας
Διαβάστε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη στην αλβανική γλώσσα: http://www.balkanweb.com/site/mirela-kumbaro-monumentet-me-qira-rijetezim-jo-motel



Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

Εθισμός σε αντιεκκλησιαστικές ενέργειες

Η πρόσφατη επίσκεψη του Πρωθυπουργού της Αλβανίας στη γενέτειρα του εκ μητρός, Βουνό της Χιμάρας, πέραν των όσων ανάρμοστων με τα καθήκοντα και το ρόλο του, έφεραν στο φως τα ΜΜΕ εμπεριέχει και κάτι που για προφανείς λόγους αποφεύγεται να συζητηθεί δημόσια. Είναι μάλλον, λόγω του γεγονότος ότι η κοινή γνώμη έχει επαρκώς χειραγωγηθεί να ανέχεται ως φυσιολογικό κοινωνιολογικό και κυρίως πολιτικό φαινόμενο την καταπίεση των Ορθοδόξων κοινοτήτων. Φωτογραφίζοντας τις κοινότητες αυτές ως κάτι επικίνδυνο για την συνοχή της χώρας και τον αλβανισμό έχουν κατορθώσει τα κλιμάκια του τουρκικού οθωμανισμού να θεωρείται υπηρεσία στο εθνικό συμφέρον η καταπίεση των Ορθοδόξων κοινοτήτων και η παραβίαση των δικαιωμάτων τους.
Ο Πρωθυπουργός βρέθηκε στο Βουνό να «εγκαινιάσει» εργασίες αναστήλωσης στον ι. Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα,  λατρευτικό χώρο της επιτόπιας Ενορίας. Για να επέμβει το Υπουργείο Πολιτισμού στο συγκεκριμένο, και χωρίς να αναφερόμαστε στο ύψος των δαπανών αλλά και στην ποιότητα της επέμβασης με βάση τα κριτήρια συντήρησης των μνημείων, ούτε καν είχε ρωτήσει την Ορθόδοξη κοινότητα εκεί. Επικοινωνία με τις επίσημες Εκκλησιαστικέ αρχές ούτε καν γίνεται λόγος. Παρότι κάτι τέτοιο αποτελεί σοβαρή παραβίαση και αμφισβήτηση στην πράξη της έννομης τάξης της χώρας, ο Πρωθυπουργός αποφεύγει την επικοινωνία με την επίσημη Εκκλησία. Ενώ ο νόμος επιβάλει την αίτηση άδειας και έγκρισης απ’ την Εκκλησία για τη χρήση του Ναού, εκείνος και οι υφιστάμενοι του ούτε καν την ενημέρωση επιχείρησαν, έστω για το χρόνο που θα καταλάμβαναν τον ι. Ναό.
Λεπτομέρεια σε σύγκριση με το τι είχε να τους ανακοινώσει εκεί. Πρόκειται για μια φράση κλειδί στις δηλώσεις του που δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητη. «Όλα τα μνημεία πολιτισμού, – δήλωσε ο Πρωθυπουργός, στην υπηρεσία του τουρισμού…» Δηλαδή θα πάρει τους ναούς απ’ τους πιστούς, στην υπηρεσία των λατρευτικών αναγκών των οποίων κτίστηκαν και θα τους διαθέσει στους τουρίστες. Πως αλλιώς πιο προκλητικά και ανοικτά να μας ανακοινώσει τον εθισμό του σε πράξεις σαφώς αντιεκκλησιαστικές και δήμευσης των ναών πλέον. Εάν μέχρι σήμερα η Ορθόδοξη Εκκλησία έδινε τον αγώνα της για την επανάκτηση της περιουσίας των ναών και των μονών, καλείται υπό τα νέα δεδομένα της νομενκλατούρας Ράμα, να υπερασπιστεί τους ίδιους τους χώρους λατρείας.
Είναι ακόμη ένα επεισόδιο στη σειρά διάφορων προβοκατόρικων ενεργειών του Ράμα εις βάρος της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Ας μην διαφεύγει το γεγονός ότι ξεκίνησε με μια αυθαίρετη και χωρίς καμιά προηγούμενη συνεννόηση παρέμβαση στην αυλή του Καθεδρικού στα Τίρανα. Κατεδάφισε τον Άγιο Αθανάσιο στους Δρυμάδες. Ενώ οι πιστοί εκεί περίμεναν μια κάποια εξήγηση πήγε στην περιοχή για να δηλώσει ότι δημεύει και τον Άγιο Σπυρίδωνα… αλλά και ακόμη 9 ορθόδοξους ναούς. Αλήθεια από πού το θράσος διότι για δικαίωμα σε μια χώρα που την έχει καταντήσει φέουδο δεν  γίνεται λόγος;
Για την ιστορία έστω να αναφερθεί ότι η πολιτεία της οποίας προΐσταται  ο  Ράμα και οι συν αυτώ ακόμη δεν έχει επισήμως ανακοινώσει τους λόγους πυρπόλησης του συγκεκριμένου ι. Ναού του Αγίου Σπυρίδωνος, το 1999, μόλις είχε ολοκληρωθεί η αναστήλωση του απ’ τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο.
Και μια πους πουλάει παραμύθια με «αναστηλώσεις», δαπάνες πενταροδεκάρων, απλώς και μόνο για να κρατάει καταλυμένους τους  ναούς και να στερεί τους πιστούς απ’ την ελεύθερη πρόσβαση σ’ αυτούς να του αναφέρουμε στοιχεία του ρεπορτάζ για αναστηλώσεις με πρωτοβουλία του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου στην περιοχή: ι. Μονή Αγίου Δημητρίου στο Κηπαρό (το χωριό του φίλου του Κ.Κ.), ι. Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Κακομιά (οι βουλευτές του αναμειγνύονται για την οριστική υφαρπαγή της περιουσίας της), ι. Ναός Αγίων Πάντων στη Χιμάρα (οι πρώην κομουνιστές με την ίδια λογική ότι όλα τους ανήκουν την είχαν μετατρέψει σε αποθήκη γεωργικών προϊόντων), ο Άγιος Γεώργιος στο Κούδεσι (προκειμένου να εξυπηρετήσει τον τουρισμό είχε μετατραπεί σε καφενείο του χωριού), ο ι. Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Άνω Κηπαρό, η ι. Μονή του Αγίου Βασιλείου στο ομώνυμο χωριό (αποθήκη πυρομαχικών την είχαν κάνει, όπως πολλά χρόνια πριν και ο Αλί Πασά), τον Άγιο Νικόλαο στο Ηλίας, την Υπαπαντή του Κυρίου στους Δρυμάδες (που λόγω της πολύ καλής της θέσης στην παραλία θέλει να την ξαναπάρει), τον Άγιο Δημήτριο στη Νίβιτσα (το κόμμα είχε την έμπνευση να το κάνει κέντρο αθεϊστικής προπαγάνδας), την Αγία Μαρίνα στο Σπήλαιο – Χιμάρα, τον Άγιο Νικόλαο στο Πύλιουρι και άλλα που με μια απλή βόλτα στην περιοχή μπορεί κανείς να τα διαπιστώσει.
http://tachydromos.org/

Τρίτη 12 Απριλίου 2016

Δ' Κυριακή Νηστειών, Ο Αγ. Γρηγόριος ο Ε΄ Αρχιμ Επιφάνιος Χατζηγιάγκου (10-4-2016)


Ο Πάπας που προκάλεσε τη λεηλασία της Κωνσταντινούπολης ... - Papa që shkakëtoi plaçkitjen e Konstandinupojës....

untitled
Πάπας Ιννοκέντιος ΙΙΙ
Πάπας Ιννοκέντιος ΙΙΙ... --- Papa Inoçenti i III



Έναν αιώνα μετά τη βασιλεία του Γρηγορίου VII, ο Ιννοκέντιος έφτασε την αρχή του μοναρχικού παπισμού σε ακόμη μεγαλύτερα ύψη. Ο χρυσοστόλιστος πάπας – ο οποίος λέγεται ότι πρότεινε στον Φραγκίσκο της Ασίζης, τον μεγάλο άγιο των φτωχών, να πάει να σκάψει σε κανένα χοιροστάσιο μαζί με τα άλλα γουρούνια – αυτοανακηρύχτηκε όχι μόνον κυρίαρχος της χριστιανοσύνης, αλλά και κυβερνήτης του κόσμου.
Η υποταγή του βασιλιά Ιωάννη

Όταν ο βασιλιάς Ιωάννης της Αγγλίας είχε το θράσος να τον αψηφήσει σε μια σειρά από ζητήματα, συμπεριλαμβανομένου του διορισμού του αρχιεπισκόπου του Καντέρμπουρι, αφόρισε τον αυταρχικό μονάρχη και του αφαίρεσε τον θρόνο του. Επίσης έθεσε την Αγγλία σε απαγόρευση που κράτησε περισσότερο από έξι χρόνια. Όλες οι εκκλησίες της Αγγλίας έκλεισαν, τα μωρά δεν βαφτίζονταν, οι νεκροί θάβονταν χωρίς τελετή και οι άνθρωποι δεν είχαν δικαίωμα στην παρηγοριά των Θείων Μυστηρίων. Παρά το γεγονός ότι ο βασιλιάς Ιωάννης επωφελήθηκε από τη σκληρή ποινή που υπέμεινε το βασίλειό του, οικειοποιούμενος την εκκλησιαστιακή περιουσία και το εισόδημα, τελικά συνειδητοποίησε ότι ένας αφορισμένος μονάρχης ήταν ιδιαίτερα ευάλωτος, όταν ο βασιλιάς Φίλιππος της Γαλλίας άρχισε να προετοιμάζει εισβολή στην Αγγλία με την ενθάρρυνση και ευλογία του πάπα. Με τον θρόνο του να διακυβεύεται, ο Ιωάννης υπετάγη στον ποντίφικα. Το 1213, υπέγραψε ένα έγγραφο με το οποίο παρέδιδε το βασίλειό του «στον Θεό και στον κύριό μας πάπα Ιννοκέντιο και στους Πάπας Ιννοκέντιος ΙΙΙ καθολικούς διαδόχους του». Η συμφωνία έκανε τον Ιωάννη έναν απλό υποτελή και αναγκάστηκε να πληρώνει ένα υπερβολικό ετήσιο ενοίκιο για το προνόμιο να κυβερνά τη νέα επικράτεια του Ιννοκέντιου.

Η Μάγκνα Κάρτα

 Ο πάπας έγινε έξαλλος όταν δύο χρόνια αργότερα ο Ιωάννης αναγκάστηκε να βάλει την υπογραφή του στη Μάγκνα Κάρτα, που θεωρείται ότι είναι η εγκαθίδρυση της αγγλικής ελευθερίας. Δεν μπορούσε να αφήσει ατιμώρητη αυτή την προσβολή και γι’ αυτό, καταδίκασε τη Μάγκνα Κάρτα ως «αντίθετη με τον ηθικό νόμο». Ο βασιλιάς, εξήγησε, ήταν υπόλογος μόνο στον πάπα. Σε ένα παπικό διάταγμα, ο Ιννοκέντιος, «από την πληρότητα της απεριόριστης δύναμης και εξουσίας του, την οποία του εμπιστεύτηκε ο Θεός για να δεσμεύει και να καταστρέφει βασίλεια, να φυτεύει και να ξεριζώνει», ακύρωσε τη Μάγκνα Κάρτα και αποδέσμευσε τον βασιλιά Ιωάννη από την υποχρέωση να την τηρήσει. Επίσης προειδοποίησε ότι αφορισμός περίμενε «οποιονδήποτε συνέχιζε να υποστηρίζει τέτοιες προδοτικές και άδικες αξιώσεις». Ο Ιννοκέντιος ΙΙΙ κυβέρνησε σε μια εποχή χριστιανικής μισαλλοδοξίας, που πλησίαζε στην πιο δολοφονική στιγμή της. Στόχοι του ήταν οι άπιστοι και οι αιρετικοί. Οι χριστιανοί είχαν κληθεί προ πολλού να κατασφάξουν τους μουσουλμάνους, από τότε που ο πάπας Ουρβανός ΙΙ ξεκίνησε την Πρώτη Σταυροφορία, το 1095, για να τους εκδιώξει από τους Αγίους Τόπους. Περισσότεροι από 70.000 άνθρωποι κατεσφάγησαν σ’ αυτήν την εκστρατεία, όταν πάρθηκε η Ιερουσαλήμ. Οι πάπες που ακολούθησαν δελέαζαν το ποίμνια με υποσχέσεις για μια προνομιούχο θέση στον παράδεισο και την αυτόματη απαλλαγή από τις αμαρτίες στη γη, αν προσχωρούσαν στην ιερή υπόθεση.


Η λεηλασία της Κωνσταντινούπολης


Ο Ιννοκέντιος ΙΙΙ συνέχισε την παράδοση, προκαλώντας την Τέταρτη Σταυροφορία, το 1202. Αυτή ειδικά η επιχείρηση σημαδεύτηκε από τη λεηλασία της Κωνσταντινούπολης και την καταστροφή της Αγίας Σοφίας. Οι τάφοι των αυτοκρατόρων βεβηλώθηκαν, τα λείψανα κλάπηκαν και οι γυναίκες, ακόμη και οι καλόγριες, βιάστηκαν και δολοφονήθηκαν. Η Ορθόδοξη εκκλησία είχε χωριστεί από τη Ρώμη έναν αιώνα πριν, έτσι λοιπόν, από την οπτική γωνία της Ρώμης, πήραν αυτό που τους άξιζε.


Η Σταυροφορία των Παιδιών

 Η Σταυροφορία των Παιδιών ήταν μία ιδιαίτερα εμπνευσμένη κίνηση ενάντια στους άπιστους, στη διάρκεια της βασιλείας του Ιννοκέντιου. Δεκάδες χιλιάδες παιδιά ξεκίνησαν από όλη την Ευρώπη σε μια τεράστια, χωρίς επίβλεψη επιχείρηση να απελευθερώσουν την Ιερουσαλήμ. Η πρώτη ομάδα από περίπου 30.000 παιδιά, υπό την αρχηγία ενός Γάλλου βοσκού με το όνομα Στέφανος, έπεσαν θύματα μιας συμμορίας κακόφημων εμπόρων πριν καν φύγουν από τη Γαλλία. Στάλθηκαν σε σκλαβοπάζαρα στη βόρεια Αφρική. Μια δεύτερη ομάδα από 20.000 κατάφερε να φτάσει μέχρι τις Άλπεις και την Ιταλία πριν αιχμαλωτιστούν και αυτά. Μερικά σκοτώθηκαν, άλλα πουλήθηκαν. Ο Ιννοκέντιος μεγαλόψυχα ελευθέρωσε τους λίγους επιζήσαντες από τους όρκους τους.

Η Σταυροφορία εναντίον των Χριστιανών Αν και οι σταυροφορίες εναντίον των μουσουλμάνων δεν ήταν κάτι καινούριο, ο Ιννοκέντιος έγινε ο πρώτος πάπας, ο οποίος διέταξε μια σταυροφορία εναντίον άλλων χριστιανών. Οι Καθαροί ή Αλβιγηνοί, όπως είναι επίσης γνωστοί, ήταν μια καλά εδραιωμένη αίρεση στη νοτιοανατολική γωνιά της Γαλλίας με διαφορετική αντίληψη του χριστιανικού δόγματος. Ο Ιννοκέντιος τους μισούσε και ήθελε να τους ξεπαστρέψει. «Θάνατος στους αιρετικούς», κραύγαζε εγκαινιάζοντας τον ιερό πόλεμο κατά των Καθαρών, προσφέροντάς στους σταυροφόρους την ίδια άφεση που είχε υποσχεθεί και στον πόλεμο κατά των μουσουλμάνων. Εμπνευσμένοι από τον πάπα, οι πρόθυμοι στρατηγοί του ξεκίνησαν μια τερατώδη σφαγή. Ο παπικός στρατός πρώτα επιτέθηκε στην πόλη Μπεζιέ, προπύργιο των Καθαρών. Οι καθολικοί είχαν προειδηοποιηθεί να παραδώσουν κάθε αιρετικό ανάμεσά τους, αλλιώς θα πέθαιναν κι αυτοί. Πολλοί αντισταθηκάν και πήραν τους Καθαρούς αδελφούς τους στο αρχαίο άσυλο της εκκλησίας. Τότε ήλθε η διαταγή: «Σκοτώστε τους όλους. Ο Κύριος θα φροντίσει για τους δικούς του». Μέσα στην εκκλησία της Μαρίας Μαγδαληνής ήταν στριμωγμένοι χιλιάδες καθολικοί και Καθαροί, ενώ η πόλη τους έξω καταστρεφόταν. Δύο ιερείς έψαλλαν τη Λειτουργία, όταν οι πόρτες παραβιάστηκαν και εισέβαλε ο παπικός στρατός. Ούτε μια ψυχή δεν γλίτωσε. Ούτε καν οι παπάδες που τελούσαν τη θεία ακολουθία. Με την Μπεζιέ σε ερείπια, ο παπικός απεσταλμένος έγραψε στον πάπα: «Σήμερα, Υψηλότατε, είκοσι χιλιάδες πολίτες πέρασαν από το σπαθί – ανεξάρτητα από ηλικία ή φύλο».

Το κυνήγι των Καθαρών

 Κάθε άλλο παρά συγκλονισμένος από την απόλυτη κτηνωδία της εκκαθάρισης, ο Ιννοκέντιος αγαλλίασε και ζήτησε κι άλλο αίμα. Στην πόλη της Μπραμ, όι άνδρες του έκοψαν τις μύτες των Καθαρών και τους έβγαλαν τα μάτια. Σε έναν απ’ αυτούς ωστόσο επιτράπηκε να κρατήσει το ένα μάτι για να οδηγήσει τους τυφλωμένους και ματωμένους εναπομείναντες στο Καμπαρέ, ώστε να χρησιμεύσουν ως παράδειγμα για τους ανθρώπους εκεί. Μετά ήλθε η σειρά της πόλης της Μινέρβ, όπου 140 θρησκευτικοί ηγέτες των Καθαρών οδηγήθηκαν σε ένα λιβάδι έξω από την πόλη. Εκεί τους περίμενε μια γιγάντια νεκρική πυρά. Όπως σημείωνε ένας χρονικογράφος πιστός στον πάπα; «Δεν υπήρχε ανάγκη να τους ρίξουν μέσα οι άνδρες μας. Όχι, ήταν τόσο αδιάλλακτοι στην ανομία τους, ώστε ρίχνονταν μέσα με τη δική τους ελεύθερη θέληση». Έτσι, άρχισε η μεγάλη παράδοση του καψίματος των αιρετικών. Για τον Ιννοκέντιο, δεν ήταν ειρωνεία το γεγονός ότι τώρα ήταν υπεύθυνος για περισσότερους μαζικούς θανάτους χριστιανών και από τον πιο κτηνώδη Ρωμαίο αυτοκράτορα. Το αποτέλεσμα τον ευχαριστούσε. Σε μια επιστολή προς ένα ιππότη στην υπηρεσία του, ο πάπας έγραφε «δόξα και ευχαριστίες στον Θεό γ’ αυτά που φιλεύσπαχνα επέτυχε μέσω αυτών των οποίων ο ζήλος για την ορθόδοξη πίστη φλογίστηκε από τον μόχθο Του ενάντια στον πλέον φθοροποιό εχθρό Του»....


Një shekull pas mbretërisë së Grigorit të VII, Inoçenti e çoi monarkizmin e papizmit në nivele edhe më të larta. Papa i veshur me stoli pre ari – i cili thuhet se propozoi Françeskut të Azisës, shenjtit të madh të të varfërve, të shkojë e të gërmojë në ndonjë stallë derrash bashkë me derra të tjerë –u vetëshpall jo vetëm zot i krishtërimit, por dhe udhëheqës i botës.

Nënshtrimi i mbretit Joan

Kur mbreti Joan i Anglisë pati kurajon, guxoi,  që ta injorojë në disa çështje duke përfshirë këtu dhe caktimin e kryepiskopit të Kanterbërrit, e çkishëroi këtë monark dhe e largoi nga froni i tij. Gjithashtu e vendosi Anglinë në “pushim” i cili mbajti mbi gjashtë vjet. Të gjitha kishat e Anglisë u mbyllën, fëmijët nuk pagëzoheshin, të vdekurit nuk varroseshin pa ceremoni dhe njerëzit nuk kishin të drejtën e ngushëllimit të Mistereve Hynore. Mgjth faktin se mbreti Joan përfitoi nga dënimi i ashpër që duroi mbretëria e tij duke kthyer në pronë personale pasurinë kishtare dhe përfitimet e saj, kuptoi në përfundim se një monark i çkishëruar është shumë i dobët, kur Mbreti Filip i Francës filloi që të përgatitej për sulm në Angli me bekimin dhe inkurajimin e Papës.
Me fronin e tij në rrezik, Joani u nënshtrua tek papa. Më 1213, nënshkroi një dokument nëpërmjet të cilit dorëzonte mbretërinë e tij “tek Zoti dhe te imzoti ynë papa Inoçenti dhe tek Papa Inoçenti III pasardhës i fronit të tij”. Kjo marrveshje e bëri Joanin një nënshtetas të thjeshtë dhe e detyroi që të paguante një shumë të strëmadhe qiraje për privilegjin që pati të qeverishte zonën e re të Inoçentit.

Magna Karta.

Papa u tërbua kur dy vjet më vonë Joani u detyrua që të vendoste firmën e tij në Magna Karta, që konsiderohet si themelimi i lirisë angleze. Nuk mund të lerë pandëshkuar këtë ofendim që pati dhe për këtë  e dënoi Magna Kartën si “të kundërt me ligjin e moralit”. Mbreti, shpjegoi që jepte llogari vetëm tek Papa. Një një prej urdhëresave papike, Inoçenti, “nga plotësia e fuqisë së pakufijshme të tij, të cilën ja ka besuar Zoti që të zotërojë dhe të shkatërrojë mbretëri, të mbjellë dhe të çkulë”, anulloi Magna Kartën dhe e largoi mbretin Joan nga detyrimet për ta mbajtur atë. Gjithashtu paralajmëroi se çkishërimi e priste “këdo që do të vazhdonte të mbështetëte të tilla pretendime tradhëtare dhe të padrejta”. Inoçenti i III qeverisi në një kohë të urrejtjes ndër të krishterë, që arriti në çastin e saj më vrasëtar. Shenjestrat  e tij ishin  të pabesët dhe heretikët. Të krishterët ishin thirrur para shumë kohës që të masakronin myslymanët. Që prej atëhere kur papa Urbani II filloi Kryqëzatën e Parë më 1095, që t’i dëbonte nga Vendet e Shenjta. Më tepër se 70 000 njerëz  u vranë me shpatë nga kjo fushatë, kur u zotërua dhe Jeruzalemi. Papat që pasuan tërhiqnin “kopetë” e tyre me premtime për një vend të lartë në parajsë dhe me çlirimin e menjëhershëm nga mëkatet në tokë, nëse shkonin drej kësaj çështjeje të shenjtë.


Plaçkitja e Konstandinupojës


Inoçenti i III vazhdoi traditën, duke shkakëtuar Kryqëzatën e Katërt, më 1202. Kjo fushatë, në veçanti, u   shënua nga plaçkitja e Shën Sofisë. Varrezat e Perandorëve u përdhosën, lipsanet u vodhn dhe gratë deri dhe në murgeshat u përdhunuan dhe u vranë. Kisha Orthodhokse ishte ndarë nga Roma një shekull më parë, kështu pra, nga pikëpamja e Romës, morën atë meritonin.



Kryqëzata e Fëmijëve


Kryqëzata e fëmijëve ishte një lëvizje mjaft e frymëzuar kundër të pabesëve, gjatë mbretërisë së Inoçentit. Me dhjetra mijëra fëmijë u nisën nga e gjithë Europa, pa mbikëqyrje, në një fushatë  që synonte çlirimin e Jeruzalemit. Grupi i parë prej 30 000 fëmijës, nën udhëheqjen e një bariu Francez me emrin Stefan, ra viktimë e tregëtarëve famëkeq para se të arrinin të largoheshin nga Franca. U dërguan në pazaret e skllevërve në veri të Afrikës. Grupi i dytë prej 20 000 fëmijëve arriti deri në Alpet dhe në Itali para se të ziheshin rrob. Disa u vranë, disa u shitën. Inoçenti me gjithë shpirt liroi ata pak a mbijetuan pas betimit të tyre.

Kryqëzata kundër të krishterëve

Mgjth se kryqëzatat kundër myslymanëve nuk ishin diçka e re, Inoçenti ishte Papa i parë i cili urdhëroi një kryqëzatë kundër të krishterëve të tjerë. Të Pastërit ose Albiginët, siç ishin të njohur, ishin një herezi e themeluar mirë në këndin juglindor të Francës me një koncept tjetër të dogmës së Krishterë. Inoçenti i urrente dhe donte që t’i qëronte. “Vdekje Heretikëve”, ulërinte duke bekuar luftën e shenjtë kundër të Pastërve, duke ju ofruar Kryqëtarëve të njejtën falje mëkatesh që iu kishte premtuar dhe për luftën kundër myslymanëve. Të frymëzuar nga papa, gjeneralët e gatshëm të tij, filluan një masakrim të stërmadh. Ushtria papike në fillim sulmoi qytetin Bizie, një prej bazave të të Pastërve. Katolikët ishin lajmëruar që të dorëzonin çdo heretik ndërmjet tyre sepse ndryshe do të vdisnin dhe ata. Shumë rrezistuan dhe morën vëllezërit e Pastër në azilin e lashtë të kishës. Atëhere erdhi urdhër:
“Vritini të gjithë. Zoti do të kujdeset për të tijët”. Brenda Kishës së Maria Magdalenës ishin të vendosur me mijëra katolikë dhe të Pastër, ndërsa qyteti jashtë shkatërrohej. Dy klerikë psalnin Meshën, kur portat u hapën dhe hyri ushtira papike. Asnjë shpirt nuk shpëtoi. As priftërinjtë vetë që kryenin Meshën Hyjnore. Me Bezienë e shkrretuar, i dërguari papik, shkroi tek Papa: “Sot, Lartmadhëni, njëzet mijë qytetarë kaluan në shpatë – pavarësisht moshës apo gjinisë”. 





Gjuhetia e të Pastërve


As pak i tronditur nuk ishte papa Inoçenti nga përbindshmëria absolute e spastrimit. U kënaq dhe kërkoi dhe gjak tjetër. Në qytetin Bram, burrat e tij prenë hundët e të Pastërve dhe iu nxorrën sytë. Në një prej tyre ndërkaq ju lejua që të mbante njërin sy që të çonte të verbërit dhe të gjakosurit që kishin mbetur në Kabare, në mënyrë që të përdoreshin si shembull për njerëzit atje. Më pas i erdhi rradha qytetit Minerv, ku 140 udhëheqësit fetarë të të Pastërve u çuan në një livadh jashtë qytetit. Atje i priste një zjarr i madh. Siç shënon kronikografi i besuar i papës: “Nuk kishte nevojë që ti hidhin brenda burrat tanë. Jo, ishin kaq të pa ndryshuar në rrugën e tyre të humbjes, sa hidheshin brenda me vullnetin e tyre të lirë”. Kështu, filloi dhe tradita e lashtë e djegies së heretikëve. Për Inoçentin, nuk ishte ironik fakti që tani ishte përgjegjës  për vrasjen masive të aq shumë të krishterëve sa dhe vetë Perandorët përbindësh Romakë nuk vranë. Rezultati e kënaqte. Në një letër dërguar kalorësit në shërbim të tij, papa shkruante “lavdi dhe falenderime tek Zoti për ato sa arriti me dhembshuri nëpërmjet atyre që zelli për besim të drejtë u dogj nga lodhja e Tij kundrjet armikut të Tij më të dëmëshëm dhe degjenerues”......






πηγή

Η λεηλασία της Κωνσταντινούπολης
Η λεηλασία της Κωνσταντινούπολης... - Plaçkitja e Konstandinupojës


Η Σταυροφορία των Παιδιών
Η Σταυροφορία των Παιδιών... - Kryqëzata e Fëmijëve

Το κυνήγι των Καθαρών
Το κυνήγι των Καθαρών... - Gjuhetia e të Pastërve

ΠΗΓΗ: «ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ», Michael Farquhar. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΝΑΛΙΟΣ... 
Burimi "Skandale Mbretërore" Michael Farquhar. Botimet Enalios

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1569) Αλβανία (913) ιστορία-historia (427) ορθοδοξία (422) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (312) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (291) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (268) Β Ήπειρος (246) ορθοδοξία-orthodhoksia (245) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) Κορυτσά-Korçë (128) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά Β Ήπειρος (112) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (100) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (65) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (58) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (52) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (44) ανθελληνισμός (44) πολιτισμός - kulturë (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (41) besimi orthodhoks (40) βίντεο (36) ιστορία ορθοδοξίας (36) Shqipëria (33) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (33) κομμουνισμός- komunizmi (33) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (27) πνευματικά (27) πολιτική-politikë (24) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)