Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2017

Πραγματοποιήθηκε το 2ο Πανχειμαρριώτικο συμπόσιο στη Νέα Υόρκη

Tο βράδυ της Κυριακής 12 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε το 2ο Πανχειμαρριώτικο συμπόσιο στην Αστόρια της Νέας Υόρκης υπό την διοργάνωση της Ένωσης Χειμαρριωτών Αμερικής. Στόχος των διοργανωτών είναι η συγκεκριμένη εκδήλωση να γίνει θεσμός και να διοργανώνετε κάθε χρόνο. Όπως μαρτυρά και το όνομα, το συμπόσιο αφορά Χιμαραίους απ' όλα τα μήκη και πλάτη της γης και η θεματολογία αφορά τα προβλήματα του τόπου.
Η συμμετοχή του κόσμου ήταν αυξημένη συγκριτικά με την περασμένη χρονιά, παρόλα αυτά λαμβάνοντας υπόψιν πως στην Αμερική κατοικούν 800 οικογένειες από την Χιμάρα, ο αριθμός των συμμετεχόντων θα μπορούσε να ήταν μεγαλύτερος.
Κεντρικοί ομιλητές ήταν ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ και βουλευτής στο αλβανικό κοινοβούλιο κ. Βαγγέλης Ντούλες, ο πρόεδρος της ΟΜΟΝΟΙΑ Χιμάρας κ. Διονύσης Φρέντη Μπελέρης, ο κ. Νικόλαος Νεράντζης εκπροσωπώντας την Ένωση Χειμαρριωτών Τιράνων και ο κ. Πέτρος Γκικουρίας μέλος της Ένωσης Χειμαρριωτών Αμερικής. Οι ομιλίες αφορούσαν το περιουσιακό πρόβλημα που μαστίζει την περιοχή της Χιμάρας αλλά και τα πολιτικά παιχνίδια που παίζονται με σκοπό τον ξεριζωμό του ελληνικού στοιχείου που δαβιεί στην περιοχή εδω και χιλιάδες χρόνια.
Το συμπέρασμα στο οποίο άπαντες κατέληξαν είναι πως όντας ενωμένοι προς μια κοινή κατεύθυνση, μπορούμε να σταθούμε εμπόδιο στα μεγαλεπήβολα σχέδια των Τιράνων και να διαφυλάξουμε τις περιουσίες και την πολιτιστική μας κληρονομιά. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο Έντι Ράμα δέχεται έντονες πιέσεις από διάφορους φορείς και οργανισμούς ώστε να μην προβεί σε υλοποίηση των σχεδίων του για την ανάπλαση της Χιμάρας και την νέα σειρά κατεδαφίσεων περιουσιών που ανήκουν σε κατοίκους ελληνικής καταγωγής.
Στην εκδήλωση παρευρέθη και ο πρόεδρος της ελληνοαμερικάνικης κοινότητας Νέας Υόρκης κ. Πέτρος Γαλατούλας ο οποίος δεσμεύθηκε να συνεχίσει να στηρίζει ενεργά τους Χιμαραίους και να προωθέι τα προβλήματα που τους ταλανίζουν στον ελληνοαμερικάνικο λόμπι.
Κατά την παραμονή τους στην Νέα Υόρκη, οι εκπρόσωποι των συλλόγων της Χιμάρας είχαν σειρά συναντήσεων με το State Department και ελληνομαρικάνους βουλευτές για να τους μεταφέρουν το κλίμα που επικρατεί στην Χιμάρα.

Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2017

Ανύπαρκτο το θέμα των τσάμηδων...

 
Τακτικά παρακολουθούμε από τα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ ότι Αλβανοί εθνικιστές και αλβανικές οργανώσεις εκτός Αλβανίας κυρίως στις ΗΠΑ, αλλά κατά καιρούς και Αλβανοί πολιτικοί ηγέτες διακατέχονται από μεγαλοϊδεατισμό και ακραίες εθνικιστικές τάσεις και ανακινούν μειονοτικά θέματα και διεκδικήσεις εδαφικές σε όμορες και γείτονες χώρες της Βαλκανικής (Ελλάδα - Μαυροβούνιο - FYROM).
Αυτές οι εθνικιστικές τάσεις των κατά καιρούς αλβανικών πολιτικών ηγεσιών εάν δεν αντιμετωπιστούν και δεν καταπολεμηθούν έγκαιρα από τους υφιστάμενους διεθνείς κατασταλτικούς οργανισμούς και τη Διεθνή Κοινότητα υπάρχει σοβαρός κίνδυνος στο μέλλον να ξαναγίνει η Βαλκανική η πυριτιδαποθήκη της Ευρώπης όπως υπήρξε στο παρελθόν.
Είναι ιστορικά αποδεδειγμένο και αποδεκτό από όλους τους σύγχρονους ιστορικούς διεθνώς ότι η πρώτη μεγάλη διεθνής σύγκρουση (Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος) ξεκίνησε από τη Βαλκανική. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στον ευπαθή χώρο της Βαλκανικής διαδραματίσθηκαν σοβαρά πολεμικά και ιστορικά γεγονότα.
Σήμερα αυτός ο ευπαθής χώρος της Βαλκανικής παρουσιάζει μια έντονη αστάθεια και κινητικότητα η οποία επετάθη πρόσφατα (1991) με τον διαμελισμό της πρώην Γιουγκοσλαβίας. Αυτή η κινητικότητα και η αστάθεια εάν δεν προσεχθεί πάλι και δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα από τους υφιστάμενους διεθνείς κατασταλτικούς οργανισμούς υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να ξαναγίνει η Βαλκανική η πυριτιδαποθήκη της Ευρώπης και να δημιουργηθούν στον μέλλον ανεξέλεγκτες καταστάσεις για την περιοχή των Βαλκανίων και την παγκόσμια ειρήνη γενικά.
Μία από τις κύριες αιτίες που επιτείνεται ο κίνδυνος να προκύψει μεγάλη αναταραχή στο χώρο της Βαλκανικής οφείλεται στον μεγαλοϊδεατισμό και τις ακραίες εθνικιστικές τάσεις οργανώσεων, οι οποίες υπάρχουν τόσο στη σημερινή Αλβανία, όσο όμως και στις ΗΠΑ.
Στις ΗΠΑ υπάρχει και λειτουργεί από πολλών ετών μια οργάνωση η οποία ονομάζεται «Αλβανοαμερικανικός Πολιτικός Σύνδεσμος» (Albanian American Civil League). Το Δ.Σ. του εν λόγω Συνδέσμου αποτελείται αποκλειστικά από Αλβανούς οι οποίοι ζουν στην Αμερική και είναι Αμερικανοί υπήκοοι. Σκοπός του Συνδέσμου είναι να προβάλλει τις αλβανικές εθνικιστικές τάσεις και να αποκτήσει διαδρόμους επικοινωνίας και να διοχετεύσει τους σκοπούς του Συνδέσμου σε ανώτερο και ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο των ΗΠΑ προκειμένου να προωθήσει τις παράλογες αλβανικές διεκδικήσεις στο χώρο της Βαλκανικής.
Ο Σύνδεσμος αυτός ιδρύθηκε από τον αλβανικής καταγωγής πρώην Αμερικανό γερουσιαστή Joseph J. Dio Guardi ο οποίος είναι πρόεδρος του Συνδέσμου μέχρι σήμερα.
Ο Σύνδεσμος αυτός λειτουργεί ως μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα οργάνωση και φαινομενικά αποσκοπεί στην προαγωγή των ανθρωπιστικών δικαιωμάτων και την εθνική υπόθεση του διαιρεμένου αλβανικού έθνους των περισσότερων από 7 εκατομμύρια Αλβανών που ζουν στα Βαλκάνια και την Αλβανία, εννοούν οι Αλβανοί το Κοσσυφοπέδιο, τη Δυτ. Μακεδονία (εννοούν FYROM), στο Ν.Α. Μαυροβούνιο, τη Ν. Σερβία και την Τσαμουριά (εννοούν Β. Ελλάδα την Ήπειρο μέχρι Πρέβεζα).
Ο Σύνδεσμος αυτός σύμφωνα με το καταστατικό του εργάζεται «για να δώσει τέλος στην καταστολή και την καταπίεση των Αλβανών που ζουν κάτω από τα σλαβικά και ελληνικά καθεστώτα στα Βαλκάνια, προκειμένου να διατηρήσει την πολιτισμική του ταυτότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα των Αλβανών σε όλο τον κόσμο».
Φαινομενικά οι σκοποί του Συνδέσμου εστιάζονται στο θέμα του Κοσσυφοπεδίου. Όπως γίνεται όμως αντιληπτό από τους σκοπούς της ιδρύσεώς του στο στόχαστρο του Συνδέσμου είναι το Μαυροβούνιο, τα Σκόπια και η Ελλάδα. Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι ο αντικειμενικός (ΑΝΣΚ) σκοπός τις βάθος χρόνου του Συνδέσμου είναι η δημιουργία της «Μεγάλης Αλβανίας».
Ειδικά για την περίπτωση του Κοσσυφοπεδίου ο Σύνδεσμος αυτός προσπαθεί και έχει στήσει υποκριτικό σενάριο στο να παρουσιάζει προς τα έξω την εικόνα του καλού και μονίμως διωκόμενου Αλβανού Κοσσοβάριου και του κακού και μονίμως διώκοντος κακού Σέρβου. Το σατανικής εμπνεύσεως αυτό σενάριο ουδόλως ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Η πραγματικότητα είναι ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο στην περιοχή του Κοσσυφοπεδίου. Πραγματικά διωκόμενοι είναι οι Ορθόδοξοι Σέρβοι του Κοσσυφοπεδίου και τα πολλά ορθόδοξα μοναστήρια, οι ιεροί ναοί των Σέρβων και τα σερβικά μεσαιωνικά βυζαντινά κειμήλια που υπάρχουν στην πολύπαθη περιοχή του Κοσσυφοπεδίου.
Είναι γνωστό ότι το Κοσσυφοπέδιο για τους Σέρβους είναι ότι είναι για εμάς τους ορθόδοξους Έλληνες η Αγία Σοφιά, το Άγιο Όρος, ο Μυστράς, τα Μετέωρα, η Ολυμπία, οι Δελφοί, η Βεργίνα κ.λπ.
Εύλογα διερωτάται κάποιος καλόπιστα και λογικά σκεπτόμενος ως αντικειμενικός παρατηρητής. Τα ορθόδοξα μοναστήρια, τους ιερούς χριστιανικούς ναούς των Σέρβων και τα βυζαντινά ορθόδοξα κειμήλια των Σέρβων στο Κοσσυφοπέδιο τα έχτισαν οι απολίτιστοι μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα αλβανόφωνοι του Κοσσυφοπεδίου; Η ευπαθής και ιστορική αυτή περιοχή του Κοσσυφοπεδίου για τους Σέρβους από της εγκαταστάσεως των Σέρβων στην περιοχή (6ος αι. μ.Χ.) κατοικείτο αποκλειστικά από Σέρβους.
Η πληθυσμιακή αλλοίωση της περιοχής αυτής με τα σημερινά πληθυσμιακά ποσοστά που υπάρχουν 90% αλβανόφωνοι, 10% ορθόδοξοι Σέρβοι, έγινε βίαια κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας προκειμένου να διασπαστεί η συνοχή του ορθόδοξου σερβικού λαού και εις βάθος χρόνου να πληγεί η ορθοδοξία. Σήμερα όλα αυτά τα σατανικά σενάρια που εξυφαίνονται σε αυτή την περιοχή έχουν αντικειμενικό σκοπό να πληγεί η ορθόδοξη Σερβία και η ορθοδοξία γενικά.
Ας έλθουμε να εξετάσουμε και να δούμε τι είναι αυτοί οι τσάμηδες Αλβανοί και τι ρόλο έχουν διαδραματίσει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα και την ευρεία περιοχή γενικά.
Από τα ιστορικά στοιχεία που υπάρχουν οι τσάμηδες είναι απόγονοι εξισλαμισθέντων χριστιανών της περιοχής και ως «νεοφώτιστοι» υπήρξαν διαχρονικά φανατικοί διώκτες των ορθόδοξων Ελλήνων γενικά υπήρξαν ανθέλληνες από καταβολής των.
Το ανύπαρκτο θέμα των τσάμηδων με τη σύγχρονη μορφή του εμφανίζεται το έτος 1925 όταν η υπό τον Θεοδ. Πάγκαλο τότε ελληνική κυβέρνηση λανθασμένα αποφασίζει να παύσει τις ανταλλαγές πληθυσμών από και προς την περιοχή. Βάσει της Ελληνοτουρκικής Συνθήκης του 1923, οι 18.568 μουσουλμάνοι τσάμηδες του νομού Θεσπρωτίας θα ανταλλάσσονταν με τους 18.000 Έλληνες από την Ιωνία. Η λανθασμένη απόφαση της ελληνικής κυβερνήσεως μετέβαλε τους τσάμηδες σε «μόνιμους» κατοίκους της Θεσπρωτίας και συνεχή εστία δημιουργίας προβλημάτων στην Ελλάδα έκτοτε ενώ τους Έλληνες της Ιωνίας τους έκανε εκ νέου πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Οι τσάμηδες διακατεχόμενοι διαχρονικά από έντονα ανθελληνικά αισθήματα συνεργάστηκαν στενά με τα φασιστικά και ναζιστικά καθεστώτα κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο καθώς και με τα κομμουνιστικά καθεστώτα αργότερα.
Όπως προκύπτει από τα επίσημα πρακτικά του Ιταλικού Πολεμικού Συμβουλίου στις 15-10-1940 ο ίδιος ο Ντούτσε είχε δηλώσει: «Η Ελλάδα είναι σύμμαχος των εχθρών μας (Αγγλογάλλων). Χρειαζόμαστε όμως και ένα θερμό επεισόδιο το οποίο να μας εξασφαλίσει να είπωμεν ότι εισερχόμεθα δια να επιβάλλουν την τάξιν. Εάν δύνασθε να δημιουργήσετε το επεισόδιο αυτό». Το επεισόδιο ήταν οι ένοπλες συμπλοκές εξοπλισμένων από τους Ιταλούς τσάμηδων κατά των ανυπεράσπιστων και άοπλων φιλήσυχων Ελλήνων της Θεσπρωτίας.
Κατά τη διάρκεια του ελληνοϊταλικού πολέμου και κυρίως κατά την κατοχή που ακολούθησε της Ελλάδας επί περίπου 4 έτη από τον Αξονα (φασισμό - ναζισμό). Οι τσάμηδες με την ανοχή και στήριξη των κατακτητών αφού εξοπλίστηκαν με όπλα και πυρομαχικά από τους κατακτητές επιδόθηκαν σε πρωτοφανείς βιαιότητες και βαρβαρότητες κατά των Ελλήνων της Θεσπρωτίας, φονεύοντας, λεηλατώντας και τρομοκρατώντας την περιοχή ενισχύοντας και υποστηρίζοντας τους κατακτητές. Την ίδια ακριβώς τακτική ακολούθησαν οι τσάμηδες και κατά τη διάρκεια του συμμοριτοπολέμου (1946 - ’49). Αφού προσχώρησαν πάλι στο κομμουνιστικό στρατόπεδο επιδόθηκαν και πάλι σε πρωτοφανείς βιαιότητες κατά των Ελλήνων της Θεσπρωτίας με νέες λεηλασίες, φόνους και διώξεις των Ελλήνων της περιοχής.
Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι θέμα τσάμηδων δεν υπάρχει για την Ελλάδα.
Οι τσάμηδες δεν εξεδιώχθηκαν από τη Θεσπρωτία με υπαιτιότητα των ελληνικών αρχών. Υπό το βάρος της ενοχής και τα εγκλήματα, τις λεηλασίες και τα τόσα δεινά που προξένησαν στους Έλληνες της Θεσπρωτίας κατά τη διάρκεια της κατοχής και εν συνεχεία κατά τον συμμοριτοπόλεμο μόνοι τους σηκώθηκαν και έφυγαν από την περιοχή μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Αυτοί οι στενοί συνεργάτες του φασισμού και του ναζισμού καθώς και του κομμουνισμού, οι οποίοι δολοφόνησαν, λεηλάτησαν και κατατρομοκράτησαν τους Έλληνες της Θεσπρωτίας σήμερα έχουν ενδυθεί τον μανδύα της δημοκρατίας, του ειρηνιστή και του διωκόμενου και με προκλητικό, ιταμό και φαρισαϊκό τρόπο απαιτούν με θράσος πηθίκων, να επιστρέψουν στους τόπους των εγκλημάτων τους και να τους επιστραφούν οι περιουσίες τους μαζί με τις αποζημιώσεις. Ούτε λίγο ούτε πολύ οι θύτες προκαλούν τα θύματά τους και απαιτούν αποζημιώσεις μάλιστα. Ο λαός μας λέει θυμόσοφα «εκεί που μας χρωστούσαν μας πήραν και το βόδι».
Αιδώς αργείοι
Από τον Ηλία Βενιζέλο
ταξίαρχος ε.α. επίτιμος πρόεδρος ΛΕΚ Λαρίσης

Ο Λεφαντζής της Αμφίπολης έδειξε στον Μπουσάτι το Ιερό Σπήλαιο όπου γεννήθηκε ο Δίας (φωτο)

 Ο Λεφαντζής της Αμφίπολης έδειξε στον Μπουσάτι το Ιερό Σπήλαιο όπου γεννήθηκε ο Δίας (φωτο)
Το μεσημέρι προς απόγευμα του Σαββάτου ο Νίκος Κοτζιάς ανέβασε τον Αλβανό ομόλογό του Ντιτμίρ Μπουσάτι στο Δικταίο Άντρο στο Οροπέδιο Λασιθίου, εκεί που η Ρέα κρυμμένη από τη μανία του Κρόνου γέννησε τον Ύψιστο Δία.
Το Δικταίο Άνδρο εκτός από γενέθλιος τόπος του Ύψιστου Θεού είναι και εκεί όπου ο Δίας έφερε την Ευρώπη όταν την απήγαγε από τη Φοινίκη.
Μάλιστα, σύμφωνα προς τον μύθο, ο Δίας συνευρέθηκε ερωτικά με την Ευρώπη κάτω από ένα Πλάτανο έξω από το Δικταίο Άντρο.
Σε δηλώσεις του από το Δικταίο Άντρο, ο Νίκος Κοτζιάς είπε μεταξύ άλλων ότι «…πήραμε την απόφαση να έρθουμε να επισκεφτούμε τον τόπο, όπου γεννήθηκε ο Δίας και όπου απήγαγε την όμορφη Ευρώπη. Στον τόπο, όπου ουσιαστικά γεννήθηκε η Ευρώπη, δουλεύουμε με τον συνάδελφό μου, Υπουργό Εξωτερικών της Αλβανίας. Θέλουμε και η Αλβανία να γίνει κράτος-μέλος της ΕΕ».
Έξω από το Ιερό Σπήλαιο τον Αλβανό ΥΠΕΞ υποδέχτηκε ο ο δήμαρχος Οροπεδίου, Γιάννης Στεφανάκης. Στην υποδοχή ήταν και Κρητικός αναπληρωτής γενικός διευθυντής Απόδημου Ελληνισμού, Δημήτρης Πλευράκης.
Στη συνέχεια Στεφανάκης και Πλευράκης οδήγησαν τον Μπουσάτι στην είσοδο του Δικταίου Άντρου.

Ο Αλβανός ΥΠΕΞ με τους Δημήτρη Πλευράκη και Γιάννη Στεφανάκη έξω από το Δικταίο Άντρο.

Το εσωτερικό του Ιερού Σπηλαίου έδειξε στον Αλβανό υπουργό Εξωτερικών ο αρχιτέκτων αναστηλωτής του υπουργείου Πολιτισμού, Μιχάλης Λεφαντζής.
Ο Μιχάλης Λεφαντζής, ευρύτερα γνωστός από την ανακάλυψη στον Τύμβο Καστάτης Αμφίπολης, στον οποίο έχει ξεναγήσει τον πρώην πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο, μπήκε με τον Αλβανό Υπουργό μέσα στο Άντρο από όπου και η κεντρική φωτογραφία της ανάρτησής μας.
Μάλιστα, από όσα πληροφορηθήκαμε, ο Ντιτμίρ Μπουσάτι είπε στους Έλληνες αξιωματούχους ότι έδωσε στην κόρη του το όνομα της Ήρας, της θεάς συζύγου του Δία.
Ο Μιχάλης Λεφαντζής του εξήγησε ότι το όνομα Ήρα είναι αναγραμματισμός του Ρέα, της μητέρας του Δία και ότι εκεί ήταν η σπηλιά που γεννήθηκε ο πατέρας θεών και θνητών.
Ο Αλβανός Υπουργός έδειξε να ακούει με ικανοποίηση ότι η κόρη του Ήρα έχει ένα όνομα με τόσο βαθύτερη σημασία.

Ο Γιάννης Στεφανάκης δίνει ένα αναμνηστικό στον Ντιτμίρ Μπουσάτι υπό το βλέμμα του Νίκου Κοτζιά. Δίπλα στον Αλβανό ΥΠΕΞ ο Μιχάλης Λεφαντζής.

http://www.tribune.gr/ 

Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2017

ΧΙΜΑΡΑ ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ…


Και μετά από τόσες αντιδράσεις της χιμαριώτικης  κοινότητας και επανειλημμένες επιπλήξεις  της Ελληνικής κυβέρνησης, η κυβέρνηση των Τιράνων  προχώρησε σήμερα και σε άλλες κατεδαφίσεις  με έντονη παρουσία αστυνομικών δυνάμεων, γκρεμίζοντας κτίρια που δεν έτυχαν των ασφαλιστικών μέτρων του Διοικητικού Δικαστηρίου του Αυλώνα.

Η άσκηση του καθεστώτος κρατικής  βίας στη Χιμάρα και μετά από τη μεσολάβηση διαλόγου μεταξύ εκπροσώπων της Χιμάρας και κυβέρνησης  καθώς και η επιβαλλόμενη εφαρμογή ενός σχεδίου ανάπλασης χωρίς να λυθούν οριστικά τα ιδιοκτησιακά, επιβεβαιώνουν περίτρανα την αδιαλλαξία και την αρνητική στάση του αλβανικού κράτους απέναντι στις οποιεσδήποτε αυθαιρεσίες συμβαίνουν εδώ και 27 χρόνια συνέχεια εις βάρος των Ελλήνων όχι μόνο στην περιοχή αυτή, αλλά σε όλο το χώρο της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας.
Το γεγονός αυτού καθ’ αυτού αλλά και όλη η συμπεριφορά της αλβανικής πολιτείας σε σχέση με το περιουσιακό και με όλα  τα ανθρώπινα και μειονοτικά δικαιώματα των Ελλήνων της Αλβανίας, θα πρέπει να μας αφυπνίσει όλους ώστε να προβάλλουμε όπως έχει στο μέγεθός της τη συνεχόμενη καταπάτησή τους, σε κάθε χωριό, σε κάθε πόλη και σε κάθε κατοικία όλα αυτά τα χρόνια. Δεν είναι μόνο η εκτελεστική εξουσία εκείνη που χτυπάει αλύπητα τους Έλληνες, αλλά όλο το κατεστημένο της νομοθετικής, της δικαστικής εξουσίας από την κορυφή μέχρι τη βάση.
Σκόπιμες και προγραμματισμένες είναι οι καθυστερήσεις στην κατοχύρωση των τίτλων ιδιοκτησιών από το νόμο  7501 στα Υποθηκοφυλάκεια, στα Πρακτορεία Νομιμοποίησης αυθαιρέτων.  Εσκεμμένες και κατευθυνόμενες είναι οι αποφάσεις  δικαστηρίων όλα αυτά τα χρόνια για την υφαρπαγή των λιβαδικών και δασικών εκτάσεων στα προαύλια  των χωριών Κώσταρη, Κουλουρίτσα, Καισαράτι, Γράβα, Ντερμίσι, Δίβρη, Μεσοπόταμο, Μπραϊλάτι, Πωγώνι, Δερόπολη κλπ. Καλά μελετημένη από το αλβανικό κράτος είναι η εκστρατεία δημογραφικής αλλοίωσης δια της παροχής εδαφικών εκτάσεων εντός του αμιγούς  χώρου.
Μετά το 1990 και ειδικά τα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης διενεργείται μια άναρχη μετακίνηση πληθυσμών προς τους Άγιους Σαράντα και γενικότερα σε όλη την παραλία του Ιονίου. Οι νέοι έποικοι, επωφελούμενοι  και από τη μεγάλη έξοδο του ντόπιου πληθυσμού προς την Ελλάδα , εγκαθίστανται σε αδέσμευτες μέχρι τότε εκτάσεις της παραλίας και συγκροτούν τους δικούς τους οικισμούς.
Συγκεκριμένα, 4 χιλιόμετρα από την πόλη των Αγίων Σαράντα και μόλις μετά τη διώρυγα της Τσούκας, στην τοπωνυμία Μπερντενέσι εγκαταστάθηκαν 230 οικογένειες από Τεπελένι, Πρεμετή, Αυλώνα, Μπεράτι, Μαλακάστρα κλπ.
Δύο χιλιόμετρα από το πάρκο του Βουθρωτού κτίστηκε ένα άλλο χωριό στους λόφους του Αι Λια (Σεντελί) με πάνω από 700 κάτοικους.
Στην Πολίχνη των Εξαμιλίων που μέχρι το 1991 κατοικούσαν 427 οικογένειες  (το 50 % ήταν ελληνικής καταγωγής) προστέθηκαν άλλες 570 οικογένειες από τη Μέση και Βόρεια Αλβανία , οι οποίες άρπαξαν με την ευλογία του επίσημου κράτους τις περιουσίες και τα οικόπεδα και σήμερα ο οικισμός αυτός είναι στα χέρια εξ ολοκλήρου φερόμενου πληθυσμού. Οι 427 οικογένειες δεν πήραν γης και οπωροφόρα δέντρα όπως όριζε ο νόμος 7501, ενώ οι ξένοι έκτισαν τις τουριστικές κατοικίες σαν να είχαν εκεί τις περιουσίες των προγόνων τους.
Στην πόλη των Αγίων Σαράντα επίσης έχουμε έντονη εισβολή όπου πολλαπλασίασε τον πληθυσμό από 17.000 το 1990 σε 30.000 το 2000 και άλλαξε τους συσχετισμούς εις βάρος του ελληνικού στοιχείου.
Συνολικά με τον ερχομό των ξένων στην πόλη και στα δύο αναφερόμενα χωριά ο πληθυσμός αυξάνεται κατά 17.700 κάτοικους, αύξηση η οποία διαμορφώνει νέα δημογραφική και θρησκευτική εικόνα.
Εντωμεταξύ το κράτος δημιουργεί συνθήκες ευνοϊκές για τους φερόμενους να ενεργήσουν ανεξέλεγκτα, ενώ για τους ντόπιους  απαιτεί σεβασμό των νόμων.  Η κυβέρνηση παίρνει απόφαση να δώσει 70 εκτάρια γης στο αλβανικό χωριό Γιάννιαρη, ενώ στους ξεριζωμένους κάτοικους του Περδικαριού που εξορίστηκαν επί Χότζα, δεν έδωσε ούτε ένα οικόπεδο στην παραλία των Αγίων Σαράντα, αλλά και ούτε τα κτήματά τους έδωσε στο δικό τους χωριό.
Υπάρχουν πληθώρα τέτοια παραδείγματα που μπορούμε να αναφέρουμε. Και δεν είναι μόνο η Χιμάρα το πρόβλημα. Η Χιμάρα ήταν και παραμένει στην επικαιρότητα γιατί ιστορικά αδικήθηκε και αδικείται βάναυσα. Και οι Χιμαραίοι διαχρονικά αντιστέκονται. Στον υπόλοιπο χώρο της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας η αδικία υποβόσκει και αποτελειώνει οριστικά επί δεκαετίες την ύπαρξή μας. Δε γνωρίζουμε ποιοι ιδιοκτήτες νομιμοποιούνται στα δικαστήρια, ποια έγγραφα αλλοιώνονται στο Κεντρικό Αρχείο του Κράτους. Στα κέντρα αποφάσεων οι Έλληνες απόντες. Κάθε χρόνο και χειρότερα.
Μια ώρα αρχύτερα ας συσπειρώσουμε τις δυνάμεις μας σε ένα κοινό μέτωπο να αποκαλύψουμε την πραγματική διάσταση των παραβάσεων που επιτελέστηκαν και επιτελούνται εις βάρος μας από το κράτος και το παρακράτος, όχι μόνο στη Χιμάρα, αλλά όπου ζουν παραδοσιακά οι Έλληνες στην Αλβανία.
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Φωτογραφία της Dimitra Samara.
«ΕΘΝΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ»

Επιμέλεια: Δήμητρα Σαμαρά 

“Στην Αλβανία Έλληνας, στην Ελλάδα Αλβανός”

“Στην Αλβανία Έλληνας, στην Ελλάδα Αλβανός”
Ο Σπύρος Αναγνώστης, Βορειοηπειρώτης από τους Αγίους Σαράντα που ζει στη Ρόδο, μιλά για την κατάσταση της ελληνικής μειονότητας στα 99 ελληνόφωνα χωριά της Αλβανίας


«Οι Γκρέκοι είναι Γκρέκοι και δεν μπορεί κανείς να τους αλλάξει»… λένε οι Αλβανοί αστυνόμοι στην Αλβανία. Στην Ελλάδα όμως είναι οι Βορειοηπειρώτες που… ποιος ξέρει μπορεί να είναι κι Αλβανοί και το κρύβουν, όπως λένε οι πιο καχύποπτοι!
Ο Βορειοηπειρωτικός ελληνισμός στη μακρόχρονη ιστορική διαδρομή του συνεχώς έχει βρεθεί σε τροχιά αδιεξόδου, συνεχώς σ΄ ένα σταυροδρόμι χωρίς φως. Αυτή είναι η ιστορική καταδίκη από τους ισχυρούς του κόσμου. Σαν αποτέλεσμα αυτής της καταδίκης σε όλη την περίοδο του ψυχρού πολέμου, ολόκληρο μισό αιώνα, βίωσε τα δεινά της πιο στυγνής αλβανικής δικτατορίας. Μέχρι που άνοιξε το… σύνορο, και δεν είχανε άλλη επιλογή από το να βρούνε αποκούμπι στη μητέρα πατρίδα. 
Ο Σπύρος Αναγνώστης, είναι πασίγνωστος στη Ρόδο, είναι πανέξυπνος, έξω καρδιά και όσο τον ξέρουμε άλλο τόσο δεν ξέρουμε τίποτα για κείνον. Μέχρι σήμερα που μίλησε…


Πήγες και φέτος στο χωριό σου!
Πάντα πάω στις γιορτές των Χριστουγέννων, εδώ και 18 χρόνια από τότε που ήρθα, είναι οι γονείς μου εκεί, είναι το μέρος που γεννήθηκα. Καρόκι των Αγίων Σαράντα, στο σύνορο.

Πόσο κοντά είναι με την Ελλάδα;
Είναι στο σύνορο με τη Θεσπρωτία, από την Ηγουμενίτσα 31 χιλιόμετρα, με τους Αγίους Σαράντα είναι 52 τα χιλιόμετρα. Φαίνονται τα φώτα τα ελληνικά, προς την Ελλάδα φαίνονται όλα από την Ελλάδα προς τα κει δεν φαίνονται είναι πιο χαμηλά. Όταν αναγκάστηκαν να φύγουν οι Τούρκοι από την Αλβανία μετά από 500 χρόνια Οθωμανική κατοχή και ιδρύθηκε το αλβανικό κράτος, το χωριό μου καταχωρήθηκε στην Αλβανία.

Είσαι Βορειοηπειρώτης δηλαδή!
Είμαι Έλληνας της Αλβανίας. Είμαι 34 χρονών και την γλώσσα την αλβανική δεν την ξέρω, απλά την καταλαβαίνω. Όταν πήγα πριν τρία χρόνια να βγάλω την ταυτότητα την αλβανική, γιατί έχω δικαίωμα να έχω διπλή ταυτότητα όπως κάθε Έλληνας του εξωτερικού, δεν ήξερα να συνεννοηθώ με το αλβανικό κράτος. Κι αυτό θεωρώ ότι είναι κακό γιατί τη γλώσσα τους έπρεπε να τη μάθω. Για να μάθω αλβανικά έπρεπε να τελειώσω το Λύκειο. Είναι τέσσερις και τέσσερις οι τάξεις στα ελληνικά. Μετά άνοιξε το σύνορο και δεν έμαθα αλβανικά. Αλλά εκεί δίνεις κάτι και κάνεις τη δουλειά σου, το κράτος, ο αστυνόμος ο ίδιος στο ζητάει.

Στην Ελλάδα πότε ήρθες;
Ήρθα το 1994, πήγα στα Γιάννενα να γιατρευτώ. Στην Αλβανία λόγω ιατρικού λάθους των γιατρών στα Τίρανα η λεκάνη και το δεξί μου πόδι είχαν μεγάλο πρόβλημα. Το 1980, ήμουν μωρό όταν με πήγαν στα Τίρανα για το πόδι. Στην Αλβανία του Χότζα ήταν πολύ πίσω το σύστημα υγείας. Εγχειρίστηκα στα Γιάννενα, έκανα πέντε χειρουργεία συνολικά, στο ένα έμεινα οκτώ μήνες σε ακινησία, κι είχα λίγες πιθανότητες να ξαναπερπατήσω. Με τη βοήθεια του Θεού όχι μόνο περπάτησα ικανοποιητικά, αλλά δεν έχω και πόνους.

Οι γονείς σου ζουν στο χωριό;
Είναι εκεί. Η μητέρα μου είναι μαία, η Κατερίνα, ο πατέρας μου ο Λευτέρης είναι δάσκαλος. Βγήκε στη σύνταξη τώρα, δίδασκε ελληνικά στο ελληνόφωνο σχολείο του χωριού επί Χότζα, επί Αλία, επί Μπερίσα. Λιγοστά παιδιά μείνανε τώρα. Επί Χότζα ήταν 120 στο σχολείο του χωριού μου και το 1990 που άνοιξε το σύνορο άρχισαν να φεύγουν οι οικογένειες και μείνανε 20 παιδιά. Όταν επί Μπερίσα χάθηκαν τα λεφτά στις παρατράπεζες έφυγαν όλοι για την Ελλάδα. Έκλεισε το σχολείο. Εγώ έκατσα μέχρι τα 14 μου. Είχε 1.000 άτομα και τώρα έχει 60 γερόντια. Είχε ρεύμα, αλλά ακόμα και σήμερα δεν έχει δρόμους. Θέλει τζιπ 5Χ5 για να τους περάσεις, κι όχι 4Χ4 που έχει η αγορά. Αυτή είναι η κατάσταση στα περισσότερα ελληνόφωνα ορεινά χωριά.

Οι γονείς σου γιατί δεν ήρθαν στην Ελλάδα;
Ήταν δημόσιοι υπάλληλοι, είχαν δουλειά, η μητέρα μου ακόμα δουλεύει. Ήρθαμε εμείς τα παιδιά, πέντε αδέλφια. Στην ʼρτα έκανα τα πρώτα πέντε χρόνια. Και τα πέντε αδέλφια είμαστε δημότες Ρόδου.

Πόσους Βορειοηπειρώτες δημότες Ρόδου έχουμε;
Γύρω στους 800 που ψηφίζουν. Το 97% έχει πάρει ελληνικές ταυτότητες.

Δεν σου αρέσει να σε λένε Βορειοηπειρώτη! Γιατί; 
Προσωπικά όχι γιατί στη Βόρειο Ήπειρο υπάρχουν κι αλβανόφωνα χωριά. Αυτός που ζει σ΄ αυτά σαν έκταση ανήκει στη Βόρειο Ήπειρο, αλλά είναι Αλβανός, δεν είναι Έλληνας, υπάρχει διαφορά, εμείς είμαστε μειονότητα ελληνική. Στην αλβανική ταυτότητα του πατέρα μου επί κομουνιστικού καθεστώτος έγραφε «υπηκοότητα αλβανική, εθνικότητα ελληνική»! Σχεδόν σε όλους τους χωριανούς το ίδιο έγραφε. Ένας αδελφός του παππού μου ζούσε πάντα στη Λιβαδειά. Οι Αλβανοί οι αστυνόμοι ακόμα και τώρα μας λένε «Γκρέκους»! «Οι Γκρέκοι είναι Γκρέκοι» λένε… Πήγα στο Αργυρόκαστρο να πάρω βίζα, εκεί που είναι τα πολλά ελληνικά χωριά που ανήκουν στη Χειμάρρα, κι ο Έλληνας αστυνόμος της πρεσβείας που με άκουσε να μην μπορώ να συνεννοηθώ με τον Αλβανό αστυνόμο ο οποίος ήταν στην πόρτα και δεν μ΄ άφηνε να μπω, του είπε να μ΄ αφήσει να περάσω. Κι όταν πέρασα την πόρτα μου λέει «καλώς ήρθες στην πατρίδα σου»…

Σας δυσκολεύουν εκεί οι Αλβανοί;
Επειδή και το ελληνικό κράτος ταλαιπωρεί τους Αλβανούς, οι Αλβανοί στη χώρα τους, το μίσος το βγάζουν στους Έλληνες της Αλβανίας. Αλλά ο λαός έχει τα ίδια προβλήματα, οι άνθρωποι έχουν τα ίδια προβλήματα, τα κράτη είναι που δεν συνεννοούνται.

Οι Αλβανοί που γυρίζουν πίσω τα τελευταία χρόνια είναι καλύτερα εκεί που πάνε; Τι κατάσταση βρίσκουν;
Το κάνουν με την ελπίδα ότι θα είναι καλύτερα, έχουν μαζέψει και κάποια χρήματα εδώ, άλλοι πολλά άλλοι λίγα, αλλά όταν γυρίζουν βλέπουν πόσο χάλια είναι. Τώρα που ήμουνα στο χωριό μου πήγα για καφέ στους Αγίους Σαράντα και βρήκα μία που ήμασταν στη Ρόδο φίλοι και μου είπε «κάτσε εκεί…». Αυτή έφυγε, πήγε έφτιαξε καφετέρια στους Αγίους Σαράντα, αλλά είναι μετανιωμένη. Δεν έχει δουλειά, δεν κινείται τίποτα. Εκεί το κράτος παρακαλάει να πάει το ΔΝΤ γιατί δεν έχει από πού να δανειστεί λεφτά. Ο Μπερίσα τα έχει καταστρέψει όλα. Το κράτος έχει να δώσει τα επιδόματα στους ανάπηρους έξι μήνες και δεν πληρώνει και τις συντάξεις. Πηγαίνω 18 χρόνια στο χωριό μου και πρώτη φορά είναι τόσο χάλια η κατάσταση. Αυτή τη φορά δεν είχαν λεφτά να πάνε ούτε οι Βορειοηπειρώτες που ζουν στην υπόλοιπη Ελλάδα, κι ας ήταν πιο εύκολα και πιο φθηνά από ότι για εμάς στη Ρόδο.

Βορειοηπειρώτες γύρισαν πίσω;
Έλληνες όχι δεν γύρισαν, Αλβανοί γύρισαν. Τι να πας να κάνεις εκεί; Ένα ευρώ είναι 1.400 λεκ. Ένας σερβιτόρος στο οκτάωρό του εκεί παίρνει 8.000 λεκ που είναι 5 ευρώ και 70 λεπτά. Πόσα παίρνει εδώ ο σερβιτόρος στο οκτάωρο του; Τριάντα ευρώ, σαράντα ευρώ, είναι και τα τυχερά... Τι να πάει να κάνει εκεί;

Δηλαδή μία καθαρίστρια σε σπίτια στην Ελλάδα που παίρνει έξι ευρώ την ώρα, για μία ώρα δουλειά στην Ελλάδα παίρνει το μεροκάματο που θα έπαιρνε αν δούλευε οκτώ ώρες στη χώρα της! Και μαύρα!
Δεν ξέρω εγώ απ΄ αυτά, εσύ το είπες.

Στη Ρόδο πως αισθάνεσαι πώς σου φέρθηκαν;
Εγώ δεν έχω πάρει ποτέ ούτε αυτοκίνητο, ούτε μηχανάκι, με τα ποδάρια είμαι, χαίρομαι όμως που με χαιρετάνε όλοι οι Ροδίτες. Κι ο Γιώργος ο Γιαννόπουλος μ΄ έκανε κι ένιωσα άνθρωπος. Με πήρε από το δρόμο και μ΄ έμαθε να μην είμαι τεμπέλης με την αναπηρία που έχω. Μ΄ έβαλε στο κυλικείο του Βενετοκλείου, οκτώ χρόνια με τον Κολοσσό. Έγινα αθλητής του μπάσκετ με αμαξίδιο για 10 χρόνια και τα ίδια χρόνια ήμουν και στην κολύμβηση. Κι ο Κουσουρνάς κατέβασε έναν δικό μας άνθρωπο με την παράταξή του στις προηγούμενες εκλογές για να έχουμε αντιπρόσωπο, τον Χρήστο Κότσα, κι εμένα μ΄ έβαλε στο Συμβούλιο Μεταναστών του δήμου Ρόδου. Χρωστώ ένα ευχαριστώ. Ήμουνα άτυχος στη ζωή που γεννήθηκα, αλλά ήρθα στη Ρόδο που είναι το πιο όμορφο μέρος στον κόσμο. Μόνο το δικό μου σινάφι, τα άτομα με ειδικές ανάγκες ήταν σκληρά μαζί μου γιατί με είδαν σαν Αλβανό, κι όχι σαν άτομο με ειδικές ανάγκες, κι αυτό με πλήγωσε.

Πού ανήκεις όμως, ανήκεις κι εκεί, ανήκεις κι εδώ;
Έχω δυό πόλεις. Η ερώτηση «από πού είσαι», για μένα είναι ρατσιστική από μόνη της. Είμαστε όλοι κάτοικοι αυτής της γης. Με σέβεσαι, σε σέβομαι, έχω όνομα, αυτό μετράει. Τι θα πει από πού είμαι, από τους Αγίους Σαράντα ή από τη Ρόδο; Πρόβλημα υγείας να μην έχουμε, και στο λέω εγώ που μια ζωή έχω πρόβλημα υγείας. Δουλειές βρήκα πέντε πέρυσι το καλοκαίρι, αλλά δεν ήταν για μένα με το πρόβλημα που έχω. Και φέτος θα βρω μια στα μέτρα μου. Όποιος δεν θέλει να δουλέψει δεν δουλεύει στη Ρόδ

Πηγή : “Στην Αλβανία Έλληνας, στην Ελλάδα Αλβανός” | Η ΡΟΔΙΑΚΗ http://www.rodiaki.gr/article/270952/sthn-albania-ellhnas-sthn-ellada-albanos#ixzz4y12PmzyJ 

Εισιτήρια...σε ναούς μας

Είναι προκλητική και αποτελεί σαφώς πράξη δήμευσης και χρήσης ξένης ιδιοκτησίας η ενέργεια του Υπουργείου Πολιτισμού ώστε να συνεχίζει να παρακρατεί Ορθόδοξους ναούς και όχι μόνο.
Συγκεκριμένα στη σελίδα του Ινστιτούτου Πολιτιστικών Μνημείων δημοσιοποιείται ανακοίνωση της υφιστάμενης Περιφερειακής τους Διεύθυνσης Αυλώνας για εισιτήρια επίσκεψης μνημείων και αρχαιολογικών χώρων σ αυτή την περιοχή.
Η Ιερά Μονή του Αγίου Νικολάου στο Μεσοπόταμο, αυτή των Αγίων Σαράντα στους λόφους πάνω απ την ομώνυμη πόλη...αλλά και το Κάστρο της Χιμάρας θέλουν εισιτήριο επίσκεψης. Και για τη χειμερινή περίοδο το Υπουργείο Πολιτισμού κάνει εκπτώσεις αγάπης: μόνο 100 λεκ.
Υπάρχουν στη λίστα και αρχαιολογικοί χώροι αλλά εκεί ισχύει ότι και στη διεθνή πρακτική.
Κι ενώ ο Ναός της Παναγίας Βλαχέρνας στο Μπεράτι εκμεταλλεύεται επίσης με εισιτήριο απ τις αλβανικές κρατικές αρχές υπάρχει τουλάχιστον ελαφρυντικό ότι λειτουργεί ως εικονογραφικό μουσείο!!! Μάλιστα σε στατιστικές του ΥπΠο αναφέρει ότι υο δεκάμηνο του 2017 πλέον των 6 700 000 Λεκ συν άλλα τόσα είσοδο στο Κάστρο.
Ωστόσο δεν υπάρχει ερμηνεία και ούτε δικαιολογία καμιά για την παρακράτηση των Μονών μας ειδικά στην περίπτωση του Μεσοποτάμου.
Ωστόσο όμως περιορισμός στη χρήση λατρευτικών χώρων και άσκηση της θρησκευτικής ελευθερίας προκύπτει σαφώς και στην περίπτωση με το Κάστρο της Χιμάρας καθώς κι εκεί υπάρχουν εκκλησιές οι οποίες πλέον θέλουν εισιτήριο επίσκεψης. Το συγκεκριμένο Κάστρο είναι κατοικημένο και ως εκ τούτου το εισιτήριο των υπηρεσιών του ΥπΠο είναι άλλο τόσο προκλητικό...καθώς θα καλείται κανείς ν' αποδείξει ότι ζει εκεί για να μην καταβάλει το φόρο του ΥπΠο.
Βήματα περιορισμού της αυτονομίας διαχείρισης της πνευματικής κληρονομιάς της Ορθόδοξης κοινότητας αποτελούν τέτοια δεδομένου ότι ούτε ένα ισλαμικό τέμενος ή καθολικός ναός δεν παρακρατείτε για εισπρακτική εκμετάλλευση από κρατικούς φορείς.
Αυτό φυσικά γίνεται σε όλη την Αλβανία. Και στην Μοσχόπολη ο φύλακας που έχει τα κλειδιά ζητάει χρήματα για να τα βάλει στην τσέπη του χωρίς κανέναν έλεγχο, από τους Έλληνες τουρίστες που επισκέπτονται την περιοχή. 

Ο Μινωικός σφραγιδόλιθος που ανατρέπει τα δεδομένα

Ο Μινωικός σφραγιδόλιθος που ανατρέπει τα δεδομένα
Η 7η Νοεμβρίου θα μείνει στην ιστορία της Τέχνης ως η ημέρα αποκάλυψης ενός ακόμη αριστουργήματος της ανθρώπινης δεξιοτεχνίας. Μόνο που η αποκάλυψη αυτή αφορά ένα αντικείμενο που τα ανθρώπινα χέρια έπλασαν πριν από 3.500 χρόνια σε κάποιο εργαστήριο της μινωικής Κρήτης. Το αντικείμενο αυτό δεν έχει όμοιο του, διότι αν κανείς το παρατηρήσει φευγαλέα, θα μπορούσε να σκεφτεί πως πρόκειται για ένα ανάγλυφο της εποχής της Αναγέννησης. 

​Η πλαστικότητα, η αίσθηση των τριών διαστάσεων, η απίστευτη μικρολεπτομέρεια, το πάθος για τελειότητα ως προς την απεικόνιση της μακράς κόμης του πολεμιστή, όλα αυτά θα θύμιζαν στον αρχαιολόγο που το επεξεργάστηκε τα αριστουργήματα της ιταλικής ΑναγέννησηςΠρόκειται για ένα μικροσκοπικό εύρημα, σε έναν τάφο της αρχαίας Πύλου που το άπειρο μάτι ενός κοινού ανθρώπου, θα το εκλάμβανε ως άλλη μια πετρούλα γύρω από την αρχαιολογική ανασκαφή. Οι έμπειροι αρχαιολόγοι ωστόσο, αν και τους διέφυγε στην αρχή η σπουδαιότητα του ευρήματος, μετά από 2 χρόνια αφού καθάρισαν την πετρούλα, ανακάλυψαν ένα ανάγλυφο πάνω σε αχάτι, χρώματος καστανού. 

Και τότε, ήλθε η έκπληξη: Τίποτε παρόμοιο δεν είχε ως τότε ανακαλυφθεί και που να είχε σχέση με την καλλιτεχνική παραγωγή της Μινωικής Κρήτης. Η πλαστικότητα, η αίσθηση των τριών διαστάσεων, η απίστευτη μικρολεπτομέρεια, το πάθος για τελειότητα ως προς την απεικόνιση της μακράς κόμης του πολεμιστή, όλα αυτά θα θύμιζαν στον αρχαιολόγο που το επεξεργάστηκε τα αριστουργήματα της ιταλικής Αναγέννησης. Υπήρχε όμως μια διαφορά. Ήταν κατασκευασμένα 3.000 χρόνια πριν από ανθρώπους που έζησαν σε έναν πολιτισμό αλλά και που ήταν σε επαφή με άλλους πολιτισμούς, που δεν μας έχουν συνηθίσει σε τέτοιες μορφές καλλιτεχνημάτων. 

Ο σπουδαίος σφραγιδόλιθος πριν καθαριστεί...
Ο σπουδαίος σφραγιδόλιθος πριν καθαριστεί...


Και μετά...
Και μετά...


​Είναι ένας σφραγιδόλιθος από καστανό αχάτη, μήκους περίπου 3 εκατοστών που απεικονίζει έναν γυμνό ήρωα με μακριά, ελεύθερα μαλλιά, να έχει ακινητοποιήσει τον αντίπαλο, πιάνοντάς τον από την περικεφαλαία και να βυθίζει το μακρύ ξίφος στο στέρνο του
Πρόκειται συγκεκριμένα για μικροσκοπικό αντικείμενο που βρέθηκε στον διάσημο πια τάφο του «Γρύπα Πολεμιστή» στην Πύλο το 2015 (διαβάστε περισσότερα για τη σπουδαία αρχαιολογική ανακάλυψη εδώ), όμως μόλις τώρα οι αρχαιολόγοι κατάλαβαν τι έχουν στο εργαστήριο τους. Είναι ένας σφραγιδόλιθος από καστανό αχάτη, μήκους περίπου 3 εκατοστών που απεικονίζει έναν γυμνό ήρωα με μακριά, ελεύθερα μαλλιά, να έχει ακινητοποιήσει τον αντίπαλο, πιάνοντάς τον από την περικεφαλαία και να βυθίζει το μακρύ ξίφος στο στέρνο του. Ο αντίπαλος εκπνέει για τελευταία φορά. Πεσμένος στο έδαφος, νεκρός, υπάρχει ακόμη ένας πολεμιστής του εχθρού, με γυρισμένη πλάτη και πρόσωπο στον κάτω κόσμο.

Οι λεπτομέρειες των σωμάτων, οι κινήσεις, η ρυθμολογία της σύνθεσης, ο παλμός της σκηνής, η χορογραφία της ισχύος και το πάθος του γυμνού ήρωα επί του θωρακισμένου αντιπάλου, αποδίδονται με τρόπο πρωτοφανή για την εποχή του και ανεπανάληπτο για πολλούς αιώνες!

Καλλιγραφική απεικόνιση της παράστασης του σφραγιδόλιθου
Καλλιγραφική απεικόνιση της παράστασης του σφραγιδόλιθου


Ο σφραγιδόλιθος μπορούσε να φορεθεί σαν κόσμημα στον καρπό του πολεμιστή.

Σε ρεπορτάζ τους οι New York Times αναφέρουν
:

'Ένα ελληνικό εύρημα ανασύρει ιστορίες από την Ιλιάδα και την Οδύσσεια', είναι ο τίτλος στην αμερικάνικη εφημερίδα
'Ένα ελληνικό εύρημα ανασύρει ιστορίες από την Ιλιάδα και την Οδύσσεια', είναι ο τίτλος στην αμερικάνικη εφημερίδα


«Οι αρχαιολόγοι ελάχιστα ασχολήθηκαν με το μικροσκοπικό αντικείμενο, που όμως έμελλε αυτό να αποτελεί τον «θησαυρό του τάφου». Δύο χρόνια αργότερα και σε εργασία ενός αρχαιολόγου-συντηρητή, αποκαλύφθηκε ότι πάνω στον συγκεκριμένο σφραγιδόλιθο έχει χαραχτεί, με πηλό ή κερί, μια εικόνα που ίσως αλλάζει την ιστορία της τέχνης όπως την ξέρουμε έως σήμερα!  

Η εικόνα απίστευτης λεπτομέρειας δείχνει έναν πολεμιστή να μάχεται με δύο εχθρούς, ενώ ο ένας έχει εξοντωθεί, κι έχει το πρόσωπο προς το έδαφος και το ξίφος αφημένο. Ο βαθμός της λεπτομέρειας είναι απίστευτος, αν αναλογιστούμε το ελάχιστο μέγεθος του λίθου - μικρότερος από 3 εκατοστά - ενώ κάποιες λεπτομέρειες δεν είναι εύκολα ορατές δια γυμνού οφθαλμού.


«Ο ενθουσιασμός μας έφτασε στο απόγειο, μετά τη διαδικασία του καθαρισμού και της φωτογράφισης, όταν σταδιακά καταλάβαμε ότι έχουμε βρει ένα αριστούργημα»
«Ο ενθουσιασμός μας έφτασε στο απόγειο, μετά τη διαδικασία του καθαρισμού και της φωτογράφισης, όταν σταδιακά καταλάβαμε ότι έχουμε βρει ένα αριστούργημα», σχολίασαν σε αρχαιολογικό περιοδικό οιαρχαιολόγοι Jack L. Davis και Sharon R. Stocker, που πραγματοποιούν ανασκαφές στην Πύλο τα τελευταία 25 χρόνια.

«Η λεπτομέρεια είναι απίστευτη, ειδικά αν αναλογιστούμε το μέγεθος. Αισθητικά, πρόκειται για αριστούργημα της μικρογλυπτικής», σχολιάζει ο John Bennet, διευθυντής της Βρετανικής Σχολής Αθηνών, ενός από τα 17 ξένα αρχαιολογικά ινστιτούτα που λειτουργούν στην Ελλάδα.

«Η καθηλωτική σκηνή μάχης πάνω στην πέτρα είναι ένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα της τέχνης στον κόσμο του Αιγαίου, και συγκρίνεται με μερικά από τα αναγεννησιακά έργα του Μικελάντζελο που εκτίθενται στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Τέχνης», αναφέρει ο Malcolm H. Wiener, ειδικός στην Προϊστορία του Αιγαίου. 

Το μυστήριο της σπουδαίας ανακάλυψης


Τα ερωτήματα που ανακύπτουν σχετικά με αυτή τη φανταστική ανακάλυψη είναι δύο. Πρώτον, το πώς και το γιατί σχεδιάστηκε με τέτοια λεπτομέρεια. Δεύτερον, το τι απεικονίζει: Πρόκειται για μια σκηνή μάχης που σχετίζεται με τα έπη του Ομήρου, και εάν ναι, συνεισέφερε στην προφορική παράδοση πίσω από την Ιλιάδα και την Οδύσσεια; Πάντως πρόκειται για ένα γεγονός γνωστό στη μινωική αλλά και μυκηναϊκή κουλτούρα. 

Ο Γρύπας Πολεμιστής θάφτηκε περίπου το 1.450 π.Χ., περίοδο κατά την οποία ο μινωικός πολιτισμός διαδίδονταν στην ηπειρωτική Ελλάδα. Οι τοπικοί οπλαρχηγοί χρησιμοποιούσαν συχνά πολύτιμα αντικείμενα από την Κρήτη, ώστε να πιστοποιήσουν έτσι ότι αποτελούν μέρος της «ελίτ» της εποχής. 








Οι αρχαιολόγοι δηλώνουν βέβαιοι ότι το έργο έγινε στην Κρήτη, καθώς σε καμία άλλη περιοχή δεν μπορούσε να παραχθεί έργο τέχνης τέτοιας υψηλής ποιότητας, εκείνη την εποχή
Οι αρχαιολόγοι δηλώνουν βέβαιοι ότι το έργο έγινε στην Κρήτη, καθώς σε καμία άλλη περιοχή δεν μπορούσε να παραχθεί έργο τέχνης τέτοιας υψηλής ποιότητας, εκείνη την εποχή. Θεωρούν μάλιστα ότι για να καταφέρει ο καλλιτέχνης να επιτύχει τέτοια λεπτομέρεια, θα πρέπει να χρησιμοποίησε κάποιου είδους μεγεθυντικό φακό, αν και δεν έχει βρεθεί ποτέ κάποιο τέτοιο αντικείμενο της εποχής στην Κρήτη.

Με αυτή την άποψη ταυτίζεται και ο Fritz Blakolmer, από το Πανεπιστήμιο της Βιέννης, ειδικός στην αρχαία τέχνη του Αιγαίου, ο οποίος εξέφρασε την άποψη ότι η εικόνα αποτελεί «αντιγραφή» μιας μεγάλης τοιχογραφίας, η οποία πιθανότατα κοσμούσε το παλάτι της Κνωσσού»...

Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2017

Το 45% των φοιτητών στα Τίρανα καταγγέλλει ότι οι καθηγητές ζητάνε “δωράκι” για να τους “περάσουν”


Δεν ξέρουν από που να… πρωτομαζέψουν τη διαφθορά οι Αμερικανοί στην Αλβανία, αφού η χώρα έχει μοιάζει να έχει “ξεφύγει” εντελώς από την κανονικότητα.
Το Συμβούλιο Νέων της Πρεσβείας των ΗΠΑ, σύμφωνα με αλβανικά δημοσιεύματα, πραγματοποίησε έρευνα σχετικά με τα προβλήματα διαφθοράς σε πέντε σχολές του Πανεπιστημίου Τιράνων, από την οποία προέκυψε ότι του 45% των φοιτητών σε αυτές της Σχολές, δήλωσαν ότι τους έχουν ζητηθεί χρήματα ή δώρα από τους καθηγητές για να μπορέσουν να περάσουν τα μαθήματα.
Tribune.gr

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1569) Αλβανία (913) ιστορία-historia (427) ορθοδοξία (422) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (312) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (291) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (268) Β Ήπειρος (246) ορθοδοξία-orthodhoksia (245) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) Κορυτσά-Korçë (128) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά Β Ήπειρος (112) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (100) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (65) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (58) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (52) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (44) ανθελληνισμός (44) πολιτισμός - kulturë (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (41) besimi orthodhoks (40) βίντεο (36) ιστορία ορθοδοξίας (36) Shqipëria (33) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (33) κομμουνισμός- komunizmi (33) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (27) πνευματικά (27) πολιτική-politikë (24) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)