Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2015

Ομολόγησε με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες ο Αλβανός serial killer

Ομολόγησε με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες ο Αλβανός serial killer
Αδίστακτος και ιδιαίτερα επικίνδυνος χαρακτηρίζεται, από την Αστυνομία, ο 31χρονος Αλβανός που συνελήφθη την Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου στην Πάτρα, για τρεις δολοφονίες, από αστυνομικούς της Ασφάλειας Αττικής, η οποία είχε συστήσει ειδική ομάδα για τον εντοπισμό του.
Ο δράστης περιέγραψε με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες τις εγκληματικές του πράξεις και συγκεκριμένα τις ανθρωποκτονίες της 59χρονης ζωγράφου Κατερίνας Ζαζάνη, στο Γλανάδο Νάξου, και δύο ηλικιωμένων στην Σπηλιά Μεσσηνίας και στα Βούρβουρα Αρκαδίας, οι οποίοι ήταν εργοδότες του για ένα διάστημα και ο δράστης τους σκότωσε για να τους ληστέψει.
Όπως ανακοίνωσε σήμερα ο διευθυντής της Ασφάλειας Αττικής, ταξίαρχος Παναγιώτης Στάθης, ο συλληφθείς, καταζητείτο, με εντάλματα σύλληψης και δικαστικές αποφάσεις, για τις τρεις ανθρωποκτονίες, καθώς και σωρεία ληστειών και κλοπών, που είχε διαπράξει μαζί με συνεργούς του, τουλάχιστον από το 2008, έως το 2015.
Μαζί με τον 31χρονο κατά συρροή δολοφόνο συνελήφθη και ένας ακόμα 27χρονος Αλβανός συνεργός, ο οποίος, σύμφωνα με τα στοιχεία της αστυνομικής έρευνας, συμμετείχε σε τουλάχιστον μια ανθρωποκτονία.
Ο Αλβανός εντοπίστηκε μετά από μεθοδικές έρευνες, που ξεκίνησαν ύστερα από την ανθρωποκτονία της ζωγράφου Κατερίνας Ζαζάνη, η οποία βρέθηκε νεκρή στις 18 Οκτωβρίου 2014, στη Νάξο.
Οι αξιωματικοί του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ζωής της Ασφάλειας Αττικής, οι οποίοι ανέλαβαν την υπόθεση, όπως είπε ο κ. Στάθης, χρησιμοποίησαν όλα τα σύγχρονα μέσα που διαθέτει η ΕΛ.ΑΣ, προκειμένου να ταυτοποιήσουν τον δράστη, ενώ εφτιαξαν και χάρτη, με τις περιοχές στις οποίες είχαν εντοπιστεί τα δακτυλικά του αποτυπώματα και DNA, κάτι που κατηύθηνε τις έρευνες.
Όπως διαπιστώθηκε, ο αναζητούμενος κινείτο κυρίως στις περιοχές της Φθιώτιδας και της Αχαΐας.
Έτσι, ο δολοφόνος εντοπίστηκε στην Πάτρα, μαζι με τον συνεργό του, με αυτοκίνητο μάρκας FIAT PANDA, το οποίο είχαν κλέψει απο τις Λιβανάτες Φθιώτιδας για να μεταβούν στην Αχαϊκή πρωτεύουσα για το καρναβάλι. Οι αστυνομικοί που τους παρακολουθούσαν, τούς έστησαν μπλόκο και τους συνέλαβαν στην περιοχή «Πελεκάνος».
Στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου, βρέθηκε ένα πιστόλι, που όπως είπαν, το είχαν για να το χρησιμοποιήσουν σε εγκληματικές ενέργειες.
Στην Αθηνά όπου οδηγήθηκαν, ο 31χρονος Αλβανός, ο οποίος εμφανιζόταν με 11 διαφορετικά ονόματα, ομολόγησε πως διέπραξε τα εγκλήματα για τα οποία κατηγορείται.
Όπως είπε στους αστυνομικούς, ως προς την υπόθεση της ανθρωποκτονίας της ζωγράφου Κατερίνας Ζαζάνη στην Νάξο, ο συλληφθείς είχε μεταβεί στο νησί για διάφορες εργασίες εποχικού χαρακτήρα, εργαζόταν για το θύμα και σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, αντιδικούσαν συχνά λόγω των απαιτήσεων του θύματος σχετικά με την δουλειά του.
Στις 16 Οκτωβρίου επισκέφθηκε την ζωγράφο στο σπίτι της, προκειμένου να ζητήσει τα χρήματα που του χρωστούσε. Μετά από έντονο επεισόδιο μεταξύ τους όμως, στην είσοδο της αυλής και όταν η γυναίκα προσπάθησε να καλέσει την αστυνομία, την εγκλώβισε, την έπιασε από το λαιμό και την έπνιξε. Στη συνέχεια την μετέφερε στο υπνοδωμάτιο, όπου την έδεσε με σπάγκο στα χέρια και στα πόδια. Μάλιστα, μη έχοντας καταλάβει ότι ήταν νεκρή, την χτύπησε πολλές φορές, έψαξε την κατοικία και αφαίρεσε 370-380 ευρώ, 200 δολάρια, 2 κινητά τηλέφωνα και μία χρυσή αλυσίδα.
Σχετικά με την υπόθεση ανθρωποκτονίας στην Μεσσηνία, ομολόγησε, ότι το έτος 2011, βρισκόταν στο χωριό Σπηλιά, όπου απασχολείτο σε γεωργικές εργασίες. Ισχυρίστηκε, ότι υπήρχαν οικονομικές διαφορές και διαπληκτισμός με τον εργοδότη του. Για το λόγο αυτό, μαζί με τον ομοεθνή του, ο οποίος συνελήφθη μαζί του, συνεπλάκησαν με το θύμα και τον χτύπησαν, με αποτέλεσμα, ο ηλικιωμένος να χάσει τη ζωή του.
Στη συνέχεια μαζί με τον συνεργό του, αφαίρεσαν από την κατοικία του θύματος χρηματικό ποσό που κυμαινόταν από 180 έως 200 ευρώ.
Για την ανθρωποκτονία στην περιοχή της Τριπόλεως, ομολόγησε, ότι στις 04-09-2011, μαζί με δύο ακόμα ομοεθνείς του, που αναζητούνται, μετέβησαν στην κατοικία του θύματος με σκοπό τη ληστεία. Οι δράστες εισέβαλαν στο σπίτι του τελευταίου, έριξαν στο έδαφος τον ιδιοκτήτη και τον γρονθοκόπησαν. Τέλος τον έπνιξαν με τα χέρια και πήγαν στο δωμάτιο που βρισκόταν η σύζυγος του θύματος, την ακινητοποίησαν, την έδεσαν και την φίμωσαν. Από την κατοικία αφαίρεσαν 1.000 ευρώ και το κινητό τηλέφωνο του δολοφονηθέντος.
Μετά από κάθε δολοφονία, ο 31χρονος έφευγε για την Αλβανία, απ' όπου επέστρεφε μετά από περίπου τρεις μήνες.
Ο συλληφθείς ομολόγησε ακόμη, ότι πριν από ένα χρόνο, είχε μεταβεί με ομοεθνή του σε σπίτι στις Λιβανάτες, όπου ακινητοποίησαν γυναίκα και αφαίρεσαν 200 ευρώ και μία τηλεόραση.
Η ληστεία αυτή δεν έχει ακόμη ταυτοποιηθεί, δεν έχει καταγγελθεί και η αστυνομία ψάχνει να βρει ποια περίπτωση είναι η συγκεκριμένη.
Εξετάζεται ακόμα τυχόν συμμετοχή του 31χρονου και σε άλλες ανθρωποκτονίες, ληστείες και κλοπές, ενώ μαζί με τον συνεργό του παραπέμπονται στην δικαιοσύνη.

Συγχαρητήριο μήνυμα Νισάνι στον νεοεκλεγέντα ομόλογό του Προκόπη Παυλόπουλο

Συγχαρητήριο μήνυμα στον νεοεκλεγέντα πρόεδρο της Ελλάδας Προκόπη Παυλόπουλο απέστειλε ο πρόεδρος της Αλβανίας Μπουγιάρ Νισάνι.
"Δράττομαι της ευκαιρίας να τονίσω, με ικανοποίηση, ότι για την Αλβανία, η Ελλάδα αποτελεί έναν πολύ σημαντικό στρατηγικό πολιτικό και οικονομικό εταίρο, καθώς και να εκφράσω την πεποίθηση ότι κατά τη διάρκεια της Προεδρίας σας, οι δεσμοί φιλίας και συνεργασίας που χαρακτηρίζουν τις σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών μας θα γνωρίσουν περαιτέρω ανάπτυξη, προς το συμφέρον της ευημερίας και της ενίσχυση της φιλίας μεταξύ των δύο λαών μας" αναφέρει, στο μήνυμά του, ο πρόεδρος της Αλβανίας.
Εκφράζει δε την πεποίθηση ότι η Ελλάδα, με τις προσπάθειες που καταβάλλει και τις μεταρρυθμίσεις της, θα αντιμετωπίσει με επιτυχία τις προκλήσεις του σήμερα και θα συνεχίσει να υποστηρίζει την "ευρωπαϊκή ατζέντα" της Αλβανίας και των Δυτικών Βαλκανίων.
"Εκφράζοντας για άλλη μια φορά τα θερμά μου συγχαρητήρια για την εκλογή σας ως Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, και την επιθυμία να συναντηθούμε το συντομότερο, παρακαλώ δεχθείτε την έκφραση της βαθύτατης εκτίμησής μου" καταλήγει η επιστολή του Αλβανού προέδρου.




Πηγή: www.himara.gr

Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015

ΕΣΒΗ 1914: Από τα μνήματα των ηγετών της Αυτονόμου Ηπείρου δίνουμε τον όρκο να συνεχίσουμε τον αγώνα που ξεκίνησαν πριν από 101 χρόνια

Η ομιλία του μέλους της προεδρικής τριανδρίας του Εθνικού Συλλόγου "Βόρειος Ήπειρος 1914" Ιωάννη Παππά, κατά την εκδήλωση στην μνήμη των πρωτεργατών του Βορειοηπειρωτικού Αγώνα στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών:

Αγαπητοί συμπατριώτες και συναγωνιστές,
101 χρόνια πέρασαν από  τον Βορειοηπειρωτικό Αγώνα του 1914 και τα όσα έγραφε η προκήρυξη  της κυβέρνησης της Αυτονόμου  Ηπείρου που ακούσαμε πριν  λίγο, οι λόγοι δηλαδή που οδήγησαν  τους προπαππούδες μας να ξεσηκωθούν, (Μας αποσπώσιν από τα αγκάλας της μητρός μας Ελλάδος.Μας αρνούνται την ανεξαρτησίαν. Μας αρνούνται την αυτοδιοίκησιν εν τω Κράτει τω Αλβανικώ. Μας αρνούνται και αυτάς ακόμη τας εγγυήσεις αίτινες ηδύναντο να περιφρουρήσωσι λυσιτελώς την ζωήν, την θρησκείαν, την περιουσίαν, την ύπαρξιν μας την εθνικήν), συνεχίζουν να υφίστανται και  σήμερα.

Από το 1944 μέχρι το 1990 το κομουνιστικό καθεστώς έστελνε στο θάνατο ή την εξορία όποιον δήλωνε Έλληνας ενώ δεν ήταν αναγνωρισμένος μειονοτικός ή τολμούσε έστω να πει μία κουβέντα συμπάθειας για την μητέρα - πατρίδα. Όμως και μετά το 1991 μέχρι σήμερα το αλβανικό κράτος συνεχίζει να αναγνωρίζει ως μειονοτικά μόλις 99 χωριά. 

Στις πόλεις μας όπως το Αργυρόκαστρο και τους Άγιους Σαράντα έχει γίνει πλήρης αλλοίωση του πληθυσμού, κάτι που εξελίσσεται και στη Χιμάρα. Ακόμα και μέσα στις λεγόμενες μειονοτικές ζώνες που υποτίθεται ότι προστατεύονται από τους αλβανικούς και διεθνείς νόμους μέρα με τη μέρα εγκαθίστανται έποικοι και υφαρπάζεται η ιδιοκτησία των Βορειοηπειρωτών. Στα σχολεία μας όσο ένας μαθητής ανεβαίνει τις τάξεις μιλά όλο και περισσότερα αλβανικά και όλο και λιγότερο ελληνικά, μέχρι που η μητρική του γλώσσα καταλήγει στην τελευταία τάξη να διδάσκεται ως ξένη μία με δύο ώρες την εβδομάδα. 
Στα δημόσια έγγραφα στην ιδιαίτερη πατρίδα μας η ελληνική γλώσσα πρακτικά δεν υπάρχει, ενώ η τρομοκρατία που υφίστανται οι συμπατριώτες μας που μιλάν δημόσια ελληνικά είναι καθημερινό φαινόμενο. 
Κανείς μας δεν ξεχνά την δολοφονία του Αριστοτέλη Γκούμα στη Χιμάρα τον Αύγουστο του 2010, γεγονός που δείχνει περίτρανα ότι στη Βόρειο Ήπειρο ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει τίποτα ως προς την καταπίεση που δέχεται ο Ελληνισμός από τους αλβανούς κατακτητές. Κι ας μας λένε συνέχεια οι εκπρόσωποι του ελλαδικού πολιτικούς συστήματος για ελληνο-αλβανικές γέφυρες φιλίας και ευρωπαϊκή προοπτική των Τιράνων. 

Η πολιτική της υποχωρητικότητας των ελληνικών κυβερνήσεων από το 1991, με το σκεπτικό ότι με την προώθηση της Αλβανίας προς τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς θεσμούς «θα ελέγχουμε τους γείτονες εκ των έσω» έχει φέρει ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα. Την πλήρη αποθράσυνση των αλβανών που ακόμα και σε επίπεδο πολιτικό, διπλωματικό και εκπαιδευτικό κάνουν λόγο για κατεχόμενα αλβανικά εδάφη από την Ελλάδα, ενώ η μητέρα πατρίδα μας, έχει σβήσει τόσο από την Παιδεία όσο και από τον δημόσιο βίο κάθε αναφορά σε Βόρειο Ήπειρο. Τα τελευταία 25 χρόνια στο τμήμα της Ηπείρου που βρίσκεται εκτός ελληνικού κράτους συντελείται ακριβώς μία γενοκτονία ήπιας έντασης. 

Ο Γενικός Γραμματέας του Οργανισμού Υποαντιπροσωπευομένων Λαών και Εθνών δήλωσε το 1994 στη Χάγη ότι, «εάν μια μειονότητα αγωνισθεί αποφασιστικά και δημιουργήσει ακόμα και ταραχές, τότε γίνεται γνωστή και μπορεί να αγωνίζεται για τα δίκαιά της με πιθανότητα επιτυχίας. Εάν όμως μείνει σε μια ειρηνική συμπεριφορά μόνο, τότε θα εξαφανιστεί, με τις μεθοδεύσεις καταπίεσης, εθνικής εκκαθάρισης με αμφίδρομες μεταφορές πληθυσμών και με άλλες μεθόδους του κυρίαρχου κράτους».
Αυτό ακριβώς συμβαίνει σήμερα στη Βόρειο Ήπειρο. Και για να το σταματήσουμε πρέπει να κερδίσουμε πρώτα το αυτονόητο, να γίνουμε νοικοκύρηδες του τόπου μας. Πρέπει να αποτρέπουμε τους δικούς μας πρώτα να πουλάν τη γη τους στους αλλόθρησκους και αλλοεθνείς. 
Πρέπει όμως και να διεκδικήσουμε όσα δικαιούνται οι εθνικές μειονότητες των Σουηδών στα νησιά Όλαντ στη Φιλανδία, των Αυστριακών στο νότιο Τιρόλο της Ιταλίας, των Ούγγρων στη Βοϊβοντίνα της Σερβίας και την Τρανσιλβανία της Ρουμανίας. Γιατί όχι και των Αλβανών σε Πρέσεβο και Τέτοβο για να μην πάμε στο παράδειγμα του Κοσόβου. Ότι κερδήθηκε από τους προγόνους μας με το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας δεν έχει εφαρμοστεί εδώ και 101 χρόνια, ενώ οι αλβανικές μειονότητες σε Μαυροβούνιο, Σερβία και Σκόπια έχουν σημειώσει απίστευτες επιτυχίες τις τελευταίες δεκαετίες. Όμως τα παραδείγματα των μειονοτήτων σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προαναφέραμε αποδεικνύουν ότι το αίτημα της Αυτονομίας για την Βόρειο Ήπειρο τουλάχιστον σε επίπεδο Παιδείας, Ιδιοκτησίας, Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης είναι απολύτως ρεαλιστικό. 


Πριν από ένα χρόνο ο Εθνικός Σύλλογος Βόρειος Ήπειρος 1914 ξεκίνησε τη δράση του με την τόνωση του ηθικού των Ελλήνων που μένουν στα πάτρια εδάφη και επιμνημόσυνη δέηση στο Δελβινάκι στο μνήμα του Μητροπολίτη Δρυϊνουπόλεως Βασιλείου, ενός εκ των πρωταγωνιστών του αγώνα του 1914, τελούμενη από τον πνευματικό μας αρχηγό, τον Μητροπολίτη Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης Ανδρέα. 

Σήμερα εδώ από τον χώρο που αναπαύεται ο Πρόεδρος της κυβέρνησης της Αυτονόμου Βορείου Ηπείρου Γεώργιος Χρηστάκης Ζωγράφος και ο Μητροπολίτης Βελλάς και Κονίτσης Σπυρίδωνας, αλλά και ο Αρχηγός της Χιμάρας Σπύρος Σπυρομήλιος δίνουμε τον όρκο ότι θα συνεχίσουμε τον αγώνα που ξεκίνησαν σαν σήμερα πριν από 101 χρόνια και συνέχισε από το το 1967 ο Μητροπολίτης Σεβαστιανός, μέχρι την οριστική δικαίωση του. 
Να γίνει πραγματικότητα ο όρκος των εκπροσώπων της Χιμάρας στη συνέλευση του Δελβίνου τον Ιούνιο του 1914: ΈΝΩΣΙΣ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ!

Αθήνα 17 Φεβρουαρίου 2015

Το τελευταίο "δώρο" της αγάπης του Σαμαρά στους Βορειοηπειρώτες: Δεν αναγνωρίζουμε ως Έλληνες αυτούς που δεν αναγνωρίζει το αλβανικό κράτος!




"Κατ΄εξαίρεση, ειδική προξενική θεώρηση δεν απαιτείται για την αρχική έκδοση Ε.Δ.Τ.Ο. και Α.Δ.Ε.Τ. για τους ομογενείς που έλκουν την καταγωγή τους από περιοχές παραδοσιακής παρουσίας της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας στην Αλβανία, σύμφωνα με τον κατάλογο του άρθρου 15Α" 


Αυτό γράφει μεταξύ άλλων το Φύλλο Εφημερίδας Κυβερνήσεως 119 (21-1-2015) στο άρθρο 2, παράγραφος 1, στη σελίδα 1.142, για τις προϋποθέσεις, δικαιολογητικά και διαδικασία χορήγησης θεώρησης.

Δηλαδή η "εξαίρεση" γίνεται για όσους κατάγονται από τα 99 χωριά που αναγνώριζε ως μειονοτικά του καθεστώς του Ενβέρ Χότζα. Για τους Έλληνες της Χιμάρας, της Άρτας, της Πρεμετής και άλλων μη αναγνωρισμένων περιοχών προβλέπεται ότι και για τους αλβανούς που θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα.

Μια ωραία απόφαση της κυβέρνησης Σαμαρά, μόλις τέσσερις μέρες πριν περάσει στην ιστορία...

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας μετά τη διακοπή των συντάξεων του ΟΓΑ έδειξε πόσο πολύ αγαπά τον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό...

Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015

Έντι Ράμα: «Η Ευρώπη πρέπει να συλλογιστεί και να κατανοήσει τα σφάλματα της απέναντι στην Ελλάδα»

«Η Ευρώπη θα πρέπει να κάτσει να συλλογιστεί επάνω στο ζήτημα αυτό και να κατανοήσει τα σφάλματα της και να βρει άλλα μονοπάτια», δήλωσε ο Πρωθυπουργός της Αλβανίας Έντι Ράμα, αναφερόμενος στην κρίση μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της ΕΕ για το θέμα του χρέους.
«Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι και οι δύο πλευρές πρέπει να μιλήσουμε και να καταλήξουν σε συμφωνία
Η Ευρώπη έπειτα θα πρέπει να κάτσει να συλλογιστεί επάνω στο ζήτημα αυτό και να κατανοήσει τα σφάλματα της και να βρει άλλα μονοπάτια» δήλωσε ο κ. Ράμα κατά τη διάρκεια συνέντευξης στην ιταλική τηλεόραση La7 στην εκπομπή "Le Invasioni Barbariche», όταν ρωτήθηκε ποιος έχει δίκιο o Έλληνας Πρωθυπουργός Τσίπρας ή η ΕΕ για τα χρέη της Αθήνας;
Όσον αφορά τις σχέσεις με τη Σερβία ο Αλβανός πρωθυπουργός δήλωσε οτι είναι "πολύ καλές". Πρόσθεσε δε ότι "εάν οι βαλκανικές χώρες δεν κατανοήσουν ότι η ομόνοια και οχι το χάσμα ειναι το καλύτερο, ποτέ δεν θα βαδίσουμε προς την ένταξη και θα έχουμε περισσότερα προβλήματα με τις Βρυξέλλες".




Πηγή: www.himara.gr

Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

Δήλωση του πρόεδρου της «ΟΜΟΝΟΙΑ» για την επέτειο Ανεξαρτησίας της Βορείου Ηπείρου

Σαν σήμερα, πριν από 101 χρόνια, οι προγονοί μας ανακήρυξαν την Αυτονομία της Βορείου Ηπείρου, διεκδικώντας από τους ισχυρούς της Γης και το Αλβανικό κράτος το δικαίωμα στην αυτοκυβέρνηση του τόπου τους.
Οι πρόγονοί μας, που κουβαλούσαν στην πλάτη τους 500 χρόνια τούρκικου ζυγού, ζήτησαν το δικαίωμα της αξιοπρεπής επιβίωσης στη γη τους. Το γεγονός αυτό κάποιοι προσπαθούν να το αλλοιώσουν ή και να το σβήσουν από τις σελίδες της ιστορίας. Η ιστορία δεν διαγράφεται και δεν είναι για τα χρονοντούλαπα αλλά είναι πάντα παρούσα για διδάσκει και να εμπνέει.
Η Ελληνική Μειονότητα στην Αλβανία, όχι μόνο δεν αποτέλεσε πρόβλημα αλλά υπήρξε παράγοντας, ειρήνης, σταθερότητας και ανάπτυξης. Δεν έτυχε όμως ποτέ της ανάλογης αντιμετώπισης του αλβανικού κράτους που στοχεύει διαχρονικά στην αφομοίωση της, στερώντας της βασικά δικαιώματα όπως είναι ο αυτοπροσδιορισμός, το δικαίωμα στην εκπαίδευση και της περιουσίας . Οι πρακτικές αυτές και ο αχαλιναγώγητος εθνικισμός που δυστυχώς σήμερα καλπάζει σε όλες τις δομές της Αλβανικής κοινωνίας, μας απομακρύνουν επικίνδυνα από το κοινό όραμα της Ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης που έχουμε μαζί με τον αλβανικό λαό.
Η ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ, με σεβασμό στους αγώνες των προγόνων της και πιστή στις δημοκρατικές της αρχές, δε θα σταματήσει να αγωνίζεται για τα δίκια του Ελληνισμού όπως αυτά απορρέουν από τις σύγχρονες συμβάσεις του διεθνούς δικαίου για τις μειονότητες.
Λεωνίδας Παππάς
Γενικός Πρόεδρος Δ.Ε.Ε.Ε.Μ. «ΟΜΟΝΟΙΑ»




Πηγή: www.himara.gr

Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2015

Η Αυτονομία της Βορείου Ηπείρου μέσα από την εφημερίδα ΕΣΤΙΑ


Ελληνοαλβανικό κράτος; Το σχέδιο του Κολοκοτρώνη με τον Αλή Φαρμάκη. - Shtet Greko-Shqiptar plani i Kolokotronit me Ali Farmakin, dhe ato sa fshihen nga historia Shqiptare

Μηχανή του Χρόνου: Ελληνοαλβανικό κράτος; Το σχέδιο του Κολοκοτρώνη με τον Αλή Φαρμάκη για ίδρυση κοινού κράτους με τους Αρβανίτες της Πελοποννήσου

Τo 1806 o Κολοκοτρώνης, κυνηγημένος από τους Τούρκους, που ήθελαν αν εξαφανίσουν την κλεφτουριά από την Πελοπόννησο, κατέφυγε στη Ζάκυνθο. Την ίδια χρονιά ανέλαβε τη διοίκηση της Πελοποννήσου ο Βελή πασάς, γιος του περιβόητου Αλή πασά των Ιωαννίνων.
Την εποχή εκείνη υπήρχε στο χωριό Λάλα της Ηλείας μια πολύ δυνατή αρβανίτικη οικογένεια, οι Ισμαηλαίοι.  Αρχηγός της ήταν ο Αλή Φαρμάκης, φίλος με τους Κολοκοτρωναίους από πάππο προς πάππο, ένας από τους πιο δυνατούς και ανυπότακτους «φεουδάρχες». Την άνοιξη του 1808 ο Βελή πασάς περικύκλωσε τους πύργους του Φαρμάκη προσπαθώντας να τον εξουδετερώσει.
Στην πρόσκληση του Αλή για βοήθεια, έτρεξε αμέσως ο Κολοκοτρώνης με 14 πολεμιστές.Πέρασε νύχτα μέσα από το τουρκικό στρατόπεδο και βρέθηκε στον Πύργο του Αλή στο Μοναστηράκι. Εκεί αμύνθηκαν δύο ολόκληρους μήνες κατά χιλιάδων πολιορκητών. Μόλις ο Βελής έμαθε για την άφιξη του Κολοκοτρώνη υποσχέθηκε στον Αλή πως αν του τον παρέδιδε θα έλυνε την πολιορκία και θα τον αντάμοιβε. Ο Αλή αρνήθηκε κατηγορηματικά. Οι πολεμιστές του οι οποίοι δεν γνώρισαν τον λόγο της προσέγγισης ζήτησαν επιτακτικά να μάθουν γιατί ο αρχηγός τους διέκοψε τις συνομιλίες. Όταν ο Αλή τους φανέρωσε τις απαιτήσεις των πολιορκητών εκείνοι αναφώνησαν: «παρά να κάνουμε τέτοια ατιμία, καλύτερα να χαθούμε όλοι».
Τελικά ο Βελής ταπεινωμένος, δέχθηκε συμβιβασμό και ο Κολοκοτρώνης επέστρεψε στη Ζάκυνθο. Η καθαρή αυτή «τρέλα» να βοηθήσει τον Φαρμάκη, αύξησε τη φήμη του. Όλοι θαύμασαν και επαίνεσαν την ιπποτική συμπεριφορά και το θάρρος του. Οι πολεμιστές του Φαρμάκη θαύμασαν την ανδρεία και τη στρατηγική του σκέψη και ένας ανιψιός του ζήτησε από τον Κολοκοτρώνη να γίνει μουσουλμάνος.
Τότε ακολούθησε ο εξής διάλογος:
-Αχ, βρε Κολοκοτρώνη, αν γινόσουν μουσουλμάνος, τέτοιο παλικάρι που είσαι, θα γινόσουν άρχοντας τρανός! 

-Δηλαδή, θα έκανα και σουνούτεμα; (=περιτομή) 

-Ε, βέβαια… 

-Άσε μπέη μου, δε γίνεται… 

-Γιατί δε γίνεται; Όλα γίνονται! 

-Να σου πω γιατί δε γίνεται. Όταν βαφτιζόμαστε εμείς οι χριστιανοί, ο παπάς κόβει λίγο μαλλί απ’ το κεφάλι μας και το βάζει πίσω από το εικόνισμα του Χριστού, σημάδι ότι είμαστε δικοί του. Αν κάνω λοιπόν σουνούτεμα και γίνω μουσουλμάνος, θα έχει κι ο Μουχαμέτης το… αυτό, και όταν πεθάνω θα με θέλει να πάω στο δικό του παράδεισο. Για σκέψου λοιπόν, να με τραβάει ο ένας από το μαλλί κι ο άλλος από την ψωλή! Να βάλω σε αμάχη, για το χατίρι μου, τέτοιους μεγάλους προφητάδες; Θα βρω το μπελά μου… Άσ' το, καλύτερα!
Αργότερα ο Αλή Φαρμάκης πέρασε στη Ζάκυνθο. Κατέστρωσε μάλιστα με τον Κολοκοτρώνη το σχέδιο μιας ελληνοαλβανικής συμμαχίας κατά του Αλή πασά. Ο Κολοκοτρώνης καταλάβαινε ότι με τη φιλία του Φαρμάκη θα είχε στο πλευρό του όλους τους περίφημους Μπαρδουνιώτες και Λαλαίους πολεμιστές, καθώς και εκείνους τους Αλβανούς οπλαρχηγούς της Ηπείρου που ήταν εχθρικοί προς τον Αλή.
Εκείνη την περίοδο (αρχές του 1809) η Γαλλία είχε ενοχληθεί από τη φανερή αγγλοφιλία του Αλή πασά και από την εχθρική του διάθεση απέναντι στη γαλλική διοίκηση των Επτανήσων. Γι' αυτό ο Κολοκοτρώνης σκέφθηκε να ζητήσει τη συνδρομή των Γάλλων. Ανακοίνωσε λοιπόν το σχέδιό του στον Γάλλο διοικητή Ντονζελώ. Αποφάσισε μάλιστα να μεταβεί ο ίδιος στο Παρίσι, μαζί με τον Αλή Φαρμάκη, να συναντηθεί με τον Ναπολέοντα και να διερευνήσει τις προθέσεις του.

Ο Ντονζελώ τούς πρότεινε να παραμείνουν στη Ζάκυνθο, να επεξεργασθούν το σχέδιο και ο ίδιος δεσμεύθηκε να στείλει επιστολή στον Γάλλο αυτοκράτορα. Ύστερα από τρεις ημέρες, το σχέδιο για την κοινή επανάσταση και για τη διοίκηση του μελλοντικού ελληνοαλβανικού κράτους ήταν έτοιμο. Ο Ντονζελώ θα ενίσχυε τους επαναστάτες με 500 Γάλλους πυροβολητές και τους 5.000 Έλληνες που υπηρετούσαν στον γαλλικό στρατό.
Επίσης, τους παραχωρούσε το δικαίωμα να στρατολογήσουν 15.000 Επτανησίους. Ακόμη, θα τους προμήθευε τα μέσα, ώστε να διενεργήσουν στρατολόγηση στην Αλβανία, στην Ήπειρο και τη Ρούμελη. Ύστερα από τη συγκέντρωση μιας αξιόλογης δύναμης, θα πραγματοποιείτο απόβαση στην Πελοπόννησο. Οι ντόπιοι Τούρκοι, σύμμαχοι του Φαρμάκη και του Κολοκοτρώνη, θα παρέδιδαν τα κάστρα της Μεσσηνίας, της Πάτρας και της Μονεμβασιάς και θα έστελναν αναφορές προς τον σουλτάνο, ώστε να τον διαβεβαιώσουν ότι η επανάσταση στρεφόταν αποκλειστικά και μόνο εναντίον του Βελή πασά.
Το κράτος θα ήταν αυτόνομο υπό την επικυριαρχία της Γαλλίας. 

Η κυβέρνηση του δυαδικού αυτού προτεκτοράτου θα ήταν δημοκρατική με ίσο αριθμό μουσουλμάνων και χριστιανών βουλευτών. Είχε δοθεί μάλιστα εντολή σε επιφανείς νομομαθείς της Κέρκυρας να προχωρήσουν στη διεργασία ενός δημοκρατικού Συντάγματος. 
Ο Ντονζελώ έστειλε επιστολή στον Ναπολέοντα ανακοινώνοντάς του το τολμηρό αυτό σχέδιο. 

Έως ότου λάβει την απάντηση, χορήγησε μεγάλα χρηματικά ποσά στον Κολοκοτρώνη και στον Φαρμάκη για την προετοιμασία. Εκείνοι μετέβησαν στην Ήπειρο όπου έγιναν δεκτοί με ενθουσιασμό. Όμως, οι μεγάλες προσδοκίες του Γέρου και του Φαρμάκη διαψεύσθηκαν. Η απάντηση από τον Ναπολέοντα δεν ήλθε ποτέ. Είναι άγνωστο αν ο αυτοκράτορας διάβασε τουλάχιστον την επιστολή. Το 1809 ο Κολοκοτρώνης με τον σύντροφό του είχαν συγκεντρώσει στην Πάργα 3.000 Αλβανούς, εχθρούς του Αλή.

Ο γιος του Αλή Φαρμάκη είχε παραμείνει στη Ζάκυνθο για να βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τους Αρβανίτες του Μοριά

Τον Σεπτέμβριο όμως του ίδιου χρόνου, μια αγγλική μοίρα εμφανίσθηκε στις ακτές της Ζακύνθου. Η μικρή γαλλική φρουρά δεν κατάφερε να προβάλει αντίσταση. Σχεδόν ταυτόχρονα, οι Άγγλοι κατέλαβαν την Κεφαλονιά, την Ιθάκη και τα Κύθηρα. Στη Ζάκυνθο 400 Έλληνες υπεύθυνοι για το σχέδιο, μαζί με τους οποίους βρισκόταν και ο γιος του Αλή Φαρμάκη, συνελήφθησαν. Κατέφθασε τότε και ο Κολοκοτρώνης με 600 Αλβανούς στη Λευκάδα, αλλά η αγγλική κατοχή «παρέλυσε» τα σχέδιά του.

Makineri e kohës: Shtet Grekoshqiptar? Plani i Kolokotronit me Ali Farmakin për themelimin e shtetit të përbashkët me Arvanitët e Peloponezit.

Më 1806 Kolokotroni i ndjekur nga Turqit që donin të zhduknin rrebelët e Peloponezit, shkoi në Zakintho. Të njejtin vit mori përsipër udhëheqjen e Peloponezit Veli Pashai, djali i Ali Pashës së famshëm të Janinës.

Gjatë kësaj kohe ekzistonte në fshatin Lala të zonës së Ilias një familje e fortë arvanite, Ismailinjtë. Udhëheqësi i saj ishte Ali Farmaki, mik me Kolokotrenjtë brez pras brezi, një nga “feudalët” më të fortë dhe më të panështruar.
Në pranverë të 1808 Veli Pashai rrethoi kullat e Farmakit duke u përpjekur që t’i eliminojë.

Në ftesën e Aliut për ndihmë, nxitoi menjëherë Kolokotroni me 14 luftëtarë. Kaloi natën nëpër kampin turk dhe u gjend në Kullën e Aliut në Monastiraki. Atje u mbrojtën dy muaj të tërë kundër mijëra ushtarëve. Sapo Veliu e mori vesh për mbërritjen e Kolokotronit i premtoi Aliut që nëse do t’ia dorëzonte atë do të ndalonte përpjekjet për të marrë kullën dhe do ta shpërblente. Aliu nuk pranoi në mënyrë të prerë. Luftëtarët e tij të cilët nuk e dinin arsyen e afrimit i kërkuan me këmbëngulje  të merrnin vesh përse udhëheqësi i ndërpreu bisedimet. Kur Aliu ju tregoi arsyen  luftëtarëve ata thirrën: “sa të bëjmë një turp të tillë më mirë të humbasim të gjithë”.

Si përfundim Veliu i përulur, pranoi një marrveshje dhe Kolokotroni u kthye në Zakintho. Kjo “çmenduri e pastër” që të ndihmonte Farmakët, shtoi famën e tij. Të gjithë u çuditën dhe lavdëruan sjelljen e tij prej kalorësi dhe guximin e tij. Luftëtarët e Farmakit u mrekulluan me trimërinë dhe mendimin e tij ushtarak dhe një nip i tij i kërkoi Kolokotronit që të bëhej myslyman.

Atëhere pasoi ky dialog:
- Ah more Kolokotron, nëse do të bëheshe myslyman, i tillë trim si je do të bëheshe udhëheqës i madh!.
- Dmth do të bëja synet?

- E, patjetër......

- Lere o Bej nuk bëhet kjo punë.....

- Përse nuk bëhet? Të gjitha bëhen!

- Të të them pse nuk bëhet. Kur pagëzohemi ne të krishterë, prifti na pret pak flokë  nga koka tonë dhe i vendos prapa korës së Krishtit, shenjë që ne i përkasim atij. Nëse bëj synet dhe bëhem myslyman, do të ketë Muhameti atë... gjënë, dhe kur të vdes do të dojë të më çojë në parajsën e tij. Pa imagjinoje njëri të më tërheqë nga flokët dhe tjetri nga “gjëja”!  Ti fut në luftë, për hatrin tim, të tillë profetë të mëdhenj? Do gjej belanë... Lere fare më mirë!

Më vonë Ali Farmaki kaloi në Zakintho. Shtroi bile planin me Kolokotronin e një aleance grekoshqiptare kundër Ali Pashës. Kolokotroni e kuptonte që me miqësinë e Farmakit do të kishte në krahët e tij të gjithë luftëtarët  Bardhunjiotë dhe Lalenjtë, por dhe ata luftëtarë shqiptarë të Epirit që ishin armiq me Ali Pashën.


Gjatë kësaj periudhe (fillimet e 1809) Franca ishte e shqetësuar nga miqësia e dukshme me anglezët që kishte Ali Pashai dhe për tendencën armiqësore kundrej udhëheqjes franceze së Eptanisëve. Për këtë arsye Kolokotroni mendoi që të kërkonte ndihmën e Francezëve. Shpalli pra planin e tij tek udhëheqësi Francez Donzelo. Vendosi bile që të shkonte ai vetë në Paris sëbashku me Ali Farmakin, që të takohej me Napoleonin dhe që të matëte tendencat e tij.



Donzelo i propozoi që të qëndronte në Zakintho, të përgatitëte një plan dhe ai vetë i premtoi që do të dërgonte letrën tek Perandori Francez. Pas tre ditësh, plani për kryengritje të përbashkët dhe për udhëheqjen e shtetit të ardhshëm grekoshqiptar ishte gati. Donzelo do të përforconte kryengritësit me 500 topçinj francezë dhe 5000 grekë që shërbenin në ushtrinë franceze.






Gjithashtu do t’iu jepte dhe të drejtën që të  rekrutonin 15000 Eptanisiotë.
Për më tepër do t’iu ofronte mjetet në mënyrë që të kryenin rekrutimin në Shqipëri, në Epir dhe Rumeli. Pas përqëndrimit dhe vlerësimit të forcës, do të realizohej zbarkimi në Peloponez. Vendasit turq, aleatë të Farmakit dhe të Kolokotronit, do të dorëzonin kështjellat e Mesinisë, Patrës dhe Monemvasiasë dhe do të dërgonin lajmërime tek sulltani se kryengritja ishte vetëm kundër Veli Pashait.

Shteti do të ishte i pavaruar nga mbizotërimi i Francës.

Qeveria e këtij protektorati dysh do të ishte demokrate me numër të njejtë deputetësh të krishterë dhe myslymanë. Ishte dhënë bile urdhëri në njerëz të famshëm dhe të shkolluar të Korfuzit që të ecin mbi përgatitjen e një Kushtetute Demokrate.

Deri sa të merrte përgjigje, ofroi shuma të mëdha parash tek Kolokotroni dhe Farmaki që të përgatiteshin. Ata shkuan në Epir ku dhe u pranuan me entuziazëm. Por, këto pritshmëri të mëdha të Plakut dhe të Farmakit u zhgënjyen. Përgjigjia nga Napoeleoni nuk erdhi kurrë. Nuk dihet nëse Napoleoni e lexoi të paktën letrën. Më 1809 Kolokotroni me mikun e tij kishin mbledhur në Pargë, 6000 shqiptarë, armiq të Ali Pashait.
I biri i Ali Farmakit kishte qëndruar në Zakinth për t’u gjendur në kontakt të vazhdueshëm me Arvanitët e Moriasë


Por në shtator të të njejtit vit, një skuadrone angleze u shfaq në breg të Zakinthit. Mbrojtja e dobët franceze nuk arriti që të rrezistonte. Pothuajse në të njejtën kohë, anglezët morën Kefalonianë, Itakën dhe Kithirën. Në Zakinth 400 grekë përgjegjës për planin bashkë me të cilët ishte dhe djali i Ali Farmakit, u arrestuan. Mbërriti atëhere Kolokotroni me 600 shqiptarë në Lefkadhë, por pushtimi Anglez “paralizoi” planet e tyre.


Shënim: Është e mira të nxjerrim mësimet tona nga kjo pjesë e historisë dhe të shohim se si të dy kombet shqiptarët dhe grekët jetonin pranë njërit tjetrit pa urrejtje. Urrejtjen duan ta mbjellin sot ata që nuk kanë lexuar asnjë libër në jetën e tyre po thjesht mashtrojnë njerëzit për të nxjerrë bukën e gojës. Këta lloj njerëzish ekzistojnë thjesht sepse ekzistojnë njerëz të cilët duan të urrejnë. Por më e keqja është që urrejtjen e zemrës së tyre duan ta mbjellin kudo dhe e shikojnë gjithmonë tek të tjerët duke shfajësuar veten. 

Ο ορισμός του προδότη σύμφωνα με τον Θουκυδίδη- Përkufizimi i tadhëtarit sipas Thukidhidhit!

Έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε τι ορισμό δίνει για τον "προδότη" ο μεγάλος ιστορικός Θουκυδίδης. Θα παρατηρήσετε όχτι έχει πλήρη εφαρμογή στα σημερινά ελληνικά δρώμενα αλλά και αλλού.
«Προδότης,δεν είναι μόνο αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι κι εκείνος που ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα,εν γνώση του δεν προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες γιά να βελτιώσει το βιοτικό επίπεδο των ανθρώπων πάνω στούς οποίους άρχει»! (Θουκυδίδης)

-Është interesante të shohim përkufizimin e "tradhëtarit" sipas historianit të madh grek Thukidhidhi.. do të vëreni që ka vlerë dhe sot. 
"Tradhëtar, nuk është vetëm ai që tregon sekretet e atdheut tek armiqtë, por është dhe ai që ndërsa ka një gradë publike, me dijeninë e tij nuk kryhen veprimet e duhura për të përmirësuar nivelin e jetesës së njerëzve mbi të cilët udhëheq!" (Thukidhidhi) 

Ράμα: Αλβανία και Κοσσυφοπέδιο δύο κράτη- ένας ενιαίος χώρος


Φεβρουάριος 16, 2015.

Ο πρωθυπουργός Έντι Ράμα και πρωθυπουργός του Κοσσυφοπεδίου Ίσα Μουσταφά εγκαινίασαν σήμερα το  νέο μεθοριακό σταθμό των δύο πλευρών, Μορίν.



Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Ράμα είπε ότι αυτή είναι μια ξεχωριστή ημέρα, γιατί παύουν να υπάρχουν οι καθυστερήσεις για τους επιχειρηματίες και στις δύο πλευρές των συνόρων.

«Θα αρκούν μόνο πέντε λεπτά για περάσουν από το ένα κράτος στο άλλο», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι από το λιμάνι του Δυρραχίου θα γίνεται ο εκτελωνισμός και κανένας άλλος στα σύνορα των δύο κρατών.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τα εμπορεύματα των επιχειρηματιών του Κοσσυφοπεδίου θα ελέγχονται στο Δυρράχιο και στη συνέχεια θα καταλήγουν στο Κοσσυφοπέδιο, «σε κανένα άλλο σημείο δεν θα πραγματοποιείται έλεγχος των εμπορευμάτων, ούτε άλλες διαδικασίες», είπε τονίζοντας ότι υπάρχουν δύο κράτη αλλά στην ουσία ένας ενιαίος χώρος των Αλβανών, σύμφωνα με την Gazeta Shqip.
http://www.echedoros-a.gr/

Ο Αυτονομιακός αγώνας και ο Σπυρομήλιος

«Αν δεν έχομεν όπλα, θα έχωµεν τσεκούρια, δόντια και νύχια. Εγώ πάντως μοναχός µε τους Χειμαρραίους θα πολεμήσω και θα νικήσω!»

Τα φλογερά λόγια του Σπυρομήλιου στη σύσκεψη των αρχηγών και ο ζωτικός ρόλος του στον ξεσηκωμό των απανταχού Ελλήνων.

Η Αυτόνομη Βόρειος Ήπειρος - Πρώτη φάση του αγώνα

Οι Βορειοηπειρώτες από καιρό διαισθάνονταν, μαθαίνοντας και τις διεθνείς εξελίξεις ότι οι «Μεγάλοι» της εποχής τους επιφύλασσαν δυσάρεστες εκπλήξεις. Η «Μητέρα Ελλάδα» ήταν φανερό, δεν μπορούσε να βοηθήσει. Αυτό, το οποίο έμενε ήταν να πάρουν την τύχη τους στα χέρια τους. Να πολεμήσουν δηλαδή, ουσιαστικά εναντίον όλων. Άρχισαν λοιπόν να σχηματίζονται στρατιωτικά τμήματα, οι λεγόμενοι «Ιεροί Λόχοι» και να οργανώνονται οι υπηρεσίες επιμελητείας. Τα πράγματα ήταν πολύ δύσκολα, αφού ούτε και το ελληνικό κράτος θα μπορούσε να προσφέρει επισήμως βοήθεια. Πολλοί ήταν εκείνοι, και όχι άδικα ίσως, οι οποίοι συνέστηναν υπομονή και αυτοσυγκράτηση, μήπως και έλθουν καλύτερες ημέρες. Μεταξύ αυτών και ο μετέπειτα πολιτικός ηγέτης της Αυτόνομης Βορείου Ηπείρου Γεώργιος Ζωγράφος.

Όμως όπως είπε και ο Σπυρομήλιος σε σύσκεψη των παραγόντων της μαρτυρικής περιοχής:

«Πρέπει να ξέρετε αδελφοί ότι η λογική δεν συμβαδίζει µε τας επαναστάσεις. Εάν έπαιρναν έτσι τα πράγματα και οι Πατέρες µας, ουδέποτε θα έπαιρναν τα άρματα, ούτε και το 1821 ακόμα για να κτυπήσουν τους Τούρκους. Το ίδιο και ο Κουντουριώτης. Εάν συζητούσε µε τον εαυτό του τα υπέρ και τα κατά και μετρούσε πόσα είναι τα καράβια του και πόσα των Τούρκων στα Στενά, δεν θα είχαμε τον θρίαμβο της 'Έλλης.

Λέτε και ίσως να έχετε δίκιο, ότι τα όπλα που διαθέτομεν δεν είναι αρκετά. Μη ξεχνάτε όμως πως κοντά µας είναι αι αποθήκαι του Ελληνικού Στρατού, θα πάμε να τα πάρωμεν. Εάν µας κτυπήσουν, θα δεχθούμε και το αδελφικό βόλι, µια φορά θα τα πάρωμεν.

Κατόπιν λέτε πως χρειάζεται επιμελητεία, να όλος ο κάμπος είναι δικός µας και από αυτόν μπορούμε να έχωμεν ότι θέλοµεν, άλλωστε τα βουνά είναι γεμάτα κοπάδια. Θα φθάσουν να µας θρέψουν κι αν πάλι δεν µας φθάσουν, ας θυμηθούμε τους προγόνους µας στο Μεσολόγγι, που τρώγανε γάτες και ποντικούς.

Δεν χωρεί αδέλφια δισταγμός και να ζήσωμεν θα μπορέσουμεν και να πολεµήσωµεν θα κατωρθώσωµεν, ακόμη και στην περίπτωση που δεν έχομεν πολλά όπλα, θα έχωµεν τσεκούρια, δόντια και νύχια. Εγώ πάντως μοναχός µε τους Χειμαρραίους θα πολεμήσω και θα νικήσω».

Τα λόγια του φλογερού Έλληνα συνεπήραν και τους υπόλοιπους. Έτσι στις 17 Φεβρουαρίου 1914 ανακηρύχθηκε η Αυτόνομη Βορειοηπειρωτική Πολιτεία.

Από τις 9 Φεβρουαρίου πάντως, ο Σπυρομήλιος, επιστρέφοντας στην Χειµάρα είχε υψώσει την Σημαία της Ανεξαρτησίας. Οι ξένοι δημοσιογράφοι, οι οποίοι ευρίσκονταν στην περιοχή δεν επίστευαν στα µάτια τους. Όλη την Βόρειο Ήπειρο συνέπαιρνε ένας ιερός ενθουσιασμός. Όλοι οι άνδρες, που μπορούσαν να κρατήσουν όπλο θα έτασσαν τους εαυτούς τους στην διάθεση της πατρίδας, αλλά και οι γυναίκες δεν θα έμεναν πίσω. Ο σκοπός ήταν ιερός και η προσπάθεια τιτάνια. Κανείς δεν περίσσευε. Τα γεγονότα αυτά προκάλεσαν τον ενθουσιασμό στην ελεύθερη Ελλάδα. Ενθουσιασμός, που πολύ γλαφυρά αποτυπώνεται στο συγκλονιστικό ποίημα του Κωστή Παλαμά «Χειμάρρα - Οι Λύκοι».

Ομάδα του 3ου λόχου του Συντάγματος "Ζωγράφου" στους Γεωργουτσάτες


Φωτογραφία:


-Στη μέση ο λοχαγός Ν. Αποστολάκος (έπεσε ένδοξα στην Μ.Ασία το 1922) διοικητής του 3ου λόχου ,με την διάτρητη από τις σφαίρες σημαία (ενθύμιο της μάχης του Λαμπόβου)την οποία με την λήξη του αγώνα κατέθεσε στον Μητροπολιτικό Ναό Αργυροκάστρου ,μαζί του είναι οι τραυματίες: Παν.Σακκάς(επιλοχίας),Δημ.Γιαννούλης(δεκανέας),Δημ. Παπαδημητρίου
(σαλπικτής δεκανέας),Παντ. Κάζος,Στ. Μ.ακας,Ηλ. Γούδας,Γεωρ. Γρηγορόπουλος, Ευ.Μήτσικας,Ηλ.Παπαθανασίου,Ιω.

Καπόλας,Ιω.Ευθυμίου,Γεωρ.Χρυσικάκος(επιλοχίας), Ιω.Παυλάκης (επιλοχίας) και Παν. Καλαντώνης (επιλοχίας).

-Τότε η Κυβέρνηση της Αυτονόμου είχε προσφύγει στους Γεωργουτσάτες (στο χάνι της Ι. Μονής Πρ. Ηλίου-σήμερα Ιατρικό κέντρο"Ο Ευαγγελισμός").

-Με την κατάθεση της Σημαίας στην Μητρόπολη ,ο Μητροπολίτης Δριυνουπόλεως Βασίλειος Υπουργός,έστειλε την παρακάτω επιστολή με αρ. πρωτ.681.:
Πρός τον Αξιότιμον λοχαγόν της Αυτονόμου κ. Δ. Αποστολάκον.

Εις απάντησιν της από 5 τρέχοντος μηνός επιστολής του ενδοξωτάτου διοικητού του Συντάγματος κ. Γ. Ζήρα, γνωρίζω υμίν ότι την αιματοβαφή Σημαίαν του γενναίου Συντάγματος Δρίνου την δοξασθείσαν εις τας διά λόγχης επιθέσεως Λαμπόβου κατά των Αλβανών, εκομισάμεθα και ευχαρίστως θα διαφυλάξωμεν αυτήν εν τη Ι.Μητροπόλει,εις ιεράν ανάμνησιν του ευγενούς Ηπειρωτικού αγώνος, σεπτόν κειμήλιον της αισίας αυτού εκβάσεως και προς τιμήν των ενδόξων αγωνιστών ,οίτινες μαχόμενοι υπέρ ιδεωδών εθνικών δικαίων εστερέωσαν την ελευθερίαν του δεινώς δοκιμασθέντος πληθυσμού της Ελληνικότατης Ηπείρου.
Επι τούτοις διατελώ της υμετέρας ανδοξότητος διάπυρος εν Χριστώ ευχέτης.

Εν Αργυροκάστρω τη 8 Νοεμβρίου 1914.
(υπ.)+ 'Ο Δριυνουπόλεως Βασίλειος.
- See more at: http://gewrgoutsates.blogspot.gr/2013/04/3.html#sthash.dpE5L7OU.dpuf

101η Επέτειος Αυτονομίας Βορείου Ηπείρου

101η Επέτειος Αυτονομίας Βορείου Ηπείρου
Η 17η Φεβρουαρίου 1914, ημερομηνία ανακηρύξεως της Αυτονομίας της Βορείου Ηπείρου αποτελεί κορυφαίο ορόσημο στη ματωμένη ιστορική πορεία της πολύπαθης αυτής Ελληνικής Γης.
Ο νικηφόρος ένοπλος αγώνας των Βορειοηπειρωτών είχε σαν επιστέγασμα την Αυτονομία της Βορείου Ηπείρου που επισφραγίσθηκε με το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας (17 Μαΐου1914), ενεργό νομικό κείμενο το όποιο αποδέχθηκε και η Αλβανία, χωρίς όμως να σεβασθεί ποτέ τις προβλέψεις του.
Σήμερα, στο ευαίσθητο γεωπολιτικό περιβάλλον της Βαλκανικής, ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός, απειλούμενος παγίως με εθνική συρρίκνωση, αναζητεί ενότητα, όραμα και προοπτική.
Η νέα Ελληνική κυβέρνηση, στις προγραμματικές δηλώσεις της οποίας ουδεμία αναφορά έγινε για το Βορειοηπειρωτικό καλείται να επαναπροσδιορίσει το ζήτημα ως εθνικό θέμα, με στόχο την πλήρη κατοχύρωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των αδελφών μας.
Το Βορειοηπειρωτικό δεν θα περάσει ποτέ στη σφαίρα της Εθνικής λησμοσύνης. Ο Αυτονομιακός Αγώνας του 1914, δείχνει το δρόμο!
Αθήνα, 16 Φεβρουαρίου 2015
Το ΚΔΣ της ΣΦΕΒΑ

Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015

Διαμαρτυρία των γιατρών, νοσηλευτών της Κορυτσάς - Mjekët e Korçës në Protestë



Το γιατρικό προσωπικό στην Κορυτσά διαμαρτυρήθηκε σήμερα εναντίων της βίας που ασκείτε εις βάρος τους με οποιαδήποτε μορφή, εναντίων των παράνομων και καταχρηστικών τεστ στους οποίους θέλει να τους υποβάλλει το Υπουργείο Παιδείας, αλλά και βελτίωση των μισθών τους και καλύτερες εργασιακές συνθήκες  
Bluzat e bardha te spitalit te Korces ne proteste, duke i thene jo dhunes dhe  te tyre ne cdo lloj forme e metode joligjore, jo testimit te mjekeve e njeheresh per te kerkuar rritje pagash e kushte pune me te mira.

Λεηλασίες στους Ορθόδοξους ναούς στα χωριά των Πρεσπών! - Pustec, vidhen kishat; klerikët: Hajdutët kanë dëmtuar rëndë vendet e kultit


Τρεις ορθόδοξοι ναοί στην περιοχή Πρεσπών έχουν γίνει στόχος λεηλασιών και βανδαλισμών για δεύτερη φορά αυτό το μήνα και πέμπτη φορά στο σύνολο έχει λεηλατηθεί ο ναός του Αγίου Βασιλείου ένας εκ των παλαιότερων ναών το οποίο βρίσκεται στο Πουστέτσι. Ο επίτροπος ενημέρωσε τις αρχές αλλά κανένας μέχρι τώρα δεν έχει κατηγορηθεί ούτε για τις τελευταίες ούτε για τις προηγούμενες λεηλασίες. Αφού μπήκαν από το παράθυρο έκλεψαν την καμπάνα του ναού ακόμα και τα χαλιά. Μάλιστα είχαν ρίξει κάτω και την εικόνα του Παντοκράτορα. Για τις ληστείες μίλησε και ο ιερέας του χωριού ο παπά Ρόπη Αργύρη, Μεταξύ άλλων αυτός είπε πως αυτό το φαινόμενο έχει δέκα χρόνια που συμβαίνει και ότι  όλα ατά  είναι μια πραγματική καταστροφή που γίνεται στους ναούς αλλά και στους πιστούς. Οι παλαιά καμπάνα κλάπηκε πριν από έξι μήνες. Έχουμε καταγγείλει τις λεηλασίες αλλά μέχρι τώρα τίποτα δεν έχει γίνει. 

Kishat e komunës Pustec brenda një jave janë kthyer në objekt sulmi nga keqbërësit, të cilët përveçse përvetësojnë elemente të shumtë nga kishat nuk hezitojnë as t'i dëmtojnë ato. 

Këmbanat në kishat e Shën Kollit, Shën Gjergjit, Shën Pjetrit dhe Shën Vasilit në 4 prej fshatrave të kësaj komune, brenda pak netësh janë vjedhur njëra pas tjetrës, ndërsa brenda ambjenteve të kishave hajdutët kanë arritur deri tek marrja e qilimave dhe tapetëve të shtruara atje.

Rasti i fundit është shënuar në fshatin Lajthizë, në kishën e Shën Vasilit ku hajdutët kanë hyrë brenda ambjenteve duke thyer një prej dritareve të vogla të lëna për pak ndricim. Pasi kanë mundur të hyjnë përmes saj, hajdutët kanë hapur nga brenda dyert e kishës dhe kanë vjedhur këmbanën dhe dëmtuar ç'kanë gjetur. Sipas priftit të zonës por edhe kujdestarit të Kishës rasti përsëritet për të disatën herë  ku pavarësisht apelit të tyre për t'i identifikuar dhe vënë para përgjegjësisë autorët nuk është bërë asnjë gjë konkrete.

Kisha e Shën Vasilit është ndërtuar në shek XVIII dhe rindërtuar pak vite më parë por në dhjetë vite ajo është dëmtuar nga keqbërësit 5 herë.
/ Top Channel 

Αστυνομία για κλάματα στα Τίρανα(δείτε φωτογραφία) - Polici për të qarë (foto)

Η φωτογραφία που βλέπετε τραβήχτηκε σ' έναν από τους κεντρικούς δρόμους  των Τιράνων, όπου στις 10 Φεβρουαρίου βρέθηκε μεγάλη ποσότητα εκρηκτικών Αν και αυξήθηκαν οι περιπολίες αυτό η κατάσταση δεν φαίνεται να γίνει καλύτερη όταν βλέπει κανείς παρόμοιες φωτογραφίες. 
Η αστυνομία στην Αλβανία όχι μόνο αδυνατεί να αντιμετωπίσει το έγκλημα αλλά της λείπουν και τα πιο βασικά όπως είναι αυτοκίνητα.
-  
Foto që shihni është shkrepur pranë kryqëzimit të "Vasil Shantos" në kryeqytet. Në këtë zonë mëngjesin e 10 shkurtit u gjet edhe një sasi eksplozivi e pashpërthyer. Që pas kësaj ngjarje, policia ka shpeshtuar patrullimet këtu, pasi në këtë zonë jeton edhe babai i ministrit të Brendshëm, Saimir Tahiri, si dhe nëna e kryeministrit Edi Rama. Por në fakt, policia jonë nuk shquhet vetëm për forcë të ulët goditëse ndaj krimit, por edhe për mungesë të infrastrukturës së mirë. Shembull janë makinat, të cilat shpesh herë ngecin nëpër rrugë nga defektet teknike apo mungesa e karburantit. Kjo është policia që duam?! / Lapsi.al

Κυρ. Απόκρεω. Περί Δευτέρας Παρουσίας, Αρχιμ. Επιφάνιος Χατζηγιάγκου


Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου: Εκδήλωση τιμής και βράβευσης της ομάδας Β.Η.Κ.Α. [ΒΙΝΤΕΟ]

Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου: Εκδήλωση τιμής και βράβευσης της ομάδας Β.Η.Κ.Α. [ΒΙΝΤΕΟ]

- Μια εκδήλωση που δεν πρέπει να λείψει κανείς!

Το Κέντρο Νέων Επαρχίας Λιβαδειάς στις 19 Φεβρουαρίου 2015 και ώρα 17:30 διοργανώνει εκδήλωση τιμής και βραβεύει την ομάδα ΒΗΚΑ. 
Μια ομάδα αποτελούμενη από 8 ελληνόψυχους Βορειοηπειρώτες που με κίνδυνο της ζωής τους, σε έναν καιρό που όλα ήταν απαγορευμένα, ακόμη και το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού ως Έλληνας, βλέποντας πολύ μπροστά από την εποχή τους ύψωσε ανάστημα διεκδικώντας τα κεκτημένα των προγόνων μας: Ανθρώπινα δικαιώματα, Ελληνική παιδεία, ελεύθερη έκφραση, θρησκεία και πολιτισμό. 
Πράγματα "απλά" που θεωρούνται αναφαίρετο δικαίωμα για κάθε διεθνώς αναγνωρισμένη Μειονότητα. Αυτά όμως ακόμη σήμερα, σε καιρό υποτιθέμενης "Δημοκρατίας", δεν τα απολαμβάνουν οι Έλληνες της Βορείου Ηπείρου.
Γι' αυτά τα "απλά" και αυτονόητα πράγματα τα μέλη του ΒΗΚΑ: Σωτήρης Κυριαζάτης, Φώτος Κυριαζάτης, Βαγγέλης Καραθάνος, Βασίλης Κρεμμύδας, Θωμάς Γεροντάτης, Θοδωρής Κρεμμύδας, Χριστοφορος Ζώτος και Γρηγόρης Κυρούσης γίνανε στόχος των υπηρεσιών του αλβανικού κράτους, φυλακίστηκαν με τις βαρύτερες ποινές του τότε αλβανικού ποινικού δικαίου ενώ οι οικογένειές τους στιγματίστηκαν και εξορίστηκαν σε αλβανοτόπια.
Ποιο ήταν όμως το "έγκλημα" της ομάδας ΒΗΚΑ;! Μια επιστολή - μήνυμα με αποδέκτη την τότε πολιτική ηγεσία της Ελλάδας και στο οποίο περιέγραφαν την κατάσταση που επικρατούσε στον χώρο της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία κατά την περίοδο της κομμουνιστικής δικτατορίας του μεγάλου διώκτη των Βορειοηπειρωτών Ενβέρ Χότζα.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Πνευματικό Κέντρο «Αντώνης Τρίτσης» επί της οδού Ακαδημίας αρ. 50 στην Αθήνα, πλησίον μετρό Πανεπιστημίου.

Δείτε στιγμιότυπα από το βίντεο που θα προβληθεί κατά την διάρκεια της εκδήλωσης:

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1427) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)