Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015

Αθ. Ε. Καραθανάσης: Μοσχόπολη - Διεθνές Συμπόσιο, Θεσ/νίκη 1999


Μοσχόπολις, Διεθνές Συμπόσιο, Θεσσαλονίκη 31 Όκτ. - 1 Νοεμβρ. 1996, εκδ. Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών - Μακεδονική Βιβλιοθήκη, άρ. 91, Θεσσαλονίκη 1999, σσ. 287.
Αθ. Ε. Καραθανάσης, Βιβλιοκρισίες.

Ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο: 

Πρακτικά του Βαρώνου Κωνσταντίνου Μπέλλιου του Μακεδόνος


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΥΓΕΝΕΣΤΑΤΟΥ ΒΑΡΩΝΟΥ ΚΥΡΙΟΥ 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΠΕΛΛΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΟΣ
Συλλεγέντα υπό των αυταδέλφων Δ. και Ν. ΑΡΓΥΡΙΑΔΩΝ των εκ Σιατίσης της Μακεδονίας.
ΕΝ ΒΙΕΝΝΗ ΤΗΣ ΑΟΥΣΤΡΙΑΣ
εκ της τυπογραφίας Αντωνίου Μπένκο, πρώην Αϋπούλου.
1838



πηγή

Ο Έντι Ράμα τη δεκαετία ’90 πωλούσε στο Παρίσι κλεμμένες εικόνες!

- Συνεχίζει τις προκλήσεις του για την κατεδάφιση του Ιερού Ναού Δρυμάδων ο Αλβανός Πρωθυπουργός…

EIKONES KLEMMENES
• Επικρίσεις και στο εσωτερικό της Αλβανίας δέχεται ο Πρωθυπουργός Έντι Ράμα για την απόφαση της Κυβέρνησής του,  να προχωρήσει στην κατεδάφιση του Ιερού Ναού του Αγίου Αθανασίου της Χειμάρας. Η πιο έντονη και αποκαλυπτική από αυτές  είναι του πρώην Πρωθυπουργού Σαλί Μπερίσα,  ο οποίος με τη σειρά του  είχε βρεθεί αντιμέτωπος με σειρά καταγγελιών εκ μέρους του Ράμα, όταν εκείνος ήταν στην Αντιπολίτευση, για επενδύσεις που γινόταν στην περιοχή της Χιμάρας. 
Ο Μπερίσα αναφερόμενος στην κατεδάφιση του ναού, έκανε λόγο «κρατικό έγκλημα", όμοιο με αυτό του Χότζα, εις βάρος των θρησκευτικών ελευθεριών.  

«Κρατικό έγκλημα»…
Πιο ενδιαφέρουσα, που ασφαλώς χρήζει περαιτέρω διερεύνησης, είναι η αναφορά του Μπερίσα, ότι ο Πρώην Πρωθυπουργός και ηγέτης του Σοσιαλιστικού Κόμματος Φάτος Νάνο, είχε καταγγείλει στη Βουλή, ότι στη δεκαετία του 1990 όταν ο Ράμα ζούσε στο Παρίσι ασχολήθηκε με πωλήσεις κλεμμένων εικόνων από εκκλησίες της Αλβανίας! "Πρόκειται για απαίσια πράξη, για επιστροφή της μαύρης εποχής του 1967, της Κομμουνιστικής δικτατορίας, όταν οι Χότζα, Αλία, αλλά και  ο πατέρας του σημερινού πρωθυπουργού Κριστάκ Ράμα, προχώρησαν στην κατεδάφιση χιλιάδων εκκλησιών, τζαμιών και τεκέδων σε όλη τη χώρα. Χιλιάδες εικόνες, ιερά βιβλία και άλλα αντικείμενα αξίας των χώρων λατρείας καταληστεύτηκαν και εξαφανίστηκαν από τις συμμορίες του Χότζα" είπε στη δήλωσή του, όπως αυτή δημοσιεύτηκε στην "Καθημερινή".

RAMA ENTI 1
Επιμένει ο Ράμα
Ο Έντι Ράμα, πάντως συνέχισε και μετά την κατεδάφιση της Εκκλησίας τις προκλήσεις του, κάνοντας μάλιστα και ...εξαγωγή του αντιορθόδοξου μένους του, επικαλούμενος πάντα ψεύτικους και αντιστόρητους ισχυρισμούς. Σε δηλώσεις που έκανε στη Βιέννη, επανέλαβε ότι δεν πρόκειται για εκκλησία, αλλά για γκαράζ και υποστήριξε μάλιστα ότι στις Δρυμάδες υπάρχουν 39 (!) εκκλησίες και αν οι κάτοικοι θέλουν να τις κάνουν 40, αυτός δεν έχει κανένα πρόβλημα, αλλά μέχρι τώρα δεν έχει λάβει κανένα σχετικό αίτημα! Προχώρησε δε και  σε πρόσθετες "επισημάνσεις" με αποδέκτη κυρίως την Ελλάδα: "Οι Ορθόδοξοι Αλβανοί, δεν είναι Έλληνες", είπε και ότι "κανένα γειτονικό κράτος δεν έχει δικαίωμα ανάμειξης", για τις σχέσεις Αλβανικής Κυβέρνησης και Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Σχέδιο αφελληνισμού
Οι ισχυρισμοί Ράμα, για την κατεδαφισθείσα εκκλησία, έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα όσα η Αρχιεπισκοπή Αλβανίας έχει επισημάνει, αλλά και τις μαρτυρίες των κατοίκων και του ιερέα του χωριού. Το ζητούμενο όμως για τον Ράμα και τον ισχυρό άνδρα της περιοχής, τον  βουλευτή του Σοσιαλιστικού Κόμματος και μεγαλοεπιχειρηματία Κότσο Κοκδοδήμα, δεν είναι η αλήθεια,  τα δικαιώματα της Εκκλησίας και των Ελλήνων, αλλά η ολοκλήρωση του σχεδίου τους για πλήρη αφελληνισμό της περιοχής της Χιμάρας, που άλλωστε δεν το κρύβουν σε κάθε ευκαιρία. Όσον αφορά τους συνεχιζόμενους "λεονταρισμούς" κατά της Ελλάδος, όπως κατ’ επανάληψη έχει επισημανθεί, ας όψεται η παθητική στάση με την οποία αντιμετωπίζονται από τις Ελληνικές Κυβερνήσεις που πρόθυμα σπεύδουν να βοηθήσουν την Αλβανία, όποτε το χρειάζεται με αποκορύφωμα την προώθηση των διαδικασιών για ένταξή της στην Ε.Ε.

Έλληνας, ο Ανθέλληνας Δήμαρχος!
Έκταση σε Αλβανικά Μέσα Ενημέρωσης δόθηκε και στο άλλο παράπλευρο ζήτημα που προέκυψε από την κατεδάφιση της Εκκλησίας και που αφορά την πολιτογράφηση ως Έλληνα του ανθέλληνα δημάρχου Χειμάρας Γιώργου Γκόρου,  που κατά τα άλλα υποστηρίζει  δημόσια ότι στη περιοχή υπάρχουν δίγλωσσοι κάτοικοι και όχι Έλληνες. Υπενθυμίζεται ότι ο Γιώργος Γκόρος (του Σωκράτη και της Σεμινέ), διαθέτει ελληνική ταυτότητα και διαβατήριο, μετά την απόφαση που είχε υπογράψει στις 29 Απριλίου 2014 η τότε Γενική Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου- Δυτικής Μακεδονίας Βίκυ Ευταξά με την οποία πολιτογραφήθηκε Έλληνας. Ο Γκόρος είχε υποβάλει αίτηση πολιτογράφησης ένα σχεδόν  χρόνο νωρίτερα, δηλώνοντας τόπο μόνιμης διαμονής τα Γιάννενα, όταν το ίδιο διάστημα ήταν και πάλι Δήμαρχος Χειμάρας, γεγονός που παραπέμπει σε χρήση πλαστών ή ψεύτικων δικαιολογητικών. 
Ο Γκόρος σε δήλωσή του στην εφημερίδα Panorama παραδέχτηκε ότι όσα γράφτηκαν για την απόκτηση της Ελληνικής ιθαγένειας κλπ. «είναι αλήθεια», «αλλά –όπως συμπλήρωσε- δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα!».

πηγή

Πρόκληση κατά της Ορθοδοξίας και των πιστών στις Δρυμάδες - μια ανασκόπηση

Επέστρεψε το 1967, είπαν οι κάτοικοι των Δρυμάδων, καθώς είδαν τα ξημερώματα της 26ης Αυγούστου την εκκλησία του Αγίου Αθανασίου καταστραμμένη, τις εικόνες και τα εκκλησιαστικά σκεύη σκορπισμένα και σπασμένα.
Βάση των γεγονότων ξαναεπέστρεψε το 1967 όπου κατέστρεψαν λυσσαλέα τις εκκλησίες και κάθε θρησκευτικό οικοδόμημα. Όμως, ενώ το 1967 το κράτος (ΚΚΑ) έδωσε οδηγίες και μεταχειρίστηκε  ως«μασά» τους νέους και διανοούμενους να καταστρέψουν τις εκκλησιές και τα μοναστήρια, οι ίδιοι ένιπταν τα χείρας τους και γελούσαν σαρκαστικά, αυτή τη φορά, το κράτος (ΣΚ) μεταχειρίστηκε ως «πιόνια» του το δήμαρχο Χιμάρας και τους τυφλούς άθεους κομμουνιστές υπαλλήλους, ενώ οι πιστοί υπεράσπιζαν φανατικά τον ιερό χώρο.
Το γεγονός στις Δρυμάδεςέδειξε μια βαθιά έλλειψη σεβασμού για τη θρησκεία και τη θρησκευτική κοινότητα. Το γεγονός, όμως,  έχει βαθιές πολιτικές ρίζες.  Η καταστροφή των ελληνικών πινακίδων, η εν ψυχρώ δολοφονία του Γκούμα, επειδή  ομιλούσε την ελληνική μητρική του γλώσσα, η καταστροφή εκκλησιών, η μη επιστροφή των εκκλησιαστικών περιουσιών, οδηγούν στην συρρίκνωση και αφομοίωση της Ελληνικής Κοινότητας της Βορείου Ηπείρου, στο  εν συνεχεία βομβαρδισμό της ελληνικότητας της Χιμάρας.
Αυτό που δεν κατάφεραν οι Ιταλοί το 1939 με τους «δασκάλους» στρατιώτες να διδάξουν την ιταλική γλώσσα και τους ιεραπόστολους να μπάσουν τον καθολικισμό στο χώρο της Βορείου Ηπείρου, το κατορθώνουν τώρα οι νέοι ιεραπόστολοι, διάμεσου της υποστήριξης των κυβερνώντων, και ιδίως του Αλβανού πρωθυπουργού.
Γιατί κατεδάφισαν τον Άγιο Αθανάσιο; Είναι ένα ερώτημα που σιγά ξεπλέκεται το κουβάρι και βρίσκει την απάντησή του. «Στο χώρο της εκκλησίας είναι θαμμένος ο καθολικός ιεραπόστολος Nilo Katalano, υπογραμμίζει σε άρθρο του ο Shkreli σύμβουλος του πρωθυπουργού, του οποίου η αποστολή ήταν να μάθει στα παιδιά την αλβανική γλώσσα».  Αυτό ισχυρίζεται, σε άλλο γραπτό, ο δόκτωρ καθηγητής Γκάτσε όπου υπογραμμίζει: «…ο Katalano το 1694 άνοιξε σχολείο στις Δρυμάδες με 80 μαθητές…» .
Τι αλβανικό σχολείο άνοιξε ο Katalano όταν το αλβανικό αλφάβητο καθορίστηκε το 1908 στο Συνέδριο  του Μοναστηρίου;
Άρα, σκοπός είναι να εμπεδωθεί το γεγονός ότι στη Χιμάρα ανέκαθεν ομιλούνταν η αλβανική γλώσσα και ότι είναι αλβανική.
Άρα, η αποστολή του Katalano δεν ήταν άλλη παρά  ν’ αλλάξει τη θρησκεία στιςΔρυμάδες και κατ’ επέκταση σ’ όλη την περιοχή της Βορείου Ηπείρου, εντωμεταξύ, για την προπαγάνδα του, άνοιγε καθολικά σχολειά.
Άρα, πίσω από το γεγονός κρύβεται η καθολική εκκλησία, που έναντι μιας «προσφοράς» ή μιας υποστήριξης τα παίρνει όλα από την εκάστοτε αλβανική ηγεσία.
Δεν «βάπτισαν»  με τον ίδιο τρόπο οι Εβραίοι την Βασιλική Εκκλησία στους Αγίους Σαράντα σε Εβραϊκή Συναγωγή, στην εποχή του πρωθυπουργού Νάνου;
Από τις δηλώσεις στον αλβανικό τύπο, ανάμεσά τους και του ιδίου του πρωθυπουργού,  βγαίνει ξεκάθαρα  πως η χώρα παραμένει  στην εθνικο-κομμουνιστική κουλτούρα και  ιδεολογία του Ε. Χότζα όπου έθρεφε τους Αλβανούς με το εθνικό καύχημα. Σήμερα η ιδεολογία αυτή αντικαταστήθηκε με την  καθολική ταυτότητα γιατί έτσι, νομίζουν, η Ευρώπη θα τους παραδεχτεί πιο εύκολα.
Πρωτάκουστο το γεγονός στα 25χρονα της λεγόμενης δημοκρατίας στην Αλβανία. Όταν η χώρα είναι μέλος του ΝΑΤΟ και διεκδικεί να μπει στην Ευρωπαϊκή Οικογένεια.
Οι ενέργειες αυτές πραγματοποιήθηκαν χωρίς τη γνώση της ορθόδοξης κοινότητας, χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση και χωρίς καμία νομική τεκμηρίωση.
Έντονη ήταν η διαμαρτυρία της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας: "Περί κυρώσεως της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Αλβανίας και της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας»,  εγγυάται το απαραβίαστο των χώρων λατρείας και την προστασία τους από το κράτος.
Η οργάνωση της Ομόνοιας,διαμέσου του δελτίου τύπου, κάνει λόγο για παράνομη και αδικαιολόγητη επέμβαση της αστυνομίας που προσβάλλει την ιστορία του τόπου.
Με σκληρή γλώσσα ήταν και η διαμαρτυρία τόσο του ΥΠΕΞ Ελλάδος:«Η καταστροφή ιερών τόπων και αντικειμένων λατρείας ελάμβανε χώρα, μέχρι πρότινος τουλάχιστον, στον ευρύτερο χώρο της Μέσης Ανατολής και της Β. Αφρικής από τους τζιχαντιστές. Σήμερα, είδαμε αυτό να γίνεται πράξη και στη γειτονική χώρα, την Αλβανία..»
Ο ακριτικός Μητροπολίτης Δρυινουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης, Ανδρέας, χαρακτηρίζει τον Ράμα έναν θλιβερό ιερόσυλο που δε φοβάται Θεό και δεν ντρέπεται τους ανθρώπους.
Μετά απ’ αυτή την αδικαιολόγητη πράξη βίας έναντι ενός τέτοιου ιδρύματος, όπως είναι η εκκλησία, κάθε πολίτης σ’ αυτή τη χώρα νιώθει ανασφάλεια μπροστά στην αλαζονεία και την ανευθυνότητα των κυβερνώντων του.
Εντούτοις, ένα πλατύ χαμόγελο καλύπτει το πρόσωπο του Αλβανού Πρωθυπουργού, ο οποίος σε τελευταία του συνέντευξη  χαρακτηρίζει την εκκλησία του Αγίου Αθανασίου  αχούρι και πως νιώθει ντροπή που ασχολούνται με αυτό. Θ’ αναγερθεί νέο θρησκευτικό ίδρυμα, τονίζει τελικά αυτός, μετά από τόσες πιέσεις.
Το ερώτημα ξανά είναι: Τι ίδρυμα θα είναι αυτό: Ορθόδοξο ή καθολικό;
Πάντως στο επίκεντρο των Αλβανών θα είναι η βίαιη αλβανικοποίηση της Χιμάρας.
(από συνεργάτη της ΣΦΕΒΑ στη Β. Ήπειρο)

Ο άνθρωπος που έσωσε πάνω από το 15% των Ελλήνων της Μικρασίας το 1922

Άσα Τζένινγκς. Λίγοι στην Ελλάδα και την Τουρκία γνωρίζουν το όνομά του. Είναι ο άνθρωπος που έσωσε πάνω από το 15% του πληθυσμού της Ελλάδας.
Σεπτέμβρης του 1922. Τελειώνει ο πόλεμος της Ελλάδας με την Τουρκία. Στις 8 Σεπτεμβρίου ο ελληνικός στρατός εγκαταλείπει την πόλη και οι Τούρκοι μπαίνουν στη Σμύρνη. Αρχίζουν πογκρόμ, ληστείες και δολοφονίες, στις οποίες παίρνουν ενεργό μέρος και οι ντόπιοι Μουσουλμάνοι. Στις 13 Σεπτεμβρίου ξεκινά πυρκαγιά, την φωτιά κατευθύνουν προς τις χριστιανικές συνοικίες, φτιάχνοντας διάδρομο με εύφλεκτα υγρά. Στην προσπάθεια να σωθούν από την πύρινη λαίλαπα, οι περισσότεροι Χριστιανοί στοιβάζονται στην προκυμαία. Οι Τούρκοι στρατιώτες περικυκλώνουν την παραλία, αφήνοντας τον κόσμο χωρίς νερό και τροφή. Πολλοί από αυτούς πέθαναν από την πείνα και την δίψα, άλλοι αυτοκτόνησαν, πέφτοντας στη θάλασσα.
Οι φόνοι, οι εμπρησμοί, οι λεηλασίες και οι βανδαλισμοί γίνονταν κάτω από την μύτη των «συμμάχων», που παρακολουθούσαν αδιάφοροι από μακριά τον «συνωστισμό στην αποβάθρα». Φωτογράφιζαν απαθέστατοι το «show», πετώντας μάλιστα πίσω στην θάλασσα τους απεγνωσμένους που έφταναν ως τα πλοία. Προδομένοι από τους ξένους αλλά -το χειρότερο- και από τους Έλληνες, όσοι τελικά σώθηκαν, το κατάφεραν ύστερα από την ανθρωπιστική παρέμβαση του Αμερικανού Άσα Τζένιγκς που μεσολάβησε και τελικά ύστερα από δύο ημέρες δόθηκε η δυνατότητα σε χιλιάδες πρόσφυγες να βρουν καταφύγιο στα «Πλοία της Συμπόνιας» και να καταλήξουν στην Ελλάδα.
Προπομπός του Τζένιγκς και φωτεινή εξαίρεση της διεθνούς απάθειας μπροστά στο έγκλημα ήταν ένας άγνωστος Ιάπωνας πλοίαρχος που τις ώρες της μεγάλης σφαγής μόνος αυτός και το πλήρωμα του άδειασαν στην θάλασσα το φορτίο τους για να μαζέψουν όσον το δυνατόν περισσότερες κυνηγημένες ψυχές.
Από τις προκυμαίες έφευγαν οι βάρκες γεμάτες με Έλληνες και Αρμένιους πρόσφυγες, κατευθύνονταν προς τα ξένα πλοία, που παρέμεναν για να υπερασπιστούν και να δεχτούν τους συμπατριώτες τους, αλλά δεν είχαν διαταγές να δεχτούν τους ντόπιους για να μην προσβάλουν τους Τούρκους. Όταν οι βάρκες προσάραζαν στα βρετανικά πολεμικά πλοία και προσπαθούσαν να δέσουν, οι ναύτες έκοβαν τα σκοινιά. Μερικές βάρκες καταποντίστηκαν, τους ανθρώπους τους έριχναν στη θάλασσα και από την προκυμαία άλλοι προτιμούσαν να πνιγούν κι από μόνοι τους. Κάποιοι προσπαθούσαν να ανέβουν στα πλοία αλλά οι Άγγλοι τους έλουζαν με καυτό νερό. Οι Ιταλοί, που έμειναν στη θάλασσα της Σμύρνης περισσότερο από τους άλλους, δέχονταν στα πλοία όσους κατάφεραν να τους πλησιάσουν. Οι Γάλλοι δέχονταν μόνο όσους μπορούσαν να προφέρουν στα γαλλικά έστω με κακή προφορά «Είμαι Γάλλος, όλα τα χαρτιά μου κάηκαν.» Σε λίγο τους Αρμένιους καθηγητές περικύκλωσαν πιτσιρίκια και προσπαθούσαν να μάθουν αυτή τη μαγική φράση.
Landingofeuzonicdivisin
Ο πλοίαρχος του αμερικάνικου αντιτορπιλικού έδιωχνε τα παιδιά, φωνάζοντας: «Μόνο Αμερικάνοι!» Στα πολεμικά πλοία οι ξένοι ναυτικοί παρακολουθούσαν με τα κιάλια τη σφαγή και φωτογράφιζαν. Αργότερα άρχισαν να παίζουν οι μπάντες, στραμμένες προς την προκυμαία. Δεν άντεχαν να ακούνε τον κόσμο να σφάζεται.
Όμως ο Τζένινγκς δεν ήταν από τους ανθρώπους, που θεωρούσε, ότι «δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα». Ούτε από εκείνους, που ξεχώριζε τους ανθρώπους σύμφωνα με το θρησκευτικό τους «πιστεύω». Σύμφωνα με μια αρμενική παροιμία, «μέσα στην καρδιά του κάθε ανθρώπου κοιμάται ένα λιοντάρι».
Όταν ο ελληνικός στρατός εγκατέλειψε τη Σμύρνη, είχε οργανώσει την Επιτροπή Σωτηρίας και παρείχε ανθρωπιστική βοήθεια στον πληθυσμό. Μετά από την πυρκαγιά η έλλειψη νερού, καυσίμων και γενικώς - της τάξης ταλαιπωρούσε τον κόσμο, και ο Τζένινγκς πήγε στο τουρκικό στρατόπεδο για να συναντήσει τον Κεμάλ. Οι Τούρκοι έδωσαν στον πάστορα επτά ημέρες για να φυγαδεύσει από την πόλη τον κόσμο, εκτός τους άνδρες 17-45 ετών, τους οποίους τους περίμεναν τα στρατόπεδα εργασίας προκειμένου να εργασθούν για να επανορθώσουν τις ζημιές που έγιναν από την ελληνική εκστρατεία.
smyrna rescue
Να πώς καταγράφει τα σχετικά γεγονότα ο εγγονός του Άσα Τζένιγκς, Roger:
«Αφού έγινε η συμφωνία με τον Κεμάλ ο Asa ζήτησε και έλαβε μια βάρκα με πηδαλιούχο από το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ. Πρώτον, πήγε στο γαλλικό εμπορικό πλοίο "Pierre Loti". Το πλοίο είχε άφθονο χώρο για να αναλάβει τους πρόσφυγες για την ασφάλεια τους σε ένα κοντινό ελληνικό νησί. Ο γάλλος καπετάνιος δεν ήθελε να εμπλακεί, και απέπλευσε με ένα άδειο πλοίο, ενώ χιλιάδες ικέτευαν να διασωθούν. Μακρύτερα στο λιμάνι ήταν ένα ιταλικό πλοίο, η Κωνσταντινούπολη. Ο Ιταλός καπετάνιος του πλοίου συμφώνησε να αναλάβει 2000 άτομα, αλλά πρώτα έπρεπε να λάβει ένα ποσό O Asa, το θεώρησε ρεαλιστικό και πλήρωσε το τίμημα- δωροδοκία και επιβιβάσθηκαν τα 2000 άτομα. Στη συνέχεια ο Ιταλός καπετάνιος απαίτησε μια αύξηση της δωροδοκίας. Όταν τους προκάλεσε ο Jennings, οι Ιταλοί είπαν ότι οι Έλληνες μπορεί να μην αφήσουν τους πρόσφυγες να αποβιβασθούν. Ο Asa απάντησε ότι θα πήγαινε μαζί στο ταξίδι προς το λιμάνι της Μυτιλήνης και θα αναλάβει την ευθύνη για την αποβίβαση.
Όταν το πλοίο έφθασε στην Μυτιλήνη ο Asa Κ. Jennings είδε με έκπληξη Έλληνες στρατιώτες παντού και τα πλοία να βρίσκονται αγκυροβολημένα. Δεν υπήρχαν προβλήματα να βγουν οι πρόσφυγες από το πλοίο και Asa πήγε στο ελληνικό αρχηγείο του Στρατού. Επανειλημμένα ζήτησε από τον Έλληνα στρατηγό Φράγκου τα πλοία για την απομάκρυνση των προσφύγων από τη Σμύρνη. Οι Τούρκοι είχαν εγγυηθεί την ασφαλή διέλευση, καθώς και το Ναυτικό των ΗΠΑ είχε υποσχεθεί προστασία των ελληνικών εμπορικών πλοίων. Ο Στρατηγός επανειλημμένα αρνήθηκε να θέσει στην διάθεση του τα πλοία και ο Asa ήταν πολύ απογοητευμένος με τον στρατηγό Φράγκου, έναν Έλληνα ο οποίος ήταν απρόθυμος να σώσει 300.000 από τους συμπατριώτες του. Ωστόσο, Jennings δεν γνώριζε εκείνη την ώρα ότι ο στρατηγός ήταν μέρος μιας ομάδας Ελλήνων αξιωματικών που σχεδίαζαν πραξικόπημα εναντίον της ελληνικής κυβέρνησης. Οι αξιωματούχοι χρειάζονταν τα πλοία και τους στρατιώτες για να κερδίσουν την εξουσία και ήταν πιο σημαντικό γι "αυτούς από τις ζωές τόσων ανθρώπων.
Καθώς ο Asa, εξαγριωμένος, βγήκε από μια νωρίς το πρωί συνάντηση με τον στρατηγό είδε ένα θωρηκτό να μπαίνει στο λιμάνι. Ο Asa Jennings επιβιβάστηκε στο ελληνικό θωρηκτό Κιλκίς. Ο καπετάνιος του, Θεοφανίδης, ήταν πολύ πρόθυμος να βοηθήσει παρά το γεγονός ότι ένας ανώτερος στρατιωτικός είχε απορρίψει τον Asa. Ο Asa στη συνέχεια προχώρησε σε μια σειρά από μηνύματα για τον Έλληνα Πρωθυπουργό, τα οποία ο καπετάνιος Θεοφανίδης μετέφραζε στα ελληνικά. Τα μηνύματα εστάλησαν από την αίθουσα ραδιοφώνου (ασυρμάτου) ως κωδικοποιημένα μηνύματα για ασφάλεια.
Στην αρχή η απάντηση ήταν ο πρωθυπουργός κοιμόταν. Ο Asa ζήτησε ο πρωθυπουργός να ξυπνήσει. Στη συνέχεια, ο πρωθυπουργός ήθελε μια συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Αγγελιοφόροι έπρεπε να σταλούν σε όλη την Αθήνα για να αφυπνίσουν τους υπουργούς να παραστούν στη συνεδρίαση. Ο Asa είχε μια επταήμερη προθεσμία και βρισκόταν αντιμέτωπος με κυβερνητικούς αξιωματούχους που δεν συμμερίζονται την αίσθηση του επείγοντος. Τέλος, ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνησή του, απάντησε λέγοντας ότι δεν θα μπορούσαν τα πλοία να πάνε στη Σμύρνη. Φοβόντουσαν ότι οι Τούρκοι θα συλλαμβάνανε τα πλοία και θα εισέβαλαν στην συνέχεια στα ελληνικά νησιά.
Ύστερα από αυτό ο Asa έστειλε τελεσίγραφο. Εάν τα πλοία δεν διατίθεντο για τη διάσωση των Ελλήνων και άλλων στη Σμύρνη, το επόμενο μήνυμα του Asa δεν θα ήταν σε κώδικα. Το μήνυμα θα σταλεί ανοιχτά έτσι ώστε ο κόσμος θα γνωρίζει ότι η ελληνική κυβέρνηση επέτρεψε τους Τούρκους να σκοτώσουν 300.000 Έλληνες πολίτες. Ο εκβιασμός λειτούργησε. Όλα τα πλοία στην περιοχή τέθηκαν υπό έλεγχο Asa, καθιστώντας τον προσωπικά υπεύθυνος για κάθε πλοίο που θα χανόταν. Οι καπετάνιοι των εμπορικών πλοίων ενημερώθηκαν ότι η ελληνική κυβέρνηση είχε επιτάξει τα πλοία τους και άρχισαν να σηκώνουν ατμό για την Σμύρνη.
Οι καπετάνιοι φοβόντουσαν να μπούνε σε ένα τουρκικό λιμάνι. Κάποιοι είπαν ότι τα πλοία τους είχαν μηχανικά προβλήματα και δεν θα είναι σε θέση να κάνουν το ταξίδι. Ο καπετάνιος Θεοφανίδης διέταξε τους καπετάνιους των εμπορικών πλοίων για μια συνάντηση στο θωρηκτό Κιλκίς. Ενημέρωσε τους καπετάνιους των εμπορικών πλοίων ότι θα αντιμετωπίσουν στρατοδικείο εάν τα πλοία τους δεν ήταν έτοιμοι να φύγουν από τα μεσάνυχτα. Όλα τα πλοία έπλεαν τα μεσάνυχτα με τον Asa στο πρώτο πλοίο».
Όλα τα πλοία στο Αιγαίο τίθενται στη διάθεσή σας για την απομάκρυνση των προσφύγων της Σμύρνης. Του παραχώρησαν 26 πλοία, με τα οποία κατάφερε να βγάλει πάνω από 350.000 άτομα (οι Τούρκοι έδωσαν παράταση μέχρι 11 ημέρες). Ταυτόχρονα έφτασαν εκκλήσεις για βοήθεια και από άλλα λιμάνια, και η ελληνική κυβέρνηση αύξησε τον αριθμό των πλοίων σε 55.
Όταν η απομάκρυνση των προσφύγων από την Σμύρνη ολοκληρώθηκε οι Τούρκοι αξιωματούχοι επέτρέψαν τον Asa να πάει τα πλοία σε όλα τα λιμάνια από την Μαύρη Θάλασσα ως τη Συρία.
Ένας άγνωστος, ένα παιδί για τα θελήματα στην Χριστιανική Ένωση, ο πιο ασυνήθιστος «ναύαρχος» στην ιστορία, ο 44χρονος Αμερικανός Άσα Τζένινγκς (1877-1933), καμπούρης με 1.60 μπόι, μεθοδιστής πάστορας, έγινε διοικητής όλου του ελληνικού στόλου. Κάνοντας δυο δρομολόγια, ο Τζένινγκς φυγάδεψε 58.000 άτομα. Τα πλοία του αμερικανικού και αγγλικού στόλου άρχισαν επίσης να μεταφέρουν κόσμο, και προς τα τέλη του Οκτώβρη την Τουρκία εγκατέλειψαν 200.000 άτομα.
Μέχρι το Δεκέμβριο 500.000 άνθρωποι είχαν σωθεί. Ο πατριάρχης της Ορθόδοξης Ανατολικής Εκκλησίας ανέφερε ότι 1.250.000 άνθρωποι απομακρύνθηκαν με ασφάλεια μέχρι η επιχείρηση διάσωσης να ολοκληρωθεί.
Η ελληνική κυβέρνηση αναγνωρίζοντας ότι Asa Κ. Jennings απέκτησε το σεβασμό, τη φιλία και την εμπιστοσύνη του Μουσταφά Κεμάλ και της τουρκικής κυβέρνησης τον διόρισε να είναι ο διπλωμάτης που εκπροσωπεί την Ελλάδα για τον επαναπατρισμό των αιχμαλώτων πολέμου στη Συνθήκη της Λοζάννης.
Για την υπηρεσία του στην Ελλάδα, στον Asa Jennings Κ. απονεμήθηκε το υψηλότερο στρατιωτικό παράσημο στην Ελλάδα, το Μετάλλιο Στρατιωτικής Αξίας και η υψηλότερο πολιτική διάκριση Αυτή ήταν η πρώτη φορά στην ελληνική ιστορία που ένα άτομο έλαβε τις υψηλότερες στρατιωτικές και μη στρατιωτικές διακρίσεις ταυτόχρονα.
Ο Άσα Τζένινγκς πέθανε το 1933. Λίγοι στην Ελλάδα και την Τουρκία γνωρίζουν το όνομά του. Και δεν υπάρχει ούτε ένα μνημείο, αφιερωμένο στον άνθρωπο, που έσωσε πάνω από το 15% του πληθυσμού της Ελλάδας.
ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΒΟΥΡΛΙΩΤΩΝ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ
Αντικλείδι , http://antikleidi.com

Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος: "Το αντίθετο της ειρήνης, δεν είναι ο πόλεμος, αλλά ο εγωκεντρισμός"- Kryepiskopi Anastas: "E kundërta e paqes, nuk është lufta, por egocentrizmi"

Εκφωνήθηκε στα Αγγλικά με μετάφραση της Αλβανικής Τηλεόρασης - U mbajt në anglisht me përkthim direkt të TVSH΄

Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο στα Τίρανα (ΦΩΤΟ) - Liturgji Arkihieratike në Tiranë (fotografi)

Σήμερα, Κυριακή, 6 Σεπτεμβρίου 2015, ετελέσθη στον Ορθόδοξον Καθεδρικόν Ναόν της Αναστάσεως του Χριστού στα Τίρανα Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο προεξάρχοντος του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Τιράνων και πάσης Αλβανίας κ. Αναστασίου, με τη συμμετοχή των εκπροσώπων των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών, που λαμβάνουν μέρος στη Διαθρησκειακή Συνάντηση η οποία διοργανώνεται από την Κοινότητα του Αγίου Αιγιδίου.
Η εκδήλωση φέρει το θέμα: "Η ειρήνη είναι πάντα δυνατή - θρησκείες και πολιτισμοί σε διάλογο".
Έλαβαν μέρος στην Θεία Λειτουργία: οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Βελγίου κ. Αθηναγόρας (Οικουμενικό Πατριαρχείο), Ζιμπάμπουε και Αγκόλας κ. Σεραφείμ (Πατριαρχείο Αλεξανδρείας), Μπορισπόλ κ. Αντώνιος (Πατριαρχείο Μόσχας), Μαυροβουνίου και Παραθαλάσσης κ. Αμφιλόχιος (Πατριαρχείο Σερβίας), Τιμισοάρα κ. Ιωάννης (Πατριαρχείο Ρουμανίας), Αχαΐας κ. Αθανάσιος (Εκκλησία της Ελλάδας), ο Αρχιεπίσκοπος Μπιαλιστόκ κ. Ιάκωβος (Εκκλησία της Πολωνίας), καθώς και οι Μητροπολίτες και Επίσκοποι της Εκκλησίας της Αλβανίας, αλλά και οι ιερείς και διάκονοι των διαφόρων κατά τόπων Ορθοδόξων Εκκλησιών. Ἔψαλαν οι δύο χορωδίες του Καθεδρικού Ναού. Συμμετείχαν πολλοί πιστοί και εκπρόσωποι των διαφόρων Εκκλησιών, που συμμετέχουν στη Συνάντηση.
Εκήρυξε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βελγίου κ. Αθηναγόρας, εκπρόσωπος της Αυτού Θειοτάτη Παναγιότης του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, ο οποίος μίλησε για την ανάγκη για νόημα, για αρμονία, για αμοιβαίο σεβασμό και ειρήνη στον κόσμο που ζούμε.
Μίλησε επίσης για το υφιστάμενο πρόβλημα των προσφύγων, σε σχέση με την περικοπή του σημερινού Ευαγγελίου, όπου πολλοί είναι οι καλεσμένοι στο γάμο, αλλά λίγοι αναλμβάνουν τις ευθύνες τους.
"Ωστόσο, καλούμαστε μάλλον περισσότερο να είμαστε υπηρέτες του Κυρίου, δια την προώθηση των προαναφερθεντων αρετών στους ανθρώπους γύρω μας", είπε ο Μητροπολίτης Βελγίου.
Στο τέλος της λειτουργίας μίλησε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος, λόγια από την καρδιά του σε όλους τους παρευρισκόμενους και τους ευχαρίστησε για την παρουσία τους τονίζοντας τη σημασία της συνεργασίας για το καλό όλων.
Το έργο του Μακαριωτάτου είναι όντως ένα μεγάλο θαύμα!

....................................................................
Sot, dt. 6 shtator 2015 ne Katedralen "Ngjallja e Krishtit", Tirane, u krye Liturgjia Arkihieratike me perfaqes te Kishave Orthodhokse (Patriarkanave dhe Kishave Autoqefale).
Liturgjia u kryesua nga Kryepiskopi i Tiranes, Durresit dhe i Gjithe Shqiperise, Fortlumturia e Tij, z. Anastas,. Gjithashtu bashkemeshuan edhe anëtaret e Sinodit eë Shenjte te Shqiperise.
Kisha katedrale e mbushur me besimtarë orthodhokse priti edhe besimtare (klerike e laike) katolike, protestante, kopte etj. nga vende te ndryshme te botes.
Mitropoliti i Belgjikës, Hiresia e Tij, Athinagora, përfaqësues i Patriarkanës Ekumenike, mbajti predikimin e dites duke lidhur leximin biblik me mundesine e realizimit te paqes ne bote.
Në fund te Liturgjise, Kryepiskopi Anastas, pershendeti te gjithe pjesemarresit, vecanerisht komunitetin e Sant' Egidios qe ne bashkepunim me Kishen Orthodhokse ashtu dhe Katolike krijoi mundesine e Takimit Nderfetar e Nderkombetar, qe fillon sot ne Tirane dhe mbledh te perfaqesues te te gjitha feve nga e gjithe bota.
Me pas perfaqesite pjesemarrese u priten ne nje pritje te ngrohte ne Sallen e Pritjes se Qendres Sinodale.
Foto: Dhjakonesha Aleksandria Ritsi




































Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2015

Ποιά Κυβέρνηση χρειαζόμαστε!!!

ΠΟΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ

        Γράφει ο Δημήτρης Περδίκης

         Τους οκτώ τελευταίους μήνες ζούμε μια εθνική περιπέτεια. Στις εκλογές του περασμένου Ιανουαρίου ο λαός παρασύρθηκε από υποσχέσεις γεμάτες λαϊκισμό και δημαγωγία. Υποσχέσεις που ήσαν εκ των πραγμάτων αδύνατο να υλοποιηθούν ακόμα και σε επίπεδο επιστημονικής φαντασίας. Έχουμε βέβαια σαν λαός την τάση να πιστεύουμε σε θαύματα, στον από μηχανής Θεό, στο νερό του Καματερού και σε πολλά άλλα τέτοια. Θα θυμάστε, πριν όχι πολύ καιρό που είχε παρουσιαστεί κάποιος κάτοχος ενός παλαιού ομολόγου, που ισχυριζότανε πως με αυτό θα έλυνε τα οικονομικά προβλήματα της πατρίδας μας. Το θέμα το είχαν πάρει τα ΜΜΕ και το είχαν ανεβάσει στην κορυφή. Όλα αυτά για ένα παλαιό ομόλογο, χωρίς καμία χρηματιστηριακή αξία παρά μόνο με κάποιο μικρό ενδιαφέρον από κάποιους συλλέκτες που αποτιμάται  γύρω στο ένα ευρώ.
        Έτσι δώσαμε την εξουσία, το τιμόνι της Ελλάδας, σε ένα κόμμα, προϊόν συγκόλλησης διαφόρων αριστεριστικών συνιστωσών με μία ποικιλία ιδεοληψιών σε ένα τοπίο θολό το οποίο με την πάροδο των μηνών σκοτείνιαζε όλο και πιο πολύ. Αποτελεί ίσως πανευρωπαϊκό ρεκόρ σε καιρό ειρήνης τόσης έκτασης οικονομική καταστροφή σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.
         Η οκτάμηνη αυτή περιπέτεια με τα πειράματα της κυβέρνησης Τσίπρα μας στοίχησε γύρω στα εννενήντα δισεκατομμύρια ευρώ. 8600 ευρώ ανά κάτοικο ή κάπου 430 εκατομμύρια ευρώ για κάθε ημέρα που η κυβέρνηση Τσίπρα κρατούσε το τιμόνι. Εφτά μήνες απολάμβανε την εξουσία σαν ένα παιδί που εκστασιάζεται με τα νέα του παιχνίδια. Και όταν μετά τις εμφανίσεις του σε όλα τα σαλόνια της Ευρώπης άρχιζε να βαριέται, να ένα δημοψήφισμα σαν πυροτέχνημα. Και τώρα να μια ακόμα εκλογική αναμέτρηση, την στιγμή που αυτό ήταν το ότι χειρότερο στην βαριά λαβωμένη, οικονομικά και όχι μόνο, πατρίδα μας. Τα παιδία έπαιζε και παίζει.
        Προσπαθώ να βαθμολογήσω την θητεία της κυβέρνησης Τσίπρα.
Αίσθηση εθνικής ευθύνης, τι βαθμό να βάλω; Αίσθημα λαϊκής ανασφάλειας, εδώ τι; Οικονομικά επιτεύγματα! Διαχείριση ρεύματος λαθρομεταναστών!
Καταπολέμηση ανεργίας! Ξένες επενδύσεις! Χειρισμός εθνικών θεμάτων! Αφήνω την βαθμολόγηση σε σας. Χαρακτηριστικό είναι και αυτό: Η υπηρεσιακή κυβέρνηση μέσα σε μία εβδομάδα κατόρθωσε να δώσει λύσεις σε προβλήματα που η κυβέρνηση Σούριζα δεν μπορούσε ή δεν ήθελε επιλύσει επί εφτά μήνες.
        Τώρα ζητάει πάλι την ψήφο του ελληνικού λαού. Παρά το ότι ο Σύριζα βρίσκεται σε κατάσταση διάλυσης και αποσύνθεσης, παρά τα αποτελέσματα του κυβερνητικού έργου, τα δημοσκοπικά ποσοστά του παραμένουν αρκετά ψηλά. Υπάρχει λοιπόν πιθανότητα να ξαναζήσουμε μία κυβέρνηση Τσίπρα - Σύριζα. Μία κυβέρνηση που δεν θα πιστεύει και κατά βάθος δεν θα θέλει να υλοποιήσει τις μεταρρυθμίσεις και τα όσα άλλα συμφώνησε και υπέγραψε.
Μία κυβέρνηση ενός χώρου που δεν πιστεύει στην ιδιωτική οικονομία, που δεν αισθάνεται την εθνική και κοινωνική ευθύνη της αποστολής της, που δεν ενδιαφέρεται η πανάρχαια κοιτίδα των Ελλήνων, ο τόπος σύμβολο που γέννησε την δημοκρατία και τις επιστήμες, αν αλλοτριωθεί από μερικά εκατομμύρια τριτοκοσμικών μουσουλμάνων.
        Χρειάζεται να υπάρξει μια αλλαγή ηγέτη και κυβερνητικού σχήματος στην χώρα μας. Ένας πρωθυπουργός που να έχει την αίσθηση της ευθύνης των ενεργειών του απέναντι στον ελληνισμό και στην επιβίωση ενός ολόκληρου λαού. Που θα έχει την ωριμότητα, την πείρα, την γνώση και την θέληση να βγάλει την χώρα μας από την απελπιστική θέση που βρίσκεται. Ένα κυβερνητικό σχήμα που θα έχει γνώση, θέληση και όρεξη για πολύ δουλειά.
        Γι’ αυτό θεωρώ επιβεβλημένο να υψώσουμε όσο μπορούμε το πιο ψηλό ανάχωμα, για να μην ξαναζήσουμε τον εφιάλτη των τελευταίων εφτά μηνών.  



Διαμαρτυρία για την καταστροφή του Αγιου Αθανασίου Δρυμάδες.

Ο Εθνικός Σύλλογος Βόρειος Ήπειρος 1914 καλεί όλους τους εθνικά σκεπτόμενους Έλληνες στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί έξω από την Πρεσβεία της Αλβανίας στην Αθήνα, την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015, ώρα 6:00 μ.μ., με αφορμή την κατεδάφιση του Ιερού Ναού Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες του Δήμου Χιμάρας.

Η πράξη αυτή από την πλευρά του αλβανικού κράτους, με ενορχηστρωτή τον ντόπιο γενίτσαρο "τοποτηρητή" της κυβέρνησης Ράμα, βουλευτή Κότσο Κοκεδήμα και εκτελεστικό όργανο τον επίσης γενίτσαρο Δήμαρχο Χιμάρας Γκέργκι Γκόρο, δείχνει για μία ακόμα φορά πόσο βάναυσα καταπατούνται τα δικαιώματα του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού, έχοντας προηγούμενο στην εποχή του κομουνιστικού αθεϊστικού καθεστώτος του αλήστου μνήμης δικτάτορα Ενβέρ Χότζα.

Παράλληλα όμως πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψιν και το ανεκδιήγητο επιχείρημα αυτών που έδωσαν την εντολή για την κατεδάφιση του Ιερού Ναού του Αγίου Αθανασίου, περί σημείου ενταφιασμού ενός ρωμαιοκαθολικού προπαγανδιστή του 17ου αιώνα ο οποίος επιχείρησε, ανεπιτυχώς φυσικά, να προσηλυτίσει στον παπισμό τους κατοίκους της Χιμάρας, Έλληνες Χριστιανούς Ορθόδοξους στην ολότητα τους.
Η πρόθεση του βουλευτή Κοκεδήμα να στηθεί στη θέση του ναού ένα μνημείο για τον ουνίτη "ιεραπόστολο" Νίλο Καταλάνο, έχει ως σκοπό να αλλοιώσει την ιστορία της περιοχής, ξαναγράφοντας την από την αρχή, όπως γίνεται εδώ και δεκαετίες αντίστοιχα με τα αρχαιολογικά μνημεία στην Φοινίκη, στο Βουθρωτό, την Αντιγόνεια, την Ανδριανούπολη και αλλού.
Όλα αυτά επειδή οι αρχαιότητες και οι εκκλησίες φωνάζουν ότι η Βόρειος Ήπειρος είναι προαιώνια Ελληνική γη.

Μην ξεχνάμε ότι οι αλβανοί δολοφόνησαν τον Αύγουστο του 2010 τον Αριστοτέλη Γκούμα στη Χιμάρα επειδή μιλούσε ελληνικά, ενώ τον Οκτώβριο του 2014 εισέβαλαν στην Δερβιτσάνη φωνάζοντας "Να φύγετε Έλληνες, θα σας κάψουμε Χριστιανοί!". Τώρα έρχονται και γκρεμίζουν μία εκκλησία, αποδεικνύοντας ότι δεν διαφέρουν σε πολλά από τους τζιχαντιστές που πνίγουν στο αίμα το Ιράκ και τη Συρία. Συνεπώς σύμφωνα με μαθηματική πρόοδο, σε λίγο καιρό στη Βόρειο Ήπειρο θα εξαφανίσουν ολόκληρο χωριό...

Οι καταστάσεις αυτές δεν μας επιτρέπουν να είμαστε απαθείς και οφείλουμε να αντιδράσουμε δυναμικά εάν δεν θέλουμε να αφανιστεί ο Ελληνισμός της Βορείου Ηπείρου, τόσο με την έντονη διαμαρτυρία κατά του αλβανικού κράτους όσο και με την συνεχή ενημέρωση της ελληνικής κοινής γνώμης.

Γι' αυτό λοιπόν την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015 και ώρα 6 το απόγευμα, όλοι παρόντες έξω από την αλβανική πρεσβεία στην Αθήνα, Βεκιαρέλη Αριστ. 7, παράδρομος της Λεωφόρου Κηφισίας, Φιλοθέη - πλησιέστερη στάση λεωφορείων ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ.
Εξυπηρετούν οι γραμμές: 550 Π.ΦΑΛΗΡΟ - ΚΗΦΙΣΙΑ, 19 ΜΟΥΣΕΙΟ - ΧΑΛΑΝΔΡΙ
610 ΦΙΛΟΘΕΗ - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, Α7 ΚΑΝΙΓΓΟΣ - ΚΗΦΙΣΙΑ - Ν.ΕΡΥΘΡΑΙΑ,

602 Ν.ΙΩΝΙΑ - ΚΑΛΟΓΡΕΖΑ - ΣΤΑΘ.ΠΑΝΟΡΜΟΥ (ΚΥΚΛΙΚΗ), Ε14 ΣΥΝΤΑΓΜΑ - ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.  

ΕΘΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ 1914
esvh1914@gmail.com




Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2015

ΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΑΡΙΝΑΣ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΔΡΥΜΑΔΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ




«Η ενέργεια των αλβανικών αρχών να κατεδαφίσουν το ναό του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες της Χειμάρρας, παρά τις αντιρρήσεις που είχε εκφράσει η Ορθόδοξη Εκκλησία της γειτονικής χώρας, συνιστά ευθεία και θρασύτατη πρόκληση σε βάρος της ελληνικής μειονότητας καθώς και επίδειξη αδιαλλαξίας. Πολύ περισσότερο μάλιστα, όταν προηγήθηκαν οι υβριστικές και άκρως προσβλητικές δηλώσεις του πρωθυπουργού της Αλβανίας κ. Ράμα με τις οποίες είχε προδικάσει την τύχη του ναού χαρακτηρίζοντάς τον ως «οικοδόμημα που μοιάζει με γκαράζ».

Δυστυχώς η αλβανική κυβέρνηση του κ. Ράμα δείχνει να μην αντιλαμβάνεται και - ακόμη χειρότερα - να παραγνωρίζει τις συνέπειες τέτοιων προκλήσεων σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο».

Οι ΑΝ ΕΛ για το ναό του Αγίου Αθανασίου!

xrisoveloniΣυνέντευξη παραχώρησε σήμερα η κ. Μαρίνα Χρυσοβελώνη ,εκπρόσωπος Τύπου των ΑΝ .ΕΛ και βουλευτής Μαγνησίας ,στην εκπομπή »ό,τι πεις εσύ»( Γιώργος Γκόντζος). Για την συμμετοχή των Ανεξάρτητων Ελλήνων στην συγκυβέρνηση τόνισε πως »η συνεργασία  με τον ΣΥΡΙΖΑ ήταν εποικοδομητική ,έντιμη και οι ΑΝ.ΕΛ έπαιξαν ένα καθοριστικό ρόλο..»
Χαρακτήρισε »άριστη » την θητεία των υπουργών και υφυπουργών των ΑΝ.ΕΛ  και υπενθύμισε  παρεμβάσεις τους σε μια σειρά θέματα..
»Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες »,είπε, »είναι ένα κόμμα το οποίο πρέπει να συμμετέχει όχι μόνο στην βουλή αλλά και στην κυβέρνηση..Οι πολίτες πρέπει να εκτιμήσουν την σταθερή θέση και τον σπουδαίο ρόλο τους σ” αυτή την συγκυβέρνηση …»
Έκανε αναφορά σε πρόσφατες δημοσκοπήσεις ενώ στην αρχή της συζήτησης μίλησε για  την δήλωσή της για την κατεδάφιση του ναού του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες από την Αλβανική Κυβέρνηση στην οποία τονίζονταν τα εξής:
«Η ενέργεια των αλβανικών αρχών να κατεδαφίσουν το ναό του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες της Χειμάρρας, παρά τις αντιρρήσεις που είχε εκφράσει η Ορθόδοξη Εκκλησία της γειτονικής χώρας, συνιστά ευθεία και θρασύτατη πρόκληση σε βάρος της ελληνικής μειονότητας καθώς και επίδειξη αδιαλλαξίας. Πολύ περισσότερο μάλιστα, όταν προηγήθηκαν οι υβριστικές και άκρως προσβλητικές δηλώσεις του πρωθυπουργού της Αλβανίας κ. Ράμα με τις οποίες είχε προδικάσει την τύχη του ναού χαρακτηρίζοντάς τον ως «οικοδόμημα που μοιάζει με γκαράζ».
Δυστυχώς η αλβανική κυβέρνηση του κ. Ράμα δείχνει να μην αντιλαμβάνεται και – ακόμη χειρότερα – να παραγνωρίζει τις συνέπειες τέτοιων προκλήσεων σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο».
Ακούστε την συνέντευξη
πηγή

Καλοσχεδιασμένο έγκλημα σε βάρος των Χιμαριωτών!

- Γράφει ο ΝΙΚΟΣ Θ. ΥΦΑΝΤΗΣ
Πριν λίγες ημέρες βάνδαλοι Αλβανοί, μπράβοι της κυβέρνησης, «επίλεκτα» κυβερνητικά σώματα, κατεδάφισαν με μπουλντόζες τον ιερό ναό του Αγίου Αθανασίου στο ελληνοχώρι Δρυμάδες  της Χιμάρας. Ο ναός ισοπεδώθηκε, μεταβλήθηκε σε σωρό από πέτρες, σκεπάζοντας στα μπάζα ιερά κειμήλια και εικόνες Αγίων. Οι Έλληνες κάτοικοι του χωριού μπροστά στον κατερειπωμένο ναό τους, που έκρυβε μέσα του χαρές, λύπες, αλλά και ελπίδες για το μέλλον, δεν μπορούσαν να συγκρατήσουν τα δάκρυά τους. Ανείπωτη θλίψη και οργή για το εγκληματικό ανοσιούργημα.
Το απονενοημένο επιχείρημα των Αλβανών για το γκρέμισμα του ναού ήταν ότι δήθεν ο ναός ήταν αυθαίρετο κτίσμα. Στην περίπτωση της κατεδάφισης του ναού είναι θλιβερό ότι, δυστυχώς, όπως γράφεται στον ελληνικό τύπο, σ’ αυτήν την περίπτωση, αλλά και σε άλλες, το αλβανικό καθεστώς, βρίσκει συνεργούς και συμπαραστάτες και στην τοπική αυτοδιοίκηση και σε μερικούς «διανοούμενους» του μειονοτικού χώρου. Όταν και εμείς, αντί να προσπαθούμε να κρατήσουμε μακριά από τους Έλληνες και τον γεωγραφικό τους χώρο τα αλβανικά χέρια, τους δίνουμε χέρι βοηθείας για προσωπικούς και μικροκομματικούς λόγους, τότε να περιμένουμε και χειρότερα, όπως με θρασύτητα δηλώνει και ο πρωθυπουργός της Αλβανίας.
Ο Αλβανός πρωθυπουργός, ο πολύς Έντι Ράμα, και μετά το γκρέμισμα του ναού συνέχισε την προκλητική του στάση  δηλώνοντας ότι «είναι για γέλια και για κλάματα που ένα οικοδόμημα σαν γκαράζ το ονομάζουν εκκλησία και διαμαρτύρονται γιατί επαναφέρουμε στη ζωή την κληρονομιά μας». Τώρα ποια... κληρονομιά κρυβόταν κάτω από τον ναό είναι πράγματι για γέλια!
Πολύ σωστά ο εκπρόσωπος του Ελληνικού υπουργείου των Εξωτερικών δήλωσε ότι «ουδείς αχαριστότερος του ευεργετηθέντος» για να συμπληρώσει ότι η ανίερη αυτή πράξη δεν διαφέρει από τις πράξεις των Τζιχαντιστών. Οι δηλώσεις του Αλβανού Πρωθυπουργού προκάλεσαν την έντονη αντίδραση και του εκπροσώπου της Νέας Δημοκρατίας, ο οποίος δήλωσε ότι «...με τέτοιες δηλώσεις του ο πρωθυπουργός της Αλβανίας ξεπέρασε σε προκλητικότητα και αμετροέπεια τον ίδιο τον εαυτό του».
Την θρασύτατη πρόκληση της αλβανικής κυβέρνησης με την κατεδάφιση του ναού καταδίκασε και το Κόμμα  Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΚΕΑΔ), κόμμα ελληνικό, που συμμετέχει μάλιστα στην κυβέρνηση, δηλώνοντας  ότι «πρόκειται για κρατικό βανδαλισμό, αυθαιρεσία, αλαζονεία, βία και υποκρισία, που απομακρύνουν τον αλβανικό λαό από το αλβανικό όνειρο».
Η αλβανική κυβέρνηση έκανε μια εντυπωσιακή κίνηση για να δείξει την μουσουλμανική της στάση και την απόλυτη εξάρτησή τους από την Τουρκία. Η ισοπέδωση του ναού μας γυρίζει χρόνια πίσω, στην εποχή της δικτατορίας του Εμβέρ Χότζα, όταν με κομπασμό βροντοφώναζε ότι ήταν το πρώτο αθεϊστικό κράτος στον κόσμο, όταν κατεδάφιζε εκκλησίες και έκαιγε εκκλησιαστικά βιβλία και εικόνες αγίων. Ακριβώς την ίδια πολιτική εφαρμόζει και σήμερα η αλβανική κυβέρνηση. Η επιλογή του ελληνικού χωριού Δρυμάδες στην περιοχή της Χιμάρας κρύβει σκοπιμότητες. Στη Χιμάρα η αλβανική κυβέρνηση έδειξε το βάρβαρο πρόσωπό της.
Η Χιμάρα που αντιστέκεται, η Χιμάρα που δεν υποκύπτει, που δεν κάμπτεται από εκβιασμούς και βιαιότητες, βρίσκεται στο «μάτι του κυκλώνα»για τους Αλβανούς, οι οποίοι επιδιώκουν με θεμιτά και αθέμιτα μέσα να δημιουργούν καταστάσεις και να εκφοβίζουν τους Χιμαριώτες.
Πρόσφατη είναι η δολοφονία του Έλληνα Χιμαριώτη Αριστοτέλη  Γκούμα από Αλβανό, για τον μόνο λόγο ότι μιλούσε τη μητρική του γλώσσα, τα ελληνικά.
Βαριά πλανάται η σκιά της βαρβαρότητας στην ηρωική  Χιμάρα. Οι εναπομείναντες Έλληνες στα άγια χώματα της Χιμάρας και ολόκληρης της Βορείου Ηπείρου βιώνουν τον εφιάλτη του αφανισμού. Να υπενθυμίσουμε ότι οι Ηπειρώτες ραγιάδες κατά την μακρόχρονη περίοδο της Οθωμανικής κυριαρχίας υπέφεραν από Τουρκαλβανούς, οι οποίοι σκότωναν, βίαζαν και καταπίεζαν με κάθε τρόπο τους δυστυχισμένους σκλάβους. Ευτυχώς, παρουσιάστηκε η αγία μορφή του Πατροκοσμά, ο οποίος με τους πύρινους λόγους του σταμάτησε το ρεύμα της εξωμοσίας που είχε απλωθεί στον ηπειρωτικό χώρο. Το ίδιο συνέβη και μετά την απελευθέρωση και την υπαγωγή του Βόρειου ηπειρωτικού τμήματος στο αλβανικό κράτος, με αποκορύφωμα, όπως γράψαμε, την περίοδο του κομμουνιστικού καθεστώτος υπό τον Εμβέρ Χότζα και τους διαδόχους του. Γκρέμιζαν ναούς, αποσχημάτιζαν ιερείς, με αποτέλεσμα να επικρατεί φόβος και τρόμος στο ελληνικό στοιχείο.
Δυστυχώς, το ίδιο συμβαίνει και σήμερα στην επίπλαστη δημοκρατία της Αλβανίας με την προσποιητή και υποκριτική συμπεριφορά της αλβανικής ηγεσίας, η οποία επιπίπτει ορμητικά και με εχθρική διάθεση εναντίον των Ελλήνων.
Και βέβαια πρόκειται για ένα καλομελετημένο και καλοσχεδιασμένο έγκλημα σε βάρος των Χιμαριωτών, οι οποίοι αντιστέκονται στα σχέδια των Αλβανών, που σκοπεύουν στην αφομοίωση και τον αφανισμό τους.
Όμως, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν οι ηγέτες των Αλβανών και οι παρατρεχάμενοί τους ότι οι Χιμαριώτες κρατούν ψηλά τη σημαία του Ελληνισμού και όσα χτυπήματα και αν δέχονται, τόσο περισσότερο γιγαντώνεται η πίστη τους στην ορθοδοξία και γιγαντώνονται οι ελληνικές τους ρίζες και καταβολές.

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1419) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (238) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) πολιτική-politikë (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)