Κωνσταντίνος ΓΚΙΟΥΛΕΚΑΣ
Δημοσιογράφος, δικηγόρος, πολιτικός, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης με τη ΝΔ και πρώην υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας
Ο Σταύρος ο Ντάγιος μου έκανε την τιμή
[να παρουσιάσω το βιβλίο του] ένα βιβλίο για την Βόρειο Ήπειρο, ένα βιβλίο
για την Αλβανία και την Ελλάδα, ένα βιβλίο για τις σχέσεις των δυο χωρών στα
δύσκολα χρόνια 1945-1990/91, στα χρόνια που πολύ σωστά χαρακτηρίζει ο
Σταύρος, ο αιμοσταγής δολοφόνος Ενβέρ Χότζα παρουσιάζεται ως ηγέτης
κομουνιστής. Μιλάμε για τον πιο σκληρό δικτάτορα που έχει γνωρίσει ποτέ η
Ευρώπη, κάτι σαν την Βόρεια Κορέα, του Κιμ Γιονγκ Ουν. Έτσι τον χαρακτηρίζει
και πολύ σωστά τον χαρακτηρίζει. Τότε περνάει δια πυρός και σιδήρου όλη η
Αλβανία, βεβαίως, αλλά κυρίως η Βόρειος Ήπειρος, γιατί η Βόρειος Ήπειρος
είναι το αγκάθι, το οποίο πάντοτε στέκεται ανάμεσα στις δύο χώρες.
Αυτό περιγράφει πάρα πολύ εμπεριστατωμένα, θα έλεγα, ο Σταύρος Ντάγιος. Θέλω να τον συγχαρώ ειλικρινά γιατί έρχεται να ρίξει φως σε μια δύσκολη περίοδο χρησιμοποιώντας ντοκουμέντα, στοιχεία που μέχρι τώρα ήταν δύσκολο να βρει κανείς και τα κομμουνιστικά αρχεία, αλλά και εμείς εδώ στην Ελλάδα, δύσκολα αποχαρακτηρίζουμε, αρχεία για να τα δώσουμε στη δημοσιότητα. Έτσι χρειάζεται πολύ επιμονή, πάρα πολύ δουλειά, για να μπορέσει κανείς να έχει πρόσβαση να βρει στοιχεία και να τεκμηριώσει αυτά τα οποία λέει. Ο Σταύρος, λοιπόν, αυτό έχει ήδη κάνει, ρίχνει φως σε μια δύσκολη περίοδο σε μια περίοδο που η δυσπιστία είναι πολύ έντονη, σε μια περίοδο που παρότι μιλάμε για σχέσεις, δεν υπάρχουν ουσιαστικά σχέσεις• οι διπλωματικές σχέσεις αρχίζουν, άκουσα που είπε ο κύριος καθηγητής, πριν από το ‘71 και μετά επί Χούντας και σιγά σιγά προχωρούν, οδεύουμε στην άρση του εμπολέμου του Κωνσταντίνο Καραμανλή, το 1980-81, αλλά η κοινή γνώμη τότε φέρνει μεγάλες αντιδράσεις, αίρεται τότε το σχέδιο αυτό από τον Καραμανλή, για να γίνει αυτό επί Παπανδρέου το 1987 και τότε με πάρα πολλές αντιδράσεις. Τι πήρε η Ελλάδα, δηλαδή, σε αντάλλαγμα για να άρει το εμπόλεμο; Επίσης μου κάνει εντύπωση το γεγονός ότι για να κάνει σωστά την εισαγωγή του αναγνώστη στην περίοδο αυτή του 1945-91, ο Σταύρος Ντάγιος κάνει μια αναδρομή, μια ιστορική αναδρομή, στα χρόνια εκείνα τα προ του 1945, μιλάει και για του 1940 και για πρώτη φορά, επιτέλους, παρουσιάζεται έτσι όπως γράφει η ιστορία. Μιλάει για τις 7 Απριλίου του ‘39 όταν αποβιβάζονται οι Ιταλοί στο Δυρράχιο και όπου η επίσημη αλβανική ιστορία λέει για την αντίσταση που προέβαλαν οι Αλβανοί. Και έρχεται ο Σταύρος και λέει ότι ουσιαστικά δεν υπήρχε καμία αντίσταση. Τους δέχτηκαν μετά βαΐων και κλάδων, ήταν η χαρά που πραγματικά ήρθαν οι σωτήρες Ιταλοί στην Αλβανία. Αντιδράσεις δεν υπήρξαν, υπήρξαν κάποιες χλιαρές αντιδράσεις και μετά, βεβαίως, συστρατεύτηκαν με τους φασίστες ιταλούς και 14 αλβανικά τάγματα πολέμησαν εναντίων της Ελλάδας. Έτσι επέρχεται και το εμπόλεμο το οποίο κρατάει μέχρι το 1987. Η Αλβανία επιμένει και πιέζει να αρθεί το εμπόλεμο, εμείς το κρατάμε μέχρι το 1987, οπότε αίρεται και οριστικά. Πραγματικά αξίζει τον κόπο να το πάρετε και να το διαβάσετε αυτό το βιβλίο. Προορίζεται για αναγνώστες που ενδιαφέρονται για το ζήτημα. Η δική μου παρατήρηση: θα έπρεπε να προηγηθεί το κεφάλαιο Εθνική Μειονότητα της Βορείου Ηπείρου και μετά να ακολουθήσει όλο το υπόλοιπο. Κλείνοντας, θα επισημάνω ότι μέσα από αυτό το βιβλίο, βγαίνει ανάγλυφα μια εικόνα: Ο Έλληνας Βορειοηπειρώτης ο οποίος κοιτά κατάματα την ελληνική ιστορία και ορθώνει ένα τεράστιο γιατί , γιατί στις πλάτες του παίχτηκε αυτό το άθλιο παιχνίδι επί 45 χρόνια με τη σκληρή δικτατορία του Χότζα και παίζεται αυτό το άθλιο παιχνίδι από το 1913 που η Αλβανία γίνεται κράτος έως σήμερα. Ακόμη αυτό το γιατί δεν έχει απαντηθεί. Σταύρο, σε ευχαριστώ πολύ για την τιμή που μου έκανες να είμαι ένας από τους παρουσιαστές του βιβλίου σου. (Λόγος κατά την παρουσίαση του βιβλίου 19/01/2016, Ιανός Αθήνα) |
Konstandin
Giouleka
Gazetar
avokat, politikan, Deputet i Thessalonikit me ND dhe ish zv.ministër i
Arsimit dhe Feve të Greqisë
Stavro
Dajo më nderoi (që të prezantoj librin e tij) një libër për Vorio Epirin, një
libër për Shqipërinë dhe Greqinë, një libër për marrdhëniet ndërmjet dy
vendeve në vitet e vështira të
1945-1990/91, në vitet që shumë drejt i karakterizoi Stavorja, vrasësi gjakatar
Enver Hoxha paraqitet si udhëheqës komunist. Flasim për diktatorin më të
ashpër që ka njohur ndohnjëherë Europa, diçka si Koreja e Veriut e Kim Jon
Un. Kështu e quan dhe shumë drejt që e cilëson kështu. Atëhere sigurisht që kalon
në zjarr e flakë të gjithë Shqipërinë, dhe kryesisht Vorio Epirin, sepe Vorio
Epiri është gjembi, i cili qëndron
gjithmonë ndërmjet dy vendeve.
Këtë e
përshkruan me shumë thellësi do të thoja, Stavro Dajo. Dua ta përgëzoj me
sinqeritet sepse vjen të hedhë dritë
në një periudhë të vështirë duke përdorur dokumenta, fakte që deri më sot
ishin të vështira që ti gjente dikush dhe arkivat komuniste, por dhe ne këtu
në Greqi, me vështirësi i deklasifikojmë dhe i japim në publik. Kështu duhet
këmbëngulje dhe shumë punë, që të mundet dikush të ketë kontakt me këto
elementë dhe të vërtetojë ato sa thotë. Stavroja, pra, këtë e ka bërë tashmë,
hedh dritë në një periudhë të vështirë në një periudhë ku mosbesimi është
shumë i theksuar, në një periudhë që mgjth se flasim për marrdhëniet nuk
ekzistojnë në esencë marrdhënie, marrdhëniet diplomatike fillojnë, dëgjova që
tha zoti profesor, pra ’71-shit dhe më vonë gjatë Jundës ushtarake dhe me
ngadalë ecin, shkojmë drejt heqjes së gjendjes së luftë nga Konstandin
Karamali, më 1980-81, por opinioni publik atëhere reagoi shumë, dhe atëhere
pezullohet kz plan nga Karamanliu, që të bëhet kjo në kohën e Papandreut më
1987-ën dhe atëhere me shumë reagime. Çfarë mori Greqia si këmbim, dmth, për
të hequr ligjin e gjendjes së luftës?
Gjithashtu
më bën përshtypje fakti se për të bërë sa më të drejtë hyrjen e lexuesit në
këtë periudhë 1945-91, Stavro Dajo bën një rekurs në ato vite para 1945-ës, flet dhe
për 1940-ën për herë të parë, më në fund, paraqitet ashtu siç shkruan
historia. Flet për 7 Prillin ’39 kur zbarkuan Italianët në Durrës ku dhe
historia zyrtare shqiptare flet për rrezistencën e shqiptarëve. Vjen Stavroja
dhe në esencë thotë se kishte asnjë lloj rrezistence. I pritën me palma dhe
degë, ishte gëzimi që me të vërtetë erdhën si shpëtimtarë Italianët në
Shqipëri. Reagime nuk pati, ekzistonin disa reagime të vakëta dhe më pas,
sigurisht u rënditën në rradhët e fashistëve italianë 14 batalione shqiptare
kundër Greqisë. Kështu vjen dhe ligji i luftës i cili mban deri në vitin
1987. Shqipëria këmbëngul dhe bën presion që të hiqet ligji i luftës, ne e
mbajmë deri më 1987-ën, kur dhe u hoq përfundimisht.
Me të
vërtetë ja vlen mundimin që të merrni dhe lexoni këtë libër. Destinohet për
lexues të cilët kanë interes mbi këtë çështje.
Vërejtja
ime: do të duhej që të kishte më parë një kapitull për Minoritetin Helen të
Vorio Epirit dhe më pas të trajtohej pjesa tjetër.
Duke
mbyllur fjalën time dua të theksoj se nëpërmjet këtij libri, del e skalitur
një figurë, pamje: Greku Voriepirot, i cili shikon në sy historinë helene dhe
ngre një Pse të stërmadhe, sepse në shpinën e tij u luajt kjo lojë e mjerë
për 45 vjet me diktaturën e egër të Enver Hoxhës dhe luhet kjo lojë e mjerë
që prej 1913-ës kur Shqipëria u bë shtet deri më sot. Akoma kjo pyetje nuk ka
marrë përgjigje. Stavro të falenderoj shumë për nderin që më bërë të jem një
prej prezantuesve të librit tënd.
(Fjalë
e mbajtur gjatë prezantimit të librit më 19 01 2016, Ianos Athinë).
Përktheu PELASGOS KORITSAS
|
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΉ ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΉ ΙΣΤΟΡΙΚΉ ΟΡΘΌΔΟΞΗ ΤΩΝ ΚΟΡΥΤΣΑΙΩΝ ΗΠΕΙΡΩΤΏΝ - GAZETË ELEKTRONIKE, KULTURORE, HISTORIKE, ORTHODHOKSE E KORÇARËVE EPIROTË
Σάββατο 23 Απριλίου 2016
Ο Κωνσταντίνος ΓΚΙΟΥΛΕΚΑΣ για το βιβλίο "Ελλάδα και Αλβανία 50 Χρόνια αμοιβαίας Δυσπιστίας"- Konstandin Giouleka për librin "Greqia dhe Shqipëria, 50 vjet mosebesimi të ndërsjelltë!
Τετάρτη 20 Απριλίου 2016
Τετραμερής Συνάντηση Ελλάδας, Αλβανίας, Βουλγαρίας, πΓΔΜ για τη διασυνοριακή συνεργασία - Takim katërpalësh ndërmjet Greqisë, Shqipërisë, Bullgarisë dhe FYROM në Thessaloniki
Με πρωτοβουλία του
Υπουργού Εξωτερικών, κ. Νίκου Κοτζιά, διοργανώνεται, στη Θεσσαλονίκη, 21 και
22 Απριλίου, Τετραμερής Συνάντηση μεταξύ των Υπουργών Εξωτερικών και Υπουργών
Εσωτερικών της Ελλάδας, της Αλβανίας, της Βουλγαρίας και της πρώην Γιουγκοσλαβικής
Δημοκρατίας της Μακεδονίας με επίκεντρο αυτής τη διασυνοριακή συνεργασία. Εκ
μέρους του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης θα παραστεί ο
Αναπληρωτής Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Νίκος Τόσκας.
Στη συνάντηση θα συμμετάσχουν, επίσης, αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Υπουργείου Εξωτερικών της Ολλανδίας, ως χώρας που ασκεί την Προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγκεκριμένα, αύριο, Πέμπτη 21 Απριλίου και ώρα 17:00, θα πραγματοποιηθεί η πρώτη συνάντηση των Υπουργών με κύριες θεματικές συζήτησης τις προκλήσεις της μετανάστευσης και την περιφερειακή συνεργασία. Η ημερήσια διάταξη των συναντήσεων που θα διεξαχθούν την Παρασκευή 22 Απριλίου και ώρα έναρξης 9:00 πμ, περιλαμβάνει τη συνεργασία στους τομείς της διαχείρισης των συνόρων και της καταπολέμησης των δικτύων διακίνησης παράτυπων μεταναστών και της τρομοκρατίας. Επίσης, οι συνομιλίες θα επικεντρωθούν στη ανθρωπιστική διάσταση της μετανάστευσης και θα διερευνηθούν τομείς συνεργασίας και καλύτερου συντονισμού για τη διαχείριση της προσφυγικής και μεταναστευτικής κρίσης. Μετά το πέρας της τετραμερούς Συνάντησης, περί ώρα 12:00, θα πραγματοποιηθεί συνέντευξη Τύπου. |
Me iniciativë të Ministrit të
Jashtëm z Nikou Kotzia, organizohet në Thessaloniki, më 21 dhe 22 Prill, një
takim Katërpalësh ndërmjet Ministrave të Jashtëm dhe të Brëndshëm të Greqisë,
të Shqipërisë të Bullgarisë dhe të ish Republikës Jugosllave të Maqedonisë me
qëndër bashkëpunimin ndërkufitar. Nga ana e Ministrisë së Brendshme dhe
Reformimit Administrativ do të jetë prezent zv Ministri i Mbrojtjes së
Qytetarit z Niko Toska.
Në takim do të marrin pjesë gjithashtu dhe oficerë të Këshillit Europian
dhe të Ministrisë së Jashtme të Hollandës si një vend që është në Krye të
Këshilllit të Komunitetit Europian.
Më saktë nesër, të Enjte më 21 Prill dhe ora 17:00, do të realizohet
takimi i parë i Ministrave të cilët do të bisedojnë kryesisht mbi çështjet e
emigrimit dhe bashkëpunimit periferik.
Rendi ditor i takimeve që të realizohen të Premte më 22 Prill do të
fillojë në orën 9:00, dhe përfshin bashkëpunimin në degët e menaxhimit të
kufijve dhe të luftimit të rrjeteve të transportit të paligjshëm të
emigranteve dhe terrorizmit. Gjithashtu, bisedimet do të përqëndrohen në
dimensionin humanitar të emigrimit dhe do të shikohen mundësit e
bashkëpunimit dhe të koordinimit më të mirë për menaxhimin e krizës të
shkakëktura nga vala e emigrantëve.
Me përfundimin e takimit katërpalësh, rreth orës 12:00 do të realizohen
Deklarat për Shtyp.
|
Mesazh i zv Ministrit të Jashtëm z Amanatidi me rastin e Ditës së Filohelenizmit!- Μήνυμα του υφυπουργού Εξωτερικών κ Αμαντίδη για την Ημέρα Φιλελληνισμού και Διεθνούς Αλληλεγγύης
Mesazhi i zëv. Ministrit të Jashtëm G. Amanatidis, për
festën e Ditës së Filohelenizmit dhe Solidaritetit Ndërkombëtar
"Me ndjenjën e krenarisë dhe frymën e përgjegjshmërisë, përbën një kënaqësi dhe nder të vecant për mua t’u drejtohem të gjithë anëtarëve të diasporës greke, me rastin e Ditës së Filohelenizmit dhe Solidaritetit Ndërkombëtar. 192 vjet pas vdekjes së filogrekut të shquar, LorditBajroni, rrezatimi i frymës greke, i idealit humanitar, siç shprehet në çdo varg, në çdo koncept lashtë grek dhe trajtesë bashkëkohore europian, vijon të mbetet llambë qasjeje personalitetesh dhe qytetaresh të shuqar, të cilët iu bashkuan veprimtarive të filogrekëve të brezave të shkuar. Në këtë mjedis ndërkombëtar të paqëndrueshëm, i cili ndryshon me shpejtësi, bëhet më evidente nevoja për të forcuar dhe zhvilluar përsëri frymën e Filohelenizmit. Në të vërtetë, kulmin e përpjekjeve greke përbën forcimi dhe aktivizimi i Filohelenizimt modern, si ambasadori më i mirë i çështjeve të Greqisë, i cili mund të ketë një rol vendimtar në përpjekjen tone të vazhdueshme për kapitalizimin e avantazheve krahasuese të vendit tone, formimin e opinionit boteror dhe përmbledhje të veprimtarisë tonë të përbashkët në mbrojtje të parimeve dhe vlerave greke edhe evropiane. Humanizmi praktik i grekëve të rinj në brigjet e ishujve grekë, me të vërtetë mund të jetë magjia e një Filohelenizmi modern, i cili reflektohet në mbështetjen e dukshme të personaliteteve të shquar ndërkombëtar dhe në kultivimit e ndjenjave të Filohelenizmit, të cilat janë të rrënjosura në parimet greke, në të njejtën kohë edhe europiane, të solidaritetit, të vëllazërisë dhe të demokracise". |
Μήνυμα του υφυπουργού Εξωτερικών κ Αμαντίδη για την Ημέρα
Φιλελληνισμού και Διεθνούς Αλληλεγγύης
«Αιχμή των
ελληνικών προσπαθειών αποτελεί η ενίσχυση και η ενεργοποίηση του σύγχρονου
φιλελληνισμού, ως βέλτιστο πρεσβευτή των ελληνικών ζητημάτων».
Αυτό τονίζει ο Γιάννης Αμανατίδης, με αφορμή τον εορτασμό, σήμερα, της Ημέρας Φιλελληνισμού και Διεθνούς Αλληλεγγύης, επισημαίνοντας την ανάγκη ενίσχυσης και ανάπτυξης εκ νέου του πνεύματος του φιλελληνισμού, με «μαγιά» τον «έμπρακτο ανθρωπισμό των νεότερων Ελλήνων στις ακτές των ελληνικών νησιών».
Το μήνυμα του
υφυπουργού Εξωτερικών έχει ως εξής:
«Με αισθήματα υπερηφάνειας και σε πνεύμα συνέπειας, αποτελεί ιδιαίτερη χαρά και τιμή για εμένα να απευθύνομαι σε όλα τα μέλη της ελληνικής Ομογένειας, με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Φιλελληνισμού και Διεθνούς Αλληλεγγύης. 192 έτη μετά τον θάνατο του διακεκριμένου φιλέλληνα Λόρδου Βύρωνα, η ακτινοβολία του ελληνικού πνεύματος, του ανθρωπιστικού ιδεώδους, όπως αυτό εκφράζεται σε κάθε στίχο, κάθε έννοια της αρχαίας ελληνικής και σύγχρονης ευρωπαϊκής πραγματείας, εξακολουθεί να αποτελεί φανό προσέλκυσης επιφανών προσωπικοτήτων και πολιτών, oι οποίοι συντάσσονται των δράσεων των φιλελλήνων προγενέστερων γενεών, στην υπεράσπιση και προβολή των ελληνικών δικαίων, έναντι πολυδιάστατων προκλήσεων. Στο παρόν ασταθές και ραγδαία μεταβαλλόμενο διεθνές περιβάλλον, καθίσταται περισσότερο εμφανής η ανάγκη να ενισχυθεί και να αναπτυχθεί εκ νέου το πνεύμα του φιλελληνισμού. Πράγματι, αιχμή των ελληνικών προσπαθειών αποτελεί η ενίσχυση και ενεργοποίηση του σύγχρονου φιλελληνισμού, ως βέλτιστο πρεσβευτή των ελληνικών ζητημάτων, οποίος δύναται να επιτελέσει καθοριστικό ρόλο στην κοινή μας προσπάθεια κεφαλαιοποίησης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας μας, τη διαμόρφωση της παγκόσμιας κοινής γνώμης και άθροισης των κοινών μας δράσεων στην υπεράσπιση των ελληνικών και ευρωπαϊκών αρχών και αξιών. Ο έμπρακτος ανθρωπισμός των νεότερων Ελλήνων στις ακτές των ελληνικών νησιών, δύναται πράγματι να αποτελέσει τη μαγιά ενός σύγχρονου φιλελληνισμού, ο οποίος αντικατοπτρίζεται στην έκδηλη υποστήριξη επιφανών προσωπικοτήτων διεθνούς εμβέλειας και τη καλλιέργεια των φιλελληνικών αισθημάτων, τα οποία εδράζονται στις ελληνικές και συνάμα ευρωπαϊκές αρχές της αλληλεγγύης, της αδελφοσύνης και της δημοκρατίας». ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ |
Η καταστροφή και η λεηλασία της Κωνσταντινούπολης από τους σταυροφόρους - Shkatërrimi i Konstandinupojës nga kryqëtarët gjatë Kryqëzatës së IV!
Βασανιστήρια,
βιασμοί και πόρνες που χόρευαν στην Αγία τράπεζα της Αγίας Σοφίας. ...
H Δ΄
Σταυροφορία υπήρξε ίσως το βαρύτερο πλήγμα που δέχθηκε η Βυζαντινή
Αυτοκρατορία στη χιλιόχρονη ιστορική της πορεία. Μια σειρά οξύτατων
ανταγωνισμών της βυζαντινής αριστοκρατίας, με έπαθλο τον αυτοκρατορικό θρόνο,
επέτρεψαν σε μια ορδή θρησκόληπτων δυτικών να επιτεθεί εναντίον της
Κωνσταντινούπολης. Οι αρχηγοί της σταυροφορίας ήθελαν να μοιραστούν το
βυζαντινό κράτος, αλλά οι άνδρες τους αδημονούσαν να λεηλατήσουν τους
παραμυθένιους θησαυρούς της πλουσιότερης πόλης της ανθρωπότητας. Η
σταυροφορία ξεκίνησε για τους άγιους τόπους, αλλά δεν προσπέρασε ποτέ την
Πόλη. Όταν διαπίστωσαν πόσο αδύναμη είχε γίνει η άμυνα της, ο τυφλός Δόγης
της Βενετίας, έπεισε τους ηγέτες της Δύσης να καταλάβουν ό,τι πολυτιμότερο
υπήρχε μπροστά στα μάτια τους. Τη Βασιλεύουσα. Στις 12 Απριλίου του
1204 οι σταυροφόροι και οι σύμμαχοι τους Βενετοί επιτέθηκαν εναντίον της
Βασιλεύουσας την οποία υπεράσπιζε ο αυτοκράτορας Αλέξιος Ε΄ο Μουρτζουφλός. Το
απόγευμα της ίδιας ημέρας, μετά από σκληρή μάχη, οι πολιορκητές πέτυχαν την
κατάληψη τεσσάρων πύργων του θαλάσσιου τείχους, την παραβίαση τριών πυλών και
την είσοδο ικανής δύναμης στην πόλη.
Οι
Βυζαντινοί περιήλθαν σε δύσκολη θέση. Ωστόσο, διέθεταν ακόμη τις δυνάμεις για
αντεπίθεση. Ο Μουρτζουφλός όμως προτίμησε τη φυγή, εγκαταλείποντας την
πρωτεύουσα του κράτους του στις αρπακτικές διαθέσεις των σταυροφόρων. Οι
Βυζαντινοί άρχοντες εξέλεξαν νέο αυτοκράτορα τον Κωνσταντίνο Λάσκαρη. Ο
τελευταίος προσπάθησε να οργανώσει την άμυνα. Ωστόσο ο λαός της πρωτεύουσας
δεν έδειχνε ιδιαίτερη διάθεση αντίστασης. Παράλληλα, η αυτοκρατορική φρουρά
των Βαράγγων εκμεταλλεύτηκε την περίσταση για να διεκδικήσει αύξηση των
αμοιβών της. Απελπισμένος από την διάλυση των πάντων, ο Λάσκαρης επέλεξε
και αυτός τη φυγή. Είχε παραμείνει στον θρόνο λίγες μόνο ώρες, διεκδικώντας
τον διόλου επίζηλο τίτλο, της πιο σύντομης αυτοκρατορικής θητείας στη
βυζαντινή ιστορία. Κατόπιν αυτών των εξελίξεων οι εκκλησιαστικοί άρχοντες
αποφάσισαν να παραδώσουν την πόλη στους επιτιθέμενους, σε μια προσπάθεια να
αποφύγουν τη σφαγή του πληθυσμού και τη λεηλασία. Τα περίφημα χάλκινα άλογα
που στολίζουν την είσοδο του ναού του Αγίου Μάρκου στη Βενετία αποτελούν
λάφυρο της Δ” Σταυροφορίας από τη λεηλασία της Κωνσταντινούπολης Αφού φόρεσαν
τα λαμπρότερά τους άμφια, οι ιεράρχες κατευθύνθηκαν στο σημείο που βρίσκονταν
οι εισβολείς. Οι τελευταίοι είχαν παραταχθεί για μάχη. Ξαφνικά
αντίκρισαν, αντί για πάνοπλους στρατιώτες, μια ομάδα μητροπολιτών με σταυρούς
και ιερές εικόνες στα χέρια. Οι Βυζαντινοί ιεράρχες απευθύνθηκαν στον
ουσιαστικό ηγέτη των σταυροφόρων, τον Βονιφάτιο του Μονφερά.
Αυτός δέχθηκε την παράδοση της Βασιλεύουσας, αλλά με τους υπόλοιπους
ηγέτες των σταυροφόρων διέταξαν τη λεηλασία της. Έτσι ήταν τα ήθη τους και με
τις λεηλασίες και τους βιασμούς ανταμείβονταν οι τυχοδιώκτες που αποτελούσαν
τον στρατό τους. Πώς μπορούσαν να κάνουν κάτι διαφορετικό από το να δώσουν
την εντολή για τριήμερο πλιάτσικο; Άλλωστε ήταν πρακτικά αδύνατο να τους
συγκρατήσουν. Οι σταυροφόροι είχαν δει τους προηγούμενους μήνες την
Κωνσταντινούπολη και είχαν μείνει άναυδοι με τον πλούτο της. Ακόμα και
οι πιο υποβαθμισμένες συνοικίες της ήταν κατά πολύ ανώτερες από τους
οικισμούς με καλύβες που έμεναν οι ίδιοι στη Δυτική Ευρώπη. Η εικόνα
αυτή ενίσχυε τον θρύλο που υποστήριζε ότι, ακόμη και αν κανείς συγκέντρωνε
όλα τα πλούτη του κόσμου, αυτά θα ήταν λιγότερα από εκείνα της
Πόλης. Τώρα τα πλούτη αυτά ήταν μπροστά τους και κανένας δεν μπορούσε να
τους εμποδίσει να τα αρπάξουν. Οι ηγέτες της Σταυροφορίας αρκέστηκαν στην
κατάληψη των δύο αυτοκρατορικών ανακτόρων του Βουκολέοντα και των Βλαχερνών,
αφήνοντας την υπόλοιπη πόλη στο έλεος των ανδρών τους. Οι σταυροφόροι όρμησαν
με μανία στα σπίτια, ψάχνοντας για πολύτιμα αντικείμενα. Πολλοί Βυζαντινοί
βασανίστηκαν προκειμένου να αποκαλύψουν τις κρυψώνες των θησαυρών τους.
Ανάμεσά τους και πολλοί φτωχοί καθώς οι κατακτητές πίστευαν ότι όλοι οι
κάτοικοι μιας τέτοιας πόλης θα ήταν πλούσιοι. Εξίσου επίζηλο έπαθλο ήταν
και οι γυναίκες. Καταγράφηκαν πάρα πολλά περιστατικά βιασμών και γυναικών
μοναχών. Καθώς οι σταυροφόροι περιφέρονταν στις συνοικίες της πόλης,
ανακάλυψαν πολλά κελάρια με κρασί. Η μέθη επιδείνωσε την κατάσταση.
Πολλοί άτυχοι πολίτες έχασαν τη ζωή τους στα χέρια των μεθυσμένων εισβολέων.
Από τη μανία τους δεν γλύτωσαν ούτε οι εκκλησίες. Μοναδικής καλλιτεχνικής
αξίας τέμπλα και ιερά ευαγγέλια καταστράφηκαν προκειμένου να αποσπαστούν τα
πολύτιμα υλικά από τα οποία ήταν κατασκευασμένα. Παράλληλα σπάνια αρχαία
χειρόγραφα πετάχτηκαν στις φλόγες.
Η
λεηλασία της Αγιάς Σοφιάς
Ο ναός της
Αγίας Σοφίας δεν γλύτωσε από την μανία των σταυροφόρων. Βεβηλώθηκαν επίσης οι
αυτοκρατορικοί τάφοι στον ναό των Αγίων Αποστόλων. Οι χρυσές λειψανοθήκες
αρπάχτηκαν και τα λείψανα των αυτοκρατόρων σκορπίστηκαν. Οι εισβολείς
δεν σεβάστηκαν ούτε τον ναό της Αγίας Σοφίας. Εισήλθαν σ’ αυτόν έφιπποι,
σφάζοντας όσους ικέτες είχαν αναζητήσει εκεί καταφύγιο. Στη συνέχεια
κατέστρεψαν με μανία τα πάντα και τη μετέτρεψαν σε στάβλο. Κάθισαν επίσης μια
γυμνή πόρνη στον πατριαρχικό θρόνο για να τραγουδήσει. Ούτε ο Τίμιος Σταυρός
δεν γλύτωσε από τη σταυροφορική μανία. Το ιερό κειμήλιο τεμαχίστηκε
προκειμένου να διαμοιραστεί στους αρχηγούς των εισβολέων. Τις τραγικές
εκείνες ώρες της καταστροφής πολλοί καθολικοί ιερείς προσπαθούσαν να
διασώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα λείψανα αγίων και ιερά κειμήλια,
προκειμένου να τα μεταφέρουν στις χώρες τους. Τα επόμενα χρόνια έφθασαν σε
περιοχές της Γαλλίας η κάρα του Αγίου Στεφάνου, λείψανα του Αγίου Θωμά, τμήμα
του κρανίου του Αγίου Μάρκου, το ακάνθινο στεφάνι του Χριστού, η ζώνη της
Παρθένου, ο βραχίονας και η κάρα του Ιωάννη του Βαπτιστή κ.α. Παράλληλα οι
Βενετοί μετέφεραν πολλά καλλιτεχνήματα της Πόλης, προκειμένου να στολίσουν τη
δική τους πόλη και αρκετά την κοσμούν ακόμη και σήμερα. Το μεγαλύτερο
μέρος ωστόσο είχε ήδη καταστραφεί από τους άξεστους σταυροφόρους. Πέρα από
τους θρησκευτικούς θησαυρούς καταστράφηκαν και πολλά αρχαία ελληνικά και
ρωμαϊκά αγάλματα τα οποία είχαν μεταφερθεί στη Βασιλεύουσα τα χρόνια μετά την
ίδρυσή της. Η πολιτιστική καταστροφή που συντελέστηκε εκείνες τις ημέρες
είναι αδύνατο να υπολογιστεί. Το σίγουρο πάντως είναι πως η «Βασιλίδα των
πόλεων» δεν συνήλθε ποτέ από το πλήγμα. Δυόμισι αιώνες αργότερα οι νέοι
εισβολείς, οι Τούρκοι, εισήλθαν σε μια σχεδόν έρημη πόλη, απογυμνωμένη από
τους θησαυρούς που της είχαν χαρίσει τον τίτλο της λαμπρότερης πόλης του
κόσμου.
Νίκος
Γιαννόπουλος ιστορικός...
Διαβάστε όλο το άρθρο |
Tortura,
përdhunime dhe prostituta kërcenin në mbi hieroren e të Shën Sofisë.
Kryqëzata e
katërt ishte ndoshta goditja më e madhe që mori Perandoria Bizantine në
rrugëtimin e saj njëmijëvjeçar. Një seri me konkurrenca të thelluara të
perandorisë bizantine me shpërblim fronin perandorak lejuan një orde me
fanantikë fetarë perendimorë që të sulmonte kundër Konstandinupojës.
Udhëheqësit e kryqëzatës donin që të ndanin shtetin bizantin, por burrat e
tyre mezi po prisnin që të plaçkitnin thesaret prallore të qytetit më të
pasur të njerëzimit. Kryqëzata filloi me vendet e shenjta, por nuk tejkaloi
kurrë QYTETIN/POLIN. Kur konstatuan se sa e dobësuar ishte mbrojtja e saj
Duka i verbër i Venetikut, bindi udhëheqësit e Perëndimit që të merrnin çdo
gjë të çmuar që do të dilte para syve të tyre.Kryeqytetin.Më 12 Prill të
1204-ës kryqëtarët dhe aleatët e tyre Venecianët u turën kundër Kryeqytetit të cilën e mbronte Perandori Aleksi i V-të
Mourtzouflos. Mbasdite të të njejtës ditë, pas një beteje të egër, pushtuesit
arritën që të merrnin katër kullat e murrit nga deti, thyhen tre dyer dhe
futën një forcë të mjaftueshme në qytet.
Bizantinët u
ndodhën në pozitë të vështirë. Por mgjh atë dispononin akoma fuqitë për
kundërsulm. Por Mourtzouflosi preferoi t’ia mbathte, duke braktisur
kryeqytetin e shtetit të tij në dëshirat e egra të kryqëtarëve. Arkondët
Bizantinë zgjodhën si Perandor të ri Konstandin Laskarin. Ky i fundit u
përpoq që të organizonte mbrojtjen. Ndërkaq populli i kryeqytetit nuk
tregonte ndonjë predispozitë të veçantë për rrezistencë. Paralelisht, rojet
perandorake e Varagkon shfrytëzoi rastin që të kërkonte rritje të rrogës. I dëshpëruar
nga degjenerimi i gjithçkaje, Laskari zgjodhi dhe ai ikjen. Kishte qëndruar
në fron vetëm për pak orë,duke fituar titulli aspak të bukur, të qëndrimit më
të shkurtër në fronin perandorak. Pas këtyre zhvillimeve udhëheqësit kishtarë
vendosën që të dorëzojnë qytetin tek agresorët, në një përpjekje për të
shmangur masakrimin e popullatës dhe plaçkitjen. Kuajt e famshëm prej bakri
që zbukuronin hyrjen e kishës së Shën Markut në Venedik janë plaçkë lufte nga
Kryqëzata e IV dhe plaçkitja e Kontandinupojës. Pasi veshën rrobat e tyre më
të ndritëshme klerikale, hierarkët u drejtuan në pikën ku ndodheshin
pushtuesit. Të fundit ishin përgatitur për luftë. Pa pritur panë në vend të
ushtarëve, një grup me Mitropolitë me kryqe dhe ikona të shenjta në duar.
Hierarkët Bizantinë u drejtuan drejt udhëheqësit të kryqëtarëve, Bonifatit
Monfera. Ai pranoi dorëzimin e Vasilevusas, por së bashku me udhëheqësit e
tjerë të kryqëtarëve urdhëruan plaçkitjen e saj. Kështu ishin zakonet e
tyre,me plaçkitje si dhe me përdhunimet kënaqeshin aventurierët të cilët
përbënin ushtrinë e tyre. Si mund të bënin diçka tjetër nga dhënia e urdhërit
për një plaçkitje treditore? Sigurisht që ishte e e pamundur që t’i
përmbanin. Kryqëtarët kishin parë
muajt e kaluar Konstandinupojën dhe kishin mbetur pa gojë nga pasuria e saj. Akoma
dhe lagjet më të varfëra të saj ishin
shumë më lart nga komunitet me kasolle ku banonin ata vetë në Evropën
Perendimore. Këtë pamje e përforconte dhe legjenda që thoshte se dhe sikur
dikush të mblidhte të gjitha pasuritë e botës ato do të ishin shumë më të
pakta se ato të Konstandinupojës. Tani këto pasuri ishin para tyre dhe askush
nuk mund t’i ndalonte që t’i rrëmbenin. Udhëheqësit e Kryqëzatës u mjaftuan
me pushtimin e dy pallateve perandorake të Vukoleonta dhe të Vlahernon, duke
lënë të gjithë pjesën tjetër të qyteti në mëshirën e burrave të tyre. Shumë
bizantinë u torturuan vetëm që të tregonin se ku kishin fshehur thesaret e
tyre. Ndër ta dhe shumë të varfër pasi pushtuesit besonin se të gjithë
banorët e një qyteti të tillë ishin të pasur. Një shpërblim ishin dhe gratë. U
rregjistruan shumë raste përdhunimesh akoma dhe të murgeshave. Pasi kryqëtarët
vërtiteshin në lagjet e qytetit zbuluan shumë qilarë me verë. Dehja
përkeqësoi situatën. Shumë qytetarë të pafat humbën jetën nga pushtuesit e
dehur. Nga mania e tyre nuk shpëtuan as kishat. Ungjijtë e shenjtë,
ikonastaset me vlera unikale artistike u shkatërruan me qëllim që të
shkëputeshin materialet me vlerë me të
cilat ishin ndërtuar. Në të njejtën kohë dorëshkrime të rralla u dogjën.
Plaçkitja e Shën Sofisë
Kisha e Shën
Sofisë nuk shpëtoi nga mania e kryqëtarëve. U përdhosën gjithashtu varrezat
perandorake në Kishën e Shën Sofisë. Arkate lipsanëve/eshtrave u rrëmbyen
dhe lipsanët e perandorëve u hodhën sa andej këndej. Pushtuesit nuk
respektuan as Kishën e Shën Sofisë. Hynë tek ajo me kuaj , duke therrur të
gjithë ata sa ju luteshin për mëshirë dhe që ishin strehuar atje. Ulën një
prostitutë lakuriqe në fronin
patriarkal që të këndonte. As vetë Kryqi i Nderuar nuk shpëtoi nga mania e
kryqëtarëve. Objekti i Shenjtë u coptua që të ndahej ndër udhëheqësit e
pushtuesve. Në ato orë tragjike të shkatërrimit shumë klerikë katolikë
përpiqeshin që të shpëtonin sa të ishte
mundur sa më tepër lipsanë të shenjtë dhe objekte të shenjta që ti
çonin në vendet e tyre. Vitet që pasuan arritën në zonat e Francës kafka e
Shën Stefanit, lipsanët e Shën Thomait, pjesë nga kafka e Shën Markut, kurora prej gjëmbi e Krishtit,
brezi i Virgjëreshës, kyçi dhe kafka e Shën Joan Prodhromit etj. Paralelishte
Venedikasit trasferuan shumë vepra arti të Qytetit, që të zbukuronin qytetet
e tyre objekta të cilat deri më sot zbukurojnë dhe sot ato qytete. Ndërkaq
pjesa më e madhe ishte shkatërruar nga
kryqëtarët kokëtrashë. Përtej thesarëve fetarë u shkatërruan dhe shumë
statuja të lashta greke dhe romake të cilat ishin sjellë në këtë qytet vitet
pas themelimit të saj. Shkatërrimi
kulturor që ndodhi gjatë atyre
ditëve ishte e pamunudur që të llogaritej. Por është e sigurt që “Mbretëresha
e qyteteve” nuk erdhi kurrë në vete nga kjo goditje. Dy shekuj e gjysëm më
vonë pushtuesit e rinj, Turqit, hynë në një qytet pothuajse të shkrretuar, të
zhveshur nga thesarët e saj që i kishin dhuruar titullin e qytetit më të
ndritshëm të botës.
Nikos
Giannopoulos
Historian.
|
Απρίλιος 1989: Δολοφονική επίθεση υμνητών του Χότζα στην ομιλία του Μητροπολίτη Σεβαστιανού για τη Βόρειο Ήπειρο στην Ιατρική Σχολή Αθηνών
Πρωταγωνιστής ο σημερινός αναπληρωτής υπουργός υγείας Πολάκης!
Ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης που αναφερόμενος πρόσφατα σε δημοσιογράφο, από τον οποίο “ενοχλήθηκε” λόγω του περιεχομένου της ερώτησής του, δήλωσε ότι “Έπρεπε να σηκωθώ επάνω και να πάει τρία μέτρα κάτω από τη γη”!
Αν και πέρασαν τουλάχιστον δύο δεκαετίες από τότε που ήταν φοιτητο-πατέρας, οι χοτζικές συνήθειες δεν ξεχάστηκαν...
Πηγή
Ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης που αναφερόμενος πρόσφατα σε δημοσιογράφο, από τον οποίο “ενοχλήθηκε” λόγω του περιεχομένου της ερώτησής του, δήλωσε ότι “Έπρεπε να σηκωθώ επάνω και να πάει τρία μέτρα κάτω από τη γη”!
Αν και πέρασαν τουλάχιστον δύο δεκαετίες από τότε που ήταν φοιτητο-πατέρας, οι χοτζικές συνήθειες δεν ξεχάστηκαν...
Πηγή
Τρίτη 19 Απριλίου 2016
FYROM να την λένε και οι ΗΠΑ
Με σύνθημα «Αυτό δεν είναι το όνομά σου» (#That'sNotYourName), με τη στήριξη του αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Δημητρίου, και της μεγαλύτερης ελληνοαμερικανικής οργάνωσης της «AHEPA» και ενόψει των προεδρικών εκλογών στη χώρα, ξεκινά η Παμμακεδονική Ένωση Η.Π.Α., την παγκόσμια εκστρατεία της μέσω του διαδικτύου και των κοινωνικών μέσων δικτύωσης της συλλογής υπογραφών (petition) με σκοπό την ανάκληση της λανθασμένης απόφασης της αμερικανικής κυβέρνησης το 2004 για προσωρινή αναγνώριση των Σκοπίων με το όνομα Μακεδονία.
Η Παμμακεδονική Ένωση Η.Π.Α. ξεκίνησε το πρώτο στάδιο του εγχειρήματος, συγκεντρώνοντας δεκάδες χιλιάδες υπογραφές 'offline' από ενδιαφερόμενους Αμερικανούς πολίτες (ελληνικής και μη καταγωγής), πέρυσι τον Απρίλιο.
«Στηρίζουμε διαχρονικά την προσπάθεια της Παμμακεδονικής και ιδιαίτερα την νέα πρωτοβουλία για την συλλογή υπογραφών για την υποβολή υπομνήματος με το οποίο θα ζητείται η ανάκληση της αναγνωρίσεως της FYROM με το όνομα Μακεδονία»
τονίζεται σε σε ανακοίνωση Τύπου που εξέδωσε το γραφείο του αρχιεπισκόπου Δημητρίου, ενώ θα ακολουθήσουν σχετικές ανακοινώσεις στήριξης του εγχειρήματος από ομογενειακές οργανώσεις παγκοσμίως.
Υπενθυμίζεται ότι ο Αμερικανός πρόεδρος, Barack Obama, κατά την προεκλογική του εκστρατεία, το 2008, προσυπέγραψε επιστολή με 39 άλλα μέλη του αμερικανικού κογκρέσου στην οποία καλούσαν την ΠΓΔΜ να θέσει τέλος στην αρνητική εθνικιστική προπαγάνδα της και να εργαστεί με τον ΟΗΕ και την Ελλάδα στην εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης για την ονομασία και να κάνουν βήματα, όχι μόνο για «τον τερματισμό της διάδοσης αρνητικής προπαγάνδας κατά της Ελλάδας», αλλά και να «επανεξετάσουν το περιεχόμενο των βιβλίων, χαρτών και διδασκαλικών εγχειριδίων, διασφαλίζοντας ότι αυτά παρέχουν ορθή πληροφόρηση». Εν όψει των επικείμενων προεδρικών εκλογών στην Αμερική η Παμμακεδονική επαναφέρει το θέμα της σχετικής δέσμευσής τους.
Στην πρόσφατη συνάντηση του κ. Χατζή και στελεχών της Παμμακεδονικής με τον ειδικό μεσολαβητή του ΟΗΕ για τη διαφορά του ονόματος με τα Σκόπια, κ. Μάθιου Νίμιτς, ο δεύτερος αναγνώρισε το λάθος του Τζωρτζ Μπους, ενώ κορυφαία στελέχη της αμερικανικής πολιτικής παραδέχονται σήμερα το λάθος που έγινε το 2004, δικαιολογώντας ότι είχαν την ψευδαίσθηση ότι θα διευκολυνόταν μία συμφωνία μεταξύ των δύο κρατών και θα διασφαλιζόταν η σταθερότητα στην περιοχή.
Οκτώ χρόνια μετά, το αποτέλεσμα είναι η αποσταθεροποίηση στα βόρεια σύνορα τη Ελλάδας και η διαρκής κλιμάκωση του αλυτρωτισμού εκ μέρους της ΠΓΔΜ, ενώ αναγνωρίζεται η γεωπολιτική σημασία της Ελλάδας από την αμερικανική πλευρά. Οι θέσεις της Ελλάδας ενισχύονται από την τελευταία εχθρική πράξη του γειτονικού κρατιδίου με απόφαση για κλείσιμο των συνόρων και τον εγκλωβισμό δεκάδων χιλιάδων προσφύγων στην Ελλάδα προκειμένου να εκβιάσουν μια ντε φάκτο αναγνώρισή τους.
«Είμαστε πανέτοιμοι» λέει ο πρόεδρος της οργάνωσης, κ. Δ. Χατζής. «Έχουμε στην φαρέτρα μας όλα τα επιχειρήματα που χρειαζόμαστε αλλά και την υποστήριξη του Αρχιεπισκόπου κ.κ. Δημητρίου, ο οποίος είναι και επίτιμος πρόεδρος της οργάνωσής μας. Η ανακοίνωσή του, ενισχύει την προσπάθειά μας και μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε σε παγκόσμια κλίμακα το αίτημά μας. Για όσους έχουν συμφέρον να πιστεύουν ότι το θέμα έληξε η απάντησή μας είναι ότι 'ΟΧΙ το θέμα δεν έληξε'. Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε την αλλαγή των γεωστρατηγικών ενδιαφερόντων στην ευρύτερη περιοχή περί της Ελλάδας και το συμφέρον των δύο πατρίδων μας».
«Απευθύνουμε έκκληση στον ελληνισμό της γενέτειρας και στον απανταχού, καθώς και στους πολίτες όλου του κόσμου να υπογράψουν προστατεύοντας όχι μόνον την ελληνική, αλλά την παγκόσμια ιστορική κληρονομιά και αλήθεια. Η ιστορική αλήθεια έχει καταδειχθεί περίτρανα από τους 374 κορυφαίους πανεπιστημιακούς ανά τον κόσμο οι οποίοι προσυπέγραψαν σχετική επιστολή προς τον Αμερικανό πρόεδρο, Ομπάμα, με πρωτοβουλία του αρχαιολόγου, Στίβεν Μίλλερ http://macedonia-evidence.org/. Καμμία έκπτωση ή υποχώρηση στα ελληνικά εθνικά ζητήματα και την πολιτιστική μας κληρονομιά» καταλήγει ο κ. Χατζής.
Η έκκληση έχει δημοσιευθεί στο gopetition.
Οι ενδιαφερόμενοι να υπογράψουν μπορούν να επισκέπτονται τον σύνδεσμοhttps://www.gopetition.com/petitions/restoration-of-historical-truth-abo... ή την ιστοσελίδα της Παμμακεδονικής ΗΠΑ http://panmacedonian.info/ στην κατηγορία "Support Our Petition". Όσοι δεν χειρίζονται το διαδίκτυο ή έχουν σχετική δυσκολία μπορούν να επικοινωνούν στο email macedoniapetition@gmail.com ή να επικοινωνήσουν με το γραφείο μας στη Νέα Υόρκη.
Ο Νότης Μαριάς καταγγέλλει στην Ευρωβουλή την αρπαγή από το Αλβανικό κράτος των περιουσιών 123 οικογενειών της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας της Βορείου Ηπείρου στους Δρυμάδες της Χειμάρρας
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Νότης Μαριάς
καταγγέλλει στην Ευρωβουλή την αρπαγή από το Αλβανικό κράτος των περιουσιών 123
οικογενειών της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας της Βορείου Ηπείρου στους
Δρυμάδες της Χειμάρρας
Την αρπαγή από το Αλβανικό κράτος των περιουσιών 123
οικογενειών της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας της Βορείου Ηπείρου στο χωριό Δρυμάδες
της Χειμάρρας καταγγέλλει με Γραπτή Ερώτησή του την οποία κατέθεσε σήμερα
19/4/2016 στην Ευρωβουλή ο Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής, Καθηγητής Νότης Μαριάς.
Όπως επισημαίνει στην Ερώτησή του η οποία απευθύνεται
στην Ύπατη Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και
Πολιτικής Ασφάλειας Φ. Μογκερίνι «με μία προκλητική απόφαση η κυβέρνηση της
Αλβανίας ακύρωσε τους τίτλους ιδιοκτησίας γης που κατέχουν 123 οικογένειες μέλη
της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας της Βορείου Ηπείρου στο χωριό Δρυμάδες της
Χειμάρρας. Πρόκειται για τίτλους ιδιοκτησίας που εκδόθηκαν το 1994, βάσει του
νόμου 7501. Η προκλητική αυτή απόφαση κάνει λόγο για δήθεν «παρατυπίες» στους
εν λόγω 123 τίτλους ιδιοκτησίας και ζητά από τον Δήμο Χειμάρρας να προχωρήσει
στην ακύρωσή τους. Κάθε τίτλος ιδιοκτησίας συμπεριλαμβάνει όλα τα αγροτεμάχια
που έχει στην κατοχή της μια οικογένεια, που κατά περίπτωση μπορεί να
είναι από 1-10 και περισσότερα, με έκταση από 100 τ.μ. έως 10.000 τ.μ. το
καθένα».
Στη συνέχεια ο Νότης Μαριάς επισημαίνει ότι «με αυτήν την
απόφαση αφαιρούνται τίτλοι ιδιοκτησίας από τις μισές Ελληνικές οικογένειες των
Δρυμάδων και επιστρέφουν στο αλβανικό κράτος. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στις
μεθοδεύσεις της αλβανικής κυβέρνησης να αφαιρέσει αυθαίρετα τίτλους ιδιοκτησίας
από μέλη της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας της Βορείου Ηπείρου».
Για τους λόγους αυτούς ο Έλληνας Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής
καλεί τη Φ. Μογκερίνι να λάβει μέτρα προκειμένου να ακυρωθεί η παραπάνω
παράνομη απόφαση των αλβανικών αρχών και να διασφαλιστεί ότι η Αλβανία θα
σέβεται τα δικαιώματα της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας της Βορείου
Ηπείρου, το δικαίωμα στην ιδιοκτησία και τη λειτουργία του Κράτους
Δικαίου.
Συνάντηση Γ Προξένου της Ελλάδας με την αλβανίδα ομόλογο του στα ελληνοαλβανικά σύνορα!- Takim i Konsullit të Përgjithshëm Grek me homologen e tij shqiptare në kufirin shqiptaro-grek.
Στις 14 Απριλίου 2016 πραγματοποιήθηκε στην σύνορα Ελλάδας-Αλβανίας, Κρυσταλλοπηγή/Καπστίτσα μια συνάντηση μεταξύ του Γενικού Προξένου της Ελλάδας στην Κορυτσά κ Γιώργου Αλαμάνου και της Προξένου Αλβανίας στην Θεσσαλονίκη κ Παυλίνα Εύρο- Ύλλι αλλά και των Αστυνομικών Διοικητών και των δύο πλευρών. Κατά την συνάντηση συζητήθηκαν οι πιθανότητες για την αύξηση της ταχύτητας κατά το έλεγχο των πολιτών αλλά και η επιπλέον αύξηση της ασφάλειας και στις δύο πλευρές των συνόρων.
-
Ne 14 prill 2016 u mundesua ne Kristalopigi/Kapshtice nje takim i Konsullit te Pergjithshem te Shqiperise ne Thessaloniki, znj.Pavlina Evro-Ylli dhe atij te Greqise ne Korce, z.Jorgo Alamanos me drejtoret e postave te kufirit te dy vendeve. Gjate ketij takimi u rishikuan mundesite per rritjen e shpejtesise te kalimin te qytetareve si edhe shtimin e sigurise ne te dy anet e kufirit.
Cross Border Radio
Νέο Ραδιόφωνο και ΜΜΕ στα Ελληνικά από την Κορυτσά! - Një radio dhe media e re informative me muzikë greke në Korçë !
Ένα ευχάριστο νέο για τους Κορυτσαίους, αλλά και για τους Έλληνες και Φιλέλληνες της πόλης και της Αλβανίας. Εδώ και κάποιες μέρες ξεκίνησε να εκπέμπει διαδικτυακά ένα νέο ραδιόφωνο με ελληνική μουσική αλλά και ένα ενημερωτικό διαδικτυακό μέσο με κέντρο την Κορυτσά. Το όνομα του Croos Border Radio. Θα παίζει ελληνική μουσική και θα παρέχει ειδήσεις που ενδιαφέρουν και τις δύο πλευρές και διαβλέπει στην ενίσχυση της Ελληνοαλβανικής Φιλίας. Ας στηρίξουμε όλοι την νέα αυτή αξιέπαινη προσπάθεια. Για να επισκεφτείτε την σελίδα πατήστε εδώ.
Një lajm tepër i gëzueshëm për Korçarët, por dhe për të gjithë Grekët apo filogrekët e qytetit dhe të Shqipërisë. Ka pak ditë që filloi transmetimin nëpërmjet internetit një radio e re me muzikë greke, por dhe një media elektronike informimi me qëndër Korçë. Emri i saj Croos Border Radio. Do të ketë muzikë greke dhe do të ofrojë lajme që ju interesojnë të dy palëve, fqinjëve me qëllim përforëcimin e mëtejshëm të miqësisë Greko Shqiptare. Le të përpiqemi të mbështetim me të gjithë forcat këtë përpjekje të lavdërueshme. për të vizituar faqen klikoni këtu.
Ντούλες: Δεν υπάρχει πολιτική βούληση για το νόμο για τις Μειονότητες - Të drejtat e minoritetit, Dule: Ka mungesë të vullnetit politik për ligjin
Η ηγεσία της ΟΜΟΝΟΙΑΣ και εκπρόσωποι της Ελληνικής Μειονότητας από όλες τις περιοχές, συζήτησαν το Σάββατο σε συνάντηση που είχαν στη Δερβιτσάνη, για κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τα δικαιώματα της Μειονότητας, τον τρόπο εκπροσώπησης, τα περίπλοκα προβλήματα της έγγειας ιδιοκτησίας και κυρίως, για το νόμο για τις Μειονότητες, ο οποίος είναι υπό κατάρτιση.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΚΕΑΔ, βουλευτή ΒαγγέληΝτούλε, η διαδικασία κατάρτισης του νόμου συνοδεύεται από έλλειψη πολιτικής βούλησης. Η διαδικασία κατάρτισης που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια και αναμένεται να ολοκληρωθεί φέτος το Δεκέμβριο, σύμφωνα με το Ντούλε, ακόμα δεν έχει ασχοληθεί με σημαντικές πτυχές των δικαιωμάτων των εθνικών, των γλωσσικών και άλλων μειονοτήτων. Ο Ντούλες ζήτησε εκ νέου απογραφή του πληθυσμού, μια διαδικασία, η οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, μπορεί να προσδιορίσει με σαφήνεια όχι μόνο τον αριθμό των μελών αλλά και τη γεωγραφική εικόνα των μειονοτήτων στην Αλβανία.
«Οι κρατικές Αρχές, αντιμετωπίζουν ακόμα με υποκρισία και αμέλεια, και εδώ και χρόνια καθυστερούν με διάφορους τρόπους την κατάρτιση και την οριστική ψήφιση ενός νομικού πλαισίου για τις Μειονότητες. Δεν μπορούν να το αποφύγουν, και της διαδικασίας αυτής θα πρέπει να προηγηθεί η απογραφή του πληθυσμού, που να προσδιορίσει ποιες είναι οι Μειονότητες στην Αλβανία, πού ζουν και πόσα είναι τα μέλη τους» – δήλωσε ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ Βαγγέλης Ντούλες.
Στελέχη της ΟΜΟΝΟΙΑΣ στους Μειονοτικούς Δήμους, μίλησαν και για τις ανησυχίες που αντιμετωπίζει ο πληθυσμός με το σύστημα της Δικαιοσύνης, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι να έχουν μειωμένη εμπιστοσύνη στα δικαστήρια.
Πηγή:balkanweb.com
http://tachydromos.org/
..........................................
GJIROKASTER- Krerë të OMONIA-s dhe përfaqësues të lartë të minoritetit nga të gjitha krahinat e Jugut të vendit kanë diskutuar në Dervician mbi çështje kritike të lidhura me të drejtat e minoritetit, mënyrën e përfaqësimit, çështjet e ndërlikuara të pronësisë mbi tokën dhe mbi të gjitha për Ligjin për Minoritetet që është duke u draftuar.
Sipas kreut të PBDNJ, Vangjel Dule, procesi i hartimit të ligjit është shoqëruar me mungesë të vullnetit politik.
Sipas Dules, procesi që nisi 2 vjet më parë dhe pritet të përfundojë në dhjetor të këtij viti, nuk ka përfshirë ende aspekte të rëndësishme të të drejtave të minoriteteve etnike, gjuhësore apo pakicave të tjera.
Dule ka rikërkuar regjistrim të përgjithshëm të popullsisë, proces që sipas tij mund të përcaktojë qartë jo vetëm numrin, por edhe gjeografinë e vendosjes së minoriteteve në Shqipëri.
Sipas Dules jo vetëm nuk ka vullnet politik, por ai foli edhe për neglizhencë të qëllimshme dhe zvarritje në draftimin e këtij ligji që po përcaktohet si i posaçëm, ndërsa sipas tij duhet të ishte i natyrshëm.
Sipas Dules jo vetëm nuk ka vullnet politik, por ai foli edhe për neglizhencë të qëllimshme dhe zvarritje në draftimin e këtij ligji që po përcaktohet si i posaçëm, ndërsa sipas tij duhet të ishte i natyrshëm.
Krerë të tjerë të OMONIA-s në bashkitë e minoritetit folën edhe për shqetësime që popullsia has me sistemin e drejtësisë në vend duke bërë që banorët të kenë besim të reduktuar ndaj gjykatave.
(el.sp/BalkanWeb)
(el.sp/BalkanWeb)
Δευτέρα 18 Απριλίου 2016
Ενθρόνιση του Νέου Μητροπολίτου Ελμπασάν κ Αντωνίου 17 04 2016 (φωτογραφίες και βίντεο) - Fronëzimi i Mitropolitit të ri të Elbasanit Hirësisë së Tij Andonit 17 04 2016 foto+video
Σύντομον Βιογραφικόν
Τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ἐλμπασάν κ. Ἀντωνίου
Ἐγενήθη τήν 6ην Δεκεμβρίου τοῦ 1969 εἰς Τίρανα Ἀλβανίας (σε μουσουλμανική οικογένεια). Ὁλοκλήρωσε τάς ἱερατικᾶς τοῦ Σπουδας εἰς τήν Θεολογικήν Ἀκαδημίαν «Ἀνάστασις τοῦ Χριστοῦ» - Ἅγιος Βλάσιος, Δυρραχίου τήν περίοδον 1996-1999.
Εἶναι ἀριστοῦχος ἀπόφοιτός της Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Ἐθνικοῦ Καποδιστριακοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν (2002-2006) και μεταπτυχιακός σπουδαστής εἰς τήν «Καινήν Διαθήκην» τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Εἶναι κάτοχος Master εἰς τήν «Κοινωνικήν Ψυχολογίαν καί Ἐπικοινωνίαν» τῆς Ἀνωτάτης Ἐκπαιδεύσεως “ISSAT” καί πτυχιοῦχος τοῦ Πανεπιστημίου “UBIS” τῆς Γενεύης.
Ἐκάρη Μοναχός καί ἐχειροτονήθη Διάκονος ὑπό τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κορυτσάς κ. Ἰωάννου τό 2000. Ἐχειροτονήθη ὑπό τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Τιράνων, Δυρραχίου καί πάσης Ἀλβανίας κ. Ἀναστασίου, Πρεσβύτερος τό 2002, Ἐπίσκοπος Κρούγιας, ὡς βοηθός τοῦ Ἀρχιεπισκόπου, τήν 21ην Νοέμβριου τοῦ 2006, και υπηρέτησε ως Πρωτοσύγκελλος της Ἱεράς Ἀρχιεπισκοπής Τιράνων.
Εἶναι μέλος τοῦ Συμβουλίου τοῦ Ἱδρύματος «Πνοή Ἀγάπης», μέλος τῆς ἐκτελεστικῆς ἐπιτροπῆς τοῦ Ἱδρύματος «Ὀρθόδοξος Κλινική Εὐαγγελισμός», μέλος τῆς «Διαθρησκειακῆς Ἐπιτροπῆς» εἰς τήν Ἀλβανίαν καί ἔχει διδάξει εἰς την Ὀρθόδοξον Ἀκαδημίαν «Ἀνάστασις τοῦ Χριστοῦ» τήν περίοδον 2006-2012. Ἔχει λάβει μέρος εἰς πολλάς Διασκέψεις, Συναντήσεις καί Δραστηριότητας ἐκπροσωπώντας τήν Ἐκκλησία τής Ἀλβανίας.
Biografi e shkurtër
e Hirësisë së Tij, Mitropolitit të Elbasanit, Andonit
Hirësia e Tij, Mitropoliti i Elbasanit, Shpatit dhe Librazhdit, Imzot Andon (Merdani), lindi më 7 dhjetor 1969 në Tiranë (në një familje myslymane).
Kreu studimet në Akademinë Theologjike “Ngjallja e Krishtit” - Shën Vlash, Durrës në vitet 1996-1999. Ka mbaruar me rezultate të shkëlqyera Fakultetin Theologjik të Universitetit Kombëtar “Kapodistria” të Athinës (2002-2006) dhe ka përfunduar studimet master në “Dhiatën e Re” në Universitetin “Aristoteli” të Selanikut. Është diplomuar në nivelin master në “Sociologji - Psikologji - Komunikim” të Arsimit të Lartë “ISSAT”, gjithashtu është diplomuar në Universitetin “UBIS” të Gjenevës.
U qeth murg dhe u hirotonis dhjak nga Hirësia e Tij, Mitropoliti i Korçës, Joani, në vitin 2000. U hirotonis prift më 21 nëntor 2002 nga Fortlumturia e Tij, Kryepiskopi i Tiranës, Durrësit dhe i Gjithë Shqipërisë, Anastasi. Më 21 nëntor 2006 u hirotonis Episkop i Krujës si ndihmës i Kryepiskopit dhe shërbeu si protosingjel i Kryepiskopatës së Tiranës.
Është anëtar i Bordit të Fondacionit “Frymë Dashurie”, anëtar i bordit ekzekutiv të Fondacionit “Klinika Orthodhokse Ungjillëzimi”, anëtar i Komitetit Ndërfetar të Shqipërisë dhe ka dhënë mësim në Akademinë Theologjike “Ngjallja e Krishtit” në periudhën 2006-2012. Ka marrë pjesë në shumë konferenca, takime dhe aktivitete, duke përfaqësuar Kishën e Shqipërisë.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!
Ετικέτες
ενημέρωση
(2161)
ενημέρωση-informacion
(1428)
Αλβανία
(904)
ορθοδοξία
(422)
ιστορία-historia
(374)
Εθνική Ελληνική Μειονότητα
(366)
ελληνοαλβανικές σχέσεις
(311)
ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks
(277)
Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek
(253)
Β Ήπειρος
(239)
ορθοδοξία-orthodhoksia
(234)
ορθόδοξη πίστη
(222)
εθνικισμός
(195)
διωγμοί
(162)
τσάμηδες
(122)
shqip
(119)
Κορυτσά-Korçë
(118)
Κορυτσά Β Ήπειρος
(103)
informacion
(100)
Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος
(97)
ορθόδοξη ζωή
(96)
ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse
(76)
διωγμοί - përndjekje
(61)
ορθόδοξο βίωμα
(59)
εθνικισμός-nacionalizmi
(56)
ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας
(55)
Ελλάδα-Αλβανία
(48)
Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë
(45)
ανθελληνισμός
(44)
Ελληνικό Σχολείο Όμηρος
(43)
πολιτισμός - kulturë
(43)
besimi orthodhoks
(40)
Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά
(39)
Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare
(37)
ιστορία ορθοδοξίας
(36)
βίντεο
(34)
Shqipëria
(32)
ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821
(32)
κομμουνισμός- komunizmi
(30)
πνευματικά
(27)
Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës
(24)
πολιτική-politikë
(23)
απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës
(22)
αλβανικά
(21)
εκπαίδευση
(21)
Αρχαία Ελλάδα
(20)
helenët-Έλληνες
(19)
κομμουνισμός
(19)
Greqia
(17)
Βλαχόφωνοι Έλληνες
(15)