Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Αμφίπολη: Πέντε οι σκελετοί που βρέθηκαν στον τάφο. Μια γυναίκα, τρεις άνδρες και ένα μωρό - Amfipoli: Pesë skeletë u gjendën në varrezë. Një grua, tre burra dhe një foshnjë


Νέες ανακοινώσεις για το νεκρό της Αμφίπολης. Οχι έναν, αλλά πέντε σκελετούς βρήκαν τελικά οι ερευνητές.
Ο τάφος στο Λόφο Καστά ήταν οικογενειακός και μέσα βρέθηκαν:
1. Μία γυναίκα, περίπου 60 ετών
2. Δύο άντρες, περίπου 30 ετών
3. Ενα μωρό
4. Ένας καμένος νεκρός (είχε καεί σε προγενέστερη χρονική φάση από αυτή που πέθαναν οι άλλοι τέσσερις)
Συνοπτική εικόνα
Τα σκελετικά κατάλοιπα του ταφικού μνημείου, από τον λόφο Καστά Αμφίπολης αντιστοιχούν σε 550 περίπου οστά, θρυμματισμένα και ακέραια, ένα κρανίο σε αρκετά καλή κατάσταση, από το οποίο λείπουν τα οστά, που συνθέτουν το πρόσωπο και μία σχεδόν ακέραιη κάτω γνάθο. Δεν βρέθηκαν δόντια, εκτός από μία τερηδονισμένη ρίζα δεξιού δεύτερου προγόμφιου, η οποία βρισκόταν μέσα στη κάτω γνάθο και εμφανίζει προχωρημένο ακρορριζικό απόστημα.
Από τα 550 οστά, που καταμετρήθηκαν, τα 157, τα οποία προέκυψαν κατόπιν προσεκτικής ανάταξης από διαφορετικά θραύσματα διάσπαρτων οστών, καταγράφηκαν συστηματικά σε βάση δεδομένων και έγινε προσπάθεια απόδοσης τους σε επιμέρους άτομα.
Επιπλέον, αναγνωρίστηκαν οστά ζώων, κάποια από τα οποία φαίνεται να ανήκουν σε μακρά οστά ιπποειδούς. Τα οστά των ζώων θα μελετηθούν από ειδικό ζωοαρχαιολόγο.
Ο ελάχιστος αριθμός των ατόμων, που ταυτοποιήθηκαν από τα διαγνωστικά σκελετικά κατάλοιπα αντιστοιχεί σε πέντε άτομα, τέσσερα εκ των οποίων αποδίδονται σε ενταφιασμούς και ένα σε καύση.

Deklarata të reja në lidhje me të vdekurin e Amfipolit. Jo një por pesë skelete si përfundim zbuluan studiuesit. Vari në Kodrën Kasta ishte familjar dhe brenda u gjendën:
1.    Një grua rreth 60 vjeç
2.    Dy burr, rreth 30 vjet,
3.    Një foshnjë,
4.    Një i vdekur i djegur (ishte djegur në një fazë më të hershme kohore nga ajo që vdiqën 4 të tjerët.
Pamja e përgjithëshme.

Mbeturinat skeletore të varrezës së Kodrës Kasta në Amfipoli iu përkasin pothuajse 55 eshtrave përafrësisht, disa të thërrmuara e disa të plota, një kafkë në gjendje mjaft të mirë, nga e cila mungojnë eshtra që përbëjnë fytyrën dhe një pothuajse e plotë nga nofulla e poshtme. Nuk u gjendën dhembë, përveç një rënje të kariezuar të paradhëmballës së dytë të krahut të djathtë, e cila gjendej  brenda nofullës dhe shfaq një abses apikal.
Nga 550 eshtrat, që u numëruan, 157, të cilat dolën pas një klasifikimi të kujdesshëm nga copa të ndryshme të eshtrave të shpërndara, u rregjistruan në mënyrë sistematike në një bazë të dhënash  dhe u bë përpjekje identifikimi në personat respektivë.
Për më tepër u dalluan eshtra kafshësh, disa prej tyre duket se iu përkasin eshtrave të gjata të kuajve. Eshtrat e kafshëve do të studiohen nga një arkeolog specialist për kafshët.
Numëri minimal i personave që u identifikuan nga mbeturinat e diagnostikuara skeletike përputhet me pesë persona, katër nga të cilët vijnë nga varrime dhe njëri nga djegia.

Ενδεικτική εκπροσώπηση οστών Ατόμου 2 με φωτογραφίες οστών - Përfaqësim simbolik i personit të dytë

Ενδεικτική εκπροσώπηση οστών Ατόμου 3- Përfaqësim simboli i eshtrave të personit të 3-të 

Άτομα 4 και 5 - Persona 4-5
Ενδεικτική εκπροσώπηση οστών Ατόμου 4 - Përfaqësim simbolik i eshtrave të personit të 4-ët

Νέα Ελληνική εκπομπή για την μειονότητα από την δημόσια ραδιοτηλεόραση Αργυροκάστρου

Με παρουσιαστή τον δημοσιογράφο κ. Δημήτρη Κίκη, ξεκίνησε η εκπομπή «Περπατώντας στον τόπο μας» από την δημόσια ραδιοτηλεόραση Αργυροκάστρου (RTGJ). Σκοπός της εκπομπής είναι να προβάλει και να ενημερώνει τους Έλληνες της Βορείου Ηπείρου για τα προβλήματα που μαστίζουν τον τόπο μας.
Επίσης η εκπομπή έχει και πολιτισμικό χαρακτήρα γιατί πέραν από την ενημέρωση, έχει σκοπό να αναπτύξει, να διατηρήσει και να προβάλει τις αναλλοίωτες αξίες του τόπου μας όπως η τέχνη,τα ήθη και τα έθιμα αλλά και οτιδήποτε πλαισιώνει την Εθνική μας ταυτότητα.
Η εκπομπή θα προβάλλεται κάθε Παρασκευή 8:30μμ - 9:00μμ και κάθε Κυριακή στις 1:30μμ θα προβάλλεται σε αναμετάδοση.




Πηγή: www.himara.gr

Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2015

Τι Μάνα είναι Αυτή! - Çfarë nëne është Ajo!

Τι Μάνα είναι Αυτή!

Γέροντας Παΐσιος
– Γέροντα, γιατί η Παναγία άλλοτε µου δίνει αμέσως αυτό που της ζητώ και άλλοτε όχι;
– Η Παναγία, όποτε έχουμε ανάγκη, απαντά αμέσως στην προσευχή µας∙ όποτε δεν έχουμε µας αφήνει, για να αποκτήσουμε λίγη παλικαριά.
Όταν ήμουν στην Μονή Φιλοθέου, μια φορά αμέσως μετά την αγρυπνία της Παναγίας, µε έστειλε ένας Προϊστάμενος να πάω ένα γράμμα στην Μονή Ιβήρων.
Ύστερα έπρεπε να πάω κάτω στον αρσανά της μονής και να περιμένω ένα γεροντάκι που θα ερχόταν µε το καραβάκι, για να το συνοδεύσω στο μοναστήρι µας – απόσταση μιάμιση ώρα µε τα πόδια.
Ήμουν από νηστεία και από αγρυπνία.
Τότε, τη νηστεία του Δεκαπενταύγουστου την χώριζα στα δύο∙ µέχρι της Μεταμορφώσεως δεν έτρωγα τίποτε, την ημέρα της Μεταμορφώσεως έτρωγα και μετά μέχρι της Παναγίας, πάλι δεν έτρωγα τίποτε. 

Έφυγα λοιπόν αμέσως μετά την αγρυπνία και ούτε που σκέφθηκα να πάρω μαζί µου λίγο παξιμάδι. Έφθασα στην Μονή Ιβήρων, έδωσα το γράμμα και κατέβηκα στον αρσανά, για να περιμένω το καραβάκι. Θα ερχόταν κατά τις τέσσερις το απόγευμα, αλλά αργούσε να έρθει.
Άρχισα εν τω μεταξύ να ζαλίζομαι.
Πιο πέρα είχε μια στοίβα από κορμούς δένδρων, σαν τηλεγραφόξυλα, και είπα µε τον λογισμό µου: «Ας πάω να καθίσω εκεί που είναι λίγο απόμερα, για να µη µε δει κανείς και αρχίσει να µε ρωτάει τι έπαθα». Όταν κάθισα, µου πέρασε ο λογισμός να κάνω κομποσχοίνι στην Παναγία, να µου οικονομήσει κάτι.
Αλλά αμέσως αντέδρασα στον λογισμό και είπα:
«Ταλαίπωρε, για τέτοια τιποτένια πράγματα θα ενοχλήσεις την Παναγία;».
Τότε βλέπω μπροστά µου έναν Μοναχό. Κρατούσε ένα στρογγυλό ψωμί, δύο σύκα και ένα μεγάλο τσαμπί σταφύλι.
«Πάρε αυτά, µου είπε, εις δόξαν της Κυρίας Θεοτόκου» και χάθηκε.
Ε, τότε διαλύθηκα∙ µε έπιασαν τα κλάµματα, ούτε ήθελα να φάω πια…
Πα, πα! Τι Μάνα είναι Αυτή! Να φροντίζει και για τις μικρότερες λεπτομέρειες!
Ξέρεις τι θα πει αυτό!..

Çfarë nëne është Ajo!

Jerond Paisi.

-          Jerond , përse e Tërëshenjta herë mi jep menjëherë ato që i kërkoj dhe herë jo?
-          E Tërëshenjta, kur kemi nevojë, përgjigjet menjëherë në lutjen tonë, kur nuk kemi na le, që të fitojmë pak trimëri.
Kur isha në Manastirin e Filotheit, një herë, menjëherë pas agripnisë së Tërëshenjtës më dërgoi një Udhëheqës që të çoj një letër në Manastirin e Iviron.
Më pas duhet që të shkoj në vendqëndrimin e manastirit që të prisja një jerond që do të vinte me anije, për ta shoqëruar në manastirin tonë – largësia një orë e gjysëm më këmbë.
Isha me kreshmë dhe agripni.
Atëhere kreshmën e pesëmbëdhjetë gushtit  e ndaja në dy pjesë, deri për Metamorfozë nuk haja asgjë, ditën e Metamorfozës haja dhe më pas deri për të Tërëshenjtës nuk haja asgjë.
Ika pra menjëherë nga agripnia dhe as e mendova që të merrja me vete ndonjë kore bukë. Arrita në Manastirin e Iviron, ja dhashë letrën dhe zbrita në vendqëndirmin e varkave  që të prisja, por po vonohej të vinte.
Filloi të më merrej mendja. Më tutje kishte një stivë me kërcunj pemësh, si shtylla telegrafi, dhe thashë me mendjen time: “Të shkoj që të qëndroj atje që është pak si mënjanë që të mos më shohë dikush dhe fillon të më pyesë se ç’pësova”
Kur qëndrova mendja më shkoi që të bjë komboskin tek e Tërëshenjta, që të kujdesej me diçka.
Por menjëherë reagova dhe i thashë mendimit:
“ O i mjerë, për të tilla gjëra koti të shqetësosh të Tërëshenjtën?”
Atëhere shikoj para meje një Murg.  Mbante një bukë të rrumbullaktë, dy fiq dhe një veshul të madh rrush.
“Merri këto më tha, për lavdi të Zonjës Hyjlindëse” dhe u zhduk.
E atëhere u dërrmova, më zunë të qarat, as doja të haja më...
Po, po! Çfarë Nëne është Ajo! Të kujdeset dhe për hollësitë më të mëdha.
E di se çdo të thotë kjo!....

Ομιλία εις την Εορτή του Μεγάλου Αθανασίου, αρχιμ Επιφάνειος Χατζηγιάγκου 18 01 2015


Υπόγεια ρητορική μίσους στα Βαλκάνια

ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΖΙΜΑΣ
Χιλιάδες λουλούδια στο σημείο της άγριας εκτέλεσης. Οι ηγέτες της Βαλκανικής, της περιοχής της Ευρώπης με το πολυπληθέστερο μουσουλμανικό στοιχείο, καταδίκασαν τις δολοφονίες στο Παρίσι και μάλιστα οι περισσότεροι εξ αυτών έσπευσαν εκεί για να συμμετάσχουν στην πορεία. Οι κοινωνίες όμως εκπέμπουν δικά τους ανησυχητικά μηνύματα.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Επιστρέφοντας από το σχολείο του στα Τίρανα, ο δεκατριάχρονος Νίκο είπε στη μητέρα του ότι δύο συμμαθητές του στην τάξη τού είπαν πως έκαναν πολύ καλά «αυτοί στη Γαλλία» που σκότωσαν τους δημοσιογράφους γιατί έβρισαν τον Μωάμεθ. «Σοκαριστήκαμε, θα ενημερώσουμε τους δασκάλους για να ξέρουν τι γίνεται. Αυτά βέβαια δεν τους τα έμαθαν στο σχολείο, τ’ ακούν δυστυχώς στα σπίτια τους, σε τζαμιά, στις αλάνες» λέει στην «Κ» ο πατέρας του μικρού Νίκο. Το βράδυ στην τηλεόραση του KLAN ο δημοσιογράφος Μπλέντι Φέβζιου παρουσίασε μια περίληψη των αντιδράσεων στις ιστοσελίδες, σχετικά με την επίθεση στη γαλλική εφημερίδα. Η πλειονότητα καταδίκαζε τη δολοφονία. Υπήρχε όμως και ένα 5%, που, όπως τόνισε ο παρουσιαστής, ήταν μουσουλμάνοι από την Αλβανία, αλλά κυρίως από το Κόσοβο και την ΠΓΔΜ, που κατηγορούσαν τους Γάλλους δημοσιογράφους για το περιεχόμενο των γελοιογραφιών της εφημερίδας και συνέχαιραν τους τρομοκράτες για τη δολοφονία 12 ανθρώπων στο όνομα του ισλάμ.

Δεν είναι όμως μόνο η Αλβανία, το Κόσοβο ή το Τέτοβο. Και στα υπόλοιπα Βαλκάνια, όπου υπάρχουν συμπαγείς μουσουλμανικοί πληθυσμοί, όπως στη Σερβία, τη Βοσνία, το Μαυροβούνιο ή τη Βουλγαρία, καταγράφεται ένα υπόγειο «ρεύμα επιδοκιμασίας», κινούμενο κυρίως στο Διαδίκτυο, της δολοφονικής «εκδίκησης του Αλλάχ» στο Παρίσι.

Η πρόεδρος του συμβουλίου για τα ΜΜΕ στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Λιλιάνα Ζούροβατς, δήλωσε ότι πολλά portals και κοινωνικά δίκτυα στη Βοσνία έχουν κατακλυστεί με ρητορική μίσους και εγκώμια υπέρ των τρομοκρατών. «Είναι τρομακτικό το γεγονός ότι, ύστερα από μια τέτοια βάρβαρη σφαγή, κάποιος αποφασίζει να προβεί σε σχόλια όπως αυτά των οποίων έχουμε γίνει μάρτυρες σε διάφορα portals και τα οποία προτρέπουν σε μίσος και πόλεμο» είπε, ενώ το πρακτορείο ειδήσεων Τανγιούνγκ μετέδωσε ότι οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη κατακλύστηκαν από «μαζικά απειλητικά μηνύματα εναντίον των Σέρβων και των ορθοδόξων των Βαλκανίων».

«Η δολοφονική απόπειρα που σημειώθηκε στο Παρίσι έχει όλες τις πιθανότητες να συμβεί και στα Τίρανα, σε μεγαλύτερες μάλιστα διαστάσεις» έγραψε στην εφημερίδα «Ντίτα» των Τιράνων ο Koloreto Cukalli. «Υπάρχει υποκρισία από το κράτος και τα ΜΜΕ, και κανείς δεν προτίθεται να συζητήσει το πρόβλημα του ακραίου ισλάμ. Μια γυναίκα στο Κόσοβο τάχθηκε εναντίον της ισλαμικής μαντίλας και τη λιντσάρισαν· ένας αρχιτέκτονας και ζωγράφος εξέφρασε στα Τίρανα την άποψή του για τους μουσουλμάνους και δέχθηκε επιθέσεις όχι μόνο στις ιστοσελίδες αλλά και στα ΜΜΕ. Ολοι, κυβέρνηση και ΜΜΕ, αντιπολίτευση και καλλιτέχνες, υποκρίνονται με τη “θρησκευτική διαλλακτικότητα στην Αλβανία”. Αρκεί όμως μια ματιά στις ιστοσελίδες για να δούμε τι γράφουν οι Αλβανοί ακραίοι ισλαμιστές, οι οποίοι χαιρετίζουν τις μακάβριες πράξεις... Ας μην είμαστε αφελείς να πιστεύουμε ότι είναι λίγοι. Διαβάστε τις ιστοσελίδες, δείτε τι γράφουν, τι κατεβάζουν στο YοuTube, δείτε τις ακραίες απόψεις που εκφράζουν. Υπάρχουν εκατοντάδες τζαμιά στην Αλβανία που λειτουργούν εκτός ελέγχου της μουσουλμανικής κοινότητας. Λίγοι δεν γνωρίζουν την ιδεολογία που διδάσκεται σ’ αυτά. Η πανούκλα, όπως απέδειξε το ISIS, μεγαλώνει και επεκτείνεται, τροφοδοτούμενη από το κακό και το αρνητικό».

Οι ηγέτες της Βαλκανικής, της περιοχής της Ευρώπης με το πολυπληθέστερο μουσουλμανικό στοιχείο, καταδίκασαν τις δολοφονίες στο Παρίσι. Οι κοινωνίες όμως εκπέμπουν τα δικά τους ανησυχητικά μηνύματα. Ετσι, το Μουσουλμανικό Φόρουμ Νεολαίας του Κοσόβου επικροτεί σε ανακοίνωσή του σχεδόν ανοιχτά τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι, επιρρίπτοντας ευθύνες στη γαλλική κυβέρνηση την οποία χαρακτηρίζει «ρατσιστική και ισλαμοφοβική».

Το Σεράγεβο

Ο Βόσνιος μουσουλμάνος αναλυτής, ειδικός σε θέματα τρομοκρατίας, Τζεβάντ Γκαλιγιάσεβιτς, υποστήριξε ότι «το Σεράγεβο είναι το επίκεντρο ενός πολυγώνου εντός του οποίου γεννήθηκε η τρομοκρατική επίθεση στο Παρίσι», ενώ ο σκληροπυρηνικός μουφτής του Σαντζακίου (αυτόνομη περιοχή της Σερβίας), Μουαμέρ Ζούρκορλιτς, δήλωσε: «Εγώ δεν καταδικάζω την τρομοκρατία. Δεν με ενδιαφέρει. Γιατί να την καταδικάσω; Εγώ θέλω τα δυτικά ΜΜΕ να ζητήσουν συγγνώμη που συνδέουν το ισλάμ με την τρομοκρατία!».

Αντιδρώντας στις δηλώσεις του μουφτή αλλά και στις πληροφορίες των γαλλικών αρχών ότι μέρος του οπλισμού των δολοφόνων προερχόταν από τη Βοσνία, ο σερβικός Τύπος προέβαλε ερωτήματα όπως: «Μας περιμένει “γαλλικό σενάριο;”».

Έργα τέχνης από πάγο στο Πόγραδετς κατά τις μέρες της παγωνιάς (αρχές 2015).




Η Ελληνίδα Πρέσβης στην Πρίστινα για την αναγνώριση του Κοσσόβου - Ambasadorja greke në Prishtinë nuk e përjashton njohjen e Kosovës

Shefja e Zyrës Diplomatike të Greqisë në Kosovë, ambasadorja Konstantina Athanassiadou tha se shteti i saj ende nuk e ka njohur pavarësinë e Kosovës, por nuk e përjashton një mundësi.


“Në princip nuk e përjashtojmë njohjen”, tha Athanassiadou, në një ligjëratë para studentëve të kolegjit AAB.
Ajo tha se nga pesë vendet që ende nuk e kanë njohur shtetin e Kosovës, Greqia është vendi që ka qenë më fleksibil.
Athanassiadou shtoi se Greqia edhe pse nuk e ka njohur Kosovën, e ka ndihmuar në anëtarësimin në shumë organizata ndërkombëtare.
Ajo ka përmendur anëtarësimin e Kosovës ë FMN në vitin 2009, ku Greqia kishte votuar pro, derisa në vitin 2011 kishte përkrahur anëtarësimin në BERZH.
Diplomatja greke tha se Kosova ka një përspektivë euroatlantike, të cilën shteti i saj do ta përkrah.
Η αρχηγός, του Διπλωματικού Γραφείου της Ελλάδας στο Κόσσοβο, η Πρέσβης Κωνσταντίνα Αθανασιάδου είπε πως το κράτος της δεν έχει αναγνωρίσει ακόμα την ανεξαρτησία του Κοσσόβου, αλλά δεν την απορρίπτει αυτή την πιθανότητα.
«Ως αρχή δεν την απορρίπτουμε την αναγνώριση» είπε η Αθανασιάδου σε μια ομιλία που κράτησε μπροστά από τους φοιτητές του Κολλεγίου ΑΑΒ.

Αυτή είπε πως από τις πέντε χώρες που δεν την έχουν αναγνωρίσει ακόμη το κράτος του Κοσσόβου, η Ελλάδα είναι η χώρα που είναι πιο ευέλικτη.
Αθανασιάδου πρόσθεσε πως η Ελλάδα αν και δεν έχει αναγνωρίσει το Κόσσοβο την έχει βοηθήσει για την ένταξη της σε πολλούς διεθνής οργανισμούς.
Αυτή έχει αναφερθεί στην ένταξη του Κοσσόβου στην ΔΝΤ αρχές του 2009, όπου η Ελλάδα είχε ψηφίσει υπέρ, μέχρι το έτος 2011 είχε στηρίξει την ένταξη στο BERZH.
Η ελληνίδα διπλωμάτης είπε πως το Κόσσοβο έχει μία  ευρω-ατλαντική προοπτική, πράγμα που το δικό της κράτος θα στηρίξει.

Κορυτσά: Σώζεται ο ναός της Αναλήψεως στην Εμπορία Κορυτσάς - Korçë- Shpëtohet Kisha e Ristozit në Mborje


Korçë- Shpëtohet Kisha e Ristozit në Mborje
– Kisha e Ristozit në Mborje është një nga monumentet më të çmuara në Shqipëri. Ajo daton në vitin 1389 dhe i përket tipit arkitektural kryq-me-kupolë.
“Kjo kishë rrezikonte të shëmbej për shkak të lënies në harresë dhe mos ndërhyrjeve në të prej më shumë se 20-vjetësh, ku si pasoje ka pasur çarje dhe lëvizje në strukturën e saj, gjë që ka sjellë dëmtimin e tamburit dhe të kupolës.
Që prej muajit maj ka filluar puna për projektin e nderhyrjes restauruese. Hartimi i projektit ka pasur vështirësi për shkak të gjëndjes dhe ka zgjatur disa muaj duke pasur dhe asistencen e specialistëve më të mirë të IMK, DRKK-Korcë dhe vete angazhimin e ministres Mirela Kumbaro. Fale kësaj ndërhyrjeje është bërë i mundur shpëtimi i këtij monumenti.
 “Ndërhyrja që po kryhet ka për qëllim stabilizimin e konstruksionit dhe parandalimin e dëmtimit të mëtejshëm të saj”, njofton DRKK-ja e Korçës. “Projekti parashikon ndërhyrjen në dy faza, ku në fazën e parë po realizohet një strehë e përkohëshme për ta mbrojtur monumentin nga agjentët atmosferikë dhe janë kryer me mjaft kujdes përforcime provizore për të mbajtur strukturën nga brenda, duke ruajtur njëkohësisht të paprekur edhe pikturën murale, e cila ka vlera të jashtëzakonshme”, shkruhet në materialin që specialistët kanë publikuar së fundmi lidhur me ecurinë e punimeve.
Puna do të vijojë me zbulimin e kupolës dhe më pas investigimin e hollësishëm të strukturës për të vlerësuar të gjitha çarjet dhe plasaritjet e saj dhe më pas do të realizohen një pjesë e masave për të stabilizuar konstruksionin, si përforcimi i mureve, harqeve dhe kupolës.
Mësohet se për të gjitha këto ndërhyrje, duke filluar nga projektimi, konsulencat dhe realizimi, janë angazhuar specialistë me përvojë në restaurimin e këtyre monumenteve të rrallë për trashëgiminë tonë kulturore.
/k.m//a.ke/

Κορυτσά- Σώζεται ο Ναός της Αναλήψεως στο χωριό Εμπορία.

Ο Ναός της Αναλήψεως στην Εμπορία είναι ένα από τα πιο αξιόλογα μνημεία στην Αλβανία. Αυτός ο ναός χρονολογείται από το 1389 και ανήκει στο αρχιτεκτονικό τύπο του σταυροειδούς με θόλο.

Αυτός ο ναός κινδύνευε να καταρρεύσει λόγο της αδιαφορίας κατά τα τελευταία 20 χρόνια και για το λόγο αυτό υπήρχαν φθορές και μετακινήσεις στην δομή της, πράγμα που έχει αποφέρει την φθορά του  κυλίνδρου και του θόλου.

Από τον Μάιο μήνα ξεκίνησαν οι εργασίες συντήρησης .
Ο σχεδιασμός είχε δυσκολίες εξαιτίας της κατάστασης και κράτησε αρκετούς μήνες έχοντας την βοήθεια και πολλών εδικών της Διεύθυνσης Μνημείων Κορυτσάς, αλλά και την μέριμνα της ίδιας της υπουργούς κ Μιρέλα Κουμπάρο. Χάρη στην επέμβαση αυτή σώθηκε το μνημείο αυτό.

Η επέμβαση γίνεται με στόχο την σταθεροποίηση της δομής και την παρεμπόδιση της περεταίρω φθοράς. Το σχέδιο προβλέπει την επέμβαση σε δύο φάσεις, πρώτα δημιουργείται το προσωρινό  στέγαστρο για να το προστατεύει το ναό  από τους  ατμοσφαιρικούς παράγοντες και έχουν γίνει με μεγάλη προσοχή επεμβάσεις για ενδυνάμωση της δομής, εσωτερικά, ώστε να διαφυλάσσεται συγχρόνως άγγιχτο και τα τοιχώματα με τις εικονογραφίες που έχουν ανυπολόγιστη αξία.



Η δουλεία θα συνεχίσει με την διόρθωση της δομής του θόλου που έχει εκτεταμένες σχισμές και ρωγμές. Θα ενισχυθούν και τα τοιχώματα και οι αψίδες του θόλου.



Συμμετέχουν και πολλοί ειδικοί από τα Τίρανα για να διαφυλαχτεί αυτό το σημαντικό μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1569) Αλβανία (913) ιστορία-historia (427) ορθοδοξία (422) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (312) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (291) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (268) Β Ήπειρος (246) ορθοδοξία-orthodhoksia (245) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) Κορυτσά-Korçë (128) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά Β Ήπειρος (112) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (100) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (65) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (58) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (52) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (44) ανθελληνισμός (44) πολιτισμός - kulturë (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (41) besimi orthodhoks (40) βίντεο (36) ιστορία ορθοδοξίας (36) Shqipëria (33) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (33) κομμουνισμός- komunizmi (33) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (27) πνευματικά (27) πολιτική-politikë (24) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)