Σελίδες

Ανάκληση πολιτογράφησης Αλβανών που παρίσταναν τους Βορειοηπειρώτες

Μια νέα εγκύκλιος κυκλοφορεί απ' τις 9 Νοεμβρίου στα γραφεία του τμήματος αλλοδαπών, στο υπουργείο εσωτερικών καθώς και σε άλλες υπηρεσίες που σχετίζονται με τις διαδικασίες πολιτογράφησης. Η εγκύκλιος αυτή δρομολογεί την επίλυση ενός παγίου αιτήματος όλων των Βορειοηπειρωτών καθώς βλέπαμε όλο και περισσότερους Αλβανούς να παριστάνουν τους Βορειοηπειρώτες μόνο και μόνο για να πάρουν στα χέρια τους το ελληνικό διαβατήριο που τους δίνει πρόσβαση σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Ανάμεσά τους υπάρχουν και πιο κραυγαλέες περιπτώσεις όπου Αλβανοί με ανθελληνικές θέσεις και συμπεριφορές έχουν πολιτογραφηθεί Έλληνες.
Ως γνωστόν, οι Βορειοηπειρώτες πριν την κτήση της ελληνικής υπηκοότητας χρησιμοποιούσαν το Ειδικό Δελτίο Ταυτότητας Ομογενούς (ΕΔΤΟ), κατά την έναρξη των διαδικασιών πολιτογράφησης, οι κάτοχοι ΕΔΤΟ δεν κλήθηκαν να αποδείξουν την ελληνική τους καταγωγή καθώς για λόγους διευκόλυνσης θεωρήθηκε πως η συγκεκριμένη ταυτότητα το αποδείκνυε. Πλέον όσοι Αλβανοί πολίτες πήραν την ελληνική ιθαγένεια ως κάτοχοι ΕΔΤΟ θα ελεγχθούν εκ νέου και θα πρέπει να αποδείξουν την ομογενειακή τους ιδιότητα σε περίπτωση που συντρέχει μια απ' τις παρακάτω περιπτώσεις:
α. σε πλαστογράφηση προξενικής θεώρησης η οποία προκύπτει ότι έχει χορηγηθεί σε πρόσωπο με διαφορετικά στοιχεία που αποδεδειγμένα δεν είναι το ίδιο πρόσωπο με τον πολιτογραφούμενο
β. σε χορήγηση γνήσιας μεν προξενικής θεώρησης με ημερομηνία έκδοσης μετά το 2001, η οποία όμως δεν αποδεικνύεται ότι είναι ομογενειακού τύπου.
Αδιαμφισβήτητα η εγκύκλιος αυτή ανοίγει το δρόμο για την αποκατάσταση μιας εσφαλμένης τακτικής αρκεί να υπάρχει και θέληση για την εφαρμογή της.
Σας παραθέτουμε την εγκύκλιο:
Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο

Βόρειος Ήπειρος - ΕPIRE du NORD

Ουδέποτε έχασε την επωνυμία της και την ταυτότητά της!

Παραμένει τμήμα της ιστορικής Ηπείρου, ΑΠΕΙΡΩΤΑΝ, από τη δεύτερη χιλιετία π.Χ. , με κατοίκους τα ελληνικά φύλλα, Θεσπρωτούς, Χάονες και Μολοσσούς. Απετέλεσε, αργότερα, τμήμα ''πολιτικής οντότητας'' υπό τον βασιλέα της δυναστείας των Αιακιδών, Αλκέτα, των Μολοσσών, με πρωτεύουσα την Πασσαρώνα, έξω από τα Γιάννενα. Και αργότερα, τμήμα του αβασίλευτου ''Κοινού των Ηπειρωτών'', με πρωτεύουσα τη Φοινίκη, πλησίον των Αγίων Σαράντα, με σύμβολο τον ταύρο στεφανωμένον με κλάδο ελαίας. Το Κοινό των Ηπειρωτών παρέμεινε ως ενιαίο κράτος μέχρι τη ρωμαϊκή κατάκτηση, το 167 π.Χ.
Μετά από δύο χιλιετίες, ας όψονται οι Ιταλο-Αυστριακοί, που με τις ενέργειές τους και τις απαιτήσεις τους αναγκάστηκαν οι Μεγάλες Δυνάμεις να παραχωρήσουν τη Βόρειο Ήπειρο με τον ελληνικό της πληθυσμό στην Αλβανία, με το κατάπτυστο, και εν πολλοίς προδοτικό (για εμάς), Πρωτόκολλο της Φλωρεντίας, 13 Φεβ. 1914, καθ’ ήν στιγμή ο Ελληνικός στρατός είχε ελευθερώσει τη Β. Ήπειρο από τον Τουρκικό ζυγό και την κατείχε από τις αρχές του Οκτωβρίου 1913. Είχε προηγηθεί το Μπιζάνι και η απελευθέρωση των Ιωαννίνων, Φεβρουάριος 1913, στα πλαίσια των Βαλκανικών Πολέμων.
Ο Ελευθέριος Βενιζέλος συμφώνησε στην απόσυρση του Ελληνικού στρατού. Οι Βορειοηπειρώτες εγκαταλείφθηκαν στη μοίρα τους. Θα ακολουθήσουν συγκρούσεις μεταξύ Βορειοηπειρωτών και Αλβανών. Θα εγκατασταθεί κυβέρνηση Β. Ηπείρου με πρόεδρο τον Γεώργιο Χριστάκη-Ζωγράφο. Θα ανακηρυχθεί η περιοχή αυτόνομη, με τις ελληνικές πόλεις Αργυρόκαστρο, Χειμάρα, Δέλβινο, Άγιοι Σαράντα, Πρεμετή, Κορυτσά, Τεπελένι, Αυλώνα, Μοσχόπολη και υπέρ τα εκατό χωριά. Θα αναγκαστούν τελικά οι Αλβανοί να υπογράψουν το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας, 17 Μαρτίου 1914, με το οποίο δεσμεύονταν για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και την θρησκευτική ελευθερία του ελληνικού πληθυσμού.
Έτσι εισήλθαν, Βόρειος Ήπειρος και Αλβανία, και στην Κοινωνία των Εθνών, τον Οκτώβριο του 1921. Και εκεί, η ηγεσία των Αλβανών δεσμεύτηκε να σεβαστεί τα πολιτικά, κοινωνικά, εκπαιδευτικά και θρησκευτικά δικαιώματα των Βορειοηπειρωτών. Η γαλανόλευκη θα κυματίζει ελεύθερα στη Βόρειο Ήπειρο.
Σε αυτό το καθεστώς, για να μην σας ταλαιπωρώ, εμμένουμε, εμείς οι Ηπειρώτες, αφού, δυστυχώς, δεν πραγματοποιήθηκε η ένταξη της Βορείου Ηπείρου στην Ελλάδα.
Ο εικονιζόμενος χάρτης είναι του 1920, με βάση το Πρωτόκολλο της Φλωρεντίας. Διακρίνεται η διαχωριστική γραμμή της Βορείου Ηπείρου με την υπόλοιπη Αλβανία. Και δίπλα η φίλη Σερβία. Πουθενά κράτος των Σκοπίων. Πουθενά χώρα Βόρειος Μακεδονία. Ουδέποτε και από κανέναν έγινε λόγος για ‘‘Νότια Αλβανία’’. Μόνον από τον Νίκο Φίλη και την παρέα του. Αιδώς Αργείοι! (επιπλήττονται οι Αργείοι από τον Αίαντα γιατί έδειχναν ότι είχαν φοβηθεί τους Τρώες). Εμείς ποιόν φοβηθήκαμε!
Δυστυχώς, ούτε η εκτέλεση του Έλληνα της Βορείου Ηπείρου, του 35χρονου Κωνσταντίνου Κατσίφα, αιωνία του η μνήμη, που πέφτοντας από τις σφαίρες της Αλβανικής αστυνομίας φώναξε, ‘‘Ζήτω η Ελλάδα’’, ‘‘Ζήτω ο ελληνισμός’’, ούτε αυτό το εθνικό πλήγωμα μάς έκανε να μιλήσουμε την ίδια εθνική και πατριωτική γλώσσα. Ξεθώριασε και το ηπειρώτικο μοιρολόϊ!
Αλλά να μην ξεχνάμε, «Πάτριον εστι τοις Ηπειρώταις μη μόνον επί της ιδίας πατρίδος αγωνίζεσθαι, αλλά και υπέρ των φίλων και συμμάχων κινδυνεύειν» (Διόδωρος). Πόσο μάλλον για τους αδερφούς Βορειοηπειρώτες!
10 Νοεμβρίου 2018
Γρηγόριος Δημ. Νούσιας
Πτέραρχος ε.α.
Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο