Σελίδες

Βούλιαξε το ελληνικό κύρος στους Βουλιαράτες

 Αλέξανδρος Μαλλιάς
Βούλιαξε το ελληνικό κύρος στους Βουλιαράτες Αλέξανδρος Μαλλιάς
Δεν ήμουν παρών στους Βουλιαράτες. Δεν γνωρίζω αν υπάρχουν άλλοι αυτόπτες μάρτυρες του φονικού πέραν των ειδικών δυνάμεων της αλβανικής αστυνομίας, που ήλθαν ειδικά από τα Τίρανα. Ούτε μπορώ να γνωρίζω ποιός έδωσε την διαταγή. Γνωρίζοντας όμως την δομή της διοίκησης και την αλυσίδα των εντολών, ειδικά την Κυριακή 28 Οκτωβρίου στα Τίρανα, πιθανολογώ ότι η απόφαση ήταν πολιτική. Ολόκληρη η Αλβανία, πολιτικός κόσμος, ΜΜΕ και απλοί πολίτες, επικρότησαν ομόθυμα την πολιτική έκφραση της εκ των υστέρων επικρότησης του φονικού, όπως διατυπώθηκε γραπτώς από τον πρωθυπουργό κύριο Έντι Ράμα στις 28 Οκτωβρίου 2018.


Χρειάστηκαν δέκα μέρες για δοθεί η σορός του φονευθέντος ομογενή στην οικογένειά του. Όπως συμβαίνει και με τους νεκρούς Έλληνες του Έπους του 1940-41, η Αλβανία ακόμα και σήμερα δείχνει να φοβάται τους νεκρούς Έλληνες. Μου έκανε αρνητική εντύπωση το γεγονός ότι στην Ελλάδα δεν υπήρξε ομόθυμη καταδίκη του φονικού, ανεξαρτήτως τού πορίσματος της δικαστικής έρευνας (στην Αλβανία) για το περιεχόμενο του οποίου δεν πρέπει να έχουμε αυταπάτες.
Η εικόνα της Ελλάδος ήταν απογοητευτική μεν, αντιπροσωπευτική δε της σημερινής μας κατάστασης. Το πρώτο στοιχείο που αναδείχθηκε μέσα από τις αντιδράσεις μας ήταν η διαφωνία με την διαφορετική ιδεολογία, νοοτροπία και ίσως τον παράτολμο χαρακτήρα του νεκρού. Τα Τίρανα αδυνατούν να αντιληφθούν ότι πολλοί στην Ελλάδα προτίμησαν να λάβουν θέση με βάση την ιδεολογία, την ιδεοληψία και την κομματική ταυτότητα. Η στάση αυτή που στην Ελλάδα προφανώς κάποιοι την θεωρούν ως «ένδειξη ανωτερότητας και ιδεολογικο-πολιτισμικής υπεροχής» στην Αλβανία ερμηνεύεται ως αδυναμία.
Σε περίπτωση που ό μη γένοιτο είχαμε ένα ανάλογο φονικό στην Ελλάδα με θύμα Αλβανό πολίτη, καμιά κυβέρνηση της Αλβανίας και κανένας πολιτικός της γειτονικής μας χώρας δεν θα επέτρεπε στον εαυτό του να κρίνει το θύμα προτάσσοντας την ιδεολογία και την κομματική του ταυτότητα. Για την Αλβανία είναι πρώτα από όλα Αλβανός. Ανεξάρτητα τυχόν εγκληματικών ενεργειών του στην Ελλάδα, θα είχε από την Αλβανία διαφορετική μεταχείριση.
Αυτή είναι μία θεμελιώδης διαφορά μεταξύ των δύο γειτονικών χωρών. Η διαφορά αυτή αντιδράσεων αντανακλά όσο και αν φαίνεται περίεργο την περί ισχύος πεποίθηση των γειτόνων μας που στηρίζεται στο μέτρο της αποφασιστικότητας. Δεν συμμερίζομαι τις οξύτατες λεκτικές συναισθηματικές και συνθηματικές αντιδράσεις στην Ελλάδα που κατά κανόνα κρατούν μερικές ώρες ή έστω ημέρες. Αποστρέφομαι επίσης τις ανεδαφικές και επιπόλαιες συνθηματικές κραυγές -δυστυχώς ακούστηκαν και τέτοιες – για «δυναμική» αντίδραση. Ακριβώς διότι αντιλαμβάνομαι τι εννοούν. Μόνο δειλοί και ανεύθυνοι προτάσσουν τα συνθήματα και τις ανεξέλεγκτες κραυγές μέσα στα ασφαλή τείχη της Αθήνας.

Το ανησυχητικό τρίπτυχο

Το αντίτιμο της δικής τους ανευθυνότητας καταβάλλουν πάντοτε κάποιοι στην Μειονότητα και στις Δομές της. Οι ωσεί παρόντες είναι οι μόνιμοι απόντες. Εκείνο που λείπει στην Ελλάδα διαχρονικά σε σχέση με την γειτονική Αλβανία είναι η σταθερότητα πολιτικής, η αποφασιστικότητα και η συνέπεια. Αντίθετα περισσεύουν οι κραυγές, τα συνθήματα και τα πυροτεχνήματα. Ανάβουν λάμπουν για λίγο και μετά σβήνουν. Μένει μόνο το σκοτάδι. Τίποτε άλλο.
Η Αλβανία, μια χώρα που βγήκε από το καθεστώς του Ενβέρ Χότζα πριν τρείς δεκαετίες περίπου και αυτοκαταστράφηκε εκ νέου το 1997, μπορεί να αντλήσει θετικά συμπεράσματα ακόμη μία φορά για την διαχείριση εκ μέρους των κυβερνητών της μίας κρίσης με την Ελλάδα. Υπάρχουν όμως και ένα ανησυχητικό τρίπτυχο το οποίο θα ήθελα να αναδείξω:
  1. Η Ελλάδα έδειξε πάλι ότι στερείται μηχανισμού έγκαιρης και έγκυρης πληροφόρησης ακόμη και σε ευαίσθητες εκτός συνόρων μας περιοχές.
  2. Στερείται θεσμικού μηχανισμού διαχείρισης κρίσεων αλλά και της προς τούτο βούλησης.
  3. Η συμπεριφορά μας έχει τα αντίστροφα του επιδιωκομένου αποτελέσματα ειδικά στις σχέσεις μας με την γειτονική Αλβανία. Αυτό θα φανεί πάλι σε πρώτη ευκαιρία.

Χοροί Και Τραγούδια Από Αλβανία, Αρμενία, Γεωργία, Ισπανία, Κύπρο, Συρία Και Ιράκ Στο Δημαρχείο

Η Β’ Δημοτική Κοινότητα του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο των πολιτιστικών της δραστηριοτήτων, διοργανώνει Μουσικοχορευτική εκδήλωση με τίτλο “3η Συνάντηση πολιτισμών-Γιορτή φιλίας”, την Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2018, στις 19.00΄, στο Φουαγιέ του Δημαρχιακού Μεγάρου Θεσσαλονίκης (Βασ. ΓεωργίουΑ΄ 1).
Η εκδήλωση περιλαμβάνει παραδοσιακούς χορούς από Συλλόγους πολιτών και ομάδα προσφύγων διαφόρων εθνοτήτων (Αλβανία, Αρμενία, Γεωργία, Ισπανία, Κύπρο και Συρία/Ιράκ), οι οποίοι ζουν ή/και εργάζονται στην πόλη μας και γενικότερα στην περιοχή.
Είσοδος ελεύθερη

Ο Ράμα τίμησε Αλβανό συνεργάτη των Ναζί

Μεγαλοπρεπής τελετή στα Τίρανα για αδίστακτο δολοφόνο Ελλήνων
Την ώρα που ο αλβανικός σοβινισμός του καθεστώτος Ράμα επιτίθεται στους Ελληνες καλλιεργώντας το μίσος απέναντι σε καθετί ελληνικό και με νωπό ακόμα το αίμα του Κωνσταντίνου Κατσίφα στη γη της Βορείου Ηπείρου, ο Αλβανός πρωθυπουργός συνεχίζει το κτίσιμο του παναλβανικού ονείρου, τιμώντας ακόμα και Αλβανούς δωσιλόγους, συνεργάτες των Γερμανών στη διάρκεια της γερμανικής επικυριαρχίας στα Βαλκάνια που έδρασαν κατά των Ελλήνων κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Οπως πληροφορείται η «δημοκρατία», προτού ακόμα συμπληρωθούν 40 ημέρες από τη δολοφονία του ομογενούς μας, ο ψευτοσοσιαλιστής πρωθυπουργός της γειτονικής χώρας προκαλεί την ελληνική συνείδηση με τελετές μίσους, στο όνομα του ανθελληνικού του παραληρήματος.

Το καθεστώς Ράμα προ ημερών διοργάνωσε τελετή ενταφιασμού των οστών του Αλβανού ναζιστή και συνεργάτη των Γερμανών Μιτ’χάτ Φρασέρι (Mit’hat Frasheri) στο κεντρικό πάρκο που περιβάλλει την τεχνητή λίμνη των Τιράνων (liqemi I Tiranes), στο κέντρο της αλβανικής πρωτεύουσας. Τα οστά μεταφέρθηκαν από τις ΗΠΑ και μαζί με την προτομή του το «έργο» κόστισε στο αλβανικό δημόσιο 30.000 ευρώ!
Ο Μιτ’χάτ Φρασέρι ήταν αρχηγός της εγκληματικής φασιστικής οργάνωσης Balli Kombetar (Εθνικό Μέτωπο) που έδρασε την περίοδο 1940-1944 στην αλβανική ύπαιθρο κατασφάζοντας Ελληνες και Αλβανούς αντιφασίστες μέχρι που διέφυγε ακολουθώντας τους Γερμανούς κατά την κατάρρευση. Βαρύνεται για θηριωδίες και σφαγές στις μειονοτικές περιοχές (στα χωριά Κακοδίκι και Γλύνα, κοντά στους Βουλιαράτες) με εκατοντάδες θύματα.

Ο ίδιος ο Ράμα εκφώνησε «πανηγυρικό» επαναφέροντας στην ομιλία του και το θέμα των Τσάμηδων, ενώ στην επίσημη ταφή παρέστη ολόκληρο το υπουργικό συμβούλιο του Αλβανού πρωθυπουργού, υποχρεώνοντας την κυβέρνηση και την κρατική μηχανή η τελετή να έχει τιμές αρχηγού κράτους. Επίσης σύμφωνος φέρεται ότι είναι και ο προηγούμενος πρωθυπουργός Σαλί Μπερίσα.

Η φιέστα συνιστά προσβολή όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και όλων των δημοκρατικών λαών για τους αγώνες τους ενάντια στον φασισμό-ναζισμό. Και ενώ η εθνοκάθαρση του Ράμα συνεχίζεται με επιχειρήσεις εκφοβισμού ακόμα και στα σπίτια των μειονοτικών στα ελληνικά χωριά, η ελληνική πρεσβεία στα Τίρανα «παπαγαλίζει» την καταλλαγή, σε μια προσπάθεια να κατευνάσει την οργή και τη θλίψη των Ελλήνων… Επ’ αυτών θα επανέλθουμε με περισσότερα…

https://www.dimokratianews.gr/