Σελίδες

Κακοήθη ανάρτηση Καπλάνι κατά του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου



Μεγάλη έκταση δόθηκε στα αλβανικά ΜΜΕ σε μια πρόσφατη τοποθέτηση του Γκαζμέντ Καπλάνι στον προσωπικό του λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αφορούσε άποψή του σχετικά με το αποτροπιαστικό γεγονός δολοφονίας στη Λευκίμη Κέρκυρας  αλβανού πολίτη.
Είναι σαφές ότι, ενώ η υπόθεση ακόμη δεν έχει φωτιστεί σε όλες της τις παραμέτρους εκείνος, δίνει το στίγμα και είναι αυτός ο λόγος της ευρείας παρουσίασης στα αλβανικά ΜΜΕ. Προφανώς ο πολύς καιρός που έζησε στην Ελλάδα και κατά τα άλλα η θέλησή του να μάθει την τέχνη της επικοινωνίας, άλλο τόσο η δια της Ελλάδας ευκαιρία που το δόθηκε να είναι τα τελευταία χρόνια στις ΗΠΑ για βαθύτερες σπουδές σ’ αυτό το πεδίο, του έχουν καταστήσει ευαίσθητο το ένστικτο. Αυτό δηλαδή ότι αναζητούνταν απ’ τα ΜΜΕ της χώρας καταγωγής του, κάτι που θα διασκέδαζε τη γενική εντύπωση και θα εγκαρδίωνε μετά το Ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου για τον Κωνσταντίνο Κατσίφα, ήταν η συμμετρία. Και ανήγαγε ως τέτοιο το ατυχές γεγονός στην Κέρκυρα.
Γίνεται όμως προκλητικός ο κ. Καπλάνι αναμιγνύοντας στην υπόθεση του γραφήματός του τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο. Εφόσον διατείνεται ότι ανήκει στην τάξη των διανοουμένων διαπράττει αυστηρό ολίσθημα. Προσωπικότητες όπως του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου, όχι απλά λόγω της θεσμικής του θέσης ως επικεφαλής της τοπικής Εκκλησίας, αλλά κυρίως του διαμετρήματός του ως προσωπικότητα με μεγάλη επιρροή στην κοινότητα και το διεθνές γίγνεσθαι, δεν είναι διαχειριστές περιπτώσεων.
Ο κ. Καπλάνι καλεί τον Αρχιεπίσκοπο να πάρει θέση για το συμβάν στην Κέρκυρα. Παραβλέπει όμως τη διαχρονική τοποθέτηση του Αρχιεπισκόπου με ό,τι ρίσκα αυτή ενέχει σε ό,τι αφορά τον εξτρεμισμό, το φανατισμό, το εθνοτικό και θρησκευτικό μίσος και φυλετισμό ανά την υφήλιο αλλά και στα διμερή ελληνοαλβανικά ζητήματα και εξελίξεις.   
Και λέμε παραβλέπει διότι δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα γνωρίζει και εδώ γίνεται ανακόλουθος με παλαιότερα δημόσια λεγόμενά του. Γνωρίζει δηλαδή ότι οσάκις ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος έλαβε θέση, δεν ήταν ποτέ μονομερής αλλά ζήτησε επίμονα αποστάσεις απ’ όλους από θέσεις που οδηγούν σε ακρότητες. Ενδεικτικά ας αναφερθούμε στη δήλωση αλλά και την εκστρατεία του Αρχιεπισκόπου το 1993 κατά της επιχείρησης άνευ διακρίσεων απομάκρυνσης απ’ την Ελλάδα των αλβανών προσφύγων. Σε τέτοιες καταστάσεις και με επίγνωση του ρίσκου που αναλάμβανε (ήταν κυβερνητική πολιτική μιας κυρίαρχης χώρας, το κλίμα ήταν ιδιαίτερα φορτισμένο λόγω πογκρόμ εις βάρος της Ελληνικής κοινότητας στην Αλβανία) και όμως σήκωσε το βάρος. Είναι οι περιπτώσεις της σύγκρουσης στο Κόσοβο τόσο το 1999 όσο και στην επανάληψη βίαιων συγκρούσεων το 2002 που οι δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου δεν είχαν απλά εσωτερική απήχηση.
Η όλη του δράση σε διεθνές επίπεδο κατά το φανατισμού και θρησκευτικού φονταμενταλισμού τον έχουν καταστήσει έναν παράγοντα μεγάλου ρόλου και αναγνώρισης. Αυτά ο κ. Καπλάνι τα γνωρίζει όπως επίσης γνωρίζει ποιες είναι οι αντιδράσεις των κύκλων με τους οποίους ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος τα βάζε προκειμένου εξυπηρετήσει την ειρηνική συνύπαρξη. Απλά τα παραβλέπει. Τη σκοπιμότητα μπορεί να την υποπτευθεί κανείς εύκολα.    
Και τι συγκεκριμένα ζητάει ο κ. Καπλάνι στην ανάρτηση του; Να συλλυπηθεί ο Αρχιεπίσκοπος την οικογένεια του εκ  Βερατίου θύματος στην Κέρκυρα όπως στην περίπτωση Κατσίφα. Πρόκειται για κάποια παρεξήγηση μάλλον. Στη δεύτερη ο Αρχιεπίσκοπος έχει υποχρέωση ως πνευματικός πατέρας να συμπαρασταθεί στους οικείους ως Ορθόδοξοι, μέλη της Εκκλησίας του, προκειμένου να τους ηρεμήσει και μην επιτρέψει να χάσουν την ελπίδα παρά Θεώ. Εξ άλλου σύμφωνα με τα όσα ειδησεογραφικά μεταδόθηκαν το έκανε με διάκριση και με απόσταση ημερών απ’ το θλιβερό γεγονός. Στη δεύτερη ακόμη δεν έχουν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα των πραγμάτων.  Το βέβαιο είναι ότι θύμα και θύτης δεν είναι μέλη της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Ο δεύτερος καταλαβαίνει καλύτερα ο κ. Καπλάνι εφόσον έχει ασπαστεί ναζιστικές απόψεις και έχει διαπράξει φόνο είναι ύποπτο ανεξαρτήτως της καταγωγής του εάν συνεχίζει να πιστεύει στην Ορθοδοξία…
Και κάτι ακόμη για τον  κ. Καπλάνι ειδικά: στην περίπτωση του Κωνσταντίνου Κατσίφα είναι σαφές ότι υπάρχει υπέρμετρη και αδόκιμη χρήση κρατικής βίας. Έχει ξεχάσει ότι στην Πάντειο που  θήτευσε μάθαιναν κάτι τέτοια; Στη δεύτερη είναι πράξη ατόμου που υπό την επήρεια ακραίων ιδεολογιών (ίσως και ψυχοτρόπων ουσιών εφόσον η περιοχή δυστυχώς έχει και αυτή τη φήμη) διέπραξε αυτό το στυγερό έγκλημα.
Αμφιβάλει όντως ο κ. Καπλάνι ότι ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος είναι ενάντια σε ότι ακραίο και ειδικά που οδηγεί στην αφαίρεση ανθρώπινης ζωής;
Ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος σε όλη την οικουμένη είναι γνωστός ως ο «ειρηνοποιός Αναστάσιος». Ο Καπλάνι το ξέρει αυτό καλύτερα από το πλήρωμα της Εκκλησίας της Αλβανίας (ίσως κάνουμε λάθος αλλά δεν ανήκει σ’ αυτό) που το βιώνει ως καθημερινή μαθητεία του Αρχιεπισκόπου μας. Όχι ως θεωρία αλλά σαν πράξη καθημερινής θυσιαστικής μαρτυρίας…
Είναι κακοήθη η ανάρτηση του Καπλάνι και παρά τα όσα διατείνεται δεν βοηθά την κοινωνία της Αλβανίας να ηρεμήσει μετά την καταιγίδα. Υποπίπτει μάλιστα στο ολίσθημα (θα τον βαρύνει διαχρονικά) να συντηρήσει αυτή την κατάσταση με ότι συνέπειες αυτό συνεπάγεται.
Οι διανοούμενοι μιλούν διαχρονικά και χωροχρονικά. Ο ίδιος μάλλον περιστασιακά και κατά το δοκούν μιλάει. Σπουδασμένος ναι. Διανοούμενος θέλει δουλειά και κυρίως όχι εθνικισμό και συναισθηματισμό…  


Δήλωση Αλβανικού ΥΠ Εξ για τους αλβανούς θύματα ρατσισμού στην Ελλάδα! - Deklarata e MEPJ për shqiptarët viktima të racizmit!



Το Υπουργείο για την Ευρώπη και Εξωτερικών Υποθέσεων στην Αλβανία αντέδρασε για τον φόνο του 18χρονου την χθεσινή βραδιά  στην Ελλάδα.
Το Υπουργείο Εξωτερικών στην δήλωση εκφράζει την ανησυχία και τον αποτροπιασμό και συγκεκριμένα αναφέρει:
" Αυτή είναι η τέταρτη δολοφονία ενός αλβανού πολίτη μέσα σε δύο εβδομάδες. Το Υπ Εξ Αλβανίας εκφράζει την ανησυχία του για τις κατά συρροή δολοφονίες των αλβανών στην Ελλάδα κατά τις δύο τελευταίες εβδομάδες και συγχρόνως εκφράζει την αλληλεγγύη στις οικογένειες τους. Το Υπ Εξ Αλβανίας εκφράζει τον  έντονο αποτροπιασμό για τις ζωές των συμπατριωτών μας που χάθηκαν, αισθήματα αυτά που μεγαλώνουν καθώς καθυστερεί η εξιχνίαση τους από τις ελληνικές αρχές"
" Το αλβανικό Υπ Εξ καταδικάζει τον φόντο του εξτρεμισμού και της χρήσης της γλώσσας μίσους που συνόδεψε αυτά τα γεγονότα στην γειτονική χώρα και καλεί τις ελληνικές αρχές να καταδικάσει και να σταματήσει οποιαδήποτε προσπάθεια της Χρυσής Αυγής ή άλλων εξτρεμιστικών στοιχείων για να απειλήσουν την ασφάλεια και την αξιοπρέπεια των αλβανών που ζουν και προσφέρουν στην γειτονική χώρα. Δεν δεχόμαστε με κανένα τρόπο να συνηθίσουμε ούτε με τα ξενοφοβικά καλέσματα τους  ούτε με την παθητική και εθνικιστική  θυματοποίηση   κανενός εξ αυτών που δεν χάνει ευκαιρία να επιτεθεί στην Αλβανία στις Ευρωπαϊκές Αρχές" - αναφέρετε στην δήλωση τους.

Σχόλιο: Το αλβανικό Υπ Εξ ξεχνάει φαίνεται τι ακριβώς έχουν κάνει στους έλληνες στην Αλβανία ειδικά τις τελευταίες εβδομάδες, ένα μεγάλο μέρος της δήλωσης αυτής θα έπρεπε να ήταν δήλωση του Ελληνικού Υπ Εξ για τους έλληνες της Αλβανίας.
Σήμερα και το ΑΜΑ το ανάλογο ΕΣΡ της Αλβανίας προασπίστηκε τον ανθέλληνα δημοσιογράφο Μαρίν Μέμα και καταδίκασε την δήλωση της Ομόνοιας αναφέροντας πως χρησιμοποιεί γλώσσα μίσους και πως οι εκπομπές του κυρίου αυτού βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα. Μήπως αυτοί στο ΑΜΑ και ο κύριος αυτός έχουν γνώσεις ιστορίας ή πτυχία ιστορίας και έχουν το αλάθητο; Επιπλέον ξεχνάνε πως επί χρόνια ο κύριος αυτός σπέρνει μίσος, ζητά συλλήψεις, ασκεί ψυχολογική βία  τρομοκρατία στους έλληνες της Αλβανίας.
Αλλά εκεί που μας χρωστούσαν μας ζητάνε και ρέστα. Κοίτα που καταντήσαμε.
Ministria për Evropën dhe Punët e Jashtme ka reaguar me tone të ashpra pas vrasjes se 18-vjeçarit mbrëmjen e djeshme në të  Greqisë.
MEPJ (Ministria për Evropën dhe Punët e Jashtme) është shprehur e shqetësuar dhe e indijuar:
“Kjo është vrasja e katërt e një qytetari shqiptar brenda dy javëve të fundit. MEPJ shpreh shqetësimin për serinë e vrasjes së shqiptarëve në Greqi përgjatë dy javëve të fundit dhe në të njëjtën kohë solidaritetin me familjet e tyre. MEPJ shpreh indinjatën e thellë për humbjen e jetëve të bashkëkombasve tanë, ndjenja këto që thellohen nga vonesat në zbardhjen e këtyre ngjarjeve nga autoritetet greke.”
“MEPJ dënon ashpër sfondin e ekstremizmit dhe gjuhës së urrejtjes që ka shoqëruar këto ngjarje në vendin fqinj dhe i bën thirrje autoriteteve greke për dënimin dhe vënien fre të çfarëdo përpjekjeje të Agimit të Artë apo segmentëve të tjera ekstremiste për të cënuar sigurinë dhe dinjitetin e shqiptarëve që punojnë e kontribuojnë në vendin fqinj. Nuk pranojmë kurrsesi të mësohemi as me thirrjet e tyre ksenofobe në kanalet e komunikimit dhe as me viktimizimin patetik e nacionalist të ndonjërit syresh që nuk lë rast pa sulmuar Shqipërinë në instancat evropiane”-thuhet në reagim.

Koment.
Ministria e Jashtme harron mesa duket se çfarë ka ndodhur javët e fundit në këtë vend ndaj helenëve, dhe se një pjesë të madhe të kësaj deklarate duhet ta kishte bërë Greqia për minoritetin etnik grek në Shqipëri.

Kësaj deklarate i shtohet dhe ajo e AMAS e cila justifikon gjuhën e urrejtjes së gazetarit Marin Mema duke deklaruar se një gjuhë të tillë përdor Omonia. Për më tepër na tregon se ky gazetar pëdor fakte. Mos vallë janë dipllomuar në histori zotërinjtë e AMAs dhe nuk e dimë apo ka ky "gazetari-historian" që ka vite që mbjell urrejtje , frikëson psikologjikisht dhe terrorizon grekët e Shqipërisë?
Ku kemi katandisur, që atje ku na kishin borxh po na kërkojnë dhe kusurin. ...

Βορειοηπειρωτικά Σωματεία : Ο εκφοβισμός των Αλβανικών αρχών δεν περνάει! - Shoqatat Voriepirote: Fushata frikësuese e institucioneve shqiptare nuk do të kalojë!



ΟΛΟΙ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 08 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018 ΣΤΟΥΣ ΒΟΥΛΙΑΡΑΤΕΣ ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ 40 ΗΜΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΤΣΙΦΑ!
Η πολιτική εκφοβισμού, η καχυποψία, ο ρατσισμός και το καθεστώς τρομοκρατίας που βιώνουν οι Βορειοηπειρώτες σήμερα στον τόπο τους προσβάλλει την αξιοπρέπεια, την ηθική και την κοινωνία μας, και δεν πρέπει να περάσει.
Δεν είμαστε ούτε φασίστες ούτε εξτρεμιστές. Είμαστε ΕΛΛΗΝΕΣ! Αυτό που θέλουμε είναι ο πλήρης σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων μας, τα οποία είναι κατοχυρωμένα με την ΣΥΜΒΑΣΗ-ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΩΝ, που έχει υπογράψει η Αλβανία και οφείλει να σεβαστεί.
Καλούμαστε όλοι να πούμε «όχι» στον εκφοβισμό! Γιατί μόνο μέσω του ψυχολογικού πολέμου και των απειλών μπορούν να μας «σπάσουν». Κανείς δεν μπορεί να καβαλήσει στην πλάτη μας αν δεν σκύψουμε. Και εμείς ΔΕΝ ΘΑ ΣΚΥΨΟΥΜΕ ΠΟΤΕ, διεκδικώντας τον σεβασμό και την αξιοπρέπεια. Όπως δεν έσκυψε και ο Κωνσταντίνος μας.
Το Σάββατο συμπληρώνονται 40 ημέρες πένθους, 40 ημέρες που δεν ακούσαμε τη φωνή του. Και όμως «μιλάει» κάθε μέρα στις καρδιές μας και μας δίνει κουράγιο να συνεχίσουμε να διεκδικούμε τα επίσημα αναγνωρισμένα και υπογεγραμμένα από την Αλβανία δικαιώματά μας.
Αγαπητοί Συμπατριώτες, στο σπίτι μας
δεν φοβόμαστε, δεν κλειδωνόμαστε και δεν αμπαρωνόμαστε. Στο σπίτι μας πρέπει να αισθανόμαστε ασφάλεια, ελευθερία έκφρασης και σκέψης.
Να είμαστε όλοι το Σάββατο 08 Δεκεμβρίου 2018 στους Βουλιαράτες στις 11.00. Είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε για να τιμήσουμε τη μνήμη του Κωνσταντίνου, στέλνοντας παράλληλα το μήνυμα ότι ο εκφοβισμός και το καθεστώς τρομοκρατίας δεν θα περάσουν.
Εκ της Συντονιστικής Επιτροπής Βορειοηπειρωτικών Σωματείων Ελλάδος
ΠηγήHimara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο

TË GJITHË TË SHTUNË NË DT 08 DHJETOR 2018 NË VULIARATES PËR TË 40-TAT NGA VRASJA E KONSTANDIN KACIFAS!
Politikat e frikësimit, dyshimit, racizmit nga pushteti i terrorit që përjetojnë Voriepirotët sot në vendin e tyre ofendon dinjitetin,moralin dhe shoqërinë tonë dhe nuk duhet ta lejojmë.
Nuk jem as fashistë as ekstremist. Jemi HELENË! Atë që dëshirojmë është respektimi i plotë i të drejtave tona humane, të cila janë të mbrojtura nga  KONTRATA-KORNIZË e KËSHILLIT TË EUROPËS NË LIDHJE ME TË DRJETAT E MINORITETEVE KOMBËTARE, që ka nënshkruar Shqipëria dhe ka detyrim që të respektojë.
Kemi detyrë që të gjithë që t'i themi "jo" frikësimit! Sepse vetëm nëpërmjet  luftës psikologjike dhe kërcënimeve mund të na "thyejnë" . Asnjë nuk mund të hipë në shpinën tonë nëse nuk ulim kurrizin. Dhe ne nuk do të ulemi kurrë, duke kërkuar respektin dhe dinjitetin. Ashtu si nuk u përul dhe Konstandini ynë.
Të shtunë mbushen 40 ditë zie, 40 ditë që nuk dëgjuam zërin e tij. Por ja që "flet" çdo ditë në zemrat tona  dhe na jep kurajo që të vazhdojmë të kërkojmë zyrtarisht të drejtat tona të njohura dhe të nënshkruara nga Shqipëria.
Të dashur bashkëatdhetarë, në shtëpinë tonë nuk kemi frikë, nuk kyçemi dhe nuk vendosim lloz. Në shtëpinë tonë duhet të ndjejmë siguri, liri shprehjeje dhe mendimi.
Të gjithë të shtunë më dt 08 Dhjetor 2018 duhet të jemi në Vuliarates në ora 11:00. Është gjëja minimale që mund të bëjmë për të nderuar kujtimin e Konstandinit, duke dërguar njëkohësisht mesazhin se frikësimi nga pushteti i terrorit nuk do të kalojë.
Nga Komisioni Koordinativ i Shoqatave Vorioepirote të Greqisë.
Burimi. himara.gr
Përktheu Pelasgos Koritsas.