Κακοήθη ανάρτηση Καπλάνι κατά του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου



Μεγάλη έκταση δόθηκε στα αλβανικά ΜΜΕ σε μια πρόσφατη τοποθέτηση του Γκαζμέντ Καπλάνι στον προσωπικό του λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αφορούσε άποψή του σχετικά με το αποτροπιαστικό γεγονός δολοφονίας στη Λευκίμη Κέρκυρας  αλβανού πολίτη.
Είναι σαφές ότι, ενώ η υπόθεση ακόμη δεν έχει φωτιστεί σε όλες της τις παραμέτρους εκείνος, δίνει το στίγμα και είναι αυτός ο λόγος της ευρείας παρουσίασης στα αλβανικά ΜΜΕ. Προφανώς ο πολύς καιρός που έζησε στην Ελλάδα και κατά τα άλλα η θέλησή του να μάθει την τέχνη της επικοινωνίας, άλλο τόσο η δια της Ελλάδας ευκαιρία που το δόθηκε να είναι τα τελευταία χρόνια στις ΗΠΑ για βαθύτερες σπουδές σ’ αυτό το πεδίο, του έχουν καταστήσει ευαίσθητο το ένστικτο. Αυτό δηλαδή ότι αναζητούνταν απ’ τα ΜΜΕ της χώρας καταγωγής του, κάτι που θα διασκέδαζε τη γενική εντύπωση και θα εγκαρδίωνε μετά το Ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου για τον Κωνσταντίνο Κατσίφα, ήταν η συμμετρία. Και ανήγαγε ως τέτοιο το ατυχές γεγονός στην Κέρκυρα.
Γίνεται όμως προκλητικός ο κ. Καπλάνι αναμιγνύοντας στην υπόθεση του γραφήματός του τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο. Εφόσον διατείνεται ότι ανήκει στην τάξη των διανοουμένων διαπράττει αυστηρό ολίσθημα. Προσωπικότητες όπως του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου, όχι απλά λόγω της θεσμικής του θέσης ως επικεφαλής της τοπικής Εκκλησίας, αλλά κυρίως του διαμετρήματός του ως προσωπικότητα με μεγάλη επιρροή στην κοινότητα και το διεθνές γίγνεσθαι, δεν είναι διαχειριστές περιπτώσεων.
Ο κ. Καπλάνι καλεί τον Αρχιεπίσκοπο να πάρει θέση για το συμβάν στην Κέρκυρα. Παραβλέπει όμως τη διαχρονική τοποθέτηση του Αρχιεπισκόπου με ό,τι ρίσκα αυτή ενέχει σε ό,τι αφορά τον εξτρεμισμό, το φανατισμό, το εθνοτικό και θρησκευτικό μίσος και φυλετισμό ανά την υφήλιο αλλά και στα διμερή ελληνοαλβανικά ζητήματα και εξελίξεις.   
Και λέμε παραβλέπει διότι δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα γνωρίζει και εδώ γίνεται ανακόλουθος με παλαιότερα δημόσια λεγόμενά του. Γνωρίζει δηλαδή ότι οσάκις ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος έλαβε θέση, δεν ήταν ποτέ μονομερής αλλά ζήτησε επίμονα αποστάσεις απ’ όλους από θέσεις που οδηγούν σε ακρότητες. Ενδεικτικά ας αναφερθούμε στη δήλωση αλλά και την εκστρατεία του Αρχιεπισκόπου το 1993 κατά της επιχείρησης άνευ διακρίσεων απομάκρυνσης απ’ την Ελλάδα των αλβανών προσφύγων. Σε τέτοιες καταστάσεις και με επίγνωση του ρίσκου που αναλάμβανε (ήταν κυβερνητική πολιτική μιας κυρίαρχης χώρας, το κλίμα ήταν ιδιαίτερα φορτισμένο λόγω πογκρόμ εις βάρος της Ελληνικής κοινότητας στην Αλβανία) και όμως σήκωσε το βάρος. Είναι οι περιπτώσεις της σύγκρουσης στο Κόσοβο τόσο το 1999 όσο και στην επανάληψη βίαιων συγκρούσεων το 2002 που οι δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου δεν είχαν απλά εσωτερική απήχηση.
Η όλη του δράση σε διεθνές επίπεδο κατά το φανατισμού και θρησκευτικού φονταμενταλισμού τον έχουν καταστήσει έναν παράγοντα μεγάλου ρόλου και αναγνώρισης. Αυτά ο κ. Καπλάνι τα γνωρίζει όπως επίσης γνωρίζει ποιες είναι οι αντιδράσεις των κύκλων με τους οποίους ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος τα βάζε προκειμένου εξυπηρετήσει την ειρηνική συνύπαρξη. Απλά τα παραβλέπει. Τη σκοπιμότητα μπορεί να την υποπτευθεί κανείς εύκολα.    
Και τι συγκεκριμένα ζητάει ο κ. Καπλάνι στην ανάρτηση του; Να συλλυπηθεί ο Αρχιεπίσκοπος την οικογένεια του εκ  Βερατίου θύματος στην Κέρκυρα όπως στην περίπτωση Κατσίφα. Πρόκειται για κάποια παρεξήγηση μάλλον. Στη δεύτερη ο Αρχιεπίσκοπος έχει υποχρέωση ως πνευματικός πατέρας να συμπαρασταθεί στους οικείους ως Ορθόδοξοι, μέλη της Εκκλησίας του, προκειμένου να τους ηρεμήσει και μην επιτρέψει να χάσουν την ελπίδα παρά Θεώ. Εξ άλλου σύμφωνα με τα όσα ειδησεογραφικά μεταδόθηκαν το έκανε με διάκριση και με απόσταση ημερών απ’ το θλιβερό γεγονός. Στη δεύτερη ακόμη δεν έχουν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα των πραγμάτων.  Το βέβαιο είναι ότι θύμα και θύτης δεν είναι μέλη της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Ο δεύτερος καταλαβαίνει καλύτερα ο κ. Καπλάνι εφόσον έχει ασπαστεί ναζιστικές απόψεις και έχει διαπράξει φόνο είναι ύποπτο ανεξαρτήτως της καταγωγής του εάν συνεχίζει να πιστεύει στην Ορθοδοξία…
Και κάτι ακόμη για τον  κ. Καπλάνι ειδικά: στην περίπτωση του Κωνσταντίνου Κατσίφα είναι σαφές ότι υπάρχει υπέρμετρη και αδόκιμη χρήση κρατικής βίας. Έχει ξεχάσει ότι στην Πάντειο που  θήτευσε μάθαιναν κάτι τέτοια; Στη δεύτερη είναι πράξη ατόμου που υπό την επήρεια ακραίων ιδεολογιών (ίσως και ψυχοτρόπων ουσιών εφόσον η περιοχή δυστυχώς έχει και αυτή τη φήμη) διέπραξε αυτό το στυγερό έγκλημα.
Αμφιβάλει όντως ο κ. Καπλάνι ότι ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος είναι ενάντια σε ότι ακραίο και ειδικά που οδηγεί στην αφαίρεση ανθρώπινης ζωής;
Ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος σε όλη την οικουμένη είναι γνωστός ως ο «ειρηνοποιός Αναστάσιος». Ο Καπλάνι το ξέρει αυτό καλύτερα από το πλήρωμα της Εκκλησίας της Αλβανίας (ίσως κάνουμε λάθος αλλά δεν ανήκει σ’ αυτό) που το βιώνει ως καθημερινή μαθητεία του Αρχιεπισκόπου μας. Όχι ως θεωρία αλλά σαν πράξη καθημερινής θυσιαστικής μαρτυρίας…
Είναι κακοήθη η ανάρτηση του Καπλάνι και παρά τα όσα διατείνεται δεν βοηθά την κοινωνία της Αλβανίας να ηρεμήσει μετά την καταιγίδα. Υποπίπτει μάλιστα στο ολίσθημα (θα τον βαρύνει διαχρονικά) να συντηρήσει αυτή την κατάσταση με ότι συνέπειες αυτό συνεπάγεται.
Οι διανοούμενοι μιλούν διαχρονικά και χωροχρονικά. Ο ίδιος μάλλον περιστασιακά και κατά το δοκούν μιλάει. Σπουδασμένος ναι. Διανοούμενος θέλει δουλειά και κυρίως όχι εθνικισμό και συναισθηματισμό…  


Σχόλια