Σελίδες

ΜΙΛΗΣΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ

Μίλησα με τους ήρωεςΜίλησα με τους ήρωες
Ο κ. Κώστας Κυριακού, πολιτικός κρατούμενος επί δικτατορίας Ενβέρ Χότζα στο κολαστήριο του Σπάτς, ηγετικό στέλεχος της ΟΜΟΝΟΙΑΣ και ένας από τους 5 ηγέτες της ΟΜΟΝΟΙΑΣ της περίφημης δίκης των Τιράνων το 1994, μας έδωσε ευγενικά την άδεια αναδημοσίευσης του προλόγου του στην 2η έκδοση του βιβλίου του ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ,  στον οποίο αναφέρεται σε ένα «διάλογό» του με 2 ήρωες.
ΜΙΛΗΣΑ ΜΕ  ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ
-          Κωνσταντίνε, ευλογημένο μας παιδί! Πόσο χαίρομαι που σε βλέπω. Όπως πάντα είσαι χαμογελαστός και λαμπερός. Δεν σε φτάνω, είσαι πολύ ψηλά. Τι κάνεις; Τι θέλεις να μου πεις;
-          Αδερφέ, παρακάλεσα τον Αρχάγγελο Μιχαήλ να με αφήσει λίγο ακόμα. Να μεταφέρεις στον Ελληνισμό, πως την Λαμπάδα της Λευτεριάς και των Ιδανικών του Έθνους, την έστησα στην ψηλότερη κορυφή της Βορείου Ηπείρου.
-          Βρε Λεβέντη μας είσαι από τους εκλεκτούς, γιατί όταν ήσουν εκεί ψηλά στην κορυφή του βουνού δεν έτρεξες στην αγκαλιά της Μάνας Ελλάδας; Γιατί γύρισες στο σπίτι σου; Εκεί είχαν εισβάλει τα αρπακτικά.
-          Τι μου λες; Από πού να έφευγα; Από το σπίτι μου; Από τα Άγια χώματά μας, που κρατούν στα σπλάχνα τους τούς νικητές του Ιστορικού ΌΧΙ του 1940; Σε ποιους να τα χάριζα όλα αυτά;. Τα αρπακτικά να έφευγαν, αυτοί είναι ξένοι. Εμείς ήμαστε στις πατρογονικές μας εστίες. Με χαμόγελο αντιμετώπισα τους φονιάδες. Πριν το πράξω, σας το είπα: «ΜΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΜΟΥ ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ, ΕΛΛΑΔΑ Σ` ΑΓΑΠΩ».
-          Αδερφέ, φονιάδες και γενίτσαροι επιχειρούν να ρίξουν λάσπη στο λαμπρό σου έργο, να πικράνουν τη μανούλα σου και όλους εμάς.
-          Τα ταγκαλάκια, όπως αποκαλούσε τα δαιμόνια ο Άγιος Παΐσιος μας προκαλούν πνευματική αναγούλια, με μύρια κόλπα επιχειρούν να με αρπάξουν από την αγκαλιά του Αρχάγγελου Μιχαήλ. Εδώ κοντά μου είναι ο Αρχάγγελος του Χριστού, εσύ δεν τον βλέπεις. Δεν μπορούν να με πάρουν, μας σκεπάζει η ΜΑΝΑ ΠΑΝΑΓΙΑ. Όλοι αυτοί, ξένοι και γενίτσαροι, κατρακυλούν στα κατακάθια του Άδη. Ως Χριστιανός Ορθόδοξος λυπάμαι για την κατάντια τους. Μακάρι να μετανοήσουν και να τους ελεήσει ο Καλοκάγαθος Χριστό μας. Λυπάμαι για την στάση της πολιτικής ηγεσίας της Πατρίδας μας!  Μα κανένας τους δεν μπόρεσε να βρεθεί δίπλα στην οικογένειά μου, να απάλαιναν ολίγο τον πόνο της μανούλας, να σφίξουν στην αγκαλιά το 11χρονο αγγελούδι μου;
-          Κωνσταντίνε βλέπω τον Αρχάγγελο Μιχαήλ δίπλα σου, είναι κ` αυτός χαμογελαστός.
-          Σου είπα, τον Αρχάγγελο δεν τον βλέπεις. Είσαι αναστατωμένος, για κοίτα τον καλά. Είναι ο αδερφός μας Σταύρος Γκούτζος. Εσύ τον ξέρεις καλά. Ο Σταύρος πράττει, δεν λέει πολλά.
-          Ναι τώρα τον βλέπω καθαρά, είναι ο Σταύρος. Σταύρο που είσαι;  Γιατί δε μιλάς; Πως μας έφυγες έτσι ξαφνικά; Δεν το είπες ούτε στον αδερφό Ηρακλή;
-          Ευχαριστιόμουν που σας άκουγα. Τι να σας έλεγα; Εσύ ξέρεις, το καθήκον μου σ` αυτόν τον κόσμο το έπραξα. Τώρα έπρεπε να αποχωρούσα. Πρέπει να είμαι κοντά στον Κωνσταντίνο. Είναι το ελάττωμα μου, δεν μπορώ να μη φροντίζω τα αδέρφια που  κάνουν τέτοιες θυσίες.  Αλλά εγώ δεν γνωρίζω καλά τους ιερούς κανόνες. Ο Κωνσταντίνος είναι ανάμεσα στους αγγέλους…  Όμως πριν φύγω προετοιμάστηκα. Έκοψα τη γενειάδα, πλύθηκα, χτενίστηκα και για αρκετές ώρες ήμουν με τους φίλους μας. Το βράδυ γύρισα στο σπίτι, φρόντισα τους δικούς μου, είπα στα παιδιά μου να και να προσεύχονται στον Χριστό και την Παναγία μας, να τιμούν την Πατρίδα και να ευγνωμονούν τους ευεργέτες τους. Ετοιμάστηκα για το ταξίδι και περίμενα.  Έπειτα ήρθε ο φτερωτός Ταξιάρχης και με συνοδεία κι` άλλων αγγέλων, πετάξαμε. Οι άγγελοι μεσολάβησαν για να αναγγελθεί η κοίμησή μου από τα τηλεοπτικά μέσα και να το μάθουν οι φίλοι μας.
-          Αδέρφια γιατί απομακρύνεστε, μη φεύγετε, κατσείτε και λίγο ακόμα. Τι άλλο να πω στους δικούς μας;
-          Να τους πεις να συνεχίσουν με δύναμη και πίστη τον ιερό αγώνα της λευτεριάς. Ο ικανότερος να σηκώσει ψηλά την αναμμένη Λαμπάδα του Ελληνισμού και των Ανθρωπίνων Αρετών. Σύντομα θα δικαιωθούμε! Τώρα φεύγουμε! Μας περιμένει ο Αρχηγός του Βορειοηπειρωτικού Αγώνα, ο Μητροπολίτης μας Σεβαστιανός! Δεν σε αποχαιρετούμε! Πάντα θα είμαστε κοντά σας!

Χαμογελώντας υψώθηκαν στον Ουρανό.
Πόσο τους ζήλεψα! Πόσο γλυκές στιγμές έζησα!
Αδέρφια ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΕ και ΣΤΑΥΡΟ,
 ΚΑΛΗ ΑΝΤΑΜΩΣΗ! ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!

Një pikëpamje “greke” mbi zgjerimin e ujërave territoriale

Angelos M. Syrigos, profesor i asociuar, ekspert i ligjit ndërkombëtar në Universitetin Panteion të Athinë, publikon sot një opinion në gazetën “Kathimerini”, titulluar: “Ujërat territoriale greke dhe Turqia”.
Shkrimi është ndarë në disa sythe dhe është i thjeshtë për t’u kuptuar pasi sqaron se çështja kryesore e Greqisë sot është Egjeu dhe problemet që implikohen aty me Turqinë. Kjo ka rëndësi pasi në Shqipëri luhet me idenë se ndarja detare në Jon është prioritare, ndaj edhe kështu shpjegojmë konspiracionin e madh kundër vendit tonë. 

Syrigos e nis me deklaratën e ish-ministrit të Jashtëm, Nikos Kotzias që u shpreh se Greqia do të zgjerojë vijën detare në Jon në 12 milje, një deklaratë që provokoi reagime hga Turqia. Ankaraja zyrtare bëri të qartë se çdo lëvizje e ngjashme në Egje do të çonte në luftë. Këtu vjen në vështrim sjellja politike në raport me ligjin ndërkombëtar, diçka që në rastine Turqisë është serioze për vetë përmasat e saj dhe natyrën e pushtetit, por është karikaturiale në rastin e politikës shqiptare që nuk ka asgjë në dorë. 
I vetmi kufizim për sovranitetin në ujërat territoriale është e drejta për kalim paqësor nga të gjitha anijet pa njoftim paraprak të shtetit bregdetar. Që nga vitet ’70 të gjitha shtetet në botë – përveç Greqisë – kanë zgjeruar ujërat territoriale në 12 milje
shkruan Syrigos. 
Nga kjo pikëpamje deklarata e Kotzias është korrekte në raport me ligjin ndërkombëtar ku aderon edhe Shqipëria, ndonëse në distancat përballë vendit tonë, këto ujëra teritoriale shikohen në të tjera raporte. 
Duket se zgjerimi territorial i ujërave detare nga Greqia ka më shumë vlerë politike për faktin se që nga viti 1936 Greqia ka ushtruar të drejtën për 6 milje, ndonëse e ka çuar këtë në 10 milje për hapësirën ajrore. Turqia nga ana e saj zgjerii ujërat territoriale në 6 milje në vitin 1964, duke njoftuar se çdo lëvizje në zonën e Egjeut apo në ujërat e tjera ku ajo është prezente do shoqërohet me lëvizje reicproke. Turqia argumenton se 12 miljet janë maksimumi i zgjerimit të ujërave territoriale, por në rastin e një deti me “rrethana speciale” si Egjeu, kjo distancë do ta kthente atë në një liqen të Greqisë. Kjo për shkak se Greqia zotëron shumicën e ishujve të Egjeut, disa madje shumë afër bregut kontinental të Turqisë. 
Duke sjellë shembuj nga rajone të ndryshme të botës ku ka rrethana të ngjashme, profesori grek bën thirrje që Greqia të bëjë zgjerimin e ujërave territoriale sipas ligjit ndërkombëtar, për arsye se mandej çdo pretendim i deritanishëm i Turqisë do të binte dhe do të kishte karakter simbolik. 
Të vetmet çështje që do të persistonin janë ato që kanë të bëjnë me demilitarizimin e ishujve të Egjeut lindor dhe shelfi kontinental I Kastelorizos në Mesdheun Lindor
shkruan ai.
Syrigos shkruan se e drejta për zgjerim të ujërave territoriale garantohet nga Konventa e Detit, por sipas tij, Athina zyrtare ka preferuar të kërkojë konsensus me vendet fqinje për një të drejtë që e ka. Ky konstatim ka rëndësi edhe për vendin tonë, pasi në eventualitetin e një qeverie tjetër në Athinë, ndoshta duhet të mësohemi me idenë e zgjerimit të ujërave greke në Jon pa njoftime për shtyp. Kështu ka vepruar edhe Shqipëria e cila madje në vitet ’70 pretendoi edhe 15 milje detare. Profesori bën ironi me vendim e vet kur shkruan se vendimi për të ushtruar një të drejtë të dhënë nga ligji “u shty për në kalendat greke”. 
Por cilat do të ishin për Shqipërinë përfitimet nga poltika greke e zgjerimit? Sipas Syrigos, Greqia është i vetmi nga 149 vendet bregdetare që nuk i ka zgjeruar ujërat territoriale në 12 milje dhe bashkë me Shqipërinë, Kuvajtin dhe Malin e Zi hyn në kategorinë e vendeve që nuk kanë zona të tjera juridiksioni të deklaruara që shkojnë përtej ujërave territoriale.
Nga kjo pikëpamje marrëveshja me Greqinë mund të sillte të tjera hapësira për vendin tonë, që është kapur mat në një diskutim retorik për tradhëti dhe shitje të detit. Në të vërtetë këtë çështje më mirë do ta shoshisnin ekspertët, por për aq sa kemi dëgjuar të tillë sikur nuk ka. Edhe ata që bërtasin, duket se kanë ndarë mendjen të bëjnë kartografi letrare dhe gjeopolitikë emocionesh, pa dhënë ndonjë gjë më shumë mbi mundësitë reale të vendit dhe pa sqaruar se çfarë quhet në rastin konkret një marrëveshje e ndershme. 

Η δολοφονία Κατσίφα, ο προκλητικός Ράμα και ο χασισοβολώνας της Ευρώπης

Ασφυκτικές οι πιέσεις στα χωριά της Βορείου Ηπείρου την ίδια στιγμή που στην Αλβανία αλληλοκατηγορούνται τα κόμματα για υπόθαλψη των συμμοριών που καλλιεργούν και διακινούν ναρκωτικά
Η δολοφονία Κατσίφα, ο προκλητικός Ράμα και ο χασισοβολώνας της Ευρώπης | in.gr
Η δολοφονία του Κωνσταντίνου Κατσίφα στη Βόρεια Ηπειρο έχει ρίξει βαριά σκιά στις ελληνοαλβανικές σχέσεις. Παρά τις προσπάθειες που είχαν γίνει για βελτίωσή τους, με επαφές και προθέσεις συμφωνίας επί θητείας του Νίκου Κοτζιά, τα προβλήματα παρέμεναν ανοικτά.
Οι προκλήσεις ομάδας αλβανών εθνικιστών που μιλούσαν για τη «Μεγάλη Αλβανία», βάζοντας θέμα Τσαμουριάς στην Ελλάδα ήταν ένα ζήτημα. Κατά καιρούς γίνονται προκλητικές αναφορές, ακόμη και διαδηλώσεις στην Αλβανία από ακραίους που διακινούν χάρτες με την Αλβανία να φτάνει μέχρι την Πρέβεζα.
Κι αν αυτό το θέμα προκαλεί θυμηδία και δεν είναι καθόλου σοβαρό, η υπόθεση των συνθηκών διαβίωσης της ελληνικής μειονότητας στη Βόρεια Ηπειρο ή Νότια Αλβανία όπως κάποιοι λένε, είναι εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα.
Παρά το γεγονός ότι ο αλβανός πρωθυπουργός Εντι Ράμα, θέλοντας να δώσει τα διαπιστευτήρια προόδου στην ΕΕ, ψήφισε νόμο «περί προστασίας των δικαιωμάτων των μειονοτήτων» επί της ουσίας οι Ελληνες εκεί ζουν καθημερινά με το φόβο. Η Αλβανία θέτει προβλήματα ως προς τη διδασκαλία ή ακόμη και τη χρήση της ελληνικής γλώσσας, την ταυτοποίηση των μελών της, ζητήματα με τα περιουσιακά στοιχεία. Αλλωστε πριν από μερικούς μήνες η κυβέρνηση Ράμα εξόργισε τη μειονότητα γκρεμίζοντας ακίνητα που ανήκουν σε Βορειοηπειρώτες και τα οποία βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές.
Οι Βορειοηπειρώτες τονίζουν ότι η δολοφονία Κατσίφα εντάσσεται στο πλαίσιο εκφοβισμού της μειονότητας. Πιστεύουν ότι παρά την ακραία συμπεριφορά του 35χρονου, θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί η δολοφονία του και θυμίζουν τα εμπόδια που έβαλαν στην έρευνα για το θάνατό του, ακόμη και την παραποίηση στοιχείων της ιατροδικαστικής έκθεσης. Το γεγονός επίσης ότι δεν τον αντιμετώπισαν απλοί αστυνομικοί αλλά οι κομάντος που χρησιμοποιούνται για ειδικές αποστολές, δείχνει ότι εκμεταλλεύτηκαν τη συγκυρία, το γεγονός ότι ο Κατσίφας πυροβολούσε στον αέρα και τον σκότωσαν στέλνοντας μήνυμα στη μειονότητα.
Τα όσα ακολούθησαν ασφαλώς και δεν χαρακτηρίζουν ένα κράτος που θέλει να έχει καλές σχέσεις με τους γείτονες, που βασίζεται σ’ αυτούς μιας και εκατοντάδες χιλιάδες Αλβανοί ζουν κι εργάζονται στην Ελλάδα και που επιδιώκει την ευρωπαϊκή πορεία της.
Ο Εντι Ράμα έσπευσε να χαρακτηρίσει «τρελό εξτρεμιστή» τον Κατσίφα και αμέσως μετά την ταφή του έβρισε με σκαιό τρόπο όσους πήγαν στην κηδεία του κρατώντας επί ώρες 52 από αυτούς και χαρακτηρίζοντας ανεπιθύμητο πρόσωπο την ευρωβουλευτή Ελένη Θεοχάρους από την Κύπρο.
Οι πιέσεις στα χωριά της Βορείου Ηπείρου είναι συστηματικές. Οι μειονοτικοί τονίζουν ότι ομάδες αλβανών εξτρεμιστών που ανήκουν στην εθνικιστική οργάνωση «Κίνημα για την Μεγάλη Αλβανία», με αρχηγό τον Ταχίρ Βελίου, προβαίνει σε συστηματική προσπάθεια να διώξει τους βορειοηπειρώτες από την περιοχή. Εχουν καταγγελθεί επιθέσεις τη νύχτα, καίνε ελληνικές σημαίες, προβαίνουν σε κλοπές με αποτέλεσμα οι βορειοηπειρώτες να μαζεύουν τα πράγματά τους και να φεύγουν για τα Ιωάννινα. Το ίδιο το αλβανικό κράτος καταγγέλλεται ότι με αμφιβόλου γνησιότητας πιστοποιητικά κλέβουν χιλιάδες στρέμματα γης από τους μειονοτικούς.

Ο χασισοβολώνας της Ευρώπης


H Αλβανία έχει καταγγελθεί σε όλους τους τόνους ότι είναι ο χασισοβολώνας της Ευρώπης και μάλιστα συνεχείς είναι οι κατασχέσεις τεράστιων ποσοτήτων κάνναβης στα ελληνοαλβανικά σύνορα. Είτε με φορτηγά που φεύγουν προς την Ελλάδα είτε με γαϊδουράκια που μεταφέρουν τα ναρκωτικά σε μικρά λιμανάκια της Αλβανίας, η χώρα έχει γίνει ο μεγαλύτερος καλλιεργητής και διακινητής κάνναβης. Σύμφωνα με υπολογισμούς των ίδιων των Αλβανών η επικερδής αυτή επιχείρηση αποφέρει πάνω από 4,5 δις ευρώ ετησίως.
Ο Αμερικανός πρεσβευτής στα Τίρανα Ντόναλντ Λου έχει δηλώσει ότι η Αλβανία αποτελεί κέντρο οργανωμένου εγκλήματος, διακίνησης ναρκωτικών, όπλων και πορνείας, επισημαίνοντας ότι τέσσερις επικίνδυνες μαφιόζικες συμμορίες εμπλέκονται, μέσω 20 γνωστών οικογενειών, σε trafficking, εκβιασμούς, κλοπές αυτοκινήτων και ξέπλυμα χρήματος, ενώ φυσικά ελέγχουν και την καλλιέργεια και το εμπόριο χασίς. Οι ίδιες αυτές οικογένειες χρηματοδοτούν αφειδώς πολιτικούς και κυριολεκτικά χτίζουν πολιτικές καριέρες.
Δεν είναι μυστικό το γεγονός ότι τα πολιτικά κόμματα στην Αλβανία συγκρούονται καθημερινά κατηγορώντας το ένα το άλλο για στενές σχέσεις με συμμορίες που διακινούν ναρκωτικά. Και δεν είναι μυστικό ότι και ο ίδιος ο Εντι Ράμα έχει κατηγορηθεί πως υποθάλπει με το αζημίωτο αυτές τις συμμορίες. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το… πλουσιότερο χωριό της Ευρώπης είναι το Λαζαράτι, στα σύνορα με την Αλβανία, όπου η καλλιέργεια ναρκωτικών έχει αποφέρει τεράστια έσοδα και παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει επιδρομές της Αστυνομίας για να σταματήσει το εμπόριο χασίς.
Μόλις πρόσφατα ο πρώην πρωθυπουργός της Αλβανίας και πρώην πρόεδρος της χώρας, Σαλί Μπερίσα, κατηγόρησε την αλβανική κυβέρνηση ότι έχει τον άμεσο έλεγχο της διακίνησης ναρκωτικών στην Αλβανία. Σε δημοσίευμά της η σκοπιανή εφημερίδα Vecer ανέφερε ότι ο Σαλί Μπερίσα σε συνέντευξή του στην τηλεόραση News24, κατηγόρησε τον πρωθυπουργό της Αλβανίας, Έντι Ράμα ότι εμπλέκεται άμεσα και ελέγχει την παραγωγή και τη διακίνηση μαριχουάνας στην Αλβανία.
Σύμφωνα με τον ίδιο «περισσότερα από 9 δισεκατομμύρια ευρώ σε ναρκωτικά κρύβονται σε αλβανικές σήραγγες».
«Ο πρωθυπουργός Έντι Ράμα εμπλέκεται άμεσα στην παραγωγή και τώρα στη συλλογή των ναρκωτικών».
Πρόσθεσε ότι οι κατηγορίες εναντίον του πρώην υπουργού Εσωτερικών, Σαϊμίρ Ταχίρι, είναι πραγματικές και δήλωσε ότι «είχε έναν ρόλο στην οικογενειακή συμμορία Χαμπιλάι, η οποία έκανε μεγάλη μεταφορά ναρκωτικών από την Αλβανία στην Ιταλία, όπως εντόπισε η ιταλική Εισαγγελία κατά της μαφίας».
Είπε ακόμη ότι «ο αδελφός του σημερινού υπουργού Εσωτερικών Φαστμίρ Τζαφάι είναι μέλος μεγάλης αλβανικής μαφιόζικης ομάδας που κάνει λαθρεμπόριο ναρκωτικών στο εξωτερικό».
Η υπόθεση του Σαμίρ Ταχίρι, υπερυπουργού της κυβέρνησης Ράμα είχε συγκλονίσει τη γειτονική χώρα, αλλά ο πρωθυπουργός κατάφερε να την ξεπεράσει. Αλλά και η είδηση για τον αδερφό του Τζαφάι είναι ακραία παραβατικός προκάλεσε την παραίτηση του Φαστμίρ Τζαφάι, λίγες ημέρες προτού δολοφονηθεί ο Κατσίφας.
Ο Ράμα είχε «παραιτήσει» τον υπουργό Εσωτερικών και τον είχε αντικαταστήσει με τον σύμβουλο ασφάλειας του πρωθυπουργού και πρώην στρατηγό Σαντέρ Λιέσι. Ο τελευταίος, όμως, δεν είχε ακόμα αναλάβει τα καθήκοντά του επειδή εκκρεμεί η έγκριση του διορισμού του από την αλβανική Βουλή. Η παραίτηση Τζάφαϊ αρχικά αποτέλεσε έκπληξη, καθώς ήρθε μόλις μία εβδομάδα μετά την καθοδηγούμενη από αυτόν αστυνομική επιχείρηση μεγάλης κλίμακας με την κωδική ονομασία «Vol-Vo4», η οποία διεξήχθη σε 12 πόλεις της Αλβανίας. Στην επιχείρηση αυτή, που διήρκεσε τρεις ημέρες, συμμετείχαν 1.500 αστυνομικοί και είχε στόχο να εξαρθρώσει ένα ισχυρό δίκτυο εμπόρων ναρκωτικών με διασυνδέσεις στα κυβερνητικά κλιμάκια. Στη συνέχεια προέκυψε ότι ο αδερφός του Τζάφαΐ ήταν μπλεγμένος στο εμπόριο ναρκωτικών και μάλιστα, είχε βρεθεί, υπόλογος στην Ιταλία για τις δραστηριότητές του αυτές.
Ασχέτως με την εσωτερική κατάσταση που επικρατεί στην Αλβανία, η στάση του σοσιαλιστή Εντι Ράμα τις τελευταίες ημέρες έχει προκαλέσει την οργή της ελληνικής διπλωματίας. Παρά το γεγονός ότι τηρούνται χαμηλοί τόνοι, είναι φανερό ότι οι ελληνοαλβανικές σχέσεις έχουν «παγώσει» επ’ αόριστο και αντίθετα βγήκαν στην επικαιρότητα οι ακραίες φωνές και τα εθνικιστικά πάθη και από τις δύο πλευρές. Στην Ελλάδα είναι φανερή η προσπάθεια εκμετάλλευσης τη δολοφονίας Κατσίφα από εθνικιστικούς κύκλους, είτε χρυσαυγίτικης προέλευσης είτε παρόμοιας ιδεολογικής στόχευσης.
Αλλά από την πλευρά της Αλβανίας, δεν είναι μόνον οι εθνικιστικοί κύκλοι που επιμένουν για τη «Μεγάλη Αλβανία». Είναι και η επίσημη στάση της κυβέρνησης που ναρκοθετεί συνεχώς την προσπάθεια βελτίωσης των σχέσεων οι οποίες είχαν αποκατασταθεί κατά καιρούς χάρη στις προσπάθειες της ελληνικής πλευράς.
Οσο, όμως, υπάρχουν προβλήματα στην ελληνική μειονότητα, όσο δεν λύνονται ζητήματα με τα θαλάσσια σύνορα ή όσο δεν αφήνονται στην άκρη οι εθνικιστικές κραυγές για την «Τσαμουριά» τόσο θα υποδαυλίζονται τα πάθη.
https://www.in.gr/