Σάββατο, 16 Ιουνίου 2018

Ἡ προδοσία δὲν εἶναι διπλωματία

Ἡ προδοσία δὲν εἶναι διπλωματία
Ἡ Μαρία, 14 ἐτῶν, εἶναι ἕνα ἀπὸ τὰ χιλιάδες Ἑλληνόπουλα ποὺ μαζὶ μὲ τοὺς γονεῖς τους ἐγκαταστάθηκαν τὰ τελευταία χρόνια στὸ ἐξωτερικὸ καὶ πηγαίνει στὴν 9η τάξη ἑνὸς γερμανικοῦ γυμνασίου. Στὸ μάθημα τῆς Γεωγραφίας ὁ καθηγητὴς ἀνέφερε τὰ Σκόπια ὡς "Μακεδονία". Ἡ Μαρία τοῦ ἐπεσήμανε ὅτι ἡ ἐπίσημη ὀνομασία τοῦ κρατιδίου εἶναι FYROM καὶ στὸ ἑπόμενο μάθημα ἔφερε στὴν τάξη κάποια συνέντευξη τοῦ ἱστορικοῦ Νίκολας Χάμοντ ὅπου ἐξηγοῦσε ὅτι τὸ ὄνομα Μακεδονία δὲν ἔχει καμιὰ σχέση μὲ τὰ Σκόπια. Ὁ καθηγητὴς εὐχαρίστησε τὴ Μαρία καὶ εἶπε στὴν τάξη ὅτι τὸ σωστὸ ὄνομα γὶ αὐτὸ τὸ κρατίδιο εἶναι FYROM.
Τώρα γιατί τὸ ἑλληνικὸ σύστημα ἐξουσίας δὲν μπορεῖ νὰ κρατήσει τὴ γραμμὴ ποὺ τὸ ἴδιο ἀποφάσισε τὸ 1992, μᾶλλον ἐξηγεῖται μόνο σὰν αὐτοκτονικὸ σύνδρομο. Πάντως οἱ ἁπανταχοῦ ὑποστηρικτὲς τῆς ἱστορικῆς ἀλήθειας καὶ τοῦ πολιτικοῦ ρεαλισμοῦ αἰσθάνονται ἤδη προδομένοι.
Δυστυχῶς ἡ ἴδια αὐτοκαταστροφικὴ τάση παρατηρεῖται καὶ στὸ ἐθνικὸ θέμα τῆς Βορείου Ἠπείρου. Ἐνῶ εἶχαν τεθεῖ πολὺ σωστὰ τὰ θέματα τόσο τῆς καταπάτησης τῶν περιουσιῶν τῶν Βορειοηπειρωτῶν ὅσο καὶ τῶν αὐθαίρετων μειονοτικῶν ζωνῶν καὶ μόνο μετὰ τὴ λύση τους θὰ μποροῦσε νὰ γίνει συζήτηση γιὰ ἔνταξη τῆς Ἀλβανίας στὴν Εὐρ. Ἕνωση, ξαφνικὰ τὸ κλίμα ἄλλαξε. Ἡ πρόφαση ἦταν δύο ἀνούσιες κινήσεις τῶν Ἀλβανῶν ποὺ ἀκόμη περισσότερο ἐκθέτουν αὐτοὺς ποὺ τοὺς ἄνοιξαν τὸ δρόμο τῆς Εὐρώπης: Ἡ ἀπόδοση ὑπηκοότητας στὸν Ἀρχιεπίσκοπο Ἀλβανίας μετὰ ἀπὸ 25(!) χρόνια καὶ ἐπαναρρυθμίσεις  γιὰ τὴν ταφὴ τῶν Ἑλλήνων ἡρώων τοῦ Βορειοηπειρωτικοῦ Ἔπους τοῦ 1940-41 μετὰ ἀπὸ 77(!) χρόνια.
Ἡ δικαιολογία γιὰ τὸ "κλείσιμο" τῶν θεμάτων εἶναι ἡ ἐπικέντρωση στὸν "ἐξ ἀνατολῶν κίνδυνο" τὴν ὥρα ποὺ οἱ Τοῦρκοι ἔχουν ἤδη τὸν ἀπόλυτο ἔλεγχο σὲ Ἀλβανία καὶ Σκόπια!
Πάντως ἂν ὑπῆρχε διάθεση νὰ ἀσκηθεῖ πραγματικὴ ἐξωτερικὴ πολιτική, ἀκόμη κι ἂν τὰ Σκόπια ἄλλαζαν τὸ ὄνομά τους σὲ "Δημοκρατία τοῦ Βαρδάρη", ἀκόμη κι ἂν ἐνεργοποιοῦνταν ἡ Αὐτονομία τοῦ 1914 στὴ Βόρειο Ἤπειρο, δὲ θὰ ἐπιτρέπαμε σὲ Σκόπια καὶ Τίρανα νὰ προηγηθοῦν καὶ νὰ θέσουν τοὺς ὅρους ἔνταξης στὴ Σερβία.
Βλέποντας ἀπὸ τὴ μία πὼς Τοῦρκοι, Βούλγαροι καὶ Ἀλβανοὶ μὲ "πλάτες" σὲ Η.Π.Α. καὶ Ρωσία ἐργάζονται γιὰ νὰ ἀποσπάσουν τὴ Μακεδονία μας καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη τὸ διωγμὸ τῶν Βορειοηπειρωτῶν καὶ τὸν ἕτοιμο στρατὸ κακοποιῶν μὲ ἄφθονο χρῆμα ἀπὸ τὸ ναρκεμπόριο γιὰ νὰ προωθήσουν τὰ σχέδια τῆς Μεγάλης Ἀλβανίας, ἂς ὑπερασπιστοῦμε ἑνωμένοι, μὲ σύμμαχο τὴν Ἀλήθεια, τὶς ἀδιαπραγμάτευτες θέσεις ποὺ κάθε σοβαρὸ κράτος ὀφείλει νὰ ἔχει.
ΥΓ: Ἡ γελοιογραφία εἶναι ἀπὸ τὸ ἑλβετικὸ σατυρικὸ περιοδικὸ "Nebelspalter" σὲ τεῦχος τοῦ 1960. Συνοδεύει τὴν παρακάτω εἴδηση: "Τὴν ἔκθεση ποὺ καταρτίστηκε ἀπὸ τὸ ἰταλικὸ Γενικὸ Ἐπιτελεῖο, στὴν ὁποία ἡ Βόρειος Ἤπειρος θεωρεῖται ἀλβανική, ὁ Ἕλληνας Ὑπουργὸς Ἐξωτερικῶν Ἀβέρωφ χαρακτήρισε ὡς ἀνιστόρητη καὶ ἀνήθικη." Εἶναι ἀξιοπρόσεκτο πὼς ὁ  A.M.Cay (ψευδώνυμό του ἀντιναζιστῆ σκιτσογράφου Alexander M. Kaiser) ἀποδίδει τὴ Βόρειο Ἤπειρο ὡς ἀρχαιοελληνικὸ στύλο καὶ τὴν Ἀλβανία ὡς τσακάλι!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Διευκρίνηση - Sqarim

Διευκρίνηση- Προς τους αναγνώστες μας

Τα κείμενα και το υλικό, που παρουσιάζει η ιστοσελίδα μας έχουν πηγή τα διάφορα βιβλία και το διαδίκτυο. Αυτά παρουσιάζονται και πολλά μεταφράζονται για να προσφέρουν στους αναγνώστες πνευματική τροφή μέσα από τα κείμενα ορθόδοξης πνευματικότητας αλλά και τροφή για σκέψη και προβληματισμό μέσα από ιστορικά, πολιτιστικά, πολιτικά δεδομένα που παρουσιάζονται για πρώτη φορά. Υπάρχουν και κείμενα που δεν συμφωνούμε απόλυτα αλλά τα δημοσιεύουμε προς χάρη της αλήθειας, της ελευθερίας του λόγου, του δικαιώματος της έκφρασης της διαφορετικής άποψης. Σε καμία όμως περίπτωση δεν θέλουμε να σπείρουμε μίσος μεταξύ ατόμων, λαών και κρατών. Εμείς πιστεύουμε στην αγάπη και όχι στο μίσος, η αλήθεια όμως πονάει αλλά σώζει.

Sqarim - Për lexuesit tanë.

Tekstet dhe materialet që paraqet faqja jonë, kanë si burim librat dhe rrjetin e internetit. Ato paraqiten dhe shumë përkthehen që t'iu sjellin lexuesve një ushqim shpirtëror nëpërmjet teksteve të spiritualtitet Orthodhoks dhe një ushqim për mendjen dhe pikëpyetje të ndryshme nëpërmjet materialeve historike, kulturore dhe politke që prezantohen për herë të parë. Ka dhe tekste që me të cilat nuk jemi plotësisht dakort por i publikojmë për hir të së vërtetës, të drejtës së lirisë së fjalës dhe të shprehjes së opinionit ndryshe. POR, NË ASNJË RAST nuk dëshirojmë që të mbjellim urrejtje ndër njerëzit, popujt apo shtetet. Ne besojmë tek dashuria, bashkjetesa dhe në asnjë rast tek urrejtja por, e vërteta shumë herë shkakëton dhimbje por të shpëton ndërsa ai që urren në fillim shkatërron veten e tij.