Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2025

Η ανατομία ενός (επιπλέον) εγκλήματος του Αλβανού πρωθυπουργού κ. Έντι Ράμα

 


Η ανατομία ενός (επιπλέον) εγκλήματος του Αλβανού πρωθυπουργού κ. Έντι Ράμα


Χρειάζονται ειδικοί για να αποδείξουν τις αλχημείες του κ. Ράμα; ΟΧΙ!


Χρειάζονται όμως νομικοί για την προσφυγή στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ΕΔΑΔ, ΟΑΣΕ κλπ) κατά του εν λόγω πρωθυπουργικού διατάγματος καθώς και για πολλές άλλες θεσμικές εκτροπές των αλβανικών κυβερνήσεων μετά τη μεταπολίτευση του 1991.

Χρειάζεται το εθνικό κέντρο που εδώ και αρκετό καιρό έχει καταστεί πλυντήριο του ιδιόρρυθμου δικτάτορα να θέσει βέτο σε κάθε ενταξιακή διαδικασία της Αλβανίας για την ΕΕ απέναντι σε αυτήν την (νέα) εκτροπή καθώς και σε κάθε χρηματοδότηση.

Σύμφωνα με τις αρχές της λογικής περί αυτοπροσδιορισμού, ως αναγνωρισμένου όρου για την υποκειμενική επιλογή-απόδοση-ερμηνεία των ιδιοτήτων κάποιου για-προς τον εαυτό του, όρος ο οποίος δεν τηρείται στο πρωθυπουργικό διάταγμα.

Σύμφωνα με τις αρχές των διεθνών οργανισμών για το δικαίωμα ελεύθερου αυτοπροσδιορισμού κάθε ανθρώπου στην εθνότητα, στην πίστη, στις ιδέες κλπ.

Αναμένουμε τις αντιδράσεις 

-των υπευθύνων του ελλαδικού κράτους, 

-των εκπροσώπων των βόρειων Ηπειρωτών, 

-των λοιπών Ηπειρωτών, 

του Πανελληνίου, 

των πολιτικών κομμάτων, 

των υπερασπιστών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων κ.ά.

ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ, ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΕΘΝΙΚΕΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ 

Προς υποστήριξη του άρθρου 100 του Συντάγματος και του σημείου 2, του άρθρου 7 του νόμου αριθ. 96/2017, «Για την προστασία των εθνικών μειονοτήτων στη Δημοκρατία της Αλβανίας», με πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών, Υπουργικού Συμβουλίου

ΑΠΟΦΑΣΙΖΩ:

1. Η συλλογή δεδομένων για την ταυτοποίηση προσώπων που ανήκουν σε εθνικές μειονότητες πραγματοποιείται σύμφωνα με το δικαίωμά τους στον ελεύθερο αυτοπροσδιορισμό.

2. Πρόσωπο που ισχυρίζεται ότι ανήκει σε εθνική μειονότητα και ζητά να αναγνωριστεί ως τέτοιο υποβάλλει το έντυπο αυτοπροσδιορισμού, σύμφωνα με το παράρτημα 1 της παρούσας απόφασης, στην ίδια επιτροπή που έχει συσταθεί στο αρμόδιο για τις εσωτερικές υποθέσεις υπουργείο για την

επανεξέταση αιτημάτων για την αναγνώριση εθνικής μειονότητας (εφεξής η επιτροπή). Η σύνθεση της επιτροπής πρέπει επίσης να περιλαμβάνει εκπρόσωπο της εθνικής μειονότητας στην οποία το πρόσωπο αυτοπροσδιορίζεται ως μέλος, εκτός από τις περιπτώσεις που αυτή η μειοψηφία εκπροσωπείται στη μόνιμη σύνθεση της επιτροπής.

1) Ο όρος “ισχυρίζεται” είναι όρος δικαστικός, και θέτει εν αμφιβόλω τις δηλώσεις του κατηγορούμενου. Ο σωστός όρος στην περίπτωση είναι “αισθάνεται”.

3. Η επιτροπή αυτή συνεδριάζει τουλάχιστον 2 (δύο) φορές το χρόνο και όποτε κριθεί απαραίτητο μετά από αίτηση του 1/4 των μελών της.

(2) Για ποιους λόγους δεν πρέπει να είναι μια αυτόματη διαδικασία σε μια επιτροπή που κατακυρώνει την εθνική ταυτότητα ενός προσώπου (που φέρει όλα του τα νόμιμα έγγραφα) και να προστίθεται στον κατάλογο της εν λόγω μειονότητας; Για ποιους λόγους πρέπει να συνεδριάζει η επιτροπή; Θα το δούμε στη συνέχεια...

4. Η Επιτροπή αποδέχεται τον αυτοπροσδιορισμό και αποτυπώνει τα στοιχεία στον σχετικό κατάλογο για τις εθνικές μειονότητες, εντός 30 (τριάντα) ημερών από την υποβολή του εντύπου αυτοπροσδιορισμού.

(3) Για ποιους λόγους δεν πρέπει να είναι μια αυτόματη διαδικασία σε μια επιτροπή που κατακυρώνει την εθνική ταυτότητα ενός προσώπου (που φέρει όλα του τα νόμιμα έγγραφα) και να προστίθεται στον κατάλογο της εν λόγω μειονότητας; Για ποιους λόγους πρέπει να συνεδριάζει η επιτροπή; Τι σημαίνουν αυτές οι 30 ημέρες; Θα το δούμε στη συνέχεια...

5. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με βάση λόγους που θέτουν σοβαρές αμφιβολίες για την ακρίβεια των αυτοπροσδιοριζόμενων δεδομένων, μπορεί να ζητηθεί περαιτέρω έλεγχος αυτοπροσδιορισμού, με πλειοψηφία των 2/3 των μελών της επιτροπής, σε περιπτώσεις όπου:

α) υπάρχει αυξημένος και ασυνήθιστος αριθμός αυτοπροσδιορισμών εντός

εξαμήνου·

(4) Τα 2/3 γνωρίζουμε ότι είναι για τα μαγειρέματα των οργάνων του κ. Ράμα. Τι σημαίνει ασυνήθιστος αριθμός; Ο ασυνήθιστος αριθμός ατόμων οι οποίοι έχουν κατακυρωθεί ως Αλβανοί, Ρουμάνοι, και οι οποίοι αισθάνονται Έλληνες ή “ισχυρίζονται” πως είναι Έλληνες; 

β) ο αυτοπροσδιοριζόμενος κατοικεί σε μονάδα τοπικής αυτοδιοίκησης, η οποία στην πραγματικότητα δεν παρουσιάζει διακριτά πολιτιστικά, εθνικά, γλωσσικά, θρησκευτικά ή παραδοσιακά χαρακτηριστικά, γ) που αποδεικνύεται από σχετικές πληροφορίες, μεταξύ άλλων, όπως η έλλειψη της συλλογικής εκπροσώπησης, μέσω μιας σαφής έλλειψης ενεργού, συνεχούς και ενοποιημένης παρουσίας δραστηριοτήτων συλλογικής εκπροσώπησης, συμπεριλαμβανομένων των ενώσεων της σχετικής εθνικής μειονότητας στην εν λόγω μονάδα τοπικής αυτοδιοίκησης κ.λπ.

(5) Τα 2/3 της επιτροπής θα μπορούν να αμφισβητήσουν και να μη δεχθούν την αίτηση ατόμου το οποίο δεν ανήκει στις μειονοτικές ζώνες. 

ç) υπάρχουν αλλαγές στα προσωπικά στοιχεία του αυτοπροσδιοριζόμενου, σε σχέση με προηγούμενα έγγραφα.

(6) Τα 2/3 της επιτροπής θα μπορούν να αμφισβητήσουν και να μη δεχθούν την αίτηση ατόμου το οποίο για λόγους εκφοβισμού δήλωνε ότι ανήκει σε άλλη εθνικότητα από αυτήν που επιθυμεί να ανήκει. 

6. Η Επιτροπή δύναται να ζητήσει, στις περιπτώσεις που κινεί διαδικασία επαλήθευσης, πληροφορίες από τη Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Κατάστασης, προκειμένου να εξακριβώσει την ακρίβεια των στοιχείων που υποβλήθηκαν, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1, του άρθρου 3, και του σημείου 1, του άρθρου 7, του νόμου αριθ. 96/2017, «Για την Προστασία των Εθνικών Μειονοτήτων στη Δημοκρατία της Αλβανίας».

(7) Η Sigurimi ζει και βασιλεύει

7. Η Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Κατάστασης αποστέλλει το αίτημα για εξακρίβωση στο οικείο αρχείο αστικής κατάστασης του οικείου επαρχιακού υποκαταστήματος, βάσει των στοιχείων αυτοπροσδιορισμού του ατόμου.

8. Το ληξιαρχείο διενεργεί ελέγχους εάν:

α) το πρόσωπο είναι εγγεγραμμένο στο σχετικό μητρώο προσωπικής

κατάστασης, το οποίο διαχειρίζεται το γραφείο αρχείου προσωπικής κατάστασης, όπου καταγράφονται δεδομένα που σχετίζονται με εθνότητα διαφορετική από την Αλβανική·

(8) ...κι αφού είναι καταγεγραμμένο το άτομο ως Αλβανός, η αίτησή του δεν γίνεται δεκτή...

β) το άτομο έχει γεννηθεί από τουλάχιστον έναν γονέα μη αλβανικής καταγωγής και άλλη εθνότητα καταγράφεται στο πιστοποιητικό γέννησής του.

(9) ...κι αφού είναι καταγεγραμμένο το άτομο ως Αλβανός, από γονείς καταγεγραμμένους ως Αλβανούς η αίτησή του δεν γίνεται δεκτή...

γ) στο πιστοποιητικό γέννησης του ατόμου, πριν από το 2011, προσδιορίστηκε εθνοτική καταγωγή εκτός από την Αλβανική·

δ) στα αρχειοθετημένα έγγραφα προσωπικής κατάστασης για τις περιόδους απογραφών πληθυσμού για πολίτες που ανήκουν σε εθνική μειονότητα, άλλη από την αλβανική, ή για τους προγόνους τους, έχουν καταγραφεί στοιχεία σχετικά με την εθνότητα, πλην αυτής, Αλβανοί.

ε) υπάρχουν πρόσθετα στοιχεία, που αναφέρονται σε άλλη εθνοτική καταγωγή, για στοιχεία προσωπικής κατάστασης, τα οποία μπορεί επίσης να οδηγήσουν σε πιστοποιητικά γάμου και θανάτου που χορηγεί.

(10) Πρόκειται για την περίοδο πριν τη νόθα απογραφή του 2011 η οποία υποτίθεται ότι έγινε σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και κατά τη διάρκεια της οποίας υπήρξε η απειλή για την καταχώρηση ψευδών στοιχείων και ταυτοποίησης με τους καταλόγους της τοπικής αυτοδιοίκησης. Δεκάδες χιλιάδες Έλληνες είχαν κατακυρωθεί με αλβανική εθνότητα ήδη από την περίοδο της δικτατορίας σε καταλόγους οι οποίοι δεν άλλαξαν παρά το γεγονός ότι κάποιες περιπτώσεις αναγνώρισε το ελλαδικό κράτος για την απόδοση ελληνικής υπηκοότητας.

9. Το ληξιαρχείο παρουσιάζει τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν σχετικά με το στοιχείο της εθνότητας στην επιτροπή. Η Επιτροπή επανεξετάζει την τεκμηρίωση που συγκεντρώθηκε, σύμφωνα με το σημείο 8 της παρούσας απόφασης, δίνοντας αποφασιστική βαρύτητα στην υποκειμενική επιλογή του ατόμου. Παράγοντες όπως η γλώσσα, η θρησκεία, ο πολιτισμός ή οι παραδόσεις παρέχουν επαρκή βάση για τον σκοπό του αυτοπροσδιορισμού. Η τεκμηρίωση που ελήφθη, σύμφωνα με τα σημεία 7 και 8 της παρούσας απόφασης, χρησιμεύει ως δείκτης που βοηθά στη λήψη γνώμης από την επιτροπή.

(11) Δεκάδες χιλιάδες αλβανόφωνοι, βλαχόφωνοι Έλληνες ακόμα και Αλβανοί που θέλουν να ενταχθούν στην ελληνική μειονότητα και πιθανόν άλλου καταναγκαστικού θρησκεύματος ή μη ελληνικού ονόματος να περάσουν διαδικασία ελληνομάθειας προκειμένου να αποδείξουν ότι παρά τα έγγραφα και παρά την ομιλούμενη γλώσσα ότι είναι Έλληνες και φυσικά να απορριφθούν; 

10. Η Επιτροπή, σε περίπτωση μη απόδειξης αυτοπροσδιορισμού, σύμφωνα με τα σημεία 7 και 8 της παρούσας απόφασης, απευθύνεται στη Γενική Διεύθυνση Αρχείων και άλλους φορείς, εφόσον διαθέτουν επίσημα έγγραφα που να τεκμηριώνουν την υπαγωγή του πολίτη σε εθνική μειονότητα.

(12) Από πότε αποδεικνύεται ο αυτοπροσδιορισμός; Αυτοπροσδιορισμός η επιλογή-απόδοση-ερμηνεία των ιδιοτήτων κάποιου για-προς τον εαυτό του, ο υποκειμενικός προσδιορισμός του εαυτού του σύμφωνα με το λεξικό. Δεν υπάρχουν αποδείξεις πέρα από την ίδια τη δική του ερμηνεία των ιδιοτήτων για και προς τον εαυτό του. 

11. Η διαδικασία συλλογής δεδομένων πραγματοποιείται σύμφωνα με το σημείο 2, άρθρο 6, του νόμου 96/2017, «Περί προστασίας των εθνικών μειονοτήτων στην Δημοκρατίας της Αλβανίας», και με τη νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

12. Τα ληξιαρχεία των επαρχιακών υποκαταστημάτων εκδίδουν στοιχεία που αναφέρονται στην εγγραφή των πολιτών, σύμφωνα με τα θεμελιώδη μητρώα για τις περιόδους εγγραφής στις οποίες πραγματοποιήθηκαν. Η επεξεργασία αυτών των πληροφοριών πραγματοποιείται με βάση δεδομένα συμβουλευτικής στα θεμελιώδη μητρώα, όπου επιβεβαιώνονται τα στοιχεία πολιτών με εθνοτική καταγωγή εκτός από την Αλβανία. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να υποβάλει δικαιολογητικά ή οποιοδήποτε άλλο απαραίτητο υλικό για την υποστήριξη της αυτοαναγνώρισης.

(13) Εφόσον είναι εγγεγραμμένος στα εν λόγω μητρώα ως Αλβανός απλά δεν μπορεί να αποδείξει τίποτε. Η αυτοαναγνώριση και ο αυτοπροσδιορισμός δεν έχουν προαπαιτούμενα.

13. Η Επιτροπή, αφού εξετάσει τις πληροφορίες που έλαβε από τα προαναφερθέντα ιδρύματα και από το πρόσωπο για το οποίο διεξάγεται η διαδικασία αυτοπροσδιορισμού, προβαίνει στη λήψη απόφασης σχετικά με την επιβεβαίωση ή όχι της ταυτοποίησης, εντός 60 (εξήντα) ημερών από την ημερομηνία έναρξης της επαλήθευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του σημείου 4 της παρούσας απόφασης. Η προθεσμία για την έναρξη της προθεσμίας αυτής αρχίζει από την ημερομηνία κοινοποίησης από την επιτροπή στον ενδιαφερόμενο. Εάν δεν ληφθεί απόφαση εντός της καθορισμένης προθεσμίας, ο αυτοπροσδιορισμός θεωρείται επιβεβαιωμένος.

(14) Στο εν λόγω άρθρο συνεχίζεται η αμφισβήτηση της δήλωσης αυτοπροσδιορισμού.

14. Η αιτιολογημένη απόφαση της επιτροπής κοινοποιείται άμεσα στο πρόσωπο για το οποίο πραγματοποιήθηκε η διαδικασία ελέγχου.

15. Στις περιπτώσεις που κάποιος επιδιώκει να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης της επιτροπής, συγκροτείται επιτροπή προσφυγών.

16. Η επιτροπή προσφυγών προεδρεύεται από τον εκπρόσωπο του αρμόδιου για

τις εσωτερικές υποθέσεις υπουργείου και αποτελείται από τους:

α) εκπρόσωπος του υπουργείου που είναι αρμόδιο για τις εσωτερικές υποθέσεις·

β) εκπρόσωπο του Διαμεσολαβητή·

γ) έναν εκπρόσωπο από τον Επίτροπο για την Προστασία από τις Διακρίσεις.

δ) έναν εκπρόσωπο που διορίζεται από την Επιτροπή Εθνικών Μειονοτήτων.

ε) εκπρόσωπος οργάνωσης της κοινωνίας των πολιτών, που ασχολείται με την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε σχέση με τις εθνικές μειονότητες, που προτείνεται από την Επιτροπή Εθνικών Μειονοτήτων.

(15) Ακόμα και στην περίπτωση της προσφυγής οι β), γ), δ), ε) θα κοιτάνε στα μάτια την ώρα που μιλάει ο α)...

17. Κατά της απόφασης της επιτροπής προσφυγών το πρόσωπο έχει δικαίωμα να ασκήσει προσφυγή στο αρμόδιο δικαστήριο επίλυσης διοικητικών διαφορών, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 49/2012, «Περί οργάνωσης και λειτουργίας διοικητικών δικαστήρια και την εκδίκαση διοικητικών διαφορών», άλλαξε.

(16) Δικηγόροι, χρήματα, προσφυγές… Ποιος θα τολμήσει να τα βάλει με τους ανθρώπους του συστήματος. Χιλιάδες φτωχοί κι αμόρφωτοι άνθρωποι στα βλαχοχώρια, στην Κορυτσά, στον Αυλώνα, στο Δέλβινο κι αλλού θα πάνε να τα βάλουν με το κράτος…; 

18. Το αρμόδιο για τις εσωτερικές υποθέσεις υπουργείο, η επιτροπή, η Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Κατάστασης, οι νομάρχες των περιφερειών, τα γραφεία του ληξιαρχείου της περιφέρειας και άλλοι κρατικοί φορείς που διαχειρίζονται έγγραφα και επίσημα στοιχεία σχετικά με την υπαγωγή είναι επιφορτισμένοι με Αλβανούς πολίτες εθνικής μειονότητας, για την εφαρμογή της παρούσας απόφασης.

(17) Με το εδάφιο αυτό προειδοποιούνται όσοι αρμόδιοι μπορεί να κάνουν έστω και για κάποιες περιπτώσεις τα “στραβά μάτια” για την απόδοση εθνότητας σε μη κατακυρωμένους ως Έλληνες από την ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Αλβανίας...

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στο «ΦΕΚ», με εξαίρεση το στοιχείο «α» του σημείου 5, το οποίο τίθεται σε ισχύ δύο χρόνια μετά τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης και δεν έχει αναδρομική ισχύ για αυτοπροσδιορισμούς που υποβάλλονται μέχρι το τέλος της προθεσμίας.

Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ

EDI RAMA

(18) Η υπογραφή και μόνο φτάνει...


https://www.kryeministria.al/newsroom/vendime-te-miratuara-ne-mbledhjen-e-keshillit-te-ministrave-date-26-dhjetor-2024/ 

Γιώργος Κυριακού 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1530) Αλβανία (910) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (413) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (312) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (283) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (267) ορθοδοξία-orthodhoksia (244) Β Ήπειρος (242) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) Κορυτσά-Korçë (125) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά Β Ήπειρος (111) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (99) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (64) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (58) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (49) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) πολιτισμός - kulturë (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (41) besimi orthodhoks (40) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (40) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (35) Shqipëria (33) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (31) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (27) πνευματικά (27) πολιτική-politikë (24) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)